Die bedoelde ik met kermis, reeds aangepast, dank je!Kapoen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Moest je de 10244 Fairground Mixer nog willen aanschaffen is het nu de moment, bij Lego gaat/is die uit het assortiment.
Dank je, dit had ik een jaar geleden nooit gedacht.Kapoen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Mooie collectie heb je al bij elkaar daar op je kast, inderdaad het blijft nooit bij één![]()
Zou ik mogen weten hoeveel die Green Grocer je gekost heeft? Of heb je die stap voor stap 'gebricklinked'?
Die heb ik van een hele goede vriend gekregen, welke al heel lang geen idee had wat hij ermee wilde doen.
(Ben je nog steeds zeer dankbaar)
Market street en de cafe corner staan zeker nog op de Wish list. Haunted House moet ik nog even goed bekijken.Kapoen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Aangezien je toch oudere modulars/gebouwen verzameld, passen deze misschien ook in je straat:
- 10190 Market Street
- 10228 Haunted House
Of het al dan niet echte modulars zijn laat ik in het midden, die discussie is al vaak gevoerd.
Maar nu eerst de prioriteit verleggen naar onze toekomstige dochter
Ik mis alleen de cafe corner en market street nogblindsight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
Hier volgt een waarschuwing voor alle nieuwe AFOL, die denken dat het bij 1 Modular zal blijven.
Ik ben zelf nu ongeveer een jaar geleden begonnen, en nee het houdt niet op, niet vanzelf!
[afbeelding]
Verder zal het hier niet bij blijven en zullen ook andere sets jullie interesse gaan krijgen.
Denk aan alle auto's de kermis attracties de architecture serie en wat nog meer.
So be warned, bedenk eer ge begint!![]()
Ik heb ze allemaal, maar je moet echt een lego kamer/hoek gaan beginnen om ze allemaal kwijt te kunnen. Met de nieuwe ben ik bijna klaar.
Maar je hebt wel gelijk, je kijkt wat je er verder nog bij kunt zetten. Zo heb ik ook de Big Ben, Tower bridge, Ghostbusters HQ, Haunted haus, grand caroussel e.d. Je kan bijna alles gaan verzekeren onderhand.
Er zijn voorbeelden van dat die modular is gemaakt. Maar als je die gezichten in die pilaren aan de voorkant omdraai kan hij best als verlaten huis in een park staan of zoiets.mschol schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:40:
10228 Haunted House heb ik zelf, niet echt een modulair, maar met een paar aanpassingen zou je die goed zelf als standalone huis moeten kunnen opnemen in de modulairs
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Volgens Bricklink zo'n €400 á €500: *Click*Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:27:
Hi allemaal,
iemand een idee wat de prijs is van een gesloten doos Lego Technic 8485 uit 1995?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Begin deze week heb ik de nieuwste Architecture modellen ontvangen en vandaag alle 6 Skyline modellen maar gebouwd en bij elkaar geplaatst. Dit is het resultaat:

De Architecture serie is nu weer compleet... Kunnen we gaan wachten op de re-release van het Guggenheim Museum en op de Arc de Triomph.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Je hoeft niet je excuses aan te bieden, iedereen maakt fouten. Maar welkom met je nieuweRobvG schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:23:
[...]
De verwachtingen op Tweakers ben ik bekend mee. Hier ben ik niet nieuw. De afkorting kwam op mij over als iets dat hier onderling werd gebruikt, niet als iets dat ik kon googlen. Ik had het wellicht wel even moeten proberen. Excuses.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik zie hem bij de brickshop voor €199,95 staan (dat heb ik er ook voor betaald toen ik nog geen Visa cc had). Maar zelfs daar is hij niet leverbaar.AppieNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:01:
Beter helemaal niet wachten. Hij is sinds de kerst uit de handel bij Lego, wat betekent dat de handelaren er mee aan de haal gaan nu en die willen elke maand sinds die niet meer verkocht wordt alleen maar meer geld zien voor de Petshop.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Kwijlblindsight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
Hier volgt een waarschuwing voor alle nieuwe AFOL, die denken dat het bij 1 Modular zal blijven.
Ik ben zelf nu ongeveer een jaar geleden begonnen, en nee het houdt niet op, niet vanzelf!
[afbeelding]
Verder zal het hier niet bij blijven en zullen ook andere sets jullie interesse gaan krijgen.
Denk aan alle auto's de kermis attracties de architecture serie en wat nog meer.
So be warned, bedenk eer ge begint!![]()
de grand caroussel heb ik toen niet gekocht en daar baal ik nog steeds van, ik ga denk ik gewoon een keer veel geld neerleggen om ook die nog te krijgen, mijn collectie voelt bijna niet compleet aan zonderBean77 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:57:
[...]
Ik mis alleen de cafe corner en market street nog
Ik heb ze allemaal, maar je moet echt een lego kamer/hoek gaan beginnen om ze allemaal kwijt te kunnen. Met de nieuwe ben ik bijna klaar.
Maar je hebt wel gelijk, je kijkt wat je er verder nog bij kunt zetten. Zo heb ik ook de Big Ben, Tower bridge, Ghostbusters HQ, Haunted haus, grand caroussel e.d. Je kan bijna alles gaan verzekeren onderhand.
ik dacht eraan het huis op een ondergrond te plaatsen en het hek uit te breiden en daarin de modulairs te laten vast zetten ofzo[...]
