I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
onderstaande site kun je ze gemakkelijk bestellen en wordt thuis afgeleverd.Ekitch schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:11:
Precies, en idd die heb ik ook. 5 Euro in Winterberg. Want in Essen is die verplicht Oberhausen (nog) niet.
oberhausen is sticker wel verplicht, rij je de snelweg af heb je direct de bordjes al staan umweltzone.
overigens heb ik gehoord dat ze daar in de parkeerplaats bij centro veel vuldig lopen en scanen op gele kentekenplaten. boete is volgens mij iets van 25 euro.
https://www.milieusticker.nl
Eerder iets van 80 euro boete.leosand schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:25:
[...]
onderstaande site kun je ze gemakkelijk bestellen en wordt thuis afgeleverd.
oberhausen is sticker wel verplicht, rij je de snelweg af heb je direct de bordjes al staan umweltzone.
overigens heb ik gehoord dat ze daar in de parkeerplaats bij centro veel vuldig lopen en scanen op gele kentekenplaten. boete is volgens mij iets van 25 euro.
Goed dat ik dat weet, maar heb er 1 dus gaat goedleosand schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:25:
[...]
onderstaande site kun je ze gemakkelijk bestellen en wordt thuis afgeleverd.
- Squeeek !!!
Maar goed, we dwalen af
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mijn eerste moc, een 3gun stage (sport die ik in Amerika doe)

Meer:
http://imgur.com/a/g3pOl
Alles is officieel lego, op de wapens en holster na, want ja, daar heeft Lego iets tegen.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik vraag me af of Lego een toekomstvisie heeft ivm dit soort technologie/gadgets. Indien dit soort producten matuur genoeg worden kan je beginnen denken aan allerlei bouwapplicaties, al dan niet in combinatie met echte blokjes.
Stel je neemt Arjen's station en je projecteert met je bril een hele hoop bewegende minifigs er in, of FiXeL's RPG moc's die tot leven komen en het verhaal afspelen voor je neus
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Alleen hoe krijg ik eenvoudig de wielen van hun bevestiging af.. ik wil natuurlijk niets beschadigen en ben bang dat ik het kapottrek, iemand tips?
Het is een kliksysteem. Om de wielen los te halen moet je de twee grijze lipjes aan de buitenkant op de velg iets naar elkaar toe drukken met je nagels. Dan kan je het wiel eraf schuiven.la_fusion schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:48:
Vanwege verhuizing vandaag toch maar mijn Lego 8880 supercar uit elkaar gehaald.. en gelukkig ging die relatief eenvoudig uit elkaar want andere oude modellen (8835 en ouder) hadden nogal wat vastzittende zwarte pinnen.
Alleen hoe krijg ik eenvoudig de wielen van hun bevestiging af.. ik wil natuurlijk niets beschadigen en ben bang dat ik het kapottrek, iemand tips?
Dat had ik gezien maar mijn vingers waren er toch te groot voor. Ik heb wat vrouwelijke hulp ingeschakeld en ze zijn er vanafalmightyarjen schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:16:
[...]
Het is een kliksysteem. Om de wielen los te halen moet je de twee grijze lipjes aan de buitenkant op de velg iets naar elkaar toe drukken met je nagels. Dan kan je het wiel eraf schuiven.

En voor de geïnteresseerden een video met wat meer informatie
Reiziger met schatkist?
Edit: I tried to straighten it out - STAMP STAMP STAMP
[ Voor 30% gewijzigd door Reinier op 10-04-2016 03:35 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
voor de rest alleen maar.......hulde
Zie je verder nog dingetjes?Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:15:
idd, een paar kleine dingetjes die echt niet kunnen / mogen.
Ziet er tof uit
200 fish found!
En waarom kun je met die linkerlift helemaal tot op het dak? Alleen maar voor het onderhoud aan de airco's en zonnepanelen? Da's toch niet efficiënt?
[ Voor 69% gewijzigd door Reinier op 10-04-2016 17:06 ]
Thanks, ik zal ff kijken of ik trapleuningen kan toevoegenReinier schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:04:
Trapleuningen ontbreken ook nog
En waarom kun je met die linkerlift helemaal tot op het dak? Alleen maar voor het onderhoud aan de airco's en zonnepanelen? Da's toch niet efficiënt?
Verwijderd
ik had idd nog iets gezien, maar dat is inmiddels al opgemerktalmightyarjen schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:34:
Thanks en idd: geen hekje bij de lift toren, helemaal vergeten
[...]
