Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:46

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

aerofreak schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:23:
Dit kan toch niet kloppen? :|
Even voor de duidelijkheid, 319 euro voor een 10242 mini Cooper. Ik mag aan nemen dat dat fout is 8)7
Hij is op de site van lego zelf gewoon leverbaar voor €99,-

Of als je hem nog iets voordeliger wilt: brickwatch

[ Voor 11% gewijzigd door SandaX op 26-06-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

aerofreak schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:23:
Dit kan toch niet kloppen? :|
Even voor de duidelijkheid, 319 euro voor een 10242 mini Cooper. Ik mag aan nemen dat dat fout is 8)7
Past beter in het 'aanbiedingen' topic... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:33
De designer video van de F40, met meer (interne) details :)

Je krijgt ook een zicht op de nieuwe onderdelen die voor deze set gemaakt zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 26-06-2015 09:43 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 16-09 08:02

Kraz

Saving the world

Kapoen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:43:
De designer video van de F40, met meer (interne) details :)
[video]

Je krijgt ook een zicht op de nieuwe onderdelen die voor deze set gemaakt zijn.
Ziet er leuk uit! Gaat erbij op de 'wannahave-lijst'

*DIe kerel heeft wel een enorme tourette-oogknipper-twitch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Gelukkig hebben ze de A en C stijl als geprint onderdeel gemaakt (was eerst bang voor een Mini oplossing), blijf het wel een grote misser vinden dat ze de zijramen van het orgineel er niet in hebben en dat de voorruit en met name de achterruit veel te donker is, had imho beter Tr Clear ipv smoke kunnen zijn.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik vind de F40 op zich niet slecht, maar de gekozen schaal vind ik wel een gemiste kans. Net wat grotere schaal (denk aan Le Mans auto wielen als schaal) en er hadden veel meer details in gekund en geen lelijke oplossingen zoals de stijlen achter de deuren of een schuin naar binnenlopende achtervleugel ipv dit kaarsrechte ding.

Sticker scheef op het stuur in een officiele Lego video jeukt ontzettend aan m'n sticker OCD trouwens, als ik ze al plak, doe ik ze wel superstrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:32:
Sticker scheef op het stuur in een officiele Lego video jeukt ontzettend aan m'n sticker OCD trouwens, als ik ze al plak, doe ik ze wel superstrak.
Heb je daar een bepaalde techniek voor? Bij mij lukt het plakken van stickers niet altijd even goed ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 21:54

_Ernst_

Mark It Zero!

Er waren weer een paar ladingen blokjes binnen gekomen, dus er kon weer gebouwd worden :P

Ben begonnen met het hoogste gedeelte van de centrale waar de schoorsteen bovenop komt te staan. De afmetingen irl kwamen wel mooi overeen met een paar standaard lego onderdelen. Zo kwam een 32x32 base plate perfect overeen met de afmetingen van de daken en bekleed ik de buitenwanden met witte 1x8 bricks met daartussen grijze plates om de betonnen elementen na te maken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GAID22zhzSGtKE3Sdkn5Sdbt/full.jpg

Zoiets moet het worden (alleen dan met nog onvoltooide sarcofaag):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YlSGlWXkasNfGkV01qBKfnmC/full.jpg

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

vandaag me 30kg lego binnen gekregen, zit er ook van dat fakespul tussen. Dat wordt een leuke uitzoek klus hoewel je die neptroep heel erg snel eruit vist. Het is wel een erg grote stapel dus dat wordt dagenlang sorteren op kleur eerst maar eens om de bomen van het bos te scheiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:24:
[...]

Heb je daar een bepaalde techniek voor? Bij mij lukt het plakken van stickers niet altijd even goed ;(
Geen idee of ik dit een 'techniek' moet noemen, maar goed.

De meest lastige zijn ronde stickers op ronde ondergrond, maar 9 van de 10x lukt het me door de rand van de onderste helft te pakken en de bovenste helft (dus zo'n 180 graden) uit te lijnen met de randen van het ronde onderdeel. 1 van de 10 gaat die scheef, krijg ik hem er altijd wel netjes af omdat de kant waar m'n vingers de sticker vasthield nog niet is aangedrukt. Of in het geval van een 1x1 ronde sticker, 'veeg' ik dat ding naar het midden.

