Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.006 views

Onderwerpen

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57
Suli schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:19:
[vrouwmodus]
Ik ben helemaal verliefd op serie 16 O+.
De kinderkostuumpjes (vooral de gezichtjes) zijn te schattig. En de baby <3. Na mijn display periode mag hij naar de park en kan hij samen gaan spelen. Ik wil meer LEGO!! babies.
[/vrouwmodus]
Onlangs heeft Lego set 60134 Fun In The Park uitgebracht, die heeft ook nog een baby figuur :)
Afbeeldingslocatie: http://minifigpriceguide.com/wordpress/wp-content/uploads/2016/04/Lego-60134-Fun-in-the-Park-City-People-Pack-Baby-300x225.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:36:
[...]

Onlangs heeft Lego set 60134 Fun In The Park uitgebracht, die heeft ook nog een baby figuur :)
[afbeelding]
Daarom gaat deze baby na het displayen naar de park. Dan kan hij samen met die baby spelen :D. Maar ik wil nog meer/verschillende rompertjes.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DP Kunst schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:25:
Ik kan me voorstellen dat het niet soepel loopt. Je gebruikt de drivetrain zo in de verkeerde richting. Normaal stuurt het motortje een reeks tandwielen aan die steeds van klein naar groot gaan. Zo wordt de kracht groter en de snelheid lager. Als je er echter zo aan gaat draaien moet het aandrijfasje als een dolle gaan draaien als je hem een klein beetje beweegt. Daar houdt Lego niet zo van.
Dit merkte ik ook, maar ik had hem dan ook tussentijds ook niet niet niet vastgezet met de rode piefjes. Daardoor is hij niet stabiel en lijkt er druk op een geleidingstandwiel tegen die gele ring te worden gelegd. Piefjes vastzetten does the trick. Maar voorzichtig en langzaam draaien is echt het beste vanwege de overbrengingen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Kapoen
In de Verenigde Staten worden ze weer verwend in oktober. Deze 'freebie' krijg je er bij aankopen vanaf $99:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8199/29295721322_0230c00e82_z.jpgLEGO Holiday Countdown Calendar (40222) by Allen Tran, on Flickr
Ik hoop dat we deze kalender ook krijgen in Europa, in november of december. bron

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Dan hoop ik toch op november; met de sinterklaascadeautjes erbij kom ik wel over de 100 euro, en dan is ie op 1 december alvast binnen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Oef, die met de nieuwe winter Village set. Awesome!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34

almightyarjen

When does the hurting stop?

De basis voor mijn nieuwe (winter)station is gereed:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SZdsQ42.jpg

Nog zo'n 3000 blokjes te gaan :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 15:47
Gisteren in Oberhausen... moest wat kopen, maar helaas vriendin bij, dus budget gelimiteerd.
Uiteindelijk (nadat iedere medewerker daar me minimaal 2x had aangesproken :p) de Maze set maar gekocht... best een leuk setje, groter dan ik verwacht had! En bouwen duurde ook wel even. Enige wat 'jammer' is is dat je maar 1 layout tegelijk kan maken.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
Uit de UK LEGO Store Calendar van oktober:

Afbeeldingslocatie: https://community.brickpicker.com/uploads/monthly_2016_09/20160903_204232.thumb.jpg.d155b11e149fc30d3baa13e66c7728dc.jpg

Vanaf 1 oktober beschikbaar dus. Dan zal de officiële onthulling dus nu wel elk moment komen. Ben benieuwd naar de prijs en hoop dat het niet al te veel zal schelen met Duitsland. Maar hij gaat zeker in mijn collectie komen!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

€500 8)7.
Hoe graag ik deze wil hebben, dat kan ik niet verantwoorden :+

Battle.net: NagaByrd#2844

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-11 20:54

DikkeBMW

Live '25

Haay schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:45:
Uit de UK LEGO Store Calendar van oktober:

[afbeelding]

Vanaf 1 oktober beschikbaar dus. Dan zal de officiële onthulling dus nu wel elk moment komen. Ben benieuwd naar de prijs en hoop dat het niet al te veel zal schelen met Duitsland. Maar hij gaat zeker in mijn collectie komen!
Nice! Met wat geluk bestellen als de London Bus er als extratje bij zit!

fookin mad fer it

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

almightyarjen schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:48:

[afbeelding]

Random blokjes, of allemaal uitgezocht en ingekocht via de brick-shops?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• almightyarjen

almightyarjen

AW_Bos schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:26:
[...]

Random blokjes, of allemaal uitgezocht en ingekocht via de brick-shops?
Allemaal via Bricklink :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
Waarvoor ga je dat m-motortje gebruiken? Ik denk niet dat er een lift/roltrap of schuifdeuren bij dat station passen...

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 14:40
Zo, we zijn thuis bijna rond met het bouwen van alle modellen die we hebben. Het doel was om alle onderdelen per model bij mekaar in een doos te steken - sorteren op kleur en type was ondoenbaar. Het heeft wel veel leuke vader-zoon-tijd opgeleverd _/-\o_ . Als alles klaar is gaan we samen aan een groot Technic-model beginnen, welk het wordt moeten we nog uitzoeken.

