Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.996 views

Onderwerpen

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:04
Sangre schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Mij viel die kier ook op, ik heb echter het dashboard niet helemaal naar achteren gedrukt op het rode asje, en hij kan daardoor wel dichter bij de motorkap zonder naar beneden te vallen.
Maar dan verander je dus de hoek van het dashboard? Dat willen Sato en ik juist niet :D

Voor Mad-Matt en Qualake:

Gewoon 1 van de 2 1x5 plates met centre axle hole verwijderen op het dashboard die over het rode 2L asje gaan op het chassis. Er is ruimte dat dit 2L asje door kan steken op 1 1x5 plate met centrle axle hole. Hierdoor sluit het dashboard aan op de motorkap. Het verschil op foto's is gewoon dat het naadloos is ipv 80-90% van een plate aan loze ruimte er tussen.

[ Voor 24% gewijzigd door AppieNL op 17-10-2016 12:11 . Reden: even quote erbij aangezien het nu op de vorige pagina staat ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ah ok, de 17e ga ik hem halen, dan zal ik je tip er weer even bij pakken.

Vrijdag nog 4 minifig bags gepakt (Moest bij de Marskramer zijn en ze stonden heel slim bij de kassa)
2 van serie 15 en 2 van 16.

Heb ik het haaienpoppetje, die wilde ik net hebben (verzamel ze verder niet)
Nu nog het bananenpoppetje zien te vinden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Kapoen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Mijn bouwjaar is een jaar later :)
d:)b

Ik zag dat mijn eerste doos technisch Lego een heftruck uit 1984 was. Zal wel lang in de winkel bij familie hebben gestaan, want kan mij niet voorstellen dat ik die met 5 jaar oud al bouwde :P
[...]

Proficiat! Leg 'voor de zekerheid' al een collectie bouwdozen aan 'voor de kleine later'? ;)

De 42025 is zeker leuk, is ook dubbel zo groot dan de 42009 (in kruisvorm). Rond de tijd dat ik echt begon met aankopen van sets liep er een Lego Movie actie in Droomland. Per aangekocht bedrag (hoeveel weet ik niet meer) aan Lego kreeg je een kraslot. Bij mijn aankoop van 42009 kreeg ik een redelijke stapel, en ik had geluk. Ik kreeg zoveel korting op de 42025 dat ik uiteindelijk maar 50 euro of zo betaald heb.

Ik geloof dat ik met die krasloten actie later ook nog 10226 Sopwith Camel heb gekocht bij Droomland.
Dankje! Nou, wat er nu ligt moet voldoende zijn om die eerst zoet te houden. Wie weet vindt de uk Lego helemaal niet leuk :D
Dat vertelde een collega mij een paar weken terug, dat hij enthousiast was en zijn kinderen stonden echt te kijken van: "Serieus pap? Dit moet leuk zijn?" :+

Zulke aanbiedingen moeten er meer zijn! ;)
Guardian1980 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:37:

[...]

Same hier. Ik herkende al enkele van jouw sets, die heb ik ook.

Kleine kinderen zijn juist een boost om Lego te kopen; ik zet de sets in elkaar en m'n dochters spelen er mee ;)
Zo werkte het wel bij de ukken van mijn broer. Die hielpen mee met het zoeken van de steentjes en ik bouwde het. Vervolgens speelden zij ermee. Voor zolang het nog in elkaar zat uiteraard :P
sjong schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:09:
Hier nog een bouwjaar 1980, met zeker ook sets uit die tijd :o
Recent met de kids een treinset gekocht. Zelf wil ik vooral de modular serie uitbreiden :P
Leuk!!

Die modular serie is inderdaad erg mooi. Maar ik ken mijzelf een beetje. Dan wil ik het ook compleet hebben en begint het behoorlijk in de papieren te lopen O-)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:26:
ah ok, de 17e ga ik hem halen, dan zal ik je tip er weer even bij pakken.

Vrijdag nog 4 minifig bags gepakt (Moest bij de Marskramer zijn en ze stonden heel slim bij de kassa)
2 van serie 15 en 2 van 16.

Heb ik het haaienpoppetje, die wilde ik net hebben (verzamel ze verder niet)
Nu nog het bananenpoppetje zien te vinden.
Het bananen poppetje is heel makkelijk te vinden met voelen in elk geval. Toevallig lagen die bags ook heel slim bij de Intertoys. Ik wilde het haaienpoppetje en het bananenpoppetje en ik had ze alle twee. De verkoopster hielp ook vriendelijk mee :P Het haaienpoppetje heeft trouwens twee gezichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 17-10-2016 12:53 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
Het gonst weer van de geruchten eurobricks ivm de nieuwe modular. Naar verluidt wordt die vandaag aangekondigd (17 CET). In lijn met eerdere geruchten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YczVNYq.png

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Zijn er hier mensen met kinderen die het vooral leuk vinden om de sets vanuit het boek te bouwen? Slaan jullie die dan ook gewoon per set op als ze uit elkaar liggen? En dan gewoon in een zak met sluiting in de originele doos of in een losse afsluitbare bak?

Ik vind het zonde om de Lego van de nieuwe sets van mijn zoontje te sorteren zoals ik de rest van mijn oude Lego gesorteerd heb (op onderdelen en niet op sets). Aangezien hij het bouwen volgens het boek gewoon het allerleukst vindt lijkt het mij veel prettiger de sets qua onderdelen gewoon bij elkaar te houden. Ik vind het alleen nogal omslachtig werken. Iemand met goede tips hier voor?
Guardian1980 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:37:
Ik ga naar Legoworld met m'n dochtertje van 3 en m'n neefje van 16. Ik ga voor het eerst en ben erg benieuwd hoe het is. Wanneer ik op de site kijk zie ik toch wel veel "ouderen" die duidelijk hun ogen uit kijken en erg genieten, dus ik denk dat dat wel goed zit.

[...]
Wij gaan ook, heb er zelf ook wel zin :D We gaan met onze kinderen van 6 & 3 en met een bevriend gezin met een zoontje van 6.

