Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.971 views

Onderwerpen

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59
Eindelijk eens aan het bricklinken geslagen. Had die kerststal welke ik een tijdje terug heb laten zien van iemand al een tijdje als LDD file liggen, maar kreeg het er maar niet lekker uit. LDD met veranderde database en andere programma's die er een zooitje van maakten. Nu Stud.io gebruikt en waarachtig, die doet het perfect. Kan meteen de spullen in Bricklink in de wanted lijst mikken.
Valt op zich nog mee met een uitkomst van 55 euro ongeveer.

Heb ook nog die Lego baby op het lijstje staan, maar die kan ik ook gebruiken als Jezus. :P
Daarbij nog die bewegende kerstman die eerder is gepost welke op ongeveer 23 euro uit komt. Alleen nog de blokjes voor het "opleuken". Maar valt me alleszins mee.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

Arunia schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:45:
Daarbij nog die bewegende kerstman die eerder is gepost welke op ongeveer 23 euro uit komt.
Ik kan hm in het topic niet terug vinden heb je een linkje?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Arunia
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:57:
[...]
Ik kan hm in het topic niet terug vinden heb je een linkje?
Geen idee wie hem gepost had:
http://jkbrickworks.com/motorized-sleigh-and-reindeer/

Daar staat ook een lijstje met onderdelen e.d.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

Reinier

\o/

Arunia schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:36:
[...]

Geen idee wie hem gepost had:
http://jkbrickworks.com/motorized-sleigh-and-reindeer/

Daar staat ook een lijstje met onderdelen e.d.
Oh, dat is die gast van dat bewegende beeld van Sisyphus. Een van mijn all time favorite MOCs _/-\o_

Edit: en de Maze.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:53
Daarnet ben ik in de winkel te Wijnegem geweest:
- Gingerbread figuurtjes volop beschikbaar
- Onverwacht ook nog een snowglobe gekregen
- Pet Shop en Palace Cinema modulars ook nog te krijgen
- De PaB muur bevat nog altijd niets bijzonders
- Parkeergekte!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Na Wall-E, de Mini en de T1 camper gebouwd te hebben wil ik weer eens naar Lego Technic kijken. Wat zijn nou echt leuke sets waarvan je denk "goh, hoe bedenken ze het"?
De BWE staat wel op het lijstje, maar daar moet ik even geld voor apart zetten. Welke andere set raden jullie aan?

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vlooi schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:37:
Na Wall-E, de Mini en de T1 camper gebouwd te hebben wil ik weer eens naar Lego Technic kijken. Wat zijn nou echt leuke sets waarvan je denk "goh, hoe bedenken ze het"?
De BWE staat wel op het lijstje, maar daar moet ik even geld voor apart zetten. Welke andere set raden jullie aan?
Van de grotere sets, 42043 Arocs.
Van de iets kleinere sets, 42042 Crawler Crane.

Is ook maar net wat je trekt: wil je iets met motoren, vind je kranen leuk of juist niet?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn 1e zelf-gekochte Technic set was deze een paar maanden terug: https://shop.lego.com/en-US/Heavy-Lift-Helicopter-42052

Fantastische set, enorm groot ding en leuke functies. Ook de bouw was echt fantastisch.

Vind die Crawler Crane maar waardeloos, niet echt een "mooi" model ofzo, heb liever een auto/vliegtuig/heli oid ipv een #random machine :+

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 16-12-2016 14:23 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Gim
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:18:
[...]

Mijn 1e zelf-gekochte Technic set was deze een paar maanden terug: https://shop.lego.com/en-US/Heavy-Lift-Helicopter-42052

Fantastische set, enorm groot ding en leuke functies. Ook de bouw was echt fantastisch.

Vind die Crawler Crane maar waardeloos, niet echt een "mooi" model ofzo, heb liever een auto/vliegtuig/heli oid ipv een #random machine :+
Hahaha, ieder zo zijn mening 8) Toch maakte hij indruk. Qua "mooiheid" zou ik zeggen de Arocs of bijvoorbeeld die Claas tractor (42054), maar dan wint de Arocs het voor mij. Ik heb zelf niet zoveel met tractors.

Ben het wel met je eens dat die 42052 er ook erg leuk uitziet. Jij had er toen toch foto's of een videootje van gepost? En het model heeft toch wat meer functies dan ik aanvankelijk dacht.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gim schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:32:
[...]

Hahaha, ieder zo zijn mening 8) Toch maakte hij indruk. Qua "mooiheid" zou ik zeggen de Arocs of bijvoorbeeld die Claas tractor (42054), maar dan wint de Arocs het voor mij. Ik heb zelf niet zoveel met tractors.

