Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.706 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Japser schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:09:
[...]

I know, net alle parts in Excel gezet om alles te gaan tracken. Kom op 5447 parts, nu begnt de sport om alles zo goedkoop mogelijk in te kopen :) Heb dr zin an!
hoe zoek je het makkelijkst naar de goedkoopste prijs op bricklink?

bricklinken van de grand carrousel wil ik namelijk overwegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36

Japser

Jeej!

Je kan het via http://www.rebrickable.com/ proberen. Die geeft suggesties waar je alles kan kopen, hoeveel % van je totale lots een winkel heeft en doet prijsopgaves.

Persoonlijk zal ik gewoon veel tijd stoppen in het plaatsen van orders bij winkels welke voor veel parts de laagste prijs hanteert. Dat houdt in: veel zoeken en afwegen of het zin heeft om over veel stores verspreid te bestellen tegen de laagste prijzen in verhouding tot de shipment kosten (en evt douane kosten als je uit US besteld).

Dat heeft vooral veel zin bij duurdere parts in grotere hoeveelheden om te zoeken naar de laagste prijs. Soms kan dat gewoon gunstiger uitpakken. Voor goedkopere parts (tussen 0.01 en 0.20 per stuk) kan je beter een store vinden die daar veel lots voor je project voor heeft, dan kan je lekker bulk inkopen!

Hou ik allemaal bij in Excel, vooral voor grote projecten zoals de Venator of Milenium Falcon.

[ Voor 23% gewijzigd door Japser op 11-01-2017 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:34

almightyarjen

When does the hurting stop?

Japser schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:18:
Je kan het via http://www.rebrickable.com/ proberen. Die geeft suggesties waar je alles kan kopen, hoeveel % van je totale lots een winkel heeft en doet prijsopgaves.

Persoonlijk zal ik gewoon veel tijd stoppen in het plaatsen van orders bij winkels welke voor veel parts de laagste prijs hanteert. Dat houdt in: veel zoeken en afwegen of het zin heeft om over veel stores verspreid te bestellen tegen de laagste prijzen in verhouding tot de shipment kosten (en evt douane kosten als je uit US besteld).

Dat heeft vooral veel zin bij duurdere parts in grotere hoeveelheden om te zoeken naar de laagste prijs. Soms kan dat gewoon gunstiger uitpakken. Voor goedkopere parts (tussen 0.01 en 0.20 per stuk) kan je beter een store vinden die daar veel lots voor je project voor heeft, dan kan je lekker bulk inkopen!

Hou ik allemaal bij in Excel, vooral voor grote projecten zoals de Venator of Milenium Falcon.
Ter aanvulling: ik maak voor de bulk altijd een aparte wanted list en laat ik het Bricklink automatisch uitzoeken, meestal een keer met alleen NL shops en een keer met EU shops, shipping costs inschatten en dan weet je wat het goedkoopste is. Voor de zeldzame onderdelen zoek ik idd ook zelf de winkels bij elkaar.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:51

SeatRider

Hips don't lie

chrisO schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Groot ding, maar zover ik kan zien, niet echt speciaal... wat mooi is voor mij, want dan kan ik die skippen.
Exact, eerste flagship sinds jaren die ik niet hoef te hebben :o

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42

GeeBee

Oddball

AppieNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:30:
Power functions bestaat dit jaar 10 jaar, dus mooi moment voor een update. Dat ze een basic afstandsbediening er in willen houden prima, maar wordt wel tijd dat het daarnaast meer kan zoals een PF app en controls via Bluetooth op smartphone of tablet.
Ken je S-Brick?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:54
Ik was zelfs 1 van de backers :)
Maar wordt gewoon tijd dat Lego ook eens overstapt op Bluetooth+app (en infrarood er naast zodat het spul ook out of the box werkt voor mensen of kleuters zonder telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Ik was zelfs 1 van de backers :)
Maar wordt gewoon tijd dat Lego ook eens overstapt op Bluetooth+app (en infrarood er naast zodat het spul ook out of the box werkt voor mensen of kleuters zonder telefoon).
daar hebben ze de robotics lijn (wedo, mindstorms e.d) voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Uhm, je weet wel dat ik gewoon het besturen van een model bedoel en niet programmeren? De afstandsbediening van Mindstorms is trouwens ook infrarood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lego worlds komt over 1,5 maand uit voor de ps4 lijkt me wel gaaf

YouTube: LEGO Worlds | Announce Trailer | PS4

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:31:
Lego worlds komt over 1,5 maand uit voor de ps4 lijkt me wel gaaf

YouTube: LEGO Worlds | Announce Trailer | PS4
Komt de PS4 toch eindelijk in m'n huis 8) (Nu alleen nog kijken welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38

Wom

Gim schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Komt de PS4 toch eindelijk in m'n huis 8) (Nu alleen nog kijken welke)
Hij komt ook voor de Xbox One en PC :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Dan moet ik kijken welke Xbox One of welke PC :P Nah, laat ik het maar bij PS4 houden.

