Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.983 views

Onderwerpen

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
Kapoen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:50:
Heeft iemand een idee welk onderdeel Jang heeft gebruikt voor de laadklep van zijn custom vrachtwagen?
Het is te zien vanaf 00:10.
[video]
Het lijkt een beetje op dit, maar is het niet denk ik:
[afbeelding]
Zijn volgens mij wel die steentjes. ik zie duidelijk ruimte tussen de twee steentjes en onderaan zit volgens mij een 1x4 tile. (steentjes zitten dus onderste boven)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kapoen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:50:
Heeft iemand een idee welk onderdeel Jang heeft gebruikt voor de laadklep van zijn custom vrachtwagen?
Het is te zien vanaf 00:10.
[video]
Het lijkt een beetje op dit, maar is het niet denk ik:
[afbeelding]
Daar lijkt het inderdaad wel gewoon op. Als je die steentjes echt goed op elkaar drukt, kan je ook bijna niet zien dat het losse steentjes zijn.

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik sluit me bij rens-br en chrisO aan. Dat zijn wel die steentjes Kapoen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Zou het misschien nog 2412b kunnen zijn?

Anders zou het weleens het aangedragen steentje kunnen zijn

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
freggell schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:46:
Zou het misschien nog 2412b kunnen zijn?

Anders zou het weleens het aangedragen steentje kunnen zijn
Dat lijkt toch in de verste verte niet :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Even voortbordurend op het onderwerp schoonmaken van de vorige pagina.
Eerder in dit topic wordt gesproken over waterstofperoxide. Jang zegt dat het met alle kleuren kan, maar op deze site http://gimmelego.blogspot.com.mt/2011/04/bleach.html wordt gezegd dat rood en geel er niet zo goed tegen kunnen. Hoewel de onderkant dan weer wel goed schoon wordt.
Ik weet ook niet meer wie, maar er was hier ook iemand die vertelde dat het met rood niet goed ging. Is het een idee om de rode en gele steentjes in het donker te behandelen met waterstofperoxide?
Wat is hierover jullie mening?

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:28:
[...]

Die oude stickers zijn verrassend sterk. Zo heb ik bijvoorbeeld onlangs de onderdelen van deze set teruggevonden:
[afbeelding]
Al de stickers zaten nog op hun plaats, ook na een wasbeurt (wel in lauw water met een beetje Dreft) :)
ik heb, per ongeluk, een motor onderdeel van een recenter set, de 7237, met sticker meerdere malen in water gehad en die zit ook nog steeds..

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 12:26
SamPatterson schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:50:
Even voortbordurend op het onderwerp schoonmaken van de vorige pagina.
Eerder in dit topic wordt gesproken over waterstofperoxide. Jang zegt dat het met alle kleuren kan, maar op deze site http://gimmelego.blogspot.com.mt/2011/04/bleach.html wordt gezegd dat rood en geel er niet zo goed tegen kunnen. Hoewel de onderkant dan weer wel goed schoon wordt.
Ik weet ook niet meer wie, maar er was hier ook iemand die vertelde dat het met rood niet goed ging. Is het een idee om de rode en gele steentjes in het donker te behandelen met waterstofperoxide?
Wat is hierover jullie mening?
Ik heb het zelf ook geprobeerd. Wit was veruit het beste resultaat en lgrey ging ook vrij goed, de rode en blauwe stenen die ik als test er ook in had gegooid verloren wat van hun kleur, werden vrij dof. Voor je zeldzame spullen er in gooit eerst ff proberen met een simpele steen dus ;)

Flickr | Lego collectie

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Bij mij werd (jaren 80-) blauw ook wat valer. Met wit en lichtgrijs heb ik ook hele goede resultaten

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:42

almightyarjen

When does the hurting stop?

Cheezus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:22:
[...]

Ik ben niet zo bekend met modern spoor maar het spoor en bielzen zijn zeker uit 1 stuk nu? Ander zou je makkelijk de helft van de bielzen weg kunnen laten :P
De bielzen zitten idd vast, daar valt helaas niets mee te sjoemelen :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat niemand het nog in het donker heeft geprobeerd? Zou dat zin hebben of gaat het om het zonlicht dat de Lego stenen al hebben opgevangen voordat ze in de waterstofperoxide kwamen?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

almightyarjen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:52:
[...]

Nog even kritisch zitten kijken waar eventueel nog wat valt te winnen:
- Sneeuw op het hekje rechts is nu 2 tiles hoog, de rest van de sneeuw is ongeveer 1 tile hoog dus deze zou je kunnen verlagen
- Lantaarnpalen zijn breder gemaakt met 2 ronde stenen, deze zijn echter dikker dan de lantaarnpaal zelf, kunnen deze misschien achterwege worden gelaten?
- Je kunt in ieder geval 'gratis' variëren door eens een platte tile ipv sloped te plaatsen

Overige details, minifigs en accessoires zijn top, hier zou ik niets meer in opofferen :)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55
Zijn dit soort optimalisaties niet iets voor de verschillende 'rondes' bij Ideas zelf? Er moet wel wat te klagen blijven natuurlijk :+

• almightyarjen

almightyarjen

Je ziet bij Ideas wel wat updates inderdaad. Maar ik ga voor een goede eerste indruk, ik wil zo weinig mogelijk updates nog moeten toevoegen. Cheezus: bedankt voor de tips, ik zal er even naar kijken!

• mschol
  • Niet online
SamPatterson schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:26:
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat niemand het nog in het donker heeft geprobeerd? Zou dat zin hebben of gaat het om het zonlicht dat de Lego stenen al hebben opgevangen voordat ze in de waterstofperoxide kwamen?
je hebt zon/uvlicht nodig voor het proces dat plaats vind, met waterstofperoxide draai je het vergelen om, maar daar moet je dus wel alle ingrediënten voor hebben ;)

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
almightyarjen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:52:
[...]

