Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Stuur even mailtje naar http://mrlegolover.com/. Zij maken reprints van stickers. Het zijn dan niet de originele, maar maakt dat voor de sentimentele waarde? Ze konden namelijk ook nog stickers maken voor mijn 2556, maar ik heb die nog niet besteld (komt wel een keer na de verhuizing).blindsight schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:22:
Vandaag mijn eerste lego set ever in een sopje aan het schoonmaken. Bedankt voor alle tips verkregen in dit forum! Hopen dat de 0375 weer mooi geel wordt. Verder ook lego gemailed of zij nog een sticker sheet hebben voor dit model, fingers crossed.
Edit: je hoeft zelfs geen maitlje te sturen. Hij heeft de stickers op zijn site staan voor £8.95:
http://mrlegolover.com/in...&product_id=51&search=375
[ Voor 12% gewijzigd door Eppo © op 05-06-2016 20:46 ]
Schok me kapot toen ik de prijzen las maar jij maakte de avond weer dragelijk
Iedereen bedankt voor de info en de lichte hart verzakking! Nu net klaar met the big bang theory en zo het ferris wheel maar uitpakken.
Verder ben ik hard aan het nadenken om de green grocer en de fire brigade modulars via bricklink te gaan samen stellen. Heeft iemand enig idee wat dat per stuk ongeveer gaat kosten en al enige ervaring om het op deze manier te doen? De green grocer hoeft niet in het sand green wat mij betreft. Verder nog iemand tips hoe met bricklink te werken (goede / slechte aanbieders ed). Fijne avond allemaal!
De green grocer is een ander verhaal, ik denk dat als je dat wilt doen, je inderdaad voor een andere kleur moet gaan, en dan zit je nog zo rond de 400 - 500 denk ik zo.
Maar ik heb ook niet heel veel bricklink ervaring, dus wellicht zit ik wat aan de hoge kant (dat hoop ik dan maar voor je
The Eagle schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:34:
375 is het gele kasteel. Een complete stickerset kost je slechts 230 euro: http://alpha.bricklink.co...gory=%5BSticker%5D#T=S&O={}
van de rode schildjes mist hij er maar 12 van de 16Sticker for Set 375-2 - Yellow Castle - (3238)
see original picture, only few stickers missing
Leuke video trouwens Arjen, kijkt lekker weg.
Flauwe humor gecombineerd met een aardige lego collectie
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 06-06-2016 09:50 ]
En je moet ook flink wat kopen in de winkel om een bestelling te kunnen plaatsenViper® schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:48:
[...]
[...]
van de rode schildjes mist hij er maar 12 van de 16
Hoop wel dat hij snel wordt uitgeleverd.
PhD i.o.
tl;dr: de box was niet ultimate genoeg om klappen op te vangen (eigenlijk net zoals het model zelf dus
Dus nu staan een stel mensen uit Kladno weer die doosjes opnieuw in te pakken
@hier beneden, hierom dus
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 07-06-2016 00:09 ]
Het rare is dat ze hem in Oberhausen wel gewoon gehad hebben. Hij was alleen in 15 minuten al weer uitverkocht. Dus waarom ze hem in de S@H niet hebben?Maximus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:16:
Ben vooral benieuwd wanneer de 42056 Porsche nu daadwerkelijk uitkomt. Heb alleen het persbericht gelezen en een mail gehad over het feit dat de levering is uitgesteld.
Hoop wel dat hij snel wordt uitgeleverd.
Mijn hemel, net als of mij die doosjes wat boeitAppieNL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:24:
Het probleem met de set is heel suf waarvoor die is uitgesteld. De doosjes binnen in de grote doos kunnen stuk gaan bij verzending. Het viel mij al op bij wat reviews dat er kreukels en scheurtjes zaten in de doosjes. Scheurtjes voornamelijk bij het velgen doosje, kreukels bij de anderen, maar heb ook een plaatje gezien waarbij de hoek van doosje 3 helemaal was vernageld. Mijn vermoeden is dat het voornamelijk komt door dat loodzware boek in het midden dat niet goed op z'n plek blijft. Dit is geen probleem voor Lego stores, want blijkbaar worden die per 3 verzonden en door Lego's eigen distributie ipv 1 of andere lokale postdienst waarbij ze per stuk worden verzonden.
tl;dr: de box was niet ultimate genoeg om klappen op te vangen (eigenlijk net zoals het model zelf dus)
Dus nu staan een stel mensen uit Kladno weer die doosjes opnieuw in te pakken
@hier beneden, hierom dus
PhD i.o.
In Lego Store Stratford (London) stond er ook een in de rekken vorige week. Wel maar 1 exemplaar.ImagineMeAndYou schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:07:
[...]
