Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.698 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Ik zit zelf te kijken naar de EuroPlus systeem van Allit.
Ook niet de goedkoopste, maar wel zeer flexibel met zijn uitneembare bakken.

Zijnoot is wel: ik heb hem zelf niet(ben aan het sparen voor de 'bigbang' maar hoor veel positieve geluiden over dit systeem :) (ook al eerder in dit topic genoemd) En hier een voorbeeld :)

Verder gebruik ik nu standaard opbergdozen van de blokker(alles in een grote hoop...)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44
[b]engessa schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:28
Edit: Lego heeft zelf natuurlijk dit: http://shop.lego.com/en-NL/Storage-ByCategory Maar met 15 tot 20 verschillende bakjes ben ik dan een paar honderd euro verder en dat is mij te veel geld. Zo'n systeem zou wel ideaal zijn.
Die storage bricks zijn niet zo goed vind ik. Ze zijn minder diep dan ze lijken op de foto en in sommige modellen zit een sleuf waarin kleine onderdelen gemakkelijk blijven steken.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45

Cheezus

Luiaard

Kapoen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:12:
Voor mij goed nieuws, aangezien ik geen enkele van de oude kerst sets heb. Iets minder leuk voor mensen die reeds een kerst display hebben.
Ach, ik heb de oude versie maar vind het ook wel goed nieuws - ik hoef dus nog geen grotere kast te kopen én hoef geen nieuwe lego set te kopen! :P

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er is een klein alternatief voor een winterset:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/31038-1/31038_alt2.jpg
Set 31038

Het is beter dan niets ;)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
engessa schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:28:
Iemand nog wat tips voor het opbergen van Lego?
Knip...
Dit ben ik nu aan het inrichten:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wufhow.jpg
Kost wat maar dan hoef je geen deksel van het bakje te halen. Gewoon la open en gaan :-)

Gepost op mijn telefoon en daar was de img wel rechtop.... weird...

[ Voor 10% gewijzigd door Pin0 op 21-08-2015 08:11 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Lijkt veel op mijn systeem. Kost wat maar dan heb je ook wat :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aEHQ3fV.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, dan heb je ruimtegebrek idd :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@arjen altijd baas boven baas... :-)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
Die platte lades zien er handig uit, evt zelf een indeling inmaken en dan lijkt het me perfect. Wat voor systeem is dat?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb deze, zijn nog wel eens met 50% korting in de aanbieding: http://www.leenbakker.nl/...systeem-zwart-transparant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

offtopic:
Hey, dat zijn ook mooie kastjes om mijn modeltreinen in op te slaan! Thanks for the tips!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

almightyarjen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:06:
^^Lijkt veel op mijn systeem. Kost wat maar dan heb je ook wat :Y

[afbeelding]
Nice! Hier doen we het al jaren met Ikea TROFAST opbergsystemen, al zijn dat alsnog vrij grote bakken, dus veel zit in die bakken weer in aparte bakjes.

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Real bummer..... de launch van Wall-E schijnt volgens geruchten enkele weken opgeschoven te worden. Er schijnt een kwaliteits issue te zijn. Ben benieuwd wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:10

aerofreak

Steve Jobs

CrazyRooster schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:39:
Real bummer..... de launch van Wall-E schijnt volgens geruchten enkele weken opgeschoven te worden. Er schijnt een kwaliteits issue te zijn. Ben benieuwd wat het probleem is.
Ja las het ook. Zeker twee weken vertraagd :-(

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18
Zit al te wachten totdat we hem kunnen kopen. Erg gaaf. Alhoewel ik die versie van de tweaker hier in het topic eigenlijk liever zou willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Drat; ik zit ook te wachten op de Wall-e.. nu denk ik straks toch maar de Parisian restaurant alvast bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb zojuist een nieuwe video online gezet. Het betreft de Lego 10128 level crossing set. Volledig geautomatiseerd (met lampsjes in de control room :Y ). Dit is ook gelijk mijn eerste stop motion video: the Terminator komt langs en is het niet helemaal eens met de gesloten slagbomen… De stop motion is niet helemaal perfect, maar ik heb weer veel ervan geleerd (en veel dingen opnieuw moeten schieten :D )

Ik heb gemerkt dat stop motion eigenlijk best wel lastig en tijdrovend is. Leuk om zo nu en dan te doen, maar ik vind het leuker om dingen te engineeren en te bouwen.

