Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Voor ons zou het een leuke upgrade zijn naar iets wat TTR is. Maar toch wat diepgaander. Zeker als wij pas tijd hebben om te spelen na 8 uur kids op bed is het fijn om iets te spelen dat wat lichter is dan wat wij normaal spelen.

We hebben nu nog de UK map klaar liggen dus die gaan we snel spelen en dan tzt de nieuwe versie er bij. Heb ik bijna een vak gevuld met TTR games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Nog niet gespeeld, maar hij staat wel vrij hoog op m'n verlanglijstje. TTR blijf favoriet, omdat bijna iedereen 'm wel leuk vindt om te spelen. Deze mag niet in m'n verzameling ontbreken. Hij lig tvoor 65€ bij de spellenwinkel hier, en vraag me af of ik 'm (veel) goedkoper ga vinden.
59 hier in de omgeving :) Het wordt die, of Imperial Settlers

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Flapperbol schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:00:
Rails and Sails versie heb ik niet zoveel interesse in.
Ik heb al TTR: Europe, vind dit een vermakelijk spel maar bovendien erg goed uit te leggen aan non-boardgamers. Binnen een minuut heb je iedereen duidelijk gemaakt hoe het hele spel werkt.

Juist dat punt ontbreekt voor mij met Rails&Sails. Het zal ongetwijfeld een leuke game zijn en iets uitgebreider dan TTR:Europe, maar:
- bij nieuwe spelers zal ik eerder Europe pakken aangezien deze minder complex is
- bij ervaren spelers pak ik liever een zwaardere game dan een TTR.
Dat vind ik wel een interessant punt, zou het spel ook eerst eens willen spelen alvorens tot koop over te gaan juist om die reden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

corset schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:05:
[...]

59 hier in de omgeving :) Het wordt die, of Imperial Settlers
Ik heb Imperial Settlers vorige keer gehaald tijdens Zuiderspel (daar was ie 3 tientjes ofzo). Vind ik ook wel een erg geslaagde overigens, maar wel wat anders dan TTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
MrVegeta schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:50:
Ik heb nooit zo goed de lol van TTR begrepen :p. Mij nog wat te licht blijkbaar.
Wij zijn ermee begonnen (USA) in december 2015 en het heeft ons, en vooral mij, richting de boardgames getrokken. Het komt de laatste tijd eigenlijk amper op tafel. We hadden ook Nordic Countries gekocht voor 2-3 spelers, maar die is ondertussen weer verkocht.

Ik houd USA met uitbreiding 1910 wel in mijn collectie, maar ik zal niet snel initiëren om hem op tafel te krijgen. Hij blijft wel hier, omdat het een ideale 5p gateway game is. Dit zijn er niet zoveel.

De kracht is ook de eenvoud van het spel en dat het eigenlijk door iedereen wel leuk wordt gevonden. Wel met minimaal 4 spelers, want met 2 of 3 vind ik TTR echt niet geslaagd. Er gebeurt te weinig op de map. Als mooie tussenstap van TTR naar onderstaande spellen, komen Biblios, Kingdom Builder, Tobago en Stone Age op tafel. Maar deze zijn allemaal 4p :+ .

Mijn eigen interesse is onder andere verschoven naar de wat zwaardere euro's;
Amerigo, Brass, Bruges, Castles of Burgundy, Concordia, Fresco, Le Havre, Trickerion, 7 Wonders, Thrash 'n Roll.

Nu spelers nog meekrijgen die kant op :+

[ Voor 22% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-10-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Flapperbol schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:00:
Rails and Sails versie heb ik niet zoveel interesse in.
Juist dat punt ontbreekt voor mij met Rails&Sails. Het zal ongetwijfeld een leuke game zijn en iets uitgebreider dan TTR:Europe, maar:
- bij nieuwe spelers zal ik eerder Europe pakken aangezien deze minder complex is
- bij ervaren spelers pak ik liever een zwaardere game dan een TTR.
Klopt helemaal :). Voor ons ligt dat wat anders: wij spelen TTR minstens elke maand en dan vinden we het leuk om wat keuze te hebben in de maps, afhankelijk van wie er meedoet en met hoeveel spelers we zijn.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Op zich als iemand een leuke euro zoekt voor instappers maar zat is van TTR dan is Lords of Waterderp natuurlijk ook erg leuk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

MrVegeta schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:42:
Op zich als iemand een leuke euro zoekt voor instappers maar zat is van TTR dan is Lords of Waterderp natuurlijk ook erg leuk.
Daar verschillen meningen nogal over :P
Hij viel bij ons zo plat als een dubbeltje !

Pak dan stenen tijdperk, dat is al een stuk meer spel :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

heuveltje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Haha, dan zou ik echt zeggen: eerst proberen, dan kopen. Bij mij was het namelijk precies andersom. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Hm! Ik heb Lords of Waterderp met best veel verschillende lui gespeeld. Gamers, non-gamers etc. maar viel eigenlijk altijd in de smaak. Grappig :p Zaterdag weer eens een 4 player Eclipse game spelen, zo'n fantastisch spel!

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 04-10-2016 13:22 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Dat kan, maar dan heb je weer een 4p spel. Dan heb je ineens veel meer mogelijkheden.

Een goede 5p gateway, snel uit te leggen, simpele regels en toch genoeg diepgang is wat lastiger te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
[...]

Dan zou ik Castles of Burgundy nemen - of Sanssouci >:) . Wat een weelde toch _/-\o_

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Dan zou ik Castles of Burgundy nemen - of Sanssouci >:) . Wat een weelde toch _/-\o_
Valt burgundy nog onder gateway ? :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
heuveltje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Vind ik niet. Die gaat bij mij richting medium. Op z'n minst Gateway+.
Mechanisme maakt het niet gateway, maar wel de diepte/regels en complexiteit.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-10-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb ook Twilight Imperium 3rd edition op de kop getikt. Eens zien of ik 5 anderen zo gek kan krijgen om een dag/weekend te laten langskomen voor een spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:04
MrVegeta schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:06:
Heb ook Twilight Imperium 3rd edition op de kop getikt. Eens zien of ik 5 anderen zo gek kan krijgen om een dag/weekend te laten langskomen voor een spel...
Bij ons staat ie voor half november op de planning. Heel weekend om games te spelen waarbij deze de zaterdag opslokt verwacht. :9
Nu al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Bij ons staat ie voor half november op de planning. Heel weekend om games te spelen waarbij deze de zaterdag opslokt verwacht. :9
Nu al zin in.
Ga je met 6 spelers aan de slag? Met uitbreidingen? Ook ben ik wel benieuwd naar eerdere ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Nee, dit is een weekend met drie vrienden vol spellen wat we elk jaar plannen, dus met vier man met de eerste uitbreiding erbij.