Goed punt. Even kijken of ik dat nog voor elkaar kan krijgen door ergens anders wat te wijzigen. Ik zit namelijk op 2999 parts en je mag er voor Ideas niet meer dan 3000 hebben :D
Laat ik beginnen dat ik hem echt mooi vind en ik hem graag bij het wintertreintje zou zetten. Maar als je hem kleiner wilt maken zou je ook het station kunnen halveren zodat er nog 1 opbouw boven en 1 raam beneden overblijft.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:40:
Je ziet bij Ideas wel wat updates inderdaad. Maar ik ga voor een goede eerste indruk, ik wil zo weinig mogelijk updates nog moeten toevoegen. Cheezus: bedankt voor de tips, ik zal er even naar kijken!
Het station heeft nu 5 rails. Volgens mij gebruikt Lego even aantallen (maar dit weet ik niet zeker).
Is het mogelijk om de dak iets dunner te maken, 2 plates ipv 3 (is dit wel mogelijk met je ontwerp)?
Heb je meer foto's van de binnenkant?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

almightyarjen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:52:
[...]

Dremel lenen? })

Ik heb echt zitten speuren om iets te bedenken om (constructieve) kritiek op te kunnen leveren, maar ik kan echt niks vinden. Dus ik heb het kwijl maar weer uit mijn toetsenbord gegoten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijke binnenkant. Kun je daar eens een foto van posten?

Andere vraag:
Ik heb ondertussen al mijn oude lego uitgezocht en opgebouwd. Ik merk dat ik best wat setjes dubbel heb en dat ik niet aan alles evenveel gehecht ben.

Wat is voor jullie de beste plek om complete sets te verkopen?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Kraz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:48:
Deze moet toch ook wel door de selectie komen lijkt me?
http://www.autowereld.com...-bij-aan-40-jaar-golf-gti

LEGO Golf GTI Mk1
[afbeelding]
Denk dat dit wel goed komt, Volkswagen zelf heeft hem gedeeld op diens Facebook pagina: https://www.facebook.com/VolkswagenNL/posts/1373047909372490

• almightyarjen

almightyarjen

Suli schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:12:
Het station heeft nu 5 rails. Volgens mij gebruikt Lego even aantallen (maar dit weet ik niet zeker).
Is het mogelijk om de dak iets dunner te maken, 2 plates ipv 3 (is dit wel mogelijk met je ontwerp)?
Heb je meer foto's van de binnenkant?
Het dak is alleen aan de onderkant 3 plates dik, dat geeft een iets betere uitstraling. Ik zou daar wat winst kunnen pakken idd, maar ik vind het mooier staan zoals het nu is.
Twan V schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:10:
[...]

Dremel lenen? })

Ik heb echt zitten speuren om iets te bedenken om (constructieve) kritiek op te kunnen leveren, maar ik kan echt niks vinden. Dus ik heb het kwijl maar weer uit mijn toetsenbord gegoten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijke binnenkant. Kun je daar eens een foto van posten?
Ik heb het interieur relatief simpel gehouden (oude foto):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJkbzOf.jpg

De zolder heeft een bruine vloer en er staan wat wachtstoeltjes maar is voor de rest leeg gehouden (even snel geen foto van)
Andere vraag:
Ik heb ondertussen al mijn oude lego uitgezocht en opgebouwd. Ik merk dat ik best wat setjes dubbel heb en dat ik niet aan alles evenveel gehecht ben.

Als je haast hebt Marktplaats. Als je minder haast hebt Brinklink. Op Bricklink kan je gelijk zien wat er voor de set gevraagd wordt door andere verkopers. Daarnaast liggen de prijzen en vooral kwaliteit een stukje hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 03-11-2016 13:50 ]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Twan V schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:10:
Er zijn ook groepen op FB waarbinnen je sets te koop aan kan bieden. Zo zit ik in de groepen "LEGO Verkopen en ruilen (voor meerderjarigen)" en "LEGO Verkoophoek".

• FeaR
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Wandel je door Rome tref je in een "speelgoedwinkel" diverse Lego aan nog mint in sealed box. Wel fiks aan de prijs met bijvoorbeeld een 10188 voor €615,90, een 75159 voor €793,90 en een 75059 die €439,90 mag kosten. Ook kleinere setjes als de The DeLorean en de Exo Suit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

DP Kunst schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:02:
Wordt idd nageleverd, ik heb nog 2 hele mixels in backorder staan 8)7
ik ook, alleen 7 stuks die niet leverbaar zijn. is wel de eerste serie die hard gegaan is, zekers na het gerucht dat lego ermee gaat stoppen !! |:(

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:39:
[...]

ik ook, alleen 7 stuks die niet leverbaar zijn. is wel de eerste serie die hard gegaan is, zekers na het gerucht dat lego ermee gaat stoppen !! |:(
Ik heb de overige 6 maar bij de legostore in Oberhausen gehaald. Vorige serie ging volgens mij ook al vrij hard :p. Wel zonde dat ze er mee stoppen. Zijn leuke goedkope verzameldingetjes.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Nieuwe info over de 2017 sets

Highlights:
  • Assembly Square modular op €259,99
  • LEGO Ideas Saturn Rocket
  • LEGO Pirates of the Carribean: Er komt een grote set aan volgens de geruchten. De aanwijzingen die het sterkst zijn wijzen in de richting van de Black Pearl en de set zal rond de $200 – $300 kosten. Verdere details ontbreken nog.

• almightyarjen

almightyarjen

Dat zijn wel heel veel police sets zeg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, wel heel veel politie. Bijna alsof ze te veel steentjes hebben laten maken met "Police" er op, en ze die op deze manier weer kwijt willen raken.

