la_fusion schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:34:
Over de 42055 BWE...
Gigantisch veel stukjes natuurlijk en ben pas halverwege maar het begint wel echt al grote vormen aan te nemen. Wel heel erg anders dan de laatste build van mij (Lego Supercar 8880). Je kunt wel echt het verschil in tijd zijn, alleen al in de verschillende pegs die er gebruikt zijn maar ook alle andere stukjes. Soms wel een beetje een knex idee..
Wat ook niet helpt is dat Lego lekker verder gaat met de "colour vomit". Nu asjes van even lengtes rood lijken te worden en oneven geel. Knex heeft voor elk soort stukje 1 kleur geloof ik, Lego is hard op weg hetzelfde te doen voor Technic
Ja, ik mis de dagen dat m'n pinnetjes gewoon zwart of grijs waren en dat ook nog wat betekende (zwart=frictie, grijs=geen frictie) en de asjes zwart. Of een chassis lichtgrijs ipv ook bij liftarms een colour vomit te hebben van LBG, DBG, zwart en/of rood.
Deze oude kijk zal ook wel de reden zijn dat ik binnenwerkjes van MOCs nog steeds grijs bouw.
Inmiddels Sheepo's Jeep Wrangler Rubicon al aardig af, moet alleen nog de body er op zetten. Het is weer een leuk staaltje Sheepo techniek, maar zit toch een gedeelte in de gearbox waarbij ik bij het in elkaar zetten al m'n twijfels over had: 4x een 8T gear op elkaar die bij reverse en versnelling 2 en 4 gebruikt worden. Reverse en de 2 gaan wel goed, maar in de 4 gaat er zoveel energie verloren in dat stuk dat het model nauwelijks vooruitkomt in z'n 4 terwijl die knalt in z'n 1, 3 en 5 (dus alles draait soepel). Ik heb zelfs een paar keer de 2 XL motors er op kunnen laten vastlopen dat allerlei thermal protectors in werking traden. Het is op zich wel te fixen door gewoon die 4 8T gears te vervangen door 2x een 24T gear te plaatsen elders, maar ja dan moet dat hele ding weer uit elkaar

Het hele ding is wel modular, maar ja, die 4 8T gears zitten natuurlijk midden in de gearbox. Dus ben nog aan het twijfelen of ik het wel wil fixen of gewoon nooit in de 4 rij
[
Voor 31% gewijzigd door
AppieNL op 31-07-2016 17:03
]