Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.009 views

Onderwerpen

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:37
The Eagle schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Als je ff tijd hebt: rij in Den Bosch naar 2T toys.
Ga ik zeker een keer doen!

Heb even met sbrick kunnen spelen vandaag; wat een leuk ding. Alleen volgens mij is hij kapot; kanaal B werkt niet. Wat ik er ook op aansluit, zelfs met enkele losse motoren geen output. Firmware ook geupdate maar geen verschil. :(

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 10:43

Kraz

Saving the world

Ik kom deze net tegen op het WWW...
Heel mooi gedaan!

[ Voor 27% gewijzigd door Kraz op 11-08-2016 10:07 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Designer video van de kersttrein. Hij noemt het "this years winter village set" dus ik neem aan dat er geen andere WV set komt (of was dat al bekend?). Draaiende kerstboom is wel erg leuk gedaan.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Dus toch met een passagierswagon. Zo zie je maar dat gelekte foto's ook niet alles tonen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 11-08-2016 17:43 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:25
Een rondrijdende trein met daarop een rondrijdende trein... geweldig! :D

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

almightyarjen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:12:
Designer video van de kersttrein. Hij noemt het "this years winter village set" dus ik neem aan dat er geen andere WV set komt (of was dat al bekend?). Draaiende kerstboom is wel erg leuk gedaan.

[video]
Wel een mooie set, gezien ik geen trein heb voor mijn winter village dorp is deze set wel welkom :), ik ben benieuwd wat hij gaat kosten.

200 fish found!

• Plymp
  • Laatst online: 22-10 11:59
"Het was heel moeilijk om power functions in te bouwen, maar het is ons gelukt... we laten het alleen niet zien in de video". Ben benieuwd of het er een beetje uitziet met die power functions erbij, want erg groot is die trein niet. Zo ja, dan voegen we die toe uit de cargo train en het spoor dat daar bij hoort om een leuke ronde om de kerstboom en kado's te maken.

• Maximus
  • Laatst online: 21:15

Maximus

There is no substitute

Heb zelf geen Christmas lego maar deze trein is wel geniaal. Vooral de ronddraaiende kerstboom samen met de kleine trein!

PhD i.o.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48
Zeehond schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:02:
[...]

Wel een mooie set, gezien ik geen trein heb voor mijn winter village dorp is deze set wel welkom :), ik ben benieuwd wat hij gaat kosten.
Adviesprijs in Duitsland is EUR 89,99. Voor Nederland hanteert Lego iets andere marges en zal de prijs vermoedelijk in de range EUR 99,99 tot EUR 104,99 komen te liggen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Instant buy die trein iig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

FeaR

In GoT we trust

Gisterenavond voor de grap de 42009 weer eens van de plank gehaald om even mee te spelen ( O-) ), werkt het gehele gedeelte van de outriggers niet meer. Dus het in- en uitschuiven maar ook het laten zakken en ophalen. De rest van de functies als het zakken van de kraan, ophalen van de lier en dergelijke werken nog wel naar behoren. Zelfs met de functies in neutraal om handmatig aan de assen te draaien gaat alles zeer zwaar. Dit weekend eens naar kijken. Ik weet zeker dat alles goed in elkaar is gezet aangezien mijn 42009 als een zonnetje liep toen ik deze net in elkaar had gezet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AppieNL
Dat is gewoon een nadeel van studless bouwen. Het "zakt" in elkaar en zet zo extra spanning op de assen/gears. Waarschijnlijk werkt die weer als je elke liftarm even aandrukt op het verbindingspunt zodat die elders niet tegen een gear aan hangt of as klem legt. Die outriggers zijn op het randje van wat kan met Lego's (overdreven) safety features en berg aan gears waardoor de hele aandrijving nogal inefficient is en die dus makkelijk vastloopt bij de minste of geringste gear/as die klem zit.

Ik zou voor de grap de mijne eens moeten testen, heeft vast hetzelfde. Sterker nog, misschien dat die het daarom zo beroerd deed zo'n 1,5 jaar geleden (stond toen toch alweer een jaar op de plank oid), dacht toen nog dat het aan de batterijen lag. Ik heb hier ook Kuipers "Predator" staan en die heeft er ook last van met de gearbox en m'n Wall-E ook met z'n "lift" functie.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Leut schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:39:
[...]

Adviesprijs in Duitsland is EUR 89,99. Voor Nederland hanteert Lego iets andere marges en zal de prijs vermoedelijk in de range EUR 99,99 tot EUR 104,99 komen te liggen.
Bedankt, mocht hij in Nederland veel duurder worden, maar weer eens een ritje naar Oberhausen plannen :)

200 fish found!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
De gelekte namen van de nieuwe Têchnic sets voor 1H sets van 2017:
42057 Helicopter - 14.99
42058 Stunt Bike - 19.99
42059 Stunt Truck - 19.99
42060Street Working Cars - 19.99
42061 Container Transport 49.99
402?? BMW R 1200 GS Adventure Bike - 49.99
42064 Searching Ship - 89.99
42065 RC Tracked Racer - 79.99
Air Race Jet with PF - 119.99

Also, to celebrate the 40th anniversary of LEGO Technic, each set comes with a special commemorative brick!

internix.be

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zo, mijn bucketwheel excavator is ook eindelijk binnen. Op de site stond hij op beschikbaar, maar werd wel in backorder geplaatst voor een halve week..