Kleine kinderen zijn juist een boost om Lego te kopen; ik zet de sets in elkaar en m'n dochters spelen er mee ;)
Die boost ervaar ik ook wel. Na 20 jaar geen Lego gekocht te hebben overweeg ik nu ineens weer een leuk instap / herintrede set te kopen van Technic, of iets anders als een Modular :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

Het bananen poppetje is heel makkelijk te vinden met voelen in elk geval. Toevallig lagen die bags ook heel slim bij de Intertoys. Ik wilde het haaienpoppetje en het bananenpoppetje en ik had ze alle twee. De verkoopster hielp ook vriendelijk mee :P Het haaienpoppetje heeft trouwens twee gezichten.
Moet ik dat maar even proberen van de week.
Klopt, wel geinig.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11 20:42
Joster schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:37:
Zijn er hier mensen met kinderen die het vooral leuk vinden om de sets vanuit het boek te bouwen? Slaan jullie die dan ook gewoon per set op als ze uit elkaar liggen? En dan gewoon in een zak met sluiting in de originele doos of in een losse afsluitbare bak?
Heb paar pagina's terug een beetje dezelfde vraag gepost. Mijn zoontje van 6 heeft ondertussen al maar eventjes 30 sets (variërend van heel kleintjes tot de de Jurassic World Indominus Rex set) en dat wordt dan wel een hele klus om alles netjes te houden.
Zelf stop ik momenteel nog alle sets in afzonderlijke dozen (bij kleinere soms wel meerdere sets in 1 doos). Ik heb ook een OneNote document met een overzicht van alle sets met foto van de Lego doos, alsook in welke plastic doos die zit, en ook welke stukjes er tekort zijn (helaas het geval bij sommige). De handleidingen steken afzonderlijk in plasticjes in ringmappen.
Momenteel zit ik wel in een moeilijke overgangsfase: hij begint meer en meer zelf zijn creaties te maken en wil dan natuurlijk soms stukjes uit een andere doos. Maar hij is dan nog te klein om zelf in staat te zijn alles netjes terug te sorteren achteraf. Dus de papa spendeert wel behoorlijk wat tijd om achteraf de dingen terug in de juiste doos te krijgen :(.

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:37:

Ik vind het zonde om de Lego van de nieuwe sets van mijn zoontje te sorteren zoals ik de rest van mijn oude Lego gesorteerd heb (op onderdelen en niet op sets). Aangezien hij het bouwen volgens het boek gewoon het allerleukst vindt lijkt het mij veel prettiger de sets qua onderdelen gewoon bij elkaar te houden. Ik vind het alleen nogal omslachtig werken. Iemand met goede tips hier voor?

[...]

Wij gaan ook, heb er zelf ook wel zin :D We gaan met onze kinderen van 6 & 3 en met een bevriend gezin met een zoontje van 6.

[/quote]

Die boost ervaar ik ook wel. Na 20 jaar geen Lego gekocht te hebben overweeg ik nu ineens weer een leuk instap / herintrede set te kopen van Technic, of iets anders als een Modular :)
M'n dochter bouwt sets graag aan de hand van de boekjes en gaat er dan mee spelen. Maar ze speelt dan dus met meerdere sets en helaas wil ook nog wel het een en ander sneuvelen, waardoor de onderdeeltjes door elkaar komen. Heb zelf soms het idee dat ik voorlopig maar beter een thema doos kan aanhouden (een doos Friends, een doos Elves en straks een doos Ninjago voor m'n zoontje).

Maar binnenkort inderdaad nog een behoorlijke klus om die sets weer eens in originele complete staat op te bouwen. Dan maar weer eens kijken hoe ermee om te gaan. Ze is alweer een jaartje ouder, dus wellicht dat ik (of nog beter, zij) het nu wel per set netjes kan houden.

M'n eigen technische Lego ben ik nu in elk geval op onderdeel aan het sorteren. Ik ben er alleen nog niet helemaal aan uit wat voor opslag ik ga aanschaffen/gebruiken. Iets met instelbare sorteervakjes, maar hoeveel en hoe groot. Nog niet helemaal aan uit. Tips zodat ik vooruit kan? :? Gezien m'n boost de laatste tijd moet ik opletten dat ik niet te kleine opslag heb :P

En de beurs. Ik en m'n dochter. Gaat leuk worden en benieuwd wat we gaan zien en kopen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 17-10-2016 14:30 ]

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 16:40
Ik hou inderdaad alle sets compleet bij elkaar, zelfs de reserve stukjes mix ik niet.

Maar dat vooral omdat ik het eventueel later wil verkopen als ik erop uit gekeken ben.
Verkoopt beter als het helemaal compleet en origineel is
AppieNL schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:11:
[...]

Maar dan verander je dus de hoek van het dashboard? Dat willen Sato en ik juist niet :D
Ah ja daar heb je een punt

[ Voor 34% gewijzigd door Sangre op 17-10-2016 15:04 ]

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:53
De nieuwe modular Assembly Square:

Afbeeldingslocatie: https://www.brickmerge.de/img/sets/l/LEGO_10255.jpg

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:48
Gim schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:27:
[...]
M'n eigen technische Lego ben ik nu in elk geval op onderdeel aan het sorteren. Ik ben er alleen nog niet helemaal aan uit wat voor opslag ik ga aanschaffen/gebruiken. Iets met instelbare sorteervakjes, maar hoeveel en hoe groot. Nog niet helemaal aan uit. Tips zodat ik vooruit kan? :? Gezien m'n boost de laatste tijd moet ik opletten dat ik niet te kleine opslag heb :P
Niet instelbaar maar wel een goedkope optie die ik zelf (voorlopig) gebruik zijn plastic bestekbakken van Ikea. Kosten 2 euro per stuk, ik heb er nu een stuk of 10. En als je ze om-en-om op elkaar zet zijn ze prima te stapelen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Afbeeldingslocatie: https://www.brickmerge.de/img/sets/l/LEGO_10255_alt1.jpg

Dit wordt een prachtig verjaardagskado voor mij, maart 2017! :)

[ Voor 45% gewijzigd door Haay op 17-10-2016 16:32 ]

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb toch ook al mijn lego bij die van de kinderen in de dozen gesorteerd (mijn bouwjaar is overigens 1978, en zie ook veel dezelfde sets voorbij komen die ik ook toen allemaal kocht van mijn zuur gespaarde centjes).
Momenteel hebben we hier 5 ikea kasten vol met van die gekleurde bakken tot de nok gevuld met lego. Dus erg veel.

