Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.538 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb mijn dubbele 10027 train shed voorzien van verlichting. Het doel is om steeds meer gebouwen met verlichting te voorzien, aangezien ik nu een camera heb die ook goed shots in het donker kan maken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xmnoqyt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NCFEmFp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jnfETl0.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat staat er op plaatje 1 aan het eind van het spoor?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dat is een hijskraantje die een bogie omhoog hijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
almightyarjen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 23:43:
Ik heb mijn dubbele 10027 train shed voorzien van verlichting. Het doel is om steeds meer gebouwen met verlichting te voorzien, aangezien ik nu een camera heb die ook goed shots in het donker kan maken :)
_/-\o_ knap werk Arjen! Dit soort foto's doet mij denken aan het goede ouwe 7777 ideeën boek :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Oh dat is wel nice! :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nice Arjen! Wat voor lampje/ manier heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Ja ben ik ook wel benieuwd naar, ik zoek ook nog een makkelijke manier om mijn straatje modulars te verlichten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Sulaine schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:11:
Nice Arjen! Wat voor lampje/ manier heb je gebruikt?
Ik heb high brightness LED's van DX.com gebruikt. 2 in serie met een 220 ohm weerstand ervoor, aangesloten op 9V PF trein battery box (die dingen heb ik over aangezien ik 9V trein motoren gebruik). Ik verwacht dat de LED's zo'n 75 uur zullen branden op één set oplaadbare batterijen.

Je zou ook een 9V batterij kunnen gebruiken, die gaat echter maar een uur of 10 maximaal mee. En als je je gebouwen op een vaste plek hebt staan zou ik gaan voor een adapter. :)

[ Voor 16% gewijzigd door almightyarjen op 14-06-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Das idd wel een handige toepassing voor die PF battery boxes idd. Btw, mochten mensen aan het solderen slaan en witte ledjes in transparant gele bricks doen, zoals bij het parisian restaurant, niet doen.

Witte leds zijn min of meer een broertje van de blauwe led, en omdanks dat het licht wit oogt, zal het een beetje groenig worden als je daar een transparant gele brick mee gaat verlichten. Ik heb een jaar terug nog een collega AFOL geholpen met het inbouwen van, en hij heeft uiteindelijk die leds vervangen voor gele.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Het zal wel nooit massaproductie worden.

Print nu nog met PLA en dit lijkt wat te krimpen. Binnenkort maar een ABS proberen.

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de fans van wazige plaatjes, de mogelijke 'polybagdoos' van de eerste helft van juli:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRl8xSXkVLsJc00SALXkubv6igINf_r4L7Qs15Ut1ybtfaelYiH2g
De foto moet dus een retro classic minifig voorstellen, zoals we er verleden jaar ook eentje
hebben gekregen met de classic space minifig. Deze keer is het dus een pirate minifig, met
boom, haai en een drijvende wastobbe met vlag.

Na doorgelinkt te zijn vanuit thebrickfan.com kon ik de voorwaarden lezen:
- verkrijgbaar 2 tot 11 juli (dus niet te combineren met de mogelijke release van de F40)
- bij minimum aankoop van 55 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Mijn zoontje van 3 is inmiddels ook helemaal gek van Lego, dus papa kan weer bouwen met een goed excuus. Nu wil ik eigenlijk mijn Lego City incl 12v 7750 trein gaan uitbreiden met wat andere treinen. Zelf zou ik graag een 7740 willen kopen (nostalgie), maar misschien ook wel wat nieuwere treinen.

Wat is nu het verstandigst om het samen te kunnen laten lopen? De 12v baan loopt, maar niet geweldig. De 7750 moet vaak even 'warm' draaien en de vering van de messing stiftjes onder de motor blijven ook nog wel eens hangen. Kan 1 12v transformator eigenlijk wel meerdere treinen aan?

Of weet iemand waar ik zo'n 12v motor zou kunnen laten reviseren? De rode 12v motor is volgens mij nogal duur om erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
B2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:46:
Mijn zoontje van 3 is inmiddels ook helemaal gek van Lego, dus papa kan weer bouwen met een goed excuus. Nu wil ik eigenlijk mijn Lego City incl 12v 7750 trein gaan uitbreiden met wat andere treinen. Zelf zou ik graag een 7740 willen kopen (nostalgie), maar misschien ook wel wat nieuwere treinen.

Wat is nu het verstandigst om het samen te kunnen laten lopen? De 12v baan loopt, maar niet geweldig. De 7750 moet vaak even 'warm' draaien en de vering van de messing stiftjes onder de motor blijven ook nog wel eens hangen. Kan 1 12v transformator eigenlijk wel meerdere treinen aan?

Of weet iemand waar ik zo'n 12v motor zou kunnen laten reviseren? De rode 12v motor is volgens mij nogal duur om erbij te kopen.
Die oude 12V trein is inderdaad nostalgie, mijn 7730 en 727 moeten ook nog ergens op zolder liggen.

Ik ben voor mijn neefje nog op zoek naar een Thomas de trein set. Helaas nergens meer te vinden :(

[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 15-06-2015 11:14 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47

Shin_Alu

Ranger/Ninja

B2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:46:

Je kan prima meerdere 12v treinen op 1 trafo laten rijden. Al krijgt hij het wel zwaarder met teveel rails kan ik me herinneren.

Ik wil binnenkort ook weer eens testen wat er nog van mijn 12v spul werkt. Alles vervangen door nieuwere systemen gaat me toch wat ver en je kan er alleen maar minder mee.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Shin_Alu schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:33:
[...]

