Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.616 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
keverjeroen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Heb hem op FB ook voorbij zien komen, maar er is dus een set met bijna 6000(!) onderdelen, voor $300,-, maar ook een set met maar 500 onderdelen voor $350,-.. Ik wil die set van 6000 onderdelen wel eens zien..

Ik gok dat een gemiddelde Tweaker via de API wel kan achterhalen om welk set het gaat? ;) http://brickset.com/tools/webservices/v2
er zijn maar 2 officiele modellen die >5000 stukjes hebben: thaj mahal en de millenium falcon
de thaj mahal heeft een US RRP van 300$

die 500 stukjes en 350$ ben ik ook wel benieuwd naar..
Mindstorms EV3 dus..

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 18-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
[...]

Heb hem op FB ook voorbij zien komen, maar er is dus een set met bijna 6000(!) onderdelen, voor $300,-, maar ook een set met maar 500 onderdelen voor $350,-.. Ik wil die set van 6000 onderdelen wel eens zien..
Als ik zo'n grafiek zie vraag ik me af hoe correct deze is als je rekening houdt met de grootte en soorten onderdelen per set. Je kan bijvoorbeeld sinds verleden jaar deze mozaïek set aankopen in de Leicester store, 4502 onderdelen voor £100. 4501 van die onderdelen zijn 1x1 tegels. De nieuwe modular bevat 4002 onderdelen voor £180 (of €260 voor ons).

Toegegeven, statistiek was nooit mijn sterkste vak tijdens mijn studies, dus misschien bekijk ik het helemaal verkeerd :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LTVDKTW schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:58:
Ik heb vandaag de Architecture Sydney skyline (21032) binnen gekregen, vielen me een paar dingen op:

- Doosjes is van dunner/lichter karton, wel vrij groot in vergelijking met bijvoorbeeld die van Berlijn.
- Boekje is van aanmerkelijk lage kwaliteit, het is dun en klein, ondanks dat er ruim 100 stappen in zitten, het papier is dus een stuk dunner/slapper.
- Ik hield maar liefst 14 stukjes over, waaronder twee 2x2 witte plates :?

Zit ondanks de soms wat vreemde ontwerpkeuzes wel weer prima in elkaar deze skyline. Wel jammer dat de dingen die de hoge prijs nog enigszins rechtvaardigden; de kwaliteit van de boekjes en doos, op bezuinigd lijkt te zijn.
Wat zit daar nou in het water onder de SHB?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is dit niet het "grootste" set:
http://brickset.com/sets/10189-1/Taj-Mahal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy fck - dat zijn nog eens prijzen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
mschol schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:36:
[...]

er zijn maar 2 officiele modellen die >5000 stukjes hebben: thaj mahal en de millenium falcon
de thaj mahal heeft een US RRP van 300$

die 500 stukjes en 350$ ben ik ook wel benieuwd naar..
Mindstorms EV3 dus..
Dan zie je maar dat je niet veel uit de grafiek kan halen. De Thaj mahal heeft veel saaie, standaard onderdelen, terwijl de Minstorms een aantal speciale, bijzondere onderdelen heeft.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:53
LTVDKTW schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:58:
Ik heb vandaag de Architecture Sydney skyline (21032) binnen gekregen, vielen me een paar dingen op:

- Doosjes is van dunner/lichter karton, wel vrij groot in vergelijking met bijvoorbeeld die van Berlijn.
- Boekje is van aanmerkelijk lage kwaliteit, het is dun en klein, ondanks dat er ruim 100 stappen in zitten, het papier is dus een stuk dunner/slapper.
- Ik hield maar liefst 14 stukjes over, waaronder twee 2x2 witte plates :?

Zit ondanks de soms wat vreemde ontwerpkeuzes wel weer prima in elkaar deze skyline. Wel jammer dat de dingen die de hoge prijs nog enigszins rechtvaardigden; de kwaliteit van de boekjes en doos, op bezuinigd lijkt te zijn.
De 2x2 witte plates lijken mij niet goed, dat je deze over hebt. Heb je alles wel goed zitten bij het Deutsche Bank gebouw of bij de SOH? Normaliter heb je gewoon wat klein grut over, maar sowieso geen grotere items.

De verminderde kwaliteit van de dozen is mij overigens niet opgevallen. Het zou zo maar kunnen. Vond het sowieso nog wel premium aanvoelen. Zal er morgenavond eens naar kijken en diverse dozen uit de serie naast elkaar leggen. Ben wel eens benieuwd geworden...
ToolkiT schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Wat zit daar nou in het water onder de SHB?
Dat schijnen een tweetal plezierjachten te zijn. Met enige fantasie zou je dat er uit kunnen halen, maar ook ik heb daar wel enige moeite mee :+

Dan is het plezierjacht wat ze bij de London skyline hebben gemaakt toch een heel stuk beter. Enige punt daarmee is, dat deze niet zonder meer -op deze schaal- onder de SHB door kan ;)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
[...]

Ik gok dat een gemiddelde Tweaker via de API wel kan achterhalen om welk set het gaat? ;) http://brickset.com/tools/webservices/v2
Deze: http://brickset.com/sets/10189-1/Taj-Mahal

Overigens gevonden via http://brickset.com/sets/query-45

Jullie waren me al voor O-)

[ Voor 3% gewijzigd door legofanaten op 18-01-2017 12:55 ]

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Leuk, de BWE en de Porsche staan ook in dat grafiekje :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Leuke build was de 10246 en staat hier lekker te pronken. Er zat 1 fout in de tekening waardoor ik 2x 2*2 lichtblauwe blokjes nodig had en ik had een enkele 1*4 over (zijkant van de kapsalon). Beetje afbreken en daar de 1*4 geplaatst waardoor ik 2x 2*2 over had.
Beetje warrig, ik weet het.

En nog een foutje van Lego vind ik: in de steeg naast de kapsalon hoort mijn inziens een deur te zitten, nu kan je zo naar boven lopen naar het toilet of naar de keuken op de 3e etage. De detective zit wel achter een deur.
Leuke gimmicks met die geheime tunnel op de begane grond. Op de 2e etage in het detective kantoor die verstopplaats achter het schilderij.

Al met al ben ik welk een dag of vier zoet geweest.