Er zijn voorbeelden van dat die modular is gemaakt. Maar als je die gezichten in die pilaren aan de voorkant omdraai kan hij best als verlaten huis in een park staan of zoiets.
---Japser schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:35:
Zo, gisteren de eerste pakketjes binnen gekregen met parts voor de 10179. Heb nu een totaal van 2870 parts besteld, dus nog 2300 parts te gaan ongeveer. Ben tot nu toe kwijt een kleine 200,- euro. Denk dat ik voor een 2000 parts die ik nog moet bestellen een evenredig bedrag ga kwijt zijn en voor de overige moet ik nog eens goed gaan kijken: zit wat duur spul tussen. Dus al met al zal ik toch iets hoger uitkomen dan initieel geschat.
Zo, vandaag het laatste pakketje binnengekregen met de echt fundamentele steentjes om de bouw te beginnen van 10179. Heb nu totaal 650,- uitgegeven sinds ik begonnen ben met Bricklinken van de set. Nog kleine 50,- aan echte parts te bestellen die ik nu nog niet direct nodig heb + nog een schotel en boatrig ofzo die bij elkaar voor pak em beet 100,- te koop zijn. denk dat ik daar maar een alternatief voor verzin
Update 4.5 jaar later: Hij is af =] Per onderstaande link de foto's van begin en eind (tussenin ook fotos gemaakt maar kan die niet zo gauw vinden.
http://s1068.photobucket..../My%2010179%20Build/story

Helaas niet mijn spullen, tentoonstelling in het Lego Musum te Grootegast (oude pand van Lego NL).
Stonden ook deze mooie collecties bij elkaar (toevallig was er een technic expositie):

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Iemand enig idee welke set die zwarte auto voor de town hall is? Wel een leuke auto om bij de town hall neer te zetten als trouwauto...The Eagle schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:19:
Iemand die wilde kwijlen bij Modulars?
[afbeelding]
https://shop.lego.com/nl-NL/Palace-Cinema-10232
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wauwalmightyarjen schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:42:
Ik ben bezig met een automatiseringsproject en daarvoor moest ik een geautomatiseerde kruising in elkaar flansen. Ik heb er maar even snel een videootje van gemaakt
[video]
Waar edit jij je video's in om de minifigs te laten praten?
Kijk maar eens op 1:28.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Pffff.... wat een ding!Japser schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:31:
[...]
---
Update 4.5 jaar later: Hij is af =] Per onderstaande link de foto's van begin en eind (tussenin ook fotos gemaakt maar kan die niet zo gauw vinden.
http://s1068.photobucket..../My%2010179%20Build/story
Schitterend!!!
En inderdaad; wat knap om dat 4,5 jaar vol te blijven houden, hulde
| Security Management |
Ik gebruik Cyberlink PowerDirector. Maar ik doe het handmatig: ik photoshop monden met "O", "half open" en "gesloten". Vervolgens plak ik die over de video heen.Exocet schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:06:
[...]
Wauw![]()
Waar edit jij je video's in om de minifigs te laten praten?
Ja klopt. Ik heb een dedicated printplaat, potmetertje wat verzetten en hij staat wat beterOnbekend schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:08:
Leuk om te zien. Je hebt het kruispunt wel erg strak afgesteld.
Kijk maar eens op 1:28.
No offence, maar ik durf nu al te zeggen dat de re-release niet in de buurt gaat komen van het bedrag dat jij noemt in je post van 2012 met een totaal van 800 euro. De originele set kostte 500 euro bij Lego en zelfs als ik heel enthousiast voor inflatie ga rekenen kom ik niet boven de 600 euro (ter referentie: re-release Death Star kreeg ook een adviesprijs van 100 euro meer, maar had ook 100-200 onderdelen meer).Japser schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:04:
Dat maakt me niks uit hoor, dat ze em gaan re-releasen misschien..daar betaal je dan een vette hoofdprijs voor en ik heb toch 4.5 jaar lol gehad met het bricklinken en het (trage) bouwproces =]
En net als in 2006 toen je de Falcon voor 300 euro in de aanbieding op de kop kon tikken, zullen er ook aanbiedingen zijn voor de re-release. Als de prijs idd 600 euro wordt en hij in mei uitkomt, kan ik je nu al vertellen dat je hem voor de kerst met 20% korting bij toys'r'us kan scoren.
En met de hoeveelheid reserve stukjes komt het totaal ruim op 4100 pcs!!
Ik heb wel 1 aanpassing gedaan..
Deze koffiemachine..

Smeekte gewoon om een van de reserve stukjes toe te voegen
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Ik blijf het echt prachtig vinden hoe er met Lego zelfs in het klein en zo abstract, zo'n herkenbare objecten gecreeerd kunnen worden. Dat ene steentje voegt dan ook weer net dat kleine beetje extra toe!Sangre schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:11:
Zo de assembly square is af. Echt waanzinnig hoeveel detail er in zit.
En met de hoeveelheid reserve stukjes komt het totaal ruim op 4100 pcs!!
