Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.036 views

Onderwerpen

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43

Maximus

There is no substitute

Haay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Ja, let wel even op... Die prijs van €299,99 is de prijs in Duitsland, wat betekent dat hij in NL ergens rond de €340 zal gaan kosten.

Ter vergelijking:
- 10251 Brick Bank, €149,99 in Duitsland en €169,99 in Nederland = €20 verschil, oftewel ongeveer 13% duurder;
- 75827 Ghostbusters HQ, €349,99 in Duitsland en €399,99 in Nederland = €50 verschil, oftewel ongeveer 14% duurder.

€300 + 13,5% komt uit op ongeveer €340...
Dan rijd ik gewoon naar Duitsland :) Scheelt weer.

PhD i.o.

Verwijderd

Arethusa schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:06:
Terwijl op de achtergrond de wedstrijd Nederland tegen Frankrijk gespeeld werd, bouwde ik een Raspberry Pi 3 case volgens instructies en LEGO bouwstenen verkregen via http://www.raspipc.es

[afbeelding]
cool, wil ik ook, alleen mijn talenkennis is niet bijster joepie :(
en wat zijn de verzendkosten ??

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27

almightyarjen

When does the hurting stop?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Hij is inmiddels out of stock :(

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11 09:59

Megalodon86

Enzyme X

Freez schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:21:
De eerste foto's van de minifigs 2016 zijn ook bekend:

[afbeelding]

Hier komt ook de baby terug net zoals in de park set die halverwege dit jaar uit komt.

Wordt een leuke set met ook een pinguïn en een banaanfiguur _/-\o_ :*)

Bron: http://www.bouwsteentjes....igures-serie-16-duikt-op/
Ziet er weer leuk uit, zitten er wel een paar bij die ik graag wil hebben :)

• almightyarjen

almightyarjen

^^Zitten leuke tussen. Wanneer komen ze uit?

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 17:44
almightyarjen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:01:
^^Zitten leuke tussen. Wanneer komen ze uit?
Volgens verschillende websites komt serie 16 rond september / oktober.

Verwijderd

almightyarjen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:46:
[...]

ik zag |:(

iemand de beschrijving ergens voor een game verslaafde lego bouwer ?? 8)7

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 08:51
almightyarjen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:46:
[...]

jammer in de us ook iemand maar verstuurd niet naar europa
http://moc.bricklink.com/...citem.page?idmocitem=3075

hieronder kun je hem bijna zelf nabouwen:
http://arananet-net.kinja...n-forma-de-nin-1729932861
http://andreknieriem.de/n...se-anleitungconstruction/

[ Voor 26% gewijzigd door leosand op 30-03-2016 23:28 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 11:14

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Ik heb mij gered door de pagina te vertalen naar het Engels, zo goed is mijn Spaans ook niet. De verzendskosten kan ik op dit moment niet achterhalen. De versie die ik heb is geschikt voor rpi2 en rpi3, er zitten extra losse pagina's en stenen bij om hem voor 3 te bouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arethusa op 31-03-2016 08:34 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:57
Nu ik eindelijk wat plaats heb om effectief opgebouwde modellen te zetten ben ik begonnen aan de wederopbouw van heel wat Technic sets. Momenteel bezig aan de 42030.

Enig nadeel is wel dat tijdens de verhuis een aantal handleidingen vermist zijn geraakt. Het contrast in de PDF bestanden is nogal pover, vaak moeilijk te zien hoe een connectie nu net gemaakt werd. Bestaan er instructies in hogere resolutie?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/nog1eu9mf6mwqdn/IMG_20160330_2012233.jpg?raw=1

• Kapoen
  • Laatst online: 19:24
zezke schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:47:
Nu ik eindelijk wat plaats heb om effectief opgebouwde modellen te zetten ben ik begonnen aan de wederopbouw van heel wat Technic sets. Momenteel bezig aan de 42030.

Enig nadeel is wel dat tijdens de verhuis een aantal handleidingen vermist zijn geraakt. Het contrast in de PDF bestanden is nogal pover, vaak moeilijk te zien hoe een connectie nu net gemaakt werd. Bestaan er instructies in hogere resolutie?
Met wat geluk vind je op brickfactory.info andere bestanden dan die Lego zelf aanbiedt, maar ik weet het niet met zekerheid.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:10
Best wel vreemd eigenlijk. De Lego Ideas set Maze (21305) zou volgens berichten wereldwijd op 1 april uit moeten komen. Dat staat ook zo op de Amerikaanse Lego website: http://shop.lego.com/en-US/Maze-21305 maar op de Europese Lego websites is er geen spoor van de set 21305 te vinden!

• zezke
Kapoen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Met wat geluk vind je op brickfactory.info andere bestanden dan die Lego zelf aanbiedt, maar ik weet het niet met zekerheid.
Helaas, het lijkt om dezelfde bestanden te gaan. Bedankt voor de tip wel!

