Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 08:44
Vrijdag geen spellenavond en zondag was volledig vol gepland met andere dingen, dus weinig gespeeld. Gelukkig hebben we vrijdag wel nog eens Scoville kunnen spelen, dat maakt wel veel goed. We vinden het een leuk spel, maar helaas waren we maar met twee en dan komt het erg traag op gang. Bovendien is de kans groot dat je al vroeg geblokkeerd raakt en dan is het moeilijk om dat in de tweede helft van het spel nog te herstellen.

In de fora op BGG staan hier en daar wel oplossingen, maar ik denk dat het het eenvoudigste is om bij het begin gewoon het bord te seeden met vier pepers (een van elke basiskleur + een willekeurige extra). Dan kan je meteen meer richtingen uit en wordt er niet één speler geblokkeerd van bij het begin. Dat proberen we de volgende keer eens uit, misschien word ik dan niet meer van het kastje naar de muur gespeeld :P .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:37
Terraforming Mars heb ik enige tijd geleden gespeeld, maar vond deze niet heel erg bijzonder, hij voelde nogal kaal aan.
Het deed mij een beetje denken aan een (cookie)clicker-game; Je bent eigenlijk de hele tijd alleen maar je productie aan het opkrikken zonder echte pay-off hiervoor. (Want uiteindelijk verhoog je je productie, om vervolgens één van je andere 7 resource-productie omhoog te gooien).
Daarnaast verwacht ik voor zo'n prijs wel iets betere componenten, zeker de art vond ik persoonlijk erg plat.
Ik wil hem zeker nog wel een keer spelen, maar ik acht de kans klein dat ik hem zelf ooit zou aanschaffen.

Mijn laatst gespeelde game is Burgle Bros..
Leuke co-op, componenten en art spreken mij erg aan.
Ik had wel één tile die dankzij een verpakkings-issue herkenbaar was geworden (Er was lijm op de achterkant gekomen), maar er is alweer gratis een vervangende tile onderweg.
Kan ook redelijk vlot gespeeld worden als je twee verdiepingen doet in plaats van twee.

Wel vind ik hem net iets te prijzig voor wat je krijgt, ik denk dat ik er zo'n $45 voor betaald heb in de winkel, maar gezien de prijzen waarvoor hij op BGG gaat ($60+) geen slechte koop geweest

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Kijk wat ik afgelopen weekend bij de kringloopwinkel vond.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dekfw5/IMG_20170913_175136.jpg

Keep supporting the pyramid roach boy

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Coltaine schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:51:

[afbeelding]
Nix te zien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flapperbol schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:20:
Ik had wel één tile die dankzij een verpakkings-issue herkenbaar was geworden (Er was lijm op de achterkant gekomen), maar er is alweer gratis een vervangende tile onderweg.
Kan ook redelijk vlot gespeeld worden als je twee verdiepingen doet in plaats van twee.

Wel vind ik hem net iets te prijzig voor wat je krijgt, ik denk dat ik er zo'n $45 voor betaald heb in de winkel, maar gezien de prijzen waarvoor hij op BGG gaat ($60+) geen slechte koop geweest
De Kickstarter was toen $36 incl verzenden. Dat vond ik nog wel een mooi bedrag. Maar $60+, weet niet of dat het waard is.

Vind het zelf ook een erg leuke coop,ik heb 'm nu al best een aantal keren gespeeld, en ik heb nog steeds niet het idee dat een deel repetitief wordt, omdat iedere verdieping altijd anders is.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
nieuwe aanwinst:

https://oogopdetoekomst.c...artyspel-over-popcultuur/

erg geinig ding :) gister even gespeeld, sommige vragen zijn redelijk pittig

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23:58

[afbeelding]
Wow, wat heb je daarvoor betaald?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

[afbeelding]
Die heb ik toevallig vrijdagavond nog gespeeld :) Was mijn eerste keer met vier spelers. Met twee en drie vond ik Blood Rage erg tegenvallen. Met vier was'ie een heel stuk leuker, omdat het dan veel moeilijker wordt voor één speler om een overmacht te krijgen. Ik twijfel nog steeds of ik'm ga houden. De KS-meuk levert veel geld op, en ik vind Chaos in the Old World eigenlijk leuker :)
Verder die avond nog PitchCar gespeeld. Die doet het altijd goed en ik ga er in Essen één of meerdere uitbreidingen voor halen :)

Zaterdag weer een spellendag met mijn vriendin en een vriend. Begonnen met Escape Room: The Game. Die heb ik vorig jaar met kerst gekregen, en zaterdag hebben we het laatste scenario gespeeld. Waar we de vorige drie wat makkelijk vonden, was deze best pittig. Uiteindelijk hebben we hem met 52 seconden op de klok gehaald. All-in-all vind ik het een erg geslaagd concept, en ik denk dat de uitbreidingen er wel gaan komen :) Scheelt dat ik al fan was van Room Escape games toen het alleen maar Flashspelletjes waren :P
Daarna verder met Imperial 2030. Voor ons alledrie de eerste keer. Erg interessant, maar we waren nogal 'koude oorlog' stijl aan het spelen, waardoor we uiteindelijk 5 á 6 uur bezig zijn geweest. En als ik 5 á 6 uur wil spelen, heb ik daar betere spellen voor :P
Maar als het goed is moet'ie een uurtje of twee duren als iedereen het wat meer door heeft, en dan is het waarschijnlijk hartstikke prima :)

Fotografisch bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tIVNwYMWKNkY0gYrrQrwIMPM/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 18-09-2017 10:29 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Ziet er interessant uit!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• MeZZiN
  • Laatst online: 04-12-2025
Burgle bros is zeker een toffe game art is great heel spannend en best moeilijk

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
Vorige week kickstarter van Champions of Midgard binnen gehad + expansions (Dark Mountains & Valhalla), helaas 1x basegame en uitbreidingen te weinig (had er van beide 2 besteld).

Van het weekend even de basegame geprobeerd met 2 spelers. Best vermakelijk spel en met meer spelers en uitbreidingen alleen maar beter denk. Genoeg mogelijkheden en vanwege de dobbelstenen interessante combat mechanic!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-01 15:46

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MeZZiN schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:02:
Burgle bros is zeker een toffe game art is great heel spannend en best moeilijk
Ziet er erg leuk uit als een toffe coop game, iemand een idee waar je deze game kan krijgen in EU/NL?

• Flapperbol
Ik denk dat voor NL/EU de beste optie BoardgameGeek is, maar daar staan er op het moment slecht een paar voor hoge prijzen.

EDIT:
Je kan altijd vragen bij een lokale bordspellenwinkel of ze hem kunnen bestellen.
Bij die in Leeuwarden heb ik ook af en toe "special requests" gedaan; Soms kunnen ze er toch aan komen, soms niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Flapperbol op 18-09-2017 13:21 ]

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:50
Lt. Marx schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:31:
Ziet er erg leuk uit als een toffe coop game, iemand een idee waar je deze game kan krijgen in EU/NL?
Volgens mij kun je die via burglebros.com bestellen, en die worden dan vanuit Europa verzonden. Desalniettemin waren de verzendkosten nogal fors.
Als ik me niet vergis is hij ook in Essen verkrijgbaar, hier heb ik zelf mijn zinnen op gezet.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Wormaap schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:24:
[...]
Daarna verder met Imperial 2030. Voor ons alledrie de eerste keer. Erg interessant, maar we waren nogal 'koude oorlog' stijl aan het spelen, waardoor we uiteindelijk 5 á 6 uur bezig zijn geweest. En als ik 5 á 6 uur wil spelen, heb ik daar betere spellen voor :P
Maar als het goed is moet'ie een uurtje of twee duren als iedereen het wat meer door heeft, en dan is het waarschijnlijk hartstikke prima :)

Fotografisch bewijs:
[afbeelding]
Imperial 2030 is vet! Al veel te lang niet gespeeld. Het liefst met 4 personen. 3 is te weinig, 5 is te veel. Super leuk!!

Afgelopen weken veel The 7th Continent gespeeld. Ik heb 1 'potje' letterlijk 13 uur op 1 dag gespeeld, van 12 uur 's middags tot 1 uur die nacht, en de volgende dag weer verder, tot we een half uurtje later het loodje legden. En nog steeds heb ik die eerste curse niet gelift. Met een andere groep heb ik afgelopen zaterdagavond in een uur of 4-5 bijna die eerste curse opgeheven. Het scheelde niks, ik denk dat we er heel dichtbij waren.

Het blijft het beste spel dat ik ooit heb gespeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door B00st3r op 18-09-2017 15:10 ]

• MeZZiN
Hermessz schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:33:
[...]

Volgens mij kun je die via burglebros.com bestellen, en die worden dan vanuit Europa verzonden. Desalniettemin waren de verzendkosten nogal fors.
Als ik me niet vergis is hij ook in Essen verkrijgbaar, hier heb ik zelf mijn zinnen op gezet.
De reden waarom de verzend kosten duur zijn omdat de import taxes al er bij in zitten bij de verzending. Daarom zie je ook een price jump bij KS games die vragen opeens voor euro shipping 20-30 euro dat is meestal meer dan alleen shipping o.a. tax 21% plus import kosten.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Nu al weer aan paar weken Xia Legends of a drift system en Xia Embers of a forsaken star in mijn bezit.

Had pas in het kort verteld hoe ik het spel vind als je samen speelt met anderen.

Nu wil ik even vertellen dat het ook erg leuk is om Solo te spelen.
Bij de uitbreiding zit er dus ook een Solo Manual bij.

