Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:56
Ik ga hem ook pre-orderen en ben Stonemaier Champion sinds het eerste uur. Op die manier ben je zeker dat je een kopie krijgt. Ook krijg je korting op de shipping.
Ik heb het geluk dat ik al een tijd spellen voor Stonemaier playtest, dit was er ook een van. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Tijdens het playtesten vond ik het al een interessant spel wat het civ genre toch op een iets andere manier aanpakt.

Hier de laatste tijd verder een hoop gespeeld. :*)
Afgelopen twee weken Star Wars: Rebellion, Lord of the Rings TCG, Gloomhaven, Dominion, Chronicles of Crime: Noir, Scythe, Terraforming Mars, Mission: Red Planet, Wingspan en Gaia Project gespeeld. In tijden niet zo veel gespeeld.
Komende zaterdag staat een zes speler pot Twiligt Imperium 4 op het programma. Ook veel zin in. :9

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Wat mij een beetje tegenhoudt is 2 uur. Dat zie ik met minder ervaren spelers snel oplopen naar 3... Ik wacht wel op de reviews en eventueel wave 2.

I like bacon!

• MADG0BLIN
Bundin schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:37:
Wat mij een beetje tegenhoudt is 2 uur. Dat zie ik met minder ervaren spelers snel oplopen naar 3... Ik wacht wel op de reviews en eventueel wave 2.
Was alleen bij onze eerste game zo, de tweede was ruim binnen de twee uur, de derde zelfs binnen een uur. Het speelt als je het doorhebt vrij makkelijk.

• _Anvil_
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-10 09:39
MADG0BLIN schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:01:
Komende zaterdag staat een zes speler pot Twiligt Imperium 4 op het programma. Ook veel zin in. :9
Is mijn groep nog nooit gelukt, zelfs niet met volgens datumprikker 7 aanwezigen :-(

Have fun!
Bundin schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:37:
Als je ook TI4 speelt, is dat een korte filler game :9

_Anvil_ wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:09 (33%)

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Gisteravond onze 2e sessie Lord of the Rings: Journey to Middle Earth gehad. Na het Betrayal Legacy debakel van een paar weken geleden waren we toe aan een goed campaign spel voor 4 spelers. We hebben vorige week onze eerste sessie gehad en zijn gestart met onze party. De app werkt erg goed (maar mist een 'undo' knop). Het spel speelt lekker weg, is niet te ingewikkeld, maar sommige skills zijn wel slecht of onduidelijk verwoord. Daardoor moeten we vaak Googlen wat er nu wel en niet wordt bedoeld. Dat is jammer.

Onze 2e chapter hebben we keihard gefaald. De eerste missie ging ook al behoorlijk slecht, waardoor we hebben besloten een nieuwe campaign te starten en hopelijk hebben geleerd van onze fouten. We hebben chapter 1 opnieuw gedaan met een nieuwe groepssamenstelling (qua characters en skills) en dit ging al stukken beter dan de vorige 2 pogingen.

Dit spel heeft veel potentie, maar ik blijf stiekem skeptisch over de gameplay. We zullen zien hoe het gaat... Wordt vervolgd!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:36
Zijn er hier wellicht nog mensen die interesse hebben in Ultra-Tiny Epic Galaxies & Kingdoms:
Crowdfinder Ultra-Tiny Epic Galaxies & Kingdoms

Deze loopt nog tot en met vandaag en zijn nog op zoek naar 1 deelnemer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die staat nog wel in m'n remindlijstje, maar als ik 't zo zie zit er vrijwel geen prijsverschil tussen individueel backen, of via crowdfinder.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• Mvdbeld
TERW_DAN schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:28:
Die staat nog wel in m'n remindlijstje, maar als ik 't zo zie zit er vrijwel geen prijsverschil tussen individueel backen, of via crowdfinder.
Klopt verschil is alweer bijna weg, met verzenden binnen NL. Weet niet of 1 van de andere deelnemers nog in de buurt is, dan kunnen we een verzending combineren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En net als je besluit om niet meer teveel kickstarters te backen komt Burgle Bros 2 voorbij... Kon 't niet laten die ook te backen, al vond ik 'm wel een tikje aan de prijzige kant.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• MADG0BLIN
Vandaag weer een pot TI4 gespeeld.
We speelden met 6 spelers.
Yin Brotherhood speelde voor de tweede keer.
Universities of Jol-nar speelde voor de eerste keer.
Clan of Saar speelde voor de eerste keer.
The Yssaril Tribes speelde voor de derde keer
En Federation of Sol voor de vijfde keer.
Ik speelde Naalu Collective en speelde mijn zesde pot.

Ik kon eigenlijk elke ronde tot 7 punten wel een objective scoren. Uiteindelijk kwam ik op acht en negen met mijn tweede en derde secret objective. Toen gingen we de laatste ronde in, echter kon niemand hem in de reguliere rondes afmaken waardoor ik met mijn initiative marker van 0 automatisch als eerste een objective mocht claimen waardoor ik won door zes tokens in te leveren. 8)
Uiteindelijk heb ik volgens mij hooguit 1 battle hoeven doen en kon ik redelijk ongestoord punten blijven sprokkelen. De meeste battles vonden aan de andere kant plaats en om Mecatol Rex. Verder weinig memorabele laws langs gekomen.
Totale speeltijd inclusief een maaltijd onder het spel was 6:24.

https://tweakers.net/ext/f/ZzF7AdfBTo1aYWr16KKnszum/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/aQaezkHMkhlwT3CBcgIPNX4C/thumb.jpg

• Bundin
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:38:
En net als je besluit om niet meer teveel kickstarters te backen komt Burgle Bros 2 voorbij... Kon 't niet laten die ook te backen, al vond ik 'm wel een tikje aan de prijzige kant.
Ik vind 't meer dan prijzig, zeker omdat er ook nog verzendkosten bij zullen komen. Das dan een fors bedrag voor een relatief simpel spel. Ik laat 'm daarom aan me voorbij gaan.

I like bacon!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 18:04
Recentelijk heb ik mijn eerste bordspel gespeeld dat met een app werkt:
The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth.

De implementatie heeft Fantasy Flight Games naar mijn mening goed gedaan. Interactie met personen/ voorwerpen, gevechten of nieuwe gebieden verkennen werkt erg soepel (en voegt iets toe).

Daarnaast zijn de miniatures en kaartjes mooi gemaakt. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:06
er komt een nieuw spel in de Arkham serie aan: Arkham Horror: Final Hour !

"Arkham Horror: Final Hour is a fully cooperative, fast-paced board game for one to four players. An endless tide of monsters sweeps across the Miskatonic University campus, and you must hold them back, all while searching desperately for the ritual components you need to put an end to the insanity. Playable in under 60 minutes, your fate depends on the cooperation between you and your fellow investigators. The odds against you are astronomical, but if you don’t succeed, this will indeed be the final hour for Arkham… and the world."

Mooi om te zien dat de characters van Arkham/Eldritch ook hier weer hun opwachting maken.

En schijnt maar 60 minuten te duren (alhoewel..gezien eerdere ervaringen met de tijden vermeld bij Arkham en Eldritch..zal het waarschijnlijk toch langer zijn ;) )

Release staat gepland ergens rond oktober.

• poehee
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-10 20:21
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:38:
Had ik ook.
En toen zag ik ook nog Struggle of Empires van Martin Wallace :'( (https://boardgamegeek.com/boardgame/9625/struggle-empires)

https://www.kickstarter.c...-edition?ref=kickthetable

Heb ze nog even in de wacht staan...

You're either part of the solution or you're part of the problem

• MADG0BLIN
g0tanks schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:43:
Recentelijk heb ik mijn eerste bordspel gespeeld dat met een app werkt:
The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth.

De implementatie heeft Fantasy Flight Games naar mijn mening goed gedaan. Interactie met personen/ voorwerpen, gevechten of nieuwe gebieden verkennen werkt erg soepel (en voegt iets toe).

Daarnaast zijn de miniatures en kaartjes mooi gemaakt. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk spel inderdaad. Ik heb nu de eerste 3 scenario's erop zitten met Aragorn en Legolas. Tot nu toe alles nog gehaald. Binnenkort het volgende scenario maar eens doen.

Komende woensdag avond voor de tweede keer een 3 speler pot TI4 gepland. Vorige keer was het wel leuk, maar minder dan met meer spelers. Benieuwd hoe het nu is voor een tweede keer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren voor het eerst een potje Lords of Xidit gedaan. Jaren geleden een keer een introgame gespeeld op een spellenbeurs, en kwam 'm een tijdje geleden tegen voor 2 tientjes op Amazon. Maar nog niet eerder gespeeld.

Het idee is dat je poppetjes recruit, door naar een stad te gaan en een actie uit te voeren. Maar je moet daar wel op tijd zijn. Want ben je te vroeg heb je alleen de suffe oranje poppetjes, en met alleen oranje poppetjes kun je niet veel monsters verslaan. Dus je wilt later op een dorpje komen, om ook groene, witte, grijze of paarse poppetjes te kunnen halen. Om te bepalen waar je naar toe gaat, en wat je doet heb je een bordje met 6 dials, die je aan het begin van de ronde instelt. Dus je weet niet wat je tegenstanders instellen.

