Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.971 views

Onderwerpen

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
The Eagle schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:53:
[...]

En als ik dar hierboven op 2 januari kijk zie ik iets wat op een dino lijkt.
Is 1 en 1 nog steeds 2? :)
Ik denk dat dat mini model eerder een zwaardvis moet voorstellen of zoiets ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Hoe zit dat met die mini builds op de kalender? De link die er staat werkt niet. Laat maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Vlooi op 22-12-2016 10:14 ]

• Plymp
  • Laatst online: 22-10 11:59
Kapoen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:10:
Ik denk dat dat mini model eerder een zwaardvis moet voorstellen of zoiets ;)
Een narwal is mijn gok. Maar i.i.g. geen dino ;)

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Zag een speedbuild van de nieuwe modular langs komen, toch maar even delen hier:

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Toch nog mooi gisteren 2 lego setjes goedkoop op de kop kunnen tikken voor me kerst/winter thema die ik wil gaan verzamelen :) heb de 10245 en de 10249 voor 110 euro samen te pakken gekregen :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VxR7wZg.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kokkie20 op 24-12-2016 07:15 ]

• Kapoen
kokkie20 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 07:14:
Toch nog mooi gisteren 2 lego setjes goedkoop op de kop kunnen tikken voor me kerst/winter thema die ik wil gaan verzamelen :) heb de 10245 en de 10249 voor 110 euro samen te pakken gekregen :D
Dat is een nette prijs denk ik _/-\o_
Eventueel kan je die Santa's Workshop nog 'uitbreiden' met deze polybagdoos: 40106 Toy Workshop
Nuja, uitbreiden is veel gezegd aangezien deze miniset nergens kan vastgeklikt worden aan de grotere set.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 24-12-2016 09:57 ]

• kokkie20
Die set komt er inderdaad nog aan (wanneer het budget er weer is) :) heb een hele bricklist wishlist samengesteld met alle lego sets die ik nog op den duur wil halen + extra dingen zoals bomen, dieren etc :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verhuisd naar Blaricum waar een leuke Lego winkel blijkt te zitten. Veel speciale dingen en het blijkt ook nog de fysieke winkel te zijn van http://losseminifiguren.nl/ Leuk voor de zterdagochtend met de kinderen, slecht voor het budget :p

Nu alleen even Darth Vader op de kop getikt.

EDIT:

Oh, en deze had ik gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0TfMeeNDF0ZPblcXRCiZh37k/thumb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 24-12-2016 14:53 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:09
Ja, Lego heeft de beste kerst pakketten. Ik zat er ook aan te denken, maar vond de prijs op bricklink een beetje te gortig (en de monorail part is fake, hoewel logisch, toch een beetje een afknapper voor mij).

• PWM
  • Niet online

PWM

200 euro voor betaald. Dat was het nog wel waard :)

• AppieNL
Oh dat is niet heel onaardig voor zo'n exclusive, toen ik keek was de laagste prijs net onder de 300 euro op bricklink :D

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
PWM schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:36:
Verhuisd naar Blaricum waar een leuke Lego winkel blijkt te zitten. Veel speciale dingen en het blijkt ook nog de fysieke winkel te zijn van http://losseminifiguren.nl/ Leuk voor de zterdagochtend met de kinderen, slecht voor het budget :p
Heeft die fysieke winkel in Blaricum ook complete sets of alleen minifigs ? Op de website zie ik alleen het laatste...

• PWM
  • Niet online

PWM

Haay schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:51:
[...]

Heeft die fysieke winkel in Blaricum ook complete sets of alleen minifigs ? Op de website zie ik alleen het laatste...
Heel veel complete sets. Ook veel speciaal spul, maar ook normale LEGO selectie.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:21
Weten jullie ook of er sites zijn waar je kan bijhouden welke sets je hebt ? Ik heb in mijn jeugd en laatste jaren een hoop lego gespaard en nu de kleine man groter wordt wordt het tijd alles weer op te bouwen en te documenteren wat ik nou eigenlijk heb.

Bij elkaar toch een set of 50 waarvan de mooiste het Voetbal stadion van de shell van +15 jaar terug. En een stapel weg en rail delen.
En van zeker 90% de dozen nog aanwezig :).

Alleen jammer dat ik een 9v trein heb en de moderne variant op infrarood.

Komende zomer is de zolder eindelijk klaar en daar komt +-15/20 m2 speelruimte voor de Kids dus kunnen we een mooie lego stad bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 24-12-2016 19:14 ]

• Kapoen
Jan-man schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:13:
Weten jullie ook of er sites zijn waar je kan bijhouden welke sets je hebt ? Ik heb in mijn jeugd en laatste jaren een hoop lego gespaard en nu de kleine man groter wordt wordt het tijd alles weer op te bouwen en te documenteren wat ik nou eigenlijk heb.
Brickset.com is de place to be om je collectie te beheren. Je kan er een account aanmaken en dan zoeken op sets, om vervolgens 'owned' aan te klikken.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kokkie20 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 07:14:

[afbeelding]
Dat schilderij/borduursel ken ik! Kan je daar eens een volledige foto van plaatsen?? (of via PM)

Signature van nature

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:05

GeeBee

Oddball

Ik gebruik zelf Rebrickable.com.
Je kunt een account maken en je sets en losse onderdelen in een database zetten. Daarna kun je zoeken naar andere sets die je kunt maken, inclusief een wereld aan MOC's.
Je ziet het percentage aan onderdelen dat je van de set hebt en je krijgt een lijstje welke onderdelen je mist, waarmee je kunt kijken of je daar "omheen kunt bouwen".
De ontbrekende onderdelen kun je importeren in BrickLink en daar een online winkel selecteren.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• AppieNL
Jan-man schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:13:

Alleen jammer dat ik een 9v trein heb en de moderne variant op infrarood.
Hoezo is dat jammer? PF infrarood treinen kunnen gewoon rijden op de 9v rails en als het probleem rails is en je geen 9v rails wil kopen, maar cheap PF tracks dan mod je gewoon de 9v trein naar een PF trein?

Lego heeft geen problemen, alleen oplossingen ;)

• Jan-man
  • Laatst online: 17:21
AppieNL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:50:
[...]

Hoezo is dat jammer? PF infrarood treinen kunnen gewoon rijden op de 9v rails en als het probleem rails is en je geen 9v rails wil kopen, maar cheap PF tracks dan mod je gewoon de 9v trein naar een PF trein?

Lego heeft geen problemen, alleen oplossingen ;)
Dat is natuurlijk ook een optie om de 9v om te bouwen naar infrarood. Kunnen we gewoon en de oude en nieuwe rails gebruiken.

