Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.025 views

Onderwerpen

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haha, nou ik ga niet achter mijn laptop hangen om 23:59, dus dat wordt morgenvroeg pas.

Geen idee hoe hard het zal lopen.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DikkeBMW schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:30:
[...]

Welke kanalen bedoel je bijvoorbeeld? Ik hoef hem echt niet perse morgen te hebben, maar als er toch geen garantie op kortingen is..
In augustus (volgens mij) komt ie ook te koop bij "normale" speelgoed- en webwinkels. Die zitten normaal gesproken sowieso onder de adviesprijs, vervolgens is het simpelweg wachten op aanbiedingen bij die winkels om hem nog goedkoper te krijgen.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15
DikkeBMW schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:30:
[...]

Welke kanalen bedoel je bijvoorbeeld? Ik hoef hem echt niet perse morgen te hebben, maar als er toch geen garantie op kortingen is..
Ik doelde op andere online winkels, maar ik heb geen flauw idee of dit model al dan niet exclusief is voor Lego.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 20:51
Van de week stond de 911 nog op 'beschikbaar 1 juni', samen met alleen andere nieuwe modellen. Nu staat de 911 als enige op 'beschikbaar binnenkort'. Moet ik me zorgen gaan maken of ie morgen wel bestelbaar is? Gaat ie trouwens meteen om middernacht in de verkoop?
http://shop.lego.com/nl-NL/Porsche-911-GT3-RS-42056

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

fishman schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:59:
Van de week stond de 911 nog op 'beschikbaar 1 juni', samen met alleen andere nieuwe modellen. Nu staat de 911 als enige op 'beschikbaar binnenkort'. Moet ik me zorgen gaan maken of ie morgen wel bestelbaar is? Gaat ie trouwens meteen om middernacht in de verkoop?
http://shop.lego.com/nl-NL/Porsche-911-GT3-RS-42056
Zal wel los lopen, gok of om 00.01 te kopen of anders later in de ochtend. Ze hebben genoeg kijkend naar het eerder geposte filmpje.

PhD i.o.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:49:
[...]

Is dat deze brug per toeval?
[afbeelding]
Ik weet niet of Lego die oude technic balken met studs nog maakt om eerlijk te zijn. Misschien is de auteur van dit flickr album een betere bron ivm 7777 mocs, hij heeft een moderne versie van die grote layout in elkaar gestoken.
Dank voor die Flickr link. Ik zit al tijden te denken hoe ik mijn monorail kan verhogen zodat die over de treinbaan heen kan. En nu weet ik het antwoord :)

Overigens is die brug van kasteelelementen ook erg mooi gedaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:25
Kapoen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:35:
[...]

Ik doelde op andere online winkels, maar ik heb geen flauw idee of dit model al dan niet exclusief is voor Lego.
Het is al gezegd, maar nogmaals. Het model is niet exclusief bij Lego zelf te koop.

Alleen moet je tot 1 augustus wachten voor de rest van de winkels. Duitse winkels hierbij zijn leuk om in de gaten te houden zoals Amazon.de en MyToys.de, want die zitten vaak onder de (Duitse) adviesprijs en doen ook nog wel eens aan goede kortingen (en price matchen andere grote winkels in Duitsland met kortingen). Flagship ervaringen uit het verleden, leerde me dat die kortingen ook al vaak dik in orde zijn op de launch.

Voor de mensen die willen bestellen bij Lego.nl: succes, geheid dat de site plat gaat vannacht/morgenochtend.

• Kapoen
AppieNL schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Het is al gezegd, maar nogmaals. Het model is niet exclusief bij Lego zelf te koop.
Sorry, auto's zijn niet echt mijn ding. Moest dit nu een exclusief model zijn van een C-130 Hercules of DC-3 of... dan had ik alle details al lang van buiten geblokt :D

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:23
AppieNL schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Voor de mensen die willen bestellen bij Lego.nl: succes, geheid dat de site plat gaat vannacht/morgenochtend.
Dat valt mee, wat tegenvalt is dat hij nog steeds op 'binnenkort' staat :(

Eurobricks heeft al wel de review.

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy op 01-06-2016 06:30 ]

Flickr | Lego collectie

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hij is nu al out of stock, terwijl ik niet eens de tijd kreeg om te bestellen, vraag me af of hij uberhaupt wel te leveren was.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Speedy
Lijkt van niet, 15 minuten geleden stond hij nog steeds op 'binnenkort' toen ik een 2e poging waagde.