Ik heb wel 1 aanpassing gedaan..
Deze koffiemachine..
[afbeelding]
Smeekte gewoon om een van de reserve stukjes toe te voegen
[afbeelding]
Helaas nog geen screenshots, maar die zullen wel volgen in de komende weken met al de speelgoedbeurzen in de UK en DE.
*edit* nog wat meer sets, in spoiler tags
41321 Winter Sports SUV
60160 Jungle Mobile Laboratory
60161 Jungle Research Location
60167 Coast Guard HQ
70353 The Heligoyle
70355 Aaron's Rock Climber
70361 Macy's Bot Drop Dragon
70373 NEXO Combo Powers Wave 2
41188 Escape from the Goblin King's Fortress
70354 Axl's Rumble Maker
60166 Heavy Rescue Helicopter
60169 Freight Terminal
60154 Bus Station
41324 Winter Sports Ski Lift
41322 Winter Sports Ski Rink
41315 Heartlake Surf Shop
31067 Holidays at LEGO Pool
60165 4x4 Rescue Vehicle
41323 Winter Sports Ski Chalet
41318 Heartlake Hospital
41317 Sunshine Catamaran
41316 Andrea's Speedboat Transport
60159 Jungle Mission with Half-Track
60158 Jungle Cargo Helicopter
60157 Jungle Starter Pack
41187 Rosalyn's Healing Shelter
30169 Family Villa
60163 Coast Guard Starter Pack
60164 Rescue Seaplane
41186 Azari & the Escape from the Goblins
70913 Confidential
70914 Confidential
70915 Confidential
70916 Confidential
70917 Confidential
10730 Confidential
10731 Confidential
10732 Confidential
10733 Confidential
10742 Confidential
10743 Confidential
10744 Confidential
[ Voor 55% gewijzigd door Kapoen op 08-01-2017 14:12 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hangt er vanaf de originele 10179 was maar 550€ bij de release. Ben blij voor je dat je een leuk traject hebt gehad maar in the end ben je niet goedkoper uit geweest, wel als je een originele wilde hebben. Heb de mijne vorig jaar zomer verkocht voor 2500€Japser schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:04:
Dat maakt me niks uit hoor, dat ze em gaan re-releasen misschien..daar betaal je dan een vette hoofdprijs voor en ik heb toch 4.5 jaar lol gehad met het bricklinken en het (trage) bouwproces =]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Daar moet ik eens heen met mijn neefjeThe Eagle schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:19:
Iemand die wilde kwijlen bij Modulars?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas niet mijn spullen, tentoonstelling in het Lego Musum te Grootegast (oude pand van Lego NL).
Stonden ook deze mooie collecties bij elkaar (toevallig was er een technic expositie):
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel ouch en veel bouwplezier
[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 08-01-2017 20:24 ]
Dus van 0,10% rente heb jij 3 modulars gekocht?aReaRe schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:23:
* aReaRe heeft vandaag de 10243, 10232 en 10246bestelt aangezien de rente iets gedaald is tot 0,10% rente
Wel ouch en veel bouwplezier
Neuh, de spaarrekening geplunderdKapoen schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:28:
[...]
Dus van 0,10% rente heb jij 3 modulars gekocht?
Nog spelers hier? Ik heb de 3 schilden gescand die in het pack zaten, maar hoe meer ik speel, hoe meer schilden ik krijg. Dus begrijp niet goed waarom je dan nog meerdere packs zou moeten bij kopen? Ja, ik weet dat je ze ook kan scannen vanaf een foto van op het internet, maar dat doe ik niet.
Het blijft hoe dan ook een mooie aankoop, met drie modulars ga je veel bouwplezier hebben en een aardig stukje stad overhouden
Ja ik speel het al een tijdje, al dan niet samen met mijn zoon van 5.nielsvv schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:20:
Heb dit weekend eens een Nexo Knight Utimate battle pack (Clay) gekocht. Was in de aanbieding voor €5. Heb de app Merlok 2.0 hiervoor op mijn smarthphone moeten installeren. Vind het spel nog leuk om te spelen (als volwassene).
Nog spelers hier? Ik heb de 3 schilden gescand die in het pack zaten, maar hoe meer ik speel, hoe meer schilden ik krijg. Dus begrijp niet goed waarom je dan nog meerdere packs zou moeten bij kopen? Ja, ik weet dat je ze ook kan scannen vanaf een foto van op het internet, maar dat doe ik niet.
Krijg je schilden tijdens het spelen? Dat is dan nieuw, of bedoel je die zwarte verboden krachten?
In principe kan je schilden krijgen door kopen van sets, magazines, merchandise, de tv serie (elke afl. meestal 1 nieuwe kracht) en door van vrienden/online te scannen.
Volgens mij zijn dit de schilden die ik al heb (8/323), terwijl ik er effectief maar 3 heb gekocht.Megalodon86 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:08:
[...]
Ja ik speel het al een tijdje, al dan niet samen met mijn zoon van 5.
Krijg je schilden tijdens het spelen? Dat is dan nieuw, of bedoel je die zwarte verboden krachten?