Tevens is ook de ucs tie fighter binnen, die gaat lekker op de plank bij een ucs x-wing

En een vraagje voor de moc'ers: printen jullie zelf wel eens stickers? Zo ja wat voor stickers gebruiken jullie? En laat je dat dan afdrukken of doe je dat zelf (met inkt- of laserprinter)?

[ Voor 28% gewijzigd door mschol op 13-08-2016 09:30 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Zijn er hier eigenlijk al mensen aan het warmlopen voor het Disney kasteel? Als ik mij niet vergis komt deze op 1 september uit :o .

200 fish found!

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:42:
Zijn er hier eigenlijk al mensen aan het warmlopen voor het Disney kasteel? Als ik mij niet vergis komt deze op 1 september uit :o .
*steekt half hand op

ik ben iets minder happy over de open achterkant, had liever een openklapbaar model gezien
neemt niet weg dat hij vermoedelijk wel gewoon gekocht gaat worden :')

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Misschien wel. Zit een Disney fan hier thuis. :p
Maar dat zien we wel.

Loop zelf eerder warm voor de winter trein, maar die koop ik zelf.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik twijfel nog over de kasteel. Heb de ruimte niet ervoor en hij zou dan een tijdje in de doos moeten blijven en ik vind het incompleet.
Was een grote Cinderella fan toen ik klein was en kan de film nog steeds bekijken met een dikke glimlach op mijn gezicht. Ik vind het wel jammer dat er geen Cinderella poppetje bij zit. En de muisjes/vogeltjes O+..
Ik weet het, het is eigenlijk de Disney World Castle, maar tegelijkertijd is het gebaseerd op de Cinderella kasteel, helaas zonder Cinderellie :'(.

De kersttrein komt er sowieso wel. Alleen kamp ik weer met ruimteprobleem om het om de winterdorp heen te laten rijden als ik het in de woonkamer wil uitstallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Suli op 14-08-2016 09:15 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

mschol schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

*steekt half hand op

ik ben iets minder happy over de open achterkant, had liever een openklapbaar model gezien
neemt niet weg dat hij vermoedelijk wel gewoon gekocht gaat worden :')
Arunia schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:04:
Misschien wel. Zit een Disney fan hier thuis. :p
Maar dat zien we wel.

Loop zelf eerder warm voor de winter trein, maar die koop ik zelf.
Zelfde hier, de open achterkant is wat minder, ik denk dat ik hem niet ga halen. Maar dat komt ook vanwege de kersttrein die er aan komt gezien ik mijn winter vellige collectie compleet wil houden.
Suli schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:12:

De kersttrein komt er sowieso wel. Alleen kamp ik weer met ruimteprobleem om het om de winterdorp heen te laten rijden als ik het in de woonkamer wil uitstallen.
Zelf was ik gewoon van plan alleen een stuk rechte rails neer te leggen voor de trein ook in verband met ruimte en de ervaring leert dat als ik wel een ronde baan zou aanleggen dat ding toch amper zal rijden.

200 fish found!

• AppieNL
In de categorie "out of the comfort zone":
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/be06b1b89606a3021a71b70a6d1864d2.png
Mijn eerste poging sinds ik 8 was of zo bij het bouwen van een gewoon Lego huisje. Aanschouw mijn kinderlijke en googled technieken :)

Ik had bedacht iemands huis zoveel mogelijk te benaderen in Lego als verjaardsdagkado. Helaas zitten er al wat concessies in het model om het niet te groot te maken (gangen 3 studs breed is expres bijv.) en de keuken en badkamer mist wat apparatuur. Nu vind ik dat niet zo heel erg, want key features die persoonlijk zijn voor de ontvanger zijn nu ook nog zichtbaar in deze schaal (nagenoeg niet te zien in dit model, want veel zal van stickers moeten komen).

Ik weet alleen niet of dit het ook daadwerkelijk gaat worden, want ik moet nog een tweede verdieping, een voor- en achtertuin bouwen en de zijkanten van het huis wat opleuken, terwijl ik nu al op 150 euro zit met deze partlist (+/- 1000 parts atm) op Bricklink in het goedkoopste geval. Dus ben bang dat het 250 euro of meer wordt, wat ik eigenlijk een beetje te geschift vind als verjaardagskado :D

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jump schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:24:
De gelekte namen van de nieuwe Têchnic sets voor 1H sets van 2017:

[...]
Oeh, ben wel heel benieuwd naar die BMW

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
AppieNL schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:51:
In de categorie "out of the comfort zone":
[afbeelding]
Mijn eerste poging sinds ik 8 was of zo bij het bouwen van een gewoon Lego huisje. Aanschouw mijn kinderlijke en googled technieken :)

Ik had bedacht iemands huis zoveel mogelijk te benaderen in Lego als verjaardsdagkado. Helaas zitten er al wat concessies in het model om het niet te groot te maken (gangen 3 studs breed is expres bijv.) en de keuken en badkamer mist wat apparatuur. Nu vind ik dat niet zo heel erg, want key features die persoonlijk zijn voor de ontvanger zijn nu ook nog zichtbaar in deze schaal (nagenoeg niet te zien in dit model, want veel zal van stickers moeten komen).

