Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
In het verleden speelde ik geregeld TI3 en had special een Hexagonaal tafel blad gemaakt om over onze dinner tafel te leggen.MrVegeta schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:04:
[...]
Als we een Tweaker in het midden van het land kunnen vinden met een grote tafel en interesse in TI 4 zie ik hier wel mogelijkheid om een jaarlijks TI4 sessie te organiseren
Maar het werd steeds lastiger om met minimaal 3 spelers het spel te spelen en ook de tijd om zo lang te zitten.
Maar nu ben ik weer meer bezig met Boardgames maar wel gericht op Solo en Co-op maar miss nog steeds de TI3 Tijd.
Zou Ti4 best wel eens willen proberen.
Ik woon in Gouda best wel in het midden van het land.
PSN: FreakGIB
Hoe groot moet die tafel zijn?MrVegeta schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:04:
[...]
Als we een Tweaker in het midden van het land kunnen vinden met een grote tafel en interesse in TI 4 zie ik hier wel mogelijkheid om een jaarlijks TI4 sessie te organiseren
Keep supporting the pyramid roach boy
Pandemic, forbidden island/desert flashpoint en lord of the rings living card game zou ik ook aanraden (al kan je aan die laatste wel veel uitgeven als je uitbreidingen blijft kopen :-))Inperiosus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:18:
Ik heb sinds een tijdje Ghost Stories en speel dit graag met mijn vriendin. Hoe lastig het spel ook is, we vinden het allebei heel tof. Tot nu toe pas 1 avond met 4 spelers gespeeld, de rest met 2 spelers.
Het co-op element is iets wat mijn vriendin enorm trekt omdat ze dan niet "van iemand" verliest, maar "met iemand", als we verliezen. Ik kan me hier prima in vinden, dus ik vroeg me af of er nog andere co-op bordspellen zijn die nét zo verslavend zijn als Ghost Stories? Het liefst wel iets wat dus leuk is met zowel 2 als meer spelers. Op BGG kom ik met 'n snelle zoektocht uit op Gloomhaven en 7th Continent, maar wat zijn jullie ervaringen?
Gloomhaven & mechs vs minions zijn ook heel goed maar zijn moeilijker te verkrijgen.
Legends of andor vind ik ook goed, maar daar zijn de meningen sneller verdeeld over omdat het voor sommigen net iets te puzzel is en je niet veel kanten uitkan dan de weinige oplossingen.
Of het kan ook anders: Escape - curse of the temple (of evt magic maze) om samen dat stress level omhoog te krijgen.
Of de escape room varianten zijn ook best goed (escape room, exit of unlock) als je dat graag doet.
(en anders kan je altijd een advanced search doen op boardgamegeek op co-operative in de advanced search)
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
[ Voor 13% gewijzigd door JulesvH op 30-01-2018 11:09 ]
Ik heb ook Mechs VS Minions en zit er aan te denken die te verkopen.Lointje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:06:
[...]
Pandemic, forbidden island/desert flashpoint en lord of the rings living card game zou ik ook aanraden (al kan je aan die laatste wel veel uitgeven als je uitbreidingen blijft kopen :-))
Gloomhaven & mechs vs minions zijn ook heel goed maar zijn moeilijker te verkrijgen.
Legends of andor vind ik ook goed, maar daar zijn de meningen sneller verdeeld over omdat het voor sommigen net iets te puzzel is en je niet veel kanten uitkan dan de weinige oplossingen.
Of het kan ook anders: Escape - curse of the temple (of evt magic maze) om samen dat stress level omhoog te krijgen.
Of de escape room varianten zijn ook best goed (escape room, exit of unlock) als je dat graag doet.
(en anders kan je altijd een advanced search doen op boardgamegeek op co-operative in de advanced search)
Het grote pandemic element blijft natuurlijk: paar acties in je beurt, kaartjes draaien waar de dijken verslappen/water binnenkomt en bij een storm gaan die kaartjes weer bovenop de stapel en met de onderste kaart ontstaat een nieuw gevaarlijk gebied. Hoe meer stormen, hoe gevaarlijker alles wordt. Je verzamelt andere kaarten in de juiste kleur om centra's te maken.
De acties zijn water wegpompen, dijken bouwen/versterken, bewegen, pomp/haven maken, kaart doorgeven/nemen of een grote constructie bouwen (deltawerken en dergelijke) die je nodig hebt voor de eindoverwinning. De rollen zijn ook redelijk klassiek: iemand die twee blokjes kan wegpompen, je kan iemand anders verzetten, ... maar aangepast aan het thema. Misschien wel wat extra rollen, we hebben random getrokken.
Er zijn wel wat verschillen, zo heb je een doorstroom element wat het best interessant maakt. Waar geen dijk is tss gebieden stroomt het water door maar -1 blokje. Een gebied van 3 water geeft dus 2 blokjes aan alle naburige gebieden zonder dijk ertussen en die dan weer 1 blokje bij hun naburige. Een gebied met twee blokjes zal dus echter nooit een ander gebied waar al 1 blokje ligt verhogen. In het begin is dit redelijk onder controle te houden al moet je oppassen als de zeedijken breken. Maar halverwege stijgt het pijl van de zee dan naar 4 blokjes en dan gaat het wel hard als hij doorbreekt en kan je plots een kwart van nederland bijna onder water zetten.
Een ander verschil is dat elk gebied 2 keer in de stapel zit. Heb je dus pech - zoals ons - heb je twee keer een storm op hetzelfde gebied en dan is het pijnlijk :-)
Een minpuntje in het begin waren wel al die dijken die op het spelbord liggen. Dat maakt het toch een beetje onoverzichtelijk. Echter naar het einde toe waren we dit wel gewend en stoorde het niet meer.
Conclusie+ TL/DR: Pandemic rising tide is een leuke variant over zeedijken in Nederland. Het doorstroomsysteem maakt het weer net wat anders dan gewoon een blokje bijzetten bij een uitbraak. Soms is het een kettingeffect, soms laat je expres wat water staan omdat het anders toch terugkomt dus het werkt op twee manieren. Het is dus kwestie van de juiste gebieden te focussen. Denk dat het voor de pandemic fan sowieso leuk speelt. Is het vernieuwend genoeg als je al pandemic hebt, dat hangt er wat vanaf vind ik. Speel je veel pandemic en ben je grote fan, dan is het leuke afwisseling. Speel je 1 keer per jaar pandemic is het mogelijk niet vernieuwend genoeg om zo twee spellen te hebben. Ik vind hem persoonljik een aanrader en mogelijk leuker dan de originele (al moet ik hem daarvoor nog eens spelen) :-)
Ziet er op zich wel uit als een toffe game!FreakGIB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:49:
[...]
Ik heb ook Mechs VS Minions en zit er aan te denken die te verkopen.
Wat noem je het midden van het land? En hoe groot moet die tafel dan zijnMrVegeta schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:04:
[...]
Nou zoals enkelen bij een buur-forum mooi formuleerden. "Centraal gelegen in Nederland, tussen Delft en DenHaag."Tweekzor schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:59:
[...]
Ziet er op zich wel uit als een toffe game!
[...]
Wat noem je het midden van het land? En hoe groot moet die tafel dan zijn
The S in IOT stands for security.
Joah, iets meer naar het noorden zou fijn zijn. Maar an sich primaFreakGIB schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:00:
[...]
In het verleden speelde ik geregeld TI3 en had special een Hexagonaal tafel blad gemaakt om over onze dinner tafel te leggen.
Maar het werd steeds lastiger om met minimaal 3 spelers het spel te spelen en ook de tijd om zo lang te zitten.
Maar nu ben ik weer meer bezig met Boardgames maar wel gericht op Solo en Co-op maar miss nog steeds de TI3 Tijd.
Zou Ti4 best wel eens willen proberen.
Ik woon in Gouda best wel in het midden van het land.
Ik geloof dat onze tafel thuis 180x80 cm is. Met 6 man is dat krap, maar te doen.
Zie boven. Midden van het land is alles max 2 uur rijden van GroningenTweekzor schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:59:
[...]
Ziet er op zich wel uit als een toffe game!
[...]
Wat noem je het midden van het land? En hoe groot moet die tafel dan zijn
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat zou dan wel te doen moeten zijn met onze uitschuiftafel en optie om makkelijk een extra tafel bij te plaatsen.MrVegeta schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:03:
Ik geloof dat onze tafel thuis 180x80 cm is. Met 6 man is dat krap, maar te doen.
