Nederlands is makkelijker als je denkt
Ja, gisterenochtend nogJBplap schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:01:
Is hier vast al eens gepost, maar wat een gave treinbaan zeg
http://www.dumpert.nl/med...urders_met_een_hobby.html
Daar past dat station van Arjen wel ergens tussen
/offtopic
Begint me toch wel op te vallen dat er heel wat van die Lego Designers toch wel enorme wallen onder hun ogen hebben.Freez schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:10:
De officiele Lego Porsche video van de Lego designer:
[video]
De vorm is er toch aardig, beter dan bv de 8653, daar heb ik nog steeds moeite er een Enzo in te zienSeatRider schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:54:
Gaat wel wat ver om dit een 42056 replica te noemen. Tussen de oogharen door kun je misschien net zien dat het ook een Porsche moet voorstellen, maar daar houdt het ook wel op.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zo te zien heeft hij het model van de zwart-wit teaseversie nagemaakt, maar dan mis je dus de custom wielen en wielkasten. Ik neem aan dat het de bouwer vooral ging om zoveel mogelijk van de 42056 na te maken, niet om het zo goed mogelijk op een Porsche te laten lijkenSeatRider schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:54:
Gaat wel wat ver om dit een 42056 replica te noemen. Tussen de oogharen door kun je misschien net zien dat het ook een Porsche moet voorstellen, maar daar houdt het ook wel op.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Mijn moeder heeft veel oude lego verkocht, maar een paar technische sets heb ik zelf gehouden. Aangezien ik toch ook wel gek ben van auto's is dit een mooi exemplaar om neer te zetten.
Mocht ik 100 worden kan ik mooi naar tussen kunst & kitsch met me lego Porsche en horen dat het een collectors items is van vele miljoenen
Volgens mij gaan er sowieso een paar man naar Duitsland, tijd voor een group buy

Motor toevallig net zaterdag verkocht.
Overigens vond ik 300 op de motor in Duitsland niet echt 'relaxt' rijden.
[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 29-04-2016 10:47 ]
Dat is het business model van dumpertalmightyarjen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:13:
Ik vraag me af hoe dumpert aan die video's komt, waarschijnlijk geript van youtube. Ik zou niet echt blij zijn als ze dat met een van mijn video's zouden doen.
Hoofdkritiek op dumpert is dat het overgrote merendeel van de video's elders geript zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 29-04-2016 10:45 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
/offtopicRukapul schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:45:
[...]
Dat is het business model van dumpert
Hoofdkritiek op dumpert is dat het overgrote merendeel van de video's elders geript zijn.
Het merendeel? Volgens mij 100% afkomstig van Youtube, Reddit, etc. Ik heb volgens mij nog nooit een originele film op Dumpert gezien. Dat is ook de opzet toch? Vind een film online, en 'dump' hem op hun website.
Opletten dat je je niet suf koopt, en je (later) realiseert dat Lego daar volgens mij nauwelijks goedkoper is mede door de matige dollarkoers...Angeloonie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:51:
Ik ga volgende week naar NY, en dan ook naar de Lego Store in het Rockefeller Center. Is er daar nog iets unieks waar ik op moet letten?
Ga ik ook zeker niet doen, ben eigenlijk niet echt op zoek naar iets ofzo. Maar als er iets is dat echt alleen daar te krijgen is dan wil ik dat wel misschienNyarlathotep schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:28:
[...]
Opletten dat je je niet suf koopt, en je (later) realiseert dat Lego daar volgens mij nauwelijks goedkoper is mede door de matige dollarkoers...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Punt was meer dat die 2 functies die ik noemde er gewoon standaard in horen te zitten ipv dat ik het moet gaan modden. De Porsche heeft bakken met ruimte namelijk, dus passend krijg je het wel.Mappy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 03:20:
[...]
Iemand heeft (in februari al!) de Porsche nagemaakt, gemotoriseerd en met meesturende achterwielen. Je mist vast de gearbox en andere internals in deze versie, maar wellicht is er ruimte om wat te modden bij de echte
[video]
Misschien hebben ze daar wel een grote PaB muur met handige onderdelen die je dan in bulk kan kopen?Angeloonie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:31:
[...]
Ga ik ook zeker niet doen, ben eigenlijk niet echt op zoek naar iets ofzo. Maar als er iets is dat echt alleen daar te krijgen is dan wil ik dat wel misschien
Qua sets zal er niets unieks te vinden zijn denk ik, of er moet net één of ander feest/opening/... plaatsvinden.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
In de VS zijn architectuur sets zoals Falling water, Farnsworth house en zelfs Robie house nog wel eens te krijgen, maar dat zal wel niet in de winkels in grote steden zijn....Angeloonie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:51:
Ik ga volgende week naar NY, en dan ook naar de Lego Store in het Rockefeller Center. Is er daar nog iets unieks waar ik op moet letten?