Ik heb trouwens nog 'ergens' zo'n mobiele commandopost van vroeger. Dáár heb ik vroeger veel plezier aan beleefd!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• la_fusion
  • Laatst online: 19:55
FeaR schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:03:
Wandel je door Rome tref je in een "speelgoedwinkel" diverse Lego aan nog mint in sealed box. Wel fiks aan de prijs met bijvoorbeeld een 10188 voor €615,90, een 75159 voor €793,90 en een 75059 die €439,90 mag kosten. Ook kleinere setjes als de The DeLorean en de Exo Suit.
Zijn volgens mij ook wel meerdere websites die zoiets doen. Vraag mij dan wel serieus af of er mensen zijn die er ook daadwerkelijk zoveel geld voor neer willen leggen. Maar van de andere kant.. dat gebeurd via eBay/Marktplaats/Facebook natuurlijk ook.

• mschol
  • Niet online
8 sets politie lijkt zelfs minder dan gemiddeld?
13 in 2014
9 in 2015
12 in 2016

• warhamstr
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/09/LEGO_geruchten_2017.jpg

Die gebroken kinbeugel bij dat helmpje vind ik zo'n geweldig detail he :D

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:31:
13 in 2014
9 in 2015
12 in 2016
Dan zou je toch denken dat het langzaamaan verzadigd is, of niet? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
Snoz Lombardo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:01:
Nieuwe info over de 2017 sets

Highlights:
  • Assembly Square modular op €259,99
  • LEGO Ideas Saturn Rocket
  • LEGO Pirates of the Carribean: Er komt een grote set aan volgens de geruchten. De aanwijzingen die het sterkst zijn wijzen in de richting van de Black Pearl en de set zal rond de $200 – $300 kosten. Verdere details ontbreken nog.
Wat betreft de Pirates of the Carribean, als het een schip wordt dan moet ik die hebben :9 maar het lijkt mij ergens vreemd om weer een Black Pearl uit te brengen. Hoewel de 4184 niet echt indrukwekkend was/is bestaat die wel al als Black Pearl. De Queen Anne's revenge (4195) vind ik veel mooier. Ze staan bij mij thuis mooi naast elkaar in de vitrine. Verder staan nog de Brickbeard Bounty (6243), de Brick Bounty (70413), de Imperial Flagship 10210 8) en de 6243 Carribean Clipper in/op de vitrine. Nog vele oude piratenschepen wil ik ooit bemachtigen maar die dingen zijn ofwel duur ofwel in slechte staat.

Als het een nieuw POTC schip wordt dan hoop ik op een enorme Flying Dutchman!

• mschol
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:37:
[...]

Dan zou je toch denken dat het langzaamaan verzadigd is, of niet? :P
nope, thema's als brandweer en politie zijn nooit verzadigd, aangezien het in de City lijn zit en elk jaar steevast nieuwe sets van uit komen, volgens mij al sinds 1980 (de xxx reeks)
en ekj jaar zijn er weer nieuwe kinderen voor die sets :)
het verbaasd mij dat ziekenhuizen nooit een vast ding zijn geworden in de city lijn..
brandweer, politie en ziekenhuis en daar kan je je hele stad omheen bouwen

• mschol
  • Niet online
warhamstr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:32:
[afbeelding]

Die gebroken kinbeugel bij dat helmpje vind ik zo'n geweldig detail he :D
yep, veel van de oude legohelmpjes hier hebben daar precies een breukje :P
ik heb benny's spaceship nog steeds in doos staan, ooit moet hij gebouwd worden..

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, dat heb ik ook nooit begrepen. Ik heb wel eens een ambulance gehad uit de City lijn, maar een ziekenhuis heb ik altijd gemist.

• mschol
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:05:
Inderdaad, dat heb ik ook nooit begrepen. Ik heb wel eens een ambulance gehad uit de City lijn, maar een ziekenhuis heb ik altijd gemist.
ik heb wel een ziekenhuis hier, een oudje:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7444/12466060595_b1ac669a29_b.jpg

• warhamstr
Was er ook niet zo een met die 'ouderwetse' overhead roldeuren?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat thema is lang niet zo levend als politie en brandweer, dat bedoelde ik meer. Misschien is er ook gewoon minder vraag naar, dat kan natuurlijk.

• mschol
  • Niet online
warhamstr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:09:
Was er ook niet zo een met die 'ouderwetse' overhead roldeuren?
bedoel je de 7892?
of echt een veel oudere?

ik zou het wel leuk vinden als ze een keer een superset uitbrengen waarin politie, brandweer en ziekenhuis zit die je aan elkaar kan combineren tot 1 groot hulpdiensten centrum

maarja, dat is ijdele hoop :D
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:11:
Dat thema is lang niet zo levend als politie en brandweer, dat bedoelde ik meer. Misschien is er ook gewoon minder vraag naar, dat kan natuurlijk.
dat is ook wel zo, het is relatief minder spannend dan de brandweer en politie, want ja.. patienten helpen is lang niet zo leuk als boeven vangen of brandjes blussen.. :+

[ Voor 68% gewijzigd door mschol op 04-11-2016 09:17 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Er staat mij vaag wat bij dat ik ooit op Eurobricks had gelezen over een gerucht over een nieuwe ziekenhuis set in 2017. De laatste was de 7892 uit 2006 dus het zal wel weer eens tijd worden.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Deze hebben ze ook.
mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:13:
[...]

ik zou het wel leuk vinden als ze een keer een superset uitbrengen waarin politie, brandweer en ziekenhuis zit die je aan elkaar kan combineren tot 1 groot hulpdiensten centrum

maarja, dat is ijdele hoop :D

[...]
Bedoel je zoiets :+?

[ Voor 89% gewijzigd door Suli op 04-11-2016 09:49 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig de 42052 (Heavy Lift Chopper)?

Ik zit te denken om de 42042 (Crawler Crane) of de 42052 cadeau te doen in de Decembermaand, maar ben er nog niet over uit welke ik het beste kan doen. Ik heb de 42042 en wel wat gelezen over de 42052, maar wat lastig kiezen toch. Qua prijs zijn ze gelijk.

Gaat me vooral om de mate van technische complexiteit, bouwplezier (zitten er aangename verrassingen in), de benodigde bouwtijd en dan is er nog het resultaat (looks dan wel playability). En voldeed de 42052 aan de verwachtingen of toch een tegenvaller?

