Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.985 views

Onderwerpen

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Kapoen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Ik vrees er een beetje voor. Volgens de onderdelenlijst van Brickset zitten er bijvoorbeeld twee van deze in de set: [afbeelding]
Op de foto die ik eerder postte zie ik op eerste zicht dat je er minstens zes zult nodig hebben.

*edit* van die creepy ogen blokjes krijg je er ook maar twee per soort blijkbaar. Zelfs als je nog een reserve exemplaar krijgt heb je er nog te weinig met twee dozen.
Hmmm jammer, 2 van die setjes ging me nog wel lukken waarschijnlijk (november Lego store tripje en december nog wat op de site bestellen of zo), maar 3 of meer wordt wat te gortig.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

Hmmm jammer, 2 van die setjes ging me nog wel lukken waarschijnlijk (november Lego store tripje en december nog wat op de site bestellen of zo), maar 3 of meer wordt wat te gortig.
De actie met de kalender duurt tot 20 nov. Je kan de rest sowieso bricklinken indien je de onderdelen niet hebt.

• AppieNL
Ik dacht dat de actie tot 10 december was. Nou ja, hoe dan ook bricklinken er voor is loos. Ik had het leuker gevonden als het gewoon kon met 2 doosjes.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 15:33
AppieNL schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:07:
Ik dacht dat de actie tot 10 december was. Nou ja, hoe dan ook bricklinken er voor is loos. Ik had het leuker gevonden als het gewoon kon met 2 doosjes.
Op lcc.builders heb ik het volgende lijstje gevonden ivm acties de komende maanden:
Dus wie alles wil van bovenstaande kadootjes doet het best zo:

– Koop tussen 12 en 20 november voor €65 en krijg de kerst bouwset + soldaatje
– Koop tussen 25 en 28 november voor €65 en krijg de snowglobe en de kerstbal
– Koop tussen 11 en 20 december voor €30 aan star wars en krijg het peperkoek ventje en de poly A-wing pilot.
bron met meer uitleg en precieze datums per actie. Sommige acties zijn alleen maar gelding in een Lego winkel en niet online.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 25-10-2016 18:38 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AW_Bos schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:29:
Héhé! Na een hoop zweet, bier, en nijverheid is mijn Bucket Wheel Excavator klaar. :D
Tijd om de accupack maar eens te installeren..... En geloof het of niet....

Hij loopt ergens aan :/

Een van de overbrengingen voor het roteren en de loopbanden lijkt te slippen op een tandwieltje. De hele tijd hoor ik tik-tik-tik-tik. Dus.... :P Waar zou het probleem precies in zitten. Dat wordt binnenkort eens het openen van de Gearbox. Waarom is dat niet zo modulair? Het zou toch tof wezen als je die eenvoudig open kun klappen zodat je alle tandwielen en overbrengingen kon 'debuggen'. Ik heb weer wat te doen dus! ;)

Als ik de loopband met de hand vooruit help dan gaat het wel goed. Of zou het misschien aan de batterijen kunnen liggen die te weinig spanning naar de motor brengen, waardoor deze te weinig power heeft? Hmm... Iemand?
Dikke kans dat de vertraging toch in de constructie zit waar het grote bucket wheel op bevestigd zit. Zal zo eens even proberen een plaatje te maken van de plaats die ik bedoel.

Plaatje (die 4 waar de zwarte tandwieltjes op zitten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VjUI3INT105K74px1Uu31hqM/thumb.jpg

Heeft mij zeker wat nodige tijd gekost op die op een fatsoenlijke manier soepel te laten lopen.
(weet even niet waarom het plaatje weer gedraaid is. Dacht toch echt dat ik hem geroteerd had, sorry)

[ Voor 15% gewijzigd door Sircuri op 25-10-2016 21:33 . Reden: plaatje erbij geplakt ]

Signature van nature

• kauwgomballen
  • Laatst online: 23-06 19:54
Mad-Matt schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:12:
Wat is een goede manier om relatief goedkoop een bups diverse minifigs te kopen?
(random assorti, geen specifieke minifigs op het oog)
Afgelopen zomer in LEGO Discovery in Oberhausen geweest. Hadden ze grote bakken staan met hoofdjes, lijfjes, beentjes... kon je zelf je eigen minifig samenstellen. Volgens mij was het toen 3 voor 5 euro

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hmm, misschien hebben ze dat ook wel in de Lego store in Londen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Suli
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:59:
Hmm, misschien hebben ze dat ook wel in de Lego store in Londen.
Dat hebben ze in alle Lego stores. Inderdaad ook een goede mogelijkheid.
Volgens mij is het 3 voor €6.99, maar kan ook goedkoper zijn.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Je kan ook eens kijken op bricklink. Staan er vaak al op voor nog geen €0.5/stuk uit sets.

Bricklink Store - Steam

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Is die Lego Architecture serie wat? Ziet het er mooi uit of is het allemaal wel heel klein?

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Vlooi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:25:
Is die Lego Architecture serie wat? Ziet het er mooi uit of is het allemaal wel heel klein?
Ik heb gisteren buckingham palace gebouwd. Het is leuk om te zien, voor zover ik kan beoordelen de juiste grootte om als je er meer van hebt ze als serie op een plank te kunnen zetten maar als je iets met heel veel detail wil dan kan ik me voorstellen dat ze aan de kleine kant gaan zijn.

