XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik speel Gloomhaven met een boardgame newbie. Voor mij is het wel complexer want ik moet de regels van de monsters in de gaten houden, maar de regels voor de spelers zijn vrij simpel. Kies 2 kaarten, let op initiative en speel ze. Ik heb de game (nog) niet solo gespeeld. Ik heb wel de solo scenarios gekocht maar die zijn pas toegankelijk bij een bepaalde level.Thrace Grumble schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Lijkt mij ook supertof, maar het zal dan een solo spel worden. Vriendengroep woont verspreid en zien denk ik niet de fun in van een dergelijke (complexe en grote) game. Heb jij de game al solo gespeeld en zo ja, hoe vind je het dan?
Stel ik zou tot aanschaf over gaan, dan zal het voor mij mijn eerste solo tabletopgame (en eerste dungeoncrawler ooit) worden. Wat dat betreft best een grote investering en risico dus. Ziet iemand een goed alternatief, dat je persoonlijk solo hebt gespeeld? Best veel te vinden op bgg, maar toch altijd fijn om ook van Tweakers suggesties en ervaringen te horen
Gloomhaven is in zoverre populair dat je die nog wel kan doorverkopen mocht je het niet leuk vinden. Moet je natuurlijk niet stickers gaan plakken enzo. Imperial Assault heeft net een app gekregen waarmee je het ook solo kan spelen. Ik heb AI in de kast maar nog niet met de app gespeeld. En er zijn mensen die Mansions of Madness (waaronder ik) erg leuk vinden. En dat werkt solo vast ook prima.
Onderhand heeft Mansions of Madness behoorlijk wat content. Het is niet gratis allemaal maar de moeite waard. Niet elk scenario ga je direct uitspelen en soms kan een replay ook leuk zijn om iets anders te proberen, al loopt alles in grote lijnen wel gelijk natuurlijk.
Eeen andere leuke solo (met superveel content) is natuurlijk Arkham Horror the Card game.
//edit. Ik wil nog wel even vermelden dat Imperial Assault heel gaaf is.
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2018 15:17 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Inmiddels zijn er zo'n 14 scenario's als je de uitbreidingen en DLC meerekent. Een derde originele uitbreiding met nog eens 2 scenario's is ook al aangekondigd voor Q1 2018.Thrace Grumble schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Maar wel enigszins herspeelbaar solo? Het lijkt me dat het spel door het beperkte aantal scenario's best snel 'saai'/voorspelbaar wordt, iets wat Gloomhaven bijvoorbeeld minder heeft door het grote aantal scenarios.
De herspeelbaarheid is mijn inziens vrij groot, het aantal karakters waaruit je kunt kiezen is zeer hoog, zijn er veel scenario's en hebben ze elk drie soorten eindes. Daarnaast komt er bij elke uitbreiding meer variatie in de map varianten van eerdere scenario's. Saillant detail is dat de uitgever sinds kort een team heeft voor digitale content, dit kan ook mogelijk ertoe leiden dat de apps van o.a. MoM beter en uitgebreider wordt.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
...nu weer €119!
[ Voor 50% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-01-2018 14:20 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2018 14:22 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ga het wel zien, het artikel is betaald en wordt morgen per post verwacht, aldus bol.com. Zou toch een mooi koopje zijnMrVegeta schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:21:
Oef. Lijkt me sterk dat je 'um voor een tientje gaat krijgen. Maar 119 euro is ook tering duur. http://summoner.nl/productinfo.php?product_id=46065
[ Voor 15% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-01-2018 14:24 ]
Dat is wel een duur foutje geweest..
Voor de nieuwe content lijkt me dit geweldig, ik las wel dat de oude content niet werkt met de app. Lijkt me wel een toffe game trouwens!MrVegeta schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:30:
[...]
//edit. Ik wil nog wel even vermelden dat Imperial Assault heel gaaf is.
https://www.fantasyflight.../legends-of-the-alliance/ volgens mij werkt het prima met de Core BoxThrace Grumble schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:59:
[...]
Voor de nieuwe content lijkt me dit geweldig, ik las wel dat de oude content niet werkt met de app. Lijkt me wel een toffe game trouwens!Toch maar es zorgen dat ik boardgame-liefhebbers in de buurt vind
Dat wel, maar de traditionele campaign werkt niet met de app, als in: de app bevat niet de traditionele campaign. Het voegt een nieuwe toe: "You’ll also be invited to embark on a brand-new five-mission campaign: Flight of the Freedom Fighter"MrVegeta schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:31:
[...]
https://www.fantasyflight.../legends-of-the-alliance/ volgens mij werkt het prima met de Core Box
Zie het grijze vlak ernaast: "What about traditional campaigns and the skirmish game?
Legends of the Alliance was not designed to replace the traditional campaign or the skirmish game for Imperial Assault. Instead, all three variants will continue to exist side-by-side, providing separate play experiences for players to enjoy."
Deze heb ik afgelopen zaterdag nog gespeeld. Hoewel ik geen fan van coops ben was het toch wel erg leuk. MoM2e is nog net iets leuker, maar ik heb me zeker vermaakt.MrVegeta schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:43:
Ja zo. KloptMaar de app komt zelf ook met een campaign!
Net Berenpark en Mini rails gespeeld. Allebei erg leuk. Niet te lang, makkelijk uit te leggen en veel plezier gehad. Mini rails zelfs twee keer gespeeld.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Hoe staat het met je Eclipse playmatsViNcE schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:44:
[...]
Deze heb ik afgelopen zaterdag nog gespeeld. Hoewel ik geen fan van coops ben was het toch wel erg leuk. MoM2e is nog net iets leuker, maar ik heb me zeker vermaakt.
Net Berenpark en Mini rails gespeeld. Allebei erg leuk. Niet te lang, makkelijk uit te leggen en veel plezier gehad. Mini rails zelfs twee keer gespeeld.
Ouch....Misschien moet ik ze weer eens mailen.MrVegeta schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:45:
[...]
Hoe staat het met je Eclipse playmatsof is dit zout in wonden?
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
https://www.kickstarter.c...rip-on-your-game/commentsViNcE schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:58:
[...]
Ouch....Misschien moet ik ze weer eens mailen.
Het zit wel leuk in elkaar, in het begin niet alles even duidelijk en duurt het wel even om alle nieuwe dingen telkens voor te lezen. Maar eens je wat op gang komt gaat het goed en is hij best leuk.
Vorige week de legenden van andor gekocht ter uitbreiding van de collectie bestaande uit oa Munchkin, Bears vs Babies en Dominion (+uitbreidingen).
Op oudejaarsavond het spel geprobeerd te spelen. Was vooraf als een klein kind zo enthousiast (spel laten inpakken voor mezelf). Helaas bij mijn medespelers een gebrek aan concentratie en redelijk wat tekst om daar te nemen. Dus het eerste scenario niet afgemaakt.
Heb me voorgenomen om nu eerst een rondje alleen te spelen om wat meer bekend te worden met de regels.
Nu ben ik getriggerd door arkham horror the card game. Deels omdat ik deze dan op mn gemak alleen kan spelen en niet afhankelijk ben van anderen.
Hik momenteel ff tegen de prijs aan. Wie o wie kan mij laatst zetje geven met een enthousiast verhaal waardoor ik voor gaas ga (incl pro's en cons) ? Uiteraard is eea terug te vinden op YouTube maar ervaringen van mede tweakers doen het net iets beter.
Als je tegen de prijs van de core-set aanhikt dan zou ik er niet voor gaan. De core-set geeft wel wat replayability met andere karakters, maar het idee achter een LCG is juist dat je extra expansions koopt om er steeds meer uit te halen (qua deck mogelijkheden en qua verhaal/uitdagingen).Espresso14 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:10:
Hik momenteel ff tegen de prijs aan. Wie o wie kan mij laatst zetje geven met een enthousiast verhaal waardoor ik voor gaas ga (incl pro's en cons) ? Uiteraard is eea terug te vinden op YouTube maar ervaringen van mede tweakers doen het net iets beter.
Dit is denk ik niet het antwoord wat je wilde, maar toch...