Ik heb het nu zes keer gespeeld en elke keer is weer anders, wel was de eerste keer de lastigste. Er was niemand die het eerder had gespeeld dus we moesten met het regelboek en YouTube aan de gang.
Trek er gerust een hele dag voor uit als je met 6 spelers aan de gang gaat. Als iedereen nieuw is, zorg dat ze in ieder geval de regels hebben gelezen en eventueel een playthrough. Dit scheelt enorm.
Ik heb het een keer met acht man gedaan, waarvan 3 het kenden en de rest nieuw waren. We hebben toen denk ik zeven uur gespeeld en we waren ongeveer op de helft. Dit was ook met een aantal tweakers op een eerdere meet in Zoetermeer.
Het is wel verstandig om voor de eerste keer een map te gebruiken die in het regelboek staat, dus niet een eigen gemaakte, de voorgedefinieerde maps zijn wat gebalanceerder voor een eerste spel.
Er zit een uitgebreide techtree in. Deze is voor elk volk anders. Zorg dat je of deze techtree hebt uitgeprint of dat je een van de apps gebruikt. Dat scheelt nogal qua zoeken en kiezen namelijk. Anders moet je telkens de kaarten lezen.

Dit is het enige spel wat ik ken en gespeeld heb naast diplomacy wat zo lang duurt, maar toch niet verveeld en echt epic is. Op BBG vind je overigens heel erg veel info over het spel wat kan helpen wat wel en niet te doen.
Als ik in November weer heb gespeeld zal ik hier de ervaring weer delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:23:
Nee, dit is een weekend met drie vrienden vol spellen wat we elk jaar plannen, dus met vier man met de eerste uitbreiding erbij.

Ik heb het nu zes keer gespeeld en elke keer is weer anders, wel was de eerste keer de lastigste. Er was niemand die het eerder had gespeeld dus we moesten met het regelboek en YouTube aan de gang.
Trek er gerust een hele dag voor uit als je met 6 spelers aan de gang gaat. Als iedereen nieuw is, zorg dat ze in ieder geval de regels hebben gelezen en eventueel een playthrough. Dit scheelt enorm.
Ik heb het een keer met acht man gedaan, waarvan 3 het kenden en de rest nieuw waren. We hebben toen denk ik zeven uur gespeeld en we waren ongeveer op de helft. Dit was ook met een aantal tweakers op een eerdere meet in Zoetermeer.
Het is wel verstandig om voor de eerste keer een map te gebruiken die in het regelboek staat, dus niet een eigen gemaakte, de voorgedefinieerde maps zijn wat gebalanceerder voor een eerste spel.
Er zit een uitgebreide techtree in. Deze is voor elk volk anders. Zorg dat je of deze techtree hebt uitgeprint of dat je een van de apps gebruikt. Dat scheelt nogal qua zoeken en kiezen namelijk. Anders moet je telkens de kaarten lezen.

Dit is het enige spel wat ik ken en gespeeld heb naast diplomacy wat zo lang duurt, maar toch niet verveeld en echt epic is. Op BBG vind je overigens heel erg veel info over het spel wat kan helpen wat wel en niet te doen.
Als ik in November weer heb gespeeld zal ik hier de ervaring weer delen. ;)
Mocht je nog een opfrisser willen dan is dit misschien wel wat > YouTube: Twilight Imperium in 32 minutes

Overigens, hoe balanced/fun is de game met 4 spelers ten op zichtte van 6? Game of Thrones (basis) valt enorm tegen met 4 spelers bijvoorbeeld. Is dat met TI ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
6 is leuker vanwege iets meer interactie, maar met 4 is het nog steeds erg tof. De grootte van de map wordt hierop ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
heuveltje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Goed punt, Sanssouci dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ouh. Die stond al een tijd op mijn wishlist.
Stond... :) Thanks voor de tip!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Ouh. Die stond al een tijd op mijn wishlist.
Stond... :) Thanks voor de tip!
Mocht je hem voor nog goedkoper willen kan dat.
Heb het 1 keer gespeeld maar het is niet voor mij.
20 Euro is voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Boardgamegeek
Language Dependence
No necessary in-game text
Volgens mij is het enige beetje tekst in het spel, afgezien van de handleiding, de spelvolgorde op de player reference sheets en de naam van het ras op het spelerbordje. Voor de rest alleen icoontjes.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:40:
[...]

Mocht je hem voor nog goedkoper willen kan dat.
Heb het 1 keer gespeeld maar het is niet voor mij.
20 Euro is voor jou :)
Heb je'm nog, of is er inmiddels een andere Tweaker op gedoken? Ik kan nu nog annuleren :+

[ Voor 28% gewijzigd door Wormaap op 04-10-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:02:

Heb je'm nog, of is er inmiddels een andere Tweaker op gedoken? Ik kan nu nog annuleren :+
Geregeld :)
Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:01:
[...]

Geregeld :)
Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Gaat vast goedkomen, thanks! Ik speel hoofdzakelijk Euros, dus de hoogstgewaardeerde Euro op BGG moet ik op z'n minst geprobeerd hebben. En anders gaat'ie bij de volgende math trade weer de deur uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Christiano007

Ich bin der champion

Zijn er nog sites die bijv. Iphone/Ipad bordspellen laten zien als ze in prijs dalen oid?

Of mooie bundels ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:02:
[...]

[...]

Volgens mij is het enige beetje tekst in het spel, afgezien van de handleiding, de spelvolgorde op de player reference sheets en de naam van het ras op het spelerbordje. Voor de rest alleen icoontjes.

[...]

Ik had het bericht en DM al getypt, maar heb mezelf tegengehouden. :*) . Erg sterk van mezelf!

Dit is een titel die ik graag een keer zou spelen, maar die echt nooit op tafel komt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:32:
[...]

Ik had het bericht en DM al getypt, maar heb mezelf tegengehouden. :*) . Erg sterk van mezelf!

Dit is een titel die ik graag een keer zou spelen, maar die echt nooit op tafel komt hier.
Haha. Goed bezig! :) Jij hebt genoeg toffe games, ik niet. Kuch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:53
Oei interessant! Maar is het ook leuk te spelen met 2 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Met twee is het wel ok, maar een stuk minder vind ik. Leukste is minimaal 3, beter nog met 4.

Wormaap, ik zie dat je Battlestar Galactica in je lijst hebt staan. Is dit spel ook leuk met 4? Of moet je er meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MADG0BLIN schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:55:
Met twee is het wel ok, maar een stuk minder vind ik. Leukste is minimaal 3, beter nog met 4.