Het rare is dat ze hem in Oberhausen wel gewoon gehad hebben. Hij was alleen in 15 minuten al weer uitverkocht. Dus waarom ze hem in de S@H niet hebben?
Aangezien we, hoe je het went of keert, betalen voor die "premium" doos (zelfs al scoor je de set met korting tov MSRP), wil ik wel graag dat die niet vernageld aankomt. Een kreukeltje is tot daar aan toe, maar scheuren en complete hoeken van doosjes open? No, thanks.Maximus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:49:
[...]
Mijn hemel, net als of mij die doosjes wat boeitBeetje karig dat e.e.a. allemaal weer opnieuw moet.
edit: http://www.promobricks.de...-wird-ueberarbeitet/16827
Dus ja, kapotte doosjes.
[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 07-06-2016 17:34 ]
Ik was van plan om wat PaB potten te vullen. Jammer genoeg is Antwerpen ook begonnen met die PaM onzin, ook al hebben ze een relatieve kleine PaB muur. Deze maand verkopen ze het onderstaande butterfly model.

Gelukkig bevat dit model wel enkele onderdelen die ik kon gebruiken, zoals beide bricks waarmee je zijwaarts kan bouwen. Daarvan heb ik er redelijk wat ingeslagen. Daarnaast ook veel 2x2 beige ('tan'?) tegels, en wat van die lichtblauwe plaatjes (butterfly onderdeel) om de gaatjes te vullen.
Om aan het polybox bedrag te geraken heb ik ook nog een toepasselijke taart set gekocht en een aantal nieuwe Mixel sets voor de onderdelen.

Het is dus een mooie oogst geweest afgelopen dagen:
- Fun in the park
- Corner Deli
- 2x fontein polybox
- 2 PaB potten
- taart!
- Mixels
- dat creator vliegtuigje dat ik enkele dagen geleden postte
Clowns to the left of me, Jokers to the right

Tamelijk perfecte Mr. T minifig
En er zijn ook hints dat Gremlins en Sonic the Hedgehog naar Dimensions komen. Damn you TLG, just take my money! Moet ik toch een nieuwe console gaan kopen... Mooi cadeau voor mij mijn zoon als hij 6 wordt...
[ Voor 30% gewijzigd door Plymp op 09-06-2016 09:45 ]
http://www.telegraph.co.u...ent-than-shares-and-gold/
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Niet alleen de minifig is awesome, maar dat busje is ook geweldig gedaan in deze schaal. Misschien als de PS4 Neo echt komt, kan je een oude PS4 voor een drol kopen? Meer geld over voor deze leuke setjes.Plymp schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:42:
Ik heb geen console om LEGO Dimensions op te spelen, maar ik ben bang dat ik de 1e Dimensions set die ik ga kopen gespot heb:
[afbeelding]
En er zijn ook hints dat Gremlins en Sonic the Hedgehog naar Dimensions komen. Damn you TLG, just take my money! Moet ik toch een nieuwe console gaan kopen... Mooi cadeau voor mij mijn zoon als hij 6 wordt...
p.s. leuk om te kijken, Sariel in Billund:
[ Voor 36% gewijzigd door keverjeroen op 09-06-2016 11:30 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Die is wel tof inderdaad, knightrider komt er ook nog aan geloof ik.Plymp schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:42:
Ik heb geen console om LEGO Dimensions op te spelen, maar ik ben bang dat ik de 1e Dimensions set die ik ga kopen gespot heb:
[afbeelding]
Burp
AppieNL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:25:
Nu nog Airwolf MacGyver erbij en m'n jeugd is compleet.
Viper® schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:32:
Nu nog Airwolf MacGyver Dukes of Hazard erbij en m'n jeugd is compleet.
Want op youtube zie je wel filmpjes, waar hebben die mensen hem vandaan dan
[ Voor 33% gewijzigd door Viper® op 09-06-2016 13:41 ]
De voorkant draait altijd naar 1 kant, wat ik ook doe. Heeft iemand tips om het goed te bouwen?
Goh, hoe kon ik die 2 vergeten.
@Viper, is al uitgelegd in dit topci waar die mensen hem vandaan halen: Lego stores, want die zijn minder gevoelig voor kapotte dozen dan via S@H.
@Sulaine Servo volgens de handleiding eerst getest voordat je hem in het model zet? Eerste paar pagina's van de BI.
De Lego Store in Oberhausen had ze zaterdan al miet meer. Ze waren daar in 15 minuten al uitverkocht geweest woensdag. Dus helaas geen Porsche gekocht.Viper® schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:36:
Had iemand die Porsche nou al gekocht in Duitsland ? Of is die nergens te krijgen.