De LEGO spellen zijn altijd leuk om te spelen. Heb er nog een paar te gaan in m'n PS3.

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 12-01-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
AppieNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:27:
Uhm, je weet wel dat ik gewoon het besturen van een model bedoel en niet programmeren? De afstandsbediening van Mindstorms is trouwens ook infrarood.
Mindstorms (EV3) werkt ook met bluetooth. De infrarood afstandsbediening is eigenlijk een beacon, die ook als afstandsbediening gebruikt kan worden, maar dat is dus niet de primaire functie van de beacon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:46
Wom schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Hij is al meer dan een jaar beschikbaar op PC, ik heb die ooit eens gekocht op Steam in de Early Access categorie. Kostte toen iets van een 15 euro dacht ik. Toegegeven, toen was het spel nog in beta modus, maar ik heb alle patches daarna gratis gekregen uiteraard.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09:38

Wom

Kapoen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Hij is al meer dan een jaar beschikbaar op PC, ik heb die ooit eens gekocht op Steam in de Early Access categorie. Kostte toen iets van een 15 euro dacht ik. Toegegeven, toen was het spel nog in beta modus, maar ik heb alle patches daarna gratis gekregen uiteraard.
Hoe is de game? Zag dat er nog geen topic hier op GoT er over is. Of ik kijk er overheen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 20:06
mschol schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Succes, ik was er een paar weken geleden ook al naar aan het kijken. Het gaat je alsnog een lieve duit kosten. Via bricklink kwam ik uit op 1500 euro, via best value kwam hij uit op 8 verschillende stores (USA, RUS, NL, PL, DE, UK). Dit is dan zonder doos, stickers en handleiding.

Er valt nog te besparen door het muzieksteentje weg te laten, de 8x Cloth Carousel Top Section 22 x 18 zelf maken, andere kleur baseplate en sommige steentjes in een andere kleur te bestellen.

Het gaat je aardig wat tijd kosten om alles uit te zoeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Wom schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Hoe is de game? Zag dat er nog geen topic hier op GoT er over is. Of ik kijk er overheen?
Het is al lang geleden dat ik nog gespeeld heb, dus het zal ongetwijfeld hard veranderd zijn ondertussen. Ik vond het veel lijken op Minecraft, veel rondlopen en bouwen zonder een specifiek doel. Hier en daar wat NPCs aftroeven en onschuldige bomen afbreken. Een sandbox game dus.

Ik ga er van uit dat ze nog functionaliteit van hun andere oudere (MMO) games zullen toevoegen. En misschien ook multiplayer? Dat zat er niet in toen ik de laatste keer speelde.

Ondertussen is m'n bestelling van gisteren al aangekomen, dat moet één van de snelste leveringen ooit zijn van S@H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:55
moer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Succes, ik was er een paar weken geleden ook al naar aan het kijken. Het gaat je alsnog een lieve duit kosten. Via bricklink kwam ik uit op 1500 euro, via best value kwam hij uit op 8 verschillende stores (USA, RUS, NL, PL, DE, UK). Dit is dan zonder doos, stickers en handleiding.

Er valt nog te besparen door het muzieksteentje weg te laten, de 8x Cloth Carousel Top Section 22 x 18 zelf maken, andere kleur baseplate en sommige steentjes in een andere kleur te bestellen.

Dat is meer dan wat er soms voor een 'officiele' versie gevraagd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
Daarom ben ik het nog steeds aan het overwegen, uit mijn hoofd kwam het met de 'grote besparingen' uit op 700-800. Dan zit je weer onder de prijs voor een 'officiële' versie, maar nog steeds veel geld.

Ik ben nog niet zo thuis in Bricklink dus misschien zie ik wat opties over het hoofd

[ Voor 18% gewijzigd door moer op 12-01-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
moer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:35:
Daarom ben ik het nog steeds aan het overwegen, uit mijn hoofd kwam het met de 'grote besparingen' uit op 700-800. Dan zit je weer onder de prijs voor een 'officiële' versie, maar nog steeds veel geld
Als je geluk hebt, vind je de duurdere onderdelen goedkoop. Zo was de rode inverted slope ooit 7 ct per stuk en je hebt 96 van nodig. Flinke besparing ten opzichte van de avg van 2 euro per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Mindstorms (EV3) werkt ook met bluetooth. De infrarood afstandsbediening is eigenlijk een beacon, die ook als afstandsbediening gebruikt kan worden, maar dat is dus niet de primaire functie van de beacon.
Dus je kan met Bluetooth op je telefoon/tablet je creatie besturen zoals met de IR afstandsbediening(beacon)? Ik weet dat je hem wel via Bluetooth kan linken aan je pc om er voor te programmeren, maar ik bedoel dus in mijn laatste posts puur manual control zoals de afstandsbediening van Mindstorms en PF.