Overzicht (10246, 10243, 10218) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cNmsQ4JHouUHYKZ8kJ02NDPC/full.jpg

De 10236 staat nog te wachten

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Leut schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Dat schijnen een tweetal plezierjachten te zijn. Met enige fantasie zou je dat er uit kunnen halen, maar ook ik heb daar wel enige moeite mee :+

Dan is het plezierjacht wat ze bij de London skyline hebben gemaakt toch een heel stuk beter. Enige punt daarmee is, dat deze niet zonder meer -op deze schaal- onder de SHB door kan ;)
Ah dat had ik er niet in gezien... die boat onder tower bridge is ook best een grote in verhouding..
https://www.google.co.uk/...h&q=tower+bridge+sailboat

Maar SHB is een behoorlijk stuk hoger (49m clearance vs 8.6) dus het zou dan wel een megaboot worden op die schaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
aReaRe schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:44:
Overzicht (10246, 10243, 10218) :)

De 10236 staat nog te wachten
Mooi uitzicht zo'n rijtje modulars. Ik heb ook zo'n straat opgebouwd op een plank die net boven mijn computer zweeft. Het is leuker kijken naar een straat met modulars en mini builds + minifigs dan een saaie plank met CDs, boeken, plastic dozen,... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kapoen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Mooi uitzicht zo'n rijtje modulars. Ik heb ook zo'n straat opgebouwd op een plank die net boven mijn computer zweeft. Het is leuker kijken naar een straat met modulars en mini builds + minifigs dan een saaie plank met CDs, boeken, plastic dozen,... :)
Daar kijk ik tegen aan als ik voor mijn laptop zit :P Deze plank is achter mij, niet al te groot dus als straks de 10232, 10251 (wenslijst) en de 10255 (wenslijst) er staan dan zal ik een andere modular moeten afbreken wegens gebrek aan ruimte :P

Dus ik blijf bouwen :Y

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:59
ToolkiT schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Ah dat had ik er niet in gezien... die boat onder tower bridge is ook best een grote in verhouding..
https://www.google.co.uk/...h&q=tower+bridge+sailboat

Maar SHB is een behoorlijk stuk hoger (49m clearance vs 8.6) dus het zou dan wel een megaboot worden op die schaal ;)
Valt wel mee toch?

Afbeeldingslocatie: https://l7.alamy.com/zooms/ef00a5b2710244e58b50dc82eca42639/tower-bridge-london-uk-open-with-boat-passing-through-erx9bg.jpg

Mijn jongste zoon wordt in Maart 4. Leuk om voor hem een mooie Lego set te kopen. We zitten te denken aan een trein set.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
aReaRe schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:01:
[...]

Daar kijk ik tegen aan als ik voor mijn laptop zit :P Deze plank is achter mij, niet al te groot dus als straks de 10232, 10251 (wenslijst) en de 10255 (wenslijst) er staan dan zal ik een andere modular moeten afbreken wegens gebrek aan ruimte :P

Dus ik blijf bouwen :Y
Tegen dat probleem loop ik binnenkort ook aan. Ik moet de Brick Bank nog opbouwen en de Assembly Square zal ook nog wel aangekocht worden dit jaar. Mijn plank is nog maar net lang genoeg voor anderhalve modular.

Ik heb al zitten spelen met het idee om mijn bureau/man cave eens fatsoenlijk op te ruimen en een extra tafel te zetten, om zo een kleine stadslayout te bouwen. In principe zou ik een tafel/oppervlakte kunnen plaatsen waarop ik 5 x 4 baseplates (32 x 32 studs) kwijt kan. Uiteraard gaat het grootste deel dan direct naar de modulars.

Mijn huidige collectie (PS, PC, PR, DO, BB) + Assembly Square nemen dan een L-vorm aan, en ik moet dan één hoek opvullen met een eigen MOC want er zijn geen modulars in een omgekeerde hoekvorm. Als ik dan nog wat straten leg kom ik aan een ruimte van 2 x 3 baseplates om eigen mocs op te zetten.

Aangezien de modulars nogal dominant zijn tov de kleinere Creator sets weet ik niet goed of ik er aan ga beginnen. En als er volgend jaar nog een modular zou bijkomen hou ik nog minder ruimte over voor de kleinere sets. Of ik kan natuurlijk slechts één of twee modulars op de tafel plaatsen, maar dat is natuurlijk uitstellen van het probleem... luxe problemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De boot op die foto is al een behoorlijke grote jongen.. en tussen de piek van de mast en puntje van het wegdek zit nog zeker een paar meter... in de lego versie zit hij ongeveer evenhoog als ik het goed zie...

het zou ongeveer zoiets moeten zijn dan:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/14E2B/production/_85274558_028784922-1.jpg
even voor de verhouding hoe hoog de masten van die raceboten zijn:

Afbeeldingslocatie: https://ichef-1.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/1993/production/_85274560_028785296-1.jpg

Maar dat soort boten kunnen wel makkelijk on SHB door..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 09:58
Zelf geen modulairs maar wel een plank die ik aan het vullen ben :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/db2nMiIV4dXzacDdYUi0CgIL/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Lanithro schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:22:
Mijn jongste zoon wordt in Maart 4. Leuk om voor hem een mooie Lego set te kopen. We zitten te denken aan een trein set.
Ik heb mijzelf met kerst een beetje laten gaan...

Gekocht:
66493
60051
60098
2x 7499

De 66493 moest ik bewaren tot zijn verjaardag 5 april... De rest allemaal al in elkaar gezet en staat nu op zijn kamer... Hij heeft maar geluk dat ik Lego ook leuk vind ;)

Wat ik mijzelf wel afvraag, de elektrische aandrijvingen van de treinen zijn toch allemaal gelijk? Ik merk dat de ene heel soepel gaat en de andere gaat stoterig. Het lijkt ook erger te worden. Dus op lage snelheid gaat hij niet vloeiend, maar harder zachter, harder, zachter. Binnen één omwenteling van de wielen. Zou dit een probleem in de aandrijving kunnen zijn?

Daarnaast een vraag over bruggen. Is het mogelijk om hoogteverschil aan te brengen met de rails om zo een brug te maken en boven en onder elkaar door te kunnen rijden? Zo ja, iemand ideeën?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:24:
[...]
knip
Daarnaast een vraag over bruggen. Is het mogelijk om hoogteverschil aan te brengen met de rails om zo een brug te maken en boven en onder elkaar door te kunnen rijden? Zo ja, iemand ideeën?
Ja check de flimpjes van tweaker Arjan : YouTube: AlmightyArjen
Je moet wel erg langzaam omhoog vind ik altijd waardoor je brug erg lang wordt...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Pin0 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Ja check de flimpjes van tweaker Arjan : YouTube: AlmightyArjen
Je moet wel erg langzaam omhoog vind ik altijd waardoor je brug erg lang wordt...
Ik zie dat hij pilaren gebruikt, enig idee waar deze vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
moer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:19:
Zelf geen modulairs maar wel een plank die ik aan het vullen ben :P
[afbeelding]
Ik zie daar een paar sets uit de jaren '80 staan als ik me niet vergis? :)

Heb je die tafels zelf gebouwd of laten zagen? Of komen ze uit een bouwpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kapoen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:43:
[...]

volgens mij zie ik het gele kasteel in de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

almightyarjen

When does the hurting stop?

dfrenner schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Ik zie dat hij pilaren gebruikt, enig idee waar deze vandaan komen?
Als steilheid max 2 plates per track segment. Pilaren zijn eigen ontwerp.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 05:30
Leut schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:34:
[...]