Natuurlijk hebben we gemerkt dat er hier en daar een onderdeeltje ontbreekt. Die wil ik dus nu bijbestellen, maar ik zie door de steentjes de webshops niet meer. Clicknbrick, Bricklink, Toypro, de 'officiële' Lego-webshop... Welke is te verkiezen? Of maakt het niet zoveel uit?

Een paar maanden geleden las ik trouwens dat er hier in de buurt (Belgisch Limburg) een onderdelenshop zou vinden, maar ik vind niet terug welke dat is. Zou anders wel leuk zijn als we gewoon konden gaan afhalen :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Zou deze moeten zijn

http://www.bricklink.com/store/home.page?p=timby#/shop?o={"showHomeItems":1}

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

nagasy schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:50:
[...]

€500 8)7.
Hoe graag ik deze wil hebben, dat kan ik niet verantwoorden :+
Als ie inderdaad die prijs wordt ga ik ook afhaken.... Zou 'm graag willen hebben maar dat is van de zotte.
Het is wel een UCS geloof ik he? Dus an sich kan ik graag geloven dat ie zoveel moet kosten....

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:54:
[...]

Waarvoor ga je dat m-motortje gebruiken? Ik denk niet dat er een lift/roltrap of schuifdeuren bij dat station passen...
Scherp gezien :D Dat motortje hoort er niet bij en ligt daar altijd. Daarmee draai ik altijd kabeltjes in elkaar tot twisted pairs ;)

En die conveyors horen er ook niet bij, die zijn voor het kerstdorp :P

[ Voor 8% gewijzigd door almightyarjen op 05-09-2016 15:47 ]

• chrisO
almightyarjen schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:46:
[...]

Scherp gezien :D Dat motortje hoort er niet bij en ligt daar altijd. Daarmee draai ik altijd kabeltjes in elkaar tot twisted pairs ;)

En die conveyors horen er ook niet bij, die zijn voor het kerstdorp :P
Dat is nou jammer. Ik zat me al te verheugen op een dansende sneeuwpop of koekoeksklok achter een van de raampjes...

De volgende keer dat ik een foto van mijn station toon, leg ik ook ergens iets 'interessants' neer, wat daar dan 'toevallig' lag. ;)

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Tsja, Disney he... We verkochten vroeger fotorolletjes met een Disney poppetje erop, ik meen Lion King. Die rolletjes waren zomaar 4 gulden duurder dan de gelijke Kodak rolletjes zonder poppetje erop gedrukt.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Kapoen
SkiFan schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:26:
Tsja, Disney he... We verkochten vroeger fotorolletjes met een Disney poppetje erop, ik meen Lion King. Die rolletjes waren zomaar 4 gulden duurder dan de gelijke Kodak rolletjes zonder poppetje erop gedrukt.
Niet alleen op de Disney producten rekent Lego een fikse toeslag. In hun andere lijnen zijn ook modellen te vinden waarvan de prijs overdreven is. Het lijkt wel alsof Lego dit jaar een forse prijsverhoging heeft doorgevoerd op nieuwe modellen.

60132 Service Station is daar een mooi voorbeeld van. In de Benelux betalen we er €80 voor bij Lego zelf, waardoor je aan een ratio zit van bijna 16ct/blokje. Dat is toch vrij fors aan de prijs voor 'maar' 515 blokjes. Volgens Brickwatch kan je deze set ook kopen aan €55 bij sommige Duitse webwinkels, toch 25 euro verschil.

60134 Fun in the Park is eigenlijk nog duurder. Die heeft een ratio van 28ct/blokje met een Benelux prijs van 45 euro 8)7 Bij Amazon Frankrijk is deze set te krijgen aan 30 euro.

• Suli
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:59:
[...]

Niet alleen op de Disney producten rekent Lego een fikse toeslag. In hun andere lijnen zijn ook modellen te vinden waarvan de prijs overdreven is. Het lijkt wel alsof Lego dit jaar een forse prijsverhoging heeft doorgevoerd op nieuwe modellen.

60132 Service Station is daar een mooi voorbeeld van. In de Benelux betalen we er €80 voor bij Lego zelf, waardoor je aan een ratio zit van bijna 16ct/blokje. Dat is toch vrij fors aan de prijs voor 'maar' 515 blokjes. Volgens Brickwatch kan je deze set ook kopen aan €55 bij sommige Duitse webwinkels, toch 25 euro verschil.

60134 Fun in the Park is eigenlijk nog duurder. Die heeft een ratio van 28ct/blokje met een Benelux prijs van 45 euro 8)7 Bij Amazon Frankrijk is deze set te krijgen aan 30 euro.
Ik snap het park setje wel. Die heeft 15 poppetjes. Lego rekent rond de 3 euro per poppetje.
Maar de benzinestation kan wel goedkoper.