Binnenkort ga ik verhuizen en wellicht voor de jongste spruit van mij (9 jaar) toch maar eens op zoek naar een mooie manier om voor hem de lego goed toegankelijk te maken.

Signature van nature

• Gim
  • Niet online
stefanass schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Niet instelbaar maar wel een goedkope optie die ik zelf (voorlopig) gebruik zijn plastic bestekbakken van Ikea. Kosten 2 euro per stuk, ik heb er nu een stuk of 10. En als je ze om-en-om op elkaar zet zijn ze prima te stapelen.
Da's ook een idee. Denk wel dat ik beter voor iets kan kiezen dat afgesloten kan worden.

Bij de Aldi zag ik van die koffertjes (zeg maar gerust koffers) met verstelbare sorteervakken. Zat al aan zoiets te denken vanwege de beams die al redelijk lang kunnen worden. Zou ruimte bieden voor de kleine pins tot de beams. Of een combinatie van die koffertjes met zo'n ding met allemaal laadjes. Die laadjes zou alleen geschikt zijn voor het kleine grut. Is alleen wat minder mobiel.

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
Ohooh nog 1 op de wensenlijst 😃
Haay schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:32:
[afbeelding]

• sjong
Deze dus?
Ik zoek ook nog iets om het makkelijk op te bergen en niet op 1 bult.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7II5cJB.jpg
Gim schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Da's ook een idee. Denk wel dat ik beter voor iets kan kiezen dat afgesloten kan worden.

Bij de Aldi zag ik van die koffertjes (zeg maar gerust koffers) met verstelbare sorteervakken. Zat al aan zoiets te denken vanwege de beams die al redelijk lang kunnen worden. Zou ruimte bieden voor de kleine pins tot de beams. Of een combinatie van die koffertjes met zo'n ding met allemaal laadjes. Die laadjes zou alleen geschikt zijn voor het kleine grut. Is alleen wat minder mobiel.

• DDX
  • Nu online

DDX

Valt tegen voor 4000 blokjes, had er meer van verwacht.
Maargoed komt er hier ook bij.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Haay schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:32:
[afbeelding]

Hmm, wat gaat dit setje kosten :?

Fff google levert dit op: €360 :X

Info: http://www.bouwsteentjes....y-square-modulair-gelekt/

[ Voor 20% gewijzigd door aReaRe op 17-10-2016 17:28 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier staat iets van €300. Dat zou een nette prijs zijn. Maar ja, we moeten het nog zien.

Volgens Brickset is het €240 in Duitsland, hier dus iets duurder maar vast onder de €300!

Ik vind het trouwens een prachtige set!

[ Voor 29% gewijzigd door Suli op 17-10-2016 19:33 ]

• sjong
Wow, daar hebben ze echt al veel beeld materiaal staan zeg. Van buiten al mooie maar wat veel is er ook nog te ontdekken aan de binnenkant :P
Suli schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:29:
Hier staat iets van €300. Dat zou een nette prijs zijn. Maar ja, we moeten het nog zien.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Suli schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:29:

Het is een prachtige set. Nu mijzelf overtuigen en kijken waar ik deze kan plaatsen als die af is :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• AppieNL
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:13:
[...]

Momenteel zit ik wel in een moeilijke overgangsfase: hij begint meer en meer zelf zijn creaties te maken en wil dan natuurlijk soms stukjes uit een andere doos. Maar hij is dan nog te klein om zelf in staat te zijn alles netjes terug te sorteren achteraf. Dus de papa spendeert wel behoorlijk wat tijd om achteraf de dingen terug in de juiste doos te krijgen :(.
Tijd gewoon om het dan juist wel per onderdeel/soort onderdelen per lade uit te sorteren? Bij mij was iig vroeger (6/7 jaar toen) ook alles uitgesorteerd en bouwde ook gewoon sets uit die lades. Bespaart jou tijd en de kleine leert memory spelen met Lego.
DDX schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Valt tegen voor 4000 blokjes, had er meer van verwacht.
Maargoed komt er hier ook bij.
Ik vind hem best mooi. Van die 4k zal ook een aardige portie zitten in het interieur van de 3 gebouwtjes (vooral links en rechts lijken op de 3 verdiepingen goed vol gebouwd). Edit: aan de plaatjes hierboven te zien in de link zit het wel goed met het interieur (ik vind het erg leuk met al die verschillende dingetjes per verdieping) en ook een berg aan minifgs.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 17-10-2016 17:40 ]

• Suli
  • Niet online
aReaRe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:32:
[...]

Het is een prachtige set. Nu mijzelf overtuigen en kijken waar ik deze kan plaatsen als die af is :P
Haha, die van mij gaan na een tijd weer uit elkaar. Ooit worden ze samen gestald.

Ik ben helemaal verliefd op de set. Lego heeft toch een inverted modulair gemaakt nu. Alleen op een knappe manier waardoor het blijft passen bij de rest.
Zoonlief weet nu dat kerstman en sint niet bestaan (en ik de kadootjes voor hem haal) en we hebben besloten om kadootjes voor elkaar te maken. Normaal koop ik veel kadootjes om te compenseren dat hij geen familie heeft waar een sint/kerstman langs kan gaan en wat achterlaten voor hem. Nu moet ik niet zo heel veel te kopen en kan ik het verantwoorden om dit set asap te kopen >:) O-) .
Ik hoop dat je een exclusief setje gratis bij kan krijgen als je het in januari koopt. Anders zal ik toch proberen om me in te houden tot ze weer een goede actie hebben.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
quelake schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:05:
Ik zou graag wat voor- en na foto's zien van de situatie?
Mad-Matt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:22:
Kan je er foto's van maken? Snap jouw verhaal op lowlug niet helemaal.
Heeft langer geduurd dan ik hoopte omdat mocpages weer eens niet meewerkte met het uploaden maar hier zijn dan toch wat foto's, Kwaliteit is alleen ondermaats naar mijn smaak:

Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/102866/1476717415m_DISPLAY.jpg

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/102866/1476717424m_DISPLAY.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/102866/1476717420m_DISPLAY.jpg

