Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.997 views

Onderwerpen

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 17:07
Roy Visser schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:55:
Holiday Trein met een motortje? Gelijk leuk voor om de kerstboom ;)

Ik ben zelf op zoek naar de winter bakery, prijzen "nieuw" tweedehands zijn rond de €130, zou het mogelijk zijn om de boel gewoon bij elkaar te bricklinken? Is daar nog een makkelijke mogelijkheid voor in plaats van ieder onderdeel handmatig zoeken?
Of het mogelijk is: Zeker. Of het voordeliger is? Ik denk het haast niet. Als je bij verschillende shops moet bestellen zit je al snel aan veel verzendkosten...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Roy Visser schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:55:
Holiday Trein met een motortje? Gelijk leuk voor om de kerstboom ;)

Ik ben zelf op zoek naar de winter bakery, prijzen "nieuw" tweedehands zijn rond de €130, zou het mogelijk zijn om de boel gewoon bij elkaar te bricklinken? Is daar nog een makkelijke mogelijkheid voor in plaats van ieder onderdeel handmatig zoeken?
bricklink -> set op zoeken -> part out to wanted list..

ik heb de 2006 holiday train via catawiki bemachtigd voor 260,-. Wel flink aan de prijs maar vooralsnog ruim goedkoper dan de goedkoopste binnen de eu (350 euro excl verzenden uit denemarken) op bricklink

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 12-10-2016 20:25 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33
Let wel op.. alleen die kersttrein is erg gevaarlijk om aan te schaffen.. zelf totaal niets met treinen maar wil natuurlijk wel graag de trein automatisch laten rijden.. Daarom gaan kijken voor een PF set, nieuw zo'n 55 euro, 2e hands 35 euro. Daarnaast nog wat extra rails(de kerstboom is natuurlijk groter dan de cirkel van de meegeleverde tracks.. Dit heeft mij overgehaald om een 2e hands combinatieset te kopen(Trein 7938 + Station 7937) waarvan het station in de verkoop gaat en de rest gebruikt gaat worden om de kersttrein fatsoenlijk te laten rijden. Mocht dat nou toch niets zijn gaat het ook weer de verkoop in.. maar goed van initieel alleen de kersttrein ben ik toch wat hebberig geworden :D

• mschol
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:01:
Let wel op.. alleen die kersttrein is erg gevaarlijk om aan te schaffen.. zelf totaal niets met treinen maar wil natuurlijk wel graag de trein automatisch laten rijden.. Daarom gaan kijken voor een PF set, nieuw zo'n 55 euro, 2e hands 35 euro. Daarnaast nog wat extra rails(de kerstboom is natuurlijk groter dan de cirkel van de meegeleverde tracks.. Dit heeft mij overgehaald om een 2e hands combinatieset te kopen(Trein 7938 + Station 7937) waarvan het station in de verkoop gaat en de rest gebruikt gaat worden om de kersttrein fatsoenlijk te laten rijden. Mocht dat nou toch niets zijn gaat het ook weer de verkoop in.. maar goed van initieel alleen de kersttrein ben ik toch wat hebberig geworden :D
ik heb nog wel wat motortjes enzo liggen gelukkig :)
maar dat is inderdaad een tricky valkuil die erg onverwacht kan zijn :D

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 12-10-2016 21:27 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:45:
Hebben jullie nog goede tips voor een leuke lego set (tot rond de € 100,-) voor mezelf? Zat zelf aan bijvoorbeeld aan Wall-E, de Mini / T1 of iets dergelijks te denken. Maar zou iets met een motortje ook wel tof vinden :)
Qua Technic zou je kunnen kijken voor de 42042; die blauwe kraan. Die is rond de €100 verkrijgbaar, doet veel met één motortje via de gearbox. Fun build en je kunt er eventueel nog leuk mee spelen.

De vraag of je wil bouwen om alleen te displayen of ook om wat mee te "spelen" of als je de smaak te pakken krijgt nog verder te verbouwen.

Qua display modellen is het T1 model mooi. Heb hem onlangs als cadeau gekocht.

Wall-E is zeker de moeite waard als je de film ook leuk vind. Misschien ook te voorzien met een motor?

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:48:
[...]

Qua Technic zou je kunnen kijken voor de 42042; die blauwe kraan. Die is rond de €100 verkrijgbaar, doet veel met één motortje via de gearbox. Fun build en je kunt er eventueel nog leuk mee spelen.

De vraag of je wil bouwen om alleen te displayen of ook om wat mee te "spelen" of als je de smaak te pakken krijgt nog verder te verbouwen.

Qua display modellen is het T1 model mooi. Heb hem onlangs als cadeau gekocht.

Wall-E is zeker de moeite waard als je de film ook leuk vind. Misschien ook te voorzien met een motor?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k0q53_HuAAg]
heb je 2 motoren voor nodig :P

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 13-10-2016 09:11 ]

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

[video]
Haha, thanks. Straks eens even het filmpje bekijken om te zien welke motortjes nodig zijn. Heb ondertussen een kleine collectie. Hmm, gelijk kijken of ik een filmpje kan vinden om de 42042 stuurbaar te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 13-10-2016 09:24 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Gim schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Haha, thanks. Straks eens even het filmpje bekijken om te zien welke motortjes nodig zijn. Heb ondertussen een kleine collectie. Hmm, gelijk kijken of ik een filmpje kan vinden om de 42042 stuurbaar te maken.
De 42042 stuurbaar met een afstandsbediening bedoel je? Of 2 rupsbanden apart laten aansturen? Is wel een tof model in ieder geval!

