Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.578 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

Vwb die trein: als je hem realistisch Nederlands wilt maken, dan maak je hem gewoon niet. Tegen die tijd vallen er twee vlokjes sneeuw en rijden er in NL toch geen treinen meer :+

Either that, of je maakt een file auto's waar een sneeuwruimploeg in zit die er niet doorheen komt :P
Tja, da's typisch nederlands, er zijn zat anti-sneeuw oplossingen te vinden voor op het spoor, zelfs in lego:

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Lawrence/Trains/Snowplow/snowplow_2008_01.jpg

Maar natuurlijk hoef je daar in NL niet echt op te gaan wachten, want bij de NS/Prorail zijn ze nog niet zover. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
FiXeL schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:59:
[...]
Maar natuurlijk hoef je daar in NL niet echt op te gaan wachten, want bij de NS/Prorail zijn ze nog niet zover. :P
Iets nuttig kopen voor de winter op het spoor of mijn bonus van een paar ton innen? Keuze snel gemaakt voor zo'n NS "topman". Misschien is er nog ruimte voor zo'n mannetje bij die "NL trein" MOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
leosand schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

Heb jij de kerst trein ?
Zit er erg aan te denken om hem deels te bricklinken,
probeer in de zelfde setting een trein te maken voor me kerst dorp op de berg.
Ja die heb ik, heb ook even gedacht om hem te bricklinken, maar alle afzonderlijke onderdelen + verzendkosten + moeite heeft mij doen besluiten om hem 2e hands te kopen. Was zelf 2 jaar terug 250 euro kwijt incl 9v motor voor een zgan exemplaar, weet niet wat ze tegenwoordig doen (niet echt het seizoen voor die dingen nu :P), misschien is het nu wel interessant om in onderdelen te kopen (of als je al veel trein onderdelen hebt kan het vast ook uit).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:09
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

Vwb die trein: als je hem realistisch Nederlands wilt maken, dan maak je hem gewoon niet. Tegen die tijd vallen er twee vlokjes sneeuw en rijden er in NL toch geen treinen meer :+

Either that, of je maakt een file auto's waar een sneeuwruimploeg in zit die er niet doorheen komt :P
Dat is hier in België niet anders vrees ik ;)

Afgelopen weekend heb ik nog een semi-impulsieve aankoop gedaan. De fameuze 31026 Bike Shop & Cafe (Creator) stond net genoeg afgeprijsd bij Droomland :)

Ik heb direct één van de B-modellen gebouwd ipv de hoofdgebouwen. Het idee van een kleine garage voor mijn modulars straat vond ik wel leuk. Toffe eenvoudige build, maar met veel overschot aan blokjes. De doos telt meer dan 1000 blokjes, en je kan jammer genoeg niet beide B modellen tegelijk maken.

Al bij al ben ik tevreden van het resultaat, mits nog wat tweak werk past ie zo tussen de veel grotere gebouwen van de modular serie.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/31026-1/31026_alt4.jpg

Voor mij is de Bike Shop en afgeleide modellen een goede spirituele opvolger voor onderstaande modellen, waar ik als kind mee speelde *nostalgie*.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6373-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6369-1.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Ah, topic weer teruggevonden. Ben nu oudere/kleine Technic modellen aan het afbreken en opslaan, heb geen ruimte meer voor het nieuwe Technic flagship model wat net binnen is :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Binnenkort toch maar een keer mijn verjaardagsgeld uitgeven aan wat Lego; al zal ik er wel wat ruimte voor moeten maken.. maar goed; het leuke aan lego is toch dat je het kan afbreken en weer opbouwen.. zo ligt de Santa's workshop momenteel ook geheel uit elkaar om weer opgebouwd te worden met Kerst.

Maar goed; vooralsnog mijn zinnen gezet op een modular building. Ik weet alleen nog niet welke. Of de Sydney Opera house.. maar vooralsnog ga ik uit van een modular.. kan leuk naast het Haunted Mansion..

Alleen vind ik de keuze voor welke modular dan wel erg lastig.. Ik weet dat de Pet shop de oudste is op dit moment en dus als eerste niet meer beschikbaar zal zijn.. maar persoonlijk vind ik die toch net wat minder interessant als de cinema / diner etc.. Waarom is kiezen zo lastig xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
[TAG]Speedy schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:19:
[...]

Ja die heb ik, heb ook even gedacht om hem te bricklinken, maar alle afzonderlijke onderdelen + verzendkosten + moeite heeft mij doen besluiten om hem 2e hands te kopen. Was zelf 2 jaar terug 250 euro kwijt incl 9v motor voor een zgan exemplaar, weet niet wat ze tegenwoordig doen (niet echt het seizoen voor die dingen nu :P), misschien is het nu wel interessant om in onderdelen te kopen (of als je al veel trein onderdelen hebt kan het vast ook uit).
Bricklink vanaf 364 en up daarom zat ik te twijfelen om hem te bricken.
Binnenkort start maken met de berg dus voor mij het seizoens begin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat twijfel ik de laatste dagen of ik alsnog de Metalbeard Sea Cow zal aanschaffen of niet. Het is een hoop geld en er is geen enkele webshop met een actie waar ik hem goedkoper dan 250 kan verkrijgen maar het lijkt mij zo'n gave set! De huidige VIP aanbieding heb ik ook echt niks aangezien ik de Winter Soldier al heb. Wachten op een goede VIP / webshop aanbieding met de kans dat hij niet al uit het assortiment gaat of toch maar gewoon bestellen ;). Niemand die toevallig weet wat volgende maand de VIP aanbieding zal zijn?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Sjoerd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:39:
Wat twijfel ik de laatste dagen of ik alsnog de Metalbeard Sea Cow zal aanschaffen of niet. Het is een hoop geld en er is geen enkele webshop met een actie waar ik hem goedkoper dan 250 kan verkrijgen maar het lijkt mij zo'n gave set! De huidige VIP aanbieding heb ik ook echt niks aangezien ik de Winter Soldier al heb. Wachten op een goede VIP / webshop aanbieding met de kans dat hij niet al uit het assortiment gaat of toch maar gewoon bestellen ;). Niemand die toevallig weet wat volgende maand de VIP aanbieding zal zijn?
Wat dacht je van een tractor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Remi

Moo!

Sjoerd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:39:
Via Reddit had ik vernomen dat er van 1-15 oktober double vip points worden verstrekt. Met de huidige prijs van de Sea Cow is dat bijna €25,- waard. Heb je toch nog een beetje korting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Remi schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:00:
[...]

