Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
gewoon alles in een (2persoons) hoeslakenMad-Matt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:24:
Ben benieuwd hoe Arjan het doet, die zal denk ik de grootste bups lego hebben van iedereen hier.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zo heb ik het nog wel jaToolkiT schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:28:
[...]
gewoon alles in een (2persoons) hoeslaken
(althans, m'n ouders, daar staat al het oude spul waar m'n neefjes mee spelen)
Ondertussen al aardig wat ervaring met Technisch Lego en de onderdelen waarvan je weet dat er maar een paar zijn in een aparte bak. En alle onderdelen controleren op stickers en ook die in een aparte bak.Gim schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:23:
[...]
Haha, dat lijkt me inderdaad een hel. Vooral als je voor één van de sets een klein essentieel onderdeeltje nodig hebt en die met al die sets maar een paar maal voorkomt in die berg
Ook zo leuk, er achter komen dat je diep in een model een onderdeel met sticker hebt gebruikt die ergens anders hoort te zitten :-D

Wat denken jullie wat de beste combi is? Ikzelf neig toch naar dark gray voor de dakkapellen: de combi met het dark red van het dak vind ik dan mooier. Ook de schoorsteen op deze manier vind ik wel een leuke toevoeging. Misschien dat ik nog wat dark gray 1x2 bricks met baksteen profile ga vervangen door de light gray versie.
De dakkapellen zou ik ook dark grey maken. Op deze manier lijkt het net alsof ze na jaren die dakkapellen er nog op hebben gezet, waardoor die stenen nog niet verweerd zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 20-10-2016 15:59 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zoals Angeloonie al zegt is het te grijs, maar grijs is wel de kleur voor het perron en ook voor het gebouw is grijs (waarschinlijk) de beste optie.almightyarjen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:09:
[...]
Wat denken jullie wat de beste combi is? Ikzelf neig toch naar dark gray voor de dakkapellen: de combi met het dark red van het dak vind ik dan mooier. Ook de schoorsteen op deze manier vind ik wel een leuke toevoeging. Misschien dat ik nog wat dark gray 1x2 bricks met baksteen profile ga vervangen door de light gray versie.
De schoorsteen moet natuurlijk dezelfde kleur als het gebouw krijgen.
ik zou dan de de baksteen steentjes deels in de andere kleur grijs dan de muren zelf doen om de grote vlakken grijs te breken.
Wat misschien een optie is, is om de ramen niet wit, maar tan of bruin te maken, want het dak is al wit van de sneeuw.
De deuren en shutters van de ramen zou ik ook niet zwart maken, maar een kleurtje geven.
Dat kleine stuk van het station aan de rechter kant, als dat een soort van schuur/berging is, misschien is het een optie om dat deel te verbouwen, zodat het lijkt alsof deze van hout is, dan is het geheel ook minder grijs.
Bruine ramen zijn nog onderweg. Ik wil niet het hele perron wit maken, de stationsopzichter heeft goed geveegd
Trouwens, aangezien jij de 42043 hebt én ook met stickers werkt. Waar moeten de stickers (nr 25) komen? Ik heb het instructieboek al meerdere malen doorgenomen maar ik lijk elke keer over nr 25 heen te kijken. Niet heel erg, want hij ziet er zonder die stickers super uit, maar toch...Lucky-Shirt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:56:
[...]
Ondertussen al aardig wat ervaring met Technisch Lego en de onderdelen waarvan je weet dat er maar een paar zijn in een aparte bak. En alle onderdelen controleren op stickers en ook die in een aparte bak.
Ook zo leuk, er achter komen dat je diep in een model een onderdeel met sticker hebt gebruikt die ergens anders hoort te zitten :-D
Gim schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
Trouwens, aangezien jij de 42043 hebt én ook met stickers werkt. Waar moeten de stickers (nr 25) komen? Ik heb het instructieboek al meerdere malen doorgenomen maar ik lijk elke keer over nr 25 heen te kijken. Niet heel erg, want hij ziet er zonder die stickers super uit, maar toch...
The stickers numbered 25 are for the B model - Mercedes Benz Arcos 1845.
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 20-10-2016 16:40 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Waarom wordt de schoorsteen een andere kleur ( medium-dark-flesh? ) dan de rest van het gebouw?almightyarjen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:18:
Bedankt voor de reacties. De schoorsteen wordt, als in een andere kleur, geheel in een andere kleur, ik heb daar alleen de bricks niet voor op voorraad. Ik ga kijken of ik de berging van hout kan laten lijken.
[...]
Is deze er soms later bijgebouwd? Ik denk dat er in het echt maar zeer weinig gebouwen zijn waarbij de schoorsteen een andere kleur dan het gebouw zelf...
Ijspegels aan de rand van het dak...of heeft de stationsopzichter die allemaal al weggehaald?
