Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend spellenavond gehad bij de spellenspeciaalzaak in Dodrecht.

Daar heb ik de volgende demos gegeven:

- Mystic Vale
- Diamonds
- Woodman
- Ghooost

Was weer een top avond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Even een zijstapje van de normale euro's

Ik zoek wat spellen(tjes) voor mijn andere vriendengroep.
Wij spellen nu vaak dixit, codenames beviel ook goed.
Maar ik zoek ook wat andere spellen. Meer het type wat je onder het genot van een biertje speelt zeg maar. met flink wat take that/interactie, en 5 minuten uitleg max.

Iemand suggesties ?

Cards agains humanity probeer ik op essen te halen, denk wel dat dat zou bevallen

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 10-10-2016 12:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:57
heuveltje schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:18:

Maar ik zoek ook wat andere spellen. Meer het type wat je onder het genot van een biertje speelt zeg maar. met flink wat take that/interactie, en 5 minuten uitleg max.

Iemand suggesties ?

Cards agains humanity probeer ik op essen te halen, denk wel dat dat zou bevallen
Je zou Flux kunnen proberen? Ik vind het een leuk spelletje en zeker prima met een biertje erbij denk ik. Wel even opletten als er verschillende regels op tafel liggen, want dat kan nog wel eens bijzondere situaties opleveren :*)

Niet te vergeten, er zijn verschillende thema's van dit spel die je misschien meer aanspreken. En de engelse variant heeft ook iets meer mijn voorkeur ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Frank!in op 10-10-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07

Iemand suggesties ?

Van wat ik ervan hoorde is Secret Hitler ook prima als partygame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Iemand suggesties ?

Fluxx, King of Tokyo, Salem (alleen slecht te krijgen in NL), Saboteurs, Party Animals (en soortgelijken).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

StealthyPeanut schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Van wat ik ervan hoorde is Secret Hitler ook prima als partygame!
MM snel gelezen, maar dat klinkt als een variant op/soort van weerwolven. Denk niet dat dat echt aanslaat.
psychoclown schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Fluxx, King of Tokyo, Salem (alleen slecht te krijgen in NL), Saboteurs, Party Animals (en soortgelijken).
King of tokyo zou misschien ook nog wel werken. Ik heb zelf king of New york. Maar dat is al te veel regels/denkwerk :P MMm flux heb ik zelfs :X . alleen nooit aan gedacht die daar uit te proberen. Dat kunnen we inderdaad nog wel eens testen :) De andere ken ik niet, vanavond eens opzoeken.

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 10-10-2016 13:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Weten & Wedden is nog wel leuk. Stond afgeprijsd op Bol van de week, geen idee of het nu nog is.
Verder denk ik aan No thanks, take 5, sushi go. Dat zijn van die chill kaartspelletjes die leuk zijn met een biertje maar geen idee of dat wel genoeg interactie is. Zit wel een kleine take-that in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind 'zet in en win' en '5 seconds' ook wel grappig. Lagen ooit voor een paar euro bij de Action. Spelen lekker vlot en niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Met een biertje en flink wat interactie?

King of Tokyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Fionzo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:11:
Ik woon in Rosmalen en heb al een tijd geen bordspellen meer gespeeld. Ik speelde vaker Risk en Kolonisten van Catan, maar dat is alweer jaren geleden. Ik moet zeggen dat het toch wel weer eens tijd wordt om een potje te spelen :-)

Zijn er andere spellen aan te raden die op Risk lijken, maar met iets meer diepgang?
Axis and Allies kan je ook nog overwegen.
Stukje meer realisme maar zeker de moeite waard.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Dungeon Fighter is ook altijd lachen. Het is een co-op die draait om dobbelstenen gooien. Gooien als in: je probeert een doelwit te raken met je dobbelsteen. Terwijl je, bijvoorbeeld, achterstevoren vanaf je elleboog moet gooien, of je dobbelsteen vanaf de neus van een medespeler moet laten vallen. Stiekem best lastig, maar ik lach me elke keer kapot :D

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Zo, vlak voor SPIEL zijn er nog drie nieuwe games in de verzameling gekomen. Twee van de spellen zijn van dezelfde designer en twee van de spellen zijn realtime spellen: Covert, Fuse en Captain Sonar. Ik verwacht dat het nog wel even zal duren voordat ik de spellen kan spelen, maar ben blij dat ik ze heb.
Ik heb mijn kaartjes gekocht, mijn maps geprint en mijn lijst bijgewerkt. Morgen nog even een overzichtje maken van mijn laatste auctions en dan ben ik helemaal gereed. Ik heb er zin in!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren een solo pot gespeeld van Concordia. Donderdagavond gaat deze op tafel komen met 2 vrienden, dus wilde het alvast een beetje in de vingers hebben.

