Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.014 views

Onderwerpen

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Duurt bij meerdere mensen een bestelling zo lang op de Lego shop?

Op 3 juli bestelling geplaatst, die is pas op 6 juli door Lego verwerkt.
En vervolgens... krijg je missorted van DHL... cannot be delivered... shipment delayed....
Dus de vijf dagen vd website gaan ruimschoots overschrijd worden.

Dat DHL prutst is niet de schuld van Lego, wel dat ze er drie dagen over doen om een bestelling te verwerken. Doh.

Sneu voor dochter die op haar pakketje aan het wachten is.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Wom

Heb dezelfde ervaring gehad, aantal bestellingen daar die inderdaad meerdere dagen duurde voordat ze überhaupt verzonden werden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:07
Aan de andere kant heb ik geregeld pakketjes van de legoshop sneller binnen dan andere winkels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Señor Sjon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:55:
Aan de andere kant heb ik geregeld pakketjes van de legoshop sneller binnen dan andere winkels.
Heel erg dit. Lego bestellingen heb ik meestal met 2 dagen wel binnen (komt omdat ik de bestellingen eigenlijk altijd in het weekend of laat in de avond plaats).

Want a cookie?!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Over het algemeen binnen 2 tot 3 dagen wel dingen binnen die ik bij de Lego Shop bestel.
Het bestellen van een stickervel via de klantenservice heeft langer geduurd. Was ik toch zeker een week of 3 voor onderweg.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Dat Lego soms meerdere dagen nodig heeft om een bestelling te verwerken overkomt mij ook wel eens. De eigenlijke zending via DHL is meestal vrij vlot.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• The Eagle
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gisteren weer eens Wall-E zitten kijken.
Misschien moet ik die doos toch maar eens openmaken en aan het bouwen slaan, staat al bijna een jaar te stoffen denk ik :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:45
Ha, ja die van mij staat ook al dik een half jaar in z'n doos. Hij ligt wel de afgelopen 2 weken letterlijk op de tafel om te bouwen, dus hij is al een stapje dichterbij.

Net toch nog even dat retro knight set gescoord met een Lego bestelling, want ik had niet genoeg PF verlengsnoeren (en dan ook nog maar een servo erbij voor free shipping :P)

• ElectricHead

ElectricHead

Ik heb hem een maandje of 1 1/2 geleden binnengekregen en letterlijk na 2 dagen in elkaar gezet. Hij is lief, leuk om te bouwen en een schatje. :)

• Kapoen
Over Disney producten gesproken, Brothers Brick heeft foto's gepost van het Disney kasteel dat er zit aan te komen. Volgens hun informatie bevat de set 4080 onderdelen en moet het ding 350 dollar gaan kosten.

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/c5.staticflickr.com/8/7617/27587414364_51e1189daa_z.jpg?resize=625%2C623&ssl=1
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/c5.staticflickr.com/9/8821/27922340900_03074782d0_z.jpg?resize=404%2C640&ssl=1

bron op brothers brick

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:46
Denk dat mijn vrouw als Disney nut die wel wil hebben haha. Net even doorgestuurd.

• Kapoen
Op bouwsteentjes.info staan er een aantal detail foto's, en een beter zicht op de minifigs in deze set: bouwsteentjes.info post.
De minifigures die we zien zijn Mickey, Minnie, Katrien, Donald en Tinkerbell. Of er nog meer minifigures bijgevoegd worden is nog niet duidelijk maar gezien de grote van de set zal het ons niet verbazen als we er nog een aantal kunnen verwachten.

De release staat (zo ver nu bekend) gepland voor september met een early access voor LEGO vip leden halverwege augustus. Meer informatie hierover zodra de set officieel aangekondigd wordt. De RRP zal rond de €400 – €450 liggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Kapoen op 11-07-2016 09:37 ]

• horizon1978
Dat kasteel is echt wel groot... Nice.

Over bestelling: zaterdag toch nog geleverd, zaterdag blijkbaar toch een wekdag voor ze. :)

En de Temple of Airjitzu is wel top hoor! Groot en mooi.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

The Eagle schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:35:
Gisteren weer eens Wall-E zitten kijken.
Misschien moet ik die doos toch maar eens openmaken en aan het bouwen slaan, staat al bijna een jaar te stoffen denk ik :X
Dan heb je waarschijnlijk nog de variant met de nek die nogal slap is waar LEGO dus een fix voor heeft uitgebracht.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ElectricHead

ElectricHead

CAP-Team schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:32:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk nog de variant met de nek die nogal slap is waar LEGO dus een fix voor heeft uitgebracht.
Ik weet niet, heb hem zelf dus een anderhalve maand geleden besteld en kan niet echt zeggen dat zijn nek erg stevig is.... Als je iets tikt tegen zijn body of iets schommelt of in een bepaalde stand zet zakt hij er nog door.... Dus geen idee wat de fix zou moeten zijn (overigens hoorde ik van het probleem nadat ik hem gebouwd had door een filmpje van Jangbricks)

*EDIT* Oh laat maar, als ik het filmpje bekijk is mijn nek wel steviger dan de losse nek. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ElectricHead op 11-07-2016 10:11 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11 12:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Angeloonie in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

[...]
Als het hoofd op een kogel-gewricht zit dan is het de nieuwe. Als het een scharnier is is het de oude.