De 2x2 witte plates lijken mij niet goed, dat je deze over hebt. Heb je alles wel goed zitten bij het Deutsche Bank gebouw of bij de SOH? Normaliter heb je gewoon wat klein grut over, maar sowieso geen grotere items.

De verminderde kwaliteit van de dozen is mij overigens niet opgevallen. Het zou zo maar kunnen. Vond het sowieso nog wel premium aanvoelen. Zal er morgenavond eens naar kijken en diverse dozen uit de serie naast elkaar leggen. Ben wel eens benieuwd geworden...

[...]

Ik heb echt heel die Deutsche Bank 38 keer nagelopen om te kijken of ik niks verkeerd deed, blijk ik dus bij de SOH die twee plates te zijn vergeten :+ :$

Maar om nog even op de boekjes terug te komen, heb even een foto gemaakt om het verschil te tonen wat het dunne papier van de Sydney set doet. Berlijn is 128, Sydney 112 pagina's ter referentie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2OrUjRd.jpg?1

(links Sydney, rechts Berlijn)

[ Voor 27% gewijzigd door LTVDKTW op 18-01-2017 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ToolkiT schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:59:
[...]

volgens mij zie ik het gele kasteel in de achtergrond :)
Verkeerd gezien. Het is de 1592, Town square promotional set. In NL exclusief uitgegeven door Unox. Let op, soep met worst op rechts :P

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8204/8194418673_a9e89b0b4e_o_d.jpg

Hebbenzellufook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
Kapoen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Klopt, het meeste komt uit de jaren 80/begin 90 maar er zitten ook wat nieuwere sets tussen. Onder de tafels liggen nog dozen met meer sets uit die tijd, maar die moet ik eerst nog in elkaar zetten. Ik zoek ook nog bepaalde sets maar dat heeft geen haast, kan het toch niet kwijt :X

De tafels zijn trouwens zelf gebouwd

@ToolkiT: het is wel een geel kasteel maar niet degene die jij bedoelt denk ik, het is set 1592 Lol was al te laat, is ook lastig te zien met die wazige foto ;)

[ Voor 4% gewijzigd door moer op 18-01-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:42:
[...]

Verkeerd gezien. Het is de 1592, Town square promotional set. In NL exclusief uitgegeven door Unox. Let op, soep met worst op rechts :P

[afbeelding]

Hebbenzellufook ;)
Damn, dat waren nog eens promo sets :9

Stel je voor dat Lego deze set dit jaar nog eens uitbrengt ipv de Classic minifig zoals afgelopen jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:05

Goverman

not loaded

[...]

[afbeelding]

Hebbenzellufook ;)
Hey, die heb ik ook :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:04

qless

...vraag maar...

He die heb ik ook :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Iemand nog tips met het stoterig reageren van de locomotief?
De HSL gaat in dit geval gewoon op laag tempo rijden, maar de vrachttrein rijdt stoterig en de bocht wil hij niet eens nemen...

[Video: https://onedrive.live.com/embed?cid=3781FFEB7EA8E73A&resid=3781FFEB7EA8E73A%21259581&authkey=AFVgmogYE-_GrtQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

dfrenner schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:22:
Iemand nog tips met het stoterig reageren van de locomotief?
De HSL gaat in dit geval gewoon op laag tempo rijden, maar de vrachttrein rijdt stoterig en de bocht wil hij niet eens nemen...

[video]
Zitten de wielen niet gewoon te strak op de busjes geduwd?

Signature van nature

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Over treinen gesproken, op bouwsteentjes.info deelt men een link naar een LDD bestand van een station MOC die helaas niet door het ideas selectieproces is geraakt. link naar artikel (met meer foto's en ldd bestand)
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/01/image-4.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Hebbenzellufook ;)
Hehe zo herkenbaar die onderdelen, de lantaarnpaal bijvoorbeeld. Ik heb de set ook gehad herken nu ineens meer onderdelen terug die ik nog ergens in een bak thuis heb liggen.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Lego Ideas heeft een Testlab website geopend: https://ideas-testlab.lego.com/

What is LEGO Ideas Test Lab?
Over the next twelve weeks, we’re experimenting with a new version of the LEGO Ideas platform. LEGO Ideas Test Lab is a new, separate instance of the LEGO Ideas software. It’s a totally separate environment. No profiles or projects are carried over, and LEGO Ideas Test Lab will close down once our test ends.

Test Lab allows us to do two things at the same time: experiment with a new version of the Ideas platform, and test a new way of running contests or “Challenges” on LEGO Ideas. Our team is looking at your experience, how the software works, and how our internal business processes work. All while running a cool contest, the Fourth Build Challenge!

What we learn in Test Lab will help us as we upgrade our experiences in 2017.

[ Voor 80% gewijzigd door keverjeroen op 19-01-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sircuri schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:30:
Zitten de wielen niet gewoon te strak op de busjes geduwd?
Ik heb niets raars gedaan, dus het lijkt mij sterk. Ik zal het vanavond even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:40

almightyarjen

When does the hurting stop?

keverjeroen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:07:
Lego Ideas heeft een Testlab website geopend: https://ideas-testlab.lego.com/

What is LEGO Ideas Test Lab?
Over the next twelve weeks, we’re experimenting with a new version of the LEGO Ideas platform. LEGO Ideas Test Lab is a new, separate instance of the LEGO Ideas software. It’s a totally separate environment. No profiles or projects are carried over, and LEGO Ideas Test Lab will close down once our test ends.

Test Lab allows us to do two things at the same time: experiment with a new version of the Ideas platform, and test a new way of running contests or “Challenges” on LEGO Ideas. Our team is looking at your experience, how the software works, and how our internal business processes work. All while running a cool contest, the Fourth Build Challenge!