Trouwens, de park set was bij een verkoper op marktplaats voor 23 euro te koop. Mooie deal was dat. _/-\o_

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Kapoen schreef op zondag 04 september 2016 @ 08:47:
In de Verenigde Staten worden ze weer verwend in oktober. Deze 'freebie' krijg je er bij aankopen vanaf $99:
[afbeelding]LEGO Holiday Countdown Calendar (40222) by Allen Tran, on Flickr
Ik hoop dat we deze kalender ook krijgen in Europa, in november of december. bron
Ik hoop het wel, zou wel mooi zijn in combinatie met de winter trein o<:)
almightyarjen schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:48:

[afbeelding]

Ga je het station bouwen welke je een tijdje terug in dit topic liet zien?
Suli schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:39:
[...]

Ik snap het park setje wel. Die heeft 15 poppetjes. Lego rekent rond de 3 euro per poppetje.
Maar de benzinestation kan wel goedkoper.

Trouwens, de park set was bij een verkoper op marktplaats voor 23 euro te koop. Mooie deal was dat. _/-\o_
+ in the fun at the park set zitten wat specialere steentjes zoals de melk fles, de picknick mand en de fiets, ik weet niet op dat de prijs ook laat stijgen.

200 fish found!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:42:
Ga je het station bouwen welke je een tijdje terug in dit topic liet zien?
Ja. Tijdens het bouwen pas ik ook het LDD model aan, wellicht dat ik een kleinere versie op Ideas zet. Het idee erachter is een "multiseason" station te bouwen: eentje die makkelijk is om te toveren voor een winterdorp. Ik verwacht weinig van Ideas, maar ik vind het wel leuk om het erop te zetten. Het wordt sowieso niets als het modular building station met 10k supporters wordt uitgekozen als set...

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

almightyarjen schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:24:
[...]

Ja. Tijdens het bouwen pas ik ook het LDD model aan, wellicht dat ik een kleinere versie op Ideas zet. Het idee erachter is een "multiseason" station te bouwen: eentje die makkelijk is om te toveren voor een winterdorp. Ik verwacht weinig van Ideas, maar ik vind het wel leuk om het erop te zetten. Het wordt sowieso niets als het modular building station met 10k supporters wordt uitgekozen als set...
Ik ben benieuwd (vooral in combinatie met de aankomende wintertrein als je van plan bent die erbij te zetten), de winter lijkt mij nog het seisoen met het meeste werk vanwege de sneeuw.

200 fish found!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:28:
[...]

Ik ben benieuwd (vooral in combinatie met de aankomende wintertrein als je van plan bent die erbij te zetten), de winter lijkt mij nog het seisoen met het meeste werk vanwege de sneeuw.
Uiteraard komt de nieuwe winter trein erbij ;) Ook de holiday train zal voorbij komen. Maar het is een "groeiproject", dit jaar beperkt met een aantal WV sets en misschien een bos met wat rendieren o.i.d.

Sneeuw is idd erg tijdrovend en ik merk ook dat er mensen zijn die daar veel beter in zijn dan ik maar ik doe mijn best :D

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 09:14
Kapoen schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:59:
[...]

Dat komt natuurlijk door de licentie bij Octan... :P
Afbeeldingslocatie: http://old.brickfanatics.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/PresidentBusinessMTC.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Kapoen
En geen gratis taco's :(

• keverjeroen
Maar blijkbaar investeert Lego ook flink

http://www.nu.nl/economie...-druk-investeringen-.html

• nielsvv
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

De nieuwe website s@h is online. Bij aankopen vanaf €40 kan je €10 korting krijgen door de code BE10 te gebruiken (enkel voor Belgie) en is geldig tot 19/09.

Bricklink Store - Steam

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nielsvv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:15:
De nieuwe website s@h is online. Bij aankopen vanaf €40 kan je €10 korting krijgen door de code BE10 te gebruiken (enkel voor Belgie) en is geldig tot 19/09.
NL10 voor nederlanders :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
Pffff. moet je eerst weer een tablet kopen om fatsoenlijk door de site heen te komen... :S

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
Een leuk project op ideas waarop ik gestemd heb, heel creatief en het lijkt mij een haalbare kaart voor een set.

Project pagina op Ideas

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nielsvv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:15:
Zo, dat is wel balen, gisteren net wat besteld...

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:39:
Pffff. moet je eerst weer een tablet kopen om fatsoenlijk door de site heen te komen... :S
zelfs op een desktop vind ik de site niet uitblinken in gebruikersvriendelijkheid..

• Señor Sjon
Dat is het hele punt ook. ;) Vrijwel elke nieuwe site is mobile-first tegenwoordig.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05
Aangezien ik na 2min al lijp wordt van de site, hoelang is deze code geldig?

• nielsvv
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

AppieNL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:38:
[...]

Aangezien ik na 2min al lijp wordt van de site, hoelang is deze code geldig?
tem 19/09.