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:17
Hier de vw camper gekregen voor kerst... erg blij mee en hopelijk het begin van een mooie collectie met modulars en dit soort Lego

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben aardig op weg met de Arocs, mijn eerste officiële studless Technic set. Alhoewel ik al wel eens wat met studless heb gedaan, heb ik nooit iets "ingewikkelds" in elkaar gezet. Wat een mooie set, het geeft goed aan hoeveel compacter studless is en hoeveel extra techniek je erin kwijt kan: geniaal gewoon! Bij de oude studded Technic sets had ik altijd wel het idee dat ik dat ook zelf had kunnen bedenken (of iets vergelijkbaars), dat heb ik totaal niet bij deze studless set: een enorm innovatieve zet van Lego destijds om hierop over te stappen! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:48:
Ik ben aardig op weg met de Arocs, mijn eerste officiële studless Technic set. Alhoewel ik al wel eens wat met studless heb gedaan, heb ik nooit iets "ingewikkelds" in elkaar gezet. Wat een mooie set, het geeft goed aan hoeveel compacter studless is en hoeveel extra techniek je erin kwijt kan: geniaal gewoon! Bij de oude studded Technic sets had ik altijd wel het idee dat ik dat ook zelf had kunnen bedenken (of iets vergelijkbaars), dat heb ik totaal niet bij deze studless set: een enorm innovatieve zet van Lego destijds om hierop over te stappen! :Y
ik vind studless afbreuk doen aan de looks.. meer grotere prefab plastic delen en minder lego eruit zien..

• kokkie20
Sircuri schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:46:
[...]

Dat schilderij/borduursel ken ik! Kan je daar eens een volledige foto van plaatsen?? (of via PM)
Zal je binnenkort (na de feestdagen) wel even foto sturen ;) Momenteel niet thuis met de feestdagen dus kan helaas geen volledige foto plaatsen ;)
Aan iedereen hier tussendoor in dit topic fijne kerst toegewenst en mogen jullie allen mooie lego kerst cadeau's ontvangen _/-\o_ :D

• Vlooi
  • Laatst online: 05-08 14:29
Bezig met de bucket wheel excavator. Wat een bouwwerk! Heb er al wat uren in zitten, maar een mooie set om te bouwen.
Later nog de helicopter opbouwen. Voor een prikkie op marktplaats gekocht.

• kauwgomballen
  • Laatst online: 23-06 19:54
Idem hier. Vanavond begonnen en heb de zakjes met 1 nu klaar, dus de motor staat. Morgenochtend weer verder met zoonlief.
Voor mij ook de eerste studless set. Ik moet zeggen dat de hoeveelheid verschillende onderdelen gigantisch is toegenomen. Hadden we vroeger alleen grijze en zwarte pinnetjes, nu zie je ze in diverse kleuren en tevens ook in diverse uitvoering. Dat is soms wel even wennen bij het zoeken naar zo'n specifiek onderdeel, ik herken ze nog niet :)
Maar: zeker een zeer geslaagd model (nu al zelfs :))

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:17
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Actros en de Porsche omdat ik ook eens een leuke technic build wil beginnen.

De actros is een stuk goedkoper als de porsche alleen de porsche zou veel beter passen bij de rest in mijn vitrine

Alleen 260 euro das een hoop geld....

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Arocs, absoluut. Zit gewoon heel veel techniek in, en interessante onderdelen voor hergebruik.

Dat model geeft inderdaad goed weer wat er studless allemaal mogelijk is. Toch probeer ik via bricklink nog zo veel mogelijk studded beams op de kop te tikken omdat ik daar nu eenmaal veel intuïtiever mee kan bouwen. Meer bouwen zonder vooropgezet plan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• almightyarjen

almightyarjen

DrivinUCrazy schreef op zondag 25 december 2016 @ 01:40:
Arocs, absoluut. Zit gewoon heel veel techniek in, en interessante onderdelen voor hergebruik.

Dat model geeft inderdaad goed weer wat er studless allemaal mogelijk is. Toch probeer ik via bricklink nog zo veel mogelijk studded beams op de kop te tikken omdat ik daar nu eenmaal veel intuïtiever mee kan bouwen. Meer bouwen zonder vooropgezet plan.
Daar ben ik het zeker mee eens. Met studless moet je met een vooraf bedacht plan komen, aangezien je meer van binnen naar buiten werkt, terwijl studded van beneden naar boven is. Ik zal ook zeker niet de studded technic voor mijn MOCs helemaal links laten liggen, integendeel :)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik moet zeggen dat Lego wel lomp duur kan zijn. Ik heb net een verzameling van simpele kleine dingetjes besteld voor ons DnD bord. Een vogeltje, een hooivork die zal dienen als mijn brouwersroerspaan, twee harnasjes, een tonnetje, een aantal kleine groene microfiguren (uit een of ander bordspel of zo) die zeer goed zullen kunnen fungeren als goblins, en zo nog enkele van dat soort dingen. Kost je toch al gauw een euro of 25. Ik heb wel op Bricklink nog gekeken, maar goedkoper lukt dat gewoon niet. In totaal zijn het misschien 40-45 items.

Maar Lego is de afgelopen tijd wel verassend handig gebleken. Niet alleen voor D&D, maar bijvoorbeeld ook voor een schoolproject. Ik moest iets in elkaar zetten met bewegende onderdelen, en Lego blijkt er uitermate geschikt voor. De toleranties bij hun komen enorm nauw. Als ik zelf wat in elkaar had gezaagd/gefreest/geboord was het niet zo netjes geweest en zou er best veel weerstand zijn bij het draaien.

• Kapoen
De Kerstman heeft enkele verrassende cadeau's achtergelaten onder de boom ;)
Twee nieuwe boeken van de inmiddels bekende No Starch uitgeverij:

- the Lego Animation Book
Afbeeldingslocatie: https://www.nostarch.com/sites/default/files/imagecache/product_full/TheLEGOAnimationBook_cover.png

- Tiny Lego Wonders
Afbeeldingslocatie: https://www.nostarch.com/sites/default/files/imagecache/product_full/TinyLEGOWonders_cover.png

En ook nog een 10697 - Classic XXXL Box :9

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hebben jullie een idee van de markt voor tweedehandse moderne Lego, bv zo'n Arocs? Ik vind het bouwen fantastisch, maar ik heb de plek niet om vervolgens de resultaten ergens neer te zetten. Dus het liefst zou ik een pakket aanschaffen, opbouwen, eventueel weer afbreken, en doorverkopen. Uiteraard wil ik wat verlies dan wel voor lief nemen, maar ik heb ook weer geen zin om een vrijwel nieuwe doos voor de helft van de aanschafprijs weer door te verkopen.

Nomen nescio

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
Als je wacht tot de set uit de handel is kan je hem vaak voor de aanschafprijs weer doorverkopen

Over het onderwerp gesproken dat lego vaak handig is voor andere doeleinden, zo bleek het super te zijn om een tuinontwerp te maken!

