Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.979 views

Onderwerpen

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41
Haay schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:54:
Holy moly! 299 sets op de Lego Shop at Home website hebben ineens de "Retiring Soon" label gekregen!
Zag het ook, wel heel veel in 1 keer.

Valt me wel ook op dat heel veel sets op de US/CA site niet zijn ge-update met 'Retiring Soon' label, bijv
https://shop.lego.com/en-NL/Architecture-Set
vs
https://shop.lego.com/en-US/Architecture-Set

Trevi fontein/White house etc.

Wellicht hebben ze iets te veel sets getagd?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

De kerstvideo staat erop. Enjoy :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Om toch een idee van omvang te hebben wanneer er meerdere modular pakketten om de hoek komen kijken zonet dit filmpje gezien...

YouTube: All 9 Lego Modulars 2014 in one block!

Machtig mooi maar idd ook groot... En dan zitten de nieuwste buildings er nog niet eens bij. Afzonderlijk al mooi, samen indrukwekkend.

Heeft iemand hier ze echt allemaal dusver en compleet uitgestald? Foto? :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 12-11-2016 08:54 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:33
Pinguïns! _/-\o_

Petje af voor (weeral) een mooie productie, zowel qua bouwen als filmen en animeren :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• l4mb1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 19:46
Ziet er weer heel goed uit Arjen! Ik heb hard moeten lachen om de reactie van de ouders op het "cadeautje" van Santa :)

• Gim
  • Niet online
Awesome, leuke details! :-) Madagascar penguins? Moet helemaal goed komen met t winterstation!

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 12-11-2016 09:15 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Whaha nice!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ziet er weer leuk uit en mooie kerst gevoel erbij :).

Heb alleen een vraagje. Wat is er gebeurd met het kerstboomtopje van/in de kersttrein?

• Kapoen
Gim schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:53:
Ik kom net een filmpje tegen op joetjuub van iemand die een city layout samenstelt met al de modulars. Tijdens de video zie je al de modulars een paar keer bij elkaar.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Holy moly! 299 sets op de Lego Shop at Home website hebben ineens de "Retiring Soon" label gekregen!
Niet zo bijzonder hoor. Het overgrote deel bestaat uit doorsnee sets waarvan er elk jaar zo'n grote batch uit gaat. Voor de liefhebbers wel even opletten, er gaan ook een paar Ideas-sets uit en de wintertrein verdwijnt (nu al).

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51

bord4kop

maximaal 100KB!

Mooi weer Arjen! _/-\o_
Ze hebben er hier ademloos naar gekeken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMpS6LJ.jpg?3

:)

| Security Management |

• Gim
  • Niet online
Roeltjuh schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:52:
[...]

Niet zo bijzonder hoor. Het overgrote deel bestaat uit doorsnee sets waarvan er elk jaar zo'n grote batch uit gaat. Voor de liefhebbers wel even opletten, er gaan ook een paar Ideas-sets uit en de wintertrein verdwijnt (nu al).
Ja, die trein gaat rap. Is toch pas van dit jaar? Heb iig de ecto-1 en Wall-E nog besteld uit de ideas reeks.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21
Dat zijn wel belachelijk veel sets die eruit gaan. Bijna de helft van de sets die in de Lego shop beschikbaar zijn :?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:40
De volvo 42030 blijkbaar ook, ik hoop dat ik die krijgen ga, staat al anderhalve maand in backorder bij Amazon.co.uk voor 113 pondjes

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• Kapoen
Zelfs de Mixels zijn al EOL, dat is sneller dan ik verwacht had. Een beetje jammer, Mixels waren altijd een goede aanvulling om een bepaald prijsniveau te bereiken bij bepaalde acties :)

Scooby Doo is ook gedaan zie ik, en in de City subthema's ook Scuba en Space. Tijd voor meer Politie!

• Gim
  • Niet online
Huh? Is er ergens een makkelijke lijst op te vragen op hun site? Kom t niet tegen in menu om op retired soon te filteren. De sets die ik nog op tijd gekocht heb kwam ik rein toevallig bij uit. Wil graag zien of er nog een must have bij zit...

• almightyarjen

almightyarjen

Suli schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:17:
Ziet er weer leuk uit en mooie kerst gevoel erbij :).

Heb alleen een vraagje. Wat is er gebeurd met het kerstboomtopje van/in de kersttrein?
Och, dat is me helemaal niet opgevallen :D Waarschijnlijk ligt die nog ergens in het dorp: Er was een softbox omgevallen, die had nogal wat schade aangericht :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PwECwYP.jpg

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:37

Flabergasted

Prepare to die !

Nice move Lego.
Plak er het label `retired soon´ en alle investeerders van tegenwoordig, weten niet hoe snel ze alle handel binnen moeten halen. Ik denk dat de helft van het retired soon assortiment, gewoon beschikbaar blijft.

Ook de Winter trein is er net. het is dan wel een seizoens artikel, maar deze zal toch zeker tot in december beschikbaar behoren te zijn. Lijkt me meer een manier om de omzet omhoog te stuwen.