Als je Alleen gaat spelen dan worden de tegenstanders die 3 NPC's die in het spel zitten.
Als je normaal speelt kom je die op den duur ook tegen maar bij Solo play gebeurd dat sneller.
Ook zijn ze iets slimmer ze krijgen elk 2 beheavior kaarten die elk 2 kanten hebben dus 4 verschillende beheaviors per NPC waar uit je mag kiezen.

Dan kan je kiezen ga je gewoon een Solo spel doen of doe je de Campaign.
Mocht je de campaign kiezen dan heb je 10 Solo Campaign kaarten die je elke een Goal geven.
Mocht je je Goal halen dan unlock je ook een ability die je in de volgende Solo Campaign 1x mag gebruiken.
Ook unlock je per gespeeld spel 1 Perk of je nu wint of niet ook die neem je mee naar het volgende spel.
En die kan je elke keer gebruiken.
Elke Perk heeft 3 levels bv.. +1 op je engine roll volgende keer kan je kiezen voor Level 2 +3 op je engine Roll of een ander Perk op level 1.
Uiteindelijk is het bij de Campaign de bedoeling om na 10 games een positive score te halen.
Je Goal bepaald hoe veel Fame Points er gehaald moeten worden bv.. 5 of 10 tot 20.
Dus jij plaatst een token op de Famepoint track sheet en ook 1 token voor de 3NPC's die samen werken tegen jou.
En dan is het een race wie het eerst de benodigde FP haalt.
Eerste keer werd ik totaal ingemaakt en was de score 15-0 dat was -3 punten voor mij.
Maar het 2 de portje was 13-20 voor mij +7 punten.
Bij verlies is het altijd -3 bij winst jou score min de NPC score.

Het speelt redelijk snel enigste nadeel is dat je veel dingen moet doen.
je hebt de controle over je eigen Character/schip en ook de 3 NPC's
Naar elke ronde word er gekeken hoeveel Fame points de NPC's er bij krijgen.
Dat word bepaald doormiddel van een d20 bv..
1-3 0fp
4-14 1fp
15-20 2fp
21-25 3fp
26-30 4fp
31+ 5fp
Ze krijgen dus nog extra bonus punten als ze bv.. Credits hebben verzameld of als ze achterlopen met fp
Voorbeeld voor elke Fame point die ze achter kopen krijgen ze +2 punten voor elke 1000Credits die ze verdient hebben +2 punten en zo zijn er nog een aantal dingen.
Dus bijna altijd krijgen ze wel 1 Fp maar geregd ook meer.
Wat ik er zo leuk aan vind is dat je echt zelf kan bepalen hoe je het speelt.
Je kan voor het traden gaan of Missie's dan maar je kan er ook voor kiezen om de NPC's uit te schakenen.
Zeker als op den duur sommige NPC's redelijk wat credits kunnen hebben word het steeds interessanter om ze te vernietigen hehe.
Ook kunnen de NPC's een soort van levelen en dan als ze en Tier hoger zijn krijg je ook meer Fame point als je ze vernietigd.

Maar al met al heb ik me goed vermaakt en ga zeker meer Solo portjes spelen.

PSN: FreakGIB

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hermessz schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:33:
[...]

$ 12.95 valt toch wel mee? En dan wordt er zo te zien inderdaad verzonden vanuit Europa.

Burgle Bros lijkt mij ook wel leuk, maar ik heb nog genoeg spellen liggen die ik nog moet spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bianca op 19-09-2017 08:31 ]

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:50
Bianca schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:29:
[...]
$ 12.95 valt toch wel mee? En dan wordt er zo te zien inderdaad verzonden vanuit Europa.
Als er inderdaad zoals gezegd ook importkosten e.d. bij inzitten valt het opzich mee. Internationaal verzenden is ook niet goedkoop. Aan de andere kant is het wel 1/3 van de prijs van het spel.

• MeZZiN
En dat komt aardig in de buurt van de 21% BTW plus kosten om het in de EU te krijgen. Dus veel goedkoper wordt het niet al het wel te koop is in de winkel hier.

Als je het echt wilt hebben de kans dat hij hier in een winkel komt is vrij klein omdat Fowler een kleine publisher is en de game niet door de grote distributiebedrijven is gekocht. Dus als je hem wilt hebben haal hem nu anders is hij straks niet meer leverbaar en dan gaat de prijs echt omhoog.

Trouwens voor iedereen die nog een upgrade nodig heb voor de game is dit misschien iets :)
Afbeeldingslocatie: https://img1.etsystatic.com/168/0/11242980/il_570xN.1212665175_c8re.jpg
https://www.etsy.com/list...xe-burgle-bros-board-game

Maar hoe simpel dit er uitziet ga ik liever zelf knutselen wordt zeker niet zo mooi maar wel zelf gemaakt :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
SndBastard schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:52:
[...]

Met een beetje geluk wellicht ook Spirit Island, maar ik heb nog niet gevonden of die daar gaat liggen. Verder wil ik nog steeds Terraforming Mars, een stapel Dixit uitbreidingen en whatever we nog tegen komen.
Vandaag Spirit Island binnen gekregen, ben eens benieuwd. Kijken of ik die deze week nog op tafel krijg.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vandaag Tortuga 1667 opgehaald. De vorige Kickstarter, Salem, is een veel gespeeld en geliefd spel geworden binnen mijn collectie dus ik ben erg benieuwd!

• maartend
Zo. Gisteren en vandaag de eerste 2 scenario's van Exit gespeeld. Was leuk. Wel met 2, dat is echt max. Leuke verhalen, enkel de eerste puzzel van scenario 2 was stompzinnig, de rest was geweldig.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik overweeg voor het eerst in m'n leven naar spiel te gaan maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Kan ik er spelletjes testen, kopen, makers ontmoeten, speciale panels bezoeken, etc etc?

• MADG0BLIN
Lt. Marx schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:40:
Ik overweeg voor het eerst in m'n leven naar spiel te gaan maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Kan ik er spelletjes testen, kopen, makers ontmoeten, speciale panels bezoeken, etc etc?
Het is groot. Heel erg groot. En heel erg druk.
Maar ook ontzettend interessant. Het duurt vier dagen, maar in de voorgaande jaren ben ik een dag geweest. Dit jaar voor het eerst twee dagen. Denk dat je alles wel kan zien in twee dagen. Een dag is vrij krap. Je kan er spellen testen, kopen, al zijn lang niet alle spellen goedkoper dan in Nederland. Er worden dit jaar rond de 1100 nieuwe games gereleased volgens mij. Een goede voorbereiding is dus wel handig. Er zijn niet heel veel panels of shows, het is meer een verkoop plek dan een plek met shows. Wel heeft The Dice Tower weer een show op vrijdag. Je kan er wel heel veel designers en andere content makers tegen komen zoals rahdo, the dice tower en dit jaar Chris van The Secret Cabal. Ook andere spellen designers ben ik tegen gekomen zoals Eric Lang, Klaus Teuber, Friedemann Friese en anderen. Al met al heb ik er altijd veel plezier in.

• Wormaap
Ja, ja, ja, not sure, etc. etc. :P
Spiel is absoluut de moeite waard als bordspelliefhebber! Je kan (veelal nieuwe) spellen spelen en kopen, een praatje maken met designers, spellen ontdekken die je anders nooit overwogen zou hebben (er zijn ook veel kleine uitgevers met vaak heel leuke spellen), noem maar op :) Als je het een béétje geregeld krijgt, zeker gaan!

Freaking ninjagoblin!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

spelletjes testen, Er zijn heel veel demo tafels, maar bij populaire spellen zijn de tafels vaak bezet. Er blijft echter nog genoeg om te spelen.
kopen, Meer dan je kan tillen.
makers ontmoeten, Vaak geven ze demos of lopen ze rond. Er zijn heel veel 'bekende' mensen op SPIEL
speciale panels bezoeken Zover ik weet alleen Dice Tower, maar er zijn wel special events zoals tournooien en zo.

SPIEL is gewoon ontzettend leuk om een keer mee te maken, maar verwacht niet dat je hele dag spelletjes aan het spelen bent. Het is vooral rondlopen, luisteren naar uitleg, meekijken met andere spelers en koopjes zoeken.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Wormaap
Als je niet per se de bekendste nieuwe releases wil spelen kun je best de hele dag spelen als je wil :) Genoeg kleine uitgevers die graag uitleg geven en hun spel demonstreren. Nieuwe zaken die al veel buzz hebben kun je beter niet proberen, dat is vaak inderdaad flink wachten of gewoon meekijken.

• HellPunk
Het meeste is al gezegd, alleen misschien nog even aangeven dat Spiel geen conventie is zoals GenCon. Er zijn altijd wel een paar evenementen zoals een WK Carcassonne oid, maar de nadruk ligt toch vooral op de standhouders die hun spellen tonen en verkopen.

Het is wel mogelijk om alles op één dag te zien, maar je zult niet alles kunnen doen. Als je interesse hebt in een bepaald spel, dan helpt een beetje voorbereiding zodat je weet waar je die uitgever kunt vinden. Verder zou ik, zeker als het je eerste Spiel is, gewoon wat rondwandelen en genieten van de sfeer zonder van hot naar haar te gaan rennen om toch maar je lijstje afgewerkt te krijgen.

En kopen, tja... ;) . Omdat er zovéél is en het allemaal goedkoop lijkt heb je de neiging om bij elke stand je portefeuille te trekken. Een beetje besef van prijzen in de buitenwereld is dus niet weg, anders kom je soms wel voor verrassingen te staan. Let ook op taalafhankelijkheid: de uitgevers verkopen meestal wel Engelse versies, maar de verkoopstanden zijn vaak Duitse winkels die dus ook Duitse spellen verkopen.

