Ja, die morphing overgangen tussen bouwstappen zijn erg aantrekkelijk om te zien!la_fusion schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:05:
Ik heb niets met die Kever maar wat een prachtige manier van een build laten zien
Ik ga even muggenziften en zeggen dat die Kever animatie geen stop motion is, maar een time lapse build.
Artifex duidt het helaas altijd verkeerd aan, maar ze maken wel mooie animaties. Die overgangen zijn inderdaad mooi.
Volgens Wikipedia:
Artifex duidt het helaas altijd verkeerd aan, maar ze maken wel mooie animaties. Die overgangen zijn inderdaad mooi.
Volgens Wikipedia:
Time-lapse photography is a technique whereby the frequency at which film frames are captured (the frame rate) is much lower than that used to view the sequence. When played at normal speed, time appears to be moving faster and thus lapsing. For example, an image of a scene may be captured once every second, then played back at 30 frames per second; the result is an apparent 30 times speed increase. Time-lapse photography can be considered the opposite of high speed photography or slow motion.
Processes that would normally appear subtle to the human eye, e.g. the motion of the sun and stars in the sky, become very pronounced. Time-lapse is the extreme version of the cinematography technique of undercranking, and can be confused with stop motion animation.
't is gewoon een kleine irritatie bij het zoeken naar echte stop motion animaties op youtubeStop motion is an animation technique that physically manipulates an object so that it appears to move on its own. The object is moved in small increments between individually photographed frames, creating the illusion of movement when the series of frames is played as a continuous sequence.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ziet er idd mooi uit. Hoe wordt dat gemaakt? Maak je foto's zoals je bij stop-motion doet en genereer je die morphing in een programma op basis van het verschil tussen opvolgende foto's?
Volgens mij is het geen van beide, maar dichter bij stop-motion dan bij time-lapse. Maargoed, boeit verder niet. De techniek is leuk! En de kever ook, om toch nog maar iets ontopic te zeggen. Leuke onderdelen en de kleur is vrij zeldzaam (muv wat friends sets).
Ik denk het wel ja, zo zou ik het doen in ieder geval.almightyarjen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:42:
Ziet er idd mooi uit. Hoe wordt dat gemaakt? Maak je foto's zoals je bij stop-motion doet en genereer je die morphing in een programma op basis van het verschil tussen opvolgende foto's?
[ Voor 40% gewijzigd door Megalodon86 op 18-07-2016 11:43 ]
Net een mailtje van Lego over de Kever...
Ben,
The demand for the item(s) listed below has exceeded our expectations and the item(s) are no longer available. We regret to inform you that the order for these item(s) has been cancelled from your order #X....
Bizar, terwijl hij gewoon betaald is. Doen ze niet aan nabestellen ofzo? De levertijd maakt me niet zoveel uit.
-edit- op de site staat hij nog gewoon als beschikbaar. Max 2 per klant. Straks maar even bellen.
-edit2- Laat maar, gaat over die stomme stickers promo
Ben,
The demand for the item(s) listed below has exceeded our expectations and the item(s) are no longer available. We regret to inform you that the order for these item(s) has been cancelled from your order #X....
Bizar, terwijl hij gewoon betaald is. Doen ze niet aan nabestellen ofzo? De levertijd maakt me niet zoveel uit.
-edit- op de site staat hij nog gewoon als beschikbaar. Max 2 per klant. Straks maar even bellen.
[ Voor 18% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-07-2016 14:59 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Had precies hetzelfde. Schrok wel even, maar gaat om de Window Decals V120. Wist geeneens dat ze er bij zatenBillSpaarbank schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:56:
Net een mailtje van Lego over de Kever...
Ben,
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hier inderdaad ook hetzelfde. Schrok me een ongeluk. Ik kon me ook niet herrinneren dat er een promo bij zat (totdat ik nog een keer de orderbevestiging bekeek)Wom schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:31:
[...]
Had precies hetzelfde. Schrok wel even, maar gaat om de Window Decals V120. Wist geeneens dat ze er bij zaten
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Jeuj, vandaag is mijn bestelling met de Kever verzonden. Nog een paar daagjes wachten dus.
De Kever is hier binnen gekomen. Even wachten op wat minder weer en lekker bouwen. Erg leuk model alleen op doos al
Hier inderdaad vanmiddag ook binnengekomen. Nu ik de doos van dichtbij in de hand heb en het model daarop zie is het toch alweer wat minder "eend". 
Eigenlijk jeuken mijn vingers om hem straks meteen te gaan bouwen maar:
a) Het is te warm.
b) Ik heb met mezelf voor genomen 1x in de 2 weken een setje te bouwen (mits er ruimte is....)
Eigenlijk jeuken mijn vingers om hem straks meteen te gaan bouwen maar:
a) Het is te warm.
b) Ik heb met mezelf voor genomen 1x in de 2 weken een setje te bouwen (mits er ruimte is....)
Heb de 8043 Excavator 2de hands gekocht. Bleek nog het oude model lineaire actuatoren bij te zitten. Lego gemaild en nu 3 weken later heb ik de de service bag binnen!
Super service
.
Super service
Interessant, want ik heb die vorige week ook tweedehands gekocht. En die was al geassembleerd. En een van de eerste keren had ik die arm volledig omhoog gezet, en kreeg die niet meer naar beneden. Heb goed moeten wringen om die terug in gang te zetten.
Kan je die gewoon aanvragen, of moet je de via het missing parts gedeelte doen?
Snelste gaat als je even belt met Lego (tel. nummer staat ergens op de site bij contact of service support oid)
Check je LA 's, daar staat op de bovenkant van het grijze gedeelte heel klein... een nummer: 0x36 (waarschijnlijk).
Opnieuw opbouwen maar dan helemaal goed en wrijvingsvrij helpt ook! En leuk om te doen
Overigens had mijnes ook de foute LA 's, maar hij had geen last van slechte werking. Maar wel kortere slag uiteraard.
Check je LA 's, daar staat op de bovenkant van het grijze gedeelte heel klein... een nummer: 0x36 (waarschijnlijk).
Opnieuw opbouwen maar dan helemaal goed en wrijvingsvrij helpt ook! En leuk om te doen
Overigens had mijnes ook de foute LA 's, maar hij had geen last van slechte werking. Maar wel kortere slag uiteraard.
[ Voor 45% gewijzigd door bord4kop op 21-07-2016 20:09 . Reden: gekloot met [small] ]
| Security Management |
Heb er voor gebeld met een engelse van de helpdesk uit londonJump schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:37:
Even gekeken en er staat 17X1 als ik het goed zie. De druk is niet echt zo groot en goed daar. Ik ga sowieso eerst eens proberen met zelf te bouwen, maar eerst de blokjes goed kuisen. Ze zijn wat verkleurd langs een kant.