Dat valt dan weer helaas net buiten de marge. Eindhoven <-> Groningen geeft maps aan 2,5 uur.MrVegeta schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:03:
Zie boven. Midden van het land is alles max 2 uur rijden van Groningen
Is dat the Tine Epic Zombies PNP toevallig ?Raznov schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:44:
Flinke bestelling er uit gedaan voor Fallout, Grizzled expansion, Mansions of Madness 2nd ed en Tiny Epic Quest. Ondertussen kwam ik met mijn zoektocht naar Solo spellen ook de gratis PNP game Zombie in my pocket tegen. Gisteren 2 keer gespeeld en moet eerlijk zeggen, dat het erg lekker weg speelt, fijn spelletje. Tot nu toe niet tegen gekomen bij een PNP.
Zit er ook eens aan te denken om zo'n Tiny Epic game te kopen
Nee, gaat in dit geval om: https://boardgamegeek.com...lete-game-package-revisedFreakGIB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:48:
[...]
Is dat the Tine Epic Zombies PNP toevallig ?
Tiny Epic heb ik verder nog geen ervaring mee. Heb de Tiny Epic Zombies gebacked op Kickstarter recent, en kwam toen pas de andere games in de reeks tegen. Gisteren dus Tiny Epic Quest besteld, hopen dat het iets voor mij is
Wij zijn in de spellengroep begonnen met Tiny Epic Galaxies en waren meteen verkocht! Sindsdien hebben we elke Kickstarter om de beurt gebacked en zitten als alles binnen is op 5 Tiny Epic games. Erg toffe kleine spelletjes die gemiddeld 30-60minuten duren (uitschieters tot 90min afhankelijk van de groep). In de basis zijn het relatief makkelijke spellen (persoonlijk gevoel) waar toch vaak genoeg diepgang in zit als je het spel snapt.FreakGIB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:48:
[...]
Is dat the Tine Epic Zombies PNP toevallig ?
Quest vind ik persoonlijk de minste, Western is waarschijnlijk de makkelijkste game om met minder enthousiaste board gamers te spelen en Galaxies is mijn favoriet. Kingdoms heb ik niet gespeeld.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ik vind die pledge specifieke stretch goals wel een aanfluiting. Krijg je bij de Commodore level ook de houten blokjes erbij, ik zit namelijk niet te wachten op plastic meuk maar wel op de verdiepte trays.HellPunk schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:35:
Zonet is de KS voor de nieuwe uitgave van Endeavor van start gegaan - voor mij volledig naar verwachting een insta-back. Ook maar meteen het Commodore-level genomen, dat kwam er anders toch wel van
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Het is wel duidelijk de bedoeling om het Commodore-level zo te boosten dat het Captain-level in verhouding duur lijkt - en ik vond het verschil eigenlijk van het begin al klein. En zoals we weten van de campagnes van CMON: mini's = profitWillemAtHome schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Ik vind die pledge specifieke stretch goals wel een aanfluiting. Krijg je bij de Commodore level ook de houten blokjes erbij, ik zit namelijk niet te wachten op plastic meuk maar wel op de verdiepte trays.
Edit: ik zag net in de comments dat ze een oplossing zoeken voor mensen die wel de recessed boards willen, maar ook de houten componenten.
[ Voor 15% gewijzigd door HellPunk op 31-01-2018 15:11 ]
En het wordt een nog duurder maandje nu de XIA reprint op Kickstarter staat..HellPunk schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:13:
[...]
Het is wel duidelijk de bedoeling om het Commodore-level zo te boosten dat het Captain-level in verhouding duur lijkt - en ik vond het verschil eigenlijk van het begin al klein. En zoals we weten van de campagnes van CMON: mini's = profit.
Edit: ik zag net in de comments dat ze een oplossing zoeken voor mensen die wel de recessed boards willen, maar ook de houten componenten.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
https://www.kickstarter.c...-missions-and/description
Had je Embers al of alleen de Core game Embers maakt het spel zo veel leuker en zou eigenlijk niet zonder verkocht mogen worden.MrVegeta schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:52:
Ik speel Xia eigenlijk niet meer (te veel andere goeie games), maar Cody (de maker) is echt een super toffe peer. Dus ik back het sowiesocheers.
verder speelde ik de laatste tijd veel de Onofficiele Co-op rules staan ergens op bgg werkt erg goed en is leuk om met ze'n 2en tegen de NPC's te spelen.
Ik heb zowel de originele veel gespeeld, als die met de uitbreiding maar het is zo fiddely. Die game zou een app moeten hebben om dingen bij te houdenFreakGIB schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:10:
[...]
Had je Embers al of alleen de Core game Embers maakt het spel zo veel leuker en zou eigenlijk niet zonder verkocht mogen worden.
verder speelde ik de laatste tijd veel de Onofficiele Co-op rules staan ergens op bgg werkt erg goed en is leuk om met ze'n 2en tegen de NPC's te spelen.
Had er eerlijk gezegd weinig problemen mee enigste wat we niet gebruikten was de actieve player token die je steeds moet doorgeven voor de rest ging er weinig fout./ vergaten we weinig.MrVegeta schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:40:
[...]
Ik heb zowel de originele veel gespeeld, als die met de uitbreiding maar het is zo fiddely. Die game zou een app moeten hebben om dingen bij te houden
Ik vind het ook wel meevallen eigenlijk hoeveel kleine componenten er zijn. Als je eenmaal bezig bent is het goed te doen qua hoeveelheid componenten.
Ik voor een vriend zonder Kickstarter account.rafler schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:34:
Iemand die toevallig Nemesis heeft gebacked?
https://www.kickstarter.c...realms/nemesis-board-game
Even uit mijn eigen hoofd na ~4 maand niet gespeeld te hebben.MADG0BLIN schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:32:
Ik heb hem gisteren ook direct gebacked. Heb de game en de uitbreiding al, heb alleen de extra kaarten besteld.
Ik vind het ook wel meevallen eigenlijk hoeveel kleine componenten er zijn. Als je eenmaal bezig bent is het goed te doen qua hoeveelheid componenten.
1. Je eigen mission kaarten, je moet tracken van waar naar waar je moet.
2. Bepaalde kometen die een pad volgen.
3. Event kaarten, sommige event kaarten beinvloeden behoorlijk hoe het spel verloopt.
4. AI spelers. Die hebben ook allemaal hun eigen regels die soms beinvloed worden door events.
5. Bepaalde volgordes van wat je wel niet mag doen en een bepaalde situatie.
6. Title kaarten die je moet bijhouden.
7. De marketplace moet je goed bijhouden, waar je wel/niet blokjes weghaalt/toevoegt.
8. Je eigen ability kaarten.
9. Verschillende soorten damage, ice damage moet je ook bijhouden.
Dat is zo even wat mij te binnen schiet, ik vind dat nogal een lijst
Begrijp mij niet verkeerd. Het is een supertoffe game en qua sandbox werkt het fantastisch maar ik had soms wel het gevoel dat ik niet aan spelen toekwam en vooral wat boekhouding deed.
[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 01-02-2018 13:57 ]
En voor mij de reden om hem acuut niet meer te backen.Begrijp mij niet verkeerd. Het is een supertoffe game en qua sandbox werkt het fantastisch maar ik had soms wel het gevoel dat ik niet aan spelen toekwam en vooral wat boekhouding deed.
Als je er aan zat te denken om de game wel te backen dan zou ik niet per direct dat niet doen gebaseerd op mijn lijstjemaartend schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:17:
[...]
En voor mij de reden om hem acuut niet meer te backen.
1) Op een missie kaart staat duidelijk waar hij start en waar je het moet afleveren als die gebieden er nog niet zijn dan neem je die missie niet.MrVegeta schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:56:
[...]
Even uit mijn eigen hoofd na ~4 maand niet gespeeld te hebben.
1. Je eigen mission kaarten, je moet tracken van waar naar waar je moet.
2. Bepaalde kometen die een pad volgen.
3. Event kaarten, sommige event kaarten beinvloeden behoorlijk hoe het spel verloopt.
4. AI spelers. Die hebben ook allemaal hun eigen regels die soms beinvloed worden door events.
5. Bepaalde volgordes van wat je wel niet mag doen en een bepaalde situatie.
6. Title kaarten die je moet bijhouden.
7. De marketplace moet je goed bijhouden, waar je wel/niet blokjes weghaalt/toevoegt.
8. Je eigen ability kaarten.
9. Verschillende soorten damage, ice damage moet je ook bijhouden.
Dat is zo even wat mij te binnen schiet, ik vind dat nogal een lijst.
Begrijp mij niet verkeerd. Het is een supertoffe game en qua sandbox werkt het fantastisch maar ik had soms wel het gevoel dat ik niet aan spelen toekwam en vooral wat boekhouding deed.
2 ) de kometen vliegen rondjes staat aangegeven met pijltjes elke keer als iemand door zo'n route heen vliegt moet hij een D6 gooien stop de komeet precies op jou schip BOOM.
3)Event kaarten staat ook duidelijk op de kaarten en vaak verdwijnen ze weer naar xx aantal rondes dat word bij gehouden door er elke ronde een Damage token op te leggen.