Flickr | Lego collectie

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

2 minuten later stond er Niet op voorraad wordt over 30 dagen verstuurd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Kapoen
B*ll*cks, Fun in the park is ook al 'out of stock' :(

*edit* en mijn woorden zijn nog niet koud of ineens is deze set wel in stock 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Kapoen op 01-06-2016 09:15 ]

• Wom
  • Laatst online: 14:28

Wom

Die 911 begint wel te kriebelen maar ik heb eigenlijk geen budget. Iemand die de naam van mijn eerstgeborene wil kopen? :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Wom schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:16:
Die 911 begint wel te kriebelen maar ik heb eigenlijk geen budget. Iemand die de naam van mijn eerstgeborene wil kopen? :+
Dat probleem heb ik ook. Ik zou de set graag willen hebben, maar nu voorlopig nog even het geld niet voor. Helaas geen eerstgeborene hier. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Speedy
Lees net op het Eurobricks forum dat de set vertraagd word ivm design issues (in de versnellingsbak), zal wel verklaren waarom hij niet leverbaar is :+

Flickr | Lego collectie

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Ah kijk ze adresseren die issues direct al. Vond het al bijzonder dat de set nu al uitverkocht was...

PhD i.o.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
Maximus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:47:
Ah kijk ze adresseren die issues direct al. Vond het al bijzonder dat de set nu al uitverkocht was...
Als ze de issues met de gearbox niet meteen zouden oplossen, dan blijft er van het "Ultimate" niet veel meer over :/ behalve dan de negatieve ultimates:
  • overpriced
  • flawed
  • pin collection ( 37.5% )

• Viper®
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:03:
Lees net op het Eurobricks forum dat de set vertraagd word ivm design issues (in de versnellingsbak), zal wel verklaren waarom hij niet leverbaar is :+
Even opletten voor de mensen die 4 juni naar Duitsland gingen *O*

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Viper® schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:21:
[...]

Zeker. Ik ga sowieso wel, ik ben er nog nooit geweest, maar de mensen die met me mee zouden rijden moeten zich afvragen of ze het de tijd nog wel waard vinden...

• chrisO
[...]

Als ze na het lezen van de reviews uberhaubt nog gaan ;-)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 21:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

Na het lezen van Jim's review (en Sariels video), ben ik er wel uit, die porsche laat ik liggen, te weinig technic functions, een slecht werkende inaccurate versnellingsbak etc... voor €300-330, no thanks

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Viper®
  • Niet online
vectormatic schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:48:
Na het lezen van Jim's review (en Sariels video), ben ik er wel uit, die porsche laat ik liggen, te weinig technic functions, een slecht werkende inaccurate versnellingsbak etc... voor €300-330, no thanks
Jim's review gezien, ziet er fair uit.

Toch vind ik de techniek er mooi uitzien under the hood, maar ik begrijp dat de features toch wel minimaal zijn.

Aangezien het zaakje toch vertraagd is heb ik nog even om na te denken :D

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:45
Weet iemand toevallig of Belgische VIP kaarten ook in de UK Lego shops werken? Ik heb inmiddels 95 euro aan punten opgespaard en zag net op de UK webshop dat dit vertaald werd in 95 pond (winst van 25 euro).

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Haha, je bent veels te vrolijk met de gedachte dat het niet leverbaar is op 4 juni.
zezke schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:41:
Weet iemand toevallig of Belgische VIP kaarten ook in de UK Lego shops werken? Ik heb inmiddels 95 euro aan punten opgespaard en zag net op de UK webshop dat dit vertaald werd in 95 pond (winst van 25 euro).
Als je persoonlijk naar een UK winkel gaat, denk ik het wel. Maar je kan niet online bestellen vanuit de UK en naar Belgie laten bezorgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Suli op 01-06-2016 13:17 ]

• zezke
  • Laatst online: 09:45
Sulaine schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:15:
Als je persoonlijk naar een UK winkel gaat, denk ik het wel. Maar je kan niet online bestellen vanuit de UK en naar Belgie laten bezorgen.
Zit toevallig in Londen morgen, dus vandaar de vraag ;) Maar goed, tijd voor een bezoek dus, dan ontdekken we het wel.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Ik laat de Porsche ook links liggen. Als alles nu nog PF powered zou zijn (en dan bedoel ik de bak, spoiler, motorkap, etc.), dan had ik er over nagedacht, maar 329 euro voor een model vind ik gewoon te duur.

Ik heb sowieso de 42009 kraan en de 42043 Arocs nog staan om eerst te bouwen, en ik moet nog bedenken welk model ik dit jaar ga kopen. De Bucket Excavator trekt me niet zo (sowieso een enorme ruimteverkwanselaar), en ik twijfel ook nog over de Claas tractor ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Suli
  • Niet online
Was net op marktplaats en zag een Lego advertentie die te goed is om waar te zijn. Net zoals vorige keer (toen was het idd een oplichter), heb ik een bericht gestuurd met de vraag of ik het zou kunnen ophalen en wanneer. De account bestond iets van 8 jaar.
Dat kon deze dagen niet. Natuurlijk kan het wel verzonden worden, omdat het al verkocht zou zijn wanneer ik het zou kunnen ophalen.
Direct erna kreeg ik een markplaats bericht: Waarschuwing met betrekking tot uw recente bieding of reactie. Alle advertenties van de adverteerder zijn per direct verwijderd.
Marktplaats is iets aan het doen om oplichtingen te voorkomen. Chapeau!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Triest. Heel triest dit: http://brickfanatics.co.u...ing-lego-ghostbusters-hq/
Afbeeldingslocatie: http://brickfanatics.co.uk/wp-content/uploads/2016/06/lepin.jpg

