Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.008 views

Onderwerpen

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:07

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hahaha, nee ik dacht met 35 graden; verrek ik heb nog een lego doos staan, laat ik deze eens op Tweakers zetten :-)

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, zo heb ik het precies andersom. Ik zie regelmatig oude modellen, waarvan ik zeker weet dat ik ze had (zoals die auto-robot), maar ik werkelijk niet meer weet waar ik die dozen heb gelaten. Zo weet ik nog dat ik een vrachtwagen zelf had gemaakt (in de tijd dat mad max helemaal hip was) en zo gemaakt dat hij in een doos zou passen.. maar waar die doos is, goeie vraag :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sircuri schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:06:
[...]
Wat ik nooit begrijp, en ik lees wel eens vaker van dit soort berichten, hoe kun je dit "zomaar op zolder" vinden? Heb je dan totaal geen idee wat je koopt en koop je dus alles wat los en vast zit? Hoe kan zo'n doos nou verdwijnen op zolder? 8)7
Dat dacht ik dus ook al. Doos kreeg niet eens de kans om 5 minuten 1 minuut dicht te blijven :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Creatief met een computer, precies zoals hij die vorige ook had gedaan, slim stukje software en die berekent precies welk blokje waar moet gaan komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Hoe komt het dat heel wat nieuwe sets en onder andere de series 16 minifigures eerst uitkomen in de us?

[ Voor 59% gewijzigd door nielsvv op 25-08-2016 18:01 ]

Bricklink Store - Steam

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
Inderdaad vreemd. in LegoLand Billund lagen ze ook al...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Oeeeeeh, nieuwsbrief meldt dat shop.lego.com binnenkort helemaal vernieuwd wordt, inclusief support voor mobiele apparaten. Als dit niet het nieuws van het decennium is, weet ik het ook niet meer.

• Freekyo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 14:35
StevenK schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:47:
In mei een paar dagen met mijn zoon naar Legoland. Iemand nog tips, do's of musts? P.p.
Tip: je handschoenen NIET onderin de buggy leggen (die buiten blíjft staan) als je ergens naar binnen gaat. Grote kans dat een of andere ziek geest ze jat. En het was me g##domme een partijtje koud en guur!
Ik hoop dat de dief en hele enge ziekte heeft opgelopen

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 15:14

qless

...vraag maar...

Sangre schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:04:
Ik vond deze nog op mijn zolder.

[afbeelding]

Heb helaas de doos niet meer, maar volgens mij is het wel wat waard
He die heb ik pas gekregen...alleen stickers allemaal kapot, geen doos en missende stukjes helaas

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 16:40
Missende stukjes is wel heel zuur.

Ik zag wel op Ebay.com voor $14 reserve stickers voor deze bolide.
Blijkbaar heeft iemand er een handeltje in om die stickers te reproduceren

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Mr Lego Lover is ook zo'n winkel in 'nieuwe' stickers, helaas geen Technic stickers.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Die kende ik nog niet, maar ik zie dat hij wel een paar velletjes heeft van oude Town-sets die ik mis. Heb 'm dus maar even bij m'n favorieten gezet, thanks voor de link.

• Kapoen
Ik geloof dat ik die link ook uit deze thread heb gehaald. Het is wel leuk te weten dat ik mijn oude sets dan ooit nog restoreren, ik heb helaas als kind redelijk wat van die stickers weggegooid omdat de steentjes in kwestie niet in mijn mocs pastten.

Verwijderd

Via een linkedin post gevonden: http://cphpost.dk/news/worlds-largest-lego-ship.html
redelijk aan de maat...

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor Mr Lego Lover, je kan hem altijd een mailtje sturen met voor welke set je stickers zoekt. Als hij ze niet heeft, dan maakt hij ze voor je. Als je ze niet wil afnemen is dat geen probleem, dan gaan ze gewoon in zijn winkel.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En dan ben je bezig met het onderstel van de Bucket Wheel Excavator en dan zit je dit keihard te kloten met die tandwielring :( :(

Wat zijn die rode plugjes toch strontirritant, je moet ze voor de help in de koppelstukjes duwen, omdat de gaatjes van de tandwieldelen er nog in moeten. En dan schieten die plugjes net te ver door, en kan je ze er weer uit hannessen. Hoop gereedschap gebruikt, maar het is gelukt. En dan doe je weer dat koppelstukje verkeerdom zodat die ring weer niet op het onderstel past... FFUUUUU :( :()
En dan gaan we weer.... :(

Uiteindelijk is het gelukt, maar met dit warme weer is het gewoon af te raden om geconcentreerd te bouwen. :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• mschol
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:15:
En dan ben je bezig met het onderstel van de Bucket Wheel Excavator en dan zit je dit keihard te kloten met die tandwielring :( :(

Wat zijn die rode plugjes toch strontirritant, je moet ze voor de help in de koppelstukjes duwen, omdat de gaatjes van de tandwieldelen er nog in moeten. En dan schieten die plugjes net te ver door, en kan je ze er weer uit hannessen. Hoop gereedschap gebruikt, maar het is gelukt. En dan doe je weer dat koppelstukje verkeerdom zodat die ring weer niet op het onderstel past... FFUUUUU :( :()
En dan gaan we weer.... :(

Uiteindelijk is het gelukt, maar met dit warme weer is het gewoon af te raden om geconcentreerd te bouwen. :P
ik wilde zo even aan de onderkant beginnen..

die rode plugjes luisteren altijd wel nauw

• AW_Bos

AW_Bos

Een goede tip, als je die rode plugjes halverwege een verbindingsstukje moet duwen... houd je pink erin om hem tegen te houden, maar met zwetende handen lukt dat niet :P.

