Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Memoir '44 is wel een speciale categorie van oorlogsgame, door de kaarten en de dobbelstenen is het oorlogvoeren redelijk abstract en dat maakt het het enige oorlogsspel wat ik wél met de partner op tafel krijg :) misschien de moeite eens te proberen in het lokale spelcafé?

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:10
Heeft er iemand al ooit eens Norenberc gespeeld?

Dit spel viel mij al op toen ik jaren geleden voor 't eerst een FLGS binnen stapte. Ik heb het sinds toen al vele malen in mijn handen gehad, maar uiteindelijk nooit gekocht. Nu er onlangs een video van Rahdo langs kwam is mijn interesse weer gewekt.

Het is wel out of print, maar bij Oberonn in Hasselt lijkt er altijd wel een exemplaar op de schappen te staan. White Goblin heeft ook een reprint gepland voor Q1 2019, dus ik twijfel nog over nu kopen of afwachten...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik zit binnenkort redelijk lang in vliegtuigen/ treinen. Heeft iemand aanraders voor compacte - enigszins diepgaande - 2-speler spellen om mee te nemen?

Zelf zat ik al aan Jaipur en Star Realms te denken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hive, Blokus duo

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-01 19:46
g0tanks schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:37:
Ik zit binnenkort redelijk lang in vliegtuigen/ treinen. Heeft iemand aanraders voor compacte - enigszins diepgaande - 2-speler spellen om mee te nemen?

Als je een beetje ruimte hebt (zoals je die ook voor Jaipur nodig hebt), dan is naar mijn mening 7 Wonders Duel de allerbeste. Enorm tactisch/strategisch, beetje "take-that", beetje geluk en vooral: enorm herspeelbaar.

You're either part of the solution or you're part of the problem

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:45
Korte vraag voor de Twilight Imperium kenners: Ik wil deze game in de toekomst (na de zomer in elk geval) gaan proberen en weet na wat wikken en wegen al dat ik voor een 4rd edition ga (de 2e hands prijzen voor 3rd zijn overigens vaak erg steil, omdat er dure expansions bij zitten)..

Nu kopen (127 euro is de goedkoopste bij NL retailers nu geloof ik) of wachten?

Edit: zijn er hier eigenlijk Tweakers in ZW Nederland die dit spelen? Ik las hier volgens mij alleen over games in de regio Groningen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door _Anvil_ op 01-08-2018 13:05 ]

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Het is mij helemaal ontgaan dat de derde editie van Arkham Horror was aangekondigd.
Ik heb al mijn handen vol aan Eldritch Horror en Mansions of Madness (en Arkham Horror TGC met de buurman) dus ik sla hem over maar het ziet er wel slick uit. Het modular bord design brengt de game iets dichterbij Arkham Horror TGC en MoM.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
Ziet er wel tof uit, maar ik ga de oude versie er niet voor weggooien.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• MrVegeta
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

_Anvil_ schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:39:
Korte vraag voor de Twilight Imperium kenners: Ik wil deze game in de toekomst (na de zomer in elk geval) gaan proberen en weet na wat wikken en wegen al dat ik voor een 4rd edition ga (de 2e hands prijzen voor 3rd zijn overigens vaak erg steil, omdat er dure expansions bij zitten)..

Nu kopen (127 euro is de goedkoopste bij NL retailers nu geloof ik) of wachten?

Edit: zijn er hier eigenlijk Tweakers in ZW Nederland die dit spelen? Ik las hier volgens mij alleen over games in de regio Groningen ;)
Groningen de gekstteeee.

Waarom zou je wachten? Denk niet dat de game (veel) goedkoper gaat worden. Ik heb 'um initieel voor 140 euro moeten kopen. Sowieso zou ik niet voor 3rd edition gaan. Die heb ik ook (plus beide expansions) maar is na TI4 nooit meer op tafel gekomen. De 4th edition is zoveel beter!
psychoclown schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:20:
Het is mij helemaal ontgaan dat de derde editie van Arkham Horror was aangekondigd.
Ik heb al mijn handen vol aan Eldritch Horror en Mansions of Madness (en Arkham Horror TGC met de buurman) dus ik sla hem over maar het ziet er wel slick uit. Het modular bord design brengt de game iets dichterbij Arkham Horror TGC en MoM.
Zou dat betekenen dat EH end of life is? Ik wacht even wat meer content af van AH 3rd edition, maar ik denk het er gewoon gaat komen :p

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 02-08-2018 09:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:44
Gisteren weer een Scenario gehaald met Gloomhaven en aansluitend maar liefst 2 man met pensioen en 2 nieuwe (Muzieknoot en de Zaag) classes unlocked, party gaat er anders uit zien vanaf volgend scenario.

Kwamen nu net 1 prosperity te kort om beide nieuwe spelers op level 3 te laten starten.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:45
MrVegeta schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:37:
[...]
Waarom zou je wachten? Denk niet dat de game (veel) goedkoper gaat worden. Ik heb 'um initieel voor 140 euro moeten kopen. Sowieso zou ik niet voor 3rd edition gaan. Die heb ik ook (plus beide expansions) maar is na TI4 nooit meer op tafel gekomen. De 4th edition is zoveel beter!
Omdat er onder mijn boardgame vrienden al te veel games zijn die we nog moeten spelen.. en het is echt een spel waarvoor je een groep hardcore liefhebbers (as in mensen die vooraf op youtube de regels leren) aan tafel moet zien te krijgen in het weekend.

Tenzij 4th edition out of stock gaat en duurder wordt (hallo Axis and Allies 50th Anniversary), zie ik geen rationele reden om nu al zoveel geld uit te geven.

P.s. Alleen Eindhovuuh mag zich de gekste noemen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 02-08-2018 11:16 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

MrVegeta schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

Zou dat betekenen dat EH end of life is? Ik wacht even wat meer content af van AH 3rd edition, maar ik denk het er gewoon gaat komen :p
Hmm wellicht wordt de overlap groter tussen verschillende spellen maar ik denk niet dat EH end of life is.
Onlangs is er nog de Masks of Nyarlathotep big box uitgekomen, waar AH in gaat op AH specifiek speelt EH op globale schaal.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-01 19:41

Snappie88

Mr. Hollywood

AH en EH gaan nu duidelijk een eigen weg. Ik vermoed (hoop?) dat de expansies voor EH nu wel even opdrogen doordat FF zich elders op gaat focussen, maar de nieuwe AH ziet er divers genoeg uit om een plekje naast EH te verwerven.

Also:
_Anvil_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:58:
grappig dat je dat zegt, ik vind het juist heel verschillende spellen. Bij Magic is er geen deckbuilding (ja, vooraf wel) of cycle (behalve dan soms dingen uit je discard pile vissen)
Het lijkt ontzettend op een Magic draft anders, dus ik snap wel dat ze in een adem genoem worden.

Surfin' paradise!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

_Anvil_ schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Omdat er onder mijn boardgame vrienden al te veel games zijn die we nog moeten spelen.. en het is echt een spel waarvoor je een groep hardcore liefhebbers (as in mensen die vooraf op youtube de regels leren) aan tafel moet zien te krijgen in het weekend.

Tenzij 4th edition out of stock gaat en duurder wordt (hallo Axis and Allies 50th Anniversary), zie ik geen rationele reden om nu al zoveel geld uit te geven.
Als je twijfelt of je het gaat spelen is het inderdaad een dure koop.

De game is trouwens mechanisch lang niet zo moeilijk als gedaan wordt. Ik zou voorstellen om een middag af te spreken om dan ~4 rondjes te spelen. Gewoon een leer sessie. Zo lang iemand de regels goed kent is het prima uit te leggen. Het moeilijke van de game komt meer uit de strategie en de meta, lui overtuigen jouw niet aan te vallen bv, onderhandelen etc.