Want op youtube zie je wel filmpjes, waar hebben die mensen hem vandaan dan
Wel Wall.E, de Tower bridge en Pirates chess. Wall.E heb ik ook meteen zaterdagavond in elkaar gezet, en omdat ik pas om 22:30 het briljante idee kreeg om er aan te beginnen was ik pas om 02:00 klaar
Alle (denk ik) nieuwe LEGO Dimensions sets:
- Ghostbusters
- Adventure Time
- Mission: Impossible
- Harry Potter
- The A-Team
- Fantastic Beasts and Where to Find Them
- The LEGO® Batman Movie
- The Goonies
- Sonic The Hedgehog
- Teen Titans Go!
- LEGO® City Undercover
- Knight Rider
- The Powerpuff Girls
- Gremlins
- Beetlejuice
- E.T. The Extra-Terrestrial
[ Voor 17% gewijzigd door Plymp op 09-06-2016 16:35 ]
Bekend probleem. Maar voor mij maakt het niet uit hoe laat ik begin, het is altijd nacht wanneer ik weer op de klok kijkImagineMeAndYou schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:17:en omdat ik pas om 22:30 het briljante idee kreeg om er aan te beginnen was ik pas om 02:00 klaar
Dat is denk ik de Wii U op dit moment.Plymp schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:33:
http://brickset.com/artic...ions-officially-announced
Ok, goedkoopste console die LEGO Dimensions kan spelen, here I come!
Dit citaat op brickset vond ik wel leuk
80's ftw!Someone let LEGO's licensing department eat after midnight and cross the streams!
[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 09-06-2016 17:15 ]
Ik kijk uit naar de Dimensions setjes ook al moet ik er nog 15 om de huidige waves compleet te maken.
6 levels in een story pack zie ik, dat is dus een halve standaard Lego game? In combinatie met 250-300 steentjes voor die portal gok ik toch 60-70 euro als MSRP?
In other news: ik ben de helicarrier aan het bouwen (maar je Batmobile Appie, ja ooit), begin na 1 avond bouwen aan de #3 zakjes. Mijn OCD/timmermansoog was eerst een tijd bezig alle schermpjes recht te zetten, toch dik een kwartier mee bezig geweest. Ook aardig wat tijd besteed aan die schijt UCS sticker met info. Dit stoorde me bij de Tumbler al, maar zo'n grote sticker (16x8 studs) zou gewoon verboden moeten worden. Dit is een hel om recht en in het midden van deze huge tile erop te krijgen. Me wel gelukt natuurlijk net als bij de tumbler, maar echt, print die zooi gewoon. Ben wel blij dat ze alle landingsbanen wel geprint hebben bij deze set, want met nog 6 van zulke stickers had je me kunnen wegdragen.
En nadat ik eindelijk een vitrinekast heb gevonden die dit bakbeest kon huizen (probeer maar eens bij Ikea te zoeken naar een kast van minimaal 45cm diep en minimaal 80cm breed), merkte ik dat de voet roet in het eten ging gooien wat betreft de hoogte. Tuurlijk kan ik de planken aanpassen in de kast, maar wilde hier nog niet te ver in gaan (net geverfd), dus de voet aangepast met 3 studs lager en de UCS sticker plate wat meer naar voren zodat die schuiner staat, dan past die wel. Mijn versie van de voet is steviger dan het origineel, meer technic brick build old school ipv liftarms
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 09-06-2016 18:01 ]
ja die taart zegt hij nu, nu het net te laat is om te bestellen voor de verjaardag van mijn dochterKapoen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:48:
Vandaag heb ik de Lego store in Antwerpen bezocht, ik had nog wat 'verjaardagskaarten budget' over (hoera ik ben weer 10 jaar!) en ik wou een tweede fontein polybox.
Ik was van plan om wat PaB potten te vullen. Jammer genoeg is Antwerpen ook begonnen met die PaM onzin, ook al hebben ze een relatieve kleine PaB muur. Deze maand verkopen ze het onderstaande butterfly model.
[afbeelding]
Gelukkig bevat dit model wel enkele onderdelen die ik kon gebruiken, zoals beide bricks waarmee je zijwaarts kan bouwen. Daarvan heb ik er redelijk wat ingeslagen. Daarnaast ook veel 2x2 beige ('tan'?) tegels, en wat van die lichtblauwe plaatjes (butterfly onderdeel) om de gaatjes te vullen.
Om aan het polybox bedrag te geraken heb ik ook nog een toepasselijke taart set gekocht en een aantal nieuwe Mixel sets voor de onderdelen.
[afbeelding]
Het is dus een mooie oogst geweest afgelopen dagen:
- Fun in the park
- Corner Deli
- 2x fontein polybox
- 2 PaB potten
- taart!
- Mixels
- dat creator vliegtuigje dat ik enkele dagen geleden postte
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Jammer alleen dat die kennelijk pas te koop is als de fontein niet meer wordt meegeleverd. Misschien dan eerst nog maar een andere set bestellen.