Zodra een tegel leeg is komt er een nieuwe, en die kan iedereen op voorhand zien. Dus daarop kun je anticiperen. Maar het is wel een beetje gokken wat je tegenstanders doen.

Als je genoeg poppetjes hebt verzameld, kun je een monster te verslaan, dat je vervolgens beloningen oplevert. Je kunt zelf kiezen tussen geld, gildetorentjes en 'bard'punten. Alles geeft je tijdens de eindtelling punten.

Zo speel je 12 rondes, en vervolgens ga je scoren op 3 punten (geld, gilde en bard). Maar stel geld is de eerste, en daar heb je het minste van, dan ben je al ge-elimineerd, en maken de rest van de punten niet uit. Dus je moet hard je best doen om genoeg punten te hebben voor de eerste waardering.
Met 3 spelers heb je een dummyspeler, dat vond ik wel wat minder, maar ik denk dat we het volgende keer met 4 of 5 spelers moeten doen, omdat dat nog leuker is.

Al met al een leuke game, die verrassend simpel en snel speelt.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-10 16:21
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:16:
Gisteren voor het eerst een potje Lords of Xidit gedaan. Jaren geleden een keer een introgame gespeeld op een spellenbeurs, en kwam 'm een tijdje geleden tegen voor 2 tientjes op Amazon. Maar nog niet eerder gespeeld.

Het idee is dat je poppetjes recruit, door naar een stad te gaan en een actie uit te voeren. Maar je moet daar wel op tijd zijn. Want ben je te vroeg heb je alleen de suffe oranje poppetjes, en met alleen oranje poppetjes kun je niet veel monsters verslaan. Dus je wilt later op een dorpje komen, om ook groene, witte, grijze of paarse poppetjes te kunnen halen. Om te bepalen waar je naar toe gaat, en wat je doet heb je een bordje met 6 dials, die je aan het begin van de ronde instelt. Dus je weet niet wat je tegenstanders instellen.

Zodra een tegel leeg is komt er een nieuwe, en die kan iedereen op voorhand zien. Dus daarop kun je anticiperen. Maar het is wel een beetje gokken wat je tegenstanders doen.

Als je genoeg poppetjes hebt verzameld, kun je een monster te verslaan, dat je vervolgens beloningen oplevert. Je kunt zelf kiezen tussen geld, gildetorentjes en 'bard'punten. Alles geeft je tijdens de eindtelling punten.

Zo speel je 12 rondes, en vervolgens ga je scoren op 3 punten (geld, gilde en bard). Maar stel geld is de eerste, en daar heb je het minste van, dan ben je al ge-elimineerd, en maken de rest van de punten niet uit. Dus je moet hard je best doen om genoeg punten te hebben voor de eerste waardering.
Met 3 spelers heb je een dummyspeler, dat vond ik wel wat minder, maar ik denk dat we het volgende keer met 4 of 5 spelers moeten doen, omdat dat nog leuker is.

[Afbeelding]

Al met al een leuke game, die verrassend simpel en snel speelt.
Thanks voor de tip! Die heb ik (voor m'n gevoel) een hele tijd geleden ook even geprobeerd en ik vond hem toen erg interessant. Ik heb hem even opgezocht en hij is nog steeds voor een (hele!) schappelijke prijs te vinden via Amazon, dus ik heb hem gelijk ook maar even besteld!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

michaelvink schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:37:
[...]

Thanks voor de tip! Die heb ik (voor m'n gevoel) een hele tijd geleden ook even geprobeerd en ik vond hem toen erg interessant. Ik heb hem even opgezocht en hij is nog steeds voor een (hele!) schappelijke prijs te vinden via Amazon, dus ik heb hem gelijk ook maar even besteld!
Ja, er zitten wat mechanics in die wat minder gebruikelijk zijn dan de spellen die ik in de kast heb staan. Dus dit is wel een leuke aanvulling. Ik zie dat die op meerdere plekken niet duur is, dus altijd leuk.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• Mvdbeld

Rulebook en "Watch It Played" video staan online!

Bron: Tapestry - Design Diary

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:27:
Vandaag weer een pot TI4 gespeeld.
We speelden met 6 spelers.
Yin Brotherhood speelde voor de tweede keer.
Universities of Jol-nar speelde voor de eerste keer.
..
Fijn he, die folded space doosjes? ;)

(ik heb dus voor het eerst mn principes opzij gezet en een inlay gekocht voor een spel, al zie ik me dit nog steeds niet voor andere games doen. Koop liever een nieuwe game voor die bedragen.)

Leuk dat je won met de Naalu, maar had niemand de Imperial card dan? En nog fors in Fighters geinvesteerd? (Extra spacedock voor build capacity, Figther II developen etc. )

Ow, en jullie geven iemand die het voor de 5e keer doet Sol?? Bij ons zijn de OP rassen alleen voor first timers, zoals jullie wel met Jol Nar deden zo te lezen.

Mijn groep heeft nu even een TI4 pauze, maar met 9 potjes in het eerste half jaar van bezit mag ik niet klagen als ik de ervaringen van anderen zo lees.

Nette speelduur met zoveel n00bs, wij komen nooit onder de 10u Overigens spelen wij alleen nog maar 14 VP point games, niemand wil terug naar 10.

• ImdaMned
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:33
Inlays zijn voor spellen die je vaak speelt en waarmee je opzetproblemen voorkomen.

In mijn geval:
- terraforming mars
- scythe
- caverna
- lords of waterdeep + expansion

plastic zakjes zijn verschikkelijk om mee te werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voor een paar euro heb je foamcore en houtlijm. Met een scherp mes en wat geduld kun je daar ook prima inlays mee bouwen. En kost vrij weinig.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Fijn he, die folded space doosjes? ;)

(ik heb dus voor het eerst mn principes opzij gezet en een inlay gekocht voor een spel, al zie ik me dit nog steeds niet voor andere games doen. Koop liever een nieuwe game voor die bedragen.)
Jup, is een erg mooie insert. Scheelt nogal met setup en opruimen
Leuk dat je won met de Naalu, maar had niemand de Imperial card dan? En nog fors in Fighters geinvesteerd? (Extra spacedock voor build capacity, Figther II developen etc. )
Hoe bedoel je had niemand de imperial card? Om nog de laatste punten te scoren? Ja, degene die hem had kon alleen ook daarmee niet meer op 10 komen.

Ik had behoorlijk wat fighters die zelf konden vliegen. Erg fijn.
Ow, en jullie geven iemand die het voor de 5e keer doet Sol?? Bij ons zijn de OP rassen alleen voor first timers, zoals jullie wel met Jol Nar deden zo te lezen.
Ik was dezelfde mening toebedeeld, daarom zorgde ik er ook voor door wat subtiele hints dat de focus op hem kwam te liggen waardoor ik vrij spel had zo ongeveer. 8)
Mijn groep heeft nu even een TI4 pauze, maar met 9 potjes in het eerste half jaar van bezit mag ik niet klagen als ik de ervaringen van anderen zo lees.

Nette speelduur met zoveel n00bs, wij komen nooit onder de 10u Overigens spelen wij alleen nog maar 14 VP point games, niemand wil terug naar 10.
Dat is inderdaad niet slecht. Ik ga vanavond een 3 speler pot spelen. Dit jaar pas 3x kunnen spelen.
ImdaMned schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:17:
Inlays zijn voor spellen die je vaak speelt en waarmee je opzetproblemen voorkomen.

In mijn geval:
- terraforming mars
- scythe
- caverna
- lords of waterdeep + expansion

plastic zakjes zijn verschikkelijk om mee te werken.
Ik heb redelijk wat inserts, vind het zelf erg prettig, vooral met spellen met veel setup qua onderdelen.
Heb inserts van hout zowel als lijm voor o.a. Scythe, Xia, TI4, Dinosaur Island, Istanbul, Gaia Project, Clans of Caledonia, 7 Wonders en Rising Sun.
Ik heb er zelf een gemaakt voor Viticulture, echter vond ik kopen makkelijker. :P

MADG0BLIN wijzigde deze reactie 21-08-2019 16:23 (17%)

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-10 08:36
Van de week voor het eerst Tiny Towns gedaan, leuk spel!
Inlays van spirit island + terraforming mars zijn ook onderweg van folded space.

Video van Tapestry bekeken. Best een pittig spel nog. Gaat ie iets van 3,5 op bgg worden?

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-10 16:57

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

TERW_DAN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:20:
Voor een paar euro heb je foamcore en houtlijm. Met een scherp mes en wat geduld kun je daar ook prima inlays mee bouwen. En kost vrij weinig.
Inderdaad, en nog leuk om te doen ook. Zo'n grote knutselaar ben ik niet maar een zo goed mogelijke inlay maken is dan wel weer een leuke uitdaging :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Smuey
Die Watch it played van Tapestry had ik voorbij zien komen. Ik heb wat moeite met de stelling dat het regelboekje maar 4 pagina's lang is, eigenlijk... Maar het zorgt er zeker niet voor dat ik er minder enthousiast over ben, integendeel zelfs!