• mschol
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:24:
Een goede tip, als je die rode plugjes halverwege een verbindingsstukje moet duwen... houd je pink erin om hem tegen te houden, maar met zwetende handen lukt dat niet :P.
ik probeer altijd te kijken wat ze precies willen en combineer de stappen dan gewoon, meer dan eens is lego wat lang van stof (geworden)

mompelt iets over de technic spaceshuttle waar op het eind bleek dat onderin een axle verkeerd zat waardoor alle bestuursdingen het niet deden, dan ben je niet blij :(

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 26-08-2016 22:45 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zit nog steeds met een malfunctie van de Unimog. Ten eerste zijn er een aantal delen los gekomen bij de batterijhouder, waarvan ik totaal niet meer uit mijn hoofd weet hoe ik die op de juiste wijze weer terug moet klikken, en verder werkt de differentieel nog niet. Maar volgens mij zou dat komen omdat er een tandwieltje zou ontbreken. (kan iemand dat bevestigen?)

Met een 'doormidden gebroken' as rijdt hij prima, maar dan zonder differentieel. Als de BWE af is, dan ga ik hier echt maar eens naar kijken. De Unimog is wel een van de simpele die ik nu heb.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2016 22:55 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ja, dit weer is bouwtechnisch echt dikke stront. Leuk dat het warm is, maar wilde deze week wel bouwen eigenlijk XD

First world problems....

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb ben bezig met het bouwen van een aantal Winter Village sets maar daar is het weer ook niet echt naar :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:35:
Ik heb ben bezig met het bouwen van een aantal Winter Village sets maar daar is het weer ook niet echt naar :D
niet echt he :D
dat wordt mijn winter projectje: een plankje met winter sets inrichten, het is alleen jammer dat al dat wit zo snel verkleurt als het een beetje zonlicht opvangt -O-

gisteravond even de onderkant van de bucket wheel excavator in elkaar gezet, zometeen maar de rupsbanden eronder.. (valt mij wel al op dat het geheel vrij zwaar draait, ondanks dat ik overal genoeg ruimte heb gelaten bij de tandwielen)

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 27-08-2016 09:44 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik moet nog eens een mooie indeling maken voor de winter Village. Wellicht eens op de computer. Zodat ik de maat van de kast kan opzetten en alle gebouwen in elkaar met wellicht uitbreiding aan een aantal huizen voor de eettafel uit de polibag en de speciale deuren ipv de originele etc. Zou wel grappig zijn.
Maar dat is wellicht voor later. Eerst maar eens verder met de zolder.

• Kapoen
Over winter village gesproken: zetten jullie een aantal moc's netjes bij elkaar of bouwen jullie ook een gemeenschappelijke besneeuwde ondergrond om het geheel op te zetten? Ik ben zelf aan het zoeken naar witte baseplates, maar Lego biedt die niet aan. De grootste maat die ik tot nu toe kon vinden is 16x16 studs.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 11:01
Kapoen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:11:
Over winter village gesproken: zetten jullie een aantal moc's netjes bij elkaar of bouwen jullie ook een gemeenschappelijke besneeuwde ondergrond om het geheel op te zetten? Ik ben zelf aan het zoeken naar witte baseplates, maar Lego biedt die niet aan. De grootste maat die ik tot nu toe kon vinden is 16x16 studs.
anders eens kijken naar de 8144? deze heeft een witte baseplate 32x32

@ stevenk
vergeet niet het stuk achter het kasteel; polar land.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Ik haak ook even in op de Winter Village discussie. Ik wil graag wat verlichting toe gaan voegen aan mn winter village. Nou heb ik een zooi LEDs besteld (100 stuks, dat zou voorlopig wel genoeg moeten zijn >:) ), maar ik heb veel moeite om dun twee-aderig electriciteitsdraad te scoren. De GAMMA ofzo heeft dat spul niet. Zijn er hier mensen met ervaring die mij verder kunnen helpen?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 19:37
Ik gebruik http://www.ebay.com/itm/121648064031 . Dun genoeg om tussen steentjes te monteren. Ik gebruik dan ook smd ledjes, maar moet ook wel met gewone leds kunnen denk ik.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30
Conrad.nl heeft het gegarandeerd. Alleen een crime om te zoeken.

Paar dagen geleden op vakantie in Oostenrijk voor de kleine de creator 3 in 1 boomhut gekocht. Werkelijk een mooie set. En dat bij een Interspar voor een prijs die de laagste op brickwatch evenaarde.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:11:
Ik ga witte baseplates gebruiken en voor een deel grijze die ik ga bedekken met witte plates (de WV sets zorgen dan al voor een goede bedekking van die baseplates. Op bricklink kan je wel 16x32 en 32x32 vinden. Nieuwe zijn echter wel vrij duur. Tip:16x32 is per stud goedkoper dan 32x32.Ik zou wel nieuwe baseplates aanraden: wit kan nog wel eens verkleuren en dan krijg je wel heel veel "yellow snow" in je layout :D

link naar 16x32

link naar 32x32
Rukapul schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:55:
Conrad.nl heeft het gegarandeerd. Alleen een crime om te zoeken.
Ik gebruik deze, mede omdat ik vaak grote lengtes heb met mijn layouts. Voor in de gebouwen ziet de door DrNizeGuy geopperd draad er ook wel goed uit. Ik denk dat ik dat ook even ga proberen :)