Leuk spel, maar voelde nogal wat droog aan. Dat kan zijn omdat ik het alleen speelde en het gevoel dan altijd anders is natuurlijk, maar thematisch gezien is het niet de sterkste uit mijn collectie.

Meer mensen hier last van? Ik heb de Italia map gedaan, maar heb ook de Brittania map erbij. Met 3 spelers is dat misschien ook nog wel leuk. Dan wordt het allemaal wat "tighter" denk ik.

Wat zijn jullie ervaringen met 3 spelers?

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Over een paar weken heb ik een feestje meer stuk of 8 man. Dus ik zat te denken wat we zouden kunnen spelen. En er moet gezopen worden. Ik zat te denken aan Bang dice Game. Het moet kort makkelijk en snel te spelen zin. Nog meer suggesties.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wormaap schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:44:
Dungeon Fighter is ook altijd lachen. Het is een co-op die draait om dobbelstenen gooien. Gooien als in: je probeert een doelwit te raken met je dobbelsteen. Terwijl je, bijvoorbeeld, achterstevoren vanaf je elleboog moet gooien, of je dobbelsteen vanaf de neus van een medespeler moet laten vallen. Stiekem best lastig, maar ik lach me elke keer kapot :D
Dat ziet er best wel hilarisch uit :D
Die ga ik onthouden.
MrVegeta schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:48:
Over een paar weken heb ik een feestje meer stuk of 8 man. Dus ik zat te denken wat we zouden kunnen spelen. En er moet gezopen worden. Ik zat te denken aan Bang dice Game. Het moet kort makkelijk en snel te spelen zin. Nog meer suggesties.
Wellicht Tsuro? Cards against humanity doet het ook altijd goed. Dixit, maar dan moet je wel de juiste groep voor hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 11-10-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben niet fan van CAH. Tsuro zegt me niets, ga kijken. Bedankt voor de suggesties.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 16-07 14:24
Coup en resistance. First picks voor mij altijd. Maar Bang dice Game is ook top zeker erg gaaf met een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Coup is volgens mij 6 max. Tsuro is zeker een topper. Bang the Dice game is wel grappig. Captain Sonar als je hem kan krijgen. Als je resistance leuk vindt, dan wil je misschien ook One Night Ultimate Werewolf proberen. 6nimmt is ook leuk of evt. Love Letter met 2 decks.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Resistance is een dikke prima! Erg leuk met meerdere mensen. Ook is Roll for It erg licht en gezellig. Ruimte genoeg om te ouwehoeren en te bieren.

Tsuro is ook erg kort en leuk, maar met 8 man is het wel erg vol en daardoor vallen er sommige bijna direct af en zijn ze uit het spel totdat het voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Je kan met meer spelen alleen heb je de kaarten van de uitbreiding nodig. Ipv met 3 kaarten van elk type speel je met 4 kaarten van elk type. Ik kom zelf om in de coup kaarten maar goed het is ook gelijk een van mijn favo games. Ik kan wel 2set maken maken met verschillend artwork met alle extra kaarten die ik heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ervaren Essenbezoekers; is de kans groot dat er playmats verkocht worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:57
Stef stuntpiloot competitie opzetten? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:56:
Even deze thread in de gaten houden.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Frank!in schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Stef stuntpiloot competitie opzetten? >:)
Helemaal geen slecht plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 10:35
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:56:
Hmm, ik dacht dat ik dit al ergens gepost had, maar voor goeie playmats moet je bij Ultimate Guard zijn. Hal 2 - A127 is de place to be :).
ViNcE schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:40:
Zo, vlak voor SPIEL zijn er nog drie nieuwe games in de verzameling gekomen. Twee van de spellen zijn van dezelfde designer en twee van de spellen zijn realtime spellen: Covert, Fuse en Captain Sonar. Ik verwacht dat het nog wel even zal duren voordat ik de spellen kan spelen, maar ben blij dat ik ze heb.
Ik heb mijn kaartjes gekocht, mijn maps geprint en mijn lijst bijgewerkt. Morgen nog even een overzichtje maken van mijn laatste auctions en dan ben ik helemaal gereed. Ik heb er zin in!
Fuse staat al een tijdje op m'n verlanglijst, maar het was óf niet beschikbaar, of peperduur. Mijn FLGS kon bijvoorbeeld wel bestellen rechtstreeks in de US, maar door de hoge wisselkoers werd het dan een kostelijke zaak. Ik hoop het in Essen ergens op de kop te tikken.