Ik weet alleen niet of dit het ook daadwerkelijk gaat worden, want ik moet nog een tweede verdieping, een voor- en achtertuin bouwen en de zijkanten van het huis wat opleuken, terwijl ik nu al op 150 euro zit met deze partlist (+/- 1000 parts atm) op Bricklink in het goedkoopste geval. Dus ben bang dat het 250 euro of meer wordt, wat ik eigenlijk een beetje te geschift vind als verjaardagskado :D
Misschien kun je in plaats van het hele huis nabouwen, enkel de woonkamer/keuken bouwt in de stijl van "The Big Bang Theory" set. Dan kan je misschien ook enkele key features bouwen ipv stickeren.

• The Eagle
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En pak een ander kleurtje, wit ofzo. Meer bricks voor handen dus goedkoper :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Burp

• AppieNL
Thanks, maar de 'key features' zijn simpelweg onmogelijk om te bouwen ipv stickers. Of je moet een manier weten om op 2 studs breed een heel woord te bricken. Dus dat maakt niet uit. Aardig wat key features zitten op de eerste en tweede verdieping dus dat is geen optie om die weg te laten.

Andere kleur(en) is nog een optie, maar de buitenmuur wordt niet wit, iets anders dan tan kan wel, maar het moet wel een lichte kleur zijn zoals tan (aangezien het echte huis dat ook heeft).

Enige optie die ik nog zie, is om het geheel kleiner te bouwen, maar dan is het geen minifig schaal meer en krijg ik zelfs problemen met de details op stickers denk ik.

• Pandemic
  • Laatst online: 13-11 21:37
Nou leuke ervaring so far die Sbrick.

Vorige week ontvangen, blijkt een kapot exemplaar te zijn. Helpdesk gemaild en meteen een snelle reactie dat een nieuw exemplaar direct opgestuurd gaat worden en vervolgens even later of ik de kapotte wil retourneren. Natuurlijk wil ik dat, maar ik wil er niet voor betalen, lijkt me logisch. Ze geven aan enkel via paypal te kunnen refunden voor de kosten van het retourneren en dat heb ik dus niet.

Hierop niks meer gehoord; vandaag ook nog maar eens gemaild maar geen reacties meer en nog altijd geen bericht over een nieuw exemplaar.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BenJoep schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:06:
Ook m'n vw beetle maar eens in elkaar geknalt.

Op de foto met zijn broertje en zusje:
[afbeelding]
Ook de kever van het weekend gekocht en zojuist afgemaakt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OwgfgbdSIStGdAMRHFjKtaei/full.jpg

(ja, heb er 'm ook 1:1. Wil er misschien cabrio er van maken :P Verlagen zou ook leuk zijn, maar gaat niet echt zonder dat de wielen aan gaan lopen )

Misschien moet ik de rest van de Lego auto's, die ik van vroeger heb ook maar eens op gaan bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/lego/images/4/4e/10151-1.jpg/revision/latest?cb=20091003170800
Heb deze namelijk ook, en natuurlijk nog meer modellen :)

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 16-08-2016 10:12 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 08:36

icecreamfarmer

en het is

IK heb de arocs in elkaar gezet maar echt soepel werkt het niet. Het aparte is dat 1 draairichting veel soepeler werkt dan de andere :?

Meer mensen last van?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• AppieNL
Paar pagina's terug nog over gehad. Post van mij. Komt er in het kort op neer dat je de pneumatische slangen onder de kraan beter zal moeten plaatsen.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AppieNL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Paar pagina's terug nog over gehad. Post van mij. Komt er in het kort op neer dat je de pneumatische slangen onder de kraan beter zal moeten plaatsen.
Daar heb ik naar gekeken maar de slangen raken niets.
Ook als ik geen gears inzet lijkt de motor links beter te draaien dan rechts.

• AppieNL
Gaat er ook niet om of ze iets raken, gaat erom dat ze bewegingsruimte hebben. Slangetjes hebben nogal de gewoonte om bij het draaien moeilijk te doen met buigen/schuiven, daar ging die post ook over.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-11 13:10
Van mijn vrienden afgelopen zaterdag voor mijn 30e verjaardag de kever gekregen. Prachtig, dat je 30 kan worden en zonder gezeik gewoon lekker Lego krijgt :D.

Kan straks mooi naast de VW bus, Mini en Ferrari. Zelf twijfel ik nog altijd over de Porsche, zijn er hier mensen die hem hebben gekocht en in elkaar hebben gezet? Was het, het bedrag waard (mijn grootste twijfel)?

Strava & Untappd - Do not combine!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Raznov schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:59:
Van mijn vrienden afgelopen zaterdag voor mijn 30e verjaardag de kever gekregen. Prachtig, dat je 30 kan worden en zonder gezeik gewoon lekker Lego krijgt :D.

Kan straks mooi naast de VW bus, Mini en Ferrari. Zelf twijfel ik nog altijd over de Porsche, zijn er hier mensen die hem hebben gekocht en in elkaar hebben gezet? Was het, het bedrag waard (mijn grootste twijfel)?
Ik heb de Porsche wel gekocht, maar nog niet gebouwd. Hopelijk over 2 weken een begin maken :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Raznov schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:59:

Ik heb de Porsche gekocht en gebouwd, ik vond het hele proces van bouwen erg gaaf, moest af en toe wel weer wat slopen, omdat ik scheel gekeken had :p.

