Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Was ook het eerste waar ik aan dacht
Maar echt bizar gaaf zeg, wist niet eens dat zoiets mogelijk was met Lego.
Want a cookie?!
Speculatie, of heb ik gemist dat LEGO die uit gaat brengen?[TAG]Speedy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:48:
Misschien toch die nieuwe "Breaking Bad" Creator RV bestellen tegen die tijd
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik denk dat hij deze set bedoeld: http://brickset.com/sets/31052-1/Vacation-GetawaysSeatRider schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:46:
[...]
Speculatie, of heb ik gemist dat LEGO die uit gaat brengen?
Die lijkt op de breaking bad rv.
Niet ten nadele van de 31052: erg leuke set
Bij LEGO zelf, zijn ze inmiddels weer te bestellen, online!ghostygod schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:11:
Ik zoek nog de serie 71014 als er iemand in Duitsland of Oostenrijk of Zwitserland is en mij dit kan verzenden pm dan graag
Linkje: http://shop.lego.com/en-D...annschaft-71014?s=6137059xantos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:30:
[...]
Bij LEGO zelf, zijn ze inmiddels weer te bestellen, online!
In de jangbricks review is te zien dat de alternatieve builds van die set ook leuk zijn:Medjai schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat hij deze set bedoeld: http://brickset.com/sets/31052-1/Vacation-Getaways
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Een minifig in zn onderbroek er bij en het is Breaking Bad, iemand met een jachtgeweer op het dak en het is The Walking Dead..Medjai schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat hij deze set bedoeld: http://brickset.com/sets/31052-1/Vacation-Getaways
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Op zich vind ik de camper de mooiste, maar hij is wel heel groot; heeft twee rijbanen nodigKapoen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:29:In de jangbricks review is te zien dat de alternatieve builds van die set ook leuk zijn
Okee, ga ik naar de site.xantos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:30:
[...]
Bij LEGO zelf, zijn ze inmiddels weer te bestellen, online!
Wat gebeurt er dan - hoe stel je een elftal samen ?!
Kan ik losse poppetjes bestellen.
Maar ik weet niet welke.
16 x bestellen - dan weet je toch nog steeds niet of je een elftal hebt.
Doe dan wel de link naar de Nederlandse Lego Webwinkel
Ja, dat gaat dus niet zo. Je bestelt een x aantal zakjes en het is een verrassing welke je krijgt. Het idee is natuurlijk dat je dubbele minifigs kunt ruilen met iemand anders die ook dubbelen heeft. Of verkopen en van de opbrengst weer nieuwe zakjes kopen, net zo lang tot je het elftal compleet hebt.SpaceKees_ schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:50:
Okee, ga ik naar de site.
Wat gebeurt er dan - hoe stel je een elftal samen ?!
Kan ik losse poppetjes bestellen.
Maar ik weet niet welke.
[ Voor 51% gewijzigd door Haay op 26-05-2016 20:55 ]
SpaceKees_ schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:50:
[...]
Vandaar dat websites zoals valuebrick.at wel deze keuze aanbieden tussen de figuurtjes, maar aan een veel duurdere prijs jammer genoeg. Waarschijnlijk kan je ook op bricklink, ebay,... eens rondsnuffelen om individuele minifigs te vinden.Haay schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:52:
[...]
Ja, dat gaat dus niet zo. Je bestelt een x aantal zakjes en het is een verrassing welke je krijgt. Het idee is natuurlijk dat je dubbele minifigs kunt ruilen met iemand anders die ook dubbelen heeft. Of verkopen en van de opbrengst weer nieuwe zakjes kopen, net zo lang tot je het elftal compleet hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Suli op 26-05-2016 22:48 ]
200 fish found!
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik weet niet wat de prijs doet maar zag van de week bij www.clicknbrick.nl ook weer de mogelijkheid tot het bestellen van de volledige serie.Kapoen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:17:
[...]
[...]
Vandaar dat websites zoals valuebrick.at wel deze keuze aanbieden tussen de figuurtjes, maar aan een veel duurdere prijs jammer genoeg. Waarschijnlijk kan je ook op bricklink, ebay,... eens rondsnuffelen om individuele minifigs te vinden.