Ik heb gisteren bericht gehad over mijn laatste auction - de verkoper had het gewoon even te druk gehad. Alles is geregeld nu, morgen inpakken en dan kunnen we (na een ongetwijfeld slapeloze nacht ;) ) !

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Voor alle duidelijkheid, wie gaat er donderdag naar Essen en is aanwezig op de math trade / auction meeting? Ik wil eigenlijk wel even hoi zeggen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HOI!

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/26BkLUQ48f5azYTCw.gif

Ik ga alleen zaterdag en wil mezelf zo weinig mogelijk afspraken opleggen, dus ik sla over (mochten mensen op zaterdag gaan).

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wij gaan op donderdag, maar heb eigenlijk niets voorbereid :D
Geen auctions of iets, maar een beetje rondkijken met enigszins een wishlist in mijn hoofd.
Ik heb nog wel een nieuwe dead of winter over waar ik eigenlijk vanaf wil, maar nu wellicht wat laat om mee aan het veilen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Zijn er hier ook mensen die Krosmaster Arena spelen en daar de characters ook voor verzamelen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:49:
Voor alle duidelijkheid, wie gaat er donderdag naar Essen en is aanwezig op de math trade / auction meeting? Ik wil eigenlijk wel even hoi zeggen.
Als je het bordje Lorthania spot mag je altijd even langs komen :). Ik heb zelf maar een paar trades te doen, dus ik heb wel tijd om uit te kijken naar The Vinman ;) . Ik heb het geluk gehad dat bijna iedereen met wie ik een trade heb ergens op een booth werkt, dus die kan ik eenvoudig tussendoor regelen als het het beste uitkomt.
Zeror schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:37:
Zijn er hier ook mensen die Krosmaster Arena spelen en daar de characters ook voor verzamelen?
Ik heb een jaar of drie geleden op het punt gestaan met Krosmaster te beginnen, maar ik ken mezelf goed genoeg om alles te vermijden dat 'collectible' is, dat loopt geheid uit de klauwen - ik heb al werk genoeg aan de andere spellen :+

[ Voor 26% gewijzigd door HellPunk op 11-10-2016 16:30 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier alleen vrijdag en zaterdag in Essen. Ook beide dagen op de math trade spot om spullen op te pikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

SndBastard schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:29:
Ik heb nog wel een nieuwe dead of winter over waar ik eigenlijk vanaf wil, maar nu wellicht wat laat om mee aan het veilen te gaan...
Ik heb gisteren een spelletje op de auction gezet en 15 minuten later was hij verkocht. Het kost je niks om hem er op te zetten. Je moet je reserve hoog genoeg doen, maar verder zou ik het gewoon proberen. Het is wel een populair spel.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
Zo, wij zijn helemaal klaar voor Essen. Vandaag stand opgebouwd, tof om te zien hoeveel bedrijven echt all out gaan qua versieringen en dergelijke. Hoop wel dat de verwarming morgen aan gaat want ik vind het nu maar een pak koud hier, pfoeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

Christiano007

Ich bin der champion

GielFox schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:55:
Zo, wij zijn helemaal klaar voor Essen. Vandaag stand opgebouwd, tof om te zien hoeveel bedrijven echt all out gaan qua versieringen en dergelijke. Hoop wel dat de verwarming morgen aan gaat want ik vind het nu maar een pak koud hier, pfoeh.
Kun je eens een foto maken hoe het er daar uitziet? Ben gewoon benieuwd :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 10:32
Ik ga ook morgen en vrijdag. Afgelopen jaren had ik er echt zin in maar dit jaar... het valt me allemaal zwaar tegen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoe kan het je nu al tegenvallen als je er nog heen moet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:39:
Ik ga ook morgen en vrijdag. Afgelopen jaren had ik er echt zin in maar dit jaar... het valt me allemaal zwaar tegen.
:/

Party pooper!