What we learn in Test Lab will help us as we upgrade our experiences in 2017.
Wat is het doel eigenlijk van dit Test Lab gebeuren? Er een social media site van te maken ofzo? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Ik weet niet helemaal of dit het topic is, maar ik ga het toch gewoon proberen. Ik heb pas geleden een Raspberry Pi gekocht met een LEGO-case. Ik wil graag iets leuks hierom heen bouwen om de raspberry in een unieke case te plaatsen. Ik heb al wat dingen bedacht maar kan niks bedenken wat me echt interessant lijkt. Ik dacht aan een huisje, of een robot eromheen bouwen of een verhoging als een boorplatform. Ik hoopte eigenlijk dat jullie misschien meer en betere ideeen hebben, zeker gezien de vele gave foto's die de laatste paar dagen de revu zijn gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
almightyarjen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Wat is het doel eigenlijk van dit Test Lab gebeuren? Er een social media site van te maken ofzo? :?
Dat vraag ik mezelf nu ook een beetje af.. Dat dat het een soort beta was voor de nieuwe ideas-website, maar na wat rondklikken snap ik het doel nog niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
LordKnox schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:03:
Ik weet niet helemaal of dit het topic is, maar ik ga het toch gewoon proberen. Ik heb pas geleden een Raspberry Pi gekocht met een LEGO-case. Ik wil graag iets leuks hierom heen bouwen om de raspberry in een unieke case te plaatsen. Ik heb al wat dingen bedacht maar kan niks bedenken wat me echt interessant lijkt. Ik dacht aan een huisje, of een robot eromheen bouwen of een verhoging als een boorplatform. Ik hoopte eigenlijk dat jullie misschien meer en betere ideeen hebben, zeker gezien de vele gave foto's die de laatste paar dagen de revu zijn gepasseerd.
Ik heb nog geen idee voor je, maar je wil er LEGO motortjes mee gaan aansturen? Indien ja, heb je toevallig een goede link voor me (die je zelf gebruikt?) om de Raspberry op een LEGO motor aan te sluiten? Soort boodschappenlijstje en instructie van hoe.

Ik zou zelf graag m'n Arocs via m'n smartphone willen aansturen over Wi-Fi. Aangenomen dat dit met de Raspberry kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Gim schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Ik heb nog geen idee voor je, maar je wil er LEGO motortjes mee gaan aansturen? Indien ja, heb je toevallig een goede link voor me (die je zelf gebruikt?) om de Raspberry op een LEGO motor aan te sluiten? Soort boodschappenlijstje en instructie van hoe.

Ik zou zelf graag m'n Arocs via m'n smartphone willen aansturen over Wi-Fi. Aangenomen dat dit met de Raspberry kan :)
Nee, ik ga er geen motortjes mee aansturen. Ik ga hem gebruiken om oude consoles mee te emuleren. Alleen wil ik de RB3 wel in een mooi jasje steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

LordKnox schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Nee, ik ga er geen motortjes mee aansturen. Ik ga hem gebruiken om oude consoles mee te emuleren. Alleen wil ik de RB3 wel in een mooi jasje steken.
offtopic:
Nou wordt het wel heel erg offtopic, maar dan zou ik zoiets printen:
http://www.thingiverse.com/thing:1887826 of http://www.thingiverse.com/thing:1496674 ;) Want oude consoles hebben weinig met lego te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
LordKnox schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:05:
[...]

bouw in ldd een aantal consoles van lego en naar gelang welke console je speelt geef je hem een ander jasje? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Nieuw in dit topic maar niet helemaal nieuw met Lego. Opgegroeid met en bij mijn ouders thuis staat ook nog aardig wat Lego. Heb eind vorig jaar een beetje de smaak te pakken gekregen en wat sets aangeschaft zowel nieuwe als via MP.

Nu had ik laatst een los bootframe gekocht, van de brandweerboot 7906, voor een paar euro. Alleen was ik benieuwd, nog niet getest, of je ook dmv software zoals LDD, kan aangeven van: ik heb deze sets, dus dan weet je waar je mee kan gaan bouwen binnen die software. Dan hoef ik niet alles door elkaar te halen om te proberen maar dan zou ik dus op voorhand kunnen kijken of wat ik wil uberhaupt een beetje zou kunnen lukken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
mschol schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:18:
[...]

bouw in ldd een aantal consoles van lego en naar gelang welke console je speelt geef je hem een ander jasje? 8)
https://www.raspberrypi.org/blog/lego-nespi-case/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
orange.x schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:53:
Nieuw in dit topic maar niet helemaal nieuw met Lego. Opgegroeid met en bij mijn ouders thuis staat ook nog aardig wat Lego. Heb eind vorig jaar een beetje de smaak te pakken gekregen en wat sets aangeschaft zowel nieuwe als via MP.

Nu had ik laatst een los bootframe gekocht, van de brandweerboot 7906, voor een paar euro. Alleen was ik benieuwd, nog niet getest, of je ook dmv software zoals LDD, kan aangeven van: ik heb deze sets, dus dan weet je waar je mee kan gaan bouwen binnen die software. Dan hoef ik niet alles door elkaar te halen om te proberen maar dan zou ik dus op voorhand kunnen kijken of wat ik wil uberhaupt een beetje zou kunnen lukken bijvoorbeeld.
volgens mij kan dat niet binnen de software, het kan wel op een site:
https://rebrickable.com/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
mschol schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:14:
[...]

volgens mij kan dat niet binnen de software, het kan wel op een site:
https://rebrickable.com/home
Dat is inderdaad wel een site met andere leuke feauture :)

Het was in ieder geval mooi geweest als je in de software van lego zelf ook bij wijze van dus je eigen sets erin kan zetten om van die basis uit te gaan en bij het bouwen van wat nieuws dat als limiet te hebben als het ware. Maargoed, zit er dus helaas niet in.

Ik wil namelijk iets gaan maken van die boot wat qua idee vergelijkbaar is met de creator huizen. Meerdere verdiepingen maar die wel gemakkelijk van elkaar te halen zijn bijvoorbeeld. Maar dat wordt dus vooral zelf klooien denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
Vanochtend een bestelling gedaan bij de Lego shop. Vanmiddag rond 16u een e-mail gekregen waarin stond dat het verzonden was. Ik heb echter nergens een manier gevonden om het te traceren. Er staat geen link in de mail en als ik inlog in de webshop is daar ook niets te vinden, behalve bestelstatus "complete", evenals een oudere reeds voltooide bestelling. Is iemand hier bekend hiermee? Zo ja, hoe staat het er nu voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Gisteravond de Mercedes Arocs afgebouwd. Dit was mijn eerste Technic-set in ruim 30 jaar. De laatste was 8841 - Dune Buggy uit 1983. Daarbij had ik nog deze beginnersset en één van de eerste pneumatic sets. De Star Wars sets waren degenen die mij uit de 'dark ages' haalden, maar dat is nog steeds niet de hedendaagse Technic. Je kan dus wel stellen dat de Arocs voor mij een beetje een cultuurschok was. Pinnetjes, pinnetjes en nog meer pinnetjes :D Maar wat een fantastische build _O_ Het resultaat mag er zeker wezen. De Arocs had ik al op het oog sinds hij uitgekomen was, maar nu was het er eigenlijk van gekomen om 'm aan te schaffen. Ik twijfelde ook nog even over de Claas, maar aangezien ik de Arocs aan kon schaffen met een klein prijsverschil t.o.v. de Claas was de keuze in het voordeel van de Arocs. Ook omdat de gebruikte techniek wat uitgebreider was dan bij de Claas. Maar die laatste komt er ook nog wel eens :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Ik gebruik een arduino met een adafruit motor shield om lego motortjes aan te sturen. En dat is ook direct zo ver als ik nu ben, ik heb nog geen constructies gemaakt om aan te sturen. Alles op zijn tijd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
RobvG schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:57:
Vanochtend een bestelling gedaan bij de Lego shop. Vanmiddag rond 16u een e-mail gekregen waarin stond dat het verzonden was. Ik heb echter nergens een manier gevonden om het te traceren. Er staat geen link in de mail en als ik inlog in de webshop is daar ook niets te vinden, behalve bestelstatus "complete", evenals een oudere reeds voltooide bestelling. Is iemand hier bekend hiermee? Zo ja, hoe staat het er nu voor?
en als je op de bestelling klik online, staat daar geen traceercode/link?