Enjoy!

[YouTube: http://youtu.be/M_pFPKx6WKE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 14:34
Thuis hebben we (zoonlief en ik) het ambitieuze plan opgevat om alle sets te bouwen en daarna op te bergen in aparte bakken. Wat er dan nog overblijft kan makkelijk gesorteerd worden. Ondertussen hebben we drie sets gedaan, zijn nu bezig aan het politiekantoor. Daarna hebben we er nog een stuk of dertig te gaan, hopelijk wordt het een koude winter >:) .

Het heeft wel de interesse van mijn zoon voor Lego weer helemaal aangewakkerd, misschien kan er dit jaar met Kerst weer eens een nieuwe set onder de boom. Hij is ondertussen oud genoeg voor de eenvoudigere Technic-sets, heb ik ook weer een alibi om daar te gaan rondsnuffelen!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
aerofreak schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:25:
[...]

Ja las het ook. Zeker twee weken vertraagd :-(
Ondanks de geruchten is ie vandaag wel online verschenen oo de LEGO- website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

CrazyRooster schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
Ja las ook op reddit dat sommige winkels Wall-E wel hebben gekregen en andere weer niet... :S

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Wij zijn gisteren in legoland duitsland geweest.
Mooi en leuk om geweest te zijn. De Fabrik heeft nog het meeste indruk gemaakt bij mijn 5 jarige zoontje.
Maar op zich is het park niet heel groot. 1 dag ruim voldoende tijd om alles te doen.

Vond de winkels dan weer tegenvallen. Geen enkele Ideas set behalve de birds. Wall-E was al uitverkocht en de winkels ansich zijn meer op de kinderen gericht dan op de AFOL. Er was wel een aparte Star Wars winkel. Maar daar heb ik dan weer helemaal niets mee.

Ook bij de pick a brick miste ik toch een hoop dingen die ik net maar bij shop@lego heb besteld. En 9 euro per 100 gram is ook niet echt goedkoop te noemen. Had een tasje en zat binnen no-time over de kilo. Toch maar niet gedaan en wat beperkter wat stenen gekocht die ik nodig denk te hebben voor de halloween diorama. Alleen de spinnenwebben ben ik gisteren dus vergeten en die staan weer niet op de website :(

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 28-08-2015 13:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
almightyarjen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:13:
Ik heb zojuist een nieuwe video online gezet. Het betreft de Lego 10128 level crossing set. Volledig geautomatiseerd (met lampsjes in de control room :Y ). Dit is ook gelijk mijn eerste stop motion video: the Terminator komt langs en is het niet helemaal eens met de gesloten slagbomen… De stop motion is niet helemaal perfect, maar ik heb weer veel ervan geleerd (en veel dingen opnieuw moeten schieten :D )

Ik heb gemerkt dat stop motion eigenlijk best wel lastig en tijdrovend is. Leuk om zo nu en dan te doen, maar ik vind het leuker om dingen te engineeren en te bouwen.

Enjoy!

[video]
Heel gaaf gedaan weer!
Kan me er wel iets bij voorstellen dat het veel tijd kost, is maar net waar je interesse ligt :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 11:08

JWR

Enjoy!

[video]
Erg gaaf gedaan weer! Je maakt altijd leuke dingen, ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 09:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Snoz Lombardo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:50:
[...]

Hieronder de volledige lijst met prijzen. In spoiler tags voor degenen die het niet wil zien.
...lijst...
Oef, nieuwe Khalifa (21031) ?! Iemand een plaatje hiervan? Kan 'm niet vinden...