Mijn vorige eigenaar was een roker. Wijze les voor mijn toekomstige aankopen; vraag naar roken...Jump schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:24:
Even gekeken en er staat 17X1 als ik het goed zie. De druk is niet echt zo groot en goed daar. Ik ga sowieso eerst eens proberen met zelf te bouwen, maar eerst de blokjes goed kuisen. Ze zijn wat verkleurd langs een kant.
Mooie (onafhankelijke) gedetailleerde review van de VW Kever door Jangbricks:
Voor de blokjes op te bergen, heb ik gekozen voor magazijnboxen. Hier zijn allerhande maten in en ook nog inzetbakken in verschillende maten. Of dit betaalbaar is, moet ieder voor zich uitmaken, maar ik was de schroefjesdozen ondertussen wel een beetje beu.iAmRenzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:15:
Ik ben op zoek naar betaalbare oplossingen om m'n lego op te bergen. Koffers mogen ook maar zijn vaak duurder...
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Nu vrijwel 100% overgestapt op Ikea Prutta. Bevalt uitstekend, stevig diverse formaten en erg betaalbaar. Alles past weer in een Curver box (of 4 zoals bij mij nu
Dit was 3 jaar geleden:

Twee pro-tips:
- Mijn Ikea oplossing is prima als je vaak/telkens weer moet opbergen.
Heb je een vaste werkplek zou ik eerder kijken naar zo 'n soort oplossing: - [img=800,600]https://www.nico71.fr/wp-content/gallery/wordplacesorting/DSCF7749.JPG[/img]
- Denk groter dan nu; je zult zien dat Lego net konijnen is; voor je het weet is je verzameling vermenigvuldigd en weer en weer... Dus focus je niet op te kleine bakjes..
[ Voor 9% gewijzigd door bord4kop op 23-07-2016 08:09 ]
| Security Management |
Bij IKEA heb je ook van die hersluitbare zakjes. Vier of zes verschillende maten. Ik gebruik die en vervolgens gaat dat in een grote opbergbak van de Xenos.
Ook handig om een paar setjes voor de kinderen apart te houden.
Ook handig om een paar setjes voor de kinderen apart te houden.
Ik heb ladesystemen IRIS van de LeenBakker voor de standaard bricks/plates. Daarnaast heb ik wat kleinere bakjes voor ander spul. Wat ik aan die kleinere bakjes handig vind is dat ze relatief groot van oppervlak zijn maar niet diep. Daardoor hoef ik minder te "graven" om het juiste onderdeeltje te vinden.
kennen jullie het probleem dat je wel wil bouwen maar je, door de andere modellen, eigenlijk helemaal geen plek hebt om het een en ander neer te zetten?
Nee, dat ken ik niet (lees maar een paar posts hoger van mij)mschol schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:27:
kennen jullie het probleem dat je wel wil bouwen maar je, door de andere modellen, eigenlijk helemaal geen plek hebt om het een en ander neer te zetten?
heheElectricHead schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:29:
[...]
Nee, dat ken ik niet (lees maar een paar posts hoger van mij)
mijn meest recente build is trouwens de 42043, echter wil de kraan daarvan niet draaien, alle tandwielen e.d. werken wel, maar hij slaat over..
handmatig kan ik hem , met wat kracht, wel draaien.. heb ik iets verkeerd gedaan of is het gewoon matig uitgedacht?
Zo heb ik een deel van mijn modellen uitgestald: (inmiddels is de kast ontdaan van rommel en vrijwel allen gevuld met lego, 1 plankje dvd's is er wel gebleven..

ja ze worden erg stoffig op die manier.. maar een vitrine van die maat was/is, voor mij, niet te betalen (zoiets kom je qua maat op uit:http://www.vitrinemasters.com/vitrinekasten/vitrinekast-200x180x40.html)
[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 23-07-2016 10:47 ]
@mschol .... Ik heb mijn modellen op vrij randen staan, vensterbank, oude TV, opbergkast.... Voornamelijk Star Wars modellen die ik heb. Met de diverse Creator auto sets (T1, Ferrari, Mini en dus in doos nog de Kever).
Bij set 42043 heb ik ook problemen met voornamelijk de kraan die heel erg lang nodig heeft om op stoom te komen. Ik vermoed zelf dat ik ergens iets verkeerd heb aangesloten/niet goed heb aangesloten waardoor hij lang nodig heeft om op druk te komen. De uitschuifbare poten en de klep doen het wel redelijk goed. Wel heb ik ook het idee dat de diverse tandwielen af en toe over elkaar heen schuiven i.p.v. dat ze aangrijpen.
Mogelijk dat als ik een keer zin en tijd heb het model een keer weer helemaal uit elkaar haal over een paar maanden en opnieuw begin. De build beviel me namelijk wel heel erg goed.
Bij set 42043 heb ik ook problemen met voornamelijk de kraan die heel erg lang nodig heeft om op stoom te komen. Ik vermoed zelf dat ik ergens iets verkeerd heb aangesloten/niet goed heb aangesloten waardoor hij lang nodig heeft om op druk te komen. De uitschuifbare poten en de klep doen het wel redelijk goed. Wel heb ik ook het idee dat de diverse tandwielen af en toe over elkaar heen schuiven i.p.v. dat ze aangrijpen.
Mogelijk dat als ik een keer zin en tijd heb het model een keer weer helemaal uit elkaar haal over een paar maanden en opnieuw begin. De build beviel me namelijk wel heel erg goed.
Koop een stel billy's met glazen deurenmschol schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:42:
[...]
hehe
mijn meest recente build is trouwens de 42043, echter wil de kraan daarvan niet draaien, alle tandwielen e.d. werken wel, maar hij slaat over..
handmatig kan ik hem , met wat kracht, wel draaien.. heb ik iets verkeerd gedaan of is het gewoon matig uitgedacht?
Zo heb ik een deel van mijn modellen uitgestald: (inmiddels is de kast ontdaan van rommel en vrijwel allen gevuld met lego, 1 plankje dvd's is er wel gebleven..