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
Ik zou wel nieuwe baseplates aanraden: wit kan nog wel eens verkleuren en dan krijg je wel heel veel "yellow snow" in je layout :D
Geen probleem, ik zal er een paar Huskies op zetten voor 'added realism' ;)

• mschol
  • Niet online
ik ben nu een eind met de onderkant van de bucket excavator en het valt mij op dat hij 1 kant op heel stroef draait, de andere kant op gaat prima:

[YouTube: https://youtu.be/lAhfXtkIN0Q]

het lijkt erop dat de rotatie van partnr 613319 van/naar 6012451 niet geheel soepel gaat (of het zijn al die rode tandwieltjes)

[ Voor 25% gewijzigd door mschol op 27-08-2016 22:12 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
Ik kan me voorstellen dat het niet soepel loopt. Je gebruikt de drivetrain zo in de verkeerde richting. Normaal stuurt het motortje een reeks tandwielen aan die steeds van klein naar groot gaan. Zo wordt de kracht groter en de snelheid lager. Als je er echter zo aan gaat draaien moet het aandrijfasje als een dolle gaan draaien als je hem een klein beetje beweegt. Daar houdt Lego niet zo van.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• AppieNL
  • Nu online
Naast wat DP Kunst zegt, nog een paar dingetjes:

- de rode 16T gears zullen niet het probleem zijn, die werken juist soepeler dan hun oude DBG 16T broertjes
- Je bedoelt dus een 8T gear aan de hand van je tweede part #, het eerste googled niks, maar ik neem aan dat je de 24T gear bedoelt. Tipje voor de volgende keer: gebruik alsjeblieft gewoon de namen voor een onderdeel ipv een nummer, bespaart jou en mij gedoe. Anywho, 8T gears zijn altijd de zwakste schakel, vooral als ze nog zo bloot liggen van boven zoals in je filmpje het geval is. Ze kunnen wel wat hebben, maar ze hebben daarvoor eerst wat TLC nodig. Dat de rest van de gears van boven bloot liggen helpt ook niet mee.

Verwijderd

juggle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:44:
Cool, ik kwam op zolder ook ineens wat tegen, ik vind het eigenlijk zonde om uit de doos te halen :-) Zou het nog iets waard kunnen worden?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat wilde ik die toentertijd graag hebben :Y Die doos stond uiteraard in een ouder boekje, dus de doos was voor de gewone sterveling niet meer te vinden. Stad en land hebben we toen afgelopen.

• quelake

quelake

PSN Quelake

Top suggesties voor de draden boyz, thnx!!! Heb een rolletje uit China besteld alvast. Zie wel dat jullie allemaal gewoon 1-aderig bestellen? Die draad uit China is bijv niet geshield; hoe ga je dan voorkomen dat er sluiting ontstaat? Waardeer de input!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 23:26
mschol schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:07:
ik ben nu een eind met de onderkant van de bucket excavator en het valt mij op dat hij 1 kant op heel stroef draait, de andere kant op gaat prima:

[video]

het lijkt erop dat de rotatie van partnr 613319 van/naar 6012451 niet geheel soepel gaat (of het zijn al die rode tandwieltjes)
Technic assen met tandwielen die maar aan één kant vast staan zullen nooit soepel lopen door de spelling die erop zit.
(grote donkergrijze met middenmaat lichtgrijze en nog een andere)
Leg maar eens een donkergrijze L beam over de uitstekende asjes dan loopt het meteen weer soepel.

Zat gisteravond met hetzelfde 'Probleem'

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• almightyarjen

almightyarjen

quelake schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:19:
Top suggesties voor de draden boyz, thnx!!! Heb een rolletje uit China besteld alvast. Zie wel dat jullie allemaal gewoon 1-aderig bestellen? Die draad uit China is bijv niet geshield; hoe ga je dan voorkomen dat er sluiting ontstaat? Waardeer de input!
Die draadjes zijn wel geïsoleerd maar met een heel dun laagje, ipv een 'mantel'. Ik gebruik zelf altijd geel, rood en zwart. Bij die superdunne draadjes heb je geen gekleurde isolatie dus daar moet je zelf goed onthouden welk draadje welke polariteit is

• quelake

quelake

PSN Quelake

almightyarjen schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Die draadjes zijn wel geïsoleerd maar met een heel dun laagje, ipv een 'mantel'. Ik gebruik zelf altijd geel, rood en zwart. Bij die superdunne draadjes heb je geen gekleurde isolatie dus daar moet je zelf goed onthouden welk draadje welke polariteit is
Ok, dank! Als ze binnen zijn lekker knutselen. Heb 3mm leds, die passen zelfs in ronde steentjes, dus genoeg opties tegen die tijd.

• mschol
  • Niet online
DP Kunst schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:25:
Ik kan me voorstellen dat het niet soepel loopt. Je gebruikt de drivetrain zo in de verkeerde richting. Normaal stuurt het motortje een reeks tandwielen aan die steeds van klein naar groot gaan. Zo wordt de kracht groter en de snelheid lager. Als je er echter zo aan gaat draaien moet het aandrijfasje als een dolle gaan draaien als je hem een klein beetje beweegt. Daar houdt Lego niet zo van.
ok, klinkt logisch
AppieNL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 02:19:
Naast wat DP Kunst zegt, nog een paar dingetjes:

- de rode 16T gears zullen niet het probleem zijn, die werken juist soepeler dan hun oude DBG 16T broertjes
- Je bedoelt dus een 8T gear aan de hand van je tweede part #, het eerste googled niks, maar ik neem aan dat je de 24T gear bedoelt. Tipje voor de volgende keer: gebruik alsjeblieft gewoon de namen voor een onderdeel ipv een nummer, bespaart jou en mij gedoe.
zal ik doen :)
Anywho, 8T gears zijn altijd de zwakste schakel, vooral als ze nog zo bloot liggen van boven zoals in je filmpje het geval is. Ze kunnen wel wat hebben, maar ze hebben daarvoor eerst wat TLC nodig. Dat de rest van de gears van boven bloot liggen helpt ook niet mee.
ik had niet verwacht dat het los liggen zo'n groot effect zou hebben (anders had ik hier uiteraard niks geplaatst)

• AppieNL
  • Nu online
mschol schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

ik had niet verwacht dat het los liggen zo'n groot effect zou hebben (anders had ik hier uiteraard niks geplaatst)
Je kan ze zien bewegen in je filmpje, al die asjes en pinnetjes waar gears op zitten. Dus ja, eerst even wat op doen zoals Sato zegt, scheelt een hoop.

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Iemand een idee welke promotie we in september kunnen verwachten bij s@h? Wil een bestelling doen, maar twijfel nog om te wachten tot 1 september.

Bricklink Store - Steam

• quelake

quelake

PSN Quelake

nielsvv schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:49:
Iemand een idee welke promotie we in september kunnen verwachten bij s@h? Wil een bestelling doen, maar twijfel nog om te wachten tot 1 september.
Ik meen me te herinneren dat er een Ninjago setje aan zat te komen. Geen bron helaas.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Die van deze maand is de moeite niet imo, dus zou sowieso wachten. En was er ergens in oktober niet altijd double vip points? Wel de moeite waard om dat nog even proberen te achterhalen (als je zo lang kan wachten).

• Kapoen
Deze vanaf 1 september tot 22 september, bij aankopen vanaf 30 euro dacht ik:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/30422-1/30422_alt1.jpg
In oktober krijgen we dan eindelijk die mini bus. bron

*edit* Valuebrick.at biedt eindelijk serie 16 aan van de CMF, gelijk maar even besteld.
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-WZ0xilKPq8Y/V5IA4E6BmVI/AAAAAAAAN0A/C4NS-gkbLuUaOB4zDiLwu0I-tm_Wqd3bgCLcB/s1600/160722a-lego-cmf-series-16-all.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 29-08-2016 09:51 ]

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

[afbeelding]

*edit* Valuebrick.at biedt eindelijk serie 16 aan van de CMF, gelijk maar even besteld.
[afbeelding]
die site kende ik nog niet, hoop minifigure sets die ik nog wel zou willen hebben.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DP Kunst schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:25:
Heeft inderdaad met versnelling/vetraging en krachten te maken.
Probeer dit maar eens met een wormwiel :+

http://members.ziggo.nl/wimros/Lego/Technic/uitleg3.htm

Vroeger drukte ik alle tandwielen vaak aan, in het boekje stond namelijk altijd zo'n pijltje, het moest wel goed vast zitten natuurlijk. Dit is niet geheel positief voor de algemene werking. :X

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

In oktober krijgen we dan eindelijk die mini bus.
Goeie timing! Ik had voor mezelf dit najaar het huis van The Simpsons en de Kwik-E-Mart in gedachte. Schaf ik nu ergens het huis aan, zodat ik in m'n laatste week vakantie eind september kan bouwen, en koop ik de Kwik-E-Mart in oktober bij S@H, alvast voor de feestdagen in december.

Kopen/sparen jullie de minifig-sets voor display, of gaan jullie op zoek naar losse minifigs uit een set voor bijvoorbeeld in een MOC? Van set 16 bijvoorbeeld ben ik enkel geïnteresseerd in de hiker, bananaguy, babysitter, dog show winner en penguin guy.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 08:36

icecreamfarmer

en het is

mschol schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:07:

[video]

Ik heb precies hetzelfde bij de aroc, wat ik zeer opvallend vind want de overbrenging zou voor links of rechtsom hetzelfde moeten zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Kapoen
Guardian1980 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
Kopen/sparen jullie de minifig-sets voor display, of gaan jullie op zoek naar losse minifigs uit een set voor bijvoorbeeld in een MOC? Van set 16 bijvoorbeeld ben ik enkel geïnteresseerd in de hiker, bananaguy, babysitter, dog show winner en penguin guy.
Ik koop ze voor MOCs en stop motion fotografie. Deze keer heb ik meteen een hele set besteld omdat ik ze bijna allemaal wilde hebben en de prijs per figuur dan ongunstig uitviel (toch bij valuebrick.at).

• AppieNL
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde bij de aroc, wat ik zeer opvallend vind want de overbrenging zou voor links of rechtsom hetzelfde moeten zijn.
Nope, want rechtsom of linksom kan gears meer uit elkaar duwen dan het in elkaar haken de andere kant op. Dit merk je al snel bij gemotoriseerde modellen als er geen goede bracing in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 29-08-2016 13:15 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 22:15

Schonhose

Retro Icoon

Ik heb de oude Volkswagen Kever van Lego en ik zoek eigenlijk een soort van display case. Dit omdat sinds vorige week de nieuwe Kever in de kast staat en deze net iets beter bij de Mini en de T1 past.

De maten van de oude Kever zijn zodanig groot dat ik er niet makkelijk een display case voor kan vinden. Zie ik iets over het hoofd?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Frieda
  • Niet online
Wat zijn de afmetingen van dat ding dan, past hij hierin?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80241543/

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Guardian1980 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
Ik spaar ze om ze te showen in een display case (wat ik overigens nog niet heb). Ben er dan ook nog maar net mee begonnen. Ben zelf niet zo creatief om ze te gebruiken in een moc.
Schonhose schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:13:
Ik heb de oude Volkswagen Kever van Lego en ik zoek eigenlijk een soort van display case. Dit omdat sinds vorige week de nieuwe Kever in de kast staat en deze net iets beter bij de Mini en de T1 past.