Edit: lijkt er wel op dat Lego er een app voor heeft

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 12-01-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
moer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:10:
[...]

la_fusion schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Dat is meer dan wat er soms voor een 'officiele' versie gevraagd wordt!
het is dat de officiele versie in 1x zo'n klap geld is.. anders had ik hem sneller gekocht..

voordeel van bricklinken is dat je de kosten enorm kan spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Gaan jullie de Batman Lego Movie minifigs kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
Suli schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Als je geluk hebt, vind je de duurdere onderdelen goedkoop. Zo was de rode inverted slope ooit 7 ct per stuk en je hebt 96 van nodig. Flinke besparing ten opzichte van de avg van 2 euro per stuk!
Dat was inderdaad 1 van de stenen die ik had vervangen door een andere kleur om de prijs te drukken. Maar zoals mschol ook zegt, je kan de kosten goed spreiden.

Eerst de lay-out maar eens afmaken en kijken of ik er überhaupt plek voor heb. Ik heb al moeite om het reuzenrad een plek te geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

semi
offtopic:
gta-lego?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 08:21

nielsvv

100% Afol

Suli schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:20:
Gaan jullie de Batman Lego Movie minifigs kopen?
Ik heb een doos in bestelling staan.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En eindelijk is de 10243 af. Leuke build met veel oog voor detail. Ik ben er wel drie dagen mee bezig geweest *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
nielsvv schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:22:
[...]

Ik heb een doos in bestelling staan.
Ik heb 4 van S@H besteld, kreeg ik 3 Barbara Gordon en 1 March Harriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik heb hem gebricklinked.

tip:

sommige "dure" onderdelen worden verstopt (zie je niet in de bouw), kan zo een kleine 2 tot 3 euro een blokje schelen. als je de dark red stenen (96) vervangt door "gewoon rood" scheelt algauw een kleine 4 tot 5 euro een blokje (x 96 is een paar honderd euro)

het duurste ga je uitkomen met het originele geluidsblokje, stickers, basisplaat en instructies.

er staan op zowel mp als op ebay, adverteerders met "net echte" stickers voor een paar euro......

even zoeken, maar ik kwam op een totaal van iets meer dan 500,--

een hoop geld, maar wel een leuke build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Een combi van GTA en Lego, beter kan gewoon niet. Wordt het wel hoog tijd om toch maar eens een One aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 12:44
Meer mensen die een maand of 4 geleden op amazon de 42030 Volvo graafmachine hebben besteld voor 98 pond?

Ik dacht die komt nooit meer, want hij is uit productie inmiddels...
Maar krijg zojuist een email dat hij onderweg is :D.
De pond staat wel iets minder gunstig dan in september maar dat mag de pret niet drukken

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Guardian1980 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:27:
[...]

Een combi van GTA en Lego, beter kan gewoon niet. Wordt het wel hoog tijd om toch maar eens een One aan te schaffen.
ik vraag me alleen niet af of lego niet zn eigen ruiten in gooit door en lego world en dan 1 maand later deze game te releasen...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sangre schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:59:
Meer mensen die een maand of 4 geleden op amazon de 42030 Volvo graafmachine hebben besteld voor 98 pond?

Ik dacht die komt nooit meer, want hij is uit productie inmiddels...
Maar krijg zojuist een email dat hij onderweg is :D.
De pond staat wel iets minder gunstig dan in september maar dat mag de pret niet drukken
Ja, ik ook.
Tussendoor een aantal mailtjes gehad dat ze nog geen idee hadden wanneer hij bezorgd zou worden en dat ik hem kon annuleren. (niet gedaan natuurlijk :P)

Komt als het goed is morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Prutsky schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:03:
Ik probeer Wall-E nog te bemachtigen. Hij gaat er binnenkort helemaal uit en zou daarom nog een keer beschikbaar komen.
Ik zag van de week dat hij eruit ging, en dat er stond; "Bel voor informatie"
Even gebeld, en enkeld telefonisch nog te bemachtigen. Direct nog 1 besteld _/-\o_
Gister binnen gekomen :)

Weet iemand nog een winkel/shop die de Lego 21305 (Maze) op voorraad heeft voor een leuke prijs?

[ Voor 10% gewijzigd door PurpleBlue op 13-01-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
[...]

Ik gebruik Brickficiency (https://github.com/BuildingOutLoud/Brickficiency).
Die zoekt de goedkoopste oplossing n.a.v. jou instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PurpleBlue schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:06:
[...]

handig, ga ik ook uitproberen

zie wel dat de cloths het duurste van alles zowat zijn.. goedkoopste die ik nu tegenkwam is 75 euro per stuk, en dan heb je er 8 nodig :X

de bricklink zoek wizard heeft de goedkoopste winkels daarvoor overgeslagen, handig :F

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 13-01-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Wii4all schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:53:
[...]

ik vraag me alleen niet af of lego niet zn eigen ruiten in gooit door en lego world en dan 1 maand later deze game te releasen...
Denk het niet, Lego Worlds lijkt meer een Minecraft met Lego te worden? Terwijl Undercover dus GTA met Lego is. Minecraft en GTA zijn ook 2 verschillende spellen, waarvan ik alleen de laatste heb gespeeld trouwens, dus hou me ten goede met m'n beeld van Worlds en Minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
mschol schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:13:
[...]

