Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.973 views

Onderwerpen

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Foxke schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:43:
[afbeelding]

Ik ben ook weer eens begonnen met wassen en bouwen. Een van m'n favoriete dozen! Zal er wel ff zoet mee zijn :)
Die heb ik ook. Zelf voor gespaard met verjaardagsgeld :)

Maar jij hebt de doos er nog omheen? Woaw.

Signature van nature

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51

bord4kop

maximaal 100KB!

Ahh de 8880, super car!

Mooi apparaat dat _/-\o_

Heeft mijn zoon (7jr) van Opa gekregen.

Opa had deze
Afbeeldingslocatie: https://www.technicfactory.net/wp-content/uploads/2016/07/Lego-Technic-8880.jpg

en de helicopter

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/08000/8485/001.jpg

ooit eens gekocht.. :7

[ Voor 20% gewijzigd door bord4kop op 02-12-2016 12:24 ]

| Security Management |

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 19:57

Megalodon86

Enzyme X

Opa was een afol before it was cool? :D

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb hier de eerste versie van. Was een geweldig model.

Signature van nature

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Sircuri schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:56:
[...]

Die heb ik ook. Zelf voor gespaard met verjaardagsgeld :)

Maar jij hebt de doos er nog omheen? Woaw.
Heb ik ook nog hoor. O-)

Alleen het gros van deze zijn binnen een paar jaar gewoon gebroken. :(
http://www.brickowl.com/catalog/lego-half-bushing-32123

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 13:20

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Foxke schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:43:
[afbeelding]

Ik ben ook weer eens begonnen met wassen en bouwen. Een van m'n favoriete dozen! Zal er wel ff zoet mee zijn :)
Wat gaaf dat je de doos nog hebt. Ik had 'm ook, maar heb 'm ooit in een vlaag van verstandsverbijstering weggegeven... :| :/ :F ;w

HENG HENG

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-11 14:53
Voor de mensen die met kerst hun kerstlego opbouwen :

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Geniaal! Ik heb dit set hier ook staan, lijkt me een leuke toevoeging :D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
Niet veel anders dan mijn antwoord toentertijd: Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

Dikke kul natuurlijk aangezien we buurlanden zijn.
Inderdaad en het verklaart ook niet waarom sommige sets 5 euro duurder zijn en andere weer 10, binnen dezelfde 'license'.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:12:
[...]

Heb ik ook nog hoor. O-)

Alleen het gros van deze zijn binnen een paar jaar gewoon gebroken. :(
http://www.brickowl.com/catalog/lego-half-bushing-32123
Je bedoelt deze ;)
http://www.bricklink.com/...P=4265b&idColor=9#T=C&C=9

De door jou genoemde is juist de opvolger die niet meer stuk gaat (behalve dan middels een hamer ofzo he...).

• Señor Sjon
Ja, dat ****ding. En je moet ze ongeveer met een pincet vervangen of het halve model uit elkaar trekken. :P

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bord4kop schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:23:
Ahh de 8880, super car!

Mooi apparaat dat _/-\o_

Heeft mijn zoon (7jr) van Opa gekregen.

Opa had deze
[afbeelding]

en de helicopter

[afbeelding]

ooit eens gekocht.. :7
Ooh, die helicopter had ik niet, maar wel de voorloper ervan, dat teken apparaat/robotarm/kraan

Ik heb alle dozen van m'n lego nog, ook van de lego city

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zojuist even mijn slag geslagen. Bij Amazon.de is het Octan benzine station voor een goede prijs van 40 Euro te krijgen. Ik heb er twee gescoord, zodat ik er een fatsoenlijk benzinestation van kan maken :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
almightyarjen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:45:
Zojuist even mijn slag geslagen. Bij Amazon.de is het Octan benzine station voor een goede prijs van 40 Euro te krijgen. Ik heb er twee gescoord, zodat ik er een fatsoenlijk benzinestation van kan maken :D
Eindelijk een redelijke prijs voor die set, veel mod plezier met je nieuwe aanwinst _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Code Welkom gebruikt?

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Ja, ik zag hem staan in het aanbiedingen topic :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 20:28
Ik zie dat het B-model er ook leuk bij past of ga je heel wat anders doen?

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-10 23:15
Thanks, Had hem gemist als jij het hier niet gepost had.

Ook twee besteld, Eentje leg ik weg voor mijn neefje.
Benzine stations zie je namelijk niet vaak bij Lego city terwijl je al snel een hele vloot aan voertuigen bij elkaar spaart.

-----

Wat 8880 - Super car betreft, Die wilde ik vroeger ook ontzettend graag maar nooit gekregen...

Inmiddels goed ingehaald, Heb er inmiddels vier.
(Waarvan één mint en de rest in uiteenlopende staat van vergeling.)

[ Voor 14% gewijzigd door Sato op 02-12-2016 23:46 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

-Dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door nielsvv op 03-12-2016 00:02 ]

Bricklink Store - Steam

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Voor wie nog inspiratie zoekt voor originele kerstballen :

Amazon

Bricklink Store - Steam

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

AppieNL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:34:
[...]

