Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.973 views

Onderwerpen

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zat nog wat verder te Googlen, kom ik dit tegen:
http://www.eurobricks.com...-winter-sets-with-lights/
Topic van een Tweaker! _O_ En precies zoals ik het ook voor ogen heb, wel een ontzettend priegelwerk dus, maar het moet lukken met de leds die ik had gevonden.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Op brickmania in antwerpen de lightstax gezien, was best onder de indruk. Ik heb geen modulars, maar wordt wel steeds verleidelijker :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:53
Roeligan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:42:
Op brickmania in antwerpen de lightstax gezien, was best onder de indruk. Ik heb geen modulars, maar wordt wel steeds verleidelijker :+
Heb jij ff geluk, binnen enkele weken brengt Lego een nieuwe modular uit. Per toeval de grootste ook, mooi begin toch? >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/10/wp-1476714599759.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
sjong schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:52:
[...]

Hoe kom je er dan achter welke shops gratis verzending doen? Zitten zoeken op BL maar zie dat niet.
AppieNL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:51:
Terms op de winkelpagina bekijken.

AFOLsupply op bricklink bijv. had/heeft (?) gratis verzending op orders boven de 150 euro. Verder kan je altijd proberen de shop eigenaar te mailen om te vragen of er iets af kan als je een fikse order wil plaatsen.
Idd zoals AppieNL zegt

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 11:09
Gisterenavond mijn 10245 voor het eerst in elkaar gezet. Leuke set :), maar bij mist er een onderdeel. De doos en zakjes echt minstens 5x gecontroleerd, vloer uitvoerig nagezocht of er niet per ongeluk iets was gevallen, tafel, stoelen etc. helemaal nageplozen maar nergens te vinden.

Iemand ervaring met ontbrekende Lego onderdelen en de ondersteuning van Lego daarbij? Het gaat om part 32028 in het dark bluish gray.

• Kraz
  • Laatst online: 10-11 12:03

Kraz

Saving the world

GH45T schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:27:
Gisterenavond mijn 10245 voor het eerst in elkaar gezet. Leuke set :), maar bij mist er een onderdeel. De doos en zakjes echt minstens 5x gecontroleerd, vloer uitvoerig nagezocht of er niet per ongeluk iets was gevallen, tafel, stoelen etc. helemaal nageplozen maar nergens te vinden.

Iemand ervaring met ontbrekende Lego onderdelen en de ondersteuning van Lego daarbij? Het gaat om part 32028 in het dark bluish gray.
Gewoon bellen! Ze sturen het kosteloos naar je op :*)

• Kapoen
Proficiat Arjen met je project showcase op Brickset! _/-\o_
Dat zal wel een mooie boost opleveren aan het aantal supporters.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:55:
Proficiat Arjen met je project showcase op Brickset! _/-\o_
Dat zal wel een mooie boost opleveren aan het aantal supporters.
Thanks, wist het geen eens :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Heb het artikel ook net gelezen. Mooie reclame hoor.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bellen of gewoon via de site een missing part opgeven, wordt over het algemeen gewoon zonder problemen gestuurd; Het is een vrij algemeen stukje dus dat mag geen problemen geven :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waar kun je het beste normale lego blokjes vandaan halen?
Gewoon van die vierkante en rechthoekige bouwblokjes

Youtube: DashcamNL

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 14:03
Gutteguttegut schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:42:
[...]
Met enige aanpassingen vind ik het eigenlijk niet tegen vallen.
Ik heb sowieso met wat kleine aanpassingen met de overgebleven onderdelen de trein wat leuker gemaakt (in mijn ogen). :)
Heb je daar wellicht wat meer info over? Ik heb zelf de batterypack wat afgedekt met de zwarte ronde stenen en wat platte zwarte balkjes. Daarnaast nog wat bloemetjes en nog een extra grote wagon voor cadeautjes.

• Kapoen
dfrenner schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:18:
Waar kun je het beste normale lego blokjes vandaan halen?
Gewoon van die vierkante en rechthoekige bouwblokjes
Het valt een beetje te zien wat je nodig hebt. Voor kleine hoeveelheden zou ik bij Lego zelf blijven om te profiteren van de gratis mini setjes en VIP punten die je bij je bestelling krijgt. Voor grotere projecten zou ik shoppen op bricklink.com.

Overigens moet je op de Lego website zelf kiezen voor het onderdeel 'pick a brick' in het menu stenen/bricks.
Bij de 'individual bricks/losse stenen' krijg je alleen pakketten te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 10-12-2016 14:57 ]

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:54:
[...]

Het valt een beetje te zien wat je nodig hebt. Voor kleine hoeveelheden zou ik bij Lego zelf blijven om te profiteren van de gratis mini setjes en VIP punten die je bij je bestelling krijgt. Voor grotere projecten zou ik shoppen op bricklink.com.
ik heb een zooi stenen in mijn mandje gedaan (40 euro aan stenen) maar krijg geen VIP punten toegewezen volgens de site als ik mijn bestelling zou plaatsen..

verder kijken dan mijn neus lang is: in de "popup" staat 0 punten, als ik hem bekijk/bewerk dan staat er wel 40 punten.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 10-12-2016 15:24 ]

• Kapoen
Ben je ingelogd met je VIP account? Het zou me verbazen moest je geen punten krijgen op PaB aankopen.

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:46:
Ben je ingelogd met je VIP account? Het zou me verbazen moest je geen punten krijgen op PaB aankopen.
Zoals ik al editte: als ik de popup bekeek gaf die 0 punten aan, ging ik hem bekijken/bewerken (dus op knopje drukken) dan kwam wel het juiste aantal te voorschijn..
was uiteraard ingelogd op mijn account :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

la_fusion schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:44:
[...]
Heb je daar wellicht wat meer info over? Ik heb zelf de batterypack wat afgedekt met de zwarte ronde stenen en wat platte zwarte balkjes. Daarnaast nog wat bloemetjes en nog een extra grote wagon voor cadeautjes.
Ik heb de batterypack iets laten zakken door de twee grijze stukjes er onder weg te halen. Daarnaast de zijkant onder de gladde 4tjes iets te verhogen met 4x1 zwart. De cabine van de locomotief heb ik iets aangepast om een soort van vloertje te creëren waar de kabel die van de batterypack komt onderdoor loopt. Dan in de cabine zelf een zwart hekje gezet zodat de kabels mooi in de cabine blijven.
Ik heb de kerstkrans van de lantaarnpaal voor op de ketel van de locomotief geplaatst.

