Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.308 views

Onderwerpen

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-07 09:58
Ach ik rij nu ook eens in de 6 weken naar oberhausen enkele rit bijna 2 uur helaas geen lease auto.
kom soms met een aantal pick a brick bekers terug en af en toe een grote set. ff langs Galeria voor de lego koopjes en gratis parkeren bij centro. Kan het uit nee maar vermaak me altijd wel.

Zou het wel fijn vinden als er een echte lego winkel in nederland zou komen (maar met duitse prijzen).

dus wie maakt de site waar je kunt tekenen ? www.ik-wil-een-lego-winkel-in.nl
;)

• FeaR
  • Laatst online: 02:36

FeaR

In GoT we trust

Kapoen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
Laat dan aan Lego wel meteen een goede locatie weten. Die in België ligt op een ongelukkige plaats voor ongeveer iedereen.
Verkoper bij de Intertoys had eens met Lego NL gesproken over een leegstaand pand aan de A2 bij Zaltbommel om daar eventueel een Lego Store te openen. Het zou een goede plek zijn qua bereikbaarheid en parkeren, echter waren de kosten van het pand toch net too much om het te proberen. Plus mogelijk wat te groot aangezien daar eerst een Alfa Romeo/Jaguar dealer zat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
Haay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:55:
[...]

Misschien moeten we maar eens een echte petitie starten en dit petitie over de hele LEGO community in Nederland verspreiden, via alle social-media opties die er zijn. Als er genoeg mensen in Nederland die petitie ondertekenen en we die petitie dan naar de LEGO klantenservice sturen komt er mogelijk eindelijk eens een echte officiële LEGO winkel in Nederland!

Wie voelt zich geroepen om een petitie te starten op http://www.petities24.com/petitie-maken bv ? :)
Laat ik dan de eerste zijn die helemaal geen behoefte heeft aan een officiele Lego store in Nederland en dus ook geen petitie zal tekenen en wel om de volgende reden:
Houtkern schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:25:
[...]

Ik vind het wel een goede strategie, eerst via een petitie LEGO eindelijk een brandstore laten realiseren en daarna LEGO zelf tot inzicht laten komen dat de prijsniveau van NL op niveau DE kan _/-\o_
Want als ik moet kiezen tussen Ams-brandstore met NL prijzen of Oberhausen, dan weet ik het wel.
Ik ga niet naar een NL winkel als ik voor het prijsverschil van 1 set tussen NL en Duitsland naar Oberhausen kan en nog veel meer sets uit de schappen kan trekken met een soortgelijk prijsverschil. Dus wat mij betreft mag de volgorde andersom, eerst prijzen omlaag en dan een NL store.

Dat inzicht gaat er nooit komen trouwens bij Lego. Lego's inzicht is dat "wij Benelux" meer geld over hebben voor Lego. Mensen in Finland hebben blijkbaar nog meer geld over voor Lego (Porsche kost daar bijv. 350 euro).

De beste kans die je hebt, is dat de EU 1 prijs wil voor producten over de gehele EU. Hier zijn ze geloof ik nu mee bezig, maar ja dat kan nog jaren op zich laten wachten voordat we het echt gaan zien. Als dat er al komt, zal het waarschijnlijk betekenen dat de Duitse prijzen omhoog gaan of zoals in de USA een standaard prijs waarbij geen belastingen zijn berekend en dat de belastingen kunnen verschillen tussen staten. Dan zouden we nog steeds 5-10 euro meer betalen per set dan de Duitsers, maar iig niet meer de bullshit van 30-50 euro meer.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 14:18
mschol schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:14:
[...]

prima plek daar toch bij een groot winkel centrum?
Verkeerstechnisch ligt het erg vervelend, de ring van Antwerpen en dat stukje E313 waar je langs moet zijn extreem filegevoelig. Je rijdt daar quasi heel de dag 'in de spits'.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben ijverig bezig met de BucketWheel Excavator, maar ik zit met een vraag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqUR6z9Akjpg2d8ed2O76OBi/full.png

Heeft iemand enig idee wat dit tandwiel precies voor nut heeft? De as ervan zit (volgens mij :P) vast via een overbrenging met de rotatie in het midden. Dus als ik het middelste stangetje gebruik om het geheel te roteren, draait die mee.
Wat is het nut daarvan? Ik zit al wat te turen in de manual, maar ik kom er niet echt uit?

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2016 16:25 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49
Is het niet een tandwiel om een motortje op aan te sluiten? Dat zie je geregeld in technic modellen met 'weesjes'.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Is dat niet het tandwiel om die arm vast te zetten? De twee tandwielen zitten op dezelfde as, eentje dat er op aansluit draait mooi mee, het andere zit vast. Zo blijft de arm staan op dezelfde positie.

Ik ga straks thuis eens kijken hoe het zit.

De mijne staat nu al bijna een maand aan de kant, en moet enkel de zakjes nummer 8 nog doen. Maar de tijd er nog niet voor gevonden voor de laatste afwerking...

[ Voor 24% gewijzigd door Jump op 08-09-2016 16:29 ]

internix.be

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, prima. Ik wil namelijk geen bouwfouten maken. :P
Bij elke aandrijving probeer ik te begrijpen wat het precies doet, om te voorkomen dat door een foutje een hele andere werking krijg dan dat er uit moet komen. Want als ik zelf aan dit tandwieltje draai stuit ik op een krachtigere overbrenging die ik niet ermee kan aandrijven, en ook begrijpelijk :P

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2016 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:42:
Maar wat heeft voor jullie een brand store als meerwaarde t.o.v. S@H? Je ziet er wat modellen opgebouwd staan en er is een pick a brick wall, maar een echte meerwaarde zie ik zelf niet zo. Of mis ik iets?
Ze hebben maandelijkse builds. Je kan bv een kalender ophalen of ander store acties.
Laatst in Oberhausen had ik ook een voetbalteam kunnen scoren om tegen mannschaft te spelen.

• AW_Bos

AW_Bos

Señor Sjon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:26:
Is het niet een tandwiel om een motortje op aan te sluiten? Dat zie je geregeld in technic modellen met 'weesjes'.
De kracht is te groot voor op dit tandwieltje, dus ik durf te wedden van niet. Ik vermoed inderdaad iets met een 'slot'.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:24:
Ik ben ijverig bezig met de BucketWheel Excavator, maar ik zit met een vraag...

[afbeelding]

Heeft iemand enig idee wat dit tandwiel precies voor nut heeft? De as ervan zit (volgens mij :P) vast via een overbrenging met de rotatie in het midden. Dus als ik het middelste stangetje gebruik om het geheel te roteren, draait die mee.
Wat is het nut daarvan? Ik zit al wat te turen in de manual, maar ik kom er niet echt uit?
even gekeken..

daarboven wordt deze gemonteert:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/5/18946.png
Red Technic, Gear 16 Tooth with Clutch on Both Sides
om de kleine transport band 'vast' te zetten (zodat deze niet gedraaid kan worden)

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07 11:10
het word gebruikt om de lopende band die er boven komt vast te zetten.
(zodat hij altijd mee draait met de opbouw zelf)

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• AW_Bos

AW_Bos

Dus als ik het geheel roteer, gaat die lopende band dus mee draaien? :P :?

