Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 13-05-2016 08:01 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Als deze wet in 2017 in werking treed en ook geldt voor dit soort dingen, kan dat nog leuk worden. Dan worden Duitse prijzen in 2017 Nederlandse prijzen en dus geen bs met 10-50 euro meer betalen voor een set, omdat ik 150km te ver woon. Of de Duitsers krijgen onze prijzen in hun maag gesplitst. Ervaring leert dat bedrijven vaak voor de tweede optie kiezen. Dus ik ben benieuwd.
Wat betreft de prijzen bij shop@home is Nederland niet de duurste van de EU, dus de prijzen kunnen nog hoger worden...AppieNL schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:41:
Alleen niet exclusives (de enige reden om er überhaupt wat te bestellen).
Als deze wet in 2017 in werking treed en ook geldt voor dit soort dingen, kan dat nog leuk worden. Dan worden Duitse prijzen in 2017 Nederlandse prijzen en dus geen bs met 10-50 euro meer betalen voor een set, omdat ik 150km te ver woon. Of de Duitsers krijgen onze prijzen in hun maag gesplitst. Ervaring leert dat bedrijven vaak voor de tweede optie kiezen. Dus ik ben benieuwd.
Of misschien laten ze de voordelen vallen als je niet in je 'thuis winkel' koopt: geen VIP punten, polybags,...AppieNL schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:41:
Of de Duitsers krijgen onze prijzen in hun maag gesplitst. Ervaring leert dat bedrijven vaak voor de tweede optie kiezen. Dus ik ben benieuwd.
Ik vraag me wel af hoe belangrijk S@H eigenlijk is voor Lego, veel ouders kopen hun Lego toch gewoon bij diverse speelgoedwinkels of warenhuizen? Volgens mij pakt Lego grotere winsten als groothandelaar dan als directe verkoper. En hoeveel ouders gaan op zoek naar de exclusives zoals je zelf stelt? Ik heb hier in de buurt een paar winkels gevonden die evengoed modulars en zaken als tower bridge, tumbler, opera house,... hebben staan.
Dit is een subjectief gegeven, maar ik vind dat de S@H perikelen aantonen dat Lego deze website zelf niet al te belangrijk vindt, en misschien daarom gewoon de nieuwe wetgeving zal volgen zonder prijsverhogingen. Althans dat hoop ik toch
Ouders niet, maar de exclusives zijn ook niet echt gericht op kinderen die je bij Lego kan kopen. AFOLs kunnen de site prima vinden. En die markt is blijkbaar groot genoeg voor modellen als de Hellicarrier, Ghostbusters HQ en Lego Ideas sets. Sommige sites verkopen Lego exclusives ook, maar eigenlijk nooit onder Lego's MSRP.Kapoen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:45:
[...]
Of misschien laten ze de voordelen vallen als je niet in je 'thuis winkel' koopt: geen VIP punten, polybags,...
Ik vraag me wel af hoe belangrijk S@H eigenlijk is voor Lego, veel ouders kopen hun Lego toch gewoon bij diverse speelgoedwinkels of warenhuizen? Volgens mij pakt Lego grotere winsten als groothandelaar dan als directe verkoper. En hoeveel ouders gaan op zoek naar de exclusives zoals je zelf stelt? Ik heb hier in de buurt een paar winkels gevonden die evengoed modulars en zaken als tower bridge, tumbler, opera house,... hebben staan.
Dit is een subjectief gegeven, maar ik vind dat de S@H perikelen aantonen dat Lego deze website zelf niet al te belangrijk vindt, en misschien daarom gewoon de nieuwe wetgeving zal volgen zonder prijsverhogingen. Althans dat hoop ik toch
En het belangrijkste van gelijke prijzen is het simpele feit dat landelijke winkels hun korting baseren op Lego's MSRP in hun land. De Volvo wheel loader is hier nog het mooiste voorbeeld van. 250 euro MSRP in Nederland en 220 in Duitsland. Ik zoek sets altijd met 20-40% korting tov dan de Duitse prijs, want aan de hand van de NL prijs krijg je bij de meeste webshop al 10% korting. Zelfs Bart Smit verkocht hem in het duurste geval voor 220 euro en zegt dan stoer dat ze 10% korting geven, wat technisch gezien correct is, maar eigenlijk dus geen zak waard is.
