DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Amazon.co.uk heeft ook wel bang for buck tegenwoordig. Poe's x wing voor €60 incl verzenden bijvoorbeeld. Ook wel wat treinsets maar die zijn nog steeds ok maar geen megaverschillen volgens mij.
De claas in vannacht in de aanbieding gegaan bij Amazon UK voor ong 100€ thuisbezorgd. Wat ruim 40€ goedkoper is dan de eerste NL site. Dat scheelt (inderdaad) nogal.jadjong schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:51:
Amazon is erg goedkoop. Ik wil graag de lokale winkel steunen met mijn aankopen, maar als ik bij Amazon de bucket wheel en claas tractor haal kan j voor het verschil in prijs de Volvo graafmachine er bij nemen. En dan is het nogsteeds minder dan de Nederlandse adviesprijzen.
Wat Amazon UK de laatste twee maanden doet is echt stunten. Nu helpt de brexit wel een handje qua koers, maar dan nog. Op brickwatch zie ik ze zeg maar bij elke beetje dure set het goedkoopste zijn, vaak by far. Ook in vergelijk met bij Amazon DE, vraag me af hoe/waarom ZO veel verschil.
Ik vind het verder prima (zeker ook als Brickwatch
Ik was dus gisteren in Köln (met de Tweakers Express
Het lijkt op een verzamelitem: Doc Brown op een mooi opzetstukje, en de trein in het klein ernaast. Gaaf!
Open ik de doos, blijken de bouwinstructies voor de trein in een computerspel te zijn verwerkt
Dat spel boeit mij dus geen ene flikker, en ik wil dat ding dus opbouwen. Ook zit er in dat opzetstukje iets van een RFID-chip ofzo. Dus ik heb een onderdeel van een computerspel gekocht dat ik niet wil hebben, terwijl de doos niet eens een waarschuwing geeft
Gemiste kans van LEGO!
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Building instructies zijn ook altijd bij LEGO zelf te downloaden...AW_Bos schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:52:
Man man man, wat is nou eigenlijk de bedoeling van dat hele LEGO Dimensions?
Ik was dus gisteren in Köln (met de Tweakers Express) en loop daar in de middag de LEGO-winkel binnen. Na even rondgekeken te hebben kom ik daar een een doosje tegen van Lego Dimension met de Time-travel-trein uit Back to the Future III.
Het lijkt op een verzamelitem: Doc Brown op een mooi opzetstukje, en de trein in het klein ernaast. Gaaf!
Open ik de doos, blijken de bouwinstructies voor de trein in een computerspel te zijn verwerkt![]()
Dat spel boeit mij dus geen ene flikker, en ik wil dat ding dus opbouwen. Ook zit er in dat opzetstukje iets van een RFID-chip ofzo. Dus ik heb een onderdeel van een computerspel gekocht dat ik niet wil hebben, terwijl de doos niet eens een waarschuwing geeft![]()
![]()
Gemiste kans van LEGO!
https://wwwsecure.us.lego...n%2520Pack%2520Dimensions
Alleen maar de instructies voor Doc Brown
[ Voor 162% gewijzigd door AW_Bos op 21-08-2016 15:02 ]
Er zijn ook genoeg mensen die de setjes verzamelen en nog nooit het spel hebben gekocht dat er bij hoort
Goeie handel voor Lego, want die dingen zijn nog flink aan de prijs ook.
Beter had ik eerst de volgende pagina van dit topic gelezen voordat ik in het andere topic als een spuitelf hetzelfde meld. Ik snap ook niet helemaal waar Amazon UK mee bezig is, ok deze week had Tesco 3halen=2betalen, waardoor Amazon het gaat pricematchen door gewoon alles 33% korting te geven, maar dat verklaart nog niet echt de rest van de weken dat deze daling al aan de gang is. Of is er meer aan de hand met die Brexit behalve een Pond koers die daalt?JPDeckers schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 07:02:
[...]
De claas in vannacht in de aanbieding gegaan bij Amazon UK voor ong 100€ thuisbezorgd. Wat ruim 40€ goedkoper is dan de eerste NL site. Dat scheelt (inderdaad) nogal.
Wat Amazon UK de laatste twee maanden doet is echt stunten. Nu helpt de brexit wel een handje qua koers, maar dan nog. Op brickwatch zie ik ze zeg maar bij elke beetje dure set het goedkoopste zijn, vaak by far. Ook in vergelijk met bij Amazon DE, vraag me af hoe/waarom ZO veel verschil.
Ik vind het verder prima (zeker ook als Brickwatch) , en moet toegeven dat ik daarom een aantal sets 'niet aan me voorbij heb kunnen laten gaan' die ik anders niet had gekocht, maar vind het opvallend.
Ik wilde ook nog niks kopen, maar idd, te verleidelijk. Ik zie de Claas echt niet snel goedkoper worden dan dit. De BWE zal denk ik nog wel eens de 175 aantikken richting de kerst. Jammer ook dat ze geen Porsche hebben, dat ding met 33% korting was een mooie +/-195 euro geworden. Dat had ik nog wel over gehad voor dat misbaksel
[ Voor 66% gewijzigd door AppieNL op 21-08-2016 15:16 ]
Ik duik straks wel even op YouTube. Maar wat is die Missle Blast Train dan?AppieNL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:02:
Ik vind het ook jammer dat er geen instructies zitten bij doosjes van Dimensions om iig het eerste modelletje te bouwen (je kan er 3 van maken) en dat de instructions alleen in het spel zitten (of dus de site van Lego en ook op youtube kan je ze vinden).
Ik ken dat niet uit de films, of is dat een bijverzinsel van Lego in hun game?
Ik zie anders gewoon PDF instructies die je kan downloaden voor alle 3 de modelletjes?AW_Bos schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:59:
Nee, daar staat ook weer die rot-verwijzing in naar dat stomme spel
Alleen maar de instructies voor Doc Brown
Thanks
Signature van nature
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 22-08-2016 00:56 ]
He die sets heb ik ook boven liggen, inclusief de originele dozen. Was mijn eerste trein en ook de set die ik helemaal zelf had gespaard. Nostalgie!DrNizeGuy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:50:
Gister m'n neefje te logeren. Natuurlijk meteen 'even' spelen met mijn 'oude' legotoen hij er achter kwam dat ik ook een trein had (die kon rijden!!!!) moest die natuurlijk in elkaar. Ik heb snel de wagons even in elkaar gezet, hij was druk bezig de container overslag te maken (zoals je ziet een beetje afgeraffeld, maar hij kon niet wachten).