Dit is de oude:
Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/21000/21303/076.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/21000/21303/079.jpg

Nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/okph6b.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

FeaR

In GoT we trust

ElectricHead schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:00:
[...]
*EDIT* Oh laat maar, als ik het filmpje bekijk is mijn nek wel steviger dan de losse nek. :)
De fix viel mij ook wat tegen. Ik had voor de fix wat teflon tape om het asje van de nek gedraaid en dat werkte toch beter dan het kogelgewricht uit de fix.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ElectricHead

ElectricHead

Ja, ik heb inderdaad het kogelgewricht.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-11 10:32
Ik ga die Porsche toch ook maar eens bestellen, echt een gaaf model!

*snip* hier is Vraag & Aanbod overig voor. Enne Het algemeen beleid #achteraf

[ Voor 73% gewijzigd door Señor Sjon op 11-07-2016 13:07 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de verzamelaars:
http://lidl-shop.nl/POWERFIX-Opbergbox/p100196857

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 11-07-2016 14:42 ]

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 11:32
Bedankt voor de tip! Wel helaas 3 euro duurder bij jullie Zuiderburen.

• DH143
  • Registratie: April 2014
Hallo tweakers, ik vroeg me eigenlijk af of jullie een site/winkel/bedrijf weten waar je losse lego kan verkopen. ik heb namelijk een aantal kratten met lego op zolder staan en ik wil het graag verkopen. Krijg op marktplaats geen reacties helaas..

Hopelijk is dit het goede topic voor mijn vraag..

[ Voor 7% gewijzigd door DH143 op 11-07-2016 20:04 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bricklink.com voor als je zelf wil verkopen. Moet je wel een winkel aanmaken en alles met de hand invoeren (als je daadwerkelijk van plan bent om steentje voor steentje te verkopen)

Heb je er wel goede foto's bij staan op Marktplaats? Kan me niet voorstellen dat je er geen reactie op krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic6399 op 11-07-2016 20:10 ]

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 14:54
DH143 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:03:
Hallo tweakers, ik vroeg me eigenlijk af of jullie een site/winkel/bedrijf weten waar je losse lego kan verkopen. ik heb namelijk een aantal kratten met lego op zolder staan en ik wil het graag verkopen. Krijg op marktplaats geen reacties helaas..

Gooi het eens op tweakers ;-) Wie weet zitten hier mensen met interesse

Try not to become a man of success but a man of value.

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Als je even een linkje post naar je pagina op marktplaats of mij pmt dan zend ik er even meer dan 4000 lego freaks naartoe... ;-) verkopen doe je per kilo, gewoon wegen en dan te koop zetten bvb 8kg lego te koop voor ... sets die er zeker in zitten als je dat weet er ook bij zetten, maken dat ze gewassen zijn de blokjes of erbij zetten dat ze stoffig zijn.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 10:35

mjl

Ugh

Hangt er van af hoeveel je er voor vraagt en wat de staat is. Zonder popetjes en bouwbeschrijvingen krijg je er nog maar weinig voor. Dan wil het soort lego ook nog wat. Fabuland is bijv totaal niet in trek, te veel grote brokken...

Losse lego levert relatief weinig op tov hele sets. En dan nog, jaren 70/80 is niet meer zo mooi en speelbaar meer. Ik heb zelf een flink aantal kilo's staan. Veel gaat toch stuk na zover jaar bewaren. Met name blauw & doorzichtige elementen beginnen te brokkelen.

Wassen zou ik persoonlijk zelf willen doen, gewoon met een borstel en lauw water (en niet uit de was machine...).

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 11-07-2016 23:18 ]

-------

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 09:14

Voor een goede prijs, met een goede omschrijving en duidelijke foto's ben je het zo kwijt op Marktplaats. Altijd even vermelden hoeveel KG het is, en of er (bijzondere of grote) sets tussen zitten. Dan nog foto's er bij van de LEGO uitgespreid op de vloer ofzo. Op meer dan 10,- per KG moet je niet rekenen, vooral als er niets bijzonders tussen zit.