* AW_Bos is benieuwd, en gaat maar verder bouwen!

[ Voor 111% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2016 17:06 ]

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 14:42
AW_Bos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:54:
Dus als ik het geheel roteer, gaat die lopende band dus mee draaien? :P :?

* AW_Bos is benieuwd, en gaat maar verder bouwen!
Als het bovengedeelte roteert, dan draait de achterste transportband precies de andere kant op. Op die manier blijft het uiteinde van de transportband (min of meer) op dezelfde plek.

Zie ook onderstaande review (vanaf ~20:12)

[ Voor 10% gewijzigd door BramBo op 08-09-2016 17:14 ]

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:18

nielsvv

100% Afol

Kan je op Bricklink ook een inventaris aanleggen met alle losse blokjes die je hebt zonder de bedoeling om ze te verkopen.
Zo kan je eenvoudig zien welke onderdelen je nog nodig hebt om een bestaande set te bricklinken.

Bricklink Store - Steam

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:23
Dat kan makkelijker op www.rebrickable.com
Echter is dat wel voor complete sets, of je ook losse bricks kan toevoegen weet ik niet.

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-07 11:33
weet niet of ie al gepost is:
http://lego.gizmodo.com/t...s-the-largest-m-509484787
gok dat ie over 1000000 kost (inclusief man-uren werk)

• AW_Bos

AW_Bos

BramBo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:11:
[...]

Als het bovengedeelte roteert, dan draait de achterste transportband precies de andere kant op. Op die manier blijft het uiteinde van de transportband (min of meer) op dezelfde plek.
Video gezien, en inmiddels weer wat bouwstappen verder. Het lijkt inderdaad te doen wat het moet doen :P
maar die speling bij het rotatiewiel voor de loopband hoort erbij zeker? Volgens mij zelfs 2 cm speling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 23:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

The Eagle schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:48:
Iemand als eens in legoland.de bij Ulm geweest? Zo ja, hoe was dat?
* The Eagle zat er achteraf op doorreis naar Italie vlak in de buurt.
Over een paar jaar daar maar eens een extra nachtje overnachten denk ik :Y)
Leuk park, ook voor grote 'kinderen' een paar leuke achtbanen: in de Flying Ninjago kun je 360 graden rolls maken als je je best doet. Gratis legoblokje in de Fabrik. En het Minilanddeel ziet er ook prima uit.

Pas ook in Legoland California geweest, dat vond ik wat meer voor kinderen en het Minilanddeel zag er wat slecht onderhouden uit. Desalniettemin ook de moeite waard om een dagje rond te kijken :)

Denemarken is voor mij te lang geleden om nog mee te vergelijken.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

AW_Bos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:55:
[...]

Video gezien, en inmiddels weer wat bouwstappen verder. Het lijkt inderdaad te doen wat het moet doen :P
maar die speling bij het rotatiewiel voor de loopband hoort erbij zeker? Volgens mij zelfs 2 cm speling 8)7
Dat is het minpuntje in de review. Die speling zorgt ervoor dat het uiteinde alsnog niet boven de vrachtwagen stil blijft staan, zodra van draairichting wordt gewisseld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk al ruim een jaar hier mee naar alle wondervolle creaties en zit te mijmeren over m'n jeugd vijfentwintig jaar geleden.

Ik kwam gisteren op zolder bij mijn ouders de doos met Lego tegen en ben meteen begonnen met het sorteren op kleur. Paar uurtjes later ben ik alle (op het eerste oog opzicht) unieke bricks gaan uitzoeken in Bricklink om te kunnen achterhalen welke sets ik had. Veel diepgravend denkwerk verder heb ik een lijstje kunnen maken welke sets ik ongeveer had.

Er zit veel M:Tron en Blacktron spul tussen, de gifgroene bricks waren vroeger vet. Die worden niet meer gebruikt tegenwoordig?

Ook had ik vroeger de set 6270 Forbidden Island in de eerste Piraten-serie. Ik mis er helaas een hoop van, maar kan me herinneren dat ik er een hoop plezier mee heb gehad vroeger. De aapjes en haaien waren leuk om mee te spelen.

Er zat ook Lego van mijn vader nog tussen, waaronder bijvoorbeeld https://www.bricklink.com...k,%20Decorated%5D#T=C&C=1 welke tegenwoordig ondenkbaar is in onze PC society. Ook had hij nog veel Classic Space Astronauts, met de eerste type helmpjes in alle kleuren.

Maar goed, ik heb dus via Bricklink de eerste setjes compleet gemaakt. Waaronder 6526 - Red Line Racer en 6661 - Mobile TV Studio. Kleine setjes, maar daar miste ik ook het minste van en was het leuk om met Bricklink om te leren gaan.

De bedoeling is wel om te kijken wat ik van Pirates I allemaal nog mis en die wellicht weer compleet te maken. De serie van 1989 tot 1996 vind ik toch het leukst en is volgens mij te overzien qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 14:22

quelake

PSN Quelake

darknessblade schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:39:
weet niet of ie al gepost is:
http://lego.gizmodo.com/t...s-the-largest-m-509484787
gok dat ie over 1000000 kost (inclusief man-uren werk)
Ik heb hem in Billund in het echt mogen aanschouwen. Heeeeel gaaf. Ik vind het mooiste eraan dat ze niet een lifesize X-wing hebben gemaakt, maar een lifesize LEGO X-wing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:41:
Ik kijk al ruim een jaar hier mee naar alle wondervolle creaties en zit te mijmeren over m'n jeugd vijfentwintig jaar geleden.
Don't do it >:)
Afbeeldingslocatie: https://d1sui4xqepm0ps.cloudfront.net/categories/its-a-trap?foo=bar

Ik ben toch blij dat ik een paar lego sets heb gehouden van vroeger. Toch een stukje jeugd sentiment.
Ben zelf niet heel sentimenteel aangelegd, maar vroeger natuurlijk veel met lego gespeeld.
De piraten sets waren ook leuk, vooral de grote schepen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
ik heb afgelopen week ook voor mijn netbookje een stand gemaakt, zodat deze beter gekoeld blijft.

dit is vooral zodat ik hem ook in 1 arm kan houden, en zo in bv de bus kan gebruiken.

zal morgen of zo foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mappy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 02:33:
[...]

Leuk park, ook voor grote 'kinderen' een paar leuke achtbanen: in de Flying Ninjago kun je 360 graden rolls maken als je je best doet. Gratis legoblokje in de Fabrik. En het Minilanddeel ziet er ook prima uit.