De Lego MSRP is heel belangrijk in Duitsland met 13 fysieke winkels. Worden druk bezocht en andere winkels letten dus op Lego winkels met de prijzen.
@BTW verschil
Dat maakt geen hol uit, ik zie heel veel artikelen op Amazon.de met dezelfde MSRP als in Nederlandse webwinkels. Dat verschil in btw betaalt de site/fabrikant dus. Amazon.de kiest voor hun USA approach met sale tax verschillen per staat te gebruiken ipv de MSRP te hanteren die een fabrikant heeft bepaald voor heel Europa inclusief BTW.
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 13-05-2016 22:07 ]
Zodra je op Amazon.de iets in je mandje legt en je bent ingelogd met een account met een Nederlands verzendadres, wordt de prijs aangepast. Misschien is dit niet bij alle producten zo, maar in ieder geval wel bij veel producten, waaronder alle Lego die ik koop.AppieNL schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:29:
@BTW verschil
Dat maakt geen hol uit, ik zie heel veel artikelen op Amazon.de met dezelfde MSRP als in Nederlandse webwinkels. Dat verschil in btw betaalt de site/fabrikant dus. Amazon.de kiest voor hun USA approach met sale tax verschillen per staat te gebruiken ipv de MSRP te hanteren die een fabrikant heeft bepaald voor heel Europa inclusief BTW.
Misschien had ik het beter moeten verwoorden:
De MSRP (inclusief de BTW) in Duitsland is voor veel artikelen hetzelfde als in Nederland. Ofwel de fabrikant of verkopende site betaald dat verschil ipv dat sites als Amazon en Mytoys.de het doorberekenen aan de klant.
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 14-05-2016 09:12 ]
Na het zien van deze video wil ik er direct twee kopen om de één of andere reden
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 14-05-2016 17:20 ]
Hij was ieg al te koop in legoland billund. Twijfelde nog even maar niet meegenomen. Vip kaart was helaas niet bruikbaar.Kapoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
Blijkbaar is de lang verwachtte park set al verkrijgbaar, want Jang koopt zijn spul in normale winkels zegt hij zelf:
[video]
Na het zien van deze video wil ik er direct twee kopen om de één of andere reden
Overigens vond ik de prijzen erg hoog (hoger dan lego nederland shop)
Maar het is toch echt een leuk park.
Vriendelijke mensen en leuke attracties.
Nu weet ik wat Arjen mist bij z'n station: zo'n ding waarmee rolstoelers de trein in kunnen!Kapoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
Blijkbaar is de lang verwachtte park set al verkrijgbaar, want Jang koopt zijn spul in normale winkels zegt hij zelf:
[video]
https://commons.m.wikimed...lstoel_helling_NS_III.JPG
Het zou mooi zijn als die op hele korte termijn te koop is: kan nog wel wat extra minifigs voor mijn station gebruikenKapoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
[video]
Mocht ik de bovenstaande minifig set op tijd hebben (daar zit een rolstoel bij), dan zal ik ff kijken wat ik kan doenkauwgomballen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:33:
[...]
Nu weet ik wat Arjen mist bij z'n station: zo'n ding waarmee rolstoelers de trein in kunnen!
https://commons.m.wikimed...lstoel_helling_NS_III.JPG
Tweakers-only preview:
Het station staat en all systems online. Ik kan beginnen met het aanleggen van de trein/monorails en alle meuk er omheen

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Na een treincrash kom je niet toe met slechts één rolstoel denk ikalmightyarjen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:37:
[...]
Mocht ik de bovenstaande minifig set op tijd hebben (daar zit een rolstoel bij), dan zal ik ff kijken wat ik kan doen
Ik weet niet of je al plannen had voor je billboard op de tunnel, maar misschien leuk om aankomende Lego dingen er op te zetten zoals de Lego Batman Movie of sets als de Porsche. Zo kan je elke paar maanden hem verwisselen en blijft die 'fresh' voor nieuwe YouTube filmpjes.
'Wat zou Arjen nu op het billboard hebben staan?'
Goed idee idd! Voor de aankomende video heb ik een sponsor gevonden dus er komt min of meer "echte reclame" te staan. Maar het is idd een goed idee om er zo nu en dan wat anders op te hebbenAppieNL schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:06:
Heel gaaf Arjen!