[afbeelding]
Trots als een beer met zeven lullen.![]()
Toen heb ik hem geintroduceerd in de wereld van Youtube en het kanaal van Arjen. Hij kon z'n ogen niet geloven, prachtig. Zijn vader vroeg of ik dit niet meer wilde doen, hij praat de hele dag over niks andersOver 2 weken is hij jarig, dus maar even kijken naar een leuke treinset.
PhD i.o.
Jups, en ondanks dat ik alles na heb gelopen ben ik tot de conclusie gekomen dat er gewoon te veel aan elkaar gekoppeld is om het continu soepel te laten lopen. Losse onderdelen gaan prima maar zodra het eea gecombineerd word gaat het verkeerd. Toen ik nagekeken in de verschillende filmpjes en tot de conclusie gekomen dat dat zelfs bij de door Lego gebouwde modellen nog het geval is en dus blijkbaar erbij 'hoort'.Sircuri schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:41:
Is er iemand die het model 42055 heeft en waar alles wel soepel draait? Lijkt er op dat de grote conveyor belt veel te stroef loopt, waardoor alles hapert en zelfs vastloopt. Iemand nog tips anders waar ik kan kijken?
Afgelopen weekend was ik in een speelgoedwinkel wat aan het rondwandelen toen ik de lego afdeling tegen kwam. Was denk ik wel 15 jaar geleden dat ik nog in een speelgoedzaak was. Toen ik alle bouwdozen zag kwam het jeugdsentiment weer naar boven. Kon het niet laten en heb me een zakje met een minifig gekocht welke hier nu op mijn bureau staat. Eens lego gegoogled en kwam hiet bij GoT terecht. Nooit gedacht dat er hier ook een lego community was.
Nu vraag ik mij af, kopen jullie 'de echte lego freaks?' bouwdozen om deze ongebouwd weg te leggen als investering of bouwen jullie de sets? En indien jullie de sets bouwen, waar laten jullie deze dan? Wil graag de serie minifigs gaan verzamelen en heb tevens ook mijn oog laten vallen op het Ghost busters gebouw en ook nog op....en op...
Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open.
Het gros koop ik om te bouwen, toevallig 2 dozen voor het proberen op de plank gelegdnielsvv schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:26:
Hallo,
Afgelopen weekend was ik in een speelgoedwinkel wat aan het rondwandelen toen ik de lego afdeling tegen kwam. Was denk ik wel 15 jaar geleden dat ik nog in een speelgoedzaak was. Toen ik alle bouwdozen zag kwam het jeugdsentiment weer naar boven. Kon het niet laten en heb me een zakje met een minifig gekocht welke hier nu op mijn bureau staat. Eens lego gegoogled en kwam hiet bij GoT terecht. Nooit gedacht dat er hier ook een lego community was.
Nu vraag ik mij af, kopen jullie 'de echte lego freaks?' bouwdozen om deze ongebouwd weg te leggen als investering of bouwen jullie de sets? En indien jullie de sets bouwen, waar laten jullie deze dan? Wil graag de serie minifigs gaan verzamelen en heb tevens ook mijn oog laten vallen op het Ghost busters gebouw en ook nog op....en op...![]()
ik stal mijn modellen uit waar mogelijk. zo bijvoorbeeld:
[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 22-08-2016 09:46 ]
had ik dat maar met de 4x4 crawler gedaanjadjong schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:04:
Ik koop van alles twee, als een set dan onverwachts flink in waarde stijgt heb ik er minder moeite mee om eentje te verkopen. Als de set niet in waarde stijgt heb ik extra onderdelen
Welke filmpjes?la_fusion schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:28:
[...]
Jups, en ondanks dat ik alles na heb gelopen ben ik tot de conclusie gekomen dat er gewoon te veel aan elkaar gekoppeld is om het continu soepel te laten lopen. Losse onderdelen gaan prima maar zodra het eea gecombineerd word gaat het verkeerd. Toen ik nagekeken in de verschillende filmpjes en tot de conclusie gekomen dat dat zelfs bij de door Lego gebouwde modellen nog het geval is en dus blijkbaar erbij 'hoort'.
Sariel zou bijv. de eerste zijn die het daar helemaal op afkraakt en behalve dat z'n bucketwheel bij de minste of geringste weerstand al stopt met draaien, heb ik hem dacht ik niet gehoord over een slecht lopend model.
Als je de designer video oa bedoelt. Het is niet de eerste keer dat Lego zelf iets scheef in elkaar zet voor die video's.
Pfoe, geen idee van wie het precies was maar zou goed kunnen dat het van Sariel is, vooral naar gekeken en niet zozeer naar geluisterd. Ook bijv op de Nurnberg toyfair filmpjes draait het allemaal niet zo lekker.AppieNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:32:
[...]
Welke filmpjes?
Sariel zou bijv. de eerste zijn die het daar helemaal op afkraakt en behalve dat z'n bucketwheel bij de minste of geringste weerstand al stopt met draaien, heb ik hem dacht ik niet gehoord over een slecht lopend model.
Als je de designer video oa bedoelt. Het is niet de eerste keer dat Lego zelf iets scheef in elkaar zet voor die video's.
Gaan er ook veel volwassenen of is het alleen jonge kinderen? Wat is er verder zoal te beleven? Iemand ervaringen met dit evenement? En de moeite waard?
Veel vaders met kinderen. Wel een leuke losse sfeer. Ook staan er een aantal winkels met beurskorting (vorig jaar 10% extra bij Intertoys). Verder veel plekken waar voornamelijk kinderen kunnen bouwen en er staat best veel opgesteld. Lego Star Wars had ook een groot gedeelte. Als volwassene alleen zeker al de moeite, met een kind er bij helemaal top.AW_Bos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:12:
In oktober is er weer LEGO-world in de Jaarbeurs in Utrecht, en ik denk erover om daarheen te gaan.