Mechanisch is de game vrij simpel. In je actie ronde kan je je Strategy Card spelen en op de SC die je speelt staat wel wat je moet doen. Je kan een tactical action uitvoeren. Plaats een token van je player bord in een systeem en volg de stappen van tactical action. De game komt met een mooie helper waar alle steps in te vinden zijn.

Voorbeeld: Je activeert een systeem. Beweegt wat schepen (end movement). Er is geen space combat dus dat sla je over. Er zijn wel planeten die je wilt innemen dus je gaat naar de Invasion step. Je hebt een schip met bombard, dus je rolt 1 dobbelsteen om zijn infanterie uit te schakelen. Je roll is succesvol en hij verwijderd 1 van zijn 2 infanterie. Vervolgens land je jouw 2 infanterie en gaat rollen tot de ander of beide zijn infanterie kwijt is.

Al die acties staan goed uitgelegd en dit is mechanisch ongeveer 60% van de game :p.

Het lastige is echt je "command token" economie. Je hebt tactic/fleet/strategy tokens op je playerboard in het begin heb je 3/3/2 tokens daar in liggen. Dus je kan 3 tactische acties uitvoeren. Mag in elk systeem max 3 schepen hebben en je mag 2 strategische acties uitvoeren. Dus je moet goed plannen wat je deze/volgende ronde wilt gaan doen want je moet wel genoeg tokens hebben etc.

Mechanisch zit de game vrij goed en logisch in elkaar.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Snappie88 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:09:
AH en EH gaan nu duidelijk een eigen weg. Ik vermoed (hoop?) dat de expansies voor EH nu wel even opdrogen doordat FF zich elders op gaat focussen, maar de nieuwe AH ziet er divers genoeg uit om een plekje naast EH te verwerven.
Lijkt mij ook erg interessant maar teveel te spelen en teveel keuze behoeden mij gelukkig voor koopdrift :P

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-01 19:41

Snappie88

Mr. Hollywood

psychoclown schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Lijkt mij ook erg interessant maar teveel te spelen en teveel keuze behoeden mij gelukkig voor koopdrift :P
Doe wat ik doe, gooi een appje in (een van) je boardgameclubje naar het artikel, vast wel een idioot die het koopt :)

Overigens zijn ze lekker bezig bij FF, want ik zie zojuist dat ze voor Game of Thrones 2nd edition ook een uitbreiding aangekondigd hebben. En dat spel is erg sexy...

[ Voor 5% gewijzigd door Snappie88 op 02-08-2018 12:00 ]

Surfin' paradise!

• HellPunk
g0tanks schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:37:

Dan denk ik al snel aan roll & writes, maar die zijn meestal niet al te diepgaand. Ganz Schön Clever of Roll to the Top bieden wel wat uitdaging en hebben een redelijk kleine voetafdruk.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Mvdbeld
Snappie88 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Doe wat ik doe, gooi een appje in (een van) je boardgameclubje naar het artikel, vast wel een idioot die het koopt :)

Overigens zijn ze lekker bezig bij FF, want ik zie zojuist dat ze voor Game of Thrones 2nd edition ook een uitbreiding aangekondigd hebben. En dat spel is erg sexy...
You made my day sir, big GoT fan (wellicht al paar x voorbij gekomen in dit topic) en ook voor mij een verassing was nog niks eerder naar buiten gebracht volgens mij! Morgen meer nieuws op de FFG news pagina, can't wait.

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb zojuist voor het eerst iets ondersteund op Kickstarter: Era of Kingdoms. Het is geen heel diep spel (ze noemen het zelf ook een gateway game), maar de combinatie van deck building-elementen met engine building spreekt me erg aan. Link: https://www.kickstarter.c...812944839/era-of-kingdoms
A kingdom building strategy game for 1-4 players. Take your kingdom from the dark ages into the enlightenment! Era of Kingdoms is a quick-playing kingdom building game that will leave you wanting to play again. Each turn provides players a wide array of options and tools to pull ahead. You can focus on improving the lands of your kingdom, upgrading from simple meadows to a thriving economic engine. Or perhaps you'd rather battle your way to victory, plundering the other kingdoms' riches. With limited space to build and only three positions for key advisers, strategic decisions must be made to guarantee victory.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YeEsUhs8aPEYlBD77RBdk5DR/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 02-08-2018 20:29 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Markb26
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-11-2025
In verband met een tweede dochter niet veel tijd voor bordspellen de laatste tijd, maar toch van het weekend de laatste maand van pandemic legacy gespeeld, en gehaald (na 2 pogingen)!! Toch nog een behoorlijk andere laatste maand dan de maanden ervoor, heel nice gemaakt.

Gloomhaven ligt voor nu eventjes stil :(. Lastig om er tijd voor te vinden, maar zo nu en dan wordt er een scenario gespeeld. De laatste (12) was erg episch.
spoiler:
Wat een uitbreiding op de gameplay in vergelijking met de scenario's ervoor. Erg leuk om zoveel allies te hebben om mee te spelen, maar wat een organisatie om alles volgens de goede volgorde te blijven spelen.

Daarnaast Escape plan gebacked met een group pledge. Voor de mastermind editie $67 + $6 shipping naar Belgie. Vanuit daar zullen vast wel afhaalpunten in NL geregeld worden gezien het aantal mede-group pledgers. Ziet er heel gaaf uit en de vorige speller van Vital Lacerda schijnen ook erg goed te zijn.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Van het weekend Heroes of Land, Air and Sea gespeeld met 3 vrienden. Geen van hen had het ooit eerder gespeeld en het was mijn 5e keer geloof ik. De persoon naast mij (Orcs) vond het nodig om zich volledig op mij te storten omdat dat 'thematisch gezien nou eenmaal klopte'. Ik heb dus keihard verloren met 0 punten omdat mijn capital city door hem weggevaagd was. Orcs zijn best overpowered geloof ik, of ik ben erg slecht.

Ik speelde met Humans, en verder waren er nog de Lionkin en Undead. Ondanks dat ik keihard werd afgeslacht blijft dit een super leuk en mooi spel!

Zonder spoilers: Gisteravond ons vaste Gloomhaven avondje weer gehad. Soms wisselen we die af voor Arcadia Quest, maar normaal gesproken spelen we Gloomhaven op dinsdagavond. Ondertussen hebben we allemaal 1 nieuwe character en we zijn ook allemaal redelijk recent ge-'retired'. We zijn dus van 4 basis characters gegaan naar 4 nieuwe characters en ons team ziet er nu volledig anders uit. Super leuk om te zien.

Ons nieuwe team werkt goed en lijkt prima op elkaar afgestemd te zijn. Iedereen vindt zijn character ook erg leuk om te spelen op de eigenaar van het spel na. Zijn eerste character was echt heel erg sterk en deze nieuwe is met name een support-class. Het mag de pret echter niet drukken want Gloomhaven is echt zijn #1 game.

Eind deze maand ga ik met een vriend en mijn broertje naar GamesQuest in Engeland om mijn Too Many Bones Undertow + veel goodies op te halen. We gaan met de auto op de trein door de Eurotunnel. GamesQuest gaat ons een rondleiding geven en heeft misschien nog iets gepland voor ons als we daar zijn. Ik ben in ieder geval super excited en kan echt niet wachten!

[ Voor 49% gewijzigd door B00st3r op 08-08-2018 11:45 ]

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
B00st3r schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:37:

Eind deze maand ga ik met een vriend en mijn broertje naar GamesQuest in Engeland om mijn Too Many Bones Undertow + veel goodies op te halen. We gaan met de auto op de trein door de Eurotunnel. GamesQuest gaat ons een rondleiding geven en heeft misschien nog iets gepland voor ons als we daar zijn. Ik ben in ieder geval super excited en kan echt niet wachten!
Neem ook meteen die van mij mee :X

PSN: FreakGIB

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-01 17:04

Qu3st

Markb26 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:43:
In verband met een tweede dochter niet veel tijd voor bordspellen de laatste tijd, maar toch van het weekend de laatste maand van pandemic legacy gespeeld, en gehaald (na 2 pogingen)!! Toch nog een behoorlijk andere laatste maand dan de maanden ervoor, heel nice gemaakt.