[edit]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TR3H1SkvXM36el3WteTmJoqF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ulYU7HqvADBZAbXbyRs76ZuH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eT002okNQVTpCv92mYijCgh5/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 10-12-2016 19:11 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
Hmmm, leuke mods, hier kan ik ook wel wat mee. Jammer dat BB (en dan vooral de stekker) eigenlijk nog steeds vol in beeld is, maar zie ook weinig opties het echt veel beter te maken. Wat ik wel wil aanpassen is de standaard locatie van de IR reciever. Als het aan mij ligt komt die meer op de plek van waar jij nu het hekje hebt (en ook onder de raampjes). Blijft de ketel mooi groen en wordt de zee aan loze ruimte tussen de achterwielen van de loc ook benut.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 11-12-2016 13:23 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-11 14:53
Eindelijk na anderhalve week gelukt om weer eens in te loggen op de lego webshop, staat er nog wel heel leuk bovenaan dat je de kerstman sneeuwbol erbij krijgt maar krijg ik een gingerbread mannetje in mijn winkelwagen als ik wat wil bestellen (boven het minumum bedrag van 65 euro)
Kijk ik bij de voorwaarden, was de actie tm 10 december :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Kapoen
Een kleine troost, je kan eigenlijk twee minifigs krijgen als je een Star Wars fan bent. Tegelijk met de gingerbread minifig actie loopt er ook een SW minifig actie. De onderstaande minifig krijg je bij aankoop van 30 euro aan SW producten. Dus als je alleen voor 30 euro aan SW Lego koopt krijg je beide minifigs.
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/10/wp-1476638901076.jpg
Dit gezegd zijnde is het natuurlijk niet logisch dat Lego de snowglobe actie niet doortrok tot Kerstmis 8)7
Ik gebruik dan ook al een poos dit artikel op bouwsteentjes.info om het overzicht te bewaren ivm al de goodies tijdens de feestdagen: link.

*edit* op lcc.builders gingen ze nog verder en maakten ze een soort van mini kalender om alle acties te tonen, het lijkt bijna wetenschap om Lego acties te doorgronden :o
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.lcc.builders/wp-content/uploads/2016/10/Overzicht-acties-v2.jpg
bron

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 11-12-2016 15:52 ]

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heeft iemand de gratis sneeuwbol rendier gekregen met brick friday/cyber monday?

• Kapoen
Ik denk dat lcc.builders een foutje heeft begaan in die kalender. In het bron artikel verwijzen ze wel naar deze polybag:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.lcc.builders/wp-content/uploads/2016/10/30474.jpg
Maar verder zeggen ze niet hoe/wat/waar/wanneer/... je deze kan bemachtigen.

• almightyarjen

almightyarjen

Bezig met het uitbreiden van de brandweerkazerne zodat ook de andere brandweerwagens erin passen, schiet al aardig op :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RJfmAhZ.jpg

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:05:
Heeft iemand de gratis sneeuwbol rendier gekregen met brick friday/cyber monday?
ik heb het in antwerpen nagevraagd (kreeg een creator tijger) en zij hebben het daar niet gehad

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 14:03
Gutteguttegut schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:27:
[...]
Ik heb de batterypack iets laten zakken door de twee grijze stukjes er onder weg te halen. Daarnaast de zijkant onder de gladde 4tjes iets te verhogen met 4x1 zwart. De cabine van de locomotief heb ik iets aangepast om een soort van vloertje te creëren waar de kabel die van de batterypack komt onderdoor loopt. Dan in de cabine zelf een zwart hekje gezet zodat de kabels mooi in de cabine blijven.
Ik heb de kerstkrans van de lantaarnpaal voor op de ketel van de locomotief geplaatst.

[edit]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er inderdaad prima uit. Zelf staat hij er zo bij:

http://imgur.com/a/pcoQD
En met dank aan het kleedje van mijn vriendin ook nog een 'sneeuw landschap' ;)

• Kapoen
almightyarjen schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:10:
Bezig met het uitbreiden van de brandweerkazerne zodat ook de andere brandweerwagens erin passen, schiet al aardig op :)
Dus na het jaren van terroriseren van je minifigs met treincrashes bouw je eindelijk de hulpdiensten uit? ;)

Voor de mensen die de kalender gaan afhalen in een Lego winkel, hier staan de 12 coupons die je er bij krijgt: link

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

almightyarjen schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:10:

[afbeelding]
Komt er nog een echte brand...? Filmpje! :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 09:57
Kapoen schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:59:
[...]

Dus na het jaren van terroriseren van je minifigs met treincrashes bouw je eindelijk de hulpdiensten uit? ;)

Voor de mensen die de kalender gaan afhalen in een Lego winkel, hier staan de 12 coupons die je er bij krijgt: link
Wat betreft de kalender vissen wij als Nederlanders weer achter het net helaas.
Gisteren in de winkel in Antwerpen (Wijnegem) geweest en nagevraagd of ik ook recht had op een kalender na mijn aankopen vorige week.
Bij mijn bestelling (Parisian Restaurant) heb ik geen sticker gekregen met een QR code die je in de winkel zou moeten laten scannen.
Deze sticker krijgen volgens de verkoper in de winkel (aardig personeel trouwens) alleen inwoners van Belgie, Duitsland en Engeland.

Echter, ergens halverwege januari kan iedereen een kalender komen ophalen in de winkel.

[ Voor 0% gewijzigd door Freez op 12-12-2016 10:13 . Reden: typo ]

• mschol
  • Niet online
Freez schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:01:
[...]

Wat betreft de kalender vissen wij als Nederlanders weer achter het net helaas.
Gisteren in de winkel in Antwerpen (Wijnegem) geweest en nagevraagd of ik ook recht had op een kalender na mijn aankopen vorige week.
Bij mijn bestelling (Parisian Restaurant) heb ik geen sticker gekregen met een QR code die je in de winkel zou moeten laten scannen.
Deze sticker krijgen volgens de verkoper in de winkel (aardig personeel trouwens) alleen inwoners van Belgie, Duitslang en Engeland.

Echter, ergens halverwege januari kan iedereen een kalender komen ophalen in de winkel.
De stickers hebben geen QR code, er werd, tot 2x toe, een groot vel met algemene stickers gepakt.. (die ook voor de andere klanten werd gebruikt)

Er staat wel een QR code op de bon, mij is ook tot 2x toe verteld dat ik vanaf 11-12 gewoon de kalender kan ophalen, in welke lego zaak dan ook
maar ik ga hopelijk deze week die kant op, ik ga het wel merken..

