Vrijdag voor 't eerst High Frontier gespeeld. In dit spel leid je een space agency (NASA, ESA, etc.) en probeer je raketten de ruimte in te krijgen. Zoals normaal bij de spellen van Sierra Madre Games zijn de game mechanics heel sterk gestoeld op de realiteit. Hoe je het spel speelt is dan ook niet in een paar regels te beschrijven. Maar het komt er op neer dat je raketten bouwt door de onderdelen naar een baan rond de aarde te brengen, daar samen te voegen en dan met die raket rondvliegt door het zonnestelsel om planeten en asteroiden te minen. Er zijn vier verschillende grondstoffen die je hiermee verkrijgt en daarmee kun je upgrades bouwen voor je raketonderdelen. Raketonderdelen krijg je door een biedronde te starten. En dat is nog maar het basisspel.
Het lijkt in eerste instantie redelijk pittig, maar als je eenmaal bezig bent valt het wel mee. Je hebt elke ronde maar 1 actie (en eventuele vrije acties), dus het speelt vlot door. Je hebt ook weinig last van elkaar, dus je kunt al plannen terwijl de andere spelers hun zetten doen.
Het realisme is erg goed verwerkt in de spelregels, bijvoorbeeld dat zwaardere onderdelen ook betekent dat je meer brandstof nodig hebt.
Ik vond het best leuk om te spelen, ook omdat het thema me erg aanspreekt. Ik weet niet of ik het spel ooit goed genoeg ga kennen om naar de advanced regels over te stappen, maar het is wel intrigerend.
Het lijkt in eerste instantie redelijk pittig, maar als je eenmaal bezig bent valt het wel mee. Je hebt elke ronde maar 1 actie (en eventuele vrije acties), dus het speelt vlot door. Je hebt ook weinig last van elkaar, dus je kunt al plannen terwijl de andere spelers hun zetten doen.
Het realisme is erg goed verwerkt in de spelregels, bijvoorbeeld dat zwaardere onderdelen ook betekent dat je meer brandstof nodig hebt.
Ik vond het best leuk om te spelen, ook omdat het thema me erg aanspreekt. Ik weet niet of ik het spel ooit goed genoeg ga kennen om naar de advanced regels over te stappen, maar het is wel intrigerend.
Xbox Live: Chevalric