Release date van de sets wil ik even buiten beschouwing laten. Gaat me in elk geval om de set an sich, niet wat het aan onderdelen kan opleveren.

Gewoon een all-round beste keuze.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
almightyarjen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:57:
Dat zijn wel heel veel police sets zeg
Ze gaan wel met hun tijd mee, nu kunnen kinderen leuk 'plofkraakje' en 'ramkraakje' spelen met Lego.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door keverjeroen op 04-11-2016 09:57 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
keverjeroen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:56:
[...]

Ze gaan wel met hun tijd mee, nu kunnen kinderen leuk 'plofkraakje' en 'ramkraakje' spelen met Lego.. :P
kunnen ze alvast oefenen >:)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:33
Over thema's gesproken, sinds het verschijnen van deze minifigs in de CMF lijn hoop ik dat
er ooit eens een Romeins thema uitkomt.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/71001-3.jpg?201303230509Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/8827-10.jpg?201112010534
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/71000-5.jpg?201212040706
Of misschien nog breder, een historisch (Mediteraans?) thema met Romeinen, Grieken, Carthagen, Galliërs, Egyptenaren, Perzen,... actie genoeg voor grote en kleine kinderen denk ik :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gim schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:46:
Heeft iemand hier toevallig de 42052 (Heavy Lift Chopper)?

Ik zit te denken om de 42042 (Crawler Crane) of de 42052 cadeau te doen in de Decembermaand, maar ben er nog niet over uit welke ik het beste kan doen. Ik heb de 42042 en wel wat gelezen over de 42052, maar wat lastig kiezen toch. Qua prijs zijn ze gelijk.

Gaat me vooral om de mate van technische complexiteit, bouwplezier (zitten er aangename verrassingen in), de benodigde bouwtijd en dan is er nog het resultaat (looks dan wel playability). En voldeed de 42052 aan de verwachtingen of toch een tegenvaller?

Release date van de sets wil ik even buiten beschouwing laten. Gaat me in elk geval om de set an sich, niet wat het aan onderdelen kan opleveren.

Gewoon een all-round beste keuze.
Opvallend, wilde ongeveer dezelfde vraag gaan stellen. Zit al even naar de 42052 te kijken, echt een hele mooie set IMO. Ook bij Amazon.co.uk nu aardig laag geprijsd: https://www.amazon.co.uk/...-Helicopter/dp/B013JQDZJ4

Hier al wat meer info gevonden: http://www.eurobricks.com...52-heavy-lift-helicopter/

Maar hoop toch dat iemand hier hem heeft :P

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 04-11-2016 13:42 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Gim
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:41:
[...]

Opvallend, wilde ongeveer dezelfde vraag gaan stellen. Zit al even naar de 42052 te kijken, echt een hele mooie set IMO. Ook bij Amazon.co.uk nu aardig laag geprijsd: https://www.amazon.co.uk/...-Helicopter/dp/B013JQDZJ4

Hier al wat meer info gevonden: http://www.eurobricks.com...52-heavy-lift-helicopter/

Zowel de 42042 als de 42052 gaan om het A model. B model spreekt me wat minder aan (natuurlijk altijd de vraag of een ander dat ook gaat vinden). Van de 42042 weet ik wat hij te bieden had met het bouwen; hoeveel tijd en of het ook een interessante tijdvulling was. Met de 42052 ben ik nog wat zoekende. Eerste gezicht ziet het uit als een erg mooi model om te zien. Ik heb de 42042 gekozen omdat die meer in mijn straatje lag; vind het lastig om de 42052 in te schatten op play value, features en in ook zeker de bouw fun. Dus nu even de vraag wat te geven, de 42042 of de 42052.

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 04-11-2016 14:21 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:07:
[...]

[afbeelding]
Toen had je nog baseplates in het City thema. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mschol
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:41:
[...]

ik heb hem wel staan, maar nog in doos enzo.. dus kan je er weinig over vertellen ;(

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:38:
[...]

ik heb hem wel staan, maar nog in doos enzo.. dus kan je er weinig over vertellen ;(
Idem dito. Die staat daar al in een hoekje bij mij sinds ik die gekocht heb, samen met nog andere dozen. Ze gaan er nog wel een tijdje staan. Maar het bouwen is altijd leuk, is het nu morgen of volgend jaar :).

internix.be

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:07:
[...]

[afbeelding]
De ambulance van die set heb ik ook :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mschol
  • Niet online
zoiets, maar dan wat moderners, een modulair systeem ofzo :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:38:
[...]

Jump schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:43:
[...]

Idem dito. Die staat daar al in een hoekje bij mij sinds ik die gekocht heb, samen met nog andere dozen. Ze gaan er nog wel een tijdje staan. Maar het bouwen is altijd leuk, is het nu morgen of volgend jaar :).
:o :o :o

Hoe??? Ik kan dat echt niet, als er Lego in huis is MOET dat gemaakt worden! Zelf een minifig die ik nog in Polybag heb zitten heb ik in de bag in elkaar gezet :+ Laat staan dat ik zo'n gave set kan laten liggen -O-

* Angeloonie is open voor donaties :+

• mschol
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:01:
[...]

[...]

Hoe??? Ik kan dat echt niet, als er Lego in huis is MOET dat gemaakt worden! Zelf een minifig die ik nog in Polybag heb zitten heb ik in de bag in elkaar gezet :+ Laat staan dat ik zo'n gave set kan laten liggen -O-

ik heb wel *iets* meer dan 1 doos staan...
dit was de situatie in 2014:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UuUFGPot.jpg

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:08:
[...]

