Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.019 views

Onderwerpen

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Clavat schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Volgens mij is die nooit onder de 200 geweest.
Ik moet alleen uitzoeken hoe ik deze elektrisch kan krijgen maar ik twijfel een beetje.
Vandaar dat ik een klein adviesje zoek ;)
(ik heb hem voor 79,- besteld, zie ook https://www.brickwatch.ne...0233/Horizon-Express.html)

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Das alweer een tijdje terug zeg! Baal er nog steeds van dat ik er toen niet gelijk 2 gekocht heb :(

Want a cookie?!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 15:47
Ik nu ook :p

• SpaceKees_
  • Laatst online: 04-11 23:48
Clavat schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Nee niet voor de handel,
Voor mezelf en ja als die later kan rijden een keer is dat leuk meegenomen,
Maar ik ben overstag het wordt een instabuy voor me
als ik ook nog een 2de op de kop kan tikken voor erbij.. doe ik dat zeker
Voor als je er twee op de kop gaat tikken : -

Moet je je afvragen of je ook 2 motortjes wilt ... ! 8)7

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:21
SpaceKees_ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:06:
[...]

Voor als je er twee op de kop gaat tikken : -

Moet je je afvragen of je ook 2 motortjes wilt ... ! 8)7
2 motertjes dan zal die wel turbo krijgen niet?
Natuurlijk dan maar 1 motor

PSN: McMillan0984

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:50
Wat ik heb begrepen van de trein guru's: de Horizon Express is een zware trein. Als je er 2 aan elkaar doet zal je echt 2 motors nodig hebben.

In other news:
Weer lekker bezig aan me Arkham Batmobile (sarcasme). Nooit gedacht dat ik ooit een build zou krijgen die de ergernissen combineert van Wall-E (vol proppen) en m'n kleine wheel loader (ik ben dik een week bezig geweest met die die klote geometrie voor de arm van de bucket).

Nu heb ik een klote stuur geometrie, 5 L motors (ok 4 hangen aan de wielen, dus niet echt last van), 3 battery boxes (de kleintjes), 3 servo's en waarschijnlijk nog 2 M motortjes om erin te proppen, naast alle mechanische meuk voor die motortjes. En dat verbaasd me toch dat gebrek aan ruimte, want het ding wordt net zo groot als de Porsche en heeft geen suspension, gearbox of fake engine.

Voor wie wat wil lezen: topic op Eurobricks. Zitten nog geen foto's bij van m'n gekloot met het sturen.

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:37
Is al bekend wanneer de porsche weer te krijgen is?

• StevenK
  • Nu online
Pandemic schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:27:
Is al bekend wanneer de porsche weer te krijgen is?
Hij stond zojuist op <expected shipping date July 6th>, dus maar meteen besteld.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:57

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:23:
Wat ik heb begrepen van de trein guru's: de Horizon Express is een zware trein. Als je er 2 aan elkaar doet zal je echt 2 motors nodig hebben.
Klopt. Met een motor komt de trein de bocht nauwelijks door. Dit geldt voor PF en ook voor 9V motoren. Indien je voor PF gaat: koop ook een paar extra batterijen :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:35

SeatRider

Hips don't lie

StevenK schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Hij stond zojuist op <expected shipping date July 6th>, dus maar meteen besteld.
Was het nu alleen een tijdelijke onbeschikbaarheid, of hebben ze dingen aangepast?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• StevenK
  • Nu online
SeatRider schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:11:
[...]

Was het nu alleen een tijdelijke onbeschikbaarheid, of hebben ze dingen aangepast?
Waarschijnlijk hebben ze de bouwinstructies aangepast, maar dat is even afwachten.

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[...]

Ik ben 1 1/2 week geleden bij de Lego Store in Wijnegem geweest omdat ik op weg van NL naar vrienden in Vilvoorde toch langs kwam. Daar stond ie volop te pronken op de stellingen.... Ik sla hem nog steeds even over omdat, ondanks ik het een gave bak vind ik de prijs veel te hoog vind.

*dat ik vervolgens voor een kleine 200 euro aan Lego Star Wars, Ferrari F40 en Dr. Who heb uitgegeven is dan een ander verhaal* :+

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Het probleem was dat de doos te zwak was voor verzending per pakketdienst. Bij aankomst bleek het vervoer de doos beschadigd te hebben, en daar betalen mensen geen premium prijs voor.

Daarom wordt hij wel in fysieke LEGO winkels verkocht, omdat ze de (zwakke) doos daar wel netjes kunnen uitstallen in de rekken.

• cadetmahoney
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:34
SeatRider schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Dit snapte ik nog, elke kleur lego is een ander type component, lekker stapelen en verbanden kunnen leggen, goed idee!