Pas ook in Legoland California geweest, dat vond ik wat meer voor kinderen en het Minilanddeel zag er wat slecht onderhouden uit. Desalniettemin ook de moeite waard om een dagje rond te kijken :)

Wij vonden het best tegenvallen. Park is best klein, minilanddeel was idd mooi. Entree prijs (42 euro pp) is het echter naar mijn mening niet waard. Veel mensen hadden wel allerlei kortingsbonnen om de pijn te verzachten.

[ Voor 4% gewijzigd door xantos op 09-09-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46
Vond Ulm een leuk park, het was wel stinkend druk. Waar je het uiteindelijk voor doet, de meiden, die riepen in koor: Papa, dit is het leukste wat we ooit gedaan hebben. Dat doet je als ouder toch wel wat.

Vrouwlief vond miniland erg leuk. Die was meer van de Playmobiel, maar snapt nu toch ook het waarom van Lego.

Van de week mn Lego 853 opgebouwd. Had op een paar dingen na nog vrijwel de hele set compleet.

Afbeeldingslocatie: http://www.technicopedia.com/853/853iso.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door SkiFan op 09-09-2016 19:50 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 09:03
We worden ook wel een beetje achtergesteld door LEGO in Nederland. Was vorige maand in Slovenië, in alles kleiner dan Nederland, maar wel een LEGO store.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08 19:59

bord4kop

maximaal 100KB!

M@cer schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:39:
[...]

We worden ook wel een beetje achtergesteld door LEGO in Nederland. Was vorige maand in Slovenië, in alles kleiner dan Nederland, maar wel een LEGO store.
haha, ik ook! :*) Was jij er ook op de dag dat er een soort bouwwedstrijd was?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:12
Ik heb nu drie display sets; deze wil ik ergens in een kast zetten. Maar hoe doen jullie dit? Ik hou er niet zo van om ze steeds af te stoffen. Hebben jullie leuke en betaalbare ideeën?

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, hoe groot? Ik heb een vitrinekast staan (Ikea), maar de mercedes arocs truck past daar echt niet in.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• darknessblade
brandsrus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:14:
Ik heb nu drie display sets; deze wil ik ergens in een kast zetten. Maar hoe doen jullie dit? Ik hou er niet zo van om ze steeds af te stoffen. Hebben jullie leuke en betaalbare ideeën?
afhankelijk van de groote kunt u gewoon kijken voor goedkope vitrinekasten.
als u het niet uitmaakt hoe de kasten eruit zien:
http://www.marktplaats.nl...rice&sortOrder=increasing
genoeg gratis spul, wat met een likje verf weer mooi is. alleen ophalen met een auto, en een vriend om the helpen voor enkele biertjes (haha)

• quelake

quelake

PSN Quelake

quelake schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:19:
Top suggesties voor de draden boyz, thnx!!! Heb een rolletje uit China besteld alvast. Zie wel dat jullie allemaal gewoon 1-aderig bestellen? Die draad uit China is bijv niet geshield; hoe ga je dan voorkomen dat er sluiting ontstaat? Waardeer de input!
Sorry voor de n00b vraag hoor, maar hoe ga ik om met die isolerende coating op die superdunne draden? Even strippen gaat niet :-) Heb nu 1 ledje gesoldeerd, maar die lijkt niet te geleiden.

Ik heb geprobeerd om met een aansteker de coating te smelten. Dit lijkt te werken, maar daarna krijg ik met geen mogelijkheid de draad meer gehecht aan de tin...?

[ Voor 12% gewijzigd door quelake op 10-09-2016 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
zoals belooft nog een foto van mijn DIY laptop stand voor mijn dell mini 910:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9OSTZUB.jpg

het is niet moeders mooitse, maar het is functioneel en daar gaat het om.

en ik heb geen zin om een 100 passende plaatjes te zoeken of te kopen als dit ook werkt
heb niet genoeg platte plaatjes anders had ik hem helemaal bedekt, met smooth surface plates
--
ben momenteel lego plaatjes aan het maken om 3d te pritnen als prothese voor mijn idee
ook nog een flink aantal base plates (verschillende maten voor meer stevigheid)
http://www.thingiverse.co...057512b65a521789f0d7f6da3

voor de mensen die zich af vragen wat voor onderdelen er bij het handvat zitten:
Afbeeldingslocatie: https://assets.madaboutbricks.uk/wp-content/uploads/2014/11/28123611/Lego-3149c01-3149c01-1x-Bright-Red-2x5-Hinge-Plate-Complete-Assembly_3.jpg

[ Voor 110% gewijzigd door darknessblade op 10-09-2016 21:38 ]

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:12
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:20:
Tja, hoe groot? Ik heb een vitrinekast staan (Ikea), maar de mercedes arocs truck past daar echt niet in.
Ik heb inderdaad die Mercedes Arocs (42043), de Volvo shovel (42030) en de Emmerwiel (42055). Dit zijn redelijk grote sets, die zou ik dus kwijt willen.

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet niet hoe breed die dingen zijn, maar mijn testcar en de kraanwagen 8258 passen prima in een Ikea Billy. Moet je dr alleen twee glazen deuren op zetten, maar ook die levert Ikea wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 09:28
quelake schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:27:
[...]

Sorry voor de n00b vraag hoor, maar hoe ga ik om met die isolerende coating op die superdunne draden? Even strippen gaat niet :-) Heb nu 1 ledje gesoldeerd, maar die lijkt niet te geleiden.

Ik heb geprobeerd om met een aansteker de coating te smelten. Dit lijkt te werken, maar daarna krijg ik met geen mogelijkheid de draad meer gehecht aan de tin...?
Dat spul is heel lastig solderen. Is hetzelfde als wat in oordopjes gebruikt wordt en eigenlijk niet geschikt voor dit soort dingen. Een hele snelle oplossing om draad te krijgen is een oude computerkabel (COM of Parallel poort kabel) te pakken en die uit elkaar te slopen. Dit spul is echt heel beroerd...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:35

Cheezus

Luiaard

Met aceton (nagellak remover) of iets dergelijks de isolatie oplossen/verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
The Eagle schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:33:
Weet niet hoe breed die dingen zijn, maar mijn testcar en de kraanwagen 8258 passen prima in een Ikea Billy. Moet je dr alleen twee glazen deuren op zetten, maar ook die levert Ikea wel :)
een ikea galant office kast werkt ook prima.

past zelfs 2x langs elkaar de lego crane (old powertools model) langs elkaar in.
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/r/www/r/technic/-/media/franchises/technic%202014/explore/blogs/history%20of%20cranes/lego_technic_8421_mobilecrane_2005_450x306.jpg?l.r2=805670452

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 08:57

Mojo

The Power Within

_/-\o_ Tof artikel op de frontpage Arjen!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Mojo schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:52:
_/-\o_ Tof artikel op de frontpage Arjen!
Ja, ik mocht niets zeggen :P

Voor de rest die het nog niet gezien heeft:
video: Gathering of the Tweakers: De geautomatiseerde Lego-treinen van almigh...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51

Bananenspin

Omdat het kan

Heel gaaf! Dit is vroeger altijd mijn kinderdroom geweest maar heb er helaas (nog) nooit een gehad. Toen je in de video zei dat je 'goedkope' spullen uit China haalde bedoelde je toen de elektronica of ook iets van lego treinstellen bv?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Erg gave rapportage Arjen, leuk zo'n kijkje achter de schermen!!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Bananenspin schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:16:
Heel gaaf! Dit is vroeger altijd mijn kinderdroom geweest maar heb er helaas (nog) nooit een gehad. Toen je in de video zei dat je 'goedkope' spullen uit China haalde bedoelde je toen de elektronica of ook iets van lego treinstellen bv?
Nee, elektronica alleen. Nep Lego komt er bij mij echt niet in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51

Bananenspin

Omdat het kan

almightyarjen schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:37:
[...]

