Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.010 views

Onderwerpen

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11 16:38
RZor schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:20:
Ik ben tijdens het opruimen mijn bak met lego weer tegen gekomen, hier zit ook best wat technisch lego in.
Ben nu vooral opzoek naar de bouwtekeningen, set is ongeveer 25 jaar oud, en was iets van een vrachtwagen. Maar geen idee meer wat.

Welke site heeft veel bouwtekeningen beschikbaar?
http://lego.brickinstructions.com/

kan je zoeken op jaar van uitgave. Zo heb ik er een hoop terug gevonden.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:45
la_fusion schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:34:
Over de 42055 BWE... _o_

Gigantisch veel stukjes natuurlijk en ben pas halverwege maar het begint wel echt al grote vormen aan te nemen. Wel heel erg anders dan de laatste build van mij (Lego Supercar 8880). Je kunt wel echt het verschil in tijd zijn, alleen al in de verschillende pegs die er gebruikt zijn maar ook alle andere stukjes. Soms wel een beetje een knex idee..
Wat ook niet helpt is dat Lego lekker verder gaat met de "colour vomit". Nu asjes van even lengtes rood lijken te worden en oneven geel. Knex heeft voor elk soort stukje 1 kleur geloof ik, Lego is hard op weg hetzelfde te doen voor Technic :/

Ja, ik mis de dagen dat m'n pinnetjes gewoon zwart of grijs waren en dat ook nog wat betekende (zwart=frictie, grijs=geen frictie) en de asjes zwart. Of een chassis lichtgrijs ipv ook bij liftarms een colour vomit te hebben van LBG, DBG, zwart en/of rood.

Deze oude kijk zal ook wel de reden zijn dat ik binnenwerkjes van MOCs nog steeds grijs bouw.

Inmiddels Sheepo's Jeep Wrangler Rubicon al aardig af, moet alleen nog de body er op zetten. Het is weer een leuk staaltje Sheepo techniek, maar zit toch een gedeelte in de gearbox waarbij ik bij het in elkaar zetten al m'n twijfels over had: 4x een 8T gear op elkaar die bij reverse en versnelling 2 en 4 gebruikt worden. Reverse en de 2 gaan wel goed, maar in de 4 gaat er zoveel energie verloren in dat stuk dat het model nauwelijks vooruitkomt in z'n 4 terwijl die knalt in z'n 1, 3 en 5 (dus alles draait soepel). Ik heb zelfs een paar keer de 2 XL motors er op kunnen laten vastlopen dat allerlei thermal protectors in werking traden. Het is op zich wel te fixen door gewoon die 4 8T gears te vervangen door 2x een 24T gear te plaatsen elders, maar ja dan moet dat hele ding weer uit elkaar :D Het hele ding is wel modular, maar ja, die 4 8T gears zitten natuurlijk midden in de gearbox. Dus ben nog aan het twijfelen of ik het wel wil fixen of gewoon nooit in de 4 rij :P

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 31-07-2016 17:03 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Wat ook niet helpt is dat Lego lekker verder gaat met de "colour vomit". Nu asjes van even lengtes rood lijken te worden en oneven geel. Knex heeft voor elk soort stukje 1 kleur geloof ik, Lego is hard op weg hetzelfde te doen voor Technic :/

Ja, ik mis de dagen dat m'n pinnetjes gewoon zwart of grijs waren en dat ook nog wat betekende (zwart=frictie, grijs=geen frictie) en de asjes zwart. Of een chassis lichtgrijs ipv ook bij liftarms een colour vomit te hebben van LBG, DBG, zwart en/of rood.

Deze oude kijk zal ook wel de reden zijn dat ik binnenwerkjes van MOCs nog steeds grijs bouw.

Inmiddels Sheepo's Jeep Wrangler Rubicon al aardig af, moet alleen nog de body er op zetten. Het is weer een leuk staaltje Sheepo techniek, maar zit toch een gedeelte in de gearbox waarbij ik bij het in elkaar zetten al m'n twijfels over had: 4x een 8T gear op elkaar die bij reverse en versnelling 2 en 4 gebruikt worden. Reverse en de 2 gaan wel goed, maar in de 4 gaat er zoveel energie verloren in dat stuk dat het model nauwelijks vooruitkomt in z'n 4 terwijl die knalt in z'n 1, 3 en 5 (dus alles draait soepel). Ik heb zelfs een paar keer de 2 XL motors er op kunnen laten vastlopen dat allerlei thermal protectors in werking traden. Het is op zich wel te fixen door gewoon die 4 8T gears te vervangen door 2x een 24T gear te plaatsen elders, maar ja dan moet dat hele ding weer uit elkaar :D Het hele ding is wel modular, maar ja, die 4 8T gears zitten natuurlijk midden in de gearbox. Dus ben nog aan het twijfelen of ik het wel wil fixen of gewoon nooit in de 4 rij :P
Ja eens over de colour vomit, je ziet het ook bij city sets steeds meer. En wat betreft de versnelling: in een normale auto kan je de 4 ook overslaan :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 11:30
Goed, inmiddels toe aan de laatste zakken voor de BWE en natuurlijk even getest op de werking van de controls.. helaas.. op het moment dat ik de middelste controller naar beneden plaats blijft het eea steeds hakkelijk. Iemand die de BWE ook al op heeft gebouwd en hier ook tegenaan gelopen is? Het eea lijkt verder wel oke in elkaar te zitten maar het draait dus niet lekker ;)

Verder onderzoek heeft uitgewezen dat het waarschijnlijk te maken heeft met de aandrijving van het BW en de bovenste afvoerband. De overige zaken zijn relatief eenvoudig los te koppelen.. voor de rest moet er toch meer open gemaakt worden helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door la_fusion op 31-07-2016 21:31 ]

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Hmm, stap 376 in de bouw van de Volvo. Ik heb een zwarte hoek 3*5 nodig. Ik heb enkel twee DBG stukjes over. De fout zit in stap 10 en 13 :D

Ik denk dat ik de boel even ga laten liggen tot morgen.

Edit: gelukkig is de kraan zeer simpel opgebouwd. De vier rode connectoren loshalen en de twee delen komen mooi van elkaar. En dan zaten de stukjes nog goed bereikbaar ook, met een minimum aan demontage :)

[ Voor 34% gewijzigd door Jump op 01-08-2016 00:30 ]

internix.be

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Voor de liefhebbers: Vanavond zijn er op RTL Z twee documentaires over Lego:

Z Doc: Backstage Bij LEGO Tijdens De Feestdagen • 20:31 - 21:29
Z Doc: De Unieke Wereld Van LEGO • 21:29 - 22:27

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Thnx vanavond ff kijken

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb gister pas de BWE besteld... ik dacht dat hij er pas vandaag zou zijn. Bij een winkel werd ie pas 24-8 geleverd. En bij de goedkopere winkels was het enorm lastig te zien wanneer hij dan bezorgd zou worden. Uiteindelijk ga je daar bij bol.com niet 54 euro meer voor betalen. Hopelijk komt ie morgen...