En toen raakte ik je kwijt:

[...]

Misschien mis ik iets, maar waarom wil je gebouwtjes toevoegen als je Lego gebruikt om software-architectuur te modelleren?
We weten nog niet precies hoe we het geheel gaan vormgeven, dus onze eerste ingeving was om elke component/service een gebouwtje te maken. Gebouwtjes leken ons ook mooier dan, ehm, een server (grote rechthoekige bak). Maar ik sta helemaal open voor suggesties :)

• SpaceKees_
  • Laatst online: 04-11 23:48
Clavat schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:08:
[...]

2 motertjes dan zal die wel turbo krijgen niet?
Natuurlijk dan maar 1 motor
Goededag Clavat,

Nou, ik zou even goed checken en nadenken :

de TGV , ehhhh Horizon express is een flinke trein.
Zeker als je de set tweemaal doet, kom je richting de twee meter trein !

Dus als je dat op 1 motortje doet, komt ie maar langzaam vooruit.
Zeker de bochten worden dan een hele opgave.
Wel leuk als je je hem rustig langs wilt laten komen en wilt bekijken.
Maar ook een beetje suf.

Aandeanderekant, 2 motors is ook 2x ervoor betalen.
Plus even goed opletten hoe je dat synchroon gaat laten lopen.
Want je wilt waarschijnlijk niet met 2 afstandbedieningen tegelijk gaan klooien.

Verder, voor de stroom voorziening - het is dan ook zeker te overwegen gelijk een oplaadbaar accublok aan te schaffen, en niet de de PF versie met batterijen ! 8)
Dat is het wel waard, ligt er natuurlijk ook aan hoe veel je met de trein gaat rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door SpaceKees_ op 29-06-2016 10:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat was natuurlijk allemaal al gezegd, maar als eigenaar van een dubbele HE kan ik het alleen maar beamen.
Accupack kost zomaar 40 a 50 euro, dat zou ik ff laten en eerst met batterijen testen.
Wat ik zelf gedaan heb is vanaf de aansturing in de ene, een kabel doorgetrokken door de hele trein naar de andere en daar op de 2e motor aangesloten. Ok, dat vreet pas echt batterijen, maar dan werkt het wel synchroon qua motoren en dat merk je wel.
Twee 9v motoren werkt net iets minder heb ik gemerkt trouwens, vermoed iets met minder grip en een flinke zware trein :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 09:56
Ik had gisteren wat techinsch lego gehaald maar die werd meteen afgepakt door de kleine. :P

Dus was ik maar verder gaan zoeken en ik heb mijn kerstcadeau gevonden >:)

http://www.brickshop.nl/l...31313-mindstorms-ev3.html

even sparen maar ik zie er naar uit

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 11:32
Zag net de BuWizz op Kickstarter. Best een aardig alternatief voor de SBrick + battery pack, maar wel prijzig.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 11:30
Ziet er aardig uit inderdaad. 'Gelukkig' doe ik nog niet zoveel met motoren :+

Ik wilde vandaag wat bestellen bij S@H maar zie tot mijn verbazing nog de fontein in mijn 'tas'. Ik weet dat er verschillen soms zitten tussen NA en Europa maar dacht dat de ridder ook voor Europa zou gaan gelden vanaf 30 juni. Iemand die mij meer kan vertellen hierover? Online kom ik steeds maar weer bij de kalender van NA uit.

• Kapoen
  • Laatst online: 15:06
la_fusion schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:02:
Ziet er aardig uit inderdaad. 'Gelukkig' doe ik nog niet zoveel met motoren :+

Ik wilde vandaag wat bestellen bij S@H maar zie tot mijn verbazing nog de fontein in mijn 'tas'. Ik weet dat er verschillen soms zitten tussen NA en Europa maar dacht dat de ridder ook voor Europa zou gaan gelden vanaf 30 juni. Iemand die mij meer kan vertellen hierover? Online kom ik steeds maar weer bij de kalender van NA uit.
De Amerikaanse en Europese kalender kunnen van elkaar afwijken qua acties en datums helaas. Waarom de NA kalender altijd zo vroeg bekend geraakt en de Europese niet is mij een raadsel.

Die Castle minifig actie zal sowieso wel naar Europa komen, maar misschien later (weken, maand?). Dat zullen we morgen wel weten denk ik.

*edit* ik lees net dat er ook in de US perikelen zijn met deze actie, dus het kan ook te maken hebben met de altijd terugkomende problemen op S@H.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 30-06-2016 12:45 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:17
Ik ga dit weekend waarschijnlijk naar Legoland Denmark. Is dat park ook leuk als je niet echt voor de achtbanen etc gaat? Ik ga vooral voor het idee dat alles/veel uit lego gemaakt is.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:35:
Ik ga dit weekend waarschijnlijk naar Legoland Denmark. Is dat park ook leuk als je niet echt voor de achtbanen etc gaat? Ik ga vooral voor het idee dat alles/veel uit lego gemaakt is.
Die achtbanen zijn wel grappig, ze gaan niet over de kop of wat echt voor de wat jongere kids zeg maar.