Mooi ding om te bouwen, zijn trouwens heel wat mooie alternatieve builds voor te vinden.BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:14:
Vanmorgen begonnen aan de 42039 le Mans auto. Ding wordt groot... tot nu toe leuk bouwen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zag het ja. Vooral die F1 car is gaafSinergyX schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:30:
[...]
Mooi ding om te bouwen, zijn trouwens heel wat mooie alternatieve builds voor te vinden.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ook daar betaal je al €80 voor een volledige serie, toch wel veel voor wat minifigs denk ik. Sowieso heb ik al weinig met voetbal, dus voor mezelf maakt het niet uitla_fusion schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:24:
[...]
Ik weet niet wat de prijs doet maar zag van de week bij www.clicknbrick.nl ook weer de mogelijkheid tot het bestellen van de volledige serie.

Leuke build en knap hoe ze zoveel techniek in zo "weinig" ruimte weten te proppen. Alles is heel slim opvouwbaar en op de trucks/trailer te zetten en uitgeklapt is het zo ongeveer een hele kermis.
De build is ook best leuk, alleen is het stukje met de stoeltjes wat repetitief (maar dat kan ook niet anders).
Wel mooi om te zien hoe de bouwtechnieken in 23 jaar tijd (mijn dark ages) veranderd zijn en hoeveel stukjes, vormpjes en kleuren er bijgekomen zijn in die jaren
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
http://shop.lego.com/en-N...60134?fromListing=listing
200 fish found!
Gemotoriseerd is ie nog leukerTwan V schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:23:
Heb ik eindelijk al mijn oude sets van vroeger weer grotendeels opgebouwd, komt mijn vriendin ineens aanzetten met een verlaat verjaardagscadeau
Dat geloof ik meteen. Zelf draaien is het net niet inderdaad.
Ik zag dat Jangbricks hem uitgebreid had met een motor een een regelbaar accupack. Toch eens uitzoeken
welke set is dat?Twan V schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:23:
Heb ik eindelijk al mijn oude sets van vroeger weer grotendeels opgebouwd, komt mijn vriendin ineens aanzetten met een verlaat verjaardagscadeau
[afbeelding]
Leuke build en knap hoe ze zoveel techniek in zo "weinig" ruimte weten te proppen. Alles is heel slim opvouwbaar en op de trucks/trailer te zetten en uitgeklapt is het zo ongeveer een hele kermis.
De build is ook best leuk, alleen is het stukje met de stoeltjes wat repetitief (maar dat kan ook niet anders).
Wel mooi om te zien hoe de bouwtechnieken in 23 jaar tijd (mijn dark ages) veranderd zijn en hoeveel stukjes, vormpjes en kleuren er bijgekomen zijn in die jaren
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Omg! Al Borland uit Home Improvement heeft z'n eigen Lego poppetje! (aan het park tafeltje)Zeehond schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:29:
Belachelijk de fun in the park set gaat hier in Nederland even €45,- kosten tegenover €40 in Duitsland. Dat wordt wachten op een leuke aanbieding van een winkel.
http://shop.lego.com/en-N...60134?fromListing=listing
Lego Ideas project: Samurai Code: https://ideas.lego.com/projects/142449
Wow, dat ziet er mooi uit! Mocht dit een echte Ideas set worden dan is het een instant buy voor mij!
Veel te gevaarlijk, zwaarden, ninja's, vechten.. nee, slecht ideeHaay schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:15:
[afbeelding]
Lego Ideas project: Samurai Code: https://ideas.lego.com/projects/142449
Wow, dat ziet er mooi uit! Mocht dit een echte Ideas set worden dan is het een instant buy voor mij!
Nee, erg mooi ding, zou em zeker overwegen.
Misschien iemand die hier nog wat van herken?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur
Racebaan is 6381
Ik heb deze zelf ook
[ Voor 27% gewijzigd door Twan V op 27-05-2016 23:41 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Klopt. En het politiebureau is de 6386.gekko90 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:23:
De brandweer is dat set 6389 ??
[ Voor 10% gewijzigd door almightyarjen op 28-05-2016 09:07 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dan ben ik toch al, man wat een mooi werk is dat.
Forestmen's Hideout 6054; erg leuke set, spijtig genoeg de enige van de Forestmen die ik zelf ooit heb gehad.defixje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:28:Misschien iemand die hier nog wat van herken?
200 fish found!
Hij ziet er zeker mooi uit. Alleen jammer dat het weinig technische functies heeft en dat is waar Technic toch uiteindelijk om draait. Verkeerde marketing wat mij betreft als je het lef hebt de term "Ultimate" te gebruiken bij zo'n beetje elke reclame voor het model bij een set gericht op AFOLs. Alsof die AFOLs geen MOCs kennen van serieuze supercar bouwers?!Wii4all schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:01:
Zo die lego technic Porsche ziet er wel gaaf uit zeg
4 juni staat in de agenda Arjen, midnight
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 28-05-2016 16:31 ]
Dat zou wel erg grappig zijn ja, beetje overdone misschienThe Eagle schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:52:
Nice. Je snapt dat de echte video nu ook van dergelijk commentaar voorzien moet zijn he
Voor alsnog om 9:00 uur 's ochtends. Ik heb komende week nog een skype gesprek met Youtube professional, die zal er ook wel een mening over hebben. Ik plaats de video iig hier zodra die online isAppieNL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:30:
4 juni staat in de agenda Arjen, midnightof ergens op de dag?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lagoon Lock-Up 6267defixje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:28:
Ik heb pas geleden ook nog wat oud LEGO in elkaar gezet.
Misschien iemand die hier nog wat van herken?
Ik heb net zelf de Caribbean Clipper 6274 in de originele doos met boekje teruggevonden bij mijn ouders op zolder. Mijn zoontje van 3 ging uit zijn dak. We missen van de Clipper wel een paar kleinere onderdelen, maar houden een imperial flag 6x4 "over". Zodoende kwam ik aan het zoeken waar deze flag nog meer in zit. Bovenstaande Lagoon Lock up is er dus één van.
[ Voor 13% gewijzigd door Arthas op 28-05-2016 21:21 ]
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Verwijderd
4 juni zei je.......?almightyarjen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:06:
Over precies een week ga ik de officiële video van het station uploaden (de afgelopen weken druk aan het filmen geweest). Om meer verkeer de genereren in de eerste 24 uur (belangrijke score indicator voor Youtube) heb ik een trailer online gezet. Enjoy
[video]
staat genoteerd. nu al wederom grote hulde voor dit prachtige bouwwerk...
ps: ns trein is schijnbaar niet eer te krijgen. weet jij toevallig waar ik de instructie kan downloaden ??
Een vraag/opmerking. Ken je de hamburger van Scooby Doo?almightyarjen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:06:
Over precies een week ga ik de officiële video van het station uploaden (de afgelopen weken druk aan het filmen geweest). Om meer verkeer de genereren in de eerste 24 uur (belangrijke score indicator voor Youtube) heb ik een trailer online gezet. Enjoy
[video]
Waarschijnlijk kijk ik er ztaerdagavond naar of als er ergens wifi is in Duitland gewoon overdag.
Misschien hadden er meer functies in kunnen zitten maar de versnellingsbak vind ik toch wel erg mooi gedaan. Op een ander LEGO forum wordt het model ook wel erg afgezeken. Kan zelf niet wachten tot ik kan bestellen en bouwen.AppieNL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Hij ziet er zeker mooi uit. Alleen jammer dat het weinig technische functies heeft en dat is waar Technic toch uiteindelijk om draait. Verkeerde marketing wat mij betreft als je het lef hebt de term "Ultimate" te gebruiken bij zo'n beetje elke reclame voor het model bij een set gericht op AFOLs. Alsof die AFOLs geen MOCs kennen van serieuze supercar bouwers?!
4 juni staat in de agenda Arjen, midnightof ergens op de dag?
PhD i.o.
Versnellingsbak schijnt trouwens niet eens goed te werken hoor ik van mensen die een review maken (maar gearboxes zijn wel vaker een precisie werkje, dus daar kan het ook aan liggen). Maar wat sowieso jammer is, zijn de 4 versnellingen drive, 1 neutral en dan 4 versnellingen voor reverse (wtf).
Hij was idd te koop bij http://www.blokbricks.nl. Volgens mij kon je daar ook alleen de instructions kopen.Je zou hem een mailtje kunnen sturen.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 07:23:
ps: ns trein is schijnbaar niet eer te krijgen. weet jij toevallig waar ik de instructie kan downloaden ??
Nee, die kende ik nog niet, leuk!Sulaine schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:25:
[...]
Een vraag/opmerking. Ken je de hamburger van Scooby Doo?
De sets die je noemt zijn toch nog gewoon te koop via shop@home van lego?Wom schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:50:
Net in Harrods geweest en daar staan nog veel sets die op andere plekken al niet mee te krijgen zijn. Ferris Wheel, Tower Bridge en nog wat van dergelijke sets. Zelf een aantal architecture sets gekocht, maar verbaasde me om het daar allemaal te vinden.
Motor omzetten (voor-achter) heeft geen zin bij de 7750, want dan passen de aansluitingen voor de lampjes niet
Kortom: open maken een optie?
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 29-05-2016 20:25 ]
De 12v motoren schijnen echt drama te zijn om open te maken.. Daarnaast, volgens mij heeft de verkoper eerder een probleem.AppieNL schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:24:
Ik heb dat wel eens in 1 van m'n Technic bouwsels gehad, dat een gear de ene kant op geen probleem had, maar de andere kant op ging ratelen als een malle als er kracht op werd gezet. Ik vermoed dat er binnenin dus iets is losgebroken waardoor een tandwieltje 1 kant op wat speling heeft, maar de andere kant op wordt vastgezet door de omringende gears.
Kortom: open maken een optie?
Nvm ik zie er van af:)
[ Voor 6% gewijzigd door wildcardxl op 29-05-2016 21:22 ]
Voor 20 welke is dat precies met rails? Misschien dat ik wel interesse heb.wildcardxl schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:09:
Jongens, ben jullie even nodig. Kan een lego trein 171 met doos krijgen voor 20 Euro. Nu vroeg ik me af of dat het waard is? Missen vijf stukjes, algemene blokjes, een blauwe en vier zwarte.
Nvm ik zie er van af:)
PSN: McMillan0984
Maar check effe bricklink voor een prijsindicatie, dan weet je of het realistisch is
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Enige reden om dat ding nu nog te kopen is voor resell value, ding in doos houden, over jaartjes of wat verkopen. Technisch vind ik het geen hoogvlieger (MOC's zijn al zeker op dat niveau), puur de exclusiviteit wat dat ding nog interessant maakt.AppieNL schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:37:
Versnellingsbak is idd het enige pluspunt aan de wagen, maar is gebaseerd op een 3 jaar oud concept van MOCers en zoals ik al zei AFOLs kennen wel wat supercar MOCs, dus dat maakt geen indruk op de 'Ultimate' schaal. Hadden ze deze auto geadverteerd zonder 'Ultimate', was ik heel wat milder geweest, maar dit is hun eigen schuld.
Versnellingsbak schijnt trouwens niet eens goed te werken hoor ik van mensen die een review maken (maar gearboxes zijn wel vaker een precisie werkje, dus daar kan het ook aan liggen). Maar wat sowieso jammer is, zijn de 4 versnellingen drive, 1 neutral en dan 4 versnellingen voor reverse (wtf).
Toch gekocht op marktplaats? Tenzij het een AFOL is, succes daarmee.B2 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:28:
[...]
De 12v motoren schijnen echt drama te zijn om open te maken.. Daarnaast, volgens mij heeft de verkoper eerder een probleem.
Inderdaad, het is de eerste van een "serie", dus het kan nog wat geld waard worden als mensen "hun straatje" compleet willen maken zoals bij de modulars met deze "not-ultimate" supercar.SinergyX schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:44:
[...]
Enige reden om dat ding nu nog te kopen is voor resell value, ding in doos houden, over jaartjes of wat verkopen. Technisch vind ik het geen hoogvlieger (MOC's zijn al zeker op dat niveau), puur de exclusiviteit wat dat ding nog interessant maakt.
[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 30-05-2016 11:07 ]
Latin capital letter y with diaeresis
Verwijderd
Op deze manier is de verpakkingslijn veel flexibeler. Deze sets worden in runs van een duizendtal? gemaakt. Met een kleine aanpassing kunnen ze andere (en nieuwe) sets verpakken zonder de lijn te moeten programmeren.YdieresiS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:17:
Dat een aantal van die zaken niet verder is geautomatiseerd verbaast me in ieder geval wel.