In principe kan je schilden krijgen door kopen van sets, magazines, merchandise, de tv serie (elke afl. meestal 1 nieuwe kracht) en door van vrienden/online te scannen.
Ohja, klopt ja, er zijn enkele schilden te verdienen in-game. Dat is recent toegevoegd en is denk ik bedoelt om de speler op gang te brengen. Van de 323 zal je er toch een stuk of 300 moeten vinden buiten de game.nielsvv schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:00:
[...]
Volgens mij zijn dit de schilden die ik al heb (8/323), terwijl ik er effectief maar 3 heb gekocht.
[afbeelding]
De Petshop heb ik al staan (10218) alleen iets te duur gekocht bij de Brickshop en dat doe ik nooit meerKapoen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Het blijft hoe dan ook een mooie aankoop, met drie modulars ga je veel bouwplezier hebben en een aardig stukje stad overhoudenBovendien heb je de drie oudste nog beschikbare sets gekocht, dus geen vrees voor woekerprijzen in de toekomst.
Ha, die beginnersfout heb ik ook gemaakt ja, toen ik in september 2015 als nieuwbakken AFOL rondkeek wat er allemaal voor leuks te kopen was. Onder andere de VW T1 Camper, Mini Cooper en Detective's Office (achteraf gezien) te duur gekocht. Maar ja, dat is onervarenheid met de Lego markt en hoe prijzen zich ontwikkelen tijdens de beschikbaarheid van een set.aReaRe schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:30:
De Petshop heb ik al staan (10218) alleen iets te duur gekocht bij de Brickshop en dat doe ik nooit meer
Wat zou op dit moment een goede prijs moeten zijn voor de pet shop? Wij zijn "late to the game" en mijn partner is verliefd op die set. Ik zie helaas dat die online een stuk duurder is dan de adviesprijs. Iemand in dit topic tips/ervaringen of suggesties wat een ok prijs op dit moment zou moeten zijn?aReaRe schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:30:
[...]
De Petshop heb ik al staan (10218) alleen iets te duur gekocht bij de Brickshop en dat doe ik nooit meer
noob presend - hoe ontwikkelen die dan? en waarom niet via brickstore?Haay schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:14:
[...]
Ha, die beginnersfout heb ik ook gemaakt ja, toen ik in september 2015 als nieuwbakken AFOL rondkeek wat er allemaal voor leuks te kopen was. Onder andere de VW T1 Camper, Mini Cooper en Detective's Office (achteraf gezien) te duur gekocht. Maar ja, dat is onervarenheid met de Lego markt en hoe prijzen zich ontwikkelen tijdens de beschikbaarheid van een set.
Als ik mij niet vergis blijft de prijs onveranderd bij Lego zelf, vanaf de introductie tot het verdwijnen van de set in kwestie. Bij andere retailers (zoals brickstore) zijn de prijzen wat flexibeler. Op websites zoals brickwatch.net kan je prijsevolutie van sets volgen.himlims_ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:22:
[...]
noob presend - hoe ontwikkelen die dan? en waarom niet via brickstore?
Redenen om te kopen bij Lego zelf ipv andere winkels zouden kunnen zijn:
- een dubbele VIP punten actie
- een grotere/mooiere polybag/doos die slechts te krijgen is vanaf 100 euro aan aankopen
- misschien een vroegere beschikbaarheid t.o.v. andere winkels?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nieuwprijs was hij geprijsd als de 10243 ( +/- €160) en bij de Brickshop heb ik er €189,95 voor betaald. Maar zelfs daar is hij niet meer te bestellen dus zal je je heil moeten zoeken op Ebay of Marktplaats. En daar ben je aan de goden over geleverd, ofwel het is wat de gek er voor vraagt.swtimmer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:22:
[...]
Wat zou op dit moment een goede prijs moeten zijn voor de pet shop? Wij zijn "late to the game" en mijn partner is verliefd op die set. Ik zie helaas dat die online een stuk duurder is dan de adviesprijs. Iemand in dit topic tips/ervaringen of suggesties wat een ok prijs op dit moment zou moeten zijn?
Vraag maar eens aan The Eagle / almightyarjen wat de City monorail toendertijd kostte en wat hij nu doet op Marktplaats.
En veel van de Creator sets zijn niet te verkrijgen bij de Bart Smits, hooguit bij de speciale speelgoedwinkels die Lego verkopen. Ik ken er 2, 1 in Zwolle en 1 in Gouda.Kapoen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:44:
[...]
Als ik mij niet vergis blijft de prijs onveranderd bij Lego zelf, vanaf de introductie tot het verdwijnen van de set in kwestie. Bij andere retailers (zoals brickstore) zijn de prijzen wat flexibeler. Op websites zoals brickwatch.net kan je prijsevolutie van sets volgen.
Redenen om te kopen bij Lego zelf ipv andere winkels zouden kunnen zijn:
- een dubbele VIP punten actie
- een grotere/mooiere polybag/doos die slechts te krijgen is vanaf 100 euro aan aankopen
- misschien een vroegere beschikbaarheid t.o.v. andere winkels?
