Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.029 views

Onderwerpen

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
[TAG]Speedy schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:39:
Die licentiekosten verschillen denk ik niet veel van bv Ferrari, Porsche is VAG en dat hebben ze al meerdere keren gedaan (en bburago heeft ook Porsche schaalmodellen voor 3 euro bij de Action :P).

Gok dat hier buiten veel meer onderdelen ook veel meer ontwikkelwerk van het designteam in is gaan zitten. Buiten dat zal de oplage wel niet zo hoog liggen als een 50 euro setje wat vaak ook gelijk in de prijs door werkt (massa is lagere prijs).

Hij ziet er supergaaf uit in ieder geval! Ga deze idd ook op dag 1 maar bestellen :D
Ik vergelijk de Porsche dan ook met het Technic flagship model van vorig jaar ( 42043 Mercedes Arocs ).
De Arocs heeft ook 2700+ elementen, veel nieuwe onderdelen en een Mercedes licentie. En toch is deze set 100+ Euro goedkoper.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:06
Ik wil niet gaan zeggen dat de Porsche niet een bak aan pins/asjes zal hebben, maar de Arocs is koning met een stuk of 1000 van die onderdelen. Zelfs de Le Mans had er iets van 300 aan grut dat 0,0001 cent per onderdeel kost bij Lego. De Porsche heeft 70+ panels, nieuwe rims en een berg liftarms, dat kost ook wat.

Nu de parts bekend zijn, vind ik 300 euro eigenlijk 30 euro te hoog, want 10 cent per onderdeel was en is nog steeds regelmatig de standaard bij Technic, maar dat is 30 euro die je vanaf 1 augustus in no time ziet op Amazon.de oid. De 250 euro zie ik ook heel makkelijk gebeuren. Als je het dan nog teveel vindt? Tja, sla je hem over. Always talk with money, it's the only thing companies listen to, zeg ik altijd.

@hierboven Mercedes Arocs en deze Porsche kan je niet vergelijken op licentie kosten, want het is vrij duidelijk dat Mercedes en Volvo dat zien als reclame voor werkvoertuigen van hun bedrijven en dus nauwelijks licentie kosten vragen, daarintegen Porsche weer de zoveelste speler heeft die schaalmodelletjes wil maken van hun wagens (na RC wereldje e.d.)
Kans is groot dat het beperkte oplage is, ding snel is uitverkocht en daarna enkel in prijs omhoog gaat.
Hoewel dat serial number in de glovebox idd een beetje doet denken aan de 41999, krijg ik niet echt het idee dat de oplage beperkt zal zijn als het ding ook in gewone winkels wordt verkocht vanaf 1 augustus.

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 25-04-2016 15:59 ]

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50

Knutselsmurf

LED's make things better

In het bericht stond ook, dat de Porsche vanaf 1 juni ook beschikbaar is in de Duitse winkels. Als er een duidelijk prijsverschil is tussen S@H met Nederlandse prijzen en Duitse prijzen, kan er op 1 juni dus ook in colonne naar Duitsland gereden worden

- This line is intentionally left blank -

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
AppieNL schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:54:
Ik wil niet gaan zeggen dat de Porsche niet een bak aan pins/asjes zal hebben, maar de Arocs is koning met een stuk of 1000 van die onderdelen. Zelfs de Le Mans had er iets van 300 aan grut dat 0,0001 cent per onderdeel kost bij Lego. De Porsche heeft 70+ panels, nieuwe rims en een berg liftarms, dat kost ook wat.

Nu de parts bekend zijn, vind ik 300 euro eigenlijk 30 euro te hoog, want 10 cent per onderdeel was en is nog steeds regelmatig de standaard bij Technic, maar dat is 30 euro die je vanaf 1 augustus in no time ziet op Amazon.de oid. De 250 euro zie ik ook heel makkelijk gebeuren. Als je het dan nog teveel vindt? Tja, sla je hem over. Always talk with money, it's the only thing companies listen to, zeg ik altijd.

@hierboven Mercedes Arocs en deze Porsche kan je niet vergelijken op licentie kosten, want het is vrij duidelijk dat Mercedes en Volvo dat zien als reclame voor werkvoertuigen van hun bedrijven en dus nauwelijks licentie kosten vragen, daarintegen Porsche weer de zoveelste speler heeft die schaalmodelletjes wil maken van hun wagens (na RC wereldje e.d.)

[...]
Hier geef je dus aan dat de licentiekosten wel degelijk bijdragen aan de extra hoge prijs van dit model.

Bij de Porsche zal ook rond 1/3 van alle element pins zijn, die 70+ panels blijven niet vanzelf vast zitten.

De Arocs heeft ook zat nieuwe element ( outriggers, pneumatic cylinders ) en ook nog een moter + batterijbox.
Het grote verschil is dat de Arocs bestaat uit elementen in bestaande LEGO kleuren . De kleur van de Porsche zal waarschijnlijk exclusief zijn voor dat model.
Hoewel dat serial number in de glovebox idd een beetje doet denken aan de 41999, krijg ik niet echt het idee dat de oplage beperkt zal zijn als het ding ook in gewone winkels wordt verkocht vanaf 1 augustus.

En de prijs van 300 Euro is bij onze buren, bij ons zal dat waarschijnlijk 329 Euro zijn ( dus 59 Euro teveel volgens jouw. )

[ Voor 3% gewijzigd door chrisO op 25-04-2016 16:07 ]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Knutselsmurf schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:03:
In het bericht stond ook, dat de Porsche vanaf 1 juni ook beschikbaar is in de Duitse winkels. Als er een duidelijk prijsverschil is tussen S@H met Nederlandse prijzen en Duitse prijzen, kan er op 1 juni dus ook in colonne naar Duitsland gereden worden
Tweakers Express Carpoolcolonne *O*

Nu ik de foto's zie en wat er allemaal aan techniek in dat ding zit krijg ik toch wel heel veel jeuk. Ik heb nog nooit een Technic supercar gehad, vooral de nodige hijskranen. Maar ik wordt bijzonder nieuwsgierig naar versnellingen, remmen en dergelijke :9~

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• AppieNL
chrisO schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:05:
[...]

