Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Alleen staan ze blijkbaar nog steeds aan te schuiven ginder
Bij deze mijn beste wensen aan iedereen hier voor het nieuwe jaar. Moge al je constructies groot zijn en een lage prijs per onderdeel hebben
Clowns to the left of me, Jokers to the right
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Benieuwd hoeveel mensen daar meteen bovenop zijn gedoken en hebben besteld. Met veel pijn en moeite, en een hoop zelfbeheersing, heb ik besloten te wachten tot er weer eens een leuke actie is als dubbele VIP-punten of iets leuks wat we er bij krijgen.
Veel mensen (mezelf incluis) hebben hetzelfde idee als jou vermoed ik, en ik denk dat Lego daar zelfs op aanstuurt. Zonder bijpassende poly of andere actie zal de vraag voor zo'n grote dure doos wat minder zijn, en hoeven ze minder klanten teleur te stellen.Guardian1980 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:13:
[...]
Benieuwd hoeveel mensen daar meteen bovenop zijn gedoken en hebben besteld. Met veel pijn en moeite, en een hoop zelfbeheersing, heb ik besloten te wachten tot er weer eens een leuke actie is als dubbele VIP-punten of iets leuks wat we er bij krijgen.
Daarbij ben ik blij dat na de eindjaarsacties mijn bankkaart even wat rust krijgt
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Afgelopen jaar begonnen met de modulars en is al een beetje uit de hand aan het lopen
* aReaRe kijkt naar bankrekening, hooguit deze maand plaats voor een Parijs restaurantXiN-eViL schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:48:
Ik heb hem maar wel meteen besteld. Had nog 60 euro aan vippunten dus dan valt het nog mee.
Afgelopen jaar begonnen met de modulars en is al een beetje uit de hand aan het lopen. heb nu de pet shop, brick bank, detectives office en de palace cinema. Binnenkort dus de assembly square erbij
.
Petshop heb ik net op tijd besteld
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verrassende zaken staan er niet in, gewoon de standaard sets.
Binnenkort ga ik dan maar eens proberen om een papieren versie vast te krijgen. Ook al is de fotografie niet meer zo goed als de oudere edities uit mijn jeugd, toch blijft het leuk om deze te verzamelen.

*herinneringen zucht*
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 02-01-2017 10:25 ]
Vroeger werden er hele scenes in elkaar gezet voor het boekje, dat mis ik nu wel. En dan proberen die scenes na te bouwen, kon ik heel lang zoet mee zijn.Kapoen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:23:Ook al is de fotografie niet meer zo goed als de oudere edities uit mijn jeugd
**Afbeeldingen**
*herinneringen zucht*
Duplo Disney
Duplo DC Comics
Juniors Disney
Juniors DC Comics
Juniors Marvel
Disney - Toch leuk om via de LEGO catalogus te zien dat er een nieuwe Disney-film uitkomt...
DC Comic Super Hero Girls
Marvel Super Heroes
DC Comics Super Heroes
The Batman movie
Minecraft
Starwars (ook Disney)
[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 02-01-2017 14:45 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Bij LEGO zelf kost de Helicarrier 349 Euro.B00st3r schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:18:
Ik zag op Marktplaats de Lego Helicarrier van de Avengers staan voor 330 euro... Nieuw in gesloten doos. Ik herinner me dat hij nieuw via de Lego website 400 euro was. Super tempting, maar heb het vooralsnog niet gedaan. Het blijft toch erg veel geld.
Oh dan heb ik me dubbel vergist. Ten eerste dacht ik dat hij uit het assortiment was, en ten tweede dacht ik dat hij 399 was. My bad!
Eens. De kids van vroeger konden zelf een verhaal verzinnen tijdens het spelen met bijvoorbeeld miniland of (classic) space, dat deed ik tenminste wel. Het lijkt erop dat de kids van tegenwoordig een complete filmscene voorgekauwd moeten krijgen om er mee te kunnen spelenGeeBee schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:43:
Boekje doorgebladerd...Het is wel een hele grote merchandise fabriek geworden...
Duplo Disney
Duplo DC Comics
Juniors Disney
Juniors DC Comics
Juniors Marvel
Disney - Toch leuk om via de LEGO catalogus te zien dat er een nieuwe Disney-film uitkomt...
DC Comic Super Hero Girls
Marvel Super Heroes
DC Comics Super Heroes
The Batman movie
Minecraft
Starwars (ook Disney)
Dat vind ik ook wel, en ik zou ook liever van die algemene/gekke thema's zien zoals Monster Fighters of een echt historische lijn. Toch zijn de grote franchises ook belangrijk voor Lego. Zo heeft Star Wars bijgedragen aan de overleving van Lego eind jaren '90 begin '00, toen het bedrijf aan het wankelen was.GeeBee schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:43:
Boekje doorgebladerd...Het is wel een hele grote merchandise fabriek geworden...