zie wel dat de cloths het duurste van alles zowat zijn.. goedkoopste die ik nu tegenkwam is 75 euro per stuk, en dan heb je er 8 nodig :X

de bricklink zoek wizard heeft de goedkoopste winkels daarvoor overgeslagen, handig :F
Je kan ze ook zelf maken:
http://bricksetforum.com/...-the-10196-grand-carousel

Volgende foto schijnt 1:1 te zijn: https://us.v-cdn.net/5015...56b0af3c27507c809db87.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik geloof dat die Lego city game trouwens al jaren geleden uitkwam als exclusieve game voor de Wii U. Het is een iets vrijer spel dan de andere Lego games, maar het opzet is hetzelfde. Springen, voertuigen, 1x1 studs verzamelen. En belange niet zo gewelddadig als GTA. Wel heel veel referenties en knipogen naar films en series.

*edit* en net als ik dit schrijf loopt er een actie op Humble Bundle ivm die games. bron, 3 stuks voor 11 euro is niet slecht.

[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 13-01-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:30:
Ik geloof dat die Lego city game trouwens al jaren geleden uitkwam als exclusieve game voor de Wii U.
Inderdaad. Leek me een erg leuke game, maar om nou een Wii-U aan te schaffen voor een Lego Game :|

Edit: Lego Worlds zal ook voor PS4/Xbox One zijn., Jammer, want ik heb nog een Xbox360 :P

[ Voor 12% gewijzigd door PurpleBlue op 13-01-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens mij vraag ik nu naar de bekende weg, maar ....
sommige van die modular-buildings zijn (voor mij) bijna onbetaalbaar (500euro voor setje is mij te veel).
Nu lees ik hier dat er ook losse stenen besteld worden via div. webshops.

Is het ook mogelijk om de losse stenen van zon mudular-building te bestellen? (vast wel) maar waar vind je zon lijst van benodigdheden? Of komt dat er in praktijk op neer dat je 2000x moet klikken voor de juiste steentjes?

//edit; http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=10185-1 toont bijv. volledige lijst van onderdelen - maar hoe zet je die om in bestelling bij shop-x ?

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 13-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Er bestaan hele partslists met links naar bricklink om de onderdelen te kopen. Vaak ook met alternatieven om de gekke dure blokjes te vervangen. Weet alleen die site niet meer. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:29

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:05:
Er bestaan hele partslists met links naar bricklink om de onderdelen te kopen. Vaak ook met alternatieven om de gekke dure blokjes te vervangen. Weet alleen die site niet meer. :+
Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar voor de toekomst.

Heb voor nu maar even met tegenzin geaccepteerd dat die (oude) setjes er gewoon even niet in zitten en nog genoeg setjes aan te schaffen die nog geproduceerd worden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb nog even een kleine fail video gemaakt (helaas waren het er niet zoveel deze keer :P ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Señor Sjon schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:05:
Je bedoeld www.rebrickable.com denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

almightyarjen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:28:
Ik heb nog even een kleine fail video gemaakt (helaas waren het er niet zoveel deze keer :P ).

[video]
Hoe heb je trouwens die Koploper gemaakt? Is dat een MOC of is dat een bestaande lego set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Jup, dat is hem.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Japser schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Hoe heb je trouwens die Koploper gemaakt? Is dat een MOC of is dat een bestaande lego set?
Is niet mijn eigen ontwerp, heb ik van http://www.blokbricks.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 22:58
Ja dank je,

Topic start aanpassen met ook nieuwe info en links staat al een tijdje op het programma, ik neem het mee :)

OT: wanneer kunnen we de Saturn V verwachten? April?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Laatst online: 16-10 10:59
PurpleBlue schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Ik zag van de week dat hij eruit ging, en dat er stond; "Bel voor informatie"
Even gebeld, en enkeld telefonisch nog te bemachtigen. Direct nog 1 besteld _/-\o_
Gister binnen gekomen :)

Weet iemand nog een winkel/shop die de Lego 21305 (Maze) op voorraad heeft voor een leuke prijs?
Toen ik belde (4 januari) hadden ze er geen meer in het magazijn zijn de Lego medewerker. Maar goed, ik heb hem nu ook gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:33
Gisteren begonnen met alle Winter Village uit elkaar te halen en netjes in zakjes te doen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lZu6FoH7ydLS05PjYH1zRUZq/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

PurpleBlue schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:06:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe werkt dit pakketje? Ik heb van allerlei soorten files (heb dat pakket gedownload via de link) maar nergens iets waar ik t mee kan opstarten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Iemand enig idee welk nummer het zwarte onderdeel heeft? Gaat om die "hoek" onderdeel wat vast zit aan de stang waar het poppetje zich aan vast houd.
Kan het maar nergens vinden :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MRlzHqX.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wileyb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 21:30
kokkie20 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:20:
Iemand enig idee welk nummer het zwarte onderdeel heeft? Gaat om die "hoek" onderdeel wat vast zit aan de stang waar het poppetje zich aan vast houd.
Kan het maar nergens vinden :(

[afbeelding]
Dit is onderdeel 30377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Dank je voor de snelle reactie! Kon hem al nergens vinden maar nu wel! Nogmaals bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Arunia schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:34:
Gisteren begonnen met alle Winter Village uit elkaar te halen en netjes in zakjes te doen...