• Jump
Inderdaad, sommige winkels namen al een maand pre-orders aan met combinatiekortingen van 15% als je alle drie de sets nam. Met als gevolg dat je dan toch moet wachten tot eind augustus omdat ze maar x aantal dozen per keer binnen krijgen.
En op andere sites stond er geen pre-order, maar enkel een datum. Ik heb hen gewoon een mail gestuurd en ze hadden ze op zij gezet.
En bol vraagt uiteraard meer, omdat het via een externe partij gaat. Jammer voor de mensen die hem daar bestellen. Met twee minuten zoeken kan je hem stukken goedkoper vinden.

internix.be

• la_fusion
Jump schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:20:
Inderdaad, sommige winkels namen al een maand pre-orders aan met combinatiekortingen van 15% als je alle drie de sets nam. Met als gevolg dat je dan toch moet wachten tot eind augustus omdat ze maar x aantal dozen per keer binnen krijgen.
En op andere sites stond er geen pre-order, maar enkel een datum. Ik heb hen gewoon een mail gestuurd en ze hadden ze op zij gezet.
En bol vraagt uiteraard meer, omdat het via een externe partij gaat. Jammer voor de mensen die hem daar bestellen. Met twee minuten zoeken kan je hem stukken goedkoper vinden.
Ja daar verbaasde ik mij zelf wel over, volgens mij bij Lego zelf 230, andere winkels voor 199 en ook nog eerder binnen! Wel jammer dat het allemaal zo slecht loopt, ik heb het idee dat de motor het allemaal niet aankan. Des te minder namelijk dat er aan gekoppeld is, des te beter blijft hij draaien.

• Jump
la_fusion schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Ja daar verbaasde ik mij zelf wel over, volgens mij bij Lego zelf 230, andere winkels voor 199 en ook nog eerder binnen! Wel jammer dat het allemaal zo slecht loopt, ik heb het idee dat de motor het allemaal niet aankan. Des te minder namelijk dat er aan gekoppeld is, des te beter blijft hij draaien.
De BWE moet ik nog maken. Die gaat ook niet lukken op een avond :D

Wel al deze gezien:

internix.be

• AppieNL
la_fusion schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Ik heb het model zelf nog niet gekocht, maar:

XL is niet bepaald het type motor dat iets niet "aankan". Als iets niet goed loopt, is eerder een stuk dat niet genoeg speling heeft dan dat het aan de XL ligt. De XL kan namelijk gewoon assen verdraaien zonder downgearing of je triggered de thermal protection in de motor, omdat die in alle ijverheid het wel probeert (zoals ik had in Sheepo's Rubicon). Dus als je echt overtuigd bent dat alles genoeg speling heeft, moet je de downgearing er maar eens uithalen bij de XL motor in het model en kijken wat die verbuigt. In Sariel's video review zag ik ook niks raars qua besturing en dat is NB dezelfde persoon met de slechts lopende Porsche gearbox in een review.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 01-08-2016 15:39 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-11 20:59
Ik heb gisteren de Ecto-1 van de Ghostbusters in elkaar gezet (de eerste). Ook een erg leuke build! Ik was er ook best weer wat tijd mee kwijt. :)

LEGO 21108 - Ghostbusters Ecto-1

Ik zit te twijfelen om ook de Ecto-1 en Ecto-2 set, van de nieuwe film, aan te schaffen. Maar ik denk dat die erg op elkaar lijken. Die nieuwe Ecto-1 heeft wel deurtjes die open kunnen en dat mis ik een beetje bij de eerste Ecto-1. De nieuwe Ecto-1 heeft echter weer een op stickers waar ik echt een hekel aan heb. Waarom printen ze niet alles bij LEGO?

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kosten, stickers zijn veel goedkoper.

Is de Big Bang set de moeite waard?
heb ca. 100 euro over om aan wat Lego uit te geven. (moet leuk staan op de plank)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Mad-Matt schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:29:

heb ca. 100 euro over om aan wat Lego uit te geven. (moet leuk staan op de plank)
Ben je fan van de serie? 'T is subjectief natuurlijk, maar ik vind Wall-E een leukere display set.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:52:
[...]

Ben je fan van de serie? 'T is subjectief natuurlijk, maar ik vind Wall-E een leukere display set.
helemaal niet bij stil gestaan, goede optie ook!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56

Ik vind het weinig waar voor je geld. Bovendien vind ik de kapsels van de karakters helemaal niet zo goed lijkend. Ik was eerst zeker van plan hem te kopen, totdat ik de uiteindelijke set zag.

• la_fusion
Ik heb hem wel staan! Ik vind 'm erg leuk!

Wat betreft de BWE.. ik vermoed dat het niet soepel draaien hem in het rad zit. Het rad kan wat flexen tot een eivorm waardoor het mogelijk wat hakkelig lijkt te gaan. Ik wacht even wat andere ervaringen af.. inmiddels alles los van elkaar getest en alleen het rad lijkt niet helemaal soepel te gaan.

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 06-11 12:58
Momenteel is er een Lego docu op rtlz.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• AppieNL
Ja, ben afgehaakt toen ze in Lego begonnen te zagen (rond 9 uur), ben niet zo'n purist fanaat, maar dat ging me toch even te ver.

Ondertussen nog een Bricklink order voor de Rubicon, want ik had geen 13L liftarms in het blauw (voor het laatst ergens in 2008 gebruikt of zo) en was even vergeten dat het model een reserve wiel heeft (valt ook niet op of zo). Dus gelijk nog maar een setje van 4 erbij gedaan van de F1 wagen bandjes :P

Ik hoorde wat klachten over de wanted list van Bricklink sinds de update naar de nieuwe site, maar ik vind hem nu best fijn werken. Wellicht heeft het nog wat updates gehad, maar op de oude site zat ik altijd zo te kloten welke shop wat voor lots had, nu druk je op een knopje en krijg je het lijstje uit die shop en kan het gelijk in je mandje donderen. Heerlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door AppieNL op 01-08-2016 22:29 ]

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:24:
Ik hoorde wat klachten over de wanted list van Bricklink sinds de update naar de nieuwe site, maar ik vind hem nu best fijn werken. Wellicht heeft het nog wat updates gehad, maar op de oude site zat ik altijd zo te kloten welke shop wat voor lots had, nu druk je op een knopje en krijg je het lijstje uit die shop en kan het gelijk in je mandje donderen. Heerlijk.
Eens. Het enige wat ik tegen kwam was "average lot value", volgens mij is dat nieuw. Dan kan een seller instellen wat de minimale gemiddelde waarde per lot moet zijn. Ik had bij een Pool voor frickin' 50 Euro in de cart zitten, wordt het niet geaccepteerd vanwege die reden, heel raar 8)7