Gaan er ook veel volwassenen of is het alleen jonge kinderen? Wat is er verder zoal te beleven? Iemand ervaringen met dit evenement? En de moeite waard?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
bron

Voor volgende maand staat er een Ninjago polybag op het menu.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dat gaat je veel geld kosten. In de 10190 zitten veel zeldzame stenen: ook als je heb bij elkaar "bricklinkt" loopt dat behoorlijk in de papieren. Maar voor losse stenen moet je wel bij Bricklink zijn. Of brickowl, maar die is een stuk kleiner.quorumz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:27:
waar kan je het beste zoveel mogelijk losse stenen bestellen om bv lego 10190 te bouwen. via wereldstenen.nl of bricklink.com (snap er werkelijk waar geen bal van die site, ik meen me van vroeger te herinneren dat ik complete part list van een doos eruit kon laten rollen en dan sites zoeken die de meeste onderdelen verkopen.. aarrgh hoe onduidelijk kan een site zijn)
Balen, had gisteravond de 42055 BWE en 42054 Claas in mijn winkelwagentje gelegd bij Amazon UK en toen toch naar bed gegaan. Dacht het vandaag wel te regelen. Is de prijs vandaag 25 pond omhooggegaan voor deze twee sets.JPDeckers schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 07:02:
[...]
De claas in vannacht in de aanbieding gegaan bij Amazon UK voor ong 100€ thuisbezorgd. Wat ruim 40€ goedkoper is dan de eerste NL site. Dat scheelt (inderdaad) nogal.
Ik vind het verder prima (zeker ook als Brickwatch) , en moet toegeven dat ik daarom een aantal sets 'niet aan me voorbij heb kunnen laten gaan' die ik anders niet had gekocht, maar vind het opvallend.
Nog steeds goedkoper dan in NL, maar wel even een baalmomentje.
Look behind you! A three headed monkey!
Hehehe... Herkenbaar. Ik ben, denk ik, een jaar of 2/3 geleden weer begonnen met de T1 camper. Vanaf dat moment begon het te jeuken en ben ik begonnen met de Star Wars Lego dozen, nu heb ik al alle auto's uit de Creator serie in elkaar staan. Verder zijn er een aantal Lego Ideas sets in huis komen te staan en een 3tal Techniks sets.nielsvv schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:26:
Hallo,
Nu vraag ik mij af, kopen jullie 'de echte lego freaks?' bouwdozen om deze ongebouwd weg te leggen als investering of bouwen jullie de sets? En indien jullie de sets bouwen, waar laten jullie deze dan? Wil graag de serie minifigs gaan verzamelen en heb tevens ook mijn oog laten vallen op het Ghost busters gebouw en ook nog op....en op...![]()
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik weet niet hoe dat eerst ging, maar het kan nog steeds. Gooi 10190 in de zoekbalk en klik vervolgens op de titel van de set. Zoek dan even naar My Wanted List en klik op 'Part Out'. Maak een nieuwe wanted list en kies welke kwaliteit je zoekt. Ga via de knop 'Want' bovenaan de website naar een wanted list en druk op 'Buy All' (groene knop) -> 'Find Stores' (blauwe knop). Nu komt het echte werk: talloze combinaties zoeken die qua verzendkosten e.d. goed uitkomen. Het loont echt de moeite om heel veel winkels te bekijken, want een winkel die alle onderdelen heeft kan zo maar 10 keer zo duur zijn dan 10 aparte winkels combineren.quorumz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:27:
waar kan je het beste zoveel mogelijk losse stenen bestellen om bv lego 10190 te bouwen. via wereldstenen.nl of bricklink.com (snap er werkelijk waar geen bal van die site, ik meen me van vroeger te herinneren dat ik complete part list van een doos eruit kon laten rollen en dan sites zoeken die de meeste onderdelen verkopen.. aarrgh hoe onduidelijk kan een site zijn)
Op deze manier heb ik de Curiosity rover gekocht. Als ik die als set had willen kopen had ik al snel €>100-200 kwijt geweest. Nu heb ik net iets meer dan €50 uitgeven bij drie verschillende winkels en waren het alsnog allemaal nieuwe onderdelen. Oké, twee onderdeeltjes waren volgens de aanbieder niet nieuw, maar ze waren wel onbeschadigd, dus ik vind dat ik een nieuwe Curiosity heb gebouwd voor de helft tot een kwart van de vraagprijs van de handelaren.
Kijk ook goed naar de policies van de aanbieders. Sommige zijn heel trots op hun Lego en verkopen alleen wat zij ook graag zouden ontvangen, maar andere aanbieders vinden dat steentjes met bijtsporen net zo veel waarde hebben als steentjes met een putje van nog geen vierkante millimeter. Ik had geen zin in problemen en ben voor helemaal nieuwe onderdelen gegaan. Anders had ik zelfs nog wel goedkoper uit kunnen wezen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
thanks! er zat er 1 bij die had idd alles kwam je op 1100 euro.. ga ik kijken zaten er nieuwe onderdelen van 133 euro (voor frame van een deur bv).. auw.. of de witte slangetjes die kennelijk alleen in die set zitten van 33 euro per stuk...dan tikt het aan ja..Ample Energy schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:46:
[...]
Ik weet niet hoe dat eerst ging, maar het kan nog steeds. Gooi 10190 in de zoekbalk en klik vervolgens op de titel van de set. Zoek dan even naar My Wanted List en klik op 'Part Out'. Maak een nieuwe wanted list en kies welke kwaliteit je zoekt. Ga via de knop 'Want' bovenaan de website naar een wanted list en druk op 'Buy All' (groene knop) -> 'Find Stores' (blauwe knop). Nu komt het echte werk: talloze combinaties zoeken die qua verzendkosten e.d. goed uitkomen. Het loont echt de moeite om heel veel winkels te bekijken, want een winkel die alle onderdelen heeft kan zo maar 10 keer zo duur zijn dan 10 aparte winkels combineren.
Op deze manier heb ik de Curiosity rover gekocht. Als ik die als set had willen kopen had ik al snel €>100-200 kwijt geweest. Nu heb ik net iets meer dan €50 uitgeven bij drie verschillende winkels en waren het alsnog allemaal nieuwe onderdelen. Oké, twee onderdeeltjes waren volgens de aanbieder niet nieuw, maar ze waren wel onbeschadigd, dus ik vind dat ik een nieuwe Curiosity heb gebouwd voor de helft tot een kwart van de vraagprijs van de handelaren.