`Binnenkort` is bij Lego een erg rekbaar begrip.

[ Voor 3% gewijzigd door Flabergasted op 12-11-2016 11:35 ]

• Kapoen
Gim schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:05:
Huh? Is er ergens een makkelijke lijst op te vragen op hun site? Kom t niet tegen in menu om op retired soon te filteren. De sets die ik nog op tijd gekocht heb kwam ik rein toevallig bij uit. Wil graag zien of er nog een must have bij zit...
bij het vergrootglas gewoon 'soon to be retired' of zoiets typen en dan krijg je ze allemaal.

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:40
Bij die pratende minifigs, zet je er dan steeds een ander hoofd op? Of is het photoshop

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:18:
[...]

bij het vergrootglas gewoon 'soon to be retired' of zoiets typen en dan krijg je ze allemaal.
Gevonden. Kreeg meer opties via desktop versie ipv mobiel. Hmm, veel friends en Elves sets die mn kleine leuk zou vinden.

Hmm, Technic 24H Racer, technic brandblus vliegtuig. Zijn dan toch wel de interessantste voor mij. Gelukkig geen verdere modulars die er plots uitgaan.

Ik las trouwens dat Pet Shop al meerdere keren op retired soon heeft gestaan, oa afgelopen jaar... En toch is ie er nog.

• almightyarjen

almightyarjen

Sangre schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:18:
Bij die pratende minifigs, zet je er dan steeds een ander hoofd op? Of is het photoshop
Photoshop. Ik pak een still image van de scene en photoshop (voor zover mij dat lukt) er andere mondjes op. Je zal ook nooit een pratende minifig zien die tegelijkertijd aan het bewegen is ;)

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:06:
[...]

Photoshop. Ik pak een still image van de scene en photoshop (voor zover mij dat lukt) er andere mondjes op. Je zal ook nooit een pratende minifig zien die tegelijkertijd aan het bewegen is ;)
Met Adobe After Effects kan je de beweging van de mond linken aan een echt woordenboek om het realistisch te doen lijken. Ik heb daar ooit eens een tutorial voor gezien op joetjuub (in de context van Lego stop motion).

• almightyarjen

almightyarjen

Ah cool, dat wist ik niet! Ik zal daar eens in moeten duiken :)

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:05

FCC

Wederom errug gaaf! _/-\o_
Duimpje erbij op joetoep, subscriber was ik al ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bord4kop schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:14:
[...]

Mooi weer Arjen! _/-\o_
Ze hebben er hier ademloos naar gekeken:

[afbeelding]

:)
Hier ook :)

Hoewel mijn dochter wel vond dat de freak opmerking van Santa niet zo netjes was :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27

TeK

Ik weet niet zeker of ik dit hier moet vragen of juist in aanbiedingen topic, dus excuses als het mis is hier.
En ja ik voel me wel een beetje een trespasser hierro.

*knip* Uit de topic-warning: Dit topic is alleen voor the Real Thing. Discussie hierover is verwijderd. Ook discussie over de invulling van de topic-warning is hier off-topic.

[ Voor 63% gewijzigd door naitsoezn op 14-11-2016 09:01 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:18

ByteDelight

Retro computing is alive!

Is alles Lego of is die puck een knoopcel? ;)

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57

GeeBee

Oddball

*knip*

Over de 42043, op Marktplaats staan er genoeg voor rond de 150 euro, maar voor €7 meer heb je een nieuwe. Zie Brickwatch.

[ Voor 64% gewijzigd door naitsoezn op 14-11-2016 08:59 . Reden: Offtopic discussie weggeknipt ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:26:
[...]

Ik kom net een filmpje tegen op joetjuub van iemand die een city layout samenstelt met al de modulars.
Leuk idee voor een layout trouwens! Ik heb ze zelf ook allemaal en een tafel om ze op te zetten maar kom er gewoon niet uit qua layout hoe ik het moet neerzetten |:(. Een luxe probleem maar toch heel erg irritant :+. En dan wetende dat er in januari weer wat bij mag komen.

Hoe maken jullie layouts? Van te voren op papier / digitaal? Of gewoon maar beginnen en kijken hoe het loopt?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30
Mijn hele kerstdorp is ook weer in aanbouw. Vorig jaar had ik de volgende sets staan:
10199 Winter Village Toy Shop
10216 Winter Village Bakery
10222 Winter Village Post Office
10229 Winter Village Cottage
10235 Winter Village Market

Dit jaar heb ik de volgende sets aangeschaft:
10245 Santa's Workshop
10254 Winter Holiday Train

Nu brak ik altijd na de kerst / oud op nieuw deze sets helemaal af om ze in november weer op te bouwen. Het begint echter wat veel te worden en door de hoeveelheid onderdelen en aantal verschillende onderdelen zoek ik me af en toe een ongeluk. Ik denk dat ik ze dit jaar maar opgebouwd laat staan. Zeker nu het dus 7 sets worden in plaats van 5. Inmiddels heb ik alles behalve de 2 nieuwste weer opgebouwd en zal ik komende week een keer starten met de trein of santa's workshop.