Bricklink Store - Steam

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Bedankt voor de tip, meteen even wat besteld! Leuk die kleine Ninjago draak erbij :)

• Suli
  • Niet online
Heb net eergisteren besteld en mijn order is vandaag opgestuurd :/.

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Stuur je hem terug en bestel je opnieuw, je hebt 14 dagen recht van retour. Of je die moeite wilt nemen voor een tientje moet je zelf weten (en anders kan je nog even mailen met de vraag of je alsnog je tientje korting kan krijgen...)

• Suli
  • Niet online
De website is verschrikkelijk met Chrome. Ook zonder adblocks.

[ Voor 64% gewijzigd door Suli op 06-09-2016 20:14 ]

• Exocet
  • Niet online
Eppo © schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:09:
Stuur je hem terug en bestel je opnieuw, je hebt 14 dagen recht van retour. Of je die moeite wilt nemen voor een tientje moet je zelf weten (en anders kan je nog even mailen met de vraag of je alsnog je tientje korting kan krijgen...)
Met de kosten van het terugsturen van een pakket ben je ook al bijna een tientje kwijt, dus dat schiet ook niet op.

• almightyarjen

almightyarjen

Het station begint vorm te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJkbzOf.jpg

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Of je kiest nog wat anders uit voor 40 euro, dat moet wel lukken toch >:)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 19:37
Haha, gaaf die eland kop boven de openhaard :D

• Suli
  • Niet online
Oh wat mooi. Mooie kleurkeuze ook Arjen!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Leuke bezienswaardigheid in mijn eigen stadje: http://grootvlaardingen.n...-in-vlaardingen-1.6349861

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

Reinier

\o/

DrNizeGuy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:11:
Haha, gaaf die eland kop boven de openhaard :D
Plus 1 voor de moose!

• almightyarjen

almightyarjen

Tja, een paar maanden geleden op vakantie geweest naar Alaska, dan krijg je dat. Ik heb er nog net geen een thuis aan de muur hangen :P

Winst Lego onder druk door investeringen
Kan dit een verklaring zijn waarom sommige 2016-sets iets duurder lijken dan "normaal"?

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Misschien doen ze een experiment met hogere prijzen? Sowieso heb ik het idee dat lego héél slim is met welke stukjes (en kleuren) ze in welke sets stoppen. Om net die paar extra dozen te verkopen aan de AFOLs. Uiteindelijk is lego voor kinderen bedoeld (qua marketing is dat wel duidelijk), maar ze zullen echt wel rekening houden met de koopkracht die een AFOL heeft.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
Nou een jaartje wat minder winst kunnen ze wel lijden gok. Zou het een beetje raar vinden als ze nu al meteen de prijzen gaan verhogen omdat ze aan het investeren zijn.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 20:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lanithro schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:08:
Nou een jaartje wat minder winst kunnen ze wel lijden gok. Zou het een beetje raar vinden als ze nu al meteen de prijzen gaan verhogen omdat ze aan het investeren zijn.
omdat wij sukkels het toch wel betalen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mschol
  • Niet online
Lanithro schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:08:
het is niet raar.. lego is een heel sterk merk/product: zolang de kwaliteit niet minder wordt kunnen ze er gewoon mee wegkomen om de prijs te verhogen, dan kopen mensen gewoon kleinere doosjes, maar lego blijft wel verkopen..

• mschol
  • Niet online
nice..

die treintijden tabel, heb je een standaard sticker gebruikt of zelf 1 gefabriceerd?

• keverjeroen

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:36

Shabbaman

Got love?

Ik zie dat er een re-release van de Death Star komt. Nice. Zit er een een thermal exhaust port op? :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Lanithro
mschol schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:48:
[...]

het is niet raar.. lego is een heel sterk merk/product: zolang de kwaliteit niet minder wordt kunnen ze er gewoon mee wegkomen om de prijs te verhogen, dan kopen mensen gewoon kleinere doosjes, maar lego blijft wel verkopen..
Ach ik heb voor mezelf al jaren geen grote lego set meer gekocht. Deels omdat ik het zo duur vind dus het legt voor mij de drempel nog hoger om het te kopen. En hoor dit ook om mij heen.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die 500 euro uitgeven voor een Death Star, maar mij niet gezien. Ik hou de aanbiedingen vooral in de gaten.

• Señor Sjon
mschol schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:48:
[...]

Gelukkig kregen ze ergens begin jaren '00 door dat blokjes groter maken het steeds meer playmobil maakte. Ik weet nog wel dat dat mijn grote ergernis was mid jaren '90. Elke set kreeg minder blokjes die groter waren. Zo kon je steeds minder zelf bouwen en het bouwen was zo gepiept. De gestegen prijzen hielpen toen ook al niet mee.