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
ImagineMeAndYou schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Ik heb gisteren buckingham palace gebouwd. Het is leuk om te zien, voor zover ik kan beoordelen de juiste grootte om als je er meer van hebt ze als serie op een plank te kunnen zetten maar als je iets met heel veel detail wil dan kan ik me voorstellen dat ze aan de kleine kant gaan zijn.
Is het leuk om te bouwen? Ben je er lang mee bezig? Echt uitdagend zal het niet zijn denk ik.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
sjong schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Die had ik gezien ja. Zag er goed uit inderdaad. Had deze al eens in een verlanglijst optie van Bol gezet. Goed om te weten dat dit wat jouw betreft ene goed startpunt is _/-\o_
Ik heb die in PDF formaat. Is ooit voorbij gekomen op de Humble Bundle. Mocht je hem willen stuur me even een PM. Kan je even goed kijken of het is wat je zoekt. Kan je hem altijd nog aanschaffen.

Deze zaten er allemaal in.
www.goodreads.com/list/sh...ble_Brainiac_Book_Bundle_

[ Voor 8% gewijzigd door Lanithro op 26-10-2016 10:48 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Vlooi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

Is het leuk om te bouwen? Ben je er lang mee bezig? Echt uitdagend zal het niet zijn denk ik.
Ik vond de bouwtijd nog wel meevallen. Er zaten geen lastige dingen in, maar omdat eht heel veel hele kleine onderdelen zijn ben je wel lang bezig voor de uiteindelijke grootte. Als je een uitdagende bouw zoekt dan is in ieder geval buckingham palace niet de set die je moet hebben, maar het eindresultaat is wel echt iets wat ik op een plank in mijn woonkamer zal gaan zetten

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01
Vlooi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:25:
Ik heb de hele serie compleet. De meeste modellen zijn erg mooi, een aantal zijn verschrikkelijk, bijvoorbeeld Lincoln Memorial. Maar over het algemeen, een erg mooie serie. Voor een overview van de beschikbare modellen kun je hier kijken.

Qua bouwtechnieken zul je niet achterover slaan van de ingewikkeldheid of uitdagendheid. Wel zitten in de meeste modellen erg mooie technieken (bijvoorbeeld veel SNOT) verwerkt. Qua grootte zijn de modellen ook niet erg groot, maar wel erg herkenbaar. Dat waardeer ik juist aan deze serie: ondanks de kleine schaal, herken je direct welk gebouw het betreft.

Als je wilt beginnen, dan is wellicht de Trevi Fontein een leuk model of anders Buckingham Palace. Het Witte Huis is ook een aanrader.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Persoonlijk vind ik het een leuke serie, maar best veel geld voor het volume/formaat.

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
Lanithro schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Ik heb die in PDF formaat. Is ooit voorbij gekomen op de Humble Bundle. Mocht je hem willen stuur me even een PM. Kan je even goed kijken of het is wat je zoekt. Kan je hem altijd nog aanschaffen.

Bedankt voor je reactie, stuur je meteen even een PM.

• Twan V
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Over boeken gesproken; wat zijn goede boeken voor Mindstorms (NXT)?

Ik kan er op internet een hoop vinden, maar ik vind het lastig om in te schatten waar echt uitdagende modellen in staan.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mad-Matt schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Die staat inderdaad op mijn lijstje, zijn er nog meer sets die wat opleveren?
Late reactie, maar de Lego city adventh calendar bevat er ook een aantal

200 fish found!

• sjong
Lanithro schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Helemaal wat ik zocht _/-\o_
Het wordt dan ook The LEGO Neighborhood Book
Nu heb ik deze al wel digitaal, maar met een boek vindt ik het toch prettiger bladeren/bouwen.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Even weer wat kleur in dit topic brengen! Vorige week naar Lego World geweest en weer veel mooie dingen gezien. Nou heb ik helemaal niks met kastelen, maar dit bouwwerk had toch wel erg veel en mooie details. Van baby-beertjes, tot minions en van een boomhut tot aan roodkapje. M'n dochter (5) kon er ook tijden naar kijken en steeds weer nieuwe dingen ontdekken.. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5esqiq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20tfk1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2s9dtmp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/igfcbm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/xokqr4.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Maandag werd een groot oranje gevaarte opgebouwd in Galeria, CentrO in Oberhausen.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8679/30580858825_8813f06ab1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5537/30580862435_18d6227ff6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5340/30493199911_a299f17fe4_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5628/29949447874_5936a297f1_z.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Houtkern op 26-10-2016 19:12 . Reden: Foto's toegevoegd ]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Dat gevaarte stond ook op Legoworld, toch wel indrukwekkend.
keverjeroen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:18:
Even weer wat kleur in dit topic brengen! Vorige week naar Lego World geweest en weer veel mooie dingen gezien. Nou heb ik helemaal niks met kastelen, maar dit bouwwerk had toch wel erg veel en mooie details. Van baby-beertjes, tot minions en van een boomhut tot aan roodkapje. M'n dochter (5) kon er ook tijden naar kijken en steeds weer nieuwe dingen ontdekken.. _/-\o_
Zeker mooie dingen gezien in het Fan-gedeelte, maar een heleboel dingen ook maar amper kunnen zien, zo druk was het zondag. Mijn dochtertje is 3 en voor haar was dat gedeelte niet zo leuk, dus daarna maar gauw naar Friends gegaan.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:46

almightyarjen

When does the hurting stop?

Is het eigenlijk toegestaan om te flyeren oid op Legoworld? Zou voor mij een goede manier zijn om mijn youtube kanaal onder de aandacht te brengen :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Suli
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:21:
Is het eigenlijk toegestaan om te flyeren oid op Legoworld? Zou voor mij een goede manier zijn om mijn youtube kanaal onder de aandacht te brengen :)
Volgens mij is Lego World afgelopen. Ben je lid van (buitenlandse) Lego communities? Als je daar je filmpje post zoals hier, hoef je niet eens te flyeren lijkt mij :).

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:21:
Denk het niet. Maar als je zorgt dat je volgend jaar (want het is nu idd afgelopen) met een creatie daar staat, en er dan een laptop naast staat waarop je je filmpjes laat zien, indien dat mag uiteraard, is dat toch ook mooie reclame.