Hier geef je dus aan dat de licentiekosten wel degelijk bijdragen aan de extra hoge prijs van dit model.
Dat zei ik op de vorige pagina al. "Dat ook" sloeg direct op de 2 punten die je NB zelf neerzette in de post voor de mijne.
Bij de Porsche zal ook rond 1/3 van alle element pins zijn, die 70+ panels blijven niet vanzelf vast zitten.
Zoals ik al zei, ik zeg ook niet dat de Porsche niet een lading zal hebben van dat soort onderdelen zal hebben, maar de Arocs aanhalen terwijl die maar 1600 serieuze onderdelen heeft en je nog niet het gedeelte kent wat de Porsche aan serieuze onderdelen heeft, vind ik gewoon voorbarig.
De kleur van de Porsche zal waarschijnlijk exclusief zijn voor dat model.
Ik twijfel eigenlijk nog of dit zoveel anders is dan het bestaande oranje. De tekst op brickset praat over "bright orange" (standaard Lego oranje) en "lava orange" en als ik naar het plaatje kijk, zie ik niet echt het verschil tov van "bright orange".
En de prijs van 300 Euro is bij onze buren, bij ons zal dat waarschijnlijk 329 Euro zijn ( dus 59 Euro teveel volgens jouw. )
Dit zei ik ook al op de vorige pagina van dit topic...

Ik zou het wel waarderen als je de posts ook leest, bespaart dingen herhalen.

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:00
De designer video van de porsche. Ik vind 'm vet!

[ Voor 22% gewijzigd door Medjai op 25-04-2016 16:40 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

Wom

De kleur kan mij niet zo bekoren zo op het eerste gezicht.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
AppieNL schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:11:
[...]

Edit: vers van Brickset. Complete specs van de set.
[afbeelding]
2704 parts. Ik dacht 3k, maar is nog steeds 2x een Ferrari :P
This 1:8 scale model has been ...
...
The LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS is a 1:10 scale...
Wat is het nu?
Ik vermoed 1:8 aan de doos te zien, rechtsboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Jump op 25-04-2016 17:07 ]

internix.be

• Wom

Wom

Als je de lengte vergelijkt van het model met de echte 911 is het 1:8.
According to http://www.porsche.com/uk...-gt3-rs/featuresandspecs/ it's 4.545m long. The model is 0.57m long, so it's 1:8.

[ Voor 51% gewijzigd door Wom op 25-04-2016 17:10 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 08:23
42043 komt er kwa aantal onderdelen wel op, maar komt niet in deze verpakking:

Afbeeldingslocatie: http://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2016/04/LEGO-Technic-42056-Porsche-911-Packaging-with-exclusive-rims.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2016/04/LEGO-Technic-42056-Porsche-911-Collectors-Book.jpg

:9~

Ze leggen in de video ook uit dat het om het hele gevoel gaat tijdens het bouwen. Dat komt met een premium, maar waar is dat niet zo (luxe horloges, kleding, auto's, videokaarten ...). De een die er wat mee heeft zal dat kunnen waarderen (ondergetekende) en voor mensen die er niks mee hebben en liever een goede prijs per blokje hebben is er de 42055 :P

Enige minpuntjes wat ik zo zie is de rare positie van het stuur, maar dat zal wel komen door de flappy paddle gearbox constructie en de remklauwen hadden ze wel wat meer werk van mogen maken.

[ Voor 71% gewijzigd door Speedy op 25-04-2016 18:22 ]

Flickr | Lego collectie

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:36
Vooral mooi om te horen dat het boek ook het nodige vertelt over de echte Porsche, goed ik raak alleen maar meer overtuigd dat ik deze wil hebben :D Wel jammer want ik wil ook graag de delfmachine. Sinds lange tijd dat er 2 modellen komen die ik dolgraag wil bouwen en niet alleen wil kopen.. dat wordt nog wat deze zomer :+

• AppieNL
Ja, het is mooie doos en lijkt net zo dik als die van de Helicarrier en Ghostbusters HQ (58x47x18cm), wat neerkomt op 2 Technic flagship doze boven op elkaar (nou ja, tot de 42030, de 9398 en 42009 waren 9cm hoog, 42030 en 42043 werd 12cm dik).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En dan de focus op rode shocks, gele remklauwen en een compleet vaag uitziend paddle systeem? De wielen zijn zover ik zie gewoon inverted versies van de 24h versie, die liggen vrij diep en deze liggen op de rand van de velg.

Goed, zou vet zijn als dus schakel systeem ook motorisch kan, maar gezien de rubbers, heb ik m'n twijfels.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 25-04-2016 18:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

Maximus

There is no substitute

la_fusion schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:24:
Vooral mooi om te horen dat het boek ook het nodige vertelt over de echte Porsche, goed ik raak alleen maar meer overtuigd dat ik deze wil hebben :D Wel jammer want ik wil ook graag de delfmachine. Sinds lange tijd dat er 2 modellen komen die ik dolgraag wil bouwen en niet alleen wil kopen.. dat wordt nog wat deze zomer :+
Eind mei komt altijd weer een leuke stroom geld ;) Niet te uitbundig op vakantie en het is te regelen ;)

PhD i.o.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 08:23
SinergyX schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:34:
[...]

En dan de focus op rode shocks, gele remklauwen en een compleet vaag uitziend paddle systeem? De wielen zijn zover ik zie gewoon inverted versies van de 24h versie, die liggen vrij diep en deze liggen op de rand van de velg.

Goed, zou vet zijn als dus schakel systeem ook motorisch kan, maar gezien de rubbers, heb ik m'n twijfels.
Die wielen zijn uniek (en totaal anders dan de 'Unimog' wielen van de 42039), komen overeen met de echte auto. Die andere zaken, tsja er zijn vast nog andere interessante dingen te melden, maar ik vond ze (als autoliefhebber) wel gaaf en geven net dat beetje extra.