Verder ook maar eens over de layout gaan denken. De bochten van de trein zijn helaas te groot om het allemaal op mijn dressoir te zetten, anders kwam het daar te staan met een stuk wit papier als ondergrond.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 14-11-2016 10:13 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Per set in een ziplock zakje doen? Dat zoekt veel sneller.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:24:
Leuk idee.
Heb hier nog mijn kinderlego, dat ik in elkaar wil steken om te zien of ik nog van alles heb.
Om daarna ze mooi weg te steken.

Welke afmetingen gebruik je voor bvb de modular sets of technic sets?
Of splits je deze dan op in verschillende zakjes

Battle.net: NagaByrd#2844

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Ikea heeft handige zakjes in 4 verschillende maten (geen ziplock, maar zelfde idee), twee maten per doos. In een zak van 1.2L kun je redelijk wat kwijt :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:24:
Dat doe ik al, alleen dan in diepvrieszakken met een clipje eromheen :). Ik vind het bouwen ook niet erg hoor, maar het zoeken naar net dat ene kleine onderdeeltje wordt op een bepaald moment toch vervelend. Misschien zijn er voor mij wel gewoon te veel verschillende onderdelen en kleuren binnen het huidige Lego assortiment.

Verder afgelopen week ook nog de 6291 Armada Flagship gekocht. Gebruikt omdat die sets nieuw onbetaalbaar worden maar wel een leuke toevoeging op al mijn piratenschepen :)
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6291-1.jpg?200105191200
Was nog opgebouwd, binnenkort maar eens uit elkaar halen om goed schoon te maken :)

• Señor Sjon
nagasy schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:32:
[...]

Leuk idee.
Heb hier nog mijn kinderlego, dat ik in elkaar wil steken om te zien of ik nog van alles heb.
Om daarna ze mooi weg te steken.

Welke afmetingen gebruik je voor bvb de modular sets of technic sets?
Of splits je deze dan op in verschillende zakjes
Ik heb mijn oude Lego nog niet aangeraakt. Dat zit nog in kratten. Alleen al het piratenlego ligt apart. Je kan gerust meerdere zakken/set doen. Gewoon in het vak setnummer plus zak 1/3 o.i.d. Grondplaten zijn niet zo'n probleem om uit elkaar te houden. :+
GH45T schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:35:
[...]

Dat doe ik al, alleen dan in diepvrieszakken met een clipje eromheen :). Ik vind het bouwen ook niet erg hoor, maar het zoeken naar net dat ene kleine onderdeeltje wordt op een bepaald moment toch vervelend. Misschien zijn er voor mij wel gewoon te veel verschillende onderdelen en kleuren binnen het huidige Lego assortiment.

Verder afgelopen week ook nog de 6291 Armada Flagship gekocht. Gebruikt omdat die sets nieuw onbetaalbaar worden maar wel een leuke toevoeging op al mijn piratenschepen :)
[afbeelding]
Was nog opgebouwd, binnenkort maar eens uit elkaar halen om goed schoon te maken :)
Ze zijn de laatste 10-15 jaar wel helemaal overhoop gegaan met de kleuren. Het zijn er nu minimaal 30 (volgens Lego Architecture boek). En ze hebben veel meer kleine onderdeeltjes om studless design mogelijk te maken. Wat dat betreft is het veel meer gefriemel. :P

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik gebruik voor het opbergen van mijn imperial shuttel nu gripzakjes van 80x120mm en 160x230
het liefst heb ik nog een tussenmaatje maar alles kan je er wel in kwijt..

Zelf had ik ze al een tijd liggen, heb ze wel opnieuw gevonden op http://www.gripzakjes.net/gripzakjes/ (het gaat best hard :P)

Voor minifigs (zonder enorme hoofddeksels en grote accesoires) zijn zakjes van 40x60mm geschikt
en dat alles gaat in een CAS16 doos, dat zou moeten passen :) (de lage variant (halve hoogte) heb ik met losse stukjes geprobeerd, daar kwam ik een eind mee maar was niet genoeg)

voor mij is trouwens nog een MetalBeard's Sea Cow onderweg (MISB) voor 270 euro

[ Voor 33% gewijzigd door mschol op 14-11-2016 10:46 ]

• Señor Sjon
http://www.gripzakjes.net...ipzakjes-met-schrijfvlak/
Neem je toch 60x80 voor minifigs? Je hebt tig maten en ze kosten geen drol.

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:46:
http://www.gripzakjes.net...ipzakjes-met-schrijfvlak/
Neem je toch 60x80 voor minifigs? Je hebt tig maten en ze kosten geen drol.
yup, of die van 55x65. Ik heb nog niks besteld, gewoon aan het proberen geweest met wat ik heb zodat ik in 1x een wat grotere order kan plaatsen :)

• Señor Sjon
Ik vind het geen slecht idee. Zo kan je minifigs eventueel per stuk labelen. Maar waarom zou je die niet gewoon bij de set zelf stoppen? Of doe je zak-in-zak?