Verder zijn Lego Dimension packs vaak erg goedkoop daar!
Ik heb ook het idee dat het niet zo goed loopt, het spel is trouwens ook redelijk 'buggy' voor een lego spel. Wel leuk, maar ik merk dat ik de verkapte DLC niet zo kan waarderen.
Wat iets waard is en waarvoor mensen daadwerkelijk het van je kopen, een verschil dat ze bij K&K absoluut niet kennenViper® schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:43:
Zit er toch over te denken om de Porsche te gaan halen in Duitsland als die uit is.
Mijn moeder heeft veel oude lego verkocht, maar een paar technische sets heb ik zelf gehouden. Aangezien ik toch ook wel gek ben van auto's is dit een mooi exemplaar om neer te zetten.
Mocht ik 100 worden kan ik mooi naar tussen kunst & kitsch met me lego Porsche en horen dat het een collectors items is van vele miljoenen![]()
Volgens mij gaan er sowieso een paar man naar Duitsland, tijd voor een group buy
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het kan zijn dat het een tijdelijke actie betrof in een aantal grote warenhuisketens (carrefour, makro,...) hier in de buurt. Mijn excuses, ik had mijn research beter moeten doen.Medjai schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:20:
50Euro? waar? ik zie overal 79Euro + gratis funpack
Ik heb ook het idee dat het niet zo goed loopt, het spel is trouwens ook redelijk 'buggy' voor een lego spel. Wel leuk, maar ik merk dat ik de verkapte DLC niet zo kan waarderen.
Soms kom ik wel in de verleiding om zo'n minifig dlc aan te kopen, maar dan bedenk ik steeds weer dat 15 euro voor een minifig meer dan geschift is.
Ik heb precies hetzelfde gevoel, zeker als je dan hoort dat de funpacks voor 5$ tot 10$ te krijgen zijn in de VSKapoen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:34:
[...]
Het kan zijn dat het een tijdelijke actie betrof in een aantal grote warenhuisketens (carrefour, makro,...) hier in de buurt. Mijn excuses, ik had mijn research beter moeten doen.
Soms kom ik wel in de verleiding om zo'n minifig dlc aan te kopen, maar dan bedenk ik steeds weer dat 15 euro voor een minifig meer dan geschift is.
Mwa, als ik zo de video vergelijk met de recente fotos lijkt in ieder geval de lengte en breedte aardig te kloppen, en zo te zien worden bijna overal de zelfde panelen gebruikt (op natuurlijk de nieuwe wielbogen na)SeatRider schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:54:
De Internals zullen vast niet kloppen, zeker aangezien PPung er een RC model van heeft gemaakt, maar toch, niet verkeerd!
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Stonden paar weken terug zelfs in S@H USA aardig wat Dimensions sets voor half geld. Heb ik ze hier nog niet zien doen.Medjai schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:41:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gevoel, zeker als je dan hoort dat de funpacks voor 5$ tot 10$ te krijgen zijn in de VS
Wat betreft Dimensions Starterpack dat nu best goedkoop te vinden is. Die serie is een beter verkoop succes dan Infinity en Skylanders als ik wat berichten paar maanden na de launch moet geloven. Lego games worden wel vaak snel goedkoper paar maanden na de launch. Dimensions heeft nog best lang geduurd door de exclusieve deal met Bart Smit.
Ik heb het spel zelf ook en buggy heb ik niet echt ervaren. Ik zat 1x vast in de vloer met m'n voertuig en niks kon me uit die loop krijgen behalve even terug naar het Main menu en weer opnieuw laden.
Hoewel ik dus weiger 330 euro te betalen voor de Porsche, heb ik inmiddels wel 22 van die Dimensions setjes
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 29-04-2016 18:03 ]
Gezien de poeha rondom de introductie alleen al zou je inderdaad wel verwachten dat in elk geval de meesturende achterwielen standaard zijn, omdat dat een bijzondere functie is van deze Porsche. Onhandig bij de implementatie is dat ze bij lage snelheid tegensturen en bij hoge snelheid meesturen. Zou je het dan in dit geval aan de gekozen versnelling moeten koppelen?AppieNL schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:39:
Punt was meer dat die 2 functies die ik noemde er gewoon standaard in horen te zitten ipv dat ik het moet gaan modden. De Porsche heeft bakken met ruimte namelijk, dus passend krijg je het wel.
Ik denk eigenlijk niet dat ze een gemotoriseerde snel rijdende zware auto uit zullen brengen, vanwege de slijtage van de onderdelen en omdat de afstandsbedieningen momenteel op infrarood werken. Een sloom rijdende Porsche zal wel niet mogen van Porsche
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
PF is niet gebouwd voor auto's zoals dit, dus ik ben blij dat het er niet in zit. De Mustang van Sheepo haalt 3km/uur in z'n 6, met goede batterijen. En dat model wegrijden in z'n 6 is er echt niet bij. Dat zijn 2 L motors aan het ploeteren. Het is leuk om te zien dat het kan, maar of het echt wat toevoegd voor de gemiddelde koper?