Ik vond dit lijstje in ieder geval voor Wall-E:

1x Lego® Power Functions AAA Batteriebox Artikel-Nr.: 88000 für 13,99 Euro
2x Lego® Power Functions M-Motor Artikel-Nr.: 8883 für je 8,99 Euro
1x Lego® Power Functions Infrarot Empfänger Artikel-Nr.: 8884 für 16,99 Euro
1x Lego® Power Functions Infrarot Fernsteuerung Artikel-Nr.: 8879 für 14,49 Euro
2x Lego® Brick 1×2 gelb Element-Nr.: 300424 für je 0,11 Euro
4x Lego® Plate 1×1 dungelgrau Element-Nr.: 4210719 für je 0,08 Euro
2x Lego® Connector Peg W. Friction schwarz Element-Nr.: 4121715 für je 0,08 Euro
2x Lego® Connector Peg W. Knob blau Element-Nr.: 4143005 für je 0,11 Euro
2x Lego® Cross Axle 4M schwarz Element-Nr.: 370526 für je 0,15 Euro

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 13-10-2016 10:53 ]

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 13:16

quelake

PSN Quelake

Ik wil ook wel eens beginnen met experimenteren met Power Functions. Ik zie bijvoorbeeld twee verschillende remotes? En verschillende motortjes? Wat raden jullie aan om eens mee te beginnen? Ik heb de nieuwe holiday train, dus zou die evt willen motoriseren. Maar Wall-E staat hier ook, dus dat kan ook interessant zijn... Iemand die mij een beetje wegwijs kan maken in een paar zinnen?

• Joster
quelake schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:07:
Ik wil ook wel eens beginnen met experimenteren met Power Functions. Ik zie bijvoorbeeld twee verschillende remotes? En verschillende motortjes? Wat raden jullie aan om eens mee te beginnen? Ik heb de nieuwe holiday train, dus zou die evt willen motoriseren. Maar Wall-E staat hier ook, dus dat kan ook interessant zijn... Iemand die mij een beetje wegwijs kan maken in een paar zinnen?
Veel spannender dan dit schema is het toch niet?

En bij de Wall-E passen alleen de kleine motoren en gebruik je de RC reciever, dat zal in andere modellen weer anders zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 13-10-2016 11:48 ]

• stefanass
  • Laatst online: 23:35
Joster schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

En bij de Wall-E passen alleen de kleine motoren en gebruik je de RC reciever, dat zal in andere modellen weer anders zijn.
Voor treinen is er een apart power-functions motortje; https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=88002-1

• Joster
Ahja. Vroegah had ik deze 2 verschillende, lijkt wel een beetje op de verschillende die er nu ook zijn:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0N7jxkHei91qbdZMRmDzZZAUoLkESzeYywenSDlOEcep2phRQvwAfbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/kRMAAOSw-jhT-JFB/s-l225.jpg

• stefanass
  • Laatst online: 23:35
Joster schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Ahja. Vroegah had ik deze 2 verschillende, lijkt wel een beetje op de verschillende die er nu ook zijn:

[afbeelding][afbeelding]
Ja die heb ik ook nog + het 12V dingetje :)

Die powerfunctions zijn wel duur als je ze los aan moet schaffen helaas :( Het is gunstiger om een trein waar ze in zitten te kopen als er een leuke aanbieding van is. Ik heb via MP een incomplete 60051 aan kunnen schaffen voor 60 euro, waarmee ik mn oude 12V trein nu heb rijden. (was bijna niet te doen om de oude 12V nog aan de praat te krijgen helaas, o.a. rails geleiden niet goed meer en motortje staat ook op instorten) Qua prijs ogeveer gelijk aan het los kopen van de benodigde powerfunctions + ik heb een zooi rails & bricks extra ;)

• quelake

quelake

PSN Quelake

Joster schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Dat is een heel mooi schema, erg helder. Maar ging me ook om verschillen tussen de twee receivers transmitters? Is daar nog iets aan de hand wat ik mis?

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik ben hier ook mee bezig voor de kersttrein, moet ik dan alleen de 88000 (battery box), de 88002 (train motor) en de 8869 (control switch) hebben als ik niet via IR wil?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 15:53
quelake schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Dat is een heel mooi schema, erg helder. Maar ging me ook om verschillen tussen de twee receivers? Is daar nog iets aan de hand wat ik mis?
Remote control 8885 ( de kleine ) daarmee gaat de motor altijd voluit vooruit of achteruit.
met Remote control 8879 kan je de snelheid regelen (7 stappen) en je hoeft de control niet constant ingedrukt te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door chrisO op 13-10-2016 14:01 . Reden: zucht...schreef receiver, maar bedoelde remote control ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

quelake schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Dat is een heel mooi schema, erg helder. Maar ging me ook om verschillen tussen de twee receivers? Is daar nog iets aan de hand wat ik mis?
Bedoel je de V1 en V2 receivers? V2 kan wat meer vermogen aan, maar daar heb je bij één of twee treinen geen last van; speelt pas bij hogere stromen i.c.m. een XL motor.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• quelake

quelake

PSN Quelake

chrisO schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Receiver 8885 ( de kleine ) daarmee gaat de motor altijd voluit vooruit of achteruit.
met receiver 8879 kan je de snelheid regelen (7 stappen) en je hoeft de control niet constant ingedrukt te houden.
Ok, dat is nogal een groot voordeel. De nieuwe dus. Thnx!

@arjen; ik heb het foutief over 'receivers' idd. De transmitter bedoelde ik :-)

[ Voor 9% gewijzigd door quelake op 13-10-2016 14:01 ]

• chrisO
quelake schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Ok, dat is nogal een groot voordeel. De nieuwe dus. Thnx!
Mijn fout... dacht dat je het over de remote controls had en niet over de receivers...

• quelake

quelake

PSN Quelake

chrisO schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Mijn fout... dacht dat je het over de remote controls had en niet over de receivers...
Nee, mijn fout! Ik doelde idd op de transmitter. Heb het hierboven even aangepast.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
mschol schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

[video]
Wat een ontzettend lelijke MOD om hem RC te maken, het is functioneel, maar dat kan netter. Kan wel even kijken om het zelf te doen, toevallig van de week Wall-E gebouwd nadat ik hem vorig jaar had gekocht :D Maar aan de andere kant, ik kijk liever naar me eigen MOC Wall-E. Ik heb nog wat plannetjes bedacht om er een 2.0 van te maken (meer functies).
almightyarjen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Bedoel je de V1 en V2 receivers? V2 kan wat meer vermogen aan, maar daar heb je bij één of twee treinen geen last van; speelt pas bij hogere stromen i.c.m. een XL motor.
Grappig genoeg hebben de L motors er meer last van dan de XL motors met V2 recievers. XL's doen goed werk op een V1. 2 L motors op 1 kanaal van een V1 kan nog wel eens probleem geven (vandaar dat de V2 z'n intrede deed met de 9398 Crawler). En dan hebben we nog de M motors, die willen juist soms weer moeilijk doen met V2 recievers.