[afbeelding]
ja ze worden erg stoffig op die manier.. maar een vitrine van die maat was/is, voor mij, niet te betalen (zoiets kom je qua maat op uit:http://www.vitrinemasters.com/vitrinekasten/vitrinekast-200x180x40.html)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ook mijn vensterbank (treinen), tv meubel (modulairs (6 stuks)) en een apart kastje (tower bridge + wat treinen, dat moet ik herindelen om wat beter de ruimte daar te benutten) worden gebruikt.ElectricHead schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:49:
@mschol .... Ik heb mijn modellen op vrij randen staan, vensterbank, oude TV, opbergkast.... Voornamelijk Star Wars modellen die ik heb. Met de diverse Creator auto sets (T1, Ferrari, Mini en dus in doos nog de Kever).
en dan heb ik o.a. nog een millenium falcon (10179), een marvel aircraft carrier en een sydney opera house in dozen liggen
ow en de bucket excavator komt er ook aan..
De lucht pomp pompt niet heel hard zeg maar, dus dat die wat langer duurt om op de goede luchtdruk te komen snap ik wel, de rest functioneert ook prima, het is alleen jammer dat bij het automatisch draaien (links/rechts) van de kraan de boel over slaat, terwijl, als ik zelf het tandwiel draai er wel beweging inkomt (vereist wel wat kracht)Bij set 42043 heb ik ook problemen met voornamelijk de kraan die heel erg lang nodig heeft om op stoom te komen. Ik vermoed zelf dat ik ergens iets verkeerd heb aangesloten/niet goed heb aangesloten waardoor hij lang nodig heeft om op druk te komen. De uitschuifbare poten en de klep doen het wel redelijk goed. Wel heb ik ook het idee dat de diverse tandwielen af en toe over elkaar heen schuiven i.p.v. dat ze aangrijpen.
Dat is wel een beter systeem daarvoor, maar met minder diepe planken (28 vs 30cm) wordt het weer wat drukker in de kast.. en dat wil ik proberen te voorkomen.
ooit eens iets anders verzinnen, maar ik denk dat ik beter eerst hier in huis wat kan klussen zodat er meer ruimte vrijkomt
[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 23-07-2016 11:15 ]
ik weet dat alleen echte LEGO telt hier
*knip* dus weet je ook dat je dit niet hier ook te posten
*knip* dus weet je ook dat je dit niet hier ook te posten
[ Voor 75% gewijzigd door naitsoezn op 25-07-2016 11:43 ]
Bekend probleem, ligt aan de slangen onder de kraan. Om dat soepel te laten lopen, zal je wat trial and error moeten doen met het schuiven van slangetjes onder die turntable en niet blind de handleiding volgen waar welk slangetje moet in een gaatje van een liftarm (ik heb er geloof ik 2 omgedraaid). Daarnaast zijn een paar van de blauwe slangetjes onder de turntable eigenlijk net iets te lang waardoor ze andere slangetjes nogal in de weg zitten. Ik heb in die blauwe slangetjes geloof ik niet zitten knippen, maar sommige mensen hebben dat wel gedaan.mschol schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:12:
[...]
De lucht pomp pompt niet heel hard zeg maar, dus dat die wat langer duurt om op de goede luchtdruk te komen snap ik wel, de rest functioneert ook prima, het is alleen jammer dat bij het automatisch draaien (links/rechts) van de kraan de boel over slaat, terwijl, als ik zelf het tandwiel draai er wel beweging inkomt (vereist wel wat kracht)
Ik zelf ben er zo'n 15 minuten mee bezig geweest om die slangetjes in goede banen te leiden zodat die niet alleen soepel draait, maar ook bijna 180 graden kan draaien. Vooral dat laatste was nog al een struikelblok dat de meeste tijd kosten, want alles dat ik aanpas voor links werkt rechts weer tegen. Nu is die redelijk gelijk en komt die naar rechts net zo ver als naar links.
daar was ik al bang voorAppieNL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:06:
[...]
Bekend probleem, ligt aan de slangen onder de kraan. Om dat soepel te laten lopen, zal je wat trial and error moeten doen met het schuiven van slangetjes onder die turntable en niet blind de handleiding volgen waar welk slangetje moet in een gaatje van een liftarm (ik heb er geloof ik 2 omgedraaid). Daarnaast zijn een paar van de blauwe slangetjes onder de turntable eigenlijk net iets te lang waardoor ze andere slangetjes nogal in de weg zitten. Ik heb in die blauwe slangetjes geloof ik niet zitten knippen, maar sommige mensen hebben dat wel gedaan.
Ik zelf ben er zo'n 15 minuten mee bezig geweest om die slangetjes in goede banen te leiden zodat die niet alleen soepel draait, maar ook bijna 180 graden kan draaien. Vooral dat laatste was nog al een struikelblok dat de meeste tijd kosten, want alles dat ik aanpas voor links werkt rechts weer tegen. Nu is die redelijk gelijk en komt die naar rechts net zo ver als naar links.
als ik eens zin in heb ga ik daar gewoon maar voor zitten
Ik heb een vraagje aan de MOC experts hier. Onlangs ben ik weer eens begonnen met wat stop motion klooi werk, en ik wilde een eenvoudige scene opbouwen met een straat en een muur. Omdat een klassieke grijze muur nogal saai oogt wou ik wat textuur aanbrengen, en via brothers-brick ben ik op onderstaande foto uitgekomen. Nu vraag ik mij dus af hoe deze muur techniek in elkaar zit. Volgens mij werkt de auteur met een verticale plaat waarop hij veel kleinere plaatjes klikt. Alleen zie ik dat niet terug in de muur linksboven.
Met deze soort bricks werkt het allesinds niet, dan krijg ik een ruimte tussen elke lijn stenen en dat is net niet de bedoeling:

grotere versie op flickr

Een beter voorbeeld van deze auteur's techniek is te vinden op deze foto: link naar flickr
Met deze soort bricks werkt het allesinds niet, dan krijg ik een ruimte tussen elke lijn stenen en dat is net niet de bedoeling:

grotere versie op flickr

Een beter voorbeeld van deze auteur's techniek is te vinden op deze foto: link naar flickr
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 24-07-2016 10:09 ]
Als je heel goed kijkt zie je dat de rand bivenop maar 1 nop dik is. Dat kan alleen als ie op de hoek die steentjes gebruikt die jij noemt en voor de rest een platte plaat idd. Volg de bovenrand maar, dan snap je en zie je hopelijk wat ik bedoel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zit met een opruimprobleem. Ik heb nu al mijn lego van zolder gehaald en wil dit netjes opbergen.
Ik heb 1 koffer, zoals deze:

Het is jammer dat Lego deze nooit apart verkocht. Ik heb zoveel lego dat ik in die koffer slechts de technisch lego verbindingstukjes kan opbergen. Dan krijg je de hele zut andere kleine technic onderdelen nog.