Ik zie dat het B-model er ook leuk bij past of ga je heel wat anders doen?
Ik had dat hele B-model nog niet gezien :D Ik had er eigenlijk drie moeten kopen dus :P Ik wil het station wat uitbreiden qua grootte, gewoon ff klooien om te zien wat ik ervan kan maken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
De 8880 is de testcar welke ik toen zelf voor heb gespaard en gekocht. Vind het zelf ook de mooiste set. Heeft lang op de kast gestaan en is dus ook iets vergeeld. Ergens een keer tijd maken om hem schoon te maken en de gelige onderdelen te vervangen. Vind het echt zonde.

Ga tzt die gemotoriseerde kerstman maken en die trein zelf ook van een motor voorzien.

Dan nog wachten op arjen zijn set. :p die ga ik zeker weten ook wel bouwen. Past er erg goed bij.

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Goedendag allemaal,

Wellicht kan iemand mij helpen. Mijn zoontje heeft een Duplo trein, omdat deze niet meer werkt wil ik hem open maken maar dat lukt me voor geen meter (ook niet met de tips die ik via internet kan vinden..).

• Cobb
Sumerechny schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:06:
Goedendag allemaal,

Wellicht kan iemand mij helpen. Mijn zoontje heeft een Duplo trein, omdat deze niet meer werkt wil ik hem open maken maar dat lukt me voor geen meter (ook niet met de tips die ik via internet kan vinden..).
Welke trein heb je?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Goed punt, hij is onderdeel van deze set (10507).

• Cobb
Helaas die heb ik niet, kan je niet helpen. Zou een mail wagen aan Lego.nl cusomer service, zou mij niets verbazen dat ze een nieuwe opsturen.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Sumerechny schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:06:
Goedendag allemaal,

Niet verder aan friemelen. Heb ik ook geprobeerd. Geen succes :'(
Heb overigens lego niet gebeld, dus kan je daar niet verder mee helpen.

Signature van nature

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
in disneyland m'n 2de ticket voor een kalender gescoord + 2de snowglobe + 2de 24-in-1 kerst set (die laatste was wat onverwacht)

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

dfrenner schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:43:
Een dezer dagen komt de zware goederen trein binnen, maar dat bracht mij wel op een zoek idee voor extra wagons. Toen zag ik deze NS wagons:
https://ideas.lego.com/projects/41188

Iemand enig idee wat er voor nodig is deze te maken, of andere tips?
Met een beetje vertraging hierbij de LDD file van mijn hopper wagon :)

http://www.almightyarjen....downloads/Coal_hopper.lxf

• Kapoen
  • Nu online
mschol schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:27:
in disneyland m'n 2de ticket voor een kalender gescoord + 2de snowglobe + 2de 24-in-1 kerst set (die laatste was wat onverwacht)
Altijd leuk toch zo'n onverwachte extra set? _/-\o_

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:16:
[...]

Altijd leuk toch zo'n onverwachte extra set? _/-\o_
is nooit verkeerd uiteraard :)

• AppieNL
Ik ben nu m'n Volvo Excavator (42053) aan het bouwen (nu bezig met de cabine) en ik moet zeggen, voor een model dat er goed uit ziet, vind ik het echt een hele saaie build :/

Het onderstel heeft 1 functie (sturen) en een stel outriggers die op slot gezet kunnen worden (noem ik geen functie). Voor de rest zit er een berg loze ruimte in het onderstel waar je u tegen zegt. Tuurlijk, het ding is gebouwd om uit te breiden met PF pompje, dus die battery box moet ergens komen, maar dan nog: een zee aan loze ruimte.

Ook van het bovenstel ben ik dusver niet echt onder de indruk, ook weer een hoop loze ruimte en de manier van slangetjes routen in het model zelf vind ik vrij lui. Op de arm is het wel aardig, hoewel dat het ook niet haalt bij de 8868, maar goed Lego vindt kinderen tegenwoordig te dom voor die stijl of zo.

Ik ben geneigd het hele ding te modden (pneumatic outriggers and whatnot), maar ja, nog genoeg te doen, dus dat zal wel nooit gebeuren. Ik vind het dus best jammer voor zo'n mooi ogende set dat die niet meer meekreeg out of the box. Het nieuwe handpompje is iig wel awesome.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AppieNL schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:19:
Ook van het bovenstel ben ik dusver niet echt onder de indruk, ook weer een hoop loze ruimte en de manier van slangetjes routen in het model zelf vind ik vrij lui. Op de arm is het wel aardig, hoewel dat het ook niet haalt bij de 8868, maar goed Lego vindt kinderen tegenwoordig te dom voor die stijl of zo.
Ja, dat zou je wel zeggen. Het feit dat van het bouwboekje van 42055 je een complete hernia krijgt, geeft wel aan dat het vertrouwen van Lego in de kinderen / bouwers niet meer zo groot is.
Samen met mijn broer hebben we paar weken terug het model van Porsche eens bekeken en zouden we de omvang van de bouwinstructies met gemak kunnen halveren. Regelmatig is het nu dat 1 plaatje 1 stukje bevat die ergens geplaatst moet worden en met grote pijlen is aangegeven. Ook de bouwmodellen van Lego City zijn tegenwoordig standaard 2 of 3 bouwboekjes en soms zelfs meer. Absurd gewoon.

Model 8868 was trouwens wel een drama om al die slangetjes goed door het midden te krijgen. Het paste allemaal maar net.