[ Voor 7% gewijzigd door chrisO op 20-10-2016 16:41 ]
Vind de kleur van de schoorsteen te afwijkend waardoor het steeds mijn aandacht ernaartoe trekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Suli op 20-10-2016 17:12 ]
oei, ben absoluut geen fan van die schoorsteen in de nieuwe kleuralmightyarjen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:09:
Ik heb een paar kleurenopties uitgewerkt voor mijn station. Combinatie tan met reddish brown was niet mooi, gaat hem niet worden helaas. In de foto hieronder heb ik een stuk van de schoorsteen medium dark flesh gemaakt, ipv light gray. De dakkapellen heb ik ipv dark gray light gray gemaakt. Verder heb ik een stukje perron tan en een stukje dark tan gemaakt.
[afbeelding]

Hierin zitten alle staafjes, connectors, tandwielen en andere kleine dingetjes. Bakjes komen van de Praxis voor pak m beet €6 per stuk.

En hierin alle grotere units, beams, panels, plates, bricks etc. Deze bakjes hebben ze bij de Action in 3 formaten. Groot (2 voor €1), middel (3 voor €1) en klein (4 voor €1).
En voor de echt grote dingen en alle boekjes gebruik ik de Ikea Samla bakken. Verder heb ik de meeste modellen opgebouwd staan, ik verwacht dat ik een behoorlijk bakjes tekort heb als ik alles uit elkaar ga trekken...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Om ook een duit in het zakje te doen over het opbergen van de steentjes:
[ Voor 11% gewijzigd door moer op 20-10-2016 20:22 ]
Zelf vandaag 'per ongeluk' de Porsche besteld.. moest wat hebben bij Amazon.de en zat net onder de grens voor gratis verzending.. dus daarom maar de Porsche erbij geklikt aangezien die flink in de aanbieding is (330 S@H, 240 Amazon).
Daarnaast vandaag aan het knutselen geweest voor een extra wagon voor de kersttrein nadat ik een 2e hands 7937 + 7938 voor de powerfunctions heb gekocht. Helaas wilde dat niet zo lukken.. het bleef een beetje een saai.. een locomotief lukte iets beter als je het mij vraagt:

Belangrijk detail is dus dat ik alleen 7938 tot mijn beschikking voor deze wagon. Als iemand al beschikbare MOCs heeft voor leuke extra karretjes op basis van 7938.. be my guest! Tot op heden maar weinig leuke karretjes gevonden.
De berging is nu bruin. Volgende keuze: rood of zwart dakje?? Rood pas goed bij het gebouw, zwart ook wel weer bij de deur en maakt er echt een aparte unit van. Keuzes

Ik heb zelf een batterij aan deze dingen staan (zonder wielen):Mad-Matt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:24:
Ben benieuwd hoe Arjan het doet, die zal denk ik de grootste bups lego hebben van iedereen hier.

Tip: bij de blokker zijn ze goedkoper dan bij de webshop van de fabrikant. Ze zijn stapelbaar, erg makkelijk. Ik gebruik de lades voor de standaard bricks. Ik heb ook een aantal met wat grotere lades van dezelfde serie, welke ik gebruik voor technic bricks en liftarms (welke met meerdere soorten bij elkaar in zitten). Ik heb er gedurende een tijd steeds een paar gekocht. Uiteindelijk een beste investering, maar ik wil echt niet meer zonder
Specifieke dingen als supports, bomen, enz, doe ik in kleinere bakjes. Daarnaast heb ik nog een aantal opbergbakken met meerdere vakjes voor technic spul. Maar uiteindelijk eindig ik altijd met een bakje met veel gebruikt technic spul zoals tandwielen en assen, wat allemaal door elkaar in dat bakje ligt.
De doos betekende echter zo ongeveer een verdubbeling van mijn verzameling, in elk geval een uitbreiding met bijna allemaal totaal nieuwe onderdelen. Mijn eerste studless model.
Het lastige met Technic vind ik dat je heel veel kleine onderdelen hebt in relatief kleine hoeveelheden. Dan eindig je ofwel met grotere verzamelbakken waar je veel verschillende onderdelen in doet (hoge zoektijd) ofwel met een systeem dat bestaat uit veel (kleine) bakjes, wat het weer te duur maakt. Vorige week zag ik een video van Adam Savage die onderdelenkoffers van Sortimo. Maar pfff die zijn echt verschrikkelijk duur (wel supergaaf)
YouTube: Inside Adam Savage's Cave: The Tool Boxes
Een goedkoop modulair systeem, bestaande uit stapelbare koffers met verschillende formaten verwiselbare bakjes er in zou mijn favoriet zijn.