Via Reddit had ik vernomen dat er van 1-15 oktober double vip points worden verstrekt. Met de huidige prijs van de Sea Cow is dat bijna €25,- waard. Heb je toch nog een beetje korting. ;)
Bedankt beide! 25 euro is toch iets :) maar die tractor is ook wel geinig :+.
ps. waar kan ik zelf voortaan de meest recente kalender vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoerd op 12-08-2015 20:09 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dat is een Amerikaanse kalender, dus het is mogelijk dat we niet dezelfde polybags krijgen. Lego verdeelt jaarlijks dezelfde polybags over de hele wereld, maar op verschillende tijdstippen.
icemotion schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:02:
Alleen vind ik de keuze voor welke modular dan wel erg lastig.. Ik weet dat de Pet shop de oudste is op dit moment en dus als eerste niet meer beschikbaar zal zijn.. maar persoonlijk vind ik die toch net wat minder interessant als de cinema / diner etc.. Waarom is kiezen zo lastig xD
Zelf heb ik de Cinema, Restaurant en Pet Shop staan. Van die drie vind ik de cinema net de minst leuke set om eerlijk te zijn. Het is nogal veel 'lucht' en weinig interieur. Ook het feit dat het een hoekgebouw is maakt het minder flexibel. Maar goed smaken verschillen uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Leuke review over de 75094

Hij heeft wel een punt dat de zijvleugels precies snel zijn afgewerkt.
Anders best een mooie set

Battle.net: NagaByrd#2844

• Gillonde
  • Laatst online: 18-09 11:53
icemotion schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:02:
Ik heb de Pet Shop en Palace Cinema. Pet Shop was erg leuk om te bouwen, vooral omdat het twee losse gebouwen zijn. Palace Cinema heeft meer interessante bouwtechnieken en is wat opvallender. Pet Shop lijkt meer op een normaal huis.

• FiXeL
Ik heb zelf de Grand Emporium, Town Hall, Pet Shop, Parisian Restaurant, en de Palace Cinema. Van al die sets vindt ik de Parisian Restaurant het leukst om te bouwen, maar de pet shop heeft just weer dat het twee gebouwen zijn... Misschien niet zo indrukwekkend als een enkel gebouw, maar je kan met twee sets de twee dierenwinkels samenvoegen, en dan heb je twee rijtjeshuizen, staat ook mooi in het rijtje modulars.

Btw, voor de Scooby fans: Lego heeft nieuwe voorraad! Alleen de mystery machine is out of stock, maar de sets die ik begin augustus besteld heb gaan waarschijnlijk dit weekend wel in huis zijn. :)

edit:
De sets besteld op 1 augustus zijn verstuurd! Mystery Machine Time! :9

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeL op 13-08-2015 16:15 ]

Mn 3D printer blogje..

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En nu hebben ze alleen de Lighthouse nog :P

Ben alleen opzoek naar Mansion, lighthouse en Van. Vliegtuig vind ik echt niets maar die kleine bestel ik er dan ook maar bij :)

[ Voor 60% gewijzigd door Mad-Matt op 13-08-2015 10:54 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• FiXeL
Hier staan ze allemaal op available op de mystery machine na?... :?

Mn 3D printer blogje..

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je de regio op Nederlands zet is de boel wel beschikbaar :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Afbeeldingslocatie: https://slm-assets2.secondlife.com/assets/6446871/view_large/Homero-Doh-.jpg?1350447641

• JvanSanten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04:46
Sinds gisteren in het bezit van de Mercedes Benz Arocs, wat een prachtige set!
Wilde na jaren mijn lego hobby weer nieuw leven inblazen met de modulars maar aangezien ik deze niet meer compleet kan krijgen(Of absurde bedragen moet neerleggen) zat ik te twijfelen tussen de Arocs en de Tower bridge, maar na reviews is de 2e afgehaakt.
Binnenkort maar de 42042 en 42009 technics halen, arm spaarpotje...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tjsa, mannen zijn net kinderen soms. Met dien verschille dat ze vroeger aan hun ouders moesten zeuren om een kleine doos lego, en tegenwoordig van hun eigen geld dan maar meteen groot kopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:29
Lego is dan ook gewoon super tof! Ben zelf bezig met de green grocer, cafe corner en de market street, te bricklinken. Market street bijna compleet. Wel bij alle 3 wat kleine aanpassingen want sommige onderdelen zijn echt niet meer te betalen. De overige modulars heb ik uiteraard ook. Kan ze niet allemaal bouwen vanwege ruimtegebrek.

De holiday train heb ik vorig jaar via bricklink bij elkaar gesprokkeld. Heeft een hoop geld gescheeld en dat is voor mij de sport. Heb nog een paar bricklink projecties lopen alleen gaat helaas alleen veel tijd (en geld) in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:55:
Tjsa, mannen zijn net kinderen soms. Met dien verschille dat ze vroeger aan hun ouders moesten zeuren om een kleine doos lego, en tegenwoordig van hun eigen geld dan maar meteen groot kopen ;)
Ja om dat tegen te gaan heb ik maar een lijstje gemaakt van de dozen die ik wil maar waar ik wel kan wachten op een kortingsactie. Zoals bijvoorbeeld de BBT set maar ook de dozen van Scooby Doo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:55:
De grootste doos die ik ooit van Sinterklaas heb gekregen was de Black Seas Barracuda. Aangezien ik niet echt met Technic bezig was, was dat ook meteen één van de grootste beschikbare dozen.

Misschien dat de Model Team dozen in de buurt kwamen, maar dat herinner ik me niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit was mijn grootste set (nooit echt fan geweest van Technic) en jongens wat was ik er blij mee.
Eindelijk een politiebureau in m'n stadje.