De maten van de oude Kever zijn zodanig groot dat ik er niet makkelijk een display case voor kan vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Je kan eens kijken op sora.de. Heb bij deze zelf goede ervaringen.

Bricklink Store - Steam

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AppieNL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:14:
[...]

Nope, want rechtsom of linksom kan gears meer uit elkaar duwen dan het in elkaar haken de andere kant op. Dit merk je al snel bij gemotoriseerde modellen als er geen goede bracing in zit.
Fout in het model dan, te weinig ondersteuning?

• AppieNL
  • Nu online
Met de Arocs draai inrichting is in principe niks mis, behalve dat die slangetjes het dus de ene kant op moeilijker kunnen maken dan de andere kant op, maar dat valt te fixen. Of je hebt iets fout gebouwd waardoor iets los zit in de aandrijving van het draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 29-08-2016 14:19 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zitten leuke minifigs bij zeg.
o.a. backpacker, Pinguin guy, arctic explorer.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt. Uit welke bron heb jij dit gehaald? Kwestie van dat ik volgende maand dezelfde vraag niet hoef te stellen.
Deze site kende ik nog niet. Direct ook de hele set besteld samen met GhostBusters HQ, was toch ruim €25 goedkoper.

Bricklink Store - Steam

• Kapoen
nielsvv schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Bedankt. Uit welke bron heb jij dit gehaald? Kwestie van dat ik volgende maand dezelfde vraag niet hoef te stellen.
De bron staat in de post ;)
Ik heb gelinked naar bouwsteentjes.info, en zij verwijzen weer door naar hothbricks.fr, maar dat is een Franstalige website. Hothbricks heeft het wel vaker bij het rechte eind met hun kalenderupdates.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 22:15

Schonhose

Retro Icoon

Helaas, qua hoogte en breedte lukt het wel. De lengte is al ruim 42 cm. Afmetingen zijn 42x20x17 (zo even uit mijn hoofd). Wel een mooie oplossing met die led verlichting onderin. :)
nielsvv schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:27:
Je kan eens kijken op sora.de. Heb bij deze zelf goede ervaringen.
Dat ziet er inderdaad wel goed uit, daar kun je de case op maat laten maken. _/-\o_

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AppieNL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:18:
Met de Arocs draai inrichting is in principe niks mis, behalve dat die slangetjes het dus de ene kant op moeilijker kunnen maken dan de andere kant op, maar dat valt te fixen. Of je hebt iets fout gebouwd waardoor iets los zit in de aandrijving van het draaien.
Ik heb het bij alle powerfuncties ook de pomp.
\Rechtsom werkt soepeler dan linksom.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als Audi liefhebber kon ik ze niet laten staan

Afbeeldingslocatie: https://static.intertoys.nl//BLKCAS/960x960/1364584.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.intertoys.nl//BLKCAS/960x960/1364585.jpg

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 09:14
Bricklink vraagje: Ik zit bij een shop te kijken wat hij van mijn wishlist heeft. Nu heeft hij van een aantal onderdelen wel 10 lots! Dus krijg ik bijvoorbeeld 10x een regel te zien, met onderdeel A en 10x een regel met onderdeel B, etc. Iedere lot lijkt ook weer andere prijzen te hebben (en soms nog voorwaarden dat je minimaal X aantal onderdelen moet kopen).

Is er een handige manier om alleen de goedkoopste lots in het overzicht te krijgen? Want waarom zou ik immers meer voor het zelfde onderdeel bij de zelfde shop kopen?

Ik snap ook niet waarom een shop dat doet, maakt het heel onoverzichtelijk allemaal...

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2m31pxg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door keverjeroen op 30-08-2016 15:57 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net klaar met bouwen van de Audi modelletjes, leuke modellen, zelfs in Lego goed herkenbaar.
Alleen die stickers, jongens wat een hoop stickers

• quelake

quelake

PSN Quelake

keverjeroen schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:55:
Bricklink vraagje: Ik zit bij een shop te kijken wat hij van mijn wishlist heeft. Nu heeft hij van een aantal onderdelen wel 10 lots! Dus krijg ik bijvoorbeeld 10x een regel te zien, met onderdeel A en 10x een regel met onderdeel B, etc. Iedere lot lijkt ook weer andere prijzen te hebben (en soms nog voorwaarden dat je minimaal X aantal onderdelen moet kopen).

Is er een handige manier om alleen de goedkoopste lots in het overzicht te krijgen? Want waarom zou ik immers meer voor het zelfde onderdeel bij de zelfde shop kopen?

Ik snap ook niet waarom een shop dat doet, maakt het heel onoverzichtelijk allemaal...

[afbeelding]
Ik snap daar ook niets van. Is iig niet gebruikelijk. Wat je wel eens ziet, is dat er verschillende versies worden verkocht; eentje NEW, eentje USED met een goede kwaliteit, en dan nog eentje USED van mindere kwaliteit. Dat zie je dan terug in de prijsstelling. Maar in dit geval gaat het om allemaal NEW bricks....dus vind ik het wat typisch... Probeer eens een andere shop anders. Je kan ook je shops even filteren om alleen NL shops te vinden (blauwe bricks moet je hier ook gewoon kunnen vinden), dan bespaar je een hoop op shipping.