*edit*

probably moet het de Al Arab zijn:

http://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=122&t=13732

Als dat zo is, koop ik die ook! Heb nu de Al Arab van Weco (non-lego imitatie)

[ Voor 22% gewijzigd door NeFoRcE op 28-08-2015 14:01 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
CrazyRooster schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
Ik zie m ook staan, maar ik kan er nog niks mee; ook niet op mijn wish list zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Ik heb zojuist een nieuwe video online gezet. [...]
[video]
WT een geweldige video! Super al die technieken die je gebruikt. Ben stiekem wel benieuwd hoe je dat allemaal maakt.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley

Enjoy!

[video]
Had het filmpje nog niet bekeken. Leuk gedaan, maar zal inderdaad wel veel teveel tijd in hebben gezeten stop motion is ERG tijdrovend.

Vanmiddag bleek ook mijn 3mm led bestelling ook binnen te zijn. Ik heb witte en candle oranje besteld.
vanavond ook al 1 toren van de 9468-1: Vampyre Castle opgebouwd met mijn zoontje en net ff als test 1 candle ledje erin geplaatst.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SJjwa7kUL-Q]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

SpeedingWilly schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:23:
[...]

WT een geweldige video! Super al die technieken die je gebruikt. Ben stiekem wel benieuwd hoe je dat allemaal maakt.
Bedankt voor alle leuke reacties d:)b

De techniek heet stop motion: heel veel foto's achter elkaar plakken. In de eerste scenes is het beeld in tweeën gesplitst: in de onderste helft rijdt een trein en in de bovenste helft rijdt de motor. Wat je doet is eerst de trein laten rijden en daarna vanaf exact dezelfde positie de motor a la stop motion filmen. De beelden van de motor plak je achter elkaar en je maakt het onderste deel transparant en vervolgens leg je die beelden "bovenop" het beeld met de rijdende trein et voila :) Als je goed kijkt zie je op het midden van de weg de scheiding lopen: de bovenste helft is lichter dan de onderste helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 08:45

Cheezus

Luiaard

Psst, ik denk dat het meer gaat over de techniek van de aansturing/automatisering gaat i.p.v. de filmtechniek :P Beide zijn fantastisch trouwens - inclusief het script :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Cheezus schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:44:
Psst, ik denk dat het meer gaat over de techniek van de aansturing/automatisering gaat i.p.v. de filmtechniek :P Beide zijn fantastisch trouwens - inclusief het script :)
oh ok :D

Ik heb nog even een vraagje. Mijn bouwtechnieken komen uit de jaren '80 en ik hoop dat jullie, met jullie recentere bouwtechnieken mij kunnen helpen.

Ik heb een ladder die omhoog loopt naar een platform waarop hekjes staan. Ik probeer de leuningen van de trap aan te laten sluiten op de hekjes, maar ik kan geen manier bedenken hoe.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/STJYBtM.png

Hebben jullie een goed idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je wilt doen Arjen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik wil graag dat de verticale leuningen (bars) naast de ladder netjes aansluiten op de hekjes. De ruimte tussen de bars is 2 studs, maar tussen de hekjes is het 4 studs. Dus ik ben op zoek naar "iets schuins" o.i.d. wat van de bars naar de hekjes loopt...

Wat duidelijker zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Met iets bredere (dubbele van wat je nu hebt) ladders sluiten ze precies aan.
Of flexibele buizen gebruiken.
Geen idee verder. De experts hier weten vast wel iets te modden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Je zou zoiets aan de boven kant van je bars kunnen schuiven, of dat het er dan nog goed uit ziet, dat weet ik dan weer niet....
Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/PL/60483.jpg?0

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Deze kopen lijkt mij het makkelijkst...:

Afbeeldingslocatie: http://bricker.info/images/parts/bb18a.jpg

http://bricker.info/parts/bb18a/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

aerofreak schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:25:
Je zou zoiets aan de boven kant van je bars kunnen schuiven, of dat het er dan nog goed uit ziet, dat weet ik dan weer niet....
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Do5wyvH.png

Zie hier het resultaat. Ik vind ze wat aan de brede kant. Was er inmiddels ook achter gekomen dat de hekjes ook schuin kunnen staan (in LDD alleen met een 1x1 plate eronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Onbekend

...