Ik heb het ideale systeem nog niet gevonden.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Zo'n kastsysteem met uitschuifbare bakken zou ik wel mooi vinden voor alle lego, alleen wordt dat volgens mij best stoffig, tis immers niet afgesloten zo te zien
Hier staat tekst
Maakt het wel onaantrekkelijker om daar meer van te kopen. Tot 20 euro wil ik nog wel eens zo in de vakantie uitgeven of zo. Maar 80-100 blijft toch al snel staan.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:00:
Tja, licentiekosten he? Dat heb je met Lego City niet. De Star Wars franchise moet er ook aan verdienen (en grof het liefst)
Als je ijspegels wil maken, waarom niet het dakoverstek 1-2 studs vergroten en daar een randje (soort boeiboord/windveer) onder maken waarachter een scharniertje kan om de ijspegels recht te laten hangen?almightyarjen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:42:
Ik weet nog van vroegâh dat ik iets van Lego wilde bouwen maar dat ik er niet helemaal uit kwam en dat ik dan vervolgens in bed erover aan het nadenken was. Ik kon dan niet slapen totdat ik mijn bedachte oplossing had uitgeprobeerd. Daar had ik nu ook last van
De berging is nu bruin. Volgende keuze: rood of zwart dakje?? Rood pas goed bij het gebouw, zwart ook wel weer bij de deur en maakt er echt een aparte unit van. Keuzeseerste wereld problemen
[afbeelding]
[...]
Ik heb zelf een batterij aan deze dingen staan (zonder wielen):
[afbeelding]
Tip: bij de blokker zijn ze goedkoper dan bij de webshop van de fabrikant. Ze zijn stapelbaar, erg makkelijk. Ik gebruik de lades voor de standaard bricks. Ik heb ook een aantal met wat grotere lades van dezelfde serie, welke ik gebruik voor technic bricks en liftarms (welke met meerdere soorten bij elkaar in zitten). Ik heb er gedurende een tijd steeds een paar gekocht. Uiteindelijk een beste investering, maar ik wil echt niet meer zonder
Specifieke dingen als supports, bomen, enz, doe ik in kleinere bakjes. Daarnaast heb ik nog een aantal opbergbakken met meerdere vakjes voor technic spul. Maar uiteindelijk eindig ik altijd met een bakje met veel gebruikt technic spul zoals tandwielen en assen, wat allemaal door elkaar in dat bakje ligt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zou een zwart dakje doen, ziet er wat meer schuurig uit.almightyarjen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:42:
Ik weet nog van vroegâh dat ik iets van Lego wilde bouwen maar dat ik er niet helemaal uit kwam en dat ik dan vervolgens in bed erover aan het nadenken was. Ik kon dan niet slapen totdat ik mijn bedachte oplossing had uitgeprobeerd. Daar had ik nu ook last van
De berging is nu bruin. Volgende keuze: rood of zwart dakje?? Rood pas goed bij het gebouw, zwart ook wel weer bij de deur en maakt er echt een aparte unit van. Keuzeseerste wereld problemen
[afbeelding]
[...]
Ik heb zelf een batterij aan deze dingen staan (zonder wielen):
[afbeelding]
En dat zeg je wel, maar ondertussen zie ik alles gewoon in oude kartonnen doosjes zitten
Ik zou het dakje maken van losse plates/tiles 1x8 of 1x6 etc... en dan niet alles zwart maar hier en daar een andere kleur (dbg). En eventueel om en om de tiles 1/3 stud hoger/lager.almightyarjen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:42:
Welk materiaal moet het zwarte dak eigenlijk voorstellen?
Dus de steentjes los kopen en de bouwinstructies downloaden is goedkoper?Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:00:
Tja, licentiekosten he? Dat heb je met Lego City niet. De Star Wars franchise moet er ook aan verdienen (en grof het liefst)
in theorie wel. Maar sommige stukjes zijn vrij uniek en dus duur.. of het netto ook goedkoper is zal per setje verschillen..Thombias schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:43:
[...]
Dus de steentjes los kopen en de bouwinstructies downloaden is goedkoper?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Goedkoop is een relatief begrip natuurlijk, maar wat in mijn ogen wel betaalbaar is, is het volgende systeem:GeeBee schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 02:00:
Een goedkoop modulair systeem, bestaande uit stapelbare koffers met verschillende formaten verwiselbare bakjes er in zou mijn favoriet zijn.
Ik heb het ideale systeem nog niet gevonden.
http://www.allit.de/de/ge...s-sortimentskaesten/flex/
Als je een beetje goed zoekt, zul je ook veel prijsverschil zien tussen winkels. Ga niet zomaar af op de eerste prijs die je tegen komt.
Komende maanden mooi weer wat te bouwen
(De reïssue van de speelgoedwinkel heb ik ook niet, maar die hoef ik ook niet).
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
M'n neefje van 4 heeft dit allemaal al ontdekt op de iPad, ik had het zelf ook nog nooit gezien. Zo zie je maar, die generatie gaat alweer harderalmightyarjen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:22:
Lego werkt aan een soort van 3D catalogus, was dit al bekend bij jullie? Compleet nieuw voor mij, ziet er erg leuk uit: op deze manier kan je alle functionaliteiten van een set zien.