Alle drie de foto's zijn klikbaar en brengen je naar de Pagina op mocpages waar foto's staan die hopelijk duidelijk genoeg zijn om als instructie te dienen.
Sangre schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:04:
Mij viel die kier ook op, ik heb echter het dashboard niet helemaal naar achteren gedrukt op het rode asje, en hij kan daardoor wel dichter bij de motorkap zonder naar beneden te vallen.
AppieNL schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:11:

Voor Mad-Matt en Qualake:

Gewoon 1 van de 2 1x5 plates met centre axle hole verwijderen op het dashboard die over het rode 2L asje gaan op het chassis. Er is ruimte dat dit 2L asje door kan steken op 1 1x5 plate met centrle axle hole. Hierdoor sluit het dashboard aan op de motorkap. Het verschil op foto's is gewoon dat het naadloos is ipv 80-90% van een plate aan loze ruimte er tussen.
De hoek waaronder het dashboard dan komt te staan is helaas verre van realistisch, En was voor mij dus een no go.

Omdat het dashboard en daarmee het stuur iets verder van de stoelen komt te staan met mijn fix en het stuur toch al te dicht op het dashboard zat naar mijn smaak, Heb ik met behulp van twee reserve onderdelen van de set het stuur wat verder van het dashboard afgehaald en netjes afgewerkt.
Deze aanpassing kun je ook vinden door op bovenstaande foto's te klikken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• AppieNL
Die fix van je had ik ook gedaan ja, stuur vond ik ook veel te dicht op het dashboard.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 17-10-2016 18:05 ]

• Joster
sjong schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:01:
Deze dus?
[afbeelding]

[...]
Denk eerder dat hij zoiets bedoelt:

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1259/1259678.gif

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Die nieuwe modular is wel heel gaaf hoor. Veel detail, veel minifigs, maar ook veel geld :p Maar ach, daar is een eindejaarsuitkering voor hè.

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:04

DYX

Ik net eigenlijk de modular pas op brickset, maar deze gaat wel op de verlanglijst zeg :D Voor het interieur vindt ik erg gaaf en ook altijd 1 van de leukste onderdelen om te bouwen.

Verwijderd

modulair gaat er zekers komen. er bestaat idd zoiets als oudejaarsbonus..... :9 _/-\o_

Zie topicwarning, vloeken doen we dus niet in de blokjeskerk. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 17-10-2016 21:03 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

interieurs zijn leuk, maar mijn doel is ze bouwen en dan op de plank zetten, je ziet dus niets meer van het interieur, wel erg jammer

• Kapoen
Als wannabe muzikant (elektrische gitaar) en fotograaf moet ik de nieuwe modular set dus gewoon aanschaffen, punt :)

Designer video:

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 17-10-2016 20:05 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deze wil ik!!

Afbeeldingslocatie: https://content1.skoften.net/images/56804/niet_doen_(24)__800.jpg

Komen die bij Lego-stores vandaan?

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
Geniaal hoe de schepbakjes van de Technic Mercedes Truck gebruikt zijn in het dak van het middelste gebouw.
Lego weet wel hoe ze de kosten van een mal er optimaal uit kunnen halen.
Ook de nieuwe baby minifig zit in deze modular, Wat op zich wel voorspelbaar was maar zeker zeer welkom.

Mooie set, Gaat er zeker komen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Suli
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:08:
Deze wil ik!!

[afbeelding]

Komen die bij Lego-stores vandaan?
Nee, van studenten.

• AppieNL
Leuke video, beetje jammer dat die niks zegt over het dakterras achter die Technic schepjes, maar ok.

Mad-Matt, geen idee eigenlijk, ik heb ze niet gezien de laatste keer dat ik in zo'n shop was. Als je wat koopt bij een Lego store krijg je wel een mooie gele tas met het Lego logo erop. Dat is een gewone plastic tas, maar wel van dikker plastic dan de meuk in Nederland.

edit: ah hierboven legt het al uit waar ze van zijn :D

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 17-10-2016 21:05 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Uit de link van bouwsteentjes:
Collect and build an entire town with the LEGO Creator Expert Modular Building series 10243 Parisian Restaurant, 10246 Detective’s Office and 10251 Brick Bank.
Pet shop en Palace Cinema gaan er dus uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sangre
Prijs staat nu op 239 voor de assembly square

• DDX
  • Nu online

DDX

Ah dat lijkt er meer op, had dingen van 350 euro gelezen en op basis daarvan viel het erg tegen wat ik zo op dat plaatje zag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Kapoen
Sangre schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:11:
Prijs staat nu op 239 voor de assembly square
Dat is wel de Duitse prijs als ik mij niet vergis, dus voor ons lage land bewoners (BE/NL) zal dat wel mooi naar boven afgerond worden op 250 euro vermoed ik.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Volgensmij is die ni8euwe modulair groter dan een 32x32 plaat. Hoe dan ook wel een pareltje :) :9~

200 fish found!

• Kapoen
Zeehond schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:01:
Volgensmij is die ni8euwe modulair groter dan een 32x32 plaat. Hoe dan ook wel een pareltje :) :9~
Klopt, je ziet de twee basisplaten op enkele foto's. De maten zijn 32x32 en 16x32, dus tezamen 48 studs breed.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Kapoen schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:02:
[...]

Klopt, je ziet de twee basisplaten op enkele foto's. De maten zijn 32x32 en 16x32, dus tezamen 48 studs breed.
A thanks waarschijnlijk wordt dat meer bouwplezier :) eens kijken hoe we die gaan toevoegen aan de andere modulaire gebouwen.

200 fish found!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Sangre schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:03:
Ik hou inderdaad alle sets compleet bij elkaar, zelfs de reserve stukjes mix ik niet.
Dit :)

Ik kwam vanmiddag deze ook nog tegen in de kast op zolder. Was ik al vergeten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FnXbWdNl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tyq8Tfkl.jpg

De blik die ik kreeg toen mijn schoonmoeder vroeg of ik het al in elkaar had gezet en ik antwoordde dat het in de verpakking ging blijven zitten _O-

[ Voor 11% gewijzigd door PeeJay op 18-10-2016 01:36 ]

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

Denk eerder dat hij zoiets bedoelt:

[afbeelding]
Ja, denk dat ik voor zoiets ga en dan handig indelen. Voor elk onderdeeltje een andere lade open moeten trekken gaat ook omslachtig werken.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
op dit moment heb ik van die grote rolbakken voor onder een bed van de etos om stukjes op te bergen.. helaas niet de ruimte omdat uitgebreid te sorteren in bakken en lades

het vervelende is dat het controleren van oude modellen lastig is, zou het graag willen doen, maar moet dan echt meer ruimte hebben..