Zie je verder nog dingetjes?
ik had die trapleuning en die lift gezien, waar bij ik die lift ook wel snap. In het ziekenhuis waar ik werk, heb je ook een aparte lift naar de technische vloer en het dak!
voor de rest echt een top station. Zit me nu al te verheugen op een nieuwe crash !
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
21 maart heb ik een bestelling gedaan bij een verkoper uit Hongarije.
Er waren een aantal zaken toch niet op voorraad bij hem waardoor hij een nieuwe invoice had gestuurd.
Daarna bleek dat hij niet de juiste verzendkosten had berekend en ik kreeg dus weer een nieuwe invoice. In totaal 3 dagen heb ik dus ook 3 invoices gehad.
Ik heb hem dezelfde dag betaald en hij zou mijn bestelling opsturen, hij heeft vervolgens 2 keer de verzending uitgesteld door "technical difficulties" (zonder andere reden oid). Hij zou mijn bestelling afgelopen woensdag versturen, maar sinds die tijd is het stil en de order staat nog steeds op "ready"
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt op Bricklink?
En wanneer zou ik een "non sending seller" issue aanmaken bij Bricklink? Eerlijk gezegd heb ik er niet zo veel vertrouwen meer in...
Of overdrijf ik misschien....
Duurt allemaal erg lang inderdaad. Ik zou een "non sending seller" issue aanmaken. Al is het alleen maar om hem wat extra druk op te leggen. Ik hoop dat het niet een al te grote bestelling is?Freez schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:53:
Ik zit met een issue met een Bricklink verkoper:
21 maart heb ik een bestelling gedaan bij een verkoper uit Hongarije.
Er waren een aantal zaken toch niet op voorraad bij hem waardoor hij een nieuwe invoice had gestuurd.
Daarna bleek dat hij niet de juiste verzendkosten had berekend en ik kreeg dus weer een nieuwe invoice. In totaal 3 dagen heb ik dus ook 3 invoices gehad.
Ik heb hem dezelfde dag betaald en hij zou mijn bestelling opsturen, hij heeft vervolgens 2 keer de verzending uitgesteld door "technical difficulties" (zonder andere reden oid). Hij zou mijn bestelling afgelopen woensdag versturen, maar sinds die tijd is het stil en de order staat nog steeds op "ready"
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt op Bricklink?
En wanneer zou ik een "non sending seller" issue aanmaken bij Bricklink? Eerlijk gezegd heb ik er niet zo veel vertrouwen meer in...
Of overdrijf ik misschien....![]()
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ooit dit gezien?Kapoen schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:48:
Dit artikel heeft niet rechtstreeks met Lego te maken: arstechnica artikel over de Microsoft hololens technologie.
Ik vraag me af of Lego een toekomstvisie heeft ivm dit soort technologie/gadgets. Indien dit soort producten matuur genoeg worden kan je beginnen denken aan allerlei bouwapplicaties, al dan niet in combinatie met echte blokjes.
Stel je neemt Arjen's station en je projecteert met je bril een hele hoop bewegende minifigs er in, of FiXeL's RPG moc's die tot leven komen en het verhaal afspelen voor je neusVoorlopig nog toekomstmuziek denk ik, maar 'maybe some day...'.
Die link kende ik nog niet, bedankt
Toch mooi om te zien dat Lego ook met de toekomst bezig is op dit vlak
Dozen open hebben niet zoveel waarde. Daar moet echt 10 jaar over heen gaan voordat je daar wat van terug ziet in de verkoop prijs. Voor die tijd kan je misschien 1 a 2 tientjes meer vragen voor de set.breinonline schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:50:
Ik heb de 42030 een tijd geleden gekocht en gebouwd. Nu heb ik de doos bewaard, met de gedachte om hem eventueel weer te kunnen verkopen. Mijn zoon heeft de doos te pakken gehad en er zitten een stuk of 10 kleine gaatjes inHeeft het nog zin om de doos te bewaren of heeft die nu toch zijn (meer)waarde verloren?
Lego is behoorlijk waardevast en bij tweedehands Lego is de kwaliteit van de Lego belangrijker dan de doos. Ik zie/zag op marktplaats vaak sets voor dezelfde prijs en 1 had er maar een doos, maar bij de andere was het wit nog wit en geen krasjes en op die laatste werd hoger geboden. Dus zorg dat die kleine daar geen gaatjes in prikt
En dan heb ik straks weer wat te doen om het allemaal weer op te bouwen (en das natuurlijk weer veel leuker)
Eens met Arjen almighty !almightyarjen schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:20:
[...]