[afbeelding]
Vind je het leuk om ze elk jaar weer op te bouwen? Ik heb ze zelf in elkaar in een grote doos gegooid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Japser schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe werkt dit pakketje? Ik heb van allerlei soorten files (heb dat pakket gedownload via de link) maar nergens iets waar ik t mee kan opstarten ...
Visual Studio solution file. Nu weet ik niet hoe thuis je bent in software development maar feitelijk download je een project waarbij jezelf de code nog moet compileren zodat je de applicatie daadwerkelijk kunt gebruiken.

Wellicht even iemand anders vragen een versie te compileren voor je, dat lijkt mij het eenvoudigste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
[...]

Op die link is geen release te vinden. Zelf compileren is zeker niet aan je besteed ;)

Er staat echter wel bericht dat het is overgenomen en dat er een andere repo is. Die repo heeft wel releases om te downloaden met executables: https://github.com/WindmillHelix/Brickficiency2/releases (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:33
almightyarjen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:37:
[...]

Vind je het leuk om ze elk jaar weer op te bouwen? Ik heb ze zelf in elkaar in een grote doos gegooid :D
2 jaar geleden inderdaad een aantal modellen in elkaar gelaten en dit jaar naast de trein maar 2 modellen neer gezet. Dit jaar maar eens alles uit elkaar halen en eind van het jaar eens kijken hoe en wat. Hoop later dat onze kleine meid het ook leuk gaat vinden en er een soort familie ding van te maken. Maar ga er vanuit dat ze er niks aan vind. ;)
Ik heb niet de ruimte om alles in elkaar te laten. Het zit nu in een grote bak van de Xenos. Eigenlijk alle kerstspullen. Dus mooi opgeborgen op zolder.

Als ik het zo zie, weet ik niet of ik dit ieder jaar ga doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:59

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Arunia schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:42:
[...]

2 jaar geleden inderdaad een aantal modellen in elkaar gelaten en dit jaar naast de trein maar 2 modellen neer gezet. Dit jaar maar eens alles uit elkaar halen en eind van het jaar eens kijken hoe en wat. Hoop later dat onze kleine meid het ook leuk gaat vinden en er een soort familie ding van te maken. Maar ga er vanuit dat ze er niks aan vind. ;)
Ik heb niet de ruimte om alles in elkaar te laten. Het zit nu in een grote bak van de Xenos. Eigenlijk alle kerstspullen. Dus mooi opgeborgen op zolder.

Er is hoop! Onze dochter van inmiddels 5 vind het super leuk om samen Lego te bouwen, zowel Friends als modulars en zelfs Star Wars lego. Vorige week zondag zei ze: Papa, ik vond nog een klein lego doosje in de kast. Zal ik hem pakken dat we die samen bouwen? O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42

GeeBee

Oddball

Neee! Niet de mint condition Super Star Destroyer in de originele doos verpakking met nog het plastic er om heen!
- Ja maar papa, LEGO is toch gemaakt om mee te spelen?
Ehh...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat kind heeft natuurlijk gewoon gelijk. Bouwen die hap :D

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gewoon twee stuks van een dergelijke set kopen, dan voorkom je dit soort problemen van wel/niet bouwen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
LoCuTuS2000 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 07:37:
[...]
Papa, ik vond nog een klein lego doosje in de kast. Zal ik hem pakken dat we die samen bouwen? O+
GeeBee schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:08:
Neee! Niet de mint condition Super Star Destroyer in de originele doos verpakking met nog het plastic er om heen!
- Ja maar papa, LEGO is toch gemaakt om mee te spelen?
Ehh...
De Star Destroyer is uiteraard een 'klein' doosje ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Wat kerstvakantie mocs gefotografeerd en online gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/680/32174780612_4b22dcb6e2_z.jpgT-70 GT X-wing by Pino, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/338/32174765302_120c8d0f08_z.jpgLight Mech by Pino, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Net terug van een rommelmarkt. Score: 4x bocht, 4xT splitsing en 6x recht road baseplates, allemaal zonder de fietspaden, en beide baseplates van de 7498 police station. En dat allemaal voor 20 euro. Goede deal al zeg ik het zelf (ook aangezien mijn eigen baseplates meest zonder fietspaden zijn en dit dus prima past :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Pin0 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:29:
Ik vind die mech heel knap, veel werk aan gehad om die te ontwerpen?
The Eagle schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:01:
Net terug van een rommelmarkt. Score: 4x bocht, 4xT splitsing en 6x recht road baseplates, allemaal zonder de fietspaden, en beide baseplates van de 7498 police station. En dat allemaal voor 20 euro. Goede deal al zeg ik het zelf (ook aangezien mijn eigen baseplates meest zonder fietspaden zijn en dit dus prima past :)
Ben je bezig aan een grote layout? If so... pics!!! ;)

*edit* In onderstaand filmpje geeft Alex Nunes zijn mening over moderne Lego sets. Ik vroeg mij af of de catalogus waar hij doorbladert ook te krijgen is in Europa in die vorm? Of krijgt ons contintent alleen de kleinere vierkante? Ik heb zo'n grote versies allezinds nog niet gezien in de Lego winkel te Antwerpen.