4) AI Spelers (NPC) schepen op elke kaart die bij de NPC hoort staat precies op wat en wanneer hij wat doet maar je mag er voor kiezen om niet met NPC's te spelen je kan ze altijd later toevoegen.
5) volgorders van je mag just heel veel dingen zelf bepalen het meeste doe je met je schip daar heb je energy voor nodig je kan meestal 4 dingen actieveren op je schip en je impuls.
Verder als je bv.. materialen wil mijnen in een mijning gebied staat er duidelijk bij welke Dice je moet gooien bijna altijd de D20 en op een duidelijk overzicht sheet staat er wat de uitkomst is meestal alles onder de 11 is au 11 en hoger is beter.
6) Tile kaarten zelfde als de Event kaarten maar Tile kaarten geven iemand de optie om iets speciaals te doen lukt je dat krijg je die Tile kaart en kan je in het vervolg iets extra's staat ook duidelijk op de Tile.
7) Marketplace (economy board) je gaat naar een planeet koopt bv cyber is het niet aanwezig op het economy board kan je het niet via de legale manier kopen.
verkoop je bv cyber bij een andere planeet dan produceerd die planeet weer iets anders en dat plaats je dan weer op het economy board vrij simpel.
8 ) ability kaarten elke schip heeft 1 ability kaart bv de easy tiger kan als je 1 energy spendeerd 1 rerol doen maar 1 keer per beurt. staat ook duidelijk beschreven maar idd ik vergeet ook soms mijn ability kaart wel eens.
9 ) vershillende soorten damage er zijn er 3 normal damage Ice damage en energy damage.
normale damage moet je laten repareren Ice damage moeit je laten ontdooien op planeten of space station.
Energy damage kost je energy die je elke keer terug krijg als je je beurt stop op een planeet of een space station.
Maar maartend kom gerust eens langs laat ik je het spel zien en spelen we even het is niet zo lastig als het lijkt het is just heel leuk Solo en met meerderen en zelfs ook onofficieel in Co-op te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door FreakGIB op 01-02-2018 14:42 ]
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 01-02-2018 14:52 ]
Ik niet, vooral vanwege de kosten. Begrijpelijk, gezien de componenten, maar als je niet mini's-geil bent dan is het naar mijn mening een te forse investering.rafler schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:34:
Helaas lijken mini's een beetje "het ding" tegenwoordig. Ik kan me ook prima inleven in een thema met houten blokjes. En hout > plastic.
Voor mij is hij veel simpeler dan bv Gloomhaven
Ook veel makelijker dan bv Twilight Imperium maar dit zijn ook niet echt vergelijkbare games
Gloomhaven RPG Fantasy Twilight RTS Xia Sandbox beetje rpg.
Ik vergelijk het eerder met Arkham/Eldrich horror, daar zijn ook veel componenten die je moet "boekhouden". Voor mij zijn er niet veel simpelere games dan Gloomhaven. Je hebt een karakter, die heeft bepaalde skills/items (waar het de eerste 5 scenario's nog wel eens gebeurde dat items waren vergeten). Initiative is de volgorde waar iets op gebeurd, dat loop je af en je bent klaar. Natuurlijk zitten er wel veel regeltjes aan wat wel/niet mag, wat wel/niet focus heeft etc. Maar de volgorde is heel duidelijk en de regels veranderen niet.FreakGIB schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:19:
OkeMaar misschien kunnen we het voor anderen dan vergelijken met hoe zwaar de game is in vergelijk met andere games.
Voor mij is hij veel simpeler dan bv Gloomhaven
Ook veel makelijker dan bv Twilight Imperium maar dit zijn ook niet echt vergelijkbare games
Gloomhaven RPG Fantasy Twilight RTS Xia Sandbox beetje rpg.
Twilight Imperium 3 met uitbreidingen was op zich als je alle modules gebruikte (leaders, distant suns etc) ook erg veel bijhouden. Dus dat geloof ik wel. 4e editie is daar een stuk makkelijker in.
Ik heb in het verleden Arham Horror the board game gehad en 1 uitbreiding maar toch verkocht die vond ik persoonlijk niet leuk was ook veel kaartjes duurde lang om klaar te zetten en lang om te spelen.MrVegeta schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Ik vergelijk het eerder met Arkham/Eldrich horror, daar zijn ook veel componenten die je moet "boekhouden". Voor mij zijn er niet veel simpelere games dan Gloomhaven. Je hebt een karakter, die heeft bepaalde skills/items (waar het de eerste 5 scenario's nog wel eens gebeurde dat items waren vergeten). Initiative is de volgorde waar iets op gebeurd, dat loop je af en je bent klaar. Natuurlijk zitten er wel veel regeltjes aan wat wel/niet mag, wat wel/niet focus heeft etc. Maar de volgorde is heel duidelijk en de regels veranderen niet.
Twilight Imperium 3 met uitbreidingen was op zich als je alle modules gebruikte (leaders, distant suns etc) ook erg veel bijhouden. Dus dat geloof ik wel. 4e editie is daar een stuk makkelijker in.
Oke Gloomhaven duurt ook even voor hij op tafel ligt maar speelt wel vlot.
Welk Spel ik trouwens lastig vond was Sword & sorcery 2017 werd gek van de regeltjes als je een boss ging aanvallen.
Ziet er wel stoer uit, helaas zijn dit soort games toch altijd wat prijzig en komen het minst vaak op tafel. Ze zijn wat zwaarder en duren toch te lang om op een gemiddelde gameavond even te doen. Hierdoor heb je al snel voldoende van dit soort spellen in de kast staan.rafler schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:34:
Ik word altijd gek van al die stretch goal's en de onduidelijkheid erachter. Ik heb door die kickstarter heen gescrold ("dertig minuten later"...), en concensus is dat als ik met vijf man wil spelen ik dus nu moet orderen of zo? Geen idee eigenlijk, de initieel aangewakkerde interesse was allang weer verdwenen, jammer. Liever gewoon het eindproduct in de winkel voor een redelijke prijs, en niet thuis erachter hoeven komen dat je incompleet spel hebt aangeschaft.Tweekzor schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:21:
[...]
Ziet er wel stoer uit, helaas zijn dit soort games toch altijd wat prijzig en komen het minst vaak op tafel. Ze zijn wat zwaarder en duren toch te lang om op een gemiddelde gameavond even te doen. Hierdoor heb je al snel voldoende van dit soort spellen in de kast staan.
Surfin' paradise!
edit: inderdaad. 20 euro minder en houten tokens was veel interessanter geweest...
[ Voor 7% gewijzigd door Vnze op 03-02-2018 08:21 ]
Was me nog niet opgevallen, thanks!MADG0BLIN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:00:
Er is op BGG ook weer een nieuwe math trade active voor alleen de Benelux. Ik heb er net 10 items opgezet. Voor de geïnteresseerden: https://boardgamegeek.com/geeklist/237307
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik ben nog even bezig met de Promo Math Trade, daarna ga ik eens kijken of ik ga deelnemen aan de Benelux MT. Aangezien het de bedoeling is dat mijn verzameling wat gaat krimpen is een math trade niet ideaalMADG0BLIN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:00:
Er is op BGG ook weer een nieuwe math trade active voor alleen de Benelux. Ik heb er net 10 items opgezet. Voor de geïnteresseerden: https://boardgamegeek.com/geeklist/237307
[ Voor 24% gewijzigd door HellPunk op 05-02-2018 09:34 ]
Regio? kom een keer langs op Saturdice (a.s. zaterdag weer) in Haarlem moet wellicht ook wel lukken in drie kwartier.HellPunk schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:31:
Gisteren voor het eerst naar een spellengroep geweest. Ik weet niet wat ik ervan moest verwachten, ik moet nog een keertje terug gaan om te zien of het echt iets voor mij is. Het is ook niet bepaald in de buurt, drie kwartier enkele reis, maar dat is om de twee weken wel doenbaar. Het belangrijkste: twee leuke spellen gespeeld (Azul en Kingdom Builder), dus daarover heb ik alvast niet te klagen.
[...]
Ik ben nog even bezig met de Promo Math Trade, daarna ga ik eens kijken of ik ga deelnemen aan de Benelux MT. Aangezien het de bedoeling is dat mijn verzameling wat gaat krimpen is een math trade niet ideaal
Dit weekend niet zo heel veel gedaan. Gloomhaven gepunched waarschijnlijk do starten met campaign. Daarnaast met mijn vriendin eerste VR scenario van Escape room gedaan, was op zich best vermakelijk en voegde ook nog wel wat toe. Hebben nu de 4 basisscenario's, 4 extra scenario's en 1 VR scenario gedaan.
Surfin' paradise!