Chinese namaak. :(

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
Misschien iets voor de verzamelaars onder ons: http://www.hln.be/hln/nl/...ng-voor-80-000-euro.dhtml
Een verzamelaar uit het Luikse Hannuit heeft een zoekertje op tweedehands.be gezet waarin hij zijn volledige LEGO-verzameling te koop aanbiedt. Volgens de verkoper weegt de collectie, die 2.000 sets bevat, meer dan een ton. De prijs is dan ook navenant: 80.000 euro.

internix.be

• Speedy
Ja leuk, helaas is de prijs minder :D
Wel heel gaaf zo'n grote serie Legoland dozen.

Flickr | Lego collectie

• Suli
  • Niet online
We moeten la_fusion nog overhalen om het te kopen >:).

[ Voor 3% gewijzigd door Suli op 01-06-2016 18:05 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Triest? Vroeger had ik hetzelfde gezegd, maar ik vind de Lego laatste jaren niet echt meer een 'leuk om te kopen', ondanks ppc relatief hetzelfde bleef, pompen ze gewoon steeds meer en meer steentjes in een set. En met een flink verschil van bijna 250 euro.. is het alleen de naam en IP van Ghostbusters wat voor mij nog een probleem is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Arfman schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:44:
Ik laat de Porsche ook links liggen. Als alles nu nog PF powered zou zijn (en dan bedoel ik de bak, spoiler, motorkap, etc.), dan had ik er over nagedacht, maar 329 euro voor een model vind ik gewoon te duur.

Ik heb sowieso de 42009 kraan en de 42043 Arocs nog staan om eerst te bouwen, en ik moet nog bedenken welk model ik dit jaar ga kopen. De Bucket Excavator trekt me niet zo (sowieso een enorme ruimteverkwanselaar), en ik twijfel ook nog over de Claas tractor ..
Jup, de Porsche valt wel wat tegen. In het begin van de reviews is het allemaal positief maar onder de streep is het eigenlijk gewoon een duur model met haast geen functies en de functies die er zijn werken matig.

Aangezien er dit jaar toch een Lego-set mag komen eens zien wat de reviews van de H2 sets doen. De Bucket Excavator lijkt mij technisch interessanter de de Porsche al is die qua looks toch zeker minder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AppieNL
Alles is technisch interessanter dan de Porsche :P (hoewel, het haast geen grap is :S)

Daarom snap ik het ook niet. De Claas is alleen al door z'n stuuroplossing een "engineering marvel", iets wat Lego de Porsche noemde. Ondertussen komt dat model niet verder dan een haperende gearbox :/

Hoeveel contrast kan er zitten tussen 2 modellen die in hetzelfde jaar uitkomen?

De Volvo zit ook behoorlijk vol functies en de BWE zit ook leuk in elkaar. Al weet ik bij die laatste niet hoe slim het is om alle functies van achterop te besturen, dat betekent een hele lange aandrijving voor dingen als de superstructure draaien, wat asjes en gears ook niet altijd even fijn vinden. Maar aangezien het ding op Nuremberg Toyfair (realistisch) langzaam draaide, zal er wel een aardige reductie in zitten.

Edit: de code van de Porsche is goed voor wat wallpapers voor PC/Foon en een certificaat die ik jullie niet wil onthouden:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/488d678e6c07f09576772878f27cbcc9.jpg
Serieus........ 7(8)7 7(8)7 7(8)7

edit2: comment van Lego over de gearbox (van Brickset)
"Official statement - 42056 LEGO Technic Porsche

Thank you to all our dedicated fans for the comments regarding the GT3 RS by LEGO Technic.

It is correct that the gears in this model are not sequential as in the real Porsche PDK. This is however, a deliberate decision taken to ensure that we make the best possible LEGO version of this amazing car that both meets our design requirements and gives everyone a great building and product experience.

It was a considered decision taken during development that the gears running in the correct order meant that it did not result in a great experience when driving the car. Too many gears are engaged at the same time and smooth running with all those tolerances is just not possible.

If you switch the build in steps 267 and 269 the gears will run sequentially, and everyone who feels that this is the better solution should feel encouraged to do so.
LEGO Technic really is the ultimate open source design product and now that it is finally available, we look forward to seeing all the 'improved' models our fans create. After all, that is what LEGO building is all about.

We hope everyone will have a great building experience and feel a strong sense of pride from creating both our version and their very own LEGO Technic representation of a Porsche GT3 RS. We are very fortunate to have such skilled and dedicated fans that can spot this small deviation from reality and would like to thank everyone for sharing their ideas and expert knowledge."
tl;dr: gearbox gaat expres van 1 > 3 > 2 > 4, omdat anders teveel tandwieltjes moeten draaien. Nu ben ik benieuwd of reviewers de gearbox alleen hebben getest met "de fix" of ook zonder.