(hierboven zijn al mensen met interesse, maar mij mag je ook altijd een PB sturen.. ) ;)

Even wat anders. Heb het interview met de Technic designers eens bekeken, maar als ik het goed begrijp gaat de Porsche zeker nog opvolgers krijgen!

[ Voor 11% gewijzigd door keverjeroen op 12-07-2016 14:17 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
Wow, wat een mooi Lego Ideas project! Zou perfect passen bij Fairground Mixer en het Reuzenrad!

Pirate Ship Ride Lego Ideas project: https://ideas.lego.com/projects/146444
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/f2b/444/146444/2539186-o_1amohfh8dasr16qqi9c1sphrvf8-full.jpg

[Video: https://ideas.lego.com/projects/146444]

• Señor Sjon
Modbreak:Allen, dit is niet een verkooptopic. Hou het voor het kwijtraken van je steentjes bij je kinderen Vraag & Aanbod overig

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 08:48
Zijn er mensen die ervaring hebben met het verkopen van lego (complete sets) op bricklink? Er is daar zoveel aanbod. Heeft dat nut? Of kan je het beter op marktplaats gooien en genoegen nemen met een lagere prijs?

• la_fusion
  • Laatst online: 15-11 11:30
Haay schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:45:
Wow, wat een mooi Lego Ideas project! Zou perfect passen bij Fairground Mixer en het Reuzenrad!

Pirate Ship Ride Lego Ideas project: https://ideas.lego.com/projects/146444
[afbeelding]

[video]
Ziet er leuk uit maar de beweging mag nog wel wat bijgeschroeft worden.
keverjeroen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Voor een goede prijs, met een goede omschrijving en duidelijke foto's ben je het zo kwijt op Marktplaats. Altijd even vermelden hoeveel KG het is, en of er (bijzondere of grote) sets tussen zitten. Dan nog foto's er bij van de LEGO uitgespreid op de vloer ofzo. Op meer dan 10,- per KG moet je niet rekenen, vooral als er niets bijzonders tussen zit.

(hierboven zijn al mensen met interesse, maar mij mag je ook altijd een PB sturen.. ) ;)

Even wat anders. Heb het interview met de Technic designers eens bekeken, maar als ik het goed begrijp gaat de Porsche zeker nog opvolgers krijgen!

[video]
Goed, ik denk dat de graafmachine op de achtergrond hier wel komt! :9

• AppieNL
Jabbah schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:56:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het verkopen van lego (complete sets) op bricklink? Er is daar zoveel aanbod. Heeft dat nut? Of kan je het beter op marktplaats gooien en genoegen nemen met een lagere prijs?
Ik ben zelf geen verkoper op Bricklink, maar ik begreep dat je elk kwartaal 3% van je omzet moet betalen aan Bricklink, dus dat speelt ook een factor in de bricklink prijzen. Verder verwachten kopers meer van je sets op bricklink dan marktplaats, boekjes, missing parts etc moet er bij staan.

• Haay
la_fusion schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:39:
Ziet er leuk uit maar de beweging mag nog wel wat bijgeschroeft worden.
Ja, helemaal mee eens. Maar als dit project de 10.000 stemmen krijgt en vervolgens door het Lego designers team na onderzoek ook geaccepteerd wordt, dan zal het sowieso nog aangepast / verbeterd worden zodat het aan de Lego standaard zal voldoen. Ik heb voldoende vertrouwen in de senios Lego designers dat ze hier nog wel wat aan kunnen en willen verbeteren voor een officiële release. :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hij is inderdaad wat zenuwachtig in z'n bewegingen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Maximus
  • Laatst online: 07:17

Maximus

There is no substitute

Wellicht al bekend maar de Volkswagen Kever kan inmiddels door VIPs besteld worden:

http://shop.lego.com/nl-NL/Volkswagen-Kever-10252

PhD i.o.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
15 euro verschil met duitsland. Dat had ik niet verwacht bij een 90 euro set.

• AppieNL
Kan iemand me vertellen wat die doorzichtige cheeseslopes moeten voorstellen bij het kleedje van de Kever?

• DH143
  • Registratie: April 2014
*snip* geen Vraag en Aanbod hier, zie de topicwarning.