Kijk ook goed naar de policies van de aanbieders. Sommige zijn heel trots op hun Lego en verkopen alleen wat zij ook graag zouden ontvangen, maar andere aanbieders vinden dat steentjes met bijtsporen net zo veel waarde hebben als steentjes met een putje van nog geen vierkante millimeter. Ik had geen zin in problemen en ben voor helemaal nieuwe onderdelen gegaan. Anders had ik zelfs nog wel goedkoper uit kunnen wezen.
Met de meeste zeldzame sets, is het meestal goedkoper om de set via Marktplaats te kopen.quorumz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:05:
[...]
thanks! er zat er 1 bij die had idd alles kwam je op 1100 euro.. ga ik kijken zaten er nieuwe onderdelen van 133 euro (voor frame van een deur bv).. auw.. of de witte slangetjes die kennelijk alleen in die set zitten van 33 euro per stuk...dan tikt het aan ja..
Dan zit er meestal de handleiding bij en vaak ook de doos, beide Bricklink je er niet bij.
Een tweedehands zeldzame complete set is vrij waarde vast. Een gebricklinkte set is dat niet.
Heb het model maar weer helemaal afgebroken. Wellicht ga ik voor model B. Mocht ik zin hebben, dan probeer ik het A model nog wel eens te maken en dan specifiek goed te letten op stroef lopende stukken.AppieNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:32:
[...]
Welke filmpjes?
Signature van nature
Ik zie wat je bedoelt in het filmpje van de Nuremberg Toy Fair, in die van Sariel echter niet. Alleen als Sariel de conveyor belt achter vast laat lopen tegen 1 van die pilaren, dan zie je het hele ding moeite hebben met belts draaien. Deze tracks zullen altijd een kleine hapering vertonen, tenzij je ze compleet ondersteund met tiles, dus daar let ik niet eens op. Je ziet dit het makkelijkst tijdens het rijden, maar de belts vertonen het ook. Echter compleet vastzitten, zoals ze dus blijkbaar bij Sircuri doen, is niet aan de orde, behalve bij dat snel in elkaar gezette ding van de Toy Fair. Is ook niet de eerste keer trouwens dat er fouten in een flagship model zitten op de Nuremberg Toy Fair.la_fusion schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:10:
[...]
Pfoe, geen idee van wie het precies was maar zou goed kunnen dat het van Sariel is, vooral naar gekeken en niet zozeer naar geluisterd. Ook bijv op de Nurnberg toyfair filmpjes draait het allemaal niet zo lekker.
Tja, met dit soort dingen moet je snel handelen. Amazon was Tesco aan het pricematchen die afgelopen week een actie had. En Amazon kennende droppen en stijgen prijzen soms meerdere keren per dag. Ik was al verbaasd dat ze de prijs van de 42054 nog lieten staan met een levertijd van 2-5 weken, normaal schakelen ze dan al over naar 1 van hun 3rd party sellers in de prijslijst.MrScratch schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:29:
[...]
Balen, had gisteravond de 42055 BWE en 42054 Claas in mijn winkelwagentje gelegd bij Amazon UK en toen toch naar bed gegaan. Dacht het vandaag wel te regelen. Is de prijs vandaag 25 pond omhooggegaan voor deze twee sets.![]()
![]()
![]()
Nog steeds goedkoper dan in NL, maar wel even een baalmomentje.
[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 22-08-2016 15:26 ]
Klopt!Suli schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:38:
Chees slopes in de vloer netjes in elkaar gelegd. De grond is niet plate hoog/diep, maar brick hoog/diep. Dit denk ik dan.
Zo...quorumz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:05:
[...]
thanks! er zat er 1 bij die had idd alles kwam je op 1100 euro.. ga ik kijken zaten er nieuwe onderdelen van 133 euro (voor frame van een deur bv).. auw.. of de witte slangetjes die kennelijk alleen in die set zitten van 33 euro per stuk...dan tikt het aan ja..
Als je bij dat onderdeel zelf kijkt, dan kan je via 'Add to my wanted list' ook kijken of hij er ook in een andere kleur is. Misschien zie je die slangetjes bijvoorbeeld niet echt en zijn ze in het grijs maar een euro. Heb je nog een unieke/custom versie ook! Maar voor 1100 euro kan je waarschijnlijk beter de hele set tweedehands kopen via Bricklink of Marktplaats.
En misschien heeft een Chinees wel iets moois voor je gebouwd op AliExpress
* Ample Energy runs
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Het leuke aan de Lego hobby is dat je op vele manieren kan bouwen en verzamelen. Op eurobricks.com zie je bijvoorbeeld heel veel richtingen die je uitkan:nielsvv schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:26:
- het bouwen van grote modellen voor display in je woon/hobbykamer
- een stuk van een historisch of fictief verhaal bouwen
- trein displays opzetten
- een (kleine) stad opbouwen
- animatiefilmpjes maken met je lego figuren mbv stop motion fotografie
- ...
Zelf bouw ik graag een aantal display modellen, zoals de creator auto's en de modular gebouwen. Daarnaast hou ik me ook nog bezig met stop motion, ook al heb ik nog niets fatsoenlijks gemaakt (het vraagt veel tijd en ik ben extreem precies in mijn wensen). Wat ik vooral uit Lego haal is dat het extreem ontspannend werkt, om de één of andere reden kan ik mijn dagelijkse gedachtentrein even stopzetten wanneer ik met de blokjes speel
Ik hou me niet echt bezig met investeren in Lego, het gaat me alleen om de hobby.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 22-08-2016 16:07 ]
Ik heb ook een aantal modellen terug afgebroken wegens te weinig display plaats, en die zitten nu allemaal samen in genummerde ziplock zakjes (set nummer, aantal zakjes, zak #).