[ Voor 58% gewijzigd door AppieNL op 01-06-2016 22:45 ]

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:44:

*knip* , en ik twijfel ook nog over de Claas tractor ..
dat ja. dik 300 euro betalen voor wel een super mooi ding met een nummer plaatje maar zonder power.

en dan als je die Lego Technic 42054 Claas Xerion 5000 TRAC ziet ook mooi en maar ahum maar 120 euro.
maar rijd wel en ziet er ook gewoon echt goed uit.

• chrisO
leosand schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:53:
[...]

dat ja. dik 300 euro betalen voor wel een super mooi ding met een nummer plaatje maar zonder power.

en dan als je die Lego Technic 42054 Claas Xerion 5000 TRAC ziet ook mooi en maar ahum maar 120 euro.
maar rijd wel en ziet er ook gewoon echt goed uit.
Advies prijs voor de Technic 42054 Claas Xerion 5000 TRAC is 179.99 Euro. De set ziet er zeker mooi uit, zolang je maar niet kijkt naar die rode kraan...

De Porsche valt inderdaad (zwaar) tegen, enige manier hoe ze die set nog meer hadden kunnen verpesten is als ze er power functions in hadden gedaan.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:36
Goh, waarom maakt Lego nou niet zoals dit.. Dit vind ik meer een ultimate model, dan de Porsche. Mooi model, veel techniek er in en nog een RC ook! _/-\o_

https://www.facebook.com/RCHEC2014/videos/884390705040778/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Burp

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 11:34
Ja klopt, ik ben er helemaal klaar mee. Ik stap over naar Playmobil

• DikkeBMW
  • Laatst online: 16-11 19:32

DikkeBMW

Live '25

DrNizeGuy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:40:
Ja klopt, ik ben er helemaal klaar mee. Ik stap over naar Playmobil
Velen sets dubbel of meer (bv. politiewagen 6506 is er 63 keer)
Dat je alle sets spaart over jaren tijd snap ik nog wel. Dat je iets dubbel krijgt ook. Maar 63 keer :D _O-

fookin mad fer it

• chrisO
DikkeBMW schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:43:
[...]

[...]

Dat je alle sets spaart over jaren tijd snap ik nog wel. Dat je iets dubbel krijgt ook. Maar 63 keer :D _O-
Het is dan ook wel een heel leuk politie autotje ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Karto/images/6506_3.jpg

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 11:34
De aanbieding was "koop 62 sets, krijg er één gratis". Tsja daar hoef je niet lang over na te denken natuurlijk ;)

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Vraagje :)

Ik heb pas een middelgrote berg lego tweedehands gekocht, en die stinkt gigantisch naar de rook :( (in die mate dat ik gestopt ben met uitsorteren omdat ik er barstende hoofdpijn van kreeg)

Iemand die tips heeft om die geur er zo makkelijk mogelijk (permanent) uit te krijgen?

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

chrisO schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Het is dan ook wel een heel leuk politie autotje ;)

[afbeelding]
Zijn er maar 48 :/

fookin mad fer it

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16

Kraz

Saving the world

roeleboel schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:01:

Ik heb pas een middelgrote berg lego tweedehands gekocht, en die stinkt gigantisch naar de rook :( (in die mate dat ik gestopt ben met uitsorteren omdat ik er barstende hoofdpijn van kreeg)

Iemand die tips heeft om die geur er zo makkelijk mogelijk (permanent) uit te krijgen?
Nachtje weken in emmer met wasmiddel?

• chrisO
Plaatje is wel van een Belg...hoeveel Belgen zouden er zijn met 48+ van die sets? Die ander 15 staan buiten beeld?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

SeatRider

Hips don't lie

Kraz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Nachtje weken in emmer met wasmiddel?
En anders in een emmer schoonmaakazijn. En daarna in wasmiddel voor de frisse lucht.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

chrisO schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:07:
[...]

Plaatje is wel van een Belg...hoeveel Belgen zouden er zijn met 48+ van die sets? Die ander 15 staan buiten beeld?
Joh was een grapje :P

Dannog vind ik het veel autotjes haha. Koop ik er liever een paar en voor dat geld een andere set. Alhoewel, die zal hij ook (al dan niet meerdere keren) hebben :D

fookin mad fer it

• keverjeroen
roeleboel schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:01:

In een (dubbele) kussensloop in de wasmachine, kort programma, 30 graden, met een scheutje wasmiddel. Vooral een merk-wasmiddel, die sterk ruikt.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
keverjeroen schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:24:
[...]

