En hier weer thuis van een spellendagje bij onze regelmatige medespeler

Begonnen met een pot
Brass. Dit spel is en blijft voorlopig een van mijn favorietjes

En het is ook te merken dat we iets beter zijn aan het worden. Als we online zouden gaan spelen werden we nog steeds afgeslacht denk ik, maar de potjes worden wel interessanter

Uiteindelijk gewonnen met 166 punten voor mij en 143 voor de laatste. Dus lekker dicht bij elkaar.
Daarna wilde mijn vriendin graag iets lichters spelen, dus was het tijd voor een potje
Kingdom Builder. Ondanks de variabele setup speelde deze tot dusver toch altijd redelijk het zelfde. Maar vandaag even niet

De combinatie van objectives waarvoor settlements verspreid moesten zijn en powers waarmee ze verplaatst konden worden leverde een raar maar leuk potje op waarbij huisjes over het hele bord hopten

Deze uiteindelijk 88-68-65 gewonnen. Dus stiekem een redelijke slachting

Na het eten was mijn vriendin er wel redelijk klaar mee. Dus heb ik met die vriend samen
The King is Dead gespeeld. Typisch zo'n spel met weinig regels en veel diepgang. Alle informatie is open, waardoor je de gevolgen van je acties aardig kan overzien. Je krijgt acht kaarten waar je je acties mee kan doen, maar elke kaar kun je maar één keer in het spel gebruiken. Omdat ik geen zin heb in een potje Memory, speel ik dit spel bij voorkeur met open kaarten. Het bijhouden van welke acht kaarten je tegenstander heeft gespeeld is immers niet zo moeilijk, dus ik vind het een beetje suf om volgens de regels in het boek te spelen, waarin je alleen maar de laatstgespeelde kaart van je tegenstander ziet.
Deze relatief makkelijk gewonnen omdat mijn tegenstander even niet doorhad dat een zet die'ie gepland had niet kon. Ah well, volgende keer beter

En als laatste nog
Age of Steam met de St. Lucia map gespeeld. Hier kon ik de vriend in kwestie vroeg in het spel redelijk vastbouwen. Doordat hij toch iets wilde houden in de hoek waar dat gebeurde heeft'ie redelijk wat geld verspild om uiteindelijk niets terug te krijgen. Dus de rest van de pot heb ik gedomineerd om uiteindelijk met 90 tegen 22 punten te winnen.
En daarmee eindigde deze spellendag. Vaak win ik wel iets meer dan mijn eerlijke deel, maar dat ik alles op zo'n dag heb gewonnen heb ik niet eerder meegemaakt

Op zich wel prima, maar ik hoop natuurlijk dat het de volgende keer weer wat spannender is. Brass was best spannend, maar de andere drie heb ik redelijk hard gewonnen, en dat is uiteindelijk ook niet superleuk