zo nee zou ik even met lego bellen, hij hoort bij de order te staan afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
orange.x schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:53:
Alleen was ik benieuwd, nog niet getest, of je ook dmv software zoals LDD, kan aangeven van: ik heb deze sets, dus dan weet je waar je mee kan gaan bouwen binnen die software. Dan hoef ik niet alles door elkaar te halen om te proberen maar dan zou ik dus op voorhand kunnen kijken of wat ik wil uberhaupt een beetje zou kunnen lukken bijvoorbeeld.
Dit kan een handig topic zijn: http://www.eurobricks.com...al-lego-sets-made-in-ldd/

Download daar de sets waar je de onderdelen van wil gebruiken. Start in LDD een nieuw project en importeer daarin de gedownloade files. Dan heb je alle onderdelen van die sets er in. Ok, de sets zijn dan in elkaar gebouwd, dus moet je zelf alles lostrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Leuk leesvoer voor een rustige vrijdagmiddag op kantoor: http://www.hispabrickmaga.../Descargas/HBM026_ENG.pdf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gezien alrjen zijn filmpjes 'uit heb' eens verder gaan klikken

of is dit soort content niet de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Wat mij betreft past die hier prima, daar is iemand heel erg druk mee geweest :O

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

keverjeroen schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Dit kan een handig topic zijn: http://www.eurobricks.com...al-lego-sets-made-in-ldd/

Download daar de sets waar je de onderdelen van wil gebruiken. Start in LDD een nieuw project en importeer daarin de gedownloade files. Dan heb je alle onderdelen van die sets er in. Ok, de sets zijn dan in elkaar gebouwd, dus moet je zelf alles lostrekken.
sorry maar ik begrijp het niet goed (zegt meer over mij dan ldd/eurobricks)zien er wel tof uit de 3d modellen van de sets. Maar wat kun je hier nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:17:

[video]

leuke filmpjes maken die lui :)
Ook grappig om veel vintage stuff tegen te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
himlims_ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:00:
[...]

sorry maar ik begrijp het niet goed (zegt meer over mij dan ldd/eurobricks)zien er wel tof uit de 3d modellen van de sets. Maar wat kun je hier nu mee?
LDD is Lego Digital Designer. Dus een tooltje om virtueel Lego mee te bouwen. Kan handig zijn als je zelf iets wil ontwerpen, voordat je de onderdelen gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeker wel op zijn plaats hier, heel goede vondst! _/-\o_

En ondertussen heb ik weer twee Lego boeken besteld voor m'n fotografische collectie:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61wP4E2hsaL._SX413_BO1,204,203,200_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/611hIBOm3VL._SX413_BO1,204,203,200_.jpg
Ze stonden al redelijk goedkoop op Amazon.co.uk, en met de 10 pond kortingsactie van vandaag werd het een nog betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kom je op je werk zie je ineens dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8F2p33YqNZUrUk8cLf7FtIxn/full.jpg

.... hmmmz - niet mijn order, jeukt wel om te openen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:03:
kom je op je werk zie je ineens dit staan:

[afbeelding]

.... hmmmz - niet mijn order, jeukt wel om te openen :+
Belachelijk, zulke grote dozen voor een enkele minifigure 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[video]

Die pooltafel herken ik (10246) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Kapoen schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Zeker wel op zijn plaats hier, heel goede vondst! _/-\o_

En ondertussen heb ik weer twee Lego boeken besteld voor m'n fotografische collectie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze stonden al redelijk goedkoop op Amazon.co.uk, en met de 10 pond kortingsactie van vandaag werd het een nog betere deal.
Leuk! Het eerste boek staat hier ook in de kast, een van de favorieten van mijn 3-jarige zoon, naast boer Boris :)

Tweede boek lijkt me ook leuk..blijkbaar heeft zoonlief die ook al in zijn handjes gehad hoor ik net _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
TWCRay schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Leuk! Het eerste boek staat hier ook in de kast, een van de favorieten van mijn 3-jarige zoon, naast boer Boris :)

Tweede boek lijkt me ook leuk..blijkbaar heeft zoonlief die ook al in zijn handjes gehad hoor ik net _O-
Beide boeken worden respectievelijk nummer 4 en 5 in mijn collectie van DK Publishing. Zoals ik eerder zei, de fotografie in deze boeken is heel goed, itt de standaard Lego fotografie van tegenwoordig 8)7.

Opmerkelijk is wel het prijsverschil voor die boeken. Dat tweede boek met 365 ideeën zag ik verleden week nog liggen in twee verschillende lokale winkels voor een prijs tussen 18 en 20 euro. Op Amazon UK staat het boek voor 8 pond :? Weliswaar heb je dan een Engelse versie, maar als 'volwassene' deert me dat niet ;)

Uit nieuwsgierigheid, een vraagje voor mensen met kinderen. Zou een Engelse versie van zo'n bouw/idee boek een bezwaar zijn voor jullie (jonge) kinderen? Kijken ze vooral naar de plaatjes, of proberen ze ook te lezen? Op onderstaande voorbeeldpagina zie je een kasteelscene. Kijken ze dan alleen naar de foto om die proberen na te bouwen, of gaan ze ook dat beetje tekst lezen?
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/bricktales/z-vignettebricks/ideas02.jpg