Dat klopt dan natuurlijk weer wel, maar door de boel anders en uniformer in te richten kun je natuurlijk ook veel automatiseren. Zelfde grootte dozen en dergelijke, zakje door een machine laten vullen, dozen door een machine laten vouwen en noem maar op. Ik verbaasde me er in ieder geval over voor zo'n groot bedrijf als LEGO.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Op deze manier is de verpakkingslijn veel flexibeler. Deze sets worden in runs van een duizendtal? gemaakt. Met een kleine aanpassing kunnen ze andere (en nieuwe) sets verpakken zonder de lijn te moeten programmeren.
Latin capital letter y with diaeresis
Hoewel de Porsche de eerste in een serie wordt, zijn ze er waarschijnlijk nog niet zeker van of de volgende supercar doos dus net zoals deze wordt. Wat dus wil zeggen dat het op dit moment nog niet zo verstandig is om een machine te kopen die is afgesteld op dit type doos. En zelfs als je dat wilt doen, het ontwikkelen van de Porsche kostte 2-3 jaar. Ik denk niet dat ze nu al bezig met de volgende supercar dus die komt op z'n vroegst over 4 jaar en eerder 5 als ik een educated guess moet maken. Een gemiddelde Technic set is 2 jaar in productie, dat betekent dus dat die machine 2-3 jaar geen zak doet. Dan zijn wat arbeiders in Oost-Europa die 2 jaar dozen staan te vouwen goedkoper in die 4-5 jaar.
fookin mad fer it
Ik ga 4 juni naar Oberhausen. Als je zin hebt om mee te gaan en in staat bent om in Almere, Amsterdam of Utrecht te komen dan ben je welkom om mee te rijden. Ik ben nog een plekje over...DikkeBMW schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:05:
Niet verwacht dat zo veel mensen toch negatief waren erover. Zeker is het duur, en mogelijk niet in verhouding. Maargoed ik overweeg toch zwaar om hem te halen. Eigenlijk koop ik alleen de auto sets zegmaar, en de F40 is ook alweer een tijdje terug. Maargoed wel veel geld, moelijk... Ben zelf geen MOC builder ofzo verder, dus dat speelt wel minder mee voor mij.
Leuk om te zien. Woensdag gelijk bestellen in mijn geval. Ondanks alle kritieken die de set krijgt, verheug ik mij enorm op het bouwen.Haay schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:06:
Leuk om te zien hoe de LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS in de fabriek ingepakt wordt:
[video]
PhD i.o.
Alleen wacht ik nog tot augustus, want door de kritiek heb ik niet zo'n haast met de set (wat ik wel had met de Arocs vorig jaar).
Dat niet alleen. Dit is Kladno, Tsjechie. Unskilled workers, ws per uur betaald, geen sociale verplichtingen. Kost pp misschien 300 euro per maand en zoveel heb je er niet nodig. Eenflexibel aanpasbare geautomatiseerde lijn kost je zo een paar miljoen als het niet meer is. Daar kun je heel wat uren voor laten maken, en dan weet je zeker dat je alles aankunt qua inpakken.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Op deze manier is de verpakkingslijn veel flexibeler. Deze sets worden in runs van een duizendtal? gemaakt. Met een kleine aanpassing kunnen ze andere (en nieuwe) sets verpakken zonder de lijn te moeten programmeren.
Soms is handmatig gewoon efficienter, flexibeler en goedkoper dan automatisering
Heb afgelopen weekend met m'n zoontje de overslag kraan gebouwd, die was nog wel goed beschreven.
Bedoel je de scans?B2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:16:
Weet iemand toevallig of de diverse bouwsels zoals deze in het jaren 80 7777 boek staan ook ergens in bouwbeschrijving online te vinden zijn?
Heb afgelopen weekend met m'n zoontje de overslag kraan gebouwd, die was nog wel goed beschreven.
http://lego.brickinstruct...et/7777/Trains_Ideas_Book
Nee uit pure nostalgie en voor mn zoontje had ik het boek inmiddels al in hard copy aangeschaftalmightyarjen schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:29:
[...]
Bedoel je de scans?
http://lego.brickinstruct...et/7777/Trains_Ideas_Book
Ik bedoel meer welke blokjes je nodig hebt en wat meer gedetailleerde bouwbeschrijvingen, bv van de grote spoor lay-out met de bekende gele brug.
Ik denk dat mensen hier inderdaad misschien een ietswat verkeerd beeld hebben.The Eagle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:09:
[...]