Die assembly square vind ik niet echt een square, waar ik wel een beetje op had gehoopt zodat de rest eromheen gebouwd kon worden..
hij gaat zowiezo wel er komen..

[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 18-10-2016 08:18 ]

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:48
sjong schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:01:
Deze dus?
[afbeelding]

[...]
Dit zijn inderdaad de bakken die ik gebruik. Met nog het plan om er later een kastje omheen te maken met wat hout dat nog in de schuur ligt, waarbij deze bakken op de "zijkanten" als een soort lade in het kastje hangen (mocht ik niet iets beters vinden).

Heb zelfs de kleine zo ver gekregen dat ze lekker aan het sorteren is geslagen :o

Naar de koffertjes heb ik ook gekeken, maar die zijn toch een stuk kleiner (en duurder) waardoor je er een flink aantal nodig hebt. Bovendien zijn ze voor die kleine niet handig open te maken, vandaar dat ik voor de bestekbakken ben gegaan. Ik gok dat ik anders wel zo'n 15-20 koffertjes nodig zou hebben, dat loopt toch aardig op. Nu was ik voor net iets minder dan 20 euro klaar.

[ Voor 24% gewijzigd door stefanass op 18-10-2016 09:25 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34

icecreamfarmer

en het is

Eergisteren tijdens het verplaatsen van de lego kraan 42009 en de arocs liet een steentje los.
Ik denk dat het deze is: http://brickset.com/parts/362326.

Die zou dus van de kraan af moeten komen. Ik heb echter geen idee waar.
Weet iemand dat toevallig zonder dat ik het boekje in zijn geheel moet gaan doornemen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Joster
Gim schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

Ja, denk dat ik voor zoiets ga en dan handig indelen. Voor elk onderdeeltje een andere lade open moeten trekken gaat ook omslachtig werken.
Ja ik zit ook echt in dubio wat dat betreft, lades voor onderdelen of koffers met vakken. Geen idee wat het handigst is :D

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
^^
Ik zou gaan voor de lades. Als je een koffer gebruikt, heb je 2 kanten in gebruik. Als je de koffer omdraait terwijl je denkt dat de ene kant goed gesloten is... ;(
spreekt uit ervaring...

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Ja ik zit ook echt in dubio wat dat betreft, lades voor onderdelen of koffers met vakken. Geen idee wat het handigst is :D
Magic6399 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:08:
^^
Ik zou gaan voor de lades. Als je een koffer gebruikt, heb je 2 kanten in gebruik. Als je de koffer omdraait terwijl je denkt dat de ene kant goed gesloten is... ;(
spreekt uit ervaring...
Je hebt toch ook koffers die maar aan één kant open gaan?

• Sangre
Mag het geld kosten?

Ik gebruik deze gereedschap systainers:

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschappro.nl/img/60bed9e0-9f15-49b3-85fd-e5badd32badb/bera-clic-modulebakjes-t-loc-systainer-box-met-gekleurde-bakjes.jpg?w=&h=&q=70

Maar is met 49,50 per stuk niet goedkoop.

Wel ideaal want je kan de bakjes er makkelijk uit pakken, en zelf indelen naar smaak

• Joster
Iemand goede ervaringen met de 42030? Is nu aardig in de aanbieding en bevat veel power functions:
Virtual Reality schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:23:
Voor wie de 42030 Volvo L350F Wiellader nog wil bestellen, nu in de aanbieding bij Toy R Us voor €149,98:

http://www.toysrus.nl/pro...131531&prodFindSrc=search

Laagste prijs ooit volgens brickwatch!
Gim schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

[...]

Je hebt toch ook koffers die maar aan één kant open gaan?
Ja, ook ik denk dat koffers toch wel handiger is om met de kleine te bouwen. Als je lekker op de grond wil zitten met alle Lego om je heen hoef je niet alle lades uit de ladeblokken te schuiven en mee te nemen, maar leg je alle koffers neer en klap je ze open.

Vooralsnog denk ik dat ik zijn sets gewoon per set blijf bewaren. Waarschijnlijk in zakken in de originele doos. Zodra er wat meer uit elkaar gaat of hij dingen wil combineren denk ik dat ik gewoon een aantal thema koffers aan schaf zodat zijn Lego in ieder geval bij elkaar blijft.. In zijn geval worden dit dan een aantal Ninjago koffers en een aantal super helden Koffers :)

[ Voor 47% gewijzigd door Joster op 18-10-2016 12:48 ]

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11 11:51
icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:37:
Eergisteren tijdens het verplaatsen van de lego kraan 42009 en de arocs liet een steentje los.
Ik denk dat het deze is: http://brickset.com/parts/362326.

Die zou dus van de kraan af moeten komen. Ik heb echter geen idee waar.
Weet iemand dat toevallig zonder dat ik het boekje in zijn geheel moet gaan doornemen?
Dat stukje zit 3 keer in de 42009. 2 daarvan zitten in de oranje zwaailichten bovenop de cabine.

De andere zit aan de onderkant van de arm. Daar wordt hij gebruikt om de touwtjes die de extensie van de arm mogelijk maken op hun plek te houden. Bouw instructies, deel 3, pagina 398, stap 40.

• Kapoen
PeeJay schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:31:
[...]

Dit :)

Ik kwam vanmiddag deze ook nog tegen in de kast op zolder. Was ik al vergeten.

De blik die ik kreeg toen mijn schoonmoeder vroeg of ik het al in elkaar had gezet en ik antwoordde dat het in de verpakking ging blijven zitten _O-
Die onderste serie heb ik hier ook nog liggen in de verpakking. Volledig gekregen bij de aankoop van één flesje water bij Shell. De kassabediende had nog niet goed door hoe de actie werkte denk ik :*)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34

icecreamfarmer

en het is

BramBo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Dat stukje zit 3 keer in de 42009. 2 daarvan zitten in de oranje zwaailichten bovenop de cabine.