Duurt allemaal erg lang inderdaad. Ik zou een "non sending seller" issue aanmaken. Al is het alleen maar om hem wat extra druk op te leggen. Ik hoop dat het niet een al te grote bestelling is?
'Non sending seller' heeft ook een andere functie :
Als het wel foute boel blijkt te zijn, zijn volgende kopers ook gewaarschuwd.
Dus daar zou ik niet te lang mee wachten misschien.
Totaal bedrag was 237 euro, dus wel handig dat ik dat zo snel mogelijk terug krijg.Dear Customer,
We do apologize for taking the shipping so long.
We refounding your order's payment.
We are sorry.
Nu maar weer de order elders bestellen, maar ach, het samenstellen van een order is vaak ook wel leuk (al kost het wel een paar uur
Bedankt voor de tip om toch een NSS aan te maken
En geef toe: deze ziet er alleszins goed genoeg uit om als display model te dienen.
Of hij echt al uit het sortiment gaat weet ik niet, de set is immers pas gelanceerd in 2015.
Bij S@H is deze allesinds nog vlot te bestellen, en in een aantal winkels hier in de buurt is die ook nog goed te krijgen.
Veel plezier met het bouwen allesinds
En, heb je nog een goeie prijs gevonden ?zezke schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:11:
Nog net even snel de 31039-1 besteld, het ziet er naar uit dat deze eruit gaat. De set is alleszins niet meer verkrijgbaar via Amazon en consorten.
En geef toe: deze ziet er alleszins goed genoeg uit om als display model te dienen.
Of was je al lang blij dat ie nog leverbaar was ?
Dat is het irritante als een seller niet verstuurt oid: ook als je je geld terug krijgt heb je nog steeds geen bricks en de kans is groot dat je dezelfde bricks niet in één bricklink shop zal terug vinden. Succes iig met Bricklinken!Freez schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:02:
Gisteren inderdaad een "Non Selling Sender" issue aangemaakt, en zojuist opeens een reactie:
[...]
Totaal bedrag was 237 euro, dus wel handig dat ik dat zo snel mogelijk terug krijg.
Nu maar weer de order elders bestellen, maar ach, het samenstellen van een order is vaak ook wel leuk (al kost het wel een paar uur)
Bedankt voor de tip om toch een NSS aan te maken
Bij een lokale winkel is hij nog verkrijgbaar aan 50 euro. Het had goedkoper gekunnen ooit, maar goed, te lange wishlists veroorzaken uitstelgedrag.SpaceKees_ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:18:
[...]
En, heb je nog een goeie prijs gevonden ?
Of was je al lang blij dat ie nog leverbaar was ?
Deze is wel écht heel bruut hoor. Damn! Op de Tai Mahal na, de grootste?!
[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 12-04-2016 13:16 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Met 3927 steentjes is de Bucket Wheel Excavator de op 4 na grootste LEGO set (tot nu toe). het is wel de grootste LEGO technic set ooit.NeFoRcE schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:15:
YouTube: LEGO Technic Bucket Wheel Excavator set 42055
- Taj Majal (5922 steentjes )
- UCS Millennium Falcon ( 5195 steentjes )
- Firehouse Headquarters ( 4634 steentjes )
- Tower Bridge ( 4287 steentjes )
Wel gaaf, maar ehhh ...NeFoRcE schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:15:
YouTube: LEGO Technic Bucket Wheel Excavator set 42055
... hoe vertel ik het mijn vrouw ?
En die gaat zeggen : 'waar gaan we het allemaal laten' !!
(best wel een beetje terecht)
[ Voor 5% gewijzigd door SpaceKees_ op 12-04-2016 14:33 ]
Ik heb hier alles in visserskoffers, lekker veel vakjes, ook grote vakken en een handvat. Gesorteerd op kleur.icemotion schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:50:
Iemand nog tips voor het opbergen van Lego? Heb momenteel redelijk wat sets in elkaar staan en omdat ik mn appartement wil gaan verkopen wil ik het eigenlijk gewoon allemaal uit elkaar halen en opbergen; oogt wat minder rommelig en het is meteen vast klaar voor de verhuizing
En dan heb ik straks weer wat te doen om het allemaal weer op te bouwen (en das natuurlijk weer veel leuker)
Is al heel veel te vinden over opbergen en sorteren in dit topic.icemotion schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:50:
Iemand nog tips voor het opbergen van Lego? Heb momenteel redelijk wat sets in elkaar staan en omdat ik mn appartement wil gaan verkopen wil ik het eigenlijk gewoon allemaal uit elkaar halen en opbergen; oogt wat minder rommelig en het is meteen vast klaar voor de verhuizing
Ikzelf heb:
- IRIS ladeblokken (o.a. Xenos, bol.com, etc.) voor de grote hoeveelheden
- Allit Euro Plus Flex (http://v-shop-online.com/) voor kleine hoeveelheden
- Gesorteerd op type, niet op kleur. Een rood blokje tussen een berg groene is zo te vinden, een 1x2 tussen een berg 1x3 is veel moeilijker te vinden.