Je vindt er ook een stuk met allemaal bouwsels goed te verglijken met madurodam.

alles ligt goed op loodafstand van elkaar en toen ik er was einde van de zomer (eind augustus) was alles goed te doen zonder al te veel lange wachttijden. Ik vond het park ook wel een goede afwisseling bieden.

Lego winkel is leuk om te zien maar om sets te kopen hoef je niet te gaan zeg maar want het is veel te duur.

Burp

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:50
Basekid schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:35:
Wij vonden in mei het park ook erg leuk en ondanks een feestdag bij denen het qua drukte nog goed te doen.
Mijn tips nog:
Ga niet eten in het kasteel, is duur en valt tegen. Maar achterin het park een pizza buffet incl drinken wat goed te betalen is incl lekkere ijsjes.
En inderdaad alleen kijken naar de exclusief daar verkrijgbare setjes kijken. Er zit ook een outlet waar ze wel aanbiedingen hebben.

Onze dochter van 4 was vooral dol op de kikkertjes attractie, daar mocht ze alleen in.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo mijn hele Valentino Rossi Minichamps collectie (nog maar 5 modellen) de verkoop in gegooid. Als ze weg zijn eens wat leuke Lego terug halen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• AppieNL
De Porsche staat op "Nu Beschikbaar" op S@H. Mensen die hun bestelling al weken hadden staan, zagen hem vandaag ook veranderen naar de status "In warehouse" ipv backordered e.d.

Dus voor mensen die hem willen bestellen: go nuts :)

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 22:53
Tip voor mensen die de Porsche al besteld hadden: Ik had de Porsche direct op 1juni besteld. Vanwege de vertraging kregen mensen in de VS een coupon twv $25. Na een mailtje en een telefoontje heb ik ook 500VIP punten gekregen.
Goede service van lego, nu hopen dat ik de set snel in huis heb!

• Kapoen
De Classic Knight polybox actie is ook begonnen, maar slechts tot 9 juli. Gelukkig moet je niet extreem veel aankopen, 'slechts' voor 30 euro om deze minifig te krijgen.

• Viper®
  • Niet online
Medjai schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:04:
Tip voor mensen die de Porsche al besteld hadden: Ik had de Porsche direct op 1juni besteld. Vanwege de vertraging kregen mensen in de VS een coupon twv $25. Na een mailtje en een telefoontje heb ik ook 500VIP punten gekregen.
Er zijn vertragingen opgetreden bij het verzenden van de Porsche en werken onafgebroken aan een oplossing van het probleem. Zoals altijd focust ons designteam op het ontwerpen van een uitstekend product en we willen kunnen garanderen dat het product in optimale toestand bij je wordt thuisbezorgd
;(

Ga hem toch bestellen.
Doe hem in plastic en leg hem in de kast.

Over 30 jaar ben ik een rijk man *O* :7 B-)
Nu weer op 8 juli.
Backorders Accepted, will ship by Jul 18 2016
18 al zelfs :o

Rijdt die porsche achteruit ofzo :+

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 01-07-2016 09:29 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 09:14
Viper® schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:21:

Ga hem toch bestellen.

Aangezien het geen exclusive is, kan je beter even wachten tot hij ergens in de aanbieding is. Regel 1 bij investeren in Lego, betaal nooit de adviesprijs. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Viper®
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Aangezien het geen exclusive is, kan je beter even wachten tot hij ergens in de aanbieding is. Regel 1 bij investeren in Lego, betaal nooit de adviesprijs. ;)
And you're telling me this now :'(
misschien anders annuleren. Hij is ook ge-backordered zie ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 01-07-2016 13:05 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
Viper® schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Ga hem toch bestellen.

[...]
En met jouw nog duizenden die hetzelfde denken...
Daarnaast is Technic is toch wel het minst interessante LEGO thema om in te investeren.

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 09:56
tegenover een echte auto is het weer wel een goede investering :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:16:
[...]

En met jouw nog duizenden die hetzelfde denken...
Daarnaast is Technic is toch wel het minst interessante LEGO thema om in te investeren.
Ik kan er wel een paar bedenken die minder interessant zijn: City, Friends, Duplo.