Wormaap, ik zie dat je Battlestar Galactica in je lijst hebt staan. Is dit spel ook leuk met 4? Of moet je er meer hebben?
BSG heb ik pas één keer gespeeld, met zes. En dat was eigenlijk wat te veel. Op BGG vinden veel mensen hem op zijn best met vijf. Met vier is denk ik wel OK, maar ik kan het dus niet uit eigen ervaring zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49
Nou mensen, sinterklaas komt er aan en we gaan lootjes bij onze familie trekken. Heel leuk maar de budget per lootje is gesteld op 10,- euro.

Dus dacht, he een leuk spel onder 10,- euro wat kunnen we dan vragen. Ik kom zelf uit op o.a.:

- Sushi Go
- Love Letters

Nog andere tips toevallig?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Even snel bij Bol.com gekeken (Oké, 10,99 ook nog);

Saboteur, Weerwolven, Uno, Boonanza, The Game, Qwixx, Castels of Burgundy Kaartspel, Scotland Yard, Qwirkle Cards.

Of een uitbreiding voor een bestaand spel van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Frank!in schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Oei interessant! Maar is het ook leuk te spelen met 2 spelers?
De meningen zijn verdeeld maar op BGG zijn ze wel happy met 2 spelers zou het prima zelf met 2 gaan. mijn eigen ervaring is het prima met 2 maar zeker niet het zelfde als met 3+ maar het blijf een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:00:
Even snel bij Bol.com gekeken (Oké, 10,99 ook nog);

Saboteur, Weerwolven, Uno, Boonanza, The Game, Qwixx, Castels of Burgundy Kaartspel, Scotland Yard, Qwirkle Cards.

Of een uitbreiding voor een bestaand spel van je?
- Saboteur en The Game al wel gezien. Waarbij is Saboteur nog wel leuk lijkt.

Qua spellen die we hebben (Catan en Carcassonne) zou een uitbreiding misschien volstaan. Zal eens kijken wat er aan opties mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Als je voor Carcassonne een uitbreiding zoekt zou ik het bij "De Uitbreiding" en "Kooplieden & Bouwmeesters" houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Wicked-Game schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:48:
Nou mensen, sinterklaas komt er aan en we gaan lootjes bij onze familie trekken. Heel leuk maar de budget per lootje is gesteld op 10,- euro.

Dus dacht, he een leuk spel onder 10,- euro wat kunnen we dan vragen. Ik kom zelf uit op o.a.:

- Sushi Go
- Love Letters

Nog andere tips toevallig?
Je zou ook kunnen denken aan een accessoire voor bordspellen. Bijvoorbeeld een dice tower of dobbelsteen setje of een luxe kaartendoosje/houder ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Panic Lab is altijd wel grappig. Gubs (moet je van houden, beetje random). Hanabi vind ik ook altijd wel lachen. En die zijn wel te vinden voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
Persoonlijk zou ik niet voor Love Letter gaan. Dit spel viel me erg tegen.
Dan vind ik boonanze veel leuker. Kan me ook herinneren dat ik Schotten totten voor rond de €10 heb gekocht, maar vind um nu alleen voor €22, wel een leuk spel voor 2 spelers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
psychoclown schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:01:
Als je voor Carcassonne een uitbreiding zoekt zou ik het bij "De Uitbreiding" en "Kooplieden & Bouwmeesters" houden :)
Die zijn al in bezit.
TERW_DAN schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

Panic Lab is altijd wel grappig. Gubs (moet je van houden, beetje random). Hanabi vind ik ook altijd wel lachen. En die zijn wel te vinden voor een tientje.
Ga ik even bekijken.
Frank!in schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:15:
Dan vind ik boonanze veel leuker. Kan me ook herinneren dat ik Schotten totten voor rond de €10 heb gekocht, maar vind um nu alleen voor €22, wel een leuk spel voor 2 spelers!
Heb zelf Love Letter gespeeld en vond het wel vermakelijk, al moet je het niet teveel doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afgelopen tijd weer wat geschilderd voor de voortgang van Imperial Assault morgen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mtBOl7U.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/u1neS8V.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/fxvtT5s.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/CaXK6a3.jpg

Blijft leuk werk :). De Wookie is helaas beetje ... kut :p maar die touch ik nog wel wat up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Frank!in schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:15:
Van SchottenTotten komt in Essen een nieuwe editie uit van Iello, die is net iets duurder dan €10. De oude versie van PS Games kan je wel voor minder dan €10 vinden, het hangt maar net van de winkel af en als je online bestelt hangen er natuurlijk nog verzendkosten aan...

Ik heb zelfs de nieuwe voorbesteld voor afhaling op Spiel, de graphics alleen zijn geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:51:
[...]

Van SchottenTotten komt in Essen een nieuwe editie uit van Iello, die is net iets duurder dan €10. De oude versie van PS Games kan je wel voor minder dan €10 vinden, het hangt maar net van de winkel af en als je online bestelt hangen er natuurlijk nog verzendkosten aan...

Ik heb zelfs de nieuwe voorbesteld voor afhaling op Spiel, de graphics alleen zijn geweldig _/-\o_
De PS versie heb ik vorig jaar op het Spellenspektakel cadeau gekregen toen ik Twilight Imperium 3rd Edition kocht. Hartstikke leuk spelletje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:25:
Afgelopen tijd weer wat geschilderd voor de voortgang van Imperial Assault morgen.

Blijft leuk werk :). De Wookie is helaas beetje ... kut :p maar die touch ik nog wel wat up.
Dat ziet er dan toch altijd beter uit he.
Hier ons setje :)

Afbeeldingslocatie: https://tafeltop.nl/m/photos/get_image/file/03ae71356ac6d590d6024183948f6224.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren een potje Thief's Market gedaan met z'n 3en. Eerste keer dat ik 'm speelde, dus we waren nogal benieuwd hoe het mechanisme werkte van je mag alles pakken wat je wilt. Grappig genoeg werkt dat best leuk.
Je hebt een pool met dobbelstenen (en een startplayer token) en de eerste speler mag pakken wat hij wil. Dus ook alles. De tweede speler mag kiezen wat hij pakt, uit de pool, of van de andere speler (dus alles pakken is gegarandeerd alles kwijtraken). Als je iets pakt van een ander, moet je minstens 1 ding teruggooien, dobbelstenen worden opnieuw geworpen. Hierdoor kun je dus zorgen dat er een interessante pool ontstaat.
Het idee is eruit pakken wat je zelf leuk vindt, maar genoeg interessants overhouden voor de rest, omdat ze anders jouw dobbels weer gaan jatten. Ik was bang dat dat lang door zou gaan, maar meestal is er vrij vlot een verdeling.
Iemand die al iets voor zich heeft liggen mag niet meer pakken.