Zou dat in de praktijk werken, zo'n scheve opbouw?

Je kunt beter zo'n blokje gebruiken van 1x1 met zo'n dingetje eraan (lijkt op een standaard legopoppetjehandje). Deze kan je aan de bars koppelen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ah, nu begrijp ik het 'probleem'...

Volgens mij past dat scheve in werkelijkheid niet.

Hoe ziet het er uit als je het hele hek bovenop een halve stud meer naar binnen zet met behulp van deze?

Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/379424.jpg

http://brickset.com/parts/379424

(En zo dicht mogelijk bij de ladder beginnen...)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 30-08-2015 20:06 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb "verderop" de volledige breedte van 4 studs nodig. Ik denk dat ik wel wat kan met wat Onbekend zei :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FFMTkG2.png

[ Voor 19% gewijzigd door almightyarjen op 30-08-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 19:15
Rigid hoses een idee? Toevallig weet ik dat die aardig op lengte (22cm) ook in het geel te krijgen zijn (oud Technic setje). Die kan je van het rechte trapje naar een hekje buigen of ipv hekjes de rigid hose laten doorlopen bovenop.

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 30-08-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:40
Misschien een dom idee, maar wellicht de hekjes 1 stud verder naar voren? Het uiteinde steekt dan uit, maar dan is het wel 'dicht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 01:39

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Of de verticale leuning naar buiten plaatsen en dan een dubbele rij trapjes omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:45:
Rigid hoses een idee? Toevallig weet ik dat die aardig op lengte (22cm) ook in het geel te krijgen zijn (oud Technic setje). Die kan je van het rechte trapje naar een hekje buigen of ipv hekjes de rigid hose laten doorlopen bovenop.
Zijn die dingen buigbaar? Volgens mij zaten die ook op de 8868. Ik geloof dat die dingen eerder "knakken" dan buigen maar ik kan het mis hebben. Zal thuis eens ff kijken.

Trapjes naar buiten vind ik niet zo mooi, vind ik de trap te breed worden. Hekjes naar voren heb ik ook geprobeerd maar dan blijft er nog steeds ruimte tussen de hekjes en de bars.

Jaja, veeleisend, ik weet het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:55
En van die 'vlaggenmastjes' ertussen plaatsen? Die zijn wellicht wat te hoog nog.. maar die zijn precies 1 stud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien al eens voorbij gekomen, maar wat een werk zit hierin joh :)

http://lego.gizmodo.com/f...24-foot-long-l-1726936025

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:00:
[...]

Zijn die dingen buigbaar? Volgens mij zaten die ook op de 8868. Ik geloof dat die dingen eerder "knakken" dan buigen maar ik kan het mis hebben. Zal thuis eens ff kijken.
*Geeft plaatje van oud Technic setje met gebogen rigid hose en vraagt dan of ze kunnen buigen... :?

Rigid hoses werden in de 90's vaak gebruikt als gebogen stukken. Er waren ook stevige versies, maar die werden vooral bij flex system gebruikt. Die hoses kreeg de 8868 geloof ik ook, maar er zijn er meer op de markt die prima buigen want in sommige flex system sets worden ze ook gebogen.

[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 31-08-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:00:
[...]

Trapjes naar buiten vind ik niet zo mooi, vind ik de trap te breed worden. Hekjes naar voren heb ik ook geprobeerd maar dan blijft er nog steeds ruimte tussen de hekjes en de bars.

Jaja, veeleisend, ik weet het ;)
Dit bedoelde ik ook. Ze zijn heel buigbaar, maar je moet het weer aan iets vast kunnen doen.Of heb je in het begin een stukje mooie hoge armleuning door het in de stud van de hek te doen ;).

