Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.549 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
NeFoRcE schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:23:
Binnenkort gaan mijn vriendin en ik op vakantie, tussen alle kampeershit wil ik dan wat ruimte overhouden voor een doos(je) lego voor haar, en een dooos(je) lego voor mij. Dacht zelf aan zo'n 20-30 euro per persoon. Zodat we ons een avondje kunnen vermaken op de camping. Iemand suggesties? Zij vind een auto oid wel leuk, en ik uiteraard technic :)
Een auto voor 20/30 euro? Ik zou denk ik voor 60057 of 41034 gaan om in de campingsfeer te blijven. Anders een Creator setje, kan je ook nog eens wat anders bouwen.
Wat betreft Technic vind ik in die prijs klasse 42028 de leukste, of als je niks met constructie voertuigen hebt 42036.

[ Voor 80% gewijzigd door Speedy op 16-07-2015 11:58 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Vriendin zei slechts "herkenbaar..." O-)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.sheldoncomics.com/strips/main/150710_1436331413.png

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:23

Maximus

There is no substitute

Heb de F40 opgehaald in de store in Keulen, zo bouwen! Kreeg als setje trouwens de Pirates erbij, niet de LEGO Friends set (gelukkig). Lijkt een foutje te zijn in de LEGO store online.

Voor de Exo Suit liefhebbers, in Keulen waren ze voor 25 Euro nog ruim beschikbaar. Was inclusief 10 Euro korting.

[ Voor 27% gewijzigd door Maximus op 16-07-2015 19:15 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:23

Maximus

There is no substitute

Heb gisteravond de build afgemaakt. De F40 is echt een geniaal model, zitten heel veel leuke bouwtechnieken in (zal niet te veel verklappen) bij onder andere de neusdeksel, side skirts en de uitvouw naar buiten. Heel leuk gedaan en het model kent echt heel veel details. Bijgaande vast enkele foto's voor toekomstige bouwers (gebroederlijk bij de Mini, de T1 ligt ivm aankomende verhuizing in de doos):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i9cnIm1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qG3WTBs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AI1R8fi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dU0UMBv.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Maximus schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:07:
Heb de F40 opgehaald in de store in Keulen, zo bouwen! Kreeg als setje trouwens de Pirates erbij, niet de LEGO Friends set (gelukkig). Lijkt een foutje te zijn in de LEGO store online.

Voor de Exo Suit liefhebbers, in Keulen waren ze voor 25 Euro nog ruim beschikbaar. Was inclusief 10 Euro korting.
Zou er graag nog een paar willen, maar om ervoor naar Keulen te rijden is een beetje overdreven -.-

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 07:12
In Antwerpen liggen er ook nog aan 25 euro.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Maximus schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:11:
Heb gisteravond de build afgemaakt. De F40 is echt een geniaal model, zitten heel veel leuke bouwtechnieken in (zal niet te veel verklappen) bij onder andere de neusdeksel, side skirts en de uitvouw naar buiten. Heel leuk gedaan en het model kent echt heel veel details. Bijgaande vast enkele foto's voor toekomstige bouwers (gebroederlijk bij de Mini, de T1 ligt ivm aankomende verhuizing in de doos):
In eerste instantie vond ik het een slecht gelukt model, maar nu ik zo de foto's zie wordt ik toch wel enthousiast! Die gaat op mn verlanglijstje..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ja die F40 is nog best wel een mooi model. Niet helemaal mijn ding, maar ik zie er leuke bouwtechnieken in terug.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Mijn eerste indruk van de F40 was ook dat ie wat tegenviel, maar als ik de bovenstaande foto's zo bekijk, is het nog best een geinig model. Tis ook niet mn ding, maar wel mooi gemaakt iig.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De video review van de F40 door Jangbricks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:06
Deze zou direct in productie moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik zag toevallig vanmorgen een gelijksoortige creatie:

Aan beide wagens kan die Technic Crawler nog wel een puntje zuigen :D Maar eens: in production bitte :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