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
almightyarjen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Eens. Het enige wat ik tegen kwam was "average lot value", volgens mij is dat nieuw. Dan kan een seller instellen wat de minimale gemiddelde waarde per lot moet zijn. Ik had bij een Pool voor frickin' 50 Euro in de cart zitten, wordt het niet geaccepteerd vanwege die reden, heel raar 8)7
Of je hebt €15 aan kleine onderdeeltjes die je wilt bestellen en krijgt een quote á €50 vanwege shipping en bijkomende kosten vanwege die lot value... ;w

Wel altijd minder vervelend dan een minimum van 5 pieces te moeten kopen terwijl de seller er maar 4 heeft... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ample Energy op 01-08-2016 23:38 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Wees blij. Ik ga er vanuit dat we over dezelfde poolse hebben.
Heb daar besteld en ze heeft alleen mijn 1ste batch opgestuurd omdat ze haast had en snel weg moest (aantal uren nadat ik mijn 2de batch bestelling geplaatst had, heeft ze zelf een item removal request ingediend en die heb ik geaccepteerd). Dit kreeg ik te horen 4 dagen nadat ze het op had gestuurd en ik al meerdere bestellingen erna bij andere shops geplaatst had (die ook een aantal onderdelen uit de 2de batch hadden). En hele discussie in slecht engels toen ik vroeg hoe ze het op zou lossen, want er zat een paar rares die ik echt nodig had/heb tussen. Ze heeft uiteindelijk haar excuses aangeboden, maar niks opgelost. Kreeg wel mijn geld terug voor de 2de batch.

[ Voor 8% gewijzigd door Suli op 02-08-2016 00:32 ]

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Vorige week was ik in Denemarken en natuurlijk ook een dag naar LEGOLAND gegaan :D. Geweldige dag gehad, vooral in mini city natuurlijk.

Bij de store daar gekeken naar leuke sets maar alles was daar duurder dan online (ik denk door de DKK koers).
Omdat ik het toch niet kon laten maar vanuit Denemarken online een set gekocht, namelijk de Technic Arocs.

Wat een ge-wel-di-ge set :D. Ben nu drie avonden aan het bouwen (niet "fulltime" de hele avond) en heb net de kraan erop gezet. Jeetje, wat een build :O.

Over drie weken ben ik in Keulen en ben van plan dan even langs de LEGO winkel daar te gaan om de Beetle te scoren. Scheelt me toch te veel om die online te halen hier in Nederland...

En de Porsche begint ook te kriebelen maar die is toch wel prijzig :P.

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

De vernederlandsing van de set-namen is echt vreselijk. Ik las ergens iets over de Emmerwiel graafmachine, blijkt dus de BWE te zijn |:( Dan vraag ik me af, waarom, het klinkt voor geen meter.

@ Arjen; ik zag dat Jang ook bezig is met een OV-terminal, ik kon het niet laten in een comment naar jouw creatie te verwijzen.

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach.. een emmerwiel graafmachine is een mooiere naam dan een graafwielbagger.

• almightyarjen

almightyarjen

Guardian1980 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:59:
@ Arjen; ik zag dat Jang ook bezig is met een OV-terminal, ik kon het niet laten in een comment naar jouw creatie te verwijzen.
Haha, thanks. Als er een link in je reactie staat zal hij hem echter eerst moeten goedkeuren :) Ik had hem een tijdje geleden al een voorstel gedaan voor een samenwerkingsprojectje, een zwaargewicht als hij kan mijn YT kanaal een enorme boost geven, maar hij heeft er niet op gereageerd :|

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:37
Pff die Porsche is nog altijd niet te vinden in winkels. En de Claas en Volvo zijn zwaar overpriced.

Iemand nog tips? Kan ik ze niet ergens alle 3 kopen als combo?

• Jump
Pandemic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:02:
Pff die Porsche is nog altijd niet te vinden in winkels. En de Claas en Volvo zijn zwaar overpriced.

Ik heb ze alle drie gekocht op playtoday.nl, opgehaald in Gouda. Ik zie nu wel dat de BWE ook uitverkocht is en ergens in augustus terug binnenkomt. Op de andere twee sets samen kan je er wel 30 euro besparen.

internix.be

• AppieNL

Porsche was 29 juli voor 255 euro te vinden op Amazon.de. Voor de andere twee had je van het weekend je slag kunnen slaan bij Toys'r'us met 15% korting (Volvo 76 euro, de Claas voor 127 euro, BWE 195 euro). Kortom kijk eens in dat andere topic dat bij dit topic gelinked staat als je een reply post ;)

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik meende dat hij vanaf september bij Superspeelgoed in Enschede komt.Geen idee wat de prijs gaat worden. De Volvo en de Claas heeft hij in de webshop al wel staan.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 19:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Via ToysRUs Wall-E ontvangen (met 15% korting)...wat een leuke build en bijzonder leuk display model. Erg happy.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
Vandaag voor mn oudste dochter de 42050 dragster gekocht, compleet met de power functions uitbreiding.

Blij dat die smurf om technisch Lego vroeg voor d'r verjaardag.

Edit: 80€ voor die samen, wat een prijsverschil tussen Amazon.de en Bart Smit.

[ Voor 19% gewijzigd door SkiFan op 03-08-2016 21:12 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:26

Megalodon86

Enzyme X

Ik vind die Porsche juist erg duur, zeker als je hem vergelijkt met die bucketwheel excavator.

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Megalodon86 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Ik vind die Porsche juist erg duur, zeker als je hem vergelijkt met die bucketwheel excavator.
je betaald ook een gedeelte voor het boek en de doos en vooral het merk (heb keer breakdown gelezen van de prijs)

• Jump
Blokje te kort in mijn BWE ;( Asje van 4 met platte kop. Er zijn er drie nodig in stap 380, maar vind er maar twee. Ik kip de zakjes altijd in in bakjes, en kijk altijd twee keer na als er niks naast is. Gelukkig de zakjes nog niet weggegooid. Eerst daar eens kijken, en anders stukje bestellen en wachten tot volgende week...

internix.be

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jump schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:57:
Blokje te kort in mijn BWE ;( Asje van 4 met platte kop. Er zijn er drie nodig in stap 380, maar vind er maar twee. Ik kip de zakjes altijd in in bakjes, en kijk altijd twee keer na als er niks naast is. Gelukkig de zakjes nog niet weggegooid. Eerst daar eens kijken, en anders stukje bestellen en wachten tot volgende week...
Apart. Vroeger altijd veel lego gehad, en ondanks dat ik soms toch echt dacht dat ik iets miste of kwijt was bleek het altijd compleet. Soms ben je gewoon 10 min aan het zoeken en kan je het echt niet vinden, kijk je er gewoon overheen :D

• Jump
Viper® schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:02:
[...]