Op je laatste foto gebruik je een beetje de techniek die volgens mij in GG gebruikt wordt voor de trappetjes naar de volgende verdieping. Dat is met de robot armpjes, alleen denk ik niet dat ze in geel verkrijgbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 31-08-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Al meer nieuws over Wall-E of die Al Arab van Dubai? :D

*edit*

https://misterbricks.nl/lego-21303-wall-e.html

Leverbaar vanaf december... Mooi kerstcadeau voor mijzelf dus! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door NeFoRcE op 31-08-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:54
CrazyRooster schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:39:
Heb je een source? Op de site staat iig "Coming Soon on 1 Sept 2015". Wil er graag vroeg bij zijn want ik denk dat deze snel uitverkocht gaat zijn.

Edit: Nevermind gewoon beschikbaar vanaf morgen blijkbaar http://imgur.com/a/Hsi6g

[ Voor 8% gewijzigd door Naranya op 31-08-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit vannacht om 12 uur te klikken om die Wall-E te krijgen. >_<
Vind hem echt gaaf en niet speciaal duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Arunia schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:45:
Ik zit vannacht om 12 uur te klikken om die Wall-E te krijgen. >_<
Vind hem echt gaaf en niet speciaal duur ook.
Nice. Same here dus. Beter houden we elkaar op de hoogte hier waar ie te krijgen is. Ik móet en zal 'm bestellen! :D

Review:

[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 31-08-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

*Geeft plaatje van oud Technic setje met gebogen rigid hose en vraagt dan of ze kunnen buigen... :?

Rigid hoses werden in de 90's vaak gebruikt als gebogen stukken. Er waren ook stevige versies, maar die werden vooral bij flex system gebruikt. Die hoses kreeg de 8868 geloof ik ook, maar er zijn er meer op de markt die prima buigen want in sommige flex system sets worden ze ook gebogen.
Ik had niet goed gekeken :D Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken :Y

Wat betreft de Wall-E: in de video hierboven ziet hij er een beetje gammel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

almightyarjen schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Waarschijnlijk is dit nog de oudere versie. Er zijn problemen met de nek (zoals in het filmpje te zien is). Daarvoor is ook de delivery-delay omdat er wat onderdelen vervangen gaan worden. Althans, dat is wat ik lees :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

USS Missouri...zit daar ook een minfig bij van Steven Seagal als kok? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Naranya schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:38:
[...]

Heb je een source? Op de site staat iig "Coming Soon on 1 Sept 2015". Wil er graag vroeg bij zijn want ik denk dat deze snel uitverkocht gaat zijn.

Edit: Nevermind gewoon beschikbaar vanaf morgen blijkbaar http://imgur.com/a/Hsi6g
Hoewel ik verwacht dat die vanavond uitverkocht zal zijn, verwacht ik niet dat die daarna uit de productie is, omdat dit een licensed set is (dus geen Research Facility taferelen). De BTTF set was ook een lange periode beschikbaar en de Ghostbusters set van vorig jaar kan je nu nog steeds bestellen. Die laatste heb ik hier nog steeds liggen om te bouwen bedenk ik me nu, moet nog een plekje vinden om hem neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 18:52

Kraz

Saving the world

almightyarjen schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Is zoiets niet wat? *Geen idee of die er in het geel is.
Afbeeldingslocatie: http://img.rebrickable.com/img/pieces/large/73590a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Afgelopen weekend deze set even opgepikt, leuke set moet ik zeggen, al is het niet veel bijzonders.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibrickcity.com/wp-content/gallery/31025-review/lego-31025-mountain-hut-creator-1.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 10:15

Maximus

There is no substitute

NeFoRcE schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Nice. Same here dus. Beter houden we elkaar op de hoogte hier waar ie te krijgen is. Ik móet en zal 'm bestellen! :D

Review:

[video]
Twijfel een beetje of ik de Wall-E wel of niet haal, opzich mooi model maar vind hem nu ook niet dermate bijzonder dat het een must have is. Alleen nu niet kopen, denk dat deze best wel een hot item wordt. Twijfels.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kraz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Is zoiets niet wat? *Geen idee of die er in het geel is.
[afbeelding]
Ja, die zijn er, met zwarte uiteinden. Ook een mogelijkheid, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 07:44
Mad-Matt schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:10:
Afgelopen weekend deze set even opgepikt, leuke set moet ik zeggen, al is het niet veel bijzonders.
Die brick vogel vind ik wel leuk :)