Flickr | Lego collectie

• AppieNL
Om daar nog aan toe te voegen waarom het zo belangrijk is dat dit zoals de echte auto is, omdat sinds de 8448 heeft Technic geen wielen meer gehad waarbij je het stuurpunt in het midden van het wiel kan plaatsen, dat kan met deze wielen na al die jaren weer wel. Naast verbeterde stuurprestaties betekent dat ook dat je minder ruimte nodig hebt voor je wielkasten.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:46

DikkeBMW

Live '25

Na alle bovenstaande toch wel meer overtuigd. Alleen geen fan van de kleur. Ik zou niet zo 123 kunnen zeggen wat nu écht een Porsche kleur is, maar dit is niet mijn favoriet haha. Panelen en luxe box is zeer gaaf.

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik gewoon ga kijken hoe het tzt met het geld zit :P Of het nou 300 aan Lego of aan iets anders is, even kijken of 300 nominaal eraf kan.

Enige wat nog niet geheel duidelijk is, is dus de oplage, correct?

fookin mad fer it

• AppieNL
De plates uit de glove box hebben 8 digits "XXXX0000".
Dus de oplage kan behoorlijk fors zijn :)

De kleur is niet wat Porsche officieel heeft als hoofdkleur voor deze 911, dat is namelijk lava orange. Dit is Lego's standaard "bright orange", wat te fel is tov Porsche's gekozen kleur (die neigt meer naar rood). Verder had Lego nog paars kunnen kiezen (ook 1 van de 4 officiele kleuren voor deze 911) en zit al in de panels van de 42048, maar helaas. Andere 2 kleuren waren wit of zilvergrijs voor de Porsche.

Ik twijfel nu ook of ik een tweede koop, want een eigen supercar MOCen in paars of elke andere kleur dan bright orange (en geel, ik haat gele auto's), zie ik wel zitten, maar bright orange weet ik zo net nog niet. Eerste doos laat ik sowieso opgebouwd staan. Als ik geen tweede set koop, haal ik sowieso een setje rims.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 25-04-2016 19:20 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AppieNL schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:53:
Om daar nog aan toe te voegen waarom het zo belangrijk is dat dit zoals de echte auto is, omdat sinds de 8448 heeft Technic geen wielen meer gehad waarbij je het stuurpunt in het midden van het wiel kan plaatsen, dat kan met deze wielen na al die jaren weer wel. Naast verbeterde stuurprestaties betekent dat ook dat je minder ruimte nodig hebt voor je wielkasten.
Maar om die techniek in een 300 euro auto te proppen? In de basis kon dit al bij de huidige modellen als je de buitenas gewoon af zou zaken (en direct op de 3punt aansluiting komt) en de draai-unit erachter half-hoog maakt ipv dubbelhoogte. Zo was afaik al 1 van de originale space-wagens gemaakt, daar zat het stuurmechaniek al 'in' het wiel.

Hopelijk gaan ze dit dan ook toepassen op de nieuwe modellen, ook al is de techniek geweldig, de kleur vind ik nog steeds niets.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• la_fusion
Maximus schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:38:
[...]

Eind mei komt altijd weer een leuke stroom geld ;) Niet te uitbundig op vakantie en het is te regelen ;)
Oh geld is het probleem niet perse hoor ;) Vakantiegeld komt daarnaast iedere maand al een gedeelte :+

• AppieNL
SinergyX schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:28:
[...]

Maar om die techniek in een 300 euro auto te proppen? In de basis kon dit al bij de huidige modellen als je de buitenas gewoon af zou zaken (en direct op de 3punt aansluiting komt) en de draai-unit erachter half-hoog maakt ipv dubbelhoogte. Zo was afaik al 1 van de originale space-wagens gemaakt, daar zat het stuurmechaniek al 'in' het wiel.

Hopelijk gaan ze dit dan ook toepassen op de nieuwe modellen, ook al is de techniek geweldig, de kleur vind ik nog steeds niets.
In de basis kan dit dus niet bij de huidige modellen. De velg van de Le Mans auto is 4 studs breed (+2 mm), in het beste geval kan je op 1/1,5 stud in de velg klooien om daar het draaipunt van het sturen te realiseren en zeker klooien op die 1,5 stud betekent al snel een stuurinrichting die te zwak is om enigszins iets te kunnen opvangen en dan zit je dus nog steeds niet in het midden van de velg met het draaipunt. Deze nieuwe velg geeft de mogelijkheid om tot 2, misschien zelfs 3 studs tot in de velg te komen, met een solide 3 punts verbinding, ofwel, stevig en het draaipunt keurig in het midden.

Ik weet wel waarom dit in een Lego Technic supercar moet van 300 euro, omdat de real deal het ook heeft. En mensen die van auto's houden en Lego supercars hier al heel snel over zouden vallen. Waarom het niet in kleinere modelletjes zit? Naast dat zulke velgjes op kleinere schaal wellicht te zwak zijn, zou ik het niet weten, vraag het ze.

• Mappy
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

De prijs is ook op schaal als je naar het volume kijkt: 1:83 = 1:512 -> €300 * 512 = €153600, komt aardig in de buurt van de echte ;)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Licentiekosten van Porsche zijn echt "brutal". Ook in de simracingwereld, zelfs een simgigant als iRacing kan de licentie niet krijgen (EA exclusief tot nu toe), die hebben om toch maar een 911 in het spel te krijgen de RUF licentie maar gekocht.

Instabuy dit ding, 1 juni zit ik klaar om te bestellen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 23:48
Egocentrix1 schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:08:
[...]

Tweakers Express Carpoolcolonne *O*

Nu ik de foto's zie en wat er allemaal aan techniek in dat ding zit krijg ik toch wel heel veel jeuk. Ik heb nog nooit een Technic supercar gehad, vooral de nodige hijskranen. Maar ik wordt bijzonder nieuwsgierig naar versnellingen, remmen en dergelijke :9~
Zo te lezen is er veel interesse.