De andere zit aan de onderkant van de arm. Daar wordt hij gebruikt om de touwtjes die de extensie van de arm mogelijk maken op hun plek te houden. Bouw instructies, deel 3, pagina 398, stap 40.
Dankje _/-\o_

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:19:
Iemand goede ervaringen met de 42030? Is nu aardig in de aanbieding en bevat veel power functions:

[...]

[...]

Ja, ook ik denk dat koffers toch wel handiger is om met de kleine te bouwen. Als je lekker op de grond wil zitten met alle Lego om je heen hoef je niet alle lades uit de ladeblokken te schuiven en mee te nemen, maar leg je alle koffers neer en klap je ze open.

Vooralsnog denk ik dat ik zijn sets gewoon per set blijf bewaren. Waarschijnlijk in zakken in de originele doos. Zodra er wat meer uit elkaar gaat of hij dingen wil combineren denk ik dat ik gewoon een aantal thema koffers aan schaf zodat zijn Lego in ieder geval bij elkaar blijft.. In zijn geval worden dit dan een aantal Ninjago koffers en een aantal super helden Koffers :)
Ik heb de 42030. Qua build vond ik de 42043 interessanter, maar de twee modellen gaan leuk samen. De Volvo ziet er ook stoer uit met die bucket 8) En het biedt ook weer nieuwe onderdelen, power functions en full RC :) Voor welke prijs zie je hem liggen? Ik had hem voor iets van €165-170 meen ik. Zie de prijs laatste tijd wat vaker schommelen (zit toevallig nog in mijn brickwatch monitor lijst).

Qua storage moet je voor de gein ook eens op Google kijken. Heel divers wat mensen gebruiken voor storage.

Ik ga zelf voor nu even voor een paar van die koffertjes en kijk hoe ik de onderdelen daar een beetje in verdeeld krijg. Misschien dat ik gewoon alle zakjes van de volgende aankoop moet opentrekken, ze wat sorteren op onderdeel in die koffers en dan kijken of het prettig werkt. Omdat het dan pas één set betreft kan ik altijd nog kijken of ik gelijke onderdelen van meerdere sets erin ga doen of dat ik hem voor één set hou. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 18-10-2016 16:34 ]

• Joster
Gim schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Ik heb de 42030. Qua build vond ik de 42043 interessanter, maar de twee modellen gaan wel leuk samen. En het biedt ook weer nieuwe onderdelen, power functions en full RC :) Voor welke prijs zie je hem liggen? Ik had hem voor iets van €165-170 meen ik. Zie de prijs laatste tijd wat vaker schommelen (zit toevallig nog in mijn brickwatch monitor lijst).
Rond de 150 :) http://www.toysrus.nl/pro...131531&prodFindSrc=search

• Gim
  • Niet online
Dan is het geen vraag meer! :) Dat is een schitterende prijs. Wel apart dat ik die via Brickwatch niet binnenkreeg in de mail, zo goedkoop had ik hem nog niet gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 18-10-2016 16:57 ]

• Suli
  • Niet online
Zie net op de website van Mini Billund dat zoonlief 1 van de winnaars is van de bouwwedstrijd. Heel leuk voor hem. Hij mag het vulkaan starterssetje ophalen. Was al van plan om nog een keer langs te gaan. Wordt iets eerder dan verwacht :+.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52
Gim schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:54:
Wel apart dat ik die via Brickwatch niet binnenkreeg in de mail, zo goedkoop had ik hem nog niet gezien.
Is een extra-alert voor uitgegaan, wellicht geen regio ingesteld?
Was nl. gisteren al bij TRU Duitsland verlaagd in prijs, maar daar was het 'maar' 30€ verlaging tov vorige prijs.

Maar is hoe dan ook een goede aanbieding! Had hem zelf al, anders zou ik hem blind kopen.

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:28
nieuwste set voor me collectie :P ook nog de mercedes benz actros maar die is nog onderweg :D Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CEvMpEy.jpg

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

m'n (ja ben een grammar-nazi)

Vind het nog steeds een tof ding.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En voor de bijl gegaan en de set 10218 besteld. :P (Brickshop)

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/10000/10218/001.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door aReaRe op 18-10-2016 21:25 ]

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
aReaRe schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:04:

[afbeelding]
Je bedoelt deze voor 200 EUR? http://www.brickshop.nl/l...o-10218-dierenwinkel.html

Zomaar een hint: https://shop.lego.com/nl-NL/Dierenwinkel-10218
Krijg je momenteel ook nog gratis een Londense bus bij en je spaart punten voor korting op volgende aankopen.

• Kapoen
Mooi op tijd, naar verluidt zal deze set binnenkort verdwijnen uit het assortiment. Per toeval was deze set ook mijn eerste modular :9

Mooie aankoop allezinds.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07
Ik zit er ook aan te denken om die nog te scoren met dubbele vip en die advent kalender... Past mooi bij m'n Cinema en Parisian Restaurant. Langzaam het rijtje compleet maken :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Roeltjuh schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Je bedoelt deze voor 200 EUR? http://www.brickshop.nl/l...o-10218-dierenwinkel.html

Zomaar een hint: https://shop.lego.com/nl-NL/Dierenwinkel-10218
Krijg je momenteel ook nog gratis een Londense bus bij en je spaart punten voor korting op volgende aankopen.
Ja, meer van mijn reden staan in de HK aReaRe in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 347" :*

• DP Kunst
Je weet dat je bij de legoshop gewoon op rekening kan kopen? Krijg je factuur gestuurd die je binnen 18 dagen moet betalen. Geen CC nodig :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

DP Kunst schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:55:
Je weet dat je bij de legoshop gewoon op rekening kan kopen? Krijg je factuur gestuurd die je binnen 18 dagen moet betalen. Geen CC nodig :)
Is enkel voor Nederland. In Belgie kan je enkel betalen met cc.

Bricklink Store - Steam

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

nielsvv schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 06:19:
[...]