En anders is het een goede parts set of zo? ;)
*edit* Qua (gratis) polybags lijkt september een magere maand te worden. De september shop catalogus vermeldt alleen een creator tijger model bij aankopen vanaf 30 euro. Als ik me niet vergis is die polybag al maanden te krijgen in de gewone speelgoedwinkels. link naar pdf nieuwsbrief
Afbeeldingslocatie: http://toysnbricks.com/wp-content/uploads/2014/12/LEGO-Creator-30285-Tiger-Toysnbricks.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Kapoen op 31-08-2015 20:11 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vogeltje is wel geinig.
Qua parts, weinig interessants, maar hij staat leuk in m'n kast zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Nu jullie het over die mini vogel hebben, dacht ik aan de kwakkende eendjes die mijn zoon maakt. Zo geweldig bedacht en zo simpel en toch herkenbaar. Moet een foto gaan zoeken ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
NeFoRcE schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Review:

[video]
Hij is te bestellen!

Uiteraard zelf ook besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 01-09-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zie het! Op lego.com zelf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Ennn besteld! samen met de Ecto 1, want die wilde ik ook nog graag hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Nu ik toch wakker was... O-)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Mappy

Piramide van Austerlitz

De grootste vraag is altijd "wat bestel ik erbij om op 55 euro te komen?" :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Mappy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:16:
Monsters minifigs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En besteld! Na bestelling zag ik pas dat verzendkosten boven 55 gratis was... naja... fuck it, haha. Te laat :) Anyway... ben benieuwd!!! Nu terug mijn bed in ;)

* NeFoRcE is blij!

Je krijgt er een gratis KaiDrifter bij trouwens... wauw.. :P

[ Voor 14% gewijzigd door NeFoRcE op 01-09-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Deze is wellicht leuk om boven de 55 euro te komen:
http://shop.lego.com/en-NL/Trick-or-Treat-40122

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Die is leuker! Zag ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hebben jullie wel een orderbevestiging in de mail gekregen? Had 'm op m'n phone besteld, en in de allerlaatste pagina, na t bevestigen van de bestelling swipete ik verkeerd. Geld is iig van de CC af, en in order status op lego.com staat ie ook goed... zal wel goed komen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Mappy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:16:
Voor mij altijd vrij simpel: welk PF onderdeel wil ik er nu meer van :P
Wall-E zelf niet besteld trouwens, ik koop hem later denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

NeFoRcE schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:26:
Hebben jullie wel een orderbevestiging in de mail gekregen? Had 'm op m'n phone besteld, en in de allerlaatste pagina, na t bevestigen van de bestelling swipete ik verkeerd. Geld is iig van de CC af, en in order status op lego.com staat ie ook goed... zal wel goed komen denk ik :)
Duurt vaak wel even voor die mail komt. Als 't in je account op de site staat is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Got it idd :-) gelukkig! Nu w88 tot ie binnenkomt en dan een mooi prominent plekje in de woonkamer geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Darn. Had dat van de verzendkosten ook niet gezien. Nahja, 10 euro aan VIP punten uitgegeven dus dan alsnog 5 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 10:15

Maximus

There is no substitute

Heb hem ook maar besteld, lijkt me een leuke set. Weet alleen nog niet of hij dicht blijft of dat ik hem toch zelf ga bouwen. De Ninja Drifter, die had dan niet gehoeven...

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Bij die ninja drifter zitten in ieder geval 2 van die (voor mij nieuwe) kanonnetjes, ben benieuwd!

Verder niet zo boeiend inderdaad, maar iets met een gegeven paard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Mad-Matt schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:10:

[afbeelding]
Grappig, die heeft dochter ook vorige week gekocht. Blijven haar favoriete lego sets: creator huizen en exclusives (oa parisian restaurant, grand emporium).