Of het het waard is voor jou weet ik niet, ben zelf een Porsche freak, dus voor mij was het een must have en vind ik de auto met al zijn technische dingen het waard.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb even naar de binnenkant zitten kijken, en dat ziet er wel erg tof uit, met versnellingen etc.
De buitenkant, tja, lijkt goed op het origineel, maar dat doet de Ferrari ook, terwijl daar weer meer standaard blokjes in zitten (en dat is wat mij betreft toch wel een pluspunt. Okal kun je het met al dat plaatwerk mooier afgewerkt maken.

Ben zelf dan weer meer van het technische/elektrische, dus dan zou ik eerder voor de shovel of truck gaan. Kun je daarna ook meer mee spelen :Y)

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 07:28
Speedy55 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Ik heb de Porsche gekocht en gebouwd, ik vond het hele proces van bouwen erg gaaf, moest af en toe wel weer wat slopen, omdat ik scheel gekeken had :p.

Of het het waard is voor jou weet ik niet, ben zelf een Porsche freak, dus voor mij was het een must have en vind ik de auto met al zijn technische dingen het waard.
Geen Porsche freak hier en lang getwijfeld om te kopen (toch gedaan) en zeker blij met het eindresultaat. Om voor mij de prijs te rechtvaardigen heb ik hem wel weer gesloopt na wat foto's en begin ik volgend jaar weer eens opnieuw :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HouseQ schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Geen Porsche freak hier en lang getwijfeld om te kopen (toch gedaan) en zeker blij met het eindresultaat. Om voor mij de prijs te rechtvaardigen heb ik hem wel weer gesloopt na wat foto's en begin ik volgend jaar weer eens opnieuw :)
Ohh, als ik ergens een hekel aan heb is het technisch lego uit elkaar halen :( Haha

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Pin0
  • Niet online
Ben wat builds aan het afronden zodat ik weer wat ruimte heb voor wat nieuws. Voor dat nieuws heb ik ook bruine tiles nodig en omdat ik bijna alles had gebruikt in deze scene hier maar eens een foto van gemaakt zodat hij weer uit elkaar kan.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8348/28406479113_341783e74d_z.jpgThe Writer by Pino -, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• almightyarjen

almightyarjen

^^Zoveel detail... Ook die vloer man, geweldig gemaakt! d:)b

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Wow, mooi gedaan man, echt super details. Wat ik ook leuk vind is het uitzicht door die raampjes heen. Ik neem aan dat dat tenminste is wat het moet voorstellen.

• Suli
  • Niet online
De detailles! _/-\o_ En ook de landschap/uitzicht door de ramen. Alleen vind ik het zielig dat de poes niet buiten gelaten wordt :p.

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 16-08-2016 20:52 ]

• Frieda
  • Niet online
Je weet toch hoe het werkt, die poes is juist net binnengelaten... ;)
Heel mooi Pin0, die vloer is inderdaad echt heel mooi gedaan zo!

• almightyarjen

almightyarjen

Oh dat uitzicht was me nog geen eens opgevallen _/-\o_

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Die build is inderdaad erg erg gaaf! :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AppieNL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:44:
Gaat er ook niet om of ze iets raken, gaat erom dat ze bewegingsruimte hebben. Slangetjes hebben nogal de gewoonte om bij het draaien moeilijk te doen met buigen/schuiven, daar ging die post ook over.
Nee mij gaat het erom dat het hele systeem zwaarder draait in de ene richting dan de andere.
Ook als hij niets hoeft te verplaatsen en alle gears in neutraal staan.

• AppieNL
Ofwel je hebt een L-motor met issues. Eruit slopen en testen. Als die echt stuk blijkt, regel je bij Lego zo een nieuwe gratis. Als die het beiden kanten op prima doet, zit de fout ergens in het model.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AppieNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:49:
Ofwel je hebt een L-motor met issues. Eruit slopen en testen. Als die echt stuk blijkt, regel je bij Lego zo een nieuwe gratis. Als die het beiden kanten op prima doet, zit de fout ergens in het model.
Motor getest voordat ik hem er in deed. Hij leek ergens last van te hebben. Het lijkt wel of de kracht overbrenging een richting op zwaarder is. Dat witte tandwiel slipt dan ook weg.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Krijg net de VIP mail over het Disney kasteel. T/m 31 augustus voor VIP members te koop.
Schijntje voor 349,99 euro. :o :+

Grote kans dat het hem niet gaat worden. Het is voor zover ik kan zien het Florida kasteel. En needless to say, die in Parijs komt toch meer over als een Sprookjeskasteel.
Hoorde mijn vrouw al zeggen dat ze liever de losse poppetjes spaart, maar daar is vanuit haar nog geen actie voor ondernomen, simpelweg omdat ze niet mee wil doen aan het gok spelletje. Dat begrijp ik overigens dan weer heel goed. Wellicht eens een keer gaan bricklinken.

[ Voor 64% gewijzigd door Arunia op 17-08-2016 16:44 ]

• AppieNL
icecreamfarmer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Motor getest voordat ik hem er in deed. Hij leek ergens last van te hebben. Het lijkt wel of de kracht overbrenging een richting op zwaarder is. Dat witte tandwiel slipt dan ook weg.
Kan zijn dat de interne downgearing in de motor een kapot tandwieltje heeft of dat er iets scheef zit?
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Philo/PFS-L/pfs-l-2.jpg
Zou gewoon Lego even mailen als je niks wil openmaken, die kunnen je verder helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 17-08-2016 17:45 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AppieNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:42:
[...]