Is enkel voor Nederland. In Belgie kan je enkel betalen met cc.
En het op rekening kopen gaat ook tot ergens rond de € 130,--. Alles daarboven moet vooraf overgeboekt worden... :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• DP Kunst
ElectricHead schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:29:
[...]

En het op rekening kopen gaat ook tot ergens rond de € 130,--. Alles daarboven moet vooraf overgeboekt worden... :)
Ik heb een keer een Parisian Restaurant op achteraf betalen gekocht, dus die limiet moet hoger liggen. Volgens mij houden ze rekening met de snelheid van betalen bij vorige bestellingen. Maar dat het niet in BE werkt is wel een goed punt ;)

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik kon het ook niet laten om iets te kopen. Ik had mijn bestuursgenootjes beloofd dat ik een spaarpot zou regelen dus ik heb 40155 besteld. En om aan de €55 te komen voor de london bus heb ik ook maar bockingham palace (21029) besteld, die passen mooi bij de london bridge straks

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Kapoen schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

Dat is wel de Duitse prijs als ik mij niet vergis, dus voor ons lage land bewoners (BE/NL) zal dat wel mooi naar boven afgerond worden op 250 euro vermoed ik.
Hij kost in NL EUR 259,99.

• Kapoen
Vlooi schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Hij kost in NL EUR 259,99.
Moest het Britse Pond laag blijven vermoed ik dat de Britse economie een boost zal krijgen dankzij deze set :)

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 18:44
190 Euro, net te weinig verschil om er een retourtje Londen van te kopen ;) Aan de andere kant is het wel een goedkoop dagje Londen bij een retourtje van 100 Euro.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Kapoen
Ik vermoed dat een aantal webwinkels (bv. Amazon) ook wel deze set zal aanbieden.

• Suli
  • Niet online
En vooral als je je VIP punten daar inwisselt... Ik spaar ze nu op totdat ik daar kan gaan.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:54

DikkeBMW

Live '25

Hoop dat er even geen nieuwe auto-modellen meer uitkomen, na de Caterham is mijn plank vol _O-

fookin mad fer it

• sjong
Heel veel bouw plezier.
Ik ben er 6 avonden mee zoet geweest.
Maar ik bouw dan ook lekker rustig aan. Ik baal ook altijd een beetje als het klaar is ;)

[afbeelding]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Mooie bijkomstigheid van de nieuwe modular is dat je er de Cafe Corner bij krijgt. Wel jammer dat het op zo'n kleine schaal is :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nO2U2wZ.jpg

• Gim
  • Niet online
Deze modular buildings waren me nog onbekend. Door alle posts die ik hier voorbij zag komen toch eens naar gaan kijken... leuk en mooi spul zeg met al die details! Ook gelijk maar eens op wikipedia gekeken voor een stukje achtergrond en release historie.

Hebben jullie één lange wandrek of zo waar ze geschakeld langs elkaar opstaan?

Ik hoop dat ze er op de beurs ook iets van hebben staan.

• almightyarjen
  • Laatst online: 17:49

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:42:
Deze modular buildings waren me nog onbekend. Door alle posts die ik hier voorbij zag komen toch eens naar gaan kijken... leuk en mooi spul zeg met al die details! Ook gelijk maar eens op wikipedia gekeken voor een stukje achtergrond en release historie.

Ik hoop dat ze er op de beurs ook iets van hebben staan.
Die staan zeker op de beurs, don't worry, je zal ze meerdere malen tegenkomen :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:42:
Deze modular buildings waren me nog onbekend. Door alle posts die ik hier voorbij zag komen toch eens naar gaan kijken... leuk en mooi spul zeg met al die details!

Bij mij staan ze inderdaad op een lange plank aan de muur. Moest je zelf modulars willen aanschaffen zou ik aanraden om met de Pet Shop te beginnen, die blijft niet zo lang meer in het assortiment naar verluidt. Palace Cinema zal waarschijnlijk ook verdwijnen, persoonlijk vind ik deze 'lelijker' dan de Pet Shop.

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

Bij mij staan ze inderdaad op een lange plank aan de muur. Moest je zelf modulars willen aanschaffen zou ik aanraden om met de Pet Shop te beginnen, die blijft niet zo lang meer in het assortiment naar verluidt. Palace Cinema zal waarschijnlijk ook verdwijnen, persoonlijk vind ik deze 'lelijker' dan de Pet Shop.
Ik zag ook iets van Parisian restaurant voorbij komen. Die blijft dus nog wel even?

Tussen Cinema en Pet Shop was ook nog Town Hall uitgebracht. Gaat t ene model eerder uit productie dan een ander?

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 19-10-2016 18:51 ]

• DP Kunst
Ik verwacht het wel, anders staat die niet zo expliciet genoemd. Alleen in het plaatje van het rijtje modulars staat ie dan weer niet. Over het algemeen staan daar een foto van een rij met de nog verkrijgbare units.

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:47:
[...]

Ik zag ook iets van Parisian restaurant voorbij komen. Die blijft dus nog wel even?

Tussen Cinema en Pet Shop was ook nog Town Hall uitgebracht. Gaat t ene model eerder uit productie dan een ander?
Lego hanteert helaas geen duidelijke lijn in het pensioneren van producten. Je hebt gelijk ivm Town Hall. Lego plakt wel af en toe labels op hun webwinkel producten. Als je 'soon to retired' ziet weet je hoe laat het is :)

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:01:
[...]

Lego hanteert helaas geen duidelijke lijn in het pensioneren van producten. Je hebt gelijk ivm Town Hall. Lego plakt wel af en toe labels op hun webwinkel producten. Als je 'soon to retired' ziet weet je hoe laat het is :)
Ja, dan gaat t snel. Zag t onlangs met t Doctor Who setje. Dat label betekent beslissen.

• Pittie
  • Laatst online: 20:31
Lego is inmiddels ook blijkbaar in trek bij het crimineel volk...

http://www.omroepbrabant....+genomen+in+Waalwijk.aspx

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo, mijn Bucketweheel Excavator is bijna af. Ik ben nu bezig met het bordeswerk en de laddertjes en relingen :)

Verder heb ik in de cabine van het gevaarte een half poppetje gedaan, zo lijkt het toch nog een beetje of dit ding bestuurd wordt, en lijkt het net alsof het poppetje er ook echt inzit als operator. Gelukkig is er achterin de cabine nog een smalle ruimte waar die broek prima achter past :+.