Je kan prima meerdere 12v treinen op 1 trafo laten rijden. Al krijgt hij het wel zwaarder met teveel rails kan ik me herinneren.

Ik wil binnenkort ook weer eens testen wat er nog van mijn 12v spul werkt. Alles vervangen door nieuwere systemen gaat me toch wat ver en je kan er alleen maar minder mee.
Daarover hink ik een beetje op twee gedachten. De nieuwere 9V of PF zullen allicht beter rijden. Maar als ik mijn 12v motor zou kunnen laten reviseren kan ik lekker door met 12v uitbreidingen.

Qua uitbreiding heb ik nu alleen een 7860 Sein. Maar een 7866 spoorovergang of de bedienbare wissels lijken mij ook leuk.

Het e.e.a. automatiseren via arduino's lijkt mij ook erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben 2 jaar geleden overgestapt op het oude 9V systeem (wat na 12V kwam). Nooit spijt gehad: de 9V motoren lopen veel soepeler en ook het in elkaar en uit elkaar halen gaat veel makkelijker (bij de 12V sloop je zonder al te veel moeite het klik systeem op de dwarsliggers).

Nadeel van 9V is dat je niet de uitbreidingen hebt zoals bij 12V. Echter kan je een heleboel oplossen door het huidige PF systeem.

Elk trein systeem van Lego is te automatiseren door Arduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Naar wat ik lees kunnen de huidige PF treinen ook gewoon op de 12v rails rijden. Dat zou mij wel een boel geld aan nieuwe rails schelen. Eventueel kan ik later de 12v treinen dan nog ombouwen naar PF.

Maar niemand die toevallig een adres weet om je 12v motor te laten reviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

De breedte van de rails is door de jaren heen niet veranderd. Er zitten nog steeds vier studs tussen, dus PF-treinen rijden ook gewoon op 12V of 9V-rails. Ik weet niet zeker of het mogelijk is om de 12V-middenrail op 9V of PF-rails te passen, maar het zou me niks verbazen als dat ook gewoon allemaal werkt.

Wat het reviseren betreft, geen idee. Maar het lijkt me dat je een heel eind moet komen met een bureau, een schroevendraaier en een pot koffie?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De 12V middenrail zou misschien te hoog kunnen zijn voor de PF motorblokken, maar dat weet ik niet zeker. De middenrail kan je wel gewoon kwijt op PF rails om er een 12V trein over te laten rijden: de bochten hebben dezelfde diameters.

Ik heb een keer een 12V motor proberen open te halen (ook om te reviseren), maar dat was nog knap lastig. Die dingen zitten volgens mij met lassen in elkaar en los halen staat dan gelijk aan afbreken/permanent verbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
SnowDude schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:03:
Ik ben voor mijn neefje nog op zoek naar een Thomas de trein set. Helaas nergens meer te vinden :(
Hier ben ik ook naar op zoek geweest, maar complete sets zijn of niet te vinden of te duur vond ik. Ik heb voor mijn zoontje gewoon Thomas bij elkaar ge-bricklink-ed en die toegevoegd aan een nieuwe Duplo trein set. Werkt prima. De onderdelen voor Thomas zijn:

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4580c04
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=51547pb04
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52056pb01
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52053

Ben ook wel eens op zoek geweest naar een Percy of Gordon, maar die waren nog moeilijker te vinden toen. Bij ons wordt vaak het onderstel vervangen door http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=5135c01 waardoor Thomas zelfs zelf kan rijden (en tanken, maar dan moet papa maar net doen of het water is en geen diesel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Plymp schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:37:
[...]

Hier ben ik ook naar op zoek geweest, maar complete sets zijn of niet te vinden of te duur vond ik. Ik heb voor mijn zoontje gewoon Thomas bij elkaar ge-bricklink-ed en die toegevoegd aan een nieuwe Duplo trein set. Werkt prima. De onderdelen voor Thomas zijn:

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4580c04
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=51547pb04
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52056pb01
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52053

Ben ook wel eens op zoek geweest naar een Percy of Gordon, maar die waren nog moeilijker te vinden toen. Bij ons wordt vaak het onderstel vervangen door http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=5135c01 waardoor Thomas zelfs zelf kan rijden (en tanken, maar dan moet papa maar net doen of het water is en geen diesel).
Thanks! Nooit aan gedacht om het zo te doen. Dat is letterlijk out of the box thinking _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
B2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:11:
Naar wat ik lees kunnen de huidige PF treinen ook gewoon op de 12v rails rijden. Dat zou mij wel een boel geld aan nieuwe rails schelen. Eventueel kan ik later de 12v treinen dan nog ombouwen naar PF.
Klopt. Je kan er ook voor kiezen om niet voor slechts 1 systeem te gaan en te gaan voor een combi. Ik gebruik zelf net als Arjen het 9V systeem, maar (bijna) alle moderne treinen die ik heb zijn met power functions puur omdat dit goedkoper is in de aanschaf, en je niet een relatief dure (gebruikte) 9V motor hoeft aan te schaffen.

Bijkomend voordeel: Zware trekkers kan je twee PF trein motoren in drukken, voor de prijs van 1 9V motor. :) De rails van 9V heeft soms ook dat het hier en daar niet lekker contact maakt, maar dat is met schoonmaken wel redelijk te ondervangen. (met 12V denk ik niet anders) Dat probleem heeft het PF systeem weer niet.