[ Voor 42% gewijzigd door Sangre op 25-12-2016 12:36 ]

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• mschol
  • Niet online

• kauwgomballen
Lekker bezig met de Arocs, uit m'n dark ages gekomen... Krijg je een mail van Brickwatch dat de BWE nu laagste prijs ooit heeft... must resist...

Erg toffe build trouwens die Arocs... Wat een tandwielen zeg!

• AppieNL
mschol schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:50:
[...]

ik vind studless afbreuk doen aan de looks.. meer grotere prefab plastic delen en minder lego eruit zien..
De grote prefab delen zitten eigenlijk alleen in "de body" van een model. Het binnenwerk zoals Arjen al aangaf kan dus veel compacter in elkaar worden gezet door studless onderdelen. Het buitenwerk wil je eerlijk gezegd ook geen bricks of liftarms "stapelen", want die naden zijn oerlelijk elke 8mm als je er 5 op elkaar doet en staat niet zo strak als bijv. het 5x11 paneel in die plaats. De kiepbak van de Arocs bijvoorbeeld, ik wil dat absoluut niet met bricks/liftarms, want naast dat het er niet uitziet, is het ook nog eens heel zwaar. Er zijn maar 2 grote onderdelen die vaak in een chassis worden gebruikt en dat zijn de 5x7 en 5x11 frame en die pakken een grote zwakte van studless bouwen aan: stevigheid. Daarom zag je eind jaren 90 nog heel vaak modellen met een studded basis en verder studless opgebouwd. Studded basis is praktisch onverwoestbaar. Een onverwoestbaar studless chassis bouwen kost veel meer moeite en hulp van deze frames.

Halverwege de jaren 90 heeft het Technic team besloten om over te stappen op studless onderdelen. Het Technic team liep tegen de grenzen aan van Technic bricks. De body bijv. van de 8880 Supercar kon niet strakker dan dat. Het mooiste voorbeeld van de grens bereikt te hebben van de bricks is de 8480 Space Shuttle. De bouwstijl van dat model komt extreem dicht in de buurt van het moderne studless Technic. 1x1 bricks met Technic gat werden gebruikt (of z'n 2x1 broertje met 2 Technic gaten) om het resultaat te bereiken wat nu gewoon "simpel" bouwen is op de halve stud. In de jaren daarna werd de switch naar studless steeds meer, omdat het dus meer mogelijkheden gaf.

Ik moest eerst ook niks hebben van studless, omdat ik het niet Lego vond met al die liftarms, maar het oergevoel van Lego zit er gewoon nog in, want ik zou bijvoorbeeld nu een 8880 kunnen bouwen die 2x zo klein is en dezelfde functies heeft als z'n oude broer uit 1994 en dan nog ruimte hebben voor extra functies.
almightyarjen schreef op zondag 25 december 2016 @ 02:17:
[...]

Daar ben ik het zeker mee eens. Met studless moet je met een vooraf bedacht plan komen, aangezien je meer van binnen naar buiten werkt, terwijl studded van beneden naar boven is. Ik zal ook zeker niet de studded technic voor mijn MOCs helemaal links laten liggen, integendeel :)
Ik heb het eerder gezegd, maar idd studded is 2d bouwen, studless is 3d. Dat voorbedachte plan hoeft trouwens niet per se, zolang je maar opties openhoudt in 3 dimensies, kom je al een heel eind. Ik gebruik dus heel vaak de 3L pinnetjes tijdens MOC'en, zo kan ik in elke richting er altijd wat op klikken. Asjes hou ik ook altijd lang, tot de ruimte vast staat.
schumi1986 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:53:
[...]

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Actros en de Porsche omdat ik ook eens een leuke technic build wil beginnen.

De actros is een stuk goedkoper als de porsche alleen de porsche zou veel beter passen bij de rest in mijn vitrine

Alleen 260 euro das een hoop geld....
Arocs.

En de Porsche was rond de 200 euro afgelopen week op Amazon.fr
Bra-Jo schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:06:
Hebben jullie een idee van de markt voor tweedehandse moderne Lego, bv zo'n Arocs? Ik vind het bouwen fantastisch, maar ik heb de plek niet om vervolgens de resultaten ergens neer te zetten. Dus het liefst zou ik een pakket aanschaffen, opbouwen, eventueel weer afbreken, en doorverkopen. Uiteraard wil ik wat verlies dan wel voor lief nemen, maar ik heb ook weer geen zin om een vrijwel nieuwe doos voor de helft van de aanschafprijs weer door te verkopen.
Marktplaats of bricklink. Lego is behoorlijk waarde vast. Tweedehands heb je misschien met een paar tientjes verlies tov de aankoopprijs verkocht of gewoon voor je aankooprijs (licht er dan ook beetje aan of je hem in de aanbieding koopt of niet). Pluspunt (voor mij iig) is als je niet de stickers gebruikt als het op Marktplaats staat. Geeft toch al snel de indruk dat je netjes was met de Lego en geeft de nieuwe gebruiker zelf de keuze of die ze wil plakken of niet.

• Kapoen
Ik zie net dat thebrickblogger.com een post wijdt aan Arjen's Kerstvideo, en oproept om op zijn project te stemmen. Meer reclame is altijd goed denk ik, proficiat Arjen! :)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 22:13
Van pa de Porsche gehad gisteren :o Al meer dan 10 jaar niets meer met Lego gedaan behalve de spaar sets van Shell. Ben eigenlijk van Lego naar schaalmodellen sparen gegaan (alleen maar Porsche, fanboy alert) maar dit gaat ook wel fantastisch staan in de vitrine. Even een 1/18 erbij gezet, hij wordt groot :9
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/360/31073424153_cb19a9a3b9_c.jpg

Ben benieuwd of na het bouwen van deze set het Lego avontuur weer opgepakt gaat worden :*)

• Kapoen
Op promobricks.de staan foto's van het verjaardagsgeschenk dat je krijgt bij afgifte van de kalendercoupon. Het is niet het taartje dat ik eerder postte. link

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jeej, gisteren de Kever van Lego gekregen en vandaag ook een bijbehorende aanhangwagen gekregen. Die is niet in set van Lego te krijgen, maar is wel van officiële Lego stenen. Ziet leuk uit, al zeg ik het zelf.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• almightyarjen

almightyarjen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u5DNoHN.jpg

De een na laatste en de laatste Technic set die ik heb aangeschaft.