Ben het wel met je eens dat die 42052 er ook erg leuk uitziet. Jij had er toen toch foto's of een videootje van gepost? En het model heeft toch wat meer functies dan ik aanvankelijk dacht.
Paar foto's en een hele korte video :+
Angeloonie in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"
Angeloonie in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
Wat zijn nou echt leuke sets waarvan je denk "goh, hoe bedenken ze het"?
Claas hands down. Drie stuurmogelijkheden met maar 1 knopje is simpelweg het meest slimme dat ik in de Technic lijn heb gezien sinds de 8043 (en daarvoor sinds de 8455 en daarvoor de 8480).

Mijn BWE moet ik nog steeds bouwen, maar afgaande op mensen hier, is het ding lastig soepel te krijgen, dus als ik moet kiezen tussen de Claas en de BWE wist ik het wel.

Tussen de Arocs en de Claas wordt het wat lastiger, want ook het sturen bij de Arocs is best leuk gedaan, gewoon anders dan normaal maar lang niet zo speciaal als de Claas. De Arocs heeft wel een berg aan functies out of the box terwijl je daarvoor bij de Claas zelf eerst attachments voor zal moeten maken voor dat resultaat.

• Vlooi
Angeloonie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:18:
[...]

Die helicopter had ik ook gezien en trok me zeker wel aan. Die crawler is niet mijn ding.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vlooi schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:22:
[...]

Die helicopter had ik ook gezien en trok me zeker wel aan. Die crawler is niet mijn ding.
Mocht je wat willen weten over de heli, vraag maar raak :+

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AppieNL schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:20:
[...]

Mijn BWE moet ik nog steeds bouwen, maar afgaande op mensen hier, is het ding lastig soepel te krijgen, dus als ik moet kiezen tussen de Claas en de BWE wist ik het wel.
Het model BWE bevat naar mijn idee geen vernieuwende dingen. Het is voornamelijk groot en veel blokjes 8)

Signature van nature

• Kapoen
Sircuri schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:54:
[...]
Het is voornamelijk groot en veel blokjes 8)
Dus de perfecte set voor ons mannelijke AFOLs? >:)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Begonnen met solderen van 0603 SMD ledjes en 0.1mm gecoat koperdraad, wat een ontzettend gepriegel.. waar ben ik aan begonnen haha..
Maar heb eerste lantaarns werkend en zonder iets te hoeven boren of breken in de steentjes :)
Ik ga trouwens toch maar voor 5V en dus max 2 leds in serie. Dit omdat ik de lampjes wil voeden met een mobiele accu.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-12-2016 15:59 ]

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:58:

Maar heb eerste lantaarns werkend en zonder iets te hoeven boren of breken in de steentjes :)
Foto's !!! :o

Signature van nature

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog geen licht omdat ik het nog netjes moet aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vfJYkeThZVdJiBqrEWumdtpH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B54EOa366JQrLwK4xFyfRRZP/full.jpg
(beetje brak, maar de grootte van het ledje is te zien)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13

almightyarjen

When does the hurting stop?

Oh netjes! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Net even terug gekeken naar alle Lego welke ik dit jaar gekocht heb. Idee was eigenlijk om 1 modular per jaar te kopen, maar wat is dit toch vreselijk rustgevend / verslavend. Heb de Technic Porsche nog staan, een kersthuisje, reuzenrad en uiteindelijk toch een paar modulars gekocht en nog wat andere technic en creator sets, kevertje, wat 3 in 1 sets, misschien moet ik het aanbiedingen topic gewoon niet meer in de gaten houden en mij van de nieuwsbrieven afmelden :).

Strava & Untappd - Do not combine!

• AppieNL
Bekend probleem, ik ga dat volgend jaar wel anders (proberen ;)) aan te pakken.

Trouwens nog een leuk geruchtje, want het is weer die tijd voor dit specifieke gerucht dat elk jaar terug komt. Falcon UCS zou dan toch in mei moeten komen (schijnbaar hebben mensen hele goede bronnen nu dat die toch echt gaat komen). Wordt een re-release van de originele. Persoonlijk hoop ik toch dat er meer interieur in komt, want ik vond hem vrij suf van binnen in de review die ik zag. Dan vind ik de kleinere van TFA toffer.

Uiteraard eerst zien dan geloven, maar Star Wars bestaat volgend jaar wel 40 jaar, dus zou wel een mooi moment zijn?

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:10:
Bekend probleem, ik ga dat volgend jaar wel anders (proberen ;)) aan te pakken.
Slim om meteen een nieuwjaarsvoornemen correctie in te bouwen ;)

Voorlopig heb ik nog maar één grote set in de planning staan, de nieuwe modular. Ik wil eerlijk gezegd nog meer grote sets kopen zoals de PotC boot, maar ik heb gelukkig geen plaats om ze te zetten.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PbcZMvsYbCvgCvpFdsssYhLu/thumb.jpg
En aangesloten..

• AppieNL
Nou ja, zoals elk goed voornemen, waarom uitstellen als het nu al kan. De reviews dusver van 1H van Technic wordt ik niet echt warm van. Dus dat vooruitzicht voor het komende half jaar is al positief voor m'n voornemen. De boot en de jet staan wel op m'n verlanglijstje met een maybe voor de RC. Hoewel ik alles behalve verlegen zit om PF onderdelen, ik kan nu denk wel 7 van die wagentjes bouwen en een race circuit maken. Hmmm, wel leuk idee, lekker los gaan met wat vrienden :)

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 23:48
Nou ohh,

ik was wel benieuwd hoe het er uiteindelijk helemaal precies is geworden.

Fotootje ?
almightyarjen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:24:
[...]

Ja, mis je nog wat? Ik sta open voor aanpassingen ter grootte van 1 part vanwege de max part count :P

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
SpaceKees_ schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:22:
Nou ohh,

ik was wel benieuwd hoe het er uiteindelijk helemaal precies is geworden.

Fotootje ?

[...]
Foto's: https://ideas.lego.com/projects/159676

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:45

bord4kop

maximaal 100KB!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:11:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ontzettend knap dit. Ik heb de ' gewone' leds en gewone elektronica draad gebruikt. Redelijk te solderen en redelijk fraai. Maar je ziet het best goed, past net niet goed genoeg. :|
Dit is mooi. Goed gedaan! _/-\o_

| Security Management |

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
stiekem zou ik dat ook wel willen doen.. maar ik heb nooit wat gedaan met electra, solderen ooit vroeger.. maar dat was allemaal wat groter..

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 17-12-2016 10:16 ]

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 06-11 12:58
Angeloonie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:35:
[...]

Mocht je wat willen weten over de heli, vraag maar raak :+
Kan het kloppen dat het hoek van de rotor en wieken verder niet zijn in te stellen?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Arunia
mschol schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:15:
[...]

stiekem zou ik dat ook wel willen doen.. maar ik heb nooit wat gedaan met electra, solderen ooit vroeger.. maar dat was allemaal wat groter..
Stiekem zou ik ook zoiets willen doen. Maar wel wat gedaan met elektronica en solderen. Echter, als ik nu al zie dat ik geen tijd heb om mijn Winter village neer te zetten, dan denk ik niet dat dit er ooit van gaat komen.
Als het al ooit gaat komen, dan zou ik het niet af willen breken om volgend jaar hetzelfde te gaan doen.

• mschol
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:39:
[...]

Stiekem zou ik ook zoiets willen doen. Maar wel wat gedaan met elektronica en solderen. Echter, als ik nu al zie dat ik geen tijd heb om mijn Winter village neer te zetten, dan denk ik niet dat dit er ooit van gaat komen.
Als het al ooit gaat komen, dan zou ik het niet af willen breken om volgend jaar hetzelfde te gaan doen.
ik zou dan bv mijn modulairs van verlichting gaan voorzien, niet perse de kerstsets

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

mschol schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:15:
[...]

Het is echt een vervelende klus, gister 2 uur bezig geweest met het lampje aan de voorkant van de Toy Shop.. dat dunne draad is amper wat aan vast te solderen en knapt er steeds af..
Zit nu te twijfelen over de kerstboom ;)

• mschol
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:13:
[...]

Het is echt een vervelende klus, gister 2 uur bezig geweest met het lampje aan de voorkant van de Toy Shop.. dat dunne draad is amper wat aan vast te solderen en knapt er steeds af..
Zit nu te twijfelen over de kerstboom ;)
ik ben benieuwd naar het resultaat als je die kerstboom gaat verlichten :Y

Geen peperkoek mannetjes meer bij wijnegem :( , zonder problemen 2 kalenders meegekregen :) en een derde kerstman sneeuwbal binnengehaald o<:) (ow en de awing pilot ook mee gekregen)

[ Voor 69% gewijzigd door mschol op 17-12-2016 18:00 ]

• Kapoen
Jammer van de Gingerbread minifig, gisteren hadden ze er nog in stock daar.
Het lijkt wel alsof Lego de populariteit van die actie onderschat heeft, aangezien ze online ook niet meer te krijgen zijn.