Alleen voor locs waar je redelijkerwijs niet een PF battery box in kwijt kan, kan je dan een motor in drukken van het 12/9V tijdperk. Ik heb ook wel eens gezien dat ze een goederen wagon gemaakt hadden met een motor, om een motorloze trein te duwen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als ik me niet vergis is de PF motor net iets krachtiger dan de 9v. Nadeel is dan weer dat ie batterijen vreet en die accuboxen ook reteduur zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Afgelopen zondag was er een leuke documentaire ivm Lego op Channel 4 (Brits).
Deze is hier te bekijken: joetjuub. Leuk om eens te zien hoe je Lego designer wordt :)

En een andere faits divers:Europees Hof bevestigt Lego-figuurtje als beschermd merk
Ik dacht dat Lego het patent op het blokje wel verloren had, maar de minifigs blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Woei. Gisteren even wat snipen op MP. De 7834 overweg met boekje (geen doos en bodjes missen, voor de rest compleet) en 7777 trein ideeenboek voor 35 euro weten te krijgen. Vanavond ophalen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
The Eagle schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:23:
Woei. Gisteren even wat snipen op MP. De 7834 overweg met boekje (geen doos en bodjes missen, voor de rest compleet) en 7777 trein ideeenboek voor 35 euro weten te krijgen. Vanavond ophalen :)
Cool! de 7834 heb ik ook! Ik zal van het weekend eens inventariseren welke sets ik precies heb.

Ik heb trouwens de 42009 dit weekend afgebouwd, en gisteren weer helemaal uit elkaar gehaald. Vanavond nog een keer beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Kapoen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:59:
En een andere faits divers:Europees Hof bevestigt Lego-figuurtje als beschermd merk
Ik dacht dat Lego het patent op het blokje wel verloren had, maar de minifigs blijkbaar niet.
Da's best wel logisch, de eerste minifig (een voorganger altans) is pas in 1975 gereleased. bron

Een patent is 50 jaar geldig, dus je zou zeggen dat ze nog tot 2025 de rechten hebben, tenzij de moderne minifig zoals we die nu kennen (uit 1978, met beweegbare armpjes) later apart gepatenteerd is. Ik ken de "oude" minifigs en ook die grotere nog wel uit mijn jeugd.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
FiXeL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Da's best wel logisch, de eerste minifig (een voorganger altans) is pas in 1975 gereleased. bron

Een patent is 50 jaar geldig, dus je zou zeggen dat ze nog tot 2025 de rechten hebben, tenzij de moderne minifig zoals we die nu kennen (uit 1978, met beweegbare armpjes) later apart gepatenteerd is. Ik ken de "oude" minifigs en ook die grotere nog wel uit mijn jeugd.
Ware het niet dat je er helemaal naast zit, dit heeft niets te maken met een patent, maar met merk recht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Oops... My bad. :$

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ook mijn fout, ik had het in mijn bericht over een patent :)

*edit* in dit artikel staat trouwens iets meer duiding: link naar hln.be

[ Voor 64% gewijzigd door Kapoen op 16-06-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Mijn eerste tweakers-post ooit (hopelijk lukt het met het plaatje, en past het in wat hier 'mag')...

Na het lezen van dit leuke forum lijkt me dit een aardige toevoeging. Zo ziet de slaapkamer van mijn zoontje van bijna 7 er sinds kort uit... hij is aardig Lego-fan zoals je zult begrijpen :).

Afbeeldingslocatie: http://www.erjenvannierop.com/fotos/tweakers/2014-12-21_20-19-17_DSC_5209_resized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

dzjam schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:08:
Mijn eerste tweakers-post ooit (hopelijk lukt het met het plaatje, en past het in wat hier 'mag')...

Na het lezen van dit leuke forum lijkt me dit een aardige toevoeging. Zo ziet de slaapkamer van mijn zoontje van bijna 7 er sinds kort uit... hij is aardig Lego-fan zoals je zult begrijpen :).

[afbeelding]
Moet ik OOK hebben! Hoe kom je daar aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Dzjam die is zalig.

Ik zie die evengoed in mijn bureau hangen eigenlijk O-)

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Dzjam, waar heb je die poster vandaan :) dat zou leuke aanwinst zijn hier in huis. Vandaag na lang beraad maar eens afscheid nemen van mijn imperial flagship 6271. Van de opbrengst gaan we weer fijn ander lego aanschaffen waar pappa en de meiden mee kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Work in progress.. :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZORqHusOXJjUJbsFyQksuPKs/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V6JpybUtBWmB35xwOB1xYVsY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g5YDyEvBZqe6W6jbqIDiXhaW/medium.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

oe momania ook hier ltns :) wel vette set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

mutsje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:04:
oe momania ook hier ltns :) wel vette set
Al langer hier hoor :P Heb laatste jaren al aardig wat lego aangeschaft :X
M'n straat is ook aan het uitbreiden met de detective store en de parisien restaurant. Mis alleen 1 stukje van de parisian restaurant (is me nog niet eerder gebeurd), dus daar wacht ik nu op een vervanging.
Zal de straat wel posten als hij compleet is.

Volgende project is de huisjes verlichten van binnen (led setjes al binnen), en beginnen aan de Tumbler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
dzjam schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:08:

[afbeelding]
Wow die is vet!
Waar is die te krijgen? Moet ik hebben voor m'n nieuwe huis!!!