Wat nu weer een manco begint te worden is de bizarre hoeveelheid kleuren die ze met het huidige proces kunnen maken. Zo heb je ook vrij snel kleurverschillen en is het in sommige boekjes al bijna niet meer uit elkaar te houden, vooral niet bij die lekker zuinige LED-lampen van tegenwoordig. Ook zijn er nu wel heel veel verschillende blokjes. Ik weet dat ik van ~1993 (SNES ftw) tot ~2005 echt helemaal niets met Lego deed en daarna sporadisch, maar het lijkt wel alsof elk probleem een eigen blokje heeft i.p.v. het met bestaande dingen op te lossen tegenwoordig.

• Exocet
  • Niet online
Gemaild en krijg er 200 VIP points bij :)
Kan ik nog een nieuwe bestelling plaatsen er dan alsnog de code gebruiken >:)

• Señor Sjon
Heb toch even gezeken op de prijsverschillen tussen de verschillende S@H via het contactformulier. Kudos voor de helpdesk, reactie in 17 minuten. :*).
It is a bit unfair that we in the Netherlands have the highest prices in the SatH Lego Shop compared to our direct neighbours Belgium, Germany and the UK. The Brick Bank for example is 20 euros more expensive here than in Germany. The Pirate chess set is 55 euro in our neighbouring countries and 60 euro here. We also don't have any official Lego shops. :(
Thanks for getting in touch with us.

I'm sorry you're not happy with the price of LEGO® sets in the Netherlands. We know we're lucky to have so many loyal LEGO fans around the world and we're always pleased to get feedback – especially when it's about how we can improve.

Finding the right price for a toy isn't easy and depends on a lot of considerations. To name a few, our marketing team looks at statistical data about a country's population, transportation costs, currency exchange rates, local laws and taxes (probably especially taxes form the difference within the BeNeLux and Germany) and the prices of other toys. No two countries are exactly the same, so the price may be different from country to country.

In regards to the a LEGO Brand Store not existing in the Netherlands, I can imagine it forms a big miss. But what not is can be :-). If there are enough requests for a Brand Store (like you just made yourself), perhaps something will change about that. Let's hope it.

Listening to what LEGO fans have to say helps us get better and better so I'm passing your feedback on to the team in charge of pricing our sets and the LEGO Brand Stores.

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
[...]

Gelukkig kregen ze ergens begin jaren '00 door dat blokjes groter maken het steeds meer playmobil maakte. Ik weet nog wel dat dat mijn grote ergernis was mid jaren '90. Elke set kreeg minder blokjes die groter waren. Zo kon je steeds minder zelf bouwen en het bouwen was zo gepiept. De gestegen prijzen hielpen toen ook al niet mee.

Wat nu weer een manco begint te worden is de bizarre hoeveelheid kleuren die ze met het huidige proces kunnen maken. Zo heb je ook vrij snel kleurverschillen en is het in sommige boekjes al bijna niet meer uit elkaar te houden, vooral niet bij die lekker zuinige LED-lampen van tegenwoordig. Ook zijn er nu wel heel veel verschillende blokjes. Ik weet dat ik van ~1993 (SNES ftw) tot ~2005 echt helemaal niets met Lego deed en daarna sporadisch, maar het lijkt wel alsof elk probleem een eigen blokje heeft i.p.v. het met bestaande dingen op te lossen tegenwoordig.
kleuren zijn inderdaad een issue, ik heb een daglicht led lamp van 20watt hier, in zo'n bureauwengel lamp en nog moet ik af en toe echt heel goed kijken welke kleur ik precies moet hebben (maar daglicht lamp vs normale warmwitte lamp is al een enorme verademing _O_ )

mijn sets zijn van begin 90' en hadden daar nog niet echt last van, de "playmobiel" periode heb ik grotendeels gemist, al merk ik nu dat er soms wel stukjes zijn, vooral met technic, dat ik te groot en lomp vind. Resultaat is mooi hoor, maar b.v. mijn lego technic spaceshuttle blijf ik het beste set vinden van wat ik heb, juist dat niet afgeronde (dus overal studs) van dat model maakt het een tof model

dat er meer custom pieces zijn klopt denk ik wel; Dit zal wel 2 oorzaken/redenen hebben denk ik:
1) ze hebben het maken van mallen onder de knie en daardoor kost een nieuwe mal + productie relatief weinig
2) Ze willen zo authentiek mogelijke modellen kunnen produceren met meer details en dat kan niet altijd met de originele stukjes, dus maak je nieuwe stukjes, in eerste instantie stukjes die je breed kan inzetten, maar als het nodig is gewoon unieke stukjes

ik ga binnenkort mijn big ben eens in elkaar zetten en kijken wat de reden van de speciale blokjes daar precies is..

• Señor Sjon
Ik vond het juist altijd leuk om speciale modellen te zien uit standaard stukjes. Nu neigt het soms naar modelbouw. :+

Grote stukken begonnen imo met de piratenserie. Hele delen van de scheepsromp, loopbruggen, trappen en vooral muurelementen. Aargh, die muurelementen. :X

• chrisO
Señor Sjon schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:39:
Ik vond het juist altijd leuk om speciale modellen te zien uit standaard stukjes. Nu neigt het soms naar modelbouw. :+

Grote stukken begonnen imo met de piratenserie. Hele delen van de scheepsromp, loopbruggen, trappen en vooral muurelementen. Aargh, die muurelementen. :X
Deze piraten set is DE set als je van grote stukken houdt
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6270-1.jpg

Welke muurelementen bedoel je? toch niet deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.bricklink.com/ItemImage/PL/4444.png

• Suli
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:11:
[...]

Gemaild en krijg er 200 VIP points bij :)
Kan ik nog een nieuwe bestelling plaatsen er dan alsnog de code gebruiken >:)
Super. Alleen heb ik gisteren toch weer een nieuwe bestelling (pirates chess) geplaatst.

• Lanithro
chrisO schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze kon er ook wat van Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6276-1.jpg

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Die 6270 heb ik inderdaad een tijdje terug weer opgebouwd. Op de foto lijkt hij best impressive, maar dankzij de grote elementen is de build allesbehalve uitdagend. Het valluik is dan wel weer leuk :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Viper®
  • Niet online
Die had ik ook.

De zwarte kanonskogels vond je door de hele kamer terug >:)

• mschol
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
die heb ik.. :X

• Kapoen
Señor Sjon schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:19:
Heb toch even gezeken op de prijsverschillen tussen de verschillende S@H via het contactformulier. Kudos voor de helpdesk, reactie in 17 minuten. :*).
Ik kan mij vergissen, maar we hebben hier in België net dezelfde prijshandicap als in Nederland hoor :)

• Señor Sjon
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die allebei :D

Deze bestond ook maar uit een paar onderdelen:
http://brickset.com/sets/6265-1/Sabre-Island
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6265-1.jpg

44 van mijn zuur gespaarde guldens kostte deze als 11 jarige.
http://brickset.com/sets/6267-1/Lagoon-Lock-Up
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6267-1.jpg

Met deze was ik er dan ook klaar mee. Hielp ook niet mee dat in de nieuwe serie opeens alle soldaten rode highlights hadden i.p.v. blauw. Een driepartijenstelsel zat toen nog niet in mijn hoofd. :+

Ook had je steeds meer city modellen die geen uitdaging meer waren. Tegenwoordig hoor je ook veel mensen klagen over de standaard vliegtuigneus uit één stuk.

Wat wel een puntje is, is dat toen elke set wel een grondplaat had. Dat is nu ook bijna uitgesloten.
Kapoen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:03:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar we hebben hier in België net dezelfde prijshandicap als in Nederland hoor :)
Nee hoor:
https://www.brickwatch.ne...GO-Pirates-Chess-Set.html
60 euro NL
55 euro rest EU

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2016 11:07 ]

• Suli
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:03:
[...]

Lego support vergeleek het tussen BeNeLux en Duitsland. En hmm, misschien moeten we met z'n allen requests blijven sturen voor een Lego winkel in NL.

En idd, de Pirate Chess is ook duurder hier dan in België. Dan klopt bovenstaande niet helemaal. Nu krijgen we dus ook al verschil in de BeNeLux..

We moeten met z'n allen stoppen met Lego kopen uit de S@H.
Zegt degene die net gisteren de pirate chess besteld heeft :+

[ Voor 27% gewijzigd door Suli op 07-09-2016 11:11 ]

• Kapoen
Suli schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:06:
[...]

Lego support vergeleek het tussen BeNeLux en Duitsland. En hmm, misschien moeten we met z'n allen requests blijven sturen voor een Lego winkel in NL.

En idd, de Pirate Chess is ook duurder hier dan in België. Dan klopt bovenstaande niet helemaal. Nu krijgen we dus ook al verschil in de BeNeLux..

We moeten met z'n allen stoppen met Lego kopen uit de S@H.
Zegt degene die net gisteren de pirate chess besteld heeft :+
Dat is raar, normaal gezien is S@H even duur in Nederland en België.
Nuja, in Nederland hebben ze wel een Nederlandse site opgezet, in België krijgen we alleen Frans en Engels. Dus jullie betalen gewoon een taaltaks >:)

Er zitten sowieso nogal wat haken en ogen aan de nieuwe website heb ik de indruk.

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:49:
[...]

nice..

die treintijden tabel, heb je een standaard sticker gebruikt of zelf 1 gefabriceerd?
Ik had er nog een paar liggen die zo bestickerd zijn. Ze komen volgens mij uit de 7997 station set. Ik heb daar ooit 3 van gehad om een wat groter station te bouwen.

Verder eens met de grote blokken discussie, maar die oude pirate sets roepen wel een vorm van nostalgie op O+

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@almightyarjen Het interieur van het stationnetje begint er al erg gaaf uit te zien! :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13-11 15:47
Draagvlak voor een NL brandstore is er wel... kijk maar naar alle niet-officiele Lego winkels.

Vind die creator setjes van nu ook gewoon leuk, hoop 'ouderwets' lego bouwen en die huizen en dingen zijn ook gewoon in een stadje te gebruiken, naast de city sets.