Verder ga ik morgen naar Lego World toe in de Jaarbeurs :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• PeeJay

PeeJay

Prutser

AW_Bos schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:57:
Zo, mijn Bucketweheel Excavator is bijna af. Ik ben nu bezig met het bordeswerk en de laddertjes en relingen :)

Verder heb ik in de cabine van het gevaarte een half poppetje gedaan, zo lijkt het toch nog een beetje of dit ding bestuurd wordt, en lijkt het net alsof het poppetje er ook echt inzit als operator. Gelukkig is er achterin de cabine nog een smalle ruimte waar die broek prima achter past :+.

Verder ga ik morgen naar Lego World toe in de Jaarbeurs :).
d:)b Wat is je totale bouwtijd geweest?

Veel plezier in Utrecht!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb ik niet geteld, maar wel een hoop uurtjes. Uiteraard met alle zorgvuldigheid alles uitgetest en inzichtelijk proberen te maken hoe bepaalde onderdelen werken. Ik schat zelf iets van 15 uur tot nu toe.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
DP Kunst schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:53:
Ik verwacht het wel, anders staat die niet zo expliciet genoemd. Alleen in het plaatje van het rijtje modulars staat ie dan weer niet. Over het algemeen staan daar een foto van een rij met de nog verkrijgbare units.
Op de promotiefoto van een nieuwe Modular staat altijd die Modular met de twee voorgaande Modulars getoond. Zie:

Parisian Restaurant met daarvoor de Palace Cinema en de Town Hall.

Detective's Office met daarvoor de Parisian Restaurant en de Palace Cinema.

Brick Bank met daarvoor de Detective's Office en de Parisian Restaurant.

De Town Hall ging vóór z'n beurt "met pensioen" en omdat dat zo onverwacht ging was die set veel minder ingekocht door speculanten. Daardoor is het aanbod aan Town Halls lager en de prijs ervan nu dus hoger. En in 2015 is er géén enkele Modular set met pensioen gegaan, terwijl de verwachting was dat Pet Shop toch wel eruit zou gaan.

Realistisch gezien zou de Pet Shop er nu toch wel uit moeten gaan, maar met Lego weet je het nooit 100% zeker. :P

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 20:21

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Wat betreft opslag heb ik laatst een stuk of 40 diepvriesbakjes voor 1 euro per 2 gekocht bij de Kwantum en een toren met 8 grote lades. https://www.kwantum.nl/wo...-ladekast-8-lades-0944042

Ik heb door verhuizing een heleboel grote Technic modellen in 1 bak gegooid, een grote van de Ikea, stomste zet ooit. 42009, 42030, 42043, 42025, 42042, 8168, helemaal uit elkaar in een bak. Ben een week bezig geweest met sorteren. Alle bakjes tot de nok vol en de grote bak was nog steeds niet leeg.

Het opbouwen nu is wel een feestje :)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Dat "probleem" had ik ook. Koop je mooie bakjes om alles in te doen, zit je in no time met ruimte tekort. Je bakjes zijn te snel te klein.

Ik gebruik nu de grote Prutta bakken van Ikea. Iedere keer als een bak vol dreigt te raken, sorteer ik verder uit. Dus balkjes 4 en 2x4 samen wordt dan twee bakken van balken 4 en balken 2x4.
Zijn die vol, doe ik het op kleur. bijv,. Rood, zwart en grijs samen, en groen, blauw en geel samen. enz enz.

| Security Management |

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

bord4kop schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:52:
Dat "probleem" had ik ook. Koop je mooie bakjes om alles in te doen, zit je in no time met ruimte tekort. Je bakjes zijn te snel te klein.

Ik gebruik nu de grote Prutta bakken van Ikea. Iedere keer als een bak vol dreigt te raken, sorteer ik verder uit. Dus balkjes 4 en 2x4 samen wordt dan twee bakken van balken 4 en balken 2x4.
Zijn die vol, doe ik het op kleur. bijv,. Rood, zwart en grijs samen, en groen, blauw en geel samen. enz enz.
Dat is precies ook mijn werkwijze. Heb 5 van die grote staande kasten waar die standaard Ikea bakken allemaal inpassen:
Ikea kasten

Dit is al wel weer een aardig tijdje geleden. Alle posities zijn nu vol met bakken. De bakken zelf zitten ook aardig vol al. Dus alles bij elkaar een hoop lego :)

Signature van nature

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:30

bord4kop

maximaal 100KB!

:Y

Mooi systeem, dat zou ik ook graag hebben zeg!

Maar wat we de beginnende sorteerders vooral willen benadrukken: begin niet met te kleine bakjes O-)

| Security Management |

• Gim
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:18:
Wat betreft opslag heb ik laatst een stuk of 40 diepvriesbakjes voor 1 euro per 2 gekocht bij de Kwantum en een toren met 8 grote lades. https://www.kwantum.nl/wo...-ladekast-8-lades-0944042

Ik heb door verhuizing een heleboel grote Technic modellen in 1 bak gegooid, een grote van de Ikea, stomste zet ooit. 42009, 42030, 42043, 42025, 42042, 8168, helemaal uit elkaar in een bak. Ben een week bezig geweest met sorteren. Alle bakjes tot de nok vol en de grote bak was nog steeds niet leeg.

Het opbouwen nu is wel een feestje :)
Haha, dat lijkt me inderdaad een hel. Vooral als je voor één van de sets een klein essentieel onderdeeltje nodig hebt en die met al die sets maar een paar maal voorkomt in die berg |:(

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

bord4kop schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:23:

Maar wat we de beginnende sorteerders vooral willen benadrukken: begin niet met te kleine bakjes O-)
Inderdaad. Ik heb ook gestoeid met van die chinees-bakjes. Kosten 10 euro voor 50 stuks bij de Sligro ofzo. Geen succes. Uiteindelijk heb je een shit-load aan bakjes allemaal op de grond staan en dan stapt je kleine man precies OP een bakje, omdat hij iets nodig heeft uit bakje nummer 376 aan de andere kant van de kamer. :+

Signature van nature

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)