Iemand een idee waar een betaalbare koffer te vinden is, vergelijkbaar met die koffer van lego? Maar dan relatief goedkoop... ik denk dat ik er 5-7 nodig heb: verbindingstukjes, tandwielen ed, verbindingsstokjes, pneumatic onderdelen, andere kleine technische parts en drie om deze oldscool dingen te vervangen (normale lego onderdelen):

De Ikea bakjes oplossing hierboven vind ik niet erg praktisch. Wel voor de grote balken, plates en blokjes (en wielen, pompen, motoren enzo.
Ik heb 1 koffer, zoals deze:

Het is jammer dat Lego deze nooit apart verkocht. Ik heb zoveel lego dat ik in die koffer slechts de technisch lego verbindingstukjes kan opbergen. Dan krijg je de hele zut andere kleine technic onderdelen nog.
Iemand een idee waar een betaalbare koffer te vinden is, vergelijkbaar met die koffer van lego? Maar dan relatief goedkoop... ik denk dat ik er 5-7 nodig heb: verbindingstukjes, tandwielen ed, verbindingsstokjes, pneumatic onderdelen, andere kleine technische parts en drie om deze oldscool dingen te vervangen (normale lego onderdelen):

De Ikea bakjes oplossing hierboven vind ik niet erg praktisch. Wel voor de grote balken, plates en blokjes (en wielen, pompen, motoren enzo.
Het is een verticale muur van tiles, verstevigd met plates aan de achterkant. Op strategische plekken staan paaltjes van 1x1-modified bricks met daartussen normale 1x1 bricks.Op de plekken van de paaltjes is de muur 1 dik (alleen te tiles). Gigantisch slappe constructie, maar als je het alleen neerzet op een wit stuk papier zodat je foto's voor Flickr kan maken is het voldoende.Kapoen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:08:
Ik heb een vraagje aan de MOC experts hier. Onlangs ben ik weer eens begonnen met wat stop motion klooi werk, en ik wilde een eenvoudige scene opbouwen met een straat en een muur. Omdat een klassieke grijze muur nogal saai oogt wou ik wat textuur aanbrengen, en via brothers-brick ben ik op onderstaande foto uitgekomen. Nu vraag ik mij dus af hoe deze muur techniek in elkaar zit. Volgens mij werkt de auteur met een verticale plaat waarop hij veel kleinere plaatjes klikt. Alleen zie ik dat niet terug in de muur linksboven.
[afbeelding]
grotere versie op flickr
[afbeelding]
En ik ben sinds eergisteren ook officieel uit de Lego dark ages 😊
Na lang wikken en wegen de Volvo shovel gekocht, wat een mooie build en gaaf apparaat. En wat is het bouwen toegenomen in complexiteit ten opzichte van de jaren 90.
Nu azen op de Claas xerion voor een goede prijs.
Na lang wikken en wegen de Volvo shovel gekocht, wat een mooie build en gaaf apparaat. En wat is het bouwen toegenomen in complexiteit ten opzichte van de jaren 90.
Nu azen op de Claas xerion voor een goede prijs.
Dat is een set die je in bijna alle winkels nog kan kopen. Volgens mij is die een stuk minder verkocht dan verwacht.
Ik weet niet hoor.. maar is dat niet die nieuwe set die wel al aangekondigd is maar nog niet te krijgen is?
Idd, release staat voor 1 augustus (42054). Dus ja, geen wonder dat die niet goed verkoopt, ding is nog niet eens uit
Gisteren de kever in elkaar gezet. Leuke build en leuk model maar miste echter één onderdeel. Geen ramp uiteraard. Zitten leuke technieken in die kever die ik nog niet veel heb gezien tijdens mijn andere builds van de overige auto's. Kleurtje doet ook veel moet ik zeggen. Als je de andere modellen uit deze reeks hebt kan ik hem van harte aanraden in ieder geval.
Ik dacht dat je de 42030 bedoelde. Die RC Volvo van paar jaar geleden. De nieuwe is hier nog nergens terug te vinden...
kon hem uit Legoland meenemen, incl de Excavator. Maar het is daar even een poepie te duurAppieNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:48:
Idd, release staat voor 1 augustus (42054). Dus ja, geen wonder dat die niet goed verkoopt, ding is nog niet eens uit
*knip* Zie de topic-warning.
[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 25-07-2016 11:45 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
jammer dat de rest van mijn post ook gelijk verwijderd wordtKenzi schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:03:
ik weet dat alleen echte LEGO telt hier
[mbr]*knip* dus weet je ook dat je dit niet hier ook te posten[/]
Ben ondertussen even wezen kijken bij de LEGO store in Shanghai, wat 's werelds grootste LEGO store zou moeten zijn. Het is best leuk, als het niet zo ongelijk druk zou zijn. En de prijzen zijn veelste hoog.
LEGO in China is vergeleken met bijv. Hong Kong of Europa gewoon te duur.
Misschien maar apart topic voor het non-lego?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja die heb ik ook gebouwd, de 42030Jump schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:16:
Ik dacht dat je de 42030 bedoelde. Die RC Volvo van paar jaar geleden. De nieuwe is hier nog nergens terug te vinden...
Ik ben aan het azen op de 42054, maar die is idd scheduled voor augustus. Al verkoopt 1 winkel in NL de set wel. Maar ik wacht wel tot ie wat goedkoper wordt (als ik dat kan uithouden, heb nogal een tractor fetisj)
Dit weekend de nieuwe Kever gebouwd. Er zitter erg mooie techniekjes in het model verwerkt. Helaas wel weer een missend onderdeel in de doos. 1 van de dragers van de dakconstructie ontbreekt. Hij staat wel mooi tussen de overige creator auto's.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Dit weekend was ik bij iemand thuis, en daar stond een Lego bouwwerk in een hoekje, beetje kapot en zaken mistte.
Hij had hem gewonnen ergens en in zijn achterbak gegooid. Na 2 weken uitgepakt, doos weggegooid en gaan bouwen met de kinderen. Bij 80% gestopt, want niet leuk. De overige 20% is onvindbaar.
En dan hebben we het over .... Star Wars Death Star (10188)
Een grappige zenuwtrek ontstond bij hem toen ik hem vertelde wat die kostte
Hij had hem gewonnen ergens en in zijn achterbak gegooid. Na 2 weken uitgepakt, doos weggegooid en gaan bouwen met de kinderen. Bij 80% gestopt, want niet leuk. De overige 20% is onvindbaar.
En dan hebben we het over .... Star Wars Death Star (10188)
PWM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:41:
Dit weekend was ik bij iemand thuis, en daar stond een Lego bouwwerk in een hoekje, beetje kapot en zaken mistte.