Ik heb de Tower net gekocht, misschien dat ik de Big Ben set er bij koop als ik de tower in elkaar gezet heb na mijn verhuizing.Brunniepoo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:32:
Die Big Ben-set![]()
Jammer alleen dat die kennelijk pas te koop is als de fontein niet meer wordt meegeleverd. Misschien dan eerst nog maar een andere set bestellen.
Wanneer verschijnt de Big Ben set dan? Ik dacht vanaf de 15e van deze maand voor VIPs, dus dat is wel nog met de fontein actie. Mogelijk krijg je wel nog een exclusieve polybag bij deze set:Brunniepoo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:32:
Die Big Ben-set![]()

Bron van dit gerucht op bouwsteentjes.info: link
Ik heb mijn exemplaar ook na de feiten gekocht, sorryToolkiT schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:15:
[...]
ja die taart zegt hij nu, nu het net te laat is om te bestellen voor de verjaardag van mijn dochter
[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 09-06-2016 23:34 ]
OMG
[ Voor 4% gewijzigd door almightyarjen op 09-06-2016 23:39 ]
Zou goed kunnen, ik baseerde me op de datum van de shop.Kapoen schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:30:
[...]
Wanneer verschijnt de Big Ben set dan? Ik dacht vanaf de 15e van deze maand voor VIPs, dus dat is wel nog met de fontein actie.
[...]
Gaaf trouwens, die bus!
Als 10 jarige heb ik ooit eens een spreekbeurt gedaan voor de klas over de eerste maanlanding waarbij ik een bontkleurige Lego MOC gebruikte om het trappensysteem uit te leggen.
Haha wow. Dat zou super zijn.Instant aankoop.AppieNL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:25:
Nu nog Airwolf erbij en m'n jeugd is compleet.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Vast nietSulaine schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:09:
Ben ik de enige die The Beatles Yellow Submarine ook een must have vind?
[ Voor 4% gewijzigd door Suli op 10-06-2016 10:15 ]
Ik vind hem ook niets. Ik was dan ook zwaar teleurgesteld dat die submarine had gewonnen van de Saturn V raket. How wrong I was...Snoz Lombardo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:12:
[...]
Vast nietMaar ik heb er niks mee. Vind het model ook niet eens mooi eigenlijk.
Nou, ik ben 45 maar de Beatles is ook van voor mijn tijd hoor.almightyarjen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:06:
Ik vind hem ook niets. Ik was dan ook zwaar teleurgesteld dat die submarine had gewonnen van de Saturn V raket. How wrong I was...Ik denk juist dat de beatles set bij een selecte groep enorm wordt gewaardeerd (35/40+?) en dat ze daardoor ook een tweede model hebben uitgekozen.
Nee, dan die Apollo 11 Saturn V raket!
Daar ben je dan niet de enige in. De bouw van mijn station moet ook continue plaats maken voor andere kleine 'projecten' of het bouwen van een (nieuwe) set.AppieNL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:55:
[...]
In other news: ik ben de helicarrier aan het bouwen (maar je Batmobile Appie, ja ooit)
[..]
En ondertussen staat het station-in-aanbouw stof te happen en ligger er 15000+ steentjes te wachten om gebruikt te worden...
Je ziet het station elke dag op de kast/tafel staan. Je kijkt er naar, en hoe vaker en langer ik er naar kijk des te meer ik me ga ergeren aan kleine dingentjes. Kleine dingentjes die er net niet goed genoeg uit zien en die moeten natuurlijk allemaal aangepast worden.
Dan ben ik zo weer 2-3 weken aan het puzzelen om 1 klein detail goed te krijgen
Ondertussen groeit de Helicarrier. Nu tot en met zakjes #9 af (van de 12). Zakje 1-4 was een leuke gevarieerde build, maar zakje 5-8 was behoorlijk suf. Elk nummer was z'n eigen rotor (die 4 bakbeesten van propellers aan de zijkanten). De voorste 2 zijn identiek aan elkaar, maar waren dus wel apart verpakt. Achterste 2 ook identiek aan elkaar. Maar ja, toch niet #5 en #6 zakje op 1 berg gooien. Achteraf beter wel kunnen doen. De achterste heb ik de tweede praktisch zonder handleiding gebouwd.
Ding is nu al huge en dan moet er voorop nog een stukje
Nop, die ga ik ook halen als ie uit komtSulaine schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:09:
Ben ik de enige die The Beatles Yellow Submarine ook een must have vind?
Alleen het Yellow Submarine album... nah ...
fookin mad fer it
PhD i.o.
Ik gebruik bricklink om mijn setjes uit te zoeken. Ik part een setje uit en dan zoek ik en haal ik de aantal dat ik heb eraf. Zo heb ik altijd mijn missende onderdelen per setje direct in de wanted list en kan ik ze bestellen en daarna weet ik bij welke setje ze horen.