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:42:
Jammer van de Gingerbread minifig, gisteren hadden ze er nog in stock daar.
Het lijkt wel alsof Lego de populariteit van die actie onderschat heeft, aangezien ze online ook niet meer te krijgen zijn.
ik was ook bijzonder teleurgesteld dat hij er niet meer was, was toch wel een reden dat ik vandaag er even langs ging (gelukkig was antwerpen zelf ook aardig om even doorheen te wandelen met al het winter gebeuren)

• Cheezus
  • Laatst online: 21:36

Cheezus

Luiaard

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes, zo'n gecoate koperdraad is een stuk netter en makkelijker te gebruiken dan die 1 mm draad die ik had gebruikt d:)b

• kauwgomballen
  • Laatst online: 23-06 19:54
Inmiddels lees ik hier al een tijd mee, en zo nu en dan reageer ik ook eens (bijvoorbeeld op Arjen z'n fantastische creaties). Maar ik denk dat ik nu dan ook echt officieel uit m'n dark ages ben... M'n zoon is nu 7 en is minstens net zo verslaafd aan Lego als ik destijds was. Een tijdje terug heb ik daarom m'n oude Lego Technic en Model Team modellen weer opgebouwd (onder andere 8868, 5581, 5590, 5510 en 8855) en compleet gemaakt via Bricklink. Deze staan nu bij hem op de kast, want hij is nog wel iets te jong om hier zelf mee aan de slag te gaan.

Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Zojuist heb ik de knoop dan toch doorgehakt en de 42043 besteld... Het begon toch wel heel erg te kriebelen, en het lijkt me een mooi projectje voor in de kerstvakantie, samen met m'n zoon. Met name het pneumatische van dit model spreekt me erg aan, en herinnert me erg aan de 8868.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mschol schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:55:
[...]Geen peperkoek mannetjes meer bij wijnegem :(
In Essen vandaag twee mee gekregen en ze leken nog ruim op voorraad.

• Gim
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:59:
[...]
Dan heb je er nu toch 1 teveel? ;-)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gim schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:02:
[...]

Dan heb je er nu toch 1 teveel? ;-)
Ik heb twee kids...nu is er geen ruzie ;)

• mschol
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:59:
[...]
ik heb niet zo'n zin weer 4 uur bezig te zijn ergens te komen en te gaan. (ben afhankelijk van de trein)

voor belgie vond ik het niet al te erg ivm kalenders, maar nu bricklink ik dat figuurtje eventueel wel

• AppieNL
Mijn kersttafereeltje:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/91132a4f62d0f43a9b7af16876ce3c45.jpg
(ja brickseperators ook handig als spoorverhoging om een snoertje van de boom onder door te loodsen :))

Ik heb trouwens m'n kolenwagon ook aangepast zoals Gutteguttegut, maar moest er toch nog wat aanpassingen voor maken om te werken met mijn MOD, want het snoer is anders te kort. Het is nu net aan, snoer heeft nu net genoeg speling om een bocht te maken. Voordeel is wel dat ik nu minder snoer heb onder de holle ketel en in de cabine d:)b
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/32586dea120163c704f1e66219bdee40.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door AppieNL op 18-12-2016 12:20 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kijk, das een leuk tafereeltje zo, niet te groot en erg knus.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41
Nice!
M'n vriendin had geen zin om de kerstboom neer te zetten dus heeft ze het zo maar gedaan :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6QVS0a9TcAjbYlEITTGhyFJy/thumb.jpg

:P
Beetje karig, maar de 'sneeuwscooters' heeft ze wel inventief bedacht!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Lap, deze foto's hebben mij dus toch eindelijk overgehaald om de trein te bestellen... (en bijhorende powerfuncties en nog andere dingen van mijn wishlist en en en)
Vaarwel eindejaarsbonus! :/

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AppieNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:13:
Ik heb trouwens m'n kolenwagon ook aangepast zoals Gutteguttegut, maar moest er toch nog wat aanpassingen voor maken om te werken met mijn MOD, want het snoer is anders te kort. Het is nu net aan, snoer heeft nu net genoeg speling om een bocht te maken. Voordeel is wel dat ik nu minder snoer heb onder de holle ketel en in de cabine d:)b
[afbeelding]
Wat apart, ik had genoeg snoer om het zo te doen. Gaat jouw snoer tussen de accu bak en achterkant van de kolen wagen door?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6RjvEf8vVeHD1B1v6T2xfveh/full.jpg
Ik heb de achterkant dus iets aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IrVR4HfJILsRGyHNBHlvo8vs/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 18-12-2016 15:26 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

roeleboel schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:25:
[...]