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik vind hem ook wel vet :D
Ik heb dit gevonden als bronafbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2348/2480500952_1445a0ac7b_b.jpg
code:
1
https://farm3.staticflickr.com/2348/2480500952_1445a0ac7b_b.jpg

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Hier is een beter zicht op die classic minifig set die ik onlangs postte:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5530/18217579344_b434529509_b.jpg
De andere polybags voor juli en augustus staan al in de nieuwsbrief van de Lego shop (Wijnegem)
en kan hier gedownload worden: link naar lego cache
De pirate polydoos ziet er leuk uit, alleen jammer dat die heel '2015' lijkt. De classic space polybag van verleden jaar was veel accurater. Een nog grotere foto staat ook in die nieuwsbrief.

*edit* dit is een benadering van een echte classic pirates set:
Afbeeldingslocatie: http://media.peeron.com/pics/inv/setpics/1481-1.1121480541.thumb2.jpg

Wat een beetje raar is, is dat de AT-DP polybag reeds lang te vinden is in de normale polybagdozen in speelgoedwinkels. Je hoeft dus zeker geen grote aankopen te doen om die te verkrijgen.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8581/16022629807_156b0c13ec.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 18-06-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
Twan V schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:30:
Ik vind hem ook wel vet :D
Ik heb dit gevonden als bronafbeelding:
[afbeelding]
code:
1
https://farm3.staticflickr.com/2348/2480500952_1445a0ac7b_b.jpg
Dat is 'm inderdaad. Vervolgens bij repro.nl op 1x2.5m laten drukken. Kosten vielen erg mee (rond 60 euro) en de kwaliteit is behoorlijk goed! Zelf behangen is ook prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

dzjam schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Dat is 'm inderdaad. Vervolgens bij repro.nl op 1x2.5m laten drukken. Kosten vielen erg mee (rond 60 euro) en de kwaliteit is behoorlijk goed! Zelf behangen is ook prima te doen.
Is de resolutie niet wat laag voor zo'n groot formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

De fotograaf stelt hem niet groter beschikbaar:
https://www.flickr.com/photos/balakov/2480500952
Je zou hem kunnen mailen voor een grote versie, maar het is maar de vraag of hij daaraan meewerkt.

De betere copyshops hebben vaak CSI-achtige vergrootplugins voor Photoshop, waarmee je best acceptabele resultaten krijgt :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:58

Fiber

Beaches are for storming.

Met een beetje Googelen vind je bijvoorbeeld dit:

http://hdwallpapersfactor...1549_wallpaper-237162.jpg

(Plus een berg andere pop-ups...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 12:17

DvE

ORA-00000

Fiber schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:42:

My hero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 15:56

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Fiber schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:42:

Of op flickr
zonder popups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
*edit*Als je googled op 'lunch atop a skyscraper lego' krijg je wat variaties te zien, en verschillende poster druk diensten. uiteraard wist je dit al door op de link te klikken van BillsGate ;)

Ik vraag me wel af met welke onderdelen die balk waar al de minifigs op zitten in elkaar zit. Ik heb wat zitten knoeien met plaatjes die ik in mijn collectie heb, maar ik geraak niet aan hetzelfde resultaat.

[ Voor 56% gewijzigd door Kapoen op 18-06-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gosse adema
Kapoen schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:10:Ik vraag me wel af met welke onderdelen die balk waar al de minifigs op zitten in elkaar zit. Ik heb wat zitten knoeien met plaatjes die ik in mijn collectie heb, maar ik geraak niet aan hetzelfde resultaat.
Oude techniek balken met schuifdeuronderdelen van de treinen (bijvoorbeeld bovenkant wagons kersttrein)?

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat laatste idd. Heb ze hier thuis liggen. Kan alleen het onderdeelnummer ff niet vinden.
Deze dus: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4510
Alleen dan in het zwart ;)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Klaar! 8)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/filX4lrgw06HN9x5yUrpRV3I/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ztWFOw1EQjF3lbzCPGdlBa8D/medium.jpg

Erg mooie set, veel leuke technieken gebruikt. Alleen de dakdelen zelf zit wat herhaling in qua bouwen, maar het eindresultaat is prachtig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nice. Jammer dat het ding echt lomp groot en reteduur is :X
Hoeveel tijd heb je nou in de bouw zitten?

On an different note: wat ik me nou afvroeg is wat de duurste set per steentje is. ijn daar errgens gegevens van? En zijn dat de zeldzame grotere sets of juist de kleintjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:09:
Hoeveel tijd heb je nou in de bouw zitten?
Vier avondjes. :)
On an different note: wat ik me nou afvroeg is wat de duurste set per steentje is. ijn daar errgens gegevens van? En zijn dat de zeldzame grotere sets of juist de kleintjes :?
Dat zullen juist de kleintjes zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kleine licensed setjes schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:09:
Op Brickset staan standaard lijstjes (queries) zoals:
Worst price per piece in the UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:31:
Dat laatste idd. Heb ze hier thuis liggen. Kan alleen het onderdeelnummer ff niet vinden.
Bedankt gosse adema en Eagle _/-\o_

Ik had dit stukje eigenlijk ook al gevonden, maar ik was niet zeker of het klopte. Op de foto lijkt het
bijna alsof de minifigs met de rand van hun voeten op die slide rail zitten, en dat kan net niet als je
't zelf probeert ;)

Nuja, waarschijnlijk heeft de fotograaf het perspectief van de foto wat aangepast. Knap werk allesinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Voor degenen die de foto op hogere resolutie willen, zou je kunnen proberen om steeds met 10% te vergroten. Dat levert weinig meer korrelig op en wel beter af te drukken.