Helaas kan ik niet editen of ik weet niet wat ik mis doe. Als ik een aantal verander en daarna wil opslaan krijg ik dit: only one of each item/color combination is allowed per wanted list. Heb hierdoor nu grotere aantallen in mijn wanted list dan nodig, bv heb 10 van de 15 bricks, maar ik kan niet editten en blijft het op 15 wanted bricks. Terwijl ik nog maar 5 mis.
Ook had ik hiervoor dat ik alle wanted lists tegelijk kon zien, zodat ik sneller de blokjes kon zoeken als ik een aantal setjes tegelijk wilt zoeken. Ik kon dus per bak alle onderdelen zoeken die ik in alle wanted lists had, nu kan het alleen per setje. Wat wel mogelijk is zoeken op kleur in de wanted list, maar ik heb niet alles op kleur gesorteerd (kleine onderdelen zijn per soort gesorteerd).
Heb op de forum ook al gelezen dat een aantal mensen de oude veel beter vinden.
Als je naar je Wanted List gaat dan staat er bovenin 'Classic'. Daar kun je de oude Wanted List gebruiken die ze tijdelijk hebben teruggezet. Ook benaderbaar via deze link.Sulaine schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:07:
Wat vinden jullie van Bricklink 2.0?
Ik gebruik bricklink om mijn setjes uit te zoeken. Ik part een setje uit en dan zoek ik en haal ik de aantal dat ik heb eraf. Zo heb ik altijd mijn missende onderdelen per setje direct in de wanted list en kan ik ze bestellen en daarna weet ik bij welke setje ze horen.
Helaas kan ik niet editen of ik weet niet wat ik mis doe. Als ik een aantal verander en daarna wil opslaan krijg ik dit: only one of each item/color combination is allowed per wanted list. Heb hierdoor nu grotere aantallen in mijn wanted list dan nodig, bv heb 10 van de 15 bricks, maar ik kan niet editten en blijft het op 15 wanted bricks. Terwijl ik nog maar 5 mis.
Ook had ik hiervoor dat ik alle wanted lists tegelijk kon zien, zodat ik sneller de blokjes kon zoeken als ik een aantal setjes tegelijk wilt zoeken. Ik kon dus per bak alle onderdelen zoeken die ik in alle wanted lists had, nu kan het alleen per setje. Wat wel mogelijk is zoeken op kleur in de wanted list, maar ik heb niet alles op kleur gesorteerd (kleine onderdelen zijn per soort gesorteerd).
[ Voor 3% gewijzigd door CrazyRooster op 12-06-2016 14:37 ]
Thanks! Moet beter leren kijkenCrazyRooster schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Als je naar je Wanted List gaat dan staat er bovenin 'Classic'. Daar kun je de oude Wanted List gebruiken die ze tijdelijk hebben teruggezet. Ook benaderbaar via deze link.
Nope, weet wel mijn bestelling was goedgekeurd in de Lego shop (Mail bevestiging) en het bedrag op mijn CC was gereserveerd. Inmiddels is dat niet meer het geval dus benieuwd naar het vervolg. Vooralsnog nog nergens signalen gelezen over (verwachte) uitlevering of de voortgang van het oplossen van het issue.Maximus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 08:42:
Heb LEGO een mail gezonden over wanneer de Porsche nu daadwerkelijk komt, heb nog geen reactie gehad. Misschien weet een van jullie hier meer over?
[ Voor 3% gewijzigd door Staip op 12-06-2016 18:13 ]
Net reactie van de LEGO winkel dat het alleen gaat om de verpakking. Best droevig dat daarom de doos wordt uitgesteld...Staip schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:13:
[...]
Nope, weet wel mijn bestelling was goedgekeurd in de Lego shop (Mail bevestiging) en het bedrag op mijn CC was gereserveerd. Inmiddels is dat niet meer het geval dus benieuwd naar het vervolg. Vooralsnog nog nergens signalen gelezen over (verwachte) uitlevering of de voortgang van het oplossen van het issue.
PhD i.o.
Het is nu een mix van de oude en nieuwe site, een nieuwe voorkant, maar alles wat er achter zit is (nog?) de oude site. Op zich niet erg, maar niet meer echt een site anno 2016.Sulaine schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:07:
Wat vinden jullie van Bricklink 2.0?
Grootste misser vind ik dat het totaal niet fatsoenlijk schaalt op een mobile device (in ieder geval niet op mijn iOS devices), dat vind ik toch wel jammer aangezien ik deze vaak gebruik icm Bricklink.
Gezien de prijs en het feit dat de verpakking deel uit maakt van de totaalbeleving ipv dat het zomaar een kartonnen doos is (iig zo vermeld in de designer video) kan ik het me goed voorstellen. Wel sneu dat dat door de quality control is gekomen.Maximus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:56:
[...]