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/23/800x600/d4e4o5g414p4n5x5m444v2s2f4x2q2w214i4w5d41433v234t20314x2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Mad-Matt op 14-08-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond op de fiets op weg naar huis, wordt er onderweg grootafval langs de weg gezet. Worden er een aantal legoplaten bij geflikkerd. Ik dus afgestapt om ff te kijken. De eerste die mij opviel was een groene 48x48. Wetende waar die bijhoort, ben ik verder gaan kijken, stonden er 3 bananendozen met lego bij !!!
Deze heb ik apart gezet en moeders de vrouw ff gebeld dat ze ff met de auto moest komen en dat we daarna wel ff chinees gingen halen wat met instemming begroet.
En ja, geloof het of niet, het model waar die 48x48 bijhoort, zit er zo te zien (helaas zonder boekjes) gewoon bij !!! Wat een idioten.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een half uur later komt er een busje om de spullen te verhuizen naar hun nieuwe woning, al het speelgoed van de kinderen weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Wat ik zo snel kan vinden hoort die bij de Grand Carousel, klopt dat?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:12:
Gisterenavond op de fiets op weg naar huis, wordt er onderweg grootafval langs de weg gezet. Worden er een aantal legoplaten bij geflikkerd. Ik dus afgestapt om ff te kijken. De eerste die mij opviel was een groene 48x48. Wetende waar die bijhoort, ben ik verder gaan kijken, stonden er 3 bananendozen met lego bij !!!
Deze heb ik apart gezet en moeders de vrouw ff gebeld dat ze ff met de auto moest komen en dat we daarna wel ff chinees gingen halen wat met instemming begroet.
En ja, geloof het of niet, het model waar die 48x48 bijhoort, zit er zo te zien (helaas zonder boekjes) gewoon bij !!! Wat een idioten.................
:o Dat is nog eens een leuke vondst! Wat zat er nog meer bij?
Ik dacht dat iedereen toch wel wist dat Lego aardig goed verkoopbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:02

Reinier

\o/

Roeltjuh schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:15:
Een half uur later komt er een busje om de spullen te verhuizen naar hun nieuwe woning, al het speelgoed van de kinderen weg :P
Of de ophaaldienst van de kringloopwinkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

grofvuil - kringloop - etc versus Legoliefhebber

.. :Y)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Magic6399 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

:o Dat is nog eens een leuke vondst! Wat zat er nog meer bij?
Ik dacht dat iedereen toch wel wist dat Lego aardig goed verkoopbaar is..
Dat dacht ik ook ja, blijkbaar niet dus. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik denk 95% van de caroussel, heb een geluidssteentje gevonden, zonder batterij, en 7 van de 8 zeildoeken,smerig. En ik heb ook iets gezien dat erg veel weg heeft van de vw kever. Wat een berg zooi, een hoop half in elkaar, een hoop verlijmd en een berg valse meuk !!
Maar met alleen al de caroussel ben ik al happy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Kapoen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:10:
[...]
Zelf heb ik de Cinema, Restaurant en Pet Shop staan. Van die drie vind ik de cinema net de minst leuke set om eerlijk te zijn. Het is nogal veel 'lucht' en weinig interieur. Ook het feit dat het een hoekgebouw is maakt het minder flexibel. Maar goed smaken verschillen uiteraard :)
Gillonde schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:48:
[...]
Ik heb de Pet Shop en Palace Cinema. Pet Shop was erg leuk om te bouwen, vooral omdat het twee losse gebouwen zijn. Palace Cinema heeft meer interessante bouwtechnieken en is wat opvallender. Pet Shop lijkt meer op een normaal huis.
FiXeL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:55:
Ik heb zelf de Grand Emporium, Town Hall, Pet Shop, Parisian Restaurant, en de Palace Cinema. Van al die sets vindt ik de Parisian Restaurant het leukst om te bouwen, maar de pet shop heeft just weer dat het twee gebouwen zijn... Misschien niet zo indrukwekkend als een enkel gebouw, maar je kan met twee sets de twee dierenwinkels samenvoegen, en dan heb je twee rijtjeshuizen, staat ook mooi in het rijtje modulars.
Dank voor alle input / ervaringen. :)

Ik heb ondertussen ook alle designer videos van de verschillende sets die nu nog te krijgen zijn bekeken. En de keuze voor nu is gevallen op het Parisian restaurant. Een hoop leuke details en toffe kleuren. Jammer dat het geen 2 gebouwen in 1 zijn, maar de details en inrichting doen het m voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
icemotion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:09:
Dank voor alle input / ervaringen. :)

Ik heb ondertussen ook alle designer videos van de verschillende sets die nu nog te krijgen zijn bekeken. En de keuze voor nu is gevallen op het Parisian restaurant. Een hoop leuke details en toffe kleuren. Jammer dat het geen 2 gebouwen in 1 zijn, maar de details en inrichting doen het m voor mij.
Die is inderdaad erg leuk en heel gedetailleerd! Goede keuze.

Als deze je bevalt zou ik wel snel zijn met bijvoorbeeld de Pet Shop of Palace Cinema.
Ik verwacht dat de Pet Shop er als eerste uit gaat, maar vorige keer ging Town Hall ook gelijk weg vanwege tegenvallende verkopen ofzo, en dan vliegt de prijs voor zo'n set in 1x heel hard omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 08:02
Ik heb ze inmiddels allemaal t/m de Parisian Restaurant (behalve Market Street, en Cafe Corner + Green Grocer heb ik gebricklinkt).
De Parisian Restaurant vind ik 1 van de mooiere (zeker van de laatste jaren) en een van de leukste om te bouwen. Goede keus dus, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor de liefhebbers, in Hardenberg is dit weekend weer het Lego Festijn. :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 18:19
wij gaan binnenkort naar legoland Billund heeft er iemand nog tips voor ons, en moet ik voor iemand nog naar de beschikbaarheid van bepaalde sets kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
caspervu schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:10:
wij gaan binnenkort naar legoland Billund heeft er iemand nog tips voor ons, en moet ik voor iemand nog naar de beschikbaarheid van bepaalde sets kijken?
Voor Lego kopen hoef je daar niet heen, is duurder dan hier ;)

Wat betreft het park zelf: alles is leuk! De achtbaan met het ijsthema vond ik het leukst, maar gewoon alles klopt en is mooi. Heel veel plezier alvast!

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Wowzers! Vandaag pakje aan de deur met 2x de Mystery Machine! 1 setje voor op de plank, de andere heb ik lekker zitten bouwen, al is het een snelle build en een stickerbomb met zoveel stickers, maar hij is gewoon leuk! :D

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik geloof dat ze ginds alleen een exclusieve architecture set hebben van het park en/of de luchthaven van Billund, voor de rest zou ik het zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Laatst online: 21:56
Wij zijn net terug uit Legoland en zoals gezegd is alle lego duurder daar (ze hebben daar o.a 25% btw) ik heb bijvoorbeeld als referentie Lego Slave 1, via nederland gekocht voor 199 euro, in de legoshop kost deze 1699 dkk oftewel 227 euro. Verder kan je tegenwoordig alles via de online lego shop krijgen er zijn geen echte legoland exclusives meer, behalve dat je sommige nieuwe dozen een paar weken eerder daar kan krijgen.