Nee, elektronica alleen. Nep Lego komt er bij mij echt niet in :D
Haha duidelijk, ik vroeg het me alleen af omdat ik de kwaliteit dan wel erg goed vond en het misschien dan het overwegen waard was als starter voor mijzelf.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Bananenspin schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:51:
[...]

Haha duidelijk, ik vroeg het me alleen af omdat ik de kwaliteit dan wel erg goed vond en het misschien dan het overwegen waard was als starter voor mijzelf.
Er zit wel veel rotzooi tussen, dat zeker. Sensoren haal ik niet meer uit China: te veel problemen mee gehad. Als je meer wilt weten PM me maar wat je wilt aanschaffen, anders is het iets te veel offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

quelake schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:27:
[...]

Schuurpapier helpt daar wel mee!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Heel erg gaaf om te zien en gewoon erg gaaf stukje documantaire O+
Wel best lang geleden opgenomen, of niet?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 17:08
Gaaf, erg leuk om te zien! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Renquin schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:28:
[...]

Heel erg gaaf om te zien en gewoon erg gaaf stukje documantaire O+
Wel best lang geleden opgenomen, of niet?
Klopt, in maart al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 08:57

Mojo

The Power Within

Ik zat ook al te kijken of ik het kon plaatsen, je station was nog lang niet af.

Wat doe je eigenlijk met projecten die klaar zijn, breek je die volledig af of scavenge je ze waar nodig?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdot
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-07 16:34
Zijn er mensen hier (of ken je mensen) die wekelijks op een basisschool in Amsterdam Baarsjes een lego workshops willen geven? De tijd is van 12u-13u30. Weekdag(en) is(zijn) zelf te kiezen. Je geeft dan elke week aan een groep van 16 kinderen les, die ook in groepjes kunnen werken. Stuur me een private message.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Mojo schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:55:
[...]

Ik zat ook al te kijken of ik het kon plaatsen, je station was nog lang niet af.

Wat doe je eigenlijk met projecten die klaar zijn, breek je die volledig af of scavenge je ze waar nodig?
Ik weet iig dat het station gewoon te bezichtigen is straks, bij de A-tembo LEGO exhibitie. Die hadden ze een toffe naam gegeven, maar die weet ik even niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43

sus

is druk :+

Net terug van vakantie in Duitsland en met de kleine (5,5 jaar) naar Lego Discovery geweest in Oberhausen. Meteen ook in de Lego winkel de 10243 (Parisian Restaurant) meegenomen. En net 10246 (Detective Office) besteld

Afbeeldingslocatie: http://www.a-tembo.nl/images/stories/lego/nieuws/lego%2010243%20parisian%20restaurant%20parijs%20restaurant%20modulai%20expert.jpg

Toch erg leuk, heb naast de 10243 (en straks 10246) ook al de 10218 (Pet Shop) en 10232 (Palace Cinema). Zo richting December komt toch ook weer het idee om er verlichting in te maken, voor 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-07 00:02
Even een vraagje naar aanleiding van het frontpage artikel, ik heb ook nog wat Lego treinen liggen en vroeg me af of je wat wou uitleggen hoe je de rails/treinen aanstuurt (met in het bijzonder hoe je de "Steps" in de snelheid van de motoren programmeert,

BVD,
Roy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mojo schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:55:
[...]

Ligt er een beetje aan. Het meeste breek ik weer af. Ik heb niet de ruimte en Euro's om alles te bewaren. Daarnaast: ik haal mijn lol voornamelijk uit het engineeren, bouwen en filmen. Daarna is het voor mij klaar en branden mijn handen om met wat nieuws te beginnen. En als dat betekent dat de vorige creatie eraan moet geloven, dan doe ik dat zonder al te veel pijn in het hart :)
quelake schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:44:

Ik weet iig dat het station gewoon te bezichtigen is straks, bij de A-tembo LEGO exhibitie. Die hadden ze een toffe naam gegeven, maar die weet ik even niet meer :P
Mini Billund ;)
Royvs33 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:30:
Even een vraagje naar aanleiding van het frontpage artikel, ik heb ook nog wat Lego treinen liggen en vroeg me af of je wat wou uitleggen hoe je de rails/treinen aanstuurt (met in het bijzonder hoe je de "Steps" in de snelheid van de motoren programmeert,

BVD,
Roy
Aansturing geschiedt op basis van geïsoleerde delen: waar een trein moet stoppen is geïsoleerd van de rest van de baan en wordt door een microcontroller en een L293 motor driver aangestuurd. Als je een trein langzaam wil laten wegrijden doe je dat met PWM (bij Arduino is 255 gelijk aan 100%). Je moet de frequentie dus langzaam opvoeren.
code:
1
2
3
4
5
for (int x=0; x<255; x++)
{
   analogWrite (enable-ingang-motor-driver, x)
   delay (10);
}

Edit:
Het (winter)station is inmiddels ver gevorderd. Het mist nog een aantal onderdelen maar het is praktisch af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HEnEjLF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qb9YyTB.jpg

Het heeft rond de 3300 parts. Ik zit erover te denken om hem op Ideas te zetten. Voorwaarde daarvoor is dat het aantal parts onder de 3000 zit. Ik heb al behoorlijk lopen optimaliseren tijdens het bouwen dus ik ben bang dat het linker perron eraan moet geloven. Voor de rest voelt het ding nu wel erg stevig en massief aan en moet even kijken of ik daar nog wat kan optimaliseren :)

[ Voor 14% gewijzigd door almightyarjen op 12-09-2016 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 14-07 17:59

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@almightyarjen Wow! Je stationnetje is zo mooi geworden. 3300 parts?? Ik denk dat ik met al mijn doosjes Lego daar niet eens aan kom. :)
Ook het filmpje op de FP is cool! Leuk man :D

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_/-\o_ Almightyarjen _/-\o_

In het filmpje had je het ook over een Lego-cad programma. Is dat dit: http://ldd.lego.com/nl-nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

almightyarjen schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:38:

Aansturing geschiedt op basis van geïsoleerde delen: waar een trein moet stoppen is geïsoleerd van de rest van de baan en wordt door een microcontroller en een L293 motor driver aangestuurd. Als je een trein langzaam wil laten wegrijden doe je dat met PWM (bij Arduino is 255 gelijk aan 100%). Je moet de frequentie dus langzaam opvoeren.
code:
1
2
3
4
5
for (int x=0; x<255; x++)
{
   analogWrite (enable-ingang-motor-driver, x)
   delay (10);
}
Lees ik je code goed als ik zeg dat de trein in dit geval 10sec op het perron stil staat? :D

Waanzinnig mooi station weer man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34

Megalodon86

Enzyme X

Ik lees het als de versnelling. Als 255 100% is, gaat hij van 0 (stilstand) naar 255 (vol gas), met een 10 milliseconde delay per stapje. Dus met een delay van bijv. 100 gaat het versnellen langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 15:52
almightyarjen schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:38:
[...]