[afbeelding]
Nou, stuur maar op de 42052 dan, maak hem wel voor je en zet hem wel op mijn display :*

• Gim
  • Niet online
Wel fijn dat er mensen zijn die het model hebben, maar zo schiet het nog niet op haha :P

Zij die de 42052 nog in doos hebben staan, hebben die met reden 42042 laten staan in de winkel of juist al gelijk opgebouwd of staat die ook nog in de doos? :) Mjah, of dat wat zegt over het enthousiasme over de 42052 weet ik ook niet ;-)

Ik kan Lego ook niet makkelijk laten staan, maar momenteel wel vanwege verhuizing. Alles in dozen doen maar Lego juist uit de doos halen... roept toch wat vraagtekens op :?

[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 04-11-2016 16:32 ]

• mschol
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:09:
[...]

Nou, stuur maar op de 42052 dan, maak hem wel voor je en zet hem wel op mijn display :*
:D nope
ik zal moeten gaan afbreken van modellen om weer ruimte te maken
Gim schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:13:
Wel fijn dat er mensen zijn die het model hebben, maar zo schiet het nog niet op haha :P

Zij die de 42052 nog in doos hebben staan, hebben die met reden 42042 laten staan in de winkel of juist al gelijk opgebouwd of staat die ook nog in de doos? :) Mjah, of dat wat zegt over het enthousiasme over de 42052 weet ik ook niet |:(
ik vind de 42042 persoonlijk niet zo mooi/intressant (en dat staat volledig los van het nog niet bouwen van de 42052)

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 04-11-2016 17:03 ]

• Kapoen
Angeloonie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:01:
[...]

[...]

Dan moet je zeker mijn boekenrek eens komen bekijken. Ik heb zelfs nog Lego Movie sets in de doos zitten. En een doos met polybags >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 04-11-2016 19:24 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:31:
13 in 2014
9 in 2015
12 in 2016
Misschien komen er in2017 nog een aantal bij? Zou mij namelijk niet verbazen.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:05:
Lego heeft een paar jaar terug een ziekenhuis lijn gehad https://wwwsecure.us.lego...mbined=10000-20021%3B2006

Deze was vrij compleet alleen jammer dat die toren van het ziekenhuis echt gammel is, heb menige keer dat ding weer opnieuw moeten bouwen. :')

In mijn kerstdorpje was het tijd voor pinguïns en ijshockey :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UjM8NIxphpWWuQQfzkaHgOq3/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3E23Qbh4IpSpgS7tqbAtMDlz/medium.jpg

200 fish found!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mschol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:08:
[...]

[afbeelding]
Oh my... je koopt zoveel Lego en je laat het onaangetast in een doos... :'(

• mschol
  • Niet online
Magic6399 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:37:
[...]

Oh my... je koopt zoveel Lego en je laat het onaangetast in een doos... :'(
soort van ogen zijn groter dan de maag, maar dan: gat in de hand is groter dan de ruimte die beschikbaar is.. :X

ik zal gewoon ruimte moeten maken, maar ik wil eigenlijk geen modellen uit elkaar halen, hoewel ik bouwen echt wel leuk vind :')

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 04-11-2016 21:00 ]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

In principe laat ik dozen enkel dicht wanneer het vooraf gekocht is voor een bijzondere gelegenheid. Zo heb ik sinds half oktober al enkele sinterklaas-/kerstcadeaus in huis, en die branden wel hoor. Verder begin ik altijd wel binnen een week met bouwen. Als ik weet dat ik geen tijd heb, dan koop ik over het algemeen ook niks.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Niemand die een doos dicht laat in de hoop deze binnen enkele jaren te kunnen verkopen met wat winst?

Bricklink Store - Steam

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Ik heb hier nog zo'n 12 dozen staan. Sommige sinds maart. Tijd en ruimte beperkt het bouwen, maar dozen die ik leuk vind, worden niet gekocht op basis van tijd, maar op basis van prijs. En aanbiedingen wachten niet tot ik eens tijd heb om te bouwen :)

Ik koop niks om later weer te verkopen. Kopen is bouwen of parts.

• Kapoen
Mijn eigen 'stock' heb ik opgebouwd omdat ik eens dringend een tafel (of twee) moet aanschaffen om aan mijn layout te beginnen, maar ik blijf het maar uitstellen om de één of andere reden.

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn Winter Village is inmiddels ook in aanbouw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ii6XYhn.jpg

En ook ik ga twee pinguins hebben :D

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

almightyarjen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:19:

[afbeelding]

Mooi begin :) Zijn dat witte basis platen die je gebruikt?

200 fish found!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:29:
[...]

Mooi begin :) Zijn dat witte basis platen die je gebruikt?
Ja voor een deel wel. Het andere deel zijn normale witte 16x16 plates.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

almightyarjen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:31:
[...]

Ja voor een deel wel. Het andere deel zijn normale witte 16x16 plates.
Toch gied gezien. gaat wel snel met 16x16 plates om alles wit te Krijgen. Bij mij bestaat het grootste gedeelte uit 4x6 plates.

200 fish found!

• AppieNL
Nou m'n stapel om te bouwen is nog groter geworden vandaag:

- Kerst trein
- Toyshop
- Kever
- Pirate schaak set
- Parisian restaurant (m'n eerste modular :D)

Van de week nog maar even langs de Ikea voor kasten om het in te zetten.

Ziet er al goed uit Arjen!

[ Voor 24% gewijzigd door AppieNL op 05-11-2016 14:46 ]

• Kapoen
AppieNL schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:44:
Van de week nog maar even langs de Ikea voor kasten om het in te zetten.
Hou dan alvast rekening met die nieuwe 'anderhalve modular' van volgend jaar qua breedte :9
Als ik mij niet vergis zijn 32 studs (baseplate) gelijk aan 25,5cm, en 16 studs dus 12,75cm.

• mschol
  • Niet online
Zo, eindelijk begonnen om sets 7741, 7034 en 7237 te fixen die lagen half in elkaar omdat ik op spul van bricklink wachtte

ik zit nu met een trailer base met gebroken pin.. eens kijken of ik daar zelf een pin op kan fabriceren, desnoods door een gaatje te boren en er een afgezaagde spijker in te stoppen :P
met defecte pin staan er genoeg op bricklink..