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 12-12-2016 10:12 ]

• Kapoen
[...]
Deze sticker krijgen volgens de verkoper in de winkel (aardig personeel trouwens) alleen inwoners van Belgie, Duitslang en Engeland.

[...]
Dat is raar, ik heb een sticker gekregen op mijn vorige aankoop in Wijnegem. Ik ben weliswaar Belg, maar mijn nationaliteit noch adres staan vermeld op dat bonnetje. En zoals mschol ook aangaf, er staat geen QR code op die relevant is voor de kalender actie.

Nuja, veel interessante coupons zitten er toch niet bij, dus een absolute must have is het niet.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AppieNL schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:22:
Hmmm, leuke mods, hier kan ik ook wel wat mee. Jammer dat BB (en dan vooral de stekker) eigenlijk nog steeds vol in beeld is, maar zie ook weinig opties het echt veel beter te maken. Wat ik wel wil aanpassen is de standaard locatie van de IR reciever. Als het aan mij ligt komt die meer op de plek van waar jij nu het hekje hebt (en ook onder de raampjes). Blijft de ketel mooi groen en wordt de zee aan loze ruimte tussen de achterwielen van de loc ook benut.
Dat is ook een goed idee, ga ik deze week eens proberen.
la_fusion schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:25:
[...]Ziet er inderdaad prima uit. Zelf staat hij er zo bij:

http://imgur.com/a/pcoQD
En met dank aan het kleedje van mijn vriendin ook nog een 'sneeuw landschap' ;)
Mijn trein is geplaatst in een vrij aparte omgeving, meer daarover later o<:)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 15:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb hem gisteren in elkaar gezet (3,5 uur mee bezig geweest), wel met alle blokjes compleet en een sh*tload aan reserve blokjes..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Ik vind dat er wel degelijk interessante vouchers bij zitten. Heb er gisteren een hele stapel gaan halen. Weet wel niet of je maar 1 bon kan gebruiken/klant.

Voor een overzicht van de vouchers : Klik

Bricklink Store - Steam

• AppieNL
Gutteguttegut schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:21:
[...]
Dat is ook een goed idee, ga ik deze week eens proberen.
Ik ben er gisteravond aan begonnen. Nadat ik op 3 manieren de reciever in de cabine had gedaan, heb ik uiteindelijk besloten om nagenoeg bij m'n eerste keuze te blijven, alleen dan nog een plate lager. Ik vind het nog steeds niet ideaal, maar het is het beste dat ik er denk ik van kan maken met die schijt PF stekkers.

Ik moet wel zeggen dat gewoon Lego voor mij echt een ramp is om dingen mee te testen. Trein is minimaal 10x compleet uit elkaar gedonderd en 50x liet er wel iets los terwijl je aan het kijken bent voor ruimte en nieuwe mounting points voor het originele omhulsel. Dat is bij Technic toch simpeler. Pinnetjes vast en klaar is je geraamte.

• GH45T
  • Laatst online: 11-11 11:09
mschol schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:15:
[...]

bellen of gewoon via de site een missing part opgeven, wordt over het algemeen gewoon zonder problemen gestuurd; Het is een vrij algemeen stukje dus dat mag geen problemen geven :)
Heb via de site (https://www.lego.com/en-us/service/replacementparts/order) het missende onderdeel aangevraagd. Ben benieuwd hoe Lego dit regelt maar gezien de verhalen welke ik wel eens heb gehoord zal het wel prima worden geregeld.

Ik heb extra één van de blokjes aan de buitenkant weggelaten, zodra het nieuwe blokje binnen is kan ik het er dus zo opklikken.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AppieNL schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:59:
[...]

Ik ben er gisteravond aan begonnen. Nadat ik op 3 manieren de reciever in de cabine had gedaan, heb ik uiteindelijk besloten om nagenoeg bij m'n eerste keuze te blijven, alleen dan nog een plate lager. Ik vind het nog steeds niet ideaal, maar het is het beste dat ik er denk ik van kan maken met die schijt PF stekkers.

Ik moet wel zeggen dat gewoon Lego voor mij echt een ramp is om dingen mee te testen. Trein is minimaal 10x compleet uit elkaar gedonderd en 50x liet er wel iets los terwijl je aan het kijken bent voor ruimte en nieuwe mounting points voor het originele omhulsel. Dat is bij Technic toch simpeler. Pinnetjes vast en klaar is je geraamte.
Heb je een foto ervan?

Links de nieuwe van de hudige actie, rechts uit serie 11 (71002) 2013.
Afbeeldingslocatie: http://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2016/12/lego-gingerbreadman2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 12-12-2016 12:19 ]

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Vraagje aan de lego kenners hier. Wil volgend jaar voor kerst (dit jaar geen budget eigenlijk er meer voor) 3/5 kerst dingen halen. Maar de vraag is eigenlijk. Verwachten jullie dat de prijs rond januari zal zakken of alleen maar meer stijgen? Momenteel zijn diegene die ik wil met ruim 20 euro+ de set omhoog gegaan (waarschijnlijk doordat kerst eraan komt).
Wat zouden jullie doen? Hopelijk in goede topic geplaatst aangezien het niet echt over aanbiedingen gaat. En ook geen vraag/aanbod van lego zelf.

Gaat om:
Santa's workshop (10245)
Winter toy shop (10249)
Gingerbread house (40139)
Die sneeuwbol? (40223)
En die mini versie van de trein (kleine rode) (40138)

Andere sets interesseert me niet echt, dit is gewoon iets kleins om een keer wat anders bij de kerstboom te zetten :+

[ Voor 22% gewijzigd door kokkie20 op 12-12-2016 12:30 ]

• Kapoen
kokkie20 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:26:
Santa's workshop (10245)
Winter toy shop (10249)
Die sneeuwbol? (40223)
De eerste twee zijn nu nog vlot te verkrijgen via Lego zelf. Na de feestdagen verdwijnen deze uit het assortiment om dan mogelijk terug te keren in het najaar. Alleen is het koffiedik kijken of deze twee sets nog een oplage krijgen. Lego is onvoorspelbaar op dat gebied.

De andere drie sets moet je kunnen vinden voor een normale prijs op bricklink. Lego gaf zelfs onlangs nog Gingerbread Houses weg in Londen, dus ze hebben nog redelijk wat stock.