Apart. Vroeger altijd veel lego gehad, en ondanks dat ik soms toch echt dacht dat ik iets miste of kwijt was bleek het altijd compleet. Soms ben je gewoon 10 min aan het zoeken en kan je het echt niet vinden, kijk je er gewoon overheen :D
Vuilbak nagekeken in de zakjes: niks
Op en onder mijn bureau: niks (behalve stof :P)
Alle doosjes nog eens nagekeken: niks
Doosjes opruimen: niks
Zakje met de tracks zien liggen: toch eens nakijken...

Zat daar tussen 8)7 sI het zelfde als die donkergrijze trackstukken, en had die apart gelegd. Bij het sorteren goed opgelet, maar blijkbaar niet goed genoeg.

Alle doosjes terug openzetten en verder bouwen dan maar :) Deel 6 afwerken vandaag, 7 en 8 zijn dan voor dit weekend.

Crisis averted!

internix.be

• Viper®
  • Niet online
Hate to say it, but I told you :+

Volgens mij is de quality control bij lego best aardig.
nu lekker verder bouwen 8)

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Viper® schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:02:
[...]

Apart. Vroeger altijd veel lego gehad, en ondanks dat ik soms toch echt dacht dat ik iets miste of kwijt was bleek het altijd compleet.
Precies, in de '80 en '90 toen ik veel LEGO kocht was het altijd helemaal compleet, er miste echt nooit wat. Nu heb ik het dit jaar twee keer gehad bij een modular dat er een bepaald steentje miste. Gelukkig doen ze niet moeilijk bij LEGO en krijg je het zo nagestuurd, maar toch...

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Heb inderdaad vaak zat gehad dat ik dacht een steentje te missen, maar achteraf bleek dat ik met mijn neus had gekeken :P.

Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst een beroep gedaan op de missendesteentjesservice toen ik een stukje miste van de Brick Bank. Met een week, netjes in een overdreven grote bubbeltjesenvelop in de brievenbus en ik helemaal gelukkig.

Steentje in kwestie was een 1x2 plate, doorzichtig, uit het raam op de benedenverdieping. De kans dat hij niet echt miste maar dat ik hem gewoon van tafel onder de verwarming heb gemikt en daar over het hoofd heb gezien is dus niet heel klein O-).

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ik had een paar weten terug ook voor het eerst van m'n leven een missend stukje. Een 1x2 tile, een bruine. In de Generaal Magmar set van Nexo Knights. Prima service van lego, kreeg het ook zonder gedoe opgestuurd.

• Kapoen
Guardian1980 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:44:
[...]

Precies, in de '80 en '90 toen ik veel LEGO kocht was het altijd helemaal compleet, er miste echt nooit wat. Nu heb ik het dit jaar twee keer gehad bij een modular dat er een bepaald steentje miste. Gelukkig doen ze niet moeilijk bij LEGO en krijg je het zo nagestuurd, maar toch...
Nu ben ik maar aan het gokken, maar zou het niet kunnen dat in de jaren 80 en 90 ook af en toe sets onvolledig uit de fabriek kwamen? Alleen hadden we toen nog geen uitgebreide gemeenschap (laat staan internet) die dit soort problemen aan elkaar meldt. Ik ga er van uit (misschien naïef) dat dit gewoon een probleem van perceptie is en niet echt een QC probleem.

Dat neemt niet weg dat ik mijn aankoop van Wall-E lang genoeg heb uitgesteld om een goede versie te pakken te krijgen. En dan nog moest ik het hier vragen hoe ik dat kon verifiëren :) Zo'n problemen was ik niet gewoon van Lego, en dan zijn er nog de kleurverschillen tussen blokjes.

• Viper®
  • Niet online
Dat is de eeuwen oude vraag, net zoals wij de indruk hebben dat de jeugd, of eerder de mensheid in het algemeen, steeds dommer wordt. Echter door de vernieuwde communicatie technieken 'lijkt' het mogelijk zo maar waren we altijd al zo dom, alleen zagen we het toen niet terug op yt of dumpert :D

had bij veel technische sets van vroeger ook al amendments in de originele bouw boekjes.
Volgens mij bij de graafmachine of de tekenset
Afbeeldingslocatie: http://storage.technicbricks.com/Media/2011/TBs_20110117_1/TBs_20110117_1f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/af/800x600/d4e4o5g414t3y404z254y2t234q2r2h4v5f4042354v2r294x2u2.jpg

Ik kan trouwens een lego set niet meer vinden. Was een oude set van mijn opa, lego truck met de 4.5v motor, aanhanger was de batterij houder.
Volgens mij was het overigens een treinset, had namelijk het zwarte trein motorblok. Misschien komt die uit een build idea book

[ Voor 54% gewijzigd door Viper® op 05-08-2016 14:02 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Viper® schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:41:
Ik kan trouwens een lego set niet meer vinden. Was een oude set van mijn opa, lego truck met de 4.5v motor, aanhanger was de batterij houder.
Volgens mij was het overigens een treinset, had namelijk het zwarte trein motorblok. Misschien komt die uit een build idea book
Brickset, set #740
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/740-1.jpg?200012091200

• Viper®
  • Niet online
Jaaaa, zat net al te kijken tussen de books.

1985, toen ik nog een klein vipertje was :D

• AppieNL
Guardian1980 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:44:
[...]

Naast de (kleine) kans dat er idd vroeger ook problemen waren, maar niet zo bekend waren door het ontbreken van internet, is er nog een andere verklaring denk ik. Vroeger kwamen de steentjes allemaal uit Denemarken, ipv klein beetje Denemarken, veel Mexico en Tsjechië (of waar ligt Klandno?) van nu. En vroeger was het waarschijnlijk ook minder geautomatiseerd, want ook dat kan leiden tot fouten tov Deense nijverheid bij een bedrijf dat kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan en medewerkers dat ook moeten hebben.

Vroeger miste ik iig nooit wat en waren reserve onderdelen ook altijd precies 1 van 'het kleine grut' ipv 0-3 van tegenwoordig (en dat is dan nog vaak per zak# ipv over de hele set zoals vroeger).

Mijn boek van de 8868 had ook op 2 bladzijden een a4 kopietje gelijmd zitten voor verbeteringen in de stappen.

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Loop je in een zwitsers dorpje, zie je een speelgoedwinkeltje. Staat daar de gehele technic 2016 collectie in de etalage, inclu Porsche. Helaas was de winkel dicht...

Edit: voor chf349.99 blijft het veel geld. Voor mij te veel geld. Blijft toch bijzonder om het verschillende verkoopbeleid in landen te zien. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Houtkern op 05-08-2016 22:46 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Houtkern schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:30:
Loop je in een zwitsers dorpje, zie je een speelgoedwinkeltje. Staat daar de gehele technic 2016 collectie in de etalage, inclu Porsche. Helaas was de winkel dicht...
dus... je bent op vakantie, kamperen voor de deur.

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Kijken wanneer ie weer open is, en dan terug komen.