• Kapoen
zezke schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:04:
[...]
Helaas, het lijkt om dezelfde bestanden te gaan. Bedankt voor de tip wel!
Jammer, ik heb die files van Lego eens bekeken en ze zijn inderdaad vermoeiend voor de ogen.

Als je op brickset.com naar 42030 zoekt kom je bij het kopje 'instructions' een aantal sites tegen die instructies aanbieden voor dit model, maar ik vrees dat het allemaal dezelfde bestanden zijn.

Iets wat me net te binnen schiet: google eens op 'eurobricks 42030 ldd'. Dan kom je op een Eurobricks topic uit waar men een LDD file aanbiedt voor dit model. Misschien kan je daar één en ander uit leren?

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2016 12:32 ]

• zezke
Dat klinkt al een strak plan! Bij de 40030 vormt het nog niet zo'n probleem, maar de 42009 volgt erna. Zelfs met de fysieke handleiding slagen de meesten erin om kleuren en stukken om te wisselen bij dat model.

• Kapoen
Ja daar mag ik mezelf bij rekenen. Ik heb bij mijn exemplaar van de 42009 de (donker)grijze en zwarte steunbalken omgewisseld. Daardoor zijn de voorste outriggers(?) zwart en de achterste donkergrijs. En het steunplatform waar de eigenlijke kraan op rust is dus ook verkeerd daardoor. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2016 12:57 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 13:58

icecreamfarmer

en het is

In Duitsland (Berlijn) de 42009 gekocht. Daar was hij nog voor een schappelijke prijs te halen (€179).
Itt NL. Hoop mij daar mee te vermaken gedurende een moeilijke periode.

Eerste legoset die ik gekocht heb sinds 18 jaar. :X

[ Voor 34% gewijzigd door icecreamfarmer op 31-03-2016 13:43 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:30
Dan heb je wel een hele leuke gekocht om mee te beginnen!

Afgelopen dagen zitten klooien met een LDD van m'n Beach Buggy.
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/b5a5cca323f412db8f8a5bbdecb9f0ba.png
Mocht je afvragen waarom al die onderdelen er omheen liggen: makkelijker om daar 1 van te kopiëren en in het model te gebruiken dan alles elke keer uit de tabs te halen en weer te kleuren (stomme default rood), dat werd ik bij de American truck al vrij snel zat :D

Fun fact: zoals het model nu op dat plaatje staat, zo ligt de real-life versie er ook bij, alleen dan met hubs en wielen. Soms weet ik niet meer hoe ik de helft in elkaar heb gezet en deze is pas een maandje of 2 oud. Ook leuk dat je bij zo'n LDD ontdekt: waarom heb ik dit drievoudig verstevigd? Zal wel een post-trauma kwaaltje zijn van m'n Wall-E MOC.

[ Voor 27% gewijzigd door AppieNL op 31-03-2016 15:30 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

icecreamfarmer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:37:
In Duitsland (Berlijn) de 42009 gekocht. Daar was hij nog voor een schappelijke prijs te halen (€179).
Itt NL. Hoop mij daar mee te vermaken gedurende een moeilijke periode.

Eerste legoset die ik gekocht heb sinds 18 jaar. :X
Ik zeg het nog maar eens een keer: Top 1 Toys in Oldenzaal is zo ongeveer de goedkoopste lego leverancier van Nederland. De nieuwe Technic modellen staan altijd klaar voor mij >:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Haay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:15:
Best wel vreemd eigenlijk. De Lego Ideas set Maze (21305) zou volgens berichten wereldwijd op 1 april uit moeten komen. Dat staat ook zo op de Amerikaanse Lego website: http://shop.lego.com/en-US/Maze-21305 maar op de Europese Lego websites is er geen spoor van de set 21305 te vinden!
op lego.nl nu wel. staat onder ideas bij thema's. kost 69.99

http://shop.lego.com/en-US/Ideas-ByTheme ;)

heb hem al besteld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zie hem voor €79,99....

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vind het echt een suf ding, maar zal wel iets missen :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Haay
Ideas Maze ... €70 in Duitsland, €80 in Nederland. Right ... Die zet ik ook wel op m'n lijstje voor als ik misschien begin mei een ritje naar de Lego winkel in Oberhausen ga maken. Naast de Brick Bank (€20 verschil), Detective's Office (€10 verschil) en Temple of Airjitzu (€30 verschil).... Jammer dat ik het geld niet heb voor de Ghostbusters Headquarters, die zelfs €50 goedkoper is in Duitsland.

--------

Overigens ... Wow, mooie Lego diorama!

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1478/25709118602_42f1b48bd5_b.jpg
(deel van het geheel)

Zie het Flickr album voor meer en grotere foto's:
https://www.flickr.com/ph...2826590/with/25734971141/

[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 01-04-2016 09:27 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

wow, vooral de spaceshuttle vind ik super tof met die "blast off"

• Haay
Dit ziet er echt uit, en dus geen 1 april grap:

Veel LEGO fans wachten er al lang op en wat onwaarschijnlijk leek te zijn zit er nu toch echt aan te komen. LEGO opent februari 2017 een officiële LEGO winkel in Nederland.