Ik heb enkel wat te kleine zakjes gekocht, misschien nog eens een grotere maat kopen ook.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Uiteraard ook nog even de legoshop ingedoken, man man wat een prijzen. De BWE stond er voor 1999,00 DKR, omgerekend bijna 270€. Om toch wat mee te nemen als aandenken maar wat Mixels meegenomen. 6 stuks voor omgerekend 20€. Zijn best geinige dingetjes om in elkaar te zetten.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
* The Eagle zat er achteraf op doorreis naar Italie vlak in de buurt.
Over een paar jaar daar maar eens een extra nachtje overnachten denk ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Vergeleken met de oorspronkelijke inzending op Ideas.

Zucht.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
De meeste mensen die negatief zijn over dit model is omdat het niet zo gedetaileerd is als deze versie van de maker:
Maar dat plaatje van die blauwe lijkt toch best goed op wat er nu uitkomt of ben ik nu gek? Het enige dat eruit springt als anders zijn de stoeltjes en zelfs die versie heeft de originele maker in 1 van z'n versies gebruikt in z'n update overzicht (18 jan, 2015).
Ik weet niet of ik hem zelf haal, mis toch wat details die het plaatje hierboven wel biedt, maar goed, blijkbaar ging de maker al deze kant op voordat Lego er mee aan de haal ging.
Nu ik dertig ben geworden, mag ik ook weer schaamteloos lego kopen vind ik zelf. Dus maar direct de daad bij het woord gevoegd en de mercedes Arocs truck aangeschaft.
Ik heb er weer zo veel plezier in dat ik zeker weten iets ga doen wat ik vroeger nooit heb gedaan: Een grote bak lego technic bij elkaar mikken om zelf te knutselen. (vroeger haalde ik modellen maar zelden uit elkaar, een deel ervan staat nu in de woonkamer in een vitrine)
Dit wil ik daarnaast gaan combineren met een arduino of raspberry, om vanalles aan te sturen. Ik heb ze beide, alleen moet ik er nog steeds meer ervaring mee opdoen.
1 Vraagje echter: De studded beams liggen mij met zelfbouw beter dan de studless beams, zeker als het gaat om een uitbreidbaar platform te bouwen. (is bijvoorbeeld stijver dan met studless beams) Waar kan ik deze nog bemachtigen? Alleen uit tweedehands materiaal via bijvoorbeeld marktplaats?
2e vraagje, waarschijnlijk hier niet de handigste plek: De mercedes is mijn eerste pneumatic set ooit. Dit werkt prima. Als ik die pneumatiek elektronisch ou willen aansturen, lijkt het me omslachtig en inefficiënt om een servo te gebruiken die dan het ventiel beweegt. Solenoid ventielen lijken dan veel praktischer. Iemand hiermee ervaring icm lego technic pneumatiek?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
True en de motorkap staat wat hoger dan zou moeten.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:19:
De koplampen zitten alleen iets te hoog waardoor de auto anders smoelt.
Technic bricks zitten nog wel in sets, 42009 had er aardig wat, verder kan je bricklink.com proberen voor zowel nieuw als gebruikt. Betere site dan marktplaats, ook minder risico tot genaaid worden is mijn ervaring. Geen ervaring met het spul voor je 2de vraag.
Voor onderdelen kan je het beste op Bricklink kijken. Daar bieden veel mensen hun onderdelen aan.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:19:
De koplampen zitten alleen iets te hoog waardoor de auto anders smoelt.
Nu ik dertig ben geworden, mag ik ook weer schaamteloos lego kopen vind ik zelf. Dus maar direct de daad bij het woord gevoegd en de mercedes Arocs truck aangeschaft.(mede door de grote hoeveelheid aan technische onderdelen die ook later bij zelfbouwsels erg praktisch zijn)
Ik heb er weer zo veel plezier in dat ik zeker weten iets ga doen wat ik vroeger nooit heb gedaan: Een grote bak lego technic bij elkaar mikken om zelf te knutselen. (vroeger haalde ik modellen maar zelden uit elkaar, een deel ervan staat nu in de woonkamer in een vitrine)
Dit wil ik daarnaast gaan combineren met een arduino of raspberry, om vanalles aan te sturen. Ik heb ze beide, alleen moet ik er nog steeds meer ervaring mee opdoen.
1 Vraagje echter: De studded beams liggen mij met zelfbouw beter dan de studless beams, zeker als het gaat om een uitbreidbaar platform te bouwen. (is bijvoorbeeld stijver dan met studless beams) Waar kan ik deze nog bemachtigen? Alleen uit tweedehands materiaal via bijvoorbeeld marktplaats?
2e vraagje, waarschijnlijk hier niet de handigste plek: De mercedes is mijn eerste pneumatic set ooit. Dit werkt prima. Als ik die pneumatiek elektronisch ou willen aansturen, lijkt het me omslachtig en inefficiënt om een servo te gebruiken die dan het ventiel beweegt. Solenoid ventielen lijken dan veel praktischer. Iemand hiermee ervaring icm lego technic pneumatiek?
Ik doe zo nu en dan wat met gemotoriseerde pneumatics en daarvoor gebruik ik deze dingen. Dit zijn inderdaad servo aangestuurde ventielen. Directe solenoids op Lego formaat ken ik zo niet.
Bedankt voor de tip van dat ventieltje. Zoiets had ik al als alternatief in gedachten inderdaad. 25 dollar vind ik alleen wel nog aan de prijs. Voordeel is wel dat het nog een klein beetje regelbaar is; een heel klein beetje open zou ook nog wel moeten lukken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als ik in een circuit minder druk nodig heb, dan knijp ik de leiding meestal een beetje af; dat werkt ook prima.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:43:
Ja, ik heb ooit (ik volg dit topic al een tijdje) wel eens op bricklink gekeken, maar dacht dat dat duurder en omslachtig was. Als je goed zoekt valt dat waarschijnlijk wel mee.
Bedankt voor de tip van dat ventieltje. Zoiets had ik al als alternatief in gedachten inderdaad. 25 dollar vind ik alleen wel nog aan de prijs. Voordeel is wel dat het nog een klein beetje regelbaar is; een heel klein beetje open zou ook nog wel moeten lukken.
Misschien voor de fun dan ook eens kijken naar de part list van de UCS Millenium FalconAmple Energy schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:05:
[...]
Zo...Ik dacht dat mijn draagarmen van 8 euro per stuk duur waren!