Als je inderdaad van plan bent om de set in Duitsland te kopen :
Is het misschien een idee om samen wat te ondernemen ?! 8)
Bijv te carpoolen ? *O* :)F :)B

Als er daarvoor een paar mensen belangstelling hebben en 'of het hier posten, of me een persoonlijk bericht sturen, kijken we wel.
Is het handig daarvoor wel apart een topic te openen ?
(@ moderator : dat kan toch ?)

[ Voor 3% gewijzigd door SpaceKees_ op 26-04-2016 08:19 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik vind hem te duur, veel te duur! Drie-honderd-euro!! 8)7 Voor wat plastic speelgoed!

Maar ja, ik heb geen keuze.. :/ Sinds kleine jongen gek van Porsche en technisch Lego, dus tja.. dan moet je wel :+

Ik wil overigens best een paar dozen meenemen uit Oberhausen voor mensen die verder weg wonen..

[ Voor 7% gewijzigd door bord4kop op 26-04-2016 08:41 ]

| Security Management |

• Wom

Wom

bord4kop schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:40:
Ik vind hem te duur, veel te duur! Drie-honderd-euro!! 8)7 Voor wat plastic speelgoed!

Maar ja, ik heb geen keuze.. :/ Sinds kleine jongen gek van Porsche en technisch Lego, dus tja.. dan moet je wel :+

Ik wil overigens best een paar dozen meenemen uit Oberhausen voor mensen die verder weg wonen..
Daar heb ik wel interesse in. Wanneer zou je willen gaan? Mag ook via PM anders :)

• la_fusion
Ik verwacht wel dat als hij zo gewild is dat er een limiet op het aantal aankopen zit; Misschien ook handig om mee te nemen in de overwegingen.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:54

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben niet helemaal van de Technic en alhoewel ik het een mooi ontwerp vind en nieuwsgierig ben naar de diverse technieken, vind ik de Porsche te duur. Als er geen aankoop limiet op zit zit ik er wel aan te denken om er eentje als investering te kopen. Dit is wel een bijzonder model waarvan ik denk dat-ie wel meer waard wordt.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 20:59
The porsche brought me here :D
Bestellen via Lego zelf is de veiligste oplossing lijkt me, niet?

En dat te bedenken dat ik begon deze ochtend met zoeken naar een leuk prijsje voor de F40.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Kapoen
  • Laatst online: 19:32
Dzine schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:59:
The porsche brought me here :D
Bestellen via Lego zelf is de veiligste oplossing lijkt me, niet?

En dat te bedenken dat ik begon deze ochtend met zoeken naar een leuk prijsje voor de F40.
In principe is het veiliger om via S@H te bestellen ja, alleen moet je rekening houden met technische storingen op de dag van de lancering van dit model (1 augustus?). Dat houdt in dat je misschien geen bestelling kan plaatsen in de eerste golf en moet wachten op een tweede/derde/... levering x weken later.

Helaas heeft de Lego website (stockbeheer) nogal eens kuren, eigenlijk dit merk onwaardig vind ik.

Anyhoo, hou er ook rekening mee dat dit waarschijnlijk niet je enige aankoop zal zijn, more will follow! ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:18
Arfman schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:48:
Licentiekosten van Porsche zijn echt "brutal". Ook in de simracingwereld, zelfs een simgigant als iRacing kan de licentie niet krijgen (EA exclusief tot nu toe), die hebben om toch maar een 911 in het spel te krijgen de RUF licentie maar gekocht.
Niet EA exclusief, forza 6 heeft sinds kort ook een porsche dlc. Als je maar betaald dan is er veel mogelijk bij porsche :9

Dat betekend dus dat iRacing niet genoeg betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 26-04-2016 12:45 ]

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja je moet betalen aan EA als het goed is, niet aan Porsche zelf. Het contract schijnt dit jaar af te lopen. Microsoft heeft een sublicentie bij EA aangeschaft voor Porsche.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• ImagineMeAndYou
  • Laatst online: 24-02-2022
Het is voor mij minder dan 2 uur naar Oberhausen, misschien doe ik dat wel...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij is wel vet hoor die Porscha (two and a half men reference)

Komt er een gelimiteerde oplage ? goeie investering ?

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Nja, als je de benzinekosten verrekent scheelt het ook niet meer extreem veel.

fookin mad fer it

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik haal hem wel lekker uit de lego store online, als ik heen en weer naar Duitsland rij, ben ik duurder uit, ok heb ik wel een leuk ritje gehad waarschijnlijk met mijn eigen Porsche, maar die tijd kan ik beter besteden aan werken.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speedy55 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:44:
Ik haal hem wel lekker uit de lego store online, als ik heen en weer naar Duitsland rij, ben ik duurder uit, ok heb ik wel een leuk ritje gehad waarschijnlijk met mijn eigen Porsche, maar die tijd kan ik beter besteden aan werken.
Wedstrijdje doen >:)

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Durf je het aan tegen een Porsche GT3 dan? :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Speedy55 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:46:
Durf je het aan tegen een Porsche GT3 dan? :P
Ik wel (op de motor :+ )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• AppieNL
Viper® schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:16:

Komt er een gelimiteerde oplage ? goeie investering ?
Nee en anybody's guess.

Huidige Technic sets moet je al 4 jaar bewaren als je er meer voor wilt krijgen dan de adviesprijs van Lego en dan praat je nog maar over 50-100 euro winst tov die adviesprijs bij een flagship set. De enige uitzondering op deze regel voor Technic is de 41999, die wel gelimiteerd was en binnen een paar maanden voor 2x de adviesprijs ging (waarvoor die nu, 3 jaar later nog steeds gaat).

De Porsche wordt "de eerste" van een nieuwe Technic serie, dus misschien dat je over 10-20 jaar ineens mensen krijgt die "hun straatje compleet" willen zoals bij de modular huisjes. Dan kan het prijsje wel leuk oplopen misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 26-04-2016 18:46 ]

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:43:
[...]

Nee en anybody's guess.