Kan zijn dat de interne downgearing in de motor een kapot tandwieltje heeft of dat er iets scheef zit?
[afbeelding]
Zou gewoon Lego even mailen als je niks wil openmaken, die kunnen je verder helpen.
Sorry ergens moet nergens zijn.
Ik denk dat het aan het model ligt, te veel overbrengingen.

• AppieNL
Tja, dan zit het in het model, teveel overbrengingen heeft alleen de 42009, de Arocs valt reuze mee imo. Gewoon even de aandrijving nalopen.

• mschol
  • Niet online
Pin0 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:40:
Ben wat builds aan het afronden zodat ik weer wat ruimte heb voor wat nieuws. Voor dat nieuws heb ik ook bruine tiles nodig en omdat ik bijna alles had gebruikt in deze scene hier maar eens een foto van gemaakt zodat hij weer uit elkaar kan.
[afbeelding]The Writer by Pino -, on Flickr
hoe heb je dat geel/rode kleedje gemaakt?

• Suli
  • Niet online
Chees slopes in de vloer netjes in elkaar gelegd. De grond is niet plate hoog/diep, maar brick hoog/diep. Dit denk ik dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Suli op 17-08-2016 20:39 ]

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:38:
Chees slopes in de vloer netjes in elkaar gelegd. De grond is niet plate hoog/diep, maar brick hoog/diep. Dit denk ik dan.
dat moet haast wel inderdaad, tenzij ik een bijzonder stukje heb gemist de afgelopen jaren :D

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 23:48
Dag Arjen,

Bankje buiten om te wachten ?
Een bord met de vertrektijden ?
En een bak met strooizout ?

Kijk anders ook eens op een foto van een willekeurig zwitsers stationnetje.
Wat dacht je van iets met skies of een snow scooter ?

Kees
almightyarjen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:37:
Ik ben inmiddels met een nieuw stationnetje bezig. Het gaat een winterplaatje worden dus de sneeuw en andere details moet ik nog toevoegen. Mochten jullie dingetjes verzinnen die er absoluut bij/anders moeten, dan hoor ik dat graag! :Y (ik ben altijd slecht met detaillering)

[afbeelding]

• almightyarjen

almightyarjen

^^Thanks. Ik had inmiddels ook al het een en ander toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eTuEKjs.png

Een bak met strooizout is wel erg leuk idd, die ga ik nog ff toevogen :Y

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

leuk!

Wat dacht je van zo'n ouderwetse kranten-machine?
Afbeeldingslocatie: https://burlingamevoice.typepad.com/.a/6a00e553e178e988340120a56214ac970c-800wi

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Morgen is het zo ver, dan ga ik bij de lego-shop in Gouda de BucketWheel Excavator halen _O_ _O_
Voor 199,99 euro is het een mooie aankoop. Uiteraard koop ik er een paar minifigs bij ter 'versiering' ;). Dat de cabine te klein is, deert mij niet. Desnoods fix ik wel een remote-controller van LEGO die één van de figs vast houdt :p

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Kapoen
AW_Bos schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:01:
Morgen is het zo ver, dan ga ik bij de lego-shop in Gouda de BucketWheel Excavator halen _O_ _O_
Voor 199,99 euro is het een mooie aankoop. Uiteraard koop ik er een paar minifigs bij ter 'versiering' ;). Dat de cabine te klein is, deert mij niet. Desnoods fix ik wel een remote-controller van LEGO die één van de figs vast houdt :p
Fijne set, daar ga je zeker veel plezier van hebben _/-\o_

Welke minifigs ga je er bij kopen? Ik veronderstel die van het (de)construction thema in de City lijn?

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, ik denk dat zulke poppetjes er wel goed bij zullen passen. Blauwe overall, rood helmpje, verschillende gezichtjes... _O_
En misschien nog ergens een paar add-ons zoals mokertjes en schepjes ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 18-08-2016 19:36 ]

• AppieNL
Dit setje kost 8-10 euro en komt met 4 verschillende construction poppetjes en wat attributen. Als je het een leuk idee vindt, setje is van vorig jaar, dus zullen ze ook wel hebben bij die winkel in Gouda. Blauwe overalls zijn blijkbaar niet meer hip (long live '80's minifigs!)

[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 18-08-2016 21:09 ]

• Kapoen
AppieNL schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:07:
Dit setje kost 8-10 euro en komt met 4 verschillende construction poppetjes en wat attributen. Als je het een leuk idee vindt, setje is van vorig jaar, dus zullen ze ook wel hebben bij die winkel in Gouda. Blauwe overalls zijn blijkbaar niet meer hip (long live '80's minifigs!)
Deze per toeval?
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/but011.png
Eén van mijn favoriete minifigs :)

• AppieNL
Nope, dat beschouw ik meer als een overhemd, ik bedoel dit mannetje:
Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/minifigs/trn026.jpg
Maar dan met jouw helmpje. En dat is dan 1 van mijn favo minifgs :)

• Kapoen
Ah die ja :) Die heb ik ook in overvloed liggen. In blauw, zwart en rood als ik me niet vergis.
Ik zou eens een groepsfoto moeten maken van mijn werkvolk, volgens mij veruit de grootste groep in mijn collectie minifigs.