De lego shop is trouwens een van de drukste attracties :+ het prijsverschil houdt trouwens de kooplustige chinees en japanner niet tegen, ik zag daar eentje die twee lego heli carriers kocht a 349 euro per stuk

Verder nog wat tips, ga als het goed weer is, legoland is een buitenpark, dus zelfs de wachtrijen zijn niet overdekt, de leukste attracties zijn ook de drukste ... lego spookhuis, de draak en de vikingen, en als laatste probeer je kaarten online te krijgen dat kan zo 40 euro schelen (En dat kost toevallig ook 1 toeganskaartje :)

[ Voor 9% gewijzigd door cefas op 14-08-2015 21:07 ]

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wauw, ik was na lange tijd even door de legoverzameling aan het gaan die nog in mijn ouderlijk huis staat, en heb een aantal hele leuke dingen van vroeger weten te vinden! Ik weet nog dat ik een héle tijd geleden een Lego Technic ruimteschip (8480) heb gekregen, maar blijkbaar hebben mijn ouders er 2 gekocht, er ligt nu dus nog een doos waarvan alles nog in de verpakking ligt. Idem dito voor een 8280 set (brandweerwagen). Nu de vraag wat ik met zoiets moet, openmaken lijkt me uitgesloten, hartstikke zonde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
ThomasXIV schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:03:
Wauw, ik was na lange tijd even door de legoverzameling aan het gaan die nog in mijn ouderlijk huis staat, en heb een aantal hele leuke dingen van vroeger weten te vinden! Ik weet nog dat ik een héle tijd geleden een Lego Technic ruimteschip (8480) heb gekregen, maar blijkbaar hebben mijn ouders er 2 gekocht, er ligt nu dus nog een doos waarvan alles nog in de verpakking ligt. Idem dito voor een 8280 set (brandweerwagen). Nu de vraag wat ik met zoiets moet, openmaken lijkt me uitgesloten, hartstikke zonde :P.
Ik zou bricklink goed in de gaten houden, voor niet gebruikte sets ligt de prijs aardig hoog

Lego Technic ruimteschip (8480) (https://alpha.bricklink.c...logitem.page?S=8480-1#T=P) staat voor nieuwe en ongebruikt op een minimale prijs van 449 euro

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Niet te geloven! Verder ook nog oude spybotics gevonden, benieuwd of die het nog doen, heb eigenlijk wel zin om daar weer eens mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Wall-E is officieel gepresenteerd door LEGO Ideas. Wall-E is inderdaad vanaf 1 september verkrijgbaar voor €49,99. Laat het maar gauw september zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb ook weer 5 sets aan mijn verzameling kunnen toevoegen:

10212 geopend maar stickers niet beplakt. Lego in top staat, dit weekend bouwen en kijken of hij ook compleet is
10221 SSD nog nieuw in doos, deze was pijnlijk qua prijs maar wil hem toch een keer bouwen
10174 AT ST nieuw in doos.
75095 tie fighter nieuw
75060 slave 1 nieuw

Heb de 10212 en 10174 geruild tegen mijn cafe corner. Was daar op uit gekeken. Misschien niet de beste deal maar vind de beide sets wel mooi

[ Voor 3% gewijzigd door Teknix1982 op 15-08-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 18:19
cefas schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:00:
en als laatste probeer je kaarten online te krijgen dat kan zo 40 euro schelen (En dat kost toevallig ook 1 toeganskaartje :)
Bedankt voor je reactie, heb je nog een goede website om kaarten te bestellen?
Stuur maar een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Gelekte afbeeldingen van de nieuwe Star Wars sets!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nXQIPex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/57RV6aO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EgdLwuI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VOLRBlu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0Tzqmuy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XZWU2Ik.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AbySrsF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fMc5oSc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wcAjjRc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/57tR0K4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aHyZfXG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kDxvbNt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wnm1aly.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fjLkbGL.jpg

Prijzen:
• 75099 Rey's Speeder - 193 pieces - £19.99, €26.99, $19.99
• 75100 First Order Snowspeeder - 444 pieces - £39.99, €49.99, $39.99
• 75101 First Order Special Forces TIE Fighter - 517 pieces - £59.99, €69.99, $69.99
• 75102 Poe's X-wing Starfighter - 717 pieces - £69.99, €89.99, $79.99
• 75103 First Order Transporter - 792 pieces - £79.99, €99.99, $89.99
• 75104 Kylo Ren's Command Shuttle - 1004 pieces - £99.99, €119.99, $119.99
• 75105 Millennium Falcon - 1332 pieces - £129.99, €149.99, $149.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
En wederom een falcon :) das dan de 5de ofzo al? Je hebt zo'n heel kleintje, en dan 2 mediums en een grote en dan de ultimate Collectors editie toch?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
caspervu schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Bedankt voor je reactie, heb je nog een goede website om kaarten te bestellen?
Stuur maar een pm
Ik heb ze zelf bij legoland besteld, hoe eerder je ze besteld hoe goedkoper ze worden, helaas zijn de family tickets alleen in het hoog seizoen beschikbaar, nu is de korting maximaal 15%

http://www.legoland.dk/en/Tickets/

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04
Een vraag: van Lego Technic heb je tot nu toe de laatste paar jaren een Mercedes UniMog U400 (Lego nummer 8110), een Mercedes Arocs 3245 (Lego nummer 42043) en een Volvo L350F (Lego nummer 42030), vroeger nog een Ferrari F1 auto: allemaal echte nagebouwde merkmodellen in Technisch Lego.

Is dit iets van de laatste jaren en zijn dit de enige echt nagebouwde (officiële) merkmodellen van Lego Technic, of is er meer?

EDIT: deze lijst eens nagekeken: lijkt erop dat er niet meer is?

