Had er al vaker van gehoord, maar nu ook maar eens gegoogeld. Prachtige set zeg, ik ben wel benieuwd hoe lang je er mee bezig zal zijn. Plaats hier maar een paar keer wat WIP-foto's. Veel plezier er mee.
De 71040 vindt ze vast ook heel leuk.Angeloonie schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:02:
![]()
Zaterdag voor het boodschappen mijn vrouw zover gekregen om even mee te gaan naar de Intertoys
Daar zag ik deze staan (van haar favo Disney film), en die hebben we gekocht (met 15% korting):
Bizar groot dat prijsverschil tussen NL en de UK..
Zal zeker gebeuren.
Enkel moet ik van mijn oudste dochter PC scherm zien terug te krijgen.
Stukjes op bricklink zoeken is een piece of cake daartegenover lol.
Enkel moet ik van mijn oudste dochter PC scherm zien terug te krijgen.
Stukjes op bricklink zoeken is een piece of cake daartegenover lol.
Guardian1980 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:51:
Had er al vaker van gehoord, maar nu ook maar eens gegoogeld. Prachtige set zeg, ik ben wel benieuwd hoe lang je er mee bezig zal zijn. Plaats hier maar een paar keer wat WIP-foto's. Veel plezier er mee.
morgen even een wasnetje halen voor de imperial shuttle, die mag inmiddels wel uitelkaar om ruimte te maken voor andere modellen..
iemand nog tips voor zo'n ding dat fijn genoeg is dat er geen lego doorheen valt?
iemand nog tips voor zo'n ding dat fijn genoeg is dat er geen lego doorheen valt?
[ Voor 24% gewijzigd door mschol op 08-11-2016 00:06 ]
Om in de wasmachine te wassen bedoel je? Gebruik dan liever 2 kussenslopen in elkaar. Weet je zeker dat er niks doorheen glipt..mschol schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:05:
morgen even een wasnetje halen voor de imperial shuttle, die mag inmiddels wel uitelkaar om ruimte te maken voor andere modellen..
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
niet perse in de wasmachine, handwasje is voor mij ook al goed genoegkeverjeroen schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:39:
[...]
Om in de wasmachine te wassen bedoel je? Gebruik dan liever 2 kussenslopen in elkaar. Weet je zeker dat er niks doorheen glipt..
kussenslopen is wel een goeie
Ik heb de zak lego die ik gekregen had compleet uit elkaar gehaald, alles over 3 kussenslopen verdeeld en dichtgemaakt met 3 tie-wraps per sloop (just to be sure). Op 30ºC korte programma met een btj witte was wasmiddel en het ruikt weer heerlijk en is lekker schoon!
Daarna halve dag op een handdoek gelegd om te drogen.
Daarna halve dag op een handdoek gelegd om te drogen.
[ Voor 9% gewijzigd door DP Kunst op 08-11-2016 08:55 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Wow, veel plezier met de bouw er van. Zou deze ook wel bij elkaar willen sprokkelen maar dat is nog best een dure set om bij elkaar te hebben.shevchenko schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:50:
Voila de laatste 160 stukjes besteld en betaald.![]()
De MOC Avenue Saint Jacques kan dan gebouwd worden![]()
https://i.imgur.com/P1vvWil.jpg
https://i.imgur.com/qp0omUq.jpg
Wat heeft het jouw in totaal gekost?
Net zelf de Parisian Restaurant klaar. Prachtige set zeg. Echt een aanrader voor degene die deze nog niet hebben.
Maar die krijgt ze niet
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Weten jullie of lego home maker poppetjes/artikelen enige waarde heeft ? Het is gebruikt.
Ik heb ook dieren/voertuigen ervan ?
Ik wil een bundel op internet zetten vandaar de vraag.
Tja vanalles
los spul is zo te zien niet echt wat waard, hele sets levert nog wel wat op:vso schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:39:
Weten jullie of lego home maker poppetjes/artikelen enige waarde heeft ? Het is gebruikt.
https://www.bricklink.com...sp?catType=S&catString=85
Wellicht hieraan meedoen?almightyarjen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:19:
Mijn Winter Village is inmiddels ook in aanbouw
[afbeelding]
En ook ik ga twee pinguins hebben
http://www.bouwsteentjes....-lego-kerstdorp-van-2016/
Breng m niet op ideeën, dan maakt niemand meer kansExocet schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:22:
[...]
Wellicht hieraan meedoen?
http://www.bouwsteentjes....-lego-kerstdorp-van-2016/
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Dan vraag je je toch echt af wat voor wereldvreemde mensen zulke belachelijke bedragen willen betalen voor setjes die je nog gewoon via Marktplaats voor €20-€30 per stuk kunt kopen!
Dat kersthuisje heb ik gewoon in elkaar gezet. 
Overigens, voor de snelle beslissers: Pet Shop is er weer: https://shop.lego.com/nl-NL/Dierenwinkel-10218
Denk dat ie max nog een maand te koop is, dus heb hem zelf maar snel besteld. Laatste dagen stond ie al op uitverkocht.