En als Lego deze franchises niet binnen haalt dan gaat de concurrentie zoals Mattel, Mega Bloks,... er mee aan de haal. Zo heeft Lego bijvoorbeeld al franchises verloren zoals de Turtles en Spongebob.

Ik moet zeggen dat ik het geen verbetering vind tov de vorige versie:

Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik de 21004 heb :-)
Klingon Bird of Prey by Kevin J. Walter, on Flickr
Fan-tas-tisch!
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
jammer dat Lego geen Star Trek licentie heeft, ik zou ALLES kopenYonix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:58:
Iemand deze al eens voorbij zien komen?
[afbeelding]
Klingon Bird of Prey by Kevin J. Walter, on Flickr
Fan-tas-tisch!![]()
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Heeft het ding ook een werkende 'cloaking device' tegen stof?Yonix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:58:
Iemand deze al eens voorbij zien komen?
Fan-tas-tisch!![]()
Dat niet, maar als je hem lang genoeg stof laat happen zie je hem vanzelf niet meer.Kapoen schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:09:
[...]
Heeft het ding ook een werkende 'cloaking device' tegen stof?

http://www.zavvi.nl/rangl...useum-21035/11340594.html
Nu zie ik hem op de Lego-shop op uitverkocht staan. Zojuist stond hij wel beschikbaar met verzenden vanaf 9 januari. Toen ik nog een ding in mijn winkelwagentje erbij zocht is hij uit mijn wagentje verdwenen en is hij weer uitverkocht. Geeft Lego kleine batches vrij ofzo?
Lego shop in Wijnegem stond hij nog vanmiddag In de winkel.Prutsky schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:03:
Ik probeer Wall-E nog te bemachtigen. Hij gaat er binnenkort helemaal uit en zou daarom nog een keer beschikbaar komen.
Nu zie ik hem op de Lego-shop op uitverkocht staan. Zojuist stond hij wel beschikbaar met verzenden vanaf 9 januari. Toen ik nog een ding in mijn winkelwagentje erbij zocht is hij uit mijn wagentje verdwenen en is hij weer uitverkocht. Geeft Lego kleine batches vrij ofzo?
Als je wilt, ga ik er daar eentje halen voor je. Ik woon vijf minuten rijden van daar.Prutsky schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:08:
Dat is niet echt om de hoek voor mij.
Een soort van vereenvoudigde MindStorms, met gewone system onderdelen ipv Technic.

*edit* press release: link
[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 04-01-2017 12:34 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wow! Dat ziet er gaaf uit!Kapoen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:56:
Er is een nieuw Lego product op komst voor kleine Tweakers: Lego Boost
Een soort van vereenvoudigde MindStorms, met gewone system onderdelen ipv Technic.
[afbeelding]
Die Bluetooth interface vraagt om een 'hack' zodat je die ook buiten die app om kunt gebruiken.
Zie het al helemaal voor me om het in mn Domotica systeem te integreren
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-01-2017 14:10 ]
Wauw hoor. Instant buyKapoen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:56:
[afbeelding]
Ik zie kleine NXT motoren. Hopelijk zijn die als servo motoren aan te sturen, kan ik wel gebruikenKapoen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:56:
[afbeelding]
Nog een ander nieuwtje, vooral interessant voor mensen die nog een grote aankoop plannen. Zowel brickset als lcc.builders berichtten dat de mini VW Kever poly beschikbaar zal zijn vanaf 16 t.e.m. 31 januari, en dit bij aankoop van een Creator Expert (grote dure modellen). bron

De berichtgeving is wel vaag in die zin dat ze niet zeker zijn of dit alleen telt voor de echte winkels, of ook online. Ik vind het zowiezo raar dat dit niet op de Benelux kalender staat.
[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 04-01-2017 14:33 ]
Ik opende speciaal dit topic om "Instant buy" neer te zetten
Ik ben voorlopig wel bezig
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
http://www.thebrickfan.co...millennium-falcon-coming/
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Mijne ligt bij de buren en ga ik zo oppikkenBean77 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:28:
Zojuist nog een leuke doos bezorgd
Ik ben voorlopig wel bezig![]()
[afbeelding]
Alleen doordeweeks deze week redelijk druk dus ga hem pas in het weekend bouwen...
Is niet meer nodig. Ik heb er een via Marktplaats op de kop getikt voor €55,=.perejoseph schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:35:
[...]
Als je wilt, ga ik er daar eentje halen voor je. Ik woon vijf minuten rijden van daar.