Net reactie van de LEGO winkel dat het alleen gaat om de verpakking. Best droevig dat daarom de doos wordt uitgesteld...
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
http://www.allekabels.nl/...ini-banaan-connector.htmlTwan V schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:41:
Heeft er iemand een goed alternatief voor de stekkertjes van 12v treinsystemen? Ik heb ooit iemand mini banaanstekkers uit de modelbouw zien gebruiken, maar ik kan niet meer vinden waar (of hoe)
Schroevendraaier ertussen, iets uit elkaar zetten, fits like a glove
Biedt mensen dan de keuze om hem in de winkel af te halen. Ik wil er wel voor naar een shop rijden als dat het probleem is. Vind het nu aardig karig dat ik zo lang moet wachten.[TAG]Speedy schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:49:
[...]
Het is nu een mix van de oude en nieuwe site, een nieuwe voorkant, maar alles wat er achter zit is (nog?) de oude site. Op zich niet erg, maar niet meer echt een site anno 2016.
Grootste misser vind ik dat het totaal niet fatsoenlijk schaalt op een mobile device (in ieder geval niet op mijn iOS devices), dat vind ik toch wel jammer aangezien ik deze vaak gebruik icm Bricklink.
[...]
Gezien de prijs en het feit dat de verpakking deel uit maakt van de totaalbeleving ipv dat het zomaar een kartonnen doos is (iig zo vermeld in de designer video) kan ik het me goed voorstellen. Wel sneu dat dat door de quality control is gekomen.
PhD i.o.
Als je naar een shop kan rijden, kan je ze ook bellen. Ze doen geloof ik niet super moeilijk om er 1 vast te houden als je zegt dat je er nu/morgen aankomt. Ik zou wel naar Oberhausen gaan, aangezien Antwerpen de Benelux prijs heeft van 330 euro en Oberhausen op 300 euro zit, dat verschil betaalt de benzine alvastMaximus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:21:
[...]
Biedt mensen dan de keuze om hem in de winkel af te halen. Ik wil er wel voor naar een shop rijden als dat het probleem is. Vind het nu aardig karig dat ik zo lang moet wachten.
Goede tip, ik wacht nog even af maar anders ga ik eerste weekend van juli die kant uit.AppieNL schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:40:
[...]
Als je naar een shop kan rijden, kan je ze ook bellen. Ze doen geloof ik niet super moeilijk om er 1 vast te houden als je zegt dat je er nu/morgen aankomt. Ik zou wel naar Oberhausen gaan, aangezien Antwerpen de Benelux prijs heeft van 330 euro en Oberhausen op 300 euro zit, dat verschil betaalt de benzine alvast
PhD i.o.
http://www.bouwsteentjes....swagen-beetle-verschenen/

[ Voor 15% gewijzigd door leosand op 13-06-2016 23:40 ]
PhD i.o.
Jammer dat hij niet op een echte kever lijkt. Het is meer een kruising tussen een eend en een kever, keend..leosand schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:39:
mmm die nieuwe kever ziet er best grappig uit
http://www.bouwsteentjes....swagen-beetle-verschenen/
[afbeelding]
[afbeelding]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Moet ook wel hè
(<- zie avatar)
| Security Management |
Lol, ook ik schaf hem aan hoor.bord4kop schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:28:
Niet echt gelijkend, maar wel koop hem 100% zeker
Moet ook wel hè![]()
(<- zie avatar)
(<- zie avatar)

dan is het model best aardig geslaagd hoor. Ongeveer vergelijkbaar met hoe goed de Mini Cooper van Lego op de echte Mini Cooper lijkt. Niet perfect, maar zeker een aardig model voor wat Lego mogelijk maakt.
Wel jammer dat de bumper (chrome in het echt) bij Lego maar een donker grijs is.
- This line is intentionally left blank -

Hoewel hij wel in de verte op een kever lijkt ben ik het aan mijn liefde voor Volkswagens eigenlijk wel verplicht deze aan te schaffen.... Nu moeten ze eigenlijk nog eens een T3 in Lego maken vind ik... Met de hoekige vormen is dat iets makkelijker lijkt me.
Ik zou wel vooraf bellen of ze hem hebben als je er heen gaat. Toen wij er waren was ie uitverkocht en de medewerker gaf aan dat hij populair was...Maximus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:48:
[...]
Goede tip, ik wacht nog even af maar anders ga ik eerste weekend van juli die kant uit.
Een 'inkoopactie' doen is wel de snelste manier om je Lego account 'gebanned' te krijgen. En als je eenmaal op de zwarte lijst van Lego staat kun je met dat account nooit meer bij Lego iets bestellen!ElectricHead schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:19:
Hahaha, een GoT inkoopactie... Goeie.Hmmm.. Maar hij is exclusief voor VIPs in juli als ik het goed lees. Ben VIP bij de Lego online shop dus denk niet dat dat handig wordt. Mijn bankrekening kan geen 80 bestellingen aan.