En ik had mezelf voorgenomen even niks te bestellen.
Overigens, voor de snelle beslissers: Pet Shop is er weer: https://shop.lego.com/nl-NL/Dierenwinkel-10218
Denk dat ie max nog een maand te koop is, dus heb hem zelf maar snel besteld. Laatste dagen stond ie al op uitverkocht.
En ik had mezelf voorgenomen even niks te bestellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 08-11-2016 16:05 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik denk dat dat geldt voor veel aangeboden lots; mensen willen een bepaalde set heel graag hebben, en gaan dan mee in de spanning van het bieden, zonder van tevoren een maximum bod in gedachte te nemen, of dat ze zich daar door de spanning niet aan houden.
Die heb ik ook nog in de doos liggen, die ga ik ook maar eens op catawiki plempen dan.
Wat een waanzin.... laatst stond er ook een horloge op met biedingen boven de 130 euro, vond hem wel mooit dus ben hem eens op gaan zoeken. Nieuw voor 10 euro op amazon
[ Voor 0% gewijzigd door FotW op 08-11-2016 16:22 . Reden: 130 ipv 30... ]
In Oberhausen hadden ze er afgelopen zaterdag ook nog 2 van die Pet Shops. Ik heb er zelf geen meegenomen. Ik had voor m'n tripje al reviews bekeken van alle modulars die er gemaakt zijn en valt toch echt op dat vooral het interieur best kaal is tot het Parisian Restaurant. Petshop vond ik eigenlijk nog de ergste waar 2 kamers gewoon kaal zijn met verf en verhuisdozen. Zijn vast mensen die het grappig vinden, maar ik vond het gewoon vrij lui en dat Lego zich er nogal makkelijk van afmaakt ipv de set compleet af te werken. Natuurlijk kan ik het zelf inrichten, maar dat is het punt niet.
Ik ga denk ik wel ff een gokje wagenDP Kunst schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:53:
[...]
Breng m niet op ideeën, dan maakt niemand meer kans
Toch wordt Pet Shop wel goed gewaardeerd door allerlei reviews en gebruikers. Detective Office heeft het al een stuk zwaarder (is meer een speelstuk dan een AFOL-stuk). Overigens is de Palace Cinema nog kaler.AppieNL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:22:
In Oberhausen hadden ze er afgelopen zaterdag ook nog 2 van die Pet Shops. Ik heb er zelf geen meegenomen. Ik had voor m'n tripje al reviews bekeken van alle modulars die er gemaakt zijn en valt toch echt op dat vooral het interieur best kaal is tot het Parisian Restaurant. Petshop vond ik eigenlijk nog de ergste waar 2 kamers gewoon kaal zijn met verf en verhuisdozen. Zijn vast mensen die het grappig vinden, maar ik vond het gewoon vrij lui en dat Lego zich er nogal makkelijk van afmaakt ipv de set compleet af te werken. Natuurlijk kan ik het zelf inrichten, maar dat is het punt niet.
En dan te bedenken dat er nog een bedrag bij komt voor Catawiki, én dat Catawiki ook nog een deel inhoudt van wat naar de verkoper gaat. Catawiki is de grote winnaar hierin.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ja, mensen vinden het leuk dat het 2 huisjes zijn, maar ik heb niemand echt lyrisch zien worden over het interieur (en het petshop gedeelte omgebouwd tot tweede woonhuis wat sommige doen, zegt ook wel genoeg). Detective officie gaat hier ook niet komen nee, vind ik ook vrij suf. Palace Cinema is inderdaad kaal, projector niet in aparte ruimte en lekker lui een rode baseplate zodat de vloer in de bios ook niet meer hoeft te worden gebouwd.Señor Sjon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:33:
[...]
Toch wordt Pet Shop wel goed gewaardeerd door allerlei reviews en gebruikers. Detective Office heeft het al een stuk zwaarder (is meer een speelstuk dan een AFOL-stuk). Overigens is de Palace Cinema nog kaler.
Brickbank vind ik nog wel redelijk, maar komt hier waarschijnlijk ook niet.
[ Voor 33% gewijzigd door AppieNL op 08-11-2016 16:48 ]
Parisian Restaurant heb ik aan het begin van het jaar gekocht als eerste modular. Nu dus de Pet Shop. Brick Bank zie ik nog wel verschijnen hier en ook de aangekondigde https://shop.lego.com/nl-NL/Gebouwenset-10255 gaat hier denk ik wel komen (ondanks de heftige prijs).
Ach ja als ik willekeurige sets van Lego of wat dan ook opzoek op Catawiki dan kan ik me al snel heel rijk rekenen. Heb volgens de geboden bedragen daar alleen al een godskapitaal aan van die Lego Rails met geleiding (de 'oude'). Ga je naar sets als de Emerald Night kijken vallen me de klompen uit, wat een geld...keverjeroen schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:43:
[...]