• keverjeroen
gr8-jen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:40:
tegenover een echte auto is het weer wel een goede investering :)
Ligt er net aan wat voor een auto je hebt hoor. ;)

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Als ik kijk naar de koers van de pond dan kan het interresant zijn om te kijken of je kennissen hebt die binnenkort naar engeland gaan of er wonen. Dat ga ik in ieder geval doen met de grote big ben set. 170 pond moet ie kosten, dat is ongeveer 205 euro. Zelfs inclusief het naar nederland laten versturen door de kennis is ie nog een stuk goedkoper dan de nederlandse adviesprijs(€250) betalen...

• AppieNL
Sheepo heeft weer eens een meesterlijk model gebouwd:

Sheepo zal wel gedacht hebben: Aangezien een sequential gearbox uit de Mustang niet genoeg is terwijl die inmiddels compacter en beter is, stoppen we er ook nog even een complete diff lock gearbox in. Petje af!

Ik wil deze wel maken, maar eerst even wat andere dingetjes afronden.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat ziet er netjes uit qua techniek en looks :o

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Maximus
  • Laatst online: 15:09

Maximus

There is no substitute

Medjai schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:04:
Is alleen voor de mensen die de doos pas eind juli geleverd gaan krijgen is mij zojuist verteld. Op moment dat je vroeg hebt besteld dan krijg je geen compensatie ikv punten.

PhD i.o.

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 23:58
De Porsche zojuist ontvangen. Netjes ingepakt en onbeschadigd, zowel de buiten als binnenkant. Het boek ligt nu linksonder uitgelijnd met daarboven box 4 en 3 en heeft een kartonnen spacer tussen het boek en box 2 aan de rechterzijde en ligt bovenop box 1. De doos zit in een perfect passende bruin karton doos met extra stukjes karton aan de 4 zijden van de doos om doorbuigen te voorkomen. Daaromheen nog een kartonnen doos met luchtzakjes en de fontein.

Volgens mij is het transportprobleem opgelost dus. Verder geen errata aangaande de transmissie of iets anders. Heb het boek verder nog niet doorgenomen of daar wijzigingen in zijn aangebracht. Lijkt tot nu toe dus puur het transportprobleem te zijn geweest wat is opgelost.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Als het goed is ontvang ik hem vandaag ook, ben alleen niet thuis nu.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• AppieNL
Veel plezier mannen, mochten jullie dingen willen aanpassen lees dan deze twee topics door op Eurobricks:

topic 1
topic 2

Zoals je ziet zijn er aardig wat mensen druk bezig geweest om de set de titel "ultimate" waarheid te maken. Sommige MODs zijn zo klein en simpel, maar vergroten het plezier van de set aanzienlijk. Dus doe er je voordeel mee.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 10:43

Kraz

Saving the world

Ik zie nu pas dat er een Bucket Wheel Excavator aan zit te komen.
Wat een ding! :o
http://brickset.com/sets/42055-1/Bucket-Wheel-Excavator

Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/large/42055-1.jpg?201605300915

• The Eagle

The Eagle

Ook goeiemorgen. Onder welke steen heb jij gelegen? :o

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen
  • Laatst online: 08:57

almightyarjen

When does the hurting stop?

Klopt het dat er tot nu toe 4 winter village sets zijn geweest?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Viper®
  • Niet online
Maximus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Is alleen voor de mensen die de doos pas eind juli geleverd gaan krijgen is mij zojuist verteld. Op moment dat je vroeg hebt besteld dan krijg je geen compensatie ikv punten.
werd netjes gebeld door lego hoofdkantoor. Levering heeft wat vertraging. Als ik mijn order wilde annuleren kon ik daar deze week over bellen.
Zit te wijfelen om te wachten tot een aanbieding, ga hem waarschijnlijk toch niet in elkaar zetten op korte termijn.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:43:
Klopt het dat er tot nu toe 4 winter village sets zijn geweest?
7 waaronder 2x de toy shop..

• la_fusion
  • Laatst online: 15-11 11:30
Kapoen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:19:
De Classic Knight polybox actie is ook begonnen, maar slechts tot 9 juli. Gelukkig moet je niet extreem veel aankopen, 'slechts' voor 30 euro om deze minifig te krijgen.
Zelf toch maar besteld voor de actie van deze ridder zodat ik nog de fontein kreeg. Die lijkt mij eerder toe te passen in een andere omgeving dan specifiek deze minifigure. Nu alleen nog wachten op de Mystery Van van Scooby Doo.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 20:41
Ik zag dat de Duitse selectie ook te koop is in Lego figuren, die worden niet in Nederland verkocht, toch?
Anders lijkt me het rete mooi om daar iets mee te bouwen!