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Lijkt meer op on-kennis of luiheid van de verkoper. Als je als verkoper een onderdeel toevoegt aan je winkel dat er al eerder in staat in de zelfde kleur dan heb je een paar opties die je kunt aanvinken. een daar van is het combineren van lots er komt hier echter iets meer werk bij kijken omdat je dat dan ook fysiek moet doen. laatje zoeken etc. het komt wel eens voor dat een verkoper niet de moeite wil doen en gewoon weer een nieuw laatje pakt en het daar in smijt.

of je kunt filteren met je complete wishlist weet ik niet. een optie zou kunnen zijn om in zijn store te zoeken op het product nummer en vervolgens te sorteren op prijs.

• keverjeroen
Ik snap ook niet waarom ze het doen, maar kom het toch regelmatig tegen bij verkopers. Deze verkoper heeft het toevallig wel heel bond gemaakt. In dit geval ga ik maar gewoon zoeken naar een wat overzichtelijkere shop.. :)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 19:37
Wellicht dat de verkopers zo denken:
Ik heb bricks gekocht tegen X, dus ik verkoop ze voor Y.
Vervolgens koopt hij een partij tegen prijs V maar wilt hier wel dezelfde marge aan overhouden, wat resulteerd in prijs W. Zie daar, de verschillende prijzen van dezelfde steentjes in een shop.

Puur hypothetisch he ;)

• keverjeroen
Daar zit wat logica in (voor de verkoper), maar voor de koper wordt het alleen maar ingewikkelder. Dit voorbeeld kwam trouwens van https://www.bricklink.com...page?p=kingofmay#/shop?o={"showHomeItems":1}. Zo'n beetje ieder onderdeel heeft ie in meerdere lots verdeeld.

• almightyarjen

almightyarjen

DrNizeGuy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:32:
Wellicht dat de verkopers zo denken:
Ik heb bricks gekocht tegen X, dus ik verkoop ze voor Y.
Vervolgens koopt hij een partij tegen prijs V maar wilt hier wel dezelfde marge aan overhouden, wat resulteerd in prijs W. Zie daar, de verschillende prijzen van dezelfde steentjes in een shop.

Puur hypothetisch he ;)
Ik heb ook altijd gedacht dat dat de reden moet zijn. Erg irritant, gevolg is dus zoals je ziet is dat er mensen op zoek gaan naar een andere shop.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op een ander (hobby)forum kwam ik dit tegen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70577.0.html
NS treinen, loks en wagons gebouwd van LEGO. ziet er allemaal erg tof uit!

We've got that ring of confidence

• almightyarjen

almightyarjen

En ik dacht dat ik veel treinen had... :D

• AppieNL
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:12:
[...]

Ik heb het bij alle powerfuncties ook de pomp.
\Rechtsom werkt soepeler dan linksom.
Oh dat was jij dus eerder in het topic en het lag niet aan de motor. Volgens mij hadden we je toen ook al verteld om de aandrijflijn dan eens na te kijken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
Ik zie dat de Death Star weer terugkomt. Daar gaat mijn investering. :+ ;)
http://www.thebrickfan.co...159-officially-announced/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11 09:55
* Aardappel volgt

Een jaar of 2 geleden begonnen met een grote doos Lego Technik.
Mede dankzij een collega die al tijden veel bouwde van Lego Technic en Creator. Tijdens een vakantie naar Scandinavië dus de Lego kraan Mk2 gekocht.
Vroeger was mijn grootste lego-doos een graafmachine met pneumatische bediening.

Nu heb ik deze nog liggen om te bouwen:

Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/42000?$main$

• AppieNL
  • Nu online
Een set die 8 jaar in productie is geweest is sowieso niet echt goede "investering" :P Iedereen en z'n moeder die hem had willen hebben, heeft hem al, maar blijkbaar dacht Lego dat misschien de oma's hem ook willen en zetten ze de nieuwe versie de komende 8 jaar in de winkels :+

[ Voor 33% gewijzigd door AppieNL op 01-09-2016 15:05 ]

• Señor Sjon
Daarom is ie ook $100 duurder. :X

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Die Eskimo met de pinquin (of hoe je dat ook schrijft :P) van serie 16 moet ik hebben voor mijn winterdorp :9~

Afgelopen dagen bezig geweest met het bouwen van tunnel voor mijn winterdorpje van dit jaar. Ik ben benieuwd of de ervaren bouwers hier misschien nog goeie tips hebben. Ik zelf twijfel onder andere nog of de berg helemaal wit moet zijn of zoals ik hem nu heb.
Ik zie eigenlijk geen verschilt tussen de nieuwe death star en de oude behalve de verpakking. Nu spaar ik toch geen lego starwars maar ik vraag mij af of er wel iets is veranderd aan de set.

edit
oeps foto's vergeten momentje...

200 fish found!