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 14-07-2016 09:24 ]

• Suli
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:10:
Kan iemand me vertellen wat die doorzichtige cheeseslopes moeten voorstellen bij het kleedje van de Kever?
Ijsblokjes voor in de koelbox?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
AppieNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:10:
Ijsblokjes om de koelbox en bier koel te houden ;)

YouTube: LEGO Designer Videos 10252 Volkswagen Beetle
Vanaf 2:00

[ Voor 17% gewijzigd door DrNizeGuy op 13-07-2016 19:08 ]

• AppieNL
:F Dat klinkt vrij logisch ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 13-07-2016 19:08 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 20:05

bord4kop

maximaal 100KB!

morgen halen :P

| Security Management |

• Maximus

Maximus

There is no substitute

De designer video van Disney Castle is ook online:

PhD i.o.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wauw... Enigzins groot :o Waar zou je zo'n kasteeltje neerzetten in huis?

• Wom

Wom

Komt die kever ook in de winkel? Heb dat even gemist :$

• Kapoen
Ivm dat Disney kasteel vraag ik mij af of die grote grijze onderdelen met valse stenen al dan niet bedrukt zijn. Ik vermoed dat het stickers zijn, maar ik zag het niet direct in de video.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wom schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:51:
Komt die kever ook in de winkel? Heb dat even gemist :$
Volgens mij wel in de winkel maar dan de LEGO winkels. Zie dit ook steeds meer met de T1, F40 en de Mini. Die zijn bijna niet meer te krijgen anders dan online of in officiele winkels.

PhD i.o.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 14-11 19:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Maximus schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:01:
[...]

Volgens mij wel in de winkel maar dan de LEGO winkels. Zie dit ook steeds meer met de T1, F40 en de Mini. Die zijn bijna niet meer te krijgen anders dan online of in officiele winkels.
Kelcha is volgens mij geen officiele Lego winkel maar heeft deze modellen wel.
En ze hebben een winkel hier in Hoorn :*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Gutteguttegut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Kelcha is volgens mij geen officiele Lego winkel maar heeft deze modellen wel.
En ze hebben een winkel hier in Hoorn :*)
Hence bijna ;)

PhD i.o.

• ElectricHead

ElectricHead

De Kever is vanmorgen besteld.... Damn... Ik heb nog 3 Star Wars dozen en de Dr. Who set die ook nog in elkaar mogen..... Heb alleen geen plek meer.

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zo, de kever hier ook maar besteld ^_^

Want a cookie?!

• Wom

Wom

+1

Omdat ik de Porsche toch maar niet gekocht heb mag ik van mezelf de Kever wel kopen :+

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
Alhoewel het hier goed kriebelt om de Porsche te kopen, ga ik het voorlopig uitstellen. Ik ga liever voor de combo van de drie andere sets.

Het is nog wat zoeken waar deze het goedkoopst is. Verschillende sites hebben wel an prijzen, maar geen pre order. Of gaat er op sommige sites dan korting komen na de release, of nog voor de release, ...

internix.be

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sariel zijn review van de Lego Technic 42055 Bucket Wheel Excavator en de staat online.
LEGO Technic 42055: Bucket Wheel Excavator

Net als de Porsche gaat ook die set het voor mij niet worden. Het ding is huge en zeker indrukwekkend, maar in de video zie je dat eigenlijk niets echt soepel loopt. Mogelijk dat in andere videoreviews dit minder is. Volgens mij was de gearbox van de Porsche ook soepeler in de review van Jangbricks dan van Sariel. Maar wat mij echt tegenhoudt is de bouwtijd van slechts 6,5 uur op zo veel steentjes. Staat ook in de conclusie dat desondanks 1100 bricks meer de 42043 meer tijd kost te bouwen. En het bouwen is toch wat ik het leukste vind en wat dus het langst mag duren.

Edit:
Meer H2 2016 sets hebben zijn kanaal al bereikt.
LEGO Technic 42054: CLAAS XERION 5000 TRAC VC

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 15-07-2016 07:46 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik kan niet wachten op de Bucket Wheel Excavator. Ben alleen wel een beetje bang voor de prijs... :X
Hoe groot is dit?
Ik ben op zoek naar betaalbare oplossingen om m'n lego op te bergen. Koffers mogen ook maar zijn vaak duurder...

Wat heb je? Ik heb wel interesse.

[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 15-07-2016 09:19 ]

• Kapoen
De Kever ga ik zeker ook nog aanschaffen, maar het heeft geen haast. Ik wacht liever tot er weer een polybag of actie komt die de moeite waard is :)

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Gisteren aan de kever begonnen en...

Dit is zeker een hele leuke build hoor! _/-\o_

Goed het ding mag er dan uiterlijk niet héél erg uitzien als een kever, er zitten toch echt wel erg leuke bouwacties in. En de binnenkant en interne onderdelen lijken wel erg goed! De stoelen, benzinetank, motor..