Hiermee kun je kaarten kopen en daarmee vervolgens weer meer acties doen. Nu nog een keertje met 4 of 5 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

MrVegeta schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:25:

Je zou hier nog een goede donkere shader ink voor kunnen gebruiken ;)

Enig idee of er voor Imperial Assault nog app support voor 1 speler gaat komen, ale Descent en Mansions of Madness 2nd ?

[ Voor 14% gewijzigd door Dhrax op 06-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Vraagje aan de SPIEL kenners onder ons;

helaas moet ik dit jaar op zaterdag gaan, maar toch ben ik bezig met een lijst te maken met wat titels die ik gezien wil hebben. Wat is een realistisch aantal titels om op je lijstje te hebben die je wilt zien?

Zaterdag zal wel megadruk zijn, maar dat weet ik en boeit me niet (kan niet anders). Ik wil gewoon de sfeer proeven en genieten van het event. Maar ik kan me voorstellen dat een te lange lijst jezelf alleen maar in de problemen brengt :).

En als je vanuit NL aankomt rijden; welke weg/ingang/aanrijroute kan je het beste aanhouden? Wij vertrekken rond de klok van 6 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb alle titels die ik wil zien erop gezet. Stuk of 30. Ik zie daar wel of ik ze allemaal haal, maar dan heb ik het in ieder geval bij me. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Zojuist Terra Mystica in de aanbieding gekocht bij bol.com :D!
Tevens ook Caverna aangeschafd voor, helaas, 60 Euro.

Dit weekend met m'n maten uitproberen, ben benieuwd. We amuseren ons enorm met bijv. Catan en Agricola.Vooral de complexiteit en mogelijkheden van Agricola zijn wel interessant als je met 5 spelers bent.

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een Carcasonne Big Box 2 :/... en niet voor absurde prijs....

[ Voor 16% gewijzigd door Squishie op 06-10-2016 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Vanmiddag even aan het rekenen gegaan om het Spiel-budget te bepalen... Ik denk dat mijn begroting overeenkomt met die van een middelgrote gemeente >:) .
StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:10:
Vraagje aan de SPIEL kenners onder ons;

helaas moet ik dit jaar op zaterdag gaan, maar toch ben ik bezig met een lijst te maken met wat titels die ik gezien wil hebben. Wat is een realistisch aantal titels om op je lijstje te hebben die je wilt zien?

Zaterdag zal wel megadruk zijn, maar dat weet ik en boeit me niet (kan niet anders). Ik wil gewoon de sfeer proeven en genieten van het event. Maar ik kan me voorstellen dat een te lange lijst jezelf alleen maar in de problemen brengt :).

En als je vanuit NL aankomt rijden; welke weg/ingang/aanrijroute kan je het beste aanhouden? Wij vertrekken rond de klok van 6 denk ik.
Je maakt zelf al de belangrijkste opmerking: laat je verlanglijstje je tempo niet bepalen. Het kan uiteraard geen kwaad om te weten wat waar is en wat je zeker wilt zien, maar je komt gegarandeerd onderweg zoveel dingen tegen die je wilt zien en die niet op je lijstje staan. Het is zonde om dat dan allemaal maar over te slaan :) .

Mijn lijstje bevat alles samen een stuk of veertig titels, maar daar zit dan ook alles bij: de pre-orders (die ga ik in principe niet spelen), spellen die ik gewoon even wil zien (zoals Scythe) en een groot grijs gebied waarvan ik op het moment zelf wel bekijk wat we ermee doen. De enige titels die ik zeker wil spelen zijn Adventure Land en Morocco (met het oog op een eventuele aankoop).

Wat de route betreft: vanuit Nederland kun je ofwel bij Venlo de grens over, ofwel bij Roermond (voor zover ik kan zien toch :) ). Uiteindelijk kom je dan op de A52 uit, daar moet je de afrit Rüttenscheid hebben. Bereid je wel voor op wat langzaam verkeer aan de afritten (twee versmalde rijstroken).

Probeer er voor negen uur te zijn, dan kun je hopelijk nog P9 binnenrijden - dat is meteen na de afrit links (dus ook meteen links voorsorteren). Dan is het een kwartiertje wandelen naar de Messe zelf en kun je rustig een kaartje kopen, naar het toilet gaan en genieten van de buzz voordat de deuren open gaan :). Als P9 niet lukt kom je waarschijnlijk op P2 terecht, dat is iets verder wandelen maar je kunt ook het pendelbusje nemen.

Ik zou overigens bij ingang Süd de Messe in gaan. Bij ingang West kom je in hal 3 terecht en ik denk dat veel mensen daar naar binnen willen om als eerste bij de verschillende Asmodee-booths te zijn :) . Bij ingang Süd kom je in hal 1 terecht en dat is iets relaxter, van daaruit kun je ook snel overal naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:10:
Wat is een realistisch aantal titels om op je lijstje te hebben die je wilt zien?
Zien? Alles wel. Je kan alleen niet alles spelen. Ik speel misschien twee games en heb dan nog genoeg tijd om alles te zien. Je moet op een zaterdag bijvoorbeeld niet gaan wachten op een vrije tafel. Of je hebt geluk, of je gaat door naar het volgende spel. P9 is ook mijn advies en het is alleen een kwartier lopen als je je handen vol met spellen hebt, anders is het minder dan 10 min. ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:41
Heb je trouwens nog een milieusticker nodig om bij de Messe te komen met de auto? Ben zelf 2 jaar geleden voor het laatst geweest en de auto die ik toen had was voorzien van zo een sticker. Mijn huidige auto alleen nog niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
denyos schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:53:
Heb je trouwens nog een milieusticker nodig om bij de Messe te komen met de auto? Ben zelf 2 jaar geleden voor het laatst geweest en de auto die ik toen had was voorzien van zo een sticker. Mijn huidige auto alleen nog niet.
Yep, alleen met een groene sticker mag je de stad nog in.
Verbeterd door HellPunk drie posts naar beneden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 08-10-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Wormaap schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:54:
[...]
Yep, alleen met een groene sticker mag je de stad nog in.
Dan moet ik die vanavond even snel gaan bestellen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
De sticker is een goeie inderdaad! Helemaal niet aan gedacht.

December vorig jaar nog wel gewoon in Düsseldorf en Köln gereden zonder sticker.