Heb zelf ondertussen al 4 potjes Charterstone erop zitten. We spelen met een vaste groep van 6 man. Ik vind de game wel OK maar eigenlijk niet meer dan dat.Lointje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:06:
Zelf ook niet zoveel gespeeld de voorbije weken. Het belangrijkste is, net als chevalric zag ik, charterstone. Competetief legacy game. Zonder al te veel te spoileren begint het heel eenvoudig (worker placement met maar een paar mogelijkheden) en komen er steeds meer opties bij doordat je gebouwen bijzet en "kistjes" opent die dan weer extra workers, type kaarten, ... in het spel brengen. Wij hebben ook twee potjes gespeeld. 31 punten en 55 punten.
Het zit wel leuk in elkaar, in het begin niet alles even duidelijk en duurt het wel even om alle nieuwe dingen telkens voor te lezen. Maar eens je wat op gang komt gaat het goed en is hij best leuk.
Even een korte review van wat goede en slechte dingen.
+ Naarmate je verder komt in het spel, zit de gang er wel in. Je kan makkelijk een potje in een uur spelen met zes man (zelfs met mensen die langzaam denken). Das wel een positief punt.
+ Het terugsturen van workers als je hetzelfde veld wilt gebruiken is een leuk mechanisme (al is het niet helemaal uniek als je Euphoria kent).
+/- Qua worker replacementgame vind ik hem niet speciaal. Het is geen slechte game, maar ik vind Lords of Waterdeep (thematischer en een stuk strategischer) of Euphoria (betere mechanics en de tokens uit de kickstarter bieden echt zoveel meerwaarde) beter.
- Als je een beetje goed oplet, zie je vrij snel welke mechanismes erin gebouwd zitten om de laatste spelers niet helemaal te laten bungelen. Ik vond die zelf wat geforceerd overkomen. Misschien word ik nog volledig verrast aan het einde met de puntentelling maar ik vermoed dat alles vrij dicht bij elkaar zal staan. Je kunt in dit spel denk ik beter 2e worden, dan 1e. Als #1 heb je vaker nadelen.
- Het legacy aspect lijkt erbij geplakt (pun intended) te zijn. Echt heel veel voegt het niet toe voor mijn gevoel. Als je twee spellen die na 12 potjes klaar zijn naast elkaar houdt, dan zal het regelboek voor 90% hetzelfde zijn. Het bord zal misschien wel anders zijn, maar dat zorgt er niet direct voor dat de game heel anders wordt.
Misschien de grootste vijand van dit spel is Gloomhaven. Ook een soort van legacy game al is die natuurlijk wel helemaal anders. Dat spel spelen vijf van de zes mensen ook. En dat spel zit zo goed in elkaar. Daardoor valt Charterstone een beetje in niet. Nogmaals, ik vind het geen slechte game. Maar de 8,3 van BGG zou ik het zeker niet geven. Misschien dat de game mij nog helemaal gaat verrassen na meer potjes, dan sta ik er zeker voor open. Maar zie dat niet heel snel gebeuren.
[ Voor 0% gewijzigd door Robkazoe op 04-01-2018 13:31 . Reden: lelijke spelfouten ]
Wat de prijzen betreft geef ik je zeker gelijk, van de service heb ik zelden te klagen gehad - behalve als er een of ander event loopt, dan zijn ze vaak te druk daar mee bezig om nog veel aandacht aan de winkel te schenken. Ik vind het wel prettig om er af en toe binnen te lopen en gewoon eens te kijken wat er allemaal is. En in het koopjesrek achteraan vind ik heel vaak wel wat leuks, ik ga er zelden met lege handen buitenPhusebox schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Je mist niks. Vroeger kwam ik er regelmatig maar tegenwoordig zijn de prijzen absurd hoog en service is ver te zoeken.
[ Voor 39% gewijzigd door HellPunk op 03-01-2018 22:22 ]
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Dan zou ik zelf eerder voor Mansions of Madness kiezen, replayability ligt iets hoger, krijgt toch nog iets meer waar voor je geld en is standaard al met meer mensen te spelen (max 5 vs 2 met AH TCG).Espresso14 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:10:
Nu ben ik getriggerd door arkham horror the card game. Deels omdat ik deze dan op mn gemak alleen kan spelen en niet afhankelijk ben van anderen.
Op zich kan je hier wel een prijs/replay formule op los laten. Mansions is vrij duur, uitbreidingen ook. Arkham met zijn LCG heb je wel veel scenarios en karakters etc.psychoclown schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:19:
[...]
Dan zou ik zelf eerder voor Mansions of Madness kiezen, replayability ligt iets hoger, krijgt toch nog iets meer waar voor je geld en is standaard al met meer mensen te spelen (max 5 vs 2 met AH TCG).
Klopt maar het zal niet veel schelen denk ik.MrVegeta schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:21:
[...]
Op zich kan je hier wel een prijs/replay formule op los laten. Mansions is vrij duur, uitbreidingen ook. Arkham met zijn LCG heb je wel veel scenarios en karakters etc.
MoM 2nd edition (1-5 spelers):
[list=X] • MoM basisset 85+ euro
[list] • 4 scenarios
• 8 karakters
• 1st edition uitbreiding remake 45+ euro
[list] • 1 scenario
• 8 karakters
• 1st edition uitbreiding remake 45+ euro
[list] • 1 scenario
• 8 karakters
• Beyond the Threshold 30+ euro
[list] • 2 scenario
• 2 karakters
• Streets of Arkham 55+ euro
- 3 scenarios
- 4 karakters
[list=X] • AH basisset 40+ euro
[list] • 3 scenarios
• 4 karakters
• The Dunwich Legacy 30+ euro
[list] • 2 scenarios
• 5 karakters
• Path to Carcosa 30+ euro
- 2 scenarios
- 6 karakters
Hoe was unstable unicorns? Ik moet nog wachten tot ergens in februari, maar ik ben wel benieuwd naar het spel.psychoclown schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:38:
[...]
Voor mij is het ook alweer een tijd geleden maar de keer bij Wormaap thuis was erg gezellig
Deze week ook veel spelletjes gespeeld en er staat nog wat op het programma voor dit weekend met o.a. Camel Up, Saboteurs, Unstable Unicorns, 30 Seconds, Dixit, Tsuro en Bokken Schieten.
Gisteren een pot Eldritch Horror gedaan met drie vrienden en we hadden voor ons doen een korte (precies een jaar geleden duurde een pot 7,5 uur) pot en gewonnen. We hadden wel twee dode karakters maar we zaten qua doom zelfs op +1 van Yog Sototh's voorgeschreven doom. Erg leuk en na het eten met de dames erbij met nog wat korte spelletjes afgesloten.
Daarnaast op derde kerstdag bij de de pa van mijn vriendin Sub Terra gespeeld (cadeau voor de kinderen) en dat is erg leuk! Het verbaasde me wel dat hij precies dit spel had uitgezocht aangezien complexere spellen al snel teveel zijn maar hij deed zelfs aardig mee. Toch maar goed dat ik die tijdens de Kickstarter niet heb opgepikt
Leuk, een vergelijkbaar type spel zoals Exploding Kittens. Omdat het de eerste keer was konden we nog niet goed inschatten wat de beste tactiek is, maar het gaat vlotter dan je denkt. Zeker gezien sommige special powers van unicorns die elkaar weer kunnen aanvullen. Zo had bijna iedereen op een gegeven moment rond de 4 unicorns maar kregen ik en 2 anderen er nog 1-2 bij uit andermans stallen. Mijn vriendin ging van 5 naar 2 en toen zij aan de beurt was kon ze met het spelen van één unicorn, eentje van mij ruilen en 2 anderen stelen (en zat ze op het benodigde aantal op te winnen). Voelde bijna als een anticlimax maar gaf ons allemaal wel ideeën om kaarten anders in te zettenBianca schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:00:
[...]
Hoe was unstable unicorns? Ik moet nog wachten tot ergens in februari, maar ik ben wel benieuwd naar het spel.
Klinkt leuk, kan niet wachten tot die van mij binnen komt. Als het goed is zit ik in de december batch, en dan in februari nog 2 uitbreidingen er bij.psychoclown schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:56:
[...]
Leuk, een vergelijkbaar type spel zoals Exploding Kittens. Omdat het de eerste keer was konden we nog niet goed inschatten wat de beste tactiek is, maar het gaat vlotter dan je denkt. Zeker gezien sommige special powers van unicorns die elkaar weer kunnen aanvullen. Zo had bijna iedereen op een gegeven moment rond de 4 unicorns maar kregen ik en 2 anderen er nog 1-2 bij uit andermans stallen. Mijn vriendin ging van 5 naar 2 en toen zij aan de beurt was kon ze met het spelen van één unicorn, eentje van mij ruilen en 2 anderen stelen (en zat ze op het benodigde aantal op te winnen). Voelde bijna als een anticlimax maar gaf ons allemaal wel ideeën om kaarten anders in te zetten
Morgen eindelijk Gloomhaven spelen, ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Eerste keer dat ik een game ga spelen met een dergelijke grote campaign.
Hoe zit het eigenlijk met de party waarin je speelt, is het makkelijk om af en toe een speler toe te voegen/te laten vallen of om soms solo iets te doen? Of begin je echt met 4 personen en maak je dan de hele campaign met 4 man af?
Met kerst heb ik Unfair gekregen. Super toffe game waarin je je eigen themepark moet bouwen. De mechanics van het upgraden van attracties is best leuk en kan heel snel veel punten opleveren als je één mega attractie bouwt. Verder blijft het leuk om elkaar te irriteren en een inspecteur langs te sturen die alle attracties sluit bijvoorbeeld. Jammer aan een 2 player game vond ik de beperkte keuze in kaarten aangezien je maar 2 decks mixt, alhoewel dit in een aantal games ook juist weer "theme-combos" opleverde die anders moeilijk werden. In ieder geval een van mijn favorieten deze game.
Het is heel makkelijk om spelers toe te voegen of niet mee te laten spelen. Ik speel regelmatig solo, soms met 1 vriend, soms met 2 of 3. Werkt prima.Tweekzor schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Morgen eindelijk Gloomhaven spelen, ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Eerste keer dat ik een game ga spelen met een dergelijke grote campaign.
Hoe zit het eigenlijk met de party waarin je speelt, is het makkelijk om af en toe een speler toe te voegen/te laten vallen of om soms solo iets te doen? Of begin je echt met 4 personen en maak je dan de hele campaign met 4 man af?
Gisteravond weer een scenario gespeeld, net aan gehaald.
Top, want ik denk dat we morgen met 3 beginnen maar we hebben regelmatig een 4e speler. En als het me te lang duurt tussendoor voordat we weer wat kunnen plannen wil ik nog wel eens solo iets doen.MADG0BLIN schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:36:
[...]
Het is heel makkelijk om spelers toe te voegen of niet mee te laten spelen. Ik speel regelmatig solo, soms met 1 vriend, soms met 2 of 3. Werkt prima.
Gisteravond weer een scenario gespeeld, net aan gehaald.
Ik heb mij gisteren na werk niet kunnen bedwingen en heb het spel aangeschaft. En wat levert de bezorger nu af t.t.v. het typen van dit bericht...? Yes, hebben!
Hopelijk van het weekend eens een (solo) start maken!
Tof, Unfair heb ik sinds de Kickstarter en vermaak mij prima met de game. Helaas pas twee keer op tafel gehad maar 'buren' vonden het ook een tof spel dus binnenkort ga ik het weer met ze spelen.Tweekzor schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Met kerst heb ik Unfair gekregen. Super toffe game waarin je je eigen themepark moet bouwen. De mechanics van het upgraden van attracties is best leuk en kan heel snel veel punten opleveren als je één mega attractie bouwt. Verder blijft het leuk om elkaar te irriteren en een inspecteur langs te sturen die alle attracties sluit bijvoorbeeld. Jammer aan een 2 player game vond ik de beperkte keuze in kaarten aangezien je maar 2 decks mixt, alhoewel dit in een aantal games ook juist weer "theme-combos" opleverde die anders moeilijk werden. In ieder geval een van mijn favorieten deze game.
Een voorbeeld die ik erg handig vind: YouTube: De Legenden van Andor (NL) - Deel 1 / 2
Eindstand na een jaar. Alles wat niet wordt gespeeld, is ondertussen de deur uit.Coltaine schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:48:
Doen we hier ook aan shelfies? Dit is mijn bescheiden verzameling. Veelgespeelde dozen in de tv kast. De rest voorlopig in een boekenkast op een zolderkamer. Na de verbouwing de komende weken verhuis ik ze naar de werkkamer.
[afbeelding]
[afbeelding]

Cry Havoc en Kemet gaan binnenkort misschien het nest verlaten. Topspellen, maar volledig vervangen door Clockwork Wars voor me. Maar ja, dan zit ik weer met een leeg gat in de kast...
Keep supporting the pyramid roach boy

En ja, we zijn nog aan het verbouwen
[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 05-01-2018 14:12 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Cool ik zie kingdom Death Moet ik nog steeds spelen mijn zwager heeft die pas binnen gekregen.Wormaap schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:11:
Zei iemand shelfie? Er staat nog een deel op de slaapkamer (Twilight Imperium, Roads & Boats, bijvoorbeeld) maar het meeste staat hierop.
[afbeelding]
Mijn spellen kast is er niet ik heb maar heel weinig.
Too Many Bones
Mechs VS Minions.
Xia Legends of a drift system en de uitbreiding.
Marvel Heroes van FFG
Krijg nog binnen GloomHaven
En krijg nog binnen The 7th Continent.
Verder nog een paar hele simpele spelletje.
PSN: FreakGIB
Oeh, ik zie een Settlers bordspel. Doet me meteen denken aan vroeger, urenlang gespeeld dat spel. Is het bordspel ook leuk?Wormaap schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:11:
Zei iemand shelfie? Er staat nog een deel op de slaapkamer (Twilight Imperium, Roads & Boats, bijvoorbeeld) maar het meeste staat hierop.
[afbeelding]
Edit: na wat inzoomwerk lijkt het om Imperial Settlers te gaan, wat weinig te maken heeft met de digitale serie van The Settlers. Volgende keer eerst beter kijken dus
[ Voor 14% gewijzigd door Tweekzor op 05-01-2018 15:36 ]
Echt tof en op zich nog een close call ook (zal niet spoilen). Wat een mogelijkheden ook zeg ey... Ben benieuwd als ik straks iets aan deckbuilding moet gaan doen. Nu al zin in het tweede scenario!
Verwijderd
Knap hoor. Een hele Kallax vol; ikzelf heb 2 Ivars die redelijk aan hun taks zitten... en toch hebben we maar 5 spellen gemeen.Wormaap schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:11:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 00:32 ]
Haha, als ik zo even door je BGG-lijst scroll lijkt het erop dat onze smaak minder ver uit elkaar ligt dan dat feitje zou suggereren. En ik heb Through the Desert en Wir Sind das Volk! nog in een andere kast staan, die Kallax is te kleinVerwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:31:
[...]
Knap hoor. Een hele Kallax vol; ikzelf heb 2 Ivars die redelijk aan hun taks zitten... en toch hebben we maar 5 spellen gemeen.
Hier is Dice Forge ondertussen hot
Alleen het opbergen is een beetje een crime: je moet de dobbelstenen telkens 'resetten' en de kaarten sorteren, maar als iedereen wat mee helpt valt ook dat wel mee. Straks nog een potje!
Wij hebben een stuk of zes blauwe bakjes van bij Ikea. Ik vind niet meteen de naam terug, maar als je een Ikea dicht bij jou hebt zitten zou ik daar gewoon even naartoe gaan, er zijn genoeg mogelijkheden.Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:39:
Misschien een vraag die al meerdere keren is voorbij gekomen, maar ik heb het zo niet via search kunnen vinden: hebben jullie goed tips waar ik bakjes kan bestellen/vinden om bij diverse spellen de tokens in te bewaren?
Een voorbeeld die ik erg handig vind: YouTube: De Legenden van Andor (NL) - Deel 1 / 2
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
stp - PSN ID: stp_4
HellPunk schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:50:
[...]
Wij hebben een stuk of zes blauwe bakjes van bij Ikea. Ik vind niet meteen de naam terug, maar als je een Ikea dicht bij jou hebt zitten zou ik daar gewoon even naartoe gaan, er zijn genoeg mogelijkheden.
Ah, super! Thnx allebei!stp_4 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:24:
Die komen bij conrad vandaan als je zoekt op assortimentsdoos.
Wie kan mij een toffe boardgame aanbevelen voor zo'n 30-40 euro max? Bij voorkeur verkrijgbaar op bol.com
Ik zat zelf al te kijken naar Letters from Whitechapel en Ticket to Ride Europe. Maar misschien mis nog wat pareltjes. Het idee van Potion Explosion lijkt mij ook geinig.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
Wat is dat nou voor vraagZerora schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:47:
Bah... Ik wil een nieuwe boardgame aanschaffen, maar weet niet welke. Er zijn er teveel die mij leuk lijken.
Geinig ja, maar n.m.m. ook snel vervelend. Caveat emptor.Het idee van Potion Explosion lijkt mij ook geinig.
Goed.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:48:
[...]
Wat is dat nou voor vraagJe zult toch echt met wat meer info moeten komen als we je een advies moeten geven
Ik zoek een spel wat sowieso met 5-6 gespeeld kan worden. Tevens een spel wat veel diepgang heeft, maar tegelijkertijd niet al te moeilijk om te begrijpen voor nieuwe spelers (dus met korte uitleg voldoende). Momenteel wordt het volgende regelmatig gespeeld in mn clubje: Saboteur (met uitbreiding), Kolonisten van Catan, Camel Up, Port Royal, Carcasonne en Regenwormen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ticket to Ride past in ieder geval prima in dat straatje, niet te lastige regels en geschikt voor in ieder geval 5 mensen.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:13:
[...]
Goed.
Ik zoek een spel wat sowieso met 5-6 gespeeld kan worden. Tevens een spel wat veel diepgang heeft, maar tegelijkertijd niet al te moeilijk om te begrijpen voor nieuwe spelers (dus met korte uitleg voldoende). Momenteel wordt het volgende regelmatig gespeeld in mn clubje: Saboteur (met uitbreiding), Kolonisten van Catan, Camel Up, Port Royal, Carcasonne en Regenwormen.
Imperial 2030 => iets lastiger maar zeker goed te begrijpen, en geschikt voor 6 spelers
Pandemic?
Ik weet er in ieder geval genoeg tot 4 spelers, 5-6 is toch vaak net iets lastiger
Craft beer specialist
Ticket to Ride past hier prima in. Je kan eventueel de uitbreiding Asia erbij kopen, dan kan je tot 6 spelers, of de nieuwe uitbreiding France + Old West. Met Old West kan je ook met 6 spelers. Ik vind die laatste ook erg leuk.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:13:
[...]
Goed.
StarFarers of Catan met uitbreiding is ook leuk en kan je met 5-6 spelen.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:13:
[...]
Goed.
6 is vaak een lastig aantal, volgens mij kan Colt Express met 6? En evt. 7 wonders (zelf nog nooit gespeeld) anders ga je meer richting partygames Resistance: Avalon, Secret Hitler, Dixit, Mysterium etc.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:13:
[...]
Goed.
Zit te wachten op de 2nd print Kickstart met alles er bij hoop toch er heel wat uurtjes in te kunnen stoppen.Basekid schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:20:
Hm nu paar keer 7th Continent (kickstarter editie met alle extra curses) gespeeld en toch besloten om het te gaan verkopen. Vind het te lang duren en in mijn ogen te veel herhaling per spel.
Ben de laatste tijd meer en meer solo games aan het spelen lekker relaxed savonds eventjes alleen.
Verwijderd
Okee, dat is toch effe wat duidelijker. Twee opmerkingen: ten eerste is 5 tot 6 een minder optimaal aantal spelers. Ten tweede zijn de spellen die jij noemt niet 'diep': ik bedoel daar werkelijk helemaal niets mee behalve dat het niet het goede woord is.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:13:
King of Tokyo lijkt me zeker geschikt, maar je moet wel een beetje tegen weggespeeld worden kunnen. Het is namelijk een 'last man standing'-spel op basis van Yathzee.
Colt Express is een chaotische roofoverval op een Wild West-trein. Slaat meestal erg goed aan. Ik kan het niet uitstaan, maar laat dat je niet weerhouden.
Diamant is een geinig blufspelletje om zoveel mogelijk goud en juwelen uit een grot te halen: hoe verder je gaat hoe meer buit, maar ook hoe meer risico je loopt dat je alles kwijt raakt. Doet het ook altijd erg goed.
7 Wonders werkt altijd wel. Beetje duur voor wat je koopt, je moet effe de symbolen op de kaarten leren begrijpen (sommigen hebben daar moeite mee, maar dat duurt hooguit een potje of twee), maar daarna heb je echt een spel in handen dat je kunt spelen om te winnen. Mijn andere aanbevelingen hebben dat duidelijk minder.
Mission: Red Planet is duur bij bol.com, maar is een spel om een kolonie op Mars te vestigen. Ook vrij chaotisch doordat je niet echt weet wat je tegenspelers aan acties gaan uitvoeren. Ikzelf heb dit soort spellen liever wat eenvoudiger (zoals Diamant) maar als je wat meer vlees op de botten wil is dit wel een goeie.
Tot slot Perudo: een vernunftig blufspel op basis van het gooien van dobbelstenen. Heel simpel; en degenen die een beetje van kansrekening houden verliezen zich al snel in een web van mogelijkheden. Erg grappig om te zien en te doen. Je zult de Beach-versie moeten kopen aangezien de normale versie maar (nodeloos) tot 4 speler is beperkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 09:34 ]
7 wonders is inderdaad een erg goede game, en kan als een van de weinige ook echt met veel spelers (party games uitgezonderd).Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:26:
[...]
Okee, dat is toch effe wat duidelijker. Twee opmerkingen: ten eerste is 5 tot 6 een minder optimaal aantal spelers. Ten tweede zijn de spellen die jij noemt niet 'diep': ik bedoel daar werkelijk helemaal niets mee behalve dat het niet het goede woord is.
King of Tokyo lijkt me zeker geschikt, maar je moet wel een beetje tegen weggespeeld worden kunnen. Het is namelijk een 'last man standing'-spel op basis van Yathzee.
Colt Express is een chaotische roofoverval op een Wild West-trein. Slaat meestal erg goed aan. Ik kan het niet uitstaan, maar laat dat je niet weerhouden.
Diamant is een geinig blufspelletje om zoveel mogelijk goud en juwelen uit een grot te halen: hoe verder je gaat hoe meer buit, maar ook hoe meer risico je loopt dat je alles kwijt raakt. Doet het ook altijd erg goed.
7 Wonders werkt altijd wel. Beetje duur voor wat je koopt, je moet effe de symbolen op de kaarten leren begrijpen (sommigen hebben daar moeite mee, maar dat duurt hooguit een potje of twee), maar daarna heb je echt een spel in handen dat je kunt spelen om te winnen. Mijn andere aanbevelingen hebben dat duidelijk minder.
Mission: Red Planet is duur bij bol.com, maar is een spel om een kolonie op Mars te vestigen. Ook vrij chaotisch doordat je niet echt weet wat je tegenspelers aan acties gaan uitvoeren. Ikzelf heb dit soort spellen liever wat eenvoudiger (zoals Diamant) maar als je wat meer vlees op de botten wil is dit wel een goeie.
Tot slot Perudo: een vernunftig blufspel op basis van het gooien van dobbelstenen. Heel simpel; en degenen die een beetje van kansrekening houden verliezen zich al snel in een web van mogelijkheden. Erg grappig om te zien en te doen. Je zult de Beach-versie moeten kopen aangezien de normale versie maar (nodeloos) tot 4 speler is beperkt.
@Verwijderd Ik weet niet wat het spel van Perudo nog extra er bij levert, maar als wij dit spelen pakken we gewoon 5 dobbelstenen per speler en een plastic beker. Hoeven verder geen kosten aan te zitten. Dit is bij ons drankspel nummer 1 aangezien iedereen altijd 5 keer moet drinken, in tegenstelling tot andere drankspelletjes waar 1 iemand de Henk kan zijn.
Als je toch besluit om niet per se voor een diepe gameplay te gaan kun je ook kijken naar Bang! Leuk kaartspelletje, ongeveer op hetzelfde niveau als Saboteur, misschien ietsje meer diepgang afhankelijk van welke uitbreidingen je pakt.
Verder kun je Dominion met een uitbreidingsset en een paar houserules ombuigen tot 6 spelers maar je moet er wel van houden. 5 spelers doen we echter regelmatig en is prima te doen.
Thanks! Bovenstaande drie zijn goede kanshebbers. De andere spellen die je noemt, vind ik wat minder. In deze drie spellen ga ik mij eens ff in verdiepen.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:26:
[...]
Colt Express heeft meer diepgang dan KoT, mijn inziens zijn beide spellen erg leuk maar de eerste geniet de voorkeur.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:39:
[...]
Thanks! Bovenstaande drie zijn goede kanshebbers. De andere spellen die je noemt, vind ik wat minder. In deze drie spellen ga ik mij eens ff in verdiepen.
Weet jij of de uitbreidingen ervan ook nog waardevol zijn voor het spel Colt Express? Zag dat er uitbreidingen van waren.psychoclown schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:14:
[...]
Colt Express heeft meer diepgang dan KoT, mijn inziens zijn beide spellen erg leuk maar de eerste geniet de voorkeur.
Marshal & Prisoners breidt het spel uit tot max 6 spelers waarvan één nieuw karakter en iemand kan de rol van Marshal aannemen. Daarnaast heb je nog wat meer variatie in o.a. de verschillende rondekaarten.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:13:
[...]
Weet jij of de uitbreidingen ervan ook nog waardevol zijn voor het spel Colt Express? Zag dat er uitbreidingen van waren.
Ik vind het zelf wel een leuke toevoeging aan het spel.
Horses & Stagecoach heb ik helaas nog steeds niet op tafel gehad, komt ook door mezelf omdat ik constant weer met nieuwe spellen of nieuwe uitbreidingen op de proppen kom. In feite komt het erop neer dat je wederom meer variatie hebt in o.a. de verschillende rondekaarten en zorgen de paarden voor een dynamische startpositie. Lijkt mij ook erg leuk maar dat is op gevoel en niet op ervaring
Kortom, de uitbreidingen zijn zeker niet nodig maar Marshal & Prisoners levert wel een hoop nieuwe leuke toevoegingen.
Kooptip: de Duitse Colt Express is bij Amazon ongeveer 50% van de NLse versie.
[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 09-01-2018 17:52 ]
Ik moet het met bol.com doen. Bol.com kadokaart in mn kerstpakket die op moetpsychoclown schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:50:
Kooptip: de Duitse Colt Express is bij Amazon ongeveer 50% van de NLse versie.
Die marshal uitbreiding leek mij leuker dan de andere.
In plaats van Letters from Whitechapel kun je ook Whitehall Mystery eens bekijken, die heeft ongeveer dezelfde gameplay maar is wat gestroomlijnder.Zerora schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:47:
Bah... Ik wil een nieuwe boardgame aanschaffen, maar weet niet welke. Er zijn er teveel die mij leuk lijken.
Wie kan mij een toffe boardgame aanbevelen voor zo'n 30-40 euro max? Bij voorkeur verkrijgbaar op bol.com
Ik zat zelf al te kijken naar Letters from Whitechapel en Ticket to Ride Europe. Maar misschien mis nog wat pareltjes. Het idee van Potion Explosion lijkt mij ook geinig.
Andere mogelijkheden die ik zo kan bedenken:
- Istanbul
- King of Tokyo
- Smallworld
- Brugge (maar dan met de Zwin-uitbreiding voor de vijfde speler)
Potion Explosion kan ook, maar om het vaak te spelen is er wat weinig variatie in gameplay.
Staat hoog op m'n verlanglijstje, ik ga deze week nog terug naar Oberonn, blijkbaar is het er solden - benieuwd wat we uit de brand kunnen slepenTERW_DAN schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:23:
Gisteren een potje TTR: France gedaan. Ik ben sowieso TTR fan, maar dit is best een leuke uitbreiding, het idee dat er bijna geen gekleurde tracks liggen, maar dat je die eerst zelf moet claimen brengt wel weer een andere dynamiek in het spel.
[ Voor 22% gewijzigd door HellPunk op 09-01-2018 20:03 ]
Te Hasselt?HellPunk schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:02:
[...]
Ik ga deze week nog terug naar Oberonn, blijkbaar is het er solden - benieuwd wat we uit de brand kunnen slepen
Vraag me af wat voor solden dan, vind ze meestal iets duurder dan de gemiddelde prijs die ik voor een spel vind.
Wat ik een nadeel vind van heel veel spellen, is dat het bijna allemaal meer dan 2 spelers moet hebben of dat voor 2 spelers het spel niet zo heel leuk is om te doen.
Ahoewel Lords of Waterdeep dan wel goed te doen was.
Toch maar eens kijken of we vaker mensen uit kunnen nodigen om mee te spelen met spellen, maar dat schort er nog wel eens aan ook al vinden anderen spelletjes doen ook erg leuk.
Hoop dat ons dochtertje als ze wat ouder is, dat soort spellen ook allemaal kan waarderen.
We hebben ook het Chocobo dungeon kaartspel liggen met alle uitbreidingen, echter nog niet gespeeld ivm je raadt het al, te weinig spelers.
Ben deze helemaal vergeten te noemen. Colt Express is inderdaad hartstikke leuk, zeker met de Marshal uitbreiding.Zerora schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:00:
[...]
Ik moet het met bol.com doen. Bol.com kadokaart in mn kerstpakket die op moet
Die marshal uitbreiding leek mij leuker dan de andere.
Craft beer specialist
Binnenkort ook een uitbreiding voor Sagrada, als ik Twitter mag geloven - dat is een insta-back!
Volgens hun Facebook-pagina gaat het om een opruimingsactie op alle spellen van White Goblin Games en nog meer acties op andere spellen, maar zonder details. Had ik eerst verkeerd gezien - ik wil nog wel een paar dingen van 999 Games hebben, van WGG staat er niets meer op mijn verlanglijst. Misschien wacht ik dan gewoon tot in juni, dan hebben ze ook altijd een actiemaand.masauri schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:15:
[...]
Te Hasselt?
Vraag me af wat voor solden dan, vind ze meestal iets duurder dan de gemiddelde prijs die ik voor een spel vind.
Op de één of andere manier speel ik Phil's spellen helemaal niet vaak, maar ben ik toch ontzettend geïntrigeerd. Zijn regelboeken bevatten vaak meer verwijzingen naar de (vooruit, soms fringe-)wetenschappelijke achtergrond van het design dan daadwerkelijke regels. Dus ook deze maar weer gebackt
- Black Orchestra, enkele malen uitgesteld zoals het een echte kickstarter betaamd, hopelijk februari
- Rising Sun, ligt voor op schema?! februari wellicht ook (stond voor april)
- 7th Continent, komt eraan in 2 waves, can't wait
- Brass Lancashire & Birmingham, staat nog gepland voor april
Weet eigenlijk niet eens waar ik het meeste naar uit kijk!
Daar heb ik ook over nagedacht, twee weken geleden Tao Long ontvangen nog niet gespeeld maar zag er wel goed uit!HellPunk schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:10:
Het Kickstarter-seizoen 2018 is bij deze geopend: Spirits of the Forest is het eerste van ongetwijfeld weer vele spellen.
Binnenkort ook een uitbreiding voor Sagrada, als ik Twitter mag geloven - dat is een insta-back!
Hier hetzelfde, ik heb nog 7th Continent onderweg en afgelopen 4 weken nog 2 Kickstarters ontvangen.Mvdbeld schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:41:
Voorlopig even niks KS'en, nog genoeg onderweg plus het "budget" voor dit jaar wel gebruikt voor all-in van 7th Continent:
- Black Orchestra, enkele malen uitgesteld zoals het een echte kickstarter betaamd, hopelijk februari
- Rising Sun, ligt voor op schema?! februari wellicht ook (stond voor april)
- 7th Continent, komt eraan in 2 waves, can't wait
- Brass Lancashire & Birmingham, staat nog gepland voor april
Weet eigenlijk niet eens waar ik het meeste naar uit kijk!