Alle andere stickers met rechte zijdes doe ik eigenlijk hetzelfde, maar dan met het oog op het uitlijnen van de 4 randen tov het onderdeel.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 27-06-2015 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:24:
[...]

Wat ik iemand eens heb zien doen on een telecomwinkel (plakken beschermfolie, ook zo'n precies klusje):
Gewoon een stukje van dat kopieerplakband op de folie / sticker plakken. Dan de plaklaag er af, en dan rustig positioneren mbv dat stukje plakband. En als ie zit trek je dat plakbandje er zo weer af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bedankt voor de tips Appie en Eagle, ik zal het bij de komende gelegenheid proberen in de praktijk om te zetten. Hopelijk komt dat niet te gauw, want ik ben niet zo'n fan van stickers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Heb eens een vraagje, ik heb nu al heel wat wegenplaten gezien maar nog nooit met blauwe strepen? van welk jaar waren die? Of zouden het misdrukken zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Blauwe strepen :? Ik ben zelf van 1977 maar dat zegt me niks. Heb je een foto?
Kan natuurlijk ook namaak zijn. Patent is niet beperkt tot blokjes ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zelf van van 1969 en heb ze ook nog nooit gezien :) krijg je met opkopen mega partijen.... denk ik
Ik heb zo'n vermoeden dat het heel zwaar verkleurd is maar zeker weten doe ik niet. Dit is een van de drie platen maar dan met nog een helder stuk groen (zoals het hoort) erin.Klik Hier voor plaatje

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 30-06-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das gewoon zwaar verkleurd idd. Kijk maar bij de zebra, daar is ie nog wat groen.
Wel een unieke grondplaat zo, doet het vast goed bij iemand die Amsterdam na wil bouwen. Iets met blauwe zones enzo :P

Edit: hij is goed krom ook zeg :X oh well, dat pas ook wel bij Amsterdam met die NZ lijn :+

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 30-06-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ja ik kreeg eerst stapel die ondergekalkt met verf waren... dus ik klagen en heb deze nagestuurd gekregen inclusief gratis verkleuringen :+ maar heb voor vele weken uitzoekwerk is soort van therapie maar dan kost het minder lol. weet niet eens of de twee treinen die erbij horen te zitten compleet zijn maar beetje bij beetje wordt alles uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
_Ernst_ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:29:
Er waren weer een paar ladingen blokjes binnen gekomen, dus er kon weer gebouwd worden :P

knip...
Ziet er goed uit. Wat is je budget? Want als ik dat zo zie dan heb je geen kleine hoeveelheid lego nodig. :9

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Review/bouwverslag van de 42043 Mercedes-Benz truck met kraan:link
Het Technic vlaggenschip model voor dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/476/19200282962_09f25877ac_c.jpg
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik vind de F40 toch ook wel hoekig, maar toch gaat hij er wel komen als aanvulling op de T1 en Mini...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:06

DYX

Oeee! die Mercedes-Benz truc gaat zeker wel op de verlanglijst :D Zit nog even te twijfelen of ik ook nog de MK crane ga halen, maar deze komt er zeker.

De F40 ben ik niet extreem van onder de indruk, maar persoonlijk heb ik niet veel met de gehele Creator line behalve de modulars. Hij is wat extreem hoekig voor mijn smaak en ziet er wat 'simpel' uit aan de buitenkant. Het origineel staat ook niet bekend om zijn afgeronde hoeken, maar toch.

[ Voor 49% gewijzigd door DYX op 01-07-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik vind de wielen van de Mercedes truck een beetje klein...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zie ik dat goed? Eindelijk weer luchtdruk ipv die lelijke draaibare actuators? Nice!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
almightyarjen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:08:
Ik vind de wielen van de Mercedes truck een beetje klein...
Nee die truck is groot :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
lego angry birds. Lego stapt voor mijn gevoel echt in alles wat los en vast zit
http://kotaku.com/so-that...ter&utm_medium=Socialflow

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Is al eerder gemeld in dit topic, maar de wielen zijn prima op schaal, want de Arocs is geschikt voor offroad. Voor road vehicles (en dus lagere wielkasten) moet je bij de Actros zijn.