Mijn eerste keer en ik kan niet wachten en ben psyched! :+ :9~

Gewoon lekker rondlopen, rondneuzen, wat spellen bekijken, heel misschien wat spelen maar gewoon genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
heuveltje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:40:
Als je alle spellen al tot in detail hebt bekeken en onderzocht en je tot de conclusie komt dat er niets bijzit dat je MOET hebben/spelen.

Vorig jaar was mijn lijst zo lang dat ik amper de helft heb kunnen zien of spelen, nu ga ik dat makkelijk op 1 dag redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

heuveltje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:40:
Omdat heel veel dingen al zijn aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrVegeta schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Omdat heel veel dingen al zijn aangekondigd.
Heel veel? Alles eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Iets te veel maar voor mij geen essen dit jaar valt precies samen met de verjaardag van mijn dochter dus helaas pindakaas plus dit jaar een huis gekocht dus tja budget is er ook niet.... Je moet wel iets kunnen kopen op Essen. Maar goed ben benieuwd wat er allemaal uit komt deze keer en welke de hidden jems zijn. Vorige jaar had ik zelf Tofu Kingdom gescoord en dat was een geweldige game voor die paar euro heeft het al lang terugverdiend. Ben benieuwd enjoy Essen gangers have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Als je alle spellen al tot in detail hebt bekeken en onderzocht en je tot de conclusie komt dat er niets bijzit dat je MOET hebben/spelen.

Vorig jaar was mijn lijst zo lang dat ik amper de helft heb kunnen zien of spelen, nu ga ik dat makkelijk op 1 dag redden.
Ik ga dan ook niet naar Essen om een spel te MOETEN hebben of spelen :). Ik ga voor de beleving en om een gave dag te beleven :*).

Er zitten best interessante titels tussen voor me die ik graag wil gaan zien. Zeker een 10 stuks waar ik wel warm van wordt :*) . Ook helemaal niet erg dat het er geen 30 zijn; anders ga ik met 30 spellen naar huis :+

Het is voor mij dan ook de eerste keer, dus als doorgewinterde SPIELER zal het vast anders zijn >:) .

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-10-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Nu ben ik toch wel benieuwd waar je op zou hopen. Hoewel er inderdaad weinig bij zit dat ik écht absoluut per se moet hebben (dat is voor mij bijna per definitie zo, ik al ook niet snel een OoP 'grail game' kopen of zo) vind ik dat er toch genoeg boeiends bij zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakMDS
Wij zijn hier net in een hotel in Gladbeck ingechecked. Dan kunnen we vanavond en morgen rustig aan doen. Toen we de auto in stapten reed er een pakket dienst busje me klem op de oprit en die had Karmaka bij. Maar meteen meegenomen, kunnen we vast in de sfeer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Welke NL versies zijn er op essen te bewonderen? Of moet je echt van nieuwe Engelse spellen uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hoofdzakelijk Duits en Engels. Andere talen zijn er ook wel een beetje, maar zeker niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
-oeps dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Yakumos op 12-10-2016 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Christiano007 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Kun je eens een foto maken hoe het er daar uitziet? Ben gewoon benieuwd :P
Niet de beste foto's maar een snelle impressie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9bNmrDi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gHnmLWC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Brh6ZD1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Morgen mechs vs minions. Yeah, baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Het klopt wel dat Spiel dit jaar weinig opzienbarende releases heeft, dat was vorig jaar ook al zo. Je hebt hoogstens nog de EU releases, maar de titels zelf zijn al bekend van GenCon of andere evenementen. Ik kijk zelf vooral uit naar de buzz en om weer wat mensen te ontmoeten. Ik heb ondertussen al via geekmail een hele conversatie gehad met een verkoper uit de auction, wordt leuk om ook een RL ontmoeting te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:29
maartend schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:28:
Morgen mechs vs minions. Yeah, baby.
Over een uur gaat de verkoop toch pas van start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MADG0BLIN schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Over een uur gaat de verkoop toch pas van start?
13.10, 20.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga naar Essen gewoon om wat spellen te spelen, ook al zijn ze misschien niet allemaal even opzienbarend. Misschien zitten er stiekem wel wat leuke games tussen die je niet snel verwacht had. Ik zie het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06
Got one (Shipment wave one), yes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mvdbeld schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Got one (Shipment wave one), yes! :+
Ik ook. EN je kunt gewoon nog een order plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ook besteld. 80 euro is niet niets, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mechs vs. Minions ga ik voor nu even skippen. Het grootste deel van de hype lijkt gebaseerd op 'z0mg het is goedkoop en je krijgt mini's!'. Dus ik ga rustig even afwachten of het ook daadwerkelijk leuk is :)