Generatiekloofje :P

[ Voor 23% gewijzigd door almightyarjen op 26-12-2016 21:41 ]

• kauwgomballen
almightyarjen schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:41:
[afbeelding]

Ik heb hier precies hetzelfde... Alleen is mijn Arocs nog WIP ;)

• Physx
  • Laatst online: 18:35
Mmm. Ben eigenlijk meer van technic lego maar voor de kerst mijn vriendin de lego disney castle cadeau gedaan. Zijn nu 2 avonden onderweg maar is erg leuk. Echt fantastisch dat level aan detail. Heb ook nog 5 modulars in de doos zitten dus heb nog wat te doen :-). Disney castle is echt een aanrader!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 19:44

ralfbosz

xm create bosz -c

Denk je voorlopig goed te zitten met de verslaving van Lego Creator 3in1 set's, brengt Lego (oké per 31 januari pas) een set uit die wel mooi bij het hoekrestaurant en Fietsenwinkel & Café past...

rm -r *

• Kapoen
ralfbosz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 06:45:
Denk je voorlopig goed te zitten met de verslaving van Lego Creator 3in1 set's, brengt Lego (oké per 31 januari pas) een set uit die wel mooi bij het hoekrestaurant en Fietsenwinkel & Café past...
Deze per toeval?
Die staat ook op mijn verlanglijst :)

En heb je deze ook al in je collectie? 31036 Toy & Grocery Shop

[ Voor 66% gewijzigd door Kapoen op 27-12-2016 10:32 ]

• AppieNL
[afbeelding]

En een vergeeld kloofje...
(je ontkomt er vroeg of laat niet aan, maar toch jammer)

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[afbeelding]

De rechter vind ik meer Lego dan de arocs.
Tegenwoordig met al die panelen krijg je haast geen fantasie om er zelf iets mee te bouwen.
Ik hou dus totaal niet van studless.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

Wom

Kapoen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:06:
[...]

Deze per toeval?
[video]Die staat ook op mijn verlanglijst :)

Denk dat je inmiddels al een aardig dorpje kan bouwen met die sets. Beetje modular light feitelijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
magic_nl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:32:
[...]

Tegenwoordig met al die panelen krijg je haast geen fantasie om er zelf iets mee te bouwen.
Dat valt in de praktijk allemaal wel mee hoor. Omdat de balkjes geen studs meer hebben kunnen ze veel dichter bij elkaar geplaatst worden (de hoogte is nu gelijk aan de breedte, wat bij de oude balken niet zo was)
Hierdoor kan je juist veel complexere constructies maken. Was je vroeger blij met 10 tandwieltjes, nu heb je er rustig 60.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:58:
[...]

En een vergeeld kloofje...
(je ontkomt er vroeg of laat niet aan, maar toch jammer)
Ja ondanks dat-ie de afgelopen 10 jaar in een doos op zolder heeft gestaan waar geen UV-licht was :-( Ik zal de witte onderdelen eens een keer behandelen als het zomer is (staat me iets van bij dat je het moet behandelen met een goedje en het dan in een bak in de zon moet zetten).

• kauwgomballen
Volgens mij heb ik een misdruk te pakken van de Mercedes badge aan de voorkant van mijn Arocs:
https://afbeelding.im/tb5ivHcs

De ster wijst naar de zijkant, in plaats van naar boven... De afbeelding zou dis eigenlijk 90 graden gedraaid moeten zijn, maar de bevestiging staat alleen 180 graden draaien toe... :'(

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 19:44

ralfbosz

xm create bosz -c

Kapoen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:06:
[...]

Deze per toeval?
[video]Die staat ook op mijn verlanglijst :)

Inderdaad die, besteld bij Amazon.de, mooi €10 korting die ik daar nog had deze week...

Ben niet zo gecharmeerd van de 31036, dus die ontbreekt...
Wom schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:36:
[...]

Denk dat je inmiddels al een aardig dorpje kan bouwen met die sets. Beetje modular light feitelijk.
Ooit begonnen met het veranderende seizoenenhuisje omdat die wat gunstiger geprijsd is als die grotere sets en sindsdien verslaafd...

[ Voor 8% gewijzigd door ralfbosz op 27-12-2016 12:39 ]

rm -r *

• SnowDude
  • Laatst online: 10-11 11:59
Tijdens de kerstdagen de Porsche in elkaar gezet en het is vanaf nu mijn favoriete model. Het eerste deel is heel technisch met onder andere een heel mooi systeem voor de versnellingsbak. Het tweede deel is meer constructief en het het derde deel heeft heel veel schaal details.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• almightyarjen

almightyarjen

kauwgomballen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:21:
Volgens mij heb ik een misdruk te pakken van de Mercedes badge aan de voorkant van mijn Arocs:
https://afbeelding.im/tb5ivHcs

De ster wijst naar de zijkant, in plaats van naar boven... De afbeelding zou dis eigenlijk 90 graden gedraaid moeten zijn, maar de bevestiging staat alleen 180 graden draaien toe... :'(
Bij mij staat hij wel goed.

• AppieNL
[...]

Ik heb juist meer fantasie met studless dan studded. Studded is log en veel loze ruimte en 2d bouwen. En staar je niet blind op panelen, je hoeft ze niet te gebruiken voor een leuke MOC. Panelen zijn er om iets strakker af te werken dan dat gewone liftarms kunnen, maar dat wil niet zeggen dat een model die enkele liftarms gebruikt voor de vormen van de body niet mooi kan zijn. De meeste MOCs van mijn hand hebben deze 'skelet' aanpak.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:05

GeeBee

Oddball

Sangre schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:18:
[...]
(de hoogte is nu gelijk aan de breedte, wat bij de oude balken niet zo was)
Is nog steeds niet zo, ze zijn ongeveer 7,8 bij 7,4 mm.
En dat is maar goed ook, anders was (denk ik) studded/studless niet te combineren.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Kapoen
Wom schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:36:
[...]

Klopt, in dit filmpje kan je ze vana 6:38 bij elkaar zien staan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uJF5Bel1Ffs]
Zelf vnd ik alleen de 31026 Bike Shop & Cafe een modular light, vanwege het aantal onderdelen (1023 volgens Brickset) en het detail in de set. De andere Creator gebouwen zijn ook aardig, maar zitten toch in een andere categorie denk ik.

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Terug uit Parijs en mijn kerstcadeautje zit in elkaar, de 21306 Yellow Submarine.
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/c3.staticflickr.com/6/5492/30344869530_e4266cbdb5_z.jpg?resize=625%2C325&ssl=1

Wat betekent mijn avatar?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Vandaag met m'n oud buurman naar de Lego store in Essen geweest. Oberhausen viel wat tegen de vorige keer en Essen is vanuit hier (Enschede) ongeveer even ver. Weer met een leuke tas vol (en een kalender!) thuisgekomen :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2h9XAbcUIyFBC6TwQ3oxeRYT/full.jpg

Pick a brick bakje helemaal volgestouwd met kleine stukjes. Geniaal bedacht, net snoep scheppen bij de Kruidvat. Voor een tientje onderstaande in het bakje weten te proppen:

16x14417Dark Bluish GrayPlate, Modified 1 x 2 with Towball on Side
31x44302Dark Bluish GrayHinge Plate 1 x 2 Locking with 2 Fingers On End
8x4070BlackBrick, Modified 1 x 1 with Headlight
21x18649BlackPlate, Modified 1 x 2 with Handles on Ends
19x60478Dark Bluish GrayPlate, Modified 1 x 2 with Handle on End - Closed Ends
13x63082Light Bluish GrayPlate, Modified 2 x 2 with Towball Socket, Short,
Flattened with Holes and Axle Hole in Center
19x11153BlackSlope, Curved 4 x 1 No Studs
48x92280Light Bluish GrayPlate, Modified 1 x 2 with Clip on Top
75x6141BlackPlate, Round 1 x 1 Straight Side
60x50746Transparent ClearSlope 30 1 x 1 x 2/3
178x50746BlackSlope 30 1 x 1 x 2/3
50x4733BlackBrick, Modified 1 x 1 with Studs on 4 Sides
125x15573BlackPlate, Modified 1 x 2 with 1 Stud with Groove and Bottom Stud Holder

663 stukjes voor € 9,95, dat is ongeveer 1,5e cent per stukje :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:19:
[...]