Aanradertje hoor deze set :Y

| Security Management |

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:15:
Ik kan niet wachten op de Bucket Wheel Excavator. Ben alleen wel een beetje bang voor de prijs... :X
Staat toch gewoon $280 bij :>
of bedoel je dat niet

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Viper® schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:47:
Staat toch gewoon $280 bij :>
of bedoel je dat niet
Half (ik had dat inderdaad niet gezien :X ). Maar ik ben ook wel benieuwd wat het in euro's gaat worden...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Half (ik had dat inderdaad niet gezien :X ). Maar ik ben ook wel benieuwd wat het in euro's gaat worden...
Bij de porsche stond er 300$ en 300€, die kost nu 330 in de shop.

Ik vemoed dus 299€.

Mocht de porsche ooit in de aanbieding zijn dan haal ik er wel een.

• Señor Sjon
Ik niet. :+ Na de LeMans auto ben ik weer even genezen van technic.

• ElectricHead

ElectricHead

Señor Sjon schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:05:
Ik niet. :+ Na de LeMans auto ben ik weer even genezen van technic.
Hoezo? Die lijkt mij namelijk zelf ook erg gaaf.

• Señor Sjon
Technic is nooit helemaal mijn ding geweest en na honderden plaatjes pinnetjes uittellen en plaatsen was ik het wel aardig zat en wist ik weer waarom ik dat 20 jaar geleden ook al niet zo leuk vond. :P.

• Jump
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Adviesprijs: 229.00 €. Op verschillende sites kan je hem nu als een pre order terugvinden voor iets minder.

De Claas tractor: 159.00 €
De Volvo kraan: 89.99 €

internix.be

• AppieNL
@Sjon
Honderden pinnetjes uit tellen? Hoe bouw jij? 50 stappen in 1x?

De BWE staat al op Nederlandse sites met prijzen van 206 euro tot 240 euro, dus dat valt nog wel mee. (of wat Jump dus zegt).

@Fear
Ik zou me niet blind staren op Sariel's bouwtijd tenzij het voor jou een goede benchmark is. Voor mij absoluut niet, ik haal minimaal het dubbele en soms 3x zoveel. Verschil is wel dat mijn modellen geen last hebben van slecht lopende onderdelen zoals Sariel's Porsche gearbox (die idd bij andere veel beter liep).

Ik heb ook niet de indruk dat dingen slecht lopen in de BWE, maar wel tergend langzaam. Enige pluspunt is dat die snelheid wel realistisch is tov een echte BWE, realisme dat bij de Porsche weer compleet ontbrak. Maar of het leuk is voor kinderen om 3 minuten te wachten tot het ding van links naar rechts draait? Waarschijnlijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 15-07-2016 11:45 ]

• la_fusion
Ik vind het in zijn filmpjes allemaal niet echt soepel lopen inderdaad maar als ik dan ook kijk hoe hij met bijvoorbeeld de traktor omgaat heb ik ook niet het idee dat hij met de insteek van het perfect showen van het model gedaan wordt. Op zich niet erg maar tijdens het bouwen van een model controleer ik bijna continu of het allemaal een beetje soepel gaat en als dat niet het geval is weet ik dat ergens iets niet helemaal goed heb gedaan.

• Jump
Je ziet in Sariel zijn filmpjes ook gewoon stukjes los zitten, of zaken die niet goed aangesloten zijn. Ik dacht in zijn Claas filmpje ook terug zo enkele stukjes gezien te hebben op de kraan die er achteraan op zit.

Maar dat heb ik bij andere ook nog gezien, zoals bij Jangbricks. Bij hem moet het gewoon snel gaan, want de filmpjes zo snel mogelijk uitbrengen is zijn inkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jump op 15-07-2016 11:52 ]

internix.be

• SnowDude
  • Laatst online: 10-11 11:59
Van mij mag het nog even slecht weer blijven! Ik heb nu de 42043 in 2793 stukjes op mijn eet en salon tafels liggen. :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Jump
Ik heb mij goed geamuseerd met de bouw van de 42043. Wel opgelet en niet doen zoals ik: twee tandwielen vergeten in het centrale gedeelte, en dat maar 400 stappen verder merken :D

internix.be

• Señor Sjon
AppieNL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:41:
@Sjon
Honderden pinnetjes uit tellen? Hoe bouw jij? 50 stappen in 1x?
Nee, maar veel stappen vereisen wel weer 5-10 pinnen verspreid over 1-2 plaatjes. En een beetje OCD, dus wil ze ook enigszins uitgelijnd hebben. ;) Hielp ook niet mee dat dat model geen genummerde zakjes had en je dus weer lekker kon zoeken.