Ik heb een vraagje voor de eigenaren van Terraforming Mars. Ik heb deze al een tijdje op de korrel, maar ik heb de boot afgehouden vanwege de nogal belabberde kwaliteit van onderdelen van de US-versie. Is dat bij de Nederlandse versie ook aan de orde, of valt het allemaal wel mee? Ik bedoel dan specifiek hele dunne kartonnen materialen, centreerfouten bij te punchen fiches etc.

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 11:19
michaelvink schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:31:
Die Watch it played van Tapestry had ik voorbij zien komen. Ik heb wat moeite met de stelling dat het regelboekje maar 4 pagina's lang is, eigenlijk... Maar het zorgt er zeker niet voor dat ik er minder enthousiast over ben, integendeel zelfs!

Ik heb een vraagje voor de eigenaren van Terraforming Mars. Ik heb deze al een tijdje op de korrel, maar ik heb de boot afgehouden vanwege de nogal belabberde kwaliteit van onderdelen van de US-versie. Is dat bij de Nederlandse versie ook aan de orde, of valt het allemaal wel mee? Ik bedoel dan specifiek hele dunne kartonnen materialen, centreerfouten bij te punchen fiches etc.
Ik heb de Engelse versie en moet zeggen dat ik me in de lage kwaliteit niet kan vinden. De kartonnen items zijn zeker dik genoeg en eventuele centreerfouten zijn mij niet opgevallen. Het grootste gemis bij dit spel zijn de player boards waarop de tokens los liggen en dus makkelijk kunnen bewegen, maar dat nadeel zal de NL versie ook hebben.

• Smuey
BSTNjitRam schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Ik heb de Engelse versie en moet zeggen dat ik me in de lage kwaliteit niet kan vinden. De kartonnen items zijn zeker dik genoeg en eventuele centreerfouten zijn mij niet opgevallen. Het grootste gemis bij dit spel zijn de player boards waarop de tokens los liggen en dus makkelijk kunnen bewegen, maar dat nadeel zal de NL versie ook hebben.
Interessant. Dat probleem herken ik absoluut van andere spellen (Scythe met z'n meerlaagse spelersborden is daarin een hele positieve uitschieter wat mij betreft, maar helaas ook een redelijk unicum), maar dat is redelijk eenvoudig op te lossen met m'n 3D-printer en een paar uurtjes geduld, gelukkig, dus dat zou zeker geen dealbreaker zijn, wat mij betreft. Misschien toch nog maar eens heroverwegen!

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-10 08:36

De Nederlandse versie hier. Ik kan me daar ook niet echt in vinden. Het minste vind ik het grote spelers bord, blijft van karton en met veel spelen , vouw en ontvouw je hem ook vaak, dat kan funest zijn op een gegeven moment.
Maar ik heb die Hellas uitbreiding, daar krijg je een nieuw ander bord bij. Dus nu wisselen we de nieuwe met de originele af en blijven ze beiden goed. Ik heb ook niet echt klachten over centreerfouten, niks ontdekt.

Kan het spel zeker aanraden, onze favoriet hier in huis. hij is echt heel goed en heb via kickstarter de nieuwe uitbreiding aangeschaft, ook omdat er van die playermats bij komen.

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:49
Hier hebben we de laatste weken vanwege de vakantie weinig gespeeld. Met het goede weer doen we vaak andere dingen en de heraanleg van onze achtertuin kostte al genoeg energie :'( . Laatst was ik wel een namiddag alleen thuis en die heb ik gebruikt om mijn teller aan solo-games weer wat aan te tikken.

Eerst heb ik getracht om in Sagrada een venster van niveau 5 te halen, maar dat liep nogal faliekant af. Door de combo van score-kaarten had ik eigenlijk alle blauwe dobbelstenen moeten hebben, maar met de waardes kwam dat op het laatste erg slecht uit.

Daarna heb ik in Let Them Eat Shrimp wel het vierde bordje kunnen oplossen. Wel met wat geluk bij het dobbelen, maar dat hoort nu eenmaal in het spel.

Het derde spel was Spring Meadow. Dit is voor mij echt het leukste spel in de trilogie: de regels zijn in vergelijking met de andere spellen rechttoe rechtaan zodat je meer op het puzzelen kunt focussen. Ik heb zelfs meteen een tweede potje gespeeld om mijn score te verbeteren.

Tenslotte was er nog meer Uwe Rosenberg met Patchwork. Ik had een tijdje geleden de automa-variant van Lookout besteld, maar omdat hij nogal ingewikkeld leek had ik 'm nog niet uitgeprobeerd. In de praktijk viel dat heel erg mee. Het spel verloopt zoals normaal: wie het achteraan op het tijdspoor staat is aan de beurt. Als dat de automa is neem je een kaart waarop staat welke tegel hij koopt. Dat gebeurt aan de hand van enkele eenvoudige 'filters', bvb. het aantal knopen of het aantal tijdseenheden. Speelt heel vlot en zelfs op het eerste niveau moet je goed opletten om te kunnen winnen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Hopjesvla79
HellPunk schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:14:
[...]
Tenslotte was er nog meer Uwe Rosenberg met Patchwork. Ik had een tijdje geleden de automa-variant van Lookout besteld, maar omdat hij nogal ingewikkeld leek had ik 'm nog niet uitgeprobeerd. In de praktijk viel dat heel erg mee. Het spel verloopt zoals normaal: wie het achteraan op het tijdspoor staat is aan de beurt. Als dat de automa is neem je een kaart waarop staat welke tegel hij koopt. Dat gebeurt aan de hand van enkele eenvoudige 'filters', bvb. het aantal knopen of het aantal tijdseenheden. Speelt heel vlot en zelfs op het eerste niveau moet je goed opletten om te kunnen winnen.
Hey, bedankt voor de tip! Wist niet dat er een automa variant van bestond.

• HellPunk
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:17:
[...]
Hey, bedankt voor de tip! Wist niet dat er een automa variant van bestond.
Yup, te bestellen via https://lookout-shop.de/p/patchwork-automa. Op BGG staan ook 'onofficiële' solo-varianten, maar die heb ik niet geprobeerd.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Smuey
Zo, de vakantie is weer achter de rug en het normale leven is weer begonnen. Deze vakantie niet verschrikkelijk veel gespeeld. Wel hebben we een paar mooie King of Tokyo, Virus!, Ticket to Ride, Azul, Pandemic, Lucidity: Six-Sided Nightmares en Takenoko gespeeld. We hebben na een al lange avond met spellen ook nog Pandemic - Rapid Response op tafel gelegd, maar om dat spel uit te leggen om half drie 's nachts, terwijl iedereen al een paar drankjes op had... Dat was nog niet zo makkelijk! Ook heb ik twee vrienden Scythe geleerd en beiden zijn er bijzonder enthousiast over, dus ik heb onze spelersbasis uit kunnen breiden! 8)

Wat betreft Lucidity: Six-sided Nightmares: Dat was voor alle spelers een flinke verrassing! Het is een push-your-luck dice chucker met een interessant thema, waarbij je iedere beurt een aantal dobbelstenen uit een zak moet pakken, die je dromen voorstellen. Van deze dromen stop je er dan naar keuze twee terug in de zak, en de rest rol je. Rol je nachtmerries, dan moet je deze op je spelersbord plaatsen en de bijbehorende effecten uitvoeren. Overwinningspunten mag je direct op je bord plaatsen en je hebt ook nog uitputtingstokens en schedels (verzamel er vier en je ligt meteen uit het spel. Hierna mag je kiezen: Ga je door en pak je twee extra dobbelstenen, of rust je uit en haal je al je uitputtingstokens van je bord (of een enkele nachtmerrie).

Verzamel je drie of meer nachtmerries in dezelfde kleur, dan verander je zelf in de bijbehorende nachtmerrie. Je kunt niet meer op de reguliere manier punten verdienen, maar je kunt nog wel punten in jouw kleur van je tegenstanders pikken of ze lastig vallen met nieuwe dromen. Ook heeft de nachtmerrie een passief effect, waardoor iedere nachtmerrie in jouw kleur die een andere speler rolt, jou rechtstreeks punten oplevert, waarna je de speler in kwestie een andere optie geeft (vaak nog een dobbelsteen rollen, maar dan eentje naar jouw keuze). Bereikt één van de spelers 15 of meer punten, dan wint deze speler. Veranderen alle spelers in nachtmerries? Dan eindigt het spel en wint de speler met de meeste punten.

De handleiding was ronduit belabberd te noemen, maar het spel speelt verrassend soepel en is een stuk leuker en gevarieerder dan ik had verwacht. Het artwork is lekker freaky en voegt zeker toe aan de donkere sfeer van het spel.

Oh, en afgelopen weekend, na de tip van @TERW_DAN, ook Lords of Xidit binnen gekregen (zeker weten dat Amazon.de deze ruim onder kostprijs verkoopt!). Ik kan niet wachten om deze op tafel te krijgen!

• Hopjesvla79
michaelvink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:
[...