Voor nu is het echt even klaar, eerst maar even alles spelen! Tortuga 1667 heb ik ook nog steeds niet gespeeld bijv.
Vanavond weer een avondje, net Betrayal on House on the hill gekocht, dus hoop die te spelen, net als Tortuga 1667, BarPig en nog wat andere kickstarters.
De game draait voornamelijk om het thema; qua gameplay is het voornamelijk veel dobbelstenen gooien en de winnaar is vaak meer geluk dan wijsheid.
Gelukkig heb ik enkele vrienden die daar geen problemen mee hebben, dus de game komt ook regelmatig op tafel, maar ik kan deze game zeker niet met iedereen spelen uit onze groep.
Tof, die laatste lijkt mij ook nog steeds erg gaaf.Raznov schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:21:
2 weken terug Sub Terra gespeeld en erg leuk om te spelen. Wel 2 keer goed verloren als team, maar leuk spel. Zonde dat ik uiteindelijk voor de Cavers editie heb gekozen en niet voor de uitbreidingen, maar hopen dat die ooit nog los te koop zijn.
Vanavond weer een avondje, net Betrayal on House on the hill gekocht, dus hoop die te spelen, net als Tortuga 1667, BarPig en nog wat andere kickstarters.
Sub Terra lag onlangs al in de winkel in Hilversum, geen idee of de uitbreidingen er ook lagen.
Verder niet vies van de wat diepere spellen (Twilight Imperium / Terra Mystica / Eclipse worden allemaal met plezier gespeeld, Terra Mystica wel wat minder door de anderen vanwege het gemis aan speler interactie).
Collectie is hier te vinden: http://boardgamegeek.com/collection/user/NjitRam
Wat ik zelf nog op de shortlist heb staan zijn Scythe / Terraforming Mars / Power Grid. Mochten jullie daar kennis hebben over het niveau van speler interactie dan houd ik me aanbevolen.
Verder gisteren Race for the Galaxy gespeeld, deze viel bij de rest wat minder in de smaak omdat je vrijwel geen speler interactie hebt, alleen gokken wat de ander gaat spelen. Zelf vond ik hem wel geweldig en hoop ik em nog eens te kunnen spelen.
Daarna afgesloten met een 5 speler pot Kemet. Voor het eerst vond ik dit spel tegenvallen. Zal de 5e of 6e keer zijn dat ik deze gespeeld heb en deze keer had iedereen door dat units buiten je stad laten staan enorm voordelig is voor tegenstanders, dus na elk gevecht offerden zowel de verliezer als de winnaar al hun units op. Hierdoor werd het een groot turtle gevecht waarbij je eigenlijk kansloos was als je geen manier had om de muren van de tegenstander te negeren. Had niet verwacht dat ik zo teleurgesteld kon zijn na een pot Kemet....
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik kan je Xia Legends of a Drift system aanraden 3-5 spelers + de uitbreiding Xia Legends of a forsaken star dan kan je met 1-5 spelers spelen je kan eigenlijk niet zonder de uitbreiding omdat die het spel een heel stuk leuker en beter maakt het is dus niet alleen een uitbreiding voor Solo en 2 spelers maar ook extra opties in het spel beter gebalanceerd en leuke extra'sBSTNjitRam schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:27:
Ik ben op zoek naar wat nieuwe spellen om aan mijn verzameling toe te voegen. Het meest spelen we met 4, sporadisch hebben we een nummer 5 of 6 erbij. Het liefst iets met redelijk wat speler interactie. De Take-That mechanic staat in mijn speelgroep ook hoog aangeschreven.
Verder niet vies van de wat diepere spellen (Twilight Imperium / Terra Mystica / Eclipse worden allemaal met plezier gespeeld, Terra Mystica wel wat minder door de anderen vanwege het gemis aan speler interactie).
Wat ik zelf nog op de shortlist heb staan zijn Scythe / Terraforming Mars / Power Grid. Mochten jullie daar kennis hebben over het niveau van speler interactie dan houd ik me aanbevolen.
Verder gisteren Race for the Galaxy gespeeld, deze viel bij de rest wat minder in de smaak omdat je vrijwel geen speler interactie hebt, alleen gokken wat de ander gaat spelen. Zelf vond ik hem wel geweldig en hoop ik em nog eens te kunnen spelen.
Daarna afgesloten met een 5 speler pot Kemet. Voor het eerst vond ik dit spel tegenvallen. Zal de 5e of 6e keer zijn dat ik deze gespeeld heb en deze keer had iedereen door dat units buiten je stad laten staan enorm voordelig is voor tegenstanders, dus na elk gevecht offerden zowel de verliezer als de winnaar al hun units op. Hierdoor werd het een groot turtle gevecht waarbij je eigenlijk kansloos was als je geen manier had om de muren van de tegenstander te negeren. Had niet verwacht dat ik zo teleurgesteld kon zijn na een pot Kemet....
binnenkort komt er weer een reprint voor de uitbreiding via KS.
Spel is zeer leuk je begint met het kiezen van je eigen Tier 1 schip met special ability en dan kan je verschillende dingen doen grondstoffen mijnen of handelen tussen de planeten missie's doen Exploren en Battelen.
Net als in Twilight Empirium ziet de galaxy er elke keer anders uit maar het verschill is dat je hier begint met een paar stelsels and doormiddel van exploren nieuwe tegels aanlegd en dus niet weet wat je tegen komt.
Ook is dit spel leuk om Solo te spelen mocht je dat leuk vinden.
dit filmpje legt het goed uit Als je Solo speelt speel je tegen de NPC's maar als je met meerderen speelt dan is het bijna het zelfde en kan je ook de NPC's mee laten spelen voor nog meer interactie.
YouTube: GamezMadeEZ - Xia: Embers of a Foresaken Star
Wat ik je ook kan aanraden is Too Many Bones 1-4 spelers ligt snel op tafel en veel player interactie je speeld Co-op met elkaar tegen de Baddie's erg leuk en ook erg mooie game
Kijk naar dit filmpje voor een samevatting.
YouTube: Too Many Bones - Gameplay & Discussion
PS mocht je in de buurt van Gouda wonen laat ik het je graag een keer zien/ mee maken
[ Voor 4% gewijzigd door FreakGIB op 12-01-2018 13:44 ]
Ik durf eigenlijk niet te denken aan wat er nog allemaal aan zit te komen: Architects of the Western Kingdom, Kami-Sama, de reprint van Finca, .... . Het wordt iig weer een razend leuk spellenjaarpsychoclown schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:04:
[...]
Daar heb ik ook over nagedacht, twee weken geleden Tao Long ontvangen nog niet gespeeld maar zag er wel goed uit!
- 30 seconds + uitbreiding (Altijd leuk als er wat vrienden over de vloer komen, en de uitbreiding lijkt mij wel handig voor de mensen die het basisspel al uit hun hoofd kennen).
- Hive Pocket (Lees er veel leuke verhalen over, en is wel handig voor als we een keertje op vakantie gaan)
- Ticket to Ride Europe (Ik zag gisteren hier een filmpje van en leek mij een leuk soort variant op Catan, maar ik kan het als leek helemaal fout hebben).
- Carcassonne Big Box 3 (In het verre verleden al eens gespeeld en was toen erg leuk, voor de kleine meerprijs maar gelijk de big box besteld voor 11 uitbreidingen)
- Agricola Familie-editie (Deze had ik meer de leuk besteld omdat we binnenkort verhuizen naar een woning aan de Agricolastraat
achteraf een beetje spijt dat ik niet de expert editie heb besteld als ik het zo hier en daar lees, maar deze is misschien wel handig als we weer een keer wat jongere kinderen over de vloer hebben. )
- De Kolonisten van Catan (Tja, al erg vaak bij vrienden gespeeld maar nog nooit in huis gehaald)
- De Legenden van Andor (Voor de gein erbij besteld maar des te meer reviews ik erover lees des te enthousiaster ik word, klinkt erg tof!)