Minifig sleutelhanger met IAngeloonie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:31:
[...]
Ga ik ook zeker niet doen, ben eigenlijk niet echt op zoek naar iets ofzo. Maar als er iets is dat echt alleen daar te krijgen is dan wil ik dat wel misschien
Toen ik er was hadden ze er de toen net nieuwe Death Star staan. Huge ass doos tegen tien gunstige dollarkoers. Maar die was nog steeds te groot om in de handbgage te passen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En deze review op FBTB.net is nog harder en nog negatiever!
Ik zat een beetje de plaatjes te kijken en vond het allemaal wel meevallen. Nee, de afwerking en details zijn niet heel best, maar als speelset, ach. En toen.... zag ik de prijsHaay schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 01:12:
Zooooo, wat een harde (behoorlijk negatieve) review van de Assault on Hoth set op Brickset.com !
En deze review op FBTB.net is nog harder en nog negatiever!
Man man wat een hoop geld voor weinig.. Je vraagt je af hoe ze het durven te vragen
| Security Management |
Toevallig ik was daar ook vandaag en terug met de brickbank en Mr freezebord4kop schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:48:
Ik zag hem vandaag in de vitrine in de Lego winkel te Oberhausen..
Man man wat een hoop geld voor weinig.. Je vraagt je af hoe ze het durven te vragen

Al gaat die Mr Freeze op de stapel van andere gifts waar ik niets mee doe
200 fish found!
Bedoel je dat je de gifts/polybags/... gewoon in de verpakking laat zitten?Zeehond schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:58:
[...]
Al gaat die Mr Freeze op de stapel van andere gifts waar ik niets mee doe
Ik moet toegeven dat ik hier zelf een doos heb met ongeopende polybags en dozen. 't is grappig dat ik eigenlijk geen investeerder ben, maar door die hele hype ben ik toch wat terughoudend bij het openen van polybags.
Zo heb ik hier bijvoorbeeld een Lego Retail Store doos die ik eens gekregen heb bij een event in de winkel te Antwerpen. Omdat het ding ruwweg voor 50 tot 100 euro verkocht wordt op Bricklink/eBay weet ik dus niet goed wat er mee te doen
[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 03-05-2016 10:21 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik laat ze inderdaad ook in de verpakking zitten vanwege dezelfde reden die jij noemt.Kapoen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:08:
[...]
Bedoel je dat je de gifts/polybags/... gewoon in de verpakking laat zitten?
Ik moet toegeven dat ik hier zelf een doos heb met ongeopende polybags en dozen. 't is grappig dat ik eigenlijk geen investeerder ben, maar door die hele hype ben ik toch wat terughoudend bij het openen van polybags.
Zo heb ik hier bijvoorbeeld een Lego Retail Store doos die ik eens gekregen heb bij een event in de winkel te Antwerpen. Omdat het ding ruwweg voor 50 tot 100 euro verkocht wordt op Bricklink/eBay weet ik dus niet goed wat er mee te doen
Ik ben eigenlijk ook geen investeerder, maar de doosjes en polybags die ik gratis krijg laat ik ook dicht vanwege die hype tenzij er een steentje in zit welke ik goed kan gebruiken.
Wordt die Lego Retail Store ook daadwerkelijk voor €50 tot €100 verkocht of staathet alleen voor die prijs tekoop maar wilt (bijna) niemand hem omdat het zoduur is? Anders zou ik hem gewoon verkopen.
200 fish found!
Daar heb ik al aan gedacht ja, maar Lego is voor mij louter een verzamel/bouw/fotografie/... hobby en hoeft niet persé efficiënt te zijn of geld binnen te brengen. Toch moet ik het misschien eens pragmatischer bekijken en die bak met ongebruikte poly's leegmaken.Wom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:29:
Verkopen en iets van kopen wat je wel wil hebben/gebruikt?
Volgens de Bricklink price guide werd dit model redelijk verkocht tijdens de laatste 6 maanden, dus ik vermoed dat het met wat geduld verkocht geraakt voor een gemiddelde prijs.Zeehond schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Wordt die Lego Retail Store ook daadwerkelijk voor €50 tot €100 verkocht of staathet alleen voor die prijs tekoop maar wilt (bijna) niemand hem omdat het zoduur is? Anders zou ik hem gewoon verkopen.
Vorig weekend bij mijn ouders mijn auto volgegooid met alle Lego die ik kon vinden. Deze week besteed aan wassen, uitsorteren, inboeken en restaureren met waterstofperoxide (thnx voor de tip [TAG]Speedy!)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
In mijn hoofd was mijn verzameling een stuk groter dan in werkelijkheid. Nu ik alle lego per type blokje verzameld en opgestapeld heb, zijn de overvolle sorteerbakken ineens ook een stuk minder vol.