Zoek niet in de trend van de arctic stijl want het gaat om een winter dorpje
Alvast bedankt
Het is dat mijn zoontje pas 1 is....Kapoen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:56:
[afbeelding]
Then again, ik heb nog een Wall-E staan die nog gebouwd moet worden. Daar kon dit wel eens heel mooi uitkomen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zoek in de inventories van de advent calendars en christmas. Ik zou trouwens gewoon de torso's apart kopen als je zelf poppetjes thuis hebt.kokkie20 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:50:
Iemand misschien een idee onder welke "thema" ik bij bricklink onder minifigures ik winter figuurtjes kan vinden? Denk hierbij aan met muts, winter kleding etc? Kan zelf niet echt veel vinden
Zoek niet in de trend van de arctic stijl want het gaat om een winter dorpje
Alvast bedankt
Heb liever dat ze een re-run doen van de X-Wing. Die koop ik dan gelijkqless schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:50:
Weer eens nieuw gerucht over de Millenium Falcon:
http://www.thebrickfan.co...millennium-falcon-coming/
PhD i.o.
http://www.thebrickfan.co...s-with-new-revival-theme/
ik kan mij helemaal niet herinneren dat ze ooit voor een 2de keer zijn uitgebracht?
Dat hebben ze met de red five X-wing toch al eens gedaan?Maximus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:45:
[...]
Heb liever dat ze een re-run doen van de X-Wing. Die koop ik dan gelijk
[ Voor 37% gewijzigd door mschol op 05-01-2017 09:13 ]
Lees ff de comments. Het is ook de dag voor 1 april gepost...mschol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:09:
iemand hier ooit wat over gehoord:
http://www.thebrickfan.co...s-with-new-revival-theme/
ik kan mij helemaal niet herinneren dat ze ooit voor een 2de keer zijn uitgebracht?
edit: Oh duh
[ Voor 7% gewijzigd door almightyarjen op 05-01-2017 09:14 ]
XiN-eViL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:13:
[...]
Lees ff de comments. Het is ook de dag voor 1 april gepost...
ik heb nog een kop koffie nodig
Wel ontzettend jammer. Ik zou ze meteen allemaal kopen
ik heb de oudste sets nog (jaren terug) voor 500 euro (green grocer. market street en cafe corner) kunnen scoren, sindsdien koop ik alle modulairsXiN-eViL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:19:
[...]
Wel ontzettend jammer. Ik zou ze meteen allemaal kopen
[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 05-01-2017 09:26 ]
Voor alle 3 is dat een zeer goede prijs. Inclusief doos en instructies?mschol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:23:
[...]
ik heb de oudste sets nog (jaren terug) voor 500 euro (green grocer. market street en cafe corner) kunnen scoren, sindsdien koop ik alle modulairs
dat was ergens 2008-2009 heSuli schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Voor alle 3 is dat een zeer goede prijs. Inclusief doos en instructies?
en ja gesealde dozen toendertijd
Officieel ergens in de laatste 2 weken van januari bij de Toy Expo in London. Hier mogen alleen geen foto's gemaakt worden, maar beschrijvingen van de modellen mag wel. Begin februari is de Toy Fair weer in Duitsland en daar mogen wel foto's gemaakt worden.Pandemic schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:49:
Enig idee wanneer we de eerste info over de technic flagships in 2017 kunnen verwachten. Een nieuwe sportauto begrijp ik in navolging van de porsche. Maar wat nog meer?
Nieuwe 'supercar' zou ik niet op rekenen. Het (technische) misbaksel van de Porsche kostte al 2+ jaar ontwikkeling, dus ik hoop dat ze er beter voor gaan zitten bij de volgende. Aangezien de Porsche ook bedoeld was om de markt te testen voor zulke 'premium' Technic sets, ga ik er ook niet van uit dat ze naast de ontwikkeling van de Porsche ook nog een andere auto in ontwikkeling hadden de afgelopen jaren.
Ik had vorig jaar ergens begrepen dat de Porsche een eerste in een serie zou zijn. Wordt de Porsche minder goed verkocht dan verwacht?AppieNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Officieel ergens in de laatste 2 weken van januari bij de Toy Expo in London. Hier mogen alleen geen foto's gemaakt worden, maar beschrijvingen van de modellen mag wel. Begin februari is de Toy Fair weer in Duitsland en daar mogen wel foto's gemaakt worden.
Nieuwe 'supercar' zou ik niet op rekenen. Het (technische) misbaksel van de Porsche kostte al 2+ jaar ontwikkeling, dus ik hoop dat ze er beter voor gaan zitten bij de volgende. Aangezien de Porsche ook bedoeld was om de markt te testen voor zulke 'premium' Technic sets, ga ik er ook niet van uit dat ze naast de ontwikkeling van de Porsche ook nog een andere auto in ontwikkeling hadden de afgelopen jaren.
