Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Hij is toch gewoon geweldig. Komt mooi naast de T1, Mini en de F40. Komt straks ook de Caterham nog. Man duur jaartje zo
PhD i.o.
Hier nog meer officiële foto's:
http://brickset.com/sets/10252-1/Volkswagen-Beetle
[ Voor 22% gewijzigd door keverjeroen op 14-06-2016 16:37 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik mis eigenlijk wel een beetje die ronding op de hoekjes van de ruit en de ronding aan de onder en bovenkant van de voorruit die jij noemt in het Lego model. Ik ga er vanuit dat die zijkanten in kleur printed zijn zoals de zijkant van de voorruit bij de F40, dus misschien was dat technisch wat lastiger om dat printed te doen voor het totale ronde cuteness plaatje.bord4kop schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:38:
[...]
Blasfemie!
Alleen de 1303 heeft een bolle voorruit,
[afbeelding]
alle andere (oudere) types gewoon plat, recht glas, alleen aan de onder & bovenkant een ronding..
[afbeelding]
Maar goed, ik vind hem nog steeds leuk. Samen met de Caterham dus al 5 autootjes. Gaat lekker.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kijk maar op Marktplaats. De Mini (10242) gaat 2e hands voor zo'n €70 van de hand, als ik het goed zie, en de F40 (10248) voor zo'n €55 / €65.The Eagle schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:27:
Zag laatst bij mijn vaste shop de F40 en de Mini nog staan tegen normale prijzen. Tempting, al moet ik eerlijk bekennen dat ik geen idee heb van wat ze tegenwoordig 2e hands doen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Als je snel kijkt, zou het net zo goed een 2CV kunnen zijn, met name door de achterraampjes...
Nederlands is makkelijker als je denkt
Beide hebben sowieso iets van elkaar mee vind ik.SeatRider schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:22:
[...]
Als je snel kijkt, zou het net zo goed een 2CV kunnen zijn, met name door de achterraampjes...
De Beetle is een ietswat bredere 2CV als je ze naast elkaar plaatst.
Twijfel nog om deze ook te bestellen. Heb nog mijn camper die ik moet bouwen
Battle.net: NagaByrd#2844
De andere sets die ik gekocht heb wil ik in de doos houden tot na mijn verhuizing maar ik wil gewoon te graag iets in elkaar zetten
Wat let je?ImagineMeAndYou schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:50:
Ik heb Wall-E nu anderhalve week in elkaar staan en ik ben me al een dag of 5 aan het inhouden om hem niet af te breken zodat ik hem nog een keer kan bouwen![]()
De andere sets die ik gekocht heb wil ik in de doos houden tot na mijn verhuizing maar ik wil gewoon te graag iets in elkaar zetten
Want a cookie?!
Dat heb ik vorig jaar met de Mini Cooper gedaan. Maar ik merkte wel dat het de tweede keer (opnieuw) bouwen minder leuk was dan de eerste keer. Misschien zat er ook gewoon nog te korte tijd tussen.ImagineMeAndYou schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:50:
Ik heb Wall-E nu anderhalve week in elkaar staan en ik ben me al een dag of 5 aan het inhouden om hem niet af te breken zodat ik hem nog een keer kan bouwen![]()
Het werkt inderdaad verslavend, het openen van een nieuwe doos en het in elkaar zetten van een Lego set.
Vorige week ben ik begonnen aan de 75060 Slave-1. M'n eerste Star Wars UCS set! En ik wil er lang van genieten dus ik doe heel rustig aan.
Sets die ik inmiddels in (of op) de vitrines heb staan:
- VW T1 Camper Van
- Mini Cooper
- Ferrari F40
- Parisian Restaurant
- Wall-E (Ideas)
- Ghostbusters Ecto-1 (Ideas)
- Doctor Who (Ideas)
- First Order TIE Fighter
- Poe's X-Wing
- Millennium Falcon (The Force Awakens versie)
- Imperial Shuttle Tydirium
Lego ... het is een verslavende hobby!
Tot nu toe de grote lijst met andere dingen die ik nog moet doen en een klein beetje de angst dat zo snel een tweede keer hetzelfde bouwen minder leuk gaat zijn dan de eerste keer
Opnieuw verbaas ik me over de techniek de de ontwerpers er in hebben gestopt..
fookin mad fer it
VIP only, for the record
[ Voor 41% gewijzigd door quelake op 15-06-2016 20:03 ]
En ik moet bijna op mijn handen zitten om hem niet meteen te kopen voor bij de tower bridge (die toch de komende 3 maanden nog niet opgebouwd gaat worden).quelake schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:02:
Big Ben kan besteld worden!
VIP only, for the record
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Done!quelake schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:02:
Big Ben kan besteld worden!