En dan te bedenken dat er nog een bedrag bij komt voor Catawiki, én dat Catawiki ook nog een deel inhoudt van wat naar de verkoper gaat. Catawiki is de grote winnaar hierin.
(* Kuusj vind het allemaal heel leuk en aardig maar het meeste staat gewoon op zolder in kasten opgeborgen
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Assembly square vind ik dus echt awesome. Zoveel kamertjes en allemaal leuk ingericht en lekker divers. En ziet er van buiten ook mooi uit.
Palace Cinema sla ik inderdaad ook over. PetShop heb ik als eerste gekocht. Erg leuk om te bouwe, maar was ook de eerste. Met de ervaringen die ik nu heb van Parisian Restaurant moet er nog wel wat gebeuren met de binnenkant.
Toch wil ik de set nog wel verder compleet maken met Detective's Office, BrickBank en Assembly Square
Toch wil ik de set nog wel verder compleet maken met Detective's Office, BrickBank en Assembly Square
Afgelopen week nog een setje van 11 van die rails gevonden bij de kringloop voor het astronomische bedrag van €2,50.kuusj98 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:51:
[...]
Ach ja als ik willekeurige sets van Lego of wat dan ook opzoek op Catawiki dan kan ik me al snel heel rijk rekenen. Heb volgens de geboden bedragen daar alleen al een godskapitaal aan van die Lego Rails met geleiding (de 'oude'). Ga je naar sets als de Emerald Night kijken vallen me de klompen uit, wat een geld...
(* Kuusj vind het allemaal heel leuk en aardig maar het meeste staat gewoon op zolder in kasten opgeborgen.)
Die prijzen op catawiki slaan écht nergens op. Misschien binnenkort maar eens zien wat ik daar nog voor een boxed Fire Brigade 10197 kan krijgen, 2x Assembly Square?
[ Voor 7% gewijzigd door SandaX op 08-11-2016 17:13 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
BMW motoren zijn alleen voor 40+ 
* Señor Sjon rent
* Señor Sjon rent
Lego Mustang Update #1.
Gisteren en vandaag heb ik het voorste gedeelte van het chassis afgerond en besturing, vering en de remmen toegevoegd.
Tot nu toe is het nog best goed te doen, het duurt allemaal wel lang, maar het is wel weer eens superleuk om op zo'n manier met Lego bezig te zijn. Soms maak ik een foutje en dan kom ik er pas een uur later achter en dan moet ik weer de helft uit elkaar halen, maar goed dat hoort erbij.
Hier en daar gebruik ik voor de chassis andere kleuren zodat ik voor de buitenkant/interieur wel de juiste kleuren kan gebruiken. Tevens heb ik niet alle onderdelen dus bij het remmechanisme ben ik creatief met m'n eigen onderdelen geweest.
Binnenkort volgen er weer nieuwe foto's (en hopelijk ook iets betere kwaliteit foto's
)

Gisteren en vandaag heb ik het voorste gedeelte van het chassis afgerond en besturing, vering en de remmen toegevoegd.
Tot nu toe is het nog best goed te doen, het duurt allemaal wel lang, maar het is wel weer eens superleuk om op zo'n manier met Lego bezig te zijn. Soms maak ik een foutje en dan kom ik er pas een uur later achter en dan moet ik weer de helft uit elkaar halen, maar goed dat hoort erbij.
Hier en daar gebruik ik voor de chassis andere kleuren zodat ik voor de buitenkant/interieur wel de juiste kleuren kan gebruiken. Tevens heb ik niet alle onderdelen dus bij het remmechanisme ben ik creatief met m'n eigen onderdelen geweest.
Binnenkort volgen er weer nieuwe foto's (en hopelijk ook iets betere kwaliteit foto's

Die staat hier ook op mijn verlanglijst. Het geld heb ik al gereserveerdSeñor Sjon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:49:
Parisian Restaurant heb ik aan het begin van het jaar gekocht als eerste modular. Nu dus de Pet Shop. Brick Bank zie ik nog wel verschijnen hier en ook de aangekondigde https://shop.lego.com/nl-NL/Gebouwenset-10255 gaat hier denk ik wel komen (ondanks de heftige prijs).
En de 10243 en de 10246, dat wordt een een aanslag op het komende vakantiebudget
[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 08-11-2016 22:23 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
wat happend met de technic modelen?
ligt het aan mij of valt mij het tegen omdat de vorige modelen zo mooi/goed/vet waren?

ligt het aan mij of valt mij het tegen omdat de vorige modelen zo mooi/goed/vet waren?

Volgens mij komen de beste modellen altijd in de 2e helft van het jaar. Enige gave die er nu bij zit vind ik dat schip. De rest is allemaal niet echt interessant...
voor 40 jaar lego technic (ofzo?) zijn dat matige modellen, dat schip is de meest aardige..leosand schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:49:
wat happend met de technic modelen?