Signature van nature

• AppieNL
Vond je? Ik vond dat wel meevallen (toevallig de 8868 zo'n 2-3 jaar geleden weer gebouwd), tuurlijk je moest even goed kijken hoe je ze door die turntable ging doen, maar het werkte wel, ook met draaien. Ik ben langer bezig geweest (30min) met de slangenmeuk van de Merc Arocs 42043 onder de kraan om die soepel naar links en naar rechts te laten draaien dan met de slangetjes van de 8868 en de 8455 bij elkaar (wat mij betreft de beste pneumatic set ever). Sowieso is de 8455 een mooi voorbeeld van hoe Lego vroeger wel een model volpropte met technische functies ipv wat we zien bij de 42053.

Edit: ik had wat PF dingetjes besteld bij Lego om aan 65 euro te komen voor een Snowglobe: 2 IR recievers, trein motortje (ja, voor de kersttrein) en 2 M motors. Nu was het trein motortje uitverkocht (met dank aan de kersttrein waarschijnlijk) en pas 9 december weer leverbaar, dit stond er al bij voor aankoop. Gaan ze toch nu al de rest verzenden... dus ipv 1 klein pakje, krijg ik nu 2 kleine pakjes :D

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 05-12-2016 17:53 ]

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Ik moet mijn Technic skills nodig upgraden, heb nog maar weinig ervaring met studless. Welke set van de afgelopen paar jaar zouden jullie aanraden? Ik ben vooral op zoek naar specifieke studless technieken: gebruik van onderdelen die er in het studded tijdperk nog niet waren, meerdere functies op een motor, enz. Ik zat te denken aan de Arcos, of zouden jullie een andere set aanraden?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Unimog, Arocs, Kraanwagen, bucket wheel excavator. Ik denk dat je daarna de meeste nieuwe technieken wel onder de knie hebt. Gewoon ineens groot beginnen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 18:06

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20141124kruidnootjes.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:17:
Unimog, Arocs, Kraanwagen, bucket wheel excavator. Ik denk dat je daarna de meeste nieuwe technieken wel onder de knie hebt. Gewoon ineens groot beginnen :Y)
Is de unimog nog voordelig te krijgen?

Ik denk dat je met de Arocs een goede keuze maakt. Een grote set biedt veel ofschoon ik de Volvo frontloader dan toch op een lagere plek zet qua build fun.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Zat idd te twijfelen tussen de Unimog en de Arocs. De Unimog is nog wel aardig betaalbaar used op BL (had hem gewoon moeten kopen destijds, heb getwijfeld). Ik heb het idee dat er net even iets meer techniek in de Arocs zit? (2000 vs 2700 parts)

• AppieNL
Arocs is een hele goede all round set voor allerlei technieken. Arocs bouwt ook eigenlijk voort op de Unimog, geen Unimog PTO's, maar heeft verder alle Unimog functies plus meer. Het stuursysteem van de Arocs is ook een leuke techniek.

Van wat kleinere sets wellicht de 42042 voor de gearbox (zit leuk in elkaar) en bouwen in diagonalen. De Claas 42054 is ook een leuke set meer in de stijl van de Unimog (PTO's en erg MOD vriendelijk) met een briljant stuursysteem en leuk mechanisme om de cabine te draaien.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Thanks, ik denk dat het de Arocs gaat worden :)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Sinterklaas kwam vrijdagavond al in de vorm van een meneer en mevrouw die wat Lego sets op een verkoophoek op Facebook hadden gezet. Dezelfde avond kon ik onderstaande ophalen voor €100,-. 8)7 Mijn Sinterklaasweekend kan niet meer stuk!

Het is niet 100% compleet, maar met wat Bricklinken kan ik hier zeker 2 complete sets van maken. Pas toen ik het in huis had, zag ik dat er nog een leuk extraatje bij zit ook... (goed kijken achterop de trailer)

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/156sbnm.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 16:11
@almightyarjen: ik heb zelf, na bijna 20 jaar, de Arocs gekocht. Heb genoten van de bouw, ook het B-model.
Nu bezig met de Porsche te bouwen

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

@almightyarjen: Ik zag net je laatste video, storage philosophy, en volgens mij kan je wel een aparte la voor al je brick separators gebruiken :p

Echt bizar dat je tegenwoordig bij elke grotere set zo'n ding krijgt.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik wilde gisteren de batterijen uit een batterybox halen (toevallig vd Arocs) en zag dat er wit poeder zat bij de box sluiting.

Na openmaken zag ik dat twee batterijen schade hadden. Wat gekleurd (zover ik kon zien droog of opgedroogd) substantie/poeder die in de batterybox zat. De contactpunten can de batterybox zagen er schoon uit.

Gevalletje slechte batterijen? Waren er wel twee naast elkaar maar de een heeft de ander misschien beschadigd?
Of kan dit zijn doordat ik qua radertjes in t model een te stroeve situatie had (te stevig aangedrukt) dat een te hoge belasting dit heeft veroorzaakt?

• AppieNL
keverjeroen schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:21:
Sinterklaas kwam vrijdagavond al in de vorm van een meneer en mevrouw die wat Lego sets op een verkoophoek op Facebook hadden gezet. Dezelfde avond kon ik onderstaande ophalen voor €100,-. 8)7 Mijn Sinterklaasweekend kan niet meer stuk!