VIP only, for the record
En dan die tower bridge er ook maar bijgedaan, kon toch nog 1100 vip punten inleveren
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
En het jaar is nog maar voor de helft voorbij? Sterk voornemen, succes!cbr600f4i schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:21:
4163 steentjes.. Oh my.. net nu ik me voor heb genomen dit jaar niets meer te kopen
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
Die staat hier ook op het punt weer in elkaar gezet te worden.keverjeroen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:45:
Ik ben bezig de 8110 Unimog voor de 2e keer te bouwen. Had heb een keer enthousiast een deel uit elkaar gehaald om er NXT onderdelen in te bouwen. Dat lukte niet echt, waardoor er al een jaar ofzo een grote bak met onderdelen van mn NXT set en de 8110 door elkaar. Omdat ik de Unimog toch wel in mn kast wil hebben, maar weer eens begonnen met bouwen.
Opnieuw verbaas ik me over de techniek de de ontwerpers er in hebben gestopt..
Gisteren de 42009 in elkaar gezet. Nu begonnen met de 8258. Daarna de 8110, 8070 en 8043 nog en dan kan alles op marktplaats.
Heb de lego bouwdrang uit mijn systeem denk ik. Doe er niets mee en kijk er niet naar. Tijd om mijn geld terug te krijgen en wat gereedschap te kopen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Oh nice, rijdt nog lekker door zo ondanks zijn formaat! 2 XL motoren, batterijen zullen snel leeg zijn
de gearbox word alleen niet meer gebruikt en dat is juist een van de key pieces van deze set..almightyarjen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:32:
[...]
Oh nice, rijdt nog lekker door zo ondanks zijn formaat! 2 XL motoren, batterijen zullen snel leeg zijn
Maar desondanks wel een coole mod
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De fake engine is eruit, de batterij-box + zender liggen gewoon los in de auto.ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:01:
[...]
de gearbox word alleen niet meer gebruikt en dat is juist een van de key pieces van deze set..
Maar desondanks wel een coole mod
Wat mij betreft helemaal geen coole mod, maar gewoon een haast klusje om de eerste te kunnen zijn.
Hij doet het tenminste, feit dat Lego geen ondersteuning voor motoren heeft gemaakt in dit model van 300 euro, vind ik een kwalijkere zaak.chrisO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:04:
[...]
De fake engine is eruit, de batterij-box + zender liggen gewoon los in de auto.
Wat mij betreft helemaal geen coole mod, maar gewoon een haast klusje om de eerste te kunnen zijn.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om te zien dat het technisch werkt (zoals bij de Mustang), maar praktisch is het nauwelijks te noemen.
Hij hoeft ook niet te rijden, net zoals de 42000 of 42039 kan je er ook gewoon kappen of de wing mee bedienen, of de motor te laten draaien.AppieNL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:22:
Want een max snelheid van 3km/uur is leuk? En ga er maar vanuit dat die dan 400 euro had gekost.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om te zien dat het technisch werkt (zoals bij de Mustang), maar praktisch is het nauwelijks te noemen.
Wat heb je aan zo'n hele versnellingbak, als je dat ding alleen in actie ziet als je die wagen vooruit/achteruit duwt? Zo'n ding wil je als display hebben, op een stand met een motor functie om effect van de gearbox te laten zien.
Dat kan trouwens wel, zit een gapend gat onder de midconsole waar een XL motor past (zie Sariel's review).
De mod hierboven is behoorlijk lui, de Porsche zit vol gaten voorin voor een accu en servo, XL op Sariel's plekje en je behoudt alle functies en hebt PF.
PF voor deurtjes e.d. hoeft voor mij niet, tenzij het naast de normale supercar functies is. Ik hoef niet nog zo'n 8070 'supercar' misbaksel.
Verwijderd
en zo ja, wat voor een motortje is er nodig ?
indien mogelijk eentje met afstandsbediening, anders een 9 of 12 volt !!
Heb een youtube filmpje gevonden hierover YouTube: How to motorize the LEGO City 60097 tram with 9V (Tutorial)Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:10:
weet iemand of en hoe er een motortje ingebouwd kan worden in de tram van set 60097 ?
en zo ja, wat voor een motortje is er nodig ?
indien mogelijk eentje met afstandsbediening, anders een 9 of 12 volt !!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zijn daar instructies van verkrijgbaar ? Ik heb ze toen niet kunnen vinden.Wom schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06:
Wat betreft herbouwen, voor de Mini Cooper kan ik de f1 build ook aanraden. Leuk model!
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik dacht van niet, alleszins niet op de pagina van de bedenker.BillSpaarbank schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:24:
[...]