In een (dubbele) kussensloop in de wasmachine, kort programma, 30 graden, met een scheutje wasmiddel. Vooral een merk-wasmiddel, die sterk ruikt.
robijn met zwitsal ;)

Burp

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Dankwel allemaal voor de tips, vanavond/vannacht krijgen de blokjes een sopje :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• keverjeroen
Ik gebruik er inderdaad altijd Robijn voor. :) Misschien maskeert het alleen de sigarettengeur, maar die vieze geur blijft sowieso weg. Met Dreft in een sopje is me dat nog niet gelukt..

• Haay
  • Nu online
Eerste beelden van de nieuwe Rogue One Lego sets:

Rogue One sets

• Kapoen
Vandaag heb ik een laat verjaardagskado in elkaar gezet: de 31047 Propeller Plane set.
Een mooi brick built vliegtuigje dat me meteen deed terugdenken aan de vliegtuigjes die ik vroeger had zoals de 6687 Turbo Prop of 6368 Jet Airliner.

Ondanks dat het een creator 3-in-1 voertuig doos is kan er toch een minifig in de cockpit, en is het gewoon een mooi display model (naar mijn bescheiden smaak ;)). Dit soort builds apprecieer ik veel meer dan de andere moderne Lego vliegtuigen die bv. een voorgemaakte cockpit gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/31047-1.jpg?201511230710

• AppieNL
Aww 6687... leuk vliegtuigje. Goh, ik was 5 toen dat setje uitkwam. Denk niet dat ik hem toen al had though, denk 6 of 7.

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
Haay schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:49:
Eerste beelden van de nieuwe Rogue One Lego sets:
Hmm, vallen me nogal tegen? Misschien nadat de film uit is en je iets meer gevoel hebt bij de diverse schepen, maar voorlopig is alleen de AT-ST eentje voor op het verlanglijstje. De rest ziet er nog niet echt supergaaf uit.

Zelf vandaag mijn eerste Modular besteld.. De aantrekkingskracht van The Parisien Restaurant was te groot.. Samen met Fun in the Park/ Changing Seasons/ Lakeside Log/ Doctor Who en uiteraard de exclusive Fountain.

eerste berg lego wat niet Star Wars/Winter of TV/Film gerelateerd is... Ojee :P

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Roy Visser schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:40:Zelf vandaag mijn eerste Modular besteld..
Gevaarlijk moment; een paar maandjes geleden bestelde ik mijn eerste, as we speak is de vijfde onderweg deze kant op :p

Maar veel plezier er mee, het is een prachtige set.

• Haay
  • Nu online
Roy Visser schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:40:
Hmm, vallen me nogal tegen? Misschien nadat de film uit is en je iets meer gevoel hebt bij de diverse schepen, maar voorlopig is alleen de AT-ST eentje voor op het verlanglijstje. De rest ziet er nog niet echt supergaaf uit.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Alleen de AT-ST staat nu op mijn verlanglijstje, simpelweg omdat ik nog geen AT-ST in mijn collectie heb.
Zelf vandaag mijn eerste Modular besteld.. De aantrekkingskracht van The Parisien Restaurant was te groot.. Samen met Fun in the Park/ Changing Seasons/ Lakeside Log/ Doctor Who en uiteraard de exclusive Fountain.
Je wilt toch niet zeggen dat je dat allemaal in één keer besteld hebt? En dus maar één keer een Fountain gekregen hebt? Als je het over 4 of 5 bestellingen uitspreidt dan krijg je ook 4 of 5 keer zo'n Fountain setje. Zou zonde zijn om dat mis te lopen! Ook al wil je maar één zo'n setje, dan verpats je die anderen via Marktplaats en heb je je aankopen netto goedkoper. :)
eerste berg lego wat niet Star Wars/Winter of TV/Film gerelateerd is... Ojee :P
Wel mooie aankopen hoop! Ikzelf heb de Parisian Restaurant ook als eerste Modular huis gebouwd. ERG mooie modular en ook heel erg leuk om te bouwen met een heleboel detail en interessante bouw-technieken. Changing Seasons en Doctor Who heb ik ook hier thuis. Een Doctor Who fan zou niet zonder die set mogen zijn! ;)

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:22:
[...]
Changing Seasons en Doctor Who heb ik ook hier thuis. Een Doctor Who fan zou niet zonder die set mogen zijn! ;)
Ik heb al zitten twijfelen om die set te kopen, het probleem is dat ik dan zeker ook dat cyberman figuurtje (Dimensions) wil. Maar 15 euro lappen voor slechts één minifig is voor mij een brug te ver.

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13
Op bricklink kun je wel alleen de minifig kopen, dan ben je voor minder dan 10euro wel klaar. Nog steeds wat veel voor 1 minifig, maar goed; je bent fan of niet ;)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01
Haay schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:22:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Alleen de AT-ST staat nu op mijn verlanglijstje, simpelweg omdat ik nog geen AT-ST in mijn collectie heb.

[...]

