Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.979 views

Onderwerpen

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
keverjeroen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:12:
Interview met een Nederlander die de 10k support heeft gehaald op Ideas met zijn Spaceballs camper:
Spaceballs?! Oh sh*t, there goes the planet _/-\o_
*subjectief* 't is de enige Mel Brooks film die ik grappig vind *subjectief*
Ik denk dat dit project wel een paar goeie minifigs nodig heeft om te slagen, zo speciaal vind ik deze camper niet om eerlijk te zijn.

Deze heeft ook al 10000 stemmen gehaald, Lego Store Modular.
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/59d/535/137814/2403968-o_1afkdmjmli9v1u17mr1dn71l0a7-full.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2016 11:42 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Moet zeggen dat ik Men in tights toch ook wel erg leuk vond.

Die modular ziet er leuk uit, beetje simpel om te zien, maar gaaf om die in het rijtje te hebben.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Kapoen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat dit project wel een paar goeie minifigs nodig heeft om te slagen, zo speciaal vind ik deze camper niet om eerlijk te zijn.

[afbeelding]
Wat hij heel goed doet is dat hij details aan de zijkanten heeft gemaakt, door de muur 1 stud terug te laten vallen. Daardoor kan dit gebouw ook goed op een hoek staan. Bij sommige modulairs is de zijkant maar saai.

Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/59d/535/137814/2403974-o_1afkdqa2ia8uemkknm36s1liih-full.JPG

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
keverjeroen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:46:
[...]

Wat hij heel goed doet is dat hij details aan de zijkanten heeft gemaakt, door de muur 1 stud terug te laten vallen. Daardoor kan dit gebouw ook goed op een hoek staan. Bij sommige modulairs is de zijkant maar saai.

[afbeelding]
Maar hoe verbindt ie dan met andere modulars? Want de twee bricks waaraan je ze normaal aan elkaar klikt zitten dus ook 1 stud dieper zo te zien. Moet je dan langere connectors gebruiken oid?

• Kapoen
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:59:
[...]

Maar hoe verbindt ie dan met andere modulars? Want de twee bricks waaraan je ze normaal aan elkaar klikt zitten dus ook 1 stud dieper zo te zien. Moet je dan langere connectors gebruiken oid?
In die zuil aan de voorkant zie ik zo'n technic brick met gat, dus die klikt vast zoals alle andere modulars. sorry, verkeerd gekeken.

*edit* van de Lego site ivm de goodies van de Leicester Square winkel:
LEGO® Store (40145) is valid only in LEGO Store Leicester Square from 17th November 2016 until 20th November 2016, or while stocks last. Qualifying purchase must be equal to or greater than £125 in LEGO merchandise only. One LEGO® Store (40145) per household. Cannot be applied to previous purchases or combined with any other discount, offer or free gift. It cannot be exchanged or substituted for any other item or cash value. It is not available for purchase. The LEGO Group reserves the right to cancel or modify this promotion at any time without prior notice.
Gelukkig dus geen X first customers only spul _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2016 12:13 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Alleen het poppetje Lester is voor een aantal bezoekers (via kraskaart)
Daarom denk ik ook maar in 2x afrekenen donderdag

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
Kapoen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:02:
[...]

In die zuil aan de voorkant zie ik zo'n technic brick met gat, dus die klikt vast zoals alle andere modulars. sorry, verkeerd gekeken.

[...]
Ik zie geen technic brick met gat in een zuil...

waarschijnlijk moet je gewoon deze: Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/7/6558.png gebruiken.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

_/-\o_ _/-\o_ :9

Wat een werk, niet alleen het verzinnen en bouwen. Maar dan ook het filmdraaiboek, het filmen en de actie's erin. En dan ook de nodige humor zoals die 2 pinquins en de beer die te laat is.

* aReaRe neemt zijn hoed af.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kapoen
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:03:
Alleen het poppetje Lester is voor een aantal bezoekers (via kraskaart)
Daarom denk ik ook maar in 2x afrekenen donderdag
Mijn hoofddoel is de mini store, en hopelijk een paar leuke foto's kunnen nemen.
Lester is meegenomen, maar moest ik niet bij de gelukkigen zijn is het ook zo.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:44:
[...]

Mijn hoofddoel is de mini store, en hopelijk een paar leuke foto's kunnen nemen.
Lester is meegenomen, maar moest ik niet bij de gelukkigen zijn is het ook zo.
Gaan we nog ergens meeten?
Weet niet of er meer Got'ers gaan.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:59:
[...]

Zet je er toch een 1x2 technic brick voor.. ;) Die zie je toch niet als de gebouwen tegen elkaar gezet worden. Ikzelf zet de gebouwen niet aan elkaar, veel te lastig als ik er eentje tussenuit wil pakken.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
Kapoen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:40:
[...]

[afbeelding]
Mooi, maar deze modular faalt op 1 heel belangrijke regel van modulars: minifig schaal. De deur is 2x de lengte van een minifig... :/ of gaan Technic figs op pad met de kinderen (minifigs)?

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
AppieNL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:12:
[...]

Mooi, maar deze modular faalt op 1 heel belangrijke regel van modulars: minifig schaal. De deur is 2x de lengte van een minifig... :/ of gaan Technic figs op pad met de kinderen (minifigs)?
Want de deuren van een winkel kunnen niet 4 meter hoog zijn met overdreven grote deurklinken?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Inderdaad. In sommige winkelcentra is dit gemeengoed. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:48:
[...]

Zat jouw wagen niet vol met tweakers dan? En ik wil gerust ergens afspreken :) Op de Lego site staat dat de winkel open gaat om 12:00, dus misschien daar dan ergens in de buurt?
AppieNL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:12:
[...]

Volgens mij is alles aardig op schaal gemaakt hoor, en die grote 'glazen' façade vind ik mooi om eerlijk te zijn :) Ik denk dat de maker er ook goed aan gedaan heeft om geen verdiepingen te maken in het gebouw, zo blijft het open en doenbaar qua bricks denk ik.

En bedankt voor de nostalgie, ik heb onlangs nog zo'n Technic fig gevonden in mijn collectie.
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/tech011.png
Polar Copter set uit 1986 alweer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2016 16:08 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:06:
[...]

Zat jouw wagen niet vol met tweakers dan? En ik wil gerust ergens afspreken :) Op de Lego site staat dat de winkel open gaat om 12:00, dus misschien daar dan ergens in de buurt?

[...]

Volgens mij is alles aardig op schaal gemaakt hoor, en die grote 'glazen' façade vind ik mooi om eerlijk te zijn :) Ik denk dat de maker er ook goed aan gedaan heeft om geen verdiepingen te maken in het gebouw, zo blijft het open en doenbaar qua bricks denk ik.

En bedankt voor de nostalgie, ik heb onlangs nog zo'n Technic fig gevonden in mijn collectie.
[afbeelding]
Polar Copter set uit 1986 alweer 8)7
auto is vol, maar daarom kunnen we in de winkel nog wel even gedacht zeggen ofzo :)

• hfos
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]auto is vol, maar daarom kunnen we in de winkel nog wel even gedacht zeggen ofzo :)
Ik houd er rekening mee dat het in de winkel vrij druk gaat zijn...

• AppieNL
Joster schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:22:
[...]

Want de deuren van een winkel kunnen niet 4 meter hoog zijn met overdreven grote deurklinken?
Tuurlijk, maar het is niet zoals de echte Lego winkels zijn, iig niet zoals die in Oberhausen en Keulen. De ramen gaan tot 3m en de deuren gewoon tot 2m en ook de PaB wall achterin gaat niet hoger dan 3m, waarvan de bovenste meter niet open is.

Alles boven de zwarte lijn in het raam zie ik niet meer bij de winkels, zelfs niet bij de freeby die mensen donderdag in London krijgen. Dus ja het kan, het is alleen niet realistisch. De foto op de ideas pagina met een minifig in de deuropening en minifig naast de PaB wall schreeuwen: ik heb geen gevoel voor schaal.

Ik vind het idee leuk, ook het magazijn, maar ja, kan beter.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

AppieNL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:59:
[...]

Tuurlijk, maar het is niet zoals de echte Lego winkels zijn, iig niet zoals die in Oberhausen en Keulen. De ramen gaan tot 3m en de deuren gewoon tot 2m en ook de PaB wall achterin gaat niet hoger dan 3m, waarvan de bovenste meter niet open is.
Afbeeldingslocatie: https://www.glenwoodnyc.com/manhattan-living/wp-content/uploads/resource/lego-store-nyc-rockefeller-center.JPG

Die in NY was anders wel dik 4 meter hoog..

En het glas ook trouwens :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mad-Matt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:48:
[...]

Wanneer gaan jullie ook alweer? Morgen ben ik iig in London..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ToolkiT schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:26:
[...]

morgen heel vroeg vertrekken en donderdagavond weer terug

• AppieNL
Angeloonie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:02:
[...]

[afbeelding]

Die in NY was anders wel dik 4 meter hoog..

En het glas ook trouwens :P
I stand corrected.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mad-Matt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:27:
[...]

morgen heel vroeg vertrekken en donderdagavond weer terug
ok DM maar als je morgenmiddag wat wil afspreken (kijken of ik kan 'spijbelen' ;))

• Kapoen
[...]

Morgenmiddag tot vrijdagmiddag.

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
leosand schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:34:
[...]

http://fungineering.co.uk heb je hier iets aan?
downloaden van lxf importeer het in ldd en je kunt een lijst eruit halen.
export bom.

anders gewoon ff zoeken :
lego christmas ornaments xml files download
of zoeken op lxf files en die importeren
Via jouw site ben ik niet verder gekomen.
Maar op de volgende site de XML files gevonden >:)
https://www.brickcitydepot.com/books

• hfos
  • Niet online
[...]

Ik vlieg hier morgenochtend weg, 's avonds ben ik weer terug :P

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
hfos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:54:
[...]

Ik vlieg hier morgenochtend weg, 's avonds ben ik weer terug :P
:o

wat betaal je nou voor zo'n retourtje?

• hfos
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:02:
[...]
:o
wat betaal je nou voor zo'n retourtje?
Retour voor twee man (m'n vader is ook mee) €82 van Eindhoven naar Stansted, dan moeten we daar nog een trein pakken voor iets van £20-25. Voordeel is dat dat het niet zoveel tijd kost, dat is voor mij momenteel meer een issue dan dat geld. Ik woon ook in Eindhoven, als we eerst helemaal naar een andere stad zouden moeten zou het al een stuk minder aantrekkelijk zijn...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hfos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:55:
[...]

Retour voor twee man (m'n vader is ook mee) €82 van Eindhoven naar Stansted, dan moeten we daar nog een trein pakken voor iets van £20-25. Voordeel is dat dat het niet zoveel tijd kost, dat is voor mij momenteel meer een issue dan dat geld. Ik woon ook in Eindhoven, als we eerst helemaal naar een andere stad zouden moeten zou het al een stuk minder aantrekkelijk zijn...
let wel op dat Stansted een tering eind van het centrum van London is..
mmm even gechecked en het is minder lang dan ik dacht..
http://ojp.nationalrail.c..._Square/tomorrow/0945/dep

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 16-11-2016 13:32 ]

• hfos
  • Niet online
Klopt, uurtje of anderhalf was ik van uitgegaan. Heb wel een beetje huiswerk gedaan ;)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Waar zijn de tijden dat je nog voor 20 euro Rotterdam-London City had ;w

* Roeligan jaloers is op degene die gaan trouwens

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• mschol
  • Niet online
hfos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:55:
[...]

dat is wel een voordeel ja.. ik zou eerst naar een stad met vliegveld moeten met de trein waardoor dat soort tripjes niet zo relaxt is..

belgie (wijnegem) vind ik dan minder erg: ik kan in mijn stad opstappen en in antwerpen uitstappen voor iets van 3 tientjes: verzenden is goedkoper, maar voor de speciale acties is het prima te doen.

en mijn griplock zakjes komen binnen vandaag, 15 maten, 1500 zakjes voor iets van 23 euro

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 16-11-2016 14:11 ]

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik ga met een vriendin ook naar de nieuwe lego store, maar dan volgende week.
Ze kon niet deze week, dus helaas loop ik de openingsacties mis.

Maar we maken er wel 3 dagen Londen van (maandagochtend vroeg heen vliegen, woensdagavond laat terugvliegen) :). Had ook een goedkope overnachtingslokatie gevonden die redelijk centraal ligt :D.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 18:44
Question:
Ik wil graag de lego snow globe maar daarvoor moet je zo'n 100 Euro spenderen wil je die als extraatje bij je bestelde items krijgen.

Nu heb ik mijzelf overgehaald Wall-E te kopen maar ben nog een beetje op zoek naar een setje voor rond de 50-60 Euro, iemand tips?

Overigens schijnt de snow globe maar enkele dagen te worden aangeboden vanaf Black Friday en dan alleen zolang de voorraad strekt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• mschol
  • Niet online
volgens dit overzicht heb je hem vanaf 66 euro:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.lcc.builders/wp-content/uploads/2016/10/Overzicht-acties-v2.jpg

• sjong
Kapoen schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:41:
[...]

Ik help het je hopen, maar ik vrees er voor. Bij aankoop van £125 aan producten krijg je in één keer alle goodies, maar slechts 1x vermoed ik. Het zou natuurlijk leuk zijn moest je dan 2 krasloten krijgen.
Daarbij is ook niet zeker wat de 'winstkans' zal zijn, 50/50 of 1/1000 of...

Anyhoo, zelfs indien ik geen Lester minifig bemachtig zal ik nog tevreden zijn met de goodies. Die mini store + advent kalender zijn tezamen goed voor meer dan 600 blokjes, toch niet niks als freebie. Alleen vraag ik me af of het voordelig zal zijn om mijn huidig VIP puntentotaal (486) daar te spenderen of niet. Aangezien er met schijven van 100 punten gewerkt wordt denk ik dat de conversie euro <-> pond niet zoveel zal uitmaken.
Mijn broertje gaat morgen naar de Lego store voor mij. Woont daar tijdelijk. Maar hoeveel van die mini stores geven ze weg? Elke klant of alleen de eerste zoveel klanten? En de kraskaart moet je terplekke krassen of kan dat ook later?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Net de trein besteld. Zie dat je er nu de bouwset bij krijgt zoals in Amerika al was. En een tinnensoldaatje kerstboom versiering.

We gaan het zien. De eerste was wat ik had willen hebben. Later ga ik ook de powerfunctions nog wel ergens vandaan halen. Die trein gaat rijden. :D

• Señor Sjon
mschol schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:09:
[afbeelding]
Ah, crap, net 4 dagen te vroeg de Pet shop besteld. Ach, ik heb niet misgegrepen in ieder geval.

• cbr600f4i
mschol schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:09:
[afbeelding]
Interessant. Dan hou ik het bij een Wall-E en een Friends Cupcake factory voor m'n nichtje, kan nog net voor Sinterklaas.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Kapoen
sjong schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:35:
[...]

Mijn broertje gaat morgen naar de Lego store voor mij. Woont daar tijdelijk. Maar hoeveel van die mini stores geven ze weg? Elke klant of alleen de eerste zoveel klanten? En de kraskaart moet je terplekke krassen of kan dat ook later?
Op de Lego site staat geen melding van een beperking ivm de mini store. Dus vziw krijgt iedereen er eentje die 125 pond uitgeeft. Dat van die kraskaart weet ik niet, ik veronderstel dat je die aan de kassa meteen moet inleveren?

Hoe strikt alles gecontroleerd wordt weet ik niet, maar ik ga er van uit dat het morgen wel een gekkenhuis zal zijn daar. Dus als jij meerdere aankopen doet bij verschillende kassa's zal je wel meerdere goodies krijgen denk ik.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30
GH45T schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:58:
[...]

Wat betreft de Pirates of the Carribean, als het een schip wordt dan moet ik die hebben :9 maar het lijkt mij ergens vreemd om weer een Black Pearl uit te brengen. Hoewel de 4184 niet echt indrukwekkend was/is bestaat die wel al als Black Pearl. De Queen Anne's revenge (4195) vind ik veel mooier. Ze staan bij mij thuis mooi naast elkaar in de vitrine. Verder staan nog de Brickbeard Bounty (6243), de Brick Bounty (70413), de Imperial Flagship 10210 8) en de 6243 Carribean Clipper in/op de vitrine. Nog vele oude piratenschepen wil ik ooit bemachtigen maar die dingen zijn ofwel duur ofwel in slechte staat.

Als het een nieuw POTC schip wordt dan hoop ik op een enorme Flying Dutchman!
Die Lego piratenschepen kosten me klauwen vol geld haha.

Afgelopen zaterdag de 6291 Armada Flagship per post ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6291-1.jpg
En vandaag hier in de buurt een geheel complete 6285 Black Seas Barracuda opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6285-1.jpg

Maar goed dat ik het grootste aantal Lego piratenschepen bij elkaar heb, deze hobby is slecht voor de spaarrekening >:)

Nu nog azen op de 6271 (oude model Imperial Flagship), 6286 (Skull's Eye Schooner) en 6289 of 6290 (Black Seas Barracuda). Vooral de 6286 zal wel een dure aangelegenheid worden. Start gebruikt maar compleet zo rond de 200 euro...

De 7075 is niet zo mijn smaak, al zal ik die gezien de vraagprijzen en om het compleet te maken vast en zeker ook wel een keer kopen. Dan blijven er nog enkele kleine schepen over en is de collectie wat mij betreft compleet :D

[ Voor 6% gewijzigd door GH45T op 16-11-2016 21:04 ]

Verwijderd

poehee, lego verstuurt met DHL, nu al een aantal bestellingen bij DHL gearriveerd, maar hebben allemaal een vertraging....... :? :X :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 07:44 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:44:
poehee, lego verstuurt met DHL, nu al een aantal bestellingen bij DHL gearriveerd, maar hebben allemaal een vertraging....... :? :X :'(
Wellicht drukte?

Tot voor kort goede ervaringen met de bezorgingen vanuit LEGO; tijdig en indien bezorger gemist dan lag het wel bij iemand anders in de straat.

Nu helaas een bezorger gemist die koos voor een 2e bezorgmoment. Deze wilde ik niet mislopen, dus gekozen voor bezorging bij een DHL parcel shop. 's ochtends al gelijk bericht dat hij gisteren daar bezorgd zou worden, maar helaas. De status staat vandaag nog steeds dat hij gisteren bezorgd gaat worden. Zo zie je maar weer... ze zijn retesnel, ze bezorgen gisteren al :P Maar even serieus, hoop dat ik het vandaag mag ontvangen... m'n Ecto-1 :Y

Jammer dat een DHL Parcel Shop/Packing station niet altijd standaard aangeboden wordt; idem voor pakje gemak en verdere alternatieven van andere koerierbedrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 17-11-2016 09:13 ]

• Señor Sjon
GH45T schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:01:
[...]

[afbeelding]
En vandaag hier in de buurt een geheel complete 6285 Black Seas Barracuda opgehaald:
[afbeelding]

Maar goed dat ik het grootste aantal Lego piratenschepen bij elkaar heb, deze hobby is slecht voor de spaarrekening >:)

Nu nog azen op de 6271 (oude model Imperial Flagship), 6286 (Skull's Eye Schooner) en 6289 of 6290 (Black Seas Barracuda). Vooral de 6286 zal wel een dure aangelegenheid worden. Start gebruikt maar compleet zo rond de 200 euro...

De 7075 is niet zo mijn smaak, al zal ik die gezien de vraagprijzen en om het compleet te maken vast en zeker ook wel een keer kopen. Dan blijven er nog enkele kleine schepen over en is de collectie wat mij betreft compleet :D
Hoe kan de 6291 nou een vlaggenschip zijn... die is veel te klein. :z

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:18:
[...]

Omdat het 2 mooie rode vlaggetjes heeft :+.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:57:
[...]
Nu helaas een bezorger gemist die koos voor een 2e bezorgmoment. Deze wilde ik niet mislopen, dus gekozen voor bezorging bij een DHL parcel shop. 's ochtends al gelijk bericht dat hij gisteren daar bezorgd zou worden, maar helaas. De status staat vandaag nog steeds dat hij gisteren bezorgd gaat worden. Zo zie je maar weer... ze zijn retesnel, ze bezorgen gisteren al :P Maar even serieus, hoop dat ik het vandaag mag ontvangen... m'n Ecto-1 :Y
Iets zegt me dat hij daar toch gedropt is al. Als je de mogelijkheid hebt en het niet teveel moeite is, zou ik daar toch eens langs gaan om te checken.

• GH45T
Señor Sjon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:18:
[...]

Als je bedenkt dat de 6244 de enige andere Armada set is dan valt het wel mee:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6244-1.jpg

Daarnaast komen er nog wat Armada minifigures voor in andere pirates sets.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
GH45T schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:01:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Zit deze al in je collectie?
https://shop.lego.com/en-US/The-Black-Pearl-4184

Burp

• GH45T
Die heb ik ja. Ik zal eens een keer wat foto's maken van de hele verzameling. Ik heb nu de volgende schepen piraten/ armada/ imperial schepen:
6285 Black Seas Barracuda
6274 Caribbean Clipper
6280 Armada Flagship
6243 Brickbeard's Bounty
10210 Imperial Flagship
4195 Queen Anne's Revenge
4184 The Black Pearl
70413 The Brick Bounty

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:44:
Hier zelfde probleem maar het ziet er nu naar uit dat Doctor Strange's Sanctum Sanctorum (76060) morgen bezorgd gaat worden.
(de 14e besteld dus valt op zich nog wel mee)
Jammer dat DHL dan niet even aangeeft wat er precies voor vertraging zorgt.

• Señor Sjon
GH45T schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:50:
[...]

Die heb ik ja. Ik zal eens een keer wat foto's maken van de hele verzameling. Ik heb nu de volgende schepen piraten/ armada/ imperial schepen:
6285 Black Seas Barracuda
6274 Caribbean Clipper
6280 Armada Flagship
6243 Brickbeard's Bounty
10210 Imperial Flagship
4195 Queen Anne's Revenge
4184 The Black Pearl
70413 The Brick Bounty
10210 ziet er goed uit, is ook alweer niet te betalen helaas. Zie trouwens dat Pirates er weer eens uit is bij Lego, alleen een schaaksetje.

• GH45T
Señor Sjon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:28:
[...]

10210 ziet er goed uit, is ook alweer niet te betalen helaas. Zie trouwens dat Pirates er weer eens uit is bij Lego, alleen een schaaksetje.
De 10210 en 4195 vind ik de mooiste schepen uit mijn verzameling. De rest heeft ook allemaal wel wat leuks en moois. Het is vooral de verzameling welke het geheel indrukwekkend maakt. Ze staan bij mij allemaal op/in een vitrine in de woonkamer. Verder staat er alleen de London Tower Bridge in de woonkamer en tijdens de kerst de hele winter village.

En helaas blijft het pirates thema de hele tijd twijfelachtig met nieuwe sets. Ik denk dat veel van die sets voor kinderen niet speelbaar genoeg zijn. Die schepen zijn gewoon zo kwetsbaar als er mee wordt gespeeld, bij mij staan ze stil maar je hoeft ze vaak maar aan te raken of er zit iets los of scheef. Het gebrek aan nieuwe sets houdt het van de andere kant ook nog enigszins betaalbaar. Ik moet er niet aan denken dat ik politiebureau's of brandweerkazerne's zou verzamelen :P

Maar er zijn dus geruchten over een nieuwe POTC schip volgend jaar. Ik ben erg benieuwd in ieder geval :D

• Señor Sjon
POTC is dan weer een serie die ik kan missen als kiespijn. Maar goed, de 6285 is in mijn jeugd zo vaak aan puin geschoten door de soldaten (en vice versa) dat ik het soldateneiland en het piratenschip from scratch uit mijn hoofd kon bouwen. :P

• hfos
  • Niet online
Druk hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gldUhfxJZFnNsXE0PHmJ7aMg/full.jpg

• sjong
Leuk, kom maar door hoor met die foto's. Krijgen we hier ook een beetje gevoel bij de opening. _/-\o_

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
Meer foto's zijn inderdaad welkom. Zijn kinderen bij de opening niet welkom of zo? ik zie er niet eens eentje :/

• Señor Sjon
chrisO schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:27:
[...]

Meer foto's zijn inderdaad welkom. Zijn kinderen bij de opening niet welkom of zo? ik zie er niet eens eentje :/
Die zitten gewoon op school terwijl pappa door de stellingen blitzkriegt.

• cbr600f4i

• Gim
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:22:
[...]

Iets zegt me dat hij daar toch gedropt is al. Als je de mogelijkheid hebt en het niet teveel moeite is, zou ik daar toch eens langs gaan om te checken.
Haha, zo dacht ik ook en ook gedaan, maar hij was dus echt nog niet bezorgd. Echter, half uurtje geleden een mail ontvangen dat hij bezorgd is. Eind goed, al goed 8)

• Kapoen
Hey nog een tweaker die er bij was. Ik ben net terug van dat gekkenhuis.
Ik ben heel blij dat ik tijdens het wachten een praatje kon slaan met Mad-Matt & co. Gelukkig werd er ook al gratis Lego uitgedeeld (het gingerbread huisje van vorige Kerstmis) :D

Binnen in de winkel was het veel te druk naar mijn smaak, met mijn niet al te grote gestalte was het lastig om niet te crowd surfen. Ik heb ook niet alles kunnen aankopen wat ik wou daardoor, maar ik ben toch aan 125 pond geraakt.
Dus veel goodies, helaas geen Lester fig. De mini store die ik wou heb ik wel binnen :D tezamen met de 24-in-1 set, toy soldier, parrot en gingerbread house.

Nu nog ff biertje drinken om te bekomen van de drukte. Niet dat ik schrik heb van massa's, maar de frisse lucht eenmaal buiten was welkom. Ik heb zelfs per ongeluk de kassa queue overgeslagen omdat ik ff naar lucht wou happen, wist ik veel dat ik daar al stond :D

• Suli
  • Niet online
Hebben jullie de Rooster set gekocht?

• Kapoen
Die heb ik wel gezien, maar toen had ik m'n handen al goed vol :)
Ik heb wel de tijdelijk exclusieve 21034 London Skyline set gekocht, een vroege release van een Architecture set.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fuck wat was het druk, belachelijk.

1.5 uur in de rij om binnen te komen en nog eens 2.5 uur om af te rekenen.
Erg gaaf, maar qua store exlusives een enorme tegenvaller. Lester was zeer en zeer zeldzaam, veels te zeldzaam. Er zijn er maar 275 gemaakt, dus als je er 1 hebt heb je goud in handen. Die stomme papegaai slaat nergens op.

Verder was het een gafe store (zal straks foto's posten) en ook een flinke partij (te veel uiteraard) gekocht.

En wat heel leuks voor de echte verzamelaars, de 21034 London Skyline set met handtekening van de ontwerper die er ook was. Leuk gesprek mee gehad.

Verder nog naar ToysRus geweest en daar de 4 ToysRus exclusive minifig pakketjes gekocht en de giraffe.(http://brickset.com/sets/...gure-collection/year-2016)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Veel foto's heb ik blijkbaar niet gemaakt :P

Muur boven de trap naar de eerste verdieping:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xOtbXzV.jpg

Bovenste stuk van de Big Ben, compleet met een werkende klok en geluiden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tRHPJrP.jpg

Poort boven de ingang:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B0RC3Nw.jpg

Mijn aankopen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3NAGd60.jpg

Freebies:
- Lego store
- Santa buildable poppetje
- C3PO Episode 1 polybag
- Stomme parrot
- Gingerbread house

• Suli
  • Niet online
Zo, je hebt je uitgeleefd!

Hoe duur waren de toys r us pakketjes eigenlijk?
Heeft 1 van je medereizigers wel een Lester gewonnen?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Suli schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:59:
Zo, je hebt je uitgeleefd!

Hoe duur waren de toys r us pakketjes eigenlijk?
Heeft 1 van je medereizigers wel een Lester gewonnen?
10 pond, waarvan we er 1 gratis kregen.

Jup, helaas maar 1 iemand

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zo nu bouwen!

(wat ik ga bouwen, Wall-E, Simpson House, Doctor Who.)
De rest gaat de kast in om te bewaren.

• Gim
  • Niet online
Dat is ook voor het eerst, een foute levering met LEGO S@H. Een Ecto-1 doosje ontbrak :-( Echter, naar de klantenservice gebeld en supervriendelijk te woord gestaan en er is gelijk werk van gemaakt om het ontbrekende doosje alsnog toe te sturen met een aantal VIP punten vanwege het ongemak. Dus ja, jammer dat er een foutje is gemaakt (we blijven mensen), maar echt top service :) Paar daagjes extra wachten :P

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
Holy Shitballs. Dat is nog eens een Big Ben.... Ik vraag me af hoeveel steentjes daar in zitten.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:42:

Muur boven de trap naar de eerste verdieping:
[afbeelding]

Bovenste stuk van de Big Ben, compleet met een werkende klok en geluiden:
[afbeelding]

Poort boven de ingang:
[afbeelding]

Mijn aankopen:
[afbeelding]

Freebies:
- Lego store
- C3PO Episode 1 polybag
- Stomme parrot
- Gingerbread house
Ik vond de The Simpsons doos er al indrukwekkend groot uitzien vergeleken met de rest op de tafel, maar toen zag ik inderdaad de Big Ben! Echt, hoeveel steentjes zijn dat wel niet?!

• Señor Sjon
Gim schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:42:
[...]

Ik vond de The Simpsons doos er al indrukwekkend groot uitzien vergeleken met de rest op de tafel, maar toen zag ik inderdaad de Big Ben! Echt, hoeveel steentjes zijn dat wel niet?!
Die doos staat niet op tafel. ;)

Ik heb beiden. De Kwik-E-Mart en Simpsons huis. Braaf nog in de doos.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Is het ergens "vastgelegd" wanneer sets uit de verkoop gaan?

Ik zit erover te denken om mijn dark ages achter me te laten en een collectie van Lego Creator auto's te beginnen. Ik zie dat de VW transporter nog steeds te koop is als oudste in deze serie (volgens mij?). Enig idee of deze nog lang te koop is?

• Señor Sjon
De refresh voor 2017 heeft ie in ieder geval overleefd. Valt mij wel op dat de IDEA series relatief kort lopen.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:29:
De refresh voor 2017 heeft ie in ieder geval overleefd. Valt mij wel op dat de IDEA series relatief kort lopen.
Wie weet gaat die Caterham er nog wel eerder uit dan de Transporter. Eigenlijk hoort die Caterham ook gewoon in het rijtje thuis.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Britske schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:25:
Is het ergens "vastgelegd" wanneer sets uit de verkoop gaan?

Ik zit erover te denken om mijn dark ages achter me te laten en een collectie van Lego Creator auto's te beginnen. Ik zie dat de VW transporter nog steeds te koop is als oudste in deze serie (volgens mij?). Enig idee of deze nog lang te koop is?
Nee, er is geen vaste regel wanneer sets uit productie gaan. Voor de grotere en exclusievere sets kun je een gemiddelde van ongeveer 2½ jaar aanhouden. Maar wanneer een set precies 'met pensioen' gaat hangt van diverse factoren af, waaronder populariteit (hoe goed verkoopt de set) en eventuele licentie afspraken.

Sets uit de Ideas reeks hebben gemiddeld een looptijd van 1 jaar. Maar bijvoorbeeld de Ecto-1 werd verlengd vanwege de Ghostbusters Headquarters set omdat die vrij goed bij elkaar passen. Aan de andere kant heb je de Maze set, die schijnbaar zo slecht verkoopt dat die er na iets van 8 maanden al weer uit gaat.

Voor de Creator 3-in-1 sets en normale City/Friends/etc. sets kun je een gemiddelde van 1 - 1½ jaar aanhouden.

Wat de Advanced Creator auto's betreft werd wel verwacht dat de VW T1 Kampeerbus eruit zou gaan, maar blijkbaar is die set nog zo populair dat het voor Lego zinvol is om nog meer te produceren. Mogelijk is de VW Kever hier een reden voor, omdat die twee VW auto's qua schaal goed bij elkaar passen. Maar ooit zal ook de VW T1 Kampeerbus eruit gaan. En hoe langer hij al in productie is, hoe groter de kans wordt dat dat niet zo lang meer zal duren. Een productiestop van de T1 bus in de loop van 2017 lijkt zeer waarschijnlijk.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Aan de foto's te zien ziet die lego winkel er wel mooi uit. Veel bouw plezier alvast :)

200 fish found!

• AppieNL
Idd, mooie winkel. Leuk zo'n 2 verdiepingen winkel, geeft veel ruimte om het mooi aante kleden. Mooie muur boven de trap en een gigantische Big Ben. Ik zeg: op naar zo eentje in Keulen met die kerk op dezelfde schaal als deze Big Ben :D

• Señor Sjon
Haay schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:05:
[...]

Nee, er is geen vaste regel wanneer sets uit productie gaan. Voor de grotere en exclusievere sets kun je een gemiddelde van ongeveer 2½ jaar aanhouden. Maar wanneer een set precies 'met pensioen' gaat hangt van diverse factoren af, waaronder populariteit (hoe goed verkoopt de set) en eventuele licentie afspraken.

Sets uit de Ideas reeks hebben gemiddeld een looptijd van 1 jaar. Maar bijvoorbeeld de Ecto-1 werd verlengd vanwege de Ghostbusters Headquarters set omdat die vrij goed bij elkaar passen. Aan de andere kant heb je de Maze set, die schijnbaar zo slecht verkoopt dat die er na iets van 8 maanden al weer uit gaat.

Voor de Creator 3-in-1 sets en normale City/Friends/etc. sets kun je een gemiddelde van 1 - 1½ jaar aanhouden.

Wat de Advanced Creator auto's betreft werd wel verwacht dat de VW T1 Kampeerbus eruit zou gaan, maar blijkbaar is die set nog zo populair dat het voor Lego zinvol is om nog meer te produceren. Mogelijk is de VW Kever hier een reden voor, omdat die twee VW auto's qua schaal goed bij elkaar passen. Maar ooit zal ook de VW T1 Kampeerbus eruit gaan. En hoe langer hij al in productie is, hoe groter de kans wordt dat dat niet zo lang meer zal duren. Een productiestop van de T1 bus in de loop van 2017 lijkt zeer waarschijnlijk.
Je ziet het ook aan de Pet Shop modular, die er nu eindelijk uitgaat, maar erg lang in productie is gebleven. De oorspronkelijke Death Star 10188 heeft het dik 6-7 jaar volgehouden, was retired en nu weer gereïncarneerd omdat het een erg goede speelset is.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
AppieNL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:39:
Ik zeg: op naar zo eentje in Keulen met die kerk op dezelfde schaal als deze Big Ben :D
Ik zeg: op naar de eerste officiële LEGO winkel in Nederland. met een lekker cliché draaiende windmolen van Lego! :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gewoon een mooie winkel in Rotterdam openen!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:10:
[...]

Ik zeg: op naar de eerste officiële LEGO winkel in Nederland. met een lekker cliché draaiende windmolen van Lego! :)
Hmm... Technic Windmill :-) Zijn er plannen bekend dat er eentje in Nederland gaat komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 18-11-2016 16:27 ]

• Kapoen
Mad-Matt schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:42:

Mijn aankopen:

Freebies:
- Lego store
- C3PO Episode 1 polybag
- Stomme parrot
- Gingerbread house
Mooie oogst :9 Ik wou dat ik zoveel kon meesleuren, maar ik heb nu net mijn reiskoffer leeggemaakt en het moest echt niet meer zijn. Nog eens bedankt om het wachten dragelijker te maken, het was leuk praten met jou en die freaky familie achter ons _/-\o_

Heb je trouwens ook niet de 24-in-1 kalender freebie gekregen? Achteraf hoorde ik dat de mensen in de store gratis polybags kregen, maar omdat ik per ongeluk niet aangeschoven heb aan de kassa heb ik die dus gemist. Ik vond het ook niet bijster slim van Lego om twee signeersessies te organiseren tijdens de grote opening, daardoor waren er nog meer 'queues' in de winkel.

Mijn freebie lijst:
- Lego Store (en die is veel groter dan ik verwacht had)
- 24-in-1 kalender
- Gingerbread House (because I'm from Belgium, lol 8)7 )
- Toy Soldier
- Parrot
- Custom Stickers voor de London Bus set

Mijn aankooplijst is niet zo spectaculair, ik wou aan de 125 pond geraken en nog alles in m'n koffer krijgen.
- 31035 Beach Hut
- 75132 First Order Battle Pack
- 41573 Sweepz X2 (om de rekening te doen kloppen zoals ik zei ;) )
- 21034 London (Architecture skyline set)
- 40220 London Bus
- 60134 Fun In The Park
Waarschijnlijk niet de meest efficiënte lijst, maar wegens de drukte moest ik echt meegaan met de stroom en nemen wat ik kon.

Toen ik gisterenavond een stukje pizza was gaan slurpen op Leicester Square stond men nog aan te schuiven buiten. Blijkbaar was de winkel open tot 22:00. Op Brickset lees ik redelijk veel negatieve berichten ivm de queues na ons, en de mini store freebie die niet altijd gegeven werd :?

Ik deel wel hun kritiek dat de winkel in feite niet zo supergroot is als men liet uitschijnen, en de (enkele!) PaB wall bevatte geen interessante bricks. De winkel is op en al 'slechts' 2,5x zo groot als die in Antwerpen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

24 in 1 set had ik ook idd, even vergeten.
Het was idd even gezellig om met je te praten en die familie achter ons was ook grappig.

De winkel vond ik ook niet zo groot als ik had verwacht, oppervlakte is aardig flink, maar vanwege de 2 verdiepingen leek het minder. Harrods is qua Lego oppervlakte niet veel kleiner.

Waar ik trouwens van Nielsvv nog een apart verzoek kreeg.
Waren we minifigs aan het voelen komt hij ineens naar me toe "Wil jij eens aan mijn banaan voelen?"
Vond het wat vreemd zo midden in de winkel :+

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04

almightyarjen

When does the hurting stop?

Een paar jaar geleden ben ik in een Lego store in LA geweest, vond de grootte daar ook tegenvallen, gezien de grootte van de stad waarin hij stond. Die in Kopenhagen was wel groot, is dat naar jullie weten de grootste?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• AppieNL
Ik had ooit begrepen dat in Hong Kong "de grootste" staat van de wereld.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Shit, ik had Wall-E niet als eerst moeten bouwen, elke keer als ik weer iets af heb staat hij weer klaar om het te slopen en dan nog zo lekker onschuldig kijken ook... :|

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iaOr2Fd.jpg

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Door hem zo te zien staan, wil ik straks nog aan de mijne ook beginnen. De Simpsons doos is ook al open zie ik?

Bricklink Store - Steam

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jup, net ff aan begonnen toen ik op het eten zat te wachten. Alleen de stoeltjes en bbq gebouwd. Ik ga zondag weer verder.

• Kapoen
Die Wall-E set is echt een 'poser' set, vanalles kan je er mee uithalen :)

*edit* @Mad-Matt e.a. die in Londen waren: we hebben blijkbaar ook nog dubbele VIP punten gekregen op onze aankopen :9 .

[ Voor 45% gewijzigd door Kapoen op 19-11-2016 09:35 ]

• l4mb1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 19:46
Ha! Ik bladerde door een van de boeken uit de Humble Bundle en zag daarin twee lego poppetjes die ik herkende uit een boek dat ik vroeger had. Ik had me al voorgenomen om dat boek op te gaan zoeken maar kijk eens wat Jang net op zijn kanaal zet:

YouTube: Life-changing 1980 LEGO Idea book

nostalgie ten top! :)

• mschol
  • Niet online
het Speelgoedsoldaatje Ornament 5004420 was op in wijnegem ;( (nou ben ik ook vrij laat)

en de verkoper vertelde dat de yellow submarine als warme broodjes over de toonbank gingen (heeft ook even het model vanachter gehaald zodat ik hem kon bekijken _/-\o_ )

en ze hadden zowaar een accu voor mindstorms achter liggen, tientje goedkoper dan Nederlandse S@H

[ Voor 65% gewijzigd door mschol op 19-11-2016 18:24 ]

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 00:18
Ik heb per ongeluk een bieding geplaatst op Catawiki voor de 8108 8)7 . Het staat nu op 45€. Is de kans groot dat ik nog overboden wordt? Ik heb er eerlijk gezegd geen interesse in om deze in mijn bezit te hebben. Of is het de moeite om deze via Bricklink door te verkopen?

• mschol
  • Niet online
perejoseph schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:50:
Ik heb per ongeluk een bieding geplaatst op Catawiki voor de 8108 8)7 . Het staat nu op 45€. Is de kans groot dat ik nog overboden wordt? Ik heb er eerlijk gezegd geen interesse in om deze in mijn bezit te hebben. Of is het de moeite om deze via Bricklink door te verkopen?
die wordt nog wel overboden denk ik, alleen als hij misb is is het intressant om op bricklink te proberen verkopen (105 ofzo voor de eerste new sealed aanbieder)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mschol schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:47:
het Speelgoedsoldaatje Ornament 5004420 was op in wijnegem ;( (nou ben ik ook vrij laat)

en de verkoper vertelde dat de yellow submarine als warme broodjes over de toonbank gingen (heeft ook even het model vanachter gehaald zodat ik hem kon bekijken _/-\o_ )

en ze hadden zowaar een accu voor mindstorms achter liggen, tientje goedkoper dan Nederlandse S@H
Ik vind die Yellow Submarine vies tegen vallen, ze hadden hem bij Harrods opgebouwd staan, mwa.
Maar goed, ding zal wel flink wat waard worden.

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Op welke website kan je al je losse stenen met aantal ingeven en zo kijken welke sets en/of mocs van andere gebruikers je kan bouwen met deze?

Bricklink Store - Steam

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
nielsvv schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:01:
Op welke website kan je al je losse stenen met aantal ingeven en zo kijken welke sets en/of mocs van andere gebruikers je kan bouwen met deze?
www.rebrickable.com

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Bedankt, dit was degene die ik zocht.

Bricklink Store - Steam

• mschol
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:43:
[...]

Ik vind die Yellow Submarine vies tegen vallen, ze hadden hem bij Harrods opgebouwd staan, mwa.
Maar goed, ding zal wel flink wat waard worden.
ik vind hem opzich wel aardig, maar mocht ik hem missen dan hoef ik heb niet perse te hebben..

de verkoper zei zelfs dat hij verwachtte dat hij er ook snel weer uit zou gaan.. :X
ik wil hem best geloven, maar verwacht niet dat hij in een half jaar eruit gaat toch?

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Iemand al eens een portrait in lego gemaakt? Ik wil me graag deze Mr Bean eens bouwen, maar begrijp niet goed de bouw instructies.

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Guy/9A%20MR%20BEAN%20ins.png

Bricklink Store - Steam

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

nielsvv schreef op maandag 21 november 2016 @ 06:54:
Iemand al eens een portrait in lego gemaakt? Ik wil me graag deze Mr Bean eens bouwen, maar begrijp niet goed de bouw instructies.

[afbeelding]
Laag voor laag, laag 1 begint dus op positie 1 met 1x2 zwart blokje.
Die onderste twee rijen lees ik als de diepte, dus 2 studs diep.

Mijn search is begonnen, mijn technische lego opgezocht, geen boekje of wat dan ook er meer bij, weet ongeveer het jaartal, moet tussen 1990 en 1994 zijn geweest ongeveer dat ik het heb gekregen. Eens kijken of we nog wat kunnen vinden, en dan maar eens een oldschool weer gaan bouwen, bijbestellen via bricklink wat ik mis.
Ben hier aan het zoeken, maar gaan nog geen belletjes af helaas.
Iemand een goede tip nog om bij sets uit te komen welke het geweest moeten zijn? Ik heb echt geen idee meer en mijn geheugen laat mij in de steek...

[ Voor 7% gewijzigd door RZor op 21-11-2016 07:53 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)