Bedankt @ de rest voor de informatie omtrent Essen. Ga ik meenemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
De Norbertstrasse en de Messe liggen buiten de Umweltzone, dus geen sticker nodig! Op deze PDF is het duidelijk te zien, het staat ook zo vermeld op de website van de Messe zelf.
ViNcE schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:41:
[...]
P9 is ook mijn advies en het is alleen een kwartier lopen als je je handen vol met spellen hebt, anders is het minder dan 10 min. ;)
Hangt ervan af van welke verdieping je moet komen ;) . Het is trouwens niet de moeite om op de lift te wachten, gewoon de trap is sneller. Overigens: na een dag rondlopen op de beurs is dat hellinkje terug naar de parking nog best een uitdaging als je zo beladen bent als een muilezel :+

[ Voor 43% gewijzigd door HellPunk op 06-10-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dus je moet even de goede route nemen en niet per ongeluk door de stad rijden (dat deed ik de eerste keer).

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Paar keer in Essen geweest de laatste tijd, zonder sticker, zolang je in een parkeergarage staat heb je weinig problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Christiano007 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:32:
Paar keer in Essen geweest de laatste tijd, zonder sticker, zolang je in een parkeergarage staat heb je weinig problemen
Ik heb verder geen idee wat de pakkans is, maar voor vijf euro neem ik niet het risico om kennis te maken met Herr Agent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

HellPunk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Ik heb verder geen idee wat de pakkans is, maar voor vijf euro neem ik niet het risico om kennis te maken met Herr Agent :P
Is ook zo, maar mocht je ergens geen milieusticker kunnen halen (je weet niet waar je moet zijn oid) dan zou ik hem gewoon in een parkeergarage zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:27:
De Norbertstrasse en de Messe liggen buiten de Umweltzone, dus geen sticker nodig! Op deze PDF is het duidelijk te zien, het staat ook zo vermeld op de website van de Messe zelf.
Ah, da's handige info! Ik ben altijd door de stad gereden (GPS achterna vanuit Zuid-Limburg), en dan kom je er wel doorheen. Prettig om te weten dat je de Umweltzone dus ook kan vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Ah, da's handige info! Ik ben altijd door de stad gereden (GPS achterna vanuit Zuid-Limburg), en dan kom je er wel doorheen. Prettig om te weten dat je de Umweltzone dus ook kan vermijden :)
Hmm, ik rij ook gewoon via de A2 langs Roermond de A52 op, maar het centrum van Essen heb ik nooit gezien. Doet jouw GPS misschien van die intelligente routes? >:) .

Het is trouwens best opletten als je eenmaal de afrit genomen hebt: de helft van de bestuurders is dan aan het zoeken naar de parkings en dan krijg je wel 'ns vreemde rijkunsten te zien :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Weet iemand een goede Nederlandse webshop waar ik leuke Boardgame accessoires kan bestellen? Ik kom alleen maar bij de buitenlandse uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

StealthyPeanut schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:57:
Weet iemand een goede Nederlandse webshop waar ik leuke Boardgame accessoires kan bestellen? Ik kom alleen maar bij de buitenlandse uit.
De enige die ik ken waar ik wel eens wat gehaald heb (wel op een beurs) is spelspul.nl

* TERW_DAN gaat ook maar eens een groene sticker halen voor de auto, die heeft mijn huidige nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
Misschien via the Summoner? Heeft een webshop en daarnaast fysieke winkel in Enschede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Thegamefreak.nl

Ik zou eens kijken op bordspelmania.eu, daar staat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Thanks allen! Helaas nog niet gevonden wat ik zoek :(.

Afbeeldingslocatie: http://www.kaissagames.com/images/eshop/catalog/products/8000/images/original/tray.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:59:
Thanks allen! Helaas nog niet gevonden wat ik zoek :(.

[afbeelding]
In Hal 2 in Essen moet zeker wat te vinden zijn: UltraPro zelf staat op stand D137 en anders misschien bij Q-Workshop - of de Chessex-booth in hal 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TOP! Daar ga ik naar opzoek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Even iets anders;

Ik mag voor lootjes-trekken voor sinterklaas iets voor € 25,- op het lijstje zetten. Er staat tot nu toe op;

Qwirkle
Friday
Formula D Uitbreiding

Iemand nog meer aanraders of toppers, buiten degene van rond de € 10,- die hierboven al vermeld staan? Ik heb altijd veel spellen op mijn wishlist staan, maar die gaan allemaal over de € 30,- en ik kan niet echt iets bedenken :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tsuro zou ik zou ik zelf erg interessant vinden om te krijgen (maar voor jou wellicht te licht) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:40:
Tsuro zou ik zou ik zelf erg interessant vinden om te krijgen (maar voor jou wellicht te licht) :)
Heb ik al _/-\o_

https://boardgamegeek.com...=1&subtype=boardgame&ff=1

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-10-2016 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Als je veel Formula D speelt is een uitbreiding idd wel een goed idee.

Misschien is Imhotep, Cacao of Rattus wel wat? Die laatste staat ook al op mijn lijstje voor het lootjes trekken bij de schoonfamilie :). Ik zou ook nog Qin durven aan te raden in plaats van Qwirkle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Wormaap schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Kom ook uit Zuid-Limburg maar heb ook nooit het centrum gezien, na de afslag van de snelweg ben je er zo goed als.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
StealthyPeanut schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:39:
Even iets anders;

Ik mag voor lootjes-trekken voor sinterklaas iets voor € 25,- op het lijstje zetten. Er staat tot nu toe op;

Qwirkle
Friday
Formula D Uitbreiding

Iemand nog meer aanraders of toppers, buiten degene van rond de € 10,- die hierboven al vermeld staan? Ik heb altijd veel spellen op mijn wishlist staan, maar die gaan allemaal over de € 30,- en ik kan niet echt iets bedenken :| .
Ik zag vorige week Isles of Skye voor 26 euro. Leek me wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat is zeker een leuke Carcassone maar dan even anders leuk spelen en je hoeft de tegels niet te laten match exact zoals bij Carcassone erg vermakelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Kom ook uit Zuid-Limburg maar heb ook nooit het centrum gezien, na de afslag van de snelweg ben je er zo goed als.
Dan heeft mijn navigatiesysteem met kaarten van bijna 10 jaar oud me toch een beetje in de steek gelaten denk ik :+ Dit jaar met Google Maps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Via een meetup een leuke spelletjesavond gehad in Broers café in Utrecht.

Ik begon met een potje Saboteurs + Uitbreiding. Altijd leuk, ook al stapte ik de tweede ronde pas in alsnog had ik een goede kans om te winnen.