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:54:
Ik vind het geen slecht idee. Zo kan je minifigs eventueel per stuk labelen. Maar waarom zou je die niet gewoon bij de set zelf stoppen? Of doe je zak-in-zak?
De hele set komt in 1 doos te zitten met alle stukjes zoveel mogelijk los in zak (eventueel zak-in-zak):

alles stofvrij in zakjes maar wel bij elkaar in 1 doos (waar ik ook nog prima op kan labelen wat er inzit)
en ik weet van werk dat die dozen prima stapelen en stevig zijn. (en na proberen zou hij dus ook groot genoeg moeten zijn voor een 2400 stukjes model)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
GeeBee schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:19:
*knip*

Over de 42043, op Marktplaats staan er genoeg voor rond de 150 euro, maar voor €7 meer heb je een nieuwe. Zie Brickwatch.
Is dit nou een goede investering om te kopen?

Zijn er nou helemaal geen nieuwe kerst setjes meer gekomen?
Zo'n beetje alles uit de kerstdorpjes reeks is niet meer te koop...

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 14-11-2016 11:11 ]

Youtube: DashcamNL

• Gim
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:04:
[...]

De 42043 is een goede investering. Veel onderdelen, leuke bouw (de laadbak is niet echt leuk,maar die gaat rap), en goede speelwaarde.

• Kapoen
Sjoerd schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:57:
[...]

Leuk idee voor een layout trouwens! Ik heb ze zelf ook allemaal en een tafel om ze op te zetten maar kom er gewoon niet uit qua layout hoe ik het moet neerzetten |:(. Een luxe probleem maar toch heel erg irritant :+. En dan wetende dat er in januari weer wat bij mag komen.

Hoe maken jullie layouts? Van te voren op papier / digitaal? Of gewoon maar beginnen en kijken hoe het loopt?
Ik ben van plan om ook zo'n kleine layout als in het filmpje op te zetten. Ik wil echter niet al mijn modulars gebruiken. Op deze manier kan ik af en toe wat wisselen met de modular straat die boven mijn PC zweeft.

Een stratenplan heb ik nog niet, in een kleine layout nemen die stratenplaten van Lego nogal veel moc ruimte in. Dus nu zoek ik een combinatie van zo'n platen, brick built paden en ruimte voor moc's. Met BlueBrick maak ik wat tekeningen om een en ander te proberen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:02
Ik zit er nog steeds aan te denken om een indeling in de editor te maken. Wellicht dat ze als model wel beschikbaar zijn. Aan de andere kant wil ik wellicht voordeuren aanpassen met de losse deuren van de sets van vorig jaar. Oid. Geen idee nog. Maar ga iig als ik iets heb gemaakt dit wel even goed documenteren. De trein komt binnenkort en ik ga daar zeker later de powerfunctions bij halen. Wellicht nog wat rails. Maar dat moeten we allemaal nog bekijken.

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 00:18
Ik ben op zoek naar een degelijk opbergsysteem voor mijn Lego.
Momenteel gebruik ik potjes van IKEA, maar het is niet ideaal om alles naast elkaar neer te leggen.
Ik zoek dus naar een opbergsysteem zoals dit.. Heeft iemand een idee waar je iets soortgelijks kan kopen in België.
Mijn vereisten zijn:
  • Stapelbaar
  • Mogelijkheid tot uitbreiding. Het moet de volgende jaren nog steeds in de handel beschikbaar zijn
  • Verstelbare compartimenten is een plus
Gamma, Brico en dergelijke bieden wel iets in deze stijl aan, maar meestal een metalen versie wat natuurlijk de prijs opdrijft.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Momenteel heb ik 2 modulars, de Volkswagen en Mini en nog wat technic in bezit. De verscheidenheid in soorten bricks is dus relatief groot geworden.

Ook een aangename ervaring met Missing Bricks van Lego te vermelden.
Toen ik deze set opnieuw wou bouwen, bleek er één Trans-Black Plate 1 x 1 te missen.
Ondertussen is er een zending vanuit Denemarken onderweg naar mij met dit steentje .
Aangename service zou ik zeggen _/-\o_ .

[ Voor 31% gewijzigd door perejoseph op 14-11-2016 13:09 ]

• Señor Sjon
Kijk anders even in dit topic? Dit is echt al heel vaak langsgekomen.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nog 2 nachtjes slapen en dan naar Londen! Heb er zin in.
Eindelijk weer wat leuke Lego kopen. (Nog even de Wall-E, Simpsons Huis en kijken wat ze nog meer hebben)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• perejoseph
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:10:
Kijk anders even in dit topic? Dit is echt al heel vaak langsgekomen.
Mea Culpa O-)
bord4kop schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:04:

Twee pro-tips:
  • Mijn Ikea oplossing is prima als je vaak/telkens weer moet opbergen.
    Heb je een vaste werkplek zou ik eerder kijken naar zo 'n soort oplossing:
  • [[url="https://www.nico71.fr/wp-content/gallery/wordplacesorting/DSCF7749.JPG"]afbeelding[/url]]
  • Denk groter dan nu; je zult zien dat Lego net konijnen is; voor je het weet is je verzameling vermenigvuldigd en weer en weer... Dus focus je niet op te kleine bakjes..
bord4kop. Wat voor opbergsysteem gebruik jij? Dit lijkt mij exact het gene waar ik naar zoek.
Mss dat anderen hier ook naar zoeken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn schoonmoeder (bijna 70) heeft ook de 42043 gekocht, maar omdat ze het niet allemaal meer goed ziet was ze vrolijk met een schaar aan de gang gegaan om de slangen op maat te knippen :X
Verknipt dus.. Weet iemand waar ik nieuwe slangen kan halen, via de LEGO site kun je ze niet bestellen volgens mij.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:02
CAP-Team schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:41:
Mijn schoonmoeder (bijna 70) heeft ook de 42043 gekocht, maar omdat ze het niet allemaal meer goed ziet was ze vrolijk met een schaar aan de gang gegaan om de slangen op maat te knippen :X
Verknipt dus.. Weet iemand waar ik nieuwe slangen kan halen, via de LEGO site kun je ze niet bestellen volgens mij.
Contact opnemen met Lego? Ze zijn best coulant en wellicht dat ze meer kunnen leveren dan wat alleen op de website staat.

Daarbij anders Bricklink.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lego bellen. Losse slangen (per meter) leveren ze niet, maar op maat geknipte voor een specifiek model kunnen opgestuurd worden.

• perejoseph
Begrijp me niet verkeerd, maar waarom koopt jouw schoonmoeder nog Lego op die leeftijd? Nog nooit gehoord :)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
perejoseph schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:17:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar waarom koopt jouw schoonmoeder nog Lego op die leeftijd? Nog nooit gehoord :)
Zegt de 25-jarige in het Grote Lego Topic ;)

• Gim
  • Niet online
[...]

Mwah. Op de Lego Shop site zie ik genoeg recensies van mensen op leeftijd. Als ouder zijnde komen we terug bij Lego, als grootouder kan het net zo zeer :) Ik juich het toe _/-\o_ LEGO is voor alle leeftijden (3+).

• Kapoen
Mad-Matt schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:19:
nog 2 nachtjes slapen en dan naar Londen! Heb er zin in.
Eindelijk weer wat leuke Lego kopen. (Nog even de Wall-E, Simpsons Huis en kijken wat ze nog meer hebben)
Ga jij met zo'n grote dozen door Londen sleuren? Ik ben een beetje aan het puzzelen met kleine dozen om aan £125 te geraken. Moest ik zeker weten dat iedere klant die mini Lego store kreeg dan zou ik zelfs gewoon bij PaB cups blijven.

En dan zijn er vermoedelijk nog een paar onbekende store exclusives (zonder Lester) als ik sommige bronnen mag geloven, dus als die niet te groot zijn kan ik die ook nog overwegen.

• DukeBox
  • Laatst online: 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan het met wel voorstellen, alle slangen zijn net iets langer (4 tot 8 mm) dan wordt aangegeven. Daarnaast moest je ze vroeger ook op maat knippen. Ook lijken ze best lang in het zakje (de langere heb je pas later nodig).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• perejoseph
Gim schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:24:
[...]

Mwah. Op de Lego Shop site zie ik genoeg recensies van mensen op leeftijd. Als ouder zijnde komen we terug bij Lego, als grootouder kan het net zo zeer :) Ik juich het toe _/-\o_ LEGO is voor alle leeftijden (3+).
Ik juich dit ook zeker toe. Zelf vroeger maar enkele sets gehad. Ik kan me enkel nog 5987 herinneren.
Nu sinds een jaar of twee is de microbe terug aangewakkerd. Het helpt ook niet als je maar op 5 minuten met de auto van de Lego Store woont ;).

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
PatrickPR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:53:
Gister samen met mijn vrouw begonnen aan de Mini Cooper 10242. Ongeveer 11 jaar geleden voor het laatst lego blokjes in de hand gehad en ik moet zeggen, het voelt weer net als vroeger. Het uitpakken, het in bakjes doen van de verschillende zakjes, het zoeken naar blokjes. Mijn vrouw heeft als kind ook veel met lego gespeeld, dus voor beiden is het een feest van herkenning.

Ik ben blij dat ik al die tijd mijn lego verzameling heb bewaard. Zal zeker van pas komen als wij aan kinderen beginnen. Al vraag ik me wel af wie er meer plezier aan gaat beleven, papa/mama of de kinderen ;) .
Ik lees hier al een hele tijd mee in dit topic. Sinds het bouwen van de Mini Cooper (het eerste model sinds het einde van mijn LEGO-tijdperk, zie hierboven) is het altijd blijven kriebelen.