• Señor Sjon
Kapoen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:16:
[...]

Dat is raar, normaal gezien is S@H even duur in Nederland en België.
Nuja, in Nederland hebben ze wel een Nederlandse site opgezet, in België krijgen we alleen Frans en Engels. Dus jullie betalen gewoon een taaltaks >:)

Er zitten sowieso nogal wat haken en ogen aan de nieuwe website heb ik de indruk.
Die vertaling was er al even. Als handigheid was je je het schompes aan het zoeken naar setnamen (want ook vertaald) en moest je NL-en kiezen als je reviews wilde zien, aangezien de meesten in het Engels zijn en bij NL-nl niet zichtbaar waren.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
Nou, die nieuwe site werkt nog niet echt optimaal. Gisteren kon ik m'n account niet meer zien, kreeg steeds "pagina niet gevonden". Zelfs links die in mails van hun staan werken niet.

Maar ook hun hele bestelproces is niet optimaal. Gister een order geplaatst voor iets meer dan 40€ om van de kortingscode gebruik te kunnen maken. Op achteraf betalen gezet. Krijg ik vandaag een mail dat 2 units niet op voorraad zijn en gecanceld worden. Totaalbedrag komt onder de 40€, korting is eraf en het totaalbedrag is hoger dan eerst, maar dan voor minder :S. Meteen maar even een berichtje gestuurd.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik heb die pirates chess gekocht toen ik in Oberhausen was en laatst gebouwd. Hij ziet er wel leuk uit, maar het was een saai ding om te bouwen.

• Suli
  • Niet online
ImagineMeAndYou schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:17:
Ik heb die pirates chess gekocht toen ik in Oberhausen was en laatst gebouwd. Hij ziet er wel leuk uit, maar het was een saai ding om te bouwen.
Ik heb hem nu als parts pack besteld. Witte plaatjes voor een eventuele winterdorp. Veel piraten voor zoonlief. We hebben een grote doos (uiteindelijk waren het 2 ivm grootte bananendozen en hoeveelheid blokjes) in de zomer gekocht en er zaten boot/piraat onderdelen bij, maar niet veel poppetjes.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 20:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nsfw lego :)

*snip* Leuk, maar dit blijft een openbaar forum. Zie Het algemeen beleid #verbodenporno

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2016 15:41 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Lego brengt de tower Bridge opnieuw uit?
:P

• Suli
  • Niet online
Heb een cadeautje bij mijn bestelling gekregen. Super heroes 30305. Kai zat er natuurlijk ook bij.

• DYX
  • Laatst online: 14-11 20:03

DYX

Ben op dit moment in Amerika en om de een of andere reden had ik het idee dat lego goedkoper zou zijn of goede deals zou kunnen vinden, maar dat valt erg tegen. In begin augustus (vlak voordat we aankwamen) was er tot 70% korting blijkbaar. Maar op het moment is alles gelijk of duurder dan bij ons. Komende week nog even bij de legostore in Legoland Californie langslopen of ze nog iets leuks hebben (na 4 vakantie vertelde mijn vriendin doodleuk dat dat echt bijna op loopafstand is van waar we verblijven....)

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11 09:55
DYX schreef op donderdag 08 september 2016 @ 05:06:
Ben op dit moment in Amerika en om de een of andere reden had ik het idee dat lego goedkoper zou zijn of goede deals zou kunnen vinden, maar dat valt erg tegen. In begin augustus (vlak voordat we aankwamen) was er tot 70% korting blijkbaar. Maar op het moment is alles gelijk of duurder dan bij ons. Komende week nog even bij de legostore in Legoland Californie langslopen of ze nog iets leuks hebben (na 4 vakantie vertelde mijn vriendin doodleuk dat dat echt bijna op loopafstand is van waar we verblijven....)
Lego in Denemarken is zelfs duurder dan hier (2 jaar geleden achter gekomen).
De 42009 toen gekocht in Zweden voor 97,- euro's.

• Haay
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:29:
Draagvlak voor een NL brandstore is er wel... kijk maar naar alle niet-officiele Lego winkels.
Misschien moeten we maar eens een echte petitie starten en dit petitie over de hele LEGO community in Nederland verspreiden, via alle social-media opties die er zijn. Als er genoeg mensen in Nederland die petitie ondertekenen en we die petitie dan naar de LEGO klantenservice sturen komt er mogelijk eindelijk eens een echte officiële LEGO winkel in Nederland!

Wie voelt zich geroepen om een petitie te starten op http://www.petities24.com/petitie-maken bv ? :)

• Señor Sjon
Heeft zo'n petitie ooit voor iets gewerkt?

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En als we dan een officiële Lego winkel hebben in Nederland, dan kunnen we buiten S@H de dure sets aanschaffen? :P

• Kapoen
Laat dan aan Lego wel meteen een goede locatie weten. Die in België ligt op een ongelukkige plaats voor ongeveer iedereen.