Gevolgd door een pot BANG! The Dice Game. BANG! heb ik in mijn collectie en speel ik regelmatig met vrienden maar de dobbel versie niet eerder gespeeld. Ik moet zeggen, ik was erg verrast, want ook al is het meer luck based het was erg snel op te pikken en natuurlijk erg vermakelijk als de Sheriff zichzelf opblaast :)

Daarna nog Salem op tafel gebracht. Deze kickstarter is eigenlijk een soort van card based Weerwolven met als thema de witchhunt van Salem. De regels zijn vrij eenvoudig maar je moet het even spelen om goed door te krijgen. Sommigen waren iets vlotter met de regels doordat ze al een vergelijkbare spelmechaniek kenden of omdat ze scherper waren zo laat op de avond. Desondanks vond iedereen (7 speler game) het wel een leuk spel en vonden ze de regels uiteindelijk toch vrij duidelijk. Het was al met al toch een erg spannende pot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

StealthyPeanut schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:39:
Even iets anders;

Qwirkle
Friday
Formula D Uitbreiding

agricola voor 2 spelers is ook echt een toppert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Star Realms heb je zo te zien nog niet. Zeker een topper, helemaal voor het geld :)
The Game is voor een tientje te vinden en ook zeker leuk.
Hive vind ik met snel zoeken ook voor 25€
Schotten Totten staat op Bol.com voor minder dan 25€, maar afhankelijk van welke art je meer ligt kun je ook wachten totdat de reprint wat breder verkrijgbaar is. Dat zou namelijk vrij snel moeten gaan gebeuren :)
Als voor je gulle gever de BGG Marketplace een optie is staan er een paar nieuwe kopieën van Tongiaki voor amper een/nog geen tientje te koop. Het spel is volledig taalonafhankelijk, dus een Duitse versie hoeft geen probleem te zijn. Geen heel bekend spel, maar als je van spelergedreven chaos houdt is'ie top!

Dat is zo even een greep uit wat ik in die prijsklasse in mijn collectie heb en jij niet :+

Die BGG No-ship Essen Auction is me wel een volle kofferbak aan het opleveren zeg :X Tot dusver afgelopen/bevestigd: Tinners' Trail, een KS-kopie van The Gallerist, Sherlock Holmes Consulting Detective, want als T.I.M.E Stories straks op is moet ik wel nog wat mysteries te kraken hebben met mijn vriendin :) Le Havre, want mijn vriendin vindt Agricola tof, maar altijd net wat te snel voorbij. Le Havre zou in de categorie 'enigszins vergelijkbaar' moeten vallen, terwijl het wat langer duurt en je wat meer mogelijkheden hebt om wat je bouwt ook daadwerkelijk te gebruiken :) Dan nog Red November, want we hebben meer co-ops nodig, Blokus, want kleurrijke abstracts zijn leuk :+ en Theseus: The Dark Orbit - Bots want... Geen idee eigenlijk. We spelen Theseus nooit, maar hij was goedkoop :')
En dan nog wat andere dingetjes die nog moeten aflopen, en waarvan ik dus nog niet weet of ik ze krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wie zocht er laatst nou speelborden? Bij spelspul, kun je ze vrij goedkoop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die hele no ship auction snap ik geen klote van op BGG? Snap wel meer niet op die site overigens.

Ik mis dit jaar wel echte toppers die uit gaan komen. Ik heb wel een paar aardige titels gezien maar geen must haves. Vorig jaar nog 10 games gekocht en een hoop waar ik geen geld meer voor had. Dit jaar lijkt het een bankrekening vriendelijke editie te worden.

Ik koop ze ook meer voor de heb want mijn vrouw wil het nog niet eens proberen en de vriendengroep heeft nooit meer tijd.

Solo spelen doe ik niet, dat lijkt me nou echt saai.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 08-10-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik woon in Rosmalen en heb al een tijd geen bordspellen meer gespeeld. Ik speelde vaker Risk en Kolonisten van Catan, maar dat is alweer jaren geleden. Ik moet zeggen dat het toch wel weer eens tijd wordt om een potje te spelen :-)

Zijn er andere spellen aan te raden die op Risk lijken, maar met iets meer diepgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:30:
Die hele no ship auction snap ik geen klote van op BGG? Snap wel meer niet op die site overigens.

Ik mis dit jaar wel echte toppers die uit gaan komen. Ik heb wel een paar aardige titels gezien maar geen must haves. Vorig jaar nog 10 games gekocht en een hoop waar ik geen geld meer voor had. Dit jaar lijkt het een bankrekening vriendelijke editie te worden.

Ik koop ze ook meer voor de heb want mijn vrouw wil het nog niet eens proberen en de vriendengroep heeft nooit meer tijd.

Solo spelen doe ik niet, dat lijkt me nou echt saai.
Kopen voor de heb, dat is pas saai :P .

Sommige spellen lenen zich goed voor soloplays. Met een puntensysteem of coop story play is het best leuk en uitdagend zelfs (Andor of Robinson Crusoe bijvoorbeeld).

Waarom zou je op een computer wel in je eentje een spel spelen en daar de single player campaign uitspelen, maar een bordspel niet spelen in je eentje?

Niet zo leuk als met echte spelers natuurlijk, maar zeker om spellen te leren kennen en later uit te leggen speel ik ze graag een avondje alleen. Niet iedereen hoeft dan te wachten op het opzoeken van regels of andere zaken.

@Wormaap
Thanks! Die titels ga ik eens bekijken :) .

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-10-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fionzo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:11:
Ik woon in Rosmalen en heb al een tijd geen bordspellen meer gespeeld. Ik speelde vaker Risk en Kolonisten van Catan, maar dat is alweer jaren geleden. Ik moet zeggen dat het toch wel weer eens tijd wordt om een potje te spelen :-)

Zijn er andere spellen aan te raden die op Risk lijken, maar met iets meer diepgang?
Game of Thrones het bordspel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
MrVegeta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:30:
[...]