Dat gezegd zijnde: we willen na afloop wel een foto zien van de aangekochte spellen, dat is onderhand traditie hier :+ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Flapperbol
Nog mensen die dit weekend langs DucoSim gaan?

• HellPunk
Flapperbol schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:56:
Nog mensen die dit weekend langs DucoSim gaan?
Amersfoort is een leuke stad, maar helaas net iets te ver weg :). En bovendien is er volgende week het Spellenfestival in Genk, voor mij vlak bij de deur.

[ Voor 16% gewijzigd door HellPunk op 21-09-2017 22:10 ]

• TweakMDS
  • Laatst online: 14:36
HellPunk schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:09:
[...]

Amersfoort is een leuke stad, maar helaas net iets te ver weg :). En bovendien is er volgende week het Spellenfestival in Genk, voor mij vlak bij de deur.
Is dat iets? Mijn vrouw komt uit Genk, dus misschien voor ons ook wel een optie - ook al is het ~anderhalf uur rijden.
Dit weekend ga ik in ieder geval wel wat beginnen met een route plannen langs de spellen die ik op Spiel wil zien. We zijn nog een beetje aan het twijfelen of we de dag zelf vroeg vertrekken, of dat we net als vorig jaar de avond van tevoren een hotelletje pakken.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
HellPunk schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:09:
Genk? Dat is nog niet zo gek ver voor mij. In de Europahallen veronderstel ik (zo meteen eens opzoeken) dus niet al te moeilijk om te bereiken. Net zoals @SndBastard ben ik wel benieuwd wat je ervaringen daar zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Vnze op 22-09-2017 10:47 ]

• Phusebox
Gisteren gepoogd Lisboa te leren... Na een tutorial video en het bestuderen van de handleiding moet ik wel zeggen dat dit een vrij pittig spel gaat worden.

• HellPunk
Wat betreft het Spellenfestival: dit is een verderzetting van de mini-con die voordien in de parochiezaal van Herk-de-Stad werd georganiseerd. Ik ben er het eerste jaar geweest, maar toen was erg kleinschalig met alleen een stand van spellenwinkel Oberonn uit Hasselt, een kleine tweedehandsbeurs en een paar spellenclubs.

Blijkbaar is het ondertussen zodanig uit zijn voegen gebarsten dat ze een grotere locatie moesten opzoeken, idd de Limburghal in Genk. Het is dus eigenlijk opnieuw 'de eerste keer', daarom ben ik wel extra benieuwd naar hoe het gaan zijn. Aan de website te zien is het aanbod in ieder geval sterk uitgebreid.

• maartend
Iemand uit de buurt van zeeuws-vlaanderen die aankomend wknd naar ducosim gaan?
Ik krijg wat spullen van Portal games en die willen ze daar best wel mee naar toe nemen.

• Phusebox
En zo verdwijnt je enige bordspelavond in maanden weer als sneeuw voor de zon... Heb dringend vrienden nodig die dit tijdverdrijf ook leuk vinden...

Ik haal gelukkig nog enige genoegdoening uit het ontvangen en uitpakken van bordspellen :D

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Phusebox schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:16:
En zo verdwijnt je enige bordspelavond in maanden weer als sneeuw voor de zon... Heb dringend vrienden nodig die dit tijdverdrijf ook leuk vinden...

Ik haal gelukkig nog enige genoegdoening uit het ontvangen en uitpakken van bordspellen :D
Of anders mensen uit de buurt, spellenclub, etc?

Sinds een tijdje speel ik eens per maand Arkham Horror TCG met een 'buurman' (straat verderop) die ooit een keer een spel van mij heeft overgenomen via Marktplaats. Het kan allemaal ;)

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Wormaap schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:55:
Als je niet per se de bekendste nieuwe releases wil spelen kun je best de hele dag spelen als je wil :) Genoeg kleine uitgevers die graag uitleg geven en hun spel demonstreren. Nieuwe zaken die al veel buzz hebben kun je beter niet proberen, dat is vaak inderdaad flink wachten of gewoon meekijken.
Het probleem is dat als elk spel een uurtje duurt, je maar 8 spellen kan spelen en dan heb je nog niks gezien. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Wormaap
ViNcE schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:20:
[...]

Het probleem is dat als elk spel een uurtje duurt, je maar 8 spellen kan spelen en dan heb je nog niks gezien. :)
Dat is dan weer helemaal waar. Ik ga zelf in Essen ook nooit zitten bij spellen die langer dan een minuut of 20 duren. En anders speel ik maar een paar beurten. Zo ben ik vorig jaar weggelopen zonder te beginnen bij Cry Havoc, omdat ze daar alleen maar hele potjes speelden aan de demotafels. Zonde van mijn tijd :+ Maar als je de hele dag wil spelen is dat in ieder geval prima mogelijk :)

• MeZZiN
Vergeet alleen niet de wachttijden bij games. Maar er is zat te doen. Zelf speel ik meestal 1 of 2 games (meestal een demo alleen) aan het begin van de dag. Makkelijker een tafel bemachtigen en dan 1 game die ik tegenkom ergens op de dag meestal van de kleine publishers. Verder is er zo veel te zien en handtekeningen te verzamelen en soms de box top te laten voorzien van een stuk artwork van de artist van de game.

• Phusebox
psychoclown schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:38:
[...]

Of anders mensen uit de buurt, spellenclub, etc?

Sinds een tijdje speel ik eens per maand Arkham Horror TCG met een 'buurman' (straat verderop) die ooit een keer een spel van mij heeft overgenomen via Marktplaats. Het kan allemaal ;)
Ik ben niet zo'n sociaal beest dat makkelijk aansluiting vind bij vreemden en al helemaal niet deze mensen in huis 'haalt'.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Phusebox schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:36:
[...]

Ik ben niet zo'n sociaal beest dat makkelijk aansluiting vind bij vreemden en al helemaal niet deze mensen in huis 'haalt'.
Dan kan ik mij dat voorstellen, voordeel van een spellenclub/meetup is dat je er heen kunt gaan en ook vrij snel weer weg kan zijn mocht je je niet comfortabel voelen.

Gisteren vrij spontaan een BBQ en spellenavond met vrienden opgezet. Waren uiteindelijk met 5 en heb ze eerst geintroduceerd tot Exploding Kittens. Een drietal potjes van gedaan en ze waren enthousiast. Nu moet ik wel zeggen dat sinds ik Imploding Kittens ook gespeeld heb enkel de vanilla versie wat beperkt aanvoelt. Imploding Kittens komt dus wat mij betreft nog wat hoger op mijn wishlist.

Daarna een drietal potten Bang! gespeeld waar helaas al vaak snel een outlaw en de deputy sherif eruit vlogen. Dat maakt de rest van de zit lang als je één van de ongelukkigen was. Ook bij Bang! heb ik ze geïntroduceerd tot wat nieuwe dingen o.a. High Noon wat het spel nog wat veelzijdiger maakt.

Ik wilde ze ook nog introduceren tot Coup maar ze waren in de veronderstelling dat nog één pot Bang! sneller ging zijn :P 8)7

• Phusebox
psychoclown schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:33:
[...]

Dan kan ik mij dat voorstellen, voordeel van een spellenclub/meetup is dat je er heen kunt gaan en ook vrij snel weer weg kan zijn mocht je je niet comfortabel voelen.

Gisteren vrij spontaan een BBQ en spellenavond met vrienden opgezet. Waren uiteindelijk met 5 en heb ze eerst geintroduceerd tot Exploding Kittens. Een drietal potjes van gedaan en ze waren enthousiast. Nu moet ik wel zeggen dat sinds ik Imploding Kittens ook gespeeld heb enkel de vanilla versie wat beperkt aanvoelt. Imploding Kittens komt dus wat mij betreft nog wat hoger op mijn wishlist.
Wauw. Spontane (spellen)avonden met vrienden. Bestaan die nog? Tegenwoordig moet alles via Whatsapp groepen minutieus gepland en liefst nog met datumprikker erbij. Om vervolgens in de helft van de gevallen alsnog niet door te gaan omdat mensen iets beters/anders hebben.

Is imploding kittens eigenlijk al ergens te koop? Lijkt me wel een mooie aanvulling. De basis game is leuk maar na een tijdje gaat de lol er wel af.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Phusebox schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:06:
[...]

Is imploding kittens eigenlijk al ergens te koop? Lijkt me wel een mooie aanvulling. De basis game is leuk maar na een tijdje gaat de lol er wel af.
Zeker, en zelfs al veel langer dan je denkt.

[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 24-09-2017 11:07 ]

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
psychoclown schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:07:
[...]

Zeker, en zelfs al veel langer dan je denkt.
De uitbreiding is in Nederland wel erg duur voor wat je krijgt (20 kaarten en een cone, denk niet dat iemand die daadwerkelijk gebruikt heeft?). :+

Kon hem zelf gelukkig mee nemen vanuit the US bij de target voor $10,- geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Mvdbeld op 24-09-2017 14:02 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mvdbeld schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:57:
[...]

De uitbreiding is in Nederland wel erg duur voor wat je krijgt (20 kaarten en een cone, denk niet dat iemand die daadwerkelijk gebruikt heeft?). :+

Kon hem zelf gelukkig mee nemen vanuit the US bij de target voor $10,- geloof ik.
Oef dat is nog een verschil ja, bij Amazon voor 15 euro dus dat scheelt toch weer 6-7 euro met NL.