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 05-11-2016 20:07 ]

• Kapoen
Trailer 4 voor de Lego Batman film is ondertussen verschenen:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21
Woei, vandaag een behoorlijke zak vol lego gekregen. Moet nog wel even door de wasmachine, maar voor zover ik kon zien zitten er iig 4958, 8292, 8297 en 4892 in. De rest is nog even uitzoeken. Ben benieuwd hoe compleet het ook is...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• AppieNL
Kapoen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:33:
[...]

Hou dan alvast rekening met die nieuwe 'anderhalve modular' van volgend jaar qua breedte :9
Als ik mij niet vergis zijn 32 studs (baseplate) gelijk aan 25,5cm, en 16 studs dus 12,75cm.
Way ahead of you :)

M'n vitrine kast heeft ruimte voor paris, GB HQ en assembly square en nog 5 cm free space or so. Alleen het stoplicht van GB HQ zet ik waarschijnlijk naar voren ipv naar de zijkant.

• ab-user
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste LEGO-fans en experts,

Ik heb een vraag waar ik graag jullie advies op wil.

Ook ik heb LEGO en er veel mee gespeeld vroeger. Alles bewaard en redelijk zuinig mee omgegaan (vrijwel alles compleet). Nu ben ik vader van de jonge zoons (5 en 2) die al met redelijk veel enthousiasme met LEGO (DUPLO) aan het spelen zijn gegaan. Mijn oude verzameling LEGO die vind in delen zijn weg naar hun.

Ze zijn erg fan van treinen. Van de eerste houten speelgoed trein tot de DUPLO trein, ze bouwen er vele banen mee.

Nu heb ik (natuurlijk) ook nog een 12v trein (7720 met 7865 en 7838) en vooral veel rails en wissels.
Die gaan ze t.z.t. krijgen, maar nu de vraag...

Ik ben nu begonnen om alle oude LEGO sets weer te bouwen (om te kijken of het echt compleet is) en ik beleef hier veel plezier aan (natuurlijk). Nu wil ik ze later niet alleen mijn oude LEGO geven maar ook nieuwe dingen (die ik ook nog niet ken).

Nu zit ik erover te denken om de 12v trein uit te breiden, maar ik zie dat hier een grote schare fans voor is, die dit als grote hobby hebben en de prijzen dus vrij hoog liggen.

Ik kan echter ook de 12v laten voor wat het is (of zelfs verkopen) en een hele nieuwe set voor ze kopen (66493). Dit ook met oog op de toekomstbestendigheid.

Mijn doel is dat zij er vooral plezier aan beleven, maar dat ik samen met hen het kan bouwen of ze kan helpen om nieuwe ideeën te bedenken.

Graag jullie advies wat jullie in mijn geval zouden doen!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

GeeBee

Oddball

Ik zou zeggen: combineren kan.
De nieuwe treinen passen qua breedte op de oude rails en er zijn koppelstukjes te koop of te maken, al dan niet met een 3d print service.
http://www.ebay.com/itm/C...t%3D5%26sd%3D271723515585

Met de oude rails kun je een baan maken met twee extra wissels waar je de nieuwe baan van aftakt en ergens anders weer mee samenvoegt. Daar kan dan alleen de nieuwe trein gebruik van maken.

[ Voor 42% gewijzigd door GeeBee op 06-11-2016 09:50 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:58

QuattroNL

It is I.

@ab-user: ik zat in dezelfde situatie. Veel 30-jaar oud 12V spul wat het nog redelijk deed.
Uiteindelijk alles weggedaan en overgestapt naar de nieuwe RC treinen, voornamelijk omdat de rails voor kinderen veel makkelijker te bouwen is (al zijn de 2 typen rails goed te combineren wat GeeBee zegt).

Vervolgens werd ik ook van de RC treinen weer erg enthousiast zodat ik nu de meeste (betaalbare) locomotieven heb (nu 6 stuks). De meeste staan in een vitrinekast, met enkele speelt mijn zoon (7) regelmatig.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• mschol
  • Niet online
weet iemand of lego de 45501 (EV3 Rechargeable DC Battery) ook in de winkels heeft liggen?
Afgezien van het normale mindstorms set heb ik voor de rest nooit extra sensoren enzo zien liggen..

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

GeeBee

Oddball

LEGO niet, Brickshop wel
http://www.brickshop.nl/l...e-batterij.html?Itemid=98

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 06-11-2016 14:59 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• mschol
  • Niet online
ik wilde het combineren met de kalender actie en de andere extra's ;) (en ja dan betaal ik meer, i know..)

• ab-user
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Geweldig!

Het is mooi dat dit kan. Een stukje nostalgie combineren met de mogelijkheden van vandaag! Ik denk dat dit de optie gaat worden en ik ga net als @QuatrroNL dan verder met de nieuwe RC treinen.
De oude doe ik weliswaar nog niet weg dan...

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:48
mschol schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:08:
[...]

ik wilde het combineren met de kalender actie en de andere extra's ;) (en ja dan betaal ik meer, i know..)
Als je in de buurt van wijnegem woont, bel even en vraag het. Ze hebben geen powerfunctions en/of mindstorms losse onderdelen in de winkel liggen, maar wel achter in het magazijn voor de geinteresseerden. Wat er dus allemaal exact ligt weet ik niet, maar ze hebben wel degelijk wat.

(gisteren exact dezelfde vraag gesteld in de winkel, maar dan voor powerfunctions onderdelen ;) )

• Frieda
  • Niet online
Hier bezig met uitzoeken wat ik nodig heb om de kersttrein te motoriseren. Als ik alles los koop ben ik al 60 euro kwijt, is de hogesnelheidstrein (nr 60051) een handige set om ipv alles los aan te schaffen? Die is nu 88 euro bij intertoys. Ik zat ook aan de trein value pack te denken maar die is toch nog steeds wel duur. Of is dat het waard?

• mschol
  • Niet online
avdieren schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:19:
[...]