Mooie prijsmschol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:23:
[...]
ik heb de oudste sets nog (jaren terug) voor 500 euro (green grocer. market street en cafe corner) kunnen scoren, sindsdien koop ik alle modulairs
De Green Grocer zou ik zelf ook ooit nog eens willen bricklinken in een andere kleur dan de originele 'sand green'. Misschien lichtgeel ('cool yellow') zoals in 10686 Family House of met de donkerrode steentjes van de 40223 Snowglobe.
Bedankt voor in de info. Vind het altijd zo'n lange tijd om te overbruggen tot augustus. Alle grote modellen van afgelopen jaren al gebouwd en nu dus niks te doen dan moccen...AppieNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Officieel ergens in de laatste 2 weken van januari bij de Toy Expo in London.
Denkt dat ik de "great ball factory" van Akiyuky een tussentijds projecte laat worden
Idd, eerste in de serie, maar gezien de ontwikkeltijd van flagships, vind ik een nieuwe volgend jaar wel heel enthousiast en zoals ik zei, eigenlijk niet verstandig. Ik (en vele met mij) verwachtte meer van een supercar in 2016. En dat waren geen rare eisen of zo, maar tegensturende achterwielen zoals de 8880 was eigenlijk gewoon verplicht. Vooral omdat de echte auto dat juist doet (zelfs meesturen op hoge snelheden). Dus laat ze maar even de tijd nemen ipv het te rushen.almightyarjen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Ik had vorig jaar ergens begrepen dat de Porsche een eerste in een serie zou zijn. Wordt de Porsche minder goed verkocht dan verwacht?
Ik heb trouwens begrepen dat Lego de achterwielen wel sturend had, maar dat Porsche heeft geëist dat het eruit werd gehaald (wtf?!)
Maar volgens mij gaat de Porsche als warme broodjes over de toonbank, maar dat allerlei auto gekken die in jaren of nog nooit Lego hebben aangeraakt, betekent dus nog niet dat het ding ook een pareltje is in de Technic lijn voor mensen die gewoon kritisch kijken naar de set.
Ik zelf heb er 2 gekocht trouwens. Eentje om gewoon te bouwen en het chassis helemaal om te bouwen met alle functies die er op horen. De andere ga ik gebruiken om de DB11 van Jeroen Ottens (voormalig Technic designer) te bouwen (google maar op Eurobricks). Het is nog een WIP van hem, maar hij heeft al gezegd dat er instructies komen. De Porsche toen voor 200 euro vast opgepikt bij Amazon.fr
Ze kunnen toch een jaar of x aantal maanden na de start van de ontwikkeling van de Porsche al begonnen zijn aan de volgende supercar. Als de Porsche de eerste van een serie is, dan moet de consument niet 3 jaar moeten wachten op de volgende.AppieNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:37:
[...]
Idd, eerste in de serie, maar gezien de ontwikkeltijd van flagships, vind ik een nieuwe volgend jaar wel heel enthousiast en zoals ik zei, eigenlijk niet verstandig. Ik (en vele met mij) verwachtte meer van een supercar in 2016. En dat waren geen rare eisen of zo, maar tegensturende achterwielen zoals de 8880 was eigenlijk gewoon verplicht. Vooral omdat de echte auto dat juist doet (zelfs meesturen op hoge snelheden). Dus laat ze maar even de tijd nemen ipv het te rushen.
Ik heb trouwens begrepen dat Lego de achterwielen wel sturend had, maar dat Porsche heeft geëist dat het eruit werd gehaald (wtf?!)
Maar volgens mij gaat de Porsche als warme broodjes over de toonbank, maar dat allerlei auto gekken die in jaren of nog nooit Lego hebben aangeraakt, betekent dus nog niet dat het ding ook een pareltje is in de Technic lijn voor mensen die gewoon kritisch kijken naar de set.
Ik zelf heb er 2 gekocht trouwens. Eentje om gewoon te bouwen en het chassis helemaal om te bouwen met alle functies die er op horen. De andere ga ik gebruiken om de DB11 van Jeroen Ottens (voormalig Technic designer) te bouwen (google maar op Eurobricks). Het is nog een WIP van hem, maar hij heeft al gezegd dat er instructies komen. De Porsche toen voor 200 euro vast opgepikt bij Amazon.fr
Je zegt zelf al dat de Porsche als warme broodjes over de toonbank gaat, je hebt er zelf 2!
De klagers zijn Technic AFOLs, die zeiken over het algemeen over iedere nieuw Technic (flagship) model.
Deste bijzonderder gezien de GT3 RS wel meesturende achterwielen heeft. De DB11 ben ik wel benieuwd naar!AppieNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:37:
[...]