Zijn daar instructies van verkrijgbaar ? Ik heb ze toen niet kunnen vinden.
Leuk om te bouwen. Niet heel moeilijk, maar de details zijn geweldig.
Inderdaad, geen instructies van te vinden. Al heb ik begrepen dat er wel LDD files rondzwerven ergens. Maar heb het model nagemaakt op basis van de foto's waar je naar linkt. Vond het nog best lastig, maar vooral de bodemplaat is een duidelijke foto om mee te starten. Foto's genoeg voor referentie in ieder gevalzezke schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Ik dacht van niet, alleszins niet op de pagina van de bedenker.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En mijn dochter de Elves bakery:

Halvewege kwam mijn dochter (10) er niet uit, toen ik haar ging helpen moest ik 2x kijken voor ik door had wat er aan de hand was.. ze was samen met haar zusje van 7 begonnen en hadden het in spiegelbeeld opgezet (grijze gedeelte aan de linkerkant dus..).
De keuze was of afbreken en opnieuw beginnen, of door gaan in spiegelbeeld.
Laatste is het geworden, wat tegelijk lastig en makkelijker was dan ik had verwacht..
Wat ik wel heel knap vond was dat wat tot die tijd gebouwd was, wel klopte (in spiegelbeeld)..
Heerlijk kids die out of the box denken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Daar zit maar weinig echt Lego tussen, zo te zien?Viper® schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:15:
Als iemand nog lego zoekt, zag toevallig op facebook dat iemand wat weg doet
[afbeelding]
Dat vliegtuig is afaik Sluban, de echte lego 7893 heeft nl. een witte staart, geen blauwe.SeatRider schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:57:
[...]
Daar zit maar weinig echt Lego tussen, zo te zien?
Edit, of het is de 3181, die is bijna identiek aan die Sluban.
Lijkt me allemaal toch wel echte Lego. En zo te zien de 7938 trein er bij. Maar het bericht is een beetje nutteloos zonder een linkje naar het originele bericht erbij..SinergyX schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:36:
[...]
Dat vliegtuig is afaik Sluban, de echte lego 7893 heeft nl. een witte staart, geen blauwe.
Edit, of het is de 3181, die is bijna identiek aan die Sluban.
Ik ben dit topic sinds kort gaan volgen wegens nostalgie
Het idee is om met een kleintje samen te gaan "bouwen". Toch twijfel ik nog over wat geschikte lego zou kunnen zijn. vroeger had ik dozen vol met lego en maakte er de gekste dingen mee, maar dat was niet meegekomen nadat ik het ouderlijk huis verliet. Toch gaat het nu weer jeuken nu ik met de kleine treintjes bouw. Duplo gaat hem goed af en hij is er dagelijks ermee bezig. Wat zou een goede volgende stap kunnen zijn? Technisch lego is hij nog te klein voor lijkt mij: daar zat ik ook pas aan nadat ik 10 jaar was.
Heeft iemand ervaring met wat geschikte lego is na duplo?
Alvast bedankt.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Lego heeft een aparte lijn van bouwdozen om de overstap te maken van Duplo naar Lego, namelijk de Juniors sets. Het leuke aan deze serie is dat het in feite gewoon Lego is, maar met grote 'prefab' onderdelen om het bouwen te vergemakkelijken. Zo heeft elk voertuig bijvoorbeeld een voorgemaakte basis waarop je alleen maar de wielen hoeft te klikken en een minimum aan onderdelen. Gebouwen bevatten meestal bedrukte muurstukken. Soms krijg je ook nog een stapel blokjes bij de set. In deze set zie je deze eigenschappen goed (helaas niet meer verkrijgbaar): Juniors kasteel setgr8-jen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:20:
Alvast bedankt.
Bijkomend voordeel van deze sets is dat er geen vervelende stickers moeten geplakt worden en dat de onderdelen bruikbaar blijven itt Duplo. Een overzicht van alle Juniors sets vind je hier: brickset link
[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 22-06-2016 12:39 ]
http://brickset.com/sets/10679-1/Pirate-Treasure-Hunt
Met bootje, haai, piraat, skelet, kistje, prullenbak en kettingkje
Iemand nog ervaringen met de kinderen begonnen/klaar waren met die twee types?
Ik kreeg nog wel is te horen dat ik niet teveel duplo moest kopen omdat ze veel langer met lego zouden spelen. valt dit nog mee?
EDIT:
Er komt nog een 2de kijken die de eerste paar jaar nog te jong zal zijn. Iemand nog tips om dit makkelijk op te ruimen en/of veilig te houden tijdens spelen behalve dit in een aparte kamer te doen?