Edit:
Het (winter)station is inmiddels ver gevorderd. Het mist nog een aantal onderdelen maar het is praktisch af.

[afbeelding]
[afbeelding]

Het heeft rond de 3300 parts. Ik zit erover te denken om hem op Ideas te zetten. Voorwaarde daarvoor is dat het aantal parts onder de 3000 zit. Ik heb al behoorlijk lopen optimaliseren tijdens het bouwen dus ik ben bang dat het linker perron eraan moet geloven. Voor de rest voelt het ding nu wel erg stevig en massief aan en moet even kijken of ik daar nog wat kan optimaliseren :)
Je hebt weer een mooi station gebouwd. Ik mis alleen wat kleur, het ziet er zo grauw uit, dat natuurlijk wel past bij een koude winter. Misschien wat kleurijke details toevoegen?

Ik zou niet zeggen dat daar 3300 steentjes in zitten, veel steentjes gebruikt voor de inrichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Megalodon86: exact.
Dus hij doet er grofweg 2,5 seconde (255* 10 ms) over om vanuit stilstand naar topsnelheid te accelereren.

Toevallig ben ik ook net bezig met arduino+motorshields om (lego)motortjes en servo's aan te sturen. Ik heb nog geen ideeën voor toepassingen, maar die komen vanzelf wel. :P Het ontbreekt me momenteel vooral nog aan (studded) beams om constructies te maken, dus ik moet nog wat investeren voordat ik serieus aan de slag kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:14
Nieuwe Legonaut hier. Niet zozeer omdat het een hobby is van mezelf, dan wel omdat ik me er meer en meer in verdiep doordat het zoontje van 6 er al volledig in opgaat. Ondertussen heeft hij toch al ruim 30 dozen, en wordt het hoe langer hoe meer een opgave om alles manageable te houden (vooral omdat hij nog te jong is om dat zelf te kunnen).

Moet wel nog het gros van de links in de openingspost lezen, maar hoop toch dat ik gaandeweg enkele van onze huidige problemen opgelost krijg, en dat zijn er wel wat:
* Hoe beheer je fysisch je volledige collectie steentjes ? Momenteel houd ik nog alle sets apart, maar ik zie dat mijn zoontje steeds meer zelf dingen wil bouwen ipv plannetjes volgen, wat natuurlijk super is. Alleen is het achteraf een rotjob om alles weer te scheiden zodat elke set in zijn eigen doos terecht komt. Anderzijds is hij wellicht nog te klein om zelf de juiste steentjes te kunnen zoeken uit een hele muur van laatjes, dus voorlopig doe ik het wellicht nog wel set per set.
* Hoe beheer je fysisch de bouwinstructies ? Die stop ik nu allemaal in plastic mapjes in ringmappen. Met nietjes 'verklein' ik die mapjes zodat de boekjes er toch ietwat vast in blijven zitten. Voorlopig werkt dat nog wel redelijk, al heb ik ondertussen al 2 dikke ringmappen vol.
* Heb ook alles in Brickstore gestopt, wat een db-programma is gekoppeld aan BrickLink. Weet niet of dat de gemakkelijkste manier is om je inventaris bij te houden. Is in elk geval wel gemakkelijk dat ik telkens een volledige set ineens kan toevoegen telkens hij weer een nieuwe doos gekregen heeft :).
* Hebben ook al een paar MOCs van het Internet geplukt, maar dat waren er die dan recht uit 1 andere set kwamen. Zou eigenlijk leuk zijn dat je direct alle MOCs kunt zien die je kunt bouwen met je eigen inventaris, maar weet niet of zoiets mogelijk is.
* En hoe kan je je eigen creaties best documenteren ? Zoontje wil natuurlijk niet graag zijn eigen creaties terug afbreken, maar soms kan het niet anders, gezien het dus telkens met stenen is uit zijn specifieke sets. Zou goed zijn als er een gemakkelijke manier was om hiervan bouw-instructies te genereren. Met MOCs heb ik al gezien hoe er vanzelf bouw-instructies afgeleid werden (al zijn die vaak niet zo denderend met soms zwevende onderdelen die je dan ineens met serieus gepruts moet aaneen krijgen), maar dat is dan wellicht omdat het model eerst in iets als LDD gemaakt geweest is.

Als jullie al goeie pointers hebben, hoor ik het graag :).

PS: was overigens ook door Arjen's feature in GOTT dat ik hier terecht gekomen ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Ziet er weer mooi uit Arjen.
Wat kleur betreft, kerstlichtjes (lijkt alsof je nog iets van plan bent met de zwarte blokjes op de dak).
Komen er wat ondergesneeuwde bomen ook bij?
De rook vind ik trouwens heel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
Twixie schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:59:
Nieuwe Legonaut hier. Niet zozeer omdat het een hobby is van mezelf, dan wel omdat ik me er meer en meer in verdiep doordat het zoontje van 6 er al volledig in opgaat. Ondertussen heeft hij toch al ruim 30 dozen, en wordt het hoe langer hoe meer een opgave om alles manageable te houden (vooral omdat hij nog te jong is om dat zelf te kunnen).