En ik zou het ook eigenlijk geschift vinden dat mensen bij Lego niet de schaal van hun model baseren op de gekozen wielmaat, zoals praktisch iedereen doet bij een (Technic) MOC. Schiet me ook geen set te binnen waarbij ik dacht: wielen zijn te klein (Technic dan, de rest volg ik niet zo), bucket dan weer wel, van de wheel loader (8265 geloof ik) voor de Volvo loader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik hou het maar bij treinen, die hebben altijd dezelfde wielen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, vierkante :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 02-07-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
almightyarjen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:02:
Ik hou het maar bij treinen, die hebben altijd dezelfde wielen :P
Meld dat aan mensen met een incomplete 7750 :P

Die Arocs ziet er geweldig uit, gaat er zeker komen en hopelijk ga ik hem ook echt bouwen. B-model ziet er trouwens ook goed uit.
Enige wat me wel negatief op valt is dat het lijkt dat de kraan niet mooi achter de cabine opgevouwen kan worden (alla 8258), hij steekt wel een heel eind uit.

Nog over de wielen, het vergelijk met de Volvo loader wielen in die review :o

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Sinds dit model bekend is, begon ik er ook op te letten in real life waarom die kraan niet opgevouwen is achter de cabine (lang leve Utrecht, de eeuwige bouwput), maar dit soort wagens (met dezelfde schep als het Lego model) zie ik eigenlijk altijd met de kraan over de lengte van de laadbak. Ik vraag me alleen af of dat bij deze ook een beetje netjes kan, voor mijn gevoel is de kraan daarvoor te hoog en te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die variant is er idd ook nog, zie ik ook terug bij het real life voorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2892/11518159186_c9d81a2275_b.jpg

Maar de basis van de kraan steekt bij het Lego exemplaar een eind boven de cabine uit en ziet er fixed uit voor zover ik kan beoordelen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:02

Maximus

There is no substitute

Heeft iemand al een idee wanneer de pre-order open gaat voor de F40? Kan me dit van de Mini niet meer herinneren en ben benieuwd wanneer ik kan bestellen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
half juli begint de verkoop aan VIPs, vanaf 1 augustus ligt ie in de normale winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
De VIP Pirate set is nu leverbaar: http://shop.lego.com/en-NL/Free-VIP-Pirates-Set

Begrijp alleen niet helemaal of je hem bij iedere bestelling van 55,- krijgt, of alleen als je iets uit de pirate-serie bestelt..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
keverjeroen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:56:
De VIP Pirate set is nu leverbaar: http://shop.lego.com/en-NL/Free-VIP-Pirates-Set

Begrijp alleen niet helemaal of je hem bij iedere bestelling van 55,- krijgt, of alleen als je iets uit de pirate-serie bestelt..
hij komt er al bij als je boven de 55 euro zit maakt dus niet uit wat je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
leosand schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:09:
[...]

hij komt er al bij als je boven de 55 euro zit maakt dus niet uit wat je besteld.
Goede rede om deze week maar weer eens te bestellen bij onze grote vrienden uit Denemarken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb zo'n piraten setje gekregen bij mijn gemengde aankoop van Duplo, Juniors en City (space).

Toch fijn, voor andere mensen inkopen doen en al de voordelen zelf mogen houden :)

*edit* Ik heb begrepen dat de piraten actie slechts tot 7 juli loopt, dus niet te lang wachten als je ook zo'n doosje wil.

*edit2* het zou kunnen dat de actie tot 11 juli loopt, S@H en de PDF kalender van de winkel in Wijnegem vermelden een andere datum.

[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 03-07-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Zijn er meer mensen die de pirates chess set hebben gekocht toen hij voor de eerste keer te koop was? Dat blijkt namelijk een uniek set te zijn, de boxart en de instructies zijn verkeerd geprint!

Zoek de verschillen:
1st gen:
Afbeeldingslocatie: http://static4.custojusto.pt/mi/play/8938344766-lego-40158-tabuleiro-de-xadrez-pirata-pirates.jpg

2nd gen:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/81CbuztBuFL._SX522_.jpg

Zie ook: http://community.brickpic...indComment&comment=448803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Hmm, die eerste is toch juist wél goed?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Egocentrix1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:18:
Hmm, die eerste is toch juist wél goed?
Vakje linksonder vanaf beide spelers gezien moet wit zijn. Dus de 2e is de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Het is dus geen schaakbord? Bij een schaakbord zit linksonder het donker gekleurde vakje.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Het is heel simpel. Iedereen die de film 'Lang leve de Koningin' heeft gezien, weet dat de witte koningin links naast de koning staat, en met een witte jurk op een witte tegel, want dat staat zo leuk :P

Daaruit volgt dan weer dat het vakje linksonder zwart moet zijn.