Het is met name deck building en hand-management met een beetje area control en resource management.
Beginner-versie om er in te komen. De regels waren wat warrig en set-up ook niet helemaal lekker gestroomlijnd en duidelijk maar eenmaal aan het spelen was het best leuk. Denk Robinson Crusoë qua moeilijkheidsgraad maar ietsje minder deprimerend.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Belgisch Limburg, dus helaasMvdbeld schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:16:
[...]
Regio? kom een keer langs op Saturdice (a.s. zaterdag weer) in Haarlem moet wellicht ook wel lukken in drie kwartier.Sinds ik die ontdekt hebt iedere maand wel geweest als ik geen andere plannen had (laatste keer Scythe, GWT, COUP en Port Royal gedaan)
Maar ik ben wel nieuwsgierig: wat gebeurt er in die vereniging met nieuwe leden? Worden die apart voorgesteld? Ik werd niet meteen door iemand persoonlijk aangesproken, maar ik zat wel binnen twee minuten aan een tafel een potje Azul te doen. Hopelijk kan ik de volgende keer wel wat meer kennismaken met de andere leden, daar hoopte ik toch wel op.
Haha herkenbaar, zo gaat het meestal ook wel bij ons. Organisatoren stellen zich voor, maar daarna is het snel zoeken naar een tafel waar je aan kan schuiven.HellPunk schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:00:
[...]
Belgisch Limburg, dus helaas.
Maar ik ben wel nieuwsgierig: wat gebeurt er in die vereniging met nieuwe leden? Worden die apart voorgesteld? Ik werd niet meteen door iemand persoonlijk aangesproken, maar ik zat wel binnen twee minuten aan een tafel een potje Azul te doen. Hopelijk kan ik de volgende keer wel wat meer kennismaken met de andere leden, daar hoopte ik toch wel op.
Gedurende het spelen genoeg tijd om kennis te maken.
Deze keer toch maar eens de moeite doen dan om alles door te lezen en in te vullen. Heb nog een aantal games die alleen maar stof happen hier.MADG0BLIN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:00:
Helaas gebeurde dat ook niet echt, tijdens het spelen werd er af en toe overlegd, maar smalltalk was er niet bijMvdbeld schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:10:
[...]
Haha herkenbaar, zo gaat het meestal ook wel bij ons. Organisatoren stellen zich voor, maar daarna is het snel zoeken naar een tafel waar je aan kan schuiven.![]()
Gedurende het spelen genoeg tijd om kennis te maken.
Zit zelf sinds week of twee helemaal in Eldritch horror dus dit soort berichten lees ik met veel plezier.Snappie88 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:54:
Zo. Ik was er zaterdag helemaal klaar mee, dus heb de laatste twee smallbox uitbreidingen van Eldritch Horror (Cities in Ruin en Strange Remnants) gehaald, evenals Merchants and Marauders (stond al een tijdje op de lijst). Eerst kort een potje Merchants and Marauders gespeeld (een vriend kreeg het voor elkaar in twee beurten twee keer dood te gaan) maar snel naar Eldritch (+ alle vier smallbox uitbreidingen) overgestapt toen persoon #5 binnen kwam. Eerst keihard afgemaakt door Yig (wat geloof ik wel zo'n beetje de lastigste Ancient One is), maar daarna voor de tweede keer ooit gewonnen (van Syzygy), #feelsgood! We lagen ondertussen alleen wel al te slapen met z'n allen, we waren rond 01:00 klaar pas
Vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je naast deze smallbox uitbreidingen ook nog een big box?
En wat is je mening over Carcosa?
Ik heb zaterdag twee ''potjes'' gespeeld. Eerste potje gestaakt door te veel afleiding om mij heen (vrouw kwam thuis met een vriendin na een bezoek aan de bios dus zij wilden graag hun verhaal kwijt & lunchen). In de namiddag wederom het spel op tafel gelegd. In deze ronde een regel iets versoepeld n.a.v. bericht op BoardGameGeek, d.w.z. gratis trein of boot ticket op moment dat je in een stad bent.
Ik speelde met Charlie en Diana (ik vind die Charlie zo'n enorme baas ouwe handelaar dat 'ie is...) en Azatoth (zal het niet goed schrijven) ''verslagen''. Zat er weer helemaal in, wat een spel & sfeer zeg. Je bent ook makkelijk 2,5 uur verder maar geen moment dat ik de verveling o.i.d. toeslaat. Echt waanzinnig (goed, ik zal mij in houden daar ik in dit topic al eerder uitgebreid mijn enthousiasme heb gedeeld n.a.v. mijn eerste play van dit spel...
Zal bij een volgende keer de ''extra'' regel niet meer toepassen want voelde toch beetje als cheaten.
Ik speel overigens met de uitbreiding Forsaken Lore. En op dit moment word ik al weer helemaal gek van mezelf. D.w.z. ik heb al meerde malen op het punt gestaan om Cities in Ruin aan te schaffen. Lijkt me een enorm toffe uitbreiding (al twijfel ik ook over Dreamlands aangezien dat thema mij erg aan staat).
De spellenwinkel heeft echter de afgelopen twee maanden goed geld aan mij verdiend (d.w.z. Arkham horror LCG + twee uitbreidingen, Eldritch Horror + Forsaken Lore).
Speelt dat overigens een beetje als je vier uitbreidingen tegelijkertijd speelt?
Ik heb zelf (helaas) de NL versie van Merchants &Marauders: Piraten & Kooplui. Kon deze goedkoop van iemand overnemen, maar de soms slechte vertalingen doen afbreuk aan het verhaal en het begrip van sommige kaarten.Snappie88 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:54:
Zo. Ik was er zaterdag helemaal klaar mee, dus heb de laatste twee smallbox uitbreidingen van Eldritch Horror (Cities in Ruin en Strange Remnants) gehaald, evenals Merchants and Marauders (stond al een tijdje op de lijst). Eerst kort een potje Merchants and Marauders gespeeld (een vriend kreeg het voor elkaar in twee beurten twee keer dood te gaan)
Het spel zelf is echt een hit in mijn vriendenkring: prachtig om te zien, speelt snel en veel keuze vrijheid. Ook in mn wat meer "hardcore" spelgroepje populair, omdat de complexiteit en vereiste concentratie meevalt vergeleken met veel andere games die we doen. Wel even goed opletten de eerste potjes , omdat het spel feitelijk uit een aantal "minigames" bestaat met soms iets afwijkende regels of mechanics.
Enige minpunt dat ik me kan bedenken is dat het nut van een Sloop en zeker een Frigate tov de vrachtschip tegenhangers van deze schepen soms ongebalanceerd lijkt. Heb nog nooit iemand een fregat zien kopen in de haven.
Echt knotsgekke potjes gehad waarbij iedereen en elkaar aanviel en 1 fregat soms 2 keer van eigenaar wisselde. Priceless
Het spel is overduidelijk een vertaling van de Pc game Sid Meiers Pirates, maar gek genoeg lees je dat nergens terug?
Die OLWG kun je pas instellen zodra de lijst gesloten is en gesynchroniseerd met de tool. Je bent dus iets te vlotTweekzor schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:59:
Geen idee of ik iets verkeerd doe, maar als ik in de math trade op "step 4: edit want list" klik krijg ik alleen een lege tabel te zien. Morgen nog maar eens verder zoeken hoe ik die kan maken.
Verwijderd
Geen probleem hoor om met meerdere uitbreidingen te spelen, gewoon alles bij elkaar doen. Sommige Ancient Ones hebben nog aparte decks of borden (zoals bij Mountain of Madness en ook bij Dreamlands) die je allen daar bij gebruikt of als je de juiste Prelude kaart gebruikt. Maar het merendeel van de kaarten kan gewoon bij elkaar.Espresso14 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:07:
[...]
Zit zelf sinds week of twee helemaal in Eldritch horror dus dit soort berichten lees ik met veel plezier.![]()
Vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je naast deze smallbox uitbreidingen ook nog een big box?
Ik heb zaterdag twee ''potjes'' gespeeld. Eerste potje gestaakt door te veel afleiding om mij heen (vrouw kwam thuis met een vriendin na een bezoek aan de bios dus zij wilden graag hun verhaal kwijt & lunchen). In de namiddag wederom het spel op tafel gelegd. In deze ronde een regel iets versoepeld n.a.v. bericht op BoardGameGeek, d.w.z. gratis trein of boot ticket op moment dat je in een stad bent.
Ik speelde met Charlie en Diana (ik vind die Charlie zo'n enorme baas ouwe handelaar dat 'ie is...) en Azatoth (zal het niet goed schrijven) ''verslagen''. Zat er weer helemaal in, wat een spel & sfeer zeg. Je bent ook makkelijk 2,5 uur verder maar geen moment dat ik de verveling o.i.d. toeslaat. Echt waanzinnig (goed, ik zal mij in houden daar ik in dit topic al eerder uitgebreid mijn enthousiasme heb gedeeld n.a.v. mijn eerste play van dit spel...)