[ Voor 13% gewijzigd door Jorn1986 op 15-08-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan me niet herinneren dat er meer zou zijn. Sowieso zit je met licenties en merkrechten enzo. Kost klauwen met geld en moet wel rendabel zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik weet omdat ik hem heb dat de 8653 Ferrari Enzo er ook is

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Van de Ferrari F1 is er een grote en een kleine variant, daarnaast ook nog een Ferrari 599 GTB Fiorano. Williams F1 niet vergeten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
The Eagle schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:48:
Kan me niet herinneren dat er meer zou zijn. Sowieso zit je met licenties en merkrechten enzo. Kost klauwen met geld en moet wel rendabel zijn.
Gezien de prijzen van "merk modellen" zoals de Unimog, Volvo en Arocs niet veel verschillen tov flagships die geen merk er aan hebben hangen, denk ik dat het nogal meevalt met die "licentie kosten". De Arocs bijv. heeft dezelfde adviesprijs als de 42009, terwijl die laatste geen berg pneumatiek heeft, geen vering en 200 onderdelen minder (wat dan vooral pinnetjes en asjes zijn, maar toch). Het zou me niet verbazen dat zowel Mercedes als Volvo meer een "reclame overeenkomst" hebben met Lego voor de Technic flagships dan bijv. Star Wars sets waar de licentie kosten duidelijk zijn terug te zien in de adviesprijs (zoals te zien op de vorige pagina).

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 15-08-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Kleine toevoeging, er is nog een Technic licentie set/promo set geweest in het verleden; de Asimo robot van Honda. Daar heb je dan ook de sets met officiële licentie wel gehad (op 2544 na, maar dat telt niet echt aangezien dat geen echt model is).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Hoelang laten jullie een set opgebouwd staan? En maken jullie je druk om verkleuring van de lego? Ik ben nu een jaar weer met lego bezig en heb inmiddels een aantal sets waar ik trots op ben. Voornamelijk mijn 10179 millennium falcon. Die staat nu alweer een week of 4 opgebouwd. Gaat die lego op een gegeven moment niet verkleuren? Hij staat nooit in direct zonlicht. Ik overweeg om een plexiglas sokkel te kopen die uv tegenhoudt. Dit zou ik natuurlijk niet voor elke set doen maar eentje als een 10179 waar je toch wel wat voor neer moet tellen denk ik er wel over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Sommige treinen die ik heb zijn nooit afgebroken geweest sinds ik ze aangeschaft en gebouwd heb, pak em beet 2 jaar terug. Andere sets gaan wel gesloopt worden, maar dat is vaak omdat ze teveel ruimte innemen, of ik ze puur als parts pack gekocht heb en alleen gebouwd omdat ik de set toch heb. (andere sets niet eens gebouwd, maar dat terzijde)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
FiXeL schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:18:
Sommige treinen die ik heb zijn nooit afgebroken geweest sinds ik ze aangeschaft en gebouwd heb, pak em beet 2 jaar terug. Andere sets gaan wel gesloopt worden, maar dat is vaak omdat ze teveel ruimte innemen, of ik ze puur als parts pack gekocht heb en alleen gebouwd omdat ik de set toch heb. (andere sets niet eens gebouwd, maar dat terzijde)
Maar die treinen verkleuren niet na een paar jaar opgebouwd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Vast wel, maar ik maak me daar niet zo enorm druk om. Ik heb al eens gehoord van lui die verkleuring zagen in lego dat al een aantal jaar in de originele doos zat, en daarom nooit daglicht gezien heeft sinds het verpakt werd... Als het al verkleurd zonder daglicht, wat moet je dan, vacuüm verpakken? :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ja is ook wel zo. En uiteindelijk is het ook bedoeld om van te genieten en idd niet vacuüm verpakken. En als het gebeurt gebeurt het. Zou alleen zonde zijn bij een set van 2500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ach, ik heb in huis verf gebruikt waarvan ik weet dat ie in het donker verkleurt en als er licht op blijft schijnen, zijn kleur houdt. Gewoon waterbasis spul RAL 9010 op de plinten. ALs je er iets voor zet wordt het na een paar jaar gelig. DUs als Lego zoiets ook toepast kan dat zomaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
De enige verkleuring die ik ooit gemerkt hebt is bij witte onderdelen; zoals de Volkswagen bus.. die is op de witte stukken heel iets geliger geworden. En die staat onderhand alweer 2 jaar op de kast. Andere sets die er al bijna net zo lang staan als het Haunted mansion en de 42009 technic crane zie ik helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik heb het op mijn vaders advance tie fighter 10175 maar die heeft ook wat uren/dagen in een vitrine gestaan met zonlicht :( die is aan de bovenzijde wat geliger daarbij hebben de star destroyer 10030 en death star 10143 en de millennium falcon 10179 weer niets maar die staan uit de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
zijn er nog mensen die naar legoland duitsland zijn geweest?
kom er binnenkort in de buurt en zou er een dagje uit van kunnen maken voor kijn zoontje van 5

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
harley schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:08:
kom er binnenkort in de buurt en zou er een dagje uit van kunnen maken voor kijn zoontje van 5
Voor zover ik weet zijn er 2 van in Duitsland, eentje bij Munchen(erg goed) en eentje net over de grens(minder goed). Misschien handig om erbij te zeggen naar welke je van plan bent om te gaan zodat de reacties daar ook daadwerkelijk over gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Renquin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Voor Lego kopen hoef je daar niet heen, is duurder dan hier ;)

Wat betreft het park zelf: alles is leuk! De achtbaan met het ijsthema vond ik het leukst, maar gewoon alles klopt en is mooi. Heel veel plezier alvast!
Niet helemaal waar. Om 14:00 gaat de outlet store open, daar kun je nog wel eens leuke deals vinden zoals de 75056 (SW advent calender met santa vader) voor €25.

Slave one had ik ook voor gekeken, maar idd €227 daar vs €183 hier...
cefas schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Ik heb ze zelf bij legoland besteld, hoe eerder je ze besteld hoe goedkoper ze worden, helaas zijn de family tickets alleen in het hoog seizoen beschikbaar, nu is de korting maximaal 15%

http://www.legoland.dk/en/Tickets/
Ik had via Groupon tickets, scheelde 50%

[ Voor 25% gewijzigd door Roeligan op 17-08-2015 13:01 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
harley schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:08:
Zeker de moeite waard. Je kan in het gedeelte waar de Pyramide(?)staat een broodtrommel kopen en die laten graveren met naam.
Zeker uniek voor je zoontje op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
la_fusion schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:04:
[...]