[ Voor 25% gewijzigd door gr8-jen op 22-06-2016 13:19 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Als ik jou was zou ik tijdens het bouwen van lego je kind opbergen in zijn/haar box. Dan heb jij je armen vrij en kan jij de aandacht houden op je oudste en het bouwen.gr8-jen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:15:
EDIT:
Er komt nog een 2de kijken die de eerste paar jaar nog te jong zal zijn. Iemand nog tips om dit makkelijk op te ruimen en/of veilig te houden tijdens spelen behalve dit in een aparte kamer te doen?
En wat betreft het opruimen? Meestal doe ik dat 's avonds pas door ze in hun bed te leggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Lanithro op 22-06-2016 13:36 ]
Op m'n 6de kreeg ik een box tweedehands Lego, voornamelijk gewoon Lego, maar ook wat Technic. Ik speelde vooral met het beetje Technic. Staar je dus niet blind op die leeftijd adviezen, zolang je de leeftijd ontgroeid bent dat je alles in je mond wil stoppen, ben je denk ik wel ready voor (Technic) Lego.gr8-jen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:20:
Technisch lego is hij nog te klein voor lijkt mij: daar zat ik ook pas aan nadat ik 10 jaar was.
Alvast bedankt.
Lanithro schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:35:Als ik jou was zou ik tijdens het bouwen van lego je kind opbergen in zijn/haar box.
Mijn dochter van 2,5 speelt heel graag met mijn modular buildings
Ik denk dat dat gaat bepalen welke lego ik ga halen voor hem/mij. In ieder geval nog bedankt voor het meedenken.
Mijn dochter van bijna 1,5 wijst er naar en roept keihard "DIE" als ze de modulars ziet. Is ze nog iets te klein voor.Guardian1980 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:31:
[...]
![]()
Mijn dochter van 2,5 speelt heel graag met mijn modular buildingsIn tegenstelling tot wat veel kleine kinderen doen, heeft zij nooit de behoefte (gehad) om dingen in haar mond te stoppen. Dus nu kopen we af en toe wat van Friends. Mag ik het in elkaar zetten (
) en mag zij er mee spelen. Opruimen doe ik wanneer ze weg is, of op bed ligt.
Overigens heeft een ander kindje van 3 met m'n modular gespeeld, die had wel een gevelrenovatie nodig daarna.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Mooi moment om te gaan noteren welke sets ik heb, en uit te zoeken welke 'verloren sets' er rond hangen.
Welke database heeft jullie voorkeur? Ik zag er in de TS drie staan.
Ik zou voor brickset.com gaan. Vind ik persoonlijk erg fijn om te gebruiken en heeft links naar andere sites voor dingen als instructies op lego.com en peeron.com of parts lists op peeron.com en bricklink.com.Saturnus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:31:
Welke database heeft jullie voorkeur? Ik zag er in de TS drie staan.

Misschien een goed moment om de VW Kever aan te kopen
Tenminste als die actie ook naar Europa komt natuurlijk.
Volgende maand staat de Classic Castle polybox op het menu, vanaf 55 euro dacht ik. *edit* Vanaf einde deze maand.

Geen must have voor mij eerlijk gezegd, dus die sla ik over.
[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 23-06-2016 12:53 ]
[quote]You own 26 items, 25 different.
We have piece counts for 25 of them. You own 4734 pieces.
We have retail prices for 22 of them. Their retail value is $577.[/quote]
Ik had meer verwacht. Maar er zullen nog een aantal 'verloren sets' zijn.You own 35 items, 34 different.
We have piece counts for 34 of them. You own 5538 pieces.
We have retail prices for 29 of them. Their retail value is $708.
[ Voor 35% gewijzigd door Saturnus op 23-06-2016 16:24 . Reden: update ]
Voor mij dan wel echt een must-have! Heb nog zoooooveel van die oude ridder Lego in opslag liggen \o/Kapoen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:46:
Volgende maand staat de Classic Castle polybox op het menu, vanaf 55 euro dacht ik. *edit* Vanaf einde deze maand.
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen must have voor mij eerlijk gezegd, dus die sla ik over.
Want a cookie?!
Aan €55 euro per doosje is het wel geen echte 'army builder' natuurlijkRenquin schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:14:
[...]
Voor mij dan wel echt een must-have! Heb nog zoooooveel van die oude ridder Lego in opslag liggen \o/
Als kind had ik wel een aantal van deze minifigs, ik heb ze zelfs onlangs nog uit mijn oude collectie (lees 30kg ongesorteerde blokjes) gevist. Toch was ik meer fan van de pirates lijn.
En helaas, keuzes moeten gemaakt worden. Ik heb mezelf al getrakteerd op 2 fontein sets deze maand, en rond Black Friday/Kerstmis komen er ook nog mooie polybags uit dus ja... anders had ik deze misschien wel gekocht.
