Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.560 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haha, kijk naar de prijsgeschiedenis. Dan zie je 1 nieuwe uitsteken. Die heb ik gekocht :D.
JRTB schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:55:
[...]

Ik weet dat Lego niets met rationaliteit te doen heeft en dat is ook goed zo, want deel van de ontspanningsfactor. Maar er zijn toch grenzen, ik zie op de price guide van Bricklink dat die dingen dus echt voor dat geld verkocht worden!

Sorry, maar onafhankelijk van het feit of je het geld nu hebt of niet, en onafhankelijk daarvan dat ik weet dat het een kick en dus ontspanning teweegbrengt als je stuk voor stuk een set of moc bij elkaar verzameld, maar 180 Euro? Voor muziek in de Carousel? Daar koop je een complete Modular voor :X

...

Edit: dit geluid dus. Windows Media Player plugin nodig. Het is wel een leuk geluidje! Maar voor €12,86 per seconde niet meer :'). Niet persoonlijk nemen @ Sulaine.
Heb rond de €30 voor betaald inclusief verzenden. Had ik wel voor over, omdat ik weet dat ik het ooit ga bricklinken.

[ Voor 49% gewijzigd door Suli op 29-07-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

aerofreak schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:08:
[...]

Echt heel gaaf. :Y
Verhoudingen zien er ook goed uit, die jongen komt er wel...
Doet ie goed idd. Zal in zijn vakantie wel niks te doen gehad hebben ofzo :P
Maar stel je nou voor dat de Titanic een keer overgespoten was geweest in zeg blauw en groen....dan had ie wel een uitdaging gehad :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik loop al een tijdje rond met een gekke idee en vraag me af hoe ik dat voor elkaar moet gaan brengen. Ik hoop dat jullie me op de goede weg kunnen helpen, dan wel aangeven dat ik volledig gestoord ben en er nooit aan moet beginnen.

Ik heb een aantal jaar bij een winkel gewerkt die binnenkort een jubileum viert. Nu heb ik het idee opgevat om de gevel (en de binnenkant) van Lego te bouwen geinspireerd door de Modular serie. Ik heb alleen eigenlijk geen idee hoe ik hier het beste aan kan beginnen. Heeft iemand hier als eens zoiets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Stap 1 is zorgen dat je de basisblokjes hebt, stap 2 is bouwen, stap 3 is nog meer blokjes bestellen :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Misschien niet helemaal duidelijk van mij. Ik heb onwijs veel blokjes uit mijn jeugd en ook een goede vriend met een lego verslaving momenteel. Ik zoek vooral naar hoe ik zoiets gestructureerd kan oppakken.

Begin ik bv met een ontwerp in legocad oid? Of ga ik gewoon bouwen?
Kan ik ergens de handige technieken afkijken, etc.

Deze is trouwens ook leuk: http://www.want.nl/bouw-l...nkzij-the-lego-architect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Of je tekent het eerst digitaal met LDD, (Lego Digital Designer) dan kan je zonder lego aan te schaffen een eerste ontwerp maken. Ik vindt persoonlijk zelf IRL bouwen leuker, ook omdat je direct resultaat ziet en omdat niet alle bricks in LDD redelijkerwijs voorhanden zijn...

Sommige stenen zijn slechts in een aantal kleuren uitgebracht, waardoor sommige kleuren die niet veel voorkomen absurd duur zijn.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Angeloonie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:04:
Stap 1 is zorgen dat je de basisblokjes hebt, stap 2 is bouwen, stap 3 is nog meer blokjes bestellen :P
En stap 0 een goede planning. Weet niet hoeveel tijd jullie er in kunnen steken en wanneer het af moet zijn, maar dan kon je wel eens bedrogen uitkomen.
En om die winkel nou een Lego- ruïne aan te bieden van hoe hun winkel is als cadeau, das ook weer zoiets :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou beginnen met een goede, duidelijke foto. En dan aan de hand daarvan een tekening maken. En het gebouw goed opmeten en daarna de schaal bepalen die je wilt gebruiken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heel leuk om te zien en lezen. Zowel de mocs als verhaallijn zijn top!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Thnx! Helaas een tijdje teveel met de 3D-printer aan het pielen geweest, maar daar ga ik later weer eens mee verder. Voor nu: Als de donder zien dat ik een scooby doo set bestel, en natuurlijk is de Mystery Machine al out of stock. (vanmorgen al) :(

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

M'n dressoir begint te klein te worden... :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hYvu8wReuedPO0VIwKEv7uff/medium.jpg

Volgend project:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bw2e44uFsAnyvnwHsANOMqfO/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qR0RUKTFcpDQsSXDWwU5CBtp/medium.jpg

8)

[ Voor 46% gewijzigd door momania op 01-08-2015 21:49 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
momania schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:25:
Grotere dressoir kopen! ;)

Mooie MOC die er tussen staat ook. Vraagje uit nieuwsgierigheid, die stelling die tegen je MOC staat, heb je die per toeval gezien in het Lego Neighborhood Book van de No Starch serie? ;)

Knap werk allesinds _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

Nice, ik ben er ook al mee bezig :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

momania schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:25:

[afbeelding]

Volgend project:

[afbeelding][afbeelding]

8)
Herkenbaar. Heb zelf ook al bijna 2 meter modulars staan, zoek ook nog een mooie oplossing om die allemaal van licht te voorzien. Liefst iets wat een beetje integreert met Lego, als alternatief had eventueel bedacht om elke verdieping aan de achterkant te voorzien van een Technic steentje-met-een-gat. en daar dan gewoon ronde leds doorheen te duwen (koop je gewoon rond kerst bij een bouwmarkt een wit snoer met leds en duw je die er doorheen).

Hou je ons op de hoogte? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Interessant topic met interessante creaties. Wat mij echter wel op viel is dat de volgende website hier nog nooit aan bod is geweest: http://l-rides.com/

Deze fin maakt allerlei kermis attracties na met Lego en daar zitten zeer nette creaties tussen! Veel van deze attracties werken gedeeltelijk of volledig.