Zal bij een volgende keer de ''extra'' regel niet meer toepassen want voelde toch beetje als cheaten.
Ik speel overigens met de uitbreiding Forsaken Lore. En op dit moment word ik al weer helemaal gek van mezelf. D.w.z. ik heb al meerde malen op het punt gestaan om Cities in Ruin aan te schaffen. Lijkt me een enorm toffe uitbreiding (al twijfel ik ook over Dreamlands aangezien dat thema mij erg aan staat).
De spellenwinkel heeft echter de afgelopen twee maanden goed geld aan mij verdiend (d.w.z. Arkham horror LCG + twee uitbreidingen, Eldritch Horror + Forsaken Lore).![]()
Speelt dat overigens een beetje als je vier uitbreidingen tegelijkertijd speelt?
Hi Ha Hopjesvla
Ik vond het al zo OP want het had geen nadeel...
In ander nieuws. Zaterdag ook weer TI4 en volgende week zondag ook
Morgen Gloomhaven spelen, de conclusie van een kleine mini quest en het afronden van mijn eigen personal quest. Leuke dingen in het verschiet.
[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 06-02-2018 11:57 ]
Zeker wel, telkens twee planeten omgedraaid. Dus die winst is nog steeds legitiem.MrVegeta schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:49:
@MADG0BLIN Even een vraagje over onze Twilight Imperium 4 game van laatst. Jij was Nekro en jij kon in plaats van een technology researchen 3 command counters krijgen. Maar hiervoor moet je ook 4 resources betalen! Volgens mij heb je dat toen niet gedaan, of wel?![]()
Ik vond het al zo OP want het had geen nadeel...
In ander nieuws. Zaterdag ook weer TI4 en volgende week zondag ookSuperveel zin in. Ik ga weer Mentak claimen, zien of ik daar wat beter mee kan worden.
Morgen Gloomhaven spelen, de conclusie van een kleine mini quest en het afronden van mijn eigen personal quest. Leuke dingen in het verschiet.
Ik heb geen bigbox uitbreidingen (een vriend van mij heeft Mountains of Madness, dus wel gespeeld). Ik zit te overwegen om de nieuwste (Masks of Nyarlathotep) aan te schaffen vanwege de Campaign modus. Wat het meest tegenwerkt is dat je extra speelvelden moet gaan gebruiken voor bepaalde ancient ones. Ik heb daar 1) geen ruimte voor, en 2) ze bieden weinig extra. Reden dat ik het dus bij smallbox uitbreiding hou, gewoon aanvullend op het basisspel. Meer van hetzelfde, maar extra karakters en Ancient Ones - heerlijk!Espresso14 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:07:
[...]
Zit zelf sinds week of twee helemaal in Eldritch horror dus dit soort berichten lees ik met veel plezier.![]()
Signs of Carcosa was samen met Forsaken Lore de eerste smallbox uitbreidingen, en geloof dat die twee het meeste gewoon meer van hetzelfde bieden. Cities in Ruin krijg je verwoestbare steden en Disasters bij, Strange Renmants weer een apart Expedition deck. Als je dus meer van hetzelfde zoekt, go for it! Ik moet zeggen, we hebben Hastor nog geeneens als Ancient One gebruikt...
Tja, je decks zijn een stukje groter. Vooral de conditions en asset decks zijn gigantisch. Daarentegen kan je alle Ancient One gerelateerde kaartjes weer makkelijk in de doos gooien, je hebt toch maar een deck nodig. We hebben gewoon alles door elkaar geschud, en vaak genoeg kwamen de nieuwe kaarten voorbij en wisten we niet wat er aan ging komen. Ik heb ondertussen wel alle kleine dozen nodig om andere meuk in op te bergen. Eentje voor alle speelbare karakters, eentje als insta-monster cup, eentje voor alle tokens en dingen, en eentje voor de clue's. Het begint flink wat te worden, wellicht maar eens zo'n foam inlay in elkaar schroeven...Espresso14 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:07:
[...]
Aankomend weekend gaan we weer Eldritch doen. Andere groep vrienden, maar lekker toch voor de winst gaan!
Surfin' paradise!
Bij ons is dat ook zo.HellPunk schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:33:
[...]
Helaas gebeurde dat ook niet echt, tijdens het spelen werd er af en toe overlegd, maar smalltalk was er niet bij. Volgens mij hebben ze ook een 'afdeling' in Maastricht, ik ga eens kijken wanneer die samenkomt. Dat is voor mij ook net iets dichterbij.
Van te voren en achteraf wel flink wat smalltalk (scheelt dat wij een heel kleine vereniging zijn, waarbij velen onderling ook prive contact hebben).
Maar helaas is dat tijdens het spel zelf ook minder. Vooral bij de euro's Dat komt voornamelijk omdat je dat eignelijk buiten je beurt vrij snel de actieve speler afleid als je gaat babbelen.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat je tijdens het spelen niet de tijd vol kletst, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als ik mezelf niet voorgesteld had was ik gewoon speler X geweest - blijkbaar was niemand benieuwd wie die nieuwe washeuveltje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:38:
[...]
Bij ons is dat ook zo.
Van te voren en achteraf wel flink wat smalltalk (scheelt dat wij een heel kleine vereniging zijn, waarbij velen onderling ook prive contact hebben).
Maar helaas is dat tijdens het spel zelf ook minder. Vooral bij de euro's Dat komt voornamelijk omdat je dat eignelijk buiten je beurt vrij snel de actieve speler afleid als je gaat babbelen.
Hm, ik ga in Groningen ook wel vaak naar een meetup, daar wordt dan door de organisatoren een voorstelrondje gedaan met de regels en faciliteiten etc. dan worden de games gepresenteerd (door de spelers) en dan gaan we groepjes maken. Er wordt altijd we gevraagd of er nieuwe spelers zijn, maar die hoeven zichzelf niet voor te stellen. De groep is ook 12-18 groot dus dat onthoudt toch niemandHellPunk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:55:
[...]
Dat je tijdens het spelen niet de tijd vol kletst, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als ik mezelf niet voorgesteld had was ik gewoon speler X geweest - blijkbaar was niemand benieuwd wie die nieuwe was. En tussen de spellen werd er eigenlijk ook weinig gezegd, dat voelde eerlijk gezegd niet erg prettig aan als nieuweling. Soit, misschien komt dat de volgende keer wel
.
Je moet gewoon wat aansluiting vinden bij een 3-4 tal spelers. Neem wat bier en borrelnootjes mee en probeer uit te zoeken met wie je een klik hebt. Naar mijn idee is het de taak van de nieuweling om zich er tussen te wurmen.
[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 07-02-2018 11:59 ]
Dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe groot die club is.HellPunk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:55:
[...]
Dat je tijdens het spelen niet de tijd vol kletst, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als ik mezelf niet voorgesteld had was ik gewoon speler X geweest - blijkbaar was niemand benieuwd wie die nieuwe was. En tussen de spellen werd er eigenlijk ook weinig gezegd, dat voelde eerlijk gezegd niet erg prettig aan als nieuweling. Soit, misschien komt dat de volgende keer wel
.
Ik ga er naar 2
Sessa. wekelijks speelavonden, en iets 30 leden die waarvan er 20 eigenlijk toch wel elke maand een keer komen. Dus die zie je vaak. en nieuwe gezichten vallen dan op (en zijn leuk
Roll the dice. maar 1 keer in de maand. paar 100 leden, en veel mensen die geen lid zijn maar 2-3 keer per jaar komen. Daar ga ik er standaard van uit dat ik ze niet ken. Dat is hoogstens aan het begin: Hoi ik ben heuveltje. En daarna, wie is er aan de beurt, en waarom duurt het zo lang ? ow was ik aan de beurt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Maar tot vorig jaar waren het ook maar wat onbekenden onder elkaar die spelletjes speelden. Dus ook die ervaring ken ik wel, gelukkig is bij ons de cultuur veranderd. Heeft voor veel nieuwere spelers ook de aansluiting gezorgd.
De opbouw van het bord was letterlijk een puzzel - het is een modulair bord en het was even zoeken om alles juist te krijgen. Het spel zelf was verrassend eenvoudig, ik had wat meer boekhouding verwacht, maar het speelde erg vlot.
Powerships is een racespel in de ruimte: je vertrekt op planeet A om als eerste op planeet B aan te komen en onderweg moet je drie of vier boeien ronden. Onderweg moet je dan verschillende objecten ontwijken.
Bewegen doe je door d3's te rollen. Elke ronde kan je een dobbelsteen verwijderen of één extra dobbelsteen erbij nemen. Dobbelstenen uit de vorige ronde mag je behouden of opnieuw rollen.