Ik zal maar niet zeggen dat ik die cone om heb gehad... :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Phusebox schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:06:
Wauw. Spontane (spellen)avonden met vrienden. Bestaan die nog? Tegenwoordig moet alles via Whatsapp groepen minutieus gepland en liefst nog met datumprikker erbij. Om vervolgens in de helft van de gevallen alsnog niet door te gaan omdat mensen iets beters/anders hebben.
Ja hoor. Ok, we roepen via Whatsapp gewoon 'wie heeft er vanavond wat te doen', maar verder gaan we dat echt niet zo moeilijk inplannen.
Soms is er wat meer voor vereist, maar meestal is het prima te doen.

• HellPunk
Gisteren nog 'ns Pastiche gespeeld op verzoek van mijn vrouw. Echt een voorbeeld van spellen die mij niet liggen - er moet net iets teveel gerekend worden om elke zet ten volle te benutten en daar ben ik niet voor geprogrammeerd :+ . Ik denk dat we de volgende keer tot het dubbele aantal punten spelen, gewoon om mijn vrouw plezier te doen - nu was het wel erg snel over >:) .
Phusebox schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:16:

Het is geen vervanging voor een echte spellenavond met anderen, maar een uurtje solo gaming af en toe is ook wel leuk. De solo mode in La Granja: No Siesta is bijvoorbeeld wel interessant. Of anders een eenvoudige roll & write zoals Keer op Keer.

• maartend
7th Continent KS is up. Is al 15 maal over de kop in een paar uur.

https://www.kickstarter.c...ust-come-down/description

• Phusebox
Vorige keer op het laatste moment gecanceld nu toch maar gebacked om solo te spelen.

• maartend
Phusebox schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:21:
[...]

Vorige keer op het laatste moment gecanceld nu toch maar gebacked om solo te spelen.
Je gaat lol hebben.

• Phusebox
Ik snap alleen niet dat zoveel mensen voor sleaves gaan. Nooit begrepen overigens.

• FreakGIB
Ik heb hem ook gebacked :)
Dis is mijn eerste BoardGame die ik op deze manier koop.
Ben heel benieuwd wat er allemaal nog bij komt aan stretch goals
ook ben ik benieuwd of de Expansions van de vorige KS nog te koop komen.
Sleaves ga ik niet kopen kan ik altijd nog doen en dan alleen voor de action kaarten.

• maartend
FreakGIB schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:17:
Ik heb hem ook gebacked :)
Dis is mijn eerste BoardGame die ik op deze manier koop.
Ben heel benieuwd wat er allemaal nog bij komt aan stretch goals
ook ben ik benieuwd of de Expansions van de vorige KS nog te koop komen.
Sleaves ga ik niet kopen kan ik altijd nog doen en dan alleen voor de action kaarten.
Voor 10 euro heb je de benodigde sleeves. De vraag over de expansions staan bij de FAQ.
Dice zijn leuk, evenals het notitiebook. uitbreidingen (de betaalde) zijn zo ongeveer een must.

• FreakGIB
maartend schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:27:
[...]

Voor 10 euro heb je de benodigde sleeves. De vraag over de expansions staan bij de FAQ.
Dice zijn leuk, evenals het notitiebook. uitbreidingen (de betaalde) zijn zo ongeveer een must.
Ik had de FAQ nog niet opnieuw gelezen sinds gisteren avond.
Dus de Expansions komen er later bij dat is mooi.
Hoe werkt het eigenlijk als je later er iets bij wil kopen je kan wel geld toe voegen maar niet zeggen waarvoor?
En dan de Core game komt in maart 2018 de Extra's in october 2018
Maar zouden ze de oude Expansions al wel in Maart 2018 gaan uitleveren.

• maartend
FreakGIB schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:32:
[...]

Ik had de FAQ nog niet opnieuw gelezen sinds gisteren avond.
Dus de Expansions komen er later bij dat is mooi.
Hoe werkt het eigenlijk als je later er iets bij wil kopen je kan wel geld toe voegen maar niet zeggen waarvoor?
En dan de Core game komt in maart 2018 de Extra's in october 2018
Maar zouden ze de oude Expansions al wel in Maart 2018 gaan uitleveren.
Via de Pledgemanager wordt alles geregeld. Nu geef je gwoon aan hoeveel geld je wilt plempen. Pledgemanager komt na de campagne.
Core is idd in 1st wave, maar die is al klaar. Evenals de oude expansions. Al het nieuwe moet weer helemaal worden geproofread en nagekeken en dan nogmaals. Vandaar dat het later is.
Als je dus oud en nieuw door elkaar hebt , zou ik kiezen voor levering in wave 2 om dubbele verzendkosten te besparen.

• FreakGIB
maartend schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:35:
[...]

Via de Pledgemanager wordt alles geregeld. Nu geef je gwoon aan hoeveel geld je wilt plempen. Pledgemanager komt na de campagne.
Core is idd in 1st wave, maar die is al klaar. Evenals de oude expansions. Al het nieuwe moet weer helemaal worden geproofread en nagekeken en dan nogmaals. Vandaar dat het later is.
Als je dus oud en nieuw door elkaar hebt , zou ik kiezen voor levering in wave 2 om dubbele verzendkosten te besparen.
Ik denk dat ik gewoon Wave 1 eerst doe kan niet zo lang wachten :F
Wave 2 is pas over een jaar 8)7

• MeZZiN
Het weekend bij Amsterdice een paar games gespeel.

First up Claim van White goblin games. Een leuk slagen spel. Niet helemaal mijn ding maar speelde lekker weg en prima als filler en als je slagen spellen leuk vind is het een toffe variant.

Daarna Montana van White Goblin Games erg goede work replacement game. Je bent een settler er moet om te winnen al je settlement gebouwd hebben. Dit doe je door resources te verzamelen. Deze krijg je door meeples in te zetten.Je kan meeples krijgen door de recruiten om ze dan op de de verschillende spaces zetten en als alles vol is worden ze weggehaald.
Erg mooie game en speelt lekker weg.

Daarna nog ali baba was ook een leuke filler spelt goed en als met kids speelt is hij helemaal tof.

10 minuten kraak ook erg leuk de artwork is waanzinnig mooi. Spel zelf is een burgle bros lite (super lite) maar erg vermakelijk ook erg kids geschikt.

En daarna Outlive een van mijn favo games. Natuurlijk de collectors editie. Nog wel wat regels verkeerd gedaan maar wat speel deze lekker weg. Wel lang maar erg goed spel. Een van de eerste apocalyptische games die thematisch goed werkt met de mechanieken. Het klopt soms wat complex door de vele opties met bunker tegels en equipment. maar verder top.

7th continent nog niet een kunnen spelen en nu al een uitbreiding. 8)7 Misschien toch nog een laatste keer die pledge finger gebruiken.

[ Voor 192% gewijzigd door MeZZiN op 27-09-2017 12:40 ]

• FreakGIB
MeZZiN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:28:
Het weekend bij Amsterdice een paar games gespeel.

First up Claim van White goblin games. Een leuk slagen spel. Niet helemaal mijn ding maar speelde lekker weg en prima als filler en als je slagen spellen leuk vind is het een toffe variant.

Daarna Montana van White Goblin Games erg goede work replacement game. Je bent een settler er moet om te winnen al je settlement gebouwd hebben. Dit doe je door resources te verzamelen. Deze krijg je door meeples in te zetten.Je kan meeples krijgen door de recruiten om ze dan op de de verschillende spaces zetten en als alles vol is worden ze weggehaald.
Erg mooie game en speelt lekker weg.

Daarna nog ali baba was ook een leuke filler spelt goed en als met kids speelt is hij helemaal tof.

10 minuten kraak ook erg leuk de artwork is waanzinnig mooi. Spel zelf is een burgle bros lite (super lite) maar erg vermakelijk ook erg kids geschikt.

En daarna Outlive een van mijn favo games. Natuurlijk de collectors editie. Nog wel wat regels verkeerd gedaan maar wat speel deze lekker weg. Wel lang maar erg goed spel. Een van de eerste apocalyptische games die thematisch goed werkt met de mechanieken. Het klopt soms wat complex door de vele opties met bunker tegels en equipment. maar verder top.

7th continent nog niet een kunnen spelen en nu al een uitbreiding. 8)7 Misschien toch nog een laatste keer die pledge finger gebruiken.
Als ik de eerste versie had zou ik nu alleen voor de Expansion box gaan volgens mij zit daar ook de Free Upgrade bij voor deel 1 dan krijg je geloof ik de aangepaste kaarten

“What Goes Up, Must Come Down” Box
“Satchel & Journal” binder
Free "Second Edition" Upgrade pack
All Unlocked Stretch Goals
Voor 49 dollar ex verzenden

• Phusebox
[b]MeZZiN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:28:

Outlive really? Het is een leuk spel maar na 1x had ik die ook wel weer gezien. Vond het maar rommelig en niemand die het echt een goede thematisering vond.

• MeZZiN
Dat is ook vaak gelijk een nadeel van een euro en dan een zwaar thema het is en blijft een beetje er opgeplakt. Maar goed deze vond ik dan erg goed geslaagd ik heb hier nog een paar liggen die hetzelfde thema hebben maar deze is toch wel de betere game.

Jep daarom ook de updated cards en een leuke uitbreiding het is niet super duur gelukkig maar toch ik ga even rustig denken :)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:51
hmm had ik laatst hier een linkje gezien naar Jestergames waar MoM wat fijner geprijsd is..doet de site het niet meer..Failliet Ofzo? Goedkoopste wat ik nu zie is 93,99 :( Iemand nog een tip?