Via een persbericht geeft het Deense speelgoedbedrijf aan dat ze weten dat de vraag naar een LEGO store in Nederland hoog is. Door regelgeving en het zoeken naar een geschikte locatie heeft het lang op zich laten wachten.

De eerste LEGO store zal gevestigd worden in Hoog Catharijne, Utrecht. Hier een gedeelte uit het persbericht.

For years, Dutch LEGO fans are asking us when and if we're going to open a official LEGO store in the Netherlands. We are delighted to tell our fans that the first LEGO store will open in February 2017 in Hoog Catharijne, Utrecht.

The location we've chosen is quite central and therefore easy to travel to from all directions. Also, the location is handy for us to distribute to from our storage in Geel, Belgium.

Aldus, Bare Sjov, Hoofd LEGO marketing EU!
Bron: Bouwsteentjes.info

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Sabbi

je denkt aan mij.

Psst, gooi even die naam door Google translate heen...

• AppieNL
Ik sluit een 1 april grap nog steeds niet uit.
Edit: (of ik doe even wat hierboven staat in Google?)

En al kom ik elke week 4-5x in Utrecht, zou ik nog geneigd zijn om grote aankopen in Duitsland te doen vanwege het belachelijke prijsverschil op (dure) sets.

Sowieso wens ik ze succes met hun Benelux prijzen in het land waar Brickwatch is gemaakt. Ik ben geneigd voor die winkel te gaan staan met folders voor Brickwatch :D

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 01-04-2016 16:55 ]

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Hoewel gisteren 1 april: mogelijkheid dat de Volkswagen Kever opnieuw wordt uitgebracht in de Creator Expert reeks. De wens is de moeder vader* van de gedachte, zou mooi zijn als deze komt want ik heb hem helaas moeten missen: http://www.thebrickfan.co...-for-second-half-of-2016/

[ Voor 2% gewijzigd door Maximus op 02-04-2016 12:25 . Reden: Fixed ]

PhD i.o.

• Haay
De wens is de vader van de gedachte, wat betreft een officiële LEGO winkel in Nederland. Helaas een 1 april grap. Dan toch maar af en toe naar Oberhausen rijden voor de grote aankopen die in Duitsland significant goedkoper zijn. ;-)

• AppieNL
Maximus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:30:
Hoewel gisteren 1 april: mogelijkheid dat de Volkswagen Kever opnieuw wordt uitgebracht in de Creator Expert reeks. De wens is de moeder vader* van de gedachte, zou mooi zijn als deze komt want ik heb hem helaas moeten missen: http://www.thebrickfan.co...-for-second-half-of-2016/
Als ik dat bericht goed lees, zou het dus een set worden in de stijl van de huidige VW, Mini en F40, dus zonder zichtbare studs. Dus dan "mis" je nog steeds de Kever van 2008 vol met studs.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

AppieNL schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:32:
[...]

Als ik dat bericht goed lees, zou het dus een set worden in de stijl van de huidige VW, Mini en F40, dus zonder zichtbare studs. Dus dan "mis" je nog steeds de Kever van 2008 vol met studs.
Ja klopt, zou idd wel om een v2 gaan. Met de prijzen van de 2008 Kever denk ik dat ik deze nog wel een tijdje mis in mijn collectie ;)

PhD i.o.

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:21
Wat is tegenwoordig de gangbare prijs voor de cafe corner (10182) nieuw sealed?

• Haay
felder schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:50:
Wat is tegenwoordig de gangbare prijs voor de cafe corner (10182) nieuw sealed?
Zie 10182 Cafe Corner op Brickset. Daar heb je aan de rechterkant Bricklink prijzen.

Reken maar op tussen de €1800 - €2000.

• Kapoen
1800 tot 2000 euro voor een set die praktisch geen interieur heeft? Dat is beter dan ferm overdreven.
Zijn er echt mensen die die set nog willen aankopen voor die prijs?

Als AFOL kan je eigenlijk net zo goed zo'n set bricklinken in andere kleuren en met andere minder zeldzame elementen om de prijs te drukken toch?

• la_fusion
  • Laatst online: 20:08
Als je alles wil hebben en origineel dan zijn er genoeg mensen die die prijs ervoor betalen denk ik ;)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

la_fusion schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:36:
Als je alles wil hebben en origineel dan zijn er genoeg mensen die die prijs ervoor betalen denk ik ;)
Bij mij houdt dat toch een keer op, en die prijzen... oef... dat is mij toch te gortig.

PhD i.o.

• Kapoen
Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk zit voor de Green Grocer, die is quasi z'n eigen leverancier van 'sand green' blokjes volgens Brickset.com. Wat is dan slimmer als je zo'n doos wil verkopen, per blokje aanbieden in je virtuele winkel of gewoon de hele doos in de etalage zetten?

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Als je 1 doos wil verkopen moet je hem gewoon als doos verkopen. Anders koopt ws 1 iemand al jouw zeldzame green grocer blokjes en 'zit' je met de rest.