Vuistregels zijn:
2 XL op 1 kanaal? >V2 (niet dat de V1 het niet kan, maar geeft wel meer power)
2 L's op 1 kanaal? >V2
2 M op 1 kanaal? >V1
Servo's? Is in principe een M motor, maar wordt voor veel minder belastende dingen gebruikt, dus kies maar.
1 motor op een kanaal? >wat je maar leuk vind.
Let wel: de Lego.nl shop verkoopt alleen de V1. De V2 zal je van bricklink moeten halen.
Frieda schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:53:
ik ben hier ook mee bezig voor de kersttrein, moet ik dan alleen de 88000 (battery box), de 88002 (train motor) en de 8869 (control switch) hebben als ik niet via IR wil?
Als je niks RC wil, alleen de battery box en de motor, geen switch. Natuurlijk moet je hem dan wel van het spoor tillen als je hem uit wil zetten :)
quelake schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:07:
Het Power Functions setje dat ze gebruiken voor Technic sets om PF toe te voegen is een leuk begin. M-motor, Battery box (wel de grote), ledjes, switch en wat gears, vaak wel ergens te vinden voor 30 euro ipv de adviesprijs van 40 euro. Anders nog een AAA battery box van Lego.nl plukken.

• Joster
Gim schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Bedoel je zoiets?

YouTube: LEGO Technic 42042 - RC Motorized Crawler Crane (Fully Automatic) by... :D

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 21:23
Haay schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Mooi inderdaad. Ben benieuwd of hij de komende drempels gaat halen. 100 supporters binnen 60 dagen moet wel lukken. Daarna gaat het spannend worden. :)
Omdat hij nu boven de 100 zit, is de tijd verlengd. Nu moet de maker het flink gaan promoten, dan maakt hij nog een kans.. https://ideas.lego.com/projects/155763

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Gim
  • Niet online
Zoiets ja :) Eens kijken hoe hij hem stuurbaar heeft gemaakt. Hmm, de 8043 was meen ik ook stuurbaar. Kijken of ik daar de instructies van kan downloaden.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 11:43
keverjeroen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:24:
Omdat hij nu boven de 100 zit, is de tijd verlengd. Nu moet de maker het flink gaan promoten, dan maakt hij nog een kans.. https://ideas.lego.com/projects/155763
Mooi, de eerste drempel heeft hij gehaald. Mijn steun heeft hij in ieder geval ook gekregen. Of hij ook de 10K stemmen gaat halen... We zullen het zien.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joster schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Ik had de linker en een die leek op de rechter maar dan meer rond was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Joster
Gim schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

Zoiets ja :) Eens kijken hoe hij hem stuurbaar heeft gemaakt. Hmm, de 8043 was meen ik ook stuurbaar. Kijken of ik daar de instructies van kan downloaden.
Toch maar eens een stuklijstje proberen te maken wat daar nog meer voor nodig is dan wat er standaard bij zit :) Lijkt een van de weinige moc's van hem te zijn waarvoor hij geen instructie video heeft gemaakt..

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 13-10-2016 17:00 ]

• AppieNL
42042 stuurbaar maken is vrij simpel, aangezien het ding al vooruit en achteruit kan: tweede motor of een gearbox inbouwen die de richting van de tracks afzonderlijk regelt. Optie A is minder moeite.

[ Voor 19% gewijzigd door AppieNL op 13-10-2016 17:37 ]

• Joster
AppieNL schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:36:
42042 stuurbaar maken is vrij simpel, aangezien het ding al vooruit en achteruit kan: tweede motor of een gearbox inbouwen die de richting van de tracks afzonderlijk regelt. Optie A is minder moeite.
En de mast, grijper en het draaien op RC? ;)

• mschol
  • Niet online
hoe checken jullie 2dehands modellen of alle parts kloppen?
printen jullie een lijst met parts en streep je weg, hou je dat online ergens mij of in een excel sheet ofzo?

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:07:
hoe checken jullie 2dehands modellen of alle parts kloppen?
printen jullie een lijst met parts en streep je weg, hou je dat online ergens mij of in een excel sheet ofzo?
Uit elkaar halen en tellen per part/kleur :)

Mijn winter station is af. Het zit nu precies op 3000 parts (maximum voor ideas). Hier even een snelle foto, ik ga uiteraard veel betere foto's maken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6d3R31F.jpg

• la_fusion
Leuk maar wel lijkt wel erg grijs..

• almightyarjen

almightyarjen

Ja, dat blijft het idd wel ja. Dat is ook hetgeen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, maar ik zie niet zo goed hoe ik dat kan aanpassen

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hij is heel mooi. Heb je meer foto's? Heb je toevallig ook lichtgrijze bricks op voorraad? Dan zou je de gedeelte onder de station lichtgrijs kunnen maken. Blijft grijs, maar dan met een kleurverschil.

Oe, ik zie nu dat de loopgedeelte al lichtgrijs is.

[ Voor 12% gewijzigd door Suli op 13-10-2016 19:37 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Andere foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mLhVRfO.jpg

Ik had licht grijs even in LDD geprobeerd, maar het blijft "grijs" :D

Is bruin mooier?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7HxqS2k.jpg

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het is al warmer geworden met bruin.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

is zeker wat mooier ja, breekt het grijs een beetje

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• la_fusion
Wellicht her en der wat rode/gele stenen in het gebouw dan wel schoorsteen. Of mogelijk nog een 'poster' tegen de muur links. Ik weet dat je aan je limiet qua steentjes zit dus misschien een *insert shockface* sticker... * la_fusion rent

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 17:30

bord4kop

maximaal 100KB!

bruin en poster inderdaad. Station wel grijs laten. Misschien hier en daar wat kleur erin..

| Security Management |

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ToolkiT schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

Ik had de linker en een die leek op de rechter maar dan meer rond was..
Ik heb de linker en een die lijkt op de rechter maar meer rond is ;)
overigens is die rechter volgens mij geen motor, maar een soort van gearbox om van snel naar traag draaien met meer power te gaan :)
beide 4,5v trouwens :)

Which reminds me: Bestaan er ook treinwielen voor op een crossbeam? Zo ja dan heb ik denk ik een extra motor om nog een trein mee aan te drijven. Moet ik alleen ff een lange wagon fixen, want heb die batterijhouden waar 3 staafbatterijen in rij in moeten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

la_fusion schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:15:
Wellicht her en der wat rode/gele stenen in het gebouw dan wel schoorsteen. Of mogelijk nog een 'poster' tegen de muur links. Ik weet dat je aan je limiet qua steentjes zit dus misschien een *insert shockface* sticker... * la_fusion rent
Hmm tja stickers ben ik idd geen fan van. Al helemaal niet als die meerdere blokjes overspant.. Hoe zie je rode en gele blokjes voor je? Wordt het daar geen 'rommeltje' van? * Arjen loopt tegen zijn creatieve limieten aan

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:38:
[...]

Ik heb de linker en een die lijkt op de rechter maar meer rond is ;)
overigens is die rechter volgens mij geen motor, maar een soort van gearbox om van snel naar traag draaien met meer power te gaan :)
beide 4,5v trouwens :)
Standaard 9v motortje. Zat een batterijenbox bij met 2 knopjes voor de draairichting.
In mijn herinnering was ik, middels het opladen van batterijen, jarenlang verantwoordelijk voor een hoge elektriciteitsrekening.
http://www.bricklink.com/...catalogitem.page?S=9615-1

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
almightyarjen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

Hmm tja stickers ben ik idd geen fan van. Al helemaal niet als die meerdere blokjes overspant.. Hoe zie je rode en gele blokjes voor je? Wordt het daar geen 'rommeltje' van? * Arjen loopt tegen zijn creatieve limieten aan
is het misschien een idee om deze te bruiken:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/150/98283.png
(item nr:98283, kleur: medium dark flesh)

zodat het een klein beetje het zelfde idee geeft zoals bij de schoorsteen van het parijsse restaurant.
ik denk zelf dat het de grijze muur er wat mee kan breken.

verder is het weer heel erg mooi geworden.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Mocht iemand het nog niet weten. Kreeg vandaag een mail in mijn inbox van bol.com over 25% korting op alle lego.

Signature van nature

• almightyarjen

almightyarjen

eathan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

is het misschien een idee om deze te bruiken:
[afbeelding]
(item nr:98283, kleur: medium dark flesh)

zodat het een klein beetje het zelfde idee geeft zoals bij de schoorsteen van het parijsse restaurant.
ik denk zelf dat het de grijze muur er wat mee kan breken.

verder is het weer heel erg mooi geworden.
Goed plan, ik zal er even naar gaan kijken d:)b

• la_fusion
almightyarjen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

Meer zoals je bij oude panden vaker ziet dat er her en der stukken ooit uit zijn gevallen en daarna met andere stenen weer zijn dichtgemetseld. Nu is dat misschien niet helemaal wat past bij de rest van het station(want strak en netjes) maar wellicht geeft je dat nog een idee.

• Joster
Sircuri schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:25:
Mocht iemand het nog niet weten. Kreeg vandaag een mail in mijn inbox van bol.com over 25% korting op alle lego.
Nou, niet op alle in elk geval.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 13:53

PromoX

Flying solo

almightyarjen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:34:
Ja, dat blijft het idd wel ja. Dat is ook hetgeen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, maar ik zie niet zo goed hoe ik dat kan aanpassen
Dat vele grijs vind ik ook niet echt mooi. Ik vind deze wat kleurstelling een stuk beter geslaagd:
http://gizmodo.com/this-w...dds-to-an-impr-1682221878
https://ideas.lego.com/projects/16279

Zoals bij die eerste kun je de 'vloer' op een dergelijke manier misschien ook wat meer kleur geven.

And I'm the only one and I walk alone.

• Pin0
  • Niet online
Mooi station en top treincrash filmpje arjen!

Hieronder een WIP van mij:
Motor 1

Motor 2

Wat vinden jullie? Wat kan ik nog verbeteren?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• almightyarjen

almightyarjen

^^vloer ga ik even naar kijken. Wordt lastig met maximaal aantal onderdelen ben ik bang. Ik wil het station ook niet "too Christmas" maken. De opzet is dat je het als Winter Village set kan gebruiken, maar dat je er ook relatief makkelijk een "normaal" station van kan maken :)

Edit:
Na oneindig veel kleurcombinaties te hebben geprobeerd ben ik hierop uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aYQXGRq.jpg

- schoorsteen wordt geheel medium dark flesh: hier en daar een steentje in die kleur stond raar. Zoiets kan wel goed met dezelfde tinten (licht/donker grijs) maar compleet een andere kleur vond ik niet zo mooi staan
- kozijnen zijn nu bruin geworden, evenals de vensterbanken
- onder het perron ook bruin, al ben ik daar nog niet helemaal zeker van

Jullie gedachten?

[ Voor 48% gewijzigd door almightyarjen op 14-10-2016 01:09 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ziet er beter uit, breekt het geheel een beetje, al valt de schoorsteen nu wel een beetje vreemd op. Maar misschien ziet het er in het echt beter uit.

• Pin0
  • Niet online
Ik vind hem zeer geslaagd! Moet er niet nog iets van een bord op met "Station zuid" oid.?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 18:44
@almightyarjen, wellicht kan je ook even naar de Parisian Restaurant schoorsteen kijken om inspiratie op te doen voor de muren. Her en der zit daar een andere kleur steen tussen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• la_fusion
Pin0 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow erg sjiek!
almightyarjen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:25:
^^vloer ga ik even naar kijken. Wordt lastig met maximaal aantal onderdelen ben ik bang. Ik wil het station ook niet "too Christmas" maken. De opzet is dat je het als Winter Village set kan gebruiken, maar dat je er ook relatief makkelijk een "normaal" station van kan maken :)

Edit:
Na oneindig veel kleurcombinaties te hebben geprobeerd ben ik hierop uitgekomen:

[afbeelding]

- schoorsteen wordt geheel medium dark flesh: hier en daar een steentje in die kleur stond raar. Zoiets kan wel goed met dezelfde tinten (licht/donker grijs) maar compleet een andere kleur vond ik niet zo mooi staan
- kozijnen zijn nu bruin geworden, evenals de vensterbanken
- onder het perron ook bruin, al ben ik daar nog niet helemaal zeker van

Jullie gedachten?
Ziet er al een stuk beter uit inderdaad! Ik denk dat het bruine daar ook een beetje raar is. Wat ik weet zijn die stenen daar vaak licht gekleurd(http://home.planet.nl/~schif026/ABCD/DEURNE.jpg) of zelfs met bakstenen en dus rood(kon zo snel geen foto vinden). Misschien dat dat nog wat oplevert.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 17:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Pin0 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

De knalpijp.. Hij moet wel verspringen zoals nu, maar die hapjes eruit vind ik niet zo mooi. Misschien bij de aanhechting al twee studs verder naar buiten en dan gewoon de ronde stenen aan elkaar zoals de onderste?