Moet wel nog het gros van de links in de openingspost lezen, maar hoop toch dat ik gaandeweg enkele van onze huidige problemen opgelost krijg, en dat zijn er wel wat:
* Hoe beheer je fysiek(sorry, jeukt) je volledige collectie steentjes ? Momenteel houd ik nog alle sets apart, maar ik zie dat mijn zoontje steeds meer zelf dingen wil bouwen ipv plannetjes volgen, wat natuurlijk super is. Alleen is het achteraf een rotjob om alles weer te scheiden zodat elke set in zijn eigen doos terecht komt. Anderzijds is hij wellicht nog te klein om zelf de juiste steentjes te kunnen zoeken uit een hele muur van laatjes, dus voorlopig doe ik het wellicht nog wel set per set.
Natuurlijk het ene kind is het andere niet, maar als je kind goed is in memory, kan die ook wel met lades werken, denk ik. Ik had toen ik 7 was al m'n Lego in lades. M'n vader heeft de indeling uitgevogeld: lade voor technic bricks, lade voor asjes, lade voor gears, lade voor minifgs en attributen, lade voor schuine stukjes, lade voor 1L dikke balken, lade voor 2L dikke lego blokken, lade voor plates en zo nog een paar lades. In die kastjes zaten makkelijk zo'n 40 sets door elkaar. Tuurlijk heb je nu veel meer soorten onderdelen dan in de jaren 80-90, maar ik gebruik de indeling vandaag de dag nog steeds, maar dan met meer lades.
* Hoe beheer je fysiek de bouwinstructies ? Die stop ik nu allemaal in plastic mapjes in ringmappen. Met nietjes 'verklein' ik die mapjes zodat de boekjes er toch ietwat vast in blijven zitten. Voorlopig werkt dat nog wel redelijk, al heb ik ondertussen al 2 dikke ringmappen vol.
Lades :P Inmiddels 3 lades vol in een kastje van 35cm breed.
* Heb ook alles in Brickstore gestopt, wat een db-programma is gekoppeld aan BrickLink. Weet niet of dat de gemakkelijkste manier is om je inventaris bij te houden. Is in elk geval wel gemakkelijk dat ik telkens een volledige set ineens kan toevoegen telkens hij weer een nieuwe doos gekregen heeft :).
* Hebben ook al een paar MOCs van het Internet geplukt, maar dat waren er die dan recht uit 1 andere set kwamen. Zou eigenlijk leuk zijn dat je direct alle MOCs kunt zien die je kunt bouwen met je eigen inventaris, maar weet niet of zoiets mogelijk is.
www.rebrickable.com. Goed voor je inventaris en MOCs. Daar kan je al je sets invoeren en kun je ook zien welke MOCs je kunt bouwen die op die site staan en welke dozen wellicht handig zijn om te kopen als je een MOC ziet die je net niet kunt bouwen
* En hoe kan je je eigen creaties best documenteren ? Zoontje wil natuurlijk niet graag zijn eigen creaties terug afbreken, maar soms kan het niet anders, gezien het dus telkens met stenen is uit zijn specifieke sets. Zou goed zijn als er een gemakkelijke manier was om hiervan bouw-instructies te genereren. Met MOCs heb ik al gezien hoe er vanzelf bouw-instructies afgeleid werden (al zijn die vaak niet zo denderend met soms zwevende onderdelen die je dan ineens met serieus gepruts moet aaneen krijgen), maar dat is dan wellicht omdat het model eerst in iets als LDD gemaakt geweest is.
Uitvoerig foto's maken of een LDD. Er zit een featue in LDD waarbij dat programma een bouwinstructie maakt voor je creatie (kan even duren voor grote creaties, maar het komt er wel). Er zijn helaas geen makkelijke manieren om instructies te maken. Ik denk dat foto's maken het snelst is. LDD heeft eerst een aardige learningcurve om het goed te benutten en zelfs dan gaan dingen nog niet helemaal zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 08:55
Mappy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 02:33:
[...]
Wij zijn vorige maand in Billund geweest en we vonden het allemaal top. Ik was in ieder geval erg blij dat je er niet het gevoel had dat je er uitgemolken werd, je kon er best twee dagen doorbrengen zonder dat je het gevoel had dat je na een halve dag alles wel gezien had. We hadden alleen de rush op de shop tegen sluitingstijd onderschat :+ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:48:
_/-\o_ Almightyarjen _/-\o_

In het filmpje had je het ook over een Lego-cad programma. Is dat dit: http://ldd.lego.com/nl-nl/ ?
Jup, that's it. Have fun :D
quelake schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:58:
[...]

Lees ik je code goed als ik zeg dat de trein in dit geval 10sec op het perron stil staat? :D

Waanzinnig mooi station weer man.
Thanks. Delays gaan in miliseconden. Dus elke 10ms wordt de PWM waarde een hoger. Je zal zien dat een trein bij een waarde van 100 begint te rijden.
chrisO schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:54:
[...]

Je hebt weer een mooi station gebouwd. Ik mis alleen wat kleur, het ziet er zo grauw uit, dat natuurlijk wel past bij een koude winter. Misschien wat kleurijke details toevoegen?

Ik zou niet zeggen dat daar 3300 steentjes in zitten, veel steentjes gebruikt voor de inrichting?
Ja ik vind hem zelf ook nog een beetje grauw. Ik weet nog niet hoe ik het kan opkleuren. Heb aan de ene kant wel aan kerst verlichting gedacht, maar daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.

De hoeveelheid steentjes zit hem in de basis die is nu vrij fors en (te) stevig. Daarnaast is het dak 3 plates dik, de stukjes sneeuw tellen behoorlijk aan en ook de bricks met baksteen profiel gaat richting de 200 geloof ik.
Suli schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:59:
Ziet er weer mooi uit Arjen.
Wat kleur betreft, kerstlichtjes (lijkt alsof je nog iets van plan bent met de zwarte blokjes op de dak).
Komen er wat ondergesneeuwde bomen ook bij?
De rook vind ik trouwens heel leuk.
Op de zwarte blokjes komen "bars". Een systeem als dat zie je vaak op schuine daken, om de sneeuw tegen te houden. Kerst verlichting weet ik dus nog niet helemaal. Misschien nog een paar bloembakken oid. Maar ja: wel winter thema; past dat?

Ik heb bricks voor 40 bomen besteld (niet die kant en klare), dus er komt ergens een bos(je) met een aantal elanden en rendieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 22:04
Goed.. even voor de zekerheid dat ik niets mis.. ik ben nog op vakantie en op de terugweg naar Nederland kom ik voorbij 2 Lego winkels(Lyon, Lille) en voor zover ik weet geen andere interessante Lego dingen toch?

Daarnaast zijn de Lego winkels leuk om te zien + pick a brick muur maar verder niet echt toch? Niet dat ik dadelijk alsnog wat mis :+

/edit: Zie net dit nieuws: http://stores.lego.com/fr...ws/eu-paris-les-halles-go

Er wordt dus in Parijs een nieuwe Lego store onthult incl exclusive CMF en Lego winkel box.. helaas pas op vrijdag want dan ben ik al in Nederland..