Edit: even een linkje opgezocht: https://youtu.be/220DHc0Ii2I?t=22m10s

[ Voor 12% gewijzigd door Egocentrix op 05-07-2015 22:08 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Met het vakje linksonder wit wordt nu verkocht denk ik. De afbeeldingen op lego.com hebben iig linksonder een wit vlak. En je zou denken dat als ze de hele doos en de instructies aanpassen, ze ook het plaatje op hun site wel vervangen.

Maar inderdaad als ik Google op schaakbord, zou het andersom moeten zijn!?

[ Voor 35% gewijzigd door keverjeroen op 06-07-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor die, die niet op de Arocs willen wachten, heeft Valuebrick.at weer zo'n voorbestelactie. Je kunt hem voor € 155,99 kopen, daar komen dan noch nog € 9,95 verzendkosten bij naar .nl.

Uit ervaring weet ik dat je hem na 1-2 maanden wachten en slim combineren van acties ook wel voor ~ € 140,- gaat vinden. Hoe kom ik daarop? Adviesprijs is € 199,99, net als de 42009, en die heb ik zelf voor €136,- nochwat nogwat kunnen kopen :). Maar die € 155,99 is sowieso onder de regulaire straatprijs, die denk ik 170-180 zal gaan zijn, en dus een prima prijs.

[ Voor 1% gewijzigd door MaanBanaan op 06-07-2015 15:29 . Reden: Rechtschreibfehler O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nog en nogwat ;)
Noch is bij vlees noch vis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Potverdikkeme, bedankt, de taalverloedering laat z‘n sporen achter na zoveel jaar Duitsland O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Jammer dat ik momenteel een huis aan het verbouwen ben en geen geld over heb.. die Arocs is namelijk zo gaaf en volgens mij gaat daar als minder geoefend LEGO-bouwer nog wel mooi wat uur aan bouwtijd in zitten :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
NoepZor schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:59:
Jammer dat ik momenteel een huis aan het verbouwen ben en geen geld over heb.. die Arocs is namelijk zo gaaf en volgens mij gaat daar als minder geoefend LEGO-bouwer nog wel mooi wat uur aan bouwtijd in zitten :)
Dat is best mogelijk ja ;) Mijn eerste Technic set na mijn dark ages was de 42009 MKII.
In de bouw van die set zijn inderdaad ettelijke uurtjes gekropen. Niet alleen omdat ik in geen twintig jaar meer gebouwd had, maar ook omdat ik tijdens m'n jeugd nooit Technic sets van die grootte (als die er al waren) had 'gekregen van de Sint' :)

Sowieso bouw ik de laatste tijd iets minder efficiënt. De eerste modular die ik in elkaar stak (pet shop) deed ik met een doorgedreven sortering van de blokjes (informaticus/tweaker kramp vrees ik), tegenwoordig 'graai' ik liever door een berg blokjes 'like the good old times' ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 07-07-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik heb vorig jaar de 42024 in elkaar gezet, maar die is wat kleiner dan de Arocs en ook minder geavanceerd qua mechanica. Dat neemt altijd meer tijd in beslag dan rechttoerechtaan grote blokken aan elkaar klikken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Woei. 7814 onderweg, compleet en inclusief goed uitziend boekje. Voor 25 ex verzenden is dat een steal :)
* The Eagle afvinken doet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Leuke vondst :) Passen die oude 12V wagons ook op de nieuwere sporen, of zijn er aanpassingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Kapoen schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:34:
Leuke vondst :) Passen die oude 12V wagons ook op de nieuwere sporen, of zijn er aanpassingen nodig?
Alle Lego-sporen hebben de zelfde breedte, dus dat past altijd. Stroomvoorziening is wel veranderd in de tijd (12v, 9v, batterij, extra middenrail, stroom op spoor, remote control, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wel geinig iemand in de weer geweest om een lego minituur versie te maken van jurassic world

http://kotaku.com/microsc...ter&utm_medium=Socialflow

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

keverjeroen schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Alle Lego-sporen hebben de zelfde breedte, dus dat past altijd. Stroomvoorziening is wel veranderd in de tijd (12v, 9v, batterij, extra middenrail, stroom op spoor, remote control, etc)
Klopt, maar daar heb je met een wagon vrij weinig last van ;)
Hooguit zullen de magneetjes niet helemaal passen (geen idee, dit is mijn eerste 12v era wagon), maar dat merk ik vanzelf :)