Ja ondanks dat-ie de afgelopen 10 jaar in een doos op zolder heeft gestaan waar geen UV-licht was :-( Ik zal de witte onderdelen eens een keer behandelen als het zomer is (staat me iets van bij dat je het moet behandelen met een goedje en het dan in een bak in de zon moet zetten).
waterstofperoxide en dan is er zonlicht nodig i.v.m. uv straling om het proces om te draaien :)
zelf nooit geprobeerd, maar het is wel blijven hangen toen ik het tegen kwam hier

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 27-12-2016 21:48 ]

• mschol
  • Niet online
[...]

dat vind ik dus ook: de panelen, die gladde kanten van studless delen laten het wel meer details geven, maar ten koste van de echte "techniek"/lego look

• AppieNL
Jullie praten echt als ik voordat ik gewoon een moderne Technic set kocht en het ging bouwen, hebben jullie dat uberhaupt wel geprobeerd? Het zijn dan wellicht geen old school Lego blokjes, die Lego-feel zit er gewoon in.

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:35:
Jullie praten echt als ik voordat ik gewoon een moderne Technic set kocht en het ging bouwen, hebben jullie dat uberhaupt wel geprobeerd? Het zijn dan wellicht geen old school Lego blokjes, die Lego-feel zit er gewoon in.
ik heb een stuk of 8 grote modellen die allemaal studless zijn (gros is flagship models) en ze halen het allen niet bij b.v. mijn spaceshutlle of de oudere kleinere technic modellen qua looks en feel

neemt niet weg dat het wel leuke/mooie modellen zijn hoor, maar ik kan, als ze eenmaal in elkaar zitten, er niet heel warm of koud meer van worden.. en die oude modellen hadden dat toch niet

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Het grote verschil tussen de oude technic en de studless techniek zijn niet de panelen maar de hoeveelheid aangepaste pinnetjes (vroeger 3 soorten, nu heb ik er alleen al in de 42030 een stuk of 10 pinnetjessoorten). In de kleine verbindingsstukjes idem ditto. Het geeft mij ook echt het idee dat de lego ontwerpers in plaats van aanpassingen te doen aan het ontwerp maar weer een nieuw stukje lego hebben ontworpen. Daardoor hoef je met studless nu nauwelijks om beperkingen heen te bouwen, waar daar dat vroeger wel moest.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• almightyarjen

almightyarjen

Het laatste wat ik wilde is de oude studded/studless discussie heropenen :X Ik zie studless als evolutie: Lego liep tegen de beperkingen van studded aan en heeft daarvoor een alternatief ontwikkeld. Het voelt nog steeds aan als Lego, echter is het een stuk verfijnder. Toegegeven, ik mis soms ook het "studded gevoel" bij studless, maar dat heeft meer met jeugdsentiment te maken dan met de techniek an sich.

• AppieNL
Idd Arjen. Het oude Technic had het niet overleefd vandaag de dag, want dan werden technieken nog meer herhaald dan dat ze nu al doen. En dan nog wat anders: Arocs studded versie met dezelfde functies was 2x zo groot geweest en een adviesprijs van 3x zo hoog.

• Kapoen
DP Kunst schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:29:
663 stukjes voor € 9,95, dat is ongeveer 1,5e cent per stukje :)
Mooie oogst! Heb je veel werk gehad om dat allemaal precies te stapelen in dat bakje, of heb je gewoon alles er in gegooid? Die Creator 3-in-1 trein staat ook op mijn verlanglijst, zodra er een korting op komt koop ik die x3 of zo ;)

In principe krijgen we vanaf volgende maand de onderdelen voor deze mini build in de PaB wall, en dit gedurende drie maanden blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.lcc.builders/wp-content/uploads/2016/12/NL-0117-Pick-a-Model.png?resize=1024%2C368
Op lcc.builders stond deze Franse versie en op bouwsteentjes.info de Duitse, dus ik ga er van uit dat de winkel in Antwerpen niet anders zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 28-12-2016 10:32 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

AppieNL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:58:
Idd Arjen. Het oude Technic had het niet overleefd vandaag de dag, want dan werden technieken nog meer herhaald dan dat ze nu al doen. En dan nog wat anders: Arocs studded versie met dezelfde functies was 2x zo groot geweest en een adviesprijs van 3x zo hoog.
Dat niet alleen, wij (ik spreek op zijn minst voor mezelf), zijn gewend te denken met de studded beams en hebben er nostalgische gevoelens bij. De jeugd van tegenwoordig wordt daar niet warm of koud van, en als Lego zich niet had ontwikkeld waren ze een stille dood gestorven. Nu kunnen ze weer lekker mee. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DP Kunst
Kapoen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:31:
[...]

Mooie oogst! Heb je veel werk gehad om dat allemaal precies te stapelen in dat bakje, of heb je gewoon alles er in gegooid? Die Creator 3-in-1 trein staat ook op mijn verlanglijst, zodra er een korting op komt koop ik die x3 of zo ;)

In principe krijgen we vanaf volgende maand de onderdelen voor deze mini build in de PaB wall, en dit gedurende drie maanden blijkbaar:
[afbeelding]
Op lcc.builders stond deze Franse versie en op bouwsteentjes.info de Duitse, dus ik ga er van uit dat de winkel in Antwerpen niet anders zal zijn.
Ik heb alles erin gegooid en steeds beetje geschud om het wat in te klinken. Al die 1x1 stukjes stapelen was niet te doen.

Ze hadden nu in ieder geval parts voor 2 setjes in de muur zitten. Die parts in een blister was €5,- per setje. Denk dat ik de volgende keer gewoon de parts voor beide setjes in een beker gooi en dan flink aan ga vullen. Volgende keer bak vullen scheelt iig €0,50 als je de beker weer meeneemt :).