Zo zelf ooit van een 6x6 plaatje een 60x60 schilderij gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:31:
Leuk dat jullie 'm proberen uit te pluizen :)

Ik kon eerst ook geen goede resolutie van de foto vinden, dus overwoog ook 'm zelf na te maken. Leuke uitdaging natuurlijk, en dan wordtie ook nog wat persoonlijker. Uiteindelijk toch deze maar gewoon gebruikt, en heel tevreden met het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Voor de geïnteresseerden: de extra footage video van de grote trein layout van een paar maanden geleden staat online :)

[YouTube: https://youtu.be/VLk4RNB_xPo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79553151/lego.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Humor +1 :)

Ik heb nog een vraagje: Iemand in deze thread had het boek "Lego Ideeen Boek" als tip voor mijn neefje gegeven. Het is een super leuk boek, maar we hebben een issue :)

In het boek staat een Olifant, een brug en een toren. Dit wilde mijn neefje supergaag bouwen. Echter hebben wij geen grijze blokjes en er zitten veel specifieke blokjes bij die we dus ook niet hebben (denk aan de slagtanden van de olifant, de orden, touwen voor de brug, kettingen voor de toren etc.).

Nu had ik iets van "dan halen we die toch? Allemaal grijs, dus komt mooi uit.

Dat ging dus niet op. Ten eerste kon ik de grijze blokken niet vinden en ten tweede ben ik in vele shops geweest (zelf naar Delft waar op internet stond dat er losse blokjes te verkrijgen waren), maar nergens dus losse blokjes en laat staan grijs.

Nu hadden ze in Delft wel losse blokjes, maar dan hield bij 20 stukjes wel op.

Het is een leuk boek, maar op dit moment compleet waardeloos :(

Tip: Lego opbergdoos is in de aanbieding bij de kruidvat:

https://www.kruidvat.nl/lego-opbergbox/p/3435503/fromsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Squ1zZy schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:31:

In het boek staat een Olifant, een brug en een toren. Dit wilde mijn neefje supergaag bouwen. Echter hebben wij geen grijze blokjes en er zitten veel specifieke blokjes bij die we dus ook niet hebben (denk aan de slagtanden van de olifant, de orden, touwen voor de brug, kettingen voor de toren etc.).

Nu had ik iets van "dan halen we die toch? Allemaal grijs, dus komt mooi uit.

Dat ging dus niet op. Ten eerste kon ik de grijze blokken niet vinden en ten tweede ben ik in vele shops geweest (zelf naar Delft waar op internet stond dat er losse blokjes te verkrijgen waren), maar nergens dus losse blokjes en laat staan grijs.

Nu hadden ze in Delft wel losse blokjes, maar dan hield bij 20 stukjes wel op.

Je kunt de blokjes ook zoeken en bestellen via bricklink.com, een soort marktplaats voor lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
BugWorks schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Je kunt de blokjes ook zoeken en bestellen via bricklink.com, een soort marktplaats voor lego.
Die kon ik nog niet :)
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:02:
Voor de geïnteresseerden: de extra footage video van de grote trein layout van een paar maanden geleden staat online :)

[video]
Super leuk weer! Leuke humor ook die tekstbalonnetjes en sound effecten.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat Lego almightyarjen nog niet heeft ingehuurd voor hun eigen productvideo's :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^ Ik hou me aanbevolen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 14:34

_Ernst_

Mark It Zero!

almightyarjen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:02:

[video]
Erg vette verzameling lego! _o_ Brug is ook nice gemaakt. Hoe heb je de aansluiting tussen de kolommen en het schuine baanvlak gemaakt? Scharnierpunten?

In navolging van mijn lego weekendje van een paar weken geleden was ik op zoek naar een leuk bouwwerk om na te bouwen. De keus is gevallen op de Chernobyl centrale, omdat ik dat altijd al een erg intrigerend onderwerp heb gevonden :) Ik wil een gedeelte van de kerncentrale met de bewuste reactor nr 4 gaan nabouwen zoals de situatie was direct na de ramp in '86.

In wilde hem eigenlijk op mini-fig schaal nabouwen (1:48), maar een snelle berekening leerde dat het complete bouwwerk dan niet meer in mijn woonkamer zou passen :P Dus toen maar een iets praktischer schaal gekozen van 1:100, dan matcht het toch nog enigzinds met de mini-fig modellen en het rekent makkelijk (en het aantal benodigde steentje wordt drastisch beperkt :P).

Om de proef op de som te nemen of het een beetje haalbaar zou zijn ben ik begonnen met het nabouwen van de schoorsteen (9 meter in diameter met een hoogte van 76 meter irl). Via bricklink een flinke lading steentjes besteld en afgelopen week aan het bouwen geslagen :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4W3CvkBcWx70l1WrdQ1d0sTj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iD5pgyrJYuz8VbwtveeEoa5i/full.jpg

De ronde vorm en de verhoudingen van onderste schuine gedeeltes was tricky, maar ik vind hem vrij aardig gelukt :)

De volgende lading bricks is inmiddels alweer in aantocht (erg verslavend dit :P)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vet :D
Heel benieuwd naar het resultaat straks. Ga je ook nog iets van radioactieve fallout en besmette bomen bouwen? :?