Als je in de buurt van wijnegem woont, bel even en vraag het. Ze hebben geen powerfunctions en/of mindstorms losse onderdelen in de winkel liggen, maar wel achter in het magazijn voor de geinteresseerden. Wat er dus allemaal exact ligt weet ik niet, maar ze hebben wel degelijk wat.

(gisteren exact dezelfde vraag gesteld in de winkel, maar dan voor powerfunctions onderdelen ;) )
ik woon er niet in de buurt, maar vraag het wel gewoon als ik daar ben dan, hebben ze het niet neem ik gewoon een ander set mee :)

• Kapoen
Frieda schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:46:
Ik zat ook aan de trein value pack te denken maar die is toch nog steeds wel duur. Of is dat het waard?
Bedoel je de 66493 4-in-1 super pack? Dat is een set met een grote prijsvariatie tussen (web)winkels, die je in deze periode van het jaar gemakkelijk moet kunnen vinden voor rond de 160 euro (of minder) en dan is het een goede deal. Boven de 200 euro betaal je eigenlijk de prijs van de sets die in deze collectie zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 07-11-2016 06:01 ]

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 11:21
almightyarjen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:19:

[afbeelding]

Poehee dat ziet er gaaf uit!
Ik ben nog even een locatie aan het zoeken waar ik dit jaar me winterset ga opbouwen! Met de trein moet ik weer op zoek naar een nieuwe plek. Nog even geen idee waar ik het neer ga zetten! ;)

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Frieda schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:46:
Hier bezig met uitzoeken wat ik nodig heb om de kersttrein te motoriseren. Als ik alles los koop ben ik al 60 euro kwijt, is de hogesnelheidstrein (nr 60051) een handige set om ipv alles los aan te schaffen? Die is nu 88 euro bij intertoys. Ik zat ook aan de trein value pack te denken maar die is toch nog steeds wel duur. Of is dat het waard?
Ik heb op marktplaats een 60051 gekocht en dat werkte prima voor het motoriseren.

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:41
ab-user schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:04:
Beste LEGO-fans en experts,

Ik heb een vraag waar ik graag jullie advies op wil.

Ook ik heb LEGO en er veel mee gespeeld vroeger. Alles bewaard en redelijk zuinig mee omgegaan (vrijwel alles compleet). Nu ben ik vader van de jonge zoons (5 en 2) die al met redelijk veel enthousiasme met LEGO (DUPLO) aan het spelen zijn gegaan. Mijn oude verzameling LEGO die vind in delen zijn weg naar hun.

Ze zijn erg fan van treinen. Van de eerste houten speelgoed trein tot de DUPLO trein, ze bouwen er vele banen mee.

Nu heb ik (natuurlijk) ook nog een 12v trein (7720 met 7865 en 7838) en vooral veel rails en wissels.
Die gaan ze t.z.t. krijgen, maar nu de vraag...

Ik ben nu begonnen om alle oude LEGO sets weer te bouwen (om te kijken of het echt compleet is) en ik beleef hier veel plezier aan (natuurlijk). Nu wil ik ze later niet alleen mijn oude LEGO geven maar ook nieuwe dingen (die ik ook nog niet ken).

Nu zit ik erover te denken om de 12v trein uit te breiden, maar ik zie dat hier een grote schare fans voor is, die dit als grote hobby hebben en de prijzen dus vrij hoog liggen.

Ik kan echter ook de 12v laten voor wat het is (of zelfs verkopen) en een hele nieuwe set voor ze kopen (66493). Dit ook met oog op de toekomstbestendigheid.

Mijn doel is dat zij er vooral plezier aan beleven, maar dat ik samen met hen het kan bouwen of ze kan helpen om nieuwe ideeën te bedenken.

Graag jullie advies wat jullie in mijn geval zouden doen!
De 7720 is een trein op batterijen maar zo te zien heb je er een motor onder gezet, de rest van de rails/wissels heeft een middengeleider?

Er zijn meerdere opties:
Je blijft bij 12v, erg prijzig met uitbreiden maar je hebt meer mogelijkheden
Je maakt 2 aparte banen en houdt deze gescheiden, 1 12v en de rest PF
Je combineert zoals GeeBee aangeeft
Je gaat helemaal over naar PF, bouwt de 7720 om en verkoopt de rest (*hint* :P )
Ik zal vast nog wel een optie over het hoofd zien

@almightyarjen: dat gaat een groot winterdorp worden als ik zo kijk naar het rechte stuk rails bij het station. Ik neem tenminste aan dat het een rondje rails gaat worden.

Ik heb de Ferris Wheel nog in de doos zitten en twijfel nu of ik de fairground mixer er al bij moet kopen. Bij elkaar neemt het een aardige oppervlakte in beslag in een lay-out.

[ Voor 3% gewijzigd door moer op 07-11-2016 09:36 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O* *O*

Zaterdag voor het boodschappen mijn vrouw zover gekregen om even mee te gaan naar de Intertoys :Y)

Daar zag ik deze staan (van haar favo Disney film), en die hebben we gekocht (met 15% korting):
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/kmRNKWU6Boo/maxresdefault.jpg

Deze stond er ook, maar véél te duur, €120, terwijl hij in de UK £66 (incl. shipping €84) was. Dus ter plaatse besteld in de UK :Y)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toysrus.com.au/www/732/files/120467-42052_box1_in.jpg

Bizar groot dat prijsverschil tussen NL en de UK..

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Om dat ik door een operatie de komende tijd niet kan werken heb ik voor mijzelf een uitdaging.
En dat is de Ford Mustang Shelby GT500 MANUAL van Sheepo nabouwen.
Nabouwen vraag je? Ja inderdaad, ik ga het zonder instructieboekje doen (vind het een beetje zonde van m'n geld om er 15á20 euro voor te betalen en vind de uitdaging wel leuk). Gelukkig is er op internet (en vooral brickshelf) genoeg te vinden over de inhoud van het model en hoe diverse functies in elkaar zitten.