Voorbeeld (in trailer en opgezet):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2yGFNcr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZDe8jim.jpg
Markku Jääskeläinen - The crazy Lego builder

I'm a diesel mechanic from town of Espoo, Finland. I started to build L-RIDES in 1981, when I was 14 years old.

All the rides can be packed into trailers in minutes (for example The Giant Wheel 8 min, Megaspin 5 min, Waltzer 15 min, Spiderman 30 sec) All the rides work like the real ones. Many of them have 9V electric motors, pneumatic system and blinking lights (for exmple in Sombrero there are 32 blinking leds, 5 small motors, 1 big motor and 6 pneumatic cylinders).

The compressed air is made in a lorry where there is a 9V motor, an air tank and a system that stops the motor when the pressure is high enough and starts it again when the pressure gets lower (my own design).

The mobile homes are models of the real ones where showmen in Finland and Sweden live.

Everything is made out of ordinary lego bricks, although some of them are cut or drilled. Some electronics are hidden inside the trailers.

The scale is 1/40 (1 stud = 1 ft => 3 studs = 1 meter)
This is a perfect scale for little lego people.

At the moment I have about 500 transportation units (cars, trucks, trailers), but there will be more...
Valt volges mij nog vies tegen om bepaalde technische problemen op te lossen als je alleen met lego kan werken.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

SeatRider schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Herkenbaar. Heb zelf ook al bijna 2 meter modulars staan, zoek ook nog een mooie oplossing om die allemaal van licht te voorzien. Liefst iets wat een beetje integreert met Lego, als alternatief had eventueel bedacht om elke verdieping aan de achterkant te voorzien van een Technic steentje-met-een-gat. en daar dan gewoon ronde leds doorheen te duwen (koop je gewoon rond kerst bij een bouwmarkt een wit snoer met leds en duw je die er doorheen).

Ik ben destijds hier op terecht gekomen; http://brickstuff.dozuki....C2%AE+Modular+Buildings/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Die brickstuff setjes zijn ook precies die ik heb.

Ben er even bezig geweest en het begint er aardig cool uit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qGTey2mgOwlU1mrkEzXHPgiw/medium.jpg

Het is wel even een gepuzzel met alle bedrading. De setjes hebben veel 6" verbindingsstukjes die voor verdieping naar verdieping vaak te kort zijn. 12" zou ideaal zijn, maar daar heeft elk setje er maar 1 van. De 2 24" kabels die er bij zitten zijn weer veel te lang. Die zijn mooi om per huisje 1 lange kabel te krijgen om die in een hub te steken.

Ik moet toch nog van die mini-micro hubjes bestellen, dus dan kan ik gelijk nog wat kabeltjes in een betere maat erbij bestellen. Als de micro-hubjes dan binnen zijn kan ik beginnen met het aanpassen van de lantaarns en bv de kroonluchter met de micro leds. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
Iemand deze kickstarter al gezien ?
-> https://www.kickstarter.c...r-miniature-brick-figures

Heb zelf niet zoveel met minifigs maar gezien de populariteit kan ik me wel indenken dat hier liefhebbers voor zijn.

Wil dit jaar eens gaan proberen een halloween setup te maken.
Ze doen op de school van mijn zoontje een "spooktocht" en wil daar dit jaar eigenlijk een diorama van lego neerzetten. Lijkt me wel leuk.
Die nieuwe minifigs zijn dus wel een must buy evenals de 75904 Mystery Mansion

Helaas is de Moster Fighters serie echt al overaal vrij prijzig met als uitschieter (en natuurlijk de must have) de 10228-1: Haunted House

zijn er nog tips welke sets nog meer aan te raden zijn
En natuurlijk een shitload aan grijs en bruin om zelf het een en ander te bouwen.

[ Voor 36% gewijzigd door harley op 02-08-2015 22:36 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

SeatRider schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Ik gebruik hier gewone Lego licht steentjes om gebouwen te verlichten. Ik plaats een Angle Plate 1X2 / 2X2 op de bovenkant op zodat ik niet de hele tijd het knopje hoef in te drukken :D .

Wel jammer dat de batterijen vervolgens snel leeg zijn |:( .

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
De eerste Wall-E review is online, wel in het Koreaans, maar dankzij Google Translate redelijk te lezen:

http://www.brickinside.co...d&SortCrt=Desc&fmCategory

Afgelopen weekend doken er ook ineens geruchten op over een mogelijk Lego Steampunk thema voor 2016:

http://www.groovebricks.c...g-what-do-we-know-so-far/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
harley schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:19:
Iemand deze kickstarter al gezien ?
-> https://www.kickstarter.c...r-miniature-brick-figures

Heb zelf niet zoveel met minifigs maar gezien de populariteit kan ik me wel indenken dat hier liefhebbers voor zijn.

Wil dit jaar eens gaan proberen een halloween setup te maken.
Ze doen op de school van mijn zoontje een "spooktocht" en wil daar dit jaar eigenlijk een diorama van lego neerzetten. Lijkt me wel leuk.
Die nieuwe minifigs zijn dus wel een must buy evenals de 75904 Mystery Mansion