Ik heb voor IRIS en Allit gekozen omdat beide al lang bestaan en en flexibel zijn. IRIS is er in verschillende maten en redelijk te stapelen, Allit kan je zelf indelen met losse bakjes en zijn perfect stapelbaar.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
YouTube: LEGO Minifiguren - Die Mannschaft (71014): DFB Press Conference (German)
Best leuk gedaan hoor
Gewoon zeggen dat je het gaat kopen of ze het nu leuk vind of niet. Of je had je vrouw beter op moeten voeden. Die van mij zegt, leuk schat moet je doen, als jij dat leuk vind, je werkt er hard voor.SpaceKees_ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:31:
[...]
Wel gaaf, maar ehhh ...
... hoe vertel ik het mijn vrouw ?
En die gaat zeggen : 'waar gaan we het allemaal laten' !!
(best wel een beetje terecht)
We kunnen met de 42055 wel een beetje vals spelen. Het B-model is namelijk normaal een ding dat het A-model op sleeptouw neemt. Dus eigenlijk moet je de set 2x hebben voor een compleet voertuig en is die dus 8k steentjes?chrisO schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:30:
[...]
Met 3927 steentjes is de Bucket Wheel Excavator de op 4 na grootste LEGO set (tot nu toe). het is wel de grootste LEGO technic set ooit.
- Taj Majal (5922 steentjes )
- UCS Millennium Falcon ( 5195 steentjes )
- Firehouse Headquarters ( 4634 steentjes )
- Tower Bridge ( 4287 steentjes )
Van mijn vriendin voor mijn verjaardag de Wall-E gekregen
Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
Omelette du fromage!
Eerst en vooral, een gelukkige verjaardag gewenstdxta schreef op woensdag 13 april 2016 @ 01:35:
Mijn dark ages zijn ook voorbij
Van mijn vriendin voor mijn verjaardag de Wall-E gekregenUiteraard natuurlijk gelijk VIP punten sparen en gratis verzending halen, dus ook gelijk de Technic Compact Tracked Loader erbij besteld
Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
En wat een manier om terug aan de Lego te geraken, *she's a keeper*
Dat Technic setje is heel leuk, die staat hier nog steeds te blinken boven mijn computer
op display. Het is zeker weten één van de betere Technic sets in die prijsklasse.
Brick on en bereid je maar voor op meer aankopen in de komende maanden
Ik heb bijna alle kleuren in een aparte vissersdoos per kleur inmiddels...keverjeroen schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:57:
[...]
Is al heel veel te vinden over opbergen en sorteren in dit topic.
Ikzelf heb:
- IRIS ladeblokken (o.a. Xenos, bol.com, etc.) voor de grote hoeveelheden
- Allit Euro Plus Flex (http://v-shop-online.com/) voor kleine hoeveelheden
- Gesorteerd op type, niet op kleur. Een rood blokje tussen een berg groene is zo te vinden, een 1x2 tussen een berg 1x3 is veel moeilijker te vinden.
Haha, iedereen moet zelf weten hoe hij sorteert natuurlijk. Maar succes met het vinden van dat ene kleine rode onderdeel...Frieda schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:26:
[...]
Ik heb bijna alle kleuren in een aparte vissersdoos per kleur inmiddels...
Een modular, het haunted house, de mini cooper, VW van.. allemaal verschillende kleuren xD Maar goed; eerst maar eens opbergdingen kopen. Dank voor de tips allemaal alvast!
Daarom klik ik kleine onderdelen aan elkaar vast. Van die 1x1 ronde plaatjes heb ik een aantal 'slierten' zal ik maar zeggen, en uiteraard per kleur om alles snel terug te vinden.keverjeroen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:52:
[...]
Haha, iedereen moet zelf weten hoe hij sorteert natuurlijk. Maar succes met het vinden van dat ene kleine rode onderdeel...
Ik volg dus de Bricklink standaard een beetje en heb niets op kleur gesorteerd maar op type, bevalt prima.