Lap, deze foto's hebben mij dus toch eindelijk overgehaald om de trein te bestellen... (en bijhorende powerfuncties en nog andere dingen van mijn wishlist en en en)
Vaarwel eindejaarsbonus! :/
Die powerfucties heb ik uit de 60051 gehaald via Marktplaats. Dan betaal je maar iets meer en krijg je naast de PF ook nog meer rails en een hele trein voor nog meer wagonnetjes achter je kersttrein. ;)

• AppieNL
Ik heb precies hetzelfde, je vergeet alleen dat mijn IR reciever 1 stud verder naar voren staat in de loc en niet direct naar beneden kan met z'n snoer zoals bij jou, omdat die eerste nog rond een plate moet onder de ketel... :)
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/57377d1499f9833842f38cfe3449924d.jpg
Het luistert zo nou dat ik dat grijze vierkantje weg moest halen, zodat het snoertje nog 1 plate speling kreeg voor de bochten.

edit: en misschien heb ik een korter snoertje op m'n IR reciever? Kan het me haast niet voorstellen, met de OCD van Lego, maar zou ook nog kunnen?

[ Voor 45% gewijzigd door AppieNL op 18-12-2016 16:27 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

PjotrStroganov schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:03:
[...]

Kan het kloppen dat het hoek van de rotor en wieken verder niet zijn in te stellen?
Standaard niet nee, alles zit vast in de bouwpositie.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik kwam in het nieuws hier wat foto's tegen van Lego in het Witte Huis:
Afbeeldingslocatie: http://ww1.hdnux.com/photos/55/24/30/11879944/3/1024x1024.jpg
"Christmas tree and holiday decorations in the theme of, "The Gift of the Holidays," are seen in the State Dining Room of the White House in Washington, DC, November 29, 2016."
Afbeeldingslocatie: http://ww2.hdnux.com/photos/55/24/30/11879961/3/1024x1024.jpg
"Christmas trees and holiday decorations, including Lego houses from each state, are seen in the theme of, "The Gift of the Holidays," in the State Dining Room of the White House in Washington, DC, November 29, 2016."
Afbeeldingslocatie: http://ww3.hdnux.com/photos/55/24/30/11879966/3/1024x1024.jpg
Bron: sfgate.com

Afbeeldingslocatie: https://peopledotcom.files.wordpress.com/2016/11/white-house-christmas-1.jpg?w=1024
Afbeeldingslocatie: https://peopledotcom.files.wordpress.com/2016/11/white-house-christmas-2.jpg?w=1024
Bron: people.com

[ Voor 15% gewijzigd door Mappy op 19-12-2016 01:38 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Ik heb op 30/11 een bl bestelling gedaan bij Afol supply (NL), deze is verzonden op 5/12 (brievenbus pakket zonder t&t). Heb deze tot op vandaag nog niet ontvangen en ga er vanuit dat deze verloren is gegaan. Kan ik hiervoor een claim indienen bij PayPal? Of ben ik gewoon mijn geld (€47) kwijt?
Had al eens geinformeerd bij de verkoper om te vragen of mijn pakje wel degelijk verzonden is op 5/12, en hij beweert van wel en geloof hem wel.

Bricklink Store - Steam

• mschol
  • Niet online
nielsvv schreef op maandag 19 december 2016 @ 06:41:
Ik heb op 30/11 een bl bestelling gedaan bij Afol supply (NL), deze is verzonden op 5/12 (brievenbus pakket zonder t&t). Heb deze tot op vandaag nog niet ontvangen en ga er vanuit dat deze verloren is gegaan. Kan ik hiervoor een claim indienen bij PayPal? Of ben ik gewoon mijn geld (€47) kwijt?
Had al eens geinformeerd bij de verkoper om te vragen of mijn pakje wel degelijk verzonden is op 5/12, en hij beweert van wel en geloof hem wel.
je kan uiteraard gewoon een claim indienen bij PayPal, ik vind het persoonlijk altijd wel een flinke stap (de verkoper kan immers zijn pp account kwijt raken). ik zou wel eerst even met de verkoper overleggen voordat je die stap neemt

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Ik vermoed enkel dat ik de verkoper niets kan verwijten omdat er bij zijn bl pagina staat :

'• Buyer assumes risk of loss or damage of uninsured shipments.'

Bricklink Store - Steam

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nielsvv schreef op maandag 19 december 2016 @ 06:41:
Stuur nog maar eens een mailtje dan komt het wel goed ;) Woon je in België? (kan lang duren)

• Gim
  • Niet online
Mappy schreef op maandag 19 december 2016 @ 01:34:
[afbeelding]
"Christmas tree and holiday decorations in the theme of, "The Gift of the Holidays," are seen in the State Dining Room of the White House in Washington, DC, November 29, 2016."
[afbeelding]
"Christmas trees and holiday decorations, including Lego houses from each state, are seen in the theme of, "The Gift of the Holidays," in the State Dining Room of the White House in Washington, DC, November 29, 2016."
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Obama is ook LEGO fan? 8) Of ter ere van iets dat het deze aankleding heeft...