Op eurobricks las ik een topic waarin men o.a. de green grocer bricklinkt. Zijn ook nog best wat geld kwijt, maar zo rond de 800 euro als ik het me goed herinner (inclusief sand green). Echter, enkelen pakken gewoon een andere kleur dan de sand green en zijn zo goedkoper uit. Maarja, tijd is ook geld :-)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee wat je moet doen op instructie 95 van de 42009.
IK heb gisteren een kwartier naar dat plaatje getuurd maar het lijkt alleen een overzichtstekening?

• Pittie
  • Laatst online: 22:56
[b]bakbakbak schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:45

Op eurobricks las ik een topic waarin men o.a. de green grocer bricklinkt. Zijn ook nog best wat geld kwijt, maar zo rond de 800 euro als ik het me goed herinner (inclusief sand green). Echter, enkelen pakken gewoon een andere kleur dan de sand green en zijn zo goedkoper uit. Maarja, tijd is ook geld :-)
Dat ben ik er zeker niet voor kwijt geweest! Ik denk eerder 200 tot 200 euro.
Enige dat ik anders heb gedaan, is in plaats van de 1x8 bricks in sand green, heb ik de 1x4 gebruikt.
Deze waren toen in ieder geval een stuk goedkoper!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 12:53

Shin_Alu

Ranger/Ninja

icecreamfarmer schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:07:
IK heb gisteren een kwartier naar dat plaatje getuurd maar het lijkt alleen een overzichtstekening?
Als ik naar dezelfde afbeelding kijk (pagina 128), lijkt me dat inderdaad puur een overzichtstekening. Geen nieuwe onderdelen en geen pijltjes om iets te doen of iets dergelijks

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

Ik zit er over na te denken om de Emerald Night te gaan bricklinken. Maar ik heb geen idee hoe dat nu werkt. :p Het gaat me om het model, dus concessies doen met andere kleurtjes vind ik niet zo erg.

Ik heb een account, de items toegevoegd aan de wanted list, maar dan staan er ineens veel dingen niet meer op. Zijn die dan allemaal niet te koop ofzo?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Shin_Alu schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:40:
[...]

Als ik naar dezelfde afbeelding kijk (pagina 128), lijkt me dat inderdaad puur een overzichtstekening. Geen nieuwe onderdelen en geen pijltjes om iets te doen of iets dergelijks
Dan ben ik dus niet gek. De tekeningen zijn niet altijd even duidelijk, vooral zwart wordt veel te licht weergegeven.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mojo schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:18:
Ik zit er over na te denken om de Emerald Night te gaan bricklinken. Maar ik heb geen idee hoe dat nu werkt. :p Het gaat me om het model, dus concessies doen met andere kleurtjes vind ik niet zo erg.

Ik heb een account, de items toegevoegd aan de wanted list, maar dan staan er ineens veel dingen niet meer op. Zijn die dan allemaal niet te koop ofzo?
Eerst inventariseren wat je zelf hebt, dan gaan zoeken op bricklink. wat ik deed is naar winkels met grote aantallen zoeken en daar dan die items in de winkelwagen doen en dan gaan kijken wat ze nog meer hebben.
Veel shops werken met minimale orderbedragen, dus zoeken naar zaken die veel onderdelen hebben die jij nodig hebt. Bestellen en door naar de volgende.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:05
icecreamfarmer schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:07:
Klopt, als je 94 gedaan hebt moet het er zo uitzien.
Bij 96 ga je weer verder met een ander onderdeel. Vaak zie je dan dat ze daarvoor een overzicht doen. Zal je verder in je instructies nog wel meer tegen komen ;)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Wat is de beste site om complete Lego sets te verkopen? Gewoon Marktplaatst of ben je beter af op een gespecialiseerde site (en welke dan?)

• almightyarjen

almightyarjen

Afgelopen dagen in citytrip naar Kopenhagen gedaan. Uiteraard de Lego winkel bezocht :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ROmx2dG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MPwwfTV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DkPCIK1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Af3XOwK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lbsKOnZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q35KSR6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8VHQW3z.jpg

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 15:36
Diepte investering gedaan in wat kippengaas en dit weekend met het goede weer (zaterdag was hier wat minder, zondag volop zon) weer een poging met de waterstof genomen om te zien of het beter ging dan een aantal weken terug. Vol vertrouwen een volle bak in de zon gezet en elke paar uur even gedraaid. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat! Enkele onderdelen werden niet helemaal wit, maar best acceptabel. Ook geprinte delen en zelfs een sticker onderdeel (wel jaren 80 kwaliteit, de huidige vallen er zo al af ...).
Enige wat niet meer te redden is denk ik (heb hem nog even teruggestopt) is een vleugel van 6368 die echt compleet geel was. Die is wel beter geworden, maar nog steeds te slecht.

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~robterpe/Lego/WaterstofLego.jpg

Les voor de volgende keer is wel de bak iets minder vol, drijfvermogen van zoveel blokjes was best groot. Kan het iedereen aanraden voor dit geld!