Helaas is de Moster Fighters serie echt al overaal vrij prijzig met als uitschieter (en natuurlijk de must have) de 10228-1: Haunted House

zijn er nog tips welke sets nog meer aan te raden zijn
En natuurlijk een shitload aan grijs en bruin om zelf het een en ander te bouwen.
De ghostbusters ecto-1 zou je er bij kunnen zetten, met de minifig hun scary hoofdjes wegrennend van een horde monsters... Altans dat zou ik dan doen... :P De mystery mansion zou je kunnen uitbouwen, eventueel 2 sets combineren tot 1, je display heeft ook water nodig voor de lighthouse, een uitgelezen kans voor wat haaien in het water, en je zou eventueel ook wat lose minifigs van de monster fighter series kunnen bricklinken. (andere series hebben ook enge minifigs, dus kijk zeker even rond) En vergeet de skelet minifigs niet! De sets op zich zelf zijn alleen de moeite waard als je ze nog voor een redelijke prijs kan krijgen zoals deze weerwolf set. Die is qua stenen en minifigs niet heel erg spannend, maar nog wel betaalbaar. De Haunted House is idd wel een hele mooie voor zo'n display, maar niet meer voor een redelijke prijs te krijgen helaas. (nu 370 euro op bricklink, das 190 euro meer dan de originele retail prijs!) Vampire castle is ook al flink aan de prijs, dat was ook een gave set om erbij te zetten. Naja, wees creatief, een paar leuke mocs kan natuurlijk ook.
keverjeroen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:48:
De eerste Wall-E review is online, wel in het Koreaans, maar dankzij Google Translate redelijk te lezen:

http://www.brickinside.co...d&SortCrt=Desc&fmCategory

Afgelopen weekend doken er ook ineens geruchten op over een mogelijk Lego Steampunk thema voor 2016:

http://www.groovebricks.c...g-what-do-we-know-so-far/
Geruchten op eurobricks zijn dat er idd weer een castle thema komt in 2016, en dat het meer richting de fantasy lijn aan gaat liggen. Steampunk heb ik idd ook voorbij horen komen... Ben benieuwd, want voor mensen die bouwen in Guilds of Historica is er weinig meer te koop sinds Castle, LOTR en de Hobbit sets end of line zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door FiXeL op 03-08-2015 10:23 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
THNX.

De vampyre castle heb ik als het goed is gekocht en verwacht ik deze week.

De Mystry mansion zit ik inderdaad aan te denken om dubbel te doen ook ivm de pompoenen die daarbij zitten (en nog niet los te koop zijn)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik weet niet wat ik moet denken van castle + steampunk, ik kan het me moeilijk voorstellen. Steampunk is voor mij meer in de Victoriaanse stijl, en de verhalen van Jules Verne. Als we dan toch fantaseren over sci-fi mag er voor mij ook een Leonardo Da Vinci thema bijkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Ik zit eigenlijk te wachten op de Wall-E set, en zie dus dat de eerste review al binnen is.
Toch zie ik nergens een datum wanneer deze beschikbaar is in de winkels..

Iemand enig idee? het enige wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen is 1 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
harley schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:48:
THNX.

De vampyre castle heb ik als het goed is gekocht en verwacht ik deze week.

De Mystry mansion zit ik inderdaad aan te denken om dubbel te doen ook ivm de pompoenen die daarbij zitten (en nog niet los te koop zijn)
Er zijn overigens 2 verschillende vampire castles in omloop... De eerste generatie had glow in the dark stickers, en de 2e generatie had stickers die niet GITD waren (herkenbaar aan het ook ontbreken van de rode oogjes) Halverwege de reeks hebben ze de druktechniek aangepast, en waren een aantal stickers in de reeks niet meer GITD (zoals ook bij de vampire herse) Zoek btw ook eens op "pumpkin" op bricklink, zie je nog veel meer pompoen hoofdjes te koop, misschien niet zo mooi als de nieuwe, maar ideaal voor aankleding. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
GamezMaster schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:08:
Ik zit eigenlijk te wachten op de Wall-E set, en zie dus dat de eerste review al binnen is.
Toch zie ik nergens een datum wanneer deze beschikbaar is in de winkels..

Iemand enig idee? het enige wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen is 1 december.
Als het goed is, dan kan je Wall-E vanaf 1 september aanschaffen! Ik zit er ook al een tijdje op te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door CrazyRooster op 04-08-2015 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hm, ik zou de Big Bang set willen bestellen uit de LEGO webshop maar zit niet echt te wachten op de (gratis) LEGO Friends promotional. Weet iemand hoe vaak die promotionals wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

CrazyRooster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 06:55:
[...]

Als het goed is, dan kan je Wall-E vanaf 1 september aanschaffen! Ik zit er ook al een tijdje op te wachten.
Woauwww! Ik wil 'm! zo cute! En dan op z'n mooi plankje aan de muur in de woonkamer. Schijt aan wat de vrouw wil, dit gaat voor! :D

verkrijgbaar vanaf december voor 59,95 linkje

[ Voor 13% gewijzigd door NeFoRcE op 04-08-2015 10:11 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:36:
Hm, ik zou de Big Bang set willen bestellen uit de LEGO webshop maar zit niet echt te wachten op de (gratis) LEGO Friends promotional. Weet iemand hoe vaak die promotionals wisselen?
Normaal gesproken zouden we deze maand een andere promotional krijgen, sterker nog, op 1 augustus kreeg ik zowel die friends ( :r ) en een Marvel minifig in mn winkelmandje... Een dag later was de marvel minifig van de site af, heb toch maar een bestelling geplaatst omdat ik die scooby sets wou bestellen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
FiXeL schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

Normaal gesproken zouden we deze maand een andere promotional krijgen, sterker nog, op 1 augustus kreeg ik zowel die friends ( :r ) en een Marvel minifig in mn winkelmandje... Een dag later was de marvel minifig van de site af, heb toch maar een bestelling geplaatst omdat ik die scooby sets wou bestellen.
ik had net ervoor besteld dus kreeg niets bij mijn bestelling paar dagen later zag ik dat ze ie Marvel erbij deden. Heb gemaild met lego dat ik het jammer vond dat ik schijnbaar te vroeg was met bestellen kreeg heel netjes paar dagen later hem alsnog na gestuurd.
zou gewoon een net mailtje sturen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Mhoa, die marvel minifig vindt ik ook niet zo interessant. Naja maar hopen dat volgende maand er wel een leuke promotional bij zit.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren maar meteen de TBBT set besteld.. ben benieuwd zal vandaag of morgen wel binnenkomen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ben wel eens benieuwd wat jullie zoal gemiddeld per maand aan Lego uitgeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
Meer hoe je het opslaat! Zou dolgraag weer willen beginnen te bouwen met de lego die ik al heb (en laatst nog de VW bus gekregen van mijn vriendin), maar in ons appartement heb ik geen plek om het op te slaan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
NeFoRcE schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:43:
Bij mij is het niet echt een maandelijks iets.
Als er iets is dat we echt willen hebben, dan kopen we het.
Jaarlijks toch wel een eurotje of 4 a 500 denk ik.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:43:
Ik heb de afgelopen 12 maanden ongeveer 10000 euro uitgegeven eraan. Moet wel zeggen dat ik een aantal grote collectables gekocht heb en die vervolgens na een tijdje weer verkocht heb om weer nieuwe sets te kopen.