Wat betreft Lucidity: Six-sided Nightmares: Dat was voor alle spelers een flinke verrassing! Het is een push-your-luck dice chucker met een interessant thema, waarbij je iedere beurt een aantal dobbelstenen uit een zak moet pakken, die je dromen voorstellen. Van deze dromen stop je er dan naar keuze twee terug in de zak, en de rest rol je. Rol je nachtmerries, dan moet je deze op je spelersbord plaatsen en de bijbehorende effecten uitvoeren. Overwinningspunten mag je direct op je bord plaatsen en je hebt ook nog uitputtingstokens en schedels (verzamel er vier en je ligt meteen uit het spel. Hierna mag je kiezen: Ga je door en pak je twee extra dobbelstenen, of rust je uit en haal je al je uitputtingstokens van je bord (of een enkele nachtmerrie).

Verzamel je drie of meer nachtmerries in dezelfde kleur, dan verander je zelf in de bijbehorende nachtmerrie. Je kunt niet meer op de reguliere manier punten verdienen, maar je kunt nog wel punten in jouw kleur van je tegenstanders pikken of ze lastig vallen met nieuwe dromen. Ook heeft de nachtmerrie een passief effect, waardoor iedere nachtmerrie in jouw kleur die een andere speler rolt, jou rechtstreeks punten oplevert, waarna je de speler in kwestie een andere optie geeft (vaak nog een dobbelsteen rollen, maar dan eentje naar jouw keuze). Bereikt één van de spelers 15 of meer punten, dan wint deze speler. Veranderen alle spelers in nachtmerries? Dan eindigt het spel en wint de speler met de meeste punten.

De handleiding was ronduit belabberd te noemen, maar het spel speelt verrassend soepel en is een stuk leuker en gevarieerder dan ik had verwacht. Het artwork is lekker freaky en voegt zeker toe aan de donkere sfeer van het spel.
[...]
Hee, nog een Lucidity speler! Ik heb hem ook (KS met extra's) en vind het ook een zeer verrassend spelletje. Wel persoonlijk met 3 of liever nog 4 spelers en dan met de KS extra's erbij maakt het nog leuker De solo variant is trouwens ook wel geinig om te doen, duurt niet heel lang en speelt lekker weg. Is zeker het proberen waard.

• Smuey
Hopjesvla79 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Hee, nog een Lucidity speler! Ik heb hem ook (KS met extra's) en vind het ook een zeer verrassend spelletje. Wel persoonlijk met 3 of liever nog 4 spelers en dan met de KS extra's erbij maakt het nog leuker De solo variant is trouwens ook wel geinig om te doen, duurt niet heel lang en speelt lekker weg. Is zeker het proberen waard.
Oh tof! Ik heb hem niet zelf, een vriend van me heeft hem gekocht, maar wat zijn de kickstarter extra's? We hebben alle potjes met vier spelers gespeeld, dus met minder spelers hebben we geen ervaring, maar we zijn er wel erg van gecharmeerd!

• Exar
  • Laatst online: 00:09
Oh, en afgelopen weekend, na de tip van @TERW_DAN, ook Lords of Xidit binnen gekregen (zeker weten dat Amazon.de deze ruim onder kostprijs verkoopt!). Ik kan niet wachten om deze op tafel te krijgen!
Ik zie op amazon.de drie keer dat spel aangeboden. Voor vanaf 11,43 8)7 (marketplace), voor 28,92 (Amazon zelf) en voor 57,49 zo te zien de Franse versie. Wat zou het verschil zijn tussen die eerste twee? Zijn die Duitstalig of Engelstalig of meertalig?

Signature

• Hopjesvla79
michaelvink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Oh tof! Ik heb hem niet zelf, een vriend van me heeft hem gekocht, maar wat zijn de kickstarter extra's? We hebben alle potjes met vier spelers gespeeld, dus met minder spelers hebben we geen ervaring, maar we zijn er wel erg van gecharmeerd!
https://www.kickstarter.c...ed-nightmares/description

Bij de KS versie zat optioneel nog de De-lux edition met daarbij o.a. de bonehunters uitbreding (speciale dobbelstenen met eigen effecten) en aparte equipment en environment kaarten waarmee het spel wat dynamischer wordt.(en nog veel andere zut: neopreen matjes, plastic overlays etc)

Hier nog even in het kort:
The Bone Hunters expansion provides 8 dangerous “bone dice” to add to your dice bag. These dice are extremely powerful but extremely dangerous, and you must roll them if you draw them.

The Manifestations expansion provides a 20 card deck of “equipment” that dreamers may purchase during the game. This equipment can be game-changing, but at what cost?

The Dreamscapes expansion provides a 10 card deck of rules changes and twists to add even more variability to your games.
Doos van de Delux edition ziet er trouwens prachtig uit (rechts op de foto )

• Smuey
Hopjesvla79 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

https://www.kickstarter.c...ed-nightmares/description

Bij de KS versie zat optioneel nog de De-lux edition met daarbij o.a. de bonehunters uitbreding (speciale dobbelstenen met eigen effecten) en aparte equipment en environment kaarten waarmee het spel wat dynamischer wordt.(en nog veel andere zut: neopreen matjes, plastic overlays etc)

Hier nog even in het kort:

[...]

Doos van de Delux edition ziet er trouwens prachtig uit (rechts op de foto )

[Afbeelding]
Dat ziet er wel serieus interessant uit! :9~

Helaas, hij heeft de reguliere versie. Te laat voor de Kickstarter en zo te zien ook geen mogelijkheid om die onderdelen nog ergens los te scoren. Oh well, de reguliere versie is ook erg leuk!

Smuey wijzigde deze reactie 26-08-2019 11:10 (23%)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb 'm een paar keer gespeeld, maar kan vooralsnog kan ik niet zeggen dat ik 'm echt geweldig vind. Ik vond er niet echt een spel inzitten,
Ik wil 'm nog een keer een kans geven, maar hij ligt aardig dicht bij de stapel spellen die het huis mogen verlaten, omdat niemand ze met me wil spelen.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• B00st3r
  • Nu online
Gisteravond weer een scenario van Lord of the Rings: Journey in Middle Earth gespeeld. We blijven er weinig aan vinden. Het is allemaal behoorlijk droog en die app is op zich wel leuk maar voegt eigenlijk best weinig toe. Alle monsters zijn hetzelfde en doen hetzelfde. De app houdt namelijk niet bij wie waar staat. Dus als je wordt aangevallen pakt het spel puur random een poppetje en zet daar achter '(or closest hero)'. En als ie dan geen target heeft zet ie gewoon 4 stappen naar de dichtstbijzijnde hero. Misschien zijn we te gespoiled door andere geweldige spellen zoals Gloomhaven, Too Many Bones en The 7th Continent. Wat ons betreft het geld niet waard.

Daarna hebben we de avond afgesloten met een potje Awkward Guests, dit blijft een erg goed spel. Gisteravond was mijn eerste keer met minder dan 4 man, en ik moet zeggen dat meer spelers wel leuker is. 3 spelers was al aanzienlijk minder leuk dan 4. Desalniettemin, aanrader!
TERW_DAN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Ik heb 'm een paar keer gespeeld, maar kan vooralsnog kan ik niet zeggen dat ik 'm echt geweldig vind. Ik vond er niet echt een spel inzitten,
Ik wil 'm nog een keer een kans geven, maar hij ligt aardig dicht bij de stapel spellen die het huis mogen verlaten, omdat niemand ze met me wil spelen.
Same here, 1 keer gespeeld en meteen verkocht. Viel zwaar tegen. Ziet er wel erg mooi uit.

B00st3r wijzigde deze reactie 28-08-2019 10:07 (13%)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Engelse versie incl venus en prelude, alleen nederlandse hella uitbreiding.
En ik herken er niks van. Kartonnen fiches zijn niet dunner dan mijn andere spellen, en als er centreerfouten zijn, is mij dat niet opgevallen. Zowiezo zijn die fiches alleen markers, niet iets wat je elke beurt in de hand hebt (zoals geld of goederen fiches in andere spellen)

Spel is een keer of 10 - 20 gespeeld, en alles ziet er nog grofweg als nieuw uit, alleen sommige kaarten beginnen aan de randjes wat gebruikssporen te vertonen.

Kamerraad heeft zijn spel al minimaal 150 keer gespeeld, en dat kun je aan de achterkant van de kaarten wel zien. Maar de tekst opzich zijn nog steeds gewoon goed leesbaar,

Enige klacht die ik over het spel heb zijn de playerboards. Dat had echt een dubbel karton moeten zijn, met uitgesneden vakken voor de cubes. Ipv dat printje wat het nu is.

heuveltje wijzigde deze reactie 28-08-2019 10:31 (20%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Hoezo heb je hier moeite mee? De regels zijn toch 4 pagina's?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Smuey
ViNcE schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:33:
[...]

Hoezo heb je hier moeite mee? De regels zijn toch 4 pagina's?
Nou, als het vier pagina's zijn, waarom duurt een uitleg dan evengoed nog een half uur? :p Laat ik het zo zeggen: Persoonlijk heb ik geen half uur nodig om vier pagina's te lezen, hoor, zeker niet als er (waarschijnlijk) ook nog illustraties en voorbeelden op staan. Neemt niet weg dat ik evengoed bijzonder benieuwd ben naar Tapestry.