Ik denk niet dat de prijzen zullen zakken om eerlijk te zijn. Schaarste bepaalt de prijs van sets die niet meer in productie zijn. Moest je die grote sets van je lijst nog ergens tegenkomen in het komende jaar voor een normale prijs (<€100) dan zou ik niet te lang twijfelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 12-12-2016 12:49 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
GH45T schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:12:
[...]

Heb via de site (https://www.lego.com/en-us/service/replacementparts/order) het missende onderdeel aangevraagd. Ben benieuwd hoe Lego dit regelt maar gezien de verhalen welke ik wel eens heb gehoord zal het wel prima worden geregeld.

Ik heb extra één van de blokjes aan de buitenkant weggelaten, zodra het nieuwe blokje binnen is kan ik het er dus zo opklikken.
Al meerdere keren een ontbrekend steentje gehad en LEGO regelt dit zeer netjes. Een enkel pinnetje wat dan in een plastic zakje, voorzien van een standaard brief, in een stevige envelop wordt verstuurd. Mag wat kosten :P

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 15:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kan wel een week of twee overheen gaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Gim
  • Niet online
CAP-Team schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:40:
Kan wel een week of twee overheen gaan.
Klopt. Of dit hem nou zit in de drukte/bezetting of in een soort 'controle periode'? Ik had ergens verwacht dat wanneer je twee dagen achter elkaar één ontbrekend steentje doorgeeft dat ze dat dan combineren tot één levering, maar ik kreeg keurig twee dagen op rij een envelop met één steentje..

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 00:18
mschol schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:46:
[...]

online kreeg ik er, bij 2 bestellingen ruimschoots na elkaar, maar 1 promo item
Ik heb nu ook net 2 bestellingen geplaatst. Eerst wat kleine setjes om aan die 30€ te komen. Nadat deze op "in warehouse" kwam te staan, direct de 10254 besteld. Eens benieuwd hoeveel Gingerbread minifigures ik nu ga ontvangen.
Iemand ervaringen met levertermijn deze periode van het jaar? Donderdag of vrijdag zou ideaal zijn :).

• AppieNL
Nope, nog niet iig. Ik heb hem net afgemaakt qua mods en ben er best content mee. Beter dan dat ik eerst verwachtte. Er gaat maar 1 snoertje door de cabine van de loc naar de accu en verder heb ik alles onder de machinist's instrumenten paneel gepropt en de nu deels holle ketel (waar Lego wil dat je de IR reciever doet). Ik denk dat ik 10-20 andere parts heb gebruikt, waarvan een deel uit de set.

De kolen wagon heb ik ook zoals jij aangepast. Alleen heb ik ook de 6x8 rode plate weggehaald en het geheel 2 plates verhoogt (boven waar jij hem hebt verhoogd en onder), hierdoor is in het zijaanzicht de stekker zo goed als niet te zien.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 14:47
Kapoen schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:12:
[...]

[...]

Dat is raar, ik heb een sticker gekregen op mijn vorige aankoop in Wijnegem. Ik ben weliswaar Belg, maar mijn nationaliteit noch adres staan vermeld op dat bonnetje. En zoals mschol ook aangaf, er staat geen QR code op die relevant is voor de kalender actie.

Nuja, veel interessante coupons zitten er toch niet bij, dus een absolute must have is het niet.
wij hebben (als nederlanders ) ook gewoon de stickers gekregen bij aankopen in de winkel. we hebben er hier 3 liggen. En wat ik zo snel zag, zat er wel wat interessant bij: gratis setje in de week van je verjaardag, vb.

• Kapoen
avdieren schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:58:
[...]

wij hebben (als nederlanders ) ook gewoon de stickers gekregen bij aankopen in de winkel. we hebben er hier 3 liggen. En wat ik zo snel zag, zat er wel wat interessant bij: gratis setje in de week van je verjaardag, vb.
Op lcc.builders vermoedt men dat het om deze set gaat, maar dit is dus slechts een gerucht:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/40226-1.jpg?201607030638

Ik kan mij inbeelden dat als je meerdere kalenders hebt het wel interessant wordt ja. Ook al heeft die VIP punten coupon een specifieke vervaldatum. 3x gratis punten is altijd leuk meegenomen.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Ik heb er hier 11 liggen. Denk niet dat ze dit gaan aanvaarden. Verjaar in Januari dus zal het snel weten.

Bricklink Store - Steam

• Cheezus
  • Laatst online: 21:36

Cheezus

Luiaard

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:09:
Zat nog wat verder te Googlen, kom ik dit tegen:
http://www.eurobricks.com...-winter-sets-with-lights/
Topic van een Tweaker! _O_ En precies zoals ik het ook voor ogen heb, wel een ontzettend priegelwerk dus, maar het moet lukken met de leds die ik had gevonden.
Ja dat klopt, die heb ik in een voorgaand deel van dit topic ook hier geplaatst, incl. een how-to hoe ik de ledjes heb gemonteerd: Cheezus in "Het Lego Topic - deel 2" verderop in dat topic nog wel meer foto's, of in mijn tweakers fotoalbum :)

Vorige week heb ik het dorp weer opgebouwd, er is nu alleen een uitdaging bij gekomen in de vorm van een nieuwsgierige meid van 1,5 jaar oud, hopelijk overleven de lampjes dat :+

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cheezus schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:26:
[...]

Ja dat klopt, die heb ik in een voorgaand deel van dit topic ook hier geplaatst, incl. een how-to hoe ik de ledjes heb gemonteerd: Cheezus in "Het Lego Topic - deel 2" verderop in dat topic nog wel meer foto's, of in mijn tweakers fotoalbum :)

Vorige week heb ik het dorp weer opgebouwd, er is nu alleen een uitdaging bij gekomen in de vorm van een nieuwsgierige meid van 1,5 jaar oud, hopelijk overleven de lampjes dat :+
Met welke spanning voed je de leds? Voor de kerstboom wil ik ze net als jij in serie zetten, dan heb je een hogere spanning nodig als ik het goed begrijp.. Maar voor de losse lampjes is dat dan wellicht minder handig?

• Cheezus
  • Laatst online: 21:36

Cheezus

Luiaard

Ik gebruik een 12v adapter, daarmee kun je max 5 ledjes in serie zetten. Voor losse LED's is dat niet zo efficient, je bent dan ongeveer 20mA x 10V = 200 mW in een weerstand aan het verstoken voor een LEDje van 40 mW. Op zich is dat ook geen groot probleem, het is niet alsof je meteen een straalkachel bij je lego introduceert ;) In de huisjes heb ik ook steeds meerdere LED's in serie staan ik geloof dat alleen de tool shed van de winter cottage en de lantaarnpaal van de post office een enkele LED hebben bij mijn dorp. .