Kwam onderstaande ook al tegen...
Afbeeldingslocatie: https://www.whitehouse.gov/sites/default/files/imagecache/gallery_img_full/image/image_file/p100316ps-0297.jpg?itok=7vzZRVwr

• Vlooi
Ik overweeg voor de Kerst toch de BWE aan te schaffen. Gezien de huidige prijs gaat hij niet veel goedkoper worden lijkt me. De helicopter komt daarna wel een keer.

• AppieNL
nielsvv schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:42:
Ik vermoed enkel dat ik de verkoper niets kan verwijten omdat er bij zijn bl pagina staat :

'• Buyer assumes risk of loss or damage of uninsured shipments.'
AFOLsupply is een prima winkel, dus ik zou eerst een mailtje naar ze sturen voor de drastische stappen van paypal claims of bl claims. Dat schiet bij een verkoper al snel in het verkeerde keelgat. Die disclaimer betekent niet dat het ze geen zak kan schelen of je wel of niet het pakje krijgt, meer dat jezelf er over nadenkt hoe belangrijk de onderdelen zijn voor je (moeilijk te krijgen, duur?) en dan dus insurance neemt.

Vraag in het mailtje of hij wil traceren bij de post waar het is. Normaal doet de post dit na 4 weken voor je. Zelfs pakketjes zonder t&t zijn ook te vinden.

Voor de rest, vergeet niet dat het de kerstperiode is en als je idd in België woont, je wel een week bij de verzendtijd mag optellen voor briefpost. En dus nog een week voor de kerst. Als je begin januari nog niks hebt, is er pas echt stront aan de knikker.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
Dit soort kopersdingen hebben we het shopping forum voor. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Vlooi
Done! BWE besteld bij Wehkamp. Dat wordt lekker bouwen met de Kerst.

• Gim
  • Niet online
Vlooi schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:07:
Done! BWE besteld bij Wehkamp. Dat wordt lekker bouwen met de Kerst.
Ook als je hem morgen al in huis hebt? :P

• Vlooi
Gim schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:17:
[...]

Ook als je hem morgen al in huis hebt? :P
Laat hem daarom bewust op zaterdag leveren ;)

• Kapoen
Ik lees net op het forum van brickset dat ze in Antwerpen ook geen snowglobes meer uitdelen als freebie.
Blijkbaar heeft Lego de eindejaarsgekte wat onderschat jammer genoeg.

• AppieNL
De snowglobe was toch officieel tot en met 10 december? Als ze die van de week nog hebben uitgedeeld hadden ze dus meer dan genoeg?

• Kapoen
Klopt, maar de gingerbread minifig was wel eerder dan de voorziene datum (t.e.m. 22 dec) niet meer in stock. Dus mensen die deze week naar de winkel gaan in Antwerpen en geen Star Wars spul kopen hebben 'alleen maar' dubbele VIP punten, en eventueel een kalender als ze zo'n sticker hebben op hun vorige bonnetje.

• onskip
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:16
Ik kreeg gisteren in Oberhausen nog een Snowglobe en een polybag bij mijn aankoop.
In alle drukte, vanwege de kerstmarkt daar, niet verder gevraagd waarom geen Gingerbreadman.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00

Wom

Zojuist de Beatles set gekocht voor mijn vriendin bij Lego zelf. Wilde eigenlijk de Caterham meebestellen, maar zag dat de schaal niet lekker klopt met de Creator serie auto's. Twijfel daar dus nog erg over.

Keuzes, keuzes...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:55

Fiber

Beaches are for storming.

Mappy schreef op maandag 19 december 2016 @ 01:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Originele manier van bouwen met die studs aan de buitenkant van de muren en zo en die 'glasloze' ramen...

Of wordt dat tegenwoordig meer gedaan...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Wom

Wom

Denk dat dit meer te maken heeft met hoe een echt gingerbread huis er uit ziet. Dan worden de ramen er ook op gespoten als het ware.

Afbeeldingslocatie: https://www.lovethispic.com/uploaded_images/43036-Gingerbread-Candy-House.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Wom op 19-12-2016 21:26 ]

• AppieNL
Wom schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:15:
Zojuist de Beatles set gekocht voor mijn vriendin bij Lego zelf. Wilde eigenlijk de Caterham meebestellen, maar zag dat de schaal niet lekker klopt met de Creator serie auto's. Twijfel daar dus nog erg over.