Bijvoorbeeld: hoe leeg ik mijn winkelwagen..? Als ik op 'cart' klik kan ik de inhoud alleen maar in- of uitvouwen. De enige mogelijkheid die ik nu zie is per winkel en per onderdeel op 'Remove' en dan 'OK' klikken. Als dat zo moet maak ik liever een nieuw account aan, want er staan nu iets van 600 parts in.
(Edit: Oh, 'empty cart' staat bij elke shop)
En is het mogelijk om een totale wanted list (van 94 unique items / 295 items total) te 'quickshoppen'? Ik denk dat ik een Nederlandse winkel heb gevonden die op 1 onderdeel na alles heeft, maar het zou makkelijk zijn als er een functie is die kan kijken of het de enige winkel is.
1 van de dingen die ik wil bouwen is een bestaande Lego-set. Volgens mij bevat die set alleen maar courante onderdelen, maar is er desondanks nog iets waar ik op moet letten? Volgens mij bevat de set ook geen stickers of iets dergelijks. Ik moet alleen nog even googelen naar een handleiding.
Wat zijn er extreem veel Nederlandse winkels trouwens
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Denk dat de meeste amateurs zijn (als ondergetekende ... was het maar professioneelAmple Energy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:10:
Wat zijn er extreem veel Nederlandse winkels trouwensPrachtig dat wat speelgoed zo veel mensen professioneel kan bezighouden.
Een makkelijk overzicht van wat waar in welke winkel te krijgen is is er niet echt. Je hebt waarschijnlijk zelf al het "aantal per winkel" gevonden en daarna is het gewoon in Firefox tabjes vergelijken is mijn ervaring.
Alleen de stickers zaten er niet meer op die waren eraf gehaald.
En of die compleet is is ook nog de vraag omdat de wagen half uit elkaar lag.
Aangezien er ook veel stof op zat liggen de stukjes nu te weken in water met een sopje om toch wat schoon te krijgen.
Volgens mij heeft die wel wat zeldzame stukjes erin zitten.
PSN: McMillan0984
M'n plank heeft het begeven en de Helicarrier kwam naar beneden zetten en lag in stukken op de grond
Oei! Dat zal een klap hebben gegeven! Gebeurde dat overdag of 's nachts? Als je lekker ligt te slapen en zoiets gebeurt dan schrik je je echt een ongeluk!Mad-Matt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:18:
Helicarrier down!!!
M'n plank heeft het begeven en de Helicarrier kwam naar beneden zetten en lag in stukken op de grond
's nachts, maar op de beneden verdieping en ik slaap boven.Haay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:34:
[...]
Oei! Dat zal een klap hebben gegeven! Gebeurde dat overdag of 's nachts? Als je lekker ligt te slapen en zoiets gebeurt dan schrik je je echt een ongeluk!
Dus gelukkig niets gehoord
Bij mij komt die op een glasplaat van een halve cm dik met 4 van die metalen (vastgedraaide) pinnetjes als ophanging. Ik ben dus een beetje angstig voor de 4 kilo die dan zal rusten op het midden
zo'n ding, pluggen zijn iets uit de muur gekomen. Had ik het maar niet vast moeten zetten met die goedkope universele pluggen die erbij zaten.
Doordat hij vrij breed is ligt het zwaarte punt ook wat verder van de muur.
Maar hij is wel zwaar ja. Nu maar een nieuw plekje vinden...
[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 24-06-2016 11:30 ]
Ach, als je er wat aan verdient vind ik het professioneel hoor[TAG]Speedy schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:26:
[...]
Denk dat de meeste amateurs zijn (als ondergetekende ... was het maar professioneel). Nederland was altijd al een Lego land en dat zie je inderdaad erg sterk terug op Bricklink. De laatste jaren is het wereldwijd populair, maar als ik zie waar de meeste van mijn jaren 80/90 spul heen gaat hebben ze dat wel gemist in bepaalde werelddelen
Ik vind de prijsverschillen per land nog wel grappig. Zo is Oostenrijk volgens mij vrij goedkoop en ben je in Portugal al snel het dubbele kwijt van dat je in Nederland kwijt zou zijn.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
En dan de beschrijving bij de wandplank ook:) ...Mad-Matt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:29:
https://www.karwei.nl/ass...id%3db_product_b021521186
zo'n ding, pluggen zijn iets uit de muur gekomen. Had ik het maar niet vast moeten zetten met die goedkope universele pluggen die erbij zaten.
Doordat hij vrij breed is ligt het zwaarte punt ook wat verder van de muur.
Maar hij is wel zwaar ja. Nu maar een nieuw plekje vinden...