Weet iemand btw een site of tool om je losse stukjes mee bij te houden? M'n sets hou ik wel bij op Brickset, maar de stukjes heb ik nog niets voor...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:51

Mojo

The Power Within

Ik wil de nieuwe Assembly Square hebben en de Winter Holiday train. Zit te wachten tot na 1 januari. Mag hopen dat de lego store ze nog heeft in Duitsland. Ze zijn ineens verdwenen van de lego website :/

Maakt het nu uit naar welke je gaat? Zowel Essen als Oberhausen is vanaf omgeving Nijmegen goed te doen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
DP Kunst schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:31:
[...]
Weet iemand btw een site of tool om je losse stukjes mee bij te houden? M'n sets hou ik wel bij op Brickset, maar de stukjes heb ik nog niets voor...
Ik denk dat je wel Rebrickable of BrickLink hiervoor kan gebruiken. Geen idee hoe handig dat net werkt.

• Kapoen
DP Kunst schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:31:
[...]
Volgende keer bak vullen scheelt iig €0,50 als je de beker weer meeneemt :)
Ik koop altijd een nieuwe beker, het zijn uitstekende sorteer/bewaar potjes.
Mojo schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:43:
Ik wil de nieuwe Assembly Square hebben en de Winter Holiday train. Zit te wachten tot na 1 januari. Mag hopen dat de lego store ze nog heeft in Duitsland. Ze zijn ineens verdwenen van de lego website :/
De winter sets verdwijnen altijd na de feestdagen, en de Assembly Square moet nog verschijnen. Hopelijk kan je de trein nog krijgen in de winkel in januari, maar ik zou er niet op rekenen. Eventueel kan je bij andere winkels kijken.

Ik denk zelf nog wat te wachten met de aankoop van de AS, eerst een interessante poly of dubbele VIP actie zou leuk zijn :)

• DP Kunst
zezke schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat je wel Rebrickable of BrickLink hiervoor kan gebruiken. Geen idee hoe handig dat net werkt.
Ik zal eens kijken! Heb bij beide wel een account :).
Mojo schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:43:

Maakt het nu uit naar welke je gaat? Zowel Essen als Oberhausen is vanaf omgeving Nijmegen goed te doen.
Als je toch kan kiezen, zou ik voor Essen gaan. 2x zo groot als Oberhausen. Al is Oberhausen iets makkelijker bereikbaar, Essen is midden in het centrum.

En voor die Assembly Square kun je idd goed wachten op een dubbele VIP actie. Zal wel ergens in maart worden.

• Kapoen
En toch nog een laatste Lego aankoop gedaan dit jaar (ik geef de schuld aan bol.com daarvoor >:) ),
nog een ideeën boek voor mijn collectie:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/5/7/8/1001004011308752.jpg

Uiteraard vrij kinderlijk opgevat, maar samengesteld door AFOLs (zoals bv. de maker van de Exo Suit set). Sommige ideeën en modellen zijn vrij groot en complex. De fotografie van modellen en scenes in deze boeken (DK Publishing) is heel goed, waardoor ik er gewoon graag in blader. En bouwen op basis van één of twee foto's is ook een leuke uitdaging itt de Lego plannen die elke stap appart tonen. In deze review wordt er even door het boek gebladerd: joetjuub

Uit deze serie heb ik ook al volgende boeken:
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dorling-kindersley/image/upload/c_fit,h_1024,w_1024/v1/DK/1c921932a98d4009a3c3d207fd2ffeac/210d9db6c49e433d98448a93b1472b80.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51GNmuwQ1nL._AC_UL320_SR266,320_.jpg
Nogmaals, vrij kinderlijk qua taalgebruik, maar echt een aanrader voor liefhebbers van fotografie en het verder bekijken van het werk van sommige auteurs van de No Starch boeken.

• AppieNL
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:44:
[...]

Dat niet alleen, wij (ik spreek op zijn minst voor mezelf), zijn gewend te denken met de studded beams en hebben er nostalgische gevoelens bij. De jeugd van tegenwoordig wordt daar niet warm of koud van, en als Lego zich niet had ontwikkeld waren ze een stille dood gestorven. Nu kunnen ze weer lekker mee. :)
Idd.

Ik telde vroeger de nopjes op Technic bricks, dus 16L, 12L, 8L, 6L etc. De liftarms hebben nog steeds even veel gaatjes als de Technic bricks van toen. Dus nu is de 16L Technic brick een 15L liftarm. Daarom snap ik de roze bril ook niet helemaal van "vroegah was alles beter" van sommige posters hier. De nostalgie zit er gewoon in, je moet alleen even verder kijken dan de gladde kantjes van de liftarms.

Mschol noemt de Space Shuttle, maar dan noem je er ook 1. Dat is nog steeds de studded set met de meeste functies en zoals ik al zei: ook de set met de meeste foefjes die nu de norm zijn. Ik wil hier niet de predikant van studless uithangen, maar voor elk model uit het studded tijdperk, kan ik er wel 1 noemen die meer kan of hetzelfde op een kleinere schaal. Neem bijvoorbeeld de 9392. Een setje met een adviesprijs van 20 euro, met voorvering, sturen, achtervering en een werkende piston engine. Vroeger was de goedkoopste set met voorwielophanging de 8858 Rebel Wrecker. Een set die we nu 1H flagship zouden noemen. De Rebel Wrecker is zeker 1 van m'n favorieten, maar de 9392 staat er trots naast. Dat is gewoon een mooie evolutie van Lego.

De 8862 Backhoe, prachtig apparaat, heb ik nog gebouwd van m'n eigen Lego vroeger. Die set is pas 14 jaar later ingehaald door de 8455, een studless pneumatic powerhouse. Ook gewoon weer een mooie evolutie.

Oude sets vind ik ook hardstikke leuk, er staat hier niet voor niks een 8480, 8868, 8880 (A en B model), 8865, 8858, 8459 (de grootste inspiratie voor m'n eigen pneumatic studless wheel loader), maar als ik nu nog studded moest bouwen was ik eerlijk gezegd nooit uit m'n dark ages gekomen, want daarmee heb ik al genoeg geMOC'd toen ik klein was dat ik nu echt niet meer zou weten wat ik nog moet maken er mee.

Verwijderd

ik zoek het volgende:

gele broek met groene riemband of een groene broek met gele riemband.
een totale gele torso of een totale groene torso.

ik weet dat ze er zijn, maar kan ze nergens vinden. 8)7 heeft iemand een nummer voor me ??

• AppieNL
Op bricklink gezocht in de parts sectie? http://www.bricklink.com/...4&catString=484&catType=P
De eerste 3 pagina's zijn Friends meuk en een paar beentjes die niet aan je beschrijving voldoen. Pagina 4 heeft al een stel beentjes bright green met oranje riem.

Hetzelfde kan je doen voor het torso. Beetje omslachtig, maar als je een set weet waar ze in zitten, zoekt het sneller op bricklink.