• Kapoen
Vandaag is blijkbaar minifig dag, sneller dan verwacht is mijn bestelling van valuebrick.at aangekomen.
Daardoor heb ik er ineens 20 exemplaren bij:
- collectable series 16 (toevallig ook 16 stuks)
- Scribble Face Bad Cop (Lego Movie serie)
Afbeeldingslocatie: http://playwell.com.vn/wp-content/uploads/2014/01/LEGO-Minifigures-The-LEGO-Movie-7-Scribble-Face-Bad-Cop.jpg
- Taco Tuesday Guy (Lego Movie serie)
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51G1JeZYAvL._SY355_.jpg
- 'Where are my pants?' Guy (Lego Movie serie)
Afbeeldingslocatie: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2015/05/lego-where-are-my-pants-guy-set-71004-13-25-630x630.jpg
- Scratchy (Simpsons serie 1)
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41R59OkEz5L.jpg

Van de CMF serie 16 is de rugzaktoerist één van mijn favorieten, zeker met die alternatieve smiley van hem:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/c7.staticflickr.com/9/8831/28410249966_3462cc207d_z.jpg?resize=625%2C625&ssl=1
Heel toevallig vond ik vandaag ook nog enkele Dimensions doosjes met 50% korting. Eigenlijk zijn ze dan nog te duur als je alleen naar het aantal blokjes kijkt, maar ik wilde deze minifigs toch graag hebben:
- Doctor Who Cyberman
Afbeeldingslocatie: http://swooshable.com/sites/default/files/styles/full_width/public/sets/71238-1.jpg?itok=U29KQR5D
- Benny! Spaceship, spaceship, SPACESHIP!!!
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/71214?$main$

Het wordt een beetje druk in mijn lade met minfigs op deze manier :9
*edit*
Zeehond schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:36:
Die Eskimo met de pinquin (of hoe je dat ook schrijft :P) van serie 16 moet ik hebben voor mijn winterdorp :9~
't is eigenlijk een 'Wildlife Photographer' ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshow.tv/news/wp-content/uploads/2016/07/Wildlife-Photographer-e1469623323501.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 01-09-2016 17:38 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:36:

*edit*

[...]

[afbeelding]
Oww haha thanks, maar hij moet er toch bij komen staan, dan mag zij ook de ijsbeer gaan spotten >:)

Afgelopen dagen bezig geweest met het bouwen van tunnel voor mijn winterdorpje van dit jaar. Ik ben benieuwd of de ervaren bouwers hier misschien nog goeie tips hebben. Ik zelf twijfel onder andere nog of de berg helemaal wit moet zijn of zoals ik hem nu heb.
Nu met foto's (klik voor grotere versie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ub58aSw7h3bOyuUiBD5RVzD5/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hLM8ennj9Gj89hKzgLyezuEm/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GZ9NA7FPL1OuVltVwNARUHLQ/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ybmurb0WcyiDPl2xpMmkLE1Y/thumb.png

200 fish found!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Kapoen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:36:
Vandaag is blijkbaar minifig dag, sneller dan verwacht is mijn bestelling van valuebrick.at aangekomen.
Daardoor heb ik er ineens 20 exemplaren bij:
- collectable series 16 (toevallig ook 16 stuks)
- Scribble Face Bad Cop (Lego Movie serie)
[afbeelding]
- Taco Tuesday Guy (Lego Movie serie)
[afbeelding]
- 'Where are my pants?' Guy (Lego Movie serie)
[afbeelding]
- Scratchy (Simpsons serie 1)
[afbeelding]

Van de CMF serie 16 is de rugzaktoerist één van mijn favorieten, zeker met die alternatieve smiley van hem:
[afbeelding]
Heel toevallig vond ik vandaag ook nog enkele Dimensions doosjes met 50% korting. Eigenlijk zijn ze dan nog te duur als je alleen naar het aantal blokjes kijkt, maar ik wilde deze minifigs toch graag hebben:
- Doctor Who Cyberman
[afbeelding]
- Benny! Spaceship, spaceship, SPACESHIP!!!
[afbeelding]

Het wordt een beetje druk in mijn lade met minfigs op deze manier :9
*edit*

[...]

[afbeelding]
Ik heb 1 dag na jou serie 16 ook besteld bij valuebrick, hoop hem morgen ook te ontvangen, al is mijn pakket nu nog steeds onderweg van Oostenrijk naar Belgie.

Ben benieuwd naar jouw minifig lade, ben zelf nog opzoek naar een goede display showcase voor mijn minifigs.

Bricklink Store - Steam

• Kapoen
Ik woon ook in België, de status van mijn pakketje veranderde gisterenavond heel snel van Oostenrijk -> België. Maandag besteld, vandaag binnen. Mijn vorige bestelling bij valuebrick had meer dan een week nodig om aan te komen.

• almightyarjen

almightyarjen

Die pinquin wil ik ook :Y Mijn buurman heeft een hele doos gekocht, misschien heeft hij hem dubbel.

Wat betreft de tunnel: ik zit daar ook over na te denken, weet alleen niet of het dit jaar binnen het budget past. Ik zou dark bluish grey als kleur gebruiken, met hier en daar wat horizontale studs waar je weer wat wit boven op kan doen. De verticale wanden kan je maken met slopes en inverted slopes, met name de wat grotere (3 of 4 bricks hoog).

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb net bij clicknbrick de complete serie besteld. Daar is het trouwens 11 euro goedkoper. Ben helemaal fan van clicknbrick en sinds vorig jaar bestel ik alleen maar complete series daar. Alleen de Mannschaft heb ik niet daar besteld, te snel uitverkocht, maar gewoon via lego zelf.

De tunnel hangt helemaal af van je vloer. Als je vloer helemaal besneeuwd is, moet er wat meer wit bij. Anders is het prima zo wat betreft kleur.

[ Voor 10% gewijzigd door Suli op 01-09-2016 20:14 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

almightyarjen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:11:
[...]