Vwb dat koppelen met die pilaren stond in het good old 7777 trein ideeenboek iets leuks: gebruik benen van minifigs :Y)
Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/07000/7777/050.jpg
Zie ook http://bricks.argz.com/ins/7777-1 pag 50 en 51 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 14:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Die mini-fig benen als scharnierpunt is wel een goeie ja, thanks :)

Als de centrale zelf goed lukt dan wil ik de omgeving ook nog aan gaan kleden ja, maar hoe en wat precies weet ik nog niet. In ieder geval flink wat zwaar materieel (kranen en betonpompen) die de sarcofaag gaan bouwen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Squ1zZy schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Tip: Lego opbergdoos is in de aanbieding bij de kruidvat:

https://www.kruidvat.nl/lego-opbergbox/p/3435503/fromsearch
Het boek is niet waardeloos hoor. Als je geen grijze olifant kan bouwen, waarom dan geen blauwe of gele? ;)
Keuzes maken hoort bij het spelen met Lego naar mijn bescheiden mening. Heb je een bepaald onderdeel niet? Ok, dan doen we het anders :)

Die opbergdoos is niet bijster handig vrees ik. Ten eerste krijg je er veel minder in dan je zou denken, je kan het ding maar voor de helft vullen ongeveer. Ten tweede hebben ze in het midden van de doos een ronde sleuf gemaakt waar kleine onderdelen gemakkelijk in vast geraken 8)7 Beide mankementen komen door het feit dat Lego deze dozen stapelbaar wilde maken zoals normale Lego blokjes.

Hier heb je een beter zicht op alle modellen van die storage bricks: joetjuub
*edit* foto gevonden van de sleuf:
Afbeeldingslocatie: http://a.tgcdn.net/images/products/additional/large/edab_lego_storage_bricks_red.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 21-06-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Zo! Hij zit weer in elkaar! Nu nog even een paar dagen in elkaar houden en dan weer uit elkaar halen om het alternatieve model te bouwen, en dan moet hij weer terug naar mijn broertje. Hij is echt super groot! Wat me trouwens wel opviel was de hoeveelheid stukjes in de arm.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/les8vYgMSajThBeG6UJWAkms/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JFjupiBD9GK5RxS764ZRrRVx/medium.jpg
Kapoen schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Die opbergdoos is niet bijster handig vrees ik. Ten eerste krijg je er veel minder in dan je zou denken, je kan het ding maar voor de helft vullen ongeveer. Ten tweede hebben ze in het midden van de doos een ronde sleuf gemaakt waar kleine onderdelen gemakkelijk in vast geraken 8)7 Beide mankementen komen door het feit dat Lego deze dozen stapelbaar wilde maken zoals normale Lego blokjes.

Hier heb je een beter zicht op alle modellen van die storage bricks: joetjuub
*edit* foto gevonden van de sleuf:
[afbeelding]
Voor die sleuf is een handige oplossing, maak een vierkant van een a4 papier en leg die onderin.

[ Voor 42% gewijzigd door SnowDude op 21-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar is het op bricklink ook mogelijk dat je een aantal items in je wanted list zet en je automatisch een lijstje krijgt met de goedkoopste shops met al jouw wanted onderdelen? Beetje zoals de pricewatch hier op tweakers werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SnowDude schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:48:
Voor die sleuf is een handige oplossing, maak een vierkant van een a4 papier en leg die onderin.
Uiteraard kan je dat euvel oplossen, maar het zou niet moeten vind ik. Lego weet toch ook dat ze
veel kleine onderdelen in haar assortiment heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Gisteren van een vriend lego fusion gekregen uit Amerika. Blijkt dat die nog niet in de eu uit is. Ofwel, je kunt het spel niet downloaden vanuit de play of Apple store. Probeer nu aan de apk file en data te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
wow, Tweakers heeft ook wel echt overal een topic voor!

ik heb hier nog een hele hoop lego staan, waar ik echt veel te weinig mee doe, ik vraag me dus af of er ook een topic is waar je dit soort grote verzamelingen aan kan bieden? :?
het gaat onder andere over een hoop star wars sets.

misschien ga ik volgend weekend maar weer eens wat proberen met mijn Mindstorms set, ik zal de resultaten wel posten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

sjettepetJR. schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:20:
wow, Tweakers heeft ook wel echt overal een topic voor!

ik heb hier nog een hele hoop lego staan, waar ik echt veel te weinig mee doe, ik vraag me dus af of er ook een topic is waar je dit soort grote verzamelingen aan kan bieden? :?
het gaat onder andere over een hoop star wars sets.

misschien ga ik volgend weekend maar weer eens wat proberen met mijn Mindstorms set, ik zal de resultaten wel posten. :P
Heb je een DM gestuurd hierover. Op t.net zal men lego niet aan vraag en aanbod toevoegen ben ik bang omdat ze anders een soort van marktplaats worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nice! _o_

Zelf na Opera House, maar aan de volgende bouw gestart

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RCtH06eIxF3dIZ6gdnXVbbZg/medium.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

momania schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:58:
Zelf na Opera House, maar aan de volgende bouw gestart
Is that the Tumbler?

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gezien de Joker minifig, ja.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

_Ernst_ schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Erg vette verzameling lego! _o_ Brug is ook nice gemaakt. Hoe heb je de aansluiting tussen de kolommen en het schuine baanvlak gemaakt? Scharnierpunten?

In navolging van mijn lego weekendje van een paar weken geleden was ik op zoek naar een leuk bouwwerk om na te bouwen. De keus is gevallen op de Chernobyl centrale, omdat ik dat altijd al een erg intrigerend onderwerp heb gevonden :) Ik wil een gedeelte van de kerncentrale met de bewuste reactor nr 4 gaan nabouwen zoals de situatie was direct na de ramp in '86.

In wilde hem eigenlijk op mini-fig schaal nabouwen (1:48), maar een snelle berekening leerde dat het complete bouwwerk dan niet meer in mijn woonkamer zou passen :P Dus toen maar een iets praktischer schaal gekozen van 1:100, dan matcht het toch nog enigzinds met de mini-fig modellen en het rekent makkelijk (en het aantal benodigde steentje wordt drastisch beperkt :P).