Morgen naar Essen! Ik ben al zakjes met geld aan het klaarmaken voor mijn auctionaankopen :+ Nog even uitprinten welke preorders ik waar moet ophalen, en dan ben ik er helemaal klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wormaap schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:27:
Mechs vs. Minions ga ik voor nu even skippen. Het grootste deel van de hype lijkt gebaseerd op 'z0mg het is goedkoop en je krijgt mini's!'. Dus ik ga rustig even afwachten of het ook daadwerkelijk leuk is :)

Morgen naar Essen! Ik ben al zakjes met geld aan het klaarmaken voor mijn auctionaankopen :+ Nog even uitprinten welke preorders ik waar moet ophalen, en dan ben ik er helemaal klaar voor :)
Ik heb ook een play through van Rodney Smith gekeken en de review van shut up and sit down en die waren positief. Ziet er goed uit. En aangezien het beperkte oplage is en de hype vrij hoog is verwacht ik dat het voor een aardige prijs te verkopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
MrVegeta schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:37:
[...]

Ik heb ook een play through van Rodney Smith gekeken en de review van shut up and sit down en die waren positief. Ziet er goed uit. En aangezien het beperkte oplage is en de hype vrij hoog is verwacht ik dat het voor een aardige prijs te verkopen is.
Van wat ik op BGG lees zijn er sowieso twee waves van 30k stuks gepland, en hebben ze aangegeven dat het spel beschikbaar genoeg zal zijn om iedereen die er een wil van een kopie te voorzien. Dus ik zou niet té veel hopen op geweldige resalemogelijkheden. Van de andere kant, voor Star Realms hebben ook mensen 45$ betaald toen'ie een paar maandjes tussen print runs zat, dus zeg nooit nooit :+

Als je het spel er gaaf uit vindt zien dan is er natuurlijk niet mis met er nu op duiken. Maar in mijn geval wil ik eerst even de kat uit de boom kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net aangeschaft Wave 1 Shipment 2 :)
Net terug van Spiel waar we ook aardig los zijn gegaan.

Perdition's Mouth (Kickstarter editie met alle extra's) opgehaald :D
Cry Havoc
Portal of Morth
Star Trek Ascendancy met playmat
En nog een hoop kleine spelletjes...

Morgen verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wave 1 shoppment 1 en shipment 2.

Het is een soort roborally, dus wij waren om. Met 5 man aangeschaft. Dus is 16 euro pp. Leuke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag 4 spellen gespeeld maar alle vier niet gekocht. Te duur of te weinig diepgang of replayability. O.a. The Last Friday en London Dread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zo, we zijn weer terug van SPIEL. Het was weer een top dag. Ik controleer voor een aantal publishers de spelregels en heb daarom een aantal spellen gekregen. Daarnaast heb ik ook nog wat gekocht (en verkocht).
Verkocht:
Covert (ik had een extra exemplaar)
Lords of Waterdeep uitbreiding
The Networks

Gekocht:
Fuji Flush
Powergrid: the card game
Figment (soort dungeon crawler voor kinderen. Beetje duur, maar de designer had echt een goede filosofie over het spel)
Palastgefluster (2e hands)
X Nimmt (als cadeau)
The Game (voor iemand anders)
Terrible Monster

Gekregen:
Ragers
Age of Thieves
Sweet Nose
The Flow of History
In a bind (en in a bind jr.)
Gooseberry
Flitting Bad Wolf

Daarnaast nog twee spelen bij Japon Brand opgehaald voor iemand anders. Die stuur ik op naar Canada. Verder weinig gespeeld: Gooseberry en Ore City. Ook even geoefend met Ice Cool (best grappig). Ik vond het rustiger dan vorig jaar, misschien omdat het iets groter was. Misschien dat ik morgen nog wat spellen krijg en haal ik Adrenaline nog op. Verder een behind the thrones toernooi. Dan zal ik ook een foto plaatsen van alles.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vond het juist drukker dan vorig jaar. Gek hoe percepties verschillen. En groter? Waar dan?