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

michaelvink schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Nou, als het vier pagina's zijn, waarom duurt een uitleg dan evengoed nog een half uur? :p Laat ik het zo zeggen: Persoonlijk heb ik geen half uur nodig om vier pagina's te lezen, hoor, zeker niet als er (waarschijnlijk) ook nog illustraties en voorbeelden op staan. Neemt niet weg dat ik evengoed bijzonder benieuwd ben naar Tapestry.
:)

Dat had ik toen ik voor het eerst de regels van Suburbia las, maar dat heb ik toen ook echt wel een paar keer moeten lezen. En als de regels zeggen: 'doe wat er op het kaartje staat', maar dan zijn er 5000 kaartjes, kan het nog wel lastig zijn. Ik heb de video ook gekeken, maar ik denk dat ik Tapestry oversla. Ik wil hem best wel een keer spelen, maar denk niet dat ik hem zelf hoef te hebben.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend voor het eerst 7th Continent gespeeld... was een moeizame bevallig moet ik zeggen en ik ben ook blij dat ik alleen de base game heb gekocht. We hebben uiteraard Voracious Goddess gespeeld en na 5 uur zag het er vrij hopeloos uit en hebben we maar gesaved, maar eigenlijk konden we net zo goed opgeven.

Het voelt een beetje als Robinson Crusoe, echt overal alleen maar ellende en tegenslag, wat je ook doet. We hebben het met zijn drieën gespeeld en het voelde gewoon niet echt leuk aan om te doen. Constant overleg over wat je wil moet, geen structuur qua beurten waardoor iedereen van alles door elkaar wil gaan doen en je het overzicht kwijtraakt.

Ik ben bang dat die bij ons niet meer op tafel gaat komen. Wordt ook niet geholpen door het dramatisch slechte rulebook... |:(

Phusebox wijzigde deze reactie 29-08-2019 12:57 (4%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• HellPunk
Gisteren weer een stapje gezet in mijn 'quest' om tegen het einde van het jaar 50 solo-plays te halen. Dit keer was Azul aan de beurt, met deze solo-regels.

Veel hebben die regels niet om het lijf: je speelt eigenlijk een spel met twee waarbij je 'tegenstander' een beslissingsboom volgt om tegels uit het spel te verwijderen - hij doet er verder niks mee. Je speelt dus niet om hem te verslaan, maar om je eigen score te verbeteren. Je speelt vijf rondes (dan zijn alle tegels uit de zak).

Er zijn nog meer solo-varianten op BGG te vinden waarbij je wel tegen een virtuele tegenstander speelt, maar ik vond deze wel prettig: je kan snel een potje spelen zonder al teveel boekhouding. Mijn eindscore was 51, dat moet nog wel beter kunnen. In de regels staat dat 85 een goeie score is, maar dan moet je volgens mij toch geluk hebben met hoe de tegels uit de zak komen.

• Squishie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 00:32

Squishie

Not So....

Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:57:
Afgelopen weekend voor het eerst 7th Continent gespeeld... was een moeizame bevallig moet ik zeggen en ik ben ook blij dat ik alleen de base game heb gekocht. We hebben uiteraard Voracious Goddess gespeeld en na 5 uur zag het er vrij hopeloos uit en hebben we maar gesaved, maar eigenlijk konden we net zo goed opgeven.

Het voelt een beetje als Robinson Crusoe, echt overal alleen maar ellende en tegenslag, wat je ook doet. We hebben het met zijn drieën gespeeld en het voelde gewoon niet echt leuk aan om te doen. Constant overleg over wat je wil moet, geen structuur qua beurten waardoor iedereen van alles door elkaar wil gaan doen en je het overzicht kwijtraakt.

Ik ben bang dat die bij ons niet meer op tafel gaat komen. Wordt ook niet geholpen door het dramatisch slechte rulebook... |:(
Afgelopen weekend hebben m'n vriendin en ik ook voor het eerst 7th continent gespeeld. Inclusief what comes up must come down....
Meteen 'the crystal song' (intro curse) gestart. We kwamen er net voor het einde achter dat we het een beetje verkeerd hadden gedaan. 8)7 8)7 8)7 8)7 . We konden event cards laten liggen en hoefde niet meteen het uit te voeren tijdens exploratie. Daardoor misten we een hoop rewards 8)7 8)7 8)7 8)7

Leuk spel en veel variatie. Schijnbaar is het ook een goede basis t.o.v. the voracious goddess.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:57:

En daarom zit er ook The Crystal Song bij, perfecte intro. Constant overleg en geen structuur en dor elkaar werken is natuurlijk probleem van de groep. Dan breng je structuur aan, niks houdt je tegen.

• Phusebox
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 05:11:
[...]

En daarom zit er ook The Crystal Song bij, perfecte intro. Constant overleg en geen structuur en dor elkaar werken is natuurlijk probleem van de groep. Dan breng je structuur aan, niks houdt je tegen.
Die zit er niet bij hoor.
Maar de regels zijn gewoon echt onduidelijk en incompleet. Ga hem dan ook op marktplaats zetten.

Phusebox wijzigde deze reactie 30-08-2019 05:13 (12%)

• maartend
Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 05:12:
[...]

Die zit er niet bij hoor.
Maar de regels zijn gewoon echt onduidelijk en incompleet. Ga hem dan ook op marktplaats zetten.
Print and Play
Ik raadt je aan een video te bekijken. Afijn, ieder zijn meug. Persoonlijk mijn beste game

• Phusebox
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 05:15:
[...]

Print and Play
Ik raadt je aan een video te bekijken. Afijn, ieder zijn meug. Persoonlijk mijn beste game
Waarom zetten ze dat dan niet in de handleiding of met een sticker op de doos. Beetje dom als je een goede intro hebt om die niet er bij te doen.

Maar goed, het blijft semi random rondlopen tot je de scripted nitems tegenkomt en hopelijk semi random kaarten overleeft en als je geluk hebt doe je alles in 1x goed..

Wij hebben nu die Voracious Goddes niet gehaald maar de volgende keer ga ik dan wel een andere doen. Ik zie mezelf niet 3 tot 4 uur hetzelfde opnieuw spelen als je alles al weet nog hier is dit, daar is dat.

Maar ja inderdaad, ieder zijn eigen ding.

• JulesvH
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:09
Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 05:37:
[...]

Waarom zetten ze dat dan niet in de handleiding of met een sticker op de doos. Beetje dom als je een goede intro hebt om die niet er bij te doen.
Dat scenario is als print and play pas na het uitbrengen van het spel gemaakt, als bedankje voor de community. In de uitbreiding "what goes up, must come down" hebben ze die erbij gedaan.

Het spel staat hoog genoteerd op bgg, maar als t jou en je groep niet ligt dan is het zo. Het wordt door veel mensen gewaardeerd, dus je zou t nog een kans kunnen geven. En anders denk ik dat er best wel wat mensen zijn die hem willen overnemen.

• Phusebox
  • Niet online
JulesvH schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:41:
[...]

Dat scenario is als print and play pas na het uitbrengen van het spel gemaakt, als bedankje voor de community. In de uitbreiding "what goes up, must come down" hebben ze die erbij gedaan.

Het spel staat hoog genoteerd op bgg, maar als t jou en je groep niet ligt dan is het zo. Het wordt door veel mensen gewaardeerd, dus je zou t nog een kans kunnen geven. En anders denk ik dat er best wel wat mensen zijn die hem willen overnemen.
BGG, heb ik al eens eerder gezegd, hecht ik geen waarde meer aan. Het is net als IMDB, vroeger (en dan heb ik het over begin jaren 2000) was dat nog een goede graadmeter, nu is dat helemaal kapot. BGG is hetzelfde mee gebeurt de afgelopen paar jaar. Zodra iets mainstream wordt krijg je die massa mensen die alles een 8/9/10 geven of zoals met sterren alles 5 sterren. Kritisch zijn is een bijna uitgestorven kunst 8)

En ja, alles is aan persoonlijke smaak onderhevig als het aankomt hoe je iets ervaart. Gloomhaven vonden wij ook collectief maar saai en droog, enkel mathematisch berekenen hoeveel stappen je nodig hebt, hoeveel damage je kunt doen en dan de meest effectieve volgorde van spelen toepassen en dat enkele beurten vooruit proberen te rekenen. Net werken :+

Nu ben ik zelf ook wel een extreem persoon als het aankomt op bordspellen dus ik ga een beetje af op het gevoel in de groep. Zo vind ik een bordspel meestal maar 1 of 2 keer leuk, voor mij zit de fun in het ontdekken hoe iets werkt, zodra ik het mechanisme doorheb ben ik er klaar mee. Verklaart waarschijnlijk mijn collectie van 80+ spellen waarvan er waarschijnlijk 10-15 meer dan 1 keer gespeeld zijn :X :/

• maartend
Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:48:
[...]