* The Eagle heel blij mee, met een complete 7814 en 7834 (overweg) heb ik nu de twee modellen uit mijn jeugd hier staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Wii4all schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:55:
Wel geinig iemand in de weer geweest om een lego minituur versie te maken van jurassic world park

http://kotaku.com/microsc...ter&utm_medium=Socialflow
Ftfy ;)

Niks ten nadele van Jurassic World, leuke film en ik vind die Lego sets ook wel lollig, maar Jurassic Park blijft jeugd sentiment en dit is duidelijke gebaseerd op de eerste film (staat zelfs in het artikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Nog een andere grote Technic set die dit jaar uitkomt, de Technic Crawler Crane:
joetjuub speed build filmpje
Het ding ziet er vooral... groot uit, voor de rest is het een twijfel geval. Vergeleken met de Mercedes Arocs vind ik deze niet zo mooi.

Voorts komt er blijkbaar ook nog een vrij grote Ninjago (display) set aan, met zo'n 2000+ blokjes:

bron 1 op brickset.com
bron 2 op eurobricks, met meer fotos
Ninjago, niet mijn kopje thee, maar misschien zijn er hier wel liefhebbers ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 09-07-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Heb met de LEGO store in Keulen gebeld omtrent de Ferrari F40:
  • Verkoop start op 15 juli voor de VIP early access, online verkoop start dan ook;
  • Er is geen additionele promo zoals de mini Mini voor de F40, alleen reguliere promotional.
Even als achtergrond info.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Die Ninjago set is wel tof gedaan, maar denk dat ik toch liever een modular heb.. oh de keuzes.. wat te halen met mn verjaardagsgeld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Maximus schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:27:
Heb met de LEGO store in Keulen gebeld omtrent de Ferrari F40:
  • Verkoop start op 15 juli voor de VIP early access, online verkoop start dan ook;
  • Er is geen additionele promo zoals de mini Mini voor de F40, alleen reguliere promotional.
Even als achtergrond info.
Bedankt voor de info Maximus _/-\o_ Langs de ene kant is het jammer dat er geen speciale polybag komt, anderzijds verlicht het wel de druk om meteen te moeten bestellen. Als ik mij niet vergis moest je voor de mini mini tijdens de eerste twee weken na de launch bestellen.
icemotion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:13:
Die Ninjago set is wel tof gedaan, maar denk dat ik toch liever een modular heb.. oh de keuzes.. wat te halen met mn verjaardagsgeld xD
Augustus wordt een dure maand als je je een beetje laat gaan.De Big Bang Theory set, Mercedes Arocs, deze Ninjago set, eventueel nog wat Scooby-Doo sets. Ik beklaag de liefhebbers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kapoen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:53:
Nog een andere grote Technic set die dit jaar uitkomt, de Technic Crawler Crane:
Het ding ziet er vooral... groot uit, voor de rest is het een twijfel geval. Vergeleken met de Mercedes Arocs vind ik deze niet zo mooi.
...
Gaaf ding. Alleen jammer dat er geen IR remote op zit. Of is dat wel voorbereid als optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Geen idee, sorry. Technic is niet echt mijn expertise, maar het lijkt mij dat het model zo'n mastodont is dat wijzigingen wel mogelijk zijn.

*edit*: review van de Big Bang Theory set die op 1 augustus verschijnt: brickset artikel
Deze set blijft nog steeds een twijfelgeval voor mij, 60 euro blijft veel geld voor een paar minifigs.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/443/19357044258_75577c1190_z.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Kapoen op 09-07-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vind hem wel erg leuk, en ik ben fan van TBBT :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Hij is inderdaad best leuk gedaan en erg lijkend op het oorspronkelijke idee, maar wel een hoop geld. Nog 10 euro duurder dan de Ghostbuster set die uit meer onderdelen bestaat is wel fors voor zo'n kleine set. Wel goed dat bijna alle decals geprint zijn.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:06

DYX

Kapoen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:53:

Voorts komt er blijkbaar ook nog een vrij grote Ninjago (display) set aan, met zo'n 2000+ blokjes:
[video]
bron 1 op brickset.com
bron 2 op eurobricks, met meer fotos
Ninjago, niet mijn kopje thee, maar misschien zijn er hier wel liefhebbers ;)
Ik zag hem gisteren ook op Brickset voorbij komen en heb helemaal niks met Ninjago, maar deze ziet er toch wel heel erg netjes uit. Als ik in een gekke bui ben en zie hem voor een goede prijs komt hij er misschien ook nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Binnenkort gaan mijn vriendin en ik op vakantie, tussen alle kampeershit wil ik dan wat ruimte overhouden voor een doos(je) lego voor haar, en een dooos(je) lego voor mij. Dacht zelf aan zo'n 20-30 euro per persoon. Zodat we ons een avondje kunnen vermaken op de camping. Iemand suggesties? Zij vind een auto oid wel leuk, en ik uiteraard technic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Kapoen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:11:
Geen idee, sorry. Technic is niet echt mijn expertise, maar het lijkt mij dat het model zo'n mastodont is dat wijzigingen wel mogelijk zijn.

*edit*: review van de Big Bang Theory set die op 1 augustus verschijnt: brickset artikel
Deze set blijft nog steeds een twijfelgeval voor mij, 60 euro blijft veel geld voor een paar minifigs.
[afbeelding]
Vind de set wel erg prijzig, kun je nog beter voor de Wall-E set gaan. Vind de BBT set ook niet heel special, ondanks dat de serie wel geniaal is.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Maximus schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Vind de set wel erg prijzig, kun je nog beter voor de Wall-E set gaan. Vind de BBT set ook niet heel special, ondanks dat de serie wel geniaal is.
Ik zit op ongeveer dezelfde golflengte. Ik vind de serie leuk, maar je kan euro's slechts éénmaal uitgeven jammer genoeg. Dus moet ik kiezen, en dan is Wall-E ook een optie :)

Daarbij, met wat geluk kan je binnen een jaar deze set aankopen bij Lego met een flinke korting. Ik was onlangs in de Lego shop te Wijnegem, en de exo suit lag daar op een pallet display (te samen met andere EOL producten) aan 25 euro/stuk. Net alsof ze ze aan de straatstenen nog niet kwijt raakten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Geweldige ervaring met de Lego-shop deze week. Ik had vorige week wat besteld, zodat ik de retro-piraat er bij zou krijgen. Pakket kwam op een snikhete dag binnen, doos voelde alsof hij uit een oven kwam. Toen ik hem open maakte zag ik meteen dat het verzegeling-stickertje van het piraten-doosje los was.. :-( Hij wilde ook niet meer lekker plakken, alsof hij los 'gezweet' was.. Normaal niet zo erg, maar wel bij een collectors item dat ik dicht wil houden.

Mailtje er aan gewaagt aan Lego en ja hoor, binnen een week opnieuw een pakketbezorger aan de deur met een nieuw piraten-doosje, vers uit Duitsland mét een goede verzegeling! Heerlijk zo'n service! Niet moeilijk doen, geen vragen stellen, geen alternatieven bieden, gewoon goed oplossen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dus nu heb je 2 doosjes! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Yep.. Ik zou dolgraag de gene met onjuiste verzegeling retour willen sturen hoor, maar Lego vraagt daar niet om. Overigens altijd goede ervaringen met Lego. Een keer missende onderdelen gehad, en 2 keer kapotte stikkers, iedere keer netjes nagezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19:54
Jups, hier ook alleen maar goede ervaringen, zelfs op een missend stukje rupsband van een 2e hands Indiana Jones set..

Voor mijn 8880 supercar heb ik het via Bricklink gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
keverjeroen schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:10:
[...]