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy op 04-04-2016 20:07 ]

Flickr | Lego collectie

• almightyarjen

almightyarjen

Nice! Waar heb je de peroxide gekocht en hoeveel % is het? Ik ken alleen die kleine dingen van de apotheek, maar ik neem aan dat je grotere verpakkingen gebruikt hebt :P

• Speedy
almightyarjen schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:20:
Nice! Waar heb je de peroxide gekocht en hoeveel % is het? Ik ken alleen die kleine dingen van de apotheek, maar ik neem aan dat je grotere verpakkingen gebruikt hebt :P
Van de apotheek in literflessen, percentage van 3%. Maar je koopt dat spul op meer plaatsen, zie bv hier. Hogere percentages zijn daar net zo duur, maar heb gelezen dat het voor het resultaat niet uit maakt en dit spul kan je gewoon aan je handen hebben (word ook als mondwater gebruikt), vond ik wel zo veilig.

[ Voor 58% gewijzigd door Speedy op 04-04-2016 20:31 ]

Flickr | Lego collectie

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Merk je ook of de stenen nu wat 'brosser' zijn geworden?

• Speedy
Nee, merk geen verschil. Schijnt dat de heel oude stenen er niet tegen kunnen, maar dit jaren 80 spul ging prima.

Flickr | Lego collectie

• almightyarjen

almightyarjen

De liften in het trein station zijn gereed. Ik hoop deze week ook het hele dak af te krijgen :)

• Kapoen
almightyarjen schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:02:
Afgelopen dagen in citytrip naar Kopenhagen gedaan. Uiteraard de Lego winkel bezocht :)
Mooie winkel zo te zien, en die PaB muur is helemaal gaaf vergeleken met die in Antwerpen :9
Kon je in die winkel ook terecht met je Benelux VIP kaart?
almightyarjen schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:56:
De liften in het trein station zijn gereed. Ik hoop deze week ook het hele dak af te krijgen :)

[video]
Heb je nog geen aanvragen gekregen van LUGs allerhande om te komen exposeren met je bouwwerk wanneer het af is? _/-\o_

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:22:
[...]

Mooie winkel zo te zien, en die PaB muur is helemaal gaaf vergeleken met die in Antwerpen :9

[...]

Heb je nog geen aanvragen gekregen van LUGs allerhande om te komen exposeren met je bouwwerk wanneer het af is? _/-\o_
Je kon in Denemarken wel met je VIP card terecht, maar of dat ook met die van de Benelux kan weet ik niet (heb zelf ook geen fysieke card).

Nee, nog geen aanvragen gehad, al post ik mijn progressie eigenlijk alleen in dit topic, facebook en mijn Work In Progress kanaal. Zodra het station af is zal ik hier en daar het bestaan ervan bekend maken. Eerlijk gezegd weet ik nog niet of ik met dat ding wil exposeren: ondanks dat-ie in modules wordt opgebouwd (het gebouw wat er nu staat is wel één grote module trouwens :P ) zie ik het transport ervan niet zo zitten...

• AppieNL
Nederlanders moeten een fysieke VIP kaart halen in landen met een Lego store. Nederlanders krijgen geen fysieke pas, omdat er geen Lego store is hier. Die kunnen ze daar koppelen aan je digitale VIP account.

Mooie liftjes Arjen.

En bedankt voor de tests Speedy. Ik ga dat ook maar eens proberen.

16 april ga ik naar de Lego store in Keulen, waar ik ook een fysiek pasje ga scoren.

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 05-04-2016 10:58 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
AppieNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:56:
Nederlanders moeten een fysieke VIP kaart halen in landen met een Lego store. Nederlanders krijgen geen fysieke pas, omdat er geen Lego store is hier. Die kunnen ze daar koppelen aan je digitale VIP account.

Mooie liftjes Arjen.

16 april ga ik naar de Lego store in Keulen, waar ik ook een fysiek pasje ga scoren.
Vroeger kreeg je als Nederlander wel een fysieke VIP kaart. Ik heb er een en ik ben nog nooit in een fysieke LEGO store geweest...

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Mooi gedaan hoor, die werkende lift. Ik ben zelf ook bezig om een lift te plaatsen in mijn MOC, maar dat wordt een eenvoudige die handmatig te bedienen is (zoals in de Town Hall)

Ben toch wel heel benieuwd hoe het er uit komt te zien wanneer alles klaar is.

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01
net een account bij brickwatch.nl aangemaakt omdat ik een set wil volgen.
Krijg je een bevestigingsmail met je wachtwoord in plain text 8)7

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

Wom

http://www.pzc.nl/regio/z...en-legoparadijs-1.5892648

Voor mensen in het Zeeuwse misschien interessant.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• almightyarjen

almightyarjen

Ik begrijp alleen niet helemaal wat ze daar doen. Ze kopen Lego in, wassen en sorteren het en gaan daarna Lego modellen bouwen die je dan weer kan kopen ofzo? :?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

Wom

Je kunt er Lego kopen maar ze stallen er ook modellen uit. Wel allemaal tweedehands. Mensen uit de sociale werkplaats sorteren en verpakken de Lego opnieuw en controleren of deze compleet is. Voorheen maakte ze daar houten hulpmiddelen, nu dus Lego :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:56:

Mooie liftjes Arjen.