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb vandaag de Beetle gebouwd. Erg leuk! Mooie oplossingen voor bepaalde stappen. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Maximus
  • Laatst online: 21:15

Maximus

There is no substitute

Mogelijk al gemeld maar er komt dus een dubbele VIP punten actie dit weekend voor de S@H en officiele LEGO winkels. Toch maar een tweede Beetle bestellen :)

PhD i.o.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zomer vakantie begonnen maar al gehele week regen .... dus de BBT set gehaald. Ongeveer 450 steentjes voor €65 is best prijzige IMHO. Ben je fan van de serie, zul je de set zeker waarderen. Zo niet.. lekker laten liggen.

Tijden bouwen worden alle details langzaam duidelijk(er) en heb ik wat meer waardering daarvoor gekregen. Toch hadden ze bij Lego iets kunnen doen met hun huidige starwars(?) collectie; lightsword, stormtrooper masker.. maar goed, misschien kan dat licentie technisch niet. Sommige bouw-keuzes acht ik discutabel; de muur met groeven/details komt niet goed tot recht. Overigens begrijp ik niet goed wat het nut is van de 2x1 grijzen en 3x1 bruinen blokjes. Stickervel is niet gebruikt; lelijke stickers imho. Verder is de set direct herkenbaar voor BBT kijkers en daardoor gespreksonderwerp.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Zonet 2 sbricks besteld bij het legohuis.De 8043 er eens mee uitrusten.
Iemand ervaring met bovenstaande winkel?

• Kapoen
Op Eurobricks staat volgende info ivm de komende winterset:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5m6EaLf.jpg
Hey everyone -

I've got some more details regarding the upcoming 10254 Winter Holiday Train.

It is $79.99 $99.99 with 734 pieces. It comes with 5 minifigures, which are the conductor, a mother, a son and daughter, and a fireman

I am not a train guy so pardon me if I don't name things right, but I think it's a steam locomotive? It looks like the Toy Story train.

The first section, or the locomotive?, is green, black, red, and white, with red wheels.

The second section is the coal cart. Something interesting is the small leaves piece in white with lights on it.

After that are two train cars each with toys, one has a Christmas tree on top. Some of the toys are a train, a boat, a robot, a firetruck, and other wrapped gifts.

The caboose is red with a dark blue roof. More of the white leaves on the sides.

There's 16 bits of curved track included. Also included is a bench on a small platform next to a lamp.

That's all for now! Stay tuned for the official pics later this month probably.
Mogelijk is deze set vanaf volgende maand al verkrijgbaar. Er staan dan twee nieuwe D2C sets op de kalender voor VIPs vanaf 15 september (buiten dat Disney kasteel). Dit is slechts een gerucht.

*edit* nog meer Kerstnieuws, de inhoud van de 60133 City adventkalender:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibrickcity.com/wp-content/uploads/2016/08/lego-60133-advent-calendar-city-2.jpg

En die van 75146 Star Wars kalender:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/07/wp-1469657426562.jpg

*edit2* spoiler tags toegevoegd, bedankt voor de tip Raling!

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 06-08-2016 10:11 ]

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 16:05
Kapoen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:30:
*edit* nog meer Kerstnieuws, de inhoud van de 60133 City adventkalender:
Zeg, ik wil hier niet de wijsneus uit hangen, maar zou je de adventkalenders niet even in een spoiler-tag zetten? Het idee van een adventkalender is toch juist dat het een verrassing is? :P

• Kapoen
Raling schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Zeg, ik wil hier niet de wijsneus uit hangen, maar zou je de adventkalenders niet even in een spoiler-tag zetten? Het idee van een adventkalender is toch juist dat het een verrassing is? :P
Daar heb je een punt, maar het merendeel van de minifigs en builds staat toch al op de doos zelf :)

• Suli
  • Niet online
Maximus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:18:
Mogelijk al gemeld maar er komt dus een dubbele VIP punten actie dit weekend voor de S@H en officiele LEGO winkels. Toch maar een tweede Beetle bestellen :)
Volgens mij geldt dit niet voor europa. Alleen op 2 setjes kan je dubbele VIP punten verdienen in augustus.

• Kapoen
Sulaine schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Volgens mij geldt dit niet voor europa. Alleen op 2 setjes kan je dubbele VIP punten verdienen in augustus.
Ik heb het net even geprobeerd en inderdaad, de dubbele VIP punten zijn alleen voor de US winkel.
Uiteraard zal dit wel gecompenseerd worden ergens in de komende maanden, of misschien hebben wij al eerder dit jaar zo'n weekend gehad.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:37
Die kersttrein is wel een beetje een matig aftreksel van de 10173, ziet er allemaal zo klein uit (dat "perron" is gewoon lachwekkend), best niet echt in het dorp zoals het origineel dat wel doet imho. Snap dat een grotere set te duur zou zijn geworden, maar ze hadden in ieder geval de locomotief een beetje in de trend van 79111 kunnen doen, toch een beetje de vergelijkbare set.

Flickr | Lego collectie

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
Ook m'n vw beetle maar eens in elkaar geknalt.

Op de foto met zijn broertje en zusje:
VW beetle

| I've got permission to color outside the lines |

• almightyarjen

almightyarjen

spoiler:
Ik had er wel wat meer van verwacht ;( Hij is wel kleurig, dat dan weer wel :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 11:45

SeatRider

Hips don't lie

almightyarjen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Ik had er wel wat meer van verwacht ;( Hij is wel kleurig, dat dan weer wel :)
Je kunt er vast wel een verschrikkelijke crash mee in scene zetten ;).

Ik heb normaal niks met treinen, maar vind het kerstdorp wel altijd leuk om op te zetten, en daar vind ik dit wel een aanvulling bij!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

spoiler:
Wel een pareltje :9, tijd om te gaan nadenken over het winterdorp van dit jaar, waarschijnlijk iets met een tunneltje dus dat wordt grijze blokken bestellen, of gewoon zo'n vulcano set binnen halen en daar de rotstukken van gebruiken als dat goedkoper is.

200 fish found!

• Kapoen
Ik ben ook aan het denken om dit jaar een winterdorp op te bouwen. Alleen is mijn WV collectie niet zo groot. Ik heb de Winter Market (met carrousel) en de Toy Shop heruitgave van verleden jaar. Daarnaast heb ik ook de kalender van 2014 met wat mini builds, en waarschijnlijk ga ik die van dit jaar ook aanschaffen.

Misschien kan ik de 40107 Skating Scene nog wat uitbreiden. En dan heb ik toch al redelijk wat in mijn display.
*edit* En om de één of andere reden vind ik dat de Dr. Who set ook thuis hoort in een winter display? 8)7

*kijkt naar datum vandaag* *hmm begin augustus en al aan het plannen voor Kerstmis... ;) *

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 06-08-2016 15:59 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Kapoen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:48:
Ik ben ook aan het denken om dit jaar een winterdorp op te bouwen. Alleen is mijn WV collectie niet zo groot. Ik heb de Winter Market (met carrousel) en de Toy Shop heruitgave van verleden jaar. Daarnaast heb ik ook de kalender van 2014 met wat mini builds, en waarschijnlijk ga ik die van dit jaar ook aanschaffen.