De komende tijd ga ik alle boekjes bij elkaar sprokkelen en alle sets opnieuw opbouwen. Dan gaan we kijken wat straks voor onze dochter nog leuk is om mee te spelen (nu 10 maanden, je kunt niet vroeg genoeg beginnen).
Eerst nog maar wat kleur restaureren, zolang het mooi weer is
Die flesjes H2O2 van de kruidvat en de etos schieten niet op, als het goed is komen morgen een paar literflessen binnen.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
* ToolkiT is wel jaloers op je collectie grondplaten..Twan V schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:33:
Zo, na een hele tijd hier meelezen en na 23 jaar (!) geen Lego meer aangeraakt hebben, toch ook maar eens uit de dark ages gekomen.
Vorig weekend bij mijn ouders mijn auto volgegooid met alle Lego die ik kon vinden. Deze week besteed aan wassen, uitsorteren, inboeken en restaureren met waterstofperoxide (thnx voor de tip [TAG]Speedy!)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
In mijn hoofd was mijn verzameling een stuk groter dan in werkelijkheid. Nu ik alle lego per type blokje verzameld en opgestapeld heb, zijn de overvolle sorteerbakken ineens ook een stuk minder vol.
De komende tijd ga ik alle boekjes bij elkaar sprokkelen en alle sets opnieuw opbouwen. Dan gaan we kijken wat straks voor onze dochter nog leuk is om mee te spelen (nu 10 maanden, je kunt niet vroeg genoeg beginnen).
Die flesjes H2O2 van de kruidvat en de etos schieten niet op, als het goed is komen morgen een paar literflessen binnen.
Die sleep-jeep heb ik volgens mij ook in mijn collectie..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
![]() | ![]() |
...maar ik denk dat ik toch alles een keer uit elkaar trek om schoon te maken.
Ik heb de meeste losse lego inmiddels uitgewassen en uitgesorteerd. Alleen zwart en grijs nog niet. En om een of andere briljante reden zitten die kleuren bij elkaar in een grote bak
Dat gevoel dat het meer leek dan het is ken ik, tijdje terug ook mijn eigen Lego teruggekregen (lag nog bij m'n ouders op zolder) en dat was wel een teleurstellende hoeveelheid vergeleken met wat er de afgelopen jaren het huis is binnengekomen terwijl het naar mijn idee "vroeger" heel veel wasTwan V schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:33:
...
En wat betreft de waterstofperoxide, je kan het meerdere ladingen Lego gebruiken ipv steeds verse te gebruiken.
Que?[TAG]Speedy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:29:
[...]
En wat betreft de waterstofperoxide, je kan het meerdere ladingen Lego gebruiken ipv steeds verse te gebruiken.
Bedoel je dat de waterstofperoxide meer dan 1x bruikbaar is? Dat hoorde ik inderdaad in het filmpje wat je postte
Gisteren ergens nog een grote blacklight-tl opgepikt en ik heb ondertussen de plastic dekenbak die onder ons bed lag ingepikt. Ondertussen zijn ook 6 literflessen H2O2 binnen. Ben benieuwd of het nu harder gaat opschieten
[ Voor 11% gewijzigd door Twan V op 04-05-2016 10:29 ]
Paar weken terug getest en je kunt inderdaad prima meerdere keren je Lego terug wit krijgen.Twan V schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:28:
[...]
Que?
Bedoel je dat de waterstofperoxide meer dan 1x bruikbaar is? Dat hoorde ik inderdaad in het filmpje wat je postte
* Arjen heeft nog een paar verkleurde monorail onderdelen liggen
Ah ja natuurlijk, het heeft een blekende werking, wat voor wit goed uitpaktWom schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:36:
De andere kleuren die ik geprobeerd heb werden vooral lichter. Was dus in mijn ogen niet echt bruikbaar.
De Ecto-1 had ik direct gevonden. De LEGO Maze was helaas uitverkocht en de verkoper wist mij te vertellen dat het wel een paar weken kon duren voordat deze weer geleverd kon worden. Ook de Ghosterbusters Firehouse Headquartes was uitverkocht. Ik ben nog naar het LEGO Discovery Center gelopen maar daar werd de Maze sowieso niet verkocht en ook bij GALERIA Kaufhof ving ik bot.
De vrachthelicopter van LEGO Technic (42052) was bij GALERIA Kaufhof wel in de aanbieding voor € 95,- euro...mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn en binnenkort die kant op gaan.
Desondanks wel wat andere leuke dingetjes gekocht:

Ook enkele Disney minifigures gekocht:

De geest van Aladdin zat er helaas dubbel bij (iemand ruilen tegen Donald Duck?
De Ecto-1 (en de rest) ga ik binnenkort lekker in elkaar zetten. Ik zat net over de € 100,- euro voor dit alles dus vanochtend heb ik de LEGO Maze met € 5,- euro korting besteld via S@H.