• Kapoen
De Benelux S@H kalender voor juli/augustus is ook eindelijk verschenen: pdf link

• AppieNL
Hoppa, aangezien het jeukt tijdens het Batmobile bouwen, spul (en instructions) besteld om Sheepo's Jeep in het blauw te bouwen. Ik weet nu al dat ik na al dit uitvogelen van de Batmobile toe ben aan lekker een modelletje bouwen volgens instructions :)

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
Zojuist nog de 42025 terug gevonden tussen mijn lege Technic dozen. Enkel zat deze nog vol. Helemaal vergeten dat ik die gekocht had tijdens een promo actie. :D

Toch nog even opzij zetten, want heb momenteel geen plaats meer om deze uit te stallen, en de andere modellen staan al stof te nemen.

internix.be

• Maximus

Maximus

There is no substitute

De early access VIP voor de Volkswagen Kever word ik dan wel weer blij van!

PhD i.o.

• Suli
  • Niet online
Mosin schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:13:
Ik zag dat de Duitse selectie ook te koop is in Lego figuren, die worden niet in Nederland verkocht, toch?
Anders lijkt me het rete mooi om daar iets mee te bouwen!
Je kan ze op marktplaats/ebay vinden, maar dan betaal je dubbel (je weet dan wel dat je een complete set hebt, wat niet had gekund met een random gesloten zakje).

[ Voor 12% gewijzigd door Suli op 04-07-2016 08:00 ]

• Mosin
Sulaine schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:23:
[...]

Je kan ze op marktplaats/ebay vinden, maar dan betaal je dubbel (je weet dan wel dat je een complete set wat niet had gekund met een random gesloten zakje).
Ja, ik was al aan het rond neuzen op Ebay en dat is inderdaad wat prijzig. Bij welke winkels worden deze verkocht in Duitsland zelf? Dan kan ik er eens heen rijden om op mijn gemak te kijken wat ze hebben.

• Suli
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:12:
[...]

Ja, ik was al aan het rond neuzen op Ebay en dat is inderdaad wat prijzig. Bij welke winkels worden deze verkocht in Duitsland zelf? Dan kan ik er eens heen rijden om op mijn gemak te kijken wat ze hebben.
Bij de Lego winkel hadden ze begin juni genoeg. Nu zou ik het niet met zekerheid durven zeggen.
Maar als ze die hebben, mag je max 16 kopen. En je weet niet welke je krijgt.

• Haay
Mosin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:12:
Spijt me voor je, maar dan ben je toch echt gewoon te laat. Deze set (71014) is overal al bijna een maand uitverkocht en online alleen nog te vinden voor speculantenprijzen. Was gewoon een erg beperkte oplage.

• Mosin
Sulaine schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:59:
[...]

Bij de Lego winkel hadden ze begin juni genoeg. Nu zou ik het niet met zekerheid durven zeggen.
Maar als ze die hebben, mag je max 16 kopen. En je weet niet welke je krijgt.
Poeh, dat ook nog eens. Zo wordt het je niet makkelijk gemaakt.. Dalijk eens even kijken welke Lego winkel het dichtste bij ligt!
Haay schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Spijt me voor je, maar dan ben je toch echt gewoon te laat. Deze set (71014) is overal al bijna een maand uitverkocht en online alleen nog te vinden voor speculantenprijzen. Was gewoon een erg beperkte oplage.
Dat klopt, die prijzen zijn om blij van te worden. Ik wist niet dat het een beperkte oplage is, dat is wel vragen om problemen.. Iedereen gaat die kopen om voor belachelijke prijzen door te verkopen. Daar hadden ze toch wel op kunnen wachten 8)7

• Kapoen
Mosin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Poeh, dat ook nog eens. Zo wordt het je niet makkelijk gemaakt.. Dalijk eens even kijken welke Lego winkel het dichtste bij ligt!
Voor Nederland en België is er slechts één officiële winkel en die ligt in Wijnegem, langs de ring van Antwerpen. Niet meteen de meest handige lokatie, aangezien je een vervelend stukje autostrade er bij moet nemen (de E313, vrij berucht hier in België) om er te geraken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 04-07-2016 11:58 ]

• Mosin
Kapoen schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Voor Nederland en België is er slechts één officiële winkel en die ligt in Wijnegem, langs de ring van Antwerpen.
Pfff :/
Daar wordt je toch ook niet vrolijk van he..

• Kapoen
Als het een troost mag wezen, voor ons Belgen is die lokatie ook niet meteen de meest ideale.
De ring spaghetti van Antwerpen + de aansluiting met de E313 is een plek die ik liever vermijd.

Ik vermoed dat Lego gewoon een punt zocht dat ook nog bereikbaar was vanuit Nederland, anders hadden ze hun winkel wel ergens in Brussel gebouwd of langs de E19 (tussen Antwerpen en Brussel).

[ Voor 34% gewijzigd door Kapoen op 04-07-2016 12:01 ]

• Suli
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:30:
[...]

[...]
Het was in Oberhausen. Het was zogenaamd overal uitverkocht, maar toen we er waren werd ik verbaasd dat ze dozen vol hadden. Nu zou ik het niet met zekerheid weten.

• Haay
Voor mij, wonende in Almere, is de LEGO winkel in Wijnegem ongeveer even ver weg als de LEGO winkel in Oberhausen. Maar gezien de vaak goedkopere LEGO prijzen in Duitsland vergeleken met die in NL en BE, is er voor mij geen twijfel over welke officiële LEGO ik zou bezoeken wanneer ik dat zou willen.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Krijg net bericht dat mijn Porsche 911 GT3 RS ook is verzonden. Ben benieuwd of de DHL morgen op de stoep staat. Hoop het toch eigenlijk wel....

PhD i.o.

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
*knip* Hiervoor hebben we tegenwoordig het subforum Vraag & Aanbod overig

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 05-07-2016 08:34 ]

• Mosin
Zover ik zie kun je op Ebay voor die prijs een compleet team kopen. Dat doe ik liever natuurlijk, maar ik ben van plan daar eens aan te beginnen. Het heeft momenteel niet de prioriteit.

[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 05-07-2016 08:34 ]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:11

Megalodon86

Enzyme X

Kraz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:00:
Ik zie nu pas dat er een Bucket Wheel Excavator aan zit te komen.
Wat een ding! :o
http://brickset.com/sets/42055-1/Bucket-Wheel-Excavator

[afbeelding]
Al een tijdje aangekondigd inderdaad, echt een tof ding. Jammer dat het zo'n bak geld is!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Maximus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:33:
Krijg net bericht dat mijn Porsche 911 GT3 RS ook is verzonden. Ben benieuwd of de DHL morgen op de stoep staat. Hoop het toch eigenlijk wel....
Ja dat gaat wel lukken, bij was hij er ook al de volgende dag, dhl levert wel snel.

• Opi
  • Niet online

Opi

Megalodon86 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:12:
Al een tijdje aangekondigd inderdaad, echt een tof ding. Jammer dat het zo'n bak geld is!
Hij is voor iets meer dan 200 euro in de presale bij brickshop.nl, zie hier.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:11

Megalodon86

Enzyme X

Als het geen exclusive is, dan komt hij ook nog wel voor 25% korting (of meer) langs hoop ik!

• Pandemic
  • Laatst online: 13-11 21:37
Maximus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:33:
Waar heb je hem besteld? In de lego store staat hij als out of stock tot begin augustus, in de winkel in Wijnegem verwachten ze hem ook dan pas weer.

• Jump
Megalodon86 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:28:
Als het geen exclusive is, dan komt hij ook nog wel voor 25% korting (of meer) langs hoop ik!
Als je ze alle drie besteld krijg je daar 15% zie ik. Misschien nog even wachten op te bestellen.

internix.be

• AppieNL
Megalodon86 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:28:
Zijn die 3 niet (de Porsche over 4 weken ook niet), dus een korting van 25% is zeer waarschijnlijk. Volgens mij is de adviesprijs van de BWE in Duitsland ook 220 euro en niet 230, dus dat scheelt sowieso al 10 euro door te wachten op een korting van een winkel die Duitse prijzen hanteert.

• Viper®
  • Niet online
Pandemic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Waar heb je hem besteld? In de lego store staat hij als out of stock tot begin augustus, in de winkel in Wijnegem verwachten ze hem ook dan pas weer.
Ik heb die van mij zojuist geannuleerd, misschien heb je geluk krijg je die :D

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Pandemic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Heb de doos gelijk op 1 juni besteld. Vandaag gekregen en gestart. Wel een complexe doos maar wel erg leuk. Zit op 175 van de 856 stappen. Erg gaaf!

PhD i.o.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Heeft iemand enig idee of de Duitse Lego Stores (fysieke winkels) dezelfde prijzen hanteren als de duitse Lego online shop? Ik neem aan van wel, maar voordat ik uren in de auto ga zitten toch even conformatie zoeken van iemand die er daadwerkelijk is geweest. :D

• StevenK
  • Nu online
quelake schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:59:
Heeft iemand enig idee of de Duitse Lego Stores (fysieke winkels) dezelfde prijzen hanteren als de duitse Lego online shop? Ik neem aan van wel, maar voordat ik uren in de auto ga zitten toch even conformatie zoeken van iemand die er daadwerkelijk is geweest. :D
Ja

• MdO82
  • Laatst online: 11:48
Ik heb op dit moment ook diverse modellen in elkaar staan.

Dat zijn o.a. de 8880, 8043 en 8421.
Daarnaast ook nog enkele Lego Creator sets zoals de VW Camper.