Misschien kan ik de 40107 Skating Scene nog wat uitbreiden. En dan heb ik toch al redelijk wat in mijn display.
*edit* En om de één of andere reden vind ik dat de Dr. Who set ook thuis hoort in een winter display? 8)7

*kijkt naar datum vandaag* *hmm begin augustus en al aan het plannen voor Kerstmis... ;) *
Zo'n dorp hoef niet alleen te bestaan uit kant en klare sets ;) dus het aantal van die sets maakt niet uit gewoon zelf een paar winter huisjes erbij bouwen. Wel zijn sommige onderdelen helaas lastig verkrijgbaar zoals het ijs wat bij de bakker gebruikt is. Met de andere kleine setjes kun je ook wat uitbreiden zoals die voordeur van vorig jaar met de husky.

verder valt augustus wel mee hoor :P, meestal begin ik september met bouwen om op tijd klaar te zijn en er een tijd van te kunnen genieten o<:)

200 fish found!

• AppieNL
Kapoen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:48:
Ach, over 3 weken liggen er ook al pepernoten in de winkel :)

Ik vind het wel een leuk treintje, de 10173 kende ik niet, maar die is inderdaad wel groot, maar ik weet niet of dat per se beter is.

In other news, Sheepo's Rubicon afgemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/fbb8ece91c27b709a6b6345cd6a09052.jpg
Ik ben erg blij hoe die eruit gekomen is in het blauw met wat gele accenten. Popped lekker. Echt een zomers Jeepje.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/84e25acd40e03d473c34b78b79034cfc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/654c369d568397b4a715f15fc6151812.jpg
Technisch wel weer een pareltje van Sheepo, naast die minor issues met 4th gear, zijn de diff locks, high and low gear switch en vooral de 2WD>4WD die gebruik maakt van een bush om dat te realiseren vind ik prachtig. Ik heb volgens mij al sinds de jaren '90 de bush al niet meer gebruikt zien worden om er iets technisch mee te doen en zelfs toen was dat vooral om een technic plate vast te zetten op een as.

Samen met de Mustang die inmiddels al 2 jaar zo op de plank staat:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/e684207b9ac57240612c9a066df85265.jpg
(De Mustang is schaal 1:8, de Rubicon 1:10)
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/b013dc692fa63da4f18ed50e31f04e78.jpg
Toch grappig, want gebruiken dezelfde banden.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

shevchenko schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:13:
Zonet 2 sbricks besteld bij het legohuis.De 8043 er eens mee uitrusten.
Iemand ervaring met bovenstaande winkel?
Ja wel eens wat besteld. Was snel binnen. Verder dus geen enkele aftersales ervaring oid.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Maximus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:18:
Euhm, ik zie het niet?

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Dat kan kloppen, want:
Sulaine schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:14:Volgens mij geldt dit niet voor europa. Alleen op 2 setjes kan je dubbele VIP punten verdienen in augustus.
@ AppieNL: Mooie build, lang mee bezig geweest?

• AppieNL
Mwah, ik denk een avondje of 5-7? Ik denk in totaal zo'n 20-25 uur in zitten. Begon er mee voordat de weergoden besloten het 30+ graden te maken 2 weken geleden en dan ga ik niet uitvoerig zitten bouwen :D, dus voor m'n gevoel was het langer. Was ook wat tijd kwijt aan onderdelen die ik vergat te bestellen (die gelukkig gister binnen kwamen).

[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 06-08-2016 19:45 ]

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
AppieNL schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:44:
Mwah, ik denk een avondje of 5-7? Ik denk in totaal zo'n 20-25 uur in zitten. Begon er mee voordat de weergoden besloten het 30+ graden te maken 2 weken geleden en dan ga ik niet uitvoerig zitten bouwen :D, dus voor m'n gevoel was het langer. Was ook wat tijd kwijt aan onderdelen die ik vergat te bestellen (die gelukkig gister binnen kwamen).
zijn voor beide autos de onderdelen bij 1 toko te bestellen? hoeveel euro kostte je dat ongeveer?

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
quorumz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

zijn voor beide autos de onderdelen bij 1 toko te bestellen? hoeveel euro kostte je dat ongeveer?
Voor de mustang moet je ongeveer als je alles los besteld zo'n 600 a 800 euro rekenen.
Ik heb hem in het grijs zwart gemaakt zoals de oude mustang. wat met wit blauw of rood zwart is weet ik niet met de kosten maar denk hetzelfde.
En dan alles bij bricklink orderen.

PSN: McMillan0984

• AppieNL
Voor de Rubicon had ik al aardig wat onderdelen dus die kostte maar iets van 100-150 euro aan BL orders. De Mustang was 600 toendertijd aan BL orders/sets aangezien ik toen nog geen hol had :D

BL heeft tegenwoordig wel een feature geloof ik dat je MOCs bij 1 winkel kan bestellen, maar denk niet dat Sheepo's 2500+ parts MOCs daar onderdeel van zijn.

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

AppieNL schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:44:
Mwah, ik denk een avondje of 5-7? Ik denk in totaal zo'n 20-25 uur in zitten.
Lang zat voor mij :p

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben bezig met een dakconstructie, maar ik loop een beetje vast bij de aansluiting van een dak kapel.

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/lrf3473bj/LDD.png

Het gaat om de achterkant van de dak kapel, welke moet aansluiten op een balk die halverwege twee studs zit. Daardoor heb je een gat van een halve stud. Hoe kan ik die het beste opvullen? De twee oplossingen hierboven (zwart/geel) maken geen nette aansluiting: bij de onderste blijft een spleet zichtbaar en bij de bovenste is er net geen ruimte genoeg om er nog een tile tussen te zetten. Heeft iemand een idee? :?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
almightyarjen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:53:
Ik ben bezig met een dakconstructie, maar ik loop een beetje vast bij de aansluiting van een dak kapel.

[afbeelding]

Het gaat om de achterkant van de dak kapel, welke moet aansluiten op een balk die halverwege twee studs zit. Daardoor heb je een gat van een halve stud. Hoe kan ik die het beste opvullen? De twee oplossingen hierboven (zwart/geel) maken geen nette aansluiting: bij de onderste blijft een spleet zichtbaar en bij de bovenste is er net geen ruimte genoeg om er nog een tile tussen te zetten. Heeft iemand een idee? :?
Ik werk vaak met 1/2 stud offsets in mijn station, en ik kom dan ook vaak gaten van 1/2 stud tegen, die ik vervolgens moet wegwerken.
Helemaal netjes aansluiten is zover ik weet (legaal) niet mogelijk. Een tile ertussen zorgt voor het kleinste kiertje.