Ik weet niet of je al plannen had voor je billboard op de tunnel, maar misschien leuk om aankomende Lego dingen er op te zetten zoals de Lego Batman Movie of sets als de Porsche. Zo kan je elke paar maanden hem verwisselen en blijft die 'fresh' voor nieuwe YouTube filmpjes.
'Wat zou Arjen nu op het billboard hebben staan?'
Verder uiteraard kudos maar dat wist je al
Valt me wel op dat er maar drie sporen zijn. Of komt er nog een middenspoor tussendoor lopen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
| Security Management |
Ja, de trap op het perron buiten is ook een werkende roltrap. Er zijn idd maar drie sporen. Ik had het idee om er halverwege een soort van engelse wissel tussen te zetten, Daardoor zou je meerdere korte treinen kunnen parkeren. Maar ik heb een denkfoutje gemaakt: ik dacht zo'n wissel wel ff te fixen met normale wissels, maar dan heb je meer ruimte tussen de sporen nodig. Alleen de echte engelse wissel van Lego zou er tussen passen, maar die is er alleen in PFThe Eagle schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:45:
Is die trap naar het perron nou ook een werkende roltrap of zit die alleen binnen?
Verder uiteraard kudos maar dat wist je al
Valt me wel op dat er maar drie sporen zijn. Of komt er nog een middenspoor tussendoor lopen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 26% gewijzigd door Suli op 15-05-2016 18:27 ]
Goed plan, maar voor nu is daar de kermis neergestrekenSulaine schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:24:
Je zou evt een extra (eindstation) spoor kunnen maken naast het gebouw/station (à la spoor 1 van Amsterdam CS). Dit als je denkt te weinig sporen te hebben. Het ziet er prima zo nu vind ik.
Op thebrickfan zag ik dat de set 22 mei beschikbaar komt bij S@H, ook daar staat dat.Kapoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
[video]
Op de Noord-Amerikaanse S@H staat deze set idd aangekondigd voor 22 mei, hier in Europa nog niet.almightyarjen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:30:
[...]
Op thebrickfan zag ik dat de set 22 mei beschikbaar komt bij S@H, ook daar staat dat.
Bij bol.com zetten ze de datum op 1 juni.
Als ik mij niet vergis kan je die minifigs ook gewoon in Nederland en België kopen, maar waarschijnlijk zullen er hier kleinere stocks zijn.ghostygod schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:11:
Ik zoek nog de serie 71014 als er iemand in Duitsland of Oostenrijk of Zwitserland is en mij dit kan verzenden pm dan graag
[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 16-05-2016 22:10 ]
Ze zijn in alle officiële LEGO-stores verkrijgbaar als het goed is. Er is alleen een maximum ingesteld van 16 minifigs p.p.ghostygod schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:11:
Ik zoek nog de serie 71014 als er iemand in Duitsland of Oostenrijk of Zwitserland is en mij dit kan verzenden pm dan graag
Ik ga 4 juni naar Oberhausen, ik kan wel even voor je rondkijken of ze daar in de winkel staan.ghostygod schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:11:
Ze zijn zo te zien ook gewoon te bestellen per stuk in NL:AppieNL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:16:
Mocht niemand het voor je willen doen, heb ik nog wel een ander (duur) alternatief, namelijk bij valuebrick kan je ze alle 16 bestellen voor 100 euro (zonder verzending). Minifigs zijn normaal 2,5-3 euro? Dus je betaald wel dik het dubbele.
https://www.brickwatch.ne...4/DFB-The-Mannschaft.html
of via Amazon.
Mijn laatste bestelling was voor € 89,- euro. Hier zaten ook 5 Disney Minifigures bij á € 2,99.
Ik was zo stom om naar het totaal bedrag te kijken, zodoende dacht ik dat ik 89 VIP punten zou krijgen waarmee ik op 102 VIP punten zou komen.
Blijkt dat je dus per hele euro een VIP punt krijgt per artikel en niet over het totaal bedrag. Voor die Disney Minifigures krijg je dus 2 i.p.v. 3 punten. Wist ik eigenlijk wel maar niet aan gedacht. Had ik nou maar 1 zakje extra besteld
Ik heb inmiddels al mij dubbele minifigures van The Simpsons en Disney op Marktplaats gezet en zelf hoop ik daar ook mijn verzameling compleet te maken.