Het in elkaar zetten is een leuke klus, maar helaas ontkom je er niet aan dat alles stoffig wordt.
Dat weerhoudt mij eigenlijk van nieuwe sets kopen :X

Nu heb ik in het vorige (of dit) topic enkele mooie oplossingen gezien met plexiglas wat wellicht een optie is.
Wat ik mij alleen afvraag nu heb ik ook gezocht in het topic omtrent het schoonmaken.

Echter hier zie ik enkele verschillende oplossingen.
Men heeft het over een BH-zak in de wasmachine, en een ander zegt de vaatwasser.

Zelf denk ik dat de vaatwasser wellicht beter is, omdat dit (denk ik) minder kans geeft op beschadiging vanwege het tegen de trommel slaan.

Wat is volgens jullie een goeie optie ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Kapoen
Ik stof mijn modulars en voertuigen af met een mini swiffer, dat werkt goed genoeg. Af en toe ga ik ook eens langs met een zacht borsteltje.

• keverjeroen
Als je even zoekt in het topic krijg je inderdaad verschillende oplossingen. Als je het nu opnieuw vraagt, zal je weer verschillende oplossingen krijgen.. ;)

Gebruikte, mee gespeelde, Lego, gaat bij mij in een dubbele kussensloop in de wasmachine. Kort programma op 30gr. Grote, fragiele, bestickerde, bedrukte, etc. onderdelen doe ik met de hand.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:01

FCC

* FCC komt echt ruimte te kort inmiddels...
Gister Darth Vader en de First order Stormtrooper in elkaar gezet.
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/75111?$main$
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/75114?$main$

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Jabbah
  • Laatst online: 14-11 08:48
Welke site gebruiken jullie eigenlijk voor het kopen van tweedehands lego? En dan bedoel ik geen marktplaats waar grote partijen lego worden aangeboden met veelal zooi, of modellen zonder boekjes en missende onderdelen. Een site voor liefhebbers, zeg maar.

• Plymp
  • Laatst online: 22-10 11:59
Jabbah schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:11:
Welke site gebruiken jullie eigenlijk voor het kopen van tweedehands lego? En dan bedoel ik geen marktplaats waar grote partijen lego worden aangeboden met veelal zooi, of modellen zonder boekjes en missende onderdelen. Een site voor liefhebbers, zeg maar.
Zonder twijfel www.bricklink.com . Voor zowel MISB sets als gebruikte sets en losse onderdelen.

• AppieNL
Op marktplaats zitten ook liefhebbers, je moet ze alleen maar net vinden. Vaak kan je ze er wel tussen uit halen: kwaliteit foto's, inventaris, verkleuringen of niet, welke modellen hebben ze nog meer in de verkoop? Aan dat soort dingen herken je de liefhebber wel ipv de "no fucks given about Lego" verkopers. Die op zich zelf ook wel weer leuk zijn, want soms scoor je dan een set voor de helft van de huidige waarde.

Paar maanden terug via marktplaats een mint 8480 gescoord (en een mint 8865), nog dik een half uur met hem zitten praten over z'n sets/MOCs. Ik koop ook wel eens sets via bricklink, maar dat is meer een uitzondering, want Bricklink is gemiddeld wel duurder dan Marktplaats prijzen. Dan ga ik liever eerst goed zoeken op Marktplaats naar zo'n liefhebber of wacht ik nog een maandje voordat ik naar Bricklink ga.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-11 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

It's real!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/pKmuPyT0AhnJjKas19aLKONi/medium.jpg

:D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

in topgear afgelopen zondag was het toch ook een oranje RS3 als vergelijking met de GT3?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:51
Heb je dan ook enig idee of early access voor VIP's ook in fysieke stores geldt? :P

• StevenK
  • Nu online
hatsa schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Heb je dan ook enig idee of early access voor VIP's ook in fysieke stores geldt? :P
Dat is mij nog nooit gelukt.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-11 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

ToolkiT schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:41:
[...]

in topgear afgelopen zondag was het toch ook een oranje RS3 als vergelijking met de GT3?
Alsof ik nog TopGear kijk nadat de magic-3 weg is :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

momania schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:11:
[...]

Alsof ik nog TopGear kijk nadat de magic-3 weg is :P
Your loss, het is nog steeds een leuk programma met mooie autobeelden :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:47
Als auto- en lego-liefhebber vond ik dit een leuk interview: http://petrolicious.com/a...car-designer-craig-callum

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 14:54
Hi All,

Ik ben de laatste tijd bezig om het eea te verzamelen uit de jaren 80. Zeg alles waar toen geen geld voor was.. Inmiddels redelijk op weg met de sets tussen de jaren 80 en 90.. Zijn er mensen die daadwerkelijk een stad hebben uitgestald staan? En ben dan vooral benieuwd naar de creatieve oplossingen.. Ik heb er zelf geen kamer voor over, daar deze óf reeds bezet zijn (kids) of dat mijn partner me omlegt als ik de laatste kamer opeis...