Je wilt toch niet zeggen dat je dat allemaal in één keer besteld hebt? En dus maar één keer een Fountain gekregen hebt? Als je het over 4 of 5 bestellingen uitspreidt dan krijg je ook 4 of 5 keer zo'n Fountain setje. Zou zonde zijn om dat mis te lopen! Ook al wil je maar één zo'n setje, dan verpats je die anderen via Marktplaats en heb je je aankopen netto goedkoper. :)

[...]

Wel mooie aankopen hoop! Ikzelf heb de Parisian Restaurant ook als eerste Modular huis gebouwd. ERG mooie modular en ook heel erg leuk om te bouwen met een heleboel detail en interessante bouw-technieken. Changing Seasons en Doctor Who heb ik ook hier thuis. Een Doctor Who fan zou niet zonder die set mogen zijn! ;)
Uit de voorwaarden:
*De aanbieding van de LEGO® fontein (40221) is geldig van 1 juni tot en met 30 juni 2016, of zolang de voorraad strekt, voor online bestellingen op shop.LEGO.com, in LEGO Stores en voor telefonische bestellingen uit de LEGO catalogus. Om in aanmerking te komen, moet de waarde van de aangekochte producten € 55 of meer bedragen. Eén LEGO fontein (40221) per huishouden. Geldt niet voor eerdere aankopen en kan niet worden gecombineerd met andere kortingen, aanbiedingen of gratis geschenken. Kan niet worden geruild of omgewisseld voor een ander item of contant geld. Niet beschikbaar voor losse verkoop. De aanbieding is niet geldig voor LEGOLAND® parken en LEGOLAND® Discovery Centers. LEGO Group behoudt zich het recht voor om deze aanbieding op elk gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving te annuleren of te wijzigen.
Dus je zal wat familie op moeten trommelen, waardoor ook je VIPpoints 'verspreid' raken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
Of je doet één online aankoop en je brengt een bezoek aan een Lego store. Zo heb ik zelf 2x die chicken minifig gekregen rond Pasen :)

• Haay
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:48:
Uit de voorwaarden:

[...]

Dus je zal wat familie op moeten trommelen, waardoor ook je VIPpoints 'verspreid' raken.
Ik weet dat dat in de voorwaarden staat. Maar LEGO zelf tilt er blijkbaar niet zo zwaar aan en stuurt zonder problemen meerdere exemplaren van die promotionele setjes naar hetzelfde adres bij opvolgende bestellingen. Alleen als je meerdere bestellingen op dezelfde dag plaatst en ze die bestellingen in één verzending gaan combineren, dan krijg je ook maar één promo-setje.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb mijn LEGO ook maar weer eens uit de kast gehaald.
Van vroeger kon ik mij herinneren dat ik (op Windows) software had waar ik al mijn onderdelen kon invoeren. En er een optie in zat om te kijken of ik andere sets kon bouwen op basis van mijn inventory.
Die software lijkt nergens te vinden... ik heb brickstore (voor Mac) maar ik geloof niet dat die zo werkt. En de online diensten lijken er ook niet op... iemand die weet waar ik dit online of offline kan vinden?

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij kan dat met Rebrickable.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:11

Arethusa

Niet die server

Ok, wie is er nu op 3FM met zijn LEGO stad (rond 15:55) Een Thomas van 37 jaar.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• keverjeroen
Weet iemand hoe ik kan sorteren op groene onderdelen via http://shop.lego.com/en-NL/Pick-A-Brick-ByTheme ? :O Kan alle kleuren kiezen, behalve groen..

• Viper®
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:31:
Weet iemand hoe ik kan sorteren op groene onderdelen via http://shop.lego.com/en-NL/Pick-A-Brick-ByTheme ? :O Kan alle kleuren kiezen, behalve groen..
Groene zoeken (pagina 3), deze bekijken dan bij kleur Exact Color: DK.GREEN selecteren

• keverjeroen
Viper® schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:37:
[...]

Groene zoeken (pagina 3), deze bekijken dan bij kleur DK.GREEN selecteren
Lol, bedankt voor de tip!

• almightyarjen
  • Laatst online: 12:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

Hier is hij dan: de video van het trein station! Er is mij geadviseerd om langere video's te maken dus het is een hele zit. Enjoy :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:42:
Hier is hij dan: de video van het trein station! Er is mij geadviseerd om langere video's te maken dus het is een hele zit. Enjoy :)
Ik heb me inderdaad 'enjoyed' _/-\o_ :9~ :9 etc... wat kan je nog meer zeggen na zo'n meesterwerk?

Buiten de MOC zit het filmpje ook goed in elkaar, het zou me niet verbazen moest je nu een tsunami aan vragen en uitnodigingen krijgen van LUGs allerhande. En als je de stickers van de coffee chain vervangt door Starbucks krijg je vast nog een reclame deal ook denk ik ;)

Ik ga het filmpje nog een keertje bekijken, maar dan met een volle kop koffie in de hand :+
Zoals altijd knap werk Arjen!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Leuk filmpje! Net helemaal afgekeken :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:34

FCC

Waanzinnig! Zowel het station (met alles er omheen) als het filmpje.
Hoe heb je al die stemmen gedaan? Zelf ingesproken of een of andere generator?