Volgens mijn is 80 cm boeken wel wat zwaarder dan jouw lego objectMet de Handson zwevende wandplanken heb je een mooie, strakke wandplank in huis. De wandplank heeft geen zichtbare dragers, maar een onzichtbare draagsteun die eenvoudig aan de muur te bevestigen is. Kortom de ideale wandplank voor je boeken, foto's of andere accessoires. De zwevende wandplanken zijn in diverse maten en kleuren verkrijgbaar.
Die wandplanken kunnen makkelijk 10+ kilo hebben.noodel1988 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:53:
[...]
En dan de beschrijving bij de wandplank ook:) ...
[...]
Volgens mijn is 80 cm boeken wel wat zwaarder dan jouw lego object
Indien de pluggen niet goed /stevig in de muur zitten (bijvoorbeeld, omdat de gaten iets te ruim zijn), dan komen ze er na verloop van tijd vanzelf uit... en dan valt alles naar beneden.
Dit. Alles staat of valt (chrisO schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:05:
[...]
Die wandplanken kunnen makkelijk 10+ kilo hebben.
Indien de pluggen niet goed /stevig in de muur zitten (bijvoorbeeld, omdat de gaten iets te ruim zijn), dan komen ze er na verloop van tijd vanzelf uit... en dan valt alles naar beneden.
Verwijderd

Maar eens inelkaar gaan zetten met mijn zoontje
Al een tijdje is hij aan het sparen voor de
66493. We hadden 'm al verteld dat hij dan maar aan iedereen geld moest vragen voor z'n verjaardag. Vrijdag op z'n kinderfeestje al een hoop Bart Smit cadeaukaarten gekregen (lokale speelgoedwinkel), en vandaag aan het einde van de middag stond de teller op 190 euro. Toen heb ik er nog een tientje bijgelegd en 'm maar meegenomen naar de Bart Smit en mocht ie 'm zelf afrekenen. Man wat was ie blij; hij kon de doos nauwelijks dragen zo groot! Zelfs een jongetje van school die toevallig in de speelgoedwinkel was stond met grote ogen te kijken: "Ga jij die kopen? Wooooow die is echt vet!"
Lokale Bart Smit ook weer eens een goede koopzondag gedraaid
Thuisgekomen moest ie natuurlijk zo snel mogelijk in elkaar, en heb ik de loc en het overslagstation in elkaar gezet, hij de rest. Het station moet nog, die is voor morgen. Nu nog een mooie baan bedenken met de 60051 en de extra tracks/wissels die hij al heeft... (En dan liefst zo dat we z'n kamer ook nog enigszins kunnen betreden
Tijdens de feestdagen van 2015-2016 was deze set te krijgen voor een prijs tussen €160 tot €200 hier in België. En nog steeds is deze te krijgen < €200, wat een normale prijs is denk ik. Jammer dat je 'huiswerk' moet maken voor je een doos Lego koopt in een winkel, toch tenminste met die hele grote sets. Voor een verschil van een paar euro's op de kleinere doosjes zou ik géén extra kilometers rijden met mijn wagen natuurlijk.
Ja, zodra je interesse in een bepaalde set hebt moet je die gewoon meteen op je persoonlijke Brickwatch zetten, en toeslaan zodra die beneden een bepaalde grens komt die je voor jezelf hebt ingesteld.Kapoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:15:
De 66493 set toont aan dat je je op voorhand goed moet informeren. Onlangs zag ik deze doos staan in een winkel van een Franse keten, aan €270. Dat is in feite niet meer dan de optelsom van al de onderdelen.
Tijdens de feestdagen van 2015-2016 was deze set te krijgen voor een prijs tussen €160 tot €200 hier in België. En nog steeds is deze te krijgen < €200, wat een normale prijs is denk ik. Jammer dat je 'huiswerk' moet maken voor je een doos Lego koopt in een winkel, toch tenminste met die hele grote sets. Voor een verschil van een paar euro's op de kleinere doosjes zou ik géén extra kilometers rijden met mijn wagen natuurlijk.
Zo heb ik vorig jaar al de Lego Disney Ariel's Onderzeese Paleis set gekocht toen die bij Amazon Duitsland in de aanbieding was, wetende dat mijn dochter die erg graag voor haar verjaardag wilde hebben. Die heeft ze uiteindelijk pas afgelopen mei voor haar verjaardag gekregen van ons. Maar ja, €46 (aanbieding) vs €65 (advies prijs) maakt best een verschil!
Klopt, je moet altijd goed uitkijken naar de prijzen.Kapoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:15:
De 66493 set toont aan dat je je op voorhand goed moet informeren. Onlangs zag ik deze doos staan in een winkel van een Franse keten, aan €270. Dat is in feite niet meer dan de optelsom van al de onderdelen.