En na 5 minuten spelen zijn je assen versleten en gaten ovaal geworden :p ik denk dat lego eerst lagers en andere tandwielen mag introduceren als ze zoiets willen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou idd wel leuk zijn als ze voor sommige aandrijflijnen metaal gingen gebruiken ipv plastic. Of nog beter, carbonfiber. Ze waren meen ik toch al naar ander materiaal aan het kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dat klopt ja... De compressor die twee dagen bijna non-stop heeft gedraaid bij de kolenterminal begon ook al aardig wat slijtage te vertonen: binnen in veel fijn stof wat van de assen was gesleten, en dit was nog maar op een laag toerental. Dus ja: zo'n racemonster is waarschijnlijk na een paar uur aan nieuwe assen toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Bij dit soort voertuigen en snelheden moet je toch echt wel aan lagering gaan denken, omdat de boel mega hard slijt. RC wagens van tamiya (de standaard modelletjes) hadden vaak uit de doos nylon lagers, die sleten ook als een malle. Vaak was bij de aanschaf van een modelwagen een kogellagersetje bij bestellen vaste prik, ook al reed je met een standaard motor. (25-30km/u ipv 50-60km/u na wat sleutelwerk) :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Doordat de modellen in de loop der jaren steeds groter, zwaarder en krachtiger gemotoriseerd werden, heeft TLG sinds de crawler uit 2012 ook ingezien dat er iets moest gebeuren. Ze kwamen toen in ieder geval met dit asje:

Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4666999.jpg

Als je dan nog een beetje siliconenolie gebruikt (schoon, tast ABS niet aan), lukt zelfs met plastic erg veel. Ondanks dat zou ik ook niet boos zijn als er iemand een mooie kickstarter op het internet gooit en kleine Lego Technic compatible kogellagertjes uitbrengt voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister ook de F40 opgehaald, als F40 fan ben ik erg tevreden met dit model, hij is pas half af (alleen zakjes 1 afgebouwd), maar ik vind er geniale constructies inzitten, de stoelen zijn bijvoorbeeld enorm slim verzonnen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Van mijn vriendin voor mijn verjaardag deze set gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.miniland.nl/Nieuws/Plaatjes/LEGO%20Architecture/LEGO_Architecture_ESB-800x600.jpg

Leuk ding, zat binnen 3 minuten in elkaar :+

Wel een flinke "ontwerpfout" in dat ding waardoor de stevigheid te wensen laat. Het bovenste gedeelte van de toren zit aan 1 kant met een verbinding vast (1x1 stukje met gaatje, 1x2 stukje met zo'n technisch lego uitsteeksel), maar dit hebben ze aan de andere kant niet gedaan. Gevolg: 1 kant van de toren zit vast, de andere kant zit in feite gewoon los. Beetje jammer :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

almightyarjen schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:41:
Dat klopt ja... De compressor die twee dagen bijna non-stop heeft gedraaid bij de kolenterminal begon ook al aardig wat slijtage te vertonen: binnen in veel fijn stof wat van de assen was gesleten, en dit was nog maar op een laag toerental. Dus ja: zo'n racemonster is waarschijnlijk na een paar uur aan nieuwe assen toe :)
Ik vraag me af of dat soort "stevigere" onderdelen (al dan niet inclusief metalen onderdelen) niet geleverd worden in de Lego Dacta series. Die zijn voor op scholen enzo - daar wordt er soms ook nogal lomp mee omgesprongen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Parts zijn helaas overal dezelfde. Voor een robuuste compressor kan je alternatief de handpomp nemen en daar de veer afhalen. L of XL Motor erop en het liefst twee pompen zodat de motor gelijkmatig belast wordt en de druk een beetje constanter is. Die handpompen zijn helaas niet double action, maar het werkt op die manier erg goed! Klein is het dan niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

JRTB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:10:
Parts zijn helaas overal dezelfde. Voor een robuuste compressor kan je alternatief de handpomp nemen en daar de veer afhalen. L of XL Motor erop en het liefst twee pompen zodat de motor gelijkmatig belast wordt en de druk een beetje constanter is. Die handpompen zijn helaas niet double action, maar het werkt op die manier erg goed! Klein is het dan niet meer...
Ik heb dat al een keer geprobeerd, dat gaf nogal een rimpel op de voedingsspanning: zodra die luchttank vol begint te raken wordt de de weerstand erg groot maar die XL-motor blijft wel draaien :D Gevalletje fatsoenlijke voeding aanschaffen I know, maar die kleine compressor gaat ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De F40 is klaar, erg leuk model om te bouwen en als F40-fan ben ik enorm tevreden met het resultaat.