Waar een wil is, is een stopcontact....

• almightyarjen

almightyarjen

Bedankt voor de positieve reacties :)
FCC schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:57:
Hoe heb je al die stemmen gedaan? Zelf ingesproken of een of andere generator?
De stemmen haal ik van Fiver.com: voor een paar dollar spreekt iemand dan je tekst in. Het Italiaans heb ik zelf ingesproken en een beetje vervormd (ik heb er een paar jaar gewoond) :)

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:34

FCC

almightyarjen schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:08:
Bedankt voor de positieve reacties :)

[...]

De stemmen haal ik van Fiver.com: voor een paar dollar spreekt iemand dan je tekst in. Het Italiaans heb ik zelf ingesproken en een beetje vervormd (ik heb er een paar jaar gewoond) :)
Cool, ga ik (proberen te) onthouden.
Ohja, je moet hier en daar wel wat steentjes aandrukken :+

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 14:11

Flabergasted

Prepare to die !

Knap dat je de Lego er ook zo nieuw en glimmend /schoon op hebt staan _/-\o_

• almightyarjen

almightyarjen

FCC schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Cool, ga ik (proberen te) onthouden.
Ohja, je moet hier en daar wel wat steentjes aandrukken :+
Ik zag het tijdens het videobewerken ook ja, haha...
Flabergasted schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:33:
Knap dat je de Lego er ook zo nieuw en glimmend /schoon op hebt staan _/-\o_
Ik heb de compressor van mijn schoonvader geleend om het stof eruit te blazen. Daar moest ik rustig mee omgaan want de eerste keer dat ik dat ding gebruikte blies ik de planten uit de bloemenwinkel :P

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[video]
Héél erg mooi! Kunnen we tickets kopen om dit meesterwerk live te bewonderen?

NRG

• almightyarjen

almightyarjen

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Héél erg mooi! Kunnen we tickets kopen om dit meesterwerk live te bewonderen?
Ehm nee, nofi maar al dat volk over de vloer lijkt me niks ;)

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024

[video]
Echt vol bewondering naar elke seconde zitten kijken.
Mijn hemel wat vet dit! Een droom voor velen van ons (denk ik zo :D)!!!!

Want a cookie?!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[video]
Wow.. gewoon wow :D Erg leuk gedaan met die stemmen, wist niet dat je daar zelfs een website voor had :P Details zijn gewoon wow, zeker die pan-camera blijf je maar kijken of je nog meer details kan spotten.

Had ik al wow gezegd?

Klein detail, op 9:19 zit volgens mijn een pilaar niet goed vast :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Eagle

The Eagle

Dat, en je banken staan her en der scheef :P

Oh ja, en ik heb medelijden met die schilder die in de donkere nog staat te schilderen. Had ie zijn bordje "pas op, nat" beter toch neer kunnen zetten :P

Overigens nog niet in staat geweest om hem helemaal af te kijken. Iets met een huilende baby enzo ;)

Btw, heb jij die HE nou met twee motoren op PF rails staan, of is dat 9v?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Nogmaals bedankt voor de complimenten :) En ja, hier en daar had het wat beter moeten worden aangedrukt. Ik ben er een keer tegenaan geknald (ik gleed uit :') ) tijdens het filmen, toen is het hele middenperron met brug en al eraf gekomen. Ik heb het zo goed en kwaad als het kon weer weten te fixen maar de "littekens" zijn nog wel zichtbaar :)

Ik heb de HE op twee 9V motoren lopen. Ik doe alles met 9V rails, ik heb een hekel aan batterijen verwisselen, vooral als je uren achter elkaar aan het filmen bent...

• Speedy
Knap gemaakte MOC en filmpje!

Flickr | Lego collectie

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-11 13:11

Megalodon86

Enzyme X

Erg cool filmpje, ik kreeg hem via youtube als suggestie en herkende hem direct van je 'work in process' foto's hier.

• Haay
  • Nu online
Geweldige video die het verdient om over de hele wereld gezien te worden! Ik heb de video gedeeld in een LEGO community.

• AppieNL
Geweldig Arjen, de hele aankleding, prachtig!

1 klein dingetje irriteerde me wel een beetje, de monorail. Mensen krijgen niet eens de kans in te stappen? Contrast wordt nogal groot als elke (klassieke) trein wel even netjes stopt. Komt vast doordat je bij de monorail alleen die switch hebt om de richting om te draaien, maar het is toch raar, vooral als het 15x gebeurd of zo in het filmpje. Monorail komt aan and... it's gone.

Misschien had je daar je alien neer moeten zetten :D "Ah there's the train... oh wait, it's gone again".

Minor nitpick hoor, laat dat duidelijk zijn. Prachtig geheel verder.