EDIT: Kwam dit plaatje tegen...vond hem wel grappig. Heb nog nooit LEGO baby's gezien hahaha:
A face of regret
[ Voor 12% gewijzigd door DedSec85 op 17-05-2016 13:50 ]
Nee lijkt me niet, in dat fimpje over die nieuwe park set heeft hij het er juist over dat die nieuwe lego-baby zo uniek is...almightyarjen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:59:
^^Geniaal plaatjeDie hoofdjes zijn volgens mij ook niet origineel, ofwel?
Deze zijn anders en waarschijnlijk een user-mod..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

(Een betere foto dan dat ik zekf heb kunnen maken even van het internet geplukt. Dit is geloof ik ergens in de UK op een conferentie waar ze het ding in elkaar gezet hebben)
En ik heb even gechecked, maar het zijn echte originele LEGO steentjes!
edit: Klein beetje meer research gedaan: het display is gemaakt door http://bright-bricks.com/ voor/tijdens dit event: http://www.brayleinoevents.co.uk/news/fugro-2016-oceanology/
[ Voor 19% gewijzigd door Yukkie op 18-05-2016 09:31 ]
We've got that ring of confidence
En jij krijgt het mee naar huis na het event?Yukkie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:24:
sinds een week ofzo staat dit bij ons op t werk in t atrium:
De stores zijn echt superklein, niet veel groter dan een gemiddelde Bruna oid. Er stonden wel wat lego-kunstwerken die wel cool waren, maar verder was het niets bijzonders. Ja die grote lego-toren met allemaal verschillende onderdeeltjes..
Qua sets wel veel mooie grote sets gezien (Simpsons House/Kwik-E Mart/Ghostbusters HQ), maar eigenlijk ook niet echt boeiend.
Zat nog naar Poe's X-Wing Fighter te kijken, maar die was nauwelijks goedkoper dan in NL (was daar $84,99), dus maar laten zitten.
Uiteindelijk wel deze gekocht, past leuk naast de ESB die we al hadden. En ook nog een vorm voor lego-poppetjes ijsklontjes.
[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 18-05-2016 11:46 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Voor de prijs hoef je daar ook geen LEGO te kopen. In Amerika draait het vaak om het inwisselen van coupons en cashbacks bij betaling met je (US) creditcard waardoor je uiteindelijk wel een leuke korting krijgt.Angeloonie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:41:
Qua sets wel veel mooie grote sets gezien (Simpsons House/Kwik-E Mart/Ghostbusters HQ), maar eigenlijk ook niet echt boeiend.
Zat nog naar Poe's X-Wing Fighter te kijken, maar die was nauwelijks goedkoper dan in NL (was daar $84,99), dus maar laten zitten.
Haha, I wish
[YouTube: https://youtu.be/kAtVQo3zl04]
We've got that ring of confidence
Een Creator Expert Big Ben met 4163 stukjes. Richtprijs €350. Ik denk dat ik deze nog liever heb dan de Porsche
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Toen ik de eerste foto's zag had ik wel interesse in deze set, maar de hoge prijs (90 dollar) is toch een brug te ver voor mij. Hopelijk komen er grote kortingen op termijn.
Richtprijs in Duitsland is €219, dus in Nederland zal die wel net zo duur worden als de Tower Bridge (€229). Beide sets hebben dan ook bijna even veel steentjes.DP Kunst schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:32:
Holy crap, hebben jullie deze al gezien? http://www.bouwsteentjes....0253-big-ben-opgedoken-2/
Een Creator Expert Big Ben met 4163 stukjes. Richtprijs €350. Ik denk dat ik deze nog liever heb dan de Porsche
89!!! Euro voor 515 steentjes, dat is 17.5 cent per steentjeKapoen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:17:
Jang heeft weer een interessante set gereviewed, het tankstation:
[video]
Toen ik de eerste foto's zag had ik wel interesse in deze set, maar de hoge prijs (90 dollar) is toch een brug te ver voor mij. Hopelijk komen er grote kortingen op termijn.
Dan zijn LEGO Star Wars, andere Licensed themed sets of bijvoorbeeld een over priced Technic Porsche ineens een koopje vergeleken met deze set.
Even gegoogled en ik zag dat hij voor €66,95 verkrijgbaar is, met als verkoopprijs €79,95. Best duur voor een city set, maar toch iets goedkoper dan $90.Kapoen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:17:
Jang heeft weer een interessante set gereviewed, het tankstation:
[video]
Ook nog even naar die Service Station gekeken, maar de prijs is me echt 20 euro te hoog voor wat je krijgt. Wellicht leuk om een keer te kopen in een aanbieding.