• SnowDude
  • Laatst online: 10-11 11:59
Jump schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:58:
Ik heb mij goed geamuseerd met de bouw van de 42043. Wel opgelet en niet doen zoals ik: twee tandwielen vergeten in het centrale gedeelte, en dat maar 400 stappen verder merken :D
ik heb zo'n actie gehad met de 42009, daar kon ik de bovenbouw helemaal uitelkaar halen omdat ik in een van de eerste plaatjes een tandwiel was vergeten |:(

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
[quote]iAmRenzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:15:

229 euro in NL (online lego store)
bij andere winkel 209 (url op andere pc)

[ Voor 12% gewijzigd door quorumz op 15-07-2016 12:22 ]

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 14-11 19:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:41:
@Fear
Ik zou me niet blind staren op Sariel's bouwtijd tenzij het voor jou een goede benchmark is.
Ik wacht ook nog op de reviews van Jang, het verschil met de Porsche gearbox tussen die twee was veel te groot om op slechts één review af te gaan. Maar qua beweging zie je de Bucket Wheel Excavator toch soms wel haperen, vooral bij het rijden. Iets wat mij semi ook bekend voorkomt van de 42042 al had dat ook deels te maken met het niet hebben van grip van de gladde tracks.

Qua bouwtijden komen mijn tijden met de 42009, 42042 en 42043 behoorlijk overeen met die van Sariel. Maar het is vooral de tekst "straightforward build" die op mij over komt alsof het een makkelijke build is.

Aan de andere kant... ik wil met Kerst wel iets te bouwen hebben dus ergens zal er toch een Bucket Wheel Excavator dan wel Porsche komen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
FeaR schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:20:
Aan de andere kant... ik wil met Kerst wel iets te bouwen hebben dus ergens zal er toch een Bucket Wheel Excavator dan wel Porsche komen.
:D

De kerstvakantie is bij ons de afgelopen jaren dus ook bouwtijd. Tegen die tijd dus maar de Kever voor mrs., misschien nog iets voor mezelf scoren, en de advent voor de kleine :)

• M@cer
  • Laatst online: 15-11 14:31
Vandaag ging de Bart Smit bij ons op het winkelcentrum dicht en werd de winkel geruimd met 70% korting. Wat lego betreft was alleen de Trein Megapack er nog (66943), welke met 70% wegging (60 ipv 199).. En dat voor ongeveer 20 dozen...

We hebben het geprobeerd, maar wat ik begreep was het bijna vechten bij de opening.. Was wel een hele mooie aanbieding..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Kapoen
Rukapul schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:48:
[...]

:D

De kerstvakantie is bij ons de afgelopen jaren dus ook bouwtijd. Tegen die tijd dus maar de Kever voor mrs., misschien nog iets voor mezelf scoren, en de advent voor de kleine :)
De advent kalenders zijn inderdaad erg leuk voor gezinnen heb ik begrepen. Ik heb verleden jaar de Friends editie cadeau gedaan aan mijn bovenbuur met dochter. Dochter en papa hebben zich elke dag goed geamuseerd er mee blijkbaar :)

Dit jaar overweeg ik zelf een Star Wars editie aan te schaffen, maar die zijn altijd vrij snel uitverkocht.

• AppieNL
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Nee, maar veel stappen vereisen wel weer 5-10 pinnen verspreid over 1-2 plaatjes. En een beetje OCD, dus wil ze ook enigszins uitgelijnd hebben. ;) Hielp ook niet mee dat dat model geen genummerde zakjes had en je dus weer lekker kon zoeken.
Die OCD heb ik ook, maar 5-10 pinnen per stap vind ik nog veel, doe mij ook zo'n jaren 90 boekje voor huidige modellen. Mijn boekjes komen niet verder dan 3-5 pinnetjes op 1-2 stappen.

Genummerde zakjes of niet maakt me ook niet zo veel uit. Bij modellen als de 42009, 42043 e.d. zeker handig, maar dan om een andere reden voor mij: elk zakje wordt hier gewoon als het ware in z'n eigen bergje/bakje omgekiept, dus alleen maar nummer 1 zakjes bespaart wel een aantal bergjes/bakjes. Na 10 bladzijdes uit de handleiding weet je wel welk zakje/bergje/bakje welk onderdeel heeft en is het gewoon graaien.
FeaR schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Ik wacht ook nog op de reviews van Jang, het verschil met de Porsche gearbox tussen die twee was veel te groot om op slechts één review af te gaan. Maar qua beweging zie je de Bucket Wheel Excavator toch soms wel haperen, vooral bij het rijden. Iets wat mij semi ook bekend voorkomt van de 42042 al had dat ook deels te maken met het niet hebben van grip van de gladde tracks.
Dat is inderdaad een standaard Lego tracks hapering. Het valt me zelf al niet eens meer op. Ligt niet alleen aan de ondergrond, ook aan de wieltjes die Lego gebruikt als bogeys om de tracks in het gareel te houden. Als je dat er compleet uit wil slopen, zal je tiles moeten gebruiken ipv wieltjes in de bogeys, met als gevolg bekraste tiles, dus ja, choose your poison.