Mogelijke alternatieven zijn:
  1. Het dak zo te verbouwen, zodat je uberhaubt geen gat van 1/2 stud hebt.
  2. Het gat te verbergen achter 'iets'.
Ik zelf ga meestal voor optie 1, dat is dan ook de reden dat de voortgang van mijn station enorm traag gaat...

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:18:
[...]

Ik werk vaak met 1/2 stud offsets in mijn station, en ik kom dan ook vaak gaten van 1/2 stud tegen, die ik vervolgens moet wegwerken.
Helemaal netjes aansluiten is zover ik weet (legaal) niet mogelijk. Een tile ertussen zorgt voor het kleinste kiertje.

Mogelijke alternatieven zijn:
  1. Het dak zo te verbouwen, zodat je uberhaubt geen gat van 1/2 stud hebt.
  2. Het gat te verbergen achter 'iets'.
Ik zelf ga meestal voor optie 1, dat is dan ook de reden dat de voortgang van mijn station enorm traag gaat...
Hmm okee thanks, ik ga wel weer ff verder klooien :D

Edit:
Nieuwtje: ik heb mijn station verkocht. Ik vond hem al te groot geworden, moeilijk op te bergen, neemt veel ruimte in beslag waardoor er minder ruimte voor sporen is en toen gaf de eigenaar van A-tembo aan dat hij er wel interesse in had. Hij is bezig met "Minibillund", een museum waar je ook zelf kan gaan bouwen (gaat op 1 oktober open, komt allen). Meerdere verdiepingen met heel veel Lego, waaronder ook een supergave treinen kelder. We zijn het eens geworden over de prijs en ik heb het station daar gisteren heen gebracht. Was nog een hele operatie: hobbels in wegen is niet goed voor een lego constructie 8)7

Voor de geïnteresseerden, een time-lapse video van het heropbouwen van het station op locatie:

Voor de supergeïnteresseerden een ietwat saai videootje over de verplaatsing:

[ Voor 39% gewijzigd door almightyarjen op 08-08-2016 18:15 ]

• Cannonballl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 08:20
Ben ook al een poosje bezig met LEGO, en sinds kort aan het modificeren om ze 'beter' te maken of meer gecustomized, zo gezegd.

Hier een video van de LEGO 42043 Mercedes truck die ik aan het aanpassen ben:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FpUCTl4eGz4]

• Suli
  • Niet online
Nu ben ik zeer benieuwd naar je nieuwe project, Arjen.
Over de spatie in je dak, geen idee.
Moeten alleen de 2 stukjes (waar je nu de zwarte blokjes op hebt) dicht? Of ook daartussen? Zou je het probleem kunnen verschuiven onder de dak rechts met dit?

Verwijderd

almightyarjen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Edit:
Nieuwtje: ik heb mijn station verkocht. Ik vond hem al te groot geworden, moeilijk op te bergen, neemt veel ruimte in beslag waardoor er minder ruimte voor sporen is en toen gaf de eigenaar van A-tembo aan dat hij er wel interesse in had. Hij is bezig met "Minibillund", een museum waar je ook zelf kan gaan bouwen (gaat op 1 oktober open, komt allen). Meerdere verdiepingen met heel veel Lego, waaronder ook een supergave treinen kelder. We zijn het eens geworden over de prijs en ik heb het station daar gisteren heen gebracht. Was nog een hele operatie: hobbels in wegen is niet goed voor een lego constructie 8)7

Voor de geïnteresseerden, een time-lapse video van het heropbouwen van het station op locatie:
[video]

[video]
hattie verteld ja.........ging best groot worden. zal mij benieuwen..................!!
hmmmm, weer een illusie minder, zat al te wachten op mega crash. 8)7 |:(

en nog wat, was dit voor het Guinness book of records.....ging aardig rappie :) :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 20:04 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Sulaine schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:59:
Nu ben ik zeer benieuwd naar je nieuwe project, Arjen.
Over de spatie in je dak, geen idee.
Moeten alleen de 2 stukjes (waar je nu de zwarte blokjes op hebt) dicht? Of ook daartussen? Zou je het probleem kunnen verschuiven onder de dak rechts met dit?
Bedankt voor de tip. Nog steeds aan het klooien om er wat van te kunnen maken. En wat betreft het volgende project: ideeën zat, tijd alleen niet :(

• AppieNL
Technic thin liftarms, die zijn precies een halve stud breed, daar mee kan je het opvullen. Ik weet alleen niet in welke kleur en lengte het nodig is. Je hebt ze van 2 (wel met axle holes) tot 7 studs lang (vanaf 5 kan het ook alleen stud gaatjes). Je hebt ze in aardig wat basis Lego kleuren (geel, grijs, zwart, blauw, rood, wit en ik dacht ook groen). Maar ik geloof niet in van die fancy kleurtjes zoals "Reddish brown".

Jammer van je station, maar goed, jouw keuze.

[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 08-08-2016 23:00 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
Oké, ik heb nog geen AT-ST, dus deze gaat er wel komen!
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/08/wp-1470678005491.jpg

Ik blijf deze zwarte shuttle maar een raar en lelijk ding vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/08/wp-1470678507765.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Haay op 09-08-2016 04:35 ]

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Geen enkele van de nieuwe sets kan me echt bekoren eigenlijk (de AT-ST uitgezonderd inderdaad, maar dat is een bijna 100% heruitgave). Ik ben altijd wel erg gek op sets met een mooi interieur, zoals de TFA MF. Wellicht dat dat mn enthousiasme wat kan aanwakkeren bij de uitgebreidere reviews straks

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48
almightyarjen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Bedankt voor de tip. Nog steeds aan het klooien om er wat van te kunnen maken. En wat betreft het volgende project: ideeën zat, tijd alleen niet :(
Een idee is misschien om de 1x1 tile met stud te vervangen door een 1x2 tile met stud. Daar plaats je vervolgens een 1x8 (of langer of korter) tile op zonder studs. Dan denk ik haast dat het gat is afgedicht.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• almightyarjen

almightyarjen

Leut schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Een idee is misschien om de 1x1 tile met stud te vervangen door een 1x2 tile met stud. Daar plaats je vervolgens een 1x8 (of langer of korter) tile op zonder studs. Dan denk ik haast dat het gat is afgedicht.
Dat past dus net niet -O- Ik heb inmiddels het hele dak een halve stud verschoven :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
almightyarjen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Dat past dus net niet -O- Ik heb inmiddels het hele dak een halve stud verschoven :)
De grote vraag is natuurlijk.... wat wordt het?

• Suli
  • Niet online
Hoe is het je eigenlijk gelukt?

• almightyarjen

almightyarjen

Ik had eerst boven in de nok één stud brede balk lopen, welke gecentreerd was dmv 1x2 tiles met één stud, vandaar dat je dan op een halve stud afstand komt. Ik heb de centrale balk 2 studs dik gemaakt zodat je dat probleem niet meer had. Daardoor moest ik het dak wel weer verschuiven omdat het anders niet paste, maar dat is gelukt :)

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

We zijn het eens geworden over de prijs
Nou ben ik vast niet de enige die nieuwsgierig is, maar wat heb je er voor gekregen? En als je dat liever niet zegt, heb je dan wel je investering er uit gehaald?