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb niet zo heel veel zin om daar te gaan staan, niet echt mijn ding :D

• keverjeroen
Guardian1980 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:01:
Dat gevaarte stond ook op Legoworld, toch wel indrukwekkend.

[...]

Zeker mooie dingen gezien in het Fan-gedeelte, maar een heleboel dingen ook maar amper kunnen zien, zo druk was het zondag. Mijn dochtertje is 3 en voor haar was dat gedeelte niet zo leuk, dus daarna maar gauw naar Friends gegaan.
Ik was er op woensdag, toen was het heel goed te doen. Gezellig druk, maar niet te druk.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Modbreak:Lego-aanbiedingen kun je in Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic kwijt.

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2016 08:38 ]

internix.be

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2016 08:39 . Reden: offtopic ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
*knip* en daar is natuurlijk de TR voor :)

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2016 08:39 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
keverjeroen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:40:
[...]

Ik was er op woensdag, toen was het heel goed te doen. Gezellig druk, maar niet te druk.
Wij waren er zaterdag en toen was het ook allejezus druk. Kwam natuurlijk ook door het feit dat de herfstvakantie in regio midden en zuid anders lag, waardoor Lego World grotendeels buiten de vakantie viel van onze kinderen. Dan hadden we alleen afgelopen maandag kunnen gaan, maar dat kwam zowel ons als vrienden van ons totaal niet uit. Zoiets zullen meer mensen hebben gehad waardoor het in het weekend uitpuilde van de mensen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Mocht iemand de Londense bus gemist hebben, In Oberhausen hadden ze hem nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 27-10-2016 20:48 ]

200 fish found!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 14:21
Interessant, ik ga zaterdag met m'n oud buurman naar Oberhausen. Hoop dat ze m dan nog hebben, met een Holiday Countdown Calender erbij :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 15:37
Dit weekend is mijn tweeling jarig. Lekker samen hun cadeaus in elkaar zetten, kan niet wachten!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2l9o006.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door kleinelievewolff op 27-10-2016 23:02 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
GH45T schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:06:
Zojuist toch ook maar een 10254 besteld voor bij mijn winterdorpje. Volgens mij moet ik die ook nog wel kunnen motoriseren met mijn oude 9v rails en motor. Een Lego trein welke niet uit zichzelf kan rijden is geen Lego trein ;)
Vandaag ook nog maar een 60051 besteld om de 10254 te motoriseren. Ik heb niet zo enorm veel 9v rails, alleen wat bij mijn 4564 zat en een stel wissels met 2 extra bochten om die wissels aan te kunnen sluiten.

De motor van de 60051 gaat dan in de 10254. Rails van alle 3 de sets inclusief de wissels kan ik zover ik weet samenvoegen en dan kan ik opeens best een leuk rondje bouwen :).

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

kleinelievewolff schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:30:
Dit weekend is mijn tweeling jarig. Lekker samen hun cadeaus in elkaar zetten, kan niet wachten!
Mooie verzameling, daar zijn jullie vast en zeker wel even zoet mee. Is het zo dat ze ieder een eigen voorkeur hebben wat sets betreft, of wordt alles gedeeld?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 15:37
Tot nu toe spelen ze nog met alles samen. De lego is eigenlijk nog iets te moeilijk voor ze, ze helpen mee met bouwen, maar kunnen het nog niet helemaal zelf in elkaar zetten. Ze bouwen zelf wel veel met Duplo, daar hebben we nu ook al 2 grote zakken vol van.

We vinden het zelf zonde om nog meer Duplo te kopen, omdat daar de lol afgaat na een paar jaar. Lego kunnen ze nog járen mee spelen. Ze vinden het nu al geweldig om ermee te spelen, als er kleine onderdeeltjes afvallen, houden we die apart in zipbags. En af en toe moet je het even opnieuw opbouwen, maar dat is geen straf ;)

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

keverjeroen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:40:
[...]

Afgelopen zaterdag vond ik het ook niet extreem druk. Merkte wel dat richting de middag het een stuk drukker werd. We waren er al om 11 uur.

Toch wel grappig dat er hier een hoop mensen zitten die al hun bouwwerken in aparte zakjes bij elkaar houden? De enige twee dozen die ik apart heb nu is de tower bridge en de cinema. Maar dat komt omdat ik nu in een tijdelijk onderkomen zit en tijdens het leeghalen van mijn vorige huis ze in aparte dozen heb gedaan.
Verder heb ik alle lego gewoon in bakken gesorteerd en spelen de kids er ook gewoon mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Sircuri op 28-10-2016 13:57 ]

Signature van nature

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Joster schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:34:
[...]

Wij waren er zaterdag en toen was het ook allejezus druk. Kwam natuurlijk ook door het feit dat de herfstvakantie in regio midden en zuid anders lag, waardoor Lego World grotendeels buiten de vakantie viel van onze kinderen. Dan hadden we alleen afgelopen maandag kunnen gaan, maar dat kwam zowel ons als vrienden van ons totaal niet uit. Zoiets zullen meer mensen hebben gehad waardoor het in het weekend uitpuilde van de mensen.
Moet zeggen dat ik het wel vond meevallen. Nu had ik me voorbereid op een worst case scenario niet wetende wat te verwachten, dus mjah. Parkeren, binnenkomen, garderobe, ging allemaal zonder al te veel gewacht of gedoe. We waren rond 10:20 binnen. Alleen bij bepaalde MOC opstellingen was het wel een stuk drukker/dringen, maar dat was halverwege de middag.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Gim schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Moet zeggen dat ik het wel vond meevallen. Nu had ik me voorbereid op een worst case scenario niet wetende wat te verwachten, dus mjah. Parkeren, binnenkomen, garderobe, ging allemaal zonder al te veel gewacht of gedoe. We waren rond 10:20 binnen. Alleen bij bepaalde MOC opstellingen was het wel een stuk drukker/dringen, maar dat was halverwege de middag.
Precies dus mijn ervaring. Vond het absoluut niet druk.