Bij de vorige post was het nog niet zo ver, maar inmiddels gaan mijn vrouw en ik hard naar de 9 maanden. Door de komst van onze zoon in december en omdat ik 30 jaartjes oud ben geworden, heb ik van mijn vrouw het Wall-E pakket (21303) gekregen om alvast in de stemming te komen. Het zal nog wel een aantal jaren duren voordat onze zoon met LEGO speelt, maar de eerste DUPLO sets zijn al uitgezocht O-) . Binnenkort eerst zelf maar eens aan Wall-E beginnen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:28:
[...]

Ga jij met zo'n grote dozen door Londen sleuren? Ik ben een beetje aan het puzzelen met kleine dozen om aan £125 te geraken. Moest ik zeker weten dat iedere klant die mini Lego store kreeg dan zou ik zelfs gewoon bij PaB cups blijven.

En dan zijn er vermoedelijk nog een paar onbekende store exclusives (zonder Lester) als ik sommige bronnen mag geloven, dus als die niet te groot zijn kan ik die ook nog overwegen.
Ik ben een macho :D

Desnoods pakken we de metro terug naar het hotel, dumpen we daar alles in de kofferbak en weer terug naar de stad.

• CAP-Team
  • Laatst online: 12:06

CAP-Team

XBL: CAPTeam

[...]

Tja ieder z'n hobby. Ze heeft al best veel Technic setjes, waaronder ook de Claas (42054) en 42040 en 42024..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Gim
  • Niet online
perejoseph schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:36:
Ik juich dit ook zeker toe. Zelf vroeger maar enkele sets gehad. Ik kan me enkel nog 5987 herinneren.
Nu sinds een jaar of twee is de microbe terug aangewakkerd. Het helpt ook niet als je maar op 5 minuten met de auto van de Lego Store woont ;).
Ik had vroeger ook niet echt veel sets (mjah, wel veel kleintjes), maar vond het dan wel weer leuk dat ik een paar van de grotere sets terugzag in de vitrinekasten bij de LEGO beurs (museum) :) En tja, nu is het inderdaad weer behoorlijk aangewakkerd. Een aantal directe favorieten in huis gehaald en een aantal sets die er weldra uitgaan; een eerste investering en nu rustig aanzien wat voor leuks er nog uit gaat komen.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005

Shabbaman

Got love?

dfrenner schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:04:
[...]

Je kan via de Lego-site 10254 en 10245 kopen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Señor Sjon
Kapoen schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:28:
[...]

Mwoah, de Caterham, Piratenchess of het Doolhof zijn niet zo groot en daarmee kan je wel de 125 pond halen.

• Kapoen
De Maze heb ik ook op mijn verlanglijst staan inderdaad. Die staat trouwens al op 'retiring soon' dus het is de moment om deze te kopen.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:24:
De Maze heb ik ook op mijn verlanglijst staan inderdaad. Die staat trouwens al op 'retiring soon' dus het is de moment om deze te kopen.
De maze gaat er sneller uit dan andere Ideas sets of niet? Zal de verkoop ervan tegenvallen?

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

perejoseph schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:33:
[...]

Mea Culpa O-)

[...]

bord4kop. Wat voor opbergsysteem gebruik jij? Dit lijkt mij exact het gene waar ik naar zoek.
Mss dat anderen hier ook naar zoeken.
Ik gebruik Ikea prutta. Link naar Ikea in de post:

bord4kop in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

| Security Management |

• perejoseph
Die heb ik ook gekocht. Ik doelde eigenlijk op het opslagsysteem op de tweede foto.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
almightyarjen schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:30:
[...]

De maze gaat er sneller uit dan andere Ideas sets of niet? Zal de verkoop ervan tegenvallen?
Verkoop van die set zal inderdaad wel tegenvallen. Set is van april dit jaar...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vind het ook echt een prut set

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34

icecreamfarmer

en het is

Waarom knipt ze die? Ze zijn al op lengte.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Kapoen
almightyarjen schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb inderdaad ook de indruk dat die heel snel uit assortiment gaat. Als ik een gokje mag wagen vallen de verkopen tegen omdat heel veel reviews aangeven dat het concept eigenlijk niet zo goed werkt. Het balletje blijft te vaak steken om echt lekker te kunnen spelen.

Ik heb deze set voorlopig op mijn lijst gezet omdat het wel een degelijke parts pack is denk ik. Een 32x32 baseplate is altijd meegenomen, en de vele gladde plaatjes komen altijd van pas. De Tweaker in mij wil zoveel mogelijk nuttige bricks in die £125 duwen >:)

• Gim
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:55:
Waarom knipt ze die? Ze zijn al op lengte.
Wellicht omdat je ze vroeger wel moest knippen.

• Gim
  • Niet online
Heeft iemand LEGO 75827 Ghostbusters Firehouse Headquarters? Zou dit exemplaar qua schaal goed staan bij modular buildings zoals Pet Shop e.d.? Of is het echt een op zichzelf staand exemplaar.