[video]
Wel heel gaaf

[ Voor 4% gewijzigd door lutj op 22-10-2016 11:17 . Reden: Foto's direct zichtbaar ]
Dus voor wie de set nog wil, niet te lang meer wachten.
Elk product in de catalogus waar het logo van de app bij staat (gele vierkantje met afgeronde hoeken) kun je met de app scannen
Op welke schaal wil je 'm gaan bouwen bouwen?lutj schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:31:
Ik heb wat creativiteit nodig van jullie! Het plan is een model te maken van een reddingboot. Echter de grote uitdaging is het stuurhuis en dat de raampjes van. Hoe zouden jullie dat doen? Er zijn namelijk geen standaard raampjes voor. Hier twee afbeeldingen om het stuurhuis te kunnen zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Wellicht dat je bij de treinen wat inspiratie op kunt doen. Cabine van de 7939 of de 60098. Of kijk even bij de oudere sets, heb het volgens mij wel vaker voorbij zien komen. Ook al eens bij andere boten gekeken?lutj schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:31:
Ik heb wat creativiteit nodig van jullie! Het plan is een model te maken van een reddingboot. Echter de grote uitdaging is het stuurhuis en dat de raampjes van. Hoe zouden jullie dat doen? Er zijn namelijk geen standaard raampjes voor. Hier twee afbeeldingen om het stuurhuis te kunnen zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ga m waarschijnlijk volgende week bestellen, nog net binnen de dubbele VIP punten actie. Wordt dan nummer 3 in het rijtjesjong schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:40:
Zag net op de LEGO site dat de Dierenwinkel 10218 nu op status "Binnenkort niet meer leverbaar" staat![]()
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Oh wilde al net een vraag erover stellen haha. Wordt bestellen, de eerste modular. Zag zonet trouwens bij de aanbiedingen posts over detective office en palace cinema maar deutschland only. Mjah, eerst maar bestellen wat er uit gaat.DP Kunst schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:35:
[...]
Ik ga m waarschijnlijk volgende week bestellen, nog net binnen de dubbele VIP punten actie. Wordt dan nummer 3 in het rijtje
Alleen nog op zoek gaan voor inrichting ideetjes voor de Pet Shop.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 23-10-2016 12:49 ]
(de enige waar die inzat kennelijk was de carrousel, en die platen gaan voor 75 euro per stuk op bricklink)
dan maar een grijze scoren.. (dit i.v.m. verplaatsbaarheid van het model)
[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 23-10-2016 13:02 . Reden: foutje gecorrigeerd ]
Ik weet nite waar je gezocht hebt... http://www.blokker.nl/nl/...ftPr8WJEs9WfamRoCaHHw_wcBmschol schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:52:
ik wil de 10247 ferris wheel gaan bouwen, kom ik erachter dat lego geen 48x48 grondplaten los verkoopt
(de enige waar die inzat kennelijk was de carrousel, en die platen gaan voor 75 euro per stuk op bricklink)
dan maar een grijze scoren.. (dit i.v.m. verplaatsbaarheid van het model)
ik bedoelde groene 48x48 grondplaat, foutjeDP Kunst schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:57:
[...]
Ik weet nite waar je gezocht hebt... http://www.blokker.nl/nl/...ftPr8WJEs9WfamRoCaHHw_wcB
de grijze kan ik inderdaad wel vinden
Had hem nog op voorraad staan, valt wel tegen veregeleken met de andere modulars die ik al heb staan. (vanaf Fire Brigade)
Miste eigenlijk vooral een 2e verdieping.
En ook hadden ze er wel paar minifigs extra bij mogen doen, fotograag wordt inbreker ergens in de instructies, maar ook niemand om de ladder ed te gebruiken.
De ferris wheel heeft zelf aardig wat plates als ondergrond. Een baseplate is niet direct noodzakelijk; het is een vrij stevig ding. Een eventuele grijze baseplate wordt ook al grotendeels door die plates onder de ferris wheel bedekt dus je zal niet zo heel veel grijs overhoudenmschol schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:58:
[...]
ik bedoelde groene 48x48 grondplaat, foutje![]()
de grijze kan ik inderdaad wel vinden
Net even een grondplaat gescoord, ik ga merken hoe het mij bevalt, bevalt het niet kan hij eraltijd nog afalmightyarjen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:40:
[...]
De ferris wheel heeft zelf aardig wat plates als ondergrond. Een baseplate is niet direct noodzakelijk; het is een vrij stevig ding. Een eventuele grijze baseplate wordt ook al grotendeels door die plates onder de ferris wheel bedekt dus je zal niet zo heel veel grijs overhouden

Binnenkort maar eens kijken of ik de model team modellen op kan bouwen en in de vitrine kan zetten ter afwisseling van wat modulairs.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Jeugd sentiment!momania schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:13:
Ik had nog wat lego op stalling staan:
[afbeelding]
Binnenkort maar eens kijken of ik de model team modellen op kan bouwen en in de vitrine kan zetten ter afwisseling van wat modulairs.