Keuzes, keuzes...
Uhm... er zijn geen 2 auto's in dezelfde schaal in de Creator serie, laat staan de hele serie? Caterham past er dus prima tussen.

• Wom

Wom

AppieNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:31:
[...]

Uhm... er zijn geen 2 auto's in dezelfde schaal in de Creator serie, laat staan de hele serie? Caterham past er dus prima tussen.
Dat klopt, maar gevoelsmatig valt de Caterham enorm uit de toon.

Afbeeldingslocatie: https://photos-eu.bazaarvoice.com/photo/2/cGhvdG86bGVnb25s/5a96d6d0-fb91-58e3-8400-6aede505aca5

Of is dat mijn rare kijk op dingen? :+

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:55

Fiber

Beaches are for storming.

Wom schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:25:
Denk dat dit meer te maken heeft met hoe een echt gingerbread huis er uit ziet. Dan worden de ramen er ook op gespoten als het ware.

[afbeelding]
Ah, natuurlijk, je hebt gelijk, nu snap ik het, peperkoek huisjes en poppetjes...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:34

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Wom schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:34:
JA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sHpovC1HDQPigan77lqHlJJH/full.jpg
is iets realistischer kwa schaal denk ik ;)

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:55
Over de auto's gesproken.
Ik kan kiezen tussen de VW Kever, en de Caterham.

Welke zal er eerder uit de collectie zijn?
Zelf denk ik de Caterham...

Live from Denmark

• Señor Sjon
Caterham. Dat is een ideas serie en die gaan er na ~1-1,5 jaar uit (of nog eerder zoals de Maze). De Kever is net nieuw en zal nog wel een tijdje blijven. Andere kandidaat is nog de Mini of Ferrari F40. Die gaan ook al even mee.
[...]

[afbeelding]

Eerder de Mini of F40. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Señor Sjon op 20-12-2016 08:20 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:55
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:18:
Caterham. Dat is een ideas serie en die gaan er na ~1-1,5 jaar uit (of nog eerder zoals de Maze). De Kever is net nieuw en zal nog wel een tijdje blijven. Andere kandidaat is nog de Mini of Ferrari F40. Die gaan ook al even mee.
Ik heb de Mini en de VW Transporter al.
De F40 zat ik ook naar te kijken, maar vind t model eigenlijk maar zo-zo...hoe is die qua bouwen?

Ga denk ik inderdaad voor de Caterham...heb ik toch al een zwak voor ;)

Live from Denmark

• AppieNL
[...]

[afbeelding]

Dat is dan idd jou rare kijk op dingen. Ok de schaal is anders, maar ze staan alle 5 prima elk op een plankje in een ikea detolf.

• Kapoen
Blijkbaar komt er een jungle subthema aan voor de City lijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/12/wp-1482162705456.jpg
bron op bouwsteentjes.info
Het is nog niet geweten wat het precies zal worden: mining, exploration, animals, police :D,...

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

hansie_k schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:21:
[...]

Ik heb de Mini en de VW Transporter al.
De F40 zat ik ook naar te kijken, maar vind t model eigenlijk maar zo-zo...hoe is die qua bouwen?

Ga denk ik inderdaad voor de Caterham...heb ik toch al een zwak voor ;)
Ik heb alle modellen behalve de Caterham, die gaat er ook nog wel komen.
De F40 is best leuk om te bouwen. Model ziet er, klaar, ook best geslaagd uit.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:31:
[afbeelding]
Het is nog niet geweten wat het precies zal worden: mining, exploration, animals, police :D,...
Oh kan ik eindelijk scenes van Predator nabouwen :D

• Kapoen
almightyarjen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:03:
[...]

Zijn er dan minifigs met een 'levend gevild' uiterlijk? >:)

• almightyarjen

almightyarjen

Dun laagje ketchup >:)

• Señor Sjon
Krijg net de mail dat de 2017 spulletjes in S@H bestelbaar zijn. :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:28:
Krijg net de mail dat de 2017 spulletjes in S@H bestelbaar zijn. :)
Helaas de Assembly Square niet :(. Die is helemaal niet meer te vinden.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:03:
[...]

Nou nog een Schwarzenegger minifig :7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb al een Terminator minifig dus dat komt in de buurt :Y

• Señor Sjon
DP Kunst schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:40:
[...]

Helaas de Assembly Square niet :(. Die is helemaal niet meer te vinden.
Wel weer op de US site... Logisch natuurlijk.