Ben benieuwd wat je van Age of Thieves vind. Stond op mijn lijstje maar vond de kwaliteit te belabberd om zoveel geld voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Oeh, heb nu echt zin in zaterdag. Morgen eerst nog even een dagje conferentie aftikken voor m'n werk, dus denk dat ik na 2 dagen SPIEL dan ook wel redelijk gesloopt ben. Maar we zullen 't gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Twee jaar geleden had je alleen hal 4, dat was toen echt zielig hoe leeg het daar was. Vorig jaar hadden ze alleen hal 7. Nu een groot deel van hal 7 en hal 4 en 6 er nog bij. Volgens mij kan je vooral in die kleine hallen altijd wel een spel vinden om te spelen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViNcE schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:00:
Twee jaar geleden had je alleen hal 4, dat was toen echt zielig hoe leeg het daar was. Vorig jaar hadden ze alleen hal 7. Nu een groot deel van hal 7 en hal 4 en 6 er nog bij. Volgens mij kan je vooral in die kleine hallen altijd wel een spel vinden om te spelen.
Moet dan al langer geleden zijn want ik was er 2 en 3 jaar geleden ook en toen had je gewoon hal 3, 2 en 1 sowieso. Hal 7 was er vorig jaar ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:54
Hal 4 was vorig jaar gereserveerd voor simultan Catan. Dit jaar had je dus hal 4 en halve hal 6 aan extra beursoppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
ViNcE schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:38:
Zo, we zijn weer terug van SPIEL. Het was weer een top dag. Ik controleer voor een aantal publishers de spelregels
Dat klinkt wel cool, hoe is je dat gelukt? Klinkt als iets dat mij ook nog wel zou interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Deze Kickstarter, 10 Minute Heist: The Wizard's Tower kwam ik gisteren tegen en die kon ik niet laten liggen. Zeker voor de prijs niet :)

Wellicht is iemand hier ook geïnteresseerd, er is nog 8 uur op de teller. Zojuist hebben ze er nog 2 stretch goals bij bedacht, bij 51k worden de kaarten naar black core geupgrade en bij 52k zal de enige dubbele artwork die er nog in zit vervangen worden door een unieke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Gisteren was onze eerste keer essen. Uiteindelijk waren we wel veel te slecht voorbereid, dus heel veel rondgelopen en gezien, maar ook wel vrij ongestuurd. Ik heb bij een paar winkels extreme kortingen gezien, maar dat was vooral Duits. De "vangst" viel dus reuze mee:

Een insert voor BSG waar alle uitbreidingen mee in een doos passen.

Ristorante Italia (vanmiddag 3 potjes met tweeen gedaan - erg leuk en was maar 10 euro)
Godz - nog niet kunnen doen want is 3 - 5 spelers.
Rhodes - na een super overtuigende sales pitch, dat lijkt wel echt bij ons groepje te passen.
Isis and Osiris
Chromosome
Een heel zak vol plastic bakjes en doosjes van praktische formaten. Zowel op tafel als in de doos erg opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag gespeeld:

Key to the City of London: mijn eerste aanraking met keyflower-ish spel. Gekocht wel leuke aanvulling op mijn collectie qua afwisseling in play style.

Age of Thieves: leuk maar niet diepgaand genoeg en te slechte kwaliteit voor de prijs. 40 euro was meer dan voldoende geweest, ze vroegen er 50.

Summit: prototype co-op/vs game waarbij je, goh, een berg moet beklimmen. Of als team of individueel waarbij je de medespelers probeert te dwarsbomen. Vs was best brutal. Best een geinig spel maar 86 dollar incl. shipping is me echt te duur voor basically een tile laying game.

Perfect Crime: bank vs robbers, waarbij één speler de bank is en beveiliginsmaatregelen moet treffen guards inzetten om de bankrovers buiten te houden. Ook geinig en daar gepre orderd. Komt ergens volgend jaar (van de makers van Cornish Smugglers).