Zoontje heeft zijn Ninjago collectie weer uitgebreid. Van de vorige wave (2014) helemaal niets gekocht, daarvoor heel veel. En nu dus de Morrow Dragon en de Ronin R.E.X. Plus kleinere set. Vooral de Ronin R.E.X. is echt een tof bouwsel van Lego. Zelfs voor niet Ninjago fans een aanrader om eens te bekijken. Uiteraard is het binnen Ninjago en qua set natuurlijk erg sterk op Boba Fett en zijn Slave One gebaseerd.

Hij kreeg de Ninjago drifter gratis erbij in de winkel. Natuurlijk leuk.

Zal binnenkort eens de foto's moeten neerzetten van de Fire Temple die is uitgebreid tot Sushi Bar (in opdracht van dochter) en de Destiny's Bounty (1.0) die een gemodificeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Vanochtend ook de Wall-e besteld; qua verzendkosten geen last van; want ik heb ook meteen de Parisian restaurant erbij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

horizon1978 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:17:
[...]

Grappig, die heeft dochter ook vorige week gekocht. Blijven haar favoriete lego sets: creator huizen en exclusives (oa parisian restaurant, grand emporium).

Zoontje heeft zijn Ninjago collectie weer uitgebreid. Van de vorige wave (2014) helemaal niets gekocht, daarvoor heel veel. En nu dus de Morrow Dragon en de Ronin R.E.X. Plus kleinere set. Vooral de Ronin R.E.X. is echt een tof bouwsel van Lego. Zelfs voor niet Ninjago fans een aanrader om eens te bekijken. Uiteraard is het binnen Ninjago en qua set natuurlijk erg sterk op Boba Fett en zijn Slave One gebaseerd.

Hij kreeg de Ninjago drifter gratis erbij in de winkel. Natuurlijk leuk.

Zal binnenkort eens de foto's moeten neerzetten van de Fire Temple die is uitgebreid tot Sushi Bar (in opdracht van dochter) en de Destiny's Bounty (1.0) die een gemodificeerd is.
Het zijn inderdaad leuke sets.

Ik heb niets met Ninjago, maar ik zag de Temple of Airjitzu voorbij komen.
Jezus, wat is die vet.

Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/70751-1.jpg?201507080523

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tja, die wil dochter dan met de kerst krijgen.... iemand een paar euro over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Laatst online: 04:47

FCC

horizon1978 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:25:
Tja, die wil dochter dan met de kerst krijgen.... iemand een paar euro over? ;)
Sorry, heb ze net naar Lego gebracht :+
Wel tricky trouwens van die gasten. Als je VIP-points gebruikt om af te rekenen gaat ook meteen het aantal points dat je bij je bestelling krijgt omlaag. (Is niet als klacht bedoeld hoor. Maar had wel ff een 'hmm' momentje, haha)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Voor iedereen die Wall-E koopt of gekocht heeft, deze is van dezelfde maker en ziet er ook erg leuk uit!:
https://ideas.lego.com/projects/107059

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
Was van plan Wall-E te bestellen en dan gelijk de Ferrari mee te bestellen. Vreemdgenoeg kom ik er niet in, alles lijkt op de site te werken behalve inloggen, iemand anders hier ook problemen mee?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-10 23:27
Hier hetzelfde probleem, inloggen lukt momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ben benieuwd hoe dit in de praktijk is (review WALL-E op lego.com):
The main problem with this set is the joint holding the head onto the neck. It is EXTREMELY loose, and as such means the set is neither great for play or display. I bought this set for display, but posing is very limited. The joint holding head onto the neck has no grip AT ALL, and thus the head (which is quite heavy) swings/rotates on it in the direction of gravity. This means you are completely unable to tilt or pose the head, you essentially have to keep it completely horizontal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Hmm,

Ik ondervind nog altijd last om als VIP in te loggen. Gans de site loopt precies wat blok.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 10-10 19:51
nagasy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:29:
Hmm,

Ik ondervind nog altijd last om als VIP in te loggen. Gans de site loopt precies wat blok.
doet het weer

ik heb bij wall-e maar de nieuwe minifigs mee besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wall-e ook maar besteld gisteren... en om verzendkosten te voorkomen ook TBBT maar :p

Nu nog Dr. Who :D En stiekem zijn er ook wel een paar vette Technics en City sets... maar geld is even uh... op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 10:55
FCC-gast schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:55:
[...]