• Kapoen
Dat komt omdat Lego een deel van het assortiment (zoals de Batman film sets) al eerder in de US heeft uitgebracht, en omgekeerd krijgen we hier in Europa ook een deel dat nog niet beschikbaar is in de US.

Die modular komt uit op 1 januari als ik mij niet vergis. En waarschijnlijk ook de nodige website problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 20-12-2016 21:35 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:
Dat komt omdat Lego een deel van het assortiment (zoals de Batman film sets) al eerder in de US heeft uitgebracht, en omgekeerd krijgen we hier in Europa ook een deel dat nog niet beschikbaar is in de US.

Die modular komt uit op 1 januari als ik mij niet vergis. En waarschijnlijk ook de nodige website problemen.
Weet je wat de marketing gedachte/strategie hier achter is? Ik zie hem namelijk niet...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:05

GeeBee

Oddball

Misschien om uit te vinden wat goed loopt en wat niet. Lopen enkele pakketten niet in de VS, dan krijgen wij die ook niet. En andersom.
Gespreid risico.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 21-12-2016 09:40 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:57

Megalodon86

Enzyme X

almightyarjen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:22:
[...]

Weet je wat de marketing gedachte/strategie hier achter is? Ik zie hem namelijk niet...
Volgens mij willen ze de sets graag voor de kerstinkopen in de winkel hebben. Maar hebben ze simpelweg niet genoeg capaciteit om de hele wereld tegelijk alles te bevoorraadden..

• AppieNL
almightyarjen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:22:
[...]

Ik begreep dat bepaalde sets zoals Technic en Assembly Square er af zijn gehaald zodat mensen niet hun geld bewaren voor die nieuwe sets, maar nu uitgeven aan ander spul en dan 20 december en 1 januari erachter komen dat ze nog meer willen kopen. Beetje rare theorie maar wie weet. Waarom dan wel sommige sets in de USA en niet hier? Geen idee. Vraag? Technic is van wat ik weet niet zo hot in de USA, dus daar leggen ze geen geld voor apart?

• Kapoen
GeeBee schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
Misschien om uit te vinden wat goed loopt en wat niet. Lopen enkele pakketten niet in de VS, dan krijgen wij die ook niet. En andersom.
Gespreid risico.
Dat denk ik niet. Zo zijn de nieuwe Batman sets bijvoorbeeld een zeker succes voor Lego, maar toch zijn ze nog niet hier beschikbaar in Europa voor de feestdagen.

Het is net zoals met sommige polybag/freebie acties tijdens het jaar, die verschijnen soms ook maanden later of vroeger op het ene of andere continent. Voor de rest heb ik geen idee waarom Lego dit doet.

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:04:
[...]

Dat denk ik niet. Zo zijn de nieuwe Batman sets bijvoorbeeld een zeker succes voor Lego, maar toch zijn ze nog niet hier beschikbaar in Europa voor de feestdagen.

Het is net zoals met sommige polybag/freebie acties tijdens het jaar, die verschijnen soms ook maanden later of vroeger op het ene of andere continent. Voor de rest heb ik geen idee waarom Lego dit doet.
enige wat ik mij kan bedenken is spreiding van de productie zodat ze niet in 1x overal die specials moeten gaan maken?

• Kapoen
Dat is best mogelijk ja.

Ik heb trouwens net eens de US site geopend, en de Assembly Square is ook daar nog niet te krijgen.
Misschien dat (kleinere) retailers dat ding al gestocked hebben, maar via S@H is deze set zeker nog niet te koop.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Best wel zonde, ze willen VIP's bij grote nieuwe sets nog wel eens een weekje eerder dat ding laten bestellen... Dat zou nu met dubbele VIP punten kunnen, anders wordt het toch wachten tot maart.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Kapoen
Zoals het nu geregeld is vangt Lego meer inkomsten denk ik.
Klant ziet dubbele VIP actie en koopt nu al kerstcadeau's met het idee om een leuke korting te krijgen op de grote nieuwe sets in 2017.

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:18
Zijn er hier Tweakers die maandag 2 januari in Wijnegem zullen zijn voor de assembly square? De levering zou blijkbaar niet "onbeperkt" zijn ;)

• Kapoen
Op de Amerikaanse S@H kalender voor januari staan er alvast geen speciale polybags vermeld die bij de nieuwe modular horen, dus ik wacht nog even met de aankoop ervan. Zowiezo heeft mijn portefeuille wel rust verdiend na deze eindejaarsperiode ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2016/11/legostore-januar2017_1.jpg

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:31:
[afbeelding]
En als ik dar hierboven op 2 januari kijk zie ik iets wat op een dino lijkt.
Is 1 en 1 nog steeds 2? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 81 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)