EDIT:
Heb net even snel gekeken maar heb denk ik nog wel zo'n 8000 euro liggen aan gebouwde en nog te bouwen sets.

[ Voor 12% gewijzigd door Teknix1982 op 04-08-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Teknix1982 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:35:
[...]

Ik heb de afgelopen 12 maanden ongeveer 10000 euro uitgegeven eraan. Moet wel zeggen dat ik een aantal grote collectables gekocht heb en die vervolgens na een tijdje weer verkocht heb om weer nieuwe sets te kopen.

EDIT:
Heb net even snel gekeken maar heb denk ik nog wel zo'n 8000 euro liggen aan gebouwde en nog te bouwen sets.
Sodeknetter, waar haal je het geld vandaan joh?! Ik ben ook wel een Legoliefhebber, maar ik balanceer dan 't geld liever tussen reizen en Lego :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Haha ach ja, ik heb financieel niet zoveel te klagen gehad de afgelopen jaren. Reizen doe ik elk jaar natuurlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Teknix1982 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:41:
Haha ach ja, ik heb financieel niet zoveel te klagen gehad de afgelopen jaren. Reizen doe ik elk jaar natuurlijk ook wel.
Dan doe je het goed! Haha ;) Eerstvolgende set die ik wil is die Wall-E. Oh man wat een leuk dingkie!
Wat voor lego heb je allemaal dan? Technisch? Of ook Friends enzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Dan doe je het goed! Haha ;) Eerstvolgende set die ik wil is die Wall-E. Oh man wat een leuk dingkie!
Wat voor lego heb je allemaal dan? Technisch? Of ook Friends enzo? :D
Ik ben meer van de modulars, star wars, exclusives. Ben nu samen met een lego webwinkel bezig met het ghostbusters HQ.

Heb de volgende exclusives gekocht dit jaar:
10179 millennium falcon ,
10196 grand carousel,
10182 cafe corner,
10185 green grocer,
10234 opera house,
10228 haunted house,
10188 death star,
10212 imperial shuttle,
10246 detective office,
10218 pet shop,
10243 parisian restaurant,
10197 fire brigade,
10224 town hall,
10211 grand emporium,
10144 sandcrawler,
75060 slave 1,
71006 Simpsons house

Zoals gezegd, heb niet alles meer van deze lijst en ben ongetwijfeld nog sets vergeten. Ik ben die van de TBBT nog van plan te kopen. Wil de Taj Mahal nog halen, vrijheidsbeeld en cloud city proberen te bemachtigen. Ook yoda ucs wil ik nog graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Teknix1982 op 04-08-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Teknix1982 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Ik ben meer van de modulars, star wars, exclusives. Ben nu samen met een lego webwinkel bezig met het ghostbusters HQ.
Samen met een webwinkel, in welke vorm? Gaan jullie hem in serie uitbrengen? Dan meld ik me hierbij alvast aan :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Nee, de webwinkel stelt hem voor mij samen op basis van deze bekende moc. Heb zelf de tijd niet om dat allemaal uit te zoeken en hij bood dat aan op marktplaats.

http://www.swissgb.ch/lego-ghostbusters-hq-v2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wow, dat is een beste lijst zeg! Ook veel grote dingen! Die Grand Carousel, hoop dat je die nog hebt? Die's echt verdomd veel geld waard. Gaaf hor! Beste waarde ook allemaal B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Sodeju, daar zitten ook geen goedkope sets bij zeg! Hier sla ik per maand denk ik 200+ euro stuk aan lego, maar weet het niet precies en wil dat ook niet weten ook. :P Het meeste via bricklink, maar nu lego de scooby sets uitgebracht heeft, heb ik de Mystery Mansion en 2x de Mystery machine besteld, mn eerste sets weer sinds maanden.

Ik zit er overigens aan te denken mn Modulars weer weg te doen... Net als TWCRay woon ik in een apartement, en ik heb gewoon geen plek om alles mooi neer te zetten... Naja de Town hall en grand emporium liggen nu uitelkaar, dat scheelt dan weer, maar mn pet shop, parisian restaurant en palace cinema staan nu in de slaapkamer wegens plaatsgebrek.

[ Voor 34% gewijzigd door FiXeL op 04-08-2015 17:04 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik woon ook op een appartement, voor mijn modulars heb ik een schap boven mijn computer leeggemaakt. Toch zal ik ook tegen plaats gebrek aankijken na nieuwjaar vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:59:
Wow, dat is een beste lijst zeg! Ook veel grote dingen! Die Grand Carousel, hoop dat je die nog hebt? Die's echt verdomd veel geld waard. Gaaf hor! Beste waarde ook allemaal B)
Die grand carousel heb ik verkocht. Leuke build maar niet echt stabiel. Was er op een gegeven moment flauw van. Mijn mooiste set blijft de 10179 :) maar die gaat ook wel weer weg. Was de SSD en imperial Flagship nog vergeten. Ook mooie sets. R2D2 en ewok village ook nog gebouwd. Haha teveel nu ik het zo opnoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doeeens wat pics dan. 10k aan lego, dat wil ik zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z9EgD6PWp2DmcBYd54zpX5dk/thumb.jpg
Dit zijn de sets die nu gebouwd staan door het huis. Die dozen tegen de achterwand zitten nog vol met sets. Ik ga ze nu niet allemaal uitpakken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZJu61hWa4Gz2I5lXZrJQcEBq/thumb.jpg

Let niet op de rommel, ga de zolder nog opknappen. Dit wordt mijn lego kamer.
The Eagle schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:26:
Doeeens wat pics dan. 10k aan lego, dat wil ik zien :D
Heb denk ik 8K aan lego liggen qua dagwaarde maar heb de afgelopen 12 maanden wel meer dan 10k uitgegeven bedenk ik me. Heb ook nog wat verhandeld. 5 flagships, 4 haunted houses, 2 green grocers, 2 cafe corners. Allemaal niet voor heel veel winst want ben zelf nog maar een jaar verzamelaar dus moest zelf wel behoorlijke prijzen betalen.