Niet dat ik deze NU ga kopen. Kost de nodige centjes dus zal nog wel even duren :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 14-11-2016 16:15 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Op YT heeft NerdCubed hem bekeken en een review gedaan met de modulars op de achtergrond, hij is echt een stuk groter

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:17:
Op YT heeft NerdCubed hem bekeken en een review gedaan met de modulars op de achtergrond, hij is echt een stuk groter
Als zijnde niet alleen groter omdat het een groot gebouw is, maar niet passend qua schaal. Ik ga NerdCubed eens opzoeken. YT, had ik eigenlijk zelf ook kunnen bedenken; excuses 8)7 Gelijk even nagaan of de Ecto-1 er dan wel bij/in past :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 14-11-2016 16:23 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Gim schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:21:
Als zijnde niet alleen groter omdat het een groot gebouw is, maar niet passend qua schaal. Ik ga NerdCubed eens opzoeken. YT, had ik eigenlijk zelf ook kunnen bedenken; excuses 8)7
Nou ja, op zich zijn zowel de GBHQ als de Modulars gemaakt op minifig-schaal. Alleen zijn de Modulars niet echt realistisch bemeten. Als je een minifig was en er in zou rondlopen dan merk je dat de ruimte aan alle kanten gewoon te krap is. Voor zover ik het bij de GBHQ kan zien is dat allemaal wat realistischer en ruimer bemeten. Maar daarmee valt het gebouw dus ook groter uit dan de reguliere Modulars. Zelfde schaal, maar anders toegepast.

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:14:
Heeft iemand LEGO 75827 Ghostbusters Firehouse Headquarters? Zou dit exemplaar qua schaal goed staan bij modular buildings zoals Pet Shop e.d.? Of is het echt een op zichzelf staand exemplaar.

Niet dat ik deze NU ga kopen. Kost de nodige centjes dus zal nog wel even duren :P
ik heb hem en hij is echt groter dan de rest en je kan hem, naar mijn smaak, niet echt laten passen bij de rest

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:11:
[...]

Wellicht omdat je ze vroeger wel moest knippen.
Klopt. Dat was in ieder geval bij de 8868 het geval. Op de eerste pagina's van de bouwinstructie stond zelfs een lineaal afgebeeld, als ik me goed herinner.
[...]
Gelijk even nagaan of de Ecto-1 er dan wel bij/in past :)
Die past erin :Y

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:28:
[...]

ik heb hem en hij is echt groter dan de rest en je kan hem, naar mijn smaak, niet echt laten passen bij de rest
De Ecto-1 lijkt echter wel weer te passen, afgaand op een afbeelding in dit artikel:
http://www.beardednerd.se...-vs-the-brick-bank-10251/

(In het artikel wordt de Brick Bank vs Firehouse HQ besproken)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 14-11-2016 16:35 ]

• Kapoen
[...]

Als zijnde niet alleen groter omdat het een groot gebouw is, maar niet passend qua schaal. Ik ga NerdCubed eens opzoeken. YT, had ik eigenlijk zelf ook kunnen bedenken; excuses 8)7 Gelijk even nagaan of de Ecto-1 er dan wel bij/in past :)
De Ecto-1 staat ook dicht bij zijn pensioen, dus als je die nog niet hebt kan je best niet te lang meer wachten met aankopen.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

perejoseph schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:34:
[...]

Die heb ik ook gekocht. Ik doelde eigenlijk op het opslagsysteem op de tweede foto.
ahhhh.. ik snappum

is not mine.. Foto is van nico71.fr zn werkplek :9~

| Security Management |

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TeK schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:11:
Ik weet niet zeker of ik dit hier moet vragen of juist in aanbiedingen topic, dus excuses als het mis is hier.
En ja ik voel me wel een beetje een trespasser hierro.

[mbr]*knip* Uit de topic-warning: Dit topic is alleen voor the Real Thing. Discussie hierover is verwijderd. Ook discussie over de invulling van de topic-warning is hier off-topic. [/]
FYI:
nep-lego discussie

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:34:
[...]

De Ecto-1 lijkt echter wel weer te passen, afgaand op een afbeelding in dit artikel:
http://www.beardednerd.se...-vs-the-brick-bank-10251/

(In het artikel wordt de Brick Bank vs Firehouse HQ besproken)
die kan er idd prima bij, om hem erin kwijt te kunnen moet je het interieur wat aanpassen

• Pittie
  • Laatst online: 14:42
Leuke video weer!
Bedankt wederom erg mooi en te zien.
Gim schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:53:
Om toch een idee van omvang te hebben wanneer er meerdere modular pakketten om de hoek komen kijken zonet dit filmpje gezien...

YouTube: All 9 Lego Modulars 2014 in one block!

Machtig mooi maar idd ook groot... En dan zitten de nieuwste buildings er nog niet eens bij. Afzonderlijk al mooi, samen indrukwekkend.

Deze heeft wel 5 stuks dubbel uitgevoerd, dus ze nemen iets minder plek in beslag!
Ik mis zelf de Cinema Plaza (en deze gaat er waarschijnlijk ook niet komen) en de 2 nieuwste nog.
Daarnaast is mijn Market street niet 100% compleet, daar mis ik nog een paar kleine, heel dure onderdelen van.