[ Voor 26% gewijzigd door la_fusion op 12-09-2016 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-08 08:52
Twixie schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:59:
* Hoe beheer je fysisch je volledige collectie steentjes ? Momenteel houd ik nog alle sets apart, maar ik zie dat mijn zoontje steeds meer zelf dingen wil bouwen ipv plannetjes volgen, wat natuurlijk super is. Alleen is het achteraf een rotjob om alles weer te scheiden zodat elke set in zijn eigen doos terecht komt. Anderzijds is hij wellicht nog te klein om zelf de juiste steentjes te kunnen zoeken uit een hele muur van laatjes, dus voorlopig doe ik het wellicht nog wel set per set.
* Hoe beheer je fysisch de bouwinstructies ? Die stop ik nu allemaal in plastic mapjes in ringmappen. Met nietjes 'verklein' ik die mapjes zodat de boekjes er toch ietwat vast in blijven zitten. Voorlopig werkt dat nog wel redelijk, al heb ik ondertussen al 2 dikke ringmappen vol.
-laatjes/bakjes/sorteerdozen per soort werk wel prettig.
- boekjes gaan hier allemaal direct in een grote plastic bak. het bouwen zelf gaat van het meeste via de ipad met de pdf downloads van de LEGO site
- voor bijhouden collectie word hier nog gebruik gemaakt van een oldskool excel file + rebrickable
- Rebrickable, leuk voor MOC ideeën voor de sets die je al hebt
- Foto's maken tijdens bouwen en daarna van het model

[ Voor 14% gewijzigd door gekko90 op 12-09-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:16:
/edit: Zie net dit nieuws: http://stores.lego.com/fr...ws/eu-paris-les-halles-go

Er wordt dus in Parijs een nieuwe Lego store onthult incl exclusive CMF en Lego winkel box.. helaas pas op vrijdag want dan ben ik al in Nederland..
Leuk hoor! Ik moet een vriend heel lief aankijken. Via whatsapp dan.. Denk niet dat ik ooit een store opening mee ga maken. Of moet mijn vakantie ergens net in die ene week in die ene plaats zijn.

Edit:
Whoohooo. Hij gaat wat voor me halen. Dan haal ik ze wel een keer op bij hem met zoonlief. Die wilt de Eiffeltoren graag zien, sinds mijn laatste tripje naar Parijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Suli op 12-09-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-08 10:54
Mensen, ik kijk hier vaak mee omdat ik vooral "vroeger" veel lego had/heb.

Ik wou deze review over de 75159 death star even met jullie delen: http://brickset.com/article/23454/review-75159-death-star

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:16:
Goed.. even voor de zekerheid dat ik niets mis.. ik ben nog op vakantie en op de terugweg naar Nederland kom ik voorbij 2 Lego winkels(Lyon, Lille) en voor zover ik weet geen andere interessante Lego dingen toch?

Daarnaast zijn de Lego winkels leuk om te zien + pick a brick muur maar verder niet echt toch? Niet dat ik dadelijk alsnog wat mis :+

ik kan op z'n vroegst erges de 23ste een uitstapje maken, maar dan zal de boel wel uitverkocht zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 19:34

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@almightyarjen, mooi filmpje en gave projecten. Hier spelen wel eens met Lego, maar niet op dat niveau. :)
Het opruimen van de Lego is inmiddels wel lastig, ik heb nog van die oude rode Lego bakken, dat werkt niet zo goed, alles verdwijnt nu in een grote bak. Laadjes gebruiken is wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Krijg je trouwens de brand store + minifig box als je meer dan 125 euro aan lego koopt? Of alleen de brand store dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
In Londen opent binnenkort de grootste Lego Store ter wereld:bron op brickset.
De opening is voorzien voor donderdag 17 november. Misschien moet ik eens kijken of ik kan gaan die dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Megalodon86 schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:40:
Ik lees het als de versnelling. Als 255 100% is, gaat hij van 0 (stilstand) naar 255 (vol gas), met een 10 milliseconde delay per stapje. Dus met een delay van bijv. 100 gaat het versnellen langzamer.
Ja, je hebt - uiteraard - gelijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Lester is best leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Wil ook graag gaan naar de opening. Spijtig dat het (voor mij althans) moeilijk bereikbaar is. Indien iemand plaats over heeft in de wagen en wil delen in de kosten...

[ Voor 27% gewijzigd door nielsvv op 13-09-2016 09:21 ]

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:58:
Krijg je trouwens de brand store + minifig box als je meer dan 125 euro aan lego koopt? Of alleen de brand store dan?
meestal stapelen dat soort acties: bij bedrag X product A en bij bedrag Y product A + B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:22:
[...]

meestal stapelen dat soort acties: bij bedrag X product A en bij bedrag Y product A + B
Dat dacht en hoop ik. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik ben ooit eens naar het verjaardagsevent geweest van de winkel in Antwerpen en daar stapelden de acties zich inderdaad op.

Deze goodies kreeg ik toen bij de aankoop van één van de modular sets (> 125 euro):
- oude versie Lego brand store set
- minifig box
- Lego stukje taart (polybag)
- kalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 13:30

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nielsvv schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:11:
Wil ook graag gaan naar de opening. Spijtig dat het (voor mij althans) moeilijk bereikbaar is. Indien iemand plaats over heeft in de wagen en wil delen in de kosten...
Lego weekendje London??
Heb een broem van de zaak, dus alleen de overtocht betalen.
Misschien leuk om met een paar man te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Mad-Matt op 13-09-2016 11:38 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ja, graag! :P
Al valt 17 november niet in een weekend, tenzij de opening samen met de acties doorgetrokken worden naar het weekend.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nielsvv schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:38:
[...]

Al valt 17 november niet in een weekend, tenzij de opening samen met de acties doorgetrokken worden naar het weekend.
dag 1 heen, dag 2 legostore, hapje eten etc. 's avonds weer terug.

Heb nog een aantal dingen op het oog die ik wil aanschaffen, daar wacht ik gewoon mee tot dan.
En dan koop ik daar wat ze hebben.

lijstje:

- Simpson huis (ja nog steeds)
- Quicky Mart
- Beetle
- Caterham (geen idee of hij dan al uit is)
- div. kleinere Star Wars sets

[ Voor 41% gewijzigd door Mad-Matt op 13-09-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:40:
[...]

dag 1 heen, dag 2 legostore, hapje eten etc. 's avonds weer terug.
Als jullie dat doen, count me in!

[ Voor 37% gewijzigd door Suli op 13-09-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nielsvv schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:38:
[...]

de eerste dag zal het wel druk zijn.. dus weekendje lijkt me geen slecht plan..

Laat maar weten als jullie gaan, ik woon in de buurt :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kan 3 man in de auto kwijt (Het is geen gigantische auto, als je dus van plan bent om de winkel leeg te kopen moeten we wat anders regelen) , overtocht wordt dan alleen maar goedkoper.

Denk dat het wel het beste is om op de openingsdag te gaan, maar totaal geen ervaring. Gok dat een dagje later alle leuke goodies op zijn,

[ Voor 27% gewijzigd door Mad-Matt op 13-09-2016 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:25:
Ik kan 3 man in de auto kwijt (Het is geen gigantische auto, als je dus van plan bent om de winkel leeg te kopen moeten we wat anders regelen) , overtocht wordt dan alleen maar goedkoper.
Ik zie het zo voor me: auto met vier passagiers en elke vierkante cm plaats volgestouwd met PaB bekers, Mixels en minifig zakjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Wat er hoog op mijn lijst staan, zijn de mini cooper en ferris wheel. Heb al zo lang getwijfeld en denk dat ze binnenkort aangeschaft worden. Ik ga kijken wat de minimum bedrag is voor de freebies en dan kies ik welke ik die dag koop :). Dit is als ik mee ga natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Er schiet me net iets te binnen ivm dat event dat ik bezocht in Antwerpen:
- ik had een uitnodiging van Lego, andere gegadigden hadden er eentje afgedrukt. Ik veronderstel dat zij deze ergens in de media gevonden hadden, maar deze waren ook geldig.
- een deel van de freebies waren alleen voor de 'x aantal eerste klanten', al meen ik mij te herinneren dat dit aantal vrij hoog was. Je moest echt niet gaan drummen of snel snel dingen aankopen.