Winkels als de Brickshop gokken op de hebberigheid van de AFOL's en kopen wat in om pas na het verdwijnen van de set de set met winst te verkopen. Sommige trappen erin waaronder ikWom schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:46:
Vaak zie je ook prijzen die boven de retailprijzen liggen. Vaak items die enkel bij Lego zelf te koop zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door aReaRe op 09-01-2017 20:31 ]
Ja de verkrijgbaarheid van die speciale sets kan inderdaad beter. Bij Dreamland hebben ze soms een grote creator set in stock zoals de Sydney Opera House of Tower Bridge. Af en toe kan je via hun website ook nog een modular bestellen (zoals nu de Brick Bank voor 170 euro) of de speciale Kerstsets.aReaRe schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:07:
[...]
En veel van de Creator sets zijn niet te verkrijgen bij de Bart Smits, hooguit bij de speciale speelgoedwinkels die Lego verkopen. Ik ken er 2, 1 in Zwolle en 1 in Gouda.
Daarentegen viel ik ongeveer anderhalf jaar geleden onverwacht op een Lego assortiment om u tegen te zeggen, nota bene in een winkel (te Nossegem tegen Brussel) die hoofdzakelijk baby artikelen verkoopt. De winkel heet Orchestra/Premaman/Baby 2000/... en heeft alleen in de winkels zelf een Lego display, via hun webshop kan je er niets van kopen
Anyhoo, ik was er op zoek naar een cadeau voor mijn petekind en op weg naar de kassa liep ik dus onverwacht in een grote stock van Batman Tumbler, Parisian Restaurant, Palace Cinema, Pet Shop, Opera House, Volkswagen T1, Death Star, Slave I,...
Naast dat filiaal van Orchestra ligt een winkel van Maxi Toys (een Franse keten), en zij hebben geen enkele van al die speciale of exclusieve sets. Alleen standaard spul, terwijl zij net speelgoed specialisten zouden moeten zijn
je bent als winkelier overgeleverd aan de grillen van lego wat betreft het kunnen verkopen van de specialsKapoen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:24:
[...]
Ja de verkrijgbaarheid van die speciale sets kan inderdaad beter. Bij Dreamland hebben ze soms een grote creator set in stock zoals de Sydney Opera House of Tower Bridge. Af en toe kan je via hun website ook nog een modular bestellen (zoals nu de Brick Bank voor 170 euro) of de speciale Kerstsets.
Daarentegen viel ik ongeveer anderhalf jaar geleden onverwacht op een Lego assortiment om u tegen te zeggen, nota bene in een winkel (te Nossegem tegen Brussel) die hoofdzakelijk baby artikelen verkoopt. De winkel heet Orchestra/Premaman/Baby 2000/... en heeft alleen in de winkels zelf een Lego display, via hun webshop kan je er niets van kopen![]()
Anyhoo, ik was er op zoek naar een cadeau voor mijn petekind en op weg naar de kassa liep ik dus onverwacht in een grote stock van Batman Tumbler, Parisian Restaurant, Palace Cinema, Pet Shop, Opera House, Volkswagen T1, Death Star, Slave I,...![]()
Naast dat filiaal van Orchestra ligt een winkel van Maxi Toys (een Franse keten), en zij hebben geen enkele van al die speciale of exclusieve sets. Alleen standaard spul, terwijl zij net speelgoed specialisten zouden moeten zijn
het schijnt dat ze er een behoorlijke dictatuur op nahouden: voer jij een actie die je niet mag voeren dan zijn opeens je leveringen vertraagd
je zag in de december periode ook dat de duurdere/specialere modellen altijd maar bij een bepaalde zaak beschikbaar waren voor die hele lage prijs..
meestal probeer ik het onder de 100 te houden (nu de erg leuke 42053 Volvo ew160e aan het bouwen
Eerst maar ff de Volvo afmaken, die bevalt tot nu toe erg goed. Leuke build
[/VerliefdeAFOL]
Als je op Brickset.com kijkt bij de Pet Shop: http://brickset.com/sets/10218-1/Pet-Shopswtimmer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:22:
Wat zou op dit moment een goede prijs moeten zijn voor de pet shop? Wij zijn "late to the game" en mijn partner is verliefd op die set. Ik zie helaas dat die online een stuk duurder is dan de adviesprijs. Iemand in dit topic tips/ervaringen of suggesties wat een ok prijs op dit moment zou moeten zijn?
dan zie je onder het BUY AT BRICKLINK kopje:
| New | Used | |
| (wereld) | €150 | €138 |
| Nederland | €189 | €140 |
| EU | €150 | €140 |
Die van wereld is niet zo interessant, want dan zit je met invoerheffing vanuit buiten de EU. Maar als je kijkt naar een verkoper binnen de EU dan zit je alleen met transportkosten en (meestal) een PayPal opslag bovenop de verkoopprijs. Als je dan bij EU-Nieuw kijkt is er nog wel voor een redelijk bedrag aan te komen...
Deze projecten zijn geselecteerd:

Ik hoop dat de construction site en/of de mansion set gekozen wordt.
De volgende 12 projecten zijn ook al gekend: lijst op lcc.builders
Van deze lijst vind ik de Lego store, boat repair shop, vintage tram en ship in a bottle goed.
Adams family mansionKapoen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:31:
Binnenkort krijgen we de resultaten van de volgende ronde in de ideas serie.