Die pinquin wil ik ook :Y Mijn buurman heeft een hele doos gekocht, misschien heeft hij hem dubbel.
Wellc als je gelukt hebt inderdaad, zelf ken ik helaas niemand die ook dergelijke figuurtjes spaart dus ik sta denk ik binnenkort in de winkel de voelen of ik het juiste zakje kan vinden
almightyarjen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:11:
Wat betreft de tunnel: ik zit daar ook over na te denken, weet alleen niet of het dit jaar binnen het budget past. Ik zou dark bluish grey als kleur gebruiken, met hier en daar wat horizontale studs waar je weer wat wit boven op kan doen. De verticale wanden kan je maken met slopes en inverted slopes, met name de wat grotere (3 of 4 bricks hoog).
Bedankt voor de tips, momenteel heb ik de tunnel helemaal gemaakt van blokjes die ik al in bezit heb dus heeft het mij niet gekost behalve tijd dan :+ maar dark bluish grey slopes en inverted slopes zou inderdaad wel mooier zijn in plaats van het hoekige recht toe recht aan wat ik nu heb dus eens kijken of mijn budget het ook toelaat deze te bestellen en of jij tegen die tijd niet lego zijn jaar voorraad hebt opgekocht voor een mega tunnel project ;) .

200 fish found!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ik was idd al een beetje begonnen met een tunnel te bedenken maar die werd alweer veel te groot dus maar een beetje uit zelfbescherming ermee gestopt :')

Edit:
Ik heb op BL een zooi ramen besteld, nu zit er overal zo'n rondje in zoals de linker:

Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/TL/3228.jpg

Wat is dat voor rondje en waarom zit die erin? En waarom heeft die rechter dat niet? :?

[ Voor 44% gewijzigd door almightyarjen op 02-09-2016 00:16 ]

• AppieNL
  • Nu online
Mijn eerste gedachte is de "birth mark". Dit is een vlekje op 99% van de onderdelen waar in de mal zeg maar het plastic via het "geultje" binnen komt. Zie Sariel's video rond 4:40min.

Misschien is het rechter raampje van een oudere/nieuwere mal, waarbij het plastic anders erin werd gegoten.

• quelake

quelake

PSN Quelake

Vraag; hoe gaat het in z'n werk als je in Duitsland een set gaat halen? Ik heb bijv een VIP account met 40 euro tegoed. Ik heb alleen geen fysieke VIP pas. Kan ik wel naar Deutschland rijden en daar mijn tegoed inleveren bij aankoop van een set?

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ze kunnen bij de kassa je gegevens opzoeken, dus dat zou moeten kunnen. (mij lukte het op die manier in Amerika)

• AppieNL
  • Nu online
Ze kunnen zelfs een fysiek pasje geven. Wat ze dan doen is in het systeem zetten dat je jouw pasje 'kwijt bent'. Dan zetten ze al je VIP points over naar een nieuw pasje en klaar. Online is natuurlijk ook alles omgezet naar dit nieuwe pasje.

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ze kunnen je gegevens er bij pikken inderdaad. Heb zelf in juni bij de Lego shop in Belgie dingetjes gehaald. Aangegeven dat ik VIP op de site ben en die hebben ze er mooi aan gekoppeld. Meteen ook wat punten gebruikt dus scheelde ook weer een paar tientjes. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Señor Sjon
almightyarjen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:44:
^^Ik was idd al een beetje begonnen met een tunnel te bedenken maar die werd alweer veel te groot dus maar een beetje uit zelfbescherming ermee gestopt :')

Edit:
Ik heb op BL een zooi ramen besteld, nu zit er overal zo'n rondje in zoals de linker:

[afbeelding]

Wat is dat voor rondje en waarom zit die erin? En waarom heeft die rechter dat niet? :?
Dat zie je ook in gebouwen met glazen wanden. Een markering zodat mensen er niet tegenaan lopen. ;)

• almightyarjen

almightyarjen

^^ Oh ja, dat zal het zijn :P

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11 09:55
Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:16:
[...]

Dat zie je ook in gebouwen met glazen wanden. Een markering zodat mensen er niet tegenaan lopen. ;)
Een kijkgaatje, zodat je kunt zien wie er voor je raam staat.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 23:26
AppieNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 00:30:
Mijn eerste gedachte is de "birth mark". Dit is een vlekje op 99% van de onderdelen waar in de mal zeg maar het plastic via het "geultje" binnen komt. Zie Sariel's video rond 4:40min.

Misschien is het rechter raampje van een oudere/nieuwere mal, waarbij het plastic anders erin werd gegoten.
Rechter is nieuwer en volgt de linker op voor zover ik weet, Lego zal wel klachten hebben gehad over de linker want die heb ik al een aantal jaar niet meer gezien in nieuwe sets.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• almightyarjen

almightyarjen

Sato schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:25:
[...]

Rechter is nieuwer en volgt de linker op voor zover ik weet, Lego zal wel klachten hebben gehad over de linker want die heb ik al een aantal jaar niet meer gezien in nieuwe sets.
Dat kan ik me voorstellen: erg mooi staat het niet. Daarnaast zou Bricklink daar ook onderscheid in moeten maken, zodat je de goede krijgt als je die wilt.

• mschol
  • Niet online
Bij mijn raampjes van de towerbridge zie je een heel duidelijke wittige "golf" beweging van het gieten

ik heb ze nooit omgeruild (kon kennelijk wel, want ze hadden toen kennelijk flinke problemen met het produceren van die raampjes/veranderd productieproces)
zo uit mijn hoofd werden die vanuit het midden aan de korte kant gegoten

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[vrouwmodus]
Ik ben helemaal verliefd op serie 16 O+.
De kinderkostuumpjes (vooral de gezichtjes) zijn te schattig. En de baby <3. Na mijn display periode mag hij naar de park en kan hij samen gaan spelen. Ik wil meer LEGO!! babies.
[/vrouwmodus]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je met een minifig naar bed :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)