Ik kan mij voorstellen dat de volgende voorbeeldpagina wel wat moeilijker is.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71RTH98Hx1L.jpg
Terwijl hier die ketting van de mech walker alles visueel bindt.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/aplusautomation/vendorimages/bcd2a205-a4b6-4f1b-a9b5-5c8d9970b216.jpg._CB316471932_.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 21-01-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn zoon van 8 houdt van lezen en zou alles lezen en bekijken en heeeel veel vragen stellen. Hij wilt graag Engels leren en zoiets stimuleert dat. Hij oefent thuis met Engels lezen, met een schattig Nederlands accent haha O+.
Het nabouwen zou hij op zijn eigen manier doen. Hij houdt ervan om eigen creaties te maken ipv bouwbeschrijvingen te volgen. Een kasteel zou vast wel gebouwd worden, maar op zijn manier, mits hij geïnteresseerd raakt door het verhaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Suli op 21-01-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Mijn zoontje en ik doen alleen out of the box bouwen. Ik zoek de steentjes en hij zet het in elkaar.. dat lukt hem een half uur max en dan gaat ie weer wat anders doen.
Vooralsnog zal ie niks vanuit zo'n boek nabouwen. Denk niet dat het een hindernis zou zijn als het in het engels zou zijn, tzt. Gaat toch voornamelijk om de afbeeldingen en vertalen zou ik eventueel kunnen, mocht ie het nodig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
iemand hier ervaring met de mindstorms EV3 icm wifi?

ik heb mijn brick (firmware 1.09H) met de edimax N150 aan wifi gehangen, ding verbind met het netwerk en ik kan hem pingen, maar de software weigert iets anders als USB connection te kiezen. kan wifi ook niet bij de device list selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
[...]

Dit al gezien: https://www.sbrick.com/
Makkelijkste manier om je modellen te besturen via WiFi of Bluetooth vanaf je telefoon via een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kapoen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Beide boeken worden respectievelijk nummer 4 en 5 in mijn collectie van DK Publishing. Zoals ik eerder zei, de fotografie in deze boeken is heel goed, itt de standaard Lego fotografie van tegenwoordig 8)7.

Opmerkelijk is wel het prijsverschil voor die boeken. Dat tweede boek met 365 ideeën zag ik verleden week nog liggen in twee verschillende lokale winkels voor een prijs tussen 18 en 20 euro. Op Amazon UK staat het boek voor 8 pond :? Weliswaar heb je dan een Engelse versie, maar als 'volwassene' deert me dat niet ;)
Engelse boeken zijn altijd goedkoper dan nederlandse.. er is hier namelijk geen minimum boekenprijs...
Als je naar kindleboeken kijkt is het verschil helemaal groot..
Die DK boeken zijn af en toe ook bij lui als 'the book people' in de aanbieding.. die kopen partijen boeken en verkopen die voor weinig.. zo'n boek kan dan makkelijk £5 of minder zijn..
Als er interesse voor dit soort boeken zijn kan ik dat in de gaten houden..
https://www.thebookpeople...&langId=100&storeId=10001
Kapoen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:03:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, een vraagje voor mensen met kinderen. Zou een Engelse versie van zo'n bouw/idee boek een bezwaar zijn voor jullie (jonge) kinderen? Kijken ze vooral naar de plaatjes, of proberen ze ook te lezen? Op onderstaande voorbeeldpagina zie je een kasteelscene. Kijken ze dan alleen naar de foto om die proberen na te bouwen, of gaan ze ook dat beetje tekst lezen?
[afbeelding]

Ik kan mij voorstellen dat de volgende voorbeeldpagina wel wat moeilijker is.
[afbeelding]
Terwijl hier die ketting van de mech walker alles visueel bindt.
[afbeelding]
Voor mijn dochters zijn de engelse boeken beter :D nederlands lezen is soms lastig voor ze..

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 23-01-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

had graag de petstore gekocht, maar dat blijkt lastig / omslachtig

nu erg in dubio (...blijft persoonlijk ik weet het)
- https://shop.lego.com/en-NL/Detective-s-Office-10246
> wel tof design, leuk met dat tussenstuk
- https://shop.lego.com/en-NL/Palace-Cinema-10232
> beetje matig, wel wat goedkoper
- https://shop.lego.com/en-NL/Brick-Bank-10251
> aantal leuke details, hoek gebouw
- https://shop.lego.com/en-NL/Parisian-Restaurant-10243
> veel details, leuke achterkant

kan niet kiezen ... en allemaal gaat m niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Parisian Restaurant (2014) op 1.

Daarna op volgorde van 'binnenkomst' gaan ze meestal ook weer weg. Dus
Palace Cinema (2013)
Detective Office (2015)
Brick Bank (2016)
Assembly Square (2017 https://shop.lego.com/nl-...cmp=SHX_EU_AssemblySquare)

Pet Store was 2011 en heeft het lang volgehouden. Town Hall uit 2012 is er al vrij snel weer verdwenen en heeft maar 2,5 jaar gedraaid.
Persoonlijk vind ik de Palace Cinema niet erg mooi. Model is leeg, de limo is lelijk. Aangezien de hele serie compleet krijgen toch niet gaat lukken, sla ik die over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:

Palace Cinema (2013)
Detective Office (2015)
Brick Bank (2016)

Pet Store was 2011 en heeft het lang volgehouden. Town Hall uit 2012 is er al vrij snel weer verdwenen en heeft maar 2,5 jaar gedraaid.
Persoonlijk vind ik de Palace Cinema niet erg mooi. Model is leeg, de limo is lelijk. Aangezien de hele serie compleet krijgen toch niet gaat lukken, sla ik die over.
mag aannemen dat die assembly nog wel 1jr ofzo bestelbaar blijft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De Assembly Square is nog maar net beschikbaar (sinds deze maand), dus ik ga er van uit dat die nog even in het assortiment blijft ja ;)

Ik deel de mening van Señor Sjon ivm de Palace Cinema, het is zeker niet mijn favoriet uit de nog verkrijgbare serie. Redelijk leeg inderdaad. Parisian Restaurant, Detective's Office en Brick Bank passen gewoon heel mooi bij elkaar, terwijl Palace Cinema nog echt eentje van de 'oude generatie' modulars is.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 23-01-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja. Pet Shop is er eind 2016 uitgegaan (ik heb hem toen snel gekocht). Het frappante is eigenlijk dat Palace Cinema bijna 4 jaar oud is, maar Town Hall er al veel sneller uit was. Als een set niet goed meer verkoopt, dan gaat ie eruit. Zie o.a. de Maze. Die heeft maar 7 maanden gekregen. Ja, het was een Idea set (die hebben een korte shelflife), maar Wall-E heeft meerdere runs gehad en het 15 maanden volgehouden. Net als de Big Bang Theory overigens.
Deze ging ook niet heel lekker. :+ http://brickset.com/sets/21110-1/Research-Institute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Kapoen schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:45:
De Assembly Square is nog maar net beschikbaar (sinds deze maand), dus ik ga er van uit dat die nog even in het assortiment blijft ja ;)

Ik deel de mening van Señor Sjon ivm de Palace Cinema, het is zeker niet mijn favoriet uit de nog verkrijgbare serie. Redelijk leeg inderdaad. Parisian Restaurant, Detective's Office en Brick Bank passen gewoon heel mooi bij elkaar, terwijl Palace Cinema nog echt eentje van de 'oude generatie' modulars is.
Bij de meeste hier in het forum die Modulars hebben, staan ze op een plank of iets dergelijks. Kun je dan de binnenkant (goed) zien?
De keuken van Parisian Restaurant kun je toch nauwelijks zien van buiten...