En dan hebben we het over .... Star Wars Death Star (10188)Een grappige zenuwtrek ontstond bij hem toen ik hem vertelde wat die kostte
Kwam er dit jaar ook geen nieuwe Death Star uit? Geen idee of het een UCS model betreft of een normale versie.
Ja, Legoland parken hadden early release (sinds begin juli) maar zoals je zei duur en vrij nutteloos voor ons Nederlanders, want zit geen park om de hoek om nog maar te zwijgen over het toegangskaartje voordat je de winkel in kan.quorumz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:47:
[...]
kon hem uit Legoland meenemen, incl de Excavator. Maar het is daar even een poepie te duur(zit 69 euro verschil in met bv de Excavator)
Vraagje,
Heeft iemand weleens wat besteld bij BrickStuff uit Amerika? Ik wilde eventueel de GB Firehouse lighting kit bestellen, maar vrees voor hoge importkosten.
Of komt spul van BrickStuff "makkelijk" door de douane heen?
Heeft iemand weleens wat besteld bij BrickStuff uit Amerika? Ik wilde eventueel de GB Firehouse lighting kit bestellen, maar vrees voor hoge importkosten.
Of komt spul van BrickStuff "makkelijk" door de douane heen?
Tja, dat heb je niet alleen met Lego maar zoveel zaken die of heel uniek, oud of collectable zijn.PWM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:41:
En dan hebben we het over .... Star Wars Death Star (10188)Een grappige zenuwtrek ontstond bij hem toen ik hem vertelde wat die kostte
Zo heeft mijn moeder ooit mijn SNES willen verkopen met een paar spellen, gelukkig kwam ik er snel achter dat een paar daarvan best wat waard waren.
Toch maar eens bij me ouders eens kijken wat voor Lego er nog allemaal ligt. Vroeger had ik best veel technisch en ook van die bouw boeken. Volgens mij zijn de piraten spullen allemaal al verkocht.
Zo heb ik onlangs maar eens aan mijn vader laten weten wat de lego 6990 classic space monorail en het uitbreidingspakket lego 6921 waard is, die ze nog hebben liggen. Daar verschoot die toch wel van.Viper® schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:58:
[...]
Tja, dat heb je niet alleen met Lego maar zoveel zaken die of heel uniek, oud of collectable zijn.
Zo heeft mijn moeder ooit mijn SNES willen verkopen met een paar spellen, gelukkig kwam ik er snel achter dat een paar daarvan best wat waard waren.
Toch maar eens bij me ouders eens kijken wat voor Lego er nog allemaal ligt. Vroeger had ik best veel technisch en ook van die bouw boeken. Volgens mij zijn de piraten spullen allemaal al verkocht.
Is er niemand die "belegt" in Lego op dit moment?
Ik weet van een dame met pensioen die regelmatig Lego dozen koopt bij een winkel en deze weglegt voor haar klein kinderen als belegging.
Ik weet van een dame met pensioen die regelmatig Lego dozen koopt bij een winkel en deze weglegt voor haar klein kinderen als belegging.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Beleggen is lange termijn, maar heb wel wat ICS modellen MISB.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Loont dat? Als in, wat kosten die vierkante meters opslag?Gutteguttegut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:31:
Is er niemand die "belegt" in Lego op dit moment?
Ik heb toevallig laatst voor het bedrijf uitgerekend waar het op neerkomt per vierkante meter of kuub. Je schrikt je zuur
Of het loont weet ik niet maar als ik sommige prijzen omhoog zie schieten als een product end of life is...Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:04:
[...]
Loont dat? Als in, wat kosten die vierkante meters opslag?
Ik heb toevallig laatst voor het bedrijf uitgerekend waar het op neerkomt per vierkante meter of kuub. Je schrikt je zuur
Ik zie de 21008 welke ik ooit heb gekocht voor €17,95 nu op ebay gaan voor zo'n $95..
Dus stel je hebt daar een paar doosjes van ingekocht...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat gebeurt niet met elke set, en het is niet zeker dat die vraagprijzen op eBay ook effectief gehaald worden. Of kleine dozen veel waard worden hangt af van de inhoud vermoed ik. Soms haalt Lego ook vrij snel sets van de markt, zoals bv. de Ant Man set. Die set is wel ferm gestegen in prijs, maar dat is gewoon dom geluk. De 2015 piraten lijn is dan weer helemaal niet in waarde gestegen.Gutteguttegut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:28:
[...]
Of het loont weet ik niet maar als ik sommige prijzen omhoog zie schieten als een product end of life is...
Ik zie de 21008 welke ik ooit heb gekocht voor €17,95 nu op ebay gaan voor zo'n $95..
Dus stel je hebt daar een paar doosjes van ingekocht...
Oudere (grote) sets worden duur verkocht omdat de oplage kleiner was en er minder informatie beschikbaar was over deze producten. Tegenwoordig hebben we enorm veel sites en andere media die informatie en hypes ondersteunen.
Ik ben niet tegen beleggen in Lego, maar ik ben er vrij sceptisch over. Onlangs hoorde ik op mijn werk mensen praten over het feit dat ze Lego inkopen na het lezen van enkele hoera artikels in de media. Als men zoiets doet zonder voorkennis zitten we in de manische fase van een bubbel.
De 41999 ( https://www.brickwatch.ne...er-Exclusive-Edition.html ) en de 10185 en de 10224 die ik heb zijn idd aardig in prijs gestegen (beide sealed). je zou bijna meer modulairs gaan sparen
In Top Gear magazine (issue 285 van de UK uitgave) staat een aardig stukje over de 911 GT3 RS
ik heb hier die meest recente UCS x-wing dubbel aangeschaf, gewoon om eens te kijken of het wat doet..
voor de rest bouw ik alle modellen die ik koop, vind het zonde om het maar in de doos te laten en niks mee te doen...
Mijn lego dark ages is begonnen met de 10179, mocht ik die nu, in de huidge staat, verkopen kan ik er nog grof aan verdienen
(500 betaald)
voor de rest bouw ik alle modellen die ik koop, vind het zonde om het maar in de doos te laten en niks mee te doen...
Mijn lego dark ages is begonnen met de 10179, mocht ik die nu, in de huidge staat, verkopen kan ik er nog grof aan verdienen
[ Voor 13% gewijzigd door mschol op 27-07-2016 07:52 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Net in de van Cranenbroek en zag daar 70816, het ruimteschip van Benny voor 77,50. Niet een superscherpe prijs maar aangezien hij bij bijv Bart Smit niet meer te krijgen is(online tenminste) is het wellicht leuk voor andere AFOL's.