[ Voor 61% gewijzigd door Pittie op 14-11-2016 20:13 ]

• Pittie
  • Laatst online: 14:42
** sorry dubbelpost **

[ Voor 96% gewijzigd door Pittie op 14-11-2016 20:13 . Reden: ** sorry dubbelpost ** ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Gister op brickmania in antwerpen leuke set voor zoonlief op de kop getikt: 10697 (1500 stenen) voor 49,95 :+

Afbeeldingslocatie: https://www.brickwatch.net/images/sets/10697.png

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:22
Roeligan schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:33:
Gister op brickmania in antwerpen leuke set voor zoonlief op de kop getikt: 10697 (1500 stenen) voor 49,95 :+

[afbeelding]
dat had ik moeten weten, had je er voor mij ook 1 mee kunnen nemen!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Was de laatste, Rens ook al jaloers (was mee)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Kapoen
stefanass schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
[...]
dat had ik moeten weten, had je er voor mij ook 1 mee kunnen nemen!
Die set moet je zeker nog kunnen vinden in verschillende winkels. Rond Pasen en Sinterklaas staat die altijd wel ergens in promo. Volgend jaar brengt Lego wel andere classic sets uit, deze staat ook op 'retiring soon'.
Roeligan schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:33:
Ik vind dat kleurenpallet mooi om te zien aan de linkerkant. En de traktor in het midden is ook een blikvanger, zo te zien is die zelfs minifig scale _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 14-11-2016 21:08 ]

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
Via de HumbleBundle diverse LEGO boeken gekocht. Nu wil ik wat setjes op bricklink bij elkaar klikken uit The LEGO Christmas Ornaments Book en LEGO Neighborhood Book.
Nu heb ik al even gezocht naar XML bestanden die hier al van zijn maar niet gevonden. Invoeren is best een behoorlijke klus bij veel onderdelen. Iemand suggesties? Of wellicht wel weet waar XML bestanden van deze bouwwerken te vinden zijn?

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
perejoseph schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:34:
[...]

Zoek eens naar Allit Varioplus Basic. Ik heb ze zelf bij Amazon.de aangeschaft.
Allit heeft sowieso een hele variatie aan fantastische opbergoplossingen.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-11 11:06
sjong schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:14:
Via de HumbleBundle diverse LEGO boeken gekocht. Nu wil ik wat setjes op bricklink bij elkaar klikken uit The LEGO Christmas Ornaments Book en LEGO Neighborhood Book.
Nu heb ik al even gezocht naar XML bestanden die hier al van zijn maar niet gevonden. Invoeren is best een behoorlijke klus bij veel onderdelen. Iemand suggesties? Of wellicht wel weet waar XML bestanden van deze bouwwerken te vinden zijn?
http://fungineering.co.uk heb je hier iets aan?
downloaden van lxf importeer het in ldd en je kunt een lijst eruit halen.
export bom.

anders gewoon ff zoeken :
lego christmas ornaments xml files download
of zoeken op lxf files en die importeren

• sjong
leosand schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:34:
[...]

http://fungineering.co.uk heb je hier iets aan?
downloaden van lxf importeer het in ldd en je kunt een lijst eruit halen.
export bom.

anders gewoon ff zoeken :
lego christmas ornaments xml files download
of zoeken op lxf files en die importeren
Thnx, vanavond even op die site kijken. Op XML had ik al even gezocht maar niet iets passends gevonden helaas.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:02
Fan bouwt de Ghelamco-arena, het voetbalstadion van AA Gent, na met 235000 blokjes. Nu nog de stoelen vullen en de match kan beginnen.

http://www.hln.be/regio/n...o-arena-in-lego-a2979537/

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:46:
De Ecto-1 staat ook dicht bij zijn pensioen, dus als je die nog niet hebt kan je best niet te lang meer wachten met aankopen.
Thanks. Al over nagedacht 8) De Ecto-1 heb ik onlangs besteld en hiervan kreeg ik gisteren melding dat ie verzonden is.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

sjong schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:14:
Ik heb ze gewoon stuk voor stuk ingegeven in Bricklink. Was wel wat werk, maar dit hoort bij de hobby toch? Was wel verschoten van de prijs als ik alles uit het boek wil maken.

Bricklink Store - Steam

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Interview met een Nederlander die de 10k support heeft gehaald op Ideas met zijn Spaceballs camper:

https://ideas.lego.com/blogs/1-blog/post/92

Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/b8b/cc7/64334/1448543-Eagle_5_Ideas_title.png

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• sjong
nielsvv schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:54:
[...]

Ik heb ze gewoon stuk voor stuk ingegeven in Bricklink. Was wel wat werk, maar dit hoort bij de hobby toch? Was wel verschoten van de prijs als ik alles uit het boek wil maken.
Heb je ze toevallig nog als aparte lijsten in Bricklink staan? >:)
Anders van het weekend maar even wat tijd uittrekken voor invoerwerk :'(
Mocht de tip van Leosand ook niet lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door sjong op 15-11-2016 11:23 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)