Dat niet alleen. Dit is Kladno, Tsjechie. Unskilled workers, ws per uur betaald, geen sociale verplichtingen. Kost pp misschien 300 euro per maand en zoveel heb je er niet nodig. Eenflexibel aanpasbare geautomatiseerde lijn kost je zo een paar miljoen als het niet meer is. Daar kun je heel wat uren voor laten maken, en dan weet je zeker dat je alles aankunt qua inpakken.
Soms is handmatig gewoon efficienter, flexibeler en goedkoper dan automatisering
In Nederland werken ook een hoop mensen van buitenlandse afkomst (Polen etc) met flex contracten welke misschien 8 euro per uur verdienen. Dan is Nederland nog een land met hogere verdiensten. Zover ik begrepen heb is er amper werk te vinden sommige landen (Polen).
Fabrieksrobots zijn zeker niet goedkoop, denk hierbij aan implementatie, onderhoud, afstellen, afschrijving, beperkte mogelijkheden etc.
Ik heb bij klanten gezeten waar veel inpakwerk en ander 'simpel' werk ook nog gewoon door mensen gedaan wordt.
4 Juni zit ik in Amsterdam helaas, had wel mee willen gaan
Als je iets na wil bouwen wat in dat boek staat kun je aan de foto's vaak niet zien welke en hoeveel steentjes je nodig hebt. Misschien dat iemand dit al uitgezocht had en het op internet gezet had. Dat was mijn vraag.DrNizeGuy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:26:
Volgens mij was/is het juist de bedoeling dat het "suggesties" zijn en dat jezelf met je creativiteit en verzamelde Lego steentjes zelf wat bouwt. Eigenlijk waar Lego voor bedoelt is dus
Maar bedankt voor je toevoeging
Ik weet dat JangBricks er ooit een paar van heeft gebouwd, ik kan echter geen ontwerpen vinden, ook geen LDD files oid. Maar zoals DrNizeGuy zei: gebruik je fantasieB2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:44:
[...]
Als je iets na wil bouwen wat in dat boek staat kun je aan de foto's vaak niet zien welke en hoeveel steentjes je nodig hebt. Misschien dat iemand dit al uitgezocht had en het op internet gezet had. Dat was mijn vraag.
Ik weet niet hoe het het met jou zit, maar vroeger (als kind van een jaar of 10) kon ik vanaf een plaatje wel redelijk inschatten wat ik nodig had. En uiteraard had ik dat dan bij lange na niet voor handenB2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:44:
[...]
Als je iets na wil bouwen wat in dat boek staat kun je aan de foto's vaak niet zien welke en hoeveel steentjes je nodig hebt. Misschien dat iemand dit al uitgezocht had en het op internet gezet had. Dat was mijn vraag.
En dat wil ik dus voorzijn. Bedankt voor al het meedenken, op de tip van Arjen met LDD na had een simpel 'Nee' of geen reactie ook volstaanThe Eagle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:04:
[...]
En uiteraard had ik dat dan bij lange na niet voor handen
Is dat deze brug per toeval?B2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:36:
[...]
Nee uit pure nostalgie en voor mn zoontje had ik het boek inmiddels al in hard copy aangeschaft
Ik bedoel meer welke blokjes je nodig hebt en wat meer gedetailleerde bouwbeschrijvingen, bv van de grote spoor lay-out met de bekende gele brug.

Ik weet niet of Lego die oude technic balken met studs nog maakt om eerlijk te zijn. Misschien is de auteur van dit flickr album een betere bron ivm 7777 mocs, hij heeft een moderne versie van die grote layout in elkaar gestoken.
Precies, die bedoel ik. Ik zal dat flickr album eens bekijken.Kapoen schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:49:
[...]
Is dat deze brug per toeval?
[afbeelding]
Ik weet niet of Lego die oude technic balken met studs nog maakt om eerlijk te zijn. Misschien is de auteur van dit flickr album een betere bron ivm 7777 mocs, hij heeft een moderne versie van die grote layout in elkaar gestoken.
Ook een paar van die algemene lego boeken met voorbeelden en idee'en.
Volgens mij heb ik zelfs nog een keer meegedaan aan een lego bouw wedstrijd en in de krant gestaan bedenk ik me net.
Ouch, dat is nogal een collectie zeg! Kan mij goed voorstellen dat losse verkoop meer dan de beoogde koopprijs oplevert. Alleen zoveel ruimte heb ik nietKapoen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:57:
Voor mensen die graag eens op een Lego collectietje bieden: 2ehands.be advertentie. Ik wil gerust meegaan als tolk moest je tot aankoop willen overgaan
Geen ruimte, maar wel het geld om het in 1x te kopen.la_fusion schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:13:
[...]