Idd, eerste in de serie, maar gezien de ontwikkeltijd van flagships, vind ik een nieuwe volgend jaar wel heel enthousiast en zoals ik zei, eigenlijk niet verstandig. Ik (en vele met mij) verwachtte meer van een supercar in 2016. En dat waren geen rare eisen of zo, maar tegensturende achterwielen zoals de 8880 was eigenlijk gewoon verplicht. Vooral omdat de echte auto dat juist doet (zelfs meesturen op hoge snelheden). Dus laat ze maar even de tijd nemen ipv het te rushen.
PhD i.o.
Uhm, duh? Tuurlijk klagen de Technic AFOLs, dat zeg ik toch ook eigenlijk al is ik zeg dat auto gekken vooral blij zijn met het model? Ik ken geen 1 review van een AFOL die positief is over de Porsche en ik ken ook geen Technic bouwers die lyrisch zijn over de Porsche. Ik ken wel een topic van tientallen bladzijdes met allerlei mods voor de Porsche om hem minder shit te maken, waarvan het grootste gedeelte kwam in de week na de release (dat is dus de categorie: dit had Lego zelf kunnen verzinnen).chrisO schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Ze kunnen toch een jaar of x aantal maanden na de start van de ontwikkeling van de Porsche al begonnen zijn aan de volgende supercar. Als de Porsche de eerste van een serie is, dan moet de consument niet 3 jaar moeten wachten op de volgende.
Je zegt zelf al dat de Porsche als warme broodjes over de toonbank gaat, je hebt er zelf 2!
De klagers zijn Technic AFOLs, die zeiken over het algemeen over iedere nieuw Technic (flagship) model.
Ik zei ook in m'n eerdere post al dat het idd kan dat ze naast de Porsche een nieuwe supercar in ontwikkeling hebben, ik acht het echter niet waarschijnlijk. De Porsche was een "extra" model voor 2H 2016, naast de 3 2H sets die dat jaar uitkwamen die in elk ander jaar al een "flagship" op zichzelf zouden zijn. Technic flagships ontwikkelen duurt gemiddeld 2 jaar, de 42009 duurde zelfs 3 jaar. Dus dan zou naast de lading van 2017 2H er weer een supercar set naast moeten, omdat de consument er niet op wil wachten? Ik zit eerder niet te wachten op nog een misbaksel. Liever nemen ze de feedback mee van de Porsche.
Voor de duidelijkheid trouwens: ik denk dat ze als warme broodjes gaan, dit is werkelijk nergens op gebaseerd, behalve dat ik de set met enige regelmaat uitverkocht zie staan bij Amazon als er een leuke prijs op zit. Het feit dat ik er 2 heb, zegt ook niet zoveel gezien de redenen voor mijn aankopen: een DB11 met goed werkende 8-speed gearbox+1-speed Reverse ipv een Porsche met een niet soepele 4-speed gearbox en 4-speed Reverse. En dan nog een tweede set waarbij ik zelfs de arrogantie kan hebben om te zeggen: ik zal Lego wel even laten zien hoe het moet, prutsers.
[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 05-01-2017 15:55 ]
Maar je hebt er WEL 2 gekocht, als elke klagende AFOL voor welke reden dan ook er minimaal 1 koopt of heeft gekocht, dan is het waarschijnlijk een succesvol product voor LEGO? Waarom zou LEGO dan niet elke jaar met een nieuw model komen...AppieNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:47:
[...]
Uhm, duh? Tuurlijk klagen de Technic AFOLs, dat zeg ik toch ook eigenlijk al is ik zeg dat auto gekken vooral blij zijn met het model? Ik ken geen 1 review van een AFOL die positief is over de Porsche en ik ken ook geen Technic bouwers die lyrisch zijn over de Porsche. Ik ken wel een topic van tientallen bladzijdes met allerlei mods voor de Porsche om hem minder shit te maken, waarvan het grootste gedeelte kwam in de week na de release (dat is dus de categorie: dit had Lego zelf kunnen verzinnen).
Ik zei ook in m'n eerdere post al dat het idd kan dat ze naast de Porsche een nieuwe supercar in ontwikkeling hebben, ik acht het echter niet waarschijnlijk. De Porsche was een "extra" model voor 2H 2016, naast de 3 2H sets die dat jaar uitkwamen die in elk ander jaar al een "flagship" op zichzelf zouden zijn. Technic flagships ontwikkelen duurt gemiddeld 2 jaar, de 42009 duurde zelfs 3 jaar. Dus dan zou naast de lading van 2017 2H er weer een supercar set naast moeten, omdat de consument er niet op wil wachten? Ik zit eerder niet te wachten op nog een misbaksel. Liever nemen ze de feedback mee van de Porsche.