Yep.. Ik zou dolgraag de gene met onjuiste verzegeling retour willen sturen hoor, maar Lego vraagt daar niet om. Overigens altijd goede ervaringen met Lego. Een keer missende onderdelen gehad, en 2 keer kapotte stikkers, iedere keer netjes nagezonden.
Terugsturen is voor hun meer werk dan het oplevert, dus doen ze daar zeker niet moeilijk over (en ze verdienen er genoeg aan) Ik heb het zelf ook een keer gehad dat ik een bestelling van een ander kreeg (4 minifig ijsblokjes vormen) en toen lego gebeld heb dat het niet klopt. De telefonist kon idd zien dat er iets mis gegaan was, en ik kreeg later alsnog mn order. Toen ik vroeg wat ik met de vormpjes moest doen: Och meneer, houdt u die maar.... Niet dat ik er gebruik van maak, maar misschien leuk om weg te geven. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
FiXeL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Terugsturen is voor hun meer werk dan het oplevert, dus doen ze daar zeker niet moeilijk over (en ze verdienen er genoeg aan) Ik heb het zelf ook een keer gehad dat ik een bestelling van een ander kreeg (4 minifig ijsblokjes vormen) en toen lego gebeld heb dat het niet klopt. De telefonist kon idd zien dat er iets mis gegaan was, en ik kreeg later alsnog mn order. Toen ik vroeg wat ik met de vormpjes moest doen: Och meneer, houdt u die maar.... Niet dat ik er gebruik van maak, maar misschien leuk om weg te geven. :)
Hoor ik daar een giveaway? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Voor vrienden en kennissen met kids enzo... Verzenden is niet gratis. :P

edit: Sneak peek van mn nieuwste GoH bouwwerk: (nog WIP)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jLnSA5fks8p9Tp4oXp0BKx81/medium.jpg

:)

[ Voor 62% gewijzigd door FiXeL op 11-07-2015 18:28 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FiXeL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:24:
Voor vrienden en kennissen met kids enzo... Verzenden is niet gratis. :P

edit: Sneak peek van mn nieuwste GoH bouwwerk: (nog WIP)

[afbeelding]

:)
Ziet er weer goed uit! Is dat kasteel uit een set of is het een eigen creatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Het is een eigen interpretatie van de buitenmuren van de stad Shadowmere in Nocturnus. Geen set, slechts de stad van een collega-GoH-bouwer.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
FiXeL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:00:
Het is een eigen interpretatie van de buitenmuren van de stad Shadowmere in Nocturnus. Geen set, slechts de stad van een collega-GoH-bouwer.
Holy crap dude.
Dat ziet er echt goed uit!

Had je alle steentjes die je nodig had al liggen, of heb je nog heel veel moeten bijbestellen?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Thnx! :) Het meeste had ik al liggen, maar tijdens het bouwen toch wat extra zwarte stenen besteld, en extra minifigs voor op de muur. Die had ik op zich wel, maar die heb ik ook weer nodig voor het legertje wat door die poort heen moet... Vandaag de laatste beplanting geplaatst, al het groen wat ik heb aan grasplantjes en bladeren zit er nu op. Nu nog wat detaileren en de stad achter de muur een levendig karakter geven met wat minifigs.

Helaas ook een bricklink verkoper tegen gekomen die wel invoiced, maar niks verstuurd... :( Nu het 2e mailtje verstuurd met ultimatum, indien ie binnen 48 uur niet reageert ga ik een non-responsive seller alert melden bij bricklink. Tis maar een ordertje van €8,50, maar ik heb betaald en wacht nu onderhand 2 weken op mn spullen...

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FiXeL schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:47:
Thnx! :) Het meeste had ik al liggen, maar tijdens het bouwen toch wat extra zwarte stenen besteld, en extra minifigs voor op de muur. Die had ik op zich wel, maar die heb ik ook weer nodig voor het legertje wat door die poort heen moet... Vandaag de laatste beplanting geplaatst, al het groen wat ik heb aan grasplantjes en bladeren zit er nu op. Nu nog wat detaileren en de stad achter de muur een levendig karakter geven met wat minifigs.

Helaas ook een bricklink verkoper tegen gekomen die wel invoiced, maar niks verstuurd... :( Nu het 2e mailtje verstuurd met ultimatum, indien ie binnen 48 uur niet reageert ga ik een non-responsive seller alert melden bij bricklink. Tis maar een ordertje van €8,50, maar ik heb betaald en wacht nu onderhand 2 weken op mn spullen...
In dat soort gevallen is het idd nog irritanter dat je bricks niet op tijd krijgt dan die 8,50 Euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FiXeL schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:47:
Mag je geen extra minifigs 'photoshoppen'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:00
Indrukwekkend, misschien hadden ze wel de 42009 er even naast kunnen zetten om de grootte wat beter te kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Indrukwekkend...

Die gaat hier binnenkomen, al weet ik niet waar ik dat bakbeest moet laten, de 42009 past net op een kast.