Ik heb deze nieuw via marktplaats kunnen kopen voor 115€. Daar wou ik wel al eens een uurtje voor over en weer rijden.
Laagste waarvoor ik hem gezien heb was 141 euro. Toen had ik hem al gekocht voor 150, nog steeds een mooie deal denk ik.Kapoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:15:
Wat inderdaad al gezegd is, bij grote dure sets altijd het prijsverloop in de gaten houden, bijv. via Brickwatch. Deze is uitzonderlijk omdat het een combi-pack is, maar voor een normale 100€+ set, kan je het beste wachten op een aanbieding van 25% korting, maar meer dan 33% is ook haalbaar; zeker bij Amazon.co.uk of Amazon.de zie ik vaak grote sets tegen hoge kortingen langskomen.
Ja dat was ik nog vergeten te vragen eigenlijk, slaan jullie als ouders/tweakers bepaalde sets ruim op voorhand in? Blijkbaar wel dusHaay schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:25:
[...]
Zo heb ik vorig jaar al de Lego Disney Ariel's Onderzeese Paleis set gekocht toen die bij Amazon Duitsland in de aanbieding was, wetende dat mijn dochter die erg graag voor haar verjaardag wilde hebben. Die heeft ze uiteindelijk pas afgelopen mei voor haar verjaardag gekregen van ons. Maar ja, €46 (aanbieding) vs €65 (advies prijs) maakt best een verschil!
Ja ik wel, heb nog zeker een stuk of 10 dozen achter het knieschot verstopt. Sets met 35% korting of meer kan ik niet laten liggenKapoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Ja dat was ik nog vergeten te vragen eigenlijk, slaan jullie als ouders/tweakers bepaalde sets ruim op voorhand in? Blijkbaar wel dus
In november 2014 was de heb ik de set voor €129,19 Intertoys.nl gekocht.Megalodon86 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Laagste waarvoor ik hem gezien heb was 141 euro. Toen had ik hem al gekocht voor 150, nog steeds een mooie deal denk ik.
p.s. werkt bij jullie de bricktip plugin in Chrome ook niet meer?
[ Voor 8% gewijzigd door keverjeroen op 27-06-2016 12:00 ]
Ik ook haha. Zoon was een aantal dagen voor de aanbieding jarig, maar toch gekocht toen.keverjeroen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:59:
[...]
In november 2014 was de heb ik de set voor €129,19 Intertoys.nl gekocht.Daarna heb ik hem nooit meer zo goedkoop gezien helaas..
p.s. werkt bij jullie de bricktip plugin in Chrome ook niet meer?
Bricktip is een niet-geverifieerde script op https/tweakers. Dan krijg je een schild links in de adres bar, klik erop en dan kies je om het te laden.
Bedankt voor de tip! In Chrome kwam het schildje rechts te staan zag ik.Sulaine schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:31:
[...]
Bricktip is een niet-geverifieerde script op https/tweakers. Dan krijg je een schild links in de adres bar, klik erop en dan kies je om het te laden.
Uhm... nee? Zie: Het algemeen beleid #achteraf
[ Voor 30% gewijzigd door Señor Sjon op 27-06-2016 14:53 ]
Heeft iemand tips om verschillende types gebouwtjes te maken? Waar moet je op letten? We willen ze bijvoorbeeld groot genoeg hebben om een raspberry pi te kunnen behuizen. Enorme stations en crashende treinen zijn niet verplicht
Indien je niet op grootte van de Lego minifigs gaat bouwen kan je kijken naar de zogenaamde 'micro building' stijl. Hier zie je een voorbeeld:cadetmahoney schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:32:
Bij ons op het werk gaan we een poging doen om onze software architectuur in kaart te brengen met behulp van LEGO. Nu hebben we in de gauwigheid alvast 32 stuks 10701-1 (48x48 Grey Baseplate) aangeschaft met een paar 10698-1 (Large Creative Brick Box) om alvast een beetje te oefenen.
Heeft iemand tips om verschillende types gebouwtjes te maken? Waar moet je op letten? We willen ze bijvoorbeeld groot genoeg hebben om een raspberry pi te kunnen behuizen. Enorme stations en crashende treinen zijn niet verplicht
Dit soort gebouwen is heel herkenbaar voor ons, maar niet op schaal gebouwd van de minifigs.
Dit principe werkt ook voor voertuigen uiteraard.

*edit* Señor Sjon heeft gelijk, de Architecture serie van Lego is in feite ook een vorm van micro building.

Als je googled op 'lego micro building' krijg je heel wat websites en youtube tutorials te zien ivm deze techniek.