Om de proef op de som te nemen of het een beetje haalbaar zou zijn ben ik begonnen met het nabouwen van de schoorsteen (9 meter in diameter met een hoogte van 76 meter irl). Via bricklink een flinke lading steentjes besteld en afgelopen week aan het bouwen geslagen :D

[afbeelding]

[afbeelding]

De ronde vorm en de verhoudingen van onderste schuine gedeeltes was tricky, maar ik vind hem vrij aardig gelukt :)

De volgende lading bricks is inmiddels alweer in aantocht (erg verslavend dit :P)
Ja, gemaakt met schanier elementen.

Die centrale gaat interessante worden, gezien de schaal :D Benieuwd naar je progress :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zo net hele partij lego via MP gekocht waaronder treinen 7939 en 7938. Grootste bedrag ooit dus zit wel ff op hete kolen of alles goed gaat.. wordt in ieder geval weer bricklinken omdat het niet 100% compleet is maar dat is juiste de hobby.
Vandaag ontvangst bevestiging gekregen, dus binnenkort ben ik 30KG lego rijker en begint het eindeloze zoeken naar onderdeeltjes in een mega stapel lego. Of zou uitzoeken op kleur en dan bouwen beter werken?

[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 25-06-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

:Y

Begint al ergens op te lijken... (minifig for scale)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GZKe6MaVfElna4N31sDblxaw/medium.jpg

Tot dus ver de coolste set die ik in elkaar gefrutseld heb. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Ik ben voor drie dagen in Disneyland Parijs en gister avond moest ik even bij de Lego shop langs in Disney village! Een erg mooie winkel waar het volgens mij altijd druk is. wel jammer dat de meeste sets 10/20 euro duurder zijn dan elders.

Afbeeldingslocatie: http://img.over-blog.com/395x600/4/00/60/93/juillet-2014/mickey-fantasia-lego-store-disney-village.jpg
foto is van het internet

[ Voor 6% gewijzigd door cellkuh op 25-06-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Een eerste kijk op de Ferrari F40 set die in de zomer zal verschijnen:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/news/10248-2.jpg
Bron gevonden via Brickset.com: artikel op bild.de

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 25-06-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 11:39
Lego wil stoppen met 'smerige' plastic bouwstenen
Lego wil af van zijn beroemde plastic bouwsteentjes. Over een jaar of tien moeten de steentjes van duurzaam materiaal zijn gemaakt en niet meer van het op olie gebaseerde en milieubelastende plastic dat nu nog wordt gebruikt.

Lego investeert zo'n 134 miljoen euro in onderzoek dat het nieuwe materiaal moet opleveren. Zo'n 100 specialisten zullen de nieuwe grondstof in een speciaal ingericht laboratorium in Denemarken gaan ontwikkelen.

Lego verkoopt jaarlijks zo'n 60 miljoen steentjes wereldwijd. Het speelgoedbedrijf is al langer bezig met het zoeken naar een alternatief. De investering moet nu versneld leiden tot een nieuwe grondstof.

Het bedrijf doet de investering omdat het 'een positieve invloed op de wereld' wil hebben. "Grootste uitdaging daarbij is ervoor te zorgen dat met de nieuwe steentjes weer hele generaties decennialang stevige constructies kunnen bouwen", meldt de CEO en eigenaar van Lego in een persbericht op de site van het bedrijf.

Lego is nu nog verantwoordelijk voor een hele hoge CO2-uitstoot die voor het overgrote deel komt door het gebruik van de niet-duurzame grondstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:58

Fiber

Beaches are for storming.

Lego verkoopt jaarlijks zo'n 60 miljoen steentjes wereldwijd.
Geen idee, maar zijn ze hier niet een paar nulletjes vergeten...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24

aerofreak

Steve Jobs

Kapoen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:26:
[afbeelding]
Instant buy :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Vind de F40 tegenvallen, misschien had ik er teveel van verwacht, maar hij pakt niet echt de lijnen van het orgineel imho. Vooral de neus ter hoogte van de koplampen, de zijramen en dat zwarte vlak onder de voorruit zien er vreemd uit. Ook lijkt de "achterruit" er vreemd uit te zien (zwart?!), maar dat is lastig oordelen.

De Technic variant die ooit eens bij IDEAS is voorgesteld ziet er beter uit, al zou dat geen 100 euro set zijn geworden :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hiconsumption.com/wp-content/uploads/2014/10/LEGO-Ferrari-F40-Set-2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 25-06-2015 10:55 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:26:
[afbeelding]
Ziet er goed uit! (alhoewel we dit eigenlijk pas om 14.00 uur kunnen zien)

Die voorruit is uit 1 nieuw stuk gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Fiber schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:32:
[...]

Geen idee, maar zijn ze hier niet een paar nulletjes vergeten...? O-)
Zo inderdaad zeg...
Zou eerder zeggen "60 miljoen dozen".

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 15:56

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Renquin schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:59:
[...]