Voor wat ik zo op je video zag, viel het me eigenlijk wel mee hoeveel "schade" er was opgelopen.

• almightyarjen

almightyarjen

Guardian1980 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Nou ben ik vast niet de enige die nieuwsgierig is, maar wat heb je er voor gekregen? En als je dat liever niet zegt, heb je dan wel je investering er uit gehaald?

Voor wat ik zo op je video zag, viel het me eigenlijk wel mee hoeveel "schade" er was opgelopen.
Ja de schade zag er ook niet zo heel erg uit, vandaar dat ik de video zei dat ik verwachtte dat het maar een uurtje of 2 werk was. Uiteindelijk waren het er 6 :X Vooral de liften waren veel werk: als daar een blokje iets gedraaid zit blijft-ie erachter haken, erg veel gepiel om dat weer goed te krijgen.

Wat ik ervoor heb gekregen is 75% van wat ik eraan kwijt was. En dat is nog steeds een aanzienlijk bedrag (de 10 cent per brick heb ik niet kunnen halen, daar zat ik nog wel boven). Ik heb ook gelijk die prijs genoemd omdat ik niet van hem kon verwachten dat hij de volle mep zou gaan neerleggen. De rest van de investering verdien ik op de lange termijn wel terug met de inkomsten van advertenties op mijn Youtube kanaal. Denk ik. :D

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:37
Bestel je een sbrick. Blijf je de middag thuis om de koerier niet te missen. Pak je de boel uit om ermee aan de slag te gaan.

Kom je erachter dat je een "power extension wire" nodig hebt om er iets mee
te kunnen :(.

Dat wordt nog wat daagjes wachten op het volgende pakketje.

• AppieNL
Ze waren bang dat ze Lego in hun nek kregen als ze dat snoertje ook zouden maken en nu kan je wel kiezen voor 20 en 50CM tussen accu en sbrick ipv het korte poep snoer van de normale IR reciever :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pandemic schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:23:
Bestel je een sbrick. Blijf je de middag thuis om de koerier niet te missen. Pak je de boel uit om ermee aan de slag te gaan.

Kom je erachter dat je een "power extension wire" nodig hebt om er iets mee
te kunnen :(.

Dat wordt nog wat daagjes wachten op het volgende pakketje.
Als je ff tijd hebt: rij in Den Bosch naar 2T toys. Die hebben dat spul zo op voorraad liggen. Is voor de Lego liefhebber ook best wel een snoepwinkel trouwens, dikke kans dat je niet met alleen dat snoertje terugkomt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb die Buck Wheel Excavator ook inmiddels maar besteld bij de Playtoday in Gouda. Hij is niet leverbaar op dit moment, maar ik sta op de wachtlijst. Ze verwachten hem de 17e of de 18e augustus wel binnen. Voor 199,99 euro is het dan een mooie aankoop. :)

* AW_Bos heeft nu al zin in het bouwen :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben inmiddels met een nieuw stationnetje bezig. Het gaat een winterplaatje worden dus de sneeuw en andere details moet ik nog toevoegen. Mochten jullie dingetjes verzinnen die er absoluut bij/anders moeten, dan hoor ik dat graag! :Y (ik ben altijd slecht met detaillering)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U5x83aC.png

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Wom

Bankjes voor het wachten. Rokerspaal. Informatiebordje. Vuilbak. Reclame-uitingen.

Geen idee of die dingen passen in je tijdsbeeld wat je wilt scheppen. :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

Edit:

[video]

[video]
Oh, man man man... wat een prachtig station is het. Ik hoop echt dat de achterkant (binnenkant) ook makkelijk te bewonderen is op deze locatie. Roltrappen, narrowcast-schermen, mooie decoratie....
Dit is echt om ervan te genieten, en zoiets moet iedereen kunnen zien aan alle kanten! _/-\o_

Was het niet een zware beslissing om het te verkopen na vele uren en dagen werk? Wel gaaf dat we het binnenkort kunnen bezichtigen _O_.
almightyarjen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:37:
Ik ben inmiddels met een nieuw stationnetje bezig. Het gaat een winterplaatje worden dus de sneeuw en andere details moet ik nog toevoegen. Mochten jullie dingetjes verzinnen die er absoluut bij/anders moeten, dan hoor ik dat graag! :Y (ik ben altijd slecht met detaillering)

[afbeelding]
Bankje met ouderwets reklamebord erachter, stationsklok en misschien nog een leuk bagage-opslaghuisje in de zelfde stijl voor ernaast.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 10-08-2016 16:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• almightyarjen

almightyarjen

Wom schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:43:
Bankjes voor het wachten. Rokerspaal. Informatiebordje. Vuilbak. Reclame-uitingen.

Geen idee of die dingen passen in je tijdsbeeld wat je wilt scheppen. :P
Jah tijdsbeeld zit ik nog een beetje mee, weet het nog niet. Ik had bij de kassa een touchscreen staan, die heb ik er al wel weer uit gesloopt :P

Ik denk dat het een beetje bij de winter village sets moet gaan passen...
AW_Bos schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Oh, man man man... wat een prachtig station is het. Ik hoop echt dat de achterkant (binnenkant) ook makkelijk te bewonderen is op deze locatie. Roltrappen, narrowcast-schermen, mooie decoratie....
Dit is echt om ervan te genieten, en zoiets moet iedereen kunnen zien aan alle kanten! _/-\o_

Was het niet een zware beslissing om het te verkopen na vele uren en dagen werk? Wel gaaf dat we het binnenkort kunnen bezichtigen _O_.

[...]

Bankje met ouderwets reklamebord erachter, stationsklok en misschien nog een leuk bagage-opslaghuisje in de zelfde stijl voor ernaast.
De binnenkant is vrij goed te zien door de raampartij. Daarnaast had ik geopperd om een cameraatje op te hangen, die het beeld weer weergeeft op een tablet o.i.d. Dat vond hij ook wel een leuk idee, wellicht iets met nog wat interactiefs erin. Het scherm is gedraaid en aan de achterrand gezet zodat je hem nu ook van voren goed kan zien. De beslissing viel mee: ik had al geconstateerd dat dat ding eigenlijk te groot voor mijn zolder was dus ik zou hem sowieso niet al te lang houden. Ik ben meer van het bouwen, engineeren en er een mooie video van maken. Als dat gelukt is, dan is mijn project geslaagd en hecht ik daarna minder aan het bouwwerk; ik voel dan alweer snel dat ik het uit elkaar wil halen zodat ik de bricks voor het volgende project kan gebruiken :)

Anyway, bedankt voor de tips, ga er mee bezig :)

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)