Voor zover ik weet zijn er 2 van in Duitsland, eentje bij Munchen(erg goed) en eentje net over de grens(minder goed). Misschien handig om erbij te zeggen naar welke je van plan bent om te gaan zodat de reacties daar ook daadwerkelijk over gaan :)
Die in gunzberg bij munchen inderdaad.
die net over de grens is meer een beleveniscentrumpje volgens mij.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene naast centro o, net over de grens is idd een belevingsgeheel. Een iets veredelde legobeurs als in utrecht, voorheen zwolle !
gunzberg is echt een pretpark, ideaal voor kinderen (ik was er met mijn neefje en moeders de vrouw had het er over dat ze met 2 kinderen op pad was hihi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Is er een website of iets dergelijks waar het mogelijk is je (bricklink) inventory te uploaden en vervolgens je kunt bekijken welke sets je allemaal kunt maken met die lego

Het lijkt me leuk te zien welke sets je (bijna) compleet hebt buiten de sets die je gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
cellkuh schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:29:
Is er een website of iets dergelijks waar het mogelijk is je (bricklink) inventory te uploaden en vervolgens je kunt bekijken welke sets je allemaal kunt maken met die lego

Het lijkt me leuk te zien welke sets je (bijna) compleet hebt buiten de sets die je gekocht hebt
rebrickable.com biedt die functionaliteit. Allesinds voor collecties die op brickset.com staan, misschien ook voor bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Alleen de import van brickset doet het vaak niet :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
brickset zelf biedt ook een upload functie voor rebrickable ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 18-08-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Waar kan ik die vinden?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
My sets - sets owned - export to rebrickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Op mijn sets kan ik nergens die optie vinden, had er al vaker naar gezocht (collega had het er ook al over)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ben je wel ingelogd op brickset en op rebrickable...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Inderdaad, je moet ingelogd zijn op brickset.com, en uiteraard een collectie hebben aangelegd.
Dan zou je normaal gezien een aantal opties moeten hebben om te exporteren. CSV, rebrickable, peeron,...

Blijkbaar komt er geen nieuwe kerst set dit jaar, maar een re-release van de oude Toy Shop.
bron brickset.com

oude versie
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/10199-1.jpg?200905080732
nieuwe versie
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/10249-1.jpg?200905080732

Voor mij goed nieuws, aangezien ik geen enkele van de oude kerst sets heb. Iets minder leuk voor mensen die reeds een kerst display hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 18-08-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Bedankt voor de reacties, Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt super. Alleen vind ik het resultaat een beetje tegenvallen, zeker als je MOC's en kleur verschillen uitschakelt. ik moet wel zeggen dat ik een paar grote sets er niet bij heb omdat ik deze niet wil afbreken zoals de modular's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ben ingelogd, ik zie nergens die opties staan. Kan het weergeven als lijst, gallery, table, csv.

Ook al een aantal malen geprobeerd; csv en dan importeren in rebrickable, maar daar geeft ie dan de error dat het geen brickset list is :x

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
:/ :/ Serious... :/ :/
Dat wordt een goedkope Lego-kerst dit jaar (tenzij de 10245 nog beschikbaar komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Oeh awesome @ re-release van de oude Toy Shop :D
De enige die bij mij ontbreekt (reken Santa's Workshop niet mee, valt compleet buiten het thema).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Yep, helemaal content met de keuze voor een re-release :Y

Ontbrak bij mij ook nog. En verwachte prijs van €79.95 is prima te doen!

Alleen beetje jammer voor die lui die de 10199 aanbieden voor €200+ >:)

[ Voor 19% gewijzigd door bord4kop op 18-08-2015 16:36 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Magic6399 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

:/ :/ Serious... :/ :/
Dat wordt een goedkope Lego-kerst dit jaar (tenzij de 10245 nog beschikbaar komt)
Het is best mogelijk dat Santa's Workshop ook nog beschikbaar is dit jaar. Verleden jaar was de Winter Village Market (10235) ook nog te koop tesamen de nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Nou, een reden voor mij om 2e hands de trein ergens nog vandaan te toveren. :P
Scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Waardeloos die nieuwe WV set, de inspiratie was op bij TLG? Zal hem wel kopen om de serie compleet te houden, maar die gaat rechtstreeks de kast in. Jammer dat m'n dorp dit jaar weinig uitbreiding krijgt (ik ga er van uit dat er nog wel 2 gift sets komen).

Bedacht me dat ik nog wel enkele 10216's ergens heb liggen ... zal die maar dumpen denk ik, als ze alles gaan herkauwen ... :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kapoen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:12:
Inderdaad, je moet ingelogd zijn op brickset.com, en uiteraard een collectie hebben aangelegd.
Dan zou je normaal gezien een aantal opties moeten hebben om te exporteren. CSV, rebrickable, peeron,...

Blijkbaar komt er geen nieuwe kerst set dit jaar, maar een re-release van de oude Toy Shop.
bron brickset.com

oude versie
[afbeelding]
nieuwe versie
[afbeelding]

Voor mij goed nieuws, aangezien ik geen enkele van de oude kerst sets heb. Iets minder leuk voor mensen die reeds een kerst display hebben.
Zoek de tien verschillen :P
Lampjes in de boom, cadeautjes en de helft van de minifigs, en dan houdt het wel op.
* The Eagle heeft deze thuis al, dus laat hem mooi staan. Als ze een nieuwe kersttrein uit zouden brengen daarentegen: instant buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:40:
[...]

Lampjes in de boom, cadeautjes en de helft van de minifigs, en dan houdt het wel op.
* The Eagle heeft deze thuis al, dus laat hem mooi staan. Als ze een nieuwe kersttrein uit zouden brengen daarentegen: instant buy.
Vergeet de brick separator en groene toiletbrillen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

The Eagle schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:40:
[...]

Vergeet ook het dak van het hooge gedeelte huisje niet ;) Zijn de ideeën voor nieuwe huisjes op :'(

Ik wil wel de serie kompleet houden dus ik haal hem hier denk ik wel in huis.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 18-08-2015 23:18 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 15-09 10:53
gaat er zeker wel komen die nieuwe toyshop.

Heb alvast een start gemaakt met winter berg....
het wordt een trial en error projectje.
Daarom nu al begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cv7iCqees7428lzozlmpJ9WH/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YCxbkH6lBijk4inS4Q3o44pA/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Zeehond schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:13:
[...]

Vergeet ook het dak van het hooge gedeelte huisje niet ;) Zijn de ideeën voor nieuwe huisjes op :'(

Ik wil wel de serie kompleet houden dus ik haal hem hier denk ik wel in huis.
Voor mijn gevoel heb ik de serie qua neerzetten gewoon compleet. Zie in dat oogpunt het nut niet van deze. Eigenlijk hadden ze de trein moeten rebooten. Dat was denk ik wel de beste optie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Arunia schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:58:
[...]