Want a cookie?!
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
S@H is vippunten, maar weet niet hoe goedkoop andere sites zijn. Naar Duitsland rijden kan wel, maar verkopen ze het denken jullie alleen bij de echte Lego winkels, of ook bij andere spelgoedzaken.
fookin mad fer it
Dat is inderdaad ook weer zoiets. Het lijkt echt op die grondplaten compleet verdwenen zijn (al een aantal jaar).keverjeroen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:27:
Wat een geld voor die 60132. En dan krijg je er niet eens een grondplaat bij..
Best jammer eigenlijk, want het voegt zoveel toe aan een set.
Want a cookie?!
Cool! maar idd erg aan de prijs..DP Kunst schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:32:
Holy crap, hebben jullie deze al gezien? http://www.bouwsteentjes....0253-big-ben-opgedoken-2/
Dat is dan nog iets meevallend, maar nog steeds imho prijzig.(We hebben te horen gekregen dat de set waarschijnlijk toch rond de 219,99 zal zitten in Duitsland, dit zou een enorme meevaller zijn maar we moeten nog even de officiële aankondiging afwachten
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Idd, dat is wat me weerhoud om de tower bridge en Sydney opera house (de grote) te kopen..SinergyX schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:59:
[...]
[...]
Dat is dan nog iets meevallend, maar nog steeds imho prijzig.
Ik heb links met beide sets (en big ben) maar kan het het niet justify-en om daar een paar honderd £ aan uit te geven.. buiten dat heb ik geen plek om het neer te zetten..
De kleine opera house heb ik wel
Pas vanaf 1 augustus bij andere winkels dan de S@H of de officiele LEGO winkels.DikkeBMW schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:48:
Zit nog steeds te twijfelen waar ik de Porsche bestel![]()
S@H is vippunten, maar weet niet hoe goedkoop andere sites zijn. Naar Duitsland rijden kan wel, maar verkopen ze het denken jullie alleen bij de echte Lego winkels, of ook bij andere spelgoedzaken.
PhD i.o.
In een recent interview gaf Lego hun visie ivm grondplaten, als ik mij niet vergis was dat in dit filmpje:Renquin schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Dat is inderdaad ook weer zoiets. Het lijkt echt op die grondplaten compleet verdwenen zijn (al een aantal jaar).
Het komt er op neer dat ze flexibele sets willen die je kan open- en dichtklappen.
Ik ga mijn eerste exemplaar bij Lego zelf kopen, vanaf 1 juni krijg je vanaf 55 euro een mini set kado die er bij past. En ik heb nog wat vip punten staan voor een dikke kortingRenquin schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:08:
Zelf gister die City Park Scene alvast besteld. Lijkt me echt een fantastische set
[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 19-05-2016 12:28 ]
Na even googlen blijkt dat Lego ze minder toepast omdat:Renquin schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Dat is inderdaad ook weer zoiets. Het lijkt echt op die grondplaten compleet verdwenen zijn (al een aantal jaar).
- studs op een baseplate harder slijten waardoor de bricks in verloop van tijd makkelijker loskomen
- een baseplate flexibel is en dat daardoor het gebouw erop vervormt (en uit elkaar kan vallen) als je hem oppakt
- baseplates hebben grote (en dure) molds nodig
- de doos wordt groter door een baseplate, dit heeft impact op opslag ruimte in magazijnen e.d.
Vooral de laatste twee passen in het straatje van kostenreductie, die je bij Lego de afgelopen tijd ziet plaatsvinden (meer afwijkingen in kleuren, enz). Ik vind ook dat een set veel minder "body" heeft zonder baseplate en het nieuwe benzinestation is daardoor ook een stuk minder "mooi" dan een oude set met baseplate zoals:
Check 1!almightyarjen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]
- een baseplate flexibel is en dat daardoor het gebouw erop vervormt (en uit elkaar kan vallen) als je hem oppakt
[...]
Een van de modules, van mijn stationsgebouw in aanbouw is op deze wijze 'verongelukt'.