Aangezien de officiele prijs 99.99 was, toch nog een goede prijs. Op bol staat die al voor 150 en op amazon ook al 120+
Ik ga zaterdag mijn drie Technic sets afhalen, zal ook leuk weekend worden
Ik ga zaterdag mijn drie Technic sets afhalen, zal ook leuk weekend worden
Die Bucket Wheel Exvacator, is deze een beetje de juiste verhouding met een minifig poppetje?

Misschien dat zodra ik hem heb, een paar minifig's met helmpjes, gereedschap etc ga kopen. Dat ding heeft i het echt wel wat mensen nodig, om te draaien, lijkt me.
Zijn er geen winkels waar je minifigs kan samenstellen?
Ik wil wel unieke poppetjes hebben met baard, snorretje, etc..

Misschien dat zodra ik hem heb, een paar minifig's met helmpjes, gereedschap etc ga kopen. Dat ding heeft i het echt wel wat mensen nodig, om te draaien, lijkt me.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2016 22:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nee, niet met het Lego poppetje, maar ook niet met de Technic poppetjes. In een of ander filmpje heb ik het gezien, maar vind niet direct terug welk het is.
Edit:
Ooh, en de echte Lego test: https://i.imgur.com/chiwIB5.mp4
Edit 2:
gevonden: http://www.rebrickable.co...55-bucket-wheel-excavator
Cabine is te klein voor een minifig.
En op Brickshop kan je wel bepaalde minifig onderdelen kopen. Wel niet verschieten van de prijs.
Edit:
Ooh, en de echte Lego test: https://i.imgur.com/chiwIB5.mp4
Edit 2:
gevonden: http://www.rebrickable.co...55-bucket-wheel-excavator
Cabine is te klein voor een minifig.
En op Brickshop kan je wel bepaalde minifig onderdelen kopen. Wel niet verschieten van de prijs.
[ Voor 58% gewijzigd door Jump op 27-07-2016 22:16 ]
Mja, die cabine valt wel passend te maken op een minifig als ik dat zo zie:

Klein beetje hoger maken, andere ruit er in, stukje wit toevoegen en gaan. Pak je de dumptruck uit de City serie er bij en gaan. Je moet wat te doen overlaten he
Klein beetje hoger maken, andere ruit er in, stukje wit toevoegen en gaan. Pak je de dumptruck uit de City serie er bij en gaan. Je moet wat te doen overlaten he
Hé, de bovenkant van de cabine kan wel open, maar er zijn geen geschikte poppetjes voor
?
Nou ja, de verhoudingen zijn wel enigsinds gelijk om de bucket-wheel van werknemers te voorzien. Dan maar geen poppetje in de controlekamer, en fix ik wel een afstandbediening ofzo
Nou ja, de verhoudingen zijn wel enigsinds gelijk om de bucket-wheel van werknemers te voorzien. Dan maar geen poppetje in de controlekamer, en fix ik wel een afstandbediening ofzo
[ Voor 50% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2016 23:14 ]
de 70816 is retired sinds juni 2015, als ik zo vlug even kijk is 77,50 een nette prijs (90 op bricklink uit nederland)la_fusion schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:24:
Net in de van Cranenbroek en zag daar 70816, het ruimteschip van Benny voor 77,50. Niet een superscherpe prijs maar aangezien hij bij bijv Bart Smit niet meer te krijgen is(online tenminste) is het wellicht leuk voor andere AFOL's.
de lego stores laten je zelf minifigs samenstellen voor een vaste prijs uit een bak met onderdelen..AW_Bos schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:58:
Die Bucket Wheel Exvacator, is deze een beetje de juiste verhouding met een minifig poppetje?
[afbeelding]

oeps. had beter m'n vorige post kunnen editten..
[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 27-07-2016 23:45 ]
Toppie, ik ga eens zoeken van het weekend en een Lego-store inlopen.
Zit er in de Wall in Utrecht (langs de A2) ook nog steeds die zaak? Kan er weinig duidelijkheid over vinden.
Zit er in de Wall in Utrecht (langs de A2) ook nog steeds die zaak? Kan er weinig duidelijkheid over vinden.
Yep, in The Wall zit een Toys XL met LEGO-hoek. Maar dat is geen LEGO-store hè, gewoon een speelgoedwinkel met een meer dan gemiddelde hoeveelheid LEGO.
Hmm.. eens even over denken wat ik hiermee ga doen..mschol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:42:
[...]
de 70816 is retired sinds juni 2015, als ik zo vlug even kijk is 77,50 een nette prijs (90 op bricklink uit nederland)
Zelf was ik in de veronderstelling dat de graafmachine pas 1 augustus algemeen verkrijgbaar zou zijn maar hij is dus al eerder te krijgen bij de verschillende Lego zaken. Jammer dat de Lego winkel bij mij in het dorp 1 dag te vroeg op vakantie gaat(de dag voor de jaarlijkse markt met 10000 bezoekers).. anders was ik dit weekend gaan bouwen
Dat samenstellen van Lego minifigs is wel vrij duur (ik dacht rond de 10 eur voor 3), en de keuze qua onderdelen is beperkt. Soms zitten er wat CMF onderdelen bij, maar daar moet je wat geluk mee hebben.mschol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:44:
[...]
de lego stores laten je zelf minifigs samenstellen voor een vaste prijs uit een bak met onderdelen..
In het geval van minifigs voor een bouwplaats ben je beter af om de demolition starter set te kopen, die kost 10 euro of minder (ik heb er ooit twee gekocht aan 7 euro) en bevat 4 minifigs + accesoires:
En een meer dan gemiddelde prijs voor Lego. Daar kan je ook geen minifigs samenstellen.Guardian1980 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:07:
Yep, in The Wall zit een Toys XL met LEGO-hoek. Maar dat is geen LEGO-store hè, gewoon een speelgoedwinkel met een meer dan gemiddelde hoeveelheid LEGO.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Staat toevallig deze maand in de Kijk dat er maar vijf mensen nodig zijn om zo'n geval te runnenAW_Bos schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:58:
[afbeelding]
Waar een wil is, is een stopcontact....
Mooi, dan weet ik hoeveel minifigs ik moet kopen straksFCC schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Staat toevallig deze maand in de Kijk dat er maar vijf mensen nodig zijn om zo'n geval te runnen
Ik ga eens kijken of ik bij een van mijn vrienden of kennissen de Kijk kan krijgen
Snap jij lego?Maximus schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:08:
[...]
Kwam bij mij echter wel een fout tegen.