Lego heeft een broertje dood aan handelaren die Lego met winst proberen door te verkopen, en onder één account tig exemplaren van één model bestellen zal bij Lego alle rode vlagen raken!
Maar een inkoopactie is sowieso niet nodig. Zodra de kever beschikbaar komt kan iedereen hem gewoon bestellen en wordt hij netjes gratis thuisbezorgd.
Wees maar niet bang. Ik was geen gekke dingen van plan. Gezien ik niet dagelijks naar Oberhausen rijd (hoewel dat maar een uur rijden is) en ik aankomende maandag voor het eerst in de Lego Store in Wijnegem ga kijken of ze nog wat leuks hebben is mijn account heilig.Haay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:15:
[...]
Een 'inkoopactie' doen is wel de snelste manier om je Lego account 'gebanned' te krijgen. En als je eenmaal op de zwarte lijst van Lego staat kun je met dat account nooit meer bij Lego iets bestellen!
Lego heeft een broertje dood aan handelaren die Lego met winst proberen door te verkopen, en onder één account tig exemplaren van één model bestellen zal bij Lego alle rode vlagen raken!
Maar een inkoopactie is sowieso niet nodig. Zodra de kever beschikbaar komt kan iedereen hem gewoon bestellen en wordt hij netjes gratis thuisbezorgd.
Net eind vorige week Wall-E binnen gekregen en zondagavond met veel plezier zitten bouwen. Wat is het een schatje.
Bij mij is het meer omdat de kever (en bij de mini had je dat ook) nogal natuurlijk ronde vormen heeft terwijl dat in lego natuurlijk lastig is..keverjeroen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:11:
Op Eurobricks maakt iemand de onderstaande vergelijking. Denk dat het vooral komt door de knik in de kofferklep en de dikke c-stijl.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de eend heb je rechte zijkanten, met gebogen wielkassen, daarom lijkt hij denk ik op een eend..
de Camper lijkt veel beter dan de mini en kever imho.. en de caterham lijkt ook vrij goed..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Komt imo ook grotendeels door het rechte en hoekige voorruit dat de LEGO kever heeft i.t.t. een echte VW kever.ToolkiT schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:22:
[...]
Bij mij is het meer omdat de kever (en bij de mini had je dat ook) nogal natuurlijk ronde vormen heeft terwijl dat in lego natuurlijk lastig is..
Bij de eend heb je rechte zijkanten, met gebogen wielkassen, daarom lijkt hij denk ik op een eend..
de Camper lijkt veel beter dan de mini en kever imho.. en de caterham lijkt ook vrij goed..
Misschien had het nog beter geleken als het dak niet afneembaar was geweest, maarja, da's standard Lego
Blasfemie!Joster schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Komt imo ook grotendeels door het rechte en hoekige voorruit dat de LEGO kever heeft i.t.t. een echte VW kever.
Alleen de 1303 heeft een bolle voorruit,

alle andere (oudere) types gewoon plat, recht glas, alleen aan de onder & bovenkant een ronding..

Sorry, nu weer ontopic
| Security Management |
Dan verwoord ik het misschien verkeerd (understatement), maar ik vind het voorrruit op de onderste foto (en eerder afgebeelde foto's) er toch echt heel anders uit zien dan deze:bord4kop schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:38:
[...]
Blasfemie!
Alleen de 1303 heeft een bolle voorruit,
[afbeelding]
alle andere (oudere) types gewoon recht glas, alleen aander onder & bovenkant een ronding..
[afbeelding]
Sorry, nu weer ontopic

Misschien zijn het de ontbrekende rondingen aan de bovenzijde, misschien is het iets anders, maar door die voorruit vind ik hem vanaf de eerste oogopslag niet zo goed lijken.
PhD i.o.
Kijk eens naar het bericht dat hij quote, waar jij nu op antwoord:ImagineMeAndYou schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:55:
[...]
Ik zou wel vooraf bellen of ze hem hebben als je er heen gaat. Toen wij er waren was ie uitverkocht en de medewerker gaf aan dat hij populair was...
SpuitelfAppieNL schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:40:
[...]
Als je naar een shop kan rijden, kan je ze ook bellen. Ze doen geloof ik niet super moeilijk om er 1 vast te houden als je zegt dat je er nu/morgen aankomt. Ik zou wel naar Oberhausen gaan, aangezien Antwerpen de Benelux prijs heeft van 330 euro en Oberhausen op 300 euro zit, dat verschil betaalt de benzine alvast
1 augustus. 2H Technic sets zijn in de basis altijd 1 augustus. De Porsche is zo'n beetje de enige uitzondering op die regel (hoewel de rest van de winkels buiten Lego die ook pas op 1 augustus krijgen).BramBo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:20:
Is er al meer informatie bekend wanneer de 42055 Bucket Wheel Excavator in de winkels te krijgen is? Links en rechts worden de overige nieuwe sets rustig verkrijgbaar, echter heb ik voor deze nog geen release date kunnen vinden.