Gloomhaven ligt voor nu eventjes stil :(. Lastig om er tijd voor te vinden, maar zo nu en dan wordt er een scenario gespeeld. De laatste (12) was erg episch.
spoiler:
Wat een uitbreiding op de gameplay in vergelijking met de scenario's ervoor. Erg leuk om zoveel allies te hebben om mee te spelen, maar wat een organisatie om alles volgens de goede volgorde te blijven spelen.

Daarnaast Escape plan gebacked met een group pledge. Voor de mastermind editie $67 + $6 shipping naar Belgie. Vanuit daar zullen vast wel afhaalpunten in NL geregeld worden gezien het aantal mede-group pledgers. Ziet er heel gaaf uit en de vorige speller van Vital Lacerda schijnen ook erg goed te zijn.
Helaas maar logisch!

Voor de mensen die ook Gloomhaven spelen, ik heb nu 2 potjes met de app Gloomhaven Helper gespeeld. Erg makkelijk, hoef je de monsterdecks er niet bij te pakken. En alle administratie achtige dingen vul je daar allemaal in van de huidige game.
Weet niet of dit hier al in het topic langs is gekomen, hierbij de link: https://play.google.com/s...software.gloomhavenhelper

• Markb26
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-11-2025
Qu3st schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:44:
[...]

Helaas maar logisch!

Voor de mensen die ook Gloomhaven spelen, ik heb nu 2 potjes met de app Gloomhaven Helper gespeeld. Erg makkelijk, hoef je de monsterdecks er niet bij te pakken. En alle administratie achtige dingen vul je daar allemaal in van de huidige game.
Weet niet of dit hier al in het topic langs is gekomen, hierbij de link: https://play.google.com/s...software.gloomhavenhelper
Helaas geen ios app zo te zien..

• B00st3r
Qu3st schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:44:

Wij gebruiken die ook. Ik zou niet meer zonder willen. Het gehannes met dobbelsteentjes (die gebruikten wij), kaarten, status effects. Niet te doen. Maar deze app stelt zelf de health in van de monsters, houdt de status effects bij, trekt zelf combat modifiers en monster kaarten en geeft op deze kaarten precies aan hoeveel schade ze doen of hoeveel ze lopen. Ideaal! Zelfs het bijhouden van de elementen doet de app, inclusief mooi effectje wanneer ze activeren of deactiveren.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

B00st3r schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Wij gebruiken die ook. Ik zou niet meer zonder willen. Het gehannes met dobbelsteentjes (die gebruikten wij), kaarten, status effects. Niet te doen. Maar deze app stelt zelf de health in van de monsters, houdt de status effects bij, trekt zelf combat modifiers en monster kaarten en geeft op deze kaarten precies aan hoeveel schade ze doen of hoeveel ze lopen. Ideaal! Zelfs het bijhouden van de elementen doet de app, inclusief mooi effectje wanneer ze activeren of deactiveren.
hier ook altijd gebruikt. Echt een top app die eigenlijk bij het spel zou moeten horen. Scheelt zoveel handwerk en opzettijd.

Gisteravond eerste pot 7th continent gespeeld. Erg leuk concept en idee en smaakt naar meer!

• Mvdbeld
Van de week Brass Deluxe binnen gehad, ziet er gelikt uit allemaal. Mensen tips voor een bepaalde versie met 2 spelers om het te leren? Lancashire roxley 2p? Community 2p (achterkant bord + aangepaste regels)? Of toch Birmingham?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Lt. Marx schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

hier ook altijd gebruikt. Echt een top app die eigenlijk bij het spel zou moeten horen. Scheelt zoveel handwerk en opzettijd.

Gisteravond eerste pot 7th continent gespeeld. Erg leuk concept en idee en smaakt naar meer!
Ik zou mijn versie ergens in Oktober in een enkele shipping moeten ontvangen. Heel erg benieuwd naar het spel!

• B00st3r
Ik heb van het weekend Thunderstone Quest opgehaald. Iemand bood hem te ruil aan, en ik wilde mijn Roll Player + expansion er wel voor ruilen. Wat een zware, grote doos is dat zeg! Ik heb hem even uitgepakt toen ik thuis was en er zitten echt enorm veel kaarten in, een groot aantal dividers en een dik questboek. En natuurlijk het town-board, de player boards, dungeon tegels en de rest van de componenten. Deze ruil scheelt me ongeveer 100 dollar die ik nu dus niet hoef uit te geven aan de lopende Kickstarter.

Ik moet me echter inhouden, want ik ga het spel pas spelen wanneer ik de co-op add-on, extra quests en sleeves binnen heb. Dit is het eerste kaartspel wat ik volledig ga sleeven. Kan niet wachten!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe gebruiken jullie die app? Op een tablet/mobiel/laptop? Ik heb zelf vrij veel Gloomhaven gespeeld, ligt nu even stil, maar stoorde mij nooit heel erg aan de set up.

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
7 Wonders Duel in de trein in Noorwegen. Het past allemaal net. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LBJCsAoqGAeIZGcET0tm18wn/full.jpg

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heel vet :D

• Mvdbeld
g0tanks schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:11:

[afbeelding]
Scheelt dat je de uitbreiding Pantheon niet hebt, dan was je niet uitgekomen. >:)

Is er ook niet genoeg te zien onderweg? Zelf ooit Oslo -> Bergen met de trein gedaan en keek ook wel mijn ogen uit.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Mvdbeld schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:42:
Van de week Brass Deluxe binnen gehad, ziet er gelikt uit allemaal. Mensen tips voor een bepaalde versie met 2 spelers om het te leren? Lancashire roxley 2p? Community 2p (achterkant bord + aangepaste regels)? Of toch Birmingham?
Ondertussen heb je hem vast al gespeeld. Maar om te leren maakt het niet zoveel uit :) Ik speel de community 2p-variant soortvan regelmatig, en die is sowieso goed. Maar de Roxley 2p-variant staat wat dichter bij de 3/4p versie. Birmingham heb ik nog niet gespeeld, maar lijkt iets ingewikkelder dan Lancashire.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

g0tanks schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:11:

[afbeelding]
Tof zeg!

• Mvdbeld
Wormaap schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Ondertussen heb je hem vast al gespeeld. Maar om te leren maakt het niet zoveel uit :) Ik speel de community 2p-variant soortvan regelmatig, en die is sowieso goed. Maar de Roxley 2p-variant staat wat dichter bij de 3/4p versie. Birmingham heb ik nog niet gespeeld, maar lijkt iets ingewikkelder dan Lancashire.
Yes! heb imniddels de roxley 2p variant 1,5x (eerst alleen de canal phase met wat regel foutjes) gespeeld. Goed om te horen dat deze ook wat dichter bij 3/4p versie staat, want dat wordt hopelijk de volgende pot. Genoeg strategische fouten gemaakt en andere zaken geleerd gedurende eerste pot, dus ben benieuwd naar 3/4 spelers.

• HellPunk
Zo, vakantie is om, dus eindelijk weer tijd om te posten ;) .

Op reis hadden we Keer op Keer en Roll to the Top mee. Zeker die laatste blijft heel erg geliefd bij ons omdat elk gebouw een andere benadering vereist. Verder is het natuurlijk gewoon leuk om 's avonds relaxt op een terrasje onder het genot van een glaasje Normandische cider wat dobbelstenen te rollen _/-\o_ .

Van Normandië gesproken: in Caen zitten twee leuke shops op nauwelijks 400 meter van mekaar: The Magic Pawn en Le Bazar Du B'zarre. Altijd fijn om in rond te neuzen, al zijn we dit jaar wel zonder aankoop kunnen buiten gaan >:) .