BGG, heb ik al eens eerder gezegd, hecht ik geen waarde meer aan. Het is net als IMDB, vroeger (en dan heb ik het over begin jaren 2000) was dat nog een goede graadmeter, nu is dat helemaal kapot. BGG is hetzelfde mee gebeurt de afgelopen paar jaar. Zodra iets mainstream wordt krijg je die massa mensen die alles een 8/9/10 geven of zoals met sterren alles 5 sterren. Kritisch zijn is een bijna uitgestorven kunst 8)

En ja, alles is aan persoonlijke smaak onderhevig als het aankomt hoe je iets ervaart. Gloomhaven vonden wij ook collectief maar saai en droog, enkel mathematisch berekenen hoeveel stappen je nodig hebt, hoeveel damage je kunt doen en dan de meest effectieve volgorde van spelen toepassen en dat enkele beurten vooruit proberen te rekenen. Net werken :+

Nu ben ik zelf ook wel een extreem persoon als het aankomt op bordspellen dus ik ga een beetje af op het gevoel in de groep. Zo vindt ik een bordspel meestal maar 1 of 2 keer leuk, voor mij zit de fun in het ontdekken hoe iets werkt, zodra ik het mechanisme doorheb ben ik er klaar mee. Verklaart waarschijnlijk mijn collectie van 80+ spellen waarvan er waarschijnlijk 10-15 meer dan 1 keer gespeeld zijn :X :/
Jeez, jij bent nog pragmatischer ingesteld dan ik.

• HellPunk
Na lang wachten is er eindelijk wat nieuws over het artwork van de nieuwe uitgave van Castles of Burgundy. Zo te zien ga ik mezelf waarschijnlijk een hele hoop geld besparen >:) . Op de extra gedetailleerde gebouwentegels na zie ik echt niks dat ik beter vind ten opzicht van de oude versie. Aan de reacties in de topics te zien ben ik wel in de minderheid, smaken verschillen nu eenmaal :) .

• PressPlayOnTape
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13:04

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

HellPunk schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:56:
Na lang wachten is er eindelijk wat nieuws over het artwork van de nieuwe uitgave van Castles of Burgundy. Zo te zien ga ik mezelf waarschijnlijk een hele hoop geld besparen >:) . Op de extra gedetailleerde gebouwentegels na zie ik echt niks dat ik beter vind ten opzicht van de oude versie. Aan de reacties in de topics te zien ben ik wel in de minderheid, smaken verschillen nu eenmaal :) .
Aangezien ik nog niets van CoB bezit en ik wel geïntrigeerd bent door het spel, ga ik dus geen geld besparen ;) Wat mij betreft ziet het er prima uit (voor zover je dat kan beoordelen op basis van de getoonde afbeeldingen). Ben benieuwd wanneer het beschikbaar komt!

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• HellPunk
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Aangezien ik nog niets van CoB bezit en ik wel geïntrigeerd bent door het spel, ga ik dus geen geld besparen ;) Wat mij betreft ziet het er prima uit (voor zover je dat kan beoordelen op basis van de getoonde afbeeldingen). Ben benieuwd wanneer het beschikbaar komt!
Steengoed spel, dat staat buiten kijf. We hebben het vorig weekend nog op tafel gehad en het is telkens een plezier om je hertogdom zo goed mogelijk uit te bouwen.

• Squishie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 00:32

Squishie

Not So....

Iemand ervaring met Twilight Imperium 4?

Ik hoor en lees dat een game gauw een hele dag duurt.... Nu ben ik een beetje opportunistisch en geloof daar niet zo erg in (gezien je maar 8 punten ofzo? moet halen).
Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

We zitten te debateren welk spel we nu gaan openen (alles zit nog dicht):
-Gloomhaven
-Twilight imperium 4
-Terraforming mars (incl. prelude)
- Pandemic + expacs.

• MADG0BLIN
TI4 duurt toch al gauw minimaal 5 uur. Je speelt of tot 10 of tot 14 punten.
Ik heb er nu 8 potten TI4 opzitten.
Laatste pot met 3 ervaren spelers was 4,5 uur.
Laatste pot met 6 spelers was 6,5 uur. En we zijn toen eerder gestopt omdat niemand meer kon winnen van me in de laatste ronde. Gemiddeld met 5 spelers is toch zeker 5 a 6 uur naar mijn mening. Wat overigens al een verbetering is ten opzicht van TI3. Dan zat je toch al gauw 8 uur. :P

Alle 4 zijn wel totaal verschillende spellen. Gloomhaven is standaard maar maximaal 4 spelers, maar wel erg tof. Een van mijn favorieten en een Dungeon crawler.
TI4 is een 4x game, ook wel een epic space opera genoemd. Zeker de moeite waard, echter de speelduur is fors.
TFM met prelude wat mijns inziens de beste expansion is. Speel ik niet meer met 5 vanwege de downtime en speelduur, maar met 4 zeker te doen. Ook erg tof.
Pandemie is dan meer de instapper, maar zeker niet verkeerd. Maar met een beetje doorspelen is dat in een uur te spelen.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Zojuist Dune gepreordered. Ben heel benieuwd! Vond de review van Shut Up & Sit Down erg leuk gedaan en gaf me een goed gevoel bij het spel. Nu nog hopen dat ik mensen kan overtuigen het te spelen... Wordt nog lastig genoeg...

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• MADG0BLIN
PressPlayOnTape schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:43:
Zojuist Dune gepreordered. Ben heel benieuwd! Vond de review van Shut Up & Sit Down erg leuk gedaan en gaf me een goed gevoel bij het spel. Nu nog hopen dat ik mensen kan overtuigen het te spelen... Wordt nog lastig genoeg...
Cool. Had de video ook al gezien, maar ik verwacht dat ik niet al te vaak 5 of 6 mensen bij elkaar kan krijgen om te spelen. Dus toch maar vanaf gezien. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

MADG0BLIN schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:45:
[...]

Cool. Had de video ook al gezien, maar ik verwacht dat ik niet al te vaak 5 of 6 mensen bij elkaar kan krijgen om te spelen. Dus toch maar vanaf gezien. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Dat wordt inderdaad de grootste uitdaging! Misschien moet ik tegen die tijd hier eens een oproep plaatsen, in ieder geval genoeg bordspelliefhebbers hier ;)

• _Anvil_
Squishie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:29:
Iemand ervaring met Twilight Imperium 4?

Ik hoor en lees dat een game gauw een hele dag duurt.... Nu ben ik een beetje opportunistisch en geloof daar niet zo erg in (gezien je maar 8 punten ofzo? moet halen).
Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

We zitten te debateren welk spel we nu gaan openen (alles zit nog dicht):
-Gloomhaven
-Twilight imperium 4
-Terraforming mars (incl. prelude)
- Pandemic + expacs.
Als je de vorige pagina's van dit topic leest, kom je genoeg ervaringen tegen hoor. Speelduur is bij ons nog steeds 10-12 uur met 5 spelers.. maar wij zijn ook naar 14 punten overgestapt ipv 10.

Met 3 of 4 snelle en ervaren spelers is het theoretisch wel op een avond te spelen denk ik. Het aantal n00bs aan tafel is een erg grote factor, onze eerste 5 player pot braken we na 12u af toen iemand echt naar huis moest 8)7

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

michaelvink schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Grappig, ik heb dat met scythe. Dat speelt super simpel en intuitief
En In principe zouden regels ook op een paar a4'tjes kunnen.
Maar toch duurt uitleg snel 30 minuten. :?

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Smuey
heuveltje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:44:
[...]

Grappig, ik heb dat met scythe. Dat speelt super simpel en intuitief
En In principe zouden regels ook op een paar a4'tjes kunnen.
Maar toch duurt uitleg snel 30 minuten. :?
Daar heb je wel een punt mee, inderdaad. Moet wel zeggen dat wanneer ik Scythe uitleg, ik dat in etappes doe: eerst de basisregels (Wat is het doel? Hoe kun je winnen? Dan de vier blokken met elk twee acties, iedere ronde kies je een ander blok dan dat van je vorige ronde, waarna je de bovenste, onderste of bovenste én onderste (in die volgorde) mag doen; Wat in rood staat, betaal je, wat in groen staat krijg je). De rest van de regels leg ik dan uit zodra een speler er komt. Leidt er ook regelmatig toe dat ik aan het eind van het spel te horen krijg 'Zeg, maar hoe werkt combat nou precies?' omdat dat niet eens aan bod komt :P Dit werkt voor mij het snelst en voorkomt ook dat je een flinke tijd alleen maar aan het uitleggen bent, naar mijn ervaring klikt het sneller bij een speler wanneer hij het direct kan uitvoeren. Dat maakt het overigens wel lastig inschatten hoe lang ik nou bezig ben met het uitleggen, want dat gebeurt dus gaandeweg het potje.

Wat betreft Tapestry, we gaan het meemaken! Morgen wordt er meer bekend gemaakt (prijs en releasedatum) omdat dan het embargo er op wordt opgeheven. Mezelf kennende gaat hij er waarschijnlijk toch wel komen :)

• Mvdbeld
michaelvink schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:17:
[...]