Ik laat in het midden of Alex al dan niet gelijk heeft ivm de sets, ik wil alleen weten of die catalogus ook hier te krijgen is :)

[ Voor 43% gewijzigd door Kapoen op 15-01-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Rukapul schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:05:
[...]

Op die link is geen release te vinden. Zelf compileren is zeker niet aan je besteed ;)

Er staat echter wel bericht dat het is overgenomen en dat er een andere repo is. Die repo heeft wel releases om te downloaden met executables: https://github.com/WindmillHelix/Brickficiency2/releases (geen ervaring mee)
Via deze link iets kunnen downloaden wat lijkt te werken, zal t van de week eens gaan testen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:13:
[...]

Ik vind die mech heel knap, veel werk aan gehad om die te ontwerpen?
Nee twee of drie middagen in de kerstvakantie. Was echt zo'n build die bijna in één keer lukte. Moest alleen even over de schouder scharnieren nadenken. Eigenlijk wilde ik hem twee keer zo groot maken met veel armor ed. Maar dan worden armen zoveel zwaarder dat je serieus moet nadenken over hoe je de gewrichten moet maken. Standaard bionicle joints (balgewrichten) trekken het dan niet.
Ik twijfelde nog over een assesoire zoals een minigun, zwaard of kettingzaag. Maar die lukte niet gelijk en toen heb ik het maar zo gelaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:18

Megalodon86

Enzyme X

[afbeelding]T-70 GT X-wing by Pino, on Flickr

[afbeelding]Light Mech by Pino, on Flickr
Erg coole mocs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://flic.kr/p/Jh7wGa die mag er anders ook wel wezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10 14:05

bord4kop

maximaal 100KB!

[afbeelding]T-70 GT X-wing by Pino, on Flickr

[afbeelding]Light Mech by Pino, on Flickr
net ff door zitten bladeren, wat maak jij mooie dingen zeg! _/-\o_

Het heeft allemaal zo 'n strakke, cleane look, bijzonder fraai!

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Arunia schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:42:
[...]

Wij doen elk jaar alles opnieuw opbouwen. Wij halen met z'n tweeen (vriendin en ik, dochter is pas 8 maanden) alles uit elkaar en bouwen altijd voor Kerst alles weer op. Een Kerst-traditie. We kopen ook niks voor elkaar tijdens de Kerst behalve de winterset van LEGO :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05

Goverman

not loaded

LordKnox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Wij doen elk jaar alles opnieuw opbouwen. Wij halen met z'n tweeen (vriendin en ik, dochter is pas 8 maanden) alles uit elkaar en bouwen altijd voor Kerst alles weer op. Een Kerst-traditie. We kopen ook niks voor elkaar tijdens de Kerst behalve de winterset van LEGO :)
Dat is wat wij ook willen gaan doen: elk jaar het setje kopen en dan steeds meer in elkaar zetten. Afgelopen kerst heb ik al verlekkerd naar die wintervillage zitten kijken. Vanaf dit jaar stappen we in. En dan elk jaar een setje erbij, zodat wanneer Genny een jaar of zeven is we hier ook een familie traditie van kunnen maken.

Eigenlijk val ik nu met de deur in huis. Wij hebben sinds juni een kleine meid en sinds de kerst hebben we drie bakken vol Duplo in huis staan (en nog een paar ingepakte dozen Duplo). Het meeste is bij elkaar verzameld via marktplaats en facebookgroepen. Waarschijnlijk zon 30 sets... Inclusief treinspul. Allemaal voor de kleine meid natuurlijk O-) O-) O-)

En van mijn eigen Lego heb ik ook nog (bijna) alles. Technisch Lego, gewone Lego en zelfs die Unox set met dat gele kasteel. Misschien word ik nog wel een AFOL. Niet goed voor mijn portemonnee... :X :+

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
bord4kop schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:56:
[...]