Succes! En post gerust een paar foto's van het resultaat hier
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 27-06-2016 17:24 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Goed idee om op de schaal te letten. Denk dat het dan vooral afhangt van de interne elektronica. Bedankt voor de voorbeelden ook, lijkt me zeer bruikbaar.Kapoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:16:
[...]
Indien je niet op grootte van de Lego minifigs gaat bouwen kan je kijken naar de zogenaamde 'micro building' stijl.
Foto's zullen vast komen, maar verwacht dat de baas me er vooralsnog niet full-time aan zal laten werken. Misschien binnenkort even de 42030 maar even meenemen van huis om vaart te maken
Nu vraag ik me af of dat niet te veel is is alleen 1 maal in elkaar gezet maar omdat deze niet electrisch is heeft deze persoon hem afgebroken en weer in de doos gedaan.
Nu twijfel ik of het wel waard is.
Hij ziet er perfect uit zonder krasjes of iets
Is het het JOU waard?Clavat schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:13:
Ik kan de Lego 10233 voor 100 euro overnemen met doos.
Nu vraag ik me af of dat niet te veel is is alleen 1 maal in elkaar gezet maar omdat deze niet electrisch is heeft deze persoon hem afgebroken en weer in de doos gedaan.
De trein is niet meer (nieuw) te koop voor de adviesprijs van 110 euro en het is een trein dus ooit zal die iets meer waard worden gok ik..
Volgens mij is die nooit onder de 200 geweest.Kraz schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:16:
[...]
Is het het JOU waard?
De trein is niet meer (nieuw) te koop voor de adviesprijs van 110 euro en het is een trein dus ooit zal die iets meer waard worden gok ik..
Ik moet alleen uitzoeken hoe ik deze elektrisch kan krijgen maar ik twijfel een beetje.
Vandaar dat ik een klein adviesje zoek
Een set nav de originele Franse TGV trein.
Die staat op diverse Lego sites voor tussen de 200 en 300euro.
Wel nieuw in doos.
Maar wellicht is de vraag : waar wil je em zelf voor kopen ?!
Om mee te rijden, dan moet er nog een motortje in ja.
Dit kost je vanaf 30 a 40 euro, of iets meer als je ook nog verlichting etc doet.
Helemaal mooi wordt het als je 2 TGVs speigelbeeldig aan elkaar zet.
Maar voor de handel ?
Dan zou ik goed nadenken of je em nu gelijk wilt verkopen , of het eerst 3 jaar op zolder of in een berging moet laten verstoffen.
Clavat schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:13:
Ik kan de Lego 10233 voor 100 euro overnemen met doos.
Nee niet voor de handel,SpaceKees_ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:37:
Dit is de Lego Horizon Express.
Een set nav de originele Franse TGV trein.
Die staat op diverse Lego sites voor tussen de 200 en 300euro.
Wel nieuw in doos.
Maar wellicht is de vraag : waar wil je em zelf voor kopen ?!
Om mee te rijden, dan moet er nog een motortje in ja.
Dit kost je vanaf 30 a 40 euro, of iets meer als je ook nog verlichting etc doet.
Helemaal mooi wordt het als je 2 TGVs speigelbeeldig aan elkaar zet.
Maar voor de handel ?
Dan zou ik goed nadenken of je em nu gelijk wilt verkopen , of het eerst 3 jaar op zolder of in een berging moet laten verstoffen.
[...]
Voor mezelf en ja als die later kan rijden een keer is dat leuk meegenomen,
Maar ik ben overstag het wordt een instabuy voor me
als ik ook nog een 2de op de kop kan tikken voor erbij.. doe ik dat zeker
Mijn dochter en ik vermaken ons ook prima met de duplo trein hoor. Tzt wel aan het echte werk beginnen. En als die uiteindelijk naar de barbies gaat heb ik gelukkig nog zoontje achter de handMad-Matt schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:47:
Dat zou alleen al een reden zijn om een zoon te nemen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit snapte ik nog, elke kleur lego is een ander type component, lekker stapelen en verbanden kunnen leggen, goed idee!cadetmahoney schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:32:
Bij ons op het werk gaan we een poging doen om onze software architectuur in kaart te brengen met behulp van LEGO. Nu hebben we in de gauwigheid alvast 32 stuks 10701-1 (48x48 Grey Baseplate) aangeschaft met een paar 10698-1 (Large Creative Brick Box) om alvast een beetje te oefenen.
En toen raakte ik je kwijt:
Misschien mis ik iets, maar waarom wil je gebouwtjes toevoegen als je Lego gebruikt om software-architectuur te modelleren?Heeft iemand tips om verschillende types gebouwtjes te maken? Waar moet je op letten? We willen ze bijvoorbeeld groot genoeg hebben om een raspberry pi te kunnen behuizen. Enorme stations en crashende treinen zijn niet verplicht
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.