[ Voor 7% gewijzigd door almightyarjen op 23-10-2016 20:21 ]
Hij is nu inmiddels ook (sinds deze zondag ochtend) op nabestelling leverbaar, dus niet meer vol beschikbaar.sjong schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:40:
Zag net op de LEGO site dat de Dierenwinkel 10218 nu op status "Binnenkort niet meer leverbaar" staat![]()
Ik had er al één, maar heb er toch nog maar één bijbesteld. In een straat heb je maar één bioscoop en één bank nodig, maar je kunt prima meerdere (woon)huizen (tussenwoningen) plaatsen. Juist door het kunnen splitsen van de Pet Shop huizen is het een enorm veelzijdige Modular.
En nu met dubbele VIP plus de Holiday Countdown Calendar promo is de laatste beste kans om er nog een te kopen voor normale prijzen!
Ik zie een paar oude bekenden van mij. De witte truck, jeep en shovel had ik ook. Mijn broertje had de zwarte technics truck en ik geloof ook de heli. Ik heb altijd watertandend gekeken naar de zwarte truck met oplegger en heli.momania schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:13:
Ik had nog wat lego op stalling staan:
[afbeelding]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Die heb ik onlangs maar weer eens in elkaar gezet, blijft een mooie set. Wel bleken alle stickers "verdwenen"PjotrStroganov schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:33:Ik heb altijd watertandend gekeken naar de zwarte truck met oplegger en heli.

Jaloers mannen?
Staan overigens nog steeds in de zelfde staat. Deze staat hebben ze ergens medio 1992 gekregen. In de loop der jaren wel wat stof verzameld
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die Model Team oplegger met helikopter wou ik als kind ook al hebben. Helaas nooit gekregen van ->
Lego meets Kamasutraalmightyarjen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:55:
[...]
Wat is dat voor mannetje linksboven?
Ik zou ook nog wel een Pet Shop willen kopen, maar ik ben inmiddels met 5! eigen projecten bezig, dus al het beschikbare budget gaat daar aan op...Haay schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:01:
[...]
Hij is nu inmiddels ook (sinds deze zondag ochtend) op nabestelling leverbaar, dus niet meer vol beschikbaar.
Ik had er al één, maar heb er toch nog maar één bijbesteld. In een straat heb je maar één bioscoop en één bank nodig, maar je kunt prima meerdere (woon)huizen (tussenwoningen) plaatsen. Juist door het kunnen splitsen van de Pet Shop huizen is het een enorm veelzijdige Modular.
En nu met dubbele VIP plus de Holiday Countdown Calendar promo is de laatste beste kans om er nog een te kopen voor normale prijzen!
Zoals Haay terecht opmerkt kan je er heel flexibel mee aan de slag, en je hoeft niet meteen een grotere 32x32 modular te ontwerpen.
Ik weet niet of ik er nog eentje ga halen, ik kom nu al plaats te kort en dan moet de nieuwe modular er nog bij
De 16x32 baseplates kan je bestellen via Bricks & Pieces, ze kosten 4.66 Euro p/sKapoen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:26:
Over de Pet Shop gesproken, 't is eigenlijk jammer dat Lego die 16x32 baseplates niet los verkoopt.
Zoals Haay terecht opmerkt kan je er heel flexibel mee aan de slag, en je hoeft niet meteen een grotere 32x32 modular te ontwerpen.
Ik weet niet of ik er nog eentje ga halen, ik kom nu al plaats te kort en dan moet de nieuwe modular er nog bij
Maar ja... binnenkort is hij niet meer verkrijgbaar en de Pet Shop is een mooie instapper
Misschien zou m'n twijfel ook moeten zijn dat ik het dadelijk TE leuk vind en Detective Office, Parisian Restaurant, Brick Bank en Palace Cinema er ook aan moeten geloven
Kom er toch maar op één manier achter dus... besteld!
Laat die 'misschien' maar vallen, van één modular komt de volgende. Geloof me ik spreek uit ervaringGim schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:36:
Misschien zou m'n twijfel ook moeten zijn dat ik het dadelijk TE leuk vind en Detective Office, Parisian Restaurant, Brick Bank en Palace Cinema er ook aan moeten geloven![]()
Kom er toch maar op één manier achter dus... besteld!![]()
In theorie is Palace Cinema de volgende die 'the way of the dodo' gaat, maar ik raad aan om op youtube een paar reviews te bekijken van deze set. Sommige mensen vind hem leuk, andere weer niet. Het is een modular die gemengde gevoelens oproept. Van al de modulars die ik heb is het mijn minst favoriete.