• Haay
Señor Sjon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:56:
Heeft zo'n petitie ooit voor iets gewerkt?
Uit jouw eigen bericht, wat de reactie van LEGO was op jouw vraag:

In regards to the a LEGO Brand Store not existing in the Netherlands, I can imagine it forms a big miss. But what not is can be :-). If there are enough requests for a Brand Store (like you just made yourself), perhaps something will change about that. Let's hope it.

Een centrale petitie met geregistreerde lijst van namen die om een echte LEGO winkel in NL vragen lijkt mij de beste manier om dit aan LEGO voor te leggen...

• Suli
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
Laat dan aan Lego wel meteen een goede locatie weten. Die in België ligt op een ongelukkige plaats voor ongeveer iedereen.
Ik zeg Amsterdam :P. Te combineren met een dagje uit O-).

[ Voor 6% gewijzigd door Suli op 08-09-2016 12:40 ]

• Señor Sjon
Hij vroeg een goede locatie. :+ Niet één waarbij je je scheel betaalt aan parkeren.

• Suli
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:30:
[...]

Hij vroeg een goede locatie. :+ Niet één waarbij je je scheel betaalt aan parkeren.
In Amsterdam Noord kan je goedkoop parkeren bij de Buikslotermeerplein (Winkelcentrum Boven 't Y) en kan je langs de Tweakers HQ gaan. :+ ;)

Is een grapje hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Suli op 08-09-2016 12:36 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:47

Arfman

Drome!

Señor Sjon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:30:
[...]

Of die voor 80% van het land meerdere uren reizen betekent. Niet iedereen woont in de Randstad ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Haay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
[...]

Uit jouw eigen bericht, wat de reactie van LEGO was op jouw vraag:

Een centrale petitie met geregistreerde lijst van namen die om een echte LEGO winkel in NL vragen lijkt mij de beste manier om dit aan LEGO voor te leggen...
Ik vind het wel een goede strategie, eerst via een petitie LEGO eindelijk een brandstore laten realiseren en daarna LEGO zelf tot inzicht laten komen dat de prijsniveau van NL op niveau DE kan _/-\o_
Want als ik moet kiezen tussen Ams-brandstore met NL prijzen of Oberhausen, dan weet ik het wel.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Arfman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:34:
[...]

Of die voor 80% van het land meerdere uren reizen betekent. Niet iedereen woont in de Randstad ;)
Maar dan betekenen alle andere locaties dat 95% van het land meerdere uren moet reizen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat Utrecht dan wel een goede locatie zou zijn. Betaal je je waarschijnlijk ook scheel aan parkeren...

Maar wat heeft voor jullie een brand store als meerwaarde t.o.v. S@H? Je ziet er wat modellen opgebouwd staan en er is een pick a brick wall, maar een echte meerwaarde zie ik zelf niet zo. Of mis ik iets?

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
almightyarjen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:42:
Ik denk dat Utrecht dan wel een goede locatie zou zijn. Betaal je je waarschijnlijk ook scheel aan parkeren...

Maar wat heeft voor jullie een brand store als meerwaarde t.o.v. S@H? Je ziet er wat modellen opgebouwd staan en er is een pick a brick wall, maar een echte meerwaarde zie ik zelf niet zo. Of mis ik iets?
Voor de Lego liefhebber heeft het amper meerwaarde als je niet in de buurt woont. Zelf kom ik vaak in Hamburg en ga dan ook regelmatig even kijken als ik in de buurt van het centrum ben. De modellen bekijken voor je ze koopt is op zich wel van meerwaarde, alleen niet groot genoeg om voor op pad te gaan.

Voor Lego zelf is het natuurlijk goede reclame om een winkel op een drukke plek te hebben. Dat zie je in Hamburg op zaterdagmiddag telkens weer. Irritante kleine kinderen die bij hun moeder om Lego staan te zeuren terwijl papa voor honderden euro's aan Modulars, Star Wars en Technic koopt >:).

Andere vraag, is er een goede website die Shop@Home acties in Europa/Duitsland bijhoudt? Bij mij staan weer wat aankopen gepland, maar ik wil de korting en extra's wel maximaliseren!

[ Voor 8% gewijzigd door MDT-Maikel op 08-09-2016 13:51 ]

brick store | mdt.re

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:42:

Langs de A2 bij Utrecht heb je The Wall. Daar zit nu o.a. een Toys XL met een aparte LEGO-hoek, maar helaas niet echt spectaculair. Maar dat winkelgebied heeft ook te maken met leegstand, zou een mooie optie zijn voor een LEGO-store. Met de auto goed te bereiken en eerste twee uur is gratis parkeren.

Ik denk dat het vooral om de ervaring gaat. S@H is natuurlijk prima, maar is zo kaal. Lekker kunnen rondwandelen tussen de LEGO, niet hoeven te wachten tot het bezorgd wordt met de kans dat je dan niet thuis bent :'( Ik zou de petitie zeker tekenen.

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
prima plek daar toch bij een groot winkel centrum?
Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)