In ons spel nam één speler meteen een voorsprong door een goeie rol, maar in de beurt daarna crashte die dan weer tegen een komeet. Zo konden de andere spelers weer overnemen en die gingen naast mekaar naar de laatste boei. Op een gegeven moment moesten beide spelers kiezen: ofwel hopen op een goeie rol met twee dobbelstenen, ofwel een derde dobbelsteen erbij nemen en hopen dat ze niet té hoog gooiden. Best spannend dus
Helaas was het al erg laat en was er geen tijd meer voor een re-match, maar die komt nog wel
Ik heb er genoeg liggen, in de seal, maar om daar nu 3 uur van mijn tijd in te steken, kan ik ze beter of cheap verkopen of dat wat ik wil nieuw kopen.Tweekzor schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:29:
[...]
Deze keer toch maar eens de moeite doen dan om alles door te lezen en in te vullen. Heb nog een aantal games die alleen maar stof happen hier.
Altijd leuk om jouw positieve en enthousiaste reacties hier te lezenPhusebox schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:44:
[...]
Ik heb er genoeg liggen, in de seal, maar om daar nu 3 uur van mijn tijd in te steken, kan ik ze beter of cheap verkopen of dat wat ik wil nieuw kopen.
Sommige mensen vinden het leuk om mee bezig te zijn en zo zichzelf en ook anderen te helpen. Ook al kost dat wat tijd.
Zoveel tijd kost dat niet, zeker het toevoegen van spellen gaat met een paar per minuut (afhankelijk van hoe effectief je het aanpakt).Phusebox schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:44:
[...]
Ik heb er genoeg liggen, in de seal, maar om daar nu 3 uur van mijn tijd in te steken, kan ik ze beter of cheap verkopen of dat wat ik wil nieuw kopen.
Alleen al het lezen hoe het werkt is teveel werk en met tig linkjes naar diverse pagina's niet echt overzichtelijk.psychoclown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:27:
[...]
Zoveel tijd kost dat niet, zeker het toevoegen van spellen gaat met een paar per minuut (afhankelijk van hoe effectief je het aanpakt).
Add item, titel invullen, copy paste van lay out, eigen dingen imvullen, klaar. 3 minuten max voor 1 gamePhusebox schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:03:
[...]
Alleen al het lezen hoe het werkt is teveel werk en met tig linkjes naar diverse pagina's niet echt overzichtelijk.
Fixed it for you!Phusebox schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:03:
[...]
Alleen al het lezen hoe het werkt is voor mij teveel werk en met tig linkjes naar diverse pagina's vind ik het niet echt overzichtelijk.
Welke spellengroep? Ik zit vlak over de grens van Limburg in Vlaams-Brabant en ben aan het kijken naar een toffe groep
Dat is waar.
De Belgische groep is Boardgaming Inc., ze hebben spellenavonden in Lummen, Bilzen, Hasselt, Genk en Stokkem.Vnze schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:57:
[...]
Welke spellengroep? Ik zit vlak over de grens van Limburg in Vlaams-Brabant en ben aan het kijken naar een toffe groep
In Maastricht zit dan nog de Board Games Club Maastricht, voorlopig heb ik daar nog geen gepaste datum gevonden. Ik post hier nog wel als ik geweest ben.
Als je iets echt wil hebben, dan loont het wel de moeite om zoveel mogelijk games toe te voegen om de kans zo groot mogelijk te maken dat je een match hebt. Als er weinig is dat je interesseert kan je je tijd idd beter besteden dan aan copy/pasten van tig spellen
Als je veel games (in seal) hebt denk ik dat je beter gewoon een lijst op Bordspelmania of een of andere Facebook-pagina gooit en de respons afwacht. Op BGG heb je wel een groter doelpubliek, maar de interface van de BGG Marketplace vind ik ook niet bepaald van de helderste. Bovendien is international shipping tegenwoordig een killer - voor de verzendkosten naar sommige landen kan je het haast zelf gaan brengen
Morgenavond met mijn vriendin, de buurman en zijn vriendin, waarbij we een rematch Unfair doen! Erg leuk want ik vind het een geslaagd spel wat vooralsnog te weinig op tafel komt. Daarnaast nemen we Kingdomino nog voor de zekerheid mee.
Zaterdag met oude studiemaatjes weer een spellenmiddag doen. Aangezien we deze keer weer met zes zullen zijn zal ik de grootste inbreng hebben wat spellen betreft (grootste collectie en genoeg >= 6 speler spellen). Eén vriend neemt in ieder geval Bang! mee die sowieso gespeeld gaat worden. Zelf zal ik Coup, Colt Express en Salem weer meebrengen. Daarnaast nog Ca$h 'n Guns en Camel Up voor de eerste keer in de groep.
Het liefst zou ik ook Formula D of Dark Moon meenemen maar dan wordt het een beetje teveel en eerder genoemde spellen hebben meer kans om op tafel te komen in deze groep
Verwijderd
Alleen moet je daarna maar afwachten wat je wegruilt. Spullen waarvan je denkt dat niemand ze wil zijn zo weg en omgekeerd. Ik ben met mathtrading gestopt: als ik spellen wég wil hebben, wil ik ze ook wég hebben.psychoclown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:27:
Zoveel tijd kost dat niet, zeker het toevoegen van spellen gaat met een paar per minuut (afhankelijk van hoe effectief je het aanpakt).
Het ligt er natuurlijk aan wat je doel is inderdaad. Ik wil mijn collectie niet laten uitpuilen want de diversiteit is al voor mij erg groot en er komt bijna elke keer wel wat nieuws op tafel (soms tot ergernis van vriendenVerwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:36:
[...]
Alleen moet je daarna maar afwachten wat je wegruilt. Spullen waarvan je denkt dat niemand ze wil zijn zo weg en omgekeerd. Ik ben met mathtrading gestopt: als ik spellen wég wil hebben, wil ik ze ook wég hebben.
Vorige Math Trade toch tegen verwachting in 50+% weten te ruilen, waaronder Virus (Kickstarter, in top staat) (indirect) tegen Dead of Winter (een enkele keer gespeeld). Dat zijn leuke ruilacties wat mij betreft
Ik zie net op BSM dat er in Sint-Truiden ook nog een spellengroep zit, is misschien iets beter bereikbaar vanuit Vlaams-Brabant.Vnze schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:57:
[...]
Is die vertaling echt zo slecht?_Anvil_ schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:14:
[...]
Ik heb zelf (helaas) de NL versie van Merchants &Marauders: Piraten & Kooplui. Kon deze goedkoop van iemand overnemen, maar de soms slechte vertalingen doen afbreuk aan het verhaal en het begrip van sommige kaarten.
Keep supporting the pyramid roach boy
In het begin wel, we hebben van sommige kaarten de originele tekst opgezocht om er achter te komen wat er bedoeld werd. Na een paar potjes maakt het niet zoveel meer uit, behalve wellicht wat gerucht of missie kaarten die onhandig vertaald zijn.
En wat mij betreft is er een stukje immersion verloren gegaan in de vertaalde benamingen en verhalen. Heb van Munchkins ook een NL versie, maar hier is dat toch beter gedaan.
En gisteren voor het eerst gespeeld soort van maar best wel een heavy game kwa regels Pfff.
Maar volgens mij hadden we het uiteindelijk wel door maar toen was de missie al voorbij?
Ik moet het nog een paar keer meer spelen om er helemaal in te komen maar zo de eerste keer is het wel leuk.
Ik probeer hem te verkopen zodat ik in de Pledge manager van Too Many Bones Undertow de 3th Edition kan mee bestellen.
Weet niet of er hier interesse is hij is in zeer goede staat kan eventueel ene upgrade voor 3th edition mee bestellen als iemand interesse heeft mocht het niet lukken dan houd ik hem gewoon en bestel ik zel de 3th edition upgrade.
De reden dat ik het doe is als je de All in Pledge neemt waar dus Undertow en Too many Bones en alle characers bij zitten, dan is dat goedkoper dan zelf los dingen er bij adden.
Dus ik probeer het lukt het niet dan neem ik alleen de Undertow Bundle en add ik zelf wat ik nog mis.
Maar op deze manier kan ik misschien iemand snel blij maken met dit spel.
[ Voor 4% gewijzigd door FreakGIB op 12-02-2018 09:13 ]
Het is te zien dat de game niet in retail zit, het volkje wat aankopen van gelimiteerd spul doet puur om ze twee-drie-... keer overkop te laten gaan zit ook volop in de BG sector blijkbaar. Dat zal wachten worden voor een derde print...
