Joster schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:37:
Zijn er hier mensen met kinderen die het vooral leuk vinden om de sets vanuit het boek te bouwen? Slaan jullie die dan ook gewoon per set op als ze uit elkaar liggen? En dan gewoon in een zak met sluiting in de originele doos of in een losse afsluitbare bak?
Ik vind het zonde om de Lego van de nieuwe sets van mijn zoontje te sorteren zoals ik de rest van mijn oude Lego gesorteerd heb (op onderdelen en niet op sets). Aangezien hij het bouwen volgens het boek gewoon het allerleukst vindt lijkt het mij veel prettiger de sets qua onderdelen gewoon bij elkaar te houden. Ik vind het alleen nogal omslachtig werken. Iemand met goede tips hier voor?
[...]
Wij gaan ook, heb er zelf ook wel zin

We gaan met onze kinderen van 6 & 3 en met een bevriend gezin met een zoontje van 6.
Same hier. Ik herkende al enkele van jouw sets, die heb ik ook.
Kleine kinderen zijn juist een boost om Lego te kopen; ik zet de sets in elkaar en m'n dochters spelen er mee

[/quote]
Die boost ervaar ik ook wel. Na 20 jaar geen Lego gekocht te hebben overweeg ik nu ineens weer een leuk instap / herintrede set te kopen van Technic, of iets anders als een Modular

M'n dochter bouwt sets graag aan de hand van de boekjes en gaat er dan mee spelen. Maar ze speelt dan dus met meerdere sets en helaas wil ook nog wel het een en ander sneuvelen, waardoor de onderdeeltjes door elkaar komen. Heb zelf soms het idee dat ik voorlopig maar beter een thema doos kan aanhouden (een doos Friends, een doos Elves en straks een doos Ninjago voor m'n zoontje).
Maar binnenkort inderdaad nog een behoorlijke klus om die sets weer eens in originele complete staat op te bouwen. Dan maar weer eens kijken hoe ermee om te gaan. Ze is alweer een jaartje ouder, dus wellicht dat ik (of nog beter, zij) het nu wel per set netjes kan houden.
M'n eigen technische Lego ben ik nu in elk geval op onderdeel aan het sorteren. Ik ben er alleen nog niet helemaal aan uit wat voor opslag ik ga aanschaffen/gebruiken. Iets met instelbare sorteervakjes, maar hoeveel en hoe groot. Nog niet helemaal aan uit. Tips zodat ik vooruit kan?

Gezien m'n boost de laatste tijd moet ik opletten dat ik niet te kleine opslag heb
En de beurs. Ik en m'n dochter. Gaat leuk worden en benieuwd wat we gaan zien en kopen
[
Voor 8% gewijzigd door
Gim op 17-10-2016 14:30
]