Anachrony: veruit het mooiste spel dat ik op de beurs heb gezien. Qua thema en gameplay ook erg interessant (vd makers van Trickerion) met time travel mechanismes. Die had ik al gebacked en mooI om bevestigd te zien dat het een goede keuze was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Net terug van onze Essen-tweedaagse. Te moe voor een lange beschrijving, maar de korte samenvatting: het was weer top _/-\o_ ! Twee dagen Spiel is wel erg relaxt: je kunt rustig gaan zitten voor een spelletje (ik denk dat we er wel een stuk of twaalf gespeeld hebben) en je kunt een nachtje slapen over een aankoop.

Voor wie morgen of zondag nog gaat: vertrek zeker op tijd of rij rechtstreeks naar P10, de carpoolparking (afrit Kettwig). Aan de Messe was het vandaag filerijden naar de parkings en gisteren werden we zelfs meteen terug afgeleid naar die P10. Wij zijn dan toch maar bij ons hotel gaan parkeren en hebben van daar de bus genomen.

Ik had ook in de Messe zelf de indruk dat het eerder drukker was dan anders, maar dat komt misschien omdat we vorig jaar op zondag geweest zijn, dat is natuurlijk qua drukte niet te vergelijken.

Plaatje van de aankopen volgt later nog :) .
SndBastard schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:59:
Gisteren was onze eerste keer essen. Uiteindelijk waren we wel veel te slecht voorbereid, dus heel veel rondgelopen en gezien, maar ook wel vrij ongestuurd.
Als het een troost is: zelfs met mijn tot in de puntjes voorbereide lijstjes hebben we nog dingen niet gezien. Een uitgever die niet staat waar hij zou moeten staan, een spel dat niet te vinden is of een booth die je vanwege de drukte gewoon moet overslaan...

[ Voor 34% gewijzigd door HellPunk op 14-10-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Phusebox schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 05:48:
[...]

Moet dan al langer geleden zijn want ik was er 2 en 3 jaar geleden ook en toen had je gewoon hal 3, 2 en 1 sowieso. Hal 7 was er vorig jaar ook al.
Ik bedoelde naast hallen 1, 2 en 3. Dat zijn inderdaad de standaardhallen voor de afgelopen 3 jaar. Twee jaar geleden had je daarbij alleen hal 4 en vorig jaar alleen hal 7 (met hal 4 voor catan). Nu was het dus (naast 1, 2 en 3) ook hal 4, 6 en 7 ( de laatste twee gedeeltelijk). Dat is een aardige groei.

Vandaag mijn tweede (en laatste) dag gehad. Veel meer gespeeld dan anders, zal zo even een overzicht en een foto plaatsen. Wel bijna gedoe gehad bij het parkeren. Gaan ze ineens de afslag naar P9 dicht gooien!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:45
Goedenavond iedereen. Ik ga morgen voor het eerst naar Spiel in Essen. Even een vraagje; zijn er ook Engelse/Nederlandse edities van bordspellen te koop?

Alvast bedankt, groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier vandaag onze eerste dag gehad. Voor het eerst in tien jaar (ofzo) Essen daadwerkelijk spellen gespeeld. Verre van alles gezien, maar we hebben morgen nog de hele dag :)
Parkeren was inderdaad rampzalig. Ik vroeg me al af of ik me het fout herinnerde, of dat het erger was dan anders. Morgen gaan we lekker meteen naar P10, dat scheelt zonaar drie kwartier geklooi...

@Ijwilliam: veel is Duits, maar er zijn zeker ook Engelse en Nederlandse spellen te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik parkeer altijd op P5, 5 minuten lopen en nooit file gehad. Ben er wel om 9 uur dan normaal.

Spellen is denk ik 60/40 verdeeld over Duits/Engels.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2016 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