Huidige Technic sets moet je al 4 jaar bewaren als je er meer voor wilt krijgen dan de adviesprijs van Lego en dan praat je nog maar over 50-100 euro winst tov die adviesprijs bij een flagship set. De enige uitzondering op deze regel voor Technic is de 41999, die wel gelimiteerd was en binnen een paar maanden voor 2x de adviesprijs ging (waarvoor die nu, 3 jaar later nog steeds gaat).

De Porsche wordt "de eerste" van een nieuwe Technic serie, dus misschien dat je over 10-20 jaar ineens mensen krijgt die "hun straatje compleet" willen zoals bij de modular huisjes. Dan kan het prijsje wel leuk oplopen misschien?
Ja ik denk het wel. Al is het alleen al vanwege "the whole package", mooie doos, boek, enz. erbij. Wel ff 5 a 10 jaar wachten met verkopen idd :)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:29

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wil best een keer een leuke lego set kopen, leuk om tijdens de kerst op te bouwen. Maar €300 is wel een hoop geld in feiten. Zit al langer te kijkende de 42043 te halen als deze voor een leuk bedrag aangeboden wordt.

[ Voor 98% gewijzigd door Tortelli op 26-04-2016 20:28 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hij staat ondertussen gelist op de LEGO site voor 329 euro. Aangezien het geen exclusive is en hij hel gelimiteerd zal zijn lijkt me dat ik het beste simpelweg kan wachten tot hij een keer met flinke korting wordt aangeboden op bv een Amazon Duitsland.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoerd op 27-04-2016 07:34 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• ImagineMeAndYou
DikkeBMW schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:41:
Nja, als je de benzinekosten verrekent scheelt het ook niet meer extreem veel.
Dan heb ik toch mazzel met een leasewagen met genoeg 'gratis' prive km :D

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 13:34

SeatRider

Hips don't lie

ImagineMeAndYou schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:55:
[...]

Dan heb ik toch mazzel met een leasewagen met genoeg 'gratis' prive km :D
Was jij diegene die aanbood om er een paar meer mee te nemen voor medetweakers? Zo ja, DM me ff ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ImagineMeAndYou
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:58:
[...]

Was jij diegene die aanbood om er een paar meer mee te nemen voor medetweakers? Zo ja, DM me ff ;)
Ik had het nog niet aangeboden, maar mensen die in de buurt van Almere/Amsterdam wonen of op de route richting Oberhausen mogen van mij best mee...

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

De een rijdt gratis, de ander heeft een Porsche. Man :D

fookin mad fer it

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

bord4kop

maximaal 100KB!

de ander een dikke BMW

| Security Management |

• Medjai
  • Laatst online: 21:00
En op de terugweg heeft iedereen een Porsche!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Of een claas met draaibare cabine!

• AppieNL
Sjoerd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 07:16:
Hij staat ondertussen gelist op de LEGO site voor 329 euro. Aangezien het geen exclusive is en hij hel gelimiteerd zal zijn lijkt me dat ik het beste simpelweg kan wachten tot hij een keer met flinke korting wordt aangeboden op bv een Amazon Duitsland.
Hah, ze doen het nog ook. Net zoals wel meer sets in het verleden...
Ik twijfelde nog of ik 85 euro aan VIP points ging gebruiken, maar Lego maakt de keuze dan wel heel makkelijk, ik ga niet 30 euro aan VIP weggooien aan NL-naaierij, dan pik ik hem wel 2 maanden later op bij amazon.de of zo.

Ik ben geneigd er een mailtje over te sturen, want na de Tumbler (20 euro) Ghostbusters HQ (50 euro), Adam West Batman set (40 euro), Volvo wheel loader (30 euro) meer kosten bij Lego.nl dan bij Lego.de en dan nog een zee aan kleine setjes rond de 60 euro die hier 10 euro meer kosten. Er zit ook niet eens een systeem in. Het is echt gewoon: "ach die Nederlanders kunnen we wel X% meer vragen voor set Y. En die X% zie we per set wel, kijken hoe ver we kunnen gaan voordat die Nederlanders gaan zeiken en het niet kopen. Het BTW verschil van 2% tussen NL en Duitsland gun ik ze ook niet, want ik zie genoeg artikelen met dezelfde adviesprijs in Duitsland als Nederland, met dezelfde BTW. Waarom kunnen bedrijven bij die artikelen wel het verschil in BTW negeren, maar moet Lego er naast die 2% nog eens minimaal 8% bovenop doen?!

Helaas weet ik ook al het antwoord op de mail, "we prijzen naar de markt in een land". Blah die fuckin blah. Blijkbaar zijn wij rijker dan de gemiddelde Duitser? Ondertussen help ik de Duitse economie verder (of bij de wheel loader die van Oostenrijk), ipv mee te doen met Lego's BS NL prijzen.

• Kapoen
AppieNL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:03:
[...]
Helaas weet ik ook al het antwoord op de mail, "we prijzen naar de markt in een land". Blah die fuckin blah. Blijkbaar zijn wij rijker dan de gemiddelde Duitser? Ondertussen help ik de Duitse economie verder (of bij de wheel loader die van Oostenrijk), ipv mee te doen met Lego's BS NL prijzen.
Als Belgische klant zit ik helaas in hetzelfde schuitje, we hebben gewoon dezelfde prijzen als in NL.
Sowieso koop ik bij Lego alleen de echt exclusieve dingen. Voor de gewone sets wacht ik op betere prijzen in andere winkels. Zo heb ik de city square set opgepikt voor 119 euro ipv de 170 die Lego standaard vraagt.

• AppieNL
Ik doe precies hetzelfde, alleen exclusives bij Lego, alleen jammer dat de gewone winkel 2 maanden moet wachten bij deze set. Ik hoop dat dit geen nieuwe gang van zaken wordt, want in combinatie met die NL/BE-prijs naaierij, wordt je dan gewoon dubbel genaaid als je het ding heel graag wil bouwen en eigenlijk niet wil wachten.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ImagineMeAndYou schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:01:
[...]