Try not to become a man of success but a man of value.

• The Eagle

The Eagle

Ik was er mee bezig, maar toen werd ik vader. En nu is het te warm op zolder. Trein en monorail staan stof te trekken helaas, ben al blij als ik 's avonds op de bank zit.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
St4ck3r schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:38:
Hi All,

Ik ben de laatste tijd bezig om het eea te verzamelen uit de jaren 80. Zeg alles waar toen geen geld voor was.. Inmiddels redelijk op weg met de sets tussen de jaren 80 en 90.. Zijn er mensen die daadwerkelijk een stad hebben uitgestald staan? En ben dan vooral benieuwd naar de creatieve oplossingen.. Ik heb er zelf geen kamer voor over, daar deze óf reeds bezet zijn (kids) of dat mijn partner me omlegt als ik de laatste kamer opeis...
Zolder aan één van de kinderen geven en dan zorgen dat ze Lego leuk vinden.
Samen stad bouwen.

Win-win.

• Jump
The Eagle schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:03:
Ik was er mee bezig, maar toen werd ik vader. En nu is het te warm op zolder. Trein en monorail staan stof te trekken helaas, ben al blij als ik 's avonds op de bank zit.
Ik ben mijn Lego momenteel aan het afbreken en in zakjes aan het steken. De reden: verbouwingen de komende twee jaar voor eigen huis, en kan ze dan als ik op mijn gemak zit mooi terug opbouwen.

Helaas kom ik dit wel tegen, op een model dat al enige tijd bovenaan de kast staat:

De rechterkant stond aan de kant van de muur:
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/lego/8258.jpg

Idem dito hier, rechts stond tegen de muur:
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/lego/8421_back.jpg

De reden waarom ik ze voorlopig wil afbreken:
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/lego/8421_seat.jpg

En ook omdat ik er dan nog eens de fun aan heb om ze opnieuw samen te steken :)

internix.be

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 14:54
The Eagle schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:03:
Herkenbaar.. Daarom bij voorkeur een nieuw huis met kamer op beneden etage oid.. Afgelopen decmber toevallig de monorail met uitbreiding gekocht, nog niks mee gedaan :-(
horizon1978 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:06:
[...]

Zolder aan één van de kinderen geven en dan zorgen dat ze Lego leuk vinden.
Samen stad bouwen.

Win-win.
De helft van de zolder is helaas al een kinderkamer.. De ander waskamer/opslag..
Met kids van 1jaar en 3 jaar gaat die stad niet langer staan dan 3,5 minuut..
Moet er ook niet aan denken dat ze de 12v treinen en mijn monorail aan puin helpen :9

Toch maar op zoek naar een grotere woning dan...

Zijn er naast bricklink en ebay nog knappe sites om sets te kopen? Ik zoek nog de 6383 en 6391.. Wordt alleen schofterig veel geld voor gevraagd... Helaas een aanbieding om de 6383 te kopen voor € 100,- eerder afgewezen :'(

Try not to become a man of success but a man of value.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Baal een beetje, heb de Porsche 911 binnen en ben inmiddels bij stap 650 alleen mist een 13 oranje balk. Heb hem maar besteld via de online winkel als missing piece. Baal er behoorlijk van kan nu gewoon niet verder...

PhD i.o.

• Wom
  • Nu online

Wom

Maximus schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:34:
Baal een beetje, heb de Porsche 911 binnen en ben inmiddels bij stap 650 alleen mist een 13 oranje balk. Heb hem maar besteld via de online winkel als missing piece. Baal er behoorlijk van kan nu gewoon niet verder...
Is altijd mijn 'grote' angst. Ook vooral omdat je dan jezelf gaat kapotstaren of je er toch niet overheen kijkt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Jump
Ik heb ooit een model gehad waar een blokje miste. Dacht ik. Ik had ergens in het begin van de bouw twee gelijkaardige tussenstukjes verwisseld...

Je hebt de grijze connector die vast zit, en je hebt de lichtgrijze connector die los in het gaatje zit.

internix.be

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Maximus schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:34:
Zover ben ik nog niet, ben nog maar bij box 2.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wom schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Is altijd mijn 'grote' angst. Ook vooral omdat je dan jezelf gaat kapotstaren of je er toch niet overheen kijkt.
Heel herkenbaar. Heb 10 minuten gezocht en alle zakjes omgedraaid maar nergens te vinden helaas. Nu mar wachten. Zal wel ergens volgende week worden dat alles binnen komt. Helaas

PhD i.o.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)