Voor de LEGO Maze worden momenteel geen verzendkosten gerekend. Geen flauw idee of dat altijd zo is of tijdelijk.
Zo'n ijsblokjesding heb ik hier nog ongebruikt in de kast liggen geloof ik, in Canada de VS gekocht
[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 04-05-2016 14:27 ]
Heb een aantal minifig en blok mallen liggen, gebruik ik altijd om chocola met caramel en zeezout te maken. yum yum...Reinier schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:27:
Nice.
Zo'n ijsblokjesding heb ik hier nog ongebruikt in de kast liggen geloof ik, in Canada de VS gekocht
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Lego berekent geen verzendkosten voor bestellingen vanaf €55,-. Dit is inmiddels al een tijdje zo.DedSec85 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:06:
[knip]
Voor de LEGO Maze worden momenteel geen verzendkosten gerekend. Geen flauw idee of dat altijd zo is of tijdelijk.
200 fish found!
Er was iemand uit Amsterdam die aangegeven had eventueel wel mee te willen maar ik kan zo snel niet terugvinden wie dat was.
Light grey had ik ook wel succes mee dus die monorail zou moeten lukken (probeer het eerst met een bocht voor je 20 rechte er in gooitalmightyarjen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:05:
Ik neem aan dat het ook werkt met grijze onderdelen, of niet?
En ik bedoelde inderdaad dat je je waterstofperoxide meerdere keren kan gebruiken. Geen idee hoe vaak, na 4x een lading begon mijn ijzeren rooster (om steentjes beneden te houden) te oxideren en werd het vooral heel troebel, toen maar weggegooid.
Oh, dat is interessant! Ikzelf woon ook in Almere, en een bezoekje aan Centro Oberhausen staat bij mij ook nog steeds op de planning. Heb alleen op het moment geen geld over voor leuke Lego aankopen.ImagineMeAndYou schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:36:
Met al die leuke lego bouwsets gaat het bij mij echt kriebelen. Ik heb al jaren niks meer gebouwd, en heb sinds ik niet beet bij mijn ouders woon ook geen lego meer in huis. Ik wil in juni sowieso die Porsche gaan halen in Oberhausen. Dat wordt zoals het er nu naar uitziet helaas niet meteen 1 juni, ik moet vrije dagen op mijn werk een beetje opsparen met oog op een eventuele verbouwing van het huisje da ik op het oog heb,maar de eerste zaterdan in juni. Ik wil dan om een uur of 10 gaan rijden vanuit Almere, en zal in ieder geval langs Amsterdam(A9) en Utrecht(A2) rijden, en voor zover ik nu kan zien op Google Maps kom ik ook langs Ede en ongeveer Arnhem. Ik heb eventueel nog 2 plekken in de auto over.
Er was iemand uit Amsterdam die aangegeven had eventueel wel mee te willen maar ik kan zo snel niet terugvinden wie dat was.
Mocht je in september gaan, laat me dan weten wanneer ( mits je eventueel samen zou willen gaan) want ik zou denk ik vast nog wel een keer willen als ik vrij ben dan...Haay schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:22:
[...]
Oh, dat is interessant! Ikzelf woon ook in Almere, en een bezoekje aan Centro Oberhausen staat bij mij ook nog steeds op de planning. Heb alleen op het moment geen geld over voor leuke Lego aankopen.Mogelijk dat ik in september die kant op ga. Dan is als het goed is de nieuwe Advanced Modular vehicle (10252 Volkswagen Beetle) ook beschikbaar, en die wil ik zeker aan het rijtje VW Camper, Mini Cooper en Ferrari F40 toevoegen.
Jangbricks heeft het wel eens gebruikt om classic space baseplates terug mooi grijs te krijgen dacht ik.almightyarjen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:05:
Ik neem aan dat het ook werkt met grijze onderdelen, of niet?
*edit* over Jang gesproken, hij heeft net een tweede filmpje gepost met meer commentaar op de Hoth set:
[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 05-05-2016 15:20 ]
Was 30 april nog in LEGO shop Essen daar stonden nog een aantal maze dozen.DedSec85 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:06:
Gisteren naar de LEGO Store in Oberhausen geweest. Ik was van plan om de Ghosterbusters Ecto-1 te kopen, de Maze en misschien het Ghosterbusters Firehouse Headquarters.
De Ecto-1 had ik direct gevonden. De LEGO Maze was helaas uitverkocht en de verkoper wist mij te vertellen dat het wel een paar weken kon duren voordat deze weer geleverd kon worden. Ook de Ghosterbusters Firehouse Headquartes was uitverkocht. Ik ben nog naar het LEGO Discovery Center gelopen maar daar werd de Maze sowieso niet verkocht en ook bij GALERIA Kaufhof ving ik bot.
*knip*
Is nog geen 10 km van Oberhausen.(betaald parkeren)
De pab muur is volgens mij iets groter dan in Oberhausen en winkeloppervlakte is iets ruimer.