Ik had het nog niet aangeboden, maar mensen die in de buurt van Almere/Amsterdam wonen of op de route richting Oberhausen mogen van mij best mee...
Daar wil ik best gebruik van maken!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Hoe kan ik mijn VIP punten eigenlijk zien? Heb een account maar weet t verder allemaal niet, ooit een keer iets mee besteld.

fookin mad fer it

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160427porsche.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Wom

Wom

Treffend Mappy!

Merk wel dat onder de gearheads Lego meer begint te leven. Ben de Porsche in chats voorbij zien komen waar het normaal gezien alleen over auto's gaat.

• almightyarjen

almightyarjen

Bezig met de laatste dingetjes aan het station. Het monorail en busstation zijn ook inmiddels in een vergevorderd stadium. Het nadeel van de laatste dingetjes is dat je steeds weer wat ziet om te tweaken, met opnieuw nieuwe Bricklink orders als gevolg :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NgzxBuo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K9BSuHR.jpg

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:36:
Bezig met de laatste dingetjes aan het station. Het monorail en busstation zijn ook inmiddels in een vergevorderd stadium. Het nadeel van de laatste dingetjes is dat je steeds weer wat ziet om te tweaken, met opnieuw nieuwe Bricklink orders als gevolg :D
Prachtige sfeer met al die verlichting! Voor je video: timelapse waarin de zon ondergaat en alle verlichting aangaat? :)
Je bus is aan het spookrijden, of de deuren zitten aan de verkeerde kant ;)

• AppieNL
Nice en leuk tropisch sfeertje zo met die palmbomen.
Volgens mij gebruiken ze die onderdelen van de stam tegenwoordig niet meer? Maar dit ziet er wel het beste uit.

• almightyarjen

almightyarjen

Timelapse waarin in het licht dim oid? Zou idd wel zoiets kunnen doen, goed idee :Y

Tegenwoordig gebruiken ze andere dingen als palmstammen idd, maar die weiger ik te gebruiken :)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Kapoen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:26:
[...]

Als Belgische klant zit ik helaas in hetzelfde schuitje, we hebben gewoon dezelfde prijzen als in NL.
Sowieso koop ik bij Lego alleen de echt exclusieve dingen. Voor de gewone sets wacht ik op betere prijzen in andere winkels. Zo heb ik de city square set opgepikt voor 119 euro ipv de 170 die Lego standaard vraagt.
Die set wil ook nog nog altijd een keer in huis halen voor een mooie prijs. Maar moet daarmee denk ik niet al te lang wachten. En ook de brickbank moer er nog altijd komen.

200 fish found!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

DikkeBMW schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:57:
Hoe kan ik mijn VIP punten eigenlijk zien? Heb een account maar weet t verder allemaal niet, ooit een keer iets mee besteld.
Ga naar http://shop.lego.com/
Log in (rechtsboven)
Daarna staat er een VIP-balk rechtsboven met het aantal punten en hoeveel dat waard is (€5 per 100 punten)

Bij het plaatsen van een bestelling krijg je de vraag of/hoeveel punten je wilt gebruiken om korting te krijgen.
Als je in een LEGO-winkel wat wilt kopen, dan is het handig om je VIP-nummer op te schrijven om ook daar punten te krijgen/uit te geven.

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Mappy schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:32:
[...]

Ga naar http://shop.lego.com/
Log in (rechtsboven)
Daarna staat er een VIP-balk rechtsboven met het aantal punten en hoeveel dat waard is (€5 per 100 punten)

Bij het plaatsen van een bestelling krijg je de vraag of/hoeveel punten je wilt gebruiken om korting te krijgen.
Als je in een LEGO-winkel wat wilt kopen, dan is het handig om je VIP-nummer op te schrijven om ook daar punten te krijgen/uit te geven.
Thanks! 195, dus 5 inpv 10 Euro :')

fookin mad fer it

• Kapoen
Zeehond schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:09:
[...]

Die set wil ook nog nog altijd een keer in huis halen voor een mooie prijs. Maar moet daarmee denk ik niet al te lang wachten. En ook de brickbank moer er nog altijd komen.
Ik denk dat de City Square nog wel even in het assortiment zal blijven. Deze set verscheen in 2015 en is volgens mij net in de markt gezet door Lego om wat concurrentie tussen winkels toe te laten. Net zoals de City Train Value Pack, die zelfs niet rechtstreeks bij Lego te koop is.

Zelf wacht ik nog op een goeie deal voor de Corner Deli, 40 euro is te duur om twee exemplaren aan te schaffen. 30 euro of minder mag dan ook wel :9

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:55
Kapoen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:26:
[...]

...
Gelukkig woon ik dicht bij de Franse grens en is een ritje naar de Lego-store in Lille nog te doen. De Porsche staat er ook aan 299,99. Maar dat is ook de enige, de rest van de exclusives is soms een tientje goedkoper, maar meestal ook de prijzen van BelNed.

En ja, de gewone Lego koop ik nooit via S@H, enkel de exclusives. Het prijsverschil is soms enorm.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben ik de enige die die Porsche er eigenlijk niet uit vind zien?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Deze verdient zeker een melding hier. Mooiste MOC die ik ooit heb gezien...

https://m.imgur.com/gallery/snxk3

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:14:
Waarheidsgetrouw dus... maar ik wil 'm wel hebben :P

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er nog iemand die wat leuks heeft gevonden op de diverse markten gisteren?
Ik heb helaas niks gevonden...

• Kapoen
lukadad schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:01:
[...]

Gelukkig woon ik dicht bij de Franse grens en is een ritje naar de Lego-store in Lille nog te doen. De Porsche staat er ook aan 299,99. Maar dat is ook de enige, de rest van de exclusives is soms een tientje goedkoper, maar meestal ook de prijzen van BelNed.