Thuis hadden we dan weer wat meer tijd voor grotere spellen. Eerst hebben we Scoville nog eens van de plank gehaald. Helaas speelt dat met twee spelers wat minder, anders zou het zeker meer op tafel komen. Vorige vrijdag hadden we een potje met drie spelers en dan heb je gewoon meer mogelijkheden. Met twee blijf je wat in je eigen hoekje aanmodderen en hoop je dat je de juiste pepers kunt kweken om kaarten te kopen.

Gisteren was het dan de beurt aan Morocco. Dat had ik op Spiel '16 gekocht en buiten een probeerspel hadden we het nooit echt gespeeld. De basis van Morocco is area control: je zet je mannetjes op verschillende markten neer met als doel een aaneengesloten gebied van markten onder controle te krijgen. Het spel komt wat traag op gang, naarmate er markten ingevuld geraken wordt het wel strategischer omdat je moet kijken waar er nog wat te winnen valt voordat het spel afgelopen is.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40
Heeft iemand hier wel eens Detective - A Modern Crime Board Game gespeeld? Denk dat ik 'm ga aanschaffen. Klinkt wel erg leuk. Hoog cijfer ook op BGG (al staat hij op de ranking niet hoog).

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• HellPunk
Zo, we gaan dus toch weer naar Essen _/-\o_ .

Ik had er absoluut geen zin in om dat hele eind weer te rijden (ja, het is maar een kleine twee uur van bij ons, maar ik haat autorijden :'( ). Een oud-collega van me wees me er echter op dat een plaatselijke reisorganisator ook daguitstappen naar Essen doet. Daar heb ik dus meteen op ingetekend, samen met mijn zoon.

Het betekent wel dat we op zaterdag moeten gaan, hopelijk valt het dan wat mee met de drukte. De busreis heeft als bijkomend voordeel dat ik het aantal aankopen binnen de perken moet houden, ik ga er alleszins van uit dat je niet met een kofferlading spellen terug aan boord mag komen :).

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

HellPunk schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:22:
Zo, we gaan dus toch weer naar Essen _/-\o_ .

Ik had er absoluut geen zin in om dat hele eind weer te rijden (ja, het is maar een kleine twee uur van bij ons, maar ik haat autorijden :'( ). Een oud-collega van me wees me er echter op dat een plaatselijke reisorganisator ook daguitstappen naar Essen doet. Daar heb ik dus meteen op ingetekend, samen met mijn zoon.

Het betekent wel dat we op zaterdag moeten gaan, hopelijk valt het dan wat mee met de drukte. De busreis heeft als bijkomend voordeel dat ik het aantal aankopen binnen de perken moet houden, ik ga er alleszins van uit dat je niet met een kofferlading spellen terug aan boord mag komen :).
Denk dat ik er ook wel weer te vinden ben, heb er de laatste 2 jaar in ieder geval geen spellen gekocht, prijzen liggen niet veel lager dan online en als ik dan toch de keuze heb, dan toch graag een NL of EN versie.

On a side note: Iemand die Unfair of Dinosaur Island toevallig heeft gespeeld en hier wat zinnigs over kan zeggen? Heb ze beide gebackt in de expansion kickstarter, Unfair was ik op papier al fan van, flink wat reviews gezien, maar wellicht iemand hier nog een ervaring die hij/zij wil delen. :9

Craft beer specialist

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb me goed vermaakt met Unfair. Het enige kritiekpunt is dat sommige kaarten niet echt balanced zijn. Dat kan wat spikes in "take that" opleveren die wel erg veel impact hebben. Maar met de keuze in decks/themes is de hoeveelheid competitie prima te managen.

Wel een aanrader wat mij betreft maar de expansion heb ik niet gebacked want het komt niet genoeg op tafel.

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 21-08-2018 17:37 ]

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-01 22:09
Resent begonnen met board games.

Ook wat geïnvesteerd in nieuwe games

Alles van legende van andor (deel 2 moeilijk te vinden)

Smallworld

Dark souls the board game (vind in persoonlijke zeer tof spel)

Terra mystica

Magic maze (tof snel spel)

Bears vs babies, exploding kittens, unstable unicorns, draken woud,

En nog wat 2 player games.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Net begonnen en dan Terra Mystica. Jij gaat gelijk het diepe in. Veel speelplezier.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Yay, gister begonnen aan de Rise of Fenris campaign voor Scythe.

Leuk!

• HellPunk
Jeroen87 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Denk dat ik er ook wel weer te vinden ben, heb er de laatste 2 jaar in ieder geval geen spellen gekocht, prijzen liggen niet veel lager dan online en als ik dan toch de keuze heb, dan toch graag een NL of EN versie.
Ik kocht altijd wel redelijk wat, sommige dingen zijn achteraf toch moeilijker te vinden - of iig niet aan dezelfde prijs. De deals van een jaar of vijf geleden zijn inderdaad schaars geworden. Wat wel nog interessant is zijn pre-orders met extraatjes, zoals vorig jaar Azul met de jokertegels.

Dit jaar is wel het eerste jaar waarin mijn koopambities laag liggen, twee must-haves en de rest zien we wel. De auction en math trade laat ik bewust links liggen, zeker als je er maar 1 dag bent kost dat relatief veel tijd.

• Bieren89
maartend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:52:
Net begonnen en dan Terra Mystica. Jij gaat gelijk het diepe in. Veel speelplezier.
Zo een zwaar spel dan?

Wat spel uitleg gezien vond da nog mee vallen precies.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bieren89 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Zo een zwaar spel dan?

Wat spel uitleg gezien vond da nog mee vallen precies.
Is wel vrij heavy ya. Heeft meer te maken met wat je kan, waar je rekening moet houden etc. dan hoe lastig het spel is uit te leggen :).

Ik heb gister weer een potje Gaia Project gespeeld ("opvolger" van Terra Mystica). Goeie score neergezet, was een mooi potje. Leuk om in retrospect te kijken wat er allemaal beter/anders kon.

• Bieren89
MrVegeta schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

Is wel vrij heavy ya. Heeft meer te maken met wat je kan, waar je rekening moet houden etc. dan hoe lastig het spel is uit te leggen :).

Ik heb gister weer een potje Gaia Project gespeeld ("opvolger" van Terra Mystica). Goeie score neergezet, was een mooi potje. Leuk om in retrospect te kijken wat er allemaal beter/anders kon.
Speelt da zoals terra mystica?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb zelf TM niet gespeeld omdat het thema mij niet zo aansprak, maar het wordt vaak TM2.0 genoemd :)

• Bieren89
MrVegeta schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:39:
Heb zelf TM niet gespeeld omdat het thema mij niet zo aansprak, maar het wordt vaak TM2.0 genoemd :)
A net wat bezien die Gaia spreekt mij dan weer minder aan :)

Van waar zijde als ik da mag vrage? Zoek wa mensen om samen board games te doen. Men madam is Nie zo voor Dark Souls en andor

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het hoge noorden. Groningen :) Ik vermoed dat jij uit de buurt van het zuiden komt :p

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 22-08-2018 12:45 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Jeroen87 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:07:
[...]

On a side note: Iemand die Unfair of Dinosaur Island toevallig heeft gespeeld en hier wat zinnigs over kan zeggen? Heb ze beide gebackt in de expansion kickstarter, Unfair was ik op papier al fan van, flink wat reviews gezien, maar wellicht iemand hier nog een ervaring die hij/zij wil delen. :9
Unfair heb ik goede ervaringen mee, leuk spel met veel variatie door alle themepacks, genoeg mogelijkheden om punten te scoren en andere dwars te zitten, pakkend thema en een vrij eenvoudige spelmechanisme waardoor het snel op te pikken is.

De expansion heb ik ook gebacked!