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:07:
[...]

Op lcc.builders vermoedt men dat het om deze set gaat, maar dit is dus slechts een gerucht:
[afbeelding]

Ik kan mij inbeelden dat als je meerdere kalenders hebt het wel interessant wordt ja. Ook al heeft die VIP punten coupon een specifieke vervaldatum. 3x gratis punten is altijd leuk meegenomen.
Wie moest er ook direct aan Obelix denken bij het zien van dat plaatje :').

• SandaX
  • Laatst online: 23:43

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

JRTB schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik had associaties met Burt the Bashful uit de Nintendo franchise.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AppieNL schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:32:
[...]

Nope, nog niet iig. Ik heb hem net afgemaakt qua mods en ben er best content mee. Beter dan dat ik eerst verwachtte. Er gaat maar 1 snoertje door de cabine van de loc naar de accu en verder heb ik alles onder de machinist's instrumenten paneel gepropt en de nu deels holle ketel (waar Lego wil dat je de IR reciever doet). Ik denk dat ik 10-20 andere parts heb gebruikt, waarvan een deel uit de set.

De kolen wagon heb ik ook zoals jij aangepast. Alleen heb ik ook de 6x8 rode plate weggehaald en het geheel 2 plates verhoogt (boven waar jij hem hebt verhoogd en onder), hierdoor is in het zijaanzicht de stekker zo goed als niet te zien.
Ik loop ook al een paar dagen met de gedachten om de accu anders te plaatsen. Helaas nu even geen tijd voor maar hopelijk morgenmiddag.

Andere vraag.
Ik wil voor de kerst nog een keer naar een Lego store.
Nu is Oberhausen het dichtste bij voor mij maar Keulen is niet veel verder weg. Wat is de leukste/interessantste Lego store vanuit Nederland?

• Kapoen
JRTB schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:14:
[...]

Natuurlijk, die verjaardagsset is een geheime hint naar een volwaardig Asterix thema. Dat zou een gevalletje *shut up and take my money* worden vrees ik :)

[ Voor 38% gewijzigd door Kapoen op 13-12-2016 12:18 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Denk dat je één van de weinigen bent. :+ Kan me niet voorstellen dat er een grote markt voor is. Zo zijn de Scooby Doo modellen (gelukkig) ook weer vrij snel verdwenen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
Mogelijk ja, maar Asterix staat bij mij bovenaan de nostalgieladder. Tijdens mijn jeugd heb ik die boekjes eindeloos herlezen en alle details/grappen geanalyseerd.

Moest Lego nu met een algemener Romeinen/Kelten thema komen zou ik ook al tevreden zijn.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:29:
[...]
Ik loop ook al een paar dagen met de gedachten om de accu anders te plaatsen. Helaas nu even geen tijd voor maar hopelijk morgenmiddag.

Andere vraag.
Ik wil voor de kerst nog een keer naar een Lego store.
Nu is Oberhausen het dichtste bij voor mij maar Keulen is niet veel verder weg. Wat is de leukste/interessantste Lego store vanuit Nederland?
Ik vond Oberhausen niet veel voorstellen, wil zelf de volgende keer in Essen gaan kijken. Keulen ken ik verder niet...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• AppieNL
Keulen is wat groter dan die in Oberhausen, wat niet per se betekent dat ze minder hebben in Oberhausen, alleen dat het vaker van achter gehaald moet worden (PF heeft helemaal geen plank in Oberhausen, dus daar moet je om vragen of ze het willen pakken van achter). Keulen heeft een kindertafel staan, Oberhausen niet. Dus als er kids meegaan, zou ik Keulen doen. Voor de rest zijn die twee winkels nagenoeg gelijk. Mijn zeer beperkte ervaring was (1x in beide winkels geweest) dat Engels ze makkelijker af ging in Keulen.

• Kapoen
In Berlijn hebben ze blijkbaar ook een Lego store, die onlangs is heropend. Op eerste zicht lijkt deze zelfs even groot als die in Londen. Ze hebben allesinds een grotere PaB muur. Misschien een tip voor citytrippende tweakers tijdens het eindejaar?

• AppieNL
Wow, mooie winkel. Ik denk dat ik daar volgend jaar maar eens heen ga.

Ik heb wat foto's gemaakt van m'n Kerst treintje
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/96cbca1621fd1061e492b4a7c78b037d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/78c641c7d1900c69cccf103298d6f10b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/5847abbc6ac24aa4f908c0d2ae7ffe20.jpg
Dit is eigenlijk de enige aanpassing die je van buitenaf ziet: de witte curved slopes onderop, waar normaal 2 witte schuine inverted slopes zitten van 2x2 en de zwarte 4x1 tiles, dat is helaas gesneuveld, want dat zwarte randje krijg ik met geen enkel onderdeel ertussen, pal achter waar die tiles hoorde, zit wel een zwarte plate (andere kant zie je vooral snoer in dat kiertje), dus het is nog wel donker, maar niet zo strak als origineel.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/16925aec5bc08a770ba11450bb1a2831.jpg
Hier zonder curved slope zie je het snoertje zitten van de trein motor. Deze wilde ik namelijk liever niet door de achterkant de cabine in en aangezien ik aan de andere kant toch ruimte moest hebben voor die PF stekker, werd deze kant benut voor het snoer.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/6bdbee15dad9fd1594015a8caee274e7.jpg
De andere kant even open getrokken om te showen hoe knus het is :)