Game of Thrones het bordspel ;)
Hehe, ik heb net even een tutorial gekeken en dat ziet er best gaaf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Fionzo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Hehe, ik heb net even een tutorial gekeken en dat ziet er best gaaf uit :)
Een andere Risk-achtige game met wat meer diepgang is Small World. Door het geinige thema is'ie wat toegankelijker, maar daaronder schuilt een behoorlijk hard spel. Er zijn een hoop mensen die roepen dat het te simpel is en dat de strategie voor de hand ligt. Maar die snappen gewoon niet hoe het spel werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
En hier weer thuis van een spellendagje bij onze regelmatige medespeler :)
Begonnen met een pot Brass. Dit spel is en blijft voorlopig een van mijn favorietjes :) En het is ook te merken dat we iets beter zijn aan het worden. Als we online zouden gaan spelen werden we nog steeds afgeslacht denk ik, maar de potjes worden wel interessanter :) Uiteindelijk gewonnen met 166 punten voor mij en 143 voor de laatste. Dus lekker dicht bij elkaar.
Daarna wilde mijn vriendin graag iets lichters spelen, dus was het tijd voor een potje Kingdom Builder. Ondanks de variabele setup speelde deze tot dusver toch altijd redelijk het zelfde. Maar vandaag even niet :) De combinatie van objectives waarvoor settlements verspreid moesten zijn en powers waarmee ze verplaatst konden worden leverde een raar maar leuk potje op waarbij huisjes over het hele bord hopten :+ Deze uiteindelijk 88-68-65 gewonnen. Dus stiekem een redelijke slachting :P
Na het eten was mijn vriendin er wel redelijk klaar mee. Dus heb ik met die vriend samen The King is Dead gespeeld. Typisch zo'n spel met weinig regels en veel diepgang. Alle informatie is open, waardoor je de gevolgen van je acties aardig kan overzien. Je krijgt acht kaarten waar je je acties mee kan doen, maar elke kaar kun je maar één keer in het spel gebruiken. Omdat ik geen zin heb in een potje Memory, speel ik dit spel bij voorkeur met open kaarten. Het bijhouden van welke acht kaarten je tegenstander heeft gespeeld is immers niet zo moeilijk, dus ik vind het een beetje suf om volgens de regels in het boek te spelen, waarin je alleen maar de laatstgespeelde kaart van je tegenstander ziet.
Deze relatief makkelijk gewonnen omdat mijn tegenstander even niet doorhad dat een zet die'ie gepland had niet kon. Ah well, volgende keer beter :)
En als laatste nog Age of Steam met de St. Lucia map gespeeld. Hier kon ik de vriend in kwestie vroeg in het spel redelijk vastbouwen. Doordat hij toch iets wilde houden in de hoek waar dat gebeurde heeft'ie redelijk wat geld verspild om uiteindelijk niets terug te krijgen. Dus de rest van de pot heb ik gedomineerd om uiteindelijk met 90 tegen 22 punten te winnen.
En daarmee eindigde deze spellendag. Vaak win ik wel iets meer dan mijn eerlijke deel, maar dat ik alles op zo'n dag heb gewonnen heb ik niet eerder meegemaakt :+ Op zich wel prima, maar ik hoop natuurlijk dat het de volgende keer weer wat spannender is. Brass was best spannend, maar de andere drie heb ik redelijk hard gewonnen, en dat is uiteindelijk ook niet superleuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren begonnen aan Pandemic Legacy. Eerst nog een normale pot gespeeld omdat afgezien van mezelf de rest maximaal één keer eerder de basis game had gespeeld. Daarna de maand januari gedaan. Ondanks dat de eerste maand vergelijkbaar is met het basisspel vond ik er toch heel wat afwisseling in zitten. Het was een erg spannende pot maar toch had ik wel het gevoel dat we veelal in controle waren. Al met al kan ik niet wachten op de volgende sessie, dan gaan we voor februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Tof Psychoclown! Wij hebben hem 2 weken geleden eindelijk uitgespeeld met helaas een niet zo positief resultaat voor de wereld. Wel hebben we enorm genoten en ik sluit niet uit dat (mits hij beschikbaar blijft) ik hem in de toekomst nog een keer met een andere groep ga spelen.

Hier gisteravond voor het eerst sinds maanden weer een "normale" spellenavond gehad. Dit jaar hebben we tot dus ver erg veel Time Stories en Pandemic legacy gespeeld, maar nu dus weer een avond met "normale" spellen.
Begonnen met 2 potjes King of Tokyo, blijft wel leuk maar voor mij toch wel wat te licht. Daarna een potje splendor en afgesloten met de 2e legende van Legende van Andor. Hierbij kansloos verloren door echt enorm slechte rolls.
Verder nog gezellig de spiel lijstjes vergeleken en doorgesproken, dus dat was wel weer een zeer geslaagde avond.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Zojuist even naar het lokale spellenbeursje in Sittard, waar ik toevallig gisteren over hoorde omdat iemand waarvan ik iets in de Essen auction had gekocht vroeg of we het alvast konden regelen. Zag er wel gezellig uit, maar ik had niet veel tijd om te blijven hangen, helaas. Naast de pickup van de expansion die ik van die gast gekocht had ook nog een complete, volgens mij nooit gespeelde, kopie van Through the Desert gescoord voor 5€ :) Wel een Nederlandse versie (Heersers der Woestijn), maar afgezien van de titel op de doos is er geen verschil, zelfs het regelboek is gewoon meertalig :)
Eens kijken hoe de pastelkamelen hier bevallen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 09-10-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
De gespeelde spellen van dit weekend:

- Ubongo: Familiefavoriet!
- Codenames: Ik had dit bijna in de verkoop gedaan, nu blijkt mijn dochter dat erg graag te spelen. Gaat dus wel weer meer op tafel komen.
- The Little Prince: Make me a planet: Ik blijf dit leuk vinden - je bouwt je planeet, maar je komt pas tijdens het spel te weten hoe je je tableau scoort.
- Keltis: Blijft een favoriet bij mijn vrouw, ze kijkt al uit naar het tweede uitbreidingsbord dat ik in de Spiel-auction gehaald heb. Deze keer wel gewonnen, met één puntje verschil _/-\o_
Wormaap schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:50:
kopie van Through the Desert gescoord voor 5€ :) Wel een Nederlandse versie (Heersers der Woestijn), maar afgezien van de titel op de doos is er geen verschil, zelfs het regelboek is gewoon meertalig :)
Eens kijken hoe de pastelkamelen hier bevallen :+
Dikke meevaller, mij heeft dat een exemplaar van Suburbia gekost 8)7 . Verder ook wel een faire ruil, wij hadden Suburbia toch wel gezien en Through the Desert valt hier erg in de smaak. Het is misschien een denkspel, maar het is niet alsof je tien mogelijke zetten per beurt hebt, het speelt dus lekker vlot. Het thema dekt het abstracte van het spel ook mooi af - je zou hetzelfde spel kunnen spelen met houten schijfjes in zes kleuren, maar die pastelkamelen zijn gewoon top :+ . Je hebt wel minstens drie spelers nodig om het echt uit de verf te laten komen, met vier vonden we het nog leuker.
Phusebox schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:30:
Haha, dat had ik de eerste keer ook. Het probleem is: hoe meer je het uitlegt, hoe ingewikkelder het lijkt :). Het is gewoon iets dat je eens moet proberen, veel kan er niet fout gaan. Kort gezegd:

- Doorloop de geeklist en hou bij welke spellen je zou willen ontvangen.
- Voeg de games die je zelf kwijt wilt toe aan de geeklist. Dat moet voor een bepaalde datum.
- Als de deadline voor het toevoegen van spellen verstreken is kan je in de OLWLG-tool aanklikken welke spellen je wilt ruilen. Ook hier staat weer een deadline voor.
- Als die deadline verstreken is rekent het systeem uit wat de beste ruilketen is. Hiervan krijg je een overzicht. Dan spreek je gewoon af met degene aan wie je iets moet geven en van wie je iets moet krijgen.