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn treinen work crew :)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1012081_795305017228799_4106759369048455020_n.png?oh=0e624f8b6fe4d7123eed3b86dbf997de&oe=5856A717

• Kapoen
Die Benny smiley doet het hem toch voor mij, die moet ik ook eens aanschaffen :)

• Suli
  • Niet online
Oneerlijke man/vrouw verdeling hoor >:) :P.

Ben zeer benieuwd naar de je treinstation. Wanneer wil je het af hebben? Winter?

[ Voor 10% gewijzigd door Suli op 18-08-2016 23:47 ]

• AW_Bos

AW_Bos

AppieNL schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:50:
Nope, dat beschouw ik meer als een overhemd, ik bedoel dit mannetje:
[afbeelding]
Maar dan met jouw helmpje. En dat is dan 1 van mijn favo minifgs :)
Haha, lol! Dat poppetje was altijd de uitvinder in mijn Lego-dorpje toen ik 13 jaar was ofzo :+
Zat bij een speciaal 'electriciteitsvoorzienings'-wagentje met een schaar-hoogwerker :)
offtopic:
Die echt klote uit te trekken was, moest echt met beleid gebeuren of het platformpje liet los van de 'schaar'

Misschien kies ik wel voor oranje overalls, ook erg hip tegenwoordig en volgens mij door de ARBO wel vereist bij grondwerkzaamheden ;). De keuze is reuze :P

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 18-08-2016 23:48 ]

• mschol
  • Niet online
vraagje: ik kan mij herinneren dat ik ooit een stukje langs heb zien komen over de shield helicarrier dat de standaard niet goed genoeg is voor het model i.v.m. het gewicht.
Elders ben ik ook gewaarschuwd dat *iets* krom kan komen te staan, maar helaas reageert die persoon niet om betere instructies te vragen..
dus als iemand weet wat dit kan zijn hoor ik het graag zodat ik het kan fixen en dan kan die helicarrier op zijn standaard

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

AW_Bos schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Haha, lol! Dat poppetje was altijd de uitvinder in mijn Lego-dorpje toen ik 13 jaar was ofzo :+
Zat bij een speciaal 'electriciteitsvoorzienings'-wagentje met een schaar-hoogwerker :)
6671 :)
http://brickset.com/sets/6671-1/Utility-Repair-Lift

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Oranje is idd tegenwoordig verplicht, dus eigenlijk niet zo gek dat Lego de overstap gemaakt heeft.
(wereldwijd is iedereen oranje)

• la_fusion
  • Laatst online: 15-11 11:30
[...]

offtopic:
Die echt klote uit te trekken was, moest echt met beleid gebeuren of het platformpje liet los van de 'schaar'
Vooral de hekjes lieten snel los inderdaad.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
offtopic:
Idd, zo herkenbaar :+ En dan ook 'tweaken' met extra scharnieren zodat 'ie hoger kon :)

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:26

Megalodon86

Enzyme X

Coole set ja, die had ik zelfs dubbel. Maar weer eens in elkaar zetten :)

• almightyarjen

almightyarjen

Suli schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:46:
[...]
Ben zeer benieuwd naar de je treinstation. Wanneer wil je het af hebben? Winter?
Ja en nee :D Ik maak hem zodanig dat ik een zomer uitvoering kan hebben en een winter uitvoering. Dat je bijvoorbeeld het dak makkelijk kan vervangen voor een dak zonder sneeuw. Ik ga iig een winter village video maken waarin hij te zien is, die wil ik in november gaan uploaden. Daarnaast ben ik ook met een automatiseringsprojectje bezig (treinen die automatisch stoppen/vertrekken) wat geen winter thema is. Dus als die video eerder klaar is krijg je hem dan al te zien :) Maar ja, "Crashtober" komt er ook aan dus die fietst er ook even tussendoor :P

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

[...]
offtopic:
hahaha, toevallig net in elkaar gezet voor de kleine! Ook hier al veel bedrijfsongevallen, zo ook weer bijna op de foto ;-)

Ander nieuws; Lego Deathstar heruitgave, eerste foto's zijn gelekt. Zoek de verschillen met de originele 10188!

Foto 1
Foto 2

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nu maar eens op tijd erbij zijn dat ik hem ook heb zonder de dubbele hoofdprijs te moeten betalen.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Mad-Matt schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:32:
nu maar eens op tijd erbij zijn dat ik hem ook heb zonder de dubbele hoofdprijs te moeten betalen.
Voor 500 eurootjes ben je sowieso al aardig aan de beurt... Echt vreemde situatie; hij is net een jaar van de planken en nu doen ze al een heruitgave. Je kan de oude soms nog in doos vinden voor dezelfde prijs of zelfs minder...maar goed, het is 8 jaar lang een bestseller geweest, dus helemaal onlogisch is het ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door quelake op 19-08-2016 11:06 ]

• Kapoen
Als ik mij niet vergis draait de nieuwe Star Wars film ook rond de death star, dus het is logisch dat Lego er een nieuwe set van maakt.