Signature van nature

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 06-11 12:58
Copy paste van een ander forum:
De Caterham is klaar. Ik twijfelde over deze set, want het leek veel te hebben ingeleverd op het originele Ideas model. Nu het voor me staat, is het een prachtige set geworden. De cleane ronde en schuine lijnen benaderen de echte auto heel goed. De banden zijn nog steeds niet mijn smaak en ook het dashboard had naar mijn mening iets beter kunnen zijn uitgewerkt. Het totale plaatje klopt echter en dat is waarom ik deze sets zo leuk vind.
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/mobile.0jsssa.jpg

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

DP Kunst schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:28:
Interessant, ik ga zaterdag met m'n oud buurman naar Oberhausen. Hoop dat ze m dan nog hebben, met een Holiday Countdown Calender erbij :)
Ik Ben benieuw self mocht ik kiezen welke van de twee ik wilde naar niet beide. Maar mischien als je meer dozen koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2016 12:28 ]

200 fish found!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:25
PjotrStroganov schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:08:De Caterham is klaar.
De banden zijn nog steeds niet mijn smaak en ook het dashboard had naar mijn mening iets beter kunnen zijn uitgewerkt.
Banden zijn inderdaad wat jammer, Gebrek aan mooie velgen ook.
Heb er nu deze als velg opzitten (Komen van set 31006, Maar zitten in meer sets voor zoals bijvoorbeeld ook de Mini Cooper.):
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4617460.jpg
Ze zijn eigenlijk te klein maar het is beter dan niets.

Wat het dashboard betreft, Weet niet of je kritiek op het uiterlijk of de plaatsing ervan is.
Indien het om de grote kier tussen motorkap en dashboard gaat, Dan kun je hier instructies vinden hoe je dat kan verbeteren:
Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/102866/1476717415m_DISPLAY.jpg

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• DP Kunst
Zeehond schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:25:
[...]

Ik Ben benieuw self mocht ik kiezen welke van de twee ik wilde naar niet beide. Maar mischien als je meer dozen koopt.
Vanmorgen in Oberhausen geweest, het formaat van de shop viel me wel tegen. Had hem veel groter verwacht. Gelukkig hadden ze achter nog een Pet Shop staan :). Nog 6 Mixels erbij en 2 minifigs (o.a. Banana Suit Guy eruit gevist).

Ze hadden de bus nog steeds, maar ook hier was het de bus of de Holliday Countdown Calender. Kregen nog wel een sticker op de bon voor een kalender vanaf 1 december. Dus misschien tegen die tijd nog een tripje die kant op :P

Daarna nog even bij de Galeria daar gekeken. De Porsche stond nu helemaal opgebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YJexA7G2o87X6rcGf8byOS3d/full.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

iemand een idee hoe of ik met mijn treinen verdiepingen kan maken. ik heb het lego boek "7777" en daar staat het in beschreven met de oude grijze rails. nu heb ik ook nog wel wat grijs, een bekkie blauw en een hoop nieuwe soorten, maar hoe of het werkt, ik kom er met het nieuwe soort niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2016 17:12 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar loop je tegenaan dan? Die pilaren uit 7777 kunnen ook onder een hedendaagse raildwarsligger gezet worden lijkt me :)

On a different note: vandaag bij http://legiomuseum.nl geweest. Erg leuk :)
Tijdelijke tentoonstelling van Technics atm, verder een stel hele leuke dioramas. Foto's staan nog op de digicam, maar als ik weer thuis ben zal ik wel ff wat posten :)
Zitten in het oude pand van Lego NL btw, uiteraard gevestigd aan de Legolaan _/-\o_

Wel een ontzettende uithoek van NL though, hoe Lego daar ooit terecht is gekomen is me nog steeds een raadsel

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 29-10-2016 17:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 13:53

PromoX

Flying solo

The Eagle schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:54:
Wel een ontzettende uithoek van NL though, hoe Lego daar ooit terecht is gekomen is me nog steeds een raadsel
Omdat de persoon die Lego naar Nederland haalde uit Groningen kwam en na verhuizing in die regio zijn gebleven, zie http://www.miniland.nl/LEGO%20in%20Nederland/.

And I'm the only one and I walk alone.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

DP Kunst schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Vanmorgen in Oberhausen geweest, het formaat van de shop viel me wel tegen. Had hem veel groter verwacht. Gelukkig hadden ze achter nog een Pet Shop staan :). Nog 6 Mixels erbij en 2 minifigs (o.a. Banana Suit Guy eruit gevist).

Ze hadden de bus nog steeds, maar ook hier was het de bus of de Holliday Countdown Calender. Kregen nog wel een sticker op de bon voor een kalender vanaf 1 december. Dus misschien tegen die tijd nog een tripje die kant op :P

Daarna nog even bij de Galeria daar gekeken. De Porsche stond nu helemaal opgebouwd:
[afbeelding]
De winkel is inderdaad niet heel groot, meestal hebben ze eigenlijk op de exclusieve dozen na alleen de nieuwste sets en niet de al wat oudere. Maar voor de niet exclusieve dozen kijk ik vaak even eerst bij Galeria aangezien ze daar soms goedkoper zijn. De sticker voor de kalender heb ik ook gekregen.

200 fish found!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:20

Mappy

Piramide van Austerlitz

Trick or treat!
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20161030walloween.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

Reinier

\o/

Haha te gek!