Nu staan alle modules met baseplate op een plaatje 18mm multiplex inclusief dubbelzijdig tape, zodat ze er ook niet af kunnen glijden, check 2
Lego die klaagt over te grote dozenalmightyarjen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Na even googlen blijkt dat Lego ze minder toepast omdat:
- de doos wordt groter door een baseplate, dit heeft impact op opslag ruimte in magazijnen e.d.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
In een zak chips zit geen lucht maar stikstof en dat heeft meerdere nuttige functies, bij een doos LEGO, heeft de lucht geen enkele nuttige functie.LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:43:
[...]
Lego die klaagt over te grote dozen. Dozen lego zijn net zakken chips, meer lucht dan inhoud
[ Voor 13% gewijzigd door chrisO op 19-05-2016 14:15 . Reden: Zit geen lucht maar stikstof in een zak chips ]
Daar heb je idd een goed punt. Dozen zouden een stuk kleiner kunnen zijn dus dat is geen argument voor het stoppen met de baseplatesLordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:43:
[...]
Lego die klaagt over te grote dozen. Dozen lego zijn net zakken chips, meer lucht dan inhoud
Inderdaad. En dan te bedenken dat die oude 6472 nog minder onderdelen heeft ook. http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=6472-1almightyarjen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Ik vind ook dat een set veel minder "body" heeft zonder baseplate en het nieuwe benzinestation is daardoor ook een stuk minder "mooi" dan een oude set met baseplate zoals:
[afbeelding]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik heb het idee dat tegenwoordig meer met plates wordt gewerkt, om er meer detail in te kunnen verwerken (dingetje hier, dingetje daar), terwijl in oudere sets het meer recht toe recht aan bouwen was (weinig SNOT). Daardoor krijg je denk ik ook meer parts per volumekeverjeroen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Inderdaad. En dan te bedenken dat die oude 6472 nog minder onderdelen heeft ook. http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=6472-1
Heel erg veel eens dat dit er beter uit ziet dan de nieuwe set die net uitgekomen is.almightyarjen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
Vooral de laatste twee passen in het straatje van kostenreductie, die je bij Lego de afgelopen tijd ziet plaatsvinden (meer afwijkingen in kleuren, enz). Ik vind ook dat een set veel minder "body" heeft zonder baseplate en het nieuwe benzinestation is daardoor ook een stuk minder "mooi" dan een oude set met baseplate zoals:
De redenen zullen vast ook goed zijn, de dozen waren vroeger ook groter, maar dit voegt gewoon zoveel toe aan een set (imo).
Ach ja, niets aan te doen.
Dat scheelt dan wel gelijk weer.Kapoen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:22:
Ik ga mijn eerste exemplaar bij Lego zelf kopen, vanaf 1 juni krijg je vanaf 55 euro een mini set kado die er bij past. En ik heb nog wat vip punten staan voor een dikke korting
Goed om te weten van die gratis set per 1 juni, ga ik die laatste nieuwe Ideas doos dan bestellen
Want a cookie?!
[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 19-05-2016 18:38 ]
200 fish found!
Raar. Is dit in Europa anders? Ik heb hier een USA-kassabon met:DedSec85 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37:
Blijkt dat je dus per hele euro een VIP punt krijgt per artikel en niet over het totaal bedrag. Voor die Disney Minifigures krijg je dus 2 i.p.v. 3 punten. Wist ik eigenlijk wel maar niet aan gedacht. Had ik nou maar 1 zakje extra besteld
VIP starting balance: 411.03
VIP points earned: 19.95
VIP ending balance: 430.98
VIP reward value available: $20
Ze houden dus tot op de cent bij wat je uitgeeft (zonder BTW) om de VIP rewards te berekenen.
Dit was mijn 'gok' in Las Vegas overigens
Een andere leuke: ik ben de kleur 'sand green' in het echt tegengekomen in de Grand Canyon
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Wat voor setje is dat?Renquin schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:39:
Dat scheelt dan wel gelijk weer.
Goed om te weten van die gratis set per 1 juni, ga ik die laatste nieuwe Ideas doos dan bestellen
How do I collect points with my LEGO® VIP Card?
Points are earned on eligible purchase. Eligible purchases are defined as any service or merchandise available for purchase, excluding gift cards. Points will be earned on purchases made with gift cards at the time the gift card is redeemed. Excluding replacement parts purchased via Consumer Service "Bricks & Pieces".