Het is niet 100% compleet, maar met wat Bricklinken kan ik hier zeker 2 complete sets van maken. Pas toen ik het in huis had, zag ik dat er nog een leuk extraatje bij zit ook... (goed kijken achterop de trailer)

[afbeelding]
Nice! Mooie deal.

Alleen die 8043 is al die 100 euro waard (zelfs met zoveel ontbrekende panelen). Dan ook nog een buggy motor en 2 trucks die zelf ook vaak weggaan voor meer dan 100 euro per stuk.

Je moet trouwens voor de grap even kijken of je IR recievers V2 zijn. Mijn 8043 kreeg die namelijk wel (productie van m'n set was in 2012). Die zijn meer waard dan V1's (waar het model ook prima mee werkt hoor).

@hierboven
Slechte batterijen. Zowel in de battery box als de motortjes zit thermal protection. Dus praktisch onmogelijk dat het door overbelasting komt.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 06-12-2016 10:00 ]

• Kapoen
  • Nu online
Guardian1980 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:54:
Zelfs bij kleinere sets krijg je er soms al één. Ik heb er ooit eentje gekregen bij een Juniors set dan nog 8)7

Toch is de overvloed aan brick separators blijkbaar een AFOL kwaaltje, kinderen hebben/krijgen blijkbaar niet zoveel heel grote sets ;)

• Señor Sjon
Gim schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:54:
Ik wilde gisteren de batterijen uit een batterybox halen (toevallig vd Arocs) en zag dat er wit poeder zat bij de box sluiting.

Na openmaken zag ik dat twee batterijen schade hadden. Wat gekleurd (zover ik kon zien droog of opgedroogd) substantie/poeder die in de batterybox zat. De contactpunten can de batterybox zagen er schoon uit.

Gevalletje slechte batterijen? Waren er wel twee naast elkaar maar de een heeft de ander misschien beschadigd?
Of kan dit zijn doordat ik qua radertjes in t model een te stroeve situatie had (te stevig aangedrukt) dat een te hoge belasting dit heeft veroorzaakt?
Duracell?
Kapoen schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:01:
[...]

Zelfs bij kleinere sets krijg je er soms al één. Ik heb er ooit eentje gekregen bij een Juniors set dan nog 8)7

Toch is de overvloed aan brick separators blijkbaar een AFOL kwaaltje, kinderen hebben/krijgen blijkbaar niet zoveel heel grote sets ;)
Waar het vroeger een zeldzaamheid was, krijg je die inderdaad nu wel heel vaak. Mijn dochter misbruikt dat ding om dingen in aanbouw weer te fraggen. Onder het moto, 2 vooruit, 1 terug.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

[...]

Ik merk wel dat de "scherpe" achterkant van die dingen wel snel slijt. Er ontstaan makkelijk bramen op bij veelvuldig gebruik (los halen van tiles). Om die reden heb ik er laatst eentje weg geknikkerd, maar dat was wel nadat ik een vierkante meter aan tiles had verwijderd :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
Guardian1980 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:54:
@almightyarjen: Ik zag net je laatste video, storage philosophy, en volgens mij kan je wel een aparte la voor al je brick separators gebruiken :p

Reuze handig (voor mij althans) om veel van die brick separators te hebben. Ik raak altijd alles kwijt, maar als je 40+ van die brick separators hebt, dan ligt er altijd wel ergens eentje in het zicht, als je er 1 nodig hebt :*)

• Kapoen
  • Nu online
chrisO schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:44:
[...]

Reuze handig (voor mij althans) om veel van die brick separators te hebben. Ik raak altijd alles kwijt, maar als je 40+ van die brick separators hebt, dan ligt er altijd wel ergens eentje in het zicht, als je er 1 nodig hebt :*)
Dat is ook mijn taktiek, gewoon lekker laten rondslingeren die dingen. Dat doe ik trouwens ook met mijn gitaarplectrums, zo kan ik eender waar en wanneer in huis bouwen of jammen >:)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
[...]

Had ik die dingen vroeger maar, dan zaten er een stuk minder tandafdrukken op mijn Lego uit de 80's.. En dan hand ik ook die ene 1x2 tile nog die ik ooit heb ingeslikt.. :r
AppieNL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:55:
[...]

Nice! Mooie deal.

Alleen die 8043 is al die 100 euro waard (zelfs met zoveel ontbrekende panelen). Dan ook nog een buggy motor en 2 trucks die zelf ook vaak weggaan voor meer dan 100 euro per stuk.

Je moet trouwens voor de grap even kijken of je IR recievers V2 zijn. Mijn 8043 kreeg die namelijk wel (productie van m'n set was in 2012). Die zijn meer waard dan V1's (waar het model ook prima mee werkt hoor).
Ga ik zeker checken als ik hem uit elkaar heb. Geloof dat de actuators ook nog verschillende versies kunnen hebben. Ook nog een leuke toepassing zoeken voor de RC buggy motor (als hij het nog doet).

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• AppieNL
De recievers hangen al los op de foto? Kan je zo zien of er "V2" op staat onderop tussen de Technic gaatjes.