• sjong
Waar loop je tegenaan dan? Die pilaren uit 7777 kunnen ook onder een hedendaagse raildwarsligger gezet worden lijkt me :)

Tijdelijke tentoonstelling van Technics atm, verder een stel hele leuke dioramas. Foto's staan nog op de digicam, maar als ik weer thuis ben zal ik wel ff wat posten :)
Zitten in het oude pand van Lego NL btw, uiteraard gevestigd aan de Legolaan _/-\o_

Even op de website van het museum gekeken. Zitten in Grootegast. Dat is niet ver weg, wist niet dat daar zoiets was. Ga ik zeker een keertje langs met de kids >:)

• The Eagle

The Eagle

Moet je zeker doen :)
Niet duur, ballenbak en een hoop bouwtafels aanwezig. En uiteraard verkoop van dozen ;)
Kids vermaken zich prima daarzo. Ook ideaal voor kinderfeestjes.

Als we niet in Brabant woonden kwam ik er vast wat vaker :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hfos
  • Niet online
DP Kunst schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:11:
[...]Vanmorgen in Oberhausen geweest, het formaat van de shop viel me wel tegen. Had hem veel groter verwacht. Gelukkig hadden ze achter nog een Pet Shop staan :). Nog 6 Mixels erbij en 2 minifigs (o.a. Banana Suit Guy eruit gevist).
Ik rijd tegenwoordig tien, vijftien minuten verder naar Essen. Die winkel is misschien 2x zo groot. Ben net iets te vaak teleurgesteld in Oberhausen...

• AppieNL
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20161030walloween.jpg
Awesome, dit moet gewoon vol op 2 pagina's van dit topic staan! :D

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

[afbeelding]
Awesome, dit moet gewoon vol op 2 pagina's van dit topic staan! :D
2x op 1 pagina gaat wat ver.....

morgen of vanavond eens een bezoekje brengen aan de lego store in Disneyland Paris :P

[ Voor 13% gewijzigd door mschol op 30-10-2016 18:06 ]

Verwijderd

waar ik tegen aan loop is het feit dat ik mijn rail wel passend krijg, maar niet omhoog...

• The Eagle

The Eagle

Daar hebben ze blauwe pilletjes voor :P

Maar zonder gekheid: http://www.2dehandslego.nl/bouwtekening/7777.pdf
Pagina 51 laat zien hoe het bovenstuk in elkaar zit. Onderstuk varieer je dus mee qua hoogte (zie pag 41). Wel even opletten dat de 12v rails volgens mij iets langer zijn qua baanvak, en dat je dus mogelijk iets zult moeten verschuiven met waar je je staanders neer zet.

• AppieNL
mschol schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:05:
[...]

2x op 1 pagina gaat wat ver.....
Tja, your mileage may vary. Mappy's post staat met standaard instellingen onderaan de vorige pagina.

• The Eagle

The Eagle

Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen. Het is technisch gezien maar half vloeken in de kerk (want niet origineel, maar het origineel wordt nooit meer gemaakt):
https://www.4dbrix.com/index.php
https://www.bricklink.com/store/home.page?p=4DBrix#/shop
3D geprintte monorail tracks, inclusief volledige kruising, ramp extension en een paar andere dingen die TLG helaas nooit maakte. Vast more to come :)
Zie ook http://bricksetforum.com/...k-the-monorail-3d-printed voor meer discussie.
Baal er nu stiekem van dat ik geen monorailwissels heb...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik laat bovenstaande even staan. Ja, het is nep, maar er is ook een schrijnend tekort aan monorails. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AppieNL
En zo is er aan nog wel meer dingen een te kort die al jaren niet meer worden gemaakt. Ik noem maar de rode #3 connector 7 euro inmiddels per stuk op bricklink, stel rode flex axles 10-20 euro die al sinds 2007 niet meer worden gemaakt.

Lepin heeft ze nog wel in hun troep natuurlijk, zal ik die dan ook maar posten?

Wat ik dus gewoon bedoel, is dat ergens de grens moet zijn en dat is in dit geval wat mij betreft alles of niks. Dus ook geen nep monorail.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
Zullen we die discussie verder voeren in het AZ feedback topic?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AppieNL
Dat zou dan een copy-paste worden van bovenstaande post, want verder heb ik er niks over te melden.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zag via Brickwatch gisteren de 42042 voor ongeveer 80 euro. Meteen besteld (Sinterklaas kadootje voor mezelf ;))
Krijg vrij vlot daarna dat hij niet geleverd kan worden en dat het wel een paar weken kan duren, maar dat je wel makkelijk kunt annuleren tot ik bericht krijg dat hij wel wordt geleverd.
Nou ja ik heb de tijd wel :7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• almightyarjen

almightyarjen

Eindelijk, de final version van mijn Winter Station :) Na heel wat getweak met kleuren is dit de beste combinatie: het licht grijze perron is vervangen door een dark tan perron. Wel donkerder, maar wel veel kleuriger. Daarnaast is het opslaghuisje aan de zijkant van hout geworden. Al met al blij met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vpWDcnw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/82eslCs.jpg

• Wom
  • Laatst online: 20:49

Wom

Hele verbetering tov je eerste versie inderdaad :) Heeft de juiste sfeer te pakken denk ik zo!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• AppieNL
Nice!

Snel op Ideas voordat Lego zelf volgend jaar een station maakt die bij de trein van dit jaar hoort :)

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:07:
Nice!

Snel op Ideas voordat Lego zelf volgend jaar een station maakt die bij de trein van dit jaar hoort :)
Aan de ene kant wel, aan de andere kant: het maken van de sets lopen bij Lego een jaar of 2 voor op wat er in de winkel te koop is, dus indien Lego een winter station set wil uitbrengen (redelijke kans lijkt me) en dat in de komende 2 jaar wilt doen, dan zit die set al in de pipeline en zal mijn Idea niet door de uiteindelijke selectie komen (gevalletje GB HQ). Eerst maar eens zien de eerste 1000 likes te halen :D

Ik ga het station in mijn winter village video gebruiken, welke ik over een week or so gereed denk te hebben. Daarna zal ik een speciale video wijden aan het station. De upload van deze laatste video zal gelijk liggen aan het aanmaken van het Ideas project. Dus over een week of twee zal ik het Lego Ideas project aanmaken :)

En uiteraard bedankt voor de suggesties die hier zijn gedaan! :>

[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 01-11-2016 14:52 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

almightyarjen schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:41:
Eindelijk, de final version van mijn Winter Station :) Na heel wat getweak met kleuren is dit de beste combinatie: het licht grijze perron is vervangen door een dark tan perron. Wel donkerder, maar wel veel kleuriger. Daarnaast is het opslaghuisje aan de zijkant van hout geworden. Al met al blij met het resultaat :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Stukke beter, super gaaf geworden zeg.

• Aidacra
  • Laatst online: 20:47
Voor Sinterklaas wil ik voor onze dochter van 4,5 een eerste set van Lego geven.
Ik heb vier grote boxen van mezelf nog op zolder staan (bijna alles van de Galaxy reeks heet ik geloof ik? Ben er niet zo in thuis :-))

Maar wat is nu leuk om mee te beginnen? Een grote Classic box? Meerdere kleine Classic boxen? Iets uit de Junior of Princess lijn?

Wat zijn jullie ervaringen met dochters van 4/5 jaar en Lego?

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 08:51

bord4kop

maximaal 100KB!

Aidacra schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:25:
Voor Sinterklaas wil ik voor onze dochter van 4,5 een eerste set van Lego geven.
Ik heb vier grote boxen van mezelf nog op zolder staan (bijna alles van de Galaxy reeks heet ik geloof ik? Ben er niet zo in thuis :-))

Maar wat is nu leuk om mee te beginnen? Een grote Classic box? Meerdere kleine Classic boxen? Iets uit de Junior of Princess lijn?

Friends..

Mijn dochter van 5 speelt veel met Lego friends. Vrolijke kleurtjes, leuke poppetjes, ook op TV te zien, een hoop simpele sets, c.q. thema 's en enkele grotere sets, huilen als het uit elkaar is, maar blij als er gespeeld kan worden..

[ Voor 51% gewijzigd door bord4kop op 01-11-2016 15:42 ]

| Security Management |

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
The Eagle schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:14:
Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen. Het is technisch gezien maar half vloeken in de kerk (want niet origineel, maar het origineel wordt nooit meer gemaakt):
https://www.4dbrix.com/index.php
https://www.bricklink.com/store/home.page?p=4DBrix#/shop
3D geprintte monorail tracks, inclusief volledige kruising, ramp extension en een paar andere dingen die TLG helaas nooit maakte. Vast more to come :)
Zie ook http://bricksetforum.com/...k-the-monorail-3d-printed voor meer discussie.
Baal er nu stiekem van dat ik geen monorailwissels heb...
Same here heb gelukkig nog mijn originele monorail set. Ik wilde de City monorail graag hebben samen met de uitbreiding maar helaas.

Er ook nog een bedrijf dat nieuwe metalen treinrails maken. Die niet lijken op Lego maar wel aansluiten op de oude rails. ME Models was het maar goed die zijn nog niet uit was een kickstarter van. Maar ik zal nog wel wat oude 9v rails moeten halen. Ik vind de huidige plastic rails niet echt super. plus dan moet ik de tram nog voorzien van een battery pack |:(

Verder Doctor Who set bijna in elkaar leuke set en erg goed in elkaar gezet. Voor de kids de minecraft village gebouwd wat een werk was dat zeg. maar het resultaat is er wel naar wat een mooie set speelbare lego is dat geworden. Kids helemaal happy.

• Gim
  • Niet online

Lego Junior hebben we nooit iets van gekregen of gekocht voor onze dochter. Lego Friends deed het goed evenals Lego Disney. Lego Elves toen ze iets ouder was, maar toch veelal Friends. Een Classic box (met zo'n boekje met een paar ideetjes) hebben we gekocht toen ze 6 was. Deed het op zich ook wel goed, maar ze had meer plezier aan de leuke Disney en Friends setjes; ook vanwege de TV afleveringen van Friends en Disney films.... dan is het bouwen en spelen met de poppetjes :)

• keverjeroen

Mijn dochter (net 5) is gek op Friends, Disney en Elves en alle setjes met dieren er in. Wat ook leuk is, is om er een basisset Lego bij te kopen. In de Friends/Disney/Elves sets vind ik zelf vrij weinig 'gewone' Lego stenen zitten.

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Mijn oudste dochter is iets jonger (net 3 jaar) maar al een half jaar fan van Friends. De kleurtjes en thema's zijn helemaal goed, ze kan er heerlijk mee spelen (nadat papa het heeft gebouwd ;))

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bord4kop schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:32:
[...]

Friends..