Als je bij dat onderdeel zelf kijkt, dan kan je via 'Add to my wanted list' ook kijken of hij er ook in een andere kleur is. Misschien zie je die slangetjes bijvoorbeeld niet echt en zijn ze in het grijs maar een euro. Heb je nog een unieke/custom versie ook! Maar voor 1100 euro kan je waarschijnlijk beter de hele set tweedehands kopen via Bricklink of Marktplaats.
En misschien heeft een Chinees wel iets moois voor je gebouwd op AliExpress![]()
* Ample Energy runs
https://www.bricklink.com...ogitem.page?S=10179-1#T=I en dan specifiek de Light Bluish Grey Boat Mast Rigging Long (https://www.bricklink.com...47996&idColor=86#T=P&C=86...
Ik ben al vanalles aan het regelen aan materiaal, maar heb nog helemaal geen plan wat ik eigenlijk wil maken. Eerst maar eens een plan maken wat ik allemaal wil bereiken!
Minimaal 220 euro voor een los onderdeel, zijn die lui wel helemaal lekkerKeida schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:16:
[...]
Misschien voor de fun dan ook eens kijken naar de part list van de UCS Millenium Falcon
https://www.bricklink.com...ogitem.page?S=10179-1#T=I en dan specifiek de Light Bluish Grey Boat Mast Rigging Long (https://www.bricklink.com...47996&idColor=86#T=P&C=86...
Ik vraag mij nu dan wel af waar ergens in het ruimteschip het onderdeel zich bevind..Robicide schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Minimaal 220 euro voor een los onderdeel, zijn die lui wel helemaal lekker
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
2x aan de achterkant:la_fusion schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
Ik vraag mij nu dan wel af waar ergens in het ruimteschip het onderdeel zich bevind..
https://goo.gl/images/hZZ6Lw
Edit:
Die dingen komen alleen in deze set voor. Dus als er een LEGO merk in staat en hij is light Bluish Grey... Kan altijd namaak zijn...
Sommige mensen die deze set willen bricklinken kopen de zwarte versie en spuiten hem zelfs over... Maar dat is natuurlijk heiligschennis!
[ Voor 34% gewijzigd door Keida op 23-08-2016 11:48 ]
Dat kan nog duurder... De handleiding voor de UCS Millenium Falcon begint op Bricklink rond de 350 Euro en de doos zelfs rond de 800 Euro...Keida schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:16:
[...]
Misschien voor de fun dan ook eens kijken naar de part list van de UCS Millenium Falcon
Hmmm de doos heb ik destijds weggegooit. De handleiding ook, nadat de kat er zijn behoefte op had gedaan...
ik koop gewoon bij lego, tenzij ik via brickwatch een veel goedkopere winkel vindnielsvv schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:06:
Welke website zijn verder interessant om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes? Tevens waar koop ik het beste bouwdozen? Bij de lego webshop (met het punten systeem), of kijken jullie steeds op Bricklink naar de goedkoopste aanbieding?
via bricklink koop ik eigenlijk alleen maar losse onderdelen..
ik heb ook al mijn (buiten) dozen nog: alles wat in elkaar kan ligt plat, maar b.v. de millenium falcon doos is intact gelaten.
[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 23-08-2016 12:24 ]
Ik koop alleen bij Lego zelf indien er een interessante actie loopt, zoals dubbele VIP punten of polybags. En dan nog liefst alleen exclusieve dingen.nielsvv schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:06:
Welke website zijn verder interessant om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes? Tevens waar koop ik het beste bouwdozen? Bij de lego webshop (met het punten systeem), of kijken jullie steeds op Bricklink naar de goedkoopste aanbieding?
Om prijzen te vergelijken kan je kijken naar brickwatch.net en bricklink.
Het is meer de eerste aanblik en de realistische uitstraling wat me bij dit soort modellen aanspreekt. Met het productiemodel zijn de verhoudingen veranderd en is het speelgoegehalte omhoog gegaan. Dat is voor mij toch een tegenvaller.AppieNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:45:
Zucht?
De meeste mensen die negatief zijn over dit model is omdat het niet zo gedetaileerd is als deze versie van de maker:
[afbeelding]
Maar dat plaatje van die blauwe lijkt toch best goed op wat er nu uitkomt of ben ik nu gek? Het enige dat eruit springt als anders zijn de stoeltjes en zelfs die versie heeft de originele maker in 1 van z'n versies gebruikt in z'n update overzicht (18 jan, 2015).
Ik weet niet of ik hem zelf haal, mis toch wat details die het plaatje hierboven wel biedt, maar goed, blijkbaar ging de maker al deze kant op voordat Lego er mee aan de haal ging.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Wordt steeds gekker met die setchrisO schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
Dat kan nog duurder... De handleiding voor de UCS Millenium Falcon begint op Bricklink rond de 350 Euro en de doos zelfs rond de 800 Euro...
Hmmm de doos heb ik destijds weggegooit. De handleiding ook, nadat de kat er zijn behoefte op had gedaan...
Ik kwam er van de week pas achter dat het ding geen interieur heeft zoals de laatste 2 kleinere Falcons. Vast omdat het anders niet structureel stevig was te krijgen, maar vond het toch een afknapper. Ik hoopte stilletjes op een re-release van de UCS Falcon de afgelopen jaren, maar zonder interieur hoeft het voor mij eigenlijk niet. Dan heb ik denk ik liever zo'n kleintje.
Interieurs daar deed LEGO in 2007 nog niet aanAppieNL schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:50:
[...]
Wordt steeds gekker met die set
Ik kwam er van de week pas achter dat het ding geen interieur heeft zoals de laatste 2 kleinere Falcons. Vast omdat het anders niet structureel stevig was te krijgen, maar vond het toch een afknapper. Ik hoopte stilletjes op een re-release van de UCS Falcon de afgelopen jaren, maar zonder interieur hoeft het voor mij eigenlijk niet. Dan heb ik denk ik liever zo'n kleintje.
Geen interieur, niet / nauwelijks swooshable; als je de Falcon op z'n zij of ondersteboven houdt dan vallen meerdere / alle panels eraf
Het frame is wel stevig, hebben ze tenminste iets geleerd van de UCS Star Destroyer en er is ruimte voor een interieur. Er zijn MOCs die een interieur toevoegen.