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, het schip is wel mooi. De rest gaat mijn hart niet echt sneller van kloppen.
Edit: Ok, misschien die RC Racer om zo een afstandsbediening binnen te harken.
[ Voor 32% gewijzigd door ElectricHead op 09-11-2016 08:52 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik vind het nog best leuke modellen om te zien! Misschien minder om te bouwen maar verder zien ze er erg leuk uit!
Dit. Ze zetten er op dat lego Technic 40 jaar bestaat. En vervolgens bevatten de modellen maar heel weinig techniek. Dat is toch geen ode aan lego technic?mschol schreef op woensdag 09 november 2016 @ 03:32:
[...]
voor 40 jaar lego technic (ofzo?) zijn dat matige modellen, dat schip is de meest aardige..
Aan de andere kant, het lijken me wel echt speelbare modellen voor de kinderen, in tegenstelling tot grotere modellen die weliswaar functioneren, maar toch vooral als display neergezet worden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit:
Het ziet er erg mooi uit (voor kinderen, speelbaar), maar zoals jullie allemaal zeggen; kan er niet warm voor lopen.
Bij de oudere sets, bijv. 8448, de backhoe 8455, of mijn favo de graafmachine 8043, was je onder de indruk van de techniek. Zo moet het ook zijn m.i. Doorkijkjes "onder de motorkap", inzicht hoe het werkt
Dit is meer om te 'spelen', leuk uiterlijk, wat stickers..
Nee, dit is niet wat ik ga kopen..
Maarja, ik ben waarschijnlijk ook niet de doelgroep
en dit:la_fusion schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:45:
Ik vind het nog best leuke modellen om te zien! Misschien minder om te bouwen maar verder zien ze er erg leuk uit!
Mee eens, ook de rest van de reacties hierbovenDrivinUCrazy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:38:
[...]
Dit. Ze zetten er op dat lego Technic 40 jaar bestaat. En vervolgens bevatten de modellen maar heel weinig techniek. Dat is toch geen ode aan lego technic?
Aan de andere kant, het lijken me wel echt speelbare modellen voor de kinderen, in tegenstelling tot grotere modellen die weliswaar functioneren, maar toch vooral als display neergezet worden.
Het ziet er erg mooi uit (voor kinderen, speelbaar), maar zoals jullie allemaal zeggen; kan er niet warm voor lopen.
Bij de oudere sets, bijv. 8448, de backhoe 8455, of mijn favo de graafmachine 8043, was je onder de indruk van de techniek. Zo moet het ook zijn m.i. Doorkijkjes "onder de motorkap", inzicht hoe het werkt
Dit is meer om te 'spelen', leuk uiterlijk, wat stickers..
Nee, dit is niet wat ik ga kopen..
Maarja, ik ben waarschijnlijk ook niet de doelgroep
| Security Management |
Eerst dacht ik de 42065 kan nog wel interessant zijn qua PF onderdelen (set heeft maar 370 onderdelen waarvan er veel worden gebruikt voor de tracks), dus misschien valt het wel mee qua prijs. Maar als ik de onderstaande link moet geloven gaat ie zo'n €80 kosten, beetje duur naar mijn idee...
En hier zie je de prijslijst. Tevens kan je hier ook de B modellen zien.
Ik ben benieuwd.Remy!!!! schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:12:
Lego Mustang Update #1.
Binnenkort volgen er weer nieuwe foto's (en hopelijk ook iets betere kwaliteit foto's)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er wel goed uit.. volgens mij kan ik niet zo 123 het verschil zien dan met de instructie die sheepo geeft
PSN: McMillan0984
Of als je meer dan 15.000+ km per jaar rijd dan is er weinig keuze omdat de inruil waarde van de BMW normaal blijft en alle andere merken aardig richting niets gaanSeñor Sjon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:45:
BMW motoren zijn alleen voor 40+
* Señor Sjon rent
Maar goed het is wel een mooi model alleen vind ik de buddy seat wat uit verhouding klein en dun. Maar goed wel een mooi model
Of je tikt nog een 42030 op de kop. Afstandbediening en een lekker setje motoren erbij.ElectricHead schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:42:
Inderdaad, het schip is wel mooi. De rest gaat mijn hart niet echt sneller van kloppen.
Maar idd, schip ziet er aardig uit.
Cool!Remy!!!! schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:12:
Lego Mustang Update #1.
Binnenkort volgen er weer nieuwe foto's (en hopelijk ook iets betere kwaliteit foto's)
Zelf iets verzinnen en bouwen is natuurlijk nog leuker
Ik heb al een motorsetje dat je los kunt kopen om in o.a. de dragster in te bouwen en de 24 uurs LeMans auto. Die Volvo is wel erg gaaf, maar over de 200 euro voor een set is bij mij wel een beetje een grens.Gim schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:16:
[...]
Of je tikt nog een 42030 op de kop. Afstandbediening en een lekker setje motoren erbij.
Ik heb de Arocs ook staan en dat ging al met veel pijn en moeite.