• AW_Bos

AW_Bos

Kolere.... wat een big-size doos is de Bucketwheel Excavator en wat een gewicht :D :D :D

Even kijken hoe ik dit op de fiets ga dragen :p

Anyway, heb in Gouda vijf minifigures samengesteld in oranje overalls ;)

[ Voor 51% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2016 12:51 ]

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Mad-Matt schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:32:
ik heb hem staan maar is toch 1 van de sets die zonde van mijn geld is. 95% grijs, veel zelfde stukjes, dat ding doet me ook helemaal nix verder. haal meer fun uit de modulars en bv de technic porsche en excavator en de autos van creator

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quorumz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

ik heb hem staan maar is toch 1 van de sets die zonde van mijn geld is. 95% grijs, veel zelfde stukjes, dat ding doet me ook helemaal nix verder. haal meer fun uit de modulars en bv de technic porsche en excavator en de autos van creator
Ik zoek leuke opvulling voor m'n Lego-kast en ben een grote SW fan. Zou dolgraag de 10212 Imperial Shuttle willen hebben, maar die is zo f*cking duur.

Ik wacht eerst nog even de prijs af. (vind de scenes in de Deathstar leuk weergegeven)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

w00Dy

Make soap, not war

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IMsMXQa.jpg

Kever besteld en hij staat ondertussen in elkaar.

Leuk dat hij in het model ook breder wordt aan de B-stijl, middelste koker komt ook goed uit. Als Volkswagen liefhebber een leuk ding :)

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X7tQFNZ3oqoJ4B6Zi3TZzdMx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e2L7u1KGvK2wGp6hLo1OHMZP/thumb.jpg
Zo, de buit is binnen. :D

Vanmiddag dus opgehaald bij PlayToday in Gouda. Een echte geweldige sfeervolle winkel welke echt alleen maar vol met Lego staat :). Bij de kassa heb ik nog samen met de medewerker 5 bijpassende minifigs in elkaar gezet, uit een bakje die hij onder de kassa vandaan haalde. De graai-en-grabbel bakken die in de winkel stonden waren niet toereikend voor de juiste personages.;)

Wat een hel om deze doos op de fiets mee te nemen van station Woerden naar Zegveld, een afstand van ongeveer 6 kilometer. :D :D
Helaas staat de auto bij de garage, anders had ik hem wel daarmee opgehaald.

Anyway, ik ben thuis, en ga zo de inhoud bekijken. Eerst even bijkomen :P

[ Voor 87% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2016 14:39 ]

• almightyarjen

almightyarjen

AW_Bos schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:30:
[afbeelding]

[afbeelding]

Vanmiddag dus opgehaald bij PlayToday in Gouda. Een echte geweldige sfeervolle winkel welke echt alleen maar vol met Lego staat :). Bij de kassa heb ik nog samen met de medewerker 5 bijpassende minifigs in elkaar gezet, uit een bakje die hij onder de kassa vandaan haalde. De graai-en-grabbel bakken die in de winkel stonden waren niet toereikend voor de juiste personages.;)

Wat een hel om deze doos op de fiets mee te nemen van station Woerden naar Zegveld, een afstand van ongeveer 6 kilometer. :D :D

Nog veel rare blikken gehad van mensen die je met die doos zagen zwoegen? :D

• AW_Bos

AW_Bos

Dat zeker, een iemand die zei dat hij hem liever had willen bezorgen. Maar ja, dan had me dat weer extra gekost, en volgens mij is dat veel duurder dan €6,75. Nou ja, ik heb een kans gehad dat de auto weer terug was geweest en dat mijn vader de doos kon ophalen vanaf station Woerden, maar helaas.

Verder wel een beetje naaiend dat de Woerdense Vakantie Week zo nodig een hele toegangsweg naar buiten het centrum moet afsluiten, en ik dus nog een stukje heb moeten omrijden ermee :( :(. Maar ik had het er voor over >:) >:)

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2016 15:05 ]

• AppieNL
mschol schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 00:05:
vraagje: ik kan mij herinneren dat ik ooit een stukje langs heb zien komen over de shield helicarrier dat de standaard niet goed genoeg is voor het model i.v.m. het gewicht.
Elders ben ik ook gewaarschuwd dat *iets* krom kan komen te staan, maar helaas reageert die persoon niet om betere instructies te vragen..
dus als iemand weet wat dit kan zijn hoor ik het graag zodat ik het kan fixen en dan kan die helicarrier op zijn standaard
Hmm, daar zeg je wat, zal zo eens kijken, hij staat nu toch al een maandje of 2 op de standaard. De constructie onderin het schip is op zich wel degelijk vind ik, dus ik verwacht niet echt dat er iets is doorgebogen of dat er kans bestaat dat het gebeurd, maar zal hem zo wel even nalopen.

• la_fusion
  • Laatst online: 15-11 11:30
AW_Bos schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:30:
[afbeelding]

[afbeelding]

Succes met bouwen! Heeft mij de nodige uurtjes geduurd en aangezien het mijn eerste build was met de 'nieuwe' technic(studless) een hele openbaring!

Ik ben benieuwd hoe 'soepel' hij bij jou draait.

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb zelf al de Arocs truck opgebouwd, en die werkt prima :)
Belangrijkste is dat je zelf goed geconcentreerd aan de slag moet zijn, en alles even dubbelcheckt. Kost wat extra tijd maar dan haal je wel alle foutjes eruit.

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

Hmm, daar zeg je wat, zal zo eens kijken, hij staat nu toch al een maandje of 2 op de standaard. De constructie onderin het schip is op zich wel degelijk vind ik, dus ik verwacht niet echt dat er iets is doorgebogen of dat er kans bestaat dat het gebeurd, maar zal hem zo wel even nalopen.
thanks, dit is de betreffende post:
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:32 schreef Cornelis83 het volgende:
Maar dat is nog niet alles hoor, hij wordt voor en achter nog wel groter. Denk dat de carrier nog zo'n 20/30% langer wordt.