Enige minpuntje blijf ik het gebruik van stickers vinden, erg jammer dat ze voor de zwartelijn op de neus niet gewoon die 4 onderdeeltjes konden bedrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Met de LEGO opberghoofden in de aanbieding deze week, gisteravond creatief bezig geweest voor de slaapkamer van mijn oudste zoon. Om te voorkomen dat het kunststof smelt door een lamp die te heet word, heb ik gebruik gemaakt van LED-verlichting uit een lamp die ik over had.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11015736_10204410376527793_6426358060415199068_n.jpg?oh=5ae8406b2b814ce24d790eae37ad1917&oe=56113F01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Das wel een heel cool idee eigenlijk!
Hij kijkt alleen wel een beetje evil zo :'D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
CrazyRooster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:22:
Met de LEGO opberghoofden in de aanbieding deze week, gisteravond creatief bezig geweest voor de slaapkamer van mijn oudste zoon. Om te voorkomen dat het kunststof smelt door een lamp die te heet word, heb ik gebruik gemaakt van LED-verlichting uit een lamp die ik over had.

[afbeelding]
ziet er leuk uit, alleen jammer dat er zo duidelijk een streep te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
CrazyRooster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:22:

[afbeelding]
welke aanbieding, heb ik iets gemist ? zie namelijk niks in het aanbiedingentopic daarover.

Wel leuk gemaakt overigens.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
harley schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:40:
[...]

welke aanbieding, heb ik iets gemist ? zie namelijk niks in het aanbiedingentopic daarover.

Wel leuk gemaakt overigens.
Kruidvat heeft deze week de kleine LEGO opberghoofden voor €6,99 in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
CrazyRooster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:01:
[...]
Kruidvat heeft deze week de kleine LEGO opberghoofden voor €6,99 in de aanbieding.
Doe geen moeite, die waren al (vrij) snel overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
chrisO schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:58:
[...]

Doe geen moeite, die waren al (vrij) snel overal uitverkocht.
Ik heb ook het idee dat er vrij karig ingekocht was. Heb maar 6 in de winkel zien staan hier in Emmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Online waren ze al weg op het moment dat de aanbieding online kwam afgelopen maandag ... typisch weer zo'n ding om mensen naar de winkel te krijgen :')

Wel leuk gemaakt die lamp van die hoofden!

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Jammer dat dat opberghoofd niet de echte classic smiley heeft, dat moderne gezicht vind ik maar niks </ouwe sok nostalgie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00
Inmiddels is de Palace Cinema blijkbaar out of stock gegaan, jammer wou deze eigenlijk net bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Niet bang zijn, die komt wel weer terug. Sowieso nog genoeg voorraad in veel (online-) shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[TAG]Speedy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Een auto voor 20/30 euro? Ik zou denk ik voor 60057 of 41034 gaan om in de campingsfeer te blijven. Anders een Creator setje, kan je ook nog eens wat anders bouwen.
Wat betreft Technic vind ik in die prijs klasse 42028 de leukste, of als je niks met constructie voertuigen hebt 42036.
Thanks! Die bulldozer is vet ja, ben ik wel al vaker tegenaan gelopen. En voor de vrouw vind ik die andere setjes wel leuk! Zal eens even een keuze maken en ze dan bestellen, topper!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
JRTB schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:00:
Niet bang zijn, die komt wel weer terug. Sowieso nog genoeg voorraad in veel (online-) shops.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Sterk eigen vermoeden a.d.h.v. vroegere beschikbaarheidsperiodes. De Pet Store 10218 is ouder (2011) en nog steeds beschikbaar (ok, nu net sinds een paar dagen niet meer). Het Grand Emprium (10211) is zelfs uit 2010 en was tot ongeveer 1,5 jaar geleden op veel plekken nog voor de normale prijs te koop. Het raadhuis 10224 is een jaartje ouder dan 10232, maar is er op dit moment pas een half jaartje uit.