[ Voor 7% gewijzigd door ElectricHead op 09-11-2016 11:34 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Of je koop 3x de 42065 voor hetzelfde geld? Die shovel is enorm (en duur).Gim schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:16:
[...]
Of je tikt nog een 42030 op de kop. Afstandbediening en een lekker setje motoren erbij.
3x €80 of 1x €150... klinkt niet echt als een goed alternatiefSeñor Sjon schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:38:
Of je koop 3x de 42065 voor hetzelfde geld? Die shovel is enorm (en duur).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
42030 heeft tenminste nog panels/lift-arms in een bruikbare kleur en hoeveelheid en heeft ook nog andere nuttige steentjes. 3x 42056 geeft je enkel veel tracksDukeBox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:43:
[...]
3x €80 of 1x €150... klinkt niet echt als een goed alternatief
Dat hoef je mij niet te vertellen..chrisO schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:47:
42030 heeft tenminste nog panels/lift-arms in een bruikbare kleur en hoeveelheid en heeft ook nog andere nuttige steentjes. 3x 42056 geeft je enkel veel tracks
https://www.brickwatch.ne...O-L350F-Wheel-Loader.htmlDukeBox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:43:
[...]
185 euri minimaal. De 42065 verwacht ik nog wel goedkoper, maar vergeleken op RRP is het wel een factor 3.
Overigens, die enorme technic modellen moet ik me echt doorheen ploegen.
2/3 weken geleden was ie nog 149 bij toys r us (zie lego aanbiedingen topic).
Ik denk dat ik, na het lezen van dit topic weer eens ga kijken of ik kan sparen voor wat nieuwe Lego. Was altijd erg leuk om mee te spelen als kind en dit topic brengt oude herinneringen op. 
Offtopic: Check the time.
Offtopic: Check the time.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Daar hebben we nu niet zoveel aan toch?DukeBox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:06:
[...]
2/3 weken geleden was ie nog 149 bij toys r us (zie lego aanbiedingen topic).
Dit gaat wel heel erg offtopic maar Ja en nee, aangezien de andere set ook nog niet te krijgen is voor die prijs is gewoon de vergelijking die je maakt niet handig.
Ook voor de huidige prijs van 180 op amazon is het nog steeds de betere keuze. Veel bruikbare onderdelen (servo, kleine, middel én grote motor), geen lastige kleuren en daarnaast misschien nog veel belangrijker, leuk om te maken en mee te 'spelen' wanneer ie af is.
ITT: aanbiedingprijzen vergelijken met adviesprijzen. Altijd slim! NOT!DukeBox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:43:
[...]
42030 heeft een adviesprijs van 250 euro in Nederland (220 Duitsland).
Dit is dus juist goedkoop voor een compleet RC pakket. Als je het op Lego.nl wil kopen ben je aan de PF al 55 euro kwijt. Dat is dus zonder de onderdelen. En het is dus een adviesprijs, wat ook weer betekent dat je hem makkelijk gaat kunnen scoren volgend jaar voor 50-60 euro.Remy!!!! schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:31:
Eerst dacht ik de 42065 kan nog wel interessant zijn qua PF onderdelen (set heeft maar 370 onderdelen waarvan er veel worden gebruikt voor de tracks), dus misschien valt het wel mee qua prijs. Maar als ik de onderstaande link moet geloven gaat ie zo'n €80 kosten, beetje duur naar mijn idee...
De sets zijn wel aardig, maar het meeste doet me ook niet veel. Het schip en de vrachtwagen+telehandler haal ik waarschijnlijk wel. RC tracked racer wellicht een keer voor de PF met een leuke aanbieding. De Air Jet haal ik waarschijnlijk ook.
http://www.technicfactory.net/lego-technic-2017-sets/
Nog meer info met prijzen.
Lego Technic 42057 Ultralight Helicopter 199p €10,- (<< klopt denk ik niet)
Lego Technic 42058 Stunt Bike 140p €15,-
Lego Technic 42059 Stunt Truck 142p €15
Lego Technic 42060 Street Working Cars 365p €25,-
Lego Technic 42061 Tele Handler 260p €20,-
Lego Technic 42062 Container Transport 631p €30,-
Lego Technic 42063 BMW R 1200 GS Adventure Bike 603p €55,-
Lego Technic 42064 Searching Ship 1327p €120,-
Lego Technic 42065 RC Tracked Racer 370p €70,-
Lego Technic 42066 Air Race Jet 1151p € 110,-
Dat zijn vast geen nederlandse prijzen, de ultralight is de opvolger van de tracked loader (€15) en raceboat (€18), en de pullbacks zijn de laatste jaren €20 geweest.Señor Sjon schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:25:
http://www.technicfactory.net/lego-technic-2017-sets/
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De dollarprijzen zijn dan ook hoger, dus dit zal wel Duitsland excl. BTW zijn. We krijgen BTW en dan nog ~10% prijsverhoging erbij gok ik.