Hi Ha Hopjesvla

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-01 08:37
MeZZiN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:28:
Ik vind hem ook nog wel tof, heb hem ondertussen 3 keer gespeeld en het waren drie verschillende potjes. Echter vind ik het verschil in bunkerkamers buffs echt te groot. Sommige zijn echt nutteloos en andere heel sterk. Nu kan je natuurlijk opperen dat je gewoon anders moet spelen, maar iemand die elke beurt veel voedsel kan binnenharken zonder problemen heeft het wel eenvoudiger.
Hebben jullie eventueel een draft-mechanisme geprobeerd al waar je om de beurt een kamer kiest bv?

• MeZZiN
Het lijkt mij een prima oplossing voor dit dan heeft iedereen de kans om een goede kamer te krijgen ipv 4 van de 6.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:01:
hmm had ik laatst hier een linkje gezien naar Jestergames waar MoM wat fijner geprijsd is..doet de site het niet meer..Failliet Ofzo? Goedkoopste wat ik nu zie is 93,99 :( Iemand nog een tip?
Heb je facebook? Daar reageren ze binnen een paar minuten en is het binnen no-time geregeld :)

• maartend
psychoclown schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:33:
[...]

Heb je facebook? Daar reageren ze binnen een paar minuten en is het binnen no-time geregeld :)
Jester is moeten stoppen van de grote wereld. Ik wil wel vragen voor je.

• Lointje
Terug van vakantie en gek genoeg speel ik dan amper spellen tov het ritme van de werkweken :-)
Vorig weekend een heel weekend Lotr LCG (grey havens quests gespeeld).

Gisteren hebben we dan Lisboa uitgeprobeerd. Een "iets" zwaarder spel (weight 4.38 op bgg) van de maker van vinhos & the gallerist. Elke speler krijgt een samenvattingsboekje van 8 pagina's :D (4 A4 paginatjes in het totaal ongeveer).
Maar na de uitleg toch vol goede moed begonnen en eigenlijk valt het best mee. In het begin zie je niet echt waar je heen moet of wil, maar je probeert maar wat uit. Er is onnoemelijk veel te doen dat ik het hier niet echt kan uitschrijven maar je bouwt winkels, produceert goederen, shipt deze goederen voor geld, roept de hulp in van nobelen of ruilt met hen, krijgt hulp via de kerk,... Halverwege het spel ga je van fase 1 naar 2. Toen zaten we tussen de 0 en 15 punten ^^ In het tweede deel stapelen de punten zich dan wel plots op en met een mooie 101 score heb ik dan gewonnen. Eén van de groep snapte echt niets van het spel, het was iets te hoog gegrepen voor hem. Nog een andere had het tegen het einde door maar stond toen al te veel achter. De tweede persoon (die het spel had uitgelegd) had maar 6 puntjes minder dan ik.
Echt een leuk spel. Als je van the gallerist houdt is dit zeker ook een spel voor jou. Echter is de uitleg echt wel zwaar en ik ken een aantal mensen die snel zouden afhaken. Het type spel waar phusebox niet van zegt dat het niet meer is dan een fillertje ;)

• Hopjesvla79
psychoclown schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:33:
[...]

ah right, Ik heb geen FB, maar mijn vriendin wel, dus zou het via haar kunnen regelen
maartend schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:42:
[...]

Jester is moeten stoppen van de grote wereld. Ik wil wel vragen voor je.
Thanks, ik kijk even maar bedankt voor het aanbod.

Gisteravond nog wat research gedaan maar ben nu bang dat het toch gaat tegenvallen qua replay (ok ok er zijn natuurlijk uitbreidingen, maar het is leuk als de basis ook al top is). Misschien dat ik toch maar ga investeren in wat nieuw Eldritch spul want daar mis ik nog het een en ander van (daar vind ik dus de replay ook zonder de uitbreidingen juist heel goed).

Of gewoon compleet wat anders: This War of Mine.. Wat zijn daar de ervaringen trouwens mee?.

Keuzes keuzes keuzes... |:(

Hi Ha Hopjesvla

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:43:

Gisteravond nog wat research gedaan maar ben nu bang dat het toch gaat tegenvallen qua replay (ok ok er zijn natuurlijk uitbreidingen, maar het is leuk als de basis ook al top is). Misschien dat ik toch maar ga investeren in wat nieuw Eldritch spul want daar mis ik nog het een en ander van (daar vind ik dus de replay ook zonder de uitbreidingen juist heel goed).

Of gewoon compleet wat anders: This War of Mine.. Wat zijn daar de ervaringen trouwens mee?.

Keuzes keuzes keuzes... |:(
Eldritch Horror? Strange Remnants en Forsaken Lore bieden al enorm veel extra's!

• Hopjesvla79
die heb ik idd, inclusief Mountains of Madness ;-) Denk er aan om sowieso Signs of Carcosa te halen en wellicht nog Cities in Ruin of Under the Pyramids :-)

Ik heb wat marktplaats mazzeltjes gehad dus vind het wel leuk om weer eens wat nieuws aan te schaffen

Hi Ha Hopjesvla

• FreakGIB
Iemand hier die The 7th Continent al heeft en zijn ervaring wil delen.
Ik heb hem nu gebacked maar zou wel van een nederlander willen horen hoe het spel is.

• Wormaap
FreakGIB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:05:
Ik heb hem nu gebacked maar zou wel van een nederlander willen horen hoe het spel is.
Een paar posts geleden ging het over weinig anders :P
Lointje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:20:
Terug van vakantie en gek genoeg speel ik dan amper spellen tov het ritme van de werkweken :-)

Gisteren hebben we dan Lisboa uitgeprobeerd. Een "iets" zwaarder spel (weight 4.38 op bgg) van de maker van vinhos & the gallerist. Elke speler krijgt een samenvattingsboekje van 8 pagina's :D (4 A4 paginatjes in het totaal ongeveer).
Maar na de uitleg toch vol goede moed begonnen en eigenlijk valt het best mee. In het begin zie je niet echt waar je heen moet of wil, maar je probeert maar wat uit. Er is onnoemelijk veel te doen dat ik het hier niet echt kan uitschrijven maar je bouwt winkels, produceert goederen, shipt deze goederen voor geld, roept de hulp in van nobelen of ruilt met hen, krijgt hulp via de kerk,... Halverwege het spel ga je van fase 1 naar 2. Toen zaten we tussen de 0 en 15 punten ^^ In het tweede deel stapelen de punten zich dan wel plots op en met een mooie 101 score heb ik dan gewonnen. Eén van de groep snapte echt niets van het spel, het was iets te hoog gegrepen voor hem. Nog een andere had het tegen het einde door maar stond toen al te veel achter. De tweede persoon (die het spel had uitgelegd) had maar 6 puntjes minder dan ik.
Echt een leuk spel. Als je van the gallerist houdt is dit zeker ook een spel voor jou. Echter is de uitleg echt wel zwaar en ik ken een aantal mensen die snel zouden afhaken. Het type spel waar phusebox niet van zegt dat het niet meer is dan een fillertje ;)
Hoe zit het hier met de spelerinteractie? Bij The Gallerist vond ik die erg aan de lage kant, er is zóveel te doen dat iedereen het grootste deel van het spel alleen z'n eigen ding zit te doen. De kicked-out acties voegen wel íets toe, maar dat vond ik daar vrij minimaal.

[ Voor 74% gewijzigd door Wormaap op 28-09-2017 09:23 ]

• FreakGIB
Wormaap schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:20:
[...]

Een paar posts geleden ging het over weinig anders :P
Dan heb ik het niet goed gelezen maar vond alleen maar info over de nieuwe kickstart en iemand die hem had liggen maar nog niet had gespeeld.

• Wormaap
FreakGIB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:23:
[...]

Dan heb ik het niet goed gelezen maar vond alleen maar info over de nieuwe kickstart en iemand die hem had liggen maar nog niet had gespeeld.
Vooruit, die paar posts hebben het niet zo over de inhoud :+ Een snelle search op 'Continent' in dit topic laat zien dat @B00st3r er recentelijk nog erg lovend over was, bijvoorbeeld :)

• FreakGIB
Wormaap schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:26:
[...]

Vooruit, die paar posts hebben het niet zo over de inhoud :+ Een snelle search op 'Continent' in dit topic laat zien dat @B00st3r er recentelijk nog erg lovend over was, bijvoorbeeld :)
Moet de volgende keer idd beter terug lezen Thx Maar ben blij dat ik hem gebacked heb kan al niet meer wachten ook al duurt het nog een hele tijd voordat hij er is.
Maar goed heb ook Gloomhaven besteld Die ook weer delayed is maar wel wat dichterbij hopelijk volgende maand.
En verder vermaakt ik me nog goed met Xia zowel Solo als met anderen erg hoge replay waarde vind ik.
Heb ook Sword & sorcery 2017 erg leuk maar we hebben de Campaign zo goed als uit en dan vind ik de replay waarde toch minder van dat spel.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:01:
die heb ik idd, inclusief Mountains of Madness ;-) Denk er aan om sowieso Signs of Carcosa te halen en wellicht nog Cities in Ruin of Under the Pyramids :-)

Ik heb wat marktplaats mazzeltjes gehad dus vind het wel leuk om weer eens wat nieuws aan te schaffen
Met name Signs of Carcosa en Cities in Ruin staan nog op mijn wishlist.

De big expansions zien er ook tof uit maar nemen ook wel significant meer ruimte in beslag. Aan de andere kant kan ik nog wel wat ruimte gebruiken want ik kan er zeker geen twee small expansions meer kwijt in mijn Eldritch Horror inlay :P

• Lointje
Wormaap schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:20:
[...]