Het feit dat ik er 2 heb, zegt ook niet zoveel gezien de redenen voor mijn aankopen: een DB11 met goed werkende 8-speed gearbox+1-speed Reverse ipv een Porsche met een niet soepele 4-speed gearbox en 4-speed Reverse. En dan nog een tweede set waarbij ik zelfs de arrogantie kan hebben om te zeggen: ik zal Lego wel even laten zien hoe het moet, prutsers.
En ja, de set zal best succesvol zijn (zoals ik dus in m'n vorige reply heb ge-edit, baseer ik dit nergens op, puur op het regelmatig uitverkocht zien staan op Amazon als het een leuke prijs heeft), maar dat maakt het nog geen goede Lego set. Tuurlijk kunnen ze volgend jaar er weer 1 uit poepen, maar die verkopen als parts pack bij AFOLs wordt dan al wat lastiger: wheelhubs gaan ze geen nieuwe voor verzinnen 1 jaar later, wielen hoogstwaarschijnlijk ook niet (of ze komen nu met axle hole), blijft er over de kleur voor de body. Als dat een leuke kleur is, krijg je nog wel een paar AFOLs mee, maar de rest gaat zich de vraag weer afstellen: wil ik deze troep steunen?
Lego Supercars stonden voorheen voor innovatie, de Porsche is op sommige vlakken zelfs een stap achteruit tov de 8880, dus als Lego de AFOL mee wil voor de set en niet voor de parts, zal dat echt weer terug moeten komen. Jeroen Ottens' 8-speed gearbox is innovatie, meesturende koplampen (heeft die ook ingebouwd bij de DB11 en dan ook nog dat ze stoppen als ze bij het midden komen en aan de andere kant verder gaan), is innovatie. De Porsche heeft een sequential gearbox concept wat MOCers al 7 jaar geleden gebruikte en mensen als Sheepo al sinds de Mustang uit 2013 beter doen. Dan ben je niet aan het innoveren, maar erachter aan het lopen. Dat een (groot?) gedeelte van de kopers dit geen zak kan schelen omdat ze het model bouwen en dan op de plank zetten als een Creator Expert auto, moeten zij weten, bij Technic AFOLs jeukt het als een malle.
De eerste heb ik trouwens gekocht in november (toen was die 225 euro bij Amazon UK, want fuck full price). Ik wilde hem bouwen en afbreken. Gezien het feit dat ik hier speciaal 3 planken heb staan voor supercars (8880, 8865, 8448, Sheepo Mustang), is het toch raar dat ik hem dan wil afbreken niet? Maar ik vond hem dus onwaardig om in dat rijtje te zetten. Het idee om het chassis gewoon compleet vanaf nul op te bouwen kwam pas bij de tweede (de eerste werd toen al bewaard voor de DB11). Als dat bevalt, mag die er bij staan, naast de DB11, want die heeft bij voorbaat die plek al verdient.
Zelfs die LMP wagen was van redelijk niveau, had dat een Audi R18 of Toyota TS geweest, hadden ze waarschijnlijk ook concessies moeten maken op bepaalde technieken.
Al heb ik wel het gevoel dat ze niets oppikken vanuit de community, een 4-6 speed waren al jaren goed werkend te vinden, de latere 8 speed is een technisch wonder, maar ook ophanging en vering zijn genoeg concepts van te vinden, waarom pikt lego die dan niet op en past deze toe? Alsof ze hardleers doorgaan op hun eigen techniek en geen input pakken van de echte fans.
Zeker als je dan kijkt wat er fanmade is gedaan met diverse echte modellen (ik vind zelfs die DTM's bizar mooi gelukt), zou ik bijna zeggen, Lego ga lekker weer Fantasy supercars maken en laat het nabouwen van echte modellen maar over aan de echte fans en verdien op de losse verkoop van onderdelen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Concessies maken voor het automerk heb ik tot het verhaal hierboven over de meesturende achterwielen van de GT3 RS eigenlijk niet gehoord. En zelfs bij die heb ik moeite te geloven of het waar is. Puur omdat ik het zo'n domme eis zou vinden van Porsche om 1 van de auto's keyfeatures eruit te slopen in het Lego model als Lego er een werkend concept voor heeft (ik wel iig in combo met de gearbox van Jeroen Ottens).
Dat ze niks lijken op te pikken uit de community stoort me ook ontzettend na de Porsche. In het designer filmpje waren ze helemaal blij met hun flappy panel gearbox en hoeveel tijd er in zat... terwijl ik echt zo iets had: ok, het mechaniekje rond het stuur is leuk (en log, maar ok, kinderen), maar de rest is helemaal niks nieuws en dan ook nog 4D+4R?!
Over de LMP gesproken, ik had ooit gehoord dat de voornaamste reden dat die was aangepast tov z'n (betere) prelim image versie, is omdat die juist teveel leek op een Toyota, toen hebben ze er dit mengelmoesje van gemaakt, beetje Toyota, beetje Audi.