• jadjong
  • Niet online
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:15:

[...]
Hoe groot is dit?
Ik ben op zoek naar betaalbare oplossingen om m'n lego op te bergen. Koffers mogen ook maar zijn vaak duurder...
Ongeveer 50 cm hoog, 10 cm diep.

• Suli
  • Niet online
Hebben jullie een verzekering voor de Lego's? Indien wel, een aparte of gewoon een inboedel?
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met hoe ze de dagwaarde bepalen bij Lego's.

• almightyarjen
  • Laatst online: 08:57

almightyarjen

When does the hurting stop?

Sulaine schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 07:01:
Hebben jullie een verzekering voor de Lego's? Indien wel, een aparte of gewoon een inboedel?
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met hoe ze de dagwaarde bepalen bij Lego's.
Ik heb dit toevallig een half jaar geleden geregeld toen ik ben verhuisd. Ik zit bij Univé en daar heb je standaard 10.000 Euro dekking voor "speciale" dingen zoals hobby verzamelingen en sieraden. Aangezien we geen sieraden van waarde hebben had ik de volle 10.000 Euro tot mijn beschikking :P Ik heb uitgerekend dat daar net mijn Lego verzameling in past. Het kan zijn dat je bij een andere verzekeraar een aparte clausule moet afsluiten, ik had dat bij de vorige verzekeraar voor mijn bergsport materiaal :)

Edit:
Voor de geïnteresseerden: net terug van een maandje in de VS en kwam daar nog een mooie BNSF trein tegen. Locomotieven lijken op de Lego BNSF set, maar zijn net wat anders. De TTX container wagons zijn wel de real life versie van de Lego 10170 set :)

[ Voor 16% gewijzigd door almightyarjen op 16-07-2016 10:37 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik meen een tijdje terug op Lowlug een van de grote bouwers (Jurgen K, BricksonWheels, etc.) bezig was met een BNSF trein? :/

Maar goed, de kever zit in elkaar en.. wat een mooie build is het! Echt een aanrader, super leuk om te bouwen!.
Het resultaat lijkt nog steeds niet echt op een kever, helaas. Gek genoeg de details allemaal weer wel heel goed :*)

Ik kan hem iedereen van harte aanbevelen d:)b

| Security Management |

• Kapoen
@Arjen: heb je Jangbricks een beetje geholpen toen je in de VS was? Hij heeft blijkbaar enkele 'problemen' met zijn station MOC ;)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

bord4kop schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:36:
Ik meen een tijdje terug op Lowlug een van de grote bouwers (Jurgen K, BricksonWheels, etc.) bezig was met een BNSF trein? :/

Maar goed, de kever zit in elkaar en.. wat een mooie build is het! Echt een aanrader, super leuk om te bouwen!.
Het resultaat lijkt nog steeds niet echt op een kever, helaas. Gek genoeg de details allemaal weer wel heel goed :*)

Ik kan hem iedereen van harte aanbevelen d:)b
Kwam bij mij echter wel een fout tegen.

Op instructie 60 moet je een 4 tiles slope stukje plaatsen bij stap 6. Zowel links als rechts staan deze onder delen niet op de onderdelenlijst, zaten de onderdelen ook niet mijn mijn pakket maar ook niet op de onderdelenlijst achterin de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8801/28271611251_552c335f35_c.jpg

Overkomt mij nu in korte tijd al weer, Porsche had ik ook problemen met een item dat miste. Vraag mij af of dit dan een incident is of dat LEGO wel wat strakker in de quality control mag gaan zitten...

[ Voor 4% gewijzigd door Maximus op 17-07-2016 10:08 ]

PhD i.o.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Als het onderdeel helemaal nergens genoemd staat, hoe kom je er dan op dat ie toch geplaatst moet worden? Ik kan ook niks ontdekken op de bouwtekening dat niet klopt.

Verwijderd

Roeltjuh schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:27:
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Als het onderdeel helemaal nergens genoemd staat, hoe kom je er dan op dat ie toch geplaatst moet worden? Ik kan ook niks ontdekken op de bouwtekening dat niet klopt.
Ik gok dat het om de blokjes die bij stap 6 toegevoegd worden gaat. Een aflopend blokje van 3 bij 1 unit en een blokje hoog.