Bovendien kloppen die statusmeldingen auf TLG's shop vaak niet letterlijk, maar zijn ze slechts tijdelijk. De Tower Bridge stond ook al eens op "discontinued" (dus niet "sold out"), en stond er een paar weken later weer vrolijk tussen.

Als je hem nu wilt hebben: kijk ff op idealo.de of op ebay.de :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Thanks Speedy!

Zojuist deze besteld:

LEGO Technic 42028 Bulldozer
LEGO Architecture 21019 The Eiffel Tower

_/-\o_ :9~

Dat wordt een leuk avondje bij de tent zitten priegelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Leg er wel even een kleedje onder, stukjes zoeken in het gras op de camping is niet echt leuk...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn volgende video gaat over een geautomatiseerde 10128 level crossing, maar heeft voor het eerst ook een verhaallijn. De hoofdrol speler is de Terminator en het zint hem niet dat de level crossing lang dicht blijft vanwege een lange trein. Hier alvast een shot van het storyboard :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dYC9XeH.png
"get out!"

De level crossing is inmiddels geautomatiseerd (met veel lampjes) en is erg leuk geworden. Er staan nog een zooi Bricklink orders open, ik hoop komende weken alles binnen te hebben en het allemaal te kunnen schieten+editen en online te zetten. 8 augustus ga ik op vakantie dus het gaat krap worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Posten jullie eens wat meer foto's ben wel benieuwd naar jullie creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
JRTB schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:38:
[...]

Sterk eigen vermoeden a.d.h.v. vroegere beschikbaarheidsperiodes. De Pet Store 10218 is ouder (2011) en nog steeds beschikbaar (ok, nu net sinds een paar dagen niet meer). Het Grand Emprium (10211) is zelfs uit 2010 en was tot ongeveer 1,5 jaar geleden op veel plekken nog voor de normale prijs te koop. Het raadhuis 10224 is een jaartje ouder dan 10232, maar is er op dit moment pas een half jaartje uit.

Bovendien kloppen die statusmeldingen auf TLG's shop vaak niet letterlijk, maar zijn ze slechts tijdelijk. De Tower Bridge stond ook al eens op "discontinued" (dus niet "sold out"), en stond er een paar weken later weer vrolijk tussen.

Als je hem nu wilt hebben: kijk ff op idealo.de of op ebay.de :).
Je had gelijk, inmiddels is hij weer te bestellen. Wel pas leverbaar vanaf 4 augustus, maar bestellen op 1 august levert me nog een extra piratenset ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Erg he, die stomme Lego shop :P. Maar alsnog oppassen (voor iedereen), want soms gaat het echt snel met die Modulars of bepaalde andere sets, en dan schieten in 2-3 maanden tijd de prijzen in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
@ NeFoRcE, veel bouwplezier :)

Zelf toch nog 2 Lego hoofden van de Kruidvat actie kunnen bemachtigen, helaas 2 maal de mannelijke variant, maar toch weer wat aankleding voor de Lego kamer :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
JRTB schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:14:
Erg he, die stomme Lego shop :P. Maar alsnog oppassen (voor iedereen), want soms gaat het echt snel met die Modulars of bepaalde andere sets, en dan schieten in 2-3 maanden tijd de prijzen in de hoogte.
Daarom heb ik al een pet shop op de plank liggen. :P Wel om lekker zelf te bouwen, maar mocht de prijs toch verleidelijk genoeg zijn, en ik heb em niet gebouwd, dan gaat ie weg. Ik heb in de zelfde omdoos ook nog een 10228 Haunted house zitten, die begint al leuk te stijgen in waarde. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Haha het Haunted House! Hier in de buurt is er een autorijschool, en die hebben in de etalage 5-8 Modulars plus een dubbele Horizon Express en een beetje aankleding, en aan het eind van het rijtje Modulars staat er gewoon een Haunted House tussen, te grappig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Inderdaad Haunted House, dik spijt dat ik die nooit gekocht heb :(

Overigens mag Lego best meer van dat soort 'poppenhuizen' modulars uitbrengen.
Daarmee bedoel ik het feit dat het Haunted House scharnieren gebruikt om de binnenkant te tonen, in tegenstelling tot de andere modulars die je in lagen moet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Je kan natuurlijk ook zelf de modulars modden zodat ze wel scharnieren, alleen zit je dan wel met het scharnier, dat steekt uit en moet dan in de muur van het naastgelegen gebouw passen. Een hoekgebouw wordt dan ook wel een uitdaging om op te delen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Vroegah had ik MEGA veel lego, groot spoor met vanalles erop en eraan, diepladers schepen kranen de hele zooi... toen kwam de computer kijken en is er veel verkocht.. Nu heb ik nog een paar mooie dingen: mobiele kraan en een schip van Mearsk sealand.