Misschien leuk voor de mensen hier:
https://www.humblebundle.com/books/lego-book-bundle
Kies zelf hoeveel je betaald voor allemaal digitale lego ideeën boeken
Goede tip, die heb ik gekocht!Basekid schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:11:
Bedankt voor de tip. Deze bundle ook gekocht. Vooral het kerst idee boek komt heel goed van pas.
mooi, maar ik mag mijn CC van paypal niet gebruiken bij deze aankoop..Basekid schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:11:
Wat is eigenlijk de lengte van de LEGO Volkswagen T1 Camper (10220)? Even benieuwd
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Net even opgemeten voor je, LxBxH is ± 30x13x15 cm
Bedankt! Gaat goed van pas komen, zij het voor nu dan wel voor later.Basekid schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:11:
Thanks!Basekid schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:11:
Ook de complete set gekocht! Had er al wel eens wat in de bieb geleend, maar toch fijn om zelf te hebben. Zeker voor < €15,-
| Security Management |
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
idd cool, maar het toetsenbord is van een gewone piano zo te zien.. het lijkt erop dat hij alleen een lego omhulsel heeft gebouwd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat kon inderdaad wel kloppen nu ik die video nog eens bekijk.ToolkiT schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:28:
[...]
idd cool, maar het toetsenbord is van een gewone piano zo te zien.. het lijkt erop dat hij alleen een lego omhulsel heeft gebouwd..
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Staat letterlijk in de tekst bij het artikel:ToolkiT schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:28:
[...]
Hij probeerde kort om ook toetsen van Lego te maken. „Dat was te onbetrouwbaar, ik wil wel controle over de klank houden.” Dus zit er nu een digitaal klavier in.
Fantastisch!! Dank je voor deze tip. Zullen de kids weer blij mee zijn in de kerstvakantie!Basekid schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:11:
De hele bundel gekocht.
Signature van nature
Oeh oeh oeh!
Vrouw appt net dat m'n pakje er is

* Angeloonie snel naar huis gaat
Vrouw appt net dat m'n pakje er is

* Angeloonie snel naar huis gaat
DHL heeft mijn Pet Shop nog in de bus liggen.
Gisteren de Brick Bank opgepikt voor €144,49 bij de Intertoys. Na de Petshop mijn 2e modular die in de doos in de kast komt te staan op zolder.
Eerst maar eens een halve straat bij elkaar verzamelen voor ik die ga bouwen, vind 2 van die dingen zo lullig staan bij elkaar.
Eerst maar eens een halve straat bij elkaar verzamelen voor ik die ga bouwen, vind 2 van die dingen zo lullig staan bij elkaar.
Ik moet eerst nog een plek verzinnen.
Mispak je niet, de modulars zijn echt wel een pak groter dan een standaard Lego bouwsel. Zet er wat minifigs en voertuigen of minibuilds langs en ze kunnen prima op zich staanDe Rikster schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:45:
Gisteren de Brick Bank opgepikt voor €144,49 bij de Intertoys. Na de Petshop mijn 2e modular die in de doos in de kast komt te staan op zolder.
*edit*
Basekid schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:11:
[ Voor 88% gewijzigd door Kapoen op 11-11-2016 10:42 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Las niets over USB keychains in het topic, dus bij deze:
Mijn oude Lego USB sleutelhangers zijn inmiddels beiden overleden, dus op zoek gegaan naar vervanging.
De gewone 2x4-blokjes die LEGO onlangs nog verkocht stonden me niet aan, maar uiteindelijk helemaal happy nadat ik DFX Lego Minifigs had gevonden.
Ter info, voor wie ook USB keychains zoekt
Mijn oude Lego USB sleutelhangers zijn inmiddels beiden overleden, dus op zoek gegaan naar vervanging.
De gewone 2x4-blokjes die LEGO onlangs nog verkocht stonden me niet aan, maar uiteindelijk helemaal happy nadat ik DFX Lego Minifigs had gevonden.
Ter info, voor wie ook USB keychains zoekt
Voor de mensen die komende week naar de opening van de nieuwe Lego store in Londen gaan:
Leuke goodies als je het mij vraagt, zelfs indien je geen Lester minifig kan bemachtigen.
Ik ga er van uit dat dit de Creator Parrot is:

Ik ben vooral blij dat de mini Lego store niet gelimiteerd is en dat ik me dus niet moet haasten naar de kassa.
Nu kan ik beginnen rekenen en kiezen wat ik ga aanschaffen. Ik dacht initieel aan PaB cups aangezien ik verwacht/hoop dat er wel redelijk wat keuze zal zijn in 'de grootste Lego winkel ter wereld'. Uiteraard wil ik daarna gecontroleerd worden bij het instappen van de Eurostar trein. Een trolley gevuld met cillinders...
bronWe can now reveal what the opening offers are going to be:
40145 LEGO Brand Retail Store with any purchase > £125
Scratch card (Lester Minifigure or Creator Parrot) with any purchase > £55
40222 24-in-1 Christmas Builds with any purchase > £60
5004420 Toy Soldier with any Purchase > £25
The offers will be available until Sunday the 20th of November.