Ik wil ook om naar sorteren op type in plaats van op kleuralmightyarjen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:31:
Ik heb het per type onderdeel. Alle normale plates, bricks hebben een eigen lade. Tiles en slopes zitten per 2 typen in een lade. Daarnaast heb ik nog wat laden met plate modified, brick modified, etc. En een lade met "undefined" die uitpuilt
Ik volg dus de Bricklink standaard een beetje en heb niets op kleur gesorteerd maar op type, bevalt prima.
Ik heb bijvoorbeeld heel veel verschillende bakjes met plates, omdat ik daarvan per maat best veel heb. Dus dan zit ik meer op dit niveau te sorteren: http://www.bricklink.com/...sp?catType=P&catString=26. Tiles bijvoorbeeld heb ik enkel gesplitst op normaal en decorated, dus dan zit ik weer op dit niveau te sorteren: http://www.bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=P
Technic sorteert vrij makkelijk. Dat is ook gelijk het enige goede aan de colour coding van onderdelen. Bricklink standaard volg ik niet, sommige onderdelen gebruik je misschien 1 of 2x in een model, die heb ik dan liever in een lade met andere nauwelijks gebruikt grut dan dat ik het bij z'n bricklink groepje gooi.
Ben toevallig op dit moment weer wat sets aan het uit sorteren. Ze waren al half geplunderd, maar wist ondertussen niet meer van de helft wat ik wel en niet heb gepakt. Gelukkig verkoopt de Action nog steeds die "Loom" bakjes die de Bart Smit ook eens in de uitverkoop had, want ik heb er inmiddels toch al weer zo'n 5 bij gekocht paar maanden terug en ga ze nu toch wel nodig hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 13-04-2016 15:40 ]
BTW:
Mijn station begint op Utrecht CS te lijken met die draden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zet wat tan/dark tan 6x12 panelen rechtop, dan ziet het er iets netter uit.almightyarjen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:43:
Wat betreft Technic heb ik een bakje met klein grut wat ik vaak gebruik (assen, tandwielen, busjes, enz). De rest ligt uitgesorteerd opgeborgen maar kost vaak te veel tijd om ff iets bouwen.
BTW:
Mijn station begint op Utrecht CS te lijken met die draden
[afbeelding]
Jij wilt perse dat ding zien crashen heThe Eagle schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:04:
Dat weet ik, maar dr is niks wat je verbiedt om er nog eentje te maken voor de monorail
Draadjes worden nog netjes weggewerkt, wacht op een paar Bricklink orders met deze dingen:jadjong schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:02:
[...]
Zet wat tan/dark tan 6x12 panelen rechtop, dan ziet het er iets netter uit.

Die dingen zijn trouwens zeldzamer dan ik dacht. Had ook de onderkant van het dak van het station met die dingen willen bekleden. Had er dan 16 extra nodig gehad maar dat werd met iets te gortig
Weet er iemand al wat meer over de Lego Technic Porsche die er misschien aan zit te komen ?
Release-datum ?
Mogelijke prijs ?
Beschikbaarheid ?
1 april is al voorbij...Speedy55 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:43:
@ SpaceKees_: Die is al uitverkocht sorry.....
SpaceKees_ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:20:
Vraagje :
Weet er iemand al wat meer over de Lego Technic Porsche die er misschien aan zit te komen ?
Release-datum ?
Mogelijke prijs ?
Beschikbaarheid ?
- Waarschijnlijk in augustus zoals elk jaar voor 2h Technic sets.
- +/- 329 Euro ( 299 in Duitsland )
- niet bekend
En ik ga er sowieso een halen.
Oops & Sorry.Speedy55 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:58:
Haha, ja moest even hoor, volgens mij is het namelijk al een paar keer voorbij gekomen in dit topic.
En ik ga er sowieso een halen.
Zo zie je maar dat ik net nieuw ben.
Maar ik ben wel enthousiast, lego-bouwer, en bereid info te delen.
Dus bij dezen :
Ik zal nog eens op een regenachtige middag (en hopelijk duurt dat nog lang) alle vorige 170 pagina's in dit topic teruglezen.
Ja doe dat zou ik zeggen, denk wel dat je leuke dingen voorbij ziet komenSpaceKees_ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:12:
[...]
Oops & Sorry.
Zo zie je maar dat ik net nieuw ben.
Maar ik ben wel enthousiast, lego-bouwer, en bereid info te delen.
Dus bij dezen :
Ik zal nog eens op een regenachtige middag (en hopelijk duurt dat nog lang) alle vorige 170 pagina's in dit topic teruglezen.