Ik vroeg mij af als dat nog iets waard is, 10155 is het nummer. Gebouwd en geen boekjes meer denk ik..

Erg mooi schip maar gewoon nergens ruimte voor de laatste paar jaar om hem neer te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

dudee schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:34:
Vroegah had ik MEGA veel lego, groot spoor met vanalles erop en eraan, diepladers schepen kranen de hele zooi... toen kwam de computer kijken en is er veel verkocht.. Nu heb ik nog een paar mooie dingen: mobiele kraan en een schip van Mearsk sealand.

Ik vroeg mij af als dat nog iets waard is, 10155 is het nummer. Gebouwd en geen boekjes meer denk ik..

Erg mooi schip maar gewoon nergens ruimte voor de laatste paar jaar om hem neer te zetten..
Op Bricklink staat-ie voor 125 Euro, bijna nieuwstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ah de Haunted Mansion. Staat inmiddels al weer een aardig tijdje op zolder in doos. Zodra mijn zolder weer "klaar" is maar weer eens opbouwen, weer een leuk dagje werk :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
CAP-Team schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:38:
Ah de Haunted Mansion. Staat inmiddels al weer een aardig tijdje op zolder in doos. Zodra mijn zolder weer "klaar" is maar weer eens opbouwen, weer een leuk dagje werk :)
Dus inmiddels spookt het op jouw zolder? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Kapoen op 24-07-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
Wow, ik zie nu voor het eerst de Modular series en man man wat vind ik die vet. Precies het soort stijl dat ik tof vind.

Al 10 jaar geen Lego gehad maar als ik die dingen zie begint het weer erg te kriebelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 16-09 11:39
Basekid schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:48:
Wow, ik zie nu voor het eerst de Modular series en man man wat vind ik die vet. Precies het soort stijl dat ik tof vind.

Al 10 jaar geen Lego gehad maar als ik die dingen zie begint het weer erg te kriebelen :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jksJm9woLtr3KO5bXSHAPDBW/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Basekid schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:48:

Moest je er aan willen beginnen, dan raad ik aan om deze eerste aan te schaffen:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10218-1/10218-1.jpg
De zogenaamde Pet Shop is de oudste modular die nog te krijgen is op dit moment, maar hoe lang nog dat weet niemand.

Die duivels mooie foto van Pittie toont veel modulars die helaas niet meer te krijgen zijn aan normale prijzen.

Veel plezier met je eerste aankoop allesinds >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Vanmorgen een mailtje van brickwatch: De pet shop en palace cinema zijn weer leverbaar. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
almightyarjen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:16:
[...]

Op Bricklink staat-ie voor 125 Euro, bijna nieuwstaat...
Bedankt! Dan hou ik hem lekker, mag die nog even langer op zolder stofhappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bedankt voor de tips, en erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de mensen die Lego en fotografie combineren komt er een mogelijk interessant boek uit in het najaar:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/327/19789124290_cb7857fe80.jpg
Bronartikel: thebrickfan.com

Nu ben ik niet meteen een Star Wars fan of zo, maar als ik naar de flickr account kijk van de auteur kan ik niet anders dan bewondering hebben voor zijn werk. flickr van Avanaut

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5337/17729744235_bd8ac03c6e_c.jpgALTERNATE FRAME: The Gruesome Fate of the Six-Who-Were-Lost. by Vesa Lehtimäki, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8092/8455284233_4bca62f2a0_c.jpgLast Ship to Rendezvous Point by Vesa Lehtimäki, on Flickr