[afbeelding]
Van deze lijst vind ik de Lego store, boat repair shop, vintage tram en ship in a bottle goed.
Prachtig ding lijkt mij.
Vooral de volgende keuze zal erg moeilijk gaan worden.. van de 12 geselecteerde mogen er voor mij zo'n 7-8 daadwerkelijk gemaakt worden. Daarnaast zijn er ook nog een tweetal die marketingtechnisch waarschijnlijk gunstig voor Lego zijn.Kapoen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:31:
[afbeelding]
Inderdaad, en het lijkt mij een goede opvolger voor de Haunted House.Plainside schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:34:
[...]
Adams family mansion![]()
![]()
Prachtig ding lijkt mij.
Hulk buster en Agents of shield zien er zekers goed uit maar die modulaire lego store
Ik geef Ship in a Bottle van de volgende serie de grootste kans. Mooi AFOL-toonstuk en geen gedoe met rechten. De VW Golf GTi gaat het zeker niet worden gezien het gedoe omtrent VW en emissiefraude. Daar brandt Lego zich meestal niet aan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Legopoppetje met doorkijk zeg maar
http://s01.tcuniverse.com...an/pics_103_clean_790.jpg
[ Voor 25% gewijzigd door Wii4all op 10-01-2017 10:38 ]
Burp
Star Wars ideeën zijn praktisch kansloos, en als ik me niet vergis heeft Lego dat zelfs al een keer gezegd met zoveel woorden. De andere inzendingen (van deze 24) vallen meer onder de categorie 'zeg nooit nooit' denk ikSeñor Sjon schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:47:
Ze hebben net de fisherman's hut approved. Dus ik denk niet dat er weer een gebouw komt. Modulars ontwijken ze als de pest, dus die kan je ook vergeten. Ze hebben de Caterham net lopen, dus ik verwacht ook geen auto's. Star Wars hebben ze al lopen als serie, dus ik vrees voor deze serie.
Ik geef Ship in a Bottle van de volgende serie de grootste kans. Mooi AFOL-toonstuk en geen gedoe met rechten. De VW Golf GTi gaat het zeker niet worden gezien het gedoe omtrent VW en emissiefraude. Daar brandt Lego zich meestal niet aan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Indien LEGO het model zelf zou gaan aanpassen, zodat het minder dan 3000 steentjes heeft, dan is het een totaal andere set geworden, en dus geen ideas set meer.
Dat StarWars sets kansloos zijn heeft LEGO inderdaad ooit eens gezegd, om die zelfde reden maken Marvel based sets (Hulk buster, Agents of shield) dus ook geen kans.
De volgende ronde is voor mij persoonlijk minder geslaagd. Boat Repair Shop is mooi, en de andere Ideas van die makers passen er perfect bij. 1950's Diner is een mooie set, maar twijfel, past niet bij wat ik heb. De grootste kanshebbers zijn denk ik The Iron Giant en Ship In A Bottle, The Flagship Leviathan. Twee sets die amper 2 maanden nodig hadden om de 10K te halen.
We zullen zien, Lego's gedachten zijn in deze vaak "opvallend".
Van de overige projecten zie ik persoonlijk geen enkele set door de review heen komen.
LEGO verstuurd met DHL. Tracking code zou in de email vermeld moeten staan, al werkt deze link meestal niet als je erop klikt.aReaRe schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:36:
Een vraagje voor de mensen die bij de Lego shop bestelden. Met welke pakketdienst werkt Lego om de boel te versturen. Behalve twee emails (bestelling verzonden en de rekening) heb ik geen Track & Trace gekregen?
tof - waar te koop?Wii4all schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:38:
Deze is ook grappig.
Legopoppetje met doorkijk zeg maar
http://s01.tcuniverse.com...an/pics_103_clean_790.jpg
sorry dat ik naar de bekende weg vraag - eerder deze week (gisteren?) gedeetelijk beantwoord.
gaat om de prijzen - ik krijg de indruk dat via lego.com de meeste (nieuwe?) sets het goedkoopste zijn.
maar dat is schijnbaar afhankelijk van hoe nieuwe de set is, en hoe exclusief.
waar koop je welke set nu het voordeeligste? of is dat zo breed dat geen 1 passend antwoord heeft?
Ze hebben pasgeleden toch de Kever uitgebracht? Ook niet echt de meest milieuvriendelijke autoSeñor Sjon schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:47:
Ze hebben net de fisherman's hut approved. Dus ik denk niet dat er weer een gebouw komt. Modulars ontwijken ze als de pest, dus die kan je ook vergeten. Ze hebben de Caterham net lopen, dus ik verwacht ook geen auto's. Star Wars hebben ze al lopen als serie, dus ik vrees voor deze serie.
Zou persoonlijk graag de GTI zien uitkomen. Persoonlijke favoriet
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De tracking van DHL werkt perfect als je wilt weten waar je pakketje geweest is nadat ie is afgeleverd...xantos schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:40:
[...]
LEGO verstuurd met DHL. Tracking code zou in de email vermeld moeten staan, al werkt deze link meestal niet als je erop klikt.
Afgelopen week mijn vader de yellow submarine cadeau gegeven, best een mooie set!