• Bieren89
MrVegeta schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:45:
Het hoge noorden. Groningen :) Ik vermoed dat jij uit de buurt van het zuiden komt :p
Idd Vlaams Brabant :p

• Vnze
  • Niet online
Waar juist? Ik ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vnze op 22-08-2018 16:06 ]

• Bieren89
Regio Diest gij? :)

• Vnze
  • Niet online
Naast de deur, in Aarschot. We kunnen dus misschien via dm wel iets regelen :)

• Bieren89
Vnze schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:46:
[...]

Naast de deur, in Aarschot. We kunnen dus misschien via dm wel iets regelen :)
Is goe :).

Sebiet voor den eerste keer is terra mystica spel se. Alles opgezet valt de dochter en tanden in haar lip. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Bieren89 op 22-08-2018 19:22 ]

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
g0tanks schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:24:
Ik heb recentelijk BoardGameGeek ontdekt en kreeg zin om een bordspel te spelen. Ik heb buiten het standaard Monopoly, Catan, etc. vrijwel geen ervaring hiermee, dus ben opzoek naar advies voor mijn 'eerste koop'.

Eisen die ik zo kan bedenken:
  • 2-4 spelers (meer mag ook)
  • 30-90 minuten speeltijd
  • Bovengemiddeld veel strategie en niet al te veel geluk
  • Sci-fi/fantasy thema
  • Rond de €30 op bol.com i.v.m. een cadeaukaart
Ik heb wat willekeurige dingen op BGG & YouTube bekeken en deze games lijken mij erg leuk:
  • Terraforming Mars: vrij duur en speeltijd is net iets te lang
  • Elder Sign: leuk thema, maar wil liever eerst geen co-op
  • Star Realms: goede prijs en lijkt me zeer vermakelijk, maar slechts voor twee spelers
  • 7 Wonders Duel: zelfde als hierboven
Ik wil dus eigenlijk een wat uitgebreider spel, maar wil ook niet te veel geld uitgeven omdat ik niet weet of ik het vaak ga/kan spelen. :+ Iemand enig idee?
Iets meer dan één jaar later is dit mijn verzameling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AoQFPfFpXE6InnhhNGsjgwHy/full.jpg

Waarbij ik er nog niet aan toe ben gekomen om Andor, Istanbul en Steden Tijdperk te spelen. :P

• Bieren89
g0tanks schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:38:
[...]

[afbeelding]

Waarbij ik er nog niet aan toe ben gekomen om Andor, Istanbul en Steden Tijdperk te spelen. :P
Smallworld moet je ook maar is bezien ook zeer tof spel.

En op youtube nox spellenzolder goeie uitleg over spelen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren sinds lange tijd weer toegekomen aan een spellenavond, omdat we met z'n achten waren was de keuze enigszins beperkt maar een overgroot deel wilde Formula D weer eens op tafel hebben. Top, want die wilde graag weer eens spelen. Daarnaast was dit de eerste keer met 8+ spelers wat het spel ook weer anders maakt doordat de baan voller is. Voor een aantal was het een nieuw spel en omwille van complexiteit heb ik daarom weer Monaco opgezet. Gelukkig had ik van een volle baan geen last van omdat ik na een slechte start de eerste bocht tactisch ingeschoten had. Voor een aantal was dat heel anders en kwamen ze toen al in elkaars vaarwater en dat bleef zo tot de 5de laatst bocht. Het werd met name voor mij spannend toen degene op de achtste plek met wat tips van mij voor meer risico ging en in twee beurten van de laatste plek doorschoof naar de 2e plek (zo'n 20 plekken voor de nummer 3 en zo'n zelfde aantal achter mij). Helaas voor hem had hij daardoor iets teveel schade gepakt en ging hij te snel door de laatste bochten waardoor hij uit viel. Hetzelfde gebeurde nog twee anderen in de één na laatste bocht (tot nu toe de meeste crashes in gezien :7). Hoewel we maar één lap gespeeld hebben duurde het spel wel erg lang. Persoonlijk vond ik dat niet zo'n probleem maar wat vlotter had wel gekund en had een aantal ook zeker niet erg gevonden. Al met al erg genoten maar ben ik wel benieuwd naar een iets uitdagendere match/baan en iets vlotter zodat je wat meer in de actie blijft. Ik heb nog 3 mappen die allen ongespeeld zijn dus één daarvan komt de volgende keer zeker op tafel :)

• Mvdbeld
g0tanks schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:38:
[...]

[afbeelding]

Mooie collectie, zie ook aardig wat overlap met de mijne: BGG Mvdbeld (ongeveer denk 2a3 jaar bezig).

Collectie is ook vrij breed om afhankelijk van medespelers (beginners VS spellenclub bv.) altijd wat op tafel te kunnen zetten. Dat zie ik bij jou ook denk, begonnen met instappers en dan steeds complexere titels toevoegd?

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Zojuist een paar uitbreidingen voor Terraforming Mars besteld: Hellas & Elysium en Prelude. Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe maps spelen en welke impact de prelude kaarten gaan hebben. De bedoeling er van is om de early-game een boost te geven en meer asynchroniteit te creëren tussen de verschillende corporations. En er komen natuurlijk nieuwe corporations bij! :9

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 15:26
Gisteravond eindelijk weer een spellenavond na alle vakanties. Er kwam Spirit Island op tafel, een cooperatief area-control kaartspel. Het verhaal is dat een eiland gekoloniseerd wordt door Indringers en de spelers zijn de Spirits die het eiland moeten beschermen hiertegen. Dit doen ze door hun powers (kaarten) te gebruiken om de Indringers en de Inboorlingen (Dahan) te verplaatsen of de Indringers direct te vernietigen. Elke Spirit heeft zijn eigen set powers. De powers worden voor of na de Indringers fase uitgevoerd en hebben een bepaalde range vanaf een van de gebieden waar de Spirit invloed heeft.

Aan het begin van de ronde groeien de Spirits: dit betekent dat ze ofwel een extra power kaart krijgen of dat ze een invloedstoken van hun spelersbord naar het eiland mogen verplaatsen. Ook kunnen ze extra "energie" (waarmee kaarten geactiveerd worden) krijgen. Elke Spirit heeft drie keuzes, die per spirit verschillen.

Daarna krijgen de Spirits energie en mogen ze kiezen welke kaarten ze spelen. In het begin van het spel is dit maar nul of een, maar door meer invloedstokens naar het bord te verplaatsen, kunnen ze meer energie krijgen elke ronde, of meer kaarten spelen per ronde. Powers hebben twee smaken: snel en langzaam. De snelle Powers worden direct uitgevoerd na het kiezen. De langzame Powers komen aan bod nadat de Indringers geweest zijn.

Powers kunnen ook Fear opleveren: de Indringers worden bang van deze magische krachten. Elke keer als de voorraad Fear (4/speler) op is, wordt er een Fear kaart actief. Die wordt gebruikt aan het begin van de Indringers fase.

Na het uitvoeren van de snelle Powers, komen de Indringers aan bod. De kaart is verdeeld in regio's en elke regio is een van vier types: Wetlands, Mountains, Jungle of Desert. Voor de Indringers is er een stapel kaarten waarop een regio-type staat aangegeven, hiervan liggen twee kaarten open. Eerst worden de regio's geplunderd van het type op de ene kaart. Zowel de Dahan als de regio krijgt schade hierdoor. Tevens doen de Dahan schade aan de invaders (1 schade/Dahan).
Als de regio meer dan 2 schade krijgt, komt er een Blight token op te liggen. Als er een tweede Blight token bij komt, gaat er nog een extra Blight token naar een aangrenzende regio. Deze Blight tokens zijn beperkt in aantal (5/speler). Als ze op zijn, hebben de spelers het spel verloren.

Daarna komen er nieuwe Indringers-dorpen of steden bij in de regio's met het andere type met Indringers. Ten slotte wordt er een nieuwe kaart opengedraaid: hier verschijnen nieuwe Indringers, mits de regio grenst aan een regio met een Indringers-dorp of -stad.