• Kapoen
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:03:
ik zoek het volgende:

gele broek met groene riemband of een groene broek met gele riemband.
een totale gele torso of een totale groene torso.

ik weet dat ze er zijn, maar kan ze nergens vinden. 8)7 heeft iemand een nummer voor me ??
Rebrickable.com heeft links naar andere databanken (zoals Lego en Bricklink), dus bij deze:
- gele torso 973c11
- groene torso 973c20
- de combinatie van de beentjes kon ik niet meteen vinden, maar rebrickable geeft het basisonderdeel code 970c00

Blijkbaar zijn het geen courante onderdelen als ik mij niet vergis, dus ik zou eventueel opteren om nieuwere minifigs te 'amputeren'. Niet ideaal voor de algemene kwaliteit (want risico op barsten), maar als je het niet te veel doet moet het wel lukken denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 29-12-2016 10:23 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Aangezien mijn vriendin de laatste weken al regelmatig had laten vallen de VW T1 Bus 10220 wel erg leuk te vinden, heb ik deze besteld. Tja en als je er één hebt, dan moet de kever en mini er ook bij >:)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• kokkie20
Bij mij gaat het nieuwe jaar goed van start :D
De 10216 en de 10222 voor 150 euro samen op de kop getikt. Helaas wel zonder doos maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Opslag gebruik ik van die doorzichtige doosjes van de action voor. Bespaar me eigen hiermee ruim 230 euro (ongeveer als ik de Marktplaats prijzen hanteer). En heb dan bijna de complete winterset compleet op de markt, cottage en de trein na :) (excl kleine sets maar die komen ook nog wel eraan :D )

Nog op de wenslijst staan:
Limited Edition 2012 Holiday Set (3300014)
Snowglobe (40223)
Toy Workshop - Limited Edition 2014 Holiday Set (40106)
Winter Skating Scene - Limited Edition 2014 Holiday Set (40107)
Winter Fun (40124)
Winter Holiday Train (10254)
Winter Village Cottage (10229)
Winter Village Market (10235)

En nog een heleboel klein spul om de winterthema op te fleuren (dieren, pinguins, yeti (ja een yetti haha), boompjes, en blokjes en een aantal minifigures qua kerst/winter thema.

[ Voor 36% gewijzigd door kokkie20 op 29-12-2016 12:22 ]

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:12

Rudios

Lost in space?

Vraagje, mijn kinderen zijn helemaal Lego-minded, dat hebben ze niet van een vreemde want ik spaar Star-wars Lego sets. Echter, heb ik niet veel kaas gegeten van de lossen blokjes en combinatie sets om zelf dingen te ontwerpen. Nu is mijn vraag, wat en waar kan ik het beste zoveel mogelijk leuke blokjes krijgen, denk aan de standaard blokes, dakpakken, boompjes, langwerpige smalle blokjes etc. om huisjes te bouwen, wat leuk combineert met Lego city. Ik zag bv. op bol.com dat er van die compleet sets zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat het beter en goedkoper kan. Misschien dat iemand een idee heeft wat ik over het hoofd heb gezien? Of misschien tips mbt losse koop? :)

Whole lot of stars ***

• Kapoen
Rudios schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:24:
Nu is mijn vraag, wat en waar kan ik het beste zoveel mogelijk leuke blokjes krijgen, denk aan de standaard blokes, dakpakken, boompjes, langwerpige smalle blokjes etc. om huisjes te bouwen, wat leuk combineert met Lego city. Ik zag bv. op bol.com dat er van die compleet sets zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat het beter en goedkoper kan. Misschien dat iemand een idee heeft wat ik over het hoofd heb gezien? Of misschien tips mbt losse koop? :)
Is het per toeval een set van deze serie die je gezien hebt?
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10697-1/10697_alt1.jpg
Deze set bevat heel veel (soorten) blokjes in allerlei kleuren, en is ideaal voor kinderen die gewoon een ton lego over de grond willen kieperen en dan een verhaaltje bouwen. Zeker als je er ook nog van die minifig starter sets/battle packs bij koopt: 60136, 60077, 60120, 853544...

Echt passende huisjes zoals de City of Creator sets zal je er waarschijnlijk niet mee kunnen bouwen, daarvoor zitten er niet genoeg van elk blokje in een bepaalde kleur in deze doos. De vraag is of je kinderen dat erg vinden, ik bouwde vroeger ook gewoon heel bont gekleurde constructies. Zolang het maar in mijn ingebeeld verhaal pastte was ik al tevreden.

Wil je toch graag individuele blokjes selecteren dan moet je naar de 'pick a brick' sectie van de Lego shop of beroep doen op een aftermarket website zoals bricklink.com. En om prijzen te vergelijken van volledige sets is een site zoals brickwatch.net heel handig, en zeker ook het aanbiedingen topic op dit forum (link staat onder deze thread).

• AppieNL
kokkie20 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:15:

Nog op de wenslijst staan:
Limited Edition 2012 Holiday Set (3300014)
Snowglobe (40223)
Toy Workshop - Limited Edition 2014 Holiday Set (40106)
Winter Skating Scene - Limited Edition 2014 Holiday Set (40107)
Winter Fun (40124)
Winter Holiday Train (10254)
Winter Village Cottage (10229)
Winter Village Market (10235)

En nog een heleboel klein spul om de winterthema op te fleuren (dieren, pinguins, yeti (ja een yetti haha), boompjes, en blokjes en een aantal minifigures qua kerst/winter thema.
Waarom niet klein maandje geleden de trein bij Lego besteld? Kreeg je de snowglobe er gratis bij...

Ter aanvulling voor Kapoen hoewel hij ze zelf ook al noemt: Creator setjes. Sommige zijn erg veelzijdig (zoals de camper die je kan ombouwen tot huis of boot out of the box) en de Creator sets voldoen vaak aan je eisen van "allerlei blokjes om leuk mee te bouwen".

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 29-12-2016 16:18 ]

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Bedankt allbei, hier kan ik wat mee! Ik heb de 3 starters setjes besteld + 2x de XXL box! Aanvullend de 60143 - City, plezier in het park. 6 wegen platen en nog wat boompjes, ik denk dat je dan best redelijk compleet bent voor dagen bouwplezier. Ik word er zelf al vrolijk van. Ik denk dat de kids niet de enige zijn die straks op de grond ligt te bouwen! O+

Whole lot of stars ***

• kokkie20
AppieNL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:18:
[...]

Waarom niet klein maandje geleden de trein bij Lego besteld? Kreeg je de snowglobe er gratis bij...