[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 05-01-2017 16:54 ]
Ga je die bij Lego zelf bestellen? Over 1,5e week krijg je die Kever polybag erbijaReaRe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:58:
Ik heb geld overgemaakt en ga gelijktijdig 10243 en 10246 bestellenStaat leuk naast de 10218. Voor de 10255 wordt druk voor gespaard
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Helaas alleen maar de minifigures die bij de sets zaten die ik gekocht had... Wil graag een X aantal extra (Nog precies even kijken hoeveel)Suli schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:19:
[...]
Zoek in de inventories van de advent calendars en christmas. Ik zou trouwens gewoon de torso's apart kopen als je zelf poppetjes thuis hebt.
Maar met hulp van jou link al aardig wat dingen ertussen kunnen vinden en nu ook andere onderdeeltjes voor minifigures
Ik heb nog wel even de tijd (geld moet nog op de prepaid VISA cc aankomen) en waar haal je die informatie vandaanDP Kunst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:13:
[...]
Ga je die bij Lego zelf bestellen? Over 1,5e week krijg je die Kever polybag erbij
Heb je een plaatje van die Kever polybag
Niet altijd de snelste site met nieuws, maar daarom niet minder leuk!
Verwijderd
staat inderdaad op die site, maar is de 100 % duidelijkheid ??DP Kunst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:17:
http://www.bouwsteentjes....-gratis-vanaf-16-januari/
staat niet op de europese kalender en in de amerikaanse ook niet volgens mij !!
Dat bericht heb ik gisteren ook al gepost hierDP Kunst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:17:
http://www.bouwsteentjes....-gratis-vanaf-16-januari/
En ja het is niet echt duidelijk, het zou kunnen dat deze poly alleen beschikbaar is in de fysieke winkels, of misschien ook online. Het bericht is nogal vaag.
[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 05-01-2017 17:45 ]
http://www.ndr.de/nachric...f-Langeoog,inseln212.html
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Leuke keuzes, ik heb ze zelf ook (of komen er nog aan )RomeoOscarBravo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:26:
Ik heb zojuist mijn eerste modular besteld. Het is Parisian Restaurant geworden. Voor wat ik op internet kon vinden lijkt dit me duidelijk de mooiste van allemaal. De volgende twee staan al op mijn verlanglijstje. Palace Cinema en Assembly Square.
Wrong answer, AFOL voor lifeIk hoop dat deze hobby niet te duur gaat worden.
Vergeef me, Ik ben een beginner, maar AFOL?aReaRe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:31:
[...]
Leuke keuzes, ik heb ze zelf ook (of komen er nog aan )
[...]
Wrong answer, AFOL voor life
Google eensRomeoOscarBravo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:06:
[...]
Vergeef me, Ik ben een beginner, maar AFOL?
Hier op GoT wordt enige zelfredzaamheid verwacht
Subtiele hint als je op de spoiler klikt
Mijn eerste Modular was ook de Parisian Restaurant.RomeoOscarBravo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:26:
Ik heb zojuist mijn eerste modular besteld. Het is Parisian Restaurant geworden. Voor wat ik op internet kon vinden lijkt dit me duidelijk de mooiste van allemaal. De volgende twee staan al op mijn verlanglijstje. Palace Cinema en Assembly Square. Ik hoop dat deze hobby niet te duur gaat worden.
Ik heb ontzettend genoten van het bouwen van de Parisian Restaurant!
De verwachtingen op Tweakers ben ik bekend mee. Hier ben ik niet nieuw. De afkorting kwam op mij over als iets dat hier onderling werd gebruikt, niet als iets dat ik kon googlen. Ik had het wellicht wel even moeten proberen. Excuses.aReaRe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:18:
[...]
Google eens
Hier op GoT wordt enige zelfredzaamheid verwacht
Subtiele hint als je op de spoiler klikt
spoiler:Adult Fan of Lego
Wat een discipline zeg! Die Pet Shop en Detective Office wil ik ook nog hebben. Gezien de stijgende prijzen moet ik vooral met de Pet Shop niet te lang wachten denk ik.Haay schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:21:
[...]
Mijn eerste Modular was ook de Parisian Restaurant.Die staat hier mooi te pronken in mijn Lego vitrinekast. Ik heb verder ook de Pet Shop, Palace Cinema en Detective Office sets nog in de doos in de kast. Dan heb ik ze al vast en kan ik zelf kiezen wanneer ik die eens wil bouwen.
Ik heb ontzettend genoten van het bouwen van de Parisian Restaurant!
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 05-01-2017 22:02 ]
Hier is een lijst van veelgebruikte afkortingen die veel gebruikt worden hier: lijstRomeoOscarBravo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:23:
[...]