Sorry, heb ze net naar Lego gebracht :+
Wel tricky trouwens van die gasten. Als je VIP-points gebruikt om af te rekenen gaat ook meteen het aantal points dat je bij je bestelling krijgt omlaag. (Is niet als klacht bedoeld hoor. Maar had wel ff een 'hmm' momentje, haha)
Ja dat viel mij ook al op laatst.. alleen de exacte berekening kon ik niet echt terug herleiden.. vooral toen omdat er dubbele VIP punten te krijgen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mappy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:06:
Ben benieuwd hoe dit in de praktijk is (review WALL-E op lego.com):

[...]
Ik zag dat dus ook al voorbij komen en dit is ook de reden dat ik hem (nog) niet bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Laatst online: 04:47

FCC

la_fusion schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:44:
[...]

Ja dat viel mij ook al op laatst.. alleen de exacte berekening kon ik niet echt terug herleiden.. vooral toen omdat er dubbele VIP punten te krijgen waren.
Bij mij was het duidelijk. Ik leverde 200 punten in voor €10 korting en kreeg meteen 10 punten minder bij de bestelling, hoe ze dat bij dubbele punten doen weet ik ook niet.

En over Wall-E's nek. Daar zou een aanpassing voor komen. Hoop alleen dat die al in deze batch verwerkt is..

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Die nek heb ik ook al wat over gelezen. In een film-review is het ook duidelijk te zien... En anders met wat teflontape of isolatietape oid kijken of het stroever gemaakt kan worden... maar bovenal; hopen dat de fix in deze batch zit ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
blijkbaar zit er ook verschil tussen de Amerikaanse en Europese uitvoering wegens de productie in desbetreffende regio.
De Amerikaanse is daarom uitgesteld de Europese niet.
Heb er ook het halloween setje bijbesteld.
Gisteren ook palace cinema opgebouwd, nu gaan aanpassen naar een halloween themed gebouw. Verwacht deze week ook nog de rest van de monster fighters sets, dan heb ik ze compleet op het haunted house na.
en gisteren ook een bricklink bestelling binnen gekregen met 787 losse onderdelen en nog in on hold staan met 1449 onderdelen allemaal om zelf nog wat halloween gebouwen te kunnen maken (spookhuis en heksenhuisje ofzo)

Wil ook nog de nieuwe minifigures bestellen, heb er 2 in legoland meegenomen maar wilde eigenlijk een volle doos bestellen. Dan heb je er zeker genoeg ;)
waar kun je dat het beste doen want de meeste leveren geen volle doos of zelfs duurder dan 60x de losprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
YouTube: LEGO WALL-E set review! 21303

In deze review zie je dat de nek wel degelijk wat kan hebben, alleen in 1 bepaalde stand rolt hij alle kanten op.
Misschien is dit ook de Amerikaanse "uitgestelde" versie, dat weet ik niet, maar LEGO zegt dat het nu dik in orde zou moeten zijn, en als je toch problemen hebt kun je contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog steeds problemen met bestellen via de website van Lego. Krijg een 'Oops! We are experiencing technical difficulties with your order number ,,,' foutmelding. Dit zowel als ik met mijn creditcard afreken en als ik kies voor invoice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

engessa schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:55:
Ik heb nog steeds problemen met bestellen via de website van Lego. Krijg een 'Oops! We are experiencing technical difficulties with your order number ,,,' foutmelding. Dit zowel als ik met mijn creditcard afreken en als ik kies voor invoice.
Incognitovenster al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:00:
[...]

Incognitovenster al geprobeerd?
:o

Dank je, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.. Als je trouwens iets Star Wars besteld krijg je er een gratis Phantom Menace poster bij: http://shop.lego.com/en-N...-Menace-5004744?s=6143420
Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)