De kickstarter die ik eerder noemde is inmiddels geëindigd met 500 dollar minder dan het laatste stretch goal is opgehaald. Ondanks dat hebben we toch het laatste stretch goal nog gekregen, tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dit zijn de games die ik heb meegenomen uit Essen. Zoals eerder gezegd zijn veel spellen gegeven door publishers. Ik heb daarnaast ook nog een aantal spellen gespeeld vandaag:
1. World Monuments (leuk spel, relatief simpel. Denk aan Kingdom Builder-achtig)
2. Behind the Throne (niet kopen, dit spel is zo random. Viel echt tegen. Gekregen omdat ik meedeed aan het toernooi
3. 4 Gods (wel grappig, maar ik snap niet dat de mensen voor ons zo langzaam waren. Zeker niet voor iedereen.)
4. Pocket Madness (ook al een tegenvaller, gewoon niet bijzonder genoeg)
5. Hop (we zagen iedereen lachen die dit speelde, maar dat was waarschijnlijk als een boer met kiespijn. Dit is geen spel.)
6 Ice Cool (dex/ flicking game. Echt heel grappig, bijna gekocht.)
7. Capital Lux (wel grappig, maar meer niet)
8. Avenue (minder grappig, maar niet vreselijk)

Denk dat dit het wel is. Afgezien van het verkeer was het echt een top Essen voor mij. Ik was naar SPIEL gegaan met een aantal andere geeks, dus het was twee dagen alleen maar over bordspellen lullen. Heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic3215173_lg.jpg

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Wat is het toch weer genieten elke ochtend en avond in die piepkleine metro heen en terug naar de Spiel :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:29
Ik ben gister ook op Essen geweest met een vriend. We waren relatief vroeg weg gegaan om een fatsoenlijke parkeerplek te bemachtigen. Waren om iets over 9 daar en konden parkeren op P6. Ideaal en vlak bij.
Omdat ik graag bij de The Dice Tower live show wilde zijn we bij het openen van de show rond kwart voor tien rechtstreeks naar hal 6 gelopen en de tickets daarvoor opgehaald.
Hierna daar verder gelopen in hal 6 en daar troffen we Revenge of the Dictators aan, een spel wat afgelopen jaar op Kickstarter gelanceerd is. Ik vond het toen er al interessant uit zien, maar vanwege allerlei redenen niet gebacked. Nu toch een halve pot kunnen spelen en het zit zeker goed in elkaar. Ik weet echter niet of ik het heel vaak zou spelen en gezien de aanschafprijs van €60 voor alles heb ik besloten deze niet aan te schaffen. Wel zag de aankleding van de stand en de demo personen er uitstekend uit!

Revenge of the Dictators
Revenge of the Dictators

Hierna de verschillende zalen achter elkaar door gelopen. Het was druk, maar nog goed te doen. Jammer genoeg niet heel veel kunnen spelen.
We hebben nog 2 dingen kunnen spelen waarvan de eerste een korte filler gebaseerd op Love Letter en Magic zoals hij het zelf omschreef, Terrible Monster. Grappig spelletje en interessante filler, echter kocht degene waar ik mee was hem al, reden voor mij hem niet te kopen. Was een tientje, dus prima prijs dacht ik.

Terrible Monster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pzCkNUnCcW69Yh8RMaQUDuku/thumb.jpg

Hierna doorgelopen en daar zag ik Ice Cool. Al veel over gehoord en het spel concept ziet er interessant uit, maar ik denk dat het na verloop van tijd gaat vervelen. Opzich een goede prijs van €30,-, maar andere spellen als Loony Quest komen eerder op tafel met mijn kinderen.

Ice Cool
Ice Cool

Ook was er een erg leuke en erg grote opstelling van Captain Sonar, ik denk alleen dat er iets te veel lawaai van de hallen was om dit goed te spelen. Zag er wel tof uit.

Captain Sonar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zbqULWZvgxcLJysASpd5VuoZ/thumb.jpg

Dit jaar stond de Kickstarter van Outlive ook online, deze heb ik uiteindelijk niet gebacked, vriend van me wel. Was ik erg benieuwd naar. Zag er mooi uit, maar wel erg druk bord voor mijn gevoel. Deze niet kunnen spelen.

Outlive
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mRLERADReMfu2nv9NMTNIGSP/thumb.jpg

Hierna Celestia gespeeld in een nagebouwde replica van het airship in het spel zelf. Erg leuk gedaan!
Ik had deze al een tijdje op de verlanglijst omdat het een game leek die goed zou bevallen thuis. Een potje gespeeld en direct verkocht. Het spel + uitbreiding aangeschaft voor €30,-
Vandaag ook direct 3 potjes gespeeld met de kids en ik had gelijk, iedereen vond het leuk. 8)

Celestia
Celestia

Om 12.00 afgesproken voor de BBG auction, daar was ook de math trade aanwezig volgens mij en het was vrