Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.976 views

Onderwerpen

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

RZor schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:51:
Ben hier aan het zoeken, maar gaan nog geen belletjes af helaas.
Iemand een goede tip nog om bij sets uit te komen welke het geweest moeten zijn? Ik heb echt geen idee meer en mijn geheugen laat mij in de steek...
http://brickset.com/sets/theme-Technic/year-1990

bovenaan heb je een filter waar je het jaartal kan aanpassen :)

[ Voor 63% gewijzigd door almightyarjen op 21-11-2016 08:46 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24
l4mb1k schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:24:
Ha! Ik bladerde door een van de boeken uit de Humble Bundle en zag daarin twee lego poppetjes die ik herkende uit een boek dat ik vroeger had. Ik had me al voorgenomen om dat boek op te gaan zoeken maar kijk eens wat Jang net op zijn kanaal zet:

YouTube: Life-changing 1980 LEGO Idea book

nostalgie ten top! :)
Dat boek heb ik thuis ook nog liggen, althans; wat er nog van over is...
Ik had toen net het gele kasteel gekregen en had zo'n beetje alles wat er was van de space-serie, dus dit boek waarin juist die 2 series veel gebruikt werden was perfect :)

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24
RZor schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:51:
[...]

Mijn search is begonnen, mijn technische lego opgezocht, geen boekje of wat dan ook er meer bij, weet ongeveer het jaartal, moet tussen 1990 en 1994 zijn geweest ongeveer dat ik het heb gekregen. Eens kijken of we nog wat kunnen vinden, en dan maar eens een oldschool weer gaan bouwen, bijbestellen via bricklink wat ik mis.
Ben hier aan het zoeken, maar gaan nog geen belletjes af helaas.
Iemand een goede tip nog om bij sets uit te komen welke het geweest moeten zijn? Ik heb echt geen idee meer en mijn geheugen laat mij in de steek...
Hier kun je ook de sets op jaartal zoeken:
https://www.bricklink.com...=1&catString=36&catType=S

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:39

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nielsvv schreef op maandag 21 november 2016 @ 06:54:
Iemand al eens een portrait in lego gemaakt? Ik wil me graag deze Mr Bean eens bouwen, maar begrijp niet goed de bouw instructies.

[afbeelding]
In de Londen store hebben ze een scanapparaat, dan maken ze een foto van je gezicht en printen deze dan, hier telt hij alle steentjes voor en dan krijg je je gezicht op een baseplate.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Onlangs hebben een paar mensen hier GBQH (ghost buster head quarter) besteld bij JohnLewis. Hebben jullie problemen ondervonden met de betaling?

Betalen via Ideal verliep namelijk niet lekker; foutmeldingen. Dacht even een mooie set in te slaan, maar gaat nu dus mooi niet door. Geld lijkt niet afgeschreven te zijn (wat ik nog wel even in de gaten hou), wat ook zou kloppen aangezien ik geannuleerd heb.

Geen storing bij de bank noch bij Ideal. *baal*. Benieuwd hoe het de anderen gelukt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 21-11-2016 12:37 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Gim schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:34:
Onlangs hebben een paar mensen hier GBQH (ghost buster head quarter) besteld bij JohnLewis. Hebben jullie problemen ondervonden met de betaling?

Betalen via Ideal verliep namelijk niet lekker; foutmeldingen. Dacht even een mooie set in te slaan, maar gaat nu dus mooi niet door. Geld lijkt niet afgeschreven te zijn (wat ik nog wel even in de gaten hou), wat ook zou kloppen aangezien ik geannuleerd heb.

Geen storing bij de bank noch bij Ideal. *baal*. Benieuwd hoe het de anderen gelukt is.
Ik zou dat soort internationale aankopen altijd met mijn Credit Card doen.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Joster schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:42:
Ik zou dat soort internationale aankopen altijd met mijn Credit Card doen.
Mjah, ik koos ervoor omdat Ideal doorgaans veilig en makkelijk is. Moet het echter wel werken :) En ik koos ervoor omdat ik m'n CC's pincode nodig had en die gebruik ik dus nooit (en weet ik dus ook niet). Maar goed, lijkt erop dat het niet gaat werken via Ideal. Nog steeds niks vanuit Ideal afgeschreven, dus in elk geval geen gedoe daarmee... want dat zou door de paar pogingen wel zorgwekkend zijn geweest.

Kijken of de CC over paar dagen meer uitkomst biedt...

Betaling was via Adyen geweest, Nederlands bedrijf die voorziet in elektronische betaling voor sites.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 21-11-2016 13:13 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik heb in Londen gewoon met mijn Belgische bankpas betaalt :)

Speaking of which, hier enkele sfeerbeelden van iemand die de opening heeft opgenomen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6fUGqQ0laHQ]
Spoel gerust door naar 1:30, het begin is alleen maar flauwekul. En op 05:00 ongeveer valt het doek.
En te bedenken dat je daar nog maar een fractie van het volk ziet dat stond aan te schuiven 8)7

Moesten ze dit in het weekend georganiseerd hebben zou half Londen stil gestaan hebben of zo? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 21-11-2016 13:23 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Ik vind het vooral bizar dat iedereen daar met z'n mobiel staat te filmen. Vroegâh maakten we Japanners belachelijk die de vakantie door hun videocamera beleefden, nu doet iedereen het 8)7 Of ik ben niet genoeg tweaker/nerd, dat kan natuurlijk ook :P

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Het doet me een beetje aan de opening van een Apple store denken, het is haast een religie aan het worden. Ook de prijzen van Lego doen inmiddels aan Apple denken :) .
l4mb1k schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:24:
Ha! Ik bladerde door een van de boeken uit de Humble Bundle en zag daarin twee lego poppetjes die ik herkende uit een boek dat ik vroeger had. Ik had me al voorgenomen om dat boek op te gaan zoeken maar kijk eens wat Jang net op zijn kanaal zet:

YouTube: Life-changing 1980 LEGO Idea book

nostalgie ten top! :)
Hoewel een beetje voor mijn tijd, vind ik het jaren 80 Lego ook het mooiste. Ik heb ook nog veel Lego uit die tijd liggen en ben inmiddels begonnen om sets uit die tijd weer op te bouwen. Het jaren 70 en 90 Lego heb ik dan weer weinig mee. Wat erg jammer is, is dat veel onderdelen zoals treindeuren, stickers, treinonderstellen, transformatoren, enz. inmiddels al lang niet meer te krijgen zijn van Lego zelf.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 16:06
gold_dust schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:35:

[...]

Hoewel een beetje voor mijn tijd, vind ik het jaren 80 Lego ook het mooiste. Ik heb ook nog veel Lego uit die tijd liggen en ben inmiddels begonnen om sets uit die tijd weer op te bouwen. Het jaren 70 en 90 Lego heb ik dan weer weinig mee. Wat erg jammer is, is dat veel onderdelen zoals treindeuren, stickers, treinonderstellen, transformatoren, enz. inmiddels al lang niet meer te krijgen zijn van Lego zelf.
Wat is er dan zo mooi / speciaal aan het jaren 80 LEGO? Is het, het beperkte aantal kleurtjes/steentjes tov nu?
Jaren 90 is inderdaad minder, omdat het meer op Playmobil begon te lijken.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:49
"Member 80's Lego?" "Oooh, I member" :D

Maar ja, 80's Lego is vooral voor mij jeugdsentiment. Het blokkerige van dat tijdperk had wel wat, maar de details e.d. die je nu kan bouwen, was je nooit gelukt in die tijd zonder je model op een flink grotere schaal te maken.

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Dat doet het nu nog steeds. Ik maakte laatst een set samen met mijn dochter en een hoop van die muren zijn uit van die hapklare brokken opgebouwd. Als je dat vergelijkt met vroeger. Toen werden de muren steentje voor steentje opgebouwd. Was ook veel steviger.
En wat me echt mateloos irriteert is dat vanaf halverwege de jaren '90 alle auto's uit van System en City eruit zagen of ze waren opgevoerd en verlaagd en verbreed. Zelfs een doktersauto of een vrachtwagen met banden die buiten de wielkasten uitsteken. Ik kom voor mijn werk regelmatig in Denemarken en de auto's zijn daar toch echt redelijk normaal ook. Weet iemand de reden achter het uitsteken van alle wielen?

• Kapoen
Jeugdsentiment ook voor mij inderdaad, en veel thema's die nu als 'classic' worden beschouwd. Het is ook de ideale periode na de sobere jaren '70 en voor de jaren '90/00 playmobil achtige modellen.

• chrisO
SamPatterson schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:07:
Dat doet het nu nog steeds. Ik maakte laatst een set samen met mijn dochter en een hoop van die muren zijn uit van die hapklare brokken opgebouwd. Als je dat vergelijkt met vroeger. Toen werden de muren steentje voor steentje opgebouwd. Was ook veel steviger.
[...]
Als ze alle muren van losse steentjes maken, dan gaat de prijs van de set ook een stuk omhoog, of wordt het LEGO friends huisje/hotel etc. een stuk kleiner en dus minder aantrekkelijk. Overigens spelen de meeste meisje liever met LEGO dan dat ze ermee bouwen (volgens LEGO zelf dan)

Verwijderd

SamPatterson schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:07:
Definieer vroeger. Meer dan 20 jaar geleden waren er al kastelen, restaurants en meer met hele wanden uit één stuk.

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 19:57
Jaren 80 _/-\o_ Het is vooral jeugdsentiment lijkt mij.
Laat ik nu net bezig zijn met een lay-out met jaren 80 gebouwen, auto's, treinen, etc. Okay er komen ook wat nieuwere sets in te staan :)

Het uiteindelijke doel is natuurlijk elke set te bezitten uit die tijd maar ja dat is een dure grap

[ Voor 20% gewijzigd door moer op 21-11-2016 15:38 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:22:
[...]

Definieer vroeger. Meer dan 20 jaar geleden waren er al kastelen, restaurants en meer met hele wanden uit één stuk.
Jup, dat bracht me ook rechtstreeks in de dark ages. Ik vond dat zo'n afknapper. Sets werden duurder en duurder en je had steeds minder blokjes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• chrisO
Het LEGO kasteel uit de jaren '80 (1984):

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/4d/af/97/4daf977edc44d02f0d2f9106f56d7b44.jpg

zonder gebruikt te maken van onderstaande muur zou dit kasteel wel erg duur/klein zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/PL/4444.gif?0

Ik vond het destijds toch wel een van de leukste sets, en die (kasteel)muren maakte het bouwen van kastelen een stuk leuker.

pas in de jaren 90 werd er overdreven veel gebruik gemaakt van grote stukken in sets.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kasteel 6075 was toch ook geheel opgetrokken uit losse blokjes. Ik heb nog steeds veel plezier aan die enorme hoeveelheid gele blokjes die dat opleverde :)

Signature van nature

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 18:44
Kapoen schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:16:
Ik heb in Londen gewoon met mijn Belgische bankpas betaalt :)

Speaking of which, hier enkele sfeerbeelden van iemand die de opening heeft opgenomen:
[video]
Spoel gerust door naar 1:30, het begin is alleen maar flauwekul. En op 05:00 ongeveer valt het doek.
En te bedenken dat je daar nog maar een fractie van het volk ziet dat stond aan te schuiven 8)7
Nou, dat is weer een minuut verspild van mijn leven. Bedankt voor de tip dat het begin alleen maar flauwekul was. Wat mij betreft is de hele video flauwekul. ;)

p.s. ik wil daar natuurlijk wel een keertje gaan kijken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Kapoen
cbr600f4i schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:27:
[...]

Nou, dat is weer een minuut verspild van mijn leven. Bedankt voor de tip dat het begin alleen maar flauwekul was. Wat mij betreft is de hele video flauwekul. ;)

p.s. ik wil daar natuurlijk wel een keertje gaan kijken.
Tja, 'you had to be there' ;) Ik snap het wel, daarom dat ik ook de 05:00 commentaar er bij zette :D

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heb het filmpje niet gezien, mede omdat ik een tijdje naast Kapoen stond.
Maar wat een idioten waren we met z'n allen, al was het wel tof om een keer mee te maken.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:48
Dankzij een link hier in het topic heb ik gister een halve dag op bricklink doorgebracht met mijmeren over welke sets ik ´vroeger´ allemaal had. Feest der herkenning en tegelijk weer de realisatie dat ik zoveel had wat allemaal bij een verhuizing is verdwenen. ;(

Zo´n grote curver-opbergdoos met deksel (100x40x40?) tot de rand gevuld met enkel steentjes en andere onderdelen, een aparte bak met basisplaten en een map met alle bouwtekeningen. Alles verdwenen toen ik uit huis ging en m'n moeder ergens anders heen verhuisde.

Hoop dat degene die het toentertijd heeft gevonden/meegenomen er erg gelukkig mee is geworden. ;w

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

chrisO schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:15:
[...]

Als ze alle muren van losse steentjes maken, dan gaat de prijs van de set ook een stuk omhoog, of wordt het LEGO friends huisje/hotel etc. een stuk kleiner en dus minder aantrekkelijk. Overigens spelen de meeste meisje liever met LEGO dan dat ze ermee bouwen (volgens LEGO zelf dan)
Dat zie ik bij mijn dochters ook wel.. bouwen is wel leuk, maar dat doen ze 1x, maar daarna spelen ze er maanden mee..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand een goede website waar ik kan kijken hoe ik een goede boom kan bouwen?

Wil voor bij het Simpson huis de boomhut van Bart bouwen.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Afgelopen weekend was is in Praag, daar nog even het Lego museumpje ingedoken. Was erg klein en vooral sets te zien, bijna geen MOC's. Was wel leuk om even doorheen te wandelen. Ze verkochten daar ook veel sets die uit de handel zijn, maar tegen prijzen die nog hoger lagen dan de gemiddelde Bricklink of Marktplaars prijs.

Vlakbij zit overigens ook nog een Hamleys speelgoedwinkel. Dat is zeker een tip om even binnen te lopen, vooral als je kids bij je hebt. Waar zie je nou nog een speelgoedwinkel met een draaimolen, glijbaan, NERF-schietbaan, klei-tafels, Lego-bakken, etc..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:50:
Weet iemand een goede website waar ik kan kijken hoe ik een goede boom kan bouwen?

Wil voor bij het Simpson huis de boomhut van Bart bouwen.
In aanvulling op bovenstaande: wellicht dat LEGO CREATOR 31053 (boomhut) als basis kan dienen. Sowieso een erg leuke set vind ik persoonlijk.

• Kapoen
De volgende CMF serie is aangekondigd, 20 minifigs uit de komende Lego Batman film.
Hier kan je ze alle 20 bekijken: brickset dbase link
Groepsfoto en brickset artikel: link.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Is er ergens een plek waar je als particulier een hele doos van de CMF serie kan kopen? Ik heb namelijk geen zin in het voelen voor deze serie.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:47:
Is er ergens een plek waar je als particulier een hele doos van de CMF serie kan kopen? Ik heb namelijk geen zin in het voelen voor deze serie.
op bricklink staan vaak volledige sets aangeboden, valuebrick.se oid verkoopt ook hele sets

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Cobb schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:47:
Mailtje sturen naar brickplanet.be en ze zetten er eentje voor jou op zij.

Bricklink Store - Steam

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:12:
De volgende CMF serie is aangekondigd, 20 minifigs uit de komende Lego Batman film.
Hier kan je ze alle 20 bekijken: brickset dbase link
Groepsfoto en brickset artikel: link.
Ik sla even over, vind er geen zak aan.
Jammer, had gehoopt op een gewone serie minifig serie.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Mijn Ideas project staat online :D Als je hem leuk vindt, please support :)

https://ideas.lego.com/projects/159676

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
+1 support!

[ Voor 23% gewijzigd door melcon op 23-11-2016 09:37 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier ook een support! Het wordt tijd voor een Winter Village station :)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Meteen gesupport natuurlijk! Je hebt al 11 stemmen binnen.. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:35:

mijn support heb je, ik neem hem even mee naar het Fok! Forum ;)

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-11 22:00

DikkeBMW

Live '25

Heel gaaf. Straks even supporten inderdaad! Vrees alleen dat het te groot is misschien, voor het reguliere publiek dan haha

fookin mad fer it

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

keverjeroen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:00:
Afgelopen weekend was is in Praag, daar nog even het Lego museumpje ingedoken. Was erg klein en vooral sets te zien, bijna geen MOC's. Was wel leuk om even doorheen te wandelen. Ze verkochten daar ook veel sets die uit de handel zijn, maar tegen prijzen die nog hoger lagen dan de gemiddelde Bricklink of Marktplaars prijs.

Vlakbij zit overigens ook nog een Hamleys speelgoedwinkel. Dat is zeker een tip om even binnen te lopen, vooral als je kids bij je hebt. Waar zie je nou nog een speelgoedwinkel met een draaimolen, glijbaan, NERF-schietbaan, klei-tafels, Lego-bakken, etc..
In London zit trouwens de originele Hamleys, erg leuke speelgoedwinkel, maar soms wel erg druk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47

Uiteraard gesupport. Ben supporter #41 :)

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
En nummer 42;)

• Kapoen

Supported, mag ik dan nu alvast een gesigneerde versie reserveren? :p
Mad-Matt schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:34:
[...]

Ik sla even over, vind er geen zak aan.
Jammer, had gehoopt op een gewone serie minifig serie.
Ik vind ze ook niet allemaal even goed, maar die Toetanchamon fig is wel multi inzetbaar. En sommige figs hebben bruikbare torso's en/of andere attributen.

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Mijn puzzeltocht naar welke sets ik zou moeten hebben is een eeeh fiasco. Ik kom er niet achter, mis bepaalde onderdelen of heb iets wat ik nergens terug kan vinden.

Naja, maar 1 oplossing, tijd voor een nieuwe set!!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 14:03
Mogen de eerste 52 supporters een handtekening? :+

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:00

Wom

Maak daar de eerste 53 van wil je :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Een goed begin is het halve werk :D

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Heb hem gesupport..... Moet ik nu ook beginnen met een Lego treinbaan aan te leggen? :D
Nee, ik vind hem super gaaf en daarom mijn steun heb je.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Dat worden wel heel veel gesigneerde versies zo :X

Maar allen bedankt voor de support :Y

[ Voor 29% gewijzigd door almightyarjen op 23-11-2016 11:40 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Natuurlijk leuk die support, maar dit moet natuurlijk geen opsomtopic worden. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:10
Uiteraard ook ondersteund. Daarbij hoop ik stiekem dat je op zijn minst de handleiding verkoopt zodat anderen hem aan hun winter dorpje kunnen toevoegen. Ik vind hem heel stoer en erg leuk om als treinstation bij het winterdropje te hebben.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Zodra het Lego ideas project afgerond is zal ik de bouwinstructies beschikbaar stellen :)

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:55

mijn support heb je

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:00:
[...]

Supported, mag ik dan nu alvast een gesigneerde versie reserveren? :p

[...]

Ik vind ze ook niet allemaal even goed, maar die Toetanchamon fig is wel multi inzetbaar. En sommige figs hebben bruikbare torso's en/of andere attributen.
Je hebt gelijk idd nu ik beter kijk, Gordon heeft ook een goed figuur en z'n dochter Barbara ook.
Batman in ochtendjas kan je ook wel wat mee.

• Kapoen
Mad-Matt schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:17:
[...]

Je hebt gelijk idd nu ik beter kijk, Gordon heeft ook een goed figuur en z'n dochter Barbara ook.
Batman in ochtendjas kan je ook wel wat mee.
Plus, deze keer zal niemand je vragen om z'n banaan te voelen >:) ;)

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12

Uiteraard support gegeven aan dit mooie project.
Hoop dat je ver gaat komen met dit project!

• Kapoen
De eerste mijlpaal is alvast binnen, meer dan 100 supporters. Dus nu heb je meer dan een jaar om de rest binnen te sprokkelen, go Arjen!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
almightyarjen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:08:
Zodra het Lego ideas project afgerond is zal ik de bouwinstructies beschikbaar stellen :)
Supported, zonder ook maar te kijken wat je erop gezet hebt _/-\o_

Want a cookie?!

Verwijderd

uiteraard gelikt :)
en wacht af op de bouwinstructies................................

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 19:43

qless

...vraag maar...

chrisO schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:53:
Het LEGO kasteel uit de jaren '80 (1984):

[afbeelding]

zonder gebruikt te maken van onderstaande muur zou dit kasteel wel erg duur/klein zijn geweest.

[afbeelding]

Ik vond het destijds toch wel een van de leukste sets, en die (kasteel)muren maakte het bouwen van kastelen een stuk leuker.

pas in de jaren 90 werd er overdreven veel gebruik gemaakt van grote stukken in sets.
Deze heb ik net afgelopen weekend bij mijn ouders uit de bak gevist en in elkaar gezet. Dit is naar mijn mening nog steeds een van de betere kasteel sets. Hij kan open maar ook dicht is ie erg mooi.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Station van Arjan:
Congratulations on 100 supporters! You've earned an extra 365 days.
Nov 23, 2016
You've passed the first milestone and reached 100 supporters within the first 60 days. As a reward, here's a boost of one year (365 days) to reach 1,000 supporters. Best of luck as you continue to rally support for your project.
:)
Als ik een lego id bij de hand had zou ik hem ook supporten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 08:49
Daar maak je toch een Lego ID voor aan!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-11 21:52
Ik loop tegen een probleem aan met bricklink. Ik wil de invisible lift van Ayuki gaan maken en heb 50% van de stukjes al. Van de resterende lots kan ik 95% bij een shop bestellen.
1. Het wordt mij niet duidelijk welke 5% ik dan nog mis? Is dit inzichtelijk te krijgen zodat ik dat ergens anders kan bestellen?
2. De pijzen op bricklink van de shops komen niet overeen met de shops zelf, die zitten er vaak 100 tot 150,- euro boven; is dit normaal?

• mschol
  • Niet online
Pandemic schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:35:
Ik loop tegen een probleem aan met bricklink. Ik wil de invisible lift van Ayuki gaan maken en heb 50% van de stukjes al. Van de resterende lots kan ik 95% bij een shop bestellen.
1. Het wordt mij niet duidelijk welke 5% ik dan nog mis? Is dit inzichtelijk te krijgen zodat ik dat ergens anders kan bestellen?
die 95% heb je nog niet besteld neem ik aan? volgens mij wordt het dan erg lastig.
2. De pijzen op bricklink van de shops komen niet overeen met de shops zelf, die zitten er vaak 100 tot 150,- euro boven; is dit normaal?
dat herken ik niet, pak je in de shops niet toevallig alleen nieuwe stukjes terwijl je wishlist ook gebruikte stukjes pakt?

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Pandemic schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:35:
Ik maak altijd een wanted list (met naam van waarvoor het is). Na het bestellen kan je een pagina kiezen en daar zet ik als comment besteld (zodat ik het niet opnieuw bestel per ongeluk) en als het binnen is kan ik ook zien waarbij het hoort en na het sorteren verwijderen.
Er zijn verkopers die zeggen dat je een bepaald bedrag per lot moet hebben. Dus als je 40 soorten/kleuren steentjes besteld en de gemiddelde per lot €4 is, dan moet je voor minimaal €160 bestellen. Zit je eronder, krijg je een toeslag van €2 of zo per soort/kleur. Dit is een voorbeeld trouwens, maar heb het meegemaakt.
Soms accepteren ze je bestelling niet eens.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vanaf morgen de snowglobe bij bestellingen. Dus maar even de Caterham binnen halen.

• la_fusion
Mad-Matt schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:36:
Vanaf morgen de snowglobe bij bestellingen. Dus maar even de Caterham binnen halen.
Dat staat hier ook op de planning.. Dan is het, onder voorbehoud, wel weer even genoeg geweest voor dit jaar voor wat betreft Lego aankopen :+

• Suli
  • Niet online
Zoonlief en ik gaan zaterdag naar Oberhausen. Kunnen we de kerstmarkt bezoeken en de Lego store :). Hoop op goede bfcm deals, want ik heb nog geen idee wat in de aanbieding gaat zijn.

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:01:
[...]

Ik maak altijd een wanted list (met naam van waarvoor het is). Na het bestellen kan je een pagina kiezen en daar zet ik als comment besteld (zodat ik het niet opnieuw bestel per ongeluk) en als het binnen is kan ik ook zien waarbij het hoort en na het sorteren verwijderen.
Er zijn verkopers die zeggen dat je een bepaald bedrag per lot moet hebben. Dus als je 40 soorten/kleuren steentjes besteld en de gemiddelde per lot €4 is, dan moet je voor minimaal €160 bestellen. Zit je eronder, krijg je een toeslag van €2 of zo per soort/kleur. Dit is een voorbeeld trouwens, maar heb het meegemaakt.
Soms accepteren ze je bestelling niet eens.
als je een order hebt geplaatst kan je die koppelen aan een wanted list, het systeem zet dan automatisch de stukjes op "have" ;)
daarna kan je weer shop now drukken en pakt hij alleen de resterende blokjes..
ik ga denk ik maar voor de submarine, of de sandcrawler :9

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 24-11-2016 09:55 ]

• Suli
  • Niet online
mschol schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:54:
[...]

als je een order hebt geplaatst kan je die koppelen aan een wanted list, het systeem zet dan automatisch de stukjes op "have" ;)
daarna kan je weer shop now drukken en pakt hij alleen de resterende blokjes..

[...]
Klopt, maar omdat ik voor de rare onderdelen die vaker goedkoper zijn in kleine hoeveelheden, vul ik de aantal niet altijd bij (wel bij opmerking). Als ik het zo doe, dan pakt hij die niet meer, terwijl het nog wanted is.

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:06:
[...]

Klopt, maar omdat ik voor de rare onderdelen die vaker goedkoper zijn in kleine hoeveelheden, vul ik de aantal niet altijd bij (wel bij opmerking). Als ik het zo doe, dan pakt hij die niet meer, terwijl het nog wanted is.
ik gebruik bricklink vooral voor het aanvullen/compleet maken van modellen, dus weet altijd welke hoeveelheden ik nodig heb en dus vul ik ze altijd in..

• Suli
  • Niet online
mschol schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:10:
[...]

ik gebruik bricklink vooral voor het aanvullen/compleet maken van modellen, dus weet altijd welke hoeveelheden ik nodig heb en dus vul ik ze altijd in..
Ik ook, maar ik zet de aantal in de remarks bij de rare/dure onderdelen, zodat ik alsnog op de hoogte gesteld kan worden bij een prijs onder mijn maximum prijs. Je wordt niet op de hoogte gebracht als de aanbieders minder aanbieden dan wat je hebt ingevuld bij aantal, als de verkoper minder heeft dan die aantal. Ook als het onder je maximumprijs zit.
Dus als de verkoper 20 onderdelen verkoopt onder mijn ingestelde maximum (terwijl ik in de remarks 30 stuks heb staan), word ik op de hoogte gebracht en bepaal ik of het zin heeft om die te kopen.

• Kapoen
En je hebt verleden week half Londen leeggekocht, petje af _/-\o_

Ik ben ook aan het denken wat ik ga aanschaffen hoor ;) Krijgen we ook dubbele VIP punten zoals in de US?
la_fusion schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:24:
[...]

Dat staat hier ook op de planning.. Dan is het, onder voorbehoud, wel weer even genoeg geweest voor dit jaar voor wat betreft Lego aankopen :+
Nee hoor, er is ook nog de 5005156 Gingerbread Man aktie in december >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Kapoen op 24-11-2016 10:48 ]

• la_fusion
Kapoen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:46:
[...]

Nee hoor, er is ook nog de 5005156 Gingerbread Man aktie in december >:)
I know! Maar ik heb, gelukkig, niets met CMF.. althans.. het idee is om in ons nieuwe huis(juni 2017) een frame op te hangen met de nodige CMF. Alleen ik ben van plan om de vulling daarvan op een of andere beurs te gaan aanschaffen. Er zijn gewoon te veel leuke figuren uitgebracht door Lego de afgelopen jaren om die allemaal door te gaan kijken.

Dus ik ga zoals gezegd naar een beurs waar ze, allemaal, voor het grijpen zijn om ze dan in 1x te kunnen kopen en dus het frame te vullen.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik ben ook veel te veel geld aan het uitgeven aan Lego :P.

Afgelopen dagen was ik dus in Londen, waar ik de Christmas Train wilde kopen in de winkel op Leicester Square (wat een supermega-awesome winkel btw :D), maar die was toen uitverkocht.
Omdat ik ook nog de Brick Bank wilde halen komende zaterdag in Oberhausen (zodat ik de Snowglobe erbij krijg, en Duitsland want goedkoper) heb ik nu maar de Brick Bank in Londen gehaald. Dat paste maar net in m'n koffer :p. Zaterdag dus de trein halen in Oberhausen en terwijl ik in Londen was kwam de Fire Brigade modular (10197 dus) op Bricklink ineens voor een zeer schappelijke prijs (219 euro + 10 euro shipping) online, dus die heb ik ook besteld... M'n eerste bestelling via Bricklink dus ben benieuwd :). De winkel had best wat orders al en 100% positieve feedback, dus zie het wel positief in :).

Na zaterdag stop ik voor dit jaar met Lego, maar in januari komt natuurlijk de Assembly Square wel m;n huis in :D. Maar dan ga ik maar eens mijn VIP punten inzetten, want zit dan boven de 50 euro...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:46:
[...]

En je hebt verleden week half Londen leeggekocht, petje af _/-\o_

Ik ben ook aan het denken wat ik ga aanschaffen hoor ;) Krijgen we ook dubbele VIP punten zoals in de US?
Ik wacht nog heel even, een shop voor m'n andere hobby heeft Black Friday sale morgen, dus daar eerst even koekeloeren.

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Mad-Matt schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:02:
[...]

Ik wacht nog heel even, een shop voor m'n andere hobby heeft Black Friday sale morgen, dus daar eerst even koekeloeren.
CubeStore Vlaardingen toevallig? Grote kans dat je mij daar ook nog even ziet dan :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RZor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:08:
[...]

CubeStore Vlaardingen toevallig? Grote kans dat je mij daar ook nog even ziet dan :)
Gearpoint Amersfoort ;)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30
GH45T schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:01:
[...]

Die Lego piratenschepen kosten me klauwen vol geld haha.

Afgelopen zaterdag de 6291 Armada Flagship per post ontvangen:
[afbeelding]
En vandaag hier in de buurt een geheel complete 6285 Black Seas Barracuda opgehaald:
[afbeelding]

Maar goed dat ik het grootste aantal Lego piratenschepen bij elkaar heb, deze hobby is slecht voor de spaarrekening >:)

Nu nog azen op de 6271 (oude model Imperial Flagship), 6286 (Skull's Eye Schooner) en 6289 of 6290 (Black Seas Barracuda). Vooral de 6286 zal wel een dure aangelegenheid worden. Start gebruikt maar compleet zo rond de 200 euro...

De 7075 is niet zo mijn smaak, al zal ik die gezien de vraagprijzen en om het compleet te maken vast en zeker ook wel een keer kopen. Dan blijven er nog enkele kleine schepen over en is de collectie wat mij betreft compleet :D
Well that escalated quickly.. Vanavond in België een 6286 Skull's Eye Schooner opgehaald :D
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6286-1.jpg
Ik blijf die schepen indrukwekkend vinden :*)

• GH45T
edit: per ongeluk dubbel..

[ Voor 96% gewijzigd door GH45T op 24-11-2016 23:05 ]

• Kapoen
GH45T schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:01:
[...]

Well that escalated quickly.. Vanavond in België een 6286 Skull's Eye Schooner opgehaald :D
[afbeelding]
Ik blijf die schepen indrukwekkend vinden :*)
Mooie aanwinst _/-\o_
Post vooral eens een foto van je groeiende armada zou ik zeggen :9

*edit* en niet te vergeten, komend jaar komt er waarschijnlijk weer een nieuwe uit, in de PotC serie.
Al zeggen de geruchten nog niet precies welk schip Lego zal uitbrengen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 24-11-2016 23:08 ]

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-11 21:52
Bedankt voor de tips naar aanleiding van mijn vragen over rebrickable en bricklink! Alles is besteld en nog een stuk goedkoper als verwacht :).

Hopelijk lukt het ook om de invisible lift werkend in elkaar te zetten als alles binnen is :).

• GH45T
Kapoen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:06:
[...]

Mooie aanwinst _/-\o_
Post vooral eens een foto van je groeiende armada zou ik zeggen :9

*edit* en niet te vergeten, komend jaar komt er waarschijnlijk weer een nieuwe uit, in de PotC serie.
Al zeggen de geruchten nog niet precies welk schip Lego zal uitbrengen.
Zal komend weekend eens kijken om wat foto's te maken. Heb alleen niet echt een goede camera.

Van die PotC geruchten heb ik inderdaad al gehoord. Ben erg benieuwd en gezien er behoorlijk hoge prijzen worden genoemd hoop ik op een mooie uitwerking van de Flying Dutchman.

• leosand
  • Laatst online: 10-11 11:06
Niet vergeten vandaag
https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-sneeuwbol-40223

sneeuwbol bij bestelling.

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Leuke koopjes in de Lego store inderdaad. En daadwerkelijk nu ook de laagste prijzen.
Ik ga denk ik voor de Volkswagen!
De Tie Fighter staat er ook en zou leuk staan naast de Super Star Destroyer. Echter vind ik het ontwerp niet echt mooi, en hij is nog vrij prijzig...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• cbr600f4i
Ik heb vandaag Wall-E besteld omdat ie binnenkort verdwijnt uit het assortiment, en nog wat dingetjes, sneeuwbol zit erbij.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Ik ben zo stilletjes aan het overwegen om te stoppen met lego dozen te verzamelen en ze gewoon te gaan bouwen! Vooral de Star Wars sets jeuken het meest om te bouwen.
Wil zo graag ook een Star Wars minifig collectie gaan aanleggen. Heb er al 130 van de 832 verschillende minifigs (volgens Brickset), dus heb nog een heel eind te gaan.

Bricklink Store - Steam

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kwam deze tegen op het internet:
life-size 1964 Ford Mustang van lego

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:49
nielsvv schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:41:
Ik ben zo stilletjes aan het overwegen om te stoppen met lego dozen te verzamelen en ze gewoon te gaan bouwen! Vooral de Star Wars sets jeuken het meest om te bouwen.
Wil zo graag ook een Star Wars minifig collectie gaan aanleggen. Heb er al 130 van de 832 verschillende minifigs (volgens Brickset), dus heb nog een heel eind te gaan.
Ik heb altijd de intentie hetgeen te bouwen wat ik koop (en anders is het voor parts), maar het afgelopen jaar gebeurd het wel vaak dat een set een half jaar in z'n doos ligt voordat ik er eens aan toe kom. Ik hoor de Lego in de doos dan heel zachtjes zeggen: bouw me nou! :D

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nielsvv schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:41:
bouwen, bouwen, bouwen!
(van mijn aankopen van vorige week heb ik Wall-E al gebouwd en Simpson huis is bijna klaar)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51

bord4kop

maximaal 100KB!

Epic bouwsel! _/-\o_

Maar.. lijm.. :X

| Security Management |

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:31:
[...]

Ik heb altijd de intentie hetgeen te bouwen wat ik koop (en anders is het voor parts), maar het afgelopen jaar gebeurd het wel vaak dat een set een half jaar in z'n doos ligt voordat ik er eens aan toe kom. Ik hoor de Lego in de doos dan heel zachtjes zeggen: bouw me nou! :D
Dat overkomt mij ook, maar door de grote oogst van verleden week heb ik me vandaag toch weer aan het bouwen en sorteren van parts packs gezet. Sorteren ontspant ook heb ik gemerkt :)

Komende dagen/weken komen de grote sets en stop motion aan de beurt :9

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Wel hier ff het eindresultaat laten zien he :Y

• Kapoen
Dat is de bedoeling ja :) Eerst eens een scenario/setting verzinnen, maar ik heb zoveel ideeën dat dat wel zal lukken. Het moet wel haalbaar zijn natuurlijk.

• mschol
  • Niet online
die krijg je bij een bestelling tot 10 december ;)

ik twijfel, nog steeds, heel erg over de sandcrawler..
is wel echt een starwars icoon namelijk...

• cbr600f4i
Vandaag/vanochtend de bestelling geplaatst in de lego shop en betaald. Echter geen bevestiging gekregen tot nu toe in de mail. Gebeurt dat vaker bij lego of krijg je pas een bevestiging nadat het bedrag is afgeschreven?

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 19:57
cbr600f4i schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:37:
Vandaag/vanochtend de bestelling geplaatst in de lego shop en betaald. Echter geen bevestiging gekregen tot nu toe in de mail. Gebeurt dat vaker bij lego of krijg je pas een bevestiging nadat het bedrag is afgeschreven?
Hoe heb je betaald? Ik kreeg met CC betaling gelijk een bevestiging in de mail
Staat er wel iets bij de bestelstatus? https://shop.lego.com/nl-NL/Bestelstatus

• cbr600f4i
moer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:12:
[...]

Hoe heb je betaald? Ik kreeg met CC betaling gelijk een bevestiging in de mail
Staat er wel iets bij de bestelstatus? https://shop.lego.com/nl-NL/Bestelstatus
Thanks, ik heb met CC betaald. ik kon alleen niet bij de bestelstatus, met jouw directe link gelukkig wel. Status is nu In Warehouse :)

• Suli
  • Niet online
Heb gisterenochtend ook een bestelling geplaatst op S@H en heb het al binnen. Was nooit zo snel. Er zat een nexo knights (battle station) doosje ook bij. En natuurlijk de snow globe.
Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)