[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 27-07-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ohja, die maffe Fin. Die foto's ken ik. Zien er inderdaad erg tof uit. Geloof dat de sneeuw in werkelijkheid gewoon meel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

icemotion schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:53:
Ohja, die maffe Fin. Die foto's ken ik. Zien er inderdaad erg tof uit. Geloof dat de sneeuw in werkelijkheid gewoon meel is. :)
Of wat anders, als hij veel geld heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Fiber schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:01:
Leg er wel even een kleedje onder, stukjes zoeken in het gras op de camping is niet echt leuk...
[TAG]Speedy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:00:
@ NeFoRcE, veel bouwplezier :)

Zelf toch nog 2 Lego hoofden van de Kruidvat actie kunnen bemachtigen, helaas 2 maal de mannelijke variant, maar toch weer wat aankleding voor de Lego kamer :)
Thanks 4 the tip, en dank je! Heb er erg veel zin in! Ze zijn ingepakt en zal eens kijken waar ik ze in de auto verstop zodat vriendinlief ze niet kan vinden :P Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
almightyarjen schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:58:
[...]

Of wat anders, als hij veel geld heeft :X
http://mashable.com/2014/01/28/movie-lego-photography/

Baking powder is het... lig iets heel huis tuin en keuken-igs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
NeFoRcE schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:03:
[...]

[...]

Thanks 4 the tip, en dank je! Heb er erg veel zin in! Ze zijn ingepakt en zal eens kijken waar ik ze in de auto verstop zodat vriendinlief ze niet kan vinden :P Iemand tips? :)
Reservewiel eruit en daar in stoppen :+ Of onder de stoel leggen maar dat ga je gegarandeerd horen.

Makkelijkste is waarschijnlijk al uit de kartonnen doos halen en dan de losse zakjes tussen handdoeken verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

la_fusion schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Reservewiel eruit en daar in stoppen :+ Of onder de stoel leggen maar dat ga je gegarandeerd horen.

Makkelijkste is waarschijnlijk al uit de kartonnen doos halen en dan de losse zakjes tussen handdoeken verstoppen.
Het zit al ingepakt als cadeautjes :P Onder de stoel is inderdaad een idee ja. Horen zal niet gebeuren, de auto zal af-ge-laden zijn met spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Gisteren ter voorbereiding van een nieuwe build even de crawler en Le Mans Racer B-model uit elkaar gehaald. Ik moet wel zeggen dat het ondertussen een uitdaging is geworden om alle sorteerbakken op 1 tafel te krijgen, misschien tijd voor een nieuw systeem?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/xegyi1w8ve8jrpk/IMG_20150727_174523_hdr.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb dat sorteren nooit leuk gevonden, vond het zoeken naar het juiste onderdeeltje in een hoop juist zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:19:
Ik heb dat sorteren nooit leuk gevonden, vond het zoeken naar het juiste onderdeeltje in een hoop juist zo leuk
^^ QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Grotere tafel kopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Laatst online: 11-09 07:52
Van de ikea bakjes kan je de deksels er afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:19:
Laat me dat nu net het meest irritante deel vinden. Bovendien wat je daar in dozen ziet zijn toch al een behoorlijk aantal Technic sets samen. Aangezien sommige stukken maar 10 (andere zelfs 2) keer voorkomen zou me dat heel wat tijd kosten om die net te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik had onlangs het lumineuze idee om mijn collectie 1 stud cirkels te sorteren en per kleur op elkaar te klikken. Verdorie dat waren er best veel voor slechts twee handen vol :p
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/614121.jpg
Gek genoeg was dit hersenloos klusje wel rustgevend :D

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 28-07-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
zezke schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Laat me dat nu net het meest irritante deel vinden. Bovendien wat je daar in dozen ziet zijn toch al een behoorlijk aantal Technic sets samen. Aangezien sommige stukken maar 10 (andere zelfs 2) keer voorkomen zou me dat heel wat tijd kosten om die net te vinden.
Precies, alleen een gek gaat zoeken in een grote berg naar een klein Technic onderdeeltje waarvan je weet dat je er maar 2-5 hebt.

Ik gok dat ik hier van het moderne Technic spul minimaal 20.000 parts heb in bakjes en dan tel ik de opgebouwde modellen of m'n oude Technic en gewone Lego niet mee (die allemaal op zichzelf al goed zijn voor minimaal 10.000 parts). Je hebt "leuk zoeken": 5-10 soorten onderdelen per bakje of compleet geschift 2-5 onderdelen zoeken in een berg van 20.000 parts.