Geeft niet.Speedy55 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:55:
[...]
Ja doe dat zou ik zeggen, denk wel dat je leuke dingen voorbij ziet komen. Maar goed ik zat je maar een beetje te stangen hoor.
k Kan wel tegen een lolletje.
Er zijn al genoeg mensen op de wereld zonder gevoel voor humor.
(en daar hoor ik niet bij, gelukkig)
by-the-way - volgend jaar is het weer 1 April.
Als jij nou vast een nog betere grap bedenkt,.
Dan zal ik je tegen die tijd wel helpen herinneren dat het zover is en je em mag maken ... !
1600 blokjes aan €200 (Duitse prijs), dat is stevig aan de prijs voor een franchise die niet zo populair is bij AFOLs. Deze set kan tellen als kado aan je kinderen
Speedy55 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:58:
Haha, ja moest even hoor
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Zie ik die plant nou groeien?
[ Voor 37% gewijzigd door Mappy op 16-04-2016 01:46 ]
Hij zaagt de lego gewoon op maat!Mappy schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 01:41:
Mythbusters meets LegoEen leuke en herkenbare video over hoe je een set bouwt, de Sisyphus van Jason Allemann
Geen explosies, maar op 11:13 moet je even je ogen dichtdoen!
[video]
Zo sorteren doe ik nooit, gewoon alles op een hoop en zoeken maar! En dat zagen... tja, ik zal het in ieder geval nooit doen.
Maar goed dat sorteren heet dus "knolling"?
Ik zie Technic bouwers het vaak doen bij reviews, maar ben er zelf niet echt fan van, maar als je al het bouwen bent, is het wel efficient. Lijkt me niet echt sneller in het totaal plaatje als we het "knolling" er bij optellen tov hoe ik bouw (gewoon zoeken in elk zakje die ik soms om kiep in een bakje).
Alleen geen basisplaat, dus fijn met de wegplaten laten aansluiten gaat lastig worden. Met die hangar mogen ze van mij ook wel komen
200 fish found!
Lego gebruikt liever die 16x16 (of kleiner) dikkere plaatjes omdat sets daardoor 'flexibeler' worden, dichtgeklapt of poppenhuis stijl.
Dat tankstation is idd een mooie set, maar hopelijk is de introductieprijs lager dan de 90 dollar die in de geruchtenmolen rond gaat.
Vind het persoonlijk wel jammer dat er geen basisplaten meer gebruikt worden.Kapoen schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:40:
Basisplaten in City/Creator sets wordt bij mijn weten niet meer gedaan.
Lego gebruikt liever die 16x16 (of kleiner) dikkere plaatjes omdat sets daardoor 'flexibeler' worden, dichtgeklapt of poppenhuis stijl.
Dat tankstation is idd een mooie set, maar hopelijk is de introductieprijs lager dan de 90 dollar die in de geruchtenmolen rond gaat.
90 dollar zou inderdaad wel een forse prijs zijn ja, mocht hij echt zo duur worden wacht ik wel op een eventueele leuke aanbieding.
Ik ben ook wel benieuwd wat die nieuwe city set met poppetjes gaat kosten.
200 fish found!
En over baseplates gesproken, ik heb onlangs nog eentje in het zeepsop gestoken na 20 jaar stof happen:

Jaja, Shell indoctrinatie was ook al een ding in mijn jeugd blijkbaar

Die shell tankstations zien er wel mooi uit, heb er ergens ook een liggen maar dat was maar een kleine (stond op 2x 16x16 basisplaten).
200 fish found!
Komt er iemand nog wel eens de Lego Technic Unimog tegen voor fatsoenlijke prijzen ?
Mij zoontje wil em graag, en papa dus ook !
Mappy schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 01:41:
Mythbusters meets LegoEen leuke en herkenbare video over hoe je een set bouwt, de Sisyphus van Jason Allemann
Geen explosies, maar op 11:13 moet je even je ogen dichtdoen!
[video]
Klopt, die tankerwagen heb ik ook nog liggen en mijn eigen bouwjaar is 1981.The Eagle schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:22:
Daarvoor ook al. Onderstaande sets kwamen uit in 1978 (en waren en een jaar of 5 later nog want ik heb ze):
Kapoen schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:03:
Hier nog een mogelijk duur gerucht, in september komt er een D2C set met het Walt Disney kasteel: bron
Ik ben in december jarig, prachtig cadeau dan toch?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Hopelijk wordt het geen < 200 Euro kasteel, want met die dure Disney licentie, blijft er dan wel erg weinig budget over om een mooi kasteel te bouwen (zoals de LEGO Disney Princess serie )Kapoen schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:03:
Hier nog een mogelijk duur gerucht, in september komt er een D2C set met het Walt Disney kasteel: bron
[...]