Daar heb je wel een punt mee, inderdaad. Moet wel zeggen dat wanneer ik Scythe uitleg, ik dat in etappes doe: eerst de basisregels (Wat is het doel? Hoe kun je winnen? Dan de vier blokken met elk twee acties, iedere ronde kies je een ander blok dan dat van je vorige ronde, waarna je de bovenste, onderste of bovenste én onderste (in die volgorde) mag doen; Wat in rood staat, betaal je, wat in groen staat krijg je). De rest van de regels leg ik dan uit zodra een speler er komt. Leidt er ook regelmatig toe dat ik aan het eind van het spel te horen krijg 'Zeg, maar hoe werkt combat nou precies?' omdat dat niet eens aan bod komt :P Dit werkt voor mij het snelst en voorkomt ook dat je een flinke tijd alleen maar aan het uitleggen bent, naar mijn ervaring klikt het sneller bij een speler wanneer hij het direct kan uitvoeren. Dat maakt het overigens wel lastig inschatten hoe lang ik nou bezig ben met het uitleggen, want dat gebeurt dus gaandeweg het potje.

Wat betreft Tapestry, we gaan het meemaken! Morgen wordt er meer bekend gemaakt (prijs en releasedatum) omdat dan het embargo er op wordt opgeheven. Mezelf kennende gaat hij er waarschijnlijk toch wel komen :)
Jij heb de youtube van Jamey "Howto teach Scythe" gekeken?!

Inderdaad ook benieuwd naar Tapestry pre-order prijs, if the price is right, ga ik pre-orderen. Anders wachten op retail en dan nog overwegen Engelse versie vs 999 Nederlandse versie (zijn er mooi op tijd bij).

Over 999 gesproken, zag dat vandaag "De Taveernen van de Oude Stad" beschikbaar is gekomen dus ook direct besteld! :+

• Smuey
Mvdbeld schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:42:
[...]

Jij heb de youtube van Jamey "Howto teach Scythe" gekeken?!

Inderdaad ook benieuwd naar Tapestry pre-order prijs, if the price is right, ga ik pre-orderen. Anders wachten op retail en dan nog overwegen Engelse versie vs 999 Nederlandse versie (zijn er mooi op tijd bij).

Over 999 gesproken, zag dat vandaag "De Taveernen van de Oude Stad" beschikbaar is gekomen dus ook direct besteld! :+
Haha, ja, maar pas toen ik het dus al een paar keer had uitgelegd |:(

De Taveernen zag ik vanmorgen voorbij komen inderdaad. Had de aankondiging al een tijdje geleden bekeken en ik was er erg van gecharmeerd, maar mijn medespelers (nog) niet echt. Wellicht kan ik ze (pas...) met Spellenspektakel zo ver krijgen om het eens te proberen.

• HellPunk
Gisteren kwam er op Facebook een aankondiging voorbij van een nieuw spel in de Azul-reeks: Summer Palace. Ziet er weer erg goed uit, deze komt zeker in onze spellenkast!

Voor de liefhebbers van solo-spellen: ik zag eerder deze week een filmpje over Gridcannon. Het speelt met een gewoon spel kaarten waarbij je probeert de 'royals' (d.w.z. de boeren, koninginnen en koningen) te verslaan. Dit ga ik zeker eens proberen, lijkt me erg leuk.

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:27:
Gisteren kwam er op Facebook een aankondiging voorbij van een nieuw spel in de Azul-reeks: Summer Palace. Ziet er weer erg goed uit, deze komt zeker in onze spellenkast!

Voor de liefhebbers van solo-spellen: ik zag eerder deze week een filmpje over Gridcannon. Het speelt met een gewoon spel kaarten waarbij je probeert de 'royals' (d.w.z. de boeren, koninginnen en koningen) te verslaan. Dit ga ik zeker eens proberen, lijkt me erg leuk.
Zag hem gisteren ook langs komen. Ziet er leuk uit. Aangezien twee andere vrienden van me de overige 2 versies al hebben en ik die daar weleens speel schaf ik denk ik deze aan. :P

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:55:
[...]
Zag hem gisteren ook langs komen. Ziet er leuk uit. Aangezien twee andere vrienden van me de overige 2 versies al hebben en ik die daar weleens speel schaf ik denk ik deze aan. :P
Gaat thuis ook mooi ogen in de spellenkast: aan de ene kant de seizoenentrilogie van Uwe Rosenberg (Cottage Garden, Indian Summer, Spring Meadow) en daarnaast de drie Azuls _/-\o_ .

• Mvdbeld
En Tapestry is beschikbaar á $79,-, heb er 2 besteld. Mocht iemand mee willen doen tegen kostprijs (incl. shipping $90,50) laat maar weten via DM.

Betreft dus een genummerde editie uit de eerste oplage (25.000) stuks en zal rond 26/27 september verzonden worden, ongeveer 2 maanden voor retail release.

Mvdbeld wijzigde deze reactie 06-09-2019 07:22 (39%)

• HellPunk
In 2016 op Spiel gekocht, deze week gespeeld: Bohemian Villages 8)7 . Geen idee waarom dit zo lang is blijven liggen, want het is best wel een leuk spel.

Bohemian Villages draait rond een aantal dorpen met daarin verschillende gebouwen. Bij elk gebouw hoort ook een getal. In je beurt gooi je vier dobbelstenen waarmee je combo's mag maken. Die combo's laten je toe om je werkers op gebouwen te zetten waarvan de waarde overeenkomt met de dobbelsteencombo die je gemaakt hebt.

Elk gebouw levert op een bepaalde manier punten op: het ene levert meteen punten op als je je werker erop zet, van andere moet je sets verzamelen en voor nog andere krijg je pas punten als er een aan bepaalde voorwaarde voldaan is.

Het klinkt redelijk abstract als ik het zo uitleg, maar het spel verloopt wel levendig: je moet telkens kiezen tussen meteen scoren of op langere termijn denken, je kan je tegenstanders uit een gebouw zetten en soms moet je een gok nemen.

Het enige dat wat tegen het spel werkt is dat er wel wat boekhouding bij komt kijken. Elk gebouw heeft zijn eigen manier van scoren en dat moet je wel goed bijhouden. Verder is het wel een leuk half uurtje tijdverdrijf!

• Chevalric
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-10 19:10
Het was een duur bordspelweekje voor mij: van de week al Tapestry gekocht en gisteren liep ik bij de lokale spellenboer binnen en kwam met Taveernen in de Oude Stad naar buiten. Hij komt waarschijnlijk pas volgende week op tafel, maar wat ik er van gezien heb, is het een leuke puzzel om je herbergje goed draaiende te krijgen.

Enige minpunt is dat de kwaliteit van het stanswerk redelijk beroerd was bij mijn spel, dus heb een paar stukken waarbij het papier niet meer helemaal lekker op het karton zit. Binnenkort maar even kijken of 999 daar nog iets aan kan/wil doen.

Xbox Live: Chevalric

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-10 16:57

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Eergisteren voor het behalen van mijn doctoraal ook de nodige games gekregen. Ik was net weer begonnen met een opruimactie en Eldritch Horror was de eerste die plaats heeft gemaakt (jammer maar MoM komt gewoon veel vaker op tafel). Nu meteen weer ruimte gebrek doordat ik Istanbul, Terraforming Mars, Wingspan, en de MoM Horrific Journeys uitbreiding heb gekregen. Daarnaast verwacht ik ook de uitbreiding van Unfair komende of volgende week. Ik ben voorlopig wel weer even zoet :D

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Mvdbeld
Chevalric schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:39:
Het was een duur bordspelweekje voor mij: van de week al Tapestry gekocht en gisteren liep ik bij de lokale spellenboer binnen en kwam met Taveernen in de Oude Stad naar buiten. Hij komt waarschijnlijk pas volgende week op tafel, maar wat ik er van gezien heb, is het een leuke puzzel om je herbergje goed draaiende te krijgen.

Enige minpunt is dat de kwaliteit van het stanswerk redelijk beroerd was bij mijn spel, dus heb een paar stukken waarbij het papier niet meer helemaal lekker op het karton zit. Binnenkort maar even kijken of 999 daar nog iets aan kan/wil doen.
Ook beide titels aangeschaft afgelopen week, zag dat Tapestry pre-order al uit verkocht was. Ondanks dat Jamey van te voren had aangegeven dat er wel genoeg zou zijn, blij dat ik op tijd besteld heb! Erg leuk om het succes van deze man te zien, met zijn "eenmanszaakje". Ondanks alle discussies / kritiek ook online over onnodig dure mini's en de review embargo. Volgens mij is Jamey een erg fijne vent en neemt ook de tijd om te reageren online op dergelijke zaken (laatst ook binnen een dag antwoord op een regelvraag van Fenris).

Taveernen van de week voor het eerst gespeeld, stanswerk viel mee bij mij, erg leuk en vlot uit te leggen / spelen. Mijn kroeg draaide nog niet helemaal top, maar dat zal een volgende keer vast beter gaan!

• WillemAtHome
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-10 06:17

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Mvdbeld schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:46:
[...]

Ook beide titels aangeschaft afgelopen week, zag dat Tapestry pre-order al uit verkocht was. Ondanks dat Jamey van te voren had aangegeven dat er wel genoeg zou zijn, blij dat ik op tijd besteld heb! Erg leuk om het succes van deze man te zien, met zijn "eenmanszaakje". Ondanks alle discussies / kritiek ook online over onnodig dure mini's en de review embargo. Volgens mij is Jamey een erg fijne vent en neemt ook de tijd om te reageren online op dergelijke zaken (laatst ook binnen een dag antwoord op een regelvraag van Fenris).