Zo inderdaad zeg...
Zou eerder zeggen "60 miljoen dozen".
Annual production of Lego bricks averages approximately 36 billion per year, or about 1140 elements per second.
wikipedia

Het zouden inderdaad de dozen kunnen zijn, al lijkt mij 600 stenen per set ook aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
SandaX schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:45:
wikipedia

Het zouden inderdaad de dozen kunnen zijn, al lijkt mij 600 stenen per set ook aan de hoge kant.
Nah, je wilt niet weten hoeveel dozen er zijn met een hele hoop steentjes.
Zijn er genoeg die 1000+ aantikken hoor.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mijn zoontje is erg blij met zijn treinen superpack (66493).
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/60052?$main$
Ik vind de locomotief alleen wat instabiel, die valt snel om in de bocht. Verder komt de verrijdbare hijskraan erg snel los van zijn geleiding, waardoor het ding elke keer weer (heel precies) teruggezet moet worden. Hij kan er verder leuk mee spelen, maar ik mis eigenlijk een personenwagon, aangezien er in de superpack ook een station zit. Nu zitten de passagiers bij de stier of tussen de goederen. ;)
Volgens mij kan je geen losse personenwagons kopen, maar ik vroeg me af of er leuke voorbeelden/ideeën van zijn.
Verder vraag ik me af of (en hoe) je een oude 12V lego trein kan ombouwen naar dit nieuwe 9V RC (power functions) systeem. Het gaat dan specifiek om mijn oude "7755 Diesel Heavy Shunting Locomotive".

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 25-06-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gosse adema
BounceMeister schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:09:
Verder vraag ik me af of (en hoe) je een oude 12V lego trein kan ombouwen naar dit nieuwe 9V RC systeem. Het gaat dan specifiek om mijn oude "7755 Diesel Heavy Shunting Locomotive".
Op marktplaats worden wel setjes aangeboden (zoeken op "Lego Power Functions Trein"). Prijzen liggen tussen de 40 en 50 euro. Misschien kun je de voeding wegwerken in het middendeel.

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Dit moest een edit zijn.

[ Voor 97% gewijzigd door BounceMeister op 25-06-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

[TAG]Speedy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:51:
Vind de F40 tegenvallen, misschien had ik er teveel van verwacht, maar hij pakt niet echt de lijnen van het orgineel imho. Vooral de neus ter hoogte van de koplampen, de zijramen en dat zwarte vlak onder de voorruit zien er vreemd uit. Ook lijkt de "achterruit" er vreemd uit te zien (zwart?!), maar dat is lastig oordelen.

De Technic variant die ooit eens bij IDEAS is voorgesteld ziet er beter uit, al zou dat geen 100 euro set zijn geworden :P

[afbeelding]
Ondanks dat ik 'm op zich wel geslaagd vindt, zeker gezien het formaat, had ik ook liever een groter model gezien. Niet helemaal zoals het Technics model, daar heb ik niet zoveel mee, maar een mix tussen een Technics onderstel met vering, sturende voorwielen en een motor met zuigers en met een carrosserie van 'gewone' Lego net als het gepresenteerde model :) En van mij had ie dan ook wel €200/€250 mogen kosten.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BounceMeister schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:09:
Mijn zoontje is erg blij met zijn treinen superpack (66493).
[afbeelding]
Ik vind de locomotief alleen wat instabiel, die valt snel om in de bocht. Verder komt de verrijdbare hijskraan erg snel los van zijn geleiding, waardoor het ding elke keer weer (heel precies) teruggezet moet worden. Hij kan er verder leuk mee spelen, maar ik mis eigenlijk een personenwagon, aangezien er in de superpack ook een station zit. Nu zitten de passagiers bij de stier of tussen de goederen. ;)
Volgens mij kan je geen losse personenwagons kopen, maar ik vroeg me af of er leuke voorbeelden/ideeën van zijn.
Verder vraag ik me af of (en hoe) je een oude 12V lego trein kan ombouwen naar dit nieuwe 9V RC (power functions) systeem. Het gaat dan specifiek om mijn oude "7755 Diesel Heavy Shunting Locomotive".
Wagons: zoek de nummers op van de huidige passagierstreinen, en dan daar de handleidingen van. Zie topicstart voor goede URL's :)
Vwb die loc: Lego zelf verkoopt ook gewoon PF motoren en toebehoren. Op MP zijn ze ook te vinden. 2T toys in Den Bosch heeft ze ook zo liggen. Inbouwen van batterypack wordt lastig aangezien die ook 4 breed zijn. Ik zou zelf een extra wagon bouwen met daar de IR ontvanger en het batterypack in en die recht achter de loc hangen. Het is een goederenloc, dus dat is prima te verbergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 14-09 22:16
Die F40 is toch wel mooi hoor. Past goed in de serie met de VW bus en Mini..

Wanneer komt de Wall-E?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Keida schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:24:
Vind je? Ik had hem liever groter gezien, zodat er ze meer details in kwijt konden. Ik vind de T1 bus een stuk gedetailleerder dan de F40 en dan voor maar 10,- meer... Heel veel lijnen van de F40 kloppen niet en veel details missen..

Iets heel anders, iemand dit al gezien? https://www.kickstarter.c...-system-for-lego-building

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24

aerofreak

Steve Jobs

Dit kan toch niet kloppen? :|
Even voor de duidelijkheid, 319 euro voor een 10242 mini Cooper. Ik mag aan nemen dat dat fout is 8)7

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Keida schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:24:

Wanneer komt de Wall-E?
Als ik mij niet vergis, begin december.
aerofreak schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:23:
Dit kan toch niet kloppen? :|
Even voor de duidelijkheid, 319 euro voor een 10242 mini Cooper. Ik mag aan nemen dat dat fout is 8)7
Ja dat moet een fout(je) zijn, dat model is nog volop verkrijgbaar. In het lokale filiaal van Droomland hier staat er in de rek nog een dozijn van die dozen.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)