Op instructie 60 moet je een 4 tiles slope stukje plaatsen bij stap 6. Zowel links als rechts staan deze onder delen niet op de onderdelenlijst, zaten de onderdelen ook niet mijn mijn pakket maar ook niet op de onderdelenlijst achterin de handleiding:
[afbeelding]
Overkomt mij nu in korte tijd al weer, Porsche had ik ook problemen met een item dat miste. Vraag mij af of dit dan een incident is of dat LEGO wel wat strakker in de quality control mag gaan zitten...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik ben ondertussen geslaagd voor bakjes (van de action: 6 grote bakken, 4 kleine, 1 mini + 8 verdeelbakken).
Nu heb ik alle Lego van stal gehaald en via ReBrickable mijn sets ingevoerd. De sets zonder boekje heb ik via specifieke onderdelen opgezocht (bedrukte blokken, niet veel voorkomende dingen). Maar ik zit nu nog met een hele zut Lego waar ik geen set van kan vinden.
Er is nog flink wat normale lego en 1 a 2 dozen technic (gezien de hoeveelheid blokjes). Iemand een idee hoe ik die kan koppelen aan een set?
Ik zat al te denken om alles in te voeren (los, als bricks) in een fake account om te kijken welke sets ik kan maken... maar dat is best veel werk en ik heb veel dingen waarvan ik de naam niet weet of waar het part-nummer niet zichtbaar is.
Iemand een idee hoe ik dit efficient kan oplossen?
Nu heb ik alle Lego van stal gehaald en via ReBrickable mijn sets ingevoerd. De sets zonder boekje heb ik via specifieke onderdelen opgezocht (bedrukte blokken, niet veel voorkomende dingen). Maar ik zit nu nog met een hele zut Lego waar ik geen set van kan vinden.
Er is nog flink wat normale lego en 1 a 2 dozen technic (gezien de hoeveelheid blokjes). Iemand een idee hoe ik die kan koppelen aan een set?
Ik zat al te denken om alles in te voeren (los, als bricks) in een fake account om te kijken welke sets ik kan maken... maar dat is best veel werk en ik heb veel dingen waarvan ik de naam niet weet of waar het part-nummer niet zichtbaar is.
Iemand een idee hoe ik dit efficient kan oplossen?
@warhamstr Lego is best logisch hoor.
Maar we hadden hem er al op geattendeerd dat het onderdeel er gewoon bij zit. 
Ik geef wel toe dat ik heel soms, vooral als ik moe ben of met weinig licht aan het werk ook wel eens denk dat ik over een onderdeel heen kijk of dat ik ergens een onderdeeltje verkeerd plaats.
Ik geef wel toe dat ik heel soms, vooral als ik moe ben of met weinig licht aan het werk ook wel eens denk dat ik over een onderdeel heen kijk of dat ik ergens een onderdeeltje verkeerd plaats.
Ik heb thuis de 42009 Technic Kraanwagen en heb recentelijk ontdekt dat er nog additionele modellen door fans zijn ontworpen. Dat vind ik echt wel een uitvinding. Kon voor een klein bedrag de instructies voor 2 extra modellen verkrijgen. Is echt superleuk en heb nu gewoon nog 2x extra plezier van mijn good old 42009.
Modellen zitten ook echt vernuftig in elkaar met veel functies en slimmigheden. Zouden zo als officiele C en D modellen meekunnen wat mij betreft.
Modellen zitten ook echt vernuftig in elkaar met veel functies en slimmigheden. Zouden zo als officiele C en D modellen meekunnen wat mij betreft.
Look behind you! A three headed monkey!
Weet iemand of je de nieuwe Auto Finder van Bricklink ook op bijvoorbeeld alleen EU kan zetten? Het is een handige functie, maar ik heb nu als resultaat twee winkels in de VS. Gezien de shipping costs zoek ik eigenlijk altijd binnen de EU. Is dit ergens in te stellen?
Zeker, je kan hem zelfs op enkel NL zetten. Er zit onder de Auto finder een "Store Filter". Daar kun je alles instellen zoals je het zelft wilt.almightyarjen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:07:
Weet iemand of je de nieuwe Auto Finder van Bricklink ook op bijvoorbeeld alleen EU kan zetten? Het is een handige functie, maar ik heb nu als resultaat twee winkels in de VS. Gezien de shipping costs zoek ik eigenlijk altijd binnen de EU. Is dit ergens in te stellen?
Welke modellen bedoel je net?MrScratch schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:20:
Ik heb thuis de 42009 Technic Kraanwagen en heb recentelijk ontdekt dat er nog additionele modellen door fans zijn ontworpen. Dat vind ik echt wel een uitvinding. Kon voor een klein bedrag de instructies voor 2 extra modellen verkrijgen. Is echt superleuk en heb nu gewoon nog 2x extra plezier van mijn good old 42009.
Die zijn van een Lego fanaat die MrTekneex schijnt te heten. Hij heeft 2 extra modellen voor de 42009 bedacht en instructies ervan gemaakt. Hier is een voorbeeld van het 2e model:
https://rebrickable.com/m...transporter-42009-d-model
Look behind you! A three headed monkey!
Hoe ga je eigenlijk te werk met die MOC sets die je op Rebrickable kan vinden?
Download/koop je gewoon de bouwinstructie en parts-list? Daarna ga je naar een site zoals Bricklink en zoek je alles bij elkaar?
Of bestaan er ook aanbieders die het zoekwerk naar alle onderdelen al voor jou hebben gedaan en complete pakketten aanbieden?
Hoe doe je dat bij Bricklink eigenlijk? Probeer je alles bij 1 aanbieder te vinden of bij zo weinig mogelijk aanbieders of kan je een lijst met onderdelen ingeven en is er dan een mogelijkheid om de site te laten zoeken (mits enkele extra criteria) naar verschillende aanbieders die samen je hele lijst kunnen aanbieden?
Download/koop je gewoon de bouwinstructie en parts-list? Daarna ga je naar een site zoals Bricklink en zoek je alles bij elkaar?
Of bestaan er ook aanbieders die het zoekwerk naar alle onderdelen al voor jou hebben gedaan en complete pakketten aanbieden?
Hoe doe je dat bij Bricklink eigenlijk? Probeer je alles bij 1 aanbieder te vinden of bij zo weinig mogelijk aanbieders of kan je een lijst met onderdelen ingeven en is er dan een mogelijkheid om de site te laten zoeken (mits enkele extra criteria) naar verschillende aanbieders die samen je hele lijst kunnen aanbieden?