Btw deze al gezien?
YouTube: LEGO Sorting [Taylor Swift's BLANK SPACE] Parody

Het enige wat nu nog moet gebeuren is het aansluiten en programmeren van de liften, roltrappen en schuifdeuren. Video voor wat meer inzichten:
VET!!almightyarjen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:49:
Het station is officieel klaar, op wat kleine puntjes na. Ik heb het monorail en bus station helemaal af
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige wat nu nog moet gebeuren is het aansluiten en programmeren van de liften, roltrappen en schuifdeuren. Video voor wat meer inzichten:
[video]
Vind de fietsenrekken leuk bedacht.
Want a cookie?!
Ha, dat monorailplatform is wel übergevaarlijk zo
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Aantal sets heb ik al compleet, maar eigenlijk zoek ik nog een goede manier om ze te "showen" in een mooie vitrine of een mooie lijst.
Zijn hier nog meer mensen die de minifigures sparen en hoe hebben jullie die uitgestald?
Ik heb al wel wat vitrines gevonden die geschikt zijn bij showvitrines.nl maar 100 euro vind ik dan wel weer wat duur...
"actief darwinisme"almightyarjen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:49:
Ga je de hele constructie opnemen in een grotere city display? Of blijft het bij deze stationsomgeving? Wat op zich ook al indrukwekkend is uiteraard
Ikea Riba, kost je maar een paar euro en levert een leuk resultaat op;Freez schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:39:
Zijn hier nog meer mensen die de minifigures sparen en hoe hebben jullie die uitgestald?
http://brickset.com/artic...iew-minifig-display-frame
Bedankt, hier zitten wat goede voorbeelden tussen.[TAG]Speedy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:13:
[...]
Ikea Riba, kost je maar een paar euro en levert een leuk resultaat op;
http://brickset.com/artic...iew-minifig-display-frame
Via die link hier een template gevonden hoe ze makkelijk te monteren:
http://neogaf.com/forum/s...p?p=41257707#post41257707
Zijn er nog leuke exclusieve dingen te halen?
Ik ken de pick a brick statue of liberty.
Verder nog tips /iets waar ik mijn ogen voor open moet houden?
[ Voor 3% gewijzigd door GamezMaster op 06-05-2016 18:49 ]
Hot Rod by Pino -, on FlickrEn
Winter Retreat by Pino -, on Flickr
De brandtrap zit erin!almightyarjen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:49:
Het station is officieel klaar, op wat kleine puntjes na. Ik heb het monorail en bus station helemaal af
Winter retreat is gaaf, die hotrod is niet echt mijn smaak er zitten imo wat rare hoeken in, het stuk net voor de dashboard staat overdreven schuin ook loopt de achterkant te veel af waardoor de bestuurder niet eens op de weg kan kijken?Pin0 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:41:
Weer even twee mocs online gezet:
[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 06-05-2016 20:11 ]
De main video van dit station zal met een zooi Lego City sets zijn. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet helemaal: dat station neemt mijn halve zolder inKapoen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:18:
Ga je de hele constructie opnemen in een grotere city display? Of blijft het bij deze stationsomgeving? Wat op zich ook al indrukwekkend is uiteraard
Ja, en ook de door jullie gesuggereerde trapleuningen
Thanks! Hot Rod is idd een beetje een expiriment. Maar als je echte Hot en Rat rods bekijkt dan zijn die ook niet allemaal even praktisch...schumi1986 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:08:
[...]
Winter retreat is gaaf, die hotrod is niet echt mijn smaak er zitten imo wat rare hoeken in, het stuk net voor de dashboard staat overdreven schuin ook loopt de achterkant te veel af waardoor de bestuurder niet eens op de weg kan kijken?
Geweldig hoe je de reacties van hier op Youtube terugzietalmightyarjen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:21:
[...]
Ja, en ook de door jullie gesuggereerde trapleuningen
Verwijderd
kan er echt niets anders van maken dan groot applaus......almightyarjen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:49:
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Echt fan-tas-tisch!!
Ik was zelf gister jarig (30 alweer) en had een half jaar geleden tegen m'n vader verteld dat ik echt spijt had dat ik al m'n LEGO verkocht had toen ik 12/13 was. Met name m'n Technics race auto. Komt hij gister met een pakketje aanzetten met daarin de 8880 waar ik me vroeger zoveel mee vermaakt heb! Echt geweldig dat hij die via MP nog voor me heeft gekocht
Nu eerst de blokjes maar eens schoonmaken en dan lekker volgende week in elkaar zetten
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Gewoon stoppen of crashen?Guardian1980 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:43:
@ AlmightyArjen; hij is echt prachtig geworden. Ben wel benieuwd hoe het er straks uit ziet als er ook treinen en een monorai stoppen.
Dat station is wel erg mooi geworden almightyarjen. Vraag me af wat het geheel weegt.
200 fish found!
Eerst en vooral een gelukkige verjaardag gewenst!RobbieB schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:54:
Nu eerst de blokjes maar eens schoonmaken en dan lekker volgende week in elkaar zetten
En zo'n papa mag je inkaderen denk ik
Ik heb gisteren het "hoofdgebouw" met een vriend naar de grond verplaatst en we schatten het op zo'n 25 a 30 kg.Zeehond schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:02:
Dat station is wel erg mooi geworden almightyarjen. Vraag me af wat het geheel weegt.
Ik heb de Maze inmiddels in huis. Ik heb deze via S@H besteld. Kon ik meteen 100 VIP punten verzilveren. Komende week even kijken of ik hem in elkaar kan zetten.leosand schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:46:
[...]
Was 30 april nog in LEGO shop Essen daar stonden nog een aantal maze dozen.
Is nog geen 10 km van Oberhausen.(betaald parkeren)
De pab muur is volgens mij iets groter dan in Oberhausen en winkeloppervlakte is iets ruimer.
Btw deze al gezien?
YouTube: LEGO Sorting [Taylor Swift's BLANK SPACE] Parody
Edit: gisteravond dat Taylor Swift parodie filmpje bekeken. Leuk en origineel gedaan maar wat een eng mens!
[ Voor 8% gewijzigd door DedSec85 op 10-05-2016 09:38 ]
Maar het is gelukt zonder schade dus??almightyarjen schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:49:
Dank voor weer alle positieve reacties!
[...]
Ik heb gisteren het "hoofdgebouw" met een vriend naar de grond verplaatst en we schatten het op zo'n 25 a 30 kg.
Ja. De brug was wel wat gammel doordat de steunpunten aan de uiteinden er niet meer aanzaten tijdens de verplaatsing. Ben nu bezig om alle modules van het gehele station op de grond op elkaar aan te sluiten. Daarna tientallen minifigs plaatsen: het lijkt nu meer op het station van Prypjat
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik gebruik momenteel de LEGO Creator app op mijn iPhone welke best prettig werkt. Het nadeel is dat je 'maar' 75 foto's kunt nemen. Ook de LEGO Movie app werkt prima maar weet niet of daar een limiet aan het aantal foto's zit.
Ik heb het een keer met mijn dochter gedaan met een of andere generic ipad stopmotion app:DedSec85 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
Zijn er hier ook Tweakers die stop-motion filmpjes van hun LEGO creaties maken? Zo ja, met welke app doe je dit dan?
Ik gebruik momenteel de LEGO Creator app op mijn iPhone welke best prettig werkt. Het nadeel is dat je 'maar' 75 foto's kunt nemen. Ook de LEGO Movie app werkt prima maar weet niet of daar een limiet aan het aantal foto's zit.
Het vraagt veel tijd en ik ben blijkbaar vaker met andere dingen bezig
Ik gebruik geen ipad/iphone, maar een dslr camera op een statief. Deze camera verbind ik met mijn pc via een usb kabel en de software die ik gebruik heet digicamcontrol, maar deze werkt alleen met Nikon (en enkele Canon) camera's.
Gaaf zeg, vooral die Winter retreat
Lijkt wel wat op dat huis op de rotsen van die bekende Amerikaanse architect
hoe heet ie ook weer -
[ Voor 24% gewijzigd door Guardian1980 op 10-05-2016 22:42 ]
Ik heb er ook een video mee gemaakt als experiment. Ik gebruikte geen app, gewoon een handycam en vervolgens heb ik alle foto's geïmporteerd in het videobewerkingsprogramma wat ik altijd gebruik (PowerDirector). Vond het grappig, maar ook echt een pokkewerk. Ik zal het zo hier en daar wel als een scene blijven gebruiken, maar niet complete video's op die manier maken.DedSec85 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
Zijn er hier ook Tweakers die stop-motion filmpjes van hun LEGO creaties maken? Zo ja, met welke app doe je dit dan?
Ik ben er een klein beetje uit, maar wellicht heb je er nog wat aan.DedSec85 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
Met wat hulp van m'n vader heb ik in de jaren 80 een paar stopmotionfilmpjes met Lego gemaakt. Stop een filmpje in de Super-8 camera, stel 'm in op handmatig om steeds 1 beeldje te schieten, en zet de camera op een statief. Omdat er geen geluid bijzit hadden we in Laurel-en-Hardystijl ook wat tekstborden gefilmd met titels en dialogen.
Na het opnemen het filmpje opsturen naar het lab om te laten ontwikkelen. Een paar weken later previewen op de projector, en waar nodig nog in de film knippen en plakken (letterlijk toen nog).
Mijn dochters zijn wel tevreden over "Stop Motion - Animation Maker Pro".DedSec85 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
De interface is vrij eenvoudig en je ziet steeds de vorige foto gecombineerd met het beeld van de camera.
Nadeel is dat het maken van de video's op de Ipad vast loopt als er veel (honderden) foto's zijn.