Andor is ook erg leuk, leuke coop, en stiekem best uitdagend. Carcassone is imho ook altijd wel leuk. De enige reden dat ik de bigbox zelf niet heb, is omdat ik al teveel soortgelijke games heb
Is het zeker niet, maar hij is zeker wel leuk! En prima herspeelbaar ook. Goede keus om de europa-versie te kiezen, ik heb ook de noord-amerika versie een keer gespeeld en je kon aan alles merken dat alle 'fouten' in die versie, in de europa-versie opgelost zijn.Remy!!!! schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38:
• Ticket to Ride Europe (Ik zag gisteren hier een filmpje van en leek mij een leuk soort variant op Catan, maar ik kan het als leek helemaal fout hebben).
Ook een goede keus, maar: haal vooral zo snel mogelijk de 'steden & ridders' uitbreiding er bij. Die maakt het een veel leuker, strategischer en interactiever spel. Sinds ik die gespeeld heb, nooit meer terug naar het basisspel.• De Kolonisten van Catan (Tja, al erg vaak bij vrienden gespeeld maar nog nooit in huis gehaald)
Dan had ik het als leek dus enorm fout, maar maakt niet uit ik ben erg benieuwd!vanaalten schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:03:
[...]
Is het zeker niet, maar hij is zeker wel leuk! En prima herspeelbaar ook. Goede keus om de europa-versie te kiezen, ik heb ook de noord-amerika versie een keer gespeeld en je kon aan alles merken dat alle 'fouten' in die versie, in de europa-versie opgelost zijn.
Op dit moment wel even genoeg uit gegeven aan bordspellen, maar ik zal hem op ons verlanglijstje zetten[...]
Ook een goede keus, maar: haal vooral zo snel mogelijk de 'steden & ridders' uitbreiding er bij. Die maakt het een veel leuker, strategischer en interactiever spel. Sinds ik die gespeeld heb, nooit meer terug naar het basisspel.
Ik kan je Sidereal Confluence aanraden. Een spel voor 4-9 spelers waarbij handel centraal staat. Omdat iedereen de fases tegelijkertijd speelt ben je het hele spel actief je hersenen aan het kraken.BSTNjitRam schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:27:
Ik ben op zoek naar wat nieuwe spellen om aan mijn verzameling toe te voegen. Het meest spelen we met 4, sporadisch hebben we een nummer 5 of 6 erbij. Het liefst iets met redelijk wat speler interactie. De Take-That mechanic staat in mijn speelgroep ook hoog aangeschreven.
Iedereen speelt een buutenaards ras die bepaalde blokjes in andere blokjes omzet en op die manier meer blokjes krijgt. Alleen kun je de blokjes die je zelf produceert niet in je eigen machines gebruiken daarom moet je blokjes met je medespelers ruilen.
Alle buitenaardse rassen hebben hun eigen cultuur en spelen compleet anders. Super intensief en super leuk!
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Geen verkeerde lijst om mee te beginnen! Aantal titels hier ook in de kast:Remy!!!! schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38:
M'n vriendin is binnenkort jarig en ze zit al langer te 'zeuren' dat ze een keer wat meer bordspellen in huis wilt (we hebben nu alleen Monopoly Spongebob editie). Dus gisteren onderstaand lijstje besteld:
Ook al zijn het cadeau's voor m'n vriendin (weet zeker dat ze er helemaal blij van wordt) ben ik zelf ook wel erg nieuwsgierig! Vroeger thuis best vaak bordspellen gespeeld maar sinds de intrede van de computer eigenlijk te weinig meer gedaan. Met het bovenstaande denk ik weer een leuke intrede te maken in de bordspellenwereld.
- 30 seconds + uitbreiding (Altijd leuk als er wat vrienden over de vloer komen, en de uitbreiding lijkt mij wel handig voor de mensen die het basisspel al uit hun hoofd kennen).
- Hive Pocket (Lees er veel leuke verhalen over, en is wel handig voor als we een keertje op vakantie gaan)
- Ticket to Ride Europe (Ik zag gisteren hier een filmpje van en leek mij een leuk soort variant op Catan, maar ik kan het als leek helemaal fout hebben).
- Carcassonne Big Box 3 (In het verre verleden al eens gespeeld en was toen erg leuk, voor de kleine meerprijs maar gelijk de big box besteld voor 11 uitbreidingen)
- Agricola Familie-editie (Deze had ik meer de leuk besteld omdat we binnenkort verhuizen naar een woning aan de Agricolastraat
achteraf een beetje spijt dat ik niet de expert editie heb besteld als ik het zo hier en daar lees, maar deze is misschien wel handig als we weer een keer wat jongere kinderen over de vloer hebben. )
- De Kolonisten van Catan (Tja, al erg vaak bij vrienden gespeeld maar nog nooit in huis gehaald)
- De Legenden van Andor (Voor de gein erbij besteld maar des te meer reviews ik erover lees des te enthousiaster ik word, klinkt erg tof!)
- TTR Europe (plus 2 map collections), altijd leuk en snel uitgelegd!
- Carcassone, eigenlijk zelfde als hierboven alleen wat droger qua thema
- Catan wordt hier weinig gespeeld maar als klassieker toch maar toe gevoegd aan de collectie
- Andor, basisspel veel gespeeld, maar lopen stuk op legende 5 daardoor het sterrenschild, reis naar het noorden en laatste hoop niet aangeraakt
Gisteren weer geslaagde dag bij de spellen-club:
- Begonnen met Scythe met 6 man, deze game komt eindelijk wat vaker op tafel!
- Tussendoor Coup! vermakelijk maar niet veel meer dan dat...
- Daarna Great Western Trail met 4 man, deze game afgelopen maand 3x gespeeld en deze keer eindelijk een goeie strategie/score te pakken (119 punten).
- Als afsluiter potje Port Royal en dat is wat mij betreft een fun-filler!
Afgelopen maand ook 2x De Boardroom in Haarlem (spellencafe) bezocht, voor €5,- entree heb je toegang tot de gehele game library. Naast de ruime keuze aan spelletjes ook genoeg keuze qua drinken (aantal speciaal biertjes) en snacks dus goed vertoeven.
[ Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 14-01-2018 21:03 ]
Het spel verliep op zich nochtans vlot en bij de puntentelling werd het heel spannend, maar toch had de helft van de groep geen plezier in het spel gehad. Ze gaven ook aan dat ze volgende keer liever wat lichters wilden. Nochtans speelden we met deze zelfde groep vroeger probleemloos Strasbourg en Castles of Burgundy. Nu ja, ik kan er wel inkomen dat smaken veranderen, maar ik vind het best spijtig dat alles met een gewicht van pakweg 2.20 en hoger niet meer op tafel kan komen met vier spelers (tenzij ik toch ergens iets kan binnensmokkelen
Verder niets gespeeld dit weekend, het moet duidelijk weer even terug op gang komen
Haha, lijkt erg op onze collectie! Sinds kort ook Agricola in onze (twee spelers)-collectie mogen opnemen, en Andor staat op ons lijstje. Catan, 30 seconds (voor t eerst gespeeld op oudjaarsavond met 6 personen), TTR:Europe en Carcassonne hebben wij ook in ons bezit.Remy!!!! schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38:
M'n vriendin is binnenkort jarig en ze zit al langer te 'zeuren' dat ze een keer wat meer bordspellen in huis wilt (we hebben nu alleen Monopoly Spongebob editie). Dus gisteren onderstaand lijstje besteld:
Ook al zijn het cadeau's voor m'n vriendin (weet zeker dat ze er helemaal blij van wordt) ben ik zelf ook wel erg nieuwsgierig! Vroeger thuis best vaak bordspellen gespeeld maar sinds de intrede van de computer eigenlijk te weinig meer gedaan. Met het bovenstaande denk ik weer een leuke intrede te maken in de bordspellenwereld.
Vooral Andor lijkt mij wel leuk, heel iets anders dan de rest van de games.
Wij hebben ook nog Patchwork op ons wensenlijstje staan, misschien ook wel leuk voor jullie!