Taveernen van de week voor het eerst gespeeld, stanswerk viel mee bij mij, erg leuk en vlot uit te leggen / spelen. Mijn kroeg draaide nog niet helemaal top, maar dat zal een volgende keer vast beter gaan!
Ik heb Tapestry laten schieten.
Dat je niet gelijk klaar bent l, trok mij niet zo. Zeker niet in een game van 2 uur. Daar staat weer tegenover dat ik ook langere spellen speel waarbij sommige spelers op den duur voor spek en bonen meedoen.

Ik had deze week al Burgle Bros 2 en een Dune pre order. Dus het budget was er weer doorheen.

Gelijk een datum geprikt voor Dune.
Ik heb er zin in!

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• Bundin
  • Niet online
Dune ook besteld, Tapestry ook. Bye bye entertainmentbudget :s

I like bacon!

• HellPunk
Chevalric schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:39:
Het was een duur bordspelweekje voor mij: van de week al Tapestry gekocht en gisteren liep ik bij de lokale spellenboer binnen en kwam met Taveernen in de Oude Stad naar buiten.
Bundin schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:00:
Dune ook besteld, Tapestry ook. Bye bye entertainmentbudget :s
Mijn spellenbudget heeft dan weer enkele miraculeuze reddingen ondergaan :P : Tapestry bleek geen spel voor ons te zijn, de KS van Catacombs Cubes haalde z'n doel niet en de uitbreidingen voor Gùgōng vond ik net iets te prijzig, zeker omdat het basisspel ons nog meer dan genoeg te bieden heeft.

Binnenkort komen er wel twee nieuwe Kickstarters aan die me interesseren (Calico en Unicorn Fever) en na Essen zal ik ook wel weer bij m'n FLGS langs gaan om een paar titels te scoren :) .

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
Ben maar begonnen aan mij Essen Spiel wishlist op BGG. Zit nu op de 22 games... voordat ik vertrek toch maar even trimmen naar max 10 games ofzo. Meer dan 4 wil ik sws niet kopen.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:50
Ik heb Gloomhaven maar gepreorderd na het spelen in TTS, ik was meteen verkocht.

Echter wil ik de kaarten gaan sleeven, iets wat ik nog nooit gedaan heb maar het spel is niet goedkoop dus wel de moeite. Ben nog aan het uitzoeken welke goed zijn, en betaalbaar.

Ook aan het denken aan een insert, maar die zijn ook allemaal niet goedkoop. De Gloombox zag er interessant uit maar is ook al weer 70 euro met verzendkosten...

Je bent toch vrij snel nog een keer de kosten van het spel kwijt.

• MADG0BLIN
LOTG schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:58:
Ik heb Gloomhaven maar gepreorderd na het spelen in TTS, ik was meteen verkocht.

Echter wil ik de kaarten gaan sleeven, iets wat ik nog nooit gedaan heb maar het spel is niet goedkoop dus wel de moeite. Ben nog aan het uitzoeken welke goed zijn, en betaalbaar.

Ook aan het denken aan een insert, maar die zijn ook allemaal niet goedkoop. De Gloombox zag er interessant uit maar is ook al weer 70 euro met verzendkosten...

Je bent toch vrij snel nog een keer de kosten van het spel kwijt.
Een tip, je hoeft lang niet alle kaarten te sleeven aangezien je niet alles tegelijk gebruikt. Denk dat je aan de helft van de kaarten qua sleeves genoeg hebt.

• LOTG
@MADG0BLIN Goed punt!

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:23
En daarnaast: je kan dure sleeves kopen en je kan goedkope sleeves kopen. Beide worden op termijn vies of raken een keer beschadigd (vouwen). Ik zou niet triple A+++ sleeves kopen.

Mogelijk dat je iets meer wilt betalen voor je modifier deck sleeves. Dat is hetgeen wat je het meeste gebruikt.

• LOTG
@Robkazoe Dat vind ik het lastigste, er zijn er zo veel. Shufflelen gaat met sommige minder, en dat is wel een belangrijk aspect.

• HellPunk
Basekid schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:49:
Ben maar begonnen aan mij Essen Spiel wishlist op BGG. Zit nu op de 22 games... voordat ik vertrek toch maar even trimmen naar max 10 games ofzo. Meer dan 4 wil ik sws niet kopen.
Dat is best veel, ik zit aan acht titels en dan ben ik nog ruimdenkend geweest >:) .

Ik zie echt weinig waar ik warm van word. Er lijken echt heel veel spellen uit te komen in categorieën die mij niet zo boeien, zoals co-op, deckbuilding/drafting, area control en movement programming. Er is maar één titel die ik ter plekke zou kopen, nl. Cartographers: A Roll Player Tale, omdat spellen van Thunderworks maar moeizaam in de Europese distributie lijken te komen.

Nu had ik sowieso al besloten om deze editie van Spiel te skippen, het feit dat er voor mij weinig te zien valt maakt die beslissing wel makkelijker :) .

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:23
LOTG schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:32:
@Robkazoe Dat vind ik het lastigste, er zijn er zo veel. Shufflelen gaat met sommige minder, en dat is wel een belangrijk aspect.
Je aanvalskaarten schud je gemiddeld 4 keer per potje. Maar hoe langer het duurt, hoe minder kaarten je overhoudt. Dus dat dat even niet helemaal lekker gaat, ach. Die kun je best iets goedkoper maken. Je modifier deck moet je vaker schudden en die blijven in principe permanent gesleeved.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Vandaag Too Many Bones en TMB: Undertow ontvangen! Ben heel erg benieuwd! Nu hopen dat ik ze op tafel kan krijgen... Maar mijn god, wat een doos en wat een gewicht!

Plaatje!

• B00st3r
  • Nu online
PressPlayOnTape schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:31:
Vandaag Too Many Bones en TMB: Undertow ontvangen! Ben heel erg benieuwd! Nu hopen dat ik ze op tafel kan krijgen... Maar mijn god, wat een doos en wat een gewicht!

Plaatje!

[Afbeelding]
Geweldig spel!! Mijn favo spel ooit. Binnenkort wil je de 4 add-on characters ook, geloof me. En daarna de komende uitbreiding genaamd Splice & Dice met nog eens 2 add-on characters en de optionele Treasure Trove Box om alles in op te bergen. ;) Laat maar weten wat je er van vindt en vraag gerust als je ergens niet uit komt! Chip Theory Games heeft ook een eigen Discord kanaal, waar je ook vragen kunt stellen eventueel.

discord.gg/GeZ6r3

Afgelopen vrijdag bij Spellenclub Maarssen 2 spellen gespeeld. We begonnen met Aeon's End. Dit is een goed spel met helaas toch wat downtime, maar verder is het een erg goeie co-op deckbuilder. We hebben uiteraard verloren, maar het was best spannend. Erg moeilijk spel om te verslaan!

Daarna deden we een paar potjes High Society. Dit is een leuk en super simpel kaartspel waarbij je biedt op punten. Deze punten gaan van 2 tot 12, volgens mij. Hoe meer punten hoe beter. En er zitten een stuk of 6 kaarten in die je punten 'alteren', zoals halveren of verdubbelen.

Je moet dus bieden op deze kaarten, en als er een negatieve ('Disgrace') kaart ligt, moet je bieden om hem niet te krijgen. Het zijn spelletjes van zo'n 10 minuten maar het is echt een leuke filler.

B00st3r wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:43 (4%)

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

B00st3r schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:38:
[...]

Geweldig spel!! Mijn favo spel ooit. Binnenkort wil je de 4 add-on characters ook, geloof me. En daarna de komende uitbreiding genaamd Splice & Dice met nog eens 2 add-on characters en de optionele Treasure Trove Box om alles in op te bergen. ;) Laat maar weten wat je er van vindt en vraag gerust als je ergens niet uit komt! Chip Theory Games heeft ook een eigen Discord kanaal, waar je ook vragen kunt stellen eventueel.

[..]
Bij de KS kriebelde het al om direct all-in te gaan, maar $ 500+ was zelfs mij wat te gortig! Ben alleen bang dat het lastig wordt om mensen te vinden dit te spelen. Heb nu een groep waarmee ik Gloomhaven speel, maar dat is voorlopig nog niet klaar. Bovendien is het al lastig zat om af en toe een 2p spel tussendoor te spelen. Zal wel aan de leeftijd liggen (35+, gezin en dus geen tijd ;)). Maar ik heb ook begrepen dat TMB solo erg goed is, dus wellicht dat eens proberen (als ik T7C even kan laten rusten..).

Misschien moet ik ook maar eens een spellenclub opzoeken. Maarssen is om de hoek, hebben jullie een website?

• B00st3r
  • Nu online
PressPlayOnTape schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:59:
[...]

Misschien moet ik ook maar eens een spellenclub opzoeken. Maarssen is om de hoek, hebben jullie een website?
Alleen een Facebook groep. We zijn erg klein hoor. Afgelopen vrijdag was mn eerste keer en er waren een man of 14 geloof ik. Wel erg gezellig en goeie locatie. Als Maarssen in de buurt is kunnen we vast eens afspreken! PM me maar als je wilt, ik zit in meerdere groepen

• JBplap
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-10 22:18

JBplap