En ja, de gewone Lego koop ik nooit via S@H, enkel de exclusives. Het prijsverschil is soms enorm.
Hebben ze in Lille eigenlijk een grote PaB muur? Die van Antwerpen is allesinds een beetje mager.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Mad-Matt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:14:
Nope, ik deel je mening.
Ik vind een aantal technische dingen zoals de schakelflippers en de wielophaning ook niet fraai/waarheidsgetrouw. En de zuigers/cilinders zijn niet op schaal maar dat geldt voor meer grote modellen.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Sjoerd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 07:16:
Denk dat ik wel de S@H doe vanuit de Nederlandse winkel. Lukt mij niet om op korte termijn naar Oberhausen of Keulen te rijden. Vind het wel apart dat er 30 euro verschil moet zitten tussen DE en NL...

PhD i.o.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 12:36
Ik vind de kleur van de Porsche toch wel erg goed passen! Maar dat komt misschien ook door de kleur van mijn eigen ride, het zusje van de Porsche.. ;)

-offtopic aan-
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/1z8y9u.jpg
-offtopic uit-

[ Voor 35% gewijzigd door keverjeroen op 28-04-2016 10:20 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:17:
[...]

Ik denk dat de City Square nog wel even in het assortiment zal blijven. Deze set verscheen in 2015 en is volgens mij net in de markt gezet door Lego om wat concurrentie tussen winkels toe te laten. Net zoals de City Train Value Pack, die zelfs niet rechtstreeks bij Lego te koop is.

Zelf wacht ik nog op een goeie deal voor de Corner Deli, 40 euro is te duur om twee exemplaren aan te schaffen. 30 euro of minder mag dan ook wel :9
Ik dacht dat hij er al sinds 2014 was, maar dan heb ik mij vergist. Ik het idee dat de sets niet meer zo lqng verkrijgbaar zijn als eerst, als ik bijv. kijk naar de city artic sets (waar ik de aankomende vulcano sets wel veel op vind lijken).

Corner Deli is ook een mooi setje maar komt een korting van €10 op een set van €40 wel vaak voor?

200 fish found!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:24:
[...]
Corner Deli is ook een mooi setje maar komt een korting van €10 op een set van €40 wel vaak voor?
Sowieso kan ik het ding in Oostenrijk bestellen voor €29 , maar daar verlaagt men de prijs vanaf €35 ipv 40.
Dit gezegde zijnde: ik heb ooit twee Bike Shops gekocht in Dreamland aan €50/stuk ipv de standaard €80, dus grote kortingen zijn wel mogelijk in de lage landen met wat geduld en geluk.

*edit* het spijtige aan Dreamland is dat hun webshop prijzen niet altijd gelijk lopen met de fysieke winkels.
Toen ik de bike shop kocht in een lokaal filiaal stond die zeker weten duurder in hun online shop.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 28-04-2016 10:32 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:29:
[...]

Sowieso kan ik het ding in Oostenrijk bestellen voor €29 , maar daar verlaagt men de prijs vanaf €35 ipv 40.
Dit gezegde zijnde: ik heb ooit twee Bike Shops gekocht in Dreamland aan €50/stuk ipv de standaard €80, dus grote kortingen zijn wel mogelijk in de lage landen met wat geduld en geluk.
Dat zijn inderdaad mooie kortingen ja. Hier dan maar een de ogen en orgen goed openhouden voor de city square.

200 fish found!

• AppieNL
Maximus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:48:
[...]

Denk dat ik wel de S@H doe vanuit de Nederlandse winkel. Lukt mij niet om op korte termijn naar Oberhausen of Keulen te rijden. Vind het wel apart dat er 30 euro verschil moet zitten tussen DE en NL...
Waarom niet wachten tot 1 augustus? Dan krijgen alle 'gewone winkels' hem. En ik kan je nu al garanderen dat je hem bij Amazon.de voor maximaal 299.99 euro kan kopen op 1 augustus (free shipping, gewoon PostNL vanuit Amazon's magazijn uit Zwolle). En Amazon kennende, zou daar best nog wat vanaf gaan. Dus je bespaart minimaal 30 euro met 2 maanden wachten.

@wie de Porsche eigenlijk niet mooi vond.
In real life vind ik het 1 van de meest suffe auto's en dit model van Lego eigenlijk net zo. Naast dat de kleur niet lava orange is, mis ik eigenlijk nog wel wat functies, zoals remmen en meesturende achterwielen (heeft de echte Porsche wel namelijk), dat laatste had de 8880 NB en werkende remmen zitten al 3 jaar op Sheepo's Mustang.

Toch haal ik een Porsche, voornamelijk om de gearbox en double clutch in actie te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 28-04-2016 11:12 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:47
Wow, ff een treinbaan door je huis leggen:

• ImagineMeAndYou
Haay schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:53:
[video]
Dat is toch eens wat anders dan de NS, die had met al die blaadjes op het spoor nooit gereden....

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
De officiele Lego Porsche video van de Lego designer:

[ Voor 25% gewijzigd door Freez op 28-04-2016 13:10 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[video]
Grappig, ik zag dat filmpje en dacht: wat een typisch aussie huis.. toen kwam de lego opera house langs en begon mijn vermoeden bevestigd te worden..

YouTube: TrainGuy 659
"This channel features many of TrainGuy's videos, coming from State of Queensland in Australia. "
Bingo :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• almightyarjen

almightyarjen

[video]
Zoiets wilde ik ooit nog maken in mijn oude huis, daar kon je mooi een rondje lopen. In het nieuwe huis heb ik helaas niet meer zo'n indeling maar het is wel een leuk idee om een keer een baan in de woonkamer neer te leggen :Y (officieel heb ik daar nu de zolder voor :P )

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[video]
Beetje dubbel wow, wat moet dat aan rails niet wel gekost hebben? :P

Maar kan je met zulke 'stroom via de rails' systemen ook meerdere treinen laten rijden? Of is dat nog steeds enkel mogelijk via de remote-versie?

• Maximus

Maximus

There is no substitute

AppieNL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:09:
[...]

Waarom niet wachten tot 1 augustus? Dan krijgen alle 'gewone winkels' hem. En ik kan je nu al garanderen dat je hem bij Amazon.de voor maximaal 299.99 euro kan kopen op 1 augustus (free shipping, gewoon PostNL vanuit Amazon's magazijn uit Zwolle). En Amazon kennende, zou daar best nog wat vanaf gaan. Dus je bespaart minimaal 30 euro met 2 maanden wachten.