In other news, blijft toch leuk dat de Action zo'n 4-5 jaar nadat ik m'n eerste cheap ass lade bakjes daar kocht voor 1,69 euro per stuk, ze nu nog steeds verkocht worden en dan ook nog steeds voor 1,69 euro per stuk. Ik heb er gelijk weer 13 meegenomen :P (staan nu alleen nog maar roze in de winkel :D)

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-10 16:39

quelake

PSN Quelake

Heb je een foto van die bakjes? Ben ook op zoek naar een goed systeem.

• AppieNL
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/ab7f08d986e9b45e2da00ae29e45fa16.JPG
(niet mijn foto)

Ik wil niet gaan beweren dat het supergeweldig spul is, want lades wil nog wel eens haken bijvoorbeeld, maar voor 1,69 euro per stuk vind ik het behoorlijk degelijk spul (en ik gebruik ze dus al 4-5 jaar en nog geen 1 stuk). Het voordeel van dit systeempje is ook dat je het "dakje" van de bovenkant kan halen en er zo heel simpel nog zo'n lade kastje (of een deel er van) er bovenop kan klikken.

Daarnaast is een complete lade eruit trekken ook vrij simpel, want regelmatig staan hier sowieso 5 van de lades op m'n bureau (pinnetjes lade en al het veel gebruikt Technic spul waarvoor ik niet elkaar zo ver omhoog wil graaien).

[ Voor 62% gewijzigd door AppieNL op 06-12-2016 16:01 . Reden: plaatje zoeken dat binnen de res limits past was lastig :D ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En vraagje over de 10220 VW Camper:
Hoeveel stickervellen zitten erbij? In het tweede boek moet ik een sticker op het linker kleine kastdeurtje in de camper plakken. Maar ik vind die sticker nergens?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:57
AW_Bos schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:55:
En vraagje over de 10220 VW Camper:
Hoeveel stickervellen zitten erbij? In het tweede boek moet ik een sticker op het linker kleine kastdeurtje in de camper plakken. Maar ik vind die sticker nergens?
2 stuks, een met de zilveren VW sticker en een met de gewone stickers.

Zie ook http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=10220-1

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy op 06-12-2016 21:17 ]

Flickr | Lego collectie

• AppieNL
Ik heb lekker zitten prutsen met die spiegel sticker. Zat een veegje op, dus ik pak m'n t-shirt om het een beetje te poetsen. Tover ik er een kras op... Vervolgens uit dat stickervelletje van het VW Logo en de spiegel precies nog een stukje kunnen knippen dat het hele oppervlak van het raampje in de kast bedekt. Je ziet er niks van, behalve als je het raam uit z'n kozijntje haalt :)

inb4 bestel bij Lego gewoon een nieuw stickervelletje? Ach, zo zichtbaar was het krasje niet en vond deze oplossing meer dan prima.

edit: merk trouwens net dat m'n nieuwe ladekastjes wel 1 heel klein slagje kleiner zijn dan m'n vorige exemplaren. Deze bakjes passen net in de oude en hebben grotere haakjes onderop zodat je niet zo makkelijk een hele la eruit trekt, maar goed, dat slopen we wel :P gelukkig heb ik ook genoeg nieuwe om die dan maar te stapelen ipv ze bovenop de oude te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 06-12-2016 21:41 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Het is dus een spiegelsticker :P? Ik zag al een stervormige glinstering op zitten, en ik dacht dat die er ook echt op hoorde. Blijkt het dus een spiegel te zijn. Ik ga nog even zoeken, en anders bestel ik hem alsnog. :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 19:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

AW_Bos schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:32:
Het is dus een spiegelsticker :P? Ik zag al een stervormige glinstering op zitten, en ik dacht dat die er ook echt op hoorde. Blijkt het dus een spiegel te zijn. Ik ga nog even zoeken, en anders bestel ik hem alsnog. :)
Haha, ik had hetzelfde.... En ik bouwde 'm onlangs ook in de avonduren bij kunstlicht. Dat plaatje geeft inderdaad aan dat je dat zilveren stickertje moet gebruiken.
Net als die kleine zilveren dopjes, die worden in het boekje op dezelfde manier weergegeven. Lastig te zien onder een lamp....

Voor 79 euro trouwens een erg coole set met veel kleine stukjes, en een gevarieerde build :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• AW_Bos

AW_Bos

Het nadeel is ook dat ze niet meer met nummertjes naar de stickertjes verwijzen. Dat maakt het weer wat verwarrend :P

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier heeft de Sint ook weer wat Lego achter gelaten :)

Voor mn jongste de 41125 (Kelcha.nl).
Voor mij de 21030 (Kelcha.nl).
En dan nog de eerste trein 10254 (Lego.nl dus + snowglobe :*) ).
De tweede trein 60051 (Marktplaats - niew in doos) om de eerste van power functions te voorzien tijdens de kerstdagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-12-2016 10:46 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 18:03
mschol schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:26:
[...]

dhl tracking moet je beetje mee spelen zijn meerdere sites die net een andere status kunnen geven
Voor diegene die altijd vertrouwen op de link in de status mail van Lego.
Je kan beter deze (http://www.dhl.be/nl/express/traceren.html) gebruiken en je tracking number invullen. Ik kreeg hier met mijn vorige bestelling tonnen meer informatie dan enkel 'Delivered'.

• shevchenko
  • Laatst online: 04-12-2023
Vandaag begonnen aan de MOC Avenue Saint-Jacques.
Nog zo'n 13000 stukjes te gaan.....
http://imgur.com/a/3tccu

http://imgur.com/a/x4SQA

http://imgur.com/a/NE7Yu

[ Voor 24% gewijzigd door shevchenko op 07-12-2016 17:03 ]

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

plaatjes doen het niet :-(

• mschol
  • Niet online
shevchenko schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:16:
http://imgur.com/a/3tccu

http://imgur.com/a/x4SQA

http://imgur.com/a/NE7Yu
nice, ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen, lijkt mij ook wel een toffe MOC

• shevchenko
Voila dit is het voor vandaag. Nog een foto van de 52L curver box met alle stukken. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pic37o24dlwok.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xtgae5nspf10g.jpg

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Wow! Ik had ook eens gekeken om deze te bouwen, maar kwam aan een €2500 aan onderdelen op bl.
Benieuwd naar het eind resultaat.

Bricklink Store - Steam

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
AppieNL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:49:
[afbeelding]
(niet mijn foto)

Ik wil niet gaan beweren dat het supergeweldig spul is, want lades wil nog wel eens haken bijvoorbeeld, maar voor 1,69 euro per stuk vind ik het behoorlijk degelijk spul (en ik gebruik ze dus al 4-5 jaar en nog geen 1 stuk). Het voordeel van dit systeempje is ook dat je het "dakje" van de bovenkant kan halen en er zo heel simpel nog zo'n lade kastje (of een deel er van) er bovenop kan klikken.

Daarnaast is een complete lade eruit trekken ook vrij simpel, want regelmatig staan hier sowieso 5 van de lades op m'n bureau (pinnetjes lade en al het veel gebruikt Technic spul waarvoor ik niet elkaar zo ver omhoog wil graaien).
Zijn die bakjes niet erg klein? Of heb heb je die alleen voor het kleine spul en grotere bakken voor het grotere materiaal?

• AppieNL
Voor liftarms heb ik idd een grotere variant van diezelfde bakjes. Zo'n 4-5 jaar geleden bij de Bart Smit gekocht voor 2 euro per stuk toen die elestiekjes onzin "hot" was en kleuters lades wilden voor die meuk.

Panels, PF en banden/velgen zit in boxen, voor de rest van het Technic grut (en vleugje normaal Lego) heb ik dus deze kastjes.

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

shevchenko schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:16:
Lijkt me een machtige build om ook eens te maken. Maar ik ben bang, dat wanneer ik het voorstel aan m'n vrouw, dat ze me laat opnemen. Ze vindt het heel leuk om te zien hoe ik er mee bezig kan zijn, maar er zijn grenzen.

• shevchenko
nielsvv schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:38:
Wow! Ik had ook eens gekeken om deze te bouwen, maar kwam aan een €2500 aan onderdelen op bl.
Benieuwd naar het eind resultaat.
Dat is met allemaal nieuwe blokjes denk ik wel.
Ik combineer, en heb op BL bepaalde verkopers van wie ik weet dat ze mooie gebruikte blokjes verkopen.

Je kan en moet eigenlijk verschillende verkopers hebben.
En heb er 3 maand over gedaan om alle blokjes te kopen.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Hoeveel heb je er alles bij elkaar voor betaald?

Ik heb gisteravond eens even gekeken welke blokjes ik al heb voor de Emerald Night loc + tender en de rest erbij gebricklinked. Zitten nog wel wat prijzige wielen bij die lastig te vinden waren. Maar bijna alles gevonden, volgende week eens kijken of ik m in elkaar krijg :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• sjong
AppieNL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:06:
Voor liftarms heb ik idd een grotere variant van diezelfde bakjes. Zo'n 4-5 jaar geleden bij de Bart Smit gekocht voor 2 euro per stuk toen die elestiekjes onzin "hot" was en kleuters lades wilden voor die meuk.

Panels, PF en banden/velgen zit in boxen, voor de rest van het Technic grut (en vleugje normaal Lego) heb ik dus deze kastjes.
Zal morgen nog eens kijken bij de Action. Moet nog flink sorteren en loop toch wat tegen de grensen aan. Dus andere oplossingen zijn nodig.
Vraag blijft nog even of op kleur of op soort. Nog maar even over nadenken.

Hoe zijn jullie ervaringen met Light Stax om gebouwen te verlichten?

[ Voor 5% gewijzigd door sjong op 08-12-2016 20:17 ]

• mschol
  • Niet online
shevchenko schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:10:
Voila dit is het voor vandaag. Nog een foto van de 52L curver box met alle stukken. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
ik ben iig stinkend jaloers, ik heb het geduld niet om dat in 3 maanden te moeten gaan kopen :D

Verwijderd

mschol schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:29:
[...]

ik ben iig stinkend jaloers, ik heb het geduld niet om dat in 3 maanden te moeten gaan kopen :D
hier ook eentje jaloers. heb wel geduld om te bricklinken, maar niet de centen :P

• shevchenko
mschol schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:29:
[...]

Hahaha, mja de kosten wat per week gespreid he.
Alles in 1 koop is gewoon teveel betalen. Hier en daar gratis verzending of wat korting enz.....