[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 14-06-2016 12:32 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hij kan weer op de S@H site worden toegevoegd aan je winkelmandje alleen staat er het bericht bij van "out of stock, will ship in 30 days".
Toch vooruitgang tov helemaal niet op de site of "out of stock" zonder een schatting
Hmmm, dat is dus 2 weken voordat de rest van de winkels hem krijgen. Lekkere vroege launch op deze manier Lego, graag volgende keer weer (ik was/ben niet zo'n fan van die 2 maanden exclusief voor 330 euro of een trip naar Duitsland bullshit).
[ Voor 24% gewijzigd door AppieNL op 14-06-2016 13:04 ]
Heb je haast?Maximus schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:03:
Mooi te zien dat hij in Juli al te koop is. Dan bestellen we die gelijk.
Ik wil hem 100% zeker aan mijn collectie (VW T1, Mini Cooper, Ferrari F40) toevoegen, maar ik hoef hem echt niet op de dag van release te hebben!
Als je nog wat geduld hebt wacht je gewoon tot een dubbele VIP actie (ergens in oktober denk ik) of de kerst promo die je in november of december bij een bestelling er gratis bij krijgt. Ik bedoe deze dus:

Toch veel leuker om iets te kopen dat je toch al wilt hebben, en er dan iets leuks gratis bij te krijgen?
Fair point... Moet de Porsche ook nog halen en bouwen... Dan wachten we maar tot de dubbele punten.Haay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Heb je haast?![]()
Ik wil hem 100% zeker aan mijn collectie (VW T1, Mini Cooper, Ferrari F40) toevoegen, maar ik hoef hem echt niet op de dag van release te hebben!
Als je nog wat geduld hebt wacht je gewoon tot een dubbele VIP actie (ergens in oktober denk ik) of de kerst promo die je dan bij een bestelling er gratis bij krijgt. Ik bedoe deze dus:
[afbeelding]
Toch veel leuker om iets te kopen dat je toch al wilt hebben, en er dan iets leuks gratis bij te krijgen?
PhD i.o.
Nog goedkoper:Haay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Heb je haast?![]()
Als je nog wat geduld hebt wacht je gewoon tot een dubbele VIP actie (ergens in oktober denk ik) of de kerst promo die je in november of december bij een bestelling er gratis bij krijgt. Ik bedoe deze dus:
[afbeelding]
- Koop/bestel de Porsche via een webwinkel tijdens een aanbieding ( 250 Euro moet dan echt wel lukken)
- Koop het gratis kerst setje op marktplaats (wanneer deze beschikbaar is) voor +/- 20 Euro.
- Dan houd je nog 60 Euro over, wat ongeveer overeenkomt met 4x VIP punten...
Lijkt me niet onwaarschijnlijk aangezien ze de VW T1 ook hebben teruggedraaid tot praktisch S@H only vorig jaar. En de Mini ook lijkt het.
En dat is nog maar één van de twee Kerst freebies. Normaal gezien komt de eerste freebie rond Black Friday/Thanksgiving. En rond Kerst volgt dan nummer twee.Haay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Als je nog wat geduld hebt wacht je gewoon tot een dubbele VIP actie (ergens in oktober denk ik) of de kerst promo die je in november of december bij een bestelling er gratis bij krijgt.
Zo kregen we verleden jaar:
-40138 Christmas Train
-40139 Gingerbread House (Black Friday)
[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 14-06-2016 14:52 ]
Precies! Ik heb de Ferrari F40 nog nergens in normale Speelgoed winkels (Bart Smit, Intertoys, ToysXL) gezien, terwijl de VW T1 en Mini Cooper daar wel verkocht werd.AppieNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:33:
Of koop de Porsche voor 250 euro bij een webwinkel en de Kever tijdens dubbele VIP met Kerst polybox bij S@H, want misschien gaat die net als de F40 die praktisch alleen verkocht wort bij S@H en dan is dat dus het beste moment.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk aangezien ze de VW T1 ook hebben teruggedraaid tot praktisch S@H only vorig jaar. En de Mini ook lijkt het.
Ik heb ook ergens gelezen dat LEGO de 'Exclusives' meer in eigen beheer/verkoop wil houden, en dus exclusief voor de fysieke (eigen) LEGO winkels (die er dus niet zijn in Nederland), en in de LEGO webwinkel. Dat zal dus ook gaan gelden voor de nieuwe VW Beetle...
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.