Jammer van de "tillen" beelden, draaien over de truck cabine, dat is een NO-NO, nooit het eigen voertuig in gevaar brengen, je wil altijd weg kunnen, ook al kost het een 15 minuten om "op te vouwen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Is dat een officiële set dan? Lijkt me meer een MOC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
almightyarjen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:37:
Is dat een officiële set dan? Lijkt me meer een MOC...
Je was me net voor! Wou al vragen waar ie die ging bestellen dan. Is inderdaad een MOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
CrazyRooster schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:38:
[...]
Je was me net voor! Wou al vragen waar ie die ging bestellen dan. Is inderdaad een MOC.
Gelukkig wel, ik had mijn portemonnee al bijna getrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Portemonnee trekken lijkt me geen goed idee. De Grove GMK6400 versie van de 42009 kost al ruim 1100.- in onderdelen, bovenstaand schatje zal nog wat hoger uit komen.
Past mooi bij deze jongen:

[ Voor 12% gewijzigd door jadjong op 14-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Je kunt in de LEGO store de F40 pre-orderen. Alleen met mijn VIP inlog krijg ik ook nog de pre-order. Sluit zelf morgen aan in Keulen bij de LEGO store om hem daar op te halen. Je krijgt trouwens wel een geweldige *ahum* promotional, een Friends setje...

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Een friends setje is wel jammer, van de andere kant hoef ik hem om die reden niet gelijk te halen :Y)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Die friends set krijg je alleen maar bij aankoop van gerelateerde artikelen (friends,princesses en elves dacht ik). De F40 komt uit de creator stal, dus krijg je deze polybag er niet bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 15-07-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Kapoen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:06:
Die friends set krijg je alleen maar bij aankoop van gerelateerde artikelen (Friends en Disney Princesses dacht ik). De F40 komt uit de creator stal, dus krijg je deze polybag er niet bij.
Mijn winkelmandje denkt daar anders over ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4HgfCNw.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Maximus schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:09:
[...]
Volgens de Lego website:
Your free Pop Star Red Carpet will be automatically added to your shopping bag with LEGO® Brand Disney™ Princess, LEGO Friends or LEGO Elves orders of 30 € or more. Available only through LEGO.com/shop and LEGO® Stores.
Dus misschien heb jij de Friends roadster gekocht of zo, en weet je het nog niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik wilde ook al een order plaatsen in de Lego Shop maar ik geloof dat ik nog maar ff wacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Kapoen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Volgens de Lego website:

[...]

Dus misschien heb jij de Friends roadster gekocht of zo, en weet je het nog niet >:)
Een unieke one-of-a-kind roze Lego Friends F40 ;) (misschien staat de F wel voor Friends ipv Ferrari ;) )

Zou alleen maar beter zijn als die Polybag er niet bij zit, heb niet echt veel met Friends Lego.

[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 15-07-2015 08:17 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Volgens mij zie ik op die foto van jou inderdaad een model met pluche dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel >:)

En je kan de polybag altijd cadeau geven aan iemand in je vriendenkring? Zo'n onverwacht cadeautje is altijd leuk voor de kinderen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Maximus schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:09:
[...]

[afbeelding]
Same here.. Ferrari fan en Lego fan.. dus ja, het is mss niet het mooiste model, maar past mooi bij de T1 en Mini :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19:54
Ik wil ook graag de F40 maar had er graag een speciale polybag bij gezien. Vooralsnog gaat hij op het lijstje van dingen om 'ooit' nog eens te kopen. Liefst wat goedkoper dan de huidige prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
la_fusion schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:37:
Ik wil ook graag de F40 maar had er graag een speciale polybag bij gezien. Vooralsnog gaat hij op het lijstje van dingen om 'ooit' nog eens te kopen. Liefst wat goedkoper dan de huidige prijs :)
Daarom dat ik niet goed begrijp waarom Lego deze set nu gedurende twee weken vroeger wil verkopen aan VIPs. Zonder bijhorende polybag hadden ze misschien beter dubbele VIP punten of zo kunnen geven.
Deze pre-order/verkoop biedt dus niets exclusiefs jammer genoeg.

Voor de fans van Scooby-Doo: foto's van de nieuwe sets die vanaf 1 augustus verkrijgbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die Scooby-Doo sets zijn wel grappig, hopelijk worden ze niet te duur aangezien het vrij kleine sets zijn ... al vrees ik door de licentie dat het tegen zal vallen (zie de Jurassic World serie die erg duur is voor wat je krijgt).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)