@wie de Porsche eigenlijk niet mooi vond.
In real life vind ik het 1 van de meest suffe auto's en dit model van Lego eigenlijk net zo. Naast dat de kleur niet lava orange is, mis ik eigenlijk nog wel wat functies, zoals remmen en meesturende achterwielen (heeft de echte Porsche wel namelijk), dat laatste had de 8880 NB en werkende remmen zitten al 3 jaar op Sheepo's Mustang.

Toch haal ik een Porsche, voornamelijk om de gearbox en double clutch in actie te zien.
Teveel zin om het model te bouwen! In de portemonnee merk ik de 30 Euro ook niet, denk dat dat ook wel uit maakt :)

PhD i.o.

• almightyarjen

almightyarjen

SinergyX schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:16:
[...]

Beetje dubbel wow, wat moet dat aan rails niet wel gekost hebben? :P

Maar kan je met zulke 'stroom via de rails' systemen ook meerdere treinen laten rijden? Of is dat nog steeds enkel mogelijk via de remote-versie?
Je kan er meerdere treinen op laten rijden alleen je kan ze niet afzonderlijk bedienen. Geen enkele trein rijdt even snel dus ze gaan elkaar uiteindelijk in halen. Met zo'n grote layout is het wel mogelijk, dan zit er ruimte genoeg tussen de treinen.

• AppieNL
Maximus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:51:
[...]

Teveel zin om het model te bouwen! In de portemonnee merk ik de 30 Euro ook niet, denk dat dat ook wel uit maakt :)
Helder, dat heb ik ook met games die ik graag wil spelen op release, dan betaal ik het volle pond, maar 9 van de 10x scoor ik een game 3-6 maanden na release voor de helft van het geld.

Wat betreft de Porsche, ik zou het ook niet merken, maar door een paar ontbrekende functies die ik al noemde in m'n vorige post en de verkeerde kleur oranje, ben ik niet zo laaiend enthousiast over deze set om nog eens 30 euro extra naar Lego te gooien, zeker niet voor deze NL/BE-naaierij. Dus dan doe ik wat ik eerder al zei: talk with money, it's the only thing companies listen to.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 28-04-2016 16:30 ]

• Maximus

Maximus

There is no substitute

AppieNL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:23:
[...]

Helder, dat heb ik ook met games die ik graag wil spelen op release, dan betaal ik het volle pond, maar 9 van de 10x scoor ik een game 3-6 maanden na release voor de helft van het geld.

Wat betreft de Porsche, ik zou het ook niet merken, maar door een paar ontbrekende functies die ik al noemde in m'n vorige post en de verkeerde kleur oranje, ben ik niet zo laaiend enthousiast over deze set om nog eens 30 euro extra naar Lego te gooien, zeker niet voor deze NL/BE-naaierij. Dus dan doe ik wat ik eerder al zei: talk with money, it's the only thing companies listen to.
Klopt, heb nog een Xbox 360 waar ik soms voor 5 euro games uit de bakken vis. Ben geheel met je eens dat het naaierij is. Met mijn actie ondersteun ik de beweging niet echt... ;)

PhD i.o.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48

Verwijderd

Wow... zo'n set zou ik meteen kopen. Ben een grote fan van zowel Lego als de Efteling. Volgende uitdaging het sprookjesbos?

• The Eagle
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een werkende Python :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[video]
Slim aangepakt. Op een gegeven moment van 9v era rails overschakelen naar PF rails en zo zeker weten dat
- je 9v treinen niet naar buiten kunnen
- je buitenrails gewoon kan blijven liggen, want weer en wind bestending ABS plastic
Is maar goed dat ie dit niet met die dubbele HE is gaan rijden. Die gaat dat heuveltje van buiten naar binnen en vv niet trekken met een enkele motor ;)

En idd, teveel geld in je hobby steken :P

Maar wel een goede voor mij om wat ideeen voor een nieuwe baan op te doen. Kan ik eindelijk eens een fatsoenlijke combi met de monorail maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:30
Kapoen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:29:
[...]

*edit* het spijtige aan Dreamland is dat hun webshop prijzen niet altijd gelijk lopen met de fysieke winkels.
Toen ik de bike shop kocht in een lokaal filiaal stond die zeker weten duurder in hun online shop.
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/31050/Corner-Deli.html

oftewel bestellen via amazon duitsland,dus. (shipping is gratis )

• almightyarjen

almightyarjen

• Kapoen
avdieren schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:58:
[...]
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/31050/Corner-Deli.html

oftewel bestellen via amazon duitsland,dus. (shipping is gratis )
Bedankt voor de info :)
Ik dacht om bij valuebrick.at te gaan shoppen (dezelfde prijs) omdat je daar ook nog collectable minifigs en andere zaken kan aankopen, weliswaar met verzendkosten bij.

*edit* het gerucht ivm de mini fontein set is weer eens langsgekomen: brickset artikel.
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.lcc.builders/wp-content/uploads/2016/04/LEGO-40221-set.jpg?w=750
Op de Amerikaanse kalender staat deze als gratis poly tijdens de eerste 2 weken van juni, bij aankopen van 75 dollar of meer. Aangezien deze set duidelijk samen gaat met de park set die er aan komt verwacht ik dat we deze in Europa ook wel zullen krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 28-04-2016 21:07 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:52:

[knip]

*edit* het gerucht ivm de mini fontein set is weer eens langsgekomen: brickset artikel.
[afbeelding]
Op de Amerikaanse kalender staat deze als gratis poly tijdens de eerste 2 weken van juni, bij aankopen van 75 dollar of meer. Aangezien deze set duidelijk samen gaat met de park set die er aan komt verwacht ik dat we deze in Europa ook wel zullen krijgen.
:9~ :9~ :9~

Zit daar al een tijd op te wachten. ik hoop[ dat we hem in Europa ook krijgen in juni.

200 fish found!

• JBplap
  • Niet online

JBplap