Leuk als het een gedetailleerd intereur heeft, maar Palace Cinema is wel 30 Euro (20%) goedkoper en op een plank zie je dat nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Bij de meeste hier in het forum die Modulars hebben, staan ze op een plank of iets dergelijks. Kun je dan de binnenkant (goed) zien?
De keuken van Parisian Restaurant kun je toch nauwelijks zien van buiten...

Leuk als het een gedetailleerd intereur heeft, maar Palace Cinema is wel 30 Euro (20%) goedkoper en op een plank zie je dat nauwelijks.
Inderdaad, de binnenkant is nauwelijks/niet zichtbaar bij de meeste modulars. Ook niet bij de nieuwere.
Het kiezen van dit soort dingen zal altijd subjectief blijven, ieder heeft z'n smaak. Palace Cinema heeft wel nog een 'extra nadeel' in die zin dat het een hoekgebouw is, dus je zal deze nooit volledig zien op een gewone plank display. De Brick Bank heeft dat nadeel ook, maar die heeft meer variatie in de gevels dankzij die mini wasserette.
ToolkiT schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:33:
[...]

Engelse boeken zijn altijd goedkoper dan nederlandse.. er is hier namelijk geen minimum boekenprijs...
Als je naar kindleboeken kijkt is het verschil helemaal groot..
Die DK boeken zijn af en toe ook bij lui als 'the book people' in de aanbieding.. die kopen partijen boeken en verkopen die voor weinig.. zo'n boek kan dan makkelijk £5 of minder zijn..

Voor mijn dochters zijn de engelse boeken beter :D nederlands lezen is soms lastig voor ze..
Daar kan ik inkomen aangezien je in de UK woont :) En bedankt voor de info ivm de boeken, ik heb weer iets bijgeleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:

Palace Cinema (2013)
Detective Office (2015)
Brick Bank (2016)

Palace Cinema zou ik kopen omdat het 1) een hoekmodel is en 2) als eerste eruit gaat en 3) goedkoper is. Als het op een plank staat kun je Palace Cinema op de ene hoek zetten en de Brick Bank op de andere hoek :)

Niet lettende op eind datums zou ik gaan voor Parisian Restaurant. Pet Shop heb ik gelukkig eind vorig jaar gekocht. Leuke set, mede doordat hij uit twee stukken bestaat en anders te combineren is.

Town Hall is inderdaad ontzettend snel gegaan. Ik kan er dus niet vanuit gaan dat LEGO elke set even lang in leven houdt, maar kan ik er wel vanuit gaan dat LEGO niet in Maart of Juni al sets gaat afstoten, maar een kalenderjaar netjes volmaakt?

Ik verwacht in Maart wel weer iets van VIP punten (gebaseerd op afgelopen jaar?). Geen idee of er gedurende het jaar nog interessante aanbiedingen komen zoals rond kerst/sinterklaas. Sowieso minder winkels die de modulars verkopen... zag er wel een paar bij ToysXL, maar dan kun je hem net zo goed bij LEGO halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 23-01-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, daar kan je niet vanuit gaan. Als een batch slecht verkoopt en er genoeg alternatieven zijn, dan kan het zomaar gedaan zijn midden in het jaar. Er zijn ook nog steeds vier andere modulars te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Als ik mij niet vergis werd deze samen met de Exo Suit uitgebracht, en ondanks de hype rond de Suit kreeg ik deze wel vast. De Research Institute heb ik nooit kunnen bemachtigen jammer genoeg :( Het leek wel alsof er slechts één run van werd gemaakt, terwijl deze toch behoorlijk populair was.

Voor mensen die graag Pick-A-Brick muurtjes leegkopen, op dit moment zijn deze onderdelen alvast beschikbaar in de muur te Antwerpen (t.e.m. maart):
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/3850017-1.jpg?201701221138
Uiteraard zullen er nog andere onderdelen te krijgen zijn, maar daar heb ik helaas geen inventaris van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Als ik mij niet vergis werd deze samen met de Exo Suit uitgebracht, en ondanks de hype rond de Suit kreeg ik deze wel vast. De Research Institute heb ik nooit kunnen bemachtigen jammer genoeg :( Het leek wel alsof er slechts één run van werd gemaakt, terwijl deze toch behoorlijk populair was.

Voor mensen die graag Pick-A-Brick muurtjes leegkopen, op dit moment zijn deze onderdelen alvast beschikbaar in de muur te Antwerpen (t.e.m. maart):
[afbeelding]
Uiteraard zullen er nog andere onderdelen te krijgen zijn, maar daar heb ik helaas geen inventaris van.
Van de research institute kwam, nadat het sold out was, nog een 2de run (volgens mij was het ook aangekondigd). Heb toen snel 2 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Iemand wel eens een 2e hands lege doos gekocht? (Bricklink/Ebay). Ik heb wat karton over en kan dit verkopen of aan Icova doneren. Bij Bricklink zie ik verschillende winkels lege verpakkingen verkopen, maar vraag me af of daar daadwerkelijk animo voor is. Het zijn modellen van de afgelopen 10 jaar en sommige liggen nog gewoon in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
himlims_ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:34:

Ik heb sinds vorige week het Palace Cinema op het schap staan. Lang getwijfeld, maar op zich een leuke build. Qua uiterlijk vind ik het een hele mooie. Het interieur wat dat betreft is wel kaal.
Al met al heb ik er geen spijt van.
De volgende wordt Parisian Restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
persoonlijk vind ik het interieur niet enorm van belang, zolang het maar niet zo kaal is als de cafe corner vind ik het prima..

de details moeten van mij aan de buitenkant zitten, voor mij zijn het echte display modellen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Is bricklink een aan te bevelen site om aan losse mini figures te komen? Of erg opletten dat iets echt compleet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 17:50
jadjong schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:08:
Iemand wel eens een 2e hands lege doos gekocht? (Bricklink/Ebay). Ik heb wat karton over en kan dit verkopen of aan Icova doneren. Bij Bricklink zie ik verschillende winkels lege verpakkingen verkopen, maar vraag me af of daar daadwerkelijk animo voor is. Het zijn modellen van de afgelopen 10 jaar en sommige liggen nog gewoon in de winkel.
Heb van meerdere sets alleen de verpakking gekocht. Animo voor alleen de verpakking zal er zeker zijn, maar dan wel de bijzondere gevallen (bv oude sets, star wars UCS, modulars, ...) aangezien de verzendkosten voor alleen wat karton vrij hoog blijven ivm de grote.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Gim schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:01:
Is bricklink een aan te bevelen site om aan losse mini figures te komen? Of erg opletten dat iets echt compleet is?
Bricklink kan prima. Het beste kan je kopen bij een winkel die veel, en goede referenties heeft. Bij minifiguren moet je even opletten wanneer het CMF's betreft; wil je ze inclusief accessoires, dan moet je het setje kopen. Hoef je de accessoires niet, dan moet je zoeken bij minifigures.