Nog eentje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3ETWEj2C8rTbyfB2tzg0LhqP/thumb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Teknix1982 op 04-08-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Ah de 10179... Ooit zal ik hem hebben... Of kopen , of bricklinken..

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Keida schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:29:
Ah de 10179... Ooit zal ik hem hebben... Of kopen , of bricklinken..
Kan je beter niet te lang wachten, die wordt steeds meer waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Net terug van een afspraak met iemand om plusminus 20 kilo LEGO over te nemen voor 135 euro. Met daarin een LEGO truck, veel city uit 2005-2012 en een mooie 7939 trein.

Helaas niet doorgegaan, want ... ik bleek op visite te zijn bij Lord Business, alles was aan elkaar gelijmd. |:(

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Gelijmd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En je had geen gietertje met anti-Kragle mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Oh my... waarom lijmen... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik denk dat we een fonds moeten oprichten tegen LEGO-mishandeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Ok, nu ben ik een lego purist, ik hou niet van fleshies, friends vindt ik ook geen echte lego, maar mensen die lego lijmen hebben een plek gereserveerd in de hel!

Maar serieus: Eeuwig zonde, zelfs official sleutelhangers vindt ik zonde dat die gelijmd zijn!

Misschien toch liever wat positiefs melden: Ben met de Mystery Mansion bezig, leuke build en die pumpkin heads zijn gaaf! Met trans-orange minifig head als vulling, ideaal om een lightbrick onder te douwen voor verlichting. Ziet er iig erg gaaf uit! :Y

[ Voor 32% gewijzigd door FiXeL op 05-08-2015 18:42 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FiXeL schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:39:
Ok, nu ben ik een lego purist, ik hou niet van fleshies, friends vindt ik ook geen echte lego, maar mensen die lego lijmen hebben een plek gereserveerd in de hel!

Maar serieus: Eeuwig zonde, zelfs official sleutelhangers vindt ik zonde dat die gelijmd zijn!

Misschien toch liever wat positiefs melden: Ben met de Mystery Mansion bezig, leuke build en die pumpkin heads zijn gaaf! Met trans-orange minifig head als vulling, ideaal om een lightbrick onder te douwen voor verlichting. Ziet er iig erg gaaf uit! :Y
Hebben de Scooby-Doo sets geen fleshie minifigs? Of vergis ik me in de definitie van fleshies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ik kende de term ook niet. Een korte zoekopdracht in Google leverde dit op:
Fleshies or peachies are terms used by many AFOLs to refer to the minifigs produced with peach-coloured heads and hands rather than the traditional yellow.

The LEGO Company made the switch to more realistic flesh-tones for all minifigs which represent real people (either as themselves or actors playing characters on film or television.) This generally means any licensed themes such as Harry Potter or Star Wars are affected while non-licensed themes such as Vikings or Trains use the original yellow figs. This paradigm was turned on its head somewhat with the introduction of products based on The Simpsons whose cartoon characters are mostly yellow-skinned.

Many AFOLs were upset by the introduction of race to Legoland which had, until then, been a homogenous place. The introduction of more realistic skin tones, while more inclusive, has forced many in the community to face issues of racism, prejudice and colonialism. The use of the term fleshie is one example of such issues. It refers only to the peach-coloured elements yet such colouration is clearly caucasian. The first attempt at true skin colours was the Lando Calrissian minifig using brown elements which appeared two years earlier in 2003 in the set Cloud City(10123).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Kapoen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Hebben de Scooby-Doo sets geen fleshie minifigs? Of vergis ik me in de definitie van fleshies? ;)
En zo te zien heeft Scooby-Doo ook fleshies.
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/r/www/r/aboutus/-/media/about%20us/news%20room/2015/january/highres_lego_scooby-doo.jpg?l.r2=-363064622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Lekker grote sandwich :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Kapoen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

De Scooby doo sets hebben idd fleshies... zucht... Helaas ontkom je daar niet aan als je bepaalde series verzameld.

[ Voor 10% gewijzigd door FiXeL op 06-08-2015 10:01 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Gisteren de TBBT-set besteld. Die heeft ook fleshies waarbij Raj duidelijk te onderscheiden is aan z'n donkerdere huidskleur.

Ik weet niet, vind het niet zo zeer een probleem. Maar als LEGO ook in de generieke sets (niet gelicenseerde sets) fleshies wil stoppen, en dus geen gele minifigs meer, dan zullen ze wel semi-verplicht zijn om daar genoeg variatie in te brengen om eventuele racisme verwijten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FireWire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:40:
Net terug van een afspraak met iemand om plusminus 20 kilo LEGO over te nemen voor 135 euro. Met daarin een LEGO truck, veel city uit 2005-2012 en een mooie 7939 trein.

Helaas niet doorgegaan, want ... ik bleek op visite te zijn bij Lord Business, alles was aan elkaar gelijmd. |:(
Ik ben vooral benieuwd wat hun redenatie daarachter was.. Lijmen... 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarschijnlijk voor een tentoonstelling of zo in een openbare ruimte...

En verder: If it looks to good to be true... :z

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 06-08-2015 10:26 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Snoz Lombardo schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:12:
Gisteren de TBBT-set besteld. Die heeft ook fleshies waarbij Raj duidelijk te onderscheiden is aan z'n donkerdere huidskleur.