De verwachtingen op Tweakers ben ik bekend mee. Hier ben ik niet nieuw. De afkorting kwam op mij over als iets dat hier onderling werd gebruikt, niet als iets dat ik kon googlen. Ik had het wellicht wel even moeten proberen. Excuses.
Na de Pet Shop is de Palace Cinema waarschijnlijk de volgende die uit het assortiment zal verdwijnen, voor het geval je nog aankopen plant
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 05-01-2017 23:52 ]

Die gast blijft me elke keer weer verbazen. Ding volledig via RC te bedienen met alle functies. HK ftw
Die Technic figs zouden ze eigenlijk weer moeten terug brengen.
http://www.eurobricks.com...vel-technic-figure-scale/
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik ben zelf nu ongeveer een jaar geleden begonnen, en nee het houdt niet op, niet vanzelf!

Verder zal het hier niet bij blijven en zullen ook andere sets jullie interesse gaan krijgen.
Denk aan alle auto's de kermis attracties de architecture serie en wat nog meer.
So be warned, bedenk eer ge begint!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik vraag me af hoeveel de totale voorraad aan lego is die zo iemand heeft. Als je alleen al in zo'n model (op kleur!) 14,5 kg aan lego weet te stoppen, dan moet zo iemand toch honderden kilo's aan lego hebben. Kom ik aan met 10 kg in alle soorten, maten en kleuren.Kenzi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:43:
[afbeelding]
Die gast blijft me elke keer weer verbazen. Ding volledig via RC te bedienen met alle functies. HK ftw![]()
Die Technic figs zouden ze eigenlijk weer moeten terug brengen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Na een jaar al zoveel modulars gekocht? Een kapitaal! Koop je daarnaast ook nog andere sets? Ziet er wel ontzettend gaaf uitblindsight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
Hier volgt een waarschuwing voor alle nieuwe AFOL, die denken dat het bij 1 Modular zal blijven.
Ik ben zelf nu ongeveer een jaar geleden begonnen, en nee het houdt niet op, niet vanzelf!
[afbeelding]
Verder zal het hier niet bij blijven en zullen ook andere sets jullie interesse gaan krijgen.
Denk aan alle auto's de kermis attracties de architecture serie en wat nog meer.
So be warned, bedenk eer ge begint!![]()
De kleur steentjes die je nodig hebt bestellen via Bricklink? Ik bouw voornamelijk in de kleur LBG en dus bestaat mijn voorraad LEGO ook voor 60+% uit die kleur. De meeste steentjes komen dan ook gewoon van BrickLink of LEGO pick-a-brick. Ik heb zelf bijvoorbeeld nauwelijks de standaard kleuren steentjes (blauw, rood, geel en wit ).DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:26:
[...]
Ik vraag me af hoeveel de totale voorraad aan lego is die zo iemand heeft. Als je alleen al in zo'n model (op kleur!) 14,5 kg aan lego weet te stoppen, dan moet zo iemand toch honderden kilo's aan lego hebben. Kom ik aan met 10 kg in alle soorten, maten en kleuren.
Thanks! Jazeker tot groot ongenoegen van mijn partnerGim schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:38:
[...]
Na een jaar al zoveel modulars gekocht? Een kapitaal! Koop je daarnaast ook nog andere sets? Ziet er wel ontzettend gaaf uit
En dit terwijl zij degene is die het startschot heeft gegeven met de VW T1.
Die vond ik zo gaaf om te bouwen dat de rest van de auto's ook in huis zijn gehaald, incl caterham.
Hierna heb ik voor de gein de palace cinema aangeschaft en zie het resultaat
Verder ook het reuzenrad, fairground mixer en sinds de Cyber Monday ook de trotse eigenaar van de Tower bridge en een aantal architecture setjes. Oh ja en de Arocs om het technic gevoel weer even mee te krijgen.
Kortom we zijn aan het kijken voor een groter huis
Vandaar mijn waarschuwing
Moest je de 10244 Fairground Mixer nog willen aanschaffen is het nu de moment, bij Lego gaat/is die uit het assortiment.blindsight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
So be warned, bedenk eer ge begint!![]()
Mooie collectie heb je al bij elkaar daar op je kast, inderdaad het blijft nooit bij één
Zou ik mogen weten hoeveel die Green Grocer je gekost heeft? Of heb je die stap voor stap 'gebricklinked'?
Aangezien je toch oudere modulars/gebouwen verzameld, passen deze misschien ook in je straat:
- 10190 Market Street
- 10228 Haunted House
Of het al dan niet echte modulars zijn laat ik in het midden, die discussie is al vaak gevoerd.
Verwijderd
iemand een idee wat de prijs is van een gesloten doos Lego Technic 8485 uit 1995?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.