Overigens een tip voor het voet waar die carrier op staat. Door het gewicht buigt de balkjes door (bij mij zijn ze nu ook krom). Ik heb er nu een 1 hoge noppenplaatje eronder gedaan maar helaas te laat. Ik zou dit als ik jou was ook nog even doen. Volgens mij is dit een design fout, maar dat weet ik niet zeker.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 19:37
Gister m'n neefje te logeren. Natuurlijk meteen 'even' spelen met mijn 'oude' lego ;) toen hij er achter kwam dat ik ook een trein had (die kon rijden!!!!) moest die natuurlijk in elkaar. Ik heb snel de wagons even in elkaar gezet, hij was druk bezig de container overslag te maken (zoals je ziet een beetje afgeraffeld, maar hij kon niet wachten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69jtMsOBWko0YlaIOUc8CRRG/thumb.png
Trots als een beer met zeven lullen. O+

Toen heb ik hem geintroduceerd in de wereld van Youtube en het kanaal van Arjen. Hij kon z'n ogen niet geloven, prachtig. Zijn vader vroeg of ik dit niet meer wilde doen, hij praat de hele dag over niks anders :D Over 2 weken is hij jarig, dus maar even kijken naar een leuke treinset.

Verwijderd

haha, komt mij erg bekend voor. de combi lego en treinen is ook door mij naar mijn neefje overgeslagen.
en ik zal maar ff wachten met het introduceren van you tube en almighty als ik je zo hoor, ventje in december jarig. trein staat klaar, maar de rest....................... 8)7 :)

• Kapoen
Jammer dat net nu de 66493 City Train Value Pack niet meer verkrijgbaar lijkt. Moest je deze nog kunnen vinden voor 160 euro of minder dan heb je een fantastisch cadeau denk ik zo :)

De blauwe cargo trein an sich is wel nog verkrijgbaar.

Verwijderd

deze staat dus klaar, met een prijs van 159,-- onder het door jou genoemde prijs :)
maar ach, neefje (petekind) is wel een ander verhaal dan neefje :P

• mschol
  • Niet online
ik heb hier ook een zooi treinen (8 in totaal, waar van 2 dubbele) maar geen ruimte om ze te laten rijden ofzo, dat vind ik wel een beetje jammer, mede daarom ben ik maar gestopt met treinen kopen..

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
mschol schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:41:
ik heb hier ook een zooi treinen (8 in totaal, waar van 2 dubbele) maar geen ruimte om ze te laten rijden ofzo, dat vind ik wel een beetje jammer, mede daarom ben ik maar gestopt met treinen kopen..
Staan ze te koop? >:)

• mschol
  • Niet online
:D nope, ik hoop ooit gewoon genoeg ruimte te hebben om ze te laten rijden, nu staan ze uitgestald.... :P

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Donderdag was ik in Keulen voor de Gamescom en toen ook maar langs de Lego winkel gegaan. Je kreeg immers toch gratis toegang tot het OV en het was super dichtbij.

Daar de Kever gescoord :D. Scheelt toch weer 15 euro met hier in Nederland :).

Nog getwijfeld over de Porsche maar toch maar laten staan. Hij komt nog wel ooit, maar heb laatst ook al de Arocs gekocht, dus kan niet bezig blijven he :P.

• AppieNL
mschol schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:57:
[...]

thanks, dit is de betreffende post:

[...]
Sorry werd dus vandaag, ik krijg de indruk dat hij over de 16L technic bricks in de voet praat (vooral in combinatie met het kunnen fixen met plates). De mijne heeft nu 2 maanden op een voet gestaan die was aangepast, maar ook op dat vlak geen ondersteuning heeft bij de voet en eigenlijk veel meer het gewicht plaatste direct onder de 2 studs van de balken die in het schip verdwijnen. Ik zie zowel in het model als in de voet geen vervorming. De balken in het schip van de voet zou ik best knap vinden als die vervormen aangezien de schiponderdelen het gewicht mooi verdelen over de hele balk.

De constructie van het schip zal denk ik ook niet echt dat het krom trekken, het is old school Technic brick bouwen, dat is chassis technisch praktisch onverwoestbaar, combinatie van pins, technic bricks en plates die in elkaar hangen en aan elke kant trekken, maakt het erg lastig. De voet verdeelt het gewicht ook over zo'n 6-7 noppen per poot, dus dat zou ook niet echt krom moeten trekken, maar een plate eronder kan zeker geen kwaad. Dus die zal ik er ook maar even onder doen. Voor de zekerheid heb ik trouwens onder de balken van de voet (die in het schip verdwijnen) nog een 1x2L plate + 1x2L technic brick + pin gedaan per pootje. Ook dat zal niet snel krom trekken, maar dat het 3L asje er alleen voor staat, kon niet in mijn old school stijl van bouwen ;)

De voet had ik aangepast trouwens, omdat dit plaatje beweerde dat die 29cm is zonder voet. Echter is die 29cm inclusief de voet ipv zonder de voet zoals dit plaatje beweert. Aangezien er geen model van 8cm+29cm model in m'n kast pastte, had ik bij voorbaat de voet al 3cm verlaagd.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 20-08-2016 15:07 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)