Dit wil niet zeggen dat dat ook het geval zal zijn in Londen, maar ik zou toch de media in de gaten houden de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:13
4 weken geleden ben ik in Berlijn in de Lego Store geweest en daardoor is mijn interesse in Lego na jaren weer aangewakkerd. Ik wil nu de kever en misschien ook Wall-E binnenkort gaan halen en omdat ik toch studenten ov heb leek het me dan wel leuk om naar een Lego Store te gaan. Welke vinden jullie een betere om heen te gaan, Oberhausen of Essen? Wijnegem is eigenlijk dichterbij voor mij, maar ja met de Duitse prijzen loopt het verschil snel op als je meerdere sets koopt... Essen is voor mij goedkoper omdat ik dan niet al vanaf Arnhem met de ICE moet en via Venlo met de boemeltrein kan, maar als jullie zeggen Oberhausen is veel groter/mooier heb ik dat er wel voor over. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 30-07 09:58
Sirhc_95 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:52:
4 weken geleden ben ik in Berlijn in de Lego Store geweest en daardoor is mijn interesse in Lego na jaren weer aangewakkerd. Ik wil nu de kever en misschien ook Wall-E binnenkort gaan halen en omdat ik toch studenten ov heb leek het me dan wel leuk om naar een Lego Store te gaan. Welke vinden jullie een betere om heen te gaan, Oberhausen of Essen? Wijnegem is eigenlijk dichterbij voor mij, maar ja met de Duitse prijzen loopt het verschil snel op als je meerdere sets koopt... Essen is voor mij goedkoper omdat ik dan niet al vanaf Arnhem met de ICE moet en via Venlo met de boemeltrein kan, maar als jullie zeggen Oberhausen is veel groter/mooier heb ik dat er wel voor over. Alvast bedankt!
wordt denk ik smaak verschil.
Persoonlijk ben ik fan van Oberhausen, vriendelijk personeel en gratis parkeren.
En goed aanbod.
Essen is miss iets groter (meer pick a brick)
Collega is van mij is fan van Essen en ik van Oberhausen.
voordeel oberhausen is de rest van de winkels dicht bij. ook grote kaufhaus met soms leuke aanbiedingen.

Maar als je met trein gaat is miss Essen handiger,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Suli schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:35:
Wat er hoog op mijn lijst staan, zijn de mini cooper en ferris wheel. Heb al zo lang getwijfeld en denk dat ze binnenkort aangeschaft worden. Ik ga kijken wat de minimum bedrag is voor de freebies en dan kies ik welke ik die dag koop :). Dit is als ik mee ga natuurlijk.
Nielsvv ziet het wel zitten, ik zelf ook wel, tripje london altijd leuk en dan nog even lego erbij is top.
Met jou erbij zouden we op 3 zitten, dus nog 1 plekje over een halve achterbank voor Lego :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is er verschil met Pick a Brick in de winkel ten opzichte van online bestellen? Is er verschil in aanbod? Vooral in het Technic aanbod ontbreekt er online nog wel wat. Is er kans dat ze deze in de winkel wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:19:
Is er verschil met Pick a Brick in de winkel ten opzichte van online bestellen? Is er verschil in aanbod? Vooral in het Technic aanbod ontbreekt er online nog wel wat. Is er kans dat ze deze in de winkel wel hebben?
Ik vrees er voor. De PaB muren draaien vooral rond basic bricks en die kleine micro build models (PaM), ook al met basic blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 21:56
Kapoen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:27:
[...]

Ik vrees er voor. De PaB muren draaien vooral rond basic bricks en die kleine micro build models (PaM), ook al met basic blokjes.
Dat valt wel mee, er zitten af en toe ook wel wat exoten tussen. Echter het is altijd een gelimiteerd aanbod ter grote van de muur. Er zijn sites waarop bijgehouden wordt wat er in welke PAB walls op dat moment zit. Maar die zijn niet altijd up to date.

Online kun je elk stukje apart bestellen en is over het algemeen een stuk duurder. PaB betaal je per volume en online is per stukje.

Dus ben je bezig met MOCs dan zijn PaB een goeie om een kleur of aanvulling waar je veel van nodig hebt te zoeken. Maar mis je echt specifieke stukjes zou ik ze online bestellen, wachten op PaB is dan onzeker.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ok, duidelijk.

Ach ja, in dat geval haal ik gewoon eens een aantal Technic sets waarbij ik van tevoren goed naar de functies heb gekeken. De Mercedes Arocs truck heb ik ook niet alleen voor het model, maar ook vanwege het aantal wielen, een draaischijf, 2 differentiëlen, pneumatiek, 3 uitschuifarmen, en véél onderdelen.

Verder dan maar kijken op Bricklink voor de beams, gears en asjes die ik nodig ga hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16
Is er iemand die zijn Star Wars Microfighters op een leuke manier heeft geëtaleerd? Ik heb nu bijna alle fighters (series 1-2-3) behalve The Ghost & AT-DP van serie 3 en zoek een leuke manier op deze te etaleren. Zelf heb ik ze nog niet allemaal gebouwd, er zijn er dus ook nog enkele sealed, don't know why :9.

Momenteel verwissel ik om de x aantal weken eentje op mijn bureau maar ben benieuwd of er eventueel mensen zijn die ze ook allemaal verzamelen en mogelijks uitstallen.

P.S Er wordt geroddeld dat er maar 4 microfighters voor season 2017 zouden zijn in plaats van dat er altijd 6 waren tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Net eens liggen kijken naar de lego store UK. Prijzen zijn daar iets goedkoper. Vooral bij de grotere sets kan je er heel wat voordeel uithalen.
Ik zou eventueel ook kunnen rijden, maar het links rijden schrikt mij wat af en zeker in Londen. Wel een probleem hier, vriendin wil ook graag mee...

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nielsvv schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:53:
Net eens liggen kijken naar de lego store UK. Prijzen zijn daar iets goedkoper. Vooral bij de grotere sets kan je er heel wat voordeel uithalen.
Ik zou eventueel ook kunnen rijden, maar het links rijden schrikt mij wat af en zeker in Londen. Wel een probleem hier, vriendin wil ook graag mee...
Is dat een probleem?
(Heb al eerder in Engeland gereden, dat links rijden went snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 22:04
Goed, nu heb ik alleen nog geen antwoord op mijn vraag of het nog zin heeft een officiele Lego store te bezoeken zonder PaB intenties :+ Zoals gezegd vallen de data van de opening in Parijs voor mij af en dat was ook niet mijn intentie :P
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)