Mijn dochter van 5 speelt veel met Lego friends. Vrolijke kleurtjes, leuke poppetjes, ook op TV te zien, een hoop simpele sets, c.q. thema 's en enkele grotere sets, huilen als het uit elkaar is, maar blij als er gespeeld kan worden..
+1 friends en elves zijn bij mijn dochters (7 en net 10) ook erg populair..
Vooral om mee te spelen, om te bouwen gebruiken ze liever Duplo blokken

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Aidacra
  • Laatst online: 20:47
Bedankt allemaal! Het lijkt dan toch Friends te worden. Eventueel aangevuld met een basisset.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De afgelopen weken geregeld weer mijn oude Lego gepakt en ik merk dat mijn zoon het echt fantastisch vind om te bouwen. Zijn zusje bouwt het met hem samen, dus ik heb 2 kinderen die het in ieder geval leuk vinden. Ik ben blij dat ik alle instructies bewaard heb (helaas de dozen niet, tja...), alleen dacht ik dat ik voordat ik mijn Lego had weggeborgen alle sets netjes per zak gesorteerd had... Jammer genoeg had ik enkel de boekjes bij elkaar gedaan en de rest in 2 grote Curver bakken. De eerste sets waren dan ook een behoorlijke zoektocht :).

Helaas ben ik ergens tegenaan gelopen bij het opnieuw in elkaar zetten van de sets. Ik heb van Lego Technic set 8042. Dat is een set met pneumatische onderdelen. Blijkbaar heb ik als kind de slangen iets te strak geknipt, waardoor ik nogal creatief moest zijn bij het aansluiten. Nu heb ik gezocht, maar ik vind enkel 5 meter nieuwe slang (bij brickshop) en dat is me eigenlijk iets teveel. Voor het nette moet ik een zwarte en (donker) grijze slang hebben.

Vanavond dan toch ook maar de Volvo 42030 set besteld voor een mooie prijs en daarnaast de Disney 41063 (de 41062 had ze van de zomer al gekregen voor haar verjaardag).

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
fredkroket schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:11:
Helaas ben ik ergens tegenaan gelopen bij het opnieuw in elkaar zetten van de sets. Ik heb van Lego Technic set 8042. Dat is een set met pneumatische onderdelen. Blijkbaar heb ik als kind de slangen iets te strak geknipt, waardoor ik nogal creatief moest zijn bij het aansluiten. Nu heb ik gezocht, maar ik vind enkel 5 meter nieuwe slang (bij brickshop) en dat is me eigenlijk iets teveel. Voor het nette moet ik een zwarte en (donker) grijze slang hebben.
Misschien is dit iets voor je? Nog steeds per meter, maar da's minder dan 5 meter :P
http://www.blokbricks.com/contents/en-us/d2.html

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

GeeBee

Oddball

Als prijs belangrijker is dan kleur: ventielslang kost 1,50 voor 80 cm bij de Gamma én kun je morgen meteen in huis hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 01-11-2016 23:25 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• fredkroket
  • Niet online
Roeltjuh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:24:
[...]

Misschien is dit iets voor je? Nog steeds per meter, maar da's minder dan 5 meter :P
http://www.blokbricks.com/contents/en-us/d2.html
Die had ik toevallig net gevonden na het posten, daar ga ik bestellen.

Overigens op Brickset.com even mijn collectie aangemaakt: 72 sets, waarvan er 6 dubbel zijn (deel van de collectie is van fredkroket's broer en om ruzie te voorkomen, hebben we soms beide hetzelfde gehad :)). De sets van de kinderen heb ik nog niet toegevoegd, maar is wel makkelijk te onderscheiden (jaartal).

Ik weet niet of ik alle boekjes heb vastgehad, maar ik schrok eigenlijk dat ik zoveel had. Daarnaast ook nog veel losse wegenplaten gevonden. Kriebelt om deze winter eens een hoop in elkaar te gaan zetten :9 .

• Gim
  • Niet online
fredkroket schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:11:
De afgelopen weken geregeld weer mijn oude Lego gepakt en ik merk dat mijn zoon het echt fantastisch vind om te bouwen. Zijn zusje bouwt het met hem samen, dus ik heb 2 kinderen die het in ieder geval leuk vinden. Ik ben blij dat ik alle instructies bewaard heb (helaas de dozen niet, tja...), alleen dacht ik dat ik voordat ik mijn Lego had weggeborgen alle sets netjes per zak gesorteerd had... Jammer genoeg had ik enkel de boekjes bij elkaar gedaan en de rest in 2 grote Curver bakken. De eerste sets waren dan ook een behoorlijke zoektocht :).
Idem hier met de oude Lego; instructies bij elkaar en de Lego in een paar grote dozen. Sommige sets lagen nog deels in elkaar gezet in de doos. Ik merkte wel dat met het van elkaar halen van bepaalde steentjes dat het wat leek te "plakken"... alsof de tijd en eventuele warmte toch een uitwerking op de steentjes heeft gehad. Heb je die ervaring ook?

• fredkroket
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:34:
[...]

Idem hier met de oude Lego; instructies bij elkaar en de Lego in een paar grote dozen. Sommige sets lagen nog deels in elkaar gezet in de doos. Ik merkte wel dat met het van elkaar halen van bepaalde steentjes dat het wat leek te "plakken"... alsof de tijd en eventuele warmte toch een uitwerking op de steentjes heeft gehad. Heb je die ervaring ook?
Ik heb dat met mijn Lego niet gemerkt. Ik heb veel sets van tussen 1983 en 1993, waarbij de meeste zijn van tussen 1987 en 1990. Ik heb dat wel gemerkt bij oudere Lego van mijn oom, maar die Lego was echt uit de jaren 70.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:22
Gim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:34:
[...]

Ik had ook last van "plakkerige" steentjes. Lego was al 10+ jaren niet gebruikt en afkomstig van eind jaren 70 en jaren 80. Wat helpt is ze in een dekbedhoes doen die je goed kan dichtknopen zodat er niks uit kan en dan in de wasmachine op 40 graden. Klein(!!!) beetje wasmiddel erbij en ze waren zo goed als nieuw. Wel enkele fragiele stukjes die het niet goed overleefd hebben, maar die waren waarschijnlijk sowieso snel kapot gegaan.