...Lisboa...
Hoe zit het hier met de spelerinteractie? Bij The Gallerist vond ik die erg aan de lage kant, er is zóveel te doen dat iedereen het grootste deel van het spel alleen z'n eigen ding zit te doen. De kicked-out acties voegen wel íets toe, maar dat vond ik daar vrij minimaal.
Goede vraag, het is iets meer dan the gallerist (dan ik me herinner), maar superveel is het ook niet. Vooral op het einde komt het wel boven.
- Je kan goederen verschepen via een andere zijn boot. Jij krijgt het geld, maar hij krijgt victory points. Gebeurt in het begin nog wel regelmatig gezien er niet zoveel schepen zijn en iedereen geld nodig heeft. Leuke is dat hij dan zijn goederen niet via eigen schip kan verzenden om aan geld te raken daardoor. Kleine take-that interactie toch.
- Als je bij de nobelen op visite gaat, moet je influence betalen gelijk aan het aantal pionnen van anderen die er staan. Extra pionnen kicken die van de andere er weer uit. Niet superveel interactie echter maar soms toch belangrijk.
- Als je een actie neemt bij die nobelen, mag iedereen die een royal token van die kleur heeft evt volgen en zo een extra actie nemen bij die nobele. Soms moet je dus wel wat uitkijken of je een bepaalde actie wel doet, omdat je weet dat iemand anders er ook een extra actie door krijgt. Moet wel zeggen dat je precies toch altijd beslist het toch te doen want je hebt nu eenmaal de goederen of punten nodig.
- Bij het scoren van de publieke gebouwen (+ winkels) moet je heel veel rekening houden met wie waar ligt. Als jij roos (kledij) gaat scoren op een rij of kolom, moet je zorgen dat je de andere daar geen extra punten door geeft. Dit is eigenlijk de grootste interactie en gezien de kostprijs vooral aan het einde van het spel belangrijk. De interactie is vooral blokkeren en jezelf punten geven.

Waarschijnlijk veel onduidelijk, maar ik hoop dat de omschrijving je een idee geeft. Er is wat interactie, maar grotendeels ben je eigenlijk enkel met je eigen acties bezig. De interactie bestaat meer uit anderen blokkeren om ergens veel punten te pakken of via hem extra acties of geld te krijgen.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Lointje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:20:
Ik ben nu bezig met de cycles te spelen. Heb Hunt for Gollum en Conflict at the Carrock gehaald. De leercurve van het spel is echt brutal, maar als je het eenmaal doorhebt, zijn het gave breinbrekers. Je moet wel van deck construction houden, want elk scenario vereist eigenlijk een nieuw deck. Gelukkig is de card pool voor de eerste scenario's redelijk klein (als je alleen kaarten t/m het betreffende scenario wil gebruiken). Na een valse start, jaren geleden, ben ik inmiddels helemaal fan van het spel.

Xbox Live: Chevalric

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klinkt interessant, maar ook als een ontzettende money drain. Hoeveel moet je investeren om behoorlijke replay value te krijgen? Een hoop van die expansions zijn niet goedkoop, als ik de FFG site mag geloven.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Gisteravond mind-blowing pot TIME stories gespeeld. Echt waard om dit spel eens te spelen om een keer een totaal andere spelbeleving te hebben. Gisteravond Lumen Fidei gespeeld. Het eind (no spoilers uiteraard) en de links (letterlijk ;) ) weer terug naar het hoofdverhaal waren echt waanzinnig.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Bundin schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:00:
Klinkt interessant, maar ook als een ontzettende money drain. Hoeveel moet je investeren om behoorlijke replay value te krijgen? Een hoop van die expansions zijn niet goedkoop, als ik de FFG site mag geloven.
Replay value is out-of-the-box al redelijk hoog. De core set heeft 3 scenario's, die allemaal uitdagend zijn om uit te spelen (zeker met alleen de kaarten van de Core Set). Er zijn vier groepen speler-kaarten die je los kunt spelen, of kunt combineren. Dus genoeg variatie.

Het is wel een spel dat draait om deck construction: elk scenario is een puzzel en je deck is de sleutel om die puzzel op te lossen. Dat betekent dat een deck dat prima werkt voor scenario 1, in scenario 2 geen steek verder komt.

Als je uitgekeken bent op de Core Set en je wilt meer, dan kun je aan de Adventure Cycles beginnen: elke cycle bestaat uit een deluxe expansion en 6 adventure packs. De expansion bevat 160-170 kaarten (grotendeels scenario kaarten), de adventure packs bevatten rond de 65 kaarten (ook weer grotendeels scenario kaarten). Bij de eerste cycle heb je alleen de core set nodig. Je kunt de APs prima één voor één kopen, aangezien je de kaarten uit latere APs niet nodig hebt om het scenario te spelen. Vanaf de tweede cycle heb je dus een expansion nodig. Die bevatten ook weer drie scenario's.

Er zijn op dit moment 6 volledige cycles en de 7e cycle is bezig (elk kwartaal komt er een AP uit).

En dan heb je ook nog de saga expansions. Daarin speel je eigenlijk door het verhaal van The Hobbit (2 expansions) of The Lord of the Rings (6 expansions). Die zijn allemaal speelbaar met alleen de Core Set en bevatten, naast de scenario's (3 per expansion), ook weer nieuwe speler-kaarten.

Het leuke van het spel is dat je het heel goed solo kunt spelen, maar het werkt ook met 2-4 spelers (mits je voldoende kaarten hebt). En je kunt het zo gek maken als je wilt. Je kunt dus alleen met de Core Set blijven spelen, maar als je de uitdaging leuk vindt die het spel biedt, dan kun je op je gemak uitbreiden met een adventure pack hier en daar, gevolgd door een deluxe expansion.

Ik ben op het moment met een inhaalslag bezig, dus ik koop elke 1-2 maanden een volledige cycle (expansion + 6 APs). Dat is natuurlijk de dure oplossing, maar ik vind het spel leuk genoeg om die investering te doen. De art van de kaartjes is mooi, het spel is uitdagend en ik speel het in m'n eentje, dus ben niet afhankelijk van iemand anders om het te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevalric op 28-09-2017 16:04 ]

Xbox Live: Chevalric

• Lointje
Wat Chevalric zegt klopt wel. Het hangt er van af hoe graag je decks maakt. Doe je dat niet en speel je meer voor het verhaal, dan is de herspeelbaarheid een stuk lager want dan heb je maar 3 scenario's te spelen in de basisbox. Een groot deel van de beleving is decks met andere heroes en kleuren te combineren en leuke combinaties vinden waarmee je de scenario's kan doorlopen.
Maar eerlijk, het spel wordt nog een heel stuk interessanter als je een paar uitbreidingen hebt omdat je dan echt leuke combinaties kan maken (dwarf deck, rohan deck, ...). Als je alles koopt wordt het wel een duur spel. Het is het favoriete spel van mij en mijn kameraad, en we hebben het echt al onnoemelijk veel uren gespeeld. (Ik denk een goeie 100u het voorbije jaar alleen al (ervoor heb ik niet gelogd)). Wij kopen om de beurt een cycle aan zodat we alle scenario's hebben. De verhalen zijn leuk, lotr universe, heel mooie kaartjes,
Het moet natuurlijk je spel zijn. Coop en vrij moeilijk (al hebben ze achteraf wat easy modes geintroduceerd). De basisset zie je soms wel tweedehands passeren, dus je kan altijd zo beginnen. Is het jouw ding niet, verkoop je het weer.

Ik ga zondag ook naar Genk trouwens op de spellenbeurs.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Woensdag 3de pot Terraforming Mars gespeeld.
Ik snap de mixed feelings hier wel over het spel. Het is wel iets dat je moet liggen. Persoonlijk vind ik het wel een leuk spel, draaien aan het rad en zorgen dat je gaat groeien. Dat je daarbij niet helemaal van te voren je strategie kan bepalen bij ronde 1 is iets wat mij wel aanspreken, deal with the cards you get. Valt voor mij ook goed samen met de 'setting' van het spel, je weet nooit wat er gaat komen want je bent op nieuw terrein.
Als je de mechanics een beetje door hebt (dat is in een beurt of 2-3 voor de meesten wel helder) dan is het dus een stukje plannen naar welke resources heb ik vs welke kaarten heb ik en daar het meeste uit persen iedere ronde. Tactisch niet super lastig, enige wat meer had mogen zijn voor mijn gevoel is de 'interactie' met andere spelers aan het bord. Blijft toch altijd leuk om anderen dwars te zitten en het thema leent zich daarvoor prima.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-01 12:58
Saffie_time schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:33:
Woensdag 3de pot Terraforming Mars gespeeld.
Ik snap de mixed feelings hier wel over het spel.
[...]
Vanavond staat MP pot 3 gepland. Ik heb het ook een paar keer solo gespeeld. Ik ben normaal gesproken helemaal niet van de solo games, maar deze vond ik wel leuk.

Ik snap de mixed feelings ook wel. Je moet het thema een beetje leuk vinden. Ik vind het mooi dat de kaarten tenminste een beetje scientific sense maken.

De eerste pot hebben wij zonder draft regels gespeeld, de tweede met draften en dat maakt het spel veel leuker! Bij de eerste pot had één speler meteen een vrij OP combo in de hand. Een ander had allemaal kaarten met late-game requisites, die was vrij screwed met alleen maar standard projects.

De corporations voegen ook veel toe!

Ik denk dat het spel ook leuker is met alle kaarten in het deck. De standaard set is op een aantal punten een beetje beperkt.

• Phusebox
Wat denken jullie hier eigenlijk van Charterstone? Ik kan er geen mening over vormen eigenlijk. Enige dat ik wel denk is dat ik wel na één spel nu al klaar ben met het 'Legacy principe'.

• HellPunk
Gisteren naar het Spellenfestival in Genk geweest en een behoorlijk leuke dag gehad. Mijn eerste indruk was het het kleiner was dan verwacht, maar er waren ruim voldoende tafels voor spellen en het werd nooit echt druk.