De zwarte zijkant met de raampjes heb ik ook aangepast zodat die ook nog steun heeft van de stud op de stekker, daarvoor moest de 4x1 zwarte brick sneuvelen en plaats maken voor een plates combi. De bovenkant van de ketel waar Lego wil dat de IR reciever komt, rust nu op 2x1 brick met daar boven 2x1 plate, die weer rust op een 8x1 plate die ik heb doorgetrokken tot over de IR reciever (zeg maar waar origineel de 8x2 technic plate zit) zodat het geheel weer structureel stevig is ipv dat het 50x uit elkaar dondert zoals bij het testen.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/df7ff2ad49f9d14b22819e1a213e9e11.jpg
De loc van binnen. Dit was ook de voornaamste reden dat ik de IR reciever zo laag wilde zodat het zwarte ding niet voor het instrumenten paneel zit en onder het raampje zit. Nu vraag je je natuurlijk af of de trein nog wel lekker reageert met zo'n verstopte IR reciever? Het valt me nog mee eigenlijk hoe goed het werkt. Hij pakt het 70% van welke random plek dan ook ik het gebruik en die andere 30% zal me jeuken, want waar moet een trein nou helemaal heen behalve op een spoor blijven? Als ik hem te hard laat gaan, is die snel genoeg weer op normale snelheid. Hij is iig nog niet de bocht uitgevlogen.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c579e28de48d56248e9fd81a64b041a8.jpg
Kolen wagon dus ook wat aangepast, ik wilde de accu nog lager, dus de 8x6 plate eruit. Het geheel leunt nu op een 6x2 technic plate aan de achterkant, wat het keurig op z'n plek houdt, maar nu ik het zie, is het misschien ook nog wel een idee om een paar plates naast de stekker te doen aangezien die rand er toch goed bovenuit komt.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/8d96bea9ace574d7c4ec1d7e84839194.jpg
Zo kan ik tenminste zien dat die aanstaat of niet :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom eigenlijk die ontvanger inbouwen? Was het niet makkelijker geweest om de batterijbox direct op de motor te schakelen? Indrukken is trein rijden. Zo lang rijdt ie nou ook weer niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Archie_T
  • Laatst online: 22:23
kokkie20 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:26:
Vraagje aan de lego kenners hier. Wil volgend jaar voor kerst (dit jaar geen budget eigenlijk er meer voor) 3/5 kerst dingen halen. Maar de vraag is eigenlijk. Verwachten jullie dat de prijs rond januari zal zakken of alleen maar meer stijgen? Momenteel zijn diegene die ik wil met ruim 20 euro+ de set omhoog gegaan (waarschijnlijk doordat kerst eraan komt).
Wat zouden jullie doen? Hopelijk in goede topic geplaatst aangezien het niet echt over aanbiedingen gaat. En ook geen vraag/aanbod van lego zelf.

Gaat om:
Santa's workshop (10245)
Winter toy shop (10249)
Die sneeuwbol? (40223)

Andere sets interesseert me niet echt, dit is gewoon iets kleins om een keer wat anders bij de kerstboom te zetten :+
Mocht je toch dit jaar nog willen halen, ik heb van het weekend de 10245 gehaald voor 74,95 bij de Toys XL in Rotterdam Alexandrium. Volgens mij was de 10249 ook die prijs, maar dat weet ik niet zeker (heb ik in Delft gehaald)

• AppieNL
The Eagle schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:59:
Waarom eigenlijk die ontvanger inbouwen? Was het niet makkelijker geweest om de batterijbox direct op de motor te schakelen? Indrukken is trein rijden. Zo lang rijdt ie nou ook weer niet :)
Dat was inderdaad makkelijker geweest en heb ik ook over gedacht en niet gedaan om de volgende redenen:
- Dan heeft die maar 1 snelheid
- Als ik een andere snelheid dan max wil, moet ik m'n LiPo BB gaan gebruiken, geen zin in
- Ik heb ook de 60051 en 60052 en ik wil ze alle drie gebruiken in het weekend van de kerst om een baan uit te leggen in de woonkamer ala Arjen :)
- Oh en om Lego te one-uppen met de originele poeplocatie van de IR reciever :P

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 13-12-2016 20:35 . Reden: reden 4 :D ]

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:31:
- Ik heb ook de 60051 en 60052 en ik wil ze alle drie gebruiken in het weekend van de kerst om een baan uit te leggen in de woonkamer ala Arjen :)
Wel ff video/plaatjes schieten he, altijd leuk om grote layouts te zien :Y

Ik zag op Bricklink dat de beta versie van Stud.io, een soort LDD welke gekoppeld is aan de database van Bricklink. Je kan nu dus tijdens het bouwen zien welke bricks in welke kleur beschikbaar zijn. Maar er zit wel een dikke adder onder het gras: om je partlist naar Bricklink te kunnen uploaden, moet je je in Stud.io gemaakte model uploaden. En zodra je dat doet, geef je Briclink het volledige eigendomsrecht van het ontwerp (bron).

Het lijkt erop dat Bricklink aan het veranderen is van een community naar een commercieel bedrijf. Op zich een natuurlijk proces denk ik, maar wel jammer.

Heb verder Stud.io nog niet uitgeprobeerd dus weet ook niet hoe het werkt. Hebben jullie er al ervaring mee?

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 11:59
Ik heb hem tijdens de closed beta geprobeerd. Werkt goed en voelt meer als LDD dan MLCad (persoonlijke voorkeur of je dat positief vindt). Maar er was tijdens closed beta een grote deal breaker voor mij en dat was dat de GUI niet meeschaalt met Windows (op 2880x1620 scherm met 200% scaling is de GUI veel te klein). Bug is gemeld en ze werkten eraan om te fixen, dus misschien dat het nu wel bruikbaar is op een hi-dpi scherm.

Dat stuk over de kleine lettertjes is trouwens achterhaald, want de EULA is veranderd vlak voor de open beta. Als je uploadt naar Bricklink, maar niet met anderen deelt dan geef je de rechten niet aan Bricklink (maar je kunt je model dus wel uploaden voor een wanted list).

Edit: Net geprobeerd, maar ook in open beta luistert de GUI niet naar scaling.

[ Voor 10% gewijzigd door Plymp op 14-12-2016 10:48 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, net een mailtje van Bricklink binnen vanwege gewijzigde voorwaarden:
7. User Generated Content:

7.1 When you upload any content to any private areas of the Site including but not limited to your Baseplate and Wanted List of the Site where no other users have access to your content without your explicit permission, no license shall be transferred to BrickLink and the original ownership and copyright of the content shall be retained.

7.2 By publishing any content to any public areas of the Site where other Site users have access to your content including but not limited to Catalog, Build Gallery and forums of the Site, you grant to BrickLink an irrevocable, a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive and sub-licensable right to use your content in any manner as BrickLink deems appropriate in relation to the operation of the Site. You confirm and warrant to BrickLink that you have all the rights, authority and power necessary to grant such right to BrickLink and the content uploaded by you will not infringe upon the right of any party. If there is any reported violation that the content shared by you has infringed upon the right of any party and if BrickLink determines that such report is made on reasonable grounds, BrickLink may take necessary measures to address the reported violation by hiding or taking down the published content. You may request for reinstatement of the public content by evidencing that you are the lawful owner of the rights to the content.

The changes go into effect for all users on December 19, 2016. When you use our site on or after that day, you will see a notification bar at the top of the page with a link to review the new Terms. We hope this will clarify any IP-related concerns and wake your inner master builder.
Zelf heb ik me tot nu toe alleen ingeschreven voor de beta, maar nog niets mee gedaan.

Ik ben eerst nog aan het spelen met echte blokjes en arduino. Inmiddels heb ik een arduino met motor shields en lego motortjes (PF) verzameld. Daarnaast heb ik een deel van een Technic collectie opgebouwd, maar ik mis tegelijkertijd nog te veel onderdelen. Asjes, verbinders, wielen. Dat wordt dus nog een paar keer bricklinken en ebay afstruinen.
De volgende stap waar ik mee bezig ben is een nette programmeerstijl ontwikkelen op basis van timers en interrupts zodat code ook netjes werkt op een microcontroller en onderhoudbaar is. Het mooie van Lego is dat je daarmee heel snel kunt prototypen, precies waar ik het ook voor wil gebruiken.
Met een microcontroller is het iets meer low-level programmeren dan ik 'gewend ben'. (ben al jaren geen programmeur meer, maar moet soms nog wel eens in code duiken om machinebugs op te sporen)

Er gaat nog wel een jaartje of zo overheen voordat ik serieuze lego modellen bouw welke volledig geautomatiseerd zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
Over die voorwaarden. Er staat toch duidelijk:
in relation to the operation of the Site
Dat heeft dus niets met overdracht van eigendomsrechten van doen.

Of je moet van mening zijn dat men modellen op de site gaat verkopen of iets van dien aard, maar dat is een onredelijke uitleg van de formulering want dat is geen operation of the site. In zulke gevallen kun je om te beginnen om opheldering plaatsen.

• mschol
  • Niet online
ik probeer het gingerbread mannetje te scoren, maar hij wordt helemaal niet aan mijn mandje toegevoegd, is die actie nu alweer voorbij?, ik was in de veronderstelling dat die tot eind van de week liep.

• Suli
  • Niet online
Heb net gekeken. Waarschijnlijk hebben ze problemen met de website nu. De star wars promotie wordt ook niet automatisch toegevoegd.

• Kapoen
Normaal loopt die actie tot 22 december dacht ik.

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 23:48
@ AlmightyArjen,

Is je winterstation nu helemaal af ?

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:41:
Heb net gekeken. Waarschijnlijk hebben ze problemen met de website nu. De star wars promotie wordt ook niet automatisch toegevoegd.
die werd bij mij weer wel automatisch toegevoegd..

nee, die nieuwe site is echt een "verbetering" :X

• Suli
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:00:
[...]

die werd bij mij weer wel automatisch toegevoegd..

nee, die nieuwe site is echt een "verbetering" :X
Haha, hier niks:

S@H

Nou ja, een belletje geeft opheldering neem ik aan.

• AppieNL
almightyarjen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:45:
[...]

Wel ff video/plaatjes schieten he, altijd leuk om grote layouts te zien :Y
Foto's kan wel, maar video gaat hem niet worden.

• almightyarjen

almightyarjen

SpaceKees_ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:49:
@ AlmightyArjen,

Is je winterstation nu helemaal af ?
Ja, mis je nog wat? Ik sta open voor aanpassingen ter grootte van 1 part vanwege de max part count :P

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 19:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben zo blij met Bricklink :)

Weer een sloot onderdelen besteld voor nog geen 20 euro, voor de 8480 Space Shuttle. De set jaren terug gekocht voor 60 euro, maar deze bleek niet compleet. Nu toch maar eens gaan bouwen.
Ik moet er ook bij zeggen dat dit de lastigste build is die ik tot nu toe ken! Zo veel gepriegel, een grote hoeveelheid tandwielen en asjes. Maar wel leuk en uitdagend :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• mschol
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:55:
Ik ben zo blij met Bricklink :)

Weer een sloot onderdelen besteld voor nog geen 20 euro, voor de 8480 Space Shuttle. De set jaren terig gekocht voor 60 euro, maar deze bleek niet compleet. Nu toch maar eens gaan bouwen.
Ik moet er ook bij zeggen dat dit de lastigste build is die ik tot nu toe ken! Zo veel gepriegel, een grote hoeveelheid tandwielen en asjes. Maar wel leuk en uitdagend :)
die heb ik vroeger als eerste techniek model gekregen.. alleen had ik toen niet het geduld/concentratie om dat ding helemaal goed op te bouwen en miste ik dus ergens een aansluiting, midden in het model, waardoor de helf het niet deed.. vervolgens jaren later (2008) was dat 1 van de eerste modellen die ik weer in ere herstelde..
en hij staat nog steeds uitgestald, werkend en wel :P

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:24:
[...]

Ja, mis je nog wat? Ik sta open voor aanpassingen ter grootte van 1 part vanwege de max part count :P
Als een sticker ook als part telt, een sticker voor één steen met een bepaald opschrift. Als ware de eerste steen die ooit gelegd is bij de opening van het treinstation. 8)

• Suli
  • Niet online
[...]

Een trein track om het even te maken :+.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
[...]

Ik zou eerder het omgekeerde doen; zoveel mogelijk steentjes proberen te verwijderen zonder het uiterlijk teveel aan te passen. De (te) hoge part-count is het grootste nadeel van dit station.

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:13:
[...]

Ik zou eerder het omgekeerde doen; zoveel mogelijk steentjes proberen te verwijderen zonder het uiterlijk teveel aan te passen. De (te) hoge part-count is het grootste nadeel van dit station.
Waarom is het een nadeel? :?

• chrisO
Gim schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:30:
[...]

Waarom is het een nadeel? :?
Omdat dit station fors duurder (300+ Euro ) gaat worden dan de duurste Ideas set tot nu toe.
De afzetmarkt van dure sets is een stuk kleiner en daarmee ook de kans dat LEGO de set uit kiest voor productie.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

* Roeligan jaloers is... collega opent net pakketje met 6989 via bricklink.

Afbeeldingslocatie: https://theplasticbrick.com/images/view/large/444.jpg

incluus doos voor 9 tientjes.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:43:
[...]

Omdat dit station fors duurder (300+ Euro ) gaat worden dan de duurste Ideas set tot nu toe.
De afzetmarkt van dure sets is een stuk kleiner en daarmee ook de kans dat LEGO de set uit kiest voor productie.
Eens. Echter heb ik het model 100% geoptimaliseerd, minder parts was niet mogelijk bij deze grootte. En ik wilde geen concessies doen op het gebied van de grootte.

• chrisO
almightyarjen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:11:
[...]

Eens. Echter heb ik het model 100% geoptimaliseerd, minder parts was niet mogelijk bij deze grootte. En ik wilde geen concessies doen op het gebied van de grootte.
De grootte zou ik ook niet aanpassen, maar ik zag bijvoorbeeld dat de zolder een mooie houten vloer (tiles) heeft.
Officiele LEGO modular buildings hebben op de bagane vloer na geen mooie vloeren. Dus voor de Ideas versie van je station zou je bijvoorbeeld de houten vloer kunnen schrappen...

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:00:
[...]

De grootte zou ik ook niet aanpassen, maar ik zag bijvoorbeeld dat de zolder een mooie houten vloer (tiles) heeft.
Officiele LEGO modular buildings hebben op de bagane vloer na geen mooie vloeren. Dus voor de Ideas versie van je station zou je bijvoorbeeld de houten vloer kunnen schrappen...
Ik vind de LEGO set mooi zoals hij nu ontworpen is en hij voldoet aan de regels die LEGO stelt. LEGO kan altijd zelf nog besluiten om de vloer of wat dan ook te wijzigen in hun uiteindelijke release? Zou het dan gewoon bij LEGO laten.

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 14:09
Roeligan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:45:

[afbeelding]

Ik had die vroeger ook...

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:56

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Roeligan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:45:

[afbeelding]

Die had ik ook! Slingert nog ergens, in stukjes, in het huis van m'n pa denk ik. Speelt m'n neefje nu mee :D

Fotonerd

• Kapoen
Vanaf 16 t.e.m. 26 dec is er een dubbele VIP punten actie: bron

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:03:
[...]

Ik vind de LEGO set mooi zoals hij nu ontworpen is en hij voldoet aan de regels die LEGO stelt. LEGO kan altijd zelf nog besluiten om de vloer of wat dan ook te wijzigen in hun uiteindelijke release? Zou het dan gewoon bij LEGO laten.
Dit was dus ook mijn achterliggende gedachte :)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03

GeeBee

Oddball

Ik kwam vandaag bij de Jysk en zag daar mooie opbergdozen in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.jysk.com/getimage/wd2.medium/75119

Op de linker stapel: de kleinsten bovenop zijn 17 x 21 x 11 á €2,10 en die daar onder zijn 25 x 34 x 16 á €5,25.
Uiteraard alleen de transparanten gekocht :)

Helaas geen kleinere, maar dan maar iets minder streng sorteren...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Ik heb zelf een flink aantal Samla bakken van de ikea: http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S49871676/#/S49871676

Voor het wat kleinere werk een stapel Action diepvriesbakjes.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb mn kersttrein met power functions weer aangepast zodat de accu bak en kabels nog beter zijn weg gewerkt.

De accu bak heb ik omgedraaid zodat de stekker achterop zit. Ik heb de kabel achter langs en onder de accu bak door laten lopen. Deze is is lang genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AS7UVzWBNvRgsIROFze5xgyf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WO453dVU2gmWs6x8SGXlnZvt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hR1pOMuCOWcSD8Ub3O6xgZJc/full.jpg

• AppieNL
Dat kolenwagonnetje vind ik leuk zo. vooral het snoertje langs de aankoppeling. I might will steal that :P Ik zie alleen door al het zwart niet goed wat je allemaal hebt aangepast. De achterkant lijkt er 1-2 plates bij te hebben gekregen? Waarschijnlijk om dat snoertje te routen?

[ Voor 38% gewijzigd door AppieNL op 15-12-2016 21:43 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik moet die holiday train ook nog opbouwen, maar ik denk dat ik er een tweede loc aan zet die hem aandrijft. Deze heb ik nl ook nog staan:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/91RUZpvnvjL._SL1500_.jpg

Die loc past prima volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AppieNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:37:
Dat kolenwagonnetje vind ik leuk zo. vooral het snoertje langs de aankoppeling. I might will steal that :P Ik zie alleen door al het zwart niet goed wat je allemaal hebt aangepast. De achterkant lijkt er 1-2 plates bij te hebben gekregen? Waarschijnlijk om dat snoertje te routen?
Ja. De zijkanten zijn 1 plate omhoog gegaan (onder de groene zijplaten). De rode onder plaat is vervangen door rode zij platen (8x2) om in het midden een gleuf voor de kabel te creëren. De achter kant is inderdaad 1 plate verder naar achter gegaan door gebruik te maken van 2x een 6x1.
Als je wil kan ik het nog wel een keer uit elkaar trekken en er foto's van maken.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

The Eagle schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:50:
Ik moet die holiday train ook nog opbouwen, maar ik denk dat ik er een tweede loc aan zet die hem aandrijft. Deze heb ik nl ook nog staan:
[afbeelding]

Die loc past prima volgens mij :)
Past in mijn ogen ook prima.

Lego kopen staat voor mij helaas even op een laag vuurtje, andere hobby heeft te veel gekost.
Hopelijk gaat de Caterham er voorlopig nog niet uit.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Gim
  • Niet online
Ik meen gelezen te hebben dat er een probleem met de LEGO S@H site was, dat de leuke extra's niet toegevoegd werden? Of geldt er momenteel geen extra poppetje meer? Krijg wel de dubbele VIP punten maar geen gingerbread manneke of zo.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Gim schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:30:
Ik meen gelezen te hebben dat er een probleem met de LEGO S@H site was, dat de leuke extra's niet toegevoegd werden? Of geldt er momenteel geen extra poppetje meer? Krijg wel de dubbele VIP punten maar geen gingerbread manneke of zo.
Voor zover ik gelezen heb is de Gingerbread minifig al uitverkocht. Als je een Star Wars set kiest krijg je nog wel de A-Wing pilot minifig erbij, dus die actie is nog wel actief.

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Schijnt "op" te zijn. Hoorde van anderen dat als je na het plaatsen van je bestelling even belt, ze 'm mogelijk later alsnog kunnen nasturen.

• Gim
  • Niet online
Guardian1980 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:30:
Schijnt "op" te zijn. Hoorde van anderen dat als je na het plaatsen van je bestelling even belt, ze 'm mogelijk later alsnog kunnen nasturen.
Is snel gegaan dan... bedankt voor de tip. Is het proberen waard
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)