Eigenlijk is de falcon ook iets te groot om als display model neer te zetten, in ieder geval voor mijzelf.
Die van mij ligt dus uitelkaar in ziplock bags in *kuch* *kuch* een grote Playmobil doos van m'n dochter...
Wat mij betreft gaat het er niet om of het uiteindelijke model lijkt op het Ideas model, maar of het lijkt op een Caterham Super 7. Dat is ten slotte waar het om draait als je zo'n model maakt. Daar is LEGO beter in geslaagd vind ik.PjotrStroganov schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:32:
Blijkbaar is dit de nieuwe Caterham
[afbeelding]
Vergeleken met de oorspronkelijke inzending op Ideas.
[afbeelding]
Zucht.
De echte auto heeft trouwens ook nauwelijks detail, het zijn een paar aan elkaar gelaste platen metaal met wielen eraan.
Keida schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:16:
[...]
Haha, dat onderdeel ken ik nog. Maar misschien kijk je vrijwel nooit naar de achterkant en kan een dark bluish grey van twee tientjes ook. Of je spuit hem over, ja. Misschien moet ik maar eens kijken hoe een 3D-printer met dat onderdeel omgaatKeida schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Die dingen komen alleen in deze set voor. Dus als er een LEGO merk in staat en hij is light Bluish Grey... Kan altijd namaak zijn...
Sommige mensen die deze set willen bricklinken kopen de zwarte versie en spuiten hem zelfs over... Maar dat is natuurlijk heiligschennis!
Alsjeblieft wel! En dan er een mooie Donkervoort van maken voor ons! Want vergis ik me of maak jij altijd die Lego-auto's?AppieNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:45:
Tja, gelukkig zijn er van die mensen die Lego's werk dan opknappen, maar voor de 300-500 euro die de set kostte in de winkel, had ik wel meer verwacht. Vooral omdat elk panel bovenop dus blijkbaar aan niks vast zit, zou ik dan juist denken: stop er wat moois onder!chrisO schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:23:
[...]
Interieurs daar deed LEGO in 2007 nog niet aan![]()
Geen interieur, niet / nauwelijks swooshable; als je de Falcon op z'n zij of ondersteboven houdt dan vallen meerdere / alle panels eraf![]()
Het frame is wel stevig, hebben ze tenminste iets geleerd van de UCS Star Destroyer en er is ruimte voor een interieur. Er zijn MOCs die een interieur toevoegen.
Eigenlijk is de falcon ook iets te groot om als display model neer te zetten, in ieder geval voor mijzelf.
Die van mij ligt dus uitelkaar in ziplock bags in *kuch* *kuch* een grote Playmobil doos van m'n dochter...
Ik denk dat je je vergist. Ik heb nog nooit een auto gemaakt in de stijl van de Caterham (brick build body). Wel wat Technic autootjes. De 2 die misschien het meest in het oog springen zijn er 2 van Sheepo: Mustang en Jeep Rubicon, daar maakt die instructies voor. Doe ik zelf vrij weinig voor, gewoon plaatjes volgenAmple Energy schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:36:
[...]
Alsjeblieft wel! En dan er een mooie Donkervoort van maken voor ons! Want vergis ik me of maak jij altijd die Lego-auto's?
Speaking of which, Sheepo's Caterham 7, 3 jaar oud inmiddels:
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 23-08-2016 18:47 ]
Brickset.com en bouwsteentjes.info gebruik ik voor de nieuwtjes. Brickset ook om mijn setjes te archiveren en heb een wenslijstje daar.nielsvv schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:06:
Bricklink om losse steentjes te kopen.
S@H alleen voor speciale dozen of wanneer je een leuk doosje gratis krijgt bij je bestelling. Rond de kerst koop ik sowieso lego van S@H. Trouwen, soms heeft S@H ook losse steentjes die bv op Bricklink duurder zijn.
Brickwatch gebruik ik ook om de prijzen te vergelijken. Helaas is het niet compleet, bv Kruidvat verkoopt ook Lego en die staat er niet bij (ze hebben soms super kortingen). Heel vaak meldt iemand wel in de aanbiedingen topic dat er een aanbieding is ergens. Ook handig.
Bedankt. Bouwsteentjes.info kende ik nog niet.Suli schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:15:
[...]
Brickset.com en bouwsteentjes.info gebruik ik voor de nieuwtjes. Brickset ook om mijn setjes te archiveren en heb een wenslijstje daar.
Bricklink om losse steentjes te kopen.
S@H alleen voor speciale dozen of wanneer je een leuk doosje gratis krijgt bij je bestelling. Rond de kerst koop ik sowieso lego van S@H. Trouwen, soms heeft S@H ook losse steentjes die bv op Bricklink duurder zijn.
Brickwatch gebruik ik ook om de prijzen te vergelijken. Helaas is het niet compleet, bv Kruidvat verkoopt ook Lego en die staat er niet bij (ze hebben soms super kortingen). Heel vaak meldt iemand wel in de aanbiedingen topic dat er een aanbieding is ergens. Ook handig.
Zonet mij eerste bestelling bij S@H gedaan. De Ecto 1&2 (75828) en er gratis een polybag bijgekregen. Ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.
Hoe gaan jullie te werk om je minifig series compleet te maken? Kopen jullie een hele doos (60 zakjes) en verkopen de duplicates?
Popjes zijn gewoon nieuw, alleen open gemaakt en in zip zakje gedaan. Niet in elkaar gezet zelfs.
M'n BWE van Amazon UK komt zowaar met tracking vanuit de UK ipv Zwolle
Brexit aftermath?
[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 23-08-2016 21:24 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Mijn zinnen zijn gezet op de 42056 Porsche. Plan: opbouwen, tijdje in de kast en dan of weer verkopen of naar een lucky neefje.

Ik begrijp uit dit topic dat je via Brickwatch de goedkoopste site vindt. Dat is dus Amazon Italië.
https://www.brickwatch.ne...6/Porsche-911-GT3-RS.html
Is de doos/ handleiding dan ook anders, in het Italiaans of is alles in het Engels tegenwoordig?