Voor mijn gevoel heb ik de serie qua neerzetten gewoon compleet. Zie in dat oogpunt het nut niet van deze. Eigenlijk hadden ze de trein moeten rebooten. Dat was denk ik wel de beste optie geweest.
De trein opnieuw uitbrengen was denk ik ook inderdaad de beste optie. Meerdere treinen hebben rondrijden ziet wel leuk uit :Y) leuker als twee keer het zelfde gebouw te hebben staan :/

Qua neerzetten is het naar mijn gevoel ook compleet maar toch... Hmm twijfel.

Overigens maar eens toch beginnen met het bedenken van een ontwerp voor mijn lego winterdorp van 2015, begin september wil ik toch beginnen met bouwen :) Vorig jaar had ik er een aan zee gebouwd, heb toen set 5770 erbij gezet. Wat betreft formaat en de lichtsteen vond ik deze er wel goed bij passen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 19-08-2015 01:02 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:29
Sinds 2 jaartjes teruggekomen bij het Lego'en. Tussendoor al wat lego ferraris gekocht en mijn eerste doos was de lego Architecture Fallingwater, fantastisch om te bouwen en staat mooi op mijn dressoir.

Vorig jaar begonnen met WV. Ik heb de 2 sets van vorig jaar en de cottage, omdat ik die erg mooi vond. Ik ben daarom zeer blij dat de Toy Shop opnieuw uitbrengen. Zag het niet zitten om 190 euro neer te leggen voor 1 doos. Dan is dit veel acceptabeler. :) Nu alleen nog de bakkerij en het post office. Jammer dat vooral het post office erg duur is. De bakkerij vind ik er niet zo leuk uitzien.. ligt dat misschien aan mij?

Maandag trouwens de F40 gekocht in Oberhausen. stond daar gebouwd op display en zag er naar mijn mening knapper uit dan de vorige ferrari's benieuwd naar de build! :)

Ik zag trouwens dat amazon een foutje had gemaakt om al de namen van de nieuwe lego sets te spoilen. Jammergenoeg heeft elke site dat offline gehaald en kan ik het daarom niet meer vinden. Weet iemand waar het staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
gertjanw1993 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:08:
Ik zag trouwens dat amazon een foutje had gemaakt om al de namen van de nieuwe lego sets te spoilen. Jammergenoeg heeft elke site dat offline gehaald en kan ik het daarom niet meer vinden. Weet iemand waar het staat? :)
Hieronder de volledige lijst met prijzen. In spoiler tags voor degenen die het niet wil zien.

spoiler:
Architecture
Venice (21026) – EUR 29.99
Berlin (21027) – EUR 29.99
New York City (21028) – EUR 49.99
Burj Khalifa (21031) – EUR 39.99

BIONICLE
Ketar Creature of Stone (71301) – EUR 9.99
Akida Creature of Water (71302) – EUR 9.99
Ikir Creature of Fire (71303) – EUR 9.99
Terak Creature of Earth (71304) – EUR 9.99
Lewa Unifier of Jungle (71305) – EUR 14.99
Pohatu Unifier of Stone (71306) – EUR 14.99
Gali Unifier of Water (71307) – EUR 14.99
Tahu Unifier of Fire (71308) – EUR 19.99
Umarak the Hunter (71310) – EUR 19.99

City
Fire Starter Set (60106) – EUR 9.99
Fire Engine (60107) – EUR 19.99
Fire Extinguishing Unit (60108) – EUR 29.99
Fire Boat (60109) – EUR 69.99
Firefighter Vehicle (60111) – EUR 34.99
Rally Car (60113) – EUR 9.99
Speedboat (60114) – EUR 9.99
4-Wheel Drive SUV (60115) – EUR 19.99
Rescue Aircraft (60116) – EUR 19.99
Van and Caravans (60117) – EUR 19.99
Garbage Truck (60118) – EUR 19.99
Ferry (60119) – EUR 29.99
Prison Island Police Starter Set (60127) – EUR 9.99
Police Chase (60128) – EUR 19.99
Police Patrol Boat (60139) – EUR 39.99

Creator
Fighter (31042) – EUR 9.99
Chopper Transporter (31043) – EUR 9.99
Park Animals (31044) – EUR 14.99
Explorer of the Seas (31045) – EUR 14.99
Propeller Airplane (31047) – EUR 19.99
Lakeside Cabin (31048) – EUR 24.99
Deli (31050) – EUR 34.99

DC Comics Super Heroes
Super Heroes 1 (76044) – EUR 14.99
Batman v Superman: Dawn of Justice Batmobile (76045) – $29.99
Batman 1 (76053) – EUR 24.99
Batman 1 (76061) – EUR 9.99
Batman 2 (76062) – EUR 9.99
Batman 2 (76063) – EUR 9.99

Disney Princess
Anna & Kristoff’s Sleigh Adventure (41066) – $29.99
Arendelle Castle Celebration (41068) – $59.99
Ariel’s Treasure Day at the Pool (41069) – EUR 7.99
Daisy’s Beauty Salon (41140) – EUR 9.99
Cinderlla’s Pumpkin Royal Carriage (41101) – EUR 9.99
Palace Pets Royal Castle (41142) – EUR 19.99

DUPLO
Juveniles (?) (10801) – EUR 9.99
Savannah (10802) – EUR 19.99
Arctic (10803) – EUR 29.99
Horses (10806) – EUR 14.99
Car with Horse Trailer (10807) – EUR 19.99
Small Plane (10808) – EUR 9.99
Police Patrol (10809) – EUR 14.99
Tow (10814) – EUR 19.99
My First Vehicles (10816) – EUR 19.99
Creative Bauset (?) (10817) – EUR 24.99
My First Truck (10818) – EUR 19.99
My First Garden (10819) – EUR 19.99
Mickey’s Workshop (10829) – EUR 19.99
Minnie’s Cafe (10830) – EUR 19.99
My First Number Caterpillar (10831) – EUR 9.99

Elves
Emily Jones and the Wind Dragon Baby (41171) – EUR 9.99
Water Dragon Adventure (41172) – EUR 24.99
Elvendale Dragon School (41173) – EUR 19.99
Starlight Inn (41174) – EUR 29.99
Fire Dragon Lava Cave (41175) – EUR 39.99
The Secret Marketplace (41176) – EUR 59.99