Ik krijg hem ergens volgende maand hoop ik en later dit jaar de rest van de DLC's die er nog bij horenVnze schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:24:
Net nog eens gaan kijken op BGG voor 1st edition 7th Continent, je hebt altijd wel mensen die het nieuwste van het nieuwste moeten hebben en dan kan ik toch nog een kopie aanschaffen. Dacht ik.
Het is te zien dat de game niet in retail zit, het volkje wat aankopen van gelimiteerd spul doet puur om ze twee-drie-... keer overkop te laten gaan zit ook volop in de BG sector blijkbaar. Dat zal wachten worden voor een derde print...
Mocht ik er op uitgekeken zijn dan gaat die in de verkoop maar dan wil ik toch wel minimaal de aankoop waarde terug zal hem dan ook aanbieden op een van de site's in nederland.
DLC's?FreakGIB schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Ik krijg hem ergens volgende maand hoop ik en later dit jaar de rest van de DLC's die er nog bij horen
Mocht ik er op uitgekeken zijn dan gaat die in de verkoop maar dan wil ik toch wel minimaal de aankoop waarde terug zal hem dan ook aanbieden op een van de site's in nederland.
Yup Know it
Ik bedoel Uitbreidingen.
Snap ik, als het een product is met grote vraag durf ik ook zeker een paar Euro's extra te vragen maar de meeste aanbiedingen zijn het dubbel of meer van de KS prijs. Een willekeurig voorbeeld: €300 voor een pledge die op KS $129 (~€105) kost én dan moet je meteen betalen, meneer stuurt het in maart wel door.FreakGIB schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Ik krijg hem ergens volgende maand hoop ik en later dit jaar de rest van de DLC's die er nog bij horen
Het staat hun vrij het zo aan te bieden uiteraard maar mij gaat het te ver.
Vrijdag hebben we weer een bijzonder spannende pot TTR: Rails & Sails gespeeld. Grappig genoeg begonnen we allemaal met een route vanuit Hamburg, maar daarna ging iedereen richting een andere zone op de map. Er werd dus weinig geblokkeerd en dat verandert het spel helemaal: als er weinig of geen routes geblokkeerd zijn moet je nog beter plannen welk pad je het beste neemt.
De puntentelling was dan ook spannend tot het eind - uiteindelijk zaten er maar zes punten tussen de laatste en de eerste (en dat was ik
Verder bar weinig gespeeld: potje Powerships, gisteren nog snel even Keltis. Het wil niet echt op gang komen dit jaar, lijkt het
Imperial 2030: Geweldig spel. 'Potje' van 5+ uur gespeeld met z'n 4en, lekker elkaar bokken en op elkaar inpraten qua tactieken en verbondjes sluiten, en deze weer keihard verbreken. Of je lekker afzijdig houden en je eigen plan trekken. Heerlijk.
Fake Artist Goes To New York: Deze was nieuw voor mij. Zeer aangename verrassing. We speelden met z'n 6en. 1 persoon is de 'artist' en deze deelt aan de overige 5 mensen een onderwerp aan dat ze moeten tekenen. 1 persoon krijgt echter een X op zijn bordje, dus die heeft geen idee wat het onderwerp is. Het idee is dat iedereen een tekeningetje maakt in 1 beweging, met zijn eigen kleur stift (zodat je achteraf nog weet wie wat heeft getekend). Dus je mag iets tekenen zolang de stift het papiertje niet verlaat. Vaak is het iets simpels als een streepje, rondje of ander vormpje. Dan geef je het blaadje door aan de volgende en die doet hetzelfde. Zo ga je door tot iedereen 2x iets heeft getekend en het 1 geheel vormt. Dan mag iedereen het eindresultaat bekijken, en na het aftellen van 3 tot 0 moet iedereen de persoon aanwijzen waarvan ze denken dat hij of zij de fake artist is. Heeft de meerderheid de fake artist aangewezen, dan heeft deze 1 kans om te raden wat het onderwerp was. Raadt hij het goed, dan krijgen hij en de echte artist (die het onderwerp bedacht) een punt. Raadt hij het niet, dan krijgen de overige spelers een punt. Hilariteit alom!
Too Many Bones: Mijn persoonlijke favoriet. Geweldig spel, kan er geen genoeg van krijgen. 2 sessies gespeeld. De eerste sessie speelden met z'n 4en de langste Tyrant. Het 'potje' duurde 5 uur maar was super leuk. Erg spannend en uiteindelijk hebben we haar (Duster) kunnen neerhalen. De tweede sessie was ook met 4 spelers en gingen we voor de kortste Tyrant (Nom). Alle encounters hebben we kunnen halen, en ook de boss-fight ging zonder veel problemen. Dit gevecht is 1 Gearloc tegelijk op het veld. Nugget heeft bijna de hele battlemat in haar eentje kunnen leegmaken. Daarna heeft Tantrum zijn best gedaan om de rest van de baddies af te maken, maar kon niet door de dikke huid van Nom heenkomen. Toen hij het loodje legde kwam Ghillie het veld op en schoot hem in 1 schot af. Tink heeft niet eens iets hoeven doen. Vrijdag gaan we voor een nieuwe tyrant!
Photosynthesis: Prachtig spel waarbij je bomen moet laten groeien door middel van zonlicht. Max 4 spelers en redelijk simpele regels. Aanrader.
Oceanos: Ook een heel mooi spel over diepzeeduiken. Kort simpel spel waarbij je je onderzeeër moet upgraden naar je eigen smaak en zoveel mogelijk dieren moet spotten, kistjes moet opduiken of koraal-combo moet maken. Ook zeker een aanrader.
Jamaica: Race-spel tussen piraten. Heel simpel spel met vooral veel lol.
Verder heb ik nog allerlei kleinere spellen gespeeld maar die vond ik allemaal tegenvallen of niet noemenswaardig.
[ Voor 8% gewijzigd door B00st3r op 14-02-2018 11:26 ]
Eerst vrijdagavond met mijn vriendin, de buurman en zijn vriendin, waarbij we een rematch Unfair deden! De vorige keer had ik matig interesse in de blue prints omdat mijn park wel lekker liep en goed uitgebreid werd maar had ik flink de plank misgeslagen. Deze keer daar wat aandacht aan geschonken en ik was niet de enige. Mijn vriendin had er zelfs nog meer focus op ten opzichte van de vorige keer. Dat betaalde zich uit want zij won met een flinke voorsprong (bijna 200 punten), de rest had tussen de 120 en 160. Daarentegen werd er deze keer minder dwars gezeten, ook met name omdat de kansen niet echt voorbij kwamen. Zo had ik zelf bijna altijd events die mijzelf veel meer opleverden dan ik schade kon doen bij een ander. In ieder geval een erg leuke pot! Aan Unstable Unicorns waren we niet meer toegekomen maar die komt een volgende keer mogelijk wel op tafel.
Zaterdag met oude studiemaatjes weer een spellenmiddag gedaan. Na even lunchen en bijkletsen zijn we begonnen met een pot Unstable Unicorns. Het voelde wat onwennig voor sommigen en het einde was nogal abrupt (konden we ook niks tegen doen..) maar iedereen vond het wel een leuk spel. Zelf had ik gemixte gevoelens door het abrupte einde. Er waren in het spel maar een paar keer goede kansen geweest om te dwarsbomen maar toen we het echt nodig hadden kon niemand. De hoeveelheid kaarten om te dwarsbomen is een stuk lager in vergelijking met Exploding Kittens terwijl de totale stack veel groter is. Wellicht dat dat het probleem is.
Vervolgens hebben we Colt Express opgezet waar iedereen al bekend mee was. Na een korte recap van de regels konden we vlot van start en de eerste pot was dan ook in ruim een half uur gedaan (ik heb eerder wel eens potten van een uur gehad..). In de tweede pot wilde ik wel de Marshall zijn, iets wat ik pas twee keer eerder had gespeeld en nieuw was voor deze groep. De mate van regels valt opzich wel mee maar na lange tijd niet gespeeld te hebben waren de regels niet duidelijk. Het opzetten duurde even maar eenmaal van start liep het wel. Ik kwam er al wel vrij snel weer achter waarom de Marshall zo lastig is.. in de buurt komen van de bandieten is gewoon erg lastig. Wel had ik toch nog een close call en wist ik 3 van de 5 doelen te halen. Binnenkort weer eens spelen zodat de regels er wat beter in zitten
Ca$h 'n Guns had ik met deze groep ook nog niet eerder gespeeld maar wist ik wel vrij zeker van dat het een succes zou zijn. Bij het overhandigen van de pistolen was iedereen al blij en werden er verschillende capriolen uitgehaald
Na wat pauze om te kunnen eten hebben we Bang! weer op tafel geknald. De potten gingen deze keer een stuk vlotter wat het wel een stuk beter maakt doordat de vaart erin zit. Een paar keer een flinke kluif gehad om de Sheriff neer te krijgen maar tot twee keer toe niet gelukt ondanks verwoede pogingen.