Niet te veel wasmiddel, ik heb begrepen dat ze dan kunnen verkleuren / vervagen. Kleurwasmiddel heb ik gebruikt overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door stefanass op 02-11-2016 11:14 . Reden: toevoeging ]

• Gim
  • Niet online
stefanass schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:13:
Ik had ook last van "plakkerige" steentjes. Lego was al 10+ jaren niet gebruikt en afkomstig van eind jaren 70 en jaren 80. Wat helpt is ze in een dekbedhoes doen die je goed kan dichtknopen zodat er niks uit kan en dan in de wasmachine op 40 graden. Klein(!!!) beetje wasmiddel erbij en ze waren zo goed als nieuw. Wel enkele fragiele stukjes die het niet goed overleefd hebben, maar die waren waarschijnlijk sowieso snel kapot gegaan.

Niet te veel wasmiddel, ik heb begrepen dat ze dan kunnen verkleuren / vervagen. Kleurwasmiddel heb ik gebruikt overigens.
Ga ik die tip eens volgen, een uur programma wasje op 40 graden met een schepbodempje aan wasmiddel (en geen wasverzachter :P). M'n Lego stamt van de jaren 80. Gaan de laatste sticker restanten er waarschijnlijk ook af.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

:+ Alles wat stefan zegt met een korrel zout nemen!

Steef, bieren binnenkort! *O*

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• keverjeroen
Gim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:21:
[...]

Ga ik die tip eens volgen, een uur programma wasje op 40 graden met een schepbodempje aan wasmiddel (en geen wasverzachter :P). M'n Lego stamt van de jaren 80. Gaan de laatste sticker restanten er waarschijnlijk ook af.
Ik zou 30 graden doen. Met gebruikte Lego kan dit goed, daar zitten toch al krasjes op. Stickerresten krijg je er zo niet af, dan moet je vaak gaan schrobben.

Als steentjes aan elkaar plakken, komt dat vaak door het kunststof zelf (weet niet wat er precies gebeurt, maar het kunststof lijkt wat op te lossen), en kan je niet oplossen door het te wassen.

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:21:
[...]
M'n Lego stamt van de jaren 80. Gaan de laatste sticker restanten er waarschijnlijk ook af.
Die oude stickers zijn verrassend sterk. Zo heb ik bijvoorbeeld onlangs de onderdelen van deze set teruggevonden:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6362-1.jpg
Al de stickers zaten nog op hun plaats, ook na een wasbeurt (wel in lauw water met een beetje Dreft) :)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Sabbi

je denkt aan mij.

Weet iemand of shop.lego.com altijd alles in 1 verzending doet of ook deelverzendingen? Ik heb een bestelling gedaan met de Pet Shop, die backordered is, en nog enkele andere sets. Zou erg jammer zijn als die nu te laat komen, omdat het verjaardagskado's zijn.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
Sabbi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:40:
Weet iemand of shop.lego.com altijd alles in 1 verzending doet of ook deelverzendingen? Ik heb een bestelling gedaan met de Pet Shop, die backordered is, en nog enkele andere sets. Zou erg jammer zijn als die nu te laat komen, omdat het verjaardagskado's zijn.
backorder items worden vaak nageleverd, grote kans dus, dat je de andere dozen apart ontvangt.

• DP Kunst
Wordt idd nageleverd, ik heb nog 2 hele mixels in backorder staan 8)7

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

almightyarjen schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:41:

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi geworden!
1 detail: de witte slopes onder het perron zijn nu allemaal hetzelfde, is het een idee deze wat af te wisselen met 1x1 slopes die een keer een kwartslag zijn gedraaid of net een platte tile hoger staan? Dan is het wat minder regelmatig (onnatuurlijk).

• almightyarjen

almightyarjen

Cheezus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:07:
[...]

Erg mooi geworden!
1 detail: de witte slopes onder het perron zijn nu allemaal hetzelfde, is het een idee deze wat af te wisselen met 1x1 slopes die een keer een kwartslag zijn gedraaid of net een platte tile hoger staan? Dan is het wat minder regelmatig (onnatuurlijk).
Goed punt. Even kijken of ik dat nog voor elkaar kan krijgen door ergens anders wat te wijzigen. Ik zit namelijk op 2999 parts en je mag er voor Ideas niet meer dan 3000 hebben :D

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
almightyarjen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:52:
[...]

Goed punt. Even kijken of ik dat nog voor elkaar kan krijgen door ergens anders wat te wijzigen. Ik zit namelijk op 2999 parts en je mag er voor Ideas niet meer dan 3000 hebben :D
Haal die groene tak aan de zijkant weg...een klimop? Een klimop groeit toch niet alleen op de eerste verdieping... Dan zit je gelijk weer op 2998 parts ;)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
[...]

Maar 2999 is toch minder dan 3000? Dus kun je het gewoon indienen lijkt me.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-11 12:03

Kraz

Saving the world

Deze moet toch ook wel door de selectie komen lijkt me?
http://www.autowereld.com...-bij-aan-40-jaar-golf-gti

LEGO Golf GTI Mk1
Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/800/130966-lego-ideas-volkswagen-golf-gti-mk1-2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Kraz op 02-11-2016 13:48 ]

• Wom
  • Laatst online: 20:49

Wom

Vind hem helemaal leuk. Zou deze zeker aanschaffen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

[...]

Ik ben niet zo bekend met modern spoor maar het spoor en bielzen zijn zeker uit 1 stuk nu? Ander zou je makkelijk de helft van de bielzen weg kunnen laten :P

• Kapoen
Heeft iemand een idee welk onderdeel Jang heeft gebruikt voor de laadklep van zijn custom vrachtwagen?
Het is te zien vanaf 00:10.

Het lijkt een beetje op dit, maar is het niet denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PL/2877.png

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)