Mijn eerste moc sinds mijn dark ages; een station waar ik al lange tijd mee bezig was, heeft een tijdje geleden kennis gemaakt met de bulldozer vanwege diverse redenen:
- Ik was niet tevreden met (details van) de onderkant van het gebouw.
- Mijn LEGO versie begon te veel af te wijken van het origineel.
- Het bouwwerk was met inmiddels 100 x 51 x 54cm veel te groot om te verplaatsen (bouwen in de woonkamer, stalling in de slaapkamer).
Inmiddels zijn we 2-3 maanden en 46! iteraties/versies verder en ben ik bijna tevreden met de onderzijde van één enkel raam van het station. Binnenkort kan ik hopelijk weer eens een WIP-foto tonen.

Zo zag het er 2-3 maanden geleden uit. Inmiddels is de eerste verdieping van het linkerdeel "klaar".
Er zitten op het moment nog wel te veel placeholder-steentjes en gaten in, omdat ik de steentjes niet in de benodigde kleur heb. Ik heb geen zin om voor elke verdieping 3 bestellingen te plaatsen voor de missende steentjes, dat komt dus pas als het 'ontwerp' klaar is.
ik heb voor de herbouw ook besloten om het station te verdelen in modules, zodat ik niet elke avond en ochtend het hele bouwwerk hoef te verplaatsen (van en naar de woonkamer). Ik twijfel alleen nog of ik de modules ook nog modulair moet gaan maken of niet ( lees: afzonderlijke verdiepingen zoals bij de modulars ).
Het voordeel van afzonderlijke verdiepingen is, dat je later nog bij de individuele ruimtes kan komen. Het grote nadeel is dat het de bouw een stuk complexer maakt.
Recent nog mijn Unimog voor 150 euro verkocht. Meestal gaan ze 2e hands rond die prijs weg op marktplaats.SpaceKees_ schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:02:
Iets anders :
Komt er iemand nog wel eens de Lego Technic Unimog tegen voor fatsoenlijke prijzen ?
Mij zoontje wil em graag, en papa dus ook !
Persoonlijk vond ik de build minder leuk en veel herhalende zaken in het onderstel.
Een leukere optie is misschien wel de nieuwe Mercedes Arocs ipv de Unimog.
Poekie schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:57:
[...]
![]()
![]()
Ik ben in december jarig, prachtig cadeau dan toch?En anders koop ik m lekker als cadeau voor mezelf
Niet vergeten dat het maar een gerucht is op dit moment hechrisO schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:12:
[...]
Hopelijk wordt het geen < 200 Euro kasteel, want met die dure Disney licentie, blijft er dan wel erg weinig budget over om een mooi kasteel te bouwen (zoals de LEGO Disney Princess serie )
Daarnaast zouden er ook nog een tweetal Star Wars D2C sets komen, een Volkswagen Beetle en deze Disney Castle set. Het is dus best mogelijk dat een en ander pas verschijnt in 2017 of helemaal niet.
Ziet er mooi uit man, benieuwd naar het eindresultaatchrisO schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:12:
[...]
Hopelijk wordt het geen < 200 Euro kasteel, want met die dure Disney licentie, blijft er dan wel erg weinig budget over om een mooi kasteel te bouwen (zoals de LEGO Disney Princess serie )
Mijn eerste moc sinds mijn dark ages; een station waar ik al lange tijd mee bezig was, heeft een tijdje geleden kennis gemaakt met de bulldozer vanwege diverse redenen:Helaas heb ik maar +/- 1 uur per dag de tijd om met LEGO te spelen/bouwen. Het bouwen gaat dus tergend traag. Dat ik ondertussen ook nog met 2 ander LDD projecten bezig ben helpt ook niet echt
- Het bouwwerk was met inmiddels 100 x 51 x 54cm veel te groot om te verplaatsen (bouwen in de woonkamer, stalling in de slaapkamer).
Inmiddels zijn we 2-3 maanden en 46! iteraties/versies verder en ben ik bijna tevreden met de onderzijde van één enkel raam van het station. Binnenkort kan ik hopelijk weer eens een WIP-foto tonen.
[afbeelding]
Zo zag het er 2-3 maanden geleden uit. Inmiddels is de eerste verdieping van het linkerdeel "klaar".