Friends
Birthday Party (41110) – EUR 19.99
Party Train (41111) – EUR 9.99
Emma Inventor’s Workshop (41115) – EUR 9.99
Olivia’s Expedition Car (41116) – EUR 14.99
Popstar TV Studio (41117) – EUR 24.99
Heartlake Supermarket (41118) – EUR 34.99
Heartlake Cupcake Cafe (41119) – EUR 39.99
Archery Adventure Camp (41120) – EUR 9.99
Rafting Adventure Camp (41121) – EUR 29.99
Livi Pop Star Villa (41135) – EUR 54.99

Juniors
Police Helicopter (10720) – EUR 9.99
Iron Man vs Loki (10721) – EUR 12.99
Snake Duel (10722) – EUR 14.99
Ariel’s Dolphin Coach (10723) – EUR 14.99
The Lost Temple (10725) – EUR 34.99
Cinderella’s Fairy Tale Coach (10729) – EUR 24.99

Marvel Super Heroes
Super Heroes 3 (76046) – EUR 69.99
Captain America: Civil War 3 (76047) – EUR 34.99
Iron Skull Submarine Attack (76048) – EUR 34.99
Avengers Space Mission (76049) – EUR 69.99
Captain America: Civil War 1 (76050) – EUR 24.99
Avengers 4 (76064) – EUR 9.99
Avengers 5 (76065) – EUR 9.99
Avengers 6 (76066) – EUR 9.99

Minecraft
21123 – EUR 19.99
21124 – EUR 34.99
21126 – EUR 59.99

Nexo Knights
Knighton Disc Launchers (70310) – EUR 9.99
Chaos Catapult (70311) – EUR 9.99
Lance’s Robo Horse (70312) – EUR 19.99
Moltor’s Lava Launcher (70313) – EUR 19.99
Clay’s Blade Cruiser (70315) – EUR 39.99
Jestro’s Companions of Darkness (70316) – EUR 49.99
Ultimate Clay (70330) – EUR 9.99
Ultimate Macy (70331) – EUR 9.99
Ultimate Aaron (70332) – EUR 9.99
Ultimate Robin (70333) – EUR 9.99
Ultimate Monster Masher (70334) – EUR 9.99
Ultimate Lavaria (70335) – EUR 9.99

Ninjago
Cole’s Dragon (70599)
Ninja Bike Chase (70600)
Jay’s Elemental Dragon (70602)
Command Zeppelin (70603)
Black Widow Island (70604)

Speed Champions
Chevrolet Corvette Z06 (75870) – EUR 14.99
Ford Mustang GT (75871) – EUR 14.99
Audi R18 E-Tron Quattro (75872) – EUR 14.99
Chevrolet Camaro (75874) – EUR 34.99
Ford F-150 Raptor (75875) – EUR 49.99

Star Wars
Star Wars (75113) – EUR 19.99
LEGO Star Wars: The Force Awakens Stormtrooper Buildable Figure (75114) – $19.99
Star Wars (75116) – EUR 24.99
Star Wars (75116) – EUR 24.99
Star Wars (75117) – EUR 24.99
Star Wars (75118) – EUR 24.99
Microfighters Hero Starfighter (75125) – EUR 9.99
Microfighters Villain Blue Craft (75126) – EUR 9.99
Microfighters The Ghost (75127) – EUR 9.99
Microfighters TIE Advanced Prototype (75128) – EUR 9.99
Microfighters Wookie Gunship (75129) – EUR 9.99
AT-DP (75130) – EUR 9.99
Episode 7: The Force Awakens Heroes Battle Pack (75131) – EUR 16.99
Episode 7: The Force Awakens Villains Battle Pack (75132) – EUR 16.99
Galactic Empire Battle Pack (75134) – EUR 16.99
Rebels Battle Pack (75133) – EUR 16.99
Obi-Wan’s Jedi Interceptor (75135) – EUR 29.99
Droid Escape Pod (75136) – EUR 29.99
Carbon Freezing Chamber (75137) – EUR 29.99
Hoth Attack (75138) – EUR 29.99
TVC 2 (75140) – EUR 69.99
Kanan Speeder Bike (75141) – EUR 29.99

TECHNIC
Jet (42044) – EUR 9.99
Rescue-Bot (42045) – EUR 14.99
Escape Vehicle (42046) – EUR 19.99
Police Interceptor (42047) – EUR 19.99
Go-Kart (42048) – EUR 26.99
Mining Loader (42049) – EUR 39.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:55

Maximus

There is no substitute

Zo te zien nog geen Creator Expert uitbreiding voor de Beetle / T1 / Mini / F40 reeks. Had daar toch stiekem wel op gehoopt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:29
Maximus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:57:
Zo te zien nog geen Creator Expert uitbreiding voor de Beetle / T1 / Mini / F40 reeks. Had daar toch stiekem wel op gehoopt.
is dat niet in Q3-Q4? Volgens mij zijn dit de sets van het voorjaar.
bron:
http://brickset.com/artic...ing-revealed-by-amazon-de
"A list of sets to be released in the first half of 2016 has been revealed by Amazon.de, which is somewhat surprising given we are not much more than half-way through 2015!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand nog wat tips voor het opbergen van Lego? Ik heb al mijn Lego nu gesorteerd in kartonnen doosjes zitten en zoek een permanente opbergoplossing. Ik gebruik nu deze van de Xenos wat natuurlijk niet handig is.. Zoiets als deze lijken wel handig en kostenefficient maar echt makkelijk zou iets zijn met losse bakjes. Ik vind dan zoiets of zoiets maar das gelijk weer een stuk duurder.

Iemand andere tips? Action, Ikea, Xenos, online: het kan allemaal. Mijn ideale systeem zijn kleine bakjes om onderdelen in te sorteren wat dan weer te combineren is met grotere bakjes voor complete sets en dat ik allemaal in een grote bak weg kan stoppen onderin de kledingkast.

Edit: Lego heeft zelf natuurlijk dit: http://shop.lego.com/en-NL/Storage-ByCategory Maar met 15 tot 20 verschillende bakjes ben ik dan een paar honderd euro verder en dat is mij te veel geld. Zo'n systeem zou wel ideaal zijn.

Edit 2: Ikea heeft misschien wel wat, dit lijkt wel een handige serie: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90294989/ Skubb bakjes in een grote Skubb tas en dan onder het bed of in een kast.

[ Voor 16% gewijzigd door engessa op 19-08-2015 11:10 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)