Sorry werd dus vandaag, ik krijg de indruk dat hij over de 16L technic bricks in de voet praat (vooral in combinatie met het kunnen fixen met plates). De mijne heeft nu 2 maanden op een voet gestaan die was aangepast, maar ook op dat vlak geen ondersteuning heeft bij de voet en eigenlijk veel meer het gewicht plaatste direct onder de 2 studs van de balken die in het schip verdwijnen. Ik zie zowel in het model als in de voet geen vervorming. De balken in het schip van de voet zou ik best knap vinden als die vervormen aangezien de schiponderdelen het gewicht mooi verdelen over de hele balk.
De constructie van het schip zal denk ik ook niet echt dat het krom trekken, het is old school Technic brick bouwen, dat is chassis technisch praktisch onverwoestbaar, combinatie van pins, technic bricks en plates die in elkaar hangen en aan elke kant trekken, maakt het erg lastig. De voet verdeelt het gewicht ook over zo'n 6-7 noppen per poot, dus dat zou ook niet echt krom moeten trekken, maar een plate eronder kan zeker geen kwaad. Dus die zal ik er ook maar even onder doen. Voor de zekerheid heb ik trouwens onder de balken van de voet (die in het schip verdwijnen) nog een 1x2L plate + 1x2L technic brick + pin gedaan per pootje. Ook dat zal niet snel krom trekken, maar dat het 3L asje er alleen voor staat, kon niet in mijn old school stijl van bouwen
De voet had ik aangepast trouwens, omdat dit
plaatje beweerde dat die 29cm is zonder voet. Echter is die 29cm inclusief de voet ipv zonder de voet zoals dit plaatje beweert. Aangezien er geen model van 8cm+29cm model in m'n kast pastte, had ik bij voorbaat de voet al 3cm verlaagd.
[
Voor 7% gewijzigd door
AppieNL op 20-08-2016 15:07
]