Bij binnenkomst werden we onmiddellijk door de kinderen meegetrokken naar Frutti di Mare, een spel van een Nederlandse maker dat onlangs behoorlijk wat succes had op Kickstarter. Na een korte uitleg bleek het toch iets te moeilijk voor mijn dochter, dus die ging samen met mijn vrouw wat anders zoeken. Ik bleef samen met mijn zoon en een derde speler zitten om even te proberen.

In Frutti di Mare win je door als eerste met je koningskrab het midden van het bord te bereiken of de koningskrabben van de tegenstanders te elimineren. Hiervoor kun je een heel leger zeevruchten inhuren dat je tijdens je beurt kan bewegen. Elke soort heeft ook zijn eigen speciale kracht, afhankelijk van waar hij op het bord staat en of hij aanvalt of verdedigt. Hierdoor werd het spel al snel erg ingewikkeld. Er is niet echt een manier om je zetten bij te houden en zeker in het begin moet je voor elke zeevrucht opzoeken wat hij ook precies weer doet. Al bij al zit het wel goed in mekaar, maar geen spek voor onze bek.

Daarna was het de beurt aan Ali Baba, een nieuwe release van White Goblin. Je start met een tegelpiramide van tegels waarvan je sets probeert te verzamelen. Telkens als je een tegel van de piramide neemt worden de tegels die eronder liggen ook beschikbaar. Elke soort tegel heeft een speciale actie die je mag uitvoeren als je de tegel neemt (tegel van een tegenstander nemen, een aangrenzende tegel nemen, ...). Leuk voor een keertje, maar niet meteen iets dat je blijft spelen.

Mijn dochter had ondertussen Leo en Storymakers ontdekt. Terwijl zij deze aan haar broer liet zien toonde ik Torres aan mijn vrouw. Torres is een klassieker die sinds de re-release van WGG weer op mijn lijstje stond, maar omdat het een semi-abstract met actiepunten is vreesde ik dat mijn vrouw er niet voor te vinden zou zijn. Het tegendeel bleek echter waar: na twee beurten werd er al een strategie uitgestippeld om met mij de vloer aan te vegen :). Gelukkig werd ik net op tijd gered door onze uitgehongerde kinderen - tijd voor een broodje dus!

In de namiddag hebben we dan nog een hoop spellen gespeeld - voor zover ik mij herinner: Happy Salmon, Take It Easy, Jungle Speed, Ticket to Ride: First Journey, Go Go Gelato, Dr. Eureka, 30 Seconds, Flick 'em Up, Flying Kiwis.

Natuurlijk mocht ook een bezoekje aan de verkoopstand niet ontbreken voor enkele souvenirs ;): Leo, TTR: Germany, Dice Forge, Torres en Loony Quest gingen mee naar huis. Whistle Stop heb ik laten liggen wegens toch net iets te duur.

Alles bij elkaar was het Spellenfestival een zeer leuke ervaring, zeker een goed alternatief voor Spel! in Antwerpen: minder druk, dichter bij huis en minstens zoveel plezier!
Phusebox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 06:40:
Wat denken jullie hier eigenlijk van Charterstone? Ik kan er geen mening over vormen eigenlijk. Enige dat ik wel denk is dat ik wel na één spel nu al klaar ben met het 'Legacy principe'.
Ik ben zelf ook geen fan van het legacy-principe, maar dan vooral omdat bij ons spellen niet genoeg op tafel komen om de verhaallijn goed te kunnen volgen. Om maar een voorbeeld te noemen: we zijn ondertussen al bijna drie jaar bezig aan Mice & Mystics :) . Dan verliest zo 'n spel wel wat aan spankracht.

Over Charterstone in het bijzonder kan ik ook weinig zeggen. Ik heb de Watch It Played-episode van de tutorial bekeken en ik zag er niet meteen iets dat nieuw is, maar dat komt misschien wel in de volgende hoofdstukken.

• MeZZiN
Ik heb hetzelfde probleem met legacy games het valt een beetje weg na 2-3 keer spelen helaas. M&M gooi ik binnenkort weer op de tafel de kids zijn wat ouder en dat zal zeker beter gaan dan. Maar dan nog het is lastig om een uur of wat aan een game te zitten voor ze.

Misschien dat ik het wel op geeft met legacy games (behalve misschien de 2 player die mijn vrouw leuk vindt) de rest gaat gewoon niet lukken met een druk gezins leven.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren weer een middag spellen gedaan, allereerst weer begonnen met een pot Machi Koro. Ditmaal met volgens mij de Haven uitbreiding. Mijn inziens kwam het wat langzamer op gang maar was de diversiteit wel groter. Uiteindelijk had ik zelfs nog een geringe kans om eerste te worden, degene die won was eerder aan de beurt maar had een gok genomen dat hij de volgende ronde wel hoog zou gooien in plaats van een zekere winst te nemen. Uiteindelijk gooide hij ook precies goed en won hij vlak voor mijn beurt :P

Vervolgens hebben we Mansions of Madness gespeeld want dit was de rest van de groep super bevallen de vorige keer. We hebben Dearly Departed gespeeld, wat ook voor mij een ongespeeld scenario was. Nu had ik wel het vermoeden wat kon komen en ook her en der al eens wat tips opgevangen maar toch werden we enigszins verrast en kwamen we erachter dat we nog meer gefocust onze acties hadden moeten uitvoeren. Nu hadden we verloren maar voelde het alsof we het ergste nog niet hadden gehad (terwijl we ansich niet slecht bezig waren). Erg jammer dat we wederom niet gewonnen hadden maar ook dit scenario smaakt naar meer!

Inmiddels was het alweer rond etenstijd en hebben we tijdens het wachten op een bestelling een aantal potten Coup gedaan. Het voelde erg herkenbaar ondanks dat het wel even wennen was (eerste keer) maar eenmaal twee rondes verder merkte ik dat we allemaal met tactiek aan het spelen waren.
Kort, vluchtig spelletje die mij erg goed bevallen is, goede aanwinst van de laatste math trade :)

Uiteindelijk nog een drietal potten Bang! gedaan (ons stam-spel :P). Eigenlijk nog nooit zulke snelle potten Bang! gespeeld. Ze waren echt over in mum van tijd in tegenstelling tot de potten van 2 weken geleden die elk een uur duurde.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

psychoclown schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:10:
Gisteren weer een middag spellen gedaan, allereerst weer begonnen met een pot Machi Koro. Ditmaal met volgens mij de Haven uitbreiding. Mijn inziens kwam het wat langzamer op gang maar was de diversiteit wel groter. Uiteindelijk had ik zelfs nog een geringe kans om eerste te worden, degene die won was eerder aan de beurt maar had een gok genomen dat hij de volgende ronde wel hoog zou gooien in plaats van een zekere winst te nemen. Uiteindelijk gooide hij ook precies goed en won hij vlak voor mijn beurt :P

Vervolgens hebben we Mansions of Madness gespeeld want dit was de rest van de groep super bevallen de vorige keer. We hebben Dearly Departed gespeeld, wat ook voor mij een ongespeeld scenario was. Nu had ik wel het vermoeden wat kon komen en ook her en der al eens wat tips opgevangen maar toch werden we enigszins verrast en kwamen we erachter dat we nog meer gefocust onze acties hadden moeten uitvoeren. Nu hadden we verloren maar voelde het alsof we het ergste nog niet hadden gehad (terwijl we ansich niet slecht bezig waren). Erg jammer dat we wederom niet gewonnen hadden maar ook dit scenario smaakt naar meer!

Inmiddels was het alweer rond etenstijd en hebben we tijdens het wachten op een bestelling een aantal potten Coup gedaan. Het voelde erg herkenbaar ondanks dat het wel even wennen was (eerste keer) maar eenmaal twee rondes verder merkte ik dat we allemaal met tactiek aan het spelen waren.
Kort, vluchtig spelletje die mij erg goed bevallen is, goede aanwinst van de laatste math trade :)

Uiteindelijk nog een drietal potten Bang! gedaan (ons stam-spel :P). Eigenlijk nog nooit zulke snelle potten Bang! gespeeld. Ze waren echt over in mum van tijd in tegenstelling tot de potten van 2 weken geleden die elk een uur duurde.
Heb hier ook machi koro, door de uitbreidingen lijkt de game (met name met meer spelers) vooral slechter gebalanced te worden. Wij lossen dat op door vooral groene kaarten uit de pot te verwijderen en door de kaarten te drawen uit 2 pools (1-6, 7-12 en verder).

Mansions of madness is erg tof qua sfeer maar kan wel langdradig zijn.

Coup is bij ons een favoriet als starter voor een avond.

• maartend
Vanavond weer 7th Continnet gespeelt. indelijk eerste eiland af, doordat ik nu eens pagina 19 van de handleiding las. En hoppa.
Wat een geweldige game.

• FreakGIB
maartend schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:18:
Vanavond weer 7th Continnet gespeelt. indelijk eerste eiland af, doordat ik nu eens pagina 19 van de handleiding las. En hoppa.
Wat een geweldige game.
Heb hem gebacked maar moet nog wachten tot volgend jaar :(
Had zelfs al gevraagd of er mensen zijn die hem willen verkopen dan pas ik mijn pledge aan naar alleen de upgrade maar weinig reactie's tot nu toe.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb Charterstone gepre-ordered en ik kan hem afhalen op Spiel in Essen over een paar weken. Het lijkt mij een super leuk spel. Ik hou van campaign games, en ik heb nog geen ervaring met de competitieve variant. De manier waarop het spel er uit ziet, en de manier waarop de kaarten worden getrokken vind ik persoon echt geweldig. Verrast worden door wat er nu weer op de volgende kaart zal staan, en wat voor goodies je nu weer gaat krijgen.