Veel bouwplezier met de pet shop (en volgende sets
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 24-10-2016 14:42 ]
Supercool allemaal opgezet, vond vooral het "museum" gaaf.
Maar ze hadden in de winkel ook de Detective's Office en Brick Bank staan voor goede prijzen (144 voor Detective's Office).
Ik had nog geen enkele modular, maar heb toch maar de DO gehaald nu
Maarja, nu kriebelt het al meteen voor de Pet Shop, omdat die er snel uit gaat....
Eerst vanavond maar eens de DO bouwen
sindsdien koop ik elke modulair, in de hoop ze ooit bij elkaar te kunnen uitstallen
Heb je ze dan nog in doos staan? Dan heb je echt een goudmijnmschol schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:23:
ik ben blij dat ik iets van 8 jaar terug de cafe corner, market street en green grocer voor €500 heb kunnen scoren
sindsdien koop ik elke modulair, in de hoop ze ooit bij elkaar te kunnen uitstallen
Ik zelf alle modulars staan + wat anderen zoals Haunted house, Big Ben, tower Bridge en grand caroussel. Op zich gaat dat goed als je maar wat afstand houdt tov de modulars (ivm grootte).
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ligt eraan waar je het koopt, eerlijk gezegd. En dan vooral niet vergeten naar het aantal steentjes te kijken. City setjes gaan vrij regelmatig voor 8-10 cent per onderdeel, behalve als je het voor de Sinterklaas bij Kruidvat koopt, dan is het zomaar 5-6 cent. Star Wars net zo. De adviesprijs bij Star Wars sets ligt inderdaad wel vaak een paar euro tot 1-2 tientjes hoger dan bij City sets, maar dat betekent niet dat je je niet vrij gemakkelijk onder die 10 cent per onderdeel kan duiken bij een Star Wars set.B2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:53:
Gisteren een eerste doosje Star Wars Lego voor mn zoontje gekocht.. normaal had ie altijd Lego City (omdat papa dat leuker vind) Maar het viel mij op dat Star Wars 1.5x zo duur is als je het vergelijkt met de City sets? Een beetje grotere set zit zo tegen de 80-100 euro aan.
Neem nu die Millennium Falcon op Amazon.uk, inclusief shipping zo'n 107 euro ipv de NL adviesprijs van 160 euro. Die set heeft 1329 parts, ofwel 8 cent per onderdeel ipv 12 cent per onderdeel bij de NL adviesprijs. Zou je dan niet een City set van 1329 parts voor nog 10 euro minder kunnen scoren? Wellicht, maar als iets onder 9 cent duikt per onderdeel doe ik persoonlijk al niet zo moeilijk meer.
Licentie kosten zitten er zeker in, maar webshops als Amazon kunnen die prijzen echt niet aanbieden als er niet wat marges op zitten. Dus ik denk dat mensen het nogal overdrijven wat betreft die licentiekosten. Ik durf zelfs te zeggen dat de Porsche meer licentie kosten heeft per set dan een gemiddelde Star Wars set.
Inderdaadalmightyarjen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:21:
[...]
Jeugd sentiment!![]()
Ik vind de 8868 nog steeds de beste set van het "oude" technic!
En voordat dit verandert in "nee, die set was beter!". Mijn favorieten uit de 80's/90's zijn er veel en 1 eervolle vermelding voor de early 00's met de 8455: pneumatic powerhouse.
Eigenlijk niet
Sorry, ik vind ze gewoon niet zo mooi gemod. Zolang jij ze maar leuk vindt toch?
Ik heb hier zelf ook nog een verstofte MOD staan van het B-Model van de 8865. Jeugdsentiment
Gister nog de T1 Camper Van afgemaakt en inderdaad, de leukste build, maar dat komt denk ik vooral doordat het juist een camper is en daardoor een leuk interieur kan hebben. De Mini, F40, Kever en Caterham blijven uiteindelijk doodgewoon "auto's" ipv mobiele woningen
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 24-10-2016 16:18 ]
Hier staat overigens ook sinds een jaar of anderhalf de 5580 weer inelkaar
Dat worden er dan zeker meer bestellen.Gim schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:36:
Ik moet zeggen, dat het bestellen van de Pet Shop langer duurder dan ik me had voorgenomen. Toch een stukje twijfel wat toesloeg, omdat het mijn eerste modular building wordt en het in die zin toch een mep geld is.![]()
Maar ja... binnenkort is hij niet meer verkrijgbaar en de Pet Shop is een mooie instapperHet model zit blijkbaar vol leuke bouw verrassingen, goed gevoel voor detail en het lijkt me ook superleuk om deze samen met m'n dochter te maken. Denk dat het ook veel speelplezier geeft. 16+ betekent gewoon dat we de bouw op ons gemakkie gaan doen
![]()
Misschien zou m'n twijfel ook moeten zijn dat ik het dadelijk TE leuk vind en Detective Office, Parisian Restaurant, Brick Bank en Palace Cinema er ook aan moeten geloven![]()
Kom er toch maar op één manier achter dus... besteld!![]()
Was ook mijn eerste set en zit nu al weer flink in twijfel om de Parisian Restaurant te bestellen met dubbele punten en kerst avent kalender.