Ikzelf doe mijn best om nog in mijn dark ages te blijven... Maar lurk al wel een tijdje hier, dus hoe lang dat nog goed gaat...
If you can see, look. If you can look, observe
Die anatomic minifigs zijn onlangs ook beschreven in een artikel op lcc.builders, en er staat ook een link in het artikel naar de fabrikant: bronhimlims_ schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:51:
[...]
tof - waar te koop?
sorry dat ik naar de bekende weg vraag - eerder deze week (gisteren?) gedeetelijk beantwoord.
gaat om de prijzen - ik krijg de indruk dat via lego.com de meeste (nieuwe?) sets het goedkoopste zijn.
maar dat is schijnbaar afhankelijk van hoe nieuwe de set is, en hoe exclusief.
waar koop je welke set nu het voordeeligste? of is dat zo breed dat geen 1 passend antwoord heeft?
Prijzen vergelijken kan je het beste op brickwatch.net. Nieuwere sets hebben inderdaad meestal een basisprijs die grosso modo gelijk is. Na een paar weken/maanden duiken de kortingen op, vooral met standaard sets die je in elke winkel vindt komen dan leuke verschillen naar boven.
LEGO Shop at Home stuurt inderdaad via DHL. De tracking daarvan vind ik minder klantvriendelijk dan die van PostNL. Ook is het mij bij DHL al twee keer gebeurd dat ik de hele dag thuis was op de dag dat geleverd zou worden, maar dat er geen bezorger langs kwam, en in de status op de website 's avonds doodleuk stond dat ik (ontvanger) niet aanwezig was!Roozzz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:57:
De tracking van DHL werkt perfect als je wilt weten waar je pakketje geweest is nadat ie is afgeleverd...Als indicatie voor wanneer iets geleverd gaat worden is DHL volstrekt nutteloos
Liever dat, dan dat de bezorgen doodleuk je pakketje voor de deur zet.Haay schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:22:
[...]
LEGO Shop at Home stuurt inderdaad via DHL. De tracking daarvan vind ik minder klantvriendelijk dan die van PostNL. Ook is het mij bij DHL al twee keer gebeurd dat ik de hele dag thuis was op de dag dat geleverd zou worden, maar dat er geen bezorger langs kwam, en in de status op de website 's avonds doodleuk stond dat ik (ontvanger) niet aanwezig was!Ja, lekker makkelijk. Schema van de bezorger loopt uit, hij wil naar huis, en zet gewoon in het systeem dat er niet open gedaan werd.
DHL is afgezien van postnl toch wel de meest verschikkelijke en onvriendelijke pakket dienst die er is (mening)Haay schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:22:
[...]
LEGO Shop at Home stuurt inderdaad via DHL. De tracking daarvan vind ik minder klantvriendelijk dan die van PostNL. Ook is het mij bij DHL al twee keer gebeurd dat ik de hele dag thuis was op de dag dat geleverd zou worden, maar dat er geen bezorger langs kwam, en in de status op de website 's avonds doodleuk stond dat ik (ontvanger) niet aanwezig was!Ja, lekker makkelijk. Schema van de bezorger loopt uit, hij wil naar huis, en zet gewoon in het systeem dat er niet open gedaan werd.
vooral jouw verhaal herken ik; heb je camera thuis hangen, zie je busje niet eens stoppen, beetje gas terug nemen, om vervolgens door te rijden
denk tof, ga zon modulair-huisje bestellen [....] compleet shocked: http://www.bricklink.com/...tem.page?S=10182-1#T=S&O={%22ss%22:%22NL%22}
dat zijn nog eens prijzen. Volgens mij krijg je op lego beter rendemant dan bij de bank
Ja, dat is met de huidige rente prijzen niet zo moeilijk. Bij de ING krijg je nu 0,3% op een normale spaarrekening. Dat is met €1000 na een jaar dus €3 rente. Koop je 10 Lego sets van €100 vlak voordat ze uit productie gaan, en verkoop je ze na een jaar voor bv. €120 netto (conservatieve inschatting), dan heb je dus €200 = 20% verdiend.himlims_ schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:32:
denk tof, ga zon modulair-huisje bestellen [....] compleet shocked: http://www.bricklink.com/...tem.page?S=10182-1#T=S&O={%22ss%22:%22NL%22}
dat zijn nog eens prijzen. Volgens mij krijg je op lego beter rendemant dan bij de bank
Aan de andere kant, er zijn vast betere (meer winstgevende) manieren te vinden om hoger rendement uit je geld te halen dan Lego sets. Staar je in ieder geval niet blind op die paar bijzondere Lego sets van jaren geleden die nu veel geld opleveren. Lego produceerde toen veel minder dozen van een set dan tegenwoordig, en er waren toen volgens mij nauwelijks mensen die in Lego handelden. Dat is nu helaas wel anders.
Te kleine tas?Vlooi schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:59:
Iemand een idee waarom ik geen sets kan toevoegen aan mijn tas bij s@h?
Misschien een browser of site hiccup?
Zal de klantenservice maar een bellen. Geeft de site zowel in chrome als in IE aan.Gim schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:01:
[...]
Te kleine tas?![]()
Misschien een browser of site hiccup?