Ouch, dat is nogal een collectie zeg! Kan mij goed voorstellen dat losse verkoop meer dan de beoogde koopprijs oplevert. Alleen zoveel ruimte heb ik niet
Moeten wij tweakers onder elkaar jou helpen met ruimte zodat je het kan kopen
Wow, dat is nou eens een "Bricklink store starter pack"Kapoen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:57:
Voor mensen die graag eens op een Lego collectietje bieden: 2ehands.be advertentie. Ik wil gerust meegaan als tolk moest je tot aankoop willen overgaan
Edit: blijkbaar Sulaine
[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 31-05-2016 10:16 ]
set lijst staat erbij.
ff uitwerken wat een set gemiddeld waard is kan je de totaalprijs uitrekenen.
Misschien goede investering.
Beter dan 0,80% rente op je spaargeld
[ Voor 60% gewijzigd door Viper® op 31-05-2016 10:16 ]
Nou, hoewel het interessant lijkt heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin om zoveel tijd kwijt te gaan zijn met alles indexeren, noteren en daadwerkelijk verkopen. Dat is ook direct het nadeel van zo'n collectie als deze, individuele verkoop gaat je ook nog een hoop verpakking etc kosten, nog even los van de tijd.Sulaine schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:15:
[...]
Geen ruimte, maar wel het geld om het in 1x te kopen.
Moeten wij tweakers onder elkaar jou helpen met ruimte zodat je het kan kopen?
Een handelaar (dozenschuiver) die al in zijn handjes wrijft en z'n winst aan het bereken is.almightyarjen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:15:
[...]
Wow, dat is nou eens een "Bricklink store starter pack"Ik vraag me af wie ff 80k neertelt hiervoor.
Edit: blijkbaar Sulaine
Thanks voor het aanbod, maar dat wordt m nietImagineMeAndYou schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:17:
[...]
Ik ga 4 juni naar Oberhausen. Als je zin hebt om mee te gaan en in staat bent om in Almere, Amsterdam of Utrecht te komen dan ben je welkom om mee te rijden. Ik ben nog een plekje over...
Hoe denken jullie dat het met uitverkopen zal gaan? Wilde eigenlijk meteen straks bestellen, omdat ik bang was dat ie uitverkocht zou raken. Kan dat ie over een maandje goedkoper is ofzo?
fookin mad fer it
De Porsche? Via de Lego shop hoef je allesinds geen kortingen te verwachten binnen afzienbare tijd, (heel) misschien naar het einde van de levensloop van dit model toe. Het is wel mogelijk dat de eerste golf van dit model snel uitverkocht geraakt en dat je x weken of een maandje moet wachten eer je weer kan bestellen ja.DikkeBMW schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Hoe denken jullie dat het met uitverkopen zal gaan? Wilde eigenlijk meteen straks bestellen, omdat ik bang was dat ie uitverkocht zou raken. Kan dat ie over een maandje goedkoper is ofzo?
Dit staat natuurlijk los van eventuele verkopen via andere winkels en kanalen, als die er al zijn.
Vraag is even of morgenochtend bestellen via de lego shop meer kans heeft dan in Duitsland kopen.
Welke kanalen bedoel je bijvoorbeeld? Ik hoef hem echt niet perse morgen te hebben, maar als er toch geen garantie op kortingen is..Kapoen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:22:
[...]
De Porsche? Via de Lego shop hoef je allesinds geen kortingen te verwachten binnen afzienbare tijd, (heel) misschien naar het einde van de levensloop van dit model toe. Het is wel mogelijk dat de eerste golf van dit model snel uitverkocht geraakt en dat je x weken of een maandje moet wachten eer je weer kan bestellen ja.
Dit staat natuurlijk los van eventuele verkopen via andere winkels en kanalen, als die er al zijn.
Als je om 12uur gewoon klaar zitViper® schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:27:
Zit er toch sterk over te denken hem te bestellen. Misschien dat ik hem in de doos laat en het zie als 'investering'.
Vraag is even of morgenochtend bestellen via de lego shop meer kans heeft dan in Duitsland kopen.
fookin mad fer it
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.