net ff door zitten bladeren, wat maak jij mooie dingen zeg! _/-\o_

Het heeft allemaal zo 'n strakke, cleane look, bijzonder fraai!
Dank u dank u! Leuk zo'n reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Goverman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:43:
Eigenlijk val ik nu met de deur in huis. Wij hebben sinds juni een kleine meid en sinds de kerst hebben we drie bakken vol Duplo in huis staan (en nog een paar ingepakte dozen Duplo). Het meeste is bij elkaar verzameld via marktplaats en facebookgroepen. Waarschijnlijk zon 30 sets... Inclusief treinspul. Allemaal voor de kleine meid natuurlijk O-) O-) O-)
Ik heb meer Duplo nodig terwijl ik dacht meer dan genoeg te hebben. Heb in de kerstvakantie namelijk Hubelino (knikkerbaanelementen compatible met Duplo) gekocht met nog meer onderweg en ikde kinderen komen de hoogte niet genoeg in bij gebrek aan ondersteunende blokjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Rukapul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Ik heb meer Duplo nodig terwijl ik dacht meer dan genoeg te hebben. Heb in de kerstvakantie namelijk Hubelino (knikkerbaanelementen compatible met Duplo) gekocht met nog meer onderweg en ikde kinderen komen de hoogte niet genoeg in bij gebrek aan ondersteunende blokjes :P
Leuk spul is dat he :o

Ik deel de ervaring van te weinig duplo om goed de hoogte in te kunnen. Gewoon creatief worden en hoogte verval zonder baan gaan gebruiken. En dus ook dingen als tafels, stoelen en andere verhogers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad de oude (1e) versie.
Ik had hem via deze site, die tevens naar de nieuwe verwijst:
http://www.buildingoutloud.com/brickficiency.php :)

edit: https://github.com/WindmillHelix/Brickficiency2/releases (daar vind je de laatste release)

[ Voor 9% gewijzigd door PurpleBlue op 16-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 22:57
Kapoen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:29:
... Zowel brickset als lcc.builders berichtten dat de mini VW Kever poly beschikbaar zal zijn vanaf 16 t.e.m. 31 januari, en dit bij aankoop van een Creator Expert (grote dure modellen). bron
[afbeelding]
De berichtgeving is wel vaag in die zin dat ze niet zeker zijn of dit alleen telt voor de echte winkels, of ook online. Ik vind het zowiezo raar dat dit niet op de Benelux kalender staat.
Het is inmiddels 16-1 maar ik kan helemaal op de lego website niets hierover vinden. Kijk ik er overheen 8)7 of slaat Lego de Benelux over :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Houtkern schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Het is inmiddels 16-1 maar ik kan helemaal op de lego website niets hierover vinden. Kijk ik er overheen 8)7 of slaat Lego de Benelux over :( ?
Het zou kunnen dat deze actie alleen geldig is in de fysieke Lego winkels. Ik heb nog geen bevestiging gelezen op andere fora.

*edit* Volgens deze thread is de mini kever te krijgen in Italië:link

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 16-01-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Zojuist mijn eerste modulair opgehaald. Palace Cinema voor € 125,-.
Denk dat ik hier mee verder ga ipv Lego Technic.

Dus als iemand interesse heeft in 42055 BWE of 42052 Helikopter om over te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@de VW Kever:
Op het forum van Lowlug lees ik dat iemand in de Lego winkel in Keulen is geweest en ze hem daar vertelde dat het een actie in Amerika is.

Maar blijkbaar dus ook Italie? Ik wacht het rustig af, ik heb geen haast met nog meer Lego kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05

Goverman

not loaded

Rukapul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Je bedoelt zoiets?

knikkerbaan

Die gebruikten we voor een balletje van een ander speeltje. Ging prima! Uiteindelijk was de hoogte het probleem. We hadden meer blokjes nodig voor hoogte. Misschien later nog een keer proberen.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Goverman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Je bedoelt zoiets?

[afbeelding]

Die gebruikten we voor een balletje van een ander speeltje. Ging prima! Uiteindelijk was de hoogte het probleem. We hadden meer blokjes nodig voor hoogte. Misschien later nog een keer proberen.
Nee zoiets:
https://www.trendyspeelgo...4-Kugelbahn_Bild2-600.jpg
(of de flimpjes op Youtube)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
In verband met de mini Kever actie heeft lcc.builders hun artikel aangepast:
Inmiddels hebben wij vernomen dat deze actie voorlopig alleen in Italië geldig is in de certified Stores en dus nog niet voor de Flagship Stores bij ons. Deze actie komt wel tot bij ons, maar dus voorlopig niet op de vermelde datum in het artikel hieronder.
Bouwinstructies vind je HIER.
bron
Een beetje jammer natuurlijk, maar tegelijk ook een rare manier om zo'n promo artikel aan te bieden.
Polybags van deze kwaliteit worden normaal gezien toch netjes op de store kalender geplaatst (en lang op voorhand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
De bouwinstructies laten ook wel weer duidelijk zien hoe makkelijk de instructies tegenwoordig zijn.. een aparte instructie hoe je 2 plaatjes tegen elkaar aan moet leggen.. pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 01:39

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Kapoen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:00:
In verband met de mini Kever actie heeft lcc.builders hun artikel aangepast:

[...]

bron
Een beetje jammer natuurlijk, maar tegelijk ook een rare manier om zo'n promo artikel aan te bieden.
Polybags van deze kwaliteit worden normaal gezien toch netjes op de store kalender geplaatst (en lang op voorhand).
_/-\o_ Ik ga morgen vertrekken voor een weekje Rome.....