Wat betreft een beter opberg systeem: ladekastjes, ik gebruik nog steeds die van de Bart Smit van een drol, werkt nog steeds prima.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 28-07-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Een ladekastje heeft ook zijn nadelen, het laatje raakt op een gegeven moment vol, dus moet je nog een laatje ernaast vrijmaken, etc, etc. Voordeel is wel dat je verticaal opbergt, en het dus relatief weinig ruimte neemt rond je bouwplek. Maar voor de sorteerbakken is er een ideaal systeem van allit, de europlus flex serie. hier kan je die voor een redelijke prijs krijgen (ook hier al eens eerder gepost)

Het voordeel van Allit is dat je de vakjes uit de doos kan nemen, dus je hoeft niet de hele assortimentsdoos op tafel te hebben, alleen wat je nodig hebt. Ik vindt sorteren het minst leuke aan het bouwen, maar met de hoeveelheid lego die ik nu in huis heb, moet ik wel sorteren om iets terug te kunnen vinden.

Oh crap, dit gaat geld kosten:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurobricks.com/forum/uploads//gallery/album_21/gallery_2351_21_251922.jpg

Series 14 minifigures, deze keer een hoop spooky figs, just my kinda thing. :P

[ Voor 12% gewijzigd door FiXeL op 28-07-2015 14:34 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

cool, wanneer komt die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Volgens Thebrickfan komen ze in september uit.
There have been small reveals here and there the past couple of months regarding a couple of the characters from the Series 14 LEGO Collectible Minifigures: Monsters (71010). Today, an anonymous reader has sent me an image of the official leaflet that will be in the Series 14 LEGO Collectible Minifigures: Monsters (71010) which shows off all 16 of them with their accessories including a couple of characters which we haven’t seen before. According to an Argos ad, Series 14 is scheduled to be released in September. Thanks to the anonymous emailer for the image.

1. Werewolf
2. Zombie Pirate
3. Crazy Scientist
4. Wacky Witch
5. Plant Monster
6. Fly Monster
7. Spectre
8. Zombie Cheerleader
9. Tiger Woman
10. Gargoyle
11. Skeleton Guy
12. Monster Rocker
13. Zombie Businessman
14. Banshee
15. Square Foot/Bigfoot
16. Spider Lady

- See more at: http://www.thebrickfan.co...age/#sthash.k1Xhorzb.dpuf

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuk te combineren met de komende Scooby Doo sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand enig idee of er van dit soort projecten handleidingen te downloaden zijn?

http://www.mocpages.com/moc.php/317745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Oh man.. dat wordt inderdaad wel weer een aantal van die bags aanschaffen.. horror figures!! love em!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
Iemand enig idee of er van dit soort projecten handleidingen te downloaden zijn?

Meestal niet eigenlijk, er zijn vrij weinig MOC handleidingen beschikbaar. Voor Technic kan je wel eens naar Sheepo zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
icemotion schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:51:
Oh man.. dat wordt inderdaad wel weer een aantal van die bags aanschaffen.. horror figures!! love em!
Er zijn wel winkels die een volledige set aan jou verkopen, maar dan heb je natuurlijk niet de originele zakjes vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Holy shit :D
http://veiling.catawiki.n...ures-10196-grand-carousel
De Grand Carousel 10196...wordt nu 1950 euro op geboden, near mint.
En ik dacht dat de City Monorail gewild was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:

http://rebrickable.com
http://www.vayamenda.com/
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=50708
http://depot.bricksngears.com/ldd
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=41226

moet je even zoeken, misschien staat er zoiets tussen de links
lxf files downloaden, laden in lego designer en maak handleiding drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Het kan (en zal) aan mij liggen. Maar waarvoor kopen jullie die minifigures?
Stallen jullie die dan uit of gebruik je ze net voor in MOCs?

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

de meeste stallen ze uit.