Online – Having signed up, simply ensure you are shopping while signed in to LEGO® ID. You will automatically earn points once payment is made. Please note: You are earning partial points for your purchases, but these points do not show up in your online confirmation or account history. They will be added to your account and accrue in your points balance.
For example, if the LEGO item is $9.99, you are earning 9.99 points, but it will appear as if you have only earned 9.
Phone - When you make a purchase over the phone, keep your VIP Card handy so you can quote your 9 digit card number to the advisor taking your order.
LEGO Stores - When you make a purchase at the LEGO Store, hand your VIP Card to the cashier. Your points will be added instantly to your card as a part of your purchase transaction, and then you can view the points you've earned at the bottom of your receipt.
Duurt zo lang!
De officiële designer video van de 10253 Big Ben set:
De schaal is zo veel mogelijk gelijk gehouden met de schaal van de Tower Bridge set. Mooi naast elkaar dus!
En de prijs van €220 (in Duitsland, dus reken op €240 - €250 voor Nederland) valt nog mee.
Arunia schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:12:
Nu wachten op de winter Village set van dit jaar.
Duurt zo lang!
En de Volkswagen Keveralmightyarjen schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:52:
En de geruchte winter train set die in oktober uitkomt
BoysMen and their toys
Ging er even vanuit dat de trein de nieuwe set voor dit jaar wordt.Kapoen schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:13:
[...]
[...]
En de Volkswagen Kever![]()
BoysMen and their toys
En ja, mijn out of dark ages moment was de Winter Village collectie die ik hier op GoT voorbij zag komen. Zolang het nieuwe delen zijn, dan koop ik ze.
De trein staat al een tijd op mijn lijst. De vorige Winter Village set was een reboot, dus niet interessant.
Daarnaast heb ik de kleine sets met die deur e.d. gekocht. Wellicht om ooit ergens nog in te bouwen.
De kersttafel en nog wat andere kleine sets heb ik ook.
Voor Pasen heb ik de haas en het kuiken gekocht.
Maar waar ?
Komt iemand het al tegen voor minder dan 40 euro ?
Discussie over de base plate of niet - ik snap nog steeds niet waarom een bezine station als Lego City set, zo duur moet zijn.keverjeroen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Inderdaad. En dan te bedenken dat die oude 6472 nog minder onderdelen heeft ook. http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=6472-1
Drie autootjes, een huisje en wat poppetjes voor rond de 70 euro ?!
Als de getallen/bedragen van een duidelijke bron komen, zou je haast denken dat ze het daar fout hebben.
Ik hoop/vermoed dat gewone warenhuizen en speelgoedwinkels gaan concurreren met de prijs van deze set. Net zoals ze dat doen met bv de City Square, die een pak duurder is bij Lego zelf.SpaceKees_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:51:
[...]
Als de getallen/bedragen van een duidelijke bron komen, zou je haast denken dat ze het daar fout hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 20-05-2016 12:47 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
PhD i.o.
Dat is al bijna een jaar zo denk ikMaximus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:50:
Misschien dat het al genoemd was maar kwam net in de NL S@H store de Scooby Doo sets tegen. Deze kunnen dus nu ook in Nederland worden besteld.
Blijkbaar krijgen we in de zomerperiode weer een classic minifig polybag/doos zoals de vorige twee jaren.
Dit jaar hebben ze gekozen voor een Castle minifig. bron op brickset.com. Op brickset tonen ze wel de Amerikaanse kalender, dus het is niet zeker dat wij deze minifig ook in juli gaan krijgen.
5004419 Classic Knights

Met deze er bij hebben we dus classic space, (classic) pirates en classic castle gehad. Zijn er nog 'legendarische' thema's van de jaren '80 die zo'n 'herdenking' verdienen? Misschien de minifig met luchthaven torso? Of de construction worker?

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 22-05-2016 10:57 ]
Ah dusKapoen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Dat is al bijna een jaar zo denk ikGek genoeg heb ik deze sets buiten de S@H nog niet zoveel gezien in gewone speelgoedwinkels, op de set met het vliegertje na.
Blijkbaar krijgen we in de zomerperiode weer een classic minifig polybag/doos zoals de vorige twee jaren.
Dit jaar hebben ze gekozen voor een Castle minifig. bron op brickset.com. Op brickset tonen ze wel de Amerikaanse kalender, dus het is niet zeker dat wij deze minifig ook in juli gaan krijgen.