Leuke goodies als je het mij vraagt, zelfs indien je geen Lester minifig kan bemachtigen.

Ik ben vooral blij dat de mini Lego store niet gelimiteerd is en dat ik me dus niet moet haasten naar de kassa.
Nu kan ik beginnen rekenen en kiezen wat ik ga aanschaffen. Ik dacht initieel aan PaB cups aangezien ik verwacht/hoop dat er wel redelijk wat keuze zal zijn in 'de grootste Lego winkel ter wereld'. Uiteraard wil ik daarna gecontroleerd worden bij het instappen van de Eurostar trein. Een trolley gevuld met cillinders...
Gisteren direct met de 42052 begonnen toen ik thuis was
Ben van 16:00-19:00 non-stop bezig geweest en zit nu op 2/3 van de build, ben bij stap 203 gestopt, daar begon de bouw van de staart.
Wat een onwijs gave build en niet te vergelijken met de Technic sets die ik "vroeger" had. Enorm gaaf om het "motor"-stuk telkens uit te breiden met een nieuw stukje dat ook meteen functie heeft. Maar het blijft 1 groot geheel dat allemaal aan elkaar verbonden is en dat is wel erg cool!
WIP:
Wat een onwijs gave build en niet te vergelijken met de Technic sets die ik "vroeger" had. Enorm gaaf om het "motor"-stuk telkens uit te breiden met een nieuw stukje dat ook meteen functie heeft. Maar het blijft 1 groot geheel dat allemaal aan elkaar verbonden is en dat is wel erg cool!
WIP:
Wat ik me afvroeg... zitten er stickers bij die geplakt worden over meerdere onderdelen of beslaat een sticker hooguit één onderdeel. Anders lastig om het model uit elkaar te halen of de sticker moet geknipt worden.Angeloonie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:08:
Gisteren direct met de 42052 begonnen toen ik thuis wasBen van 16:00-19:00 non-stop bezig geweest en zit nu op 2/3 van de build, ben bij stap 203 gestopt, daar begon de bouw van de staart.
WIP:
[afbeelding]
Ik hoop dat de kraslotjes niet beperkt gaan zijn tot 1/£55 aankoop. Tevens heb ik graag ook de lego store dubbel, maar heb maar 1 vip kaart. Hopelijk lukt het als ik eens naar buiten ga en even daarna terug naar binnenloop om een 2de setje te scoren.Kapoen schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:50:
Voor de mensen die komende week naar de opening van de nieuwe Lego store in Londen gaan:
[...]
bron
[afbeelding]
Ik help het je hopen, maar ik vrees er voor. Bij aankoop van £125 aan producten krijg je in één keer alle goodies, maar slechts 1x vermoed ik. Het zou natuurlijk leuk zijn moest je dan 2 krasloten krijgen.nielsvv schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:21:
[...]
Ik hoop dat de kraslotjes niet beperkt gaan zijn tot 1/£55 aankoop. Tevens heb ik graag ook de lego store dubbel, maar heb maar 1 vip kaart. Hopelijk lukt het als ik eens naar buiten ga en even daarna terug naar binnenloop om een 2de setje te scoren.
Daarbij is ook niet zeker wat de 'winstkans' zal zijn, 50/50 of 1/1000 of...
Anyhoo, zelfs indien ik geen Lester minifig bemachtig zal ik nog tevreden zijn met de goodies. Die mini store + advent kalender zijn tezamen goed voor meer dan 600 blokjes, toch niet niks als freebie. Alleen vraag ik me af of het voordelig zal zijn om mijn huidig VIP puntentotaal (486) daar te spenderen of niet. Aangezien er met schijven van 100 punten gewerkt wordt denk ik dat de conversie euro <-> pond niet zoveel zal uitmaken.
Doel van de scratch cards staat in het artikel: Je krijgt of de parrot of een Lester, dit doen ze om ervoor te zorgen dat iedereen een kans heeft op het krijgen van een Lester minifig.nielsvv schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:21:
[...]
Ik hoop dat de kraslotjes niet beperkt gaan zijn tot 1/£55 aankoop. Tevens heb ik graag ook de lego store dubbel, maar heb maar 1 vip kaart. Hopelijk lukt het als ik eens naar buiten ga en even daarna terug naar binnenloop om een 2de setje te scoren.
Heb ook de boeken besteld. 1 Van de boeken wou ik eigenlijk als papieren versie kopen. Maar dat sla ik nu toch maar over. Super aanbieding. En direct de download link ontvangen.
Tot dusverre enkel stickers gehad die op 1 onderdeel zaten. Telkens op zo'n "paneel" (als in bodywork/platen). Als ik de rest van de stickers bekijk verwacht ik niet dat er nog iets tussen zit dat over meerdere stukjes gaat, maar indien dit wel zo is laat ik het nog wel wetenGim schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:02:
[...]