Ter aanvulling voor Kapoen hoewel hij ze zelf ook al noemt: Creator setjes. Sommige zijn erg veelzijdig (zoals de camper die je kan ombouwen tot huis of boot out of the box) en de Creator sets voldoen vaak aan je eisen van "allerlei blokjes om leuk mee te bouwen".
Omdat ik toen nog niet echt de planning had om lego te gaan verzamelen :D Tenminste de winter serie ;) Maar goed maakt niet uit verder :) Kom er sowieso wel aan op den duur :)

• Kapoen
Rudios schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:26:
Bedankt allbei, hier kan ik wat mee! Ik heb de 3 starters setjes besteld + 2x de XXL box! Aanvullend de 60143 - City, plezier in het park. 6 wegen platen en nog wat boompjes, ik denk dat je dan best redelijk compleet bent voor dagen bouwplezier. Ik word er zelf al vrolijk van. Ik denk dat de kids niet de enige zijn die straks op de grond ligt te bouwen! O+
Dat is nogal een vliegende start zou ik zeggen! Als ik me niet vergis zijn dat zomaar even 27 minifigs en iets meer dan 3000 blokjes. Mooie aankoop, je kinderen zullen er zeker heel blij mee zijn :)
Het leuke aan die XXL box is ook dat het een stevige doos is, dus je kan er achteraf ook alles goed mee opruimen.

Moest je nog meer minifigs willen ;), dan er zijn nog andere starter setjes dan die drie (+ ninjago set) die ik reeds linkte: 60100 (luchthaven), 60106 (brandweer), 60127 (gevangenis), 60066 (moeras politie), 60072 (bouwwerf), 60088 (brandweer oude versie).

Blijkbaar heeft Channel4 een documentaire gedraaid over de opening van de winkel op Leicester Square.
Van de fragmenten die ik gezien heb kon ik niet meteen uitmaken of de aanwezige Tweakers ook in beeld komen.

*edit* Ondertussen heb ik de documentaire volledig bekeken, en ik heb geen Tweakers herkend. Het was wel grappig om te zien wat er mis liep bij de openingsceremonie })

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 30-12-2016 17:01 ]

• B2
  • Laatst online: 10:23

B2

wa' seggie?

Welk elektra draad gebruiken jullie bij 12V lego? Liefst grijs, wat het originele benaderd.. Ik gebruik nu als noodoplossing 2 losse utp aders, maar dat is echt drama (te stug).. Dacht zelf al aan audiokabel, maar wat ik hier in de buurt kan krijgen is naar mijn idee te dik, en ook niet in grijs.

Heb wel even op bricklink gekeken, maar dan zou ik tientallen euro's kwijt zijn.. bewaar ik liever voor nieuwe sets :)

[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 30-12-2016 13:23 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

B2 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:22:
Welk elektra draad gebruiken jullie bij 12V lego? Liefst grijs, wat het originele benaderd.. Ik gebruik nu als noodoplossing 2 losse utp aders, maar dat is echt drama (te stug).. Dacht zelf al aan audiokabel, maar wat ik hier in de buurt kan krijgen is naar mijn idee te dik, en ook niet in grijs.

Heb wel even op bricklink gekeken, maar dan zou ik tientallen euro's kwijt zijn.. bewaar ik liever voor nieuwe sets :)
Zoiets? https://www.conrad.nl/nl/...mm-grijs-5-m-1437333.html

• B2
  • Laatst online: 10:23

B2

wa' seggie?

Hm tja... ik had deze bij conrad besteld, ook 2 x 0,08mm maar dat was uiteindelijk gewoon dikke kabel..

Verwijderd

ik gaat in maart naar Disney Parijs. :P
Iemand ervaring met de lego store daar en weet iemand of er ook speciale modellen te koop zijn speciaal voor daar ?

• The Eagle
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen ervaring, maar ik vermoed dat je voor het Disney Castle de hoofdprijs mag afrekenen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:57:
ik gaat in maart naar Disney Parijs. :P
Iemand ervaring met de lego store daar en weet iemand of er ook speciale modellen te koop zijn speciaal voor daar ?
geen speciale prijzen of modellen..

mocht je een disney jaarpas hebben (zeker bij dream, de duurste, is dit zo; de rest vermoedelijk ook wel, maar weet ik niet zeker) dan krijg je wel wat korting

• mschol
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:50:
Geen ervaring, maar ik vermoed dat je voor het Disney Castle de hoofdprijs mag afrekenen :+
gewoon de franse prijzen worden aangehouden.. en volgens mij waren fransen een 10tje goedkoper t.o.v. nederland (en tientje duurder met duitsland) oid

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 16:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

B2 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:43:
[...]

Hm tja... ik had deze bij conrad besteld, ook 2 x 0,08mm maar dat was uiteindelijk gewoon dikke kabel..
Is toch wel ander type hoor.. de ader is 0.08, maar zit een dikke vulling in.. spec is bij die ook "Buiten-Ø 2 x 3 mm" dus ja dat is wel echt dik ja ;)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

Net even mn collectie Architecture geteld...20 dozen...dat gaat best hard.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Kapoen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:53:
[...]

Dat is nogal een vliegende start zou ik zeggen! Als ik me niet vergis zijn dat zomaar even 27 minifigs en iets meer dan 3000 blokjes. Mooie aankoop, je kinderen zullen er zeker heel blij mee zijn :)
Het leuke aan die XXL box is ook dat het een stevige doos is, dus je kan er achteraf ook alles goed mee opruimen.

Moest je nog meer minifigs willen ;), dan er zijn nog andere starter setjes dan die drie (+ ninjago set) die ik reeds linkte: 60100 (luchthaven), 60106 (brandweer), 60127 (gevangenis), 60066 (moeras politie), 60072 (bouwwerf), 60088 (brandweer oude versie).
Dankje! We hebben alles binnen en er vollop gebouwd! Wat blijft dat Lego toch geweldig. Echter 1 nadeel, het werkt bij mij een beetje verslavend. Moet me enorm inhouden om niet meer erbij te kopen... aaaahh O-)

Whole lot of stars ***

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En de 10255 is te bestellen in de Lego shop *O*

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 31-12-2016 16:26 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kapoen
Rudios schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:15:
[...]

Dankje! We hebben alles binnen en er vollop gebouwd! Wat blijft dat Lego toch geweldig. Echter 1 nadeel, het werkt bij mij een beetje verslavend. Moet me enorm inhouden om niet meer erbij te kopen... aaaahh O-)
Voor toekomstige aankopen zou ik zeker www.brickwatch.net en het Lego aanbiedingen verzameltopic in de gaten houden, daarmee kan je toch flink wat besparen :)

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Kapoen schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:34:
[...]

Voor toekomstige aankopen zou ik zeker www.brickwatch.net en het Lego aanbiedingen verzameltopic in de gaten houden, daarmee kan je toch flink wat besparen :)
Thx voor de goede tip, heb deze gelijk toegevoegd!

Whole lot of stars ***

• StevenK
  • Laatst online: 17:13
aReaRe schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:26:
En de 10255 is te bestellen in de Lego shop *O*
Besteld, thanks.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)