Ik weet niet, vind het niet zo zeer een probleem. Maar als LEGO ook in de generieke sets (niet gelicenseerde sets) fleshies wil stoppen, en dus geen gele minifigs meer, dan zullen ze wel semi-verplicht zijn om daar genoeg variatie in te brengen om eventuele racisme verwijten te voorkomen.
Toegeven, het is voor sommige sets idd handig dat je een donkerder huidskleur kan gebruiken om een bepaald persoon treffend weer te geven. (bijvoorbeeld Winston Zeddemore in de ghostbusters set)
Alleen voor mijn gevoel (ja ja, hier komt het) is het niet hetzelfde als vroeger, toen je alleen gele minifig hoofdjes had met maar 1 standaard opdruk, en zonder opdruk.

Maar waar loop ik eigenlijk moeilijk over te doen, de meeste minifigs in mn laatste GoH build hebben ook geen geel hoofdje...

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Angeloonie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Gisteren heb ik ook een serie MP advertenties gespot, de beste man had een hele berg lego star wars sets in de aanbieding, echter zonder boekjes en alles verlijmd.

Onder aan de advertentie stond "bieden naar waarde", ik had bijna 5 euro geboden... 8)7

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Precies 30 jaar geleden kreeg ik mijn eerste Lego trein (ook de laatste die ik kreeg) voor mijn verjaardag. De 7727, nog steeds een van mijn favorieten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.brickpicker.com/images/set_images/brickpicker_set_7727_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gelukkige verjaardag Arjen! Nog veel blokjes en treincrashes gewenst >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Angeloonie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Zodat de kinderen er leuker mee konden spelen. Alle deurtjes, schuifdingen en scharnieren waren niet verlijmt. Maar alle grotere zaken wel.

In de advertentie stond dan enkele autootjes gelijmd waren. Maar toen ik daar kwam was de schade ruim erger. De lieve mevrouw zei dat ze het wel begreep voor mij als hobbyist, dat ik geen interesse had. En daarna gaf ze aan dat het voor kinderen leuker is als ze er wat wilder mee kunnen spelen.

Ze keek wat beteuterd toen ik zei dat ik het voor mijn kinderen ook nooit zou kopen, omdat creativiteit belangrijk is. En alles een ruimteschip was toen ik opgroeide...

Sommige mensen zijn raar. Ze vond het volgens mij vooral vervelend dat de +/- 1000 euro aan lego geen reet meer waard is door domme beslissingen.

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Lijstje van nieuwe sets in 2016, volgens amazon.de: brickset artikel

Blijkbaar is er toch een sci-fi castle lijn in aantocht:
Nexo Knights

Knighton Disc Launchers (70310) – EUR 9.99
Chaos Catapult (70311) – EUR 9.99
Lance’s Robo Horse (70312) – EUR 19.99
Moltor’s Lava Launcher (70313) – EUR 19.99
Clay’s Blade Cruiser (70315) – EUR 39.99
Jestro’s Companions of Darkness (70316) – EUR 49.99
Ultimate Clay (70330) – EUR 9.99
Ultimate Macy (70331) – EUR 9.99
Ultimate Aaron (70332) – EUR 9.99
Ultimate Robin (70333) – EUR 9.99
Ultimate Monster Masher (70334) – EUR 9.99
Ultimate Lavaria (70335) – EUR 9.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Wat ik mij bedacht mbt de minifigs. Weet iemand waarom er bij de modulars alleen maar "standaard" minifigs zitten.
Zijn de "afwijkende" minifigs dan te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Gefeliciteerd Arjen! Mooie trein ook, die had ik vroeger ook willen hebben, maar nooit een lego trein gekregen van mn ouders... Oh well...

@ Leosand: Ik weet het niet zeker, maar de modulars zijn best wel gericht op volwassenen, en misschien doen ze daarom alleen de "classic" minifig hoofdjes er bij.

Het zijn iig gelukkig geen fleshies. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb bij mijn Parisian Restaurants de hoofden vervangen omdat ik die "classic" hoofdjes zo saai vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:35:
Lijstje van nieuwe sets in 2016, volgens amazon.de: brickset artikel

Blijkbaar is er toch een sci-fi castle lijn in aantocht:

[...]
Volgens deze lijst komt de burj khalifa uit als 21031. Was volgens mij al uitgekomen als de 21008 :?

En legobouwers die lijmen zijn niet goed bij hun poffertjesplaat, wat een gekken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
De burj khalifa is inderdaad al 2012 uitgebracht. Zou het raar vinden om die nu al opnieuw te down. Nog genoeg andere gebouwen zou ik denken.
FiXeL schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Er zijn overigens 2 verschillende vampire castles in omloop... De eerste generatie had glow in the dark stickers, en de 2e generatie had stickers die niet GITD waren (herkenbaar aan het ook ontbreken van de rode oogjes) Halverwege de reeks hebben ze de druktechniek aangepast, en waren een aantal stickers in de reeks niet meer GITD (zoals ook bij de vampire herse) Zoek btw ook eens op "pumpkin" op bricklink, zie je nog veel meer pompoen hoofdjes te koop, misschien niet zo mooi als de nieuwe, maar ideaal voor aankleding. :)
Heb de set vandaag ontvangen. Heb 2 stukjes met een glow in the dark sticker gezien. Voor de rest zit hij nog in de plastic zak. Ook de 9464 vampyre hearse zou erbij moeten zitten. Heb alleen voorlopig geen tijd om hem op te bouwen en controleren op compleetheid.

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 07-08-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Een paar weken geleden las ik dat de monorail nogal gewild is in bepaalde circkels. Ik ben dus eens de zolder opgegaan en de monorail in elkaar gezet. Helaas is hij niet 100% compleet (missen misschien 20 stukjes). Er zit dan wel weer wel wat extra monorail tracks bij (bijv wissels). Het boekje is ook in een flink gebruikte staat.

Heeft het denken jullie zin deze in NL in de verkoop te zetten? Ik ben momenteel bij mn familie in Nieuw-Zeeland, maar het past makkelijk in de koffer. Of is het alleen nuttig om zoiets te verkopen als alles echt in de doos zit.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Ycv8tVt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w8N6Sr5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x55j1kz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4PL3QuF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WNhzpzd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
Heeft denk ik geen zin, maar ik heb wel interesse :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Basekid schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:25:
[...]