De OLWLG is de moeilijkste horde om te nemen omdat er veel opties en knoppen zijn die je niet nodig hebt. Als het ooit nodig is wil ik je daar ook wel doorheen gidsen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:50:
Zojuist even naar het lokale spellenbeursje in Sittard, waar ik toevallig gisteren over hoorde omdat iemand waarvan ik iets in de Essen auction had gekocht vroeg of we het alvast konden regelen.
Oh damn, ik woon gewoon in Sittard en wist van niks :(

Gisteren Kemet gespeeld, maar is toch echt niet mijn genre (dudes on a map). Daarom heb ik Cry Havoc ook maar meteen geschrapt van mijn Spiel lijst.
HellPunk schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:06:
[...]

Haha, dat had ik de eerste keer ook. Het probleem is: hoe meer je het uitlegt, hoe ingewikkelder het lijkt :). Het is gewoon iets dat je eens moet proberen, veel kan er niet fout gaan. Kort gezegd:

- Voeg de games die je zelf kwijt wilt toe aan de geeklist. Dat moet voor een bepaalde datum.
- Als de deadline voor het toevoegen van spellen verstreken is kan je in de OLWLG-tool aanklikken welke spellen je wilt ruilen. Ook hier staat weer een deadline voor.
- Als die deadline verstreken is rekent het systeem uit wat de beste ruilketen is. Hiervan krijg je een overzicht. Dan spreek je gewoon af met degene aan wie je iets moet geven en van wie je iets moet krijgen.

De OLWLG is de moeilijkste horde om te nemen omdat er veel opties en knoppen zijn die je niet nodig hebt. Als het ooit nodig is wil ik je daar ook wel doorheen gidsen :) .
Thanks, maar ik snap er nog steeds niet veel van. Misschien iets voor volgend jaar dan.

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:06:
[...]

Da's de math trade toch? Volgens mij had'ie het over de auction. Die is ook niet superduidelijk, maar in ieder geval hoef je de OLWLG niet te gebruiken :+
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

Oh damn, ik woon gewoon in Sittard en wist van niks :(

Gisteren Kemet gespeeld, maar is toch echt niet mijn genre (dudes on a map). Daarom heb ik Cry Havoc ook maar meteen geschrapt van mijn Spiel lijst.
De persoon waarvan ik een expansion heb gekocht was daar als publisher. Als die me niet getipt had, had ik ook geen idee gehad. Het was in Volt, maar wel superklein. Dus héél veel heb je niet gemist :P Het was de lichtelijk uit de hand gelopen release party van Revenge of the Dictators.

Edit: Mijn laatste paar BGG auctions zijn afgelopen. Ik ben vanaf komend weekend dus ook de trotse eigenaar van vijf Age of Steam expansion maps (ja, ik ga een béétje los op dat spel :+ ) en Neuland. Die laatste is een beetje een niche game. Ik vind Roads & Boats fantastisch, al heb ik'm pas één keer gespeeld. Neuland zou een vergelijkbare game moeten zijn: produceer grondstof A op plek X, vervoer die naar plek Y om'm om te bouwen in product B en vervoer dat naar plek Z om het weer om te timmeren naar product C dat VP's oplevert. Maar dan op een veel kleiner bord, waar je elkaar veel meer in de weg zit. Origineel is er alleen een ontzettend lelijke Duitse versie, maar in 2008 heeft Z-Man een nieuwe editie uitgebracht. Die ziet er (subjectief) wat beter uit. Maar de aanpassingen op de regels halen, naar het schijnt, een hoop van de strategie eruit, en maken het vooral vergevingsgezinder. Maar met een printje van de regels van de eerste editie en een paar kleine reminders m.b.t. de componenten is de eerste editie te spelen met de inhoud van de doos van de tweede, dus dat komt allemaal goed :+

[ Voor 46% gewijzigd door Wormaap op 10-10-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rustig bordspellenweekend gehad! Helaas, want wat mij betreft spelen we elke dag een spel :).

Donderdagavond staat er wel weer een spellenavond op de planning! Ik denk dat Concordia op tafel gaat komen :).

Even iets anders;

Heeft iemand hier toevallig interesse in Le Havre? Ik heb het spel een paar keer geprobeerd, maar niet helemaal mijn / ons ding. Is in complete nieuwstaat. Ik sta open voor een ruil of bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:36:
[...]
Da's de math trade toch? Volgens mij had'ie het over de auction. Die is ook niet superduidelijk, maar in ieder geval hoef je de OLWLG niet te gebruiken :+
Ow, de ochtendcaffeïne had blijkbaar z'n doel nog niet bereikt |:( .

De auction is in principe heel simpel, maar sommige mensen maken er wel een zootje van :) . Ik heb nu nog één veiling: de datum is verlopen sinds vorige week en ik heb het enige bod, maar de veiling staat nog steeds open en de verkoper reageert niet op PM's. Het grappige is dat-ie volgens z'n profiel op 20 kilometer van mij vandaag woont 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Ow, de ochtendcaffeïne had blijkbaar z'n doel nog niet bereikt |:( .

De auction is in principe heel simpel, maar sommige mensen maken er wel een zootje van :) . Ik heb nu nog één veiling: de datum is verlopen sinds vorige week en ik heb het enige bod, maar de veiling staat nog steeds open en de verkoper reageert niet op PM's. Het grappige is dat-ie volgens z'n profiel op 20 kilometer van mij vandaag woont 8)7 .
Hier had ik iemand die me een GM stuurde dat'ie niet akkoord ging met mijn bod op een paar items, terwijl ik gewoon het startbod (geen reserve) had geboden. Blijkbaar was de auction een beetje onduidelijk en had'ie begrepen dat een soft reserve en een BIN niet gebruikelijk was en z'n soft reserve verwijderd. De dag erna liet'ie me weten dat'ie toch akkoord was, dus alles is uiteindelijk goed gekomen :)
StealthyPeanut schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:08:
Even iets anders;

Heeft iemand hier toevallig interesse in Le Havre? Ik heb het spel een paar keer geprobeerd, maar niet helemaal mijn / ons ding. Is in complete nieuwstaat. Ik sta open voor een ruil of bod.
Een week geleden had je DM van me gehad. Maar nu heb ik Le Havre al in de BGG auction gekocht :P

[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 10-10-2016 11:33 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 159 Laatste