ik zie alleen tot mij verbazing deze store via google in Rome maar die staat niet in de lijst op de officiële lego website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zoals in dat citaat van lcc staat, er is blijkbaar een verschil tussen 'certified' en 'flagship' winkels. Zowiezo zou ik wel eerst navragen bij welke aankoop precies je die poly krijgt. In het originele artikel praat men over de duurdere (expert?) creator sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:01
Ik heb vandaag de Architecture Sydney skyline (21032) binnen gekregen, vielen me een paar dingen op:

- Doosjes is van dunner/lichter karton, wel vrij groot in vergelijking met bijvoorbeeld die van Berlijn.
- Boekje is van aanmerkelijk lage kwaliteit, het is dun en klein, ondanks dat er ruim 100 stappen in zitten, het papier is dus een stuk dunner/slapper.
- Ik hield maar liefst 14 stukjes over, waaronder twee 2x2 witte plates :?

Zit ondanks de soms wat vreemde ontwerpkeuzes wel weer prima in elkaar deze skyline. Wel jammer dat de dingen die de hoge prijs nog enigszins rechtvaardigden; de kwaliteit van de boekjes en doos, op bezuinigd lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
eindelijk het ferriswheel afgemaakt, paar dingen die opvallen:

er wordt in de handleiding al gewaarschuwd dat je bepaalde delen een beetje uitelkaar moet trekken om alles goed te laten lopen.. euhh.. wat? :X

het "vastklemmen" van het rad tussen 2 drivetires vind ik niet een hele mooie oplossing om eerlijk te zijn, dit omdat het afhankelijk is van 2 elastiekjes die uiteindelijk slijt gevoelig zijn (zeker na een aantal jaren zullen die het op een gegeven moment begeven, dan zul je toch iets van een vervanging moeten vinden)
het is wel de makkelijkste manier om dat ding draaiend te krijgen (kan mij zo voorstellen om in het midden een motor te verwerken je een hele nieuwe motor moet verzinnen/bouwen)
en de wagentjes raken heel soms het laadplatform, waarom is mij niet helemaal duidelijk nog..

morgen of donderdag mijn mindstorms tevoorschijn halen, incl techniek doos om te kijken of ik beide functies (laadplatform & draaien) leuk kan automatiseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:29:
het "vastklemmen" van het rad tussen 2 drivetires vind ik niet een hele mooie oplossing om eerlijk te zijn, dit omdat het afhankelijk is van 2 elastiekjes die uiteindelijk slijt gevoelig zijn (zeker na een aantal jaren zullen die het op een gegeven moment begeven, dan zul je toch iets van een vervanging moeten vinden)

en de wagentjes raken heel soms het laadplatform, waarom is mij niet helemaal duidelijk nog..
Het raken was bij mij ook, bleek dat het laadplatform toch niet helemaal goed omlaag stond. En de elastiekjes, misschien zijn die straks los te bestellen? (voor LEGO prijzen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-10 09:21
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wh2eWOp.png

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Jammer dat je dan niet over de stipjes kunt hoveren om te zien welke set het is :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:11:
[...]

Het raken was bij mij ook, bleek dat het laadplatform toch niet helemaal goed omlaag stond. En de elastiekjes, misschien zijn die straks los te bestellen? (voor LEGO prijzen...)
laadplatform zelf helemaal ingedrukt, maar zelfs dan tikt hij hem heel soms aan (tijdens ronddraaien merk je het ook niet echt, tenzij je heel specifiek erop let)
er zijn wellicht standaard elastiekjes in de markt van die grootte, maar lego heeft volgens mij net even wat dikkere elastiekjes in gebruik.
uiteraard kan ik nu alvast een extra set bestellen, just in case.. dat zal wel een aantal euro kosten..

en iemand die nog een baan zoekt in de lego, de britten zoeken iemand:
http://www.nu.nl/opmerkel...oekt-lego-hoogleraar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
la_fusion schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:47:
De bouwinstructies laten ook wel weer duidelijk zien hoe makkelijk de instructies tegenwoordig zijn.. een aparte instructie hoe je 2 plaatjes tegen elkaar aan moet leggen.. pff..
Dat viel mij ook op bij de laatste dingen die ik gebouwd heb. Ik vond het wel jammer omdat het sets betrof met een leeftijdsaanduiding 12+. Dan mag je toch enige denkvaardigheid verwachten maar iedere stap voegt echt maar 1 of 2 steentjes toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
mschol schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:29:
[...]

[...]
Het zijn geen elastiekjes, maar rubber-bands gemaakt van een speciaal soort rubber. Die dingen gaan heel lang mee en drogen niet uit zoals elastiekjes wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 12:06
Heb hem op FB ook voorbij zien komen, maar er is dus een set met bijna 6000(!) onderdelen, voor $300,-, maar ook een set met maar 500 onderdelen voor $350,-.. Ik wil die set van 6000 onderdelen wel eens zien..

Ik gok dat een gemiddelde Tweaker via de API wel kan achterhalen om welk set het gaat? ;) http://brickset.com/tools/webservices/v2

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)