Deze nieuwste lijn ga ik in combo met Scooby Doo uitstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

nagasy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:53:
Voor mij zitten er nog wel eens minifigs bij die passen bij het onderwerp van de video. Maar ik koop ze altijd achteraf via Bricklink (voor veel te veel Euro's :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Dat doe ik meestal ook, maar bij de meeste collectable minifig series zitten er maar een paar tussen die ik leuk vindt. Bij deze serie is het net andersom. :) Dit gaat leuk staan bij mn haunted house, en idd de komende scooby doo sets. Ecto-1 mag er ook bij, net als 4 gillende ghostbusters. >:)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:52:
Holy shit :D
http://veiling.catawiki.n...ures-10196-grand-carousel
De Grand Carousel 10196...wordt nu 1950 euro op geboden, near mint.
En ik dacht dat de City Monorail gewild was :X
:o
En dat is nog een realistische prijs ook...
Misschien toch maar gaan investeren in Lego...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:27

Kraz

Saving the world

Was deze al een keer voorbij gekomen?
Wat een werk! en wat mooi!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RadluR8vbDI]

[ Voor 6% gewijzigd door Kraz op 29-07-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
nagasy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:53:
Zelf ben ik geen verzamelaar van minifigs, maar ik moet toegeven dat het leuk is om de weinige die
ik toch verkregen heb in mijn modular straat te planten. Dat geeft het geheel meteen wat meer leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Kapoen schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:02:
[...]

Er zijn wel winkels die een volledige set aan jou verkopen, maar dan heb je natuurlijk niet de originele zakjes vermoed ik.
Mjah en het haalt toch een beetje de magie weg.. ik hou wel van random.. de 'spanning' van wat er in het zakje zit.. inclusief de teleurstelling als je 3x achter elkaar dezelfde open maakt.

En ik hoef ook niet per se de hele set denk ik.. maar wel gewoon een aantal, staan leuk bij mijn Haunted Mansion en Ecto-1 (wat ik al meer mensen heb horen roepen hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

icemotion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Mjah en het haalt toch een beetje de magie weg.. ik hou wel van random.. de 'spanning' van wat er in het zakje zit..
En daarom is het ook een geniale zet van Lego om die dingen op de markt te brengen: "spaar ze allemaal"-syndroom e.d. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En tegenwoordig krijg je bij elke collectible minifig een code waardoor je dat figuurtje kan spelen in een of andere game (niet Dimensions). Daar was ik achter gekomen toen ik mijn enkele impuls aankoop zakjes reeds in de vuilbak had gekieperd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik heb die rode city monorail nog ergens liggen. Toch maar eens kijken of die nog heel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb laatst voor the fun de carousel sound brick gekocht. Wie weet bricklink ik het ooit bij elkaar. De 8 cloths zal ik zelf maken totdat ik ze ooit normaal geprijsd vind.

[ Voor 26% gewijzigd door Suli op 29-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 16-09 11:39
Sulaine schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:54:
Heb laatst voor the fun de carousel sound brick gekocht. Wie weet bricklink ik het ooit bij elkaar. De 8 cloths zal ik zelf maken totdat ik ze ooit normaal geprijsd vind.
180 euro :o

Voor de grap :P

http://alpha.bricklink.co...5&O={"color":"85","ii":1}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Kraz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:49:
Was deze al een keer voorbij gekomen?
Wat een werk! en wat mooi!

[video]
Echt heel gaaf. :Y
Verhoudingen zien er ook goed uit, die jongen komt er wel...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Ik weet dat Lego niets met rationaliteit te doen heeft en dat is ook goed zo, want deel van de ontspanningsfactor. Maar er zijn toch grenzen, ik zie op de price guide van Bricklink dat die dingen dus echt voor dat geld verkocht worden!

Sorry, maar onafhankelijk van het feit of je het geld nu hebt of niet, en onafhankelijk daarvan dat ik weet dat het een kick en dus ontspanning teweegbrengt als je stuk voor stuk een set of moc bij elkaar verzameld, maar 180 Euro? Voor muziek in de Carousel? Daar koop je een complete Modular voor :X

...

Edit: dit geluid dus. Windows Media Player plugin nodig. Het is wel een leuk geluidje! Maar voor €12,86 per seconde niet meer :'). Niet persoonlijk nemen @ Sulaine.

[ Voor 10% gewijzigd door MaanBanaan op 29-07-2015 17:01 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)