Uiteindelijk een drietal potten gedaan waarvan één de winst kunnen delen. Blijft een leuk spel
Ik lees dat je ook de Extra characters hebt van Too Many BonesB00st3r schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:15:
Afgelopen weekend met 7 vrienden een huisje gehuurd in Lunteren. Allerlei spellen gespeeld, waaronder:
Imperial 2030: Geweldig spel. 'Potje' van 5+ uur gespeeld met z'n 4en, lekker elkaar bokken en op elkaar inpraten qua tactieken en verbondjes sluiten, en deze weer keihard verbreken. Of je lekker afzijdig houden en je eigen plan trekken. Heerlijk.
Fake Artist Goes To New York: Deze was nieuw voor mij. Zeer aangename verrassing. We speelden met z'n 6en. 1 persoon is de 'artist' en deze deelt aan de overige 5 mensen een onderwerp aan dat ze moeten tekenen. 1 persoon krijgt echter een X op zijn bordje, dus die heeft geen idee wat het onderwerp is. Het idee is dat iedereen een tekeningetje maakt in 1 beweging, met zijn eigen kleur stift (zodat je achteraf nog weet wie wat heeft getekend). Dus je mag iets tekenen zolang de stift het papiertje niet verlaat. Vaak is het iets simpels als een streepje, rondje of ander vormpje. Dan geef je het blaadje door aan de volgende en die doet hetzelfde. Zo ga je door tot iedereen 2x iets heeft getekend en het 1 geheel vormt. Dan mag iedereen het eindresultaat bekijken, en na het aftellen van 3 tot 0 moet iedereen de persoon aanwijzen waarvan ze denken dat hij of zij de fake artist is. Heeft de meerderheid de fake artist aangewezen, dan heeft deze 1 kans om te raden wat het onderwerp was. Raadt hij het goed, dan krijgen hij en de echte artist (die het onderwerp bedacht) een punt. Raadt hij het niet, dan krijgen de overige spelers een punt. Hilariteit alom!
Too Many Bones: Mijn persoonlijke favoriet. Geweldig spel, kan er geen genoeg van krijgen. 2 sessies gespeeld. De eerste sessie speelden met z'n 4en de langste Tyrant. Het 'potje' duurde 5 uur maar was super leuk. Erg spannend en uiteindelijk hebben we haar (Duster) kunnen neerhalen. De tweede sessie was ook met 4 spelers en gingen we voor de kortste Tyrant (Nom). Alle encounters hebben we kunnen halen, en ook de boss-fight ging zonder veel problemen. Dit gevecht is 1 Gearloc tegelijk op het veld. Nugget heeft bijna de hele battlemat in haar eentje kunnen leegmaken. Daarna heeft Tantrum zijn best gedaan om de rest van de baddies af te maken, maar kon niet door de dikke huid van Nom heenkomen. Toen hij het loodje legde kwam Ghillie het veld op en schoot hem in 1 schot af. Tink heeft niet eens iets hoeven doen. Vrijdag gaan we voor een nieuwe tyrant!
Photosynthesis: Prachtig spel waarbij je bomen moet laten groeien door middel van zonlicht. Max 4 spelers en redelijk simpele regels. Aanrader.
Oceanos: Ook een heel mooi spel over diepzeeduiken. Kort simpel spel waarbij je je onderzeeër moet upgraden naar je eigen smaak en zoveel mogelijk dieren moet spotten, kistjes moet opduiken of koraal-combo moet maken. Ook zeker een aanrader.
Jamaica: Race-spel tussen piraten. Heel simpel spel met vooral veel lol.
Verder heb ik nog allerlei kleinere spellen gespeeld maar die vond ik allemaal tegenvallen of niet noemenswaardig.
Ik heb alleen de Core game 1st Edition maar ga wel de rest kopen Via de Pledge die nu nog loopt
Zit alleen nog wel een beetje te twijfelen of ik ze meteen allemaal neem of later en eerst alleen Undertow.
Heb je nog advies
Heb ook mijn 1ste Edition te koop staan mocht ik die nog optijd kunnen verkopen neem ik de 3rd edition er bij in de Pledge.
Ligt met name aan je budget denk ik. Ik vind dat 1 character al zoveel gameplay toevoegt aan je spel, dat ik ze per se alle 3 moest hebben. Ook van Undertow heb ik de extra character gekocht.FreakGIB schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:54:
[...]
Ik lees dat je ook de Extra characters hebt van Too Many Bones
Ik heb alleen de Core game 1st Edition maar ga wel de rest kopen Via de Pledge die nu nog loopt
Zit alleen nog wel een beetje te twijfelen of ik ze meteen allemaal neem of later en eerst alleen Undertow.
Heb je nog advies
Heb ook mijn 1ste Edition te koop staan mocht ik die nog optijd kunnen verkopen neem ik de 3rd edition er bij in de Pledge.
Ik moet wel toegeven dat ik letterlijk alle mogelijke addons van dit spel heb gekocht, en die van de uitbreiding. Puur omdat ik enorm fan ben van dit spel, de kwaliteit van alle componenten en alles er omheen. Het feit dat deze 3 addon characters in hun eigen mooie doosje inclusief dice tray komen maakt het helemaal af.
Als ik een tip zou moeten geven wat betreft de 3 addon characters van de base game, dan zijn Ghillie en Nugget mijn favoriet boven Tink. Beide characters zijn super sterk en heel leuk om te spelen. Tink heeft ook heel veel potentie, maar is een stuk moeilijker te managen. Dus ik zou Tink alleen bestellen als je (of iemand in je groep) klaar bent voor een lastigere character. Of als je de set natuurlijk helemaal compleet wil hebben. Alles past tenslotte in de doos.
Wat betreft Gasket (addon char van Undertow), daar weet ik natuurlijk nog niks van, behalve zijn kleur, de namen van zijn abilities en zijn stats. Dus daar kan ik weinig over zeggen behalve dat ik heel erg geïntrigeerd ben. Ohja en in de laatste update van de Undertow KS is uitgelegd dat Gasket loot 'eet' om zich te healen, als ik het goed heb begrepen.
[ Voor 3% gewijzigd door B00st3r op 14-02-2018 14:03 ]
Ik ga waarschijnlijk ook voor alles behalve die boeken The Waterlogged Book en Liberation LogbookB00st3r schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:
[...]
Ligt met name aan je budget denk ik. Ik vind dat 1 character al zoveel gameplay toevoegt aan je spel, dat ik ze per se alle 3 moest hebben. Ook van Undertow heb ik de extra character gekocht.
Ik moet wel toegeven dat ik letterlijk alle mogelijke addons van dit spel heb gekocht, en die van de uitbreiding. Puur omdat ik enorm fan ben van dit spel, de kwaliteit van alle componenten en alles er omheen. Het feit dat deze 3 addon characters in hun eigen mooie doosje inclusief dice tray komen maakt het helemaal af.
Als ik een tip zou moeten geven wat betreft de 3 addon characters van de base game, dan zijn Ghillie en Nugget mijn favoriet boven Tink. Beide characters zijn super sterk en heel leuk om te spelen. Tink heeft ook heel veel potentie, maar is een stuk moeilijker te managen. Dus ik zou Tink alleen bestellen als je (of iemand in je groep) klaar bent voor een lastigere character. Of als je de set natuurlijk helemaal compleet wil hebben. Alles past tenslotte in de doos.
Wat betreft Gasket (addon char van Undertow), daar weet ik natuurlijk nog niks van, behalve zijn kleur, de namen van zijn abilities en zijn stats. Dus daar kan ik weinig over zeggen behalve dat ik heel erg geïntrigeerd ben. Ohja en in de laatste update van de Undertow KS is uitgelegd dat Gasket loot 'eet' om zich te healen, als ik het goed heb begrepen.
Dat is inderdaad fors. Misschien een groepspledge organiseren? Kun je de verzendkosten door drie delen.HellPunk schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:20:
Pfoe, zit je maanden te wachten tot de KS voor de reprint van Finca van start gaat, blijken de verzendkosten de pan uit te swingen. Dan wacht ik toch maar op de retail-versie - ik kom vaak genoeg in Aken, dus die kom ik wel tegen.
We hebben het bekeken, maar er is weinig animo voor. De organisatoren van die groepspledges zitten meestal ook niet bij mij in de buurt, dus dan moet ik alsnog verzendkosten rekenen om het mijn kant uit te laten komen.MADG0BLIN schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:28:
[...]
Dat is inderdaad fors. Misschien een groepspledge organiseren? Kun je de verzendkosten door drie delen.
Ik wacht wel gewoon tot-ie in retail komt, als we dan nog 'ns naar Aken gaan vind ik 'm daar wel bij Mayersche of de Würfelkiste.