Hierna voeren de spelers nog hun langzame powers uit en dan is de ronde voorbij.

De spelers winnen het spel door alle Indringers en hun dorpen en steden te vernietigen. Na elke drie Fear kaarten wordt deze winstconditie vereenvoudigd: de eerste keer hoeven alleen de dorpen en steden vernietigd te worden, en na de tweede keer alleen de steden. Ook het opmaken van de Fear kaarten levert een overwinning op.

Wij speelden de gewone versie, niet de Kickstarter editie. De Kickstarter voegt alleen wat uitbreidingen en extra Spirits toe, dus heel erg was dat niet. Het is een leuk puzzelspel. Door de variabele powers van de Spirits is het wel handig om het spel vaker te spelen, zodat je deze powers leert kennen. In principe mag je alles parallel doen, maar wij vonden het toch wel fijn om op elkaar te wachten. Daardoor duurde het spel wel wat lang. We hadden achteraf nog genoeg discussie over de gekozen strategie, dus dat geeft aan dat het spel wel leeft in de hoofden van de spelers en dat er voldoende keuzemogelijkheden zijn om het spel interessant te maken. Het gaat zeker nog wel een keer op tafel komen.

Xbox Live: Chevalric

• Cass Casey
Zo, dat was me het weekendje wel. Eigenlijk zouden we een spelletjesweekend op de boot van (de ouders van) een maat van hebben, maar a) de boot ligt nu te koop (indien iemand een tonnetje over heeft...) en b) het weer was ook niet wat je wilt op het water. Dus we hebben last minute een huisje gehuurd in het immer bruisende Sibculooooo.

Er gingen een hoop spellen mee, maar wat we gespeeld hebben:
- Azul; al eerder gespeeld met m'n vriendin, maar met vier spelers was het ook erg leuk. Blijft een aanrader.
- Gloomhaven; eerste kennismaking. Niet makkelijk om door de regels te ploeteren. Was dus niet zo leuk als dat het zou moeten zijn. Maar één van ons gaat nu de regels nog eens goed doornemen en dan plannen we het weer in voor de volgende spelletjesmiddag.
- Pandemic Legacy; Omdat we nog maar één keer Pandemic hebben gespeeld, hebben we nu eerst twee potjes Pandemic -zonder legacy- gespeeld. Eerste potje faliekant verloren. Tweede potje hadden we betere strategie en hebben we met twee vingers in de spreekwoordelijke neus gewonnen. Dus volgende keer gaan we echt beginnen met het legacy verhaal.
- Letters from Whitechapel; eerste keer dat deze op tafel kwam. Instant topper! Was echt leuk om te spelen. Strategisch kat en muis spel. Gaan we zeker vaker spelen en wellicht komt de uitbreiding ook in de kast te staan.
- Codenames; blijft een erg leuk spel voor tussendoor. We hebben onszelf wel de regel opgelegd dat je altijd een omschrijving voor twee kaarten moet geven. Want óf we hebben de spelregels nog niet goed door óf het wordt wel heel makkelijk als je steeds een omschrijving voor één kaart geeft.

Was een erg leuk weekend. Helaas te kort om ook Sherlock, Captain Sonar, Agricola en de rest te spelen, maar die bewaren voor de volgende keer. Al willen voor Captain Sonar eigenlijk een keer afspreken met een grotere groep, zodat we met acht man kunnen spelen.

En toen was 't weer maandag. Werk... Stuk minder leuk...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is een lange zit maar je hebt wel een veel beter idee van de regels.

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Cass Casey schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:29:
- Codenames; blijft een erg leuk spel voor tussendoor. We hebben onszelf wel de regel opgelegd dat je altijd een omschrijving voor twee kaarten moet geven. Want óf we hebben de spelregels nog niet goed door óf het wordt wel heel makkelijk als je steeds een omschrijving voor één kaart geeft.
Je speelt het inderdaad verkeerd ;)
De bedoeling van het spel is om juist te proberen met 1 woord zoveel mogelijk kaartjes in 1x te raken. (en om dat dan beter te doen dan de tegenstanders).
Het met 1 woord 1 kaartje beschrijven is zeg maar de laatste optie als je echt niks meer weet.

Craft beer specialist

• Cass Casey
Jeroen87 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

De bedoeling van het spel is om juist te proberen met 1 woord zoveel mogelijk kaartjes in 1x te raken. (en om dat dan beter te doen dan de tegenstanders).
Het met 1 woord 1 kaartje beschrijven is zeg maar de laatste optie als je echt niks meer weet.
Dan spelen we het dus goed... ;-)

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Cass Casey schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

Dan spelen we het dus goed... ;-)
Ik probeer met een woord altijd minimaal 3 of meer kaarten te omschrijven (wat soms behoorlijk lastig is :P ).
Heb nu ook de Marvel en Disney versie te pakken, deze werkt met woorden of met plaatjes.
Dit maakt het spel nog 10x lastiger :P

Craft beer specialist

• HellPunk
Nog iemand die zit uit te kijken naar de launch van Nanty Narking op Kickstarter komende maandag?

Nanty Narking is een re-make van Discworld: Ankh-Morpork. Op mijn allereerste Essen had ik die gezien en als Discworld-fan had ik 'm gewoon moeten kopen, maar hij was relatief duur (€60, denk ik) en het leek me als beginner toen een erg moeilijk spel. Nu is-ie al lang OOP en mag je minstens €100 op tafel leggen. Gelukkig speelt de re-make zich af in Victoriaans Londen, een setting die ik ook heel erg op prijs stel. Bovendien gaan mijn mede-gamers zich daar sneller in thuis voelen, zij zijn geen van allen Discworld-fans.

De belangrijkste spelmechanismes van Nanty Narking zijn 'area control' en 'asymmetric win conditions', met andere woorden: elke speler wint het spel op een andere manier, meestal door een bepaald deel van het bord te bezetten of door zoveel mogelijk conflicten tussen andere spelers te veroorzaken. Het spel verloopt erg eenvoudig: elke ronde speel je 1 kaart uit. Deze geeft je bepaalde acties: eenheden op het bord zetten of net verwijderen, een gebouw neerpoten, een conflict veroorzaken of oplossen. Sommige kaarten hebben ook nog hun eigen actie.

Ik hoop alleen dat het spel niet té erg aan de prijs gaat zijn gezien de uitvoering met miniaturen e.d. In een thread op BGG wordt een prijs van €80 genoemd, dan wordt een OOP-exemplaar van Discworld bijna aantrekkelijk :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jeroen87 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Met 1 is het natuurlijk het makkelijkst.
Maar het is een wedstrijd, daarom moet je er meer dan 1 doen,
anders kun je bij de start al uitrekenen wie er wint :P
HellPunk schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:16:
Nog iemand die zit uit te kijken naar de launch van Nanty Narking op Kickstarter komende maandag?

Nanty Narking is een re-make van Discworld: Ankh-Morpork.
Nope. ik vond dat spel wel aardig, maar voor mij was het juist het Discworld thema wat het spel maakte.
Zonder dat word het niks.

[ Voor 29% gewijzigd door heuveltje op 30-08-2018 13:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• maartend

Nanty Narking is een re-make van Discworld: Ankh-Morpork. Op mijn allereerste Essen had ik die gezien en als Discworld-fan had ik 'm gewoon moeten kopen, maar hij was relatief duur (€60, denk ik) en het leek me als beginner toen een erg moeilijk spel. Nu is-ie al lang OOP en mag je minstens €100 op tafel leggen.
WTF, meen je niet. Heb nog een versie liggen die niet meer op tafel komt. Die gaat dus de verkoop in.