5004419 Classic Knights
[afbeelding]
Met deze er bij hebben we dus classic space, (classic) pirates en classic castle gehad. Zijn er nog 'legendarische' thema's van de jaren '80 die zo'n 'herdenking' verdienen? Misschien de minifig met luchthaven torso? Of de construction worker?
[afbeelding][afbeelding]
Ik volg alleen de Creator auto's en de Porsche Technic set. Ik kruip die grot wel weer in
PhD i.o.
O.a. de 42030 voor 169,99 en de 42043 voor 161,49.
http://www.toysrus.nl/fam...P_HappySunday_LegoTechnic

Moet zeggen dat het eind resultaat indrukwekkend is! En dan is dit nog maar een "kleintje", jammergenoeg mijn kansen op een MF of ICS gemist ... misschien maar goed ook
Misschien iets met treinen? Was ook een apart theme in de jaren '80/'90. Zie alleen niet zoveel mogelijkheden voor een polybag behalve zoiets:Kapoen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Dat is al bijna een jaar zo denk ikGek genoeg heb ik deze sets buiten de S@H nog niet zoveel gezien in gewone speelgoedwinkels, op de set met het vliegertje na.
5004419 Classic Knights
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Check het hier.
Zit volgens mij wel een waarheid in, steeds meer sets met echte wapens, maar vooralsnog geen tanks of gevechtsvliegtuigen
Omelette du fromage!
Dat laatste is ook tegen de policy van Lego. Ik denk dat het ook komt door Star Wars e.d.dxta schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:32:
http://nos.nl/artikel/210...andacht-van-kinderen.html
Zit volgens mij wel een waarheid in, steeds meer sets met echte wapens, maar vooralsnog geen tanks of gevechtsvliegtuigen
Waarheid, maar maakt het echt uit? Creativiteit is nog steeds de belangrijkste drijfveer achter lego, dat ze daarmee ook wat 'barbaarder' zijn met Starwars en consorten.. so be it. En daarbij, zelfs de replica legersets van de andere merken zijn behoorlijk populair. Waarom zouden ze dan niet ergens aan de vraag gaan voldoen?dxta schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:32:
http://nos.nl/artikel/210...andacht-van-kinderen.html
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vet hoor! Van het voorjaar even getwijfeld om hem via MP te kopen, maar hij is best prijzig nog. Wordt alleen maar prijziger ook. Mooi ding.[TAG]Speedy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:39:
Dit weekend maar eens begonnen aan 7191 die hier al meer dan een jaar op m'n bureau lag.
[afbeelding]
Moet zeggen dat het eind resultaat indrukwekkend is! En dan is dit nog maar een "kleintje", jammergenoeg mijn kansen op een MF of ICS gemist ... misschien maar goed ook
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
De onderzoekers hebben ook de Lego-catalogi bestudeerd tussen 1973 en 2015. De conclusie is dat momenteel op ongeveer 40 procent van alle pagina's wapens te zien zijn of dat er sprake is van dreigende situaties.

Er worden ook enorm veel oorlog's spellen gemaakt voor de pc en consoles.
Weet je waarom, omdat de mens een haatvol ras is, gedreven door macht en hebzucht.
De halve wereld is elkaar aan het bombarderen, beschieten en opblazen.
Lego is gewoon een bedrijf, wat afgaat op de markt vraag en hype. Genoeg bedrijven die profiteren van oorlog en geweld, maar wel 'hypocriet' wijzen naar Lego.
"More research money well spend"
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening
Zit nog steeds te twijfelen over de Porscha
[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 23-05-2016 21:55 ]
Bedankt voor de tip, ik heb vandaag de lego technic mercedes voor 160 euro daar op de kop kunnen tikkenArfman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:07:
[...]
Ik zeg het nog maar eens een keer: Top 1 Toys in Oldenzaal is zo ongeveer de goedkoopste lego leverancier van Nederland. De nieuwe Technic modellen staan altijd klaar voor mij

Dat is pas een originele verjaardagskaart
Op tv knalde ze munitie uit een mitrailleur.. Foei foei.
Waar is die tijd dat de lucht nog schoon was en de s**s nog vies toen ik met mijn onschuldige LEGO speelde
NRG
| Security Management |
https://twitter.com/Hunte...status/735494511460114432
(werkt bij Evo, bekend sportauto blad)
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.