• almightyarjen

almightyarjen

Ik snap je commentaar wel. Ik had ff de moeite moeten nemen om een paar shots te maken terwijl de monorail stopt. Dit was een gevalletje luiheid: ik liet die monorail gewoon heen en weer rijden terwijl ik diverse shots maakte. Terechte opmerking :Y

Verwijderd

Het lijkt mij toch vrij hoopvol te denken dat iemand dat in één keer gaat kopen. Misschien een handelaar, maar dan kan je het wellicht toch beter zelf per set verkopen. Dan ben je wel even bezig, maar krijg je wel de beste prijs.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:41:
[...]

Het lijkt mij toch vrij hoopvol te denken dat iemand dat in één keer gaat kopen. Misschien een handelaar, maar dan kan je het wellicht toch beter zelf per set verkopen. Dan ben je wel even bezig, maar krijg je wel de beste prijs.
Stond eerst op € 80.000,- nu op € 40.000,- Mogelijk zijn collectie opgeteld in guldens en later aangepast naar Euro's.. Oh nee Bfr.
Niet gek veel geld voor 2000 sets. Ik heb via MP in 2008/9 voor € 2.500,- aan Legoland en Technic en Model Team verkocht, omgerekend heb ik toen 85 á 90% van de oorspronkelijk nieuwwaarde gekregen. In delen aan 4 of 5 mensen verkocht

NRG

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:32:
Stond eerst op € 80.000,- nu op € 40.000,- Mogelijk zijn collectie opgeteld in guldens en later aangepast naar Euro's.. Oh nee Bfr.
Nee, bieden vanaf is 40.000 euro, richtprijs is 80.000. De kans is dus dat je 40.000 euro op tafel legt en het antwoord nee is.
Niet gek veel geld voor 2000 sets. Ik heb via MP in 2008/9 voor € 2.500,- aan Lego City en Technic en Model Team verkocht, omgerekend heb ik toen 85 á 90% van de oorspronkelijk nieuwwaarde gekregen. In delen aan 4 of 5 mensen verkocht
Ja, precies. In delen. Deze beste man wil het expliciet niet in delen verkopen en er zijn gewoon niet zoveel mensen die zomaar ~80.000 euro kunnen uitgeven, laat staan willen uitgeven aan Lego. Dan moet je misschien een handige handelaar treffen, een pretpark dat veel Lego zoekt of een puissant rijke AFOL, maar dan heb je de mogelijkheden wel ongeveer uitgeput.

• The Eagle

The Eagle

Net andersom denk ik: ik zou het zo willen uitgeven, alleen ik kan het niet :P

• Suli
  • Niet online
In Oberhausen hebben ze de DFB serie nog steeds. Ze hebben ook een setje Octan tegenspelers (11 spelers en 1 manager). Ze hebben lange witte broeken met riemen ipv korte broeken zoals dat poppetje. Geinig. Die heb ik natuurlijk meegenomen. Mannschaft, kijk maar uit!

[ Voor 12% gewijzigd door Suli op 04-06-2016 22:29 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Wat is dat vet geworden Arjen, echt fantastisch d:)b

• Kapoen
Review van de Porsche door Jangbricks:

Hij is er blijkbaar tevreden mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 05-06-2016 09:32 ]

Verwijderd

almightyarjen schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:35:
Ik snap je commentaar wel. Ik had ff de moeite moeten nemen om een paar shots te maken terwijl de monorail stopt. Dit was een gevalletje luiheid: ik liet die monorail gewoon heen en weer rijden terwijl ik diverse shots maakte. Terechte opmerking :Y
al met al, ik heb ff zitten genieten met een lekker bakkie pleur erbij !!

mooi gedaan, erg netjes...... _/-\o_ _/-\o_
wachten is op de grote crash........................... 8)7

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 10:43
Heel erg vette video Arjen heb er met plezier naar gekeken

• AppieNL
Kapoen schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:26:
Review van de Porsche door Jangbricks:
[video]
Hij is er blijkbaar tevreden mee :)
Zijn drivetrain is ook het meest soepel van alle reviews die ik heb gezien.

• blindsight
  • Laatst online: 26-03 21:59
Vandaag mijn eerste lego set ever in een sopje aan het schoonmaken. Bedankt voor alle tips verkregen in dit forum! Hopen dat de 0375 weer mooi geel wordt. Verder ook lego gemailed of zij nog een sticker sheet hebben voor dit model, fingers crossed.
@kapoen heb de city square aangeschaft bedankt voor de tip!
Stad komt steeds meer tot leven en is een echte eye catcher voor de visite.
Verder moet ik toegeven dat het allemaal zeer verslavend is dat lego :9
Ben sinds December weer een beetje bezig en moeders de vrouw is niet blij ;)
Gisteren de Ferris wheel binnen gekregen en moet zeggen wat een mooi ding is dat zeg!
@almightyarjen Respect! _/-\o_
Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)