Heeft het denken jullie zin deze in NL in de verkoop te zetten?
Ja, natuurlijk heeft dat zin.
Ik ben momenteel bij mn familie in Nieuw-Zeeland, maar het past makkelijk in de koffer. Of is het alleen nuttig om zoiets te verkopen als alles echt in de doos zit.
Compleet in de doos en zo is wel meer waard, maar dit blijft een waardevolle set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Ff wat ruimte in mn koffer creëren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Een paar weken geleden las ik dat de monorail nogal gewild is in bepaalde circkels. Ik ben dus eens de zolder opgegaan en de monorail in elkaar gezet. Helaas is hij niet 100% compleet (missen misschien 20 stukjes). Er zit dan wel weer wel wat extra monorail tracks bij (bijv wissels). Het boekje is ook in een flink gebruikte staat.

Heeft het denken jullie zin deze in NL in de verkoop te zetten? Ik ben momenteel bij mn familie in Nieuw-Zeeland, maar het past makkelijk in de koffer. Of is het alleen nuttig om zoiets te verkopen als alles echt in de doos zit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Monorail is niet zoveel waard (higly overrated), maar als je er vanaf wilt kom ik 'm wel halen (kiloprijs is ongeveer 10,-, set weegt iets van 3 kg?)
Er zitten veel onbruikbare onderdelen in die je niet voor MOCs kan gebruiken (rode cover voor de motor, losse stukken monorail)

>:)

(ik heb geen idee hoe groot de AFOL-community in Nieuw Zeeland is, maar waarschijnlijk krijg je er in Europa meer voor))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Al met al is dat ding een paar honderd euro waard, zelfs niet in doos.
Gewoon meenemen en hier te koop zetten.
Misschien zijn er op het forum nog wel mensen die het voor een goede prijs willen kopen *Kijkt naar AlmightyArjen*

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
harley schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:38:
De burj khalifa is inderdaad al 2012 uitgebracht. Zou het raar vinden om die nu al opnieuw te down. Nog genoeg andere gebouwen zou ik denken.

[...]

Heb de set vandaag ontvangen. Heb 2 stukjes met een glow in the dark sticker gezien. Voor de rest zit hij nog in de plastic zak. Ook de 9464 vampyre hearse zou erbij moeten zitten. Heb alleen voorlopig geen tijd om hem op te bouwen en controleren op compleetheid.
Dit zijn de verschillende stickersheets, en bij het zien zag ik ook dat ik me vergist had:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XlszlaoCJ9tmHCC7VAiyMS1w/medium.jpg

De bovenste is de glow in the dark versie, al zie je dat slechts heel vaag en hebben de stickers minder kleur. (alleen grijstinten) De onderste heeft meer kleurgebruik (rode ogen, bruine bladeren) maar zijn niet GITD zoals ik eerder dacht. :X Ik ben nu mijn vampire castle weer aan het "restaureren"... Had em iets gemod, en in een jaar tijd heb ik zo vaak onderdelen lopen bietsen dat er weinig meer over was.

Mocht je nog een stickersheet nodig hebben, ik heb de onderste op de foto dubbel, (de andere zit nu op de set, zaten twee sheets bij) en ik heb ook nog wel een sticker voor de herse.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:36

Maximus

There is no substitute

Las net op Brickset.com dat de verwachte release voor Wall-E 1 september a.s. is. Ben benieuwd wanneer de Wall-E set echt bestelbaar is.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Aangezien Wall-E al te koop was in Hongarije (ook volgens Brickset) zit de kans er dik in dat we inderdaad op 1 september kunnen bestellen. In tegenstelling tot de Big Bang Theory set verwacht ik dat deze wel vlot zal uitverkocht geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik dat zo zie is dat niet alleen de monorail set maar ook minimaal 1 en anders beide uitbreidingssets. Monorail ff compleet maken via bricklink en dan zonde doos voor 300 te koop setten. Losse uitbreidingsset zonder doos raak je ook wel voor 75-100 euro per set kwijt.
Als je die hele set op MP zet en er op zet bieden vanaf 400 denk ik dat je op 475 uitkomt. En ja, zonder doos. Wel nog even wachten met te koop zetten, ergens begin november zou ik dat doen. Iets met sinterklaas enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Kapoen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:34:
Aangezien Wall-E al te koop was in Hongarije (ook volgens Brickset) zit de kans er dik in dat we inderdaad op 1 september kunnen bestellen. In tegenstelling tot de Big Bang Theory set verwacht ik dat deze wel vlot zal uitverkocht geraken.
Scooby doo verkoopt ook als een malle zeg! Alleen de haunted lighthouse is nog leverbaar, de rest is out of stock. Ik denk dat ik voor Wall-E toch maar even na middernacht mn pc even aan zet. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FiXeL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:36:
[...]

Scooby doo verkoopt ook als een malle zeg! Alleen de haunted lighthouse is nog leverbaar, de rest is out of stock. Ik denk dat ik voor Wall-E toch maar even na middernacht mn pc even aan zet. :P
Dat was mij ook al opgevallen ja :) Zoiks, Scooby Doo is populair.

Of je na middernacht al kan bestellen weet ik niet, de kwaliteit van de Lego site en bijhorend onderhoud is niet het je dat. Sowieso is het al raar dat je zo kort op de bal moet spelen om een stukje speelgoed te bestellen, net alsof het concert tickets zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Lego TBBT

Vandaag maar es in elkaar gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Kapoen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:13:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen ja :) Zoiks, Scooby Doo is populair.