Was vorige keer in de Lego store in België en daar kreeg ik te horen dat het fysieke pasje wordt opgestuurd, maar dat het enorm lang kan duren. Heb dus ook geen pasje gekregen :'( (ondanks het altijd mogelijk is om mij in het systeem op te zoeken, had ik toch liever een pasje gehad).

• Haay
Wow, dit is wel gaaf zeg! De 31039 - Blue Power Jet geMOCced naar de F35B Lightning:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5627/20516553552_e7f9edf964_c.jpg

--> Flickr album: https://www.flickr.com/ph...4206813/with/20516553552/

• Kapoen
Eppo © schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:54:
[...]
Was vorige keer in de Lego store in België en daar kreeg ik te horen dat het fysieke pasje wordt opgestuurd, maar dat het enorm lang kan duren. Heb dus ook geen pasje gekregen :'( (ondanks het altijd mogelijk is om mij in het systeem op te zoeken, had ik toch liever een pasje gehad).
Dat is raar, ze hebben er zeker weten een hele lade vol van. Ik heb indertijd na mijn eerste bestelling via S@H een kaart gekregen, en ik heb die weggegooid omdat ik dacht dat het één of ander reclame artikel was 8)7

Anyhoo, in de winkel zelf gaven ze me direct een nieuwe gekoppeld aan mijn klantennummer/e-mail.
Ik woon wel in België, maar voor hun systeem zou zoiets toch geen verschil mogen maken?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
België heeft wel een Lego-store.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 21:15
kipneck schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:31:
net een account bij brickwatch.nl aangemaakt omdat ik een set wil volgen.
Krijg je een bevestigingsmail met je wachtwoord in plain text 8)7
Niets om je zorgen over te maken, Zie hier: Reply van sitebeheerder op vraag hierover.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• AppieNL
chrisO schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:15:
[...]

Vroeger kreeg je als Nederlander wel een fysieke VIP kaart. Ik heb er een en ik ben nog nooit in een fysieke LEGO store geweest...
Yup, vroeger wel. Maar de laatste jaren moet het op deze manier. Snap het op zich wel, het pasje heeft pas nut in een Lego store en de meeste Nederlanders komen vast nooit in een Lego store.

Verwijderd

Whoops.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 18:41 ]

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 16:17

JWR

Hier nog wat tips en tricks van JANGBRICKS om verkleurde blokjes weer beter van kleur te krijgen:
YouTube: How to Restore Discolored LEGO Parts!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:22:
VIP punten zijn globaal, ook in USA geen probleem om punten uit te geven die elders zijn verzameld.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spannend, een pakje die ik op moet halen bij het Post.nl punt, ik hoop m'n eerste Bricklink order :)

• leosand
Kapoen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:49:
[...]

Dat is raar, ze hebben er zeker weten een hele lade vol van. Ik heb indertijd na mijn eerste bestelling via S@H een kaart gekregen, en ik heb die weggegooid omdat ik dacht dat het één of ander reclame artikel was 8)7

Anyhoo, in de winkel zelf gaven ze me direct een nieuwe gekoppeld aan mijn klantennummer/e-mail.
Ik woon wel in België, maar voor hun systeem zou zoiets toch geen verschil mogen maken?
klopt in duitsland ook.
Heb laatst daar een kaart aangevraagd even wachten en kreeg hem mee.
anders sta ik ook elke keer in de winkel me klant nummer op te dreunen.
wel grappig dat ze daar nederlandstalig personeel hebben. zijn 2 nederlands sprekende jongens, volgens mij 1 duitser die beetje nederlands verstaat en 1 nederlander die daar volgens mij woont.

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 21:09
Ik heb me klantnummer gewoon in stocard gezet. Werkt ook prima :)

- Squeeek !!!

• Kraz
  • Laatst online: 18:14

Kraz

Saving the world

Ekitch schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:16:
Ik heb me m'n/mijn klantnummer gewoon in stocard gezet. Werkt ook prima :)
2x achter elkaar... ik MOET even fixen.
Als je een sollicitatiebrief gaat schrijven ben je me nog eens dankbaar... hoop ik. :z

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kraz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:38:
[...]

Als je een sollicitatiebrief gaat schrijven ben je me nog eens dankbaar... hoop ik. :z
Ben dus niet de enige die me er enorm aan stoort. d:)b

• Kraz

Kraz

Saving the world

Mad-Matt schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:40:
[...]

Ben dus niet de enige die me er enorm aan stoort. d:)b
Nope!
Ik denk dat ik al (te) oud begin te worden als ik me teveel ga storen aan dat soort dingen. :P

Enniewee: LEGO!
Wat gaat waarschijnlijk jullie eerstvolgende aankoop worden ?
Ik zelf zit hard na te denken over de Brick Bank.