Ik zie ze ook op marktplaats
http://www.marktplaats.nl...rice&sortOrder=increasing
Maar ik begrijp dat er ook imitaties zijn. Hoe voorkom je dat je die krijgt? Zijn de dozen anders zonder Lego-logo of is het echt een 100% kopie-poging, ik ben zodoende wat huiverig voor Marktplaats.
[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 24-08-2016 18:29 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Dat is de Lepin 20001. Kijk maar is op aliexpress. Dit zijn 1 op 1 kopieën, van redelijk tot goede kwaliteit. Op de bricks staat niet het Lego logo maar vaak hebben ze kuiltje in één van de nopjes. Daaraan kan je ze dus herkennen.
Nee je krijgt, voor zover mijn kennis reikt, altijd een T&T nummer. Kan even duren, maar bij de verzonden mail van LEGO kun je doorklikken. Je komt dan in je eigen LEGO account en daar kun je volgens mij de code zien. In sommige mails van mij kan ik ook gelijk doorklikken naar Trace.nielsvv schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 06:29:
Heb maandag een bestelling gedaan bij S@H en gekozen voor de standaard (gratis) verzending. Dit pakket is inmiddels verzonden, maar vind nergens een track & trace nummer terug. Verstuurd lego altijd zonder t&t?
PhD i.o.
Ook in mijn account history staat er nog altijd geen nummer, maar wel keurig next day geleverd in Belgie.
tip: neem niet de express zending dat duurde even lang als de normale shipping
Dank. De doos is dus de grootste hint.DrNizeGuy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:53:
Niet via marktplaats kopen?![]()
Dat is de Lepin 20001. Kijk maar is op aliexpress. Dit zijn 1 op 1 kopieën, van redelijk tot goede kwaliteit. Op de bricks staat niet het Lego logo maar vaak hebben ze kuiltje in één van de nopjes. Daaraan kan je ze dus herkennen.
En bestellen in Italië (Amazon) heeft geen nadelen vwb de taal op de doos/ handleiding?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Zou sowieso even wachten op een leukere deal dan 300 euro, want dat is gewoon de adviesprijs betalen. De NL adviesprijs van 330 is Lego naaigedrag, want bij onze Duitse buren is de adviesprijs 300.
zijn de dozen niet voor gebruik in heel europa gedrukt (dus gewoon een hele zooi talen in 1x?)bombadil schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
Dank. De doos is dus de grootste hint.
En bestellen in Italië (Amazon) heeft geen nadelen vwb de taal op de doos/ handleiding?
Als er geen doos is (gros op MP kocht de non-doos versie), de handleiding is herkenbaar anders, stuk dunner en heeft ander logo op de voorkant (niet de oranje voorkant met porsche logo).bombadil schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
Dank. De doos is dus de grootste hint.
Serienummer bij passagiersstoel zit zelfs in de Lepin versie, dus daar kan je ook weinig aan zien.
Ander klein detail is koplamp, deze is iets 'doffer' dan het heldere plastic van de echte Lego versie (1 van de weinige plekken waar je goed het lego-logo op het nopje kan zien zitten).
(wel bizar hoeveel meer ze durven te vragen op MP voor de Lepin tov wat ik er voor heb betaald).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb helaas de doos niet meer, maar volgens mij is het wel wat waard
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Maar zoiets ga je toch niet verkopen
In goede gebruikte staat: €100-150 max
in redelijke staat, stickers kapot, beetje verkleurd: €60-80
In nieuwstaat met doos: €150+
idem maar nog verpakt: € 250+
Ik wil hem wel, hij mist nog in mijn rijtje
Ik betaal alleen niet bovenstaande helaas
[ Voor 51% gewijzigd door bord4kop op 25-08-2016 12:16 ]
| Security Management |
Maar weg doen, nee zonde, vrij zeldzame set
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
En het model komt standaard met extra roestplekken uiteraardDrivinUCrazy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:11:
Ja maar, de plaatjes zijn in het italiaans wel heel anders!
Die kocht ik ooit voor 75,- nieuw bij de Intertoys in een aanbieding. Niet slecht dus voor een impulsieve aankoop.bord4kop schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:12:
Kocht de bijpassende Ferrari voor 65,- in redelijke nieuwstaat met boekje, ex doos.
De mijne kocht ik voor 60 euro van Marktplaats, alleen niet verkleurd, was 1 van m'n leukste marktplaats dealtjes. Zat ook doos en handleiding bij, maar van allebei was de staat niet geweldig, zeg maar een 6/10. Stickers wel fubar natuurlijk, maar dat was gewoon een slecht tijdperk van Lego stickers, dus daar lette ik niet eens op.bord4kop schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:12:
Vraagprijzen:
In goede gebruikte staat: €100-150 max
in redelijke staat, stickers kapot, beetje verkleurd: €60-80
In nieuwstaat met doos: €150+
idem maar nog verpakt: € 250+
Ik wil hem wel, hij mist nog in mijn rijtje![]()
Ik betaal alleen niet bovenstaande helaasDenk aan rond de €80. Kocht de bijpassende Ferrari voor 65,- in redelijke nieuwstaat met boekje, ex doos.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 25-08-2016 13:35 ]

[ Voor 1% gewijzigd door juggle op 25-08-2016 13:51 . Reden: Afbeeldingen verkleind ]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Maar die plaatjes moet je wel even resizen eigenlijk.
Wat ik nooit begrijp, en ik lees wel eens vaker van dit soort berichten, hoe kun je dit "zomaar op zolder" vinden? Heb je dan totaal geen idee wat je koopt en koop je dus alles wat los en vast zit? Hoe kan zo'n doos nou verdwijnen op zolder?juggle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:44:
Cool, ik kwam op zolder ook ineens wat tegen, ik vind het eigenlijk zonde om uit de doos te halen :-) Zou het nog iets waard kunnen worden?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Signature van nature
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Je dacht bij 35 graden, ik ga mijn zolder eens opruimenjuggle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:12:
Haha, nou ja zomaar vinden, dat klinkt leuker toch :-) Ik wist wel dat hij nog op zolder lag maar was het min of meer een beetje vergeten en kwam hem bij het opruimen ineens nog tegen. Een klein oh ja momentje dus :-)
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.