Er zitten op het moment nog wel te veel placeholder-steentjes en gaten in, omdat ik de steentjes niet in de benodigde kleur heb. Ik heb geen zin om voor elke verdieping 3 bestellingen te plaatsen voor de missende steentjes, dat komt dus pas als het 'ontwerp' klaar is.
ik heb voor de herbouw ook besloten om het station te verdelen in modules, zodat ik niet elke avond en ochtend het hele bouwwerk hoef te verplaatsen (van en naar de woonkamer). Ik twijfel alleen nog of ik de modules ook nog modulair moet gaan maken of niet ( lees: afzonderlijke verdiepingen zoals bij de modulars ).
Het voordeel van afzonderlijke verdiepingen is, dat je later nog bij de individuele ruimtes kan komen. Het grote nadeel is dat het de bouw een stuk complexer maakt.
Gdag Freez,Freez schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:26:
[...]
Recent nog mijn Unimog voor 150 euro verkocht. Meestal gaan ze 2e hands rond die prijs weg op marktplaats.
Persoonlijk vond ik de build minder leuk en veel herhalende zaken in het onderstel.
Een leukere optie is misschien wel de nieuwe Mercedes Arocs ipv de Unimog.
De mercedes Arocs hebben we al.
Daar zijn we op dit moment zelfs heel druk mee bezig.
Wel 1 klein probleempje :
We hebben 2 stukjes over, 2 zwarte koppelstukjes - los van dat er van de allerkleinste stukjes 1 over is, wat normaal is.
we houden echt 2 klikkers/nipples over als we de 5 zakken nr.1 gebouwd hebben !!!
AAARRRRGGGGH
Nou weet ik ook dat ze bij de Lego fabriek elk zakje wegen voordat het in de doos gaat.
We hebben dus de eerste 100 pagina's bouwtekening teruggebladerd, en daarna ook alles in grote stukken weer losgemaakt.
Zoontje boos, en niks gevonden waar deze 2 overgebleven stukjes zouden moeten !
Wat denk je : zien we wat over het hoofd, of zijn er dit keer toch 3 dezelfde koppelstukjes reserve ?!
1 van deze varianten?
Voor de meeste van deze parts hoef je je geen zorgen te maken namelijk. Pins zijn standaard wel meer dan 1 reserve per bag nummer. Als je part #15100 over hebt uit dat lijstje, dan is er meestal wel wat misgegaan.
Kun je je foto ergens anders hosten? De foto werkt niet, en de pagina blijft maar laden hierdoor. Ben wel benieuwd naar je foto!chrisO schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:12:
[...]
Mijn eerste moc sinds mijn dark ages; een station waar ik al lange tijd mee bezig was, heeft een tijdje geleden kennis gemaakt met de bulldozer vanwege diverse redenen:Helaas heb ik maar +/- 1 uur per dag de tijd om met LEGO te spelen/bouwen. Het bouwen gaat dus tergend traag. Dat ik ondertussen ook nog met 2 ander LDD projecten bezig ben helpt ook niet echt
[afbeelding]
Och, in 2017 heb ik weer een heel nieuw budget voor Lego dus dan is t alleen maar minder vervelend om m zelf te kopen. En als t m niet wordt, tja, dan toch Ghostbusters Fire House.Kapoen schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:26:
[...]
[...]
Niet vergeten dat het maar een gerucht is op dit moment heVolgens de geruchten gingen we volgende maand ook zeker de Big Ben set krijgen en het is een Minecraft set geworden
![]()
Daarnaast zouden er ook nog een tweetal Star Wars D2C sets komen, een Volkswagen Beetle en deze Disney Castle set. Het is dus best mogelijk dat een en ander pas verschijnt in 2017 of helemaal niet.
Als long-time lurker in dit topic toch even voorstellen: ik ben meer een set bouwen en that's it AFOL, niet met MOCs bezig. Heb wat LOTR/Hobbit-sets, LEGO movie sets, wat CUUSOO/Ideas sets. Vriendlief
Volgende huis krijgt ook een LEGO kamer om dingen tentoon te stellen
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Heb je deze versie van Unitkitty ook al gebouwd? Voor mij toch wel veruit de grappigste versie van dat personage uit de filmPoekie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:22:
[...]
Unikitty is mijn spirit animal en dat is het enige echt complete aan mijn verzameling - zelfs de SDCC-Unikitty.
Volgende huis krijgt ook een LEGO kamer om dingen tentoon te stellen
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.