Verder zéér geslaagd modelltje!! _/-\o_
* bord4kop mompelt; Lego Ideas?

| Security Management |

• AppieNL
Joster schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:19:
[...]

En de mast, grijper en het draaien op RC? ;)
Dat noemen ik en vele Technic mensen met mij 'full RC', stuurbaar is wat ik beschreef.

• Joster
AppieNL schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:35:
[...]

Dat noemen ik en vele Technic mensen met mij 'full RC', stuurbaar is wat ik beschreef.
Snapte ik, maar als ik een BOM lijstje wil maken voor full RC zonder instructie wordt het wat lastiger, daar doelde ik op :)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 21:23
Ik vind hem erg mooi! Maar wat je bij alle andere wintersets ziet, is dat het gebouw voornamelijk bruin (van dark brown tot tan kleur) is. Alleen 10229 is vooral blauw (wat overigens ook goed staat). Je zou ook nog bij Dickensville of Lemax kunnen spieken. Een paar voorbeelden. Ook daar zie je veel bruin!

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• chrisO
In de modelbouw zijn de kleine (berg)stations voornamelijk wit met houten afwerking of een tint die in de buurt komt van tan.
Wit is niet mooi als je ook nog sneeuw op het dak plaats, dan wordt het weer teveel wit.

Ik zou dus zeggen maak de muren tan. Het sierwerk eromheen kun je dan dark tan maken.
Voor het dak zijn verschillende kleuren mogelijk: bruin, dark-bluish-gray of donker rood...

Ik denk dat dark-bluish-gray er dan het mooiste bij staat mits je het perron light-bluish-gray maakt.

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Snapte ik, maar als ik een BOM lijstje wil maken voor full RC zonder instructie wordt het wat lastiger, daar doelde ik op :)
Ik schreef inderdaad stuurbaar. Maar full RC had ik moeten schrijven :-)

• Joster
DP Kunst schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:05:
[...]

Of het mogelijk is: Zeker. Of het voordeliger is? Ik denk het haast niet. Als je bij verschillende shops moet bestellen zit je al snel aan veel verzendkosten...
Ik dacht voor de gein eens naar de 8043 te kijken middels zelf BrickLinken, kwam uit op 3 shops met een totaalprijs van € 350,- :D
Gim schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:38:
[...]

Ik schreef inderdaad stuurbaar. Maar full RC had ik moeten schrijven :-)
Precies, full RC maken interesseert mij bij zo'n beetje alle Technic modellen ook wel. En misschien boeit dat me nog meer dan een display model als een T1 of een mini. Vraag me alleen wel af wat een mooi Technic model is om als leuke herinstapper te gebruiken om op voort te borduren, dus met veel verschillende Technic componenten waar je ook in z'n algemeenheid mee verder kan. Of waar je weinig uitbreidingen hoeft te maken om hem full RC te maken zodat je niet nog een hoop extra moet aanschaffen..

[ Voor 45% gewijzigd door Joster op 14-10-2016 12:22 ]

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Joster schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:09:
[...]

Nou, niet op alle in elk geval.
Nee, ik zie het. Geen grote dozen vallen onder die aktie, want die worden allemaal niet door Bol.com zelf geleverd. Beetje dooie mus.

Signature van nature

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:10:
Ik dacht voor de gein eens naar de 8043 te kijken middels zelf BrickLinken, kwam uit op 3 shops met een totaalprijs van € 350,- :D
Naar gekeken, shops, ebay enzovoort, maar vind het te duur. Voor die prijs heb je twee andere flagship modellen.
Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:10:
Precies, full RC maken interesseert mij bij zo'n beetje alle Technic modellen ook wel. En misschien boeit dat me nog meer dan een display model als een T1 of een mini. Vraag me alleen wel af wat een mooi Technic model is om als leuke herinstapper te gebruiken om op voort te borduren, dus met veel verschillende Technic componenten waar je ook in z'n algemeenheid mee verder kan. Of waar je weinig uitbreidingen hoeft te maken om hem full RC te maken zodat je niet nog een hoop extra moet aanschaffen..
Ik heb de MB Arocs 42043, die blauwe kraan 42042 en de Volvo voorlader 42030. Als herinstapper zou ik achteraf gezien de MB Arocs kiezen. Was wel een behoorlijke investering, maar... dan heb je ook wat O-) Kreeg thuis wel een *zucht* te horen haha.

Met de 42043 krijg je veel onderdelen, waaronder veel wielen, pneumatiek, gemotoriseerd en wat gears. Een model met m.i. veel features en ook door erg leuk om te bouwen. Het eindmodel ziet er geweldig uit.

De blauwe rupsband kraan 42042 wilde ik vanwege de rupsbandjes, de kleur, het werken met zo'n draad en nieuwsgierig naar de bediening. Gekocht vanwege een goede prijs al denk ik dat met wat Sinterklaas stunts ik nog wel een betere prijs had kunnen vinden. Dit model schijnt er echter ook al uit te gaan?!

De Volvo voorlader 42030. Motoren en full RC en het eindresultaat ziet er goed uit. Ook leuk voor de kids om mee te spelen (laat papa maar bouwen). Alleen het sturen bevalt me niet zo goed, dus daar wil ik nog een aanpassing voor doen.

De Crane MK II (42009?!) was ook nog een optie geweest, maar heb het gehouden bij de modellen die ik in de winkel aantrof.

De display modellen die je noemt passen trouwens wel veeeel makkelijker in de vitrinekast :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 14-10-2016 14:11 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PromoX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:15:
[...]

Dat vele grijs vind ik ook niet echt mooi. Ik vind deze wat kleurstelling een stuk beter geslaagd:
http://gizmodo.com/this-w...dds-to-an-impr-1682221878
https://ideas.lego.com/projects/16279

Zoals bij die eerste kun je de 'vloer' op een dergelijke manier misschien ook wat meer kleur geven.
Ik vind die sneeuwblower wel briljant gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/migrated/304/eca/58340/image

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben (deels) overtuigd door jullie, ik ga een zooi tan en reddish brown bricks bestellen om te kijken hoe dat staat bij t station. LDD kan me geen goed genoeg beeld geven hoe het er in het echt uit zal zien. To be continued :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

The Eagle schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:54:
[...]

Ik vind die sneeuwblower wel briljant gevonden:
[afbeelding]
simpel maar erg leuk!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
almightyarjen schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:01:
Ik ben (deels) overtuigd door jullie, ik ga een zooi tan en reddish brown bricks bestellen om te kijken hoe dat staat bij t station. LDD kan me geen goed genoeg beeld geven hoe het er in het echt uit zal zien. To be continued :)
Misschien is het een idee om de muren van de dakkapellen een andere kleur te geven dan de rest van de muren?

Alles donkergrijs was in elk geval niet mooi voor dit model station.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Hallo, ik ben altijd gek geweest op Lego, dus moet dit topic maar eens wat beter gaan volgen. Zeker al een jaar of 24 geleden dat ik mijn laatste doos Lego kocht. Het hele jaar sparen, zodat ik met mijn verjaardag een doos Lego kon aanschaffen. En vanwege een winkel in de familie, waren de grotere sets toch redelijk toegankelijk, omdat ik alleen de inkoopsprijs hoefde te betalen.
De sets waar ik het meest trots op was/ben, zijn de volgende:

5590

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/5590-1.png

7735

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/9d/800x600/d4e4o5g414p4n5x5m444w2w294u2q2w214i4w5d41433v234t20314x2.jpg

8855

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/5e/800x600/d4e4o5g414m4r5g5m444a4f446o2o4c4z5o4p59406u233b423z2y3y2r2x2x213d4y203b4s2r2y2n2b4p4o5l2a4u264x3x254p2.jpg

8862

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/73/800x600/d4e4o5g414m4r5g5m444a4f446o2o4c4z5o4p59406u233b433w2y3y2r2x2x21344u2z2a4r2s2y2n2b4p4o5l2a4u264x3x254p2.jpg

8868

Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/8868-1.jpg

En alle sets zijn uiteraard nog compleet, met doos, boekjes en stickers.

Mede vanwege dit topic begon het toch weer te kriebelen, dus heb mijzelf afgelopen week de 42009 cadeau gedaan. Is een mijn ogen een leuke set om weer met Lego te beginnen. En de 42055 lijkt mij een leuke set voor in de toekomst.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Kapoen
  • Laatst online: 23:21
PeeJay schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:54:
Hallo, ik ben altijd gek geweest op Lego, dus moet dit topic maar eens wat beter gaan volgen. Zeker al een jaar of 24 geleden dat ik mijn laatste doos Lego kocht. Het hele jaar sparen, zodat ik met mijn verjaardag een doos Lego kon aanschaffen. En vanwege een winkel in de familie, waren de grotere sets toch redelijk toegankelijk, omdat ik alleen de inkoopsprijs hoefde te betalen.
De sets waar ik het meest trots op was/ben, zijn de volgende:
We zijn bljkbaar generatiegenoten aan je foto's te zien. Ik had ook een aantal van die sets vroeger :9
Welkom terug!
Mede vanwege dit topic begon het toch weer te kriebelen, dus heb mijzelf afgelopen week de 42009 cadeau gedaan. Is een mijn ogen een leuke set om weer met Lego te beginnen. En de 42055 lijkt mij een leuke set voor in de toekomst voor onder/op/naast/boven/... de kerstboom.
Ik ben even zo vrij geweest om je citaat aan te passen >:)
De 42009 is ook één van mijn eerste terugkeersets, tezamen met de Volkswagen T1 en 42025 Cargo Plane.

[ Voor 0% gewijzigd door Kapoen op 16-10-2016 09:31 . Reden: op aanvraag van DP Kunst :) ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 17:07
Dan mag je m nog een keer aanpassen naar: "Om de kerstboom op te zetten." Die doos is zo groot :+ :o

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 18:44
Komen er nog een paar leuke modulars uit voor de kerst of gaat dat pas in januari zijn? Voor die snowglobe moet je toch al voor 100 euro bestellen anders moet ik wat leuke dingetjes bij mekaar verzamelen om aan dat bedrag te komen, gelukkig staat wall-e nog op m'n lijstje.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Kapoen
In principe komen modulars in het voorjaar uit, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd zo zal zijn.

• mschol
  • Niet online
Vandaag zowaar een set op bricklink tegen gekomen die een incomplete part list heeft (en een obvious fout ook nog eens), dus gelijk mijn eerste inventory change request gedaan : http://www.bricklink.com/message.asp?ID=1011423

en de set is dan wel geverifieerd aan de hand van sealed bag contents.. :X

[ Voor 29% gewijzigd door mschol op 16-10-2016 14:53 ]

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
mschol schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:17:
Vandaag zowaar een set op bricklink tegen gekomen die een incomplete part list heeft (en een obvious fout ook nog eens), dus gelijk mijn eerste inventory change request gedaan : http://www.bricklink.com/message.asp?ID=1011423

en de set is dan wel geverifieerd aan de hand van sealed bag contents.. :X
In de onderdelenlijst van de bouwinstructie staat ie ook niet, wel 28x6.

• mschol
  • Niet online
Roeltjuh schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

In de onderdelenlijst van de bouwinstructie staat ie ook niet, wel 28x6.
zow hey.. voortaan beter kijken dus, je hebt gelijk.. :X

en die staat er wel in, echter heeft dat ding heeft een brak plaatje waardoor ik er volledig overheen keek/las..
echt.. eerst beter wakker worden ofzo :')

[ Voor 50% gewijzigd door mschol op 16-10-2016 14:57 ]

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Kapoen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:25:
[...]

We zijn bljkbaar generatiegenoten aan je foto's te zien. Ik had ook een aantal van die sets vroeger :9
Welkom terug!
Bouwjaar 1980 hier ;)
[...]

Ik ben even zo vrij geweest om je citaat aan te passen >:)
De 42009 is ook één van mijn eerste terugkeersets, tezamen met de Volkswagen T1 en 42025 Cargo Plane.
Nou, binnen twee weken krijgen wij uitbreiding thuis, in de vorm van een baby. Dus ik denk dat ik blij mag zijn als de 42009 rond de Kerst in elkaar zit :+

Die 42025 is ook een mooie set trouwens! :Y

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Kapoen
Mijn bouwjaar is een jaar later :)
Nou, binnen twee weken krijgen wij uitbreiding thuis, in de vorm van een baby. Dus ik denk dat ik blij mag zijn als de 42009 rond de Kerst in elkaar zit :+

Die 42025 is ook een mooie set trouwens! :Y
Proficiat! Leg 'voor de zekerheid' al een collectie bouwdozen aan 'voor de kleine later'? ;)

De 42025 is zeker leuk, is ook dubbel zo groot dan de 42009 (in kruisvorm). Rond de tijd dat ik echt begon met aankopen van sets liep er een Lego Movie actie in Droomland. Per aangekocht bedrag (hoeveel weet ik niet meer) aan Lego kreeg je een kraslot. Bij mijn aankoop van 42009 kreeg ik een redelijke stapel, en ik had geluk. Ik kreeg zoveel korting op de 42025 dat ik uiteindelijk maar 50 euro of zo betaald heb.

Ik geloof dat ik met die krasloten actie later ook nog 10226 Sopwith Camel heb gekocht bij Droomland.

• almightyarjen

almightyarjen

Santa's already busy :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GYBBMcG.jpg

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ooit kom ik erachter waar je woont en dan pik ik al je lego })

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-11 12:15
Onze TV (Sharp LE630) is twee keer gecrasht afgelopen week. Compleet de weg kwijt, veelkleurige digitale ruis in beeld (gekleurde blokjes >:) ) Beide keren terwijl de kinderen met de infrarood afstandsbediening van de 9398 aan het spelen waren. Herkent iemand dit? De LE630 van Sharp is een model dat ook als Philips verkocht is, en ons exemplaar zit op de laatste firmware.

Op http://www.lego.com/en-us...cb-4175-8566-e4435451e80a staat er niets over mogelijke storing op de TV, terwijl ik de Lego IR zender wel als boosdoener verdenk..

• almightyarjen

almightyarjen

Mad-Matt schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:25:
ooit kom ik erachter waar je woont en dan pik ik al je lego })
Neem je dan wel ff een vrachtwagen mee dan, anders krijg je het niet mee :P

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Kapoen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:57:
[...]

Moesten beide modellen nog op je aankooplijst staan dan raad ik aan om eerst voor de T1 te gaan, dat is het oudste model van de twee.
Inmiddels een T1 en een Wall-E gebouwd en een Mini Cooper al in huis.

Mensen die klagen over het betalen van VRH hebben zeker nooit Lego ontdekt?

De kleine is heel erg geïnteresseerd als ik aan het bouwen ben (3 maanden). Al die kleurige blokjes en knipperende zakjes zijn rete interessant blijkbaar. Als het alsnog een Playmobil-kind wordt heb ik in ieder geval een nieuwe hobby. Volgend jaar iig elke maand een modular bouwen :p

[ Voor 26% gewijzigd door De Rikster op 16-10-2016 20:21 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

almightyarjen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:56:
[...]

Neem je dan wel ff een vrachtwagen mee dan, anders krijg je het niet mee :P
Ik leen deze wel van de baas

Afbeeldingslocatie: http://www.transport-online.nl/site/upload/images/2014/augustus-01/BUKO-Transport-Beverwijk-klein-02.jpg ;)

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Mad-Matt schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:00:
[...]

Ik leen deze wel van de baas

[afbeelding] ;)
Denk niet dat Dick dat erg vindt..

• AppieNL
Zo vandaag de Caterham en Mini in elkaar gezet. Bij de Caterham ook Sato's fix toegepast voor het dashboard, want die grote gleuf slaat nergens op en totaal onnodig (zelfs voor "legale" bouwtechnieken waar Lego zich aan moet houden). Hoe dan ook, leuk model, aardig wat details. Wat ik wel bullshit vind, is dat de vooras de wielen aan elkaar vast zitten. Dat er geen sturen zit in een model dat zich er voor leent met open wielkasten, prima. Die tijd van Model Team is voorbij, maar kom op, op 1 as terwijl je het achter wel doet? Nogal lui.

De Mini was erg leuk om te bouwen en vol leuke details. M'n kleine kleurenblindheid (geloof dat de juiste term "kleurstoornis" is) werd wel op de proef gesteld. Ik heb nogal moeite met de kleuren groen en bruin (en blijkbaar nu ook zwart). Was het wel niet door de kleine kleurvariatie in groen zelf, dan zat ik wel te worstelen of iets nu zwart was ipv groen in real life (boekje was vrij helder gelukkig) of ik zat in het boekje te worstelen of iets nu groen was of dat andere donker bruine (?) kleurtje. Dat laatste wende wel gedurende de build. Ik heb sowieso vaak dat ik in het begin moet wennen aan boekjes met welke kleur ze bedoelen.

Ik heb de "leukste" (gebaseerd op mensen hier) tot het laatst bewaard: de VW T1. Die lag hier net als de Mini ook al een jaar en die gaat van de week nog in elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 16-10-2016 22:26 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Groot gelijk. De VW T1 was veruit het leukst om te bouwen. De Mini was aardig, maar de Kever was vooral meer van hetzelfde en verraste eigenlijk nergens. De Creator boomhut voor de kleine was eigenlijk leuker :X

full disclosure: mijn betrokkenheid betreft met name het bestellen, helpen met steentjes zoeken en stickers plakken :P

• Worstman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-11 07:23
Een vraag aan mede lego fanaten. Is de lego world beurs ook leuk voor volwassen lego geïnteresseerden of is dit echt een aangelegeheid voor kinderen tot 12 jaar?