Observatory Mountain view zou voor mij een instant buy zijn, geweldig!Kapoen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:31:
Whole lot of stars ***
Lego verstuurd met DHL Parcel (= het vroegere selekt vracht), dat is een andere dienst dan DHLxantos schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:40:
[...]
LEGO verstuurd met DHL. Tracking code zou in de email vermeld moeten staan, al werkt deze link meestal niet als je erop klikt.
en DHL parcel is drama ja.. DHL zelf is meestal veel beter (niet altijd hoor)
Dat denk ik ook. Ook is dat tegenwoordig te volgen op Netflix, dus ook weer wat meer naamsbekendheid bij de jeugd van nu (ipv alleen maar afols).Haay schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:51:
Ik heb zo'n idee dat uit de komende ronde de Voltron set geselecteerd wordt. Niet een set die mij aanspreekt. Heb niks met Voltron, net zo min als ik iets heb met Adventure Time. Maar het is wel een set die voor Lego binnen de Ideas serie past, die licentie-technisch haalbaar is (denk ik), die play-value biedt en die betaalbaar zal zijn.
Van de overige projecten zie ik persoonlijk geen enkele set door de review heen komen.
(dat zijn Claas banden)
Nog een andere set zou zijn als het B-model van de Artic set, meer info heb ik niet op het moment.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 11-01-2017 09:49 ]
Die joystick lijkt ook anders dan wat er nu beschikbaar is..AppieNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:49:
Preliminary plaatje van 2017 Technic flagship:
[afbeelding]
(dat zijn Claas banden)
Nog een andere set zou zijn als het B-model van de Artic set, meer info heb ik niet op het moment.
Groot ding, maar zover ik kan zien, niet echt speciaal... wat mooi is voor mij, want dan kan ik die skippen.AppieNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:49:
Preliminary plaatje van 2017 Technic flagship:
[afbeelding]
(dat zijn Claas banden)
De afstandsbediening is gewoon dezelfde als nu bij RC sets.la_fusion schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Die joystick lijkt ook anders dan wat er nu beschikbaar is..
http://www.techlug.fr/rev...onception-collective-2009
Ah ik dacht dat die een enkele joystick hadden en dat er anders 2 aan elkaar gekoppeld worden.AppieNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:
[...]
De afstandsbediening is gewoon dezelfde als nu bij RC sets.
Edit: als dat claas banden zijn, dan is hij wel enorm groot!
[ Voor 28% gewijzigd door almightyarjen op 11-01-2017 12:38 ]
Was net bij de bart smit hier in de stad, redelijke lego afdeling, staat er daar een soort pick a brick stand. Even op onderzoek uit; het is dus geeneens lego! De plaatsing in de winkel suggereerd dit dus wel...
[ Voor 53% gewijzigd door Pandemic op 11-01-2017 12:56 ]
Aangezien de mini setjes/vignettes redelijk populair zijn heb ik een 40236 Romantic Valentine Picnic gekocht. Dit ter aanvulling van de park set en fontein poly die verleden jaar verschenen.
Daarnaast heb ik ook meteen een stuk of drie 31054 Blue Express besteld. Die mini treintjes staan goed op het glazen rekje van mijn barkast
Is dat Vlaams voor in de opruiming zijn?Kapoen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:36:
die in afslag stonden.
Power functions bestaat dit jaar 10 jaar, dus mooi moment voor een update. Dat ze een basic afstandsbediening er in willen houden prima, maar wordt wel tijd dat het daarnaast meer kan zoals een PF app en controls via Bluetooth op smartphone of tablet.
De GTIWom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Ze hebben pasgeleden toch de Kever uitgebracht? Ook niet echt de meest milieuvriendelijke auto
Zou persoonlijk graag de GTI zien uitkomen. Persoonlijke favoriet
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
We have a winneralmightyarjen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:56:
[...]
Is dat Vlaams voor in de opruiming zijn?
Ik was trouwens verbaasd om überhaupt een korting te zien op S@H, zo vaak hebben we die niet.
Gaaf! Wordt een interessante build. Heb deze vorig jaar een keer gebouwd en voor een MOC ziet ie erg goed in elkaar. Ook de bouwinstructies zijn prima voor elkaar.Japser schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:09:
Zo, UCS Millenium Faclon was af, dus nu maar een nieuw project gestart. Zojuist de instructions besteld en gedownload, en nu maar eens kijken of ik dit goedkoop kan vinden allemaal en wat orders de deur uit kan doen!
http://www.techlug.fr/rev...onception-collective-2009
En wees gewaarschuwd: het ding is groot! Echt, zeer groot. Zowel in lengte als in aantal onderdelen.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
I know, net alle parts in Excel gezet om alles te gaan tracken. Kom op 5447 parts, nu begnt de sport om alles zo goedkoop mogelijk in te kopenLeut schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:47:
[...]
Gaaf! Wordt een interessante build. Heb deze vorig jaar een keer gebouwd en voor een MOC ziet ie erg goed in elkaar. Ook de bouwinstructies zijn prima voor elkaar.
En wees gewaarschuwd: het ding is groot! Echt, zeer groot. Zowel in lengte als in aantal onderdelen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.