Dus zeker waar, als je eenmaal de eerste hebt gekocht staat ie wel erg alleen
Waarschijnlijk het mannetje van Parque Nacional Timanfaya op Lanzarotealmightyarjen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:55:
[...]
Wat is dat voor mannetje linksboven?
Parisian Restaurant zou normaliter m'n eerste keuze zijn geweest als alles Pet Shop er niet uitging. Maar Pet Shop zijn twee gebouwen dus staat niet alleen :-) Wel blij met de avent kalender, dacht weer een bus te krijgen haha.sjong schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:33:
[...]
Dat worden er dan zeker meer bestellen.
Was ook mijn eerste set en zit nu al weer flink in twijfel om de Parisian Restaurant te bestellen met dubbele punten en kerst avent kalender.
Dus zeker waar, als je eenmaal de eerste hebt gekocht staat ie wel erg alleen
40222 24-in-1 Christmas Builds. Helaas wel niet allemaal tegelijk te bouwen.Rukapul schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:23:
Welk nr heeft die adventkalender?
[ Voor 92% gewijzigd door Gim op 24-10-2016 19:10 ]
Maar de pneumatische pomp op de 8862 is kapot. Het onderdeel zelf is 5107, maar die is niet eenvoudig te vinden.
Weten jullie of daar toevallig een vervangende pomp voor in de plek is teruggekomen? Of een pomp uit een 'recent' model die gebruikt kan worden?
Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Tijd om de accupack maar eens te installeren..... En geloof het of niet....
Hij loopt ergens aan
Een van de overbrengingen voor het roteren en de loopbanden lijkt te slippen op een tandwieltje. De hele tijd hoor ik tik-tik-tik-tik. Dus....
Als ik de loopband met de hand vooruit help dan gaat het wel goed. Of zou het misschien aan de batterijen kunnen liggen die te weinig spanning naar de motor brengen, waardoor deze te weinig power heeft? Hmm... Iemand?
Verder ben ik dus naar Lego-world geweest en heb daar de Eiffeltoren (21019) gekocht. Een leuk onderdeel van de Landmarks-serie. Ik ga ze denk ik allemaal verzamelen
Verder een hoop interessants gezien van reusachtige kranen, diepladers, opleggers, legotreinen van klein tot groot, knikkerbanen en ene hoop meer. Na twee uur vertoeft te hebben op de expo bleek er zelfs nog een hal te zijn met (kinder-)attracties
Volgens jaar ga ik weer, en dan gaat mijn neefje (van 10) zeker mee
[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 24-10-2016 22:34 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ding ding ding. U gaat door voor de koelkast. Ding heet ook wel de Lanzarotian Devil als ik me niet vergisMagic6399 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
Waarschijnlijk het mannetje van Parque Nacional Timanfaya op Lanzarote
@AppieNL: tegenwoordig zou ik de mod van die testcar en helitransporter ook anders doen vermoed ik. Maar he, ik was toen denk ik veertien. Inmiddels bijna 39.
Fsck, das 25 jaar stof wat er op zit
Come to think of it, ik denk dat ik de veren van die testcar ook wel kan vervangen. Dr zit iets meer gewicht op dan het spul voor gemaakt is
Welke van de 3 bedoel je ?Rukapul schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:23:
Welk nr heeft die adventkalender?
LEGO City 60133 vind ik altijd de leukste, die zijn overigens het goedkoopst bij amazon.de a.t.m.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Veel onderdelen voor je geld typisch die kalender
(random assorti, geen specifieke minifigs op het oog)
Al een keertje eerder gelezen van Palace Cinema, weet alleen niet of het toen ook geschreven was door jou. Maar even geen idee. Moet me nog wat verder verdiepen in de diverse modellen. Als ik nu blind zou moeten kopen dan zou de volgorde zijn: Parisian Restaurant, Detective Office, Palace Cinema, Brick Bank. Maar dit is gebaseerd op schrikbarend weinig concrete kennisKapoen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
Laat die 'misschien' maar vallen, van één modular komt de volgende. Geloof me ik spreek uit ervaring
In theorie is Palace Cinema de volgende die 'the way of the dodo' gaat, maar ik raad aan om op youtube een paar reviews te bekijken van deze set. Sommige mensen vind hem leuk, andere weer niet. Het is een modular die gemengde gevoelens oproept. Van al de modulars die ik heb is het mijn minst favoriete.
Veel bouwplezier met de pet shop (en volgende sets)!