Of je na middernacht al kan bestellen weet ik niet, de kwaliteit van de Lego site en bijhorend onderhoud is niet het je dat. Sowieso is het al raar dat je zo kort op de bal moet spelen om een stukje speelgoed te bestellen, net alsof het concert tickets zijn :D
Ik wou de Mystery Machine bestellen, heb 'smorgens om 1 augustus de pc er speciaal voor aangezet, en om 9:00 al uitverkocht. :( Toen niet besteld, later die dag keek ik weer en was de headless horseman set ook al uitverkocht... Toen toch maar in een order 2x de mystery machine besteld, van zo die zie ik wel een keer verschijnen, en een andere order met de Mystery mansion. Nu ben ik bang dat als je niet vrij rap die Wall-E gaat bestellen, je rustig 3 weken kan wachten eer hij weer leverbaar is... (verwachte levertijd voor de mystery machine is nu 1 september)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FiXeL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:50:
[...]
Nu ben ik bang dat als je niet vrij rap die Wall-E gaat bestellen, je rustig 3 weken kan wachten eer hij weer leverbaar is... (verwachte levertijd voor de mystery machine is nu 1 september)
Dat denk ik ook ja. Zelf heb ik ook al een paar keer gewacht tot na middernacht op een mogelijk update van de Lego site, om het dan op te geven. Wanneer ik dan 's ochtends even naar de site keek was de set die ik wou kopen reeds uitverkocht |:(

Dat heb ik ondermeer ondervonden met een aantal van die kleine seizoensgebonden vignettes zoals onderstaande. Het jammere is dat die vignettes ook vrij snel uit productie gaan, waardoor ik ze nooit heb vastgekregen.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/40121-1.jpg?201503011232

Nuja, met die ideas sets loopt het meestal wel los denk ik. Die blijven veel langer in productie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de (duitse) catalogus van het tweede deel van dit jaar, wordt het winter item dit jaar de 10245 (werkplaats van de kerstman). Dit was echter ook al het winter item van 2014 ! Weet iemand of dit een drukfout is, of dat lego op de herhaal toer gaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:47:
Volgens de (duitse) catalogus van het tweede deel van dit jaar, wordt het winter item dit jaar de 10245 (werkplaats van de kerstman). Dit was echter ook al het winter item van 2014 ! Weet iemand of dit een drukfout is, of dat lego op de herhaal toer gaat !
Volgens de geruchten die ik op de eurobricksfora heb gelezen zou de grote set een peperkoekenhuis zijn.
Voorts zijn er ook nog een paar winter vignettes en polybags, met onder andere een trein, kerstboom scene,...

Maar zoals ik reeds zei, slechts geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of het herhaaltoer is weet ik niet, mar ik heb hier toevallig die DLD catalogus in hardcopy liggen en daar staat idd de 10245 als NEU in en dat is idd Santa's workshop. Zie op een van de flappen ook dat er een nieuwe adventkalender komt, de 60099. Die laatste staat trouwens ook vermeld in de NL catalogus van juni - dec 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

De lego winter vilage set van dit jaar krijgt nummer 10249.

Daar gaan de geruchten inderdaad dat het een peperkoek huisje zou zijn. Dit gerucht gaat omdat een forum lid, die bij Lego schijnt te werken, zou hebben gezegd: "All I can say it is sweet.."

In de nederlandse shops zijn vaak al plekjes gereseveerd, echter hier is de naam overal: "Winter toy shop"
Bijvoorbeeld: link of link

Mij is het worst, hij komt er toch wel :Y

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Voor mij mag Lego best terug naar de Charles Dickens achtige scenes in hun kerstsets. Ik zie hier soms mooie displays opduiken in deze thread, maar geen enkele van die sets is nog te krijgen voor een normale prijs. Sinds mijn terugkeer uit de dark ages heeft Lego alleen die wintermarkt en santa's toy shop uitgebracht, geen van beide echt toppers naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Heb liever een "echt" gebouw zoals t/m de Market, die Santa's Workshop vond ik er hier in het dorp een beetje buiten vallen. Nietemin zal ik wat er ook komt halen om de serie compleet te houden.

Zit dit jaar zowiezo met een kerstdorp "probleem" aangezien ik verhuisd ben, ik heb wel meer plek en kan zelfs de trein kwijt, maar dan staat alles wel voor het raam ... in mijn vorige huis had ik tenminste een goede plek waar weinig daglicht kwam. Lastig lastig :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:48:
Heb liever een "echt" gebouw zoals t/m de Market, die Santa's Workshop vond ik er hier in het dorp een beetje buiten vallen. Nietemin zal ik wat er ook komt halen om de serie compleet te houden.

Zit dit jaar zowiezo met een kerstdorp "probleem" aangezien ik verhuisd ben, ik heb wel meer plek en kan zelfs de trein kwijt, maar dan staat alles wel voor het raam ... in mijn vorige huis had ik tenminste een goede plek waar weinig daglicht kwam. Lastig lastig :P
Heb jij de kerst trein ?
Zit er erg aan te denken om hem deels te bricklinken,
probeer in de zelfde setting een trein te maken voor me kerst dorp op de berg.

Laatste aankoop (de draaimolen) voor de winter village. (valt qua formaat buiten de rest helaas).
De workshop vond ik persoonlijk er niet meer bij passen. ben zeer benieuwd hoe de nieuwe gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door leosand op 11-08-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb alle kerstsets met uitzondering van die van vorig jaar. Die vond ik minder. Ik hoop dat de set van dit jaar meer in de lijn van de vorige jaren is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

leosand schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

Heb jij de kerst trein ?
Zit er erg aan te denken om hem deels te bricklinken,
probeer in de zelfde setting een trein te maken voor me kerst dorp op de berg.

Laatste aankoop (de draaimolen) voor de winter village. (valt qua formaat buiten de rest helaas).
De workshop vond ik persoonlijk er niet meer bij passen. ben zeer benieuwd hoe de nieuwe gaat worden.
Vwb die trein: als je hem realistisch Nederlands wilt maken, dan maak je hem gewoon niet. Tegen die tijd vallen er twee vlokjes sneeuw en rijden er in NL toch geen treinen meer :+

Either that, of je maakt een file auto's waar een sneeuwruimploeg in zit die er niet doorheen komt :P

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)