[ Voor 19% gewijzigd door Kraz op 06-04-2016 16:42 ]

• Ekitch
Kraz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:38:
[...]

Dan let ik wel beter op. :) Maar je hebt helemaal gelijk.

Brick Bank, check. Moet je zeker doen. Wij hebben deze gekocht in Duitsland tijdens double points week.

[ Voor 16% gewijzigd door Ekitch op 06-04-2016 16:53 ]

- Squeeek !!!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand een idee hoe ze zit met lego zo maken, die boog rond de wielkast. Ik zie dat bij andere eigen gemaakte modellen ook, maar hoe kan zoiets vast zitten?
http://www.moc-pages.com/..._images/36105/12782662731

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29

Rhapsody

In Metal We Trust

SinergyX schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:47:
Iemand een idee hoe ze zit met lego zo maken, die boog rond de wielkast. Ik zie dat bij andere eigen gemaakte modellen ook, maar hoe kan zoiets vast zitten?
http://www.moc-pages.com/..._images/36105/12782662731
Met een boog met aan de binnenkant dan plankjes van 1x2 er aan vast?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Kraz

Kraz

Saving the world

Rhapsody schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:52:
[...]

Volgens mij een flexibele 'buis' (Klik) en dan een 1x1 plat blokje eraan met zo'n ..ehh.. 'grijpertje' ? :+ die daaraan vast grijpt?

[ Voor 7% gewijzigd door Kraz op 06-04-2016 16:54 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rhapsody schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:52:
[...]

Maar bij die boog kan je niet helemaal tot 90 graden naar beneden, daar zit geen 'houvast' voor die 2x1 dopjes en je zit duidelijk rond die wielkast losse steentjes zitten.
Kraz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:53:
Volgens mij een flexibele 'buis' (Klik) en dan een 1x1 plat blokje eraan met zo'n ..ehh.. 'grijpertje' ? :+ die daaraan vast grijpt?
Oh dat is ook mogelijk, dat zou wel aardig kunnen kloppen in deze variatie.

edit.. je lijkt gelijk te hebben:
http://www.moc-pages.com/..._images/36105/1305449247m

Ander model is duidelijk staafje te vinden met die 'grijpertjes'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• leosand
SinergyX schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:02:
[...]

Maar bij die boog kan je niet helemaal tot 90 graden naar beneden, daar zit geen 'houvast' voor die 2x1 dopjes en je zit duidelijk rond die wielkast losse steentjes zitten.

[...]

Oh dat is ook mogelijk, dat zou wel aardig kunnen kloppen in deze variatie.

edit.. je lijkt gelijk te hebben:
http://www.moc-pages.com/..._images/36105/1305449247m

Ander model is duidelijk staafje te vinden met die 'grijpertjes'.
Afbeeldingslocatie: http://images.mocpages.com/user_images/36105/1279309188m_DISPLAY.jpg

stond er onder vermeld door de bouwer..

[ Voor 3% gewijzigd door leosand op 06-04-2016 17:11 ]

• Kapoen
Kraz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:41:
[...]
Wat gaat waarschijnlijk jullie eerstvolgende aankoop worden ?
Ik zelf zit hard na te denken over de Brick Bank.
Lego!
Onlangs heb ik nog de Brick Bank gekocht tijdens de actieperiode met dubbele VIP punten.

Ik hoop dat de nieuwe zomersets volgende maand beschikbaar zijn (wishful thinking?). Omdat ik graag die park scene wil aanschaffen als verjaardagscadeau aan mezelf. En anders wordt het een PaB/bricklink aankoop denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/60134-1.jpg

Onlangs had ik hier nog iets gepost ivm bricklinken van modulars in andere kleuren, en dat had ik beter niet gedaan. Nu zit ik te denken om de Green Grocer zo op te bouwen. Zeker na het bekijken van dit artikel op thebrickblogger.com: link. Er staan een paar mooie renders van alternatieve versies in dat artikel.

*twijfel twijfel* :9

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 06-04-2016 17:20 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

leosand schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:07:
[...]

[afbeelding]

stond er onder vermeld door de bouwer..
Helemaal niet gezien :$

Kwam mijn oude lego tegen, dus dacht met al dat oude spul soort van fantasy car te gaan maken. Heb alleen te weinig Technics denk ik om een 1:10 of 1:8 te maken, dus dan eerder maar een creator style auto.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

SinergyX schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:02:
[...]

Je hebt gelijk. Deze oplossing heb ik vroeger regelmatig gebruikt om kleine bruggetjes te maken, vandaar dat ik er aan dacht.

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 23:48
Ekitch schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:42:
[...]

Dan let ik wel beter op. :) Maar je hebt helemaal gelijk.

Brick Bank, check. Moet je zeker doen. Wij hebben deze gekocht in Duitsland tijdens double points week.
@ Ekitch en Kraz
Brick Bank - ik zit er ook stevig over te denken.