Wat ik me afvroeg... zitten er stickers bij die geplakt worden over meerdere onderdelen of beslaat een sticker hooguit één onderdeel. Anders lastig om het model uit elkaar te halen of de sticker moet geknipt worden.
Volgens mij zijn er tegenwoordig geen LEGO sets meer met stickers die meerdere onderdelen beslaan, juist om te voorkomen dat je stickers moet verwijderen of kapotmaken.Gim schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:02:
[...]
Wat ik me afvroeg... zitten er stickers bij die geplakt worden over meerdere onderdelen of beslaat een sticker hooguit één onderdeel. Anders lastig om het model uit elkaar te halen of de sticker moet geknipt worden.
Thanks. Ik heb de helicopter namelijk niet, maar één van de redenen was dat ik meende te hebben gezien dat die stickers dus over meerdere panels liep. Verder is het namelijk een mooi model, dus wilde 't even zeker wetenAngeloonie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:47:
Tot dusverre enkel stickers gehad die op 1 onderdeel zaten. Telkens op zo'n "paneel" (als in bodywork/platen). Als ik de rest van de stickers bekijk verwacht ik niet dat er nog iets tussen zit dat over meerdere stukjes gaat, maar indien dit wel zo is laat ik het nog wel weten
Hopelijk heb je gelijk, want dit staat me nog pijnlijk bij van in het verleden...chrisO schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:52:
Volgens mij zijn er tegenwoordig geen LEGO sets meer met stickers die meerdere onderdelen beslaan, juist om te voorkomen dat je stickers moet verwijderen of kapotmaken.
Voor die goodies zou ik bijna toch naar london rijden, als ik niet een geld en tijdgebrek zou hebben gehad...
Heb net even de instructions doorgekeken en er zit er geen een over de panels.Gim schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:08:
[...]
Thanks. Ik heb de helicopter namelijk niet, maar één van de redenen was dat ik meende te hebben gezien dat die stickers dus over meerdere panels liep. Verder is het namelijk een mooi model, dus wilde 't even zeker weten![]()
[...]
Hopelijk heb je gelijk, want dit staat me nog pijnlijk bij van in het verleden...
http://lego.brickinstruct...052/Heavy_Lift_Helicopter
Stickers @ stappen 12 31 174 179 228 237 243 273 284 299 304
ik ga welImagineMeAndYou schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:12:
Voor die goodies zou ik bijna toch naar london rijden, als ik niet een geld en tijdgebrek zou hebben gehad...
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Maar jullie zullen niet voor een vreemde een Big Ben set meenemen met alle goodies...
Ik hoop wel dat ze die mini store niet beperken tot de eerste X klanten, wat meestal het geval is bij openingen van nieuwe stores dacht ik.
Helaas, bij voorgaande openingen van stores, is de mini store altijd beperkt tot de eerste 300/500 qualified purchases.Kapoen schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:55:
Ik hoop wel dat ze die mini store niet beperken tot de eerste X klanten, wat meestal het geval is bij openingen van nieuwe stores dacht ik.
Dat wordt dus gekkenwerk in zo'n grote winkel. Ik moest me twee jaar geleden al reppen om een 330003 Lego Store te bemachtigen in de winkel te Antwerpen, en die is maar een schoendoos groot.
Zelf nog nooit een opening meegemaakt. Maar lijkt me echt drummen te zijn en niet echt gezellig of valt dit wel mee?
Verwijderd
iemandnaar londen die een lester voor mij kan / wil bemachtigen ?? en een eventuele bouwbeschrijving an de store is ook welkom. zie zelf helaas geen kans / moglijkheid om op korte termijn te gaan helaas !!
(lester zal wel verschrikkelijk gewild zijn en mettertijd giga duur worden
(lester zal wel verschrikkelijk gewild zijn en mettertijd giga duur worden
Lester bemachtigen kan wel een heel lastig worden.
Bij een aankoop van 55 pond of meer krijg je een kraskaart en daar kan je er 1 mee winnen, dus geen garantie dat je er 1 hebt als je er bent. Beetje kut systeem.
Bij een aankoop van 55 pond of meer krijg je een kraskaart en daar kan je er 1 mee winnen, dus geen garantie dat je er 1 hebt als je er bent. Beetje kut systeem.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hij is af 
Wat een gaaf model, voel me als een kind
Wat een gaaf model, voel me als een kind
Holy moly! 299 sets op de Lego Shop at Home website hebben ineens de "Retiring Soon" label gekregen!
Haay schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:54:
Holy moly! 299 sets op de Lego Shop at Home website hebben ineens de "Retiring Soon" label gekregen!
wauw, dat is nogal wat..
helaas gaat de Sandcrawler ook er uit.. ik twijfel erg of ik die nog wil hebben...
ik kan er trouwens maar 18 vinden?
[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 12-11-2016 01:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.