Daarna heb ik hen laten kiezen, en ze waren erg benieuwd naar mijn favoriet, [url=“https://boardgamegeek.com/boardgame/28720/brass-lancashire”]Brass[/]. Qua regeluitleg een béétje veel, maar ze kwamen er allebei prima mee weg, tot het punt waar ze een aardig idee van strategie begonnen te krijgen
Als laatste drie potjes [url=“https://boardgamegeek.com/boardgame/153225/pick-seal”]Pick-a-Seal[/] gespeeld. Altijd lachen, lekker simpel en toch skillafhankelijk
Vanavond weer [url=“https://boardgamegeek.com/boardgame/55690/kingdom-death-monster”]KD:M[/] spelen
Andor staat bij mij in de kast stof te happen, als je deze wilt overkopen stuur maar een pm.Thrace Grumble schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:37:
[...]
Haha, lijkt erg op onze collectie! Sinds kort ook Agricola in onze (twee spelers)-collectie mogen opnemen, en Andor staat op ons lijstje. Catan, 30 seconds (voor t eerst gespeeld op oudjaarsavond met 6 personen), TTR:Europe en Carcassonne hebben wij ook in ons bezit.
Vooral Andor lijkt mij wel leuk, heel iets anders dan de rest van de games.
Wij hebben ook nog Patchwork op ons wensenlijstje staan, misschien ook wel leuk voor jullie!
Vaak met wat grotere groepen is het handig als je de regels al enigszins kent want mijn ervaring is ook dat ter plekke doen echt niet werkt.Raznov schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:46:
Zo, het plan was om "Vanavond weer een avondje, net Betrayal on House on the hill gekocht, dus hoop die te spelen, net als Tortuga 1667, BarPig en nog wat andere kickstarters." En uiteindelijk hebben we alleen Tortuga 1667 geprobeerd, maar dit werkte niet echt omdat we alles in moesten lezen en aan de slag moesten terwijl er door 7 mensen omheen werd gepraat. Niet echt gespeeld dus. Unusual suspects wel, en die was eigenlijk nog best komisch, 3 rondes lang al in de 1e of 2e ronde lagen we er al uit. Later nog Flick 'em up in elkaar gezet, maar geen tijd meer gehad om echt "nuchter" in te duiken. Secret Hitler liep daarentegen weer als een trein, alsof je de zo de politiek in kan, gekkenhuis ("Ja ik had geen keuze" en "Jou vertrouw ik nu echt niet meer").
Yes dat is bekendpsychoclown schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:30:
[...]
Vaak met wat grotere groepen is het handig als je de regels al enigszins kent want mijn ervaring is ook dat ter plekke doen echt niet werkt.
Ach, jij hebt hem al op tafel gekregen dat is bij mij nog niet geluktRaznov schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:31:
[...]
Yes dat is bekendMaar toen ik de laatste keer Tortuga 1667 had gezien zag het er niet heel erg complex uit. Nu we het uiteindelijk speelden (na een 20 min inlees sessie) ging het toch niet helemaal lekker en moesten we steeds inkijken. Ach, goede leer
Dat is één van de nadelen van veel keuze hebben!
Die avond hebben we gelijk Andor gespeeld en dat was erg vet! Helaas waren we beide nogal moe van een druk weekend dus de basisregels kwamen niet altijd even makkelijk binnen en we hadden hier en daar wat fouten gemaakt, maar gaandeweg ging het steeds beter.
Het is heel erg leuk om samen tegen het spel te spelen en je moet vaak tactisch nadenken over hoe je de doelen gaat verdelen.
De eerste legende (burcht verdedigen en brief afleveren) hadden we helaas niet gehaald. In het begin gingen we teveel de monsters doden waardoor het verhaal te snel ging vorderen en voordat we er erg in hadden waren we al bij stap N zonder dat we de brief hadden afgeleverd.
Maar al met al was het een erg leuke ervaring en naderhand wisten we al gelijk diverse punten die we de volgende keer anders gaan aanpakken (niet alleen voor de legende maar ook de algehele speelwijze).
Hi Ha Hopjesvla
Mijn langste pot was niet eens met met zoveel spelers (4 spelers en 7,5 uur later waren we weggevaagd), wel een keer met 6 gespeeld en dat duurde niet zo lang want we hadden met name pechHopjesvla79 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:57:
Van het weekend weer Eldritch gespeeld, nu met 7 personen. Tja, laten we zeggen dat er nog nooit zo veel karakters dood zijn gegaan, maar we het alsnog 7 uur lang hebben weten vol te houden voordat Cthulhu wonDaarna was ergeen lust mee om een spelletje Tortuga 1667, Critters Below of Bears vs Babies te spelen..Ach ja, volgende keer weer /\(;,,;)/\
Ik wil het nog wel eens een keer met zoveel spelers spelen en dan voor een goede pot gaan. Ik verwacht dan dat je minimaal 5 uur moet uittrekken want meer spelers betekent meer discussie!
Discussie is er zeker. Mijn record staat op 7:45, met 4 spelers, maar laatst een keer met 2 gespeeld en dat ging heel vlot (en ook nog gewonnen). Het blijft ieg een mooi spelpsychoclown schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Mijn langste pot was niet eens met met zoveel spelers (4 spelers en 7,5 uur later waren we weggevaagd), wel een keer met 6 gespeeld en dat duurde niet zo lang want we hadden met name pech
Ik wil het nog wel eens een keer met zoveel spelers spelen en dan voor een goede pot gaan. Ik verwacht dan dat je minimaal 5 uur moet uittrekken want meer spelers betekent meer discussie!
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb deze week trouwens nog een nieuwe start up bordspelwinkel gevonden gelegen te zonhoven.HellPunk schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:10:
Volgens hun Facebook-pagina gaat het om een opruimingsactie op alle spellen van White Goblin Games en nog meer acties op andere spellen, maar zonder details. Had ik eerst verkeerd gezien - ik wil nog wel een paar dingen van 999 Games hebben, van WGG staat er niets meer op mijn verlanglijst. Misschien wacht ik dan gewoon tot in juni, dan hebben ze ook altijd een actiemaand.
Bijna directz concurrentie dus
Kweet niet of ge die al kende? https://spelhuis.be/
Kga er vrijdag is ff naartoe om het uit te checken.
Hee, leuk. Dat is voor mij ook maar een half uurtje rijdenmasauri schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:57:
[...]
Ik heb deze week trouwens nog een nieuwe start up bordspelwinkel gevonden gelegen te zonhoven.
Daar had ik m'n pre-order voor Roll Player lopen die ik uiteindelijk heb moeten cancellenmasauri schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:57:
[...]
Ik heb deze week trouwens nog een nieuwe start up bordspelwinkel gevonden gelegen te zonhoven.
Wel bijzonder overigens, mochten ze het echt niet willen/kunnen leveren, dan zou ik gewoon een net mailtje verwachten met uitleg. We wachten maar gewoon af
Misschien beter bestellen bij Summoner.nl? Heb ik erg goeie ervaringen mee en eigenlijk bestel ik al mijn spellen en accessoires daar.Thrace Grumble schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:16:
Ondertussen is de levertijd van mij Bol.com bestelling van Mansions of Madness (zie Thrace Grumble in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2") twee keer vooruit geschoven: van 1 dag levertijd naar een week levertijd, naar onbekende levertijd...
Wel bijzonder overigens, mochten ze het echt niet willen/kunnen leveren, dan zou ik gewoon een net mailtje verwachten met uitleg. We wachten maar gewoon af
Zonde. Ik heb er al enorm veel uren in zitten en nog elke keer word ik verrast door de nieuwe dingen die ik tegenkom. Ik kan er geen genoeg van krijgen.Basekid schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:20:
Hm nu paar keer 7th Continent (kickstarter editie met alle extra curses) gespeeld en toch besloten om het te gaan verkopen. Vind het te lang duren en in mijn ogen te veel herhaling per spel.
Maar zoals met alles: ieder zijn ding.
Sorry voor dubbel-post... Waar is die delete-knop??
[ Voor 5% gewijzigd door B00st3r op 16-01-2018 10:29 ]