Maar liefst wel voor een 'prijs-technisch gunstige manier'. :P

Suggesties ?!

• Ekitch
SpaceKees_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:03:
[...]

@ Ekitch en Kraz
Brick Bank - ik zit er ook stevig over te denken.

Maar liefst wel voor een 'prijs-technisch gunstige manier'. :P

Suggesties ?!
In Duitsland kopen? Scheelt al 20 Euro. Wellicht wil iemand hem voor je meenemen?

Ikzelf wil deze maand nog wel naar Duitsland gaan (ivm kalender actie) maar daar heb ik nog geen zekerheid op.

- Squeeek !!!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:19:
[...]

Lego!
Onlangs heb ik nog de Brick Bank gekocht tijdens de actieperiode met dubbele VIP punten.

Ik hoop dat de nieuwe zomersets volgende maand beschikbaar zijn (wishful thinking?). Omdat ik graag die park scene wil aanschaffen als verjaardagscadeau aan mezelf. En anders wordt het een PaB/bricklink aankoop denk ik.
[afbeelding]

Onlangs had ik hier nog iets gepost ivm bricklinken van modulars in andere kleuren, en dat had ik beter niet gedaan. Nu zit ik te denken om de Green Grocer zo op te bouwen. Zeker na het bekijken van dit artikel op thebrickblogger.com: link. Er staan een paar mooie renders van alternatieve versies in dat artikel.

*twijfel twijfel* :9
leuk setje!

Mn eerste 2 bricklink ordertjes zijn binnen, helaas nog niet de plates die ik nodig heb voor de basis, dus nog even wachten tot die binnen zijn :)

• SpaceKees_
Mad-Matt schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:13:
[...]

leuk setje!

Mn eerste 2 bricklink ordertjes zijn binnen, helaas nog niet de plates die ik nodig heb voor de basis, dus nog even wachten tot die binnen zijn :)
Welke Bricklink orders heb je gedaan ?

Ben benieuwd !

• SpaceKees_
Ekitch schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:10:
[...]

In Duitsland kopen? Scheelt al 20 Euro. Wellicht wil iemand hem voor je meenemen?

Ikzelf wil deze maand nog wel naar Duitsland gaan (ivm kalender actie) maar daar heb ik nog geen zekerheid op.
gdag Ekitch,

Waar in Duitsland ga je meestal heen ?
Oberhausen ?

• Ekitch
SpaceKees_ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:03:
[...]

gdag Ekitch,

Waar in Duitsland ga je meestal heen ?
Oberhausen ?
Ja, woon zelf in Utrecht, dus binnen 2 uur ben je dr. We maken er dan een dagje van. Gratis parkeren en lease auto helpen wel :)

- Squeeek !!!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ekitch schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:25:
[...]

Ja, woon zelf in Utrecht, dus binnen 2 uur ben je dr. We maken er dan een dagje van. Gratis parkeren en lease auto helpen wel :)
heb je al een mileusticker ;)

Ik ben er inmiddels ook heel wat keren geweest maar kwam hier pas een paar weken geleden achter
http://www.anwb.nl/auto/n...AW44BxtbQ9O1yMaArS_8P8HAQ

Burp

• SpaceKees_
Wii4all schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:24:
[...]

heb je al een mileusticker ;)

Ik ben er inmiddels ook heel wat keren geweest maar kwam hier pas een paar weken geleden achter
http://www.anwb.nl/auto/n...AW44BxtbQ9O1yMaArS_8P8HAQ
Dan wordt het voordeel van een Lego doos in duitsland kopen dus al weer iets minder !

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Als je die sticker in Duitsland haalt, kost het maar € 5,00.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rhapsody schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:28:
Als je die sticker in Duitsland haalt, kost het maar € 5,00.
Lijkt me wel een tankstation bezoekje waard of gaat dat niet zo eenvoudig?

Burp

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SpaceKees_ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:01:
[...]

Welke Bricklink orders heb je gedaan ?

Ben benieuwd !
Helemaal niets spannends :X
Allemaal tan kleurige onderdeeltjes voor een kleine moc.
En wat sand green voor variatie.

Pics komen als hij klaar is, het is in ieder geval een moc die niemand ooit eerder heeft gemaakt, althans, zover ik kan zien.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Wii4all schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:59:
[...]

Je moet naar een TÜV station: http://www.tuev-nord.de/d...milieusticker-nl-8641.htm.
Waar ik die sticker toen heb gehaald weet ik niet meer, ergens in (de buurt van) Hannover in ieder geval.

• SpaceKees_
Wii4all schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:59:
[...]

Je kan ze bij elk TUV-station in Duitsland halen.

Daar zijn er heel veel van.
Bijv in de buurt van Twente net over de grens al in oa Nordhorn, Gronau etc.
En dat zijn nou niet de grootste steden.

• Ekitch
Precies, en idd die heb ik ook. 5 Euro in Winterberg. Want in Essen is die verplicht Oberhausen (nog) niet.

- Squeeek !!!

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)