Ik heb er trouwens 3 besteld, 1 hou ik zelf, 1 is voor de spellengroep waar ik in zit en 1 ga ik te koop aanbieden. Ik ga er 100 euro voor vragen (als je dit met 5 mensen gaat spelen (max is 6) is dit natuurlijk goed te doen qua prijs).
FreakGIB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:05:
Ik heb dit al eerder gezegd, dus ik val in herhaling, maar ik wil het best nog eens herhalen.

Het is letterlijk het beste spel dat ik ooit heb gespeeld. Het ontdekken wat er gebeurt wanneer je een bepaalde actie uitvoert, of wat er nu weer voor omgeving wordt vrijgespeeld als je een bepaalde richting uitloopt. Bedenken of je nog wel even door kunt of misschien beter even kan zoeken naar eten. De flavortekst is ook echt super. Er zitten enorm veel geheimen in het spel die je kunt vinden door goed te zoeken. Letterlijk elke kaart die je omdraait kan een geheim bevatten in de vorm van een nummer. En dit zijn alleen nog maar een klein aantal dingen van de gameplay ervaring zelf.

Daarnaast, het praktische deel, is ook enorm goed uitgewerkt. Als voorbeelden:
1. Je kan het spel op elk gewenst moment 'opruimen'. Hiermee bedoel ik dat je alle vrijgespeelde tegels terug in de doos kunt doen (waar ze horen) zodat je weer meer ruimte hebt op tafel. Dit is een heel slim bedacht mechanisme.
2. Het spel opslaan. Hier stond (en staat nog steeds) het spel om bekend. Tijdens het spelen kun je bepalen dat je wilt stoppen met deze sessie, zodat je er op een ander moment mee verder kunt gaan. Je zorgt er voor dat alle spelers hun characters op dezelfde tegel hebben staan. Dan kun je op een heel slimme manier alle kaarten in het spel opslaan in de doos achter de 'save' divider. Het opnieuw opzetten van het spel kan in een minuutje.
3. Een 'beurt' is eigenlijk niet meer dan een actie. Acties kun je uitvoeren in elke volgorde van spelers die je zelf wilt. Je kan ieder een kant op gaan, of je ontdekt samen de wereld. Beide tactieken hebben voor- en nadelen. Acties uitvoeren kan over het algemeen samen, maar je kunt er ook voor kiezen om een actie in je eentje uit te voeren. Het spel is op deze manier heel vloeiend en snel.

Vooralsnog heb ik geen enkele curse uitgespeeld, maar ik ben vastberaden!

[ Voor 61% gewijzigd door B00st3r op 03-10-2017 13:56 ]

• MADG0BLIN
B00st3r schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:41:
Ik heb Charterstone gepre-ordered en ik kan hem afhalen op Spiel in Essen over een paar weken. Het lijkt mij een super leuk spel. Ik hou van campaign games, en ik heb nog geen ervaring met de competitieve variant. De manier waarop het spel er uit ziet, en de manier waarop de kaarten worden getrokken vind ik persoon echt geweldig. Verrast worden door wat er nu weer op de volgende kaart zal staan, en wat voor goodies je nu weer gaat krijgen.

Ik heb er trouwens 3 besteld, 1 hou ik zelf, 1 is voor de spellengroep waar ik in zit en 1 ga ik te koop aanbieden. Ik ga er 100 euro voor vragen (als je dit met 5 mensen gaat spelen (max is 6) is dit natuurlijk goed te doen qua prijs).
Ik heb hem ook gepreordered, maar je weet dat hij in december sowieso ook uit komt? Hij is op meerdere sites ook al te zien, verkoop prijs in de winkels ligt rond de €60,-. Vraag me af of je het eruit haalt. ;)

Het lijkt mij ook een erg leuk spel. Pandemie Legacy ook 2x gespeeld, 1x met vrienden, 1x met het gezin.

• Lointje
HellPunk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:09:
Gisteren naar het Spellenfestival in Genk geweest en een behoorlijk leuke dag gehad. Mijn eerste indruk was het het kleiner was dan verwacht, maar er waren ruim voldoende tafels voor spellen en het werd nooit echt druk.
Ik ben ook geweest zondag, dus waarschijnlijk hebben we elkaar wel gezien zonder het te weten :-)

Begonnen met Chimera station. Ziet er wel leuk uit met aliens waar je tussenstukken kan toevoegen om ze extra powers te geven. Uiteindelijk is het een workerplacement en zit er meer achter dan je op het 1e zicht zou denken. In het begin lijkt het allemaal nogal simpel maar in de laatste twee rondes werd het heel tactisch.

Daarna Bali gespeeld. Ook een fijn spelletje waar je moet proberen zoveel mogelijk goederen te verzamelen. Als je de absolute meerderheid hebt, krijg je voor die soort een extra groente. De catch is dat je af en toe moet offeren en het meeste geofferde goed is 3 punten waard per goed dat je achteraf nog overhebt in je hand, tweede 2, derde 1 en laatste niets. Dus het is de balans zoeken tussen genoeg kaarten neerleggen dat die soort hoog scoort en er nog genoeg van overhouden.

Daarna Mandrago. Een filler plus memory spel. Komt ook nog wel wat taktiek bij kijken, ik vond hem ook best leuk. Je neemt een tegel, bekijkt dan drie tegels en je moet er verplicht 1 laten zien. Er zijn wat mechanismes op de punten omhoog en omlaag te laten gaan bij jou of de tegenstander.

Vervolgens Ali baba gespeeld. Zoals jij ook al gezegd leuk tactisch kort spelletje. De eindstand gaf 1 punt verschil uiteindelijk.

Afgesloten met Torres. Blijkbaar al een oud spel, maar wel tof. Balans zoeken tussen kastelen bouwen in oppervlakte en hoogte en je ridders op de juiste plaatsen meezetten in andermans kastelen. Opnieuw een taktisch spel.

Geslaagde dag, het was niet supergroot maar er was wel een mooi aanbod aan spellen om te spelen. In de voormiddag was het zeer rustig dus konden we eenvoudig een tafel vinden. De winkelprijzen waren oké. Eten was relatief duur maar normaal voor een beurs. Het is wel een uurtje rijden voor ons, maar mogelijk gaan we volgend jaar weer.

• HellPunk
Lointje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:21:
[...]
Ik ben ook geweest zondag, dus waarschijnlijk hebben we elkaar wel gezien zonder het te weten :-)
Die kans is groot, ja :). Ik heb bijna geen bekenden gezien, dus ik vroeg met de hele tijd af hoeveel mensen er rondliepen die ik wel online ken.

Mijn vrouw en dochter zaten op een gegeven moment Hop! te spelen met iemand die ik vaag leek te kennen. Pas later viel het centje: ik heb vorig jaar met diezelfde persoon in Essen aan tafel gezeten voor een demo.
Vervolgens Ali baba gespeeld. Zoals jij ook al gezegd leuk tactisch kort spelletje. De eindstand gaf 1 punt verschil uiteindelijk.
Wat mij het meeste tegen stak van dit spel was dat de hele tegelpiramide de neiging had om te verschuiven als je tegeltjes nam of omdraaide. Iets dikkere tegels of een andere uitvoering hadden het wat geschikter gemaakt voor mensen met neiging tot OCD :+
Afgesloten met Torres. Blijkbaar al een oud spel, maar wel tof. Balans zoeken tussen kastelen bouwen in oppervlakte en hoogte en je ridders op de juiste plaatsen meezetten in andermans kastelen. Opnieuw een taktisch spel.
Het ID van het spel op BGG is 88, de ID's van de nieuwste spellen zitten over de 230.000, dan weet je het wel :) . Dit staat al op mijn lijst sinds ik met bordspellen begon, maar het was OOP, dus ik ben erg blij met de nieuwe release.
Eten was relatief duur maar normaal voor een beurs. Het is wel een uurtje rijden voor ons, maar mogelijk gaan we volgend jaar weer.
Ja, dat vond ik ook wel, maar voor de catering zijn ze afhankelijk van de Limburghallen zelf. De organisatie verdient er ook niets aan, dus ik denk dat we volgende keer gewoon zelf een tussendoortje meenemen. Hopelijk blijft de verhouding bezoekers/tafels wel ongeveer gelijk, moeten vechten voor een tafeltje is niet leuk :).

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik kwam deze tegen: Potato Pirates.
https://www.kickstarter.c...tastiest-coding-card-game

Je leert de beginselen van programmeren dmv een grappig kaartspel :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren met de buurman het derde scenario van het eerste campaign van Arkham Horror TCG gedaan en die hebben we noch verloren noch (echt) gewonnen. In ieder geval een betere uitkomst dan in de eerste twee campaigns :P Ik vond het in ieder geval een leuk scenario waar de moeilijkheidsgraad op een gegeven moment van laag naar torenhoog ging maar desondanks vrij kort was.

Over een paar weken maar verder met The Dunwich Legacy campaign :)

• MeZZiN
Zerora schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:44:
Ik kwam deze tegen: Potato Pirates.
https://www.kickstarter.c...tastiest-coding-card-game

Je leert de beginselen van programmeren dmv een grappig kaartspel :)
Ziet er zeker cool uit zit te denken om hem te backen o.a. voor mijn kids alleen engels is nog een problem de oudste is er al mee bezig heeft als sinds de groep 5 een leer boek engels omdat ze dat graag wilt leren alleen of het goed genoeg is voor deze game....

Maar wel erg cool.
Pagina: 1 ... 56 ... 163 Laatste