Maar met iTunes kun je alle foto's eenvoudig exporteren (de foto's zijn alleen zichtbaar vanuit de applicatie). En na het overzetten kun je dan op de PC de foto's overzetten naar stop-motion.
@ Guardian1980Guardian1980 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:37:
Volgens mij bedoel je Fallingwater, van Frank Lloyd Wright.
Yep - die Inderdaad !!!
Ik koop ieder jaar het Technic flagship. En nu is de Porsche €300,- .. En tja, dat is Mindstorms money. Of ik nu het een of het ander koop maakt dan niet meer uit.
Maar is het het geld waard? Iemand persoonlijke ervaring met Mindstorms?
| Security Management |
Ik heb afgelopen lego beurs in utrecht de mindstorms set gekocht (ook na lang wikken en wegen)bord4kop schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:04:
Ik zit er over te denken om Mindstorms aan te schaffen. Wilde het al langer, maar vond het veel te duur altijd. Nu zit ik met de volgende vraag:
Ik koop ieder jaar het Technic flagship. En nu is de Porsche €300,- .. En tja, dat is Mindstorms money. Of ik nu het een of het ander koop maakt dan niet meer uit.
Alle standaard robotjes die je ermee kan maken gemaakt en ondertussen een autonome auto gefabriceerd.
Ik heb inmiddels de expansion set ook aangeschaft en alle onderdelen van de educational set (zonder de mcu zelf aangezien ik die al van de personal set heb)
De programming interface is even wennen met de drag and drop dingen maar dat gaat wel snel. En als je er niet aan kan wennen zijn er nog andere talen die erop kunnen draaien.
Op dit moment gebruik ik de mindstorms onderdelen om het B-model (die SUV) van de 24h le-mans set geheel autonoom te laten rijden. Hierbij eerst het plezier om alle onderdelen er zo netjes mogelijk in te krijgen en vervolgens het ook werkend te krijgen.
Je kan ook de powerfunctions motoren ermee aansturen met een verloopkabeltje.
Ik heb er tot nu toe veel plezier mee gehad en vind het die €300+ wel waard. Het enige waar ik me aan stoor zijn de belachelijke dikke/brede kabels met telefoonjack aansluiting, dat had van mij wel anders gemogen.
Hoewel ik m'n Mindstorms set nauwelijks heb gebruikt (ooit gekocht voor 250 euro via amazon.co.uk, die hebben/hadden hem vaak voor een leuk prijsje staan), vind ik het een erg toffe set met bergen potentieel. Hoewel ik een redelijke software leek ben, kreeg ik ook nog wel wat custom programmaatjes eruit voor de robot. En de community mocht voor de set 11 (of 13) modellen verzinnen (met alleen onderdelen uit de set) waarvoor er ook instructies in de software zitten. Dus genoeg te doen met de set. Z'n geld meer dan waard, het is dat mijn tijd aan andere dingen opgaan, anders had ik er al meer mee gedaan.bord4kop schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:04:
Ik zit er over te denken om Mindstorms aan te schaffen. Wilde het al langer, maar vond het veel te duur altijd. Nu zit ik met de volgende vraag:
Misschien beter om nog wat reviews af te wachten (1 juni) voordat ik dit zeg, maar denk het eigenlijk niet. Of je moet blij worden van een leuk staaltje Lego gearbox (gebasseerd op een techniek die MOCers al een paar jaar gebruiken), want verder zit er weinig nieuwe bouwtechniek in de Porsche.almightyarjen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:44:
Qua bouwtechniek denk ik dat een flagship als de Porsche veel meer te bieden heeft.
Als ik moest kiezen tussen een EV3 set en de Porsche, koos ik voor de EV3 iig.
Donald Duck's Car - The 313

Ik heb in ieder geval gesupport!
Link: https://ideas.lego.com/projects/140859
Ik weet het nog niet twijfel twijfel..
| Security Management |
Heb je voldoende tijd om met EV3 te spelen? Je moet daar toch wel wat tijd aan spenderen om er plezier aan te beleven.bord4kop schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:54:
Dank voor de reactie betreffende 42056 vs Mindstorms..
Ik weet het nog niet twijfel twijfel..
Wat doe je met je Technic flagships? bouwen, modden of vooral als display model gebruiken?
Dat dus. Ik heb mijn Mindstorms NXT set destijds weer doorverkocht, omdat ik geen tijd had om er serieus mee bezig te zijn. En als display set zijn er leukere dingen te krijgen. Als je er wel tijd voor hebt, dan kan het heel leuk speelgoed zijn (de AT-ST die je kon maken met bijbehorende geluiden uit dit boek: http://www.amazon.com/Cre...TF8&qid=1463064293&sr=1-1 was wel erg cool...).chrisO schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:04:
Heb je voldoende tijd om met EV3 te spelen? Je moet daar toch wel wat tijd aan spenderen om er plezier aan te beleven.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.