Vroeger als kind probeerde ik al lego na te bouwen uit de catalogusboekjes en dat vond ik al erg leuk, dus nu is het een soort van nostalgische tour geworden. :+

Als ik rebrickable moet geloven heb ik zo'n 99% van de onderdelen als ik niet kleurtrouw blijf, en 89,4% als ik het model precies ga nabouwen. Ik weet dat ik de witte accenten niet heb dus die ga ik vervangen voor een andere kleur maar ik weet nog niet welke. Ik denk zwart of donkergrijs of heel misschien geel.
De reden dat ik voor de manual versie ga en niet de RC is omdat ik van de RC te weinig informatieve plaatjes kan vinden, en omdat ik anders m'n Ultimate 42009 uit elkaar moet halen.
Hier en daar moet ik gaan improviseren qua onderdelen (of ik moet ze even los kopen via bricklink, maar eerst even kijken hoever ik kom).

Bij deze dan de plaatjes van de huidige status, zodra ik meer heb zal ik jullie updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sxvxUJtU5Xey3RRhcj74Jc41/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gg5mtiXLkYY8J8YaKb4hSekm/medium.jpg

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Clavat
Remy!!!! schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:03:
Om dat ik door een operatie de komende tijd niet kan werken heb ik voor mijzelf een uitdaging.
En dat is de Ford Mustang Shelby GT500 MANUAL van Sheepo nabouwen.
Nabouwen vraag je? Ja inderdaad, ik ga het zonder instructieboekje doen (vind het een beetje zonde van m'n geld om er 15á20 euro voor te betalen en vind de uitdaging wel leuk). Gelukkig is er op internet (en vooral brickshelf) genoeg te vinden over de inhoud van het model en hoe diverse functies in elkaar zitten.

Vroeger als kind probeerde ik al lego na te bouwen uit de catalogusboekjes en dat vond ik al erg leuk, dus nu is het een soort van nostalgische tour geworden. :+

Als ik rebrickable moet geloven heb ik zo'n 99% van de onderdelen als ik niet kleurtrouw blijf, en 89,4% als ik het model precies ga nabouwen. Ik weet dat ik de witte accenten niet heb dus die ga ik vervangen voor een andere kleur maar ik weet nog niet welke. Ik denk zwart of donkergrijs of heel misschien geel.
De reden dat ik voor de manual versie ga en niet de RC is omdat ik van de RC te weinig informatieve plaatjes kan vinden, en omdat ik anders m'n Ultimate 42009 uit elkaar moet halen.
Hier en daar moet ik gaan improviseren qua onderdelen (of ik moet ze even los kopen via bricklink, maar eerst even kijken hoever ik kom).

Bij deze dan de plaatjes van de huidige status, zodra ik meer heb zal ik jullie updaten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dan krijg je dus zoals met die van mij..
Alleen die is dan we RC.Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n5FS37b.jpg

Dus met de Zwarte baan in het midden

PSN: McMillan0984

• Remy!!!!
Ja inderdaad, maar de hoofdkleur blijft wel rood bij mij.

• Clavat
Remy!!!! schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:11:
Ja inderdaad, maar de hoofdkleur blijft wel rood bij mij.
Dat dacht ik eerst ook om hem in het rood te doen.
Maar ik wilde meer bij de grijs zwarte kleur blijven.

En twijfelde eerst nog tussen de Manual en RC versie.
Uiteindelijk gekozen voor de RC maar denk erover om hem om te bouwen naar Manual omdat hij meer als een parade paartje staat dan deze in beweging is.

Dan kan ik de motor's en remote voor andere projecten gebruiken.

PSN: McMillan0984

• almightyarjen

almightyarjen

moer schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:30:
@almightyarjen: dat gaat een groot winterdorp worden als ik zo kijk naar het rechte stuk rails bij het station. Ik neem tenminste aan dat het een rondje rails gaat worden.
Het is wel een rondje geworden, maar niet zo groot als het rechte stuk rails. Ik heb gisteren videomateriaal geschoten, de video komt waarschijnlijk zaterdag online :)

• AppieNL
@Remy

Succes met het nabouwen. Ik heb de RC versie en kan je zeggen dat het niet te doen is. Sheepo bouwt echt op de halve lift arm en in het geval van de remmen op de marges van de onderdelen. Gelukkig bouw je de manual versie, die heeft wat meer standaard dingen (gearbox is geloof ik kopie van de 8448).

15-20 euro lijkt veel, maar vergeet niet dat je makkelijk 30-40uur zoet bent met het bouwen van deze wagen. Voor een leuke game met dezelfde speeltijd ben ik vaak het dubbele kwijt.

En ja, ik heb vroeger ook complete modellen nagebouwd uit de catalogus.

[ Voor 19% gewijzigd door AppieNL op 07-11-2016 11:30 ]

• Remy!!!!
@ AppieNL, thnx!

Als voorbeeld gebruik ik de volgende 3 brickshelf galerijen: 1, 2, 3.
En tot nu toe is het wel goed te doen, het is erg vaak 'bewijs' zoeken. Soms heb ik het vermoeden dat onderdeel X op plaats Y zit, maar dan moet ik het eerst nakijken op 2á3 andere foto's om er zeker van te zijn.

En het is meer voor de uitdaging dan een geld kwestie dat ik het zo na bouw in plaats van via de instructies.

• AppieNL
Prima, maar het is verre van zonde om er voor te betalen zoals je eerst ook zei. Genoeg hobbies die meer kosten per uur.

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Voila de laatste 160 stukjes besteld en betaald. ;)
De MOC Avenue Saint Jacques kan dan gebouwd worden 8)
https://i.imgur.com/P1vvWil.jpg
https://i.imgur.com/qp0omUq.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 08-11-2016 07:40 . Reden: Veel te grote plaatjes omgetoverd tot links; graag thumbnails maken en linken naar het origineel zoals beschreven in de faq ]

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)