Voorbeeld: De Hiker inclusief en exclusief accessoires.

Dit voorkomt eventuele teleurstellingen na bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Guardian1980 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:47:
[...]

Bricklink kan prima. Het beste kan je kopen bij een winkel die veel, en goede referenties heeft. Bij minifiguren moet je even opletten wanneer het CMF's betreft; wil je ze inclusief accessoires, dan moet je het setje kopen. Hoef je de accessoires niet, dan moet je zoeken bij minifigures.

Voorbeeld: De Hiker inclusief en exclusief accessoires.

Dit voorkomt eventuele teleurstellingen na bezorging.
Ik heb volgens mij gewoon gekeken bij mini figure pas geleden, durf het niet zeker te zeggen.

Het ging me toen om de babysitter en het viel me op dat er een behoorlijke diversiteit zit in hoe iets aangeboden wordt, los van prijs of eventuele betrouwbaarheidskwestie (soort van ebay?):
  • te koop samen met alle andere minifigure sets uit die serie
  • te koop in een soort super bundel
  • te koop met een 100% gegarandeerd "goed gevoeld" ongeopend zakje
  • te koop met een geopend zakje ter controle
  • te koop met accessoires (baby is dan een accessoire of niet)
  • te koop zonder baby
  • te koop zonder beschrijving
Dus sowieso erg opletten heb ik het idee, maar was wel benieuwd naar ervaringen ermee; verder niks mis mee dus.

Ik ga met je tip even op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Er zijn ook een aantal websites waar je die minifigs kunt kopen:
- valuebrick.at
- jolico.be (brickplanet)
- clicknbrick.nl
- losseminifiguren.nl
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
himlims_ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:34:

Detective office als nummer een en daara Parisian Restaurant. Dat zijn de twee mooiste, vind ik.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor degene die naar de Leister square lego shop zijn geweest, deze docu is interesant:

http://www.channel4.com/programmes/a-big-lego-christmas

Ook leuk voor AfoL in algemeen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:49:
Er zijn ook een aantal websites waar je die minifigs kunt kopen:
- valuebrick.at
- jolico.be (brickplanet)
- clicknbrick.nl
- losseminifiguren.nl
...
ValueBrick had ik een tijd terug als tip gekregen, maar ik had het idee dat deze fors duurder is, zij 't niet qua figure dan wel qua verzendkosten bij een gering bestelaantal.

Ik kijk eens naar de andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ToolkiT schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:14:
Voor degene die naar de Leister square lego shop zijn geweest, deze docu is interesant:

http://www.channel4.com/programmes/a-big-lego-christmas

Ook leuk voor AfoL in algemeen natuurlijk :)
Aanschuiven is toch echt een kunst en discipline daar in de UK. Waar wij stonden met de tweakers (net achter die twee kleine meisjes die je in de docu ziet) was de sfeer niet zo negatief vond ik, maar goed wij stonden er ook gewoon gezellig te leuteren met de locals.

Eigenlijk heb ik dan nog geluk dat niemand gemerkt had dat ik (eerlijk waar per ongeluk) niet heb aangeschoven aan de kassa >:) ;) Een combinatie van geluk en nood aan lucht maakte dat ik zonder te beseffen uit de massa floepte aan de kassa, en ik werd meteen bediend. Niet netjes van mezelf, maar ik wou/kon niet te lang meer in die massa blijven rondhangen.

Volgens berichten op brickset moet je trouwens nog altijd aanschuiven aan de store om er binnen te geraken. Knettergek gewoon :o
Gim schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:42:
[...]

ValueBrick had ik een tijd terug als tip gekregen, maar ik had het idee dat deze fors duurder is, zij 't niet qua figure dan wel qua verzendkosten bij een gering bestelaantal.

Ik kijk eens naar de andere sites.
Dat kan inderdaad ja, ik bestel er meestal een hele serie aan minifigs.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 24-01-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kapoen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Volgens berichten op brickset moet je trouwens nog altijd aanschuiven aan de store om er binnen te geraken. Knettergek gewoon :o
Ik ben er recentelijk 2x langs geweest.. 1e keer was het rond 10en op een doordeweekse dag en toen kon ik zonder rij naar binnen..
2e keer was op vrijdagavond en toen stond er wel een rij(tje)..

Het hangt er dus helemaal vanaf waneer je gaat..

wat in de docu ook te zien was, is het guiness record:
http://www.topgear.com/ca...d-giant-lego-tower-bridge
http://www.guinnessworldr...dible-tower-bridge-445359

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 24-01-2017 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:18

nielsvv

100% Afol

Zijn jullie ook zo enthousiast over de nieuwe brick headz? Denk dat deze de eerste sets gaan worden waar ik er daadwerkelijk 2 van ga kopen. 1 om te bouwen en 1 om sealed te bewaren.

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/01/20170124_064729-750x410.jpg

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
nielsvv schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:49:
Zijn jullie ook zo enthousiast over de nieuwe brick headz? Denk dat deze de eerste sets gaan worden waar ik er daadwerkelijk 2 van ga kopen. 1 om te bouwen en 1 om sealed te bewaren.

[afbeelding]
Ik vind ze er maar suf uitzien.

Met ~90 steentjes voor 20 Euro... zijn ze in mijn ogen ook zwaar overpriced!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Dat moet zeker de vervanging worden van de Mixels. Jammer maar helaas... Mixels waren niet alleen grappig maar ook nog leuk geprijsd.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
nielsvv schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:49:

[afbeelding]
WTF zijn dat? Zie ze voor het eerst en eerste gedachte is yuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:00:
[...]

WTF zijn dat? Zie ze voor het eerst en eerste gedachte is yuck.
ik gok lego's poging mee te varen op het success van bobbelhead achtige poppetjes:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/45/f4/4a/45f44adc33804f147d76f727da8b4b93.jpg

ik heb het idee dat die dingen heel populair zijn geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mschol schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:10:
[...]

ik gok lego's poging mee te varen op het success van bobbelhead achtige poppetjes:
[afbeelding]

Lijkt me gewoon wederom variant op de 'minecraft' style.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
mschol schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:10:
[...]

[afbeelding]

Dit was ook mijn eerste gedachte toen ik die doosjes zag :/
Hoop dat ze snel met dit soort zooi stoppen -.-

Maarja, smaken verschillen enzo :X

Want a cookie?!

Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)