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-11 12:15
Worstman schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:38:
Een vraag aan mede lego fanaten. Is de lego world beurs ook leuk voor volwassen lego geïnteresseerden of is dit echt een aangelegeheid voor kinderen tot 12 jaar?
Volgens mij is dat niet leeftijdsgebonden, dat hangt volgens mij meer af of je je wat aantrekt van anderen.. :) Kinderen die in de drukte geen zin meer hebben om te spelen of volwassen die iets te enthousiast zijn volgens de kinderen.. Bijvoorbeeld ;)

• mschol
  • Niet online
zo, sinds lange tijd weer wat orders bij bricklink geplaatst, eens kijken of ik wat modellen compleet kan krijgen..

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik ga naar Legoworld met m'n dochtertje van 3 en m'n neefje van 16. Ik ga voor het eerst en ben erg benieuwd hoe het is. Wanneer ik op de site kijk zie ik toch wel veel "ouderen" die duidelijk hun ogen uit kijken en erg genieten, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Same hier. Ik herkende al enkele van jouw sets, die heb ik ook.

Kleine kinderen zijn juist een boost om Lego te kopen; ik zet de sets in elkaar en m'n dochters spelen er mee ;)

• AppieNL
mschol schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:17:
zo, sinds lange tijd weer wat orders bij bricklink geplaatst, eens kijken of ik wat modellen compleet kan krijgen..
Ik zit al 2 dagen te kijken naar een 502 bad gateway error als ik iets op bricklink wil doen...
Dacht dat het aan de site lag, maar ligt dus aan mij.

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:52:
[...]

Ik zit al 2 dagen te kijken naar een 502 bad gateway error als ik iets op bricklink wil doen...
Dacht dat het aan de site lag, maar ligt dus aan mij.
ik las een topic op het forum daar erover: sommige mensen hadden geluk in IE of cookies opschonen van bricklink in chrome

dat er iets mis is, is duidelijk maar de site werkt prima.. (ik gebruik good old IE11 gewoon trouwens)

• AppieNL
Thanks, cookies verwijderen van bricklink werkte.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
AppieNL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:22:
Zo vandaag de Caterham en Mini in elkaar gezet. Bij de Caterham ook Sato's fix toegepast voor het dashboard, want die grote gleuf slaat nergens op en totaal onnodig (zelfs voor "legale" bouwtechnieken waar Lego zich aan moet houden).
*O* *O* *O*
Iemand heeft mij fix gebruikt!

Ik schrok me echt rot toen ik dat dashboard erin zette, Begrijp heel goed dat je binnen de Lego legale technieken af en toe met een kier blijf zitten zoals achter de neus ook het geval is. Maar zo groot als bij het dashboard dat ging mij echt even te ver, Heb er tijdens de bouw gelijk een goede oplossing voor gezocht voor ik verder ging.
Vraag mij oprecht af wat de Lego designer er zelf tevreden over is.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• quelake

quelake

PSN Quelake

Sato schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 02:31:
[...]

*O* *O* *O*

Ik schrok me echt rot toen ik dat dashboard erin zette, Begrijp heel goed dat je binnen de Lego legale technieken af en toe met een kier blijf zitten zoals achter de neus ook het geval is. Maar zo groot als bij het dashboard dat ging mij echt even te ver, Heb er tijdens de bouw gelijk een goede oplossing voor gezocht voor ik verder ging.
Ik zou graag wat voor- en na foto's zien van de situatie?

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
Hier nog een bouwjaar 1980, met zeker ook sets uit die tijd :o
Recent met de kids een treinset gekocht. Zelf wil ik vooral de modular serie uitbreiden :P

• Gim
  • Niet online
Yes! 8) M'n oude 8851 Excavator van 1984 teruggevonden *O* ...in een paar dozen tussen de blokjes van alle andere LEGO setjes uit m'n jeugd, zonder instructies. Met wat moeite al redelijk wat technisch LEGO gescheiden en nu met instructies die ik online vond de graafmachine weer in elkaar zetten 8) Dat het een strenge winter moge worden, gaat nog een klus worden met al die setjes. De kinderen zullen er blij mee zijn (huizen/gebouwen, straten, auto's, trein), dus daar doen we het voor ;)

Sommige blokjes kreeg ik trouwens pas met enige moeite van elkaar... alsof ze met slechte lijm geplakt waren :P Toch het resultaat van tientallen jaren in een kartonnen doos liggen?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De Rikster schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

Denk niet dat Dick dat erg vindt..
Komt vast goed, mocht al eerder een rondje in z'n Porsche doen, ding is best rap (Panamera toen nog)
[...]

*O* *O* *O*

Kan je er foto's van maken? Snap jouw verhaal op lowlug niet helemaal.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Guardian1980 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:37:
Ik ga naar Legoworld met m'n dochtertje van 3 en m'n neefje van 16. Ik ga voor het eerst en ben erg benieuwd hoe het is. Wanneer ik op de site kijk zie ik toch wel veel "ouderen" die duidelijk hun ogen uit kijken en erg genieten, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Ik ben nu drie keer naar Lego World geweest, een keer in Zwolle en twee keer Utrecht. Voor de kids is het hartstikke leuk. Je ontkomt er alleen niet aan om met lege handen weer weg te komen dus een aankoop in de lego store is bijna verplicht ;)

In Zwolle hadden ze naast de Lego winkel ook nog allerlei standjes met losse bricks en minifiguren en oude sets te koop, dat is nu al een paar jaar niet meer zo dus in dat opzicht is het voor volwassenen minder interessant. Uiteraard is er wel veel te zien aan MOC's.

Persoonlijk geef ik het geld dat je kwijt bent aan entree, trein/parkeerkosten en een aankoop in de lego store liever uit aan een grotere set dan dat ik naar Lego world ga.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 16:40
[...]

*O* *O* *O*

Mij viel die kier ook op, ik heb echter het dashboard niet helemaal naar achteren gedrukt op het rode asje, en hij kan daardoor wel dichter bij de motorkap zonder naar beneden te vallen.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)