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Al iemand en doos van de nieuwe cmf van de Batman movie ge pre-ordered?

Bricklink Store - Steam

• AppieNL
sjong schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:23:
[...]

Zal morgen nog eens kijken bij de Action. Moet nog flink sorteren en loop toch wat tegen de grensen aan. Dus andere oplossingen zijn nodig.
Soort. Op kleur loopt uit op kleine onderdelen die je moet hebben uit een bakje waar ook grote onderdelen in zitten in dezelfde kleur. Maak je het jezelf niet makkelijker mee terwijl je met het op soort sorteren het in ergste geval betekent dat je 2 lades hebt voor 1 onderdeel: 1 met het onderdeel in 1 kleur en 1 lade met het onderdeel in allerlei kleuren.

Bij Technic heb ik vaak 2-3 soorten in 1 lade, minder als het grote onderdelen zijn.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
sjong schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:23:
[...]

Hoe zijn jullie ervaringen met Light Stax om gebouwen te verlichten?
Heb de grote onderdelen op kleur en soort (2/1 diep plates of 2/1 diep bricks). Technic op soort, kleine onderdeeltjes ook op soort en de rest ook op soort.

• sjong
shevchenko schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:59:
[...]

Hahaha, mja de kosten wat per week gespreid he.
Alles in 1 koop is gewoon teveel betalen. Hier en daar gratis verzending of wat korting enz.....
Hoe kom je er dan achter welke shops gratis verzending doen? Zitten zoeken op BL maar zie dat niet.

• mschol
  • Niet online
Het retiring soon label op lego.com heeft nog maar 135 items (t.o.v 299 begin deze maand) en. iig een aantal grotere modellen, staan allemaal nog op beschikbaar en is het retiring soon labeltje weggehaald.. ik dacht al dat ze dat zouden doen; Lekker verkopen stuwen..

• AppieNL
Terms op de winkelpagina bekijken.

AFOLsupply op bricklink bijv. had/heeft (?) gratis verzending op orders boven de 150 euro. Verder kan je altijd proberen de shop eigenaar te mailen om te vragen of er iets af kan als je een fikse order wil plaatsen.

• Señor Sjon
mschol schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:48:
Het retiring soon label op lego.com heeft nog maar 135 items (t.o.v 299 begin deze maand) en. iig een aantal grotere modellen, staan allemaal nog op beschikbaar en is het retiring soon labeltje weggehaald.. ik dacht al dat ze dat zouden doen; Lekker verkopen stuwen..
Ja, want deze is nog te koop... https://shop.lego.com/nl-NL/Dierenwinkel-10218 of deze https://shop.lego.com/nl-NL/Sydney-Opera-House-10234 oh wacht. ;)

• Kapoen
  • Nu online
AppieNL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:18:
[...]

Soort. Op kleur loopt uit op kleine onderdelen die je moet hebben uit een bakje waar ook grote onderdelen in zitten in dezelfde kleur. Maak je het jezelf niet makkelijker mee terwijl je met het op soort sorteren het in ergste geval betekent dat je 2 lades hebt voor 1 onderdeel: 1 met het onderdeel in 1 kleur en 1 lade met het onderdeel in allerlei kleuren.
Ik heb tot nu toe op kleur gesorteerd en ga inderdaad over moeten gaan naar een functie/soort sortering *zucht*. Gelukkig had ik dit wel al gedaan voor een aantal kleine onderdelen, zoals de 1x1 bricks in allerlei vormen.

• GH45T
  • Laatst online: 07:42
Er zijn inderdaad een aantal sets welke eerst retiring soon label hadden naar uit de handel status gegaan. Ik wil eigenlijk nog de 31038 verandering van de seizoenen kopen, dat wordt nu dus echt tijd.. (https://shop.lego.com/nl-...ng-van-de-Seizoenen-31038).

• mschol
  • Niet online
ik zeg toch ook helemaal niet dat ALLES nog beschikbaar is?
b.v. het ferriswheel, de Tower Bridge,Volkswagen T1 Camper zijn gewoon weer beschikbaar
terwijl ze volgens mij allen op retiring soon stonden

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 09-12-2016 10:07 ]

• GH45T
  • Laatst online: 07:42
mschol schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:03:
[...]

b.v. het ferriswheel, de Tower Bridge,Volkswagen T1 Camper zijn gewoon weer beschikbaar
Van de andere sets weet ik het niet, maar ik moet mij sterk vergissen als de Tower Bridge op retiring soon heeft gestaan. Volgens mij blijft die juist langer in de handel omdat hij zo goed aansluit bij de pas gereleasde Big Ben.

• Señor Sjon
mschol schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:03:
[...]

Die hebben niet op retiring soon gestaan. Dat waren black friday aanbiedingen. ;)

Overigens zijn er wel sets die bv in de VS uitgegaan zijn, maar hier nog gewoon te koop. Dan ben je via google bijvoorbeeld in de VS-legoshop terecht gekomen en zie je dat label staan.

Voorbeeld: http://brickset.com/sets/10220-1/Volkswagen-T1-Camper-Van
In de UK zou die er op 28 november 2016 uit zijn gegaan, maar de rest nog leverbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 09-12-2016 10:34 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 14:03
Gisteren de kersttrein in elkaar gezet en dat was erg leuk om te doen! Daarna gemotoriseerd en dat viel inderdaad een beetje tegen.. maar goed al met al vind ik de trein erg leuk en zal hij prima zijn rondjes gaan doen om de kerstboom dit jaar! Grotendeels stilstaand omdat anders de hond het er niet mee eens is :+

• sjong
AppieNL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:18:
[...]

Bij Technic heb ik vaak 2-3 soorten in 1 lade, minder als het grote onderdelen zijn.
Zo, net even tussen de bedrijven door 4 van die bakjes gehaald. Van het weekend maar eens kijken of dit wat wordt zo.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

la_fusion schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:04:
Gisteren de kersttrein in elkaar gezet en dat was erg leuk om te doen! Daarna gemotoriseerd en dat viel inderdaad een beetje tegen.. maar goed al met al vind ik de trein erg leuk en zal hij prima zijn rondjes gaan doen om de kerstboom dit jaar! Grotendeels stilstaand omdat anders de hond het er niet mee eens is :+
Met enige aanpassingen vind ik het eigenlijk niet tegen vallen.
Ik heb sowieso met wat kleine aanpassingen met de overgebleven onderdelen de trein wat leuker gemaakt (in mijn ogen). :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gister de 10249 Afbeeldingslocatie: https://cdn.misterbricks.nl/media/catalog/product/cache/1/small/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/e/lego-10249-1.jpg Winter Toy Village in elkaar gezet.
Erg leuk :)

Nou lijkt het me wel wat om wat verlichting toe te voegen.
Nu kom ik Brickstuff tegen (http://www.curiousminds.co.uk/brickstuff) maar dat is nogal aan de prijs, mede omdat het gemaakt is voor mensen met angst om te solderen.
En https://www.brick-project...set-10249-winter-toy-shop is met 70 euro ook fors aan de prijs, gezien ik maar 53 euro voor de set zelf betaald ;)
Wie heeft ervaring met zelf ledjes toevoegen? Welke ledjes heb je gebruikt en waar gekocht?

• sjong
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:30:
Gister de 10249 [afbeelding] Winter Toy Village in elkaar gezet.
Erg leuk :)

Nou lijkt het me wel wat om wat verlichting toe te voegen.
Nu kom ik Brickstuff tegen (http://www.curiousminds.co.uk/brickstuff) maar dat is nogal aan de prijs, mede omdat het gemaakt is voor mensen met angst om te solderen.
En https://www.brick-project...set-10249-winter-toy-shop is met 70 euro ook fors aan de prijs, gezien ik maar 53 euro voor de set zelf betaald ;)
Wie heeft ervaring met zelf ledjes toevoegen? Welke ledjes heb je gebruikt en waar gekocht?
Je hebt onder andere de volgende oplossingen:
BrickLED, Light Stax, LifeLites.

Zelf zit ik nog even te kijken op AliExpress naar mogelijkheden. Maar heb zelf nog geen ervaringen. Welk op de lijst met wensen staan >:)

Ook nog https://www.lightmybricks.com.au

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Standaard LED's van 5mm passen in een technic axle hole. Voorschakel weerstand ligt aan voedingsspanning, gewenste felheid en aantal leds in serie. Daarvoor kan je LEDcalc gebruiken. Voor het fijnere werk zou je ook naar SMD LED's kunnen kijken, gelden dezelfde weerstandwaarden voor.

• sjong
almightyarjen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:49:
Standaard LED's van 5mm passen in een technic axle hole. Voorschakel weerstand ligt aan voedingsspanning, gewenste felheid en aantal leds in serie. Daarvoor kan je LEDcalc gebruiken. Voor het fijnere werk zou je ook naar SMD LED's kunnen kijken, gelden dezelfde weerstandwaarden voor.
Ik ben "nog" niet zo thuis in het zelf doen. Heb je wellicht een foto hoe dat er bij jouw uitziet?
LED's, bedrading, weerstand, power supply

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Afbeeldingslocatie: http://www.almightyarjen.com/wp-content/uploads/2016/05/built-in-lighting.jpg

Dit is van het grote station wat ik gebouwd heb, andere foto heb ik niet zo bij de hand.

• sjong
almightyarjen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:09:
[afbeelding]

Dit is van het grote station wat ik gebouwd heb, andere foto heb ik niet zo bij de hand.
In je eigen ontwerp dus rekening gehouden met "kabelgoten" om het weer af te kunnen dekken.
Elders zie je soms setjes met dermate dunnen kabels dat de stenen van bijvoorbeeld muren nog redelijk op elkaar kunnen.

Ziet er wel goed ui zo met die kleine 5mm LED's.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb nu deze op het oog:
https://www.amazon.de/SMD...fRID=B503DV9WN3C9XQJQSTVQ
Lijkt me klein genoeg om in zo'n 1x1 cilinder te frutten of onder een transparante 1x1 'knop'?
En dan 0.1 mm koperdraad met coating om het aan te sluiten.
Wil eigenlijk niets veranderen aan de steentjes..

ledcalc.com lijkt idd erg handig! Met 'Voltage Drop' wordt de 'forwarding voltage' bedoeld? 2,1V in dit geval dus?

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 09:27
Die zien er goed uit, maar stevig aan de prijs om mijn (zelfs vrij beperkte) modular straat te verlichten.
Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)