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09:15
Dat is "optisch bedrog", je moet daar die grote slope plaatsen van links onder in de onderdelenlijst. Het lijken op de tekening verschillende bricks maar het één grote.

Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-black-slope-18-4-x-4-corner-43708-27-810010-38.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door DrNizeGuy op 17-07-2016 10:46 ]

• AppieNL
Zal niet de eerste keer zijn dat Lego een 'klacht' zou krijgen van mensen die niet goed kijken, helaas voor Lego ook niet de laatste keer.

Errors van onderdelen niet in een bouwstap, parts list EN niet in de doos heb ik nog nooit gehoord. Dus dat zou dan het eerste teken zijn dat jezelf wat fout doet.

• Wom

Wom

Had bij Lego de Kever besteld en omdat ik mijn Rabo Scanner niet bij had gekozen voor betaling op rekening. Krijg ik een dag later een mail dat die service helaas voor mij niet mogelijk was. Dus dan toch maar het geld zo overgemaakt. Had op zich handig geweest als ze dat op voorhand checken :P

Nu moet ik nog langer wachten -O-

• horizon1978
Maximus schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Kwam bij mij echter wel een fout tegen.

Op instructie 60 moet je een 4 tiles slope stukje plaatsen bij stap 6. Zowel links als rechts staan deze onder delen niet op de onderdelenlijst, zaten de onderdelen ook niet mijn mijn pakket maar ook niet op de onderdelenlijst achterin de handleiding:
Is toch tamelijk duidelijk dat daar de grote "dakpan" (welke hierboven is uitgelicht) moet worden geplaatst. Links staan alle blokjes die je voor die stappen nodig hebt. En nergens anders komt die "dakpan" terug.

Maar ja, crap happens. ;)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

AppieNL schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:48:
Zal niet de eerste keer zijn dat Lego een 'klacht' zou krijgen van mensen die niet goed kijken, helaas voor Lego ook niet de laatste keer.

Errors van onderdelen niet in een bouwstap, parts list EN niet in de doos heb ik nog nooit gehoord. Dus dat zou dan het eerste teken zijn dat jezelf wat fout doet.
Hij moest idd een rij naar voren :F

Nothing to see here kids, move along :X

PhD i.o.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nieuwe versie van eerder geposte Hot Rod gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8771/27749365313_8eb47ddb6a_z.jpgHotRod #2 by Pino -, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Kapoen
Volgens brickset.com heeft Lego CMF S16 reeds uitgebracht in de VS, zodanig dat ze met de lancering van het Disney kasteel opnieuw de eerste serie van Disney figs kunnen uitbrengen. bron

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/v4YAAOSwbsBXisI3/s-l1600.jpg

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:37
Mijn lego heeft altijd gewoon op planken in de woonkamer gestaan maar ik hield het niet meer bij met afstoffen dus vandaag een 2de hands vitrine gekocht en opgehaald.

Vind de kast wel mooi alleen twijfel erg of ik de spiegel achter en onder niet ga bedekken want het komt nu erg druk over. Wat jullie? Nog ideeën hoe dat het beste aan te pakken?

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8621/27750313393_3b3b917c45.jpg

[/url]20160717_160719

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:12
Ik zou het wel doen, druk geheel zo :)

Flickr | Lego collectie

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Pandemic schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:37:
Mijn lego heeft altijd gewoon op planken in de woonkamer gestaan maar ik hield het niet meer bij met afstoffen dus vandaag een 2de hands vitrine gekocht en opgehaald.

Vind de kast wel mooi alleen twijfel erg of ik de spiegel achter en onder niet ga bedekken want het komt nu erg druk over. Wat jullie? Nog ideeën hoe dat het beste aan te pakken?

[afbeelding]

[/url]20160717_160719
Halftransparante (raam)folie overheen plakken. Heb je de weerspiegeling niet meer.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-11 10:32
Pin0 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:45:
Nieuwe versie van eerder geposte Hot Rod gemaakt:
[afbeelding]HotRod #2 by Pino -, on Flickr
Bij je vorige post van de hot rod(oude versie) heb ik een reactie gegeven dat ik het model nogal raar vond, deze (nieuwe versie) is echt geweldig!!

Well done :9~

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 17-07-2016 18:21 ]

• Haay
Mooie stop-motion bouw-review van de nieuwe 10252 Volkswagen Kever:

• la_fusion
Haay schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:21:
Mooie stop-motion bouw-review van de nieuwe 10252 Volkswagen Kever:
[video]
Ik heb niets met die Kever maar wat een prachtige manier van een build laten zien _/-\o_
Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)