Misschien is de set City Personenset (60134) iets voor je?Mad-Matt schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:12:
Wat is een goede manier om relatief goedkoop een bups diverse minifigs te kopen?
(random assorti, geen specifieke minifigs op het oog)

Lego adviesprijs: €45, nu voor €32 bij Amazon.de.
Maar, ik ben iemand die als ik eenmaal een serie verzamel, ik het ook compleet moet hebben. Ik zou er spijt van krijgen als ik het niet gekocht heb en ik daarna meer voor moet betalen omdat ik de serie alsnog compleet wil hebben. Al denk ik niet dat het zoveel meer gaat worden (tientjeswerk?) als bij de eerste 3 modulars.
Heb zelf de remake van de Toy Shop gekocht
Die is er zekerGim schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:29:
[...]
Weet geeneens of de Brick Bank inclusief bankrover is

Dit is een dubbelrol van de vrouw met camera die je op de voorkant van de doos ziet.
Wat info betreft kan je bijvoorbeeld kijken op Brickset.com, en uiteraard vind je op Youtube heel veel reviews. Wat volgorde van aanschaffen zou ik het doen op verschijningsdatum, minste kans dat ze niet meer beschikbaar zijn.
Weet iemand of als je 2 doosjes hebt van deze set je ze wel allemaal tegelijk kan bouwen?Kapoen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:33:
[...]
40222 24-in-1 Christmas Builds. Helaas wel niet allemaal tegelijk te bouwen.
[afbeelding]
Ik vrees er een beetje voor. Volgens de onderdelenlijst van Brickset zitten er bijvoorbeeld twee van deze in de set:AppieNL schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:54:
[...]
Weet iemand of als je 2 doosjes hebt van deze set je ze wel allemaal tegelijk kan bouwen?

Op de foto die ik eerder postte zie ik op eerste zicht dat je er minstens zes zult nodig hebben.
*edit* van die creepy ogen blokjes krijg je er ook maar twee per soort blijkbaar. Zelfs als je nog een reserve exemplaar krijgt heb je er nog te weinig met twee dozen.
[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 25-10-2016 10:32 ]
Die staat inderdaad op mijn lijstje, zijn er nog meer sets die wat opleveren?Haay schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:47:
[...]
Misschien is de set City Personenset (60134) iets voor je?
[afbeelding]
Lego adviesprijs: €45, nu voor €32 bij Amazon.de.
40161 What am I?, bevat 16 (2 x 8 identieke) minifigsMad-Matt schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:36:
[...]
Die staat inderdaad op mijn lijstje, zijn er nog meer sets die wat opleveren?
40158 Pirate Chess, bevat 20 minifigs
En in de aanloop naar Sinterklaas/Kerstmis moet je hier en daar wel goede deals vinden op de City starter setjes. 4 (of 3 voor Scuba) minifigs voor minder dan 10 euro met accesoires en mini builds.
Thanks voor de tips, vooral de laatste met kleine setjes is een goede.Kapoen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:47:
[...]
40161 What am I?, bevat 16 (2 x 8 identieke) minifigs
40158 Pirate Chess, bevat 20 minifigs
En in de aanloop naar Sinterklaas/Kerstmis moet je hier en daar wel goede deals vinden op de City starter setjes. 4 (of 3 voor Scuba) minifigs voor minder dan 10 euro met accesoires en mini builds.
(Was vergeten erbij te zeggen, maar het is voor een stadsetup)
Het is LEGO, dus wat is er dan net achterhaald? Ik heb enkel The LEGO Neighborhood Book thuis liggen. Ik kan het alleszins aanraden: het boek begint bij de echte basis (waar moeten je verbindingsstukjes net zitten), maar geeft dan meer dan voldoende tips en inspiratie.sjong schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:05:
Het lijkt me leuk om nog een mooie boek aan te schaffen met leuke ideeën voor het zelf bouwen van modulars/buildings en dergelijke. Nu zat ik even bij Bol.com te kijken maar bij de meeste zie ik als commentaar toch terugkomen dat ze achterhaald zijn. Iemand uit ervaring goede tips?
Die had ik gezien ja. Zag er goed uit inderdaad. Had deze al eens in een verlanglijst optie van Bol gezet. Goed om te weten dat dit wat jouw betreft ene goed startpunt iszezke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:47:
[...]
Het is LEGO, dus wat is er dan net achterhaald? Ik heb enkel The LEGO Neighborhood Book thuis liggen. Ik kan het alleszins aanraden: het boek begint bij de echte basis (waar moeten je verbindingsstukjes net zitten), maar geeft dan meer dan voldoende tips en inspiratie.

Dit is geen bouw boek pur sang (zie voorbeeldpagina's in link), maar ik vind de micro build technieken wel heel handig. Die kan je ook gebruiken voor gebouwen op minifig schaal.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.