• HellPunk
[...]
Nope. ik vond dat spel wel aardig, maar voor mij was het juist het Discworld thema wat het spel maakte.
Zonder dat word het niks.
[/quote]
Als de setting echt zo goed gebruikt wordt als in de previews te zien was ben ik er wel voor te vinden. Letters from Whitechapel is lang ons favoriete spel geweest :).
maartend schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

WTF, meen je niet. Heb nog een versie liggen die niet meer op tafel komt. Die gaat dus de verkoop in.
Damn, had beter niks gezegd, dan had ik 'm misschien voor een paar tientjes van je kunnen overnemen O-)

[ Voor 32% gewijzigd door HellPunk op 30-08-2018 14:47 ]

• maartend
HellPunk schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Damn, had beter niks gezegd, dan had ik 'm misschien voor een paar tientjes van je kunnen overnemen O-)
Dan was het nog ong 40-50 geweest.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar je de Spirit Island promo kaarten kan kopen in NL?

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:58
banaliteit schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:40:
Weet iemand toevallig waar je de Spirit Island promo kaarten kan kopen in NL?
Volgens mij zijn die in NL niet te verkrijgen. Voor zover ik weet zijn ze enkel via de site van de uitgever, en via de BGG store te verkrijgen. Beide zijn geen interessante opties vanwege de hoge verzendkosten. Ik verwacht dat ze ook te verkrijgen zijn in de kickstarter voor de uitbreiding die op 16 oktober start. Dat is waar ikzelf op wacht. Helaas dan nog wel 19 maanden wachten...

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Nanty Narking is een re-make van Discworld: Ankh-Morpork. Op mijn allereerste Essen had ik die gezien en als Discworld-fan had ik 'm gewoon moeten kopen, maar hij was relatief duur (€60, denk ik) en het leek me als beginner toen een erg moeilijk spel. Nu is-ie al lang OOP en mag je minstens €100 op tafel leggen. Gelukkig speelt de re-make zich af in Victoriaans Londen, een setting die ik ook heel erg op prijs stel. Bovendien gaan mijn mede-gamers zich daar sneller in thuis voelen, zij zijn geen van allen Discworld-fans.
Dat laatste is waarom ik 'm nooit gekocht heb. Een theme waar je wat mee kan voegt toch veel toe aan de beleving. Dat merk ik ook aan Lords of Waterdeep, ik kan er nog een klein beetje mee, de niet-dnd spelers echt helemaal niks. Maar dat spel had ook nooit houten blokjes moeten gebruiken, niemand heeft het over fighters en clerics :/

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Als er meerdere mensen interesse hebben in de promo kaarten kunnen we misschien de verzendkosten acceptabel maken.

PM me maar als je interesse hebt. Daarnaast wacht ik ook de nieuwe kickstarter af dan.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mansions of Madness heeft een nieuwe DLC: Altered Fates.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 19:26
banaliteit schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:10:
Als er meerdere mensen interesse hebben in de promo kaarten kunnen we misschien de verzendkosten acceptabel maken.

PM me maar als je interesse hebt. Daarnaast wacht ik ook de nieuwe kickstarter af dan.
Ik weet niet of je naar Essen gaat, maar daar kun je ook vaak de items uit de BGG store krijgen bij de stand van BGG.
Ik ben op zoek naar nog drie nieuwe Terraforming Mars Promo's, maar ik wacht tot Essen of ze daar te koop zijn.
Anders ga ik ze uit Amerika halen via BGG. Dan kunnen we misschien samen wat bestellen?

Vanavond staat in ieder geval de nieuwe expansion op het programma van Terraforming Mars, Prelude. Ben erg benieuwd. :)

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 15:26
Die ziet er wel interessant uit, maar eens aanschaffen binnenkort.

Xbox Live: Chevalric

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van de week weer eens een potje Pandemic Rising Tides gedaan. Tot 4 keer toe op het nippertje ontsnapt doordat we exact genoeg waterblokjes hadden. Maar toen precies een storm gepakt toen 't niet moest, op 1 deel 5 waterblokjes, veel teveel dijken kwijt in 't binnenland waardoor we zo'n 20 blokjes tekort kwamen.

Ik vind Rising Tides een leuke variant op Pandemic, gewoon alles op alles zetten om het land van Maas en Waal niet te laten overstromen, want tja, ik ga m'n eigen woonplaats niet onder water zetten natuurlijk :D

• HellPunk
Gisteren voor het eerst Scoville met vier gespeeld. Op zich een toffe pot, pas in de laatste ronde beslist toen iemand een recept van 22 punten nam en daarmee de overwinning wegkaapte.

Aan de andere kant duurde het spel best lang met vier, vooral de oogst- en koopfases nemen relatief veel tijd in beslag. Je raakte ook vaak 'klem' bij het oogsten omdat iedereen toch naar de hoek gaat waar de waardevolste pepers te krijgen zijn. Volgende keer proberen we weer met drie, een van de spelers was toch al niet helemaal voor het spel te vinden, dus dat komt nog best goed uit :)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
TERW_DAN schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:17:
Van de week weer eens een potje Pandemic Rising Tides gedaan. Tot 4 keer toe op het nippertje ontsnapt doordat we exact genoeg waterblokjes hadden. Maar toen precies een storm gepakt toen 't niet moest, op 1 deel 5 waterblokjes, veel teveel dijken kwijt in 't binnenland waardoor we zo'n 20 blokjes tekort kwamen.

Ik vind Rising Tides een leuke variant op Pandemic, gewoon alles op alles zetten om het land van Maas en Waal niet te laten overstromen, want tja, ik ga m'n eigen woonplaats niet onder water zetten natuurlijk :D
5 blokjes op een deel kan niet eens. bij meer dan drie is er sprake van een flood.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beavbusi schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:34:
[...]

5 blokjes op een deel kan niet eens. bij meer dan drie is er sprake van een flood.
Dat klopt inderdaad, maar dit was gewoon om te kijken hoever we konden stapelen. Maakte voor de hoeveelheid ook niets meer uit, want heel Nederland stond onder water, daar was gewoon echt geen redden meer aan.

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Nanty Narking is live. De nieuwe versie ziet er heel gelikt uit, maar als Pratchett fan ga ik deze toch laten lopen en weer op zoek naar het origineel. Weet iemand nog een Discworld: Ankh-Morpork te koop voor normalere prijzen dan eBay?

Keep supporting the pyramid roach boy

• Bieren89
Vandaag eerste keer scythe gespeeld zalig spel. Wel solo versie ging best traag met alles eerst opzoeken

• maartend
Coltaine schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:14:
Nanty Narking is live. De nieuwe versie ziet er heel gelikt uit, maar als Pratchett fan ga ik deze toch laten lopen en weer op zoek naar het origineel. Weet iemand nog een Discworld: Ankh-Morpork te koop voor normalere prijzen dan eBay?
Doe eens een bod.

• HellPunk
Ik moet zeggen dat de campagne van Nanty Narking best entertainend is: de updates zijn telkens verhalen waarbij de backers bepalen hoe het verhaal verder gaat. Ik denk dat ik wel in de campagne blijf, als het spel toch niet werkt moet de KS-versie wel vlot te verkopen zijn :)

• MADG0BLIN
Vorige week 2 potten gespeeld met de nieuwe uitbreiding Prelude voor Terraforming Mars.
Deze uitbreiding voegt een aantal nieuwe kaarten toe welke je kan spelen, een aantal nieuwe corporations en iets van 40 extra kickstart kaarten. Je krijgt vier van deze kaarten aan het begin van het spel en mag er twee kiezen om te gebruiken. Deze zorgen dat je bijvoorbeeld al direct extra inkomsten of productie capaciteit krijgt. Hierdoor gaat iedereen sneller van start. Een leuke toevoeging wat mij betreft.
De eerste pot speelde ik gelijk qua punten en verloor op 3 minder geld. :(
De tweede pot won ik dik met 140 punten waar de andere twee 111 en 100 punten hadden. Interessant om te zien dat welke pot altijd weer anders speelt.

Gisteravond voor het eerst FabelFruit gespeeld. Een leuk spel welke gebruik maakt van het Fabel systeem. Je start met een bepaalde set regels welke vrij simpel zijn, maar hoe verder je komt hoe meer regels erbij komen en er weer regels verdwijnen.
Dit is wel een leuke filler en aanrader voor mensen met kinderen ook, hij speelt vrij makkelijk en snel weg.

Daarnaast gisteren the Kickstarter van Who Goes There! binnen gekregen. Ziet er mooi uit, hopelijk krijg ik deze binnenkort op tafel.

En zijn er nog meer mensen die Starcadia Quest backen? Ik ben bijna all-in. :P

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:36:
Gisteravond voor het eerst FabelFruit gespeeld. Een leuk spel welke gebruik maakt van het Fabel systeem. Je start met een bepaalde set regels welke vrij simpel zijn, maar hoe verder je komt hoe meer regels erbij komen en er weer regels verdwijnen.
Dit is wel een leuke filler en aanrader voor mensen met kinderen ook, hij speelt vrij makkelijk en snel weg.
Thuis viel die vreemd genoeg minder in de smaak. Ik vind het zelf ook wel een geinig systeem, maar mijn medespelers waren er niet voor te vinden om meerdere keren snel na mekaar te spelen en dat moet je toch wel doen om er een beetje in te blijven. Ik had het gevoel dat ik telkens een nieuw spel aan het uitleggen was. Mijn zoon vond het wel leuk, maar met twee is er helaas weinig aan :'( . Spijtig, want die uitbreiding had ik echt wel willen spelen!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:51:
[...]

Thuis viel die vreemd genoeg minder in de smaak. Ik vind het zelf ook wel een geinig systeem, maar mijn medespelers waren er niet voor te vinden om meerdere keren snel na mekaar te spelen en dat moet je toch wel doen om er een beetje in te blijven. Ik had het gevoel dat ik telkens een nieuw spel aan het uitleggen was. Mijn zoon vond het wel leuk, maar met twee is er helaas weinig aan :'( . Spijtig, want die uitbreiding had ik echt wel willen spelen!
Klinkt altijd heel nice maar nog niet gespeeld!

Zelf hopelijk dit weekend nog een paar potjes van wat party games, al veel te lang geen tijd gehad om echt lekker een avond te boardgamen.

• HellPunk
Meh, vergeten duplicate protection in te schakelen in de promo math trade, nu heb ik dus twee Christmas Markets voor Orléans en twee ITTD pattern cards voor Sagrada. Nu ja, die raak ik volgende keer wel weer kwijt ;)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:43
Onirim gekocht, wat is dat toch een fijn solo-spel! Fijn om na het werk even rustig te gaan zitten voor een potje en je hoofd leegmaken (en misschien daarna nog een potje Vrijdag, Arkham Horror LCG of Tiny Epic Quest of Galaxy en mits veel tijd over Gloomhaven).

Overigens ook de Graphic Novel Adventures box set een paar weken terug binnen gekregen, en laatst voor de 5e run, Captive "uitgespeeld". Leuk om mijn twee hobbies te combineren (graphic novels en bordspellen).

Strava & Untappd - Do not combine!

• MADG0BLIN
Coltaine schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:14:
Hier verkoopt iemand hem: https://www.bordspelmania...anbieding/topic23717.html

Misschien wat voor je?

p.s. Ik ken hem niet, krijg er geen geld voor, maar wie weet help ik zo een medetweaker.

[ Voor 9% gewijzigd door MADG0BLIN op 07-09-2018 08:51 ]

• B00st3r
Cass Casey schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:29:
- Gloomhaven; eerste kennismaking. Niet makkelijk om door de regels te ploeteren. Was dus niet zo leuk als dat het zou moeten zijn. Maar één van ons gaat nu de regels nog eens goed doornemen en dan plannen we het weer in voor de volgende spelletjesmiddag.
Dit spel is behoorlijk ingewikkeld. Hou hier rekening mee en zorg dat alle spelers hiervan op de hoogte zijn. Het is het namelijk zeker waard! Ik raad je echter wel aan om te werken met de Gloomhaven Helper app (volgens mij heet ie zo) op een tablet op Android. Dit maakt het spel veel sneller op te zetten en het speelt veel vloeiender.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
B00st3r schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
[...]

Dit spel is behoorlijk ingewikkeld. Hou hier rekening mee en zorg dat alle spelers hiervan op de hoogte zijn. Het is het namelijk zeker waard! Ik raad je echter wel aan om te werken met de Gloomhaven Helper app (volgens mij heet ie zo) op een tablet op Android. Dit maakt het spel veel sneller op te zetten en het speelt veel vloeiender.
Is ook niet voor iedereen weggelegd, ik heb mijn exemplaar na paar uur spelen verkocht. Vond het maar saai qua gameplay, je moet er van houden. En je moet mensen hebben die er tijd in willen steken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MADG0BLIN
B00st3r schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
[...]

Er zijn verschillende howto play video's. Die zijn wel handig om te bekijken als je het wilt spelen en nog niet precies door hebt hoe e.e.a. werkt.

Ik vind het een fantastisch spel. Inmiddels 28 potten erop zitten. :9

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MADG0BLIN schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:34:
[...]

Er zijn verschillende howto play video's. Die zijn wel handig om te bekijken als je het wilt spelen en nog niet precies door hebt hoe e.e.a. werkt.

Ik vind het een fantastisch spel. Inmiddels 28 potten erop zitten. :9
Hier ook nog nooit zo veel waar voor geld gekregen als met gloomhaven. Uitbreiding staat al weer wat maandjes in de pre-order en de campaign zijn we zo goed als doorheen. Het lastigste bij Gloomhaven is de monster AI die nog wel eens counterintuitive resultaten kan opleveren. Prettige vind ik dat dat eigenlijk niet zo veel uitmaakt. De maker heeft geprobeerd de regels vooral consistent en simpel te houden. Een keertje ernaast zitten geeft niet als je maar lol hebt met zn allen.

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:46
Afgelopen week een leuke meevaller gehad, dus ik heb meteen even flink ingeslagen: De twee ontbrekende uitbreidingen voor Scythe (Wind Gambit en Rise of Fenris) aangeschaft en als klap op de vuurpijl Gloomhaven er bij gescoord. Helaas nog niet aan toe gekomen om ze te spelen (en zeker in het geval van RoF wil ik me laten verrassen door de campaign, dus ook nog niet alle onderdelen bekeken, wat een flinke uitdaging aan het worden is!), maar ik hoop hier komend weekend verandering in te gaan brengen!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Van het weekend weer wat bordspellen kunnen doen op het jaarlijkse weekend weg met Tweakers.
Exploding Kittens was vorig jaar een hit dus daar zijn we zaterdagavond mee gestart, dit maal met 2 decks samengevoegd zodat we met 10 man konden spelen. Nu was het helemaal lastig bij te houden wie het volgende target zou worden. Weer heerlijk gelachen, zeker op de momenten dat de spelers met bosjes uitvielen wanneer niemand het verwacht had :P

Vervolgens een aantal rondes Weerwolven gespeeld waarbij lekker veel twijfel gezaaid werd. De rondes waren vlot maar soms iets te vlot naar mijn mening, ik houd juist wel van wat gezonde discussie overdag en mijn inziens is de burgermeester een must. De eerste paar potten hebben we zonder gespeeld maar uiteindelijk ging iedereen overstag en werd het meteen een stuk interessanter. Blijft toch leuk en makkelijk instappen voor nieuwkomers.

Daarna afgesloten met twee potten Secret Hitler, al wel langer op mijn vizier maar nog niet eerder gespeeld. Een spel met een gewaagd thema en proefde met name invloeden van zowel Resistance en Dark Moon. Iedereen was lekker melig en kwam goed in zijn rol, erg leuk spel als elke speler leuk mee doet met de discussies.

Pagina: 1 ... 74 ... 163 Laatste