Lego gerelateerd, ik kon hem wel waarderen, jullie mogelijk ook 
YouTube: Real-Life LEGO MiniFig Cosplay!
YouTube: Real-Life LEGO MiniFig Cosplay!
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Voorbeeld:RikHouben schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:42:
Hoe ga je eigenlijk te werk met die MOC sets die je op Rebrickable kan vinden?
Ik heb laatst de Orrery van Jason Allemann gemaakt en deze bij elkaar "gebricklinked". Ok, ik heb voor deze dan gebruik gemaakt van Brickowl maar het principe is het zelfde.
Deze MOC is gratis, dus voor de instructies hoef je niets te betalen. De partlist is natuurlijk ook gegeven, deze kan je importeren in je bricklink/brickowl wanted list.
Dan kan je de site alles bij elkaar laten zoeken en geeft hij aan welke store de onderdelen heeft. Dus bijv. $store1 heeft 98% van de steentjes, $store2 87%, etc. Soms heb je een 100% match dan kan je alles bij die ene store vandaan halen. Dit is niet altijd de goedkoopste dus soms loont het de moeite om het bij verschillende stores te bestellen (let wel op dat je ook de verzendkosten mee rekent, maar dan nog is dit soms goedkoper).
Dus zo doe je dat totdat je alle steentjes bij elkaar hebt, voor een prijs die jij redelijk vind. In dit geval was ik voor alles 60,- kwijt (hier zaten dan wel wat extra steentjes bij) dus 14 cent per steentje. Heel supergoedkoop: nee, had wellicht nog goedkoper gekunt, maar dit had ik er voor over.
[edit]
Maar als je op rebickable al je eigen sets toevoegd, krijg je te zien welk steentje je uit welke set kan halen en een overzicht van de steentjes die je nog mist. Dus als je een keer iets wilt maken van de bestaande sets die je al hebt hoef je natuurlijk geen steentjes te bestellen
[ Voor 6% gewijzigd door DrNizeGuy op 29-07-2016 20:49 ]
Gaan de porsche/claas etc nu vanaf maandag te bestellen zijn via bv bol? De claas staat er al op, maar dat is vanuit shop-in-shop bij bol.
Bedankt voor je uitleg.DrNizeGuy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:44:
[...]
Voorbeeld:
Ik heb laatst de Orrery van Jason Allemann gemaakt en deze bij elkaar "gebricklinked". Ok, ik heb voor deze dan gebruik gemaakt van Brickowl maar het principe is het zelfde.
Deze MOC is gratis, dus voor de instructies hoef je niets te betalen. De partlist is natuurlijk ook gegeven, deze kan je importeren in je bricklink/brickowl wanted list.
Dan kan je de site alles bij elkaar laten zoeken en geeft hij aan welke store de onderdelen heeft. Dus bijv. $store1 heeft 98% van de steentjes, $store2 87%, etc. Soms heb je een 100% match dan kan je alles bij die ene store vandaan halen. Dit is niet altijd de goedkoopste dus soms loont het de moeite om het bij verschillende stores te bestellen (let wel op dat je ook de verzendkosten mee rekent, maar dan nog is dit soms goedkoper).
Dus zo doe je dat totdat je alle steentjes bij elkaar hebt, voor een prijs die jij redelijk vind. In dit geval was ik voor alles 60,- kwijt (hier zaten dan wel wat extra steentjes bij) dus 14 cent per steentje. Heel supergoedkoop: nee, had wellicht nog goedkoper gekunt, maar dit had ik er voor over.
[edit]
Maar als je op rebickable al je eigen sets toevoegd, krijg je te zien welk steentje je uit welke set kan halen en een overzicht van de steentjes die je nog mist. Dus als je een keer iets wilt maken van de bestaande sets die je al hebt hoef je natuurlijk geen steentjes te bestellen
Het systeem is me nu duidelijk.
Er kruipt wat werk in maar dat is deel van de hobby he.
De tip om mijn sets in te geven in rebrickable is wel een hele goeie. Super handig.
Ik vind de prijzen op bol.com aan de hoge kant. Ik ben vandaag speciaal naar Gouda gereden op bij PlayToday mijn drie Technic sets af te halen.Pandemic schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:07:
Gaan de porsche/claas etc nu vanaf maandag te bestellen zijn via bv bol? De claas staat er al op, maar dat is vanuit shop-in-shop bij bol.
42055 BWE: bol 254.20, playtoday 200
42054 Claas: bol 160, playtoday 140
42053 Volvo: bol 106, playtoday 90
En zo zijner nog winkels stukken goedkoper dan bol. Wel te vermelden dat bij veel winkels hun voorraad al gereserveerd of verzonden is en pas later terug aangevuld wordt.
Over de 42055 BWE... 
Gigantisch veel stukjes natuurlijk en ben pas halverwege maar het begint wel echt al grote vormen aan te nemen. Wel heel erg anders dan de laatste build van mij (Lego Supercar 8880). Je kunt wel echt het verschil in tijd zijn, alleen al in de verschillende pegs die er gebruikt zijn maar ook alle andere stukjes. Soms wel een beetje een knex idee..
Gigantisch veel stukjes natuurlijk en ben pas halverwege maar het begint wel echt al grote vormen aan te nemen. Wel heel erg anders dan de laatste build van mij (Lego Supercar 8880). Je kunt wel echt het verschil in tijd zijn, alleen al in de verschillende pegs die er gebruikt zijn maar ook alle andere stukjes. Soms wel een beetje een knex idee..
De 42055 staat nog achter mij. Ik ben begonnen met de Volvo. Ik ga de andere twee sets pas maken als mijn neefjes hun logeerpartij gedaan is 
Anders ben ik de helft van de blokjes kwijt na een uur...
Anders ben ik de helft van de blokjes kwijt na een uur...
Is weer 90 euro, ter info
Nog steeds 76, met de korting van 15%.Mad-Matt schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:37:
And I'm the only one and I walk alone.
De 15% korting gaat er pas af bij afrekenenMad-Matt schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:37:
ah ok, sorry
Ik ben tijdens het opruimen mijn bak met lego weer tegen gekomen, hier zit ook best wat technisch lego in.
Ben nu vooral opzoek naar de bouwtekeningen, set is ongeveer 25 jaar oud, en was iets van een vrachtwagen. Maar geen idee meer wat.
Welke site heeft veel bouwtekeningen beschikbaar?
Ben nu vooral opzoek naar de bouwtekeningen, set is ongeveer 25 jaar oud, en was iets van een vrachtwagen. Maar geen idee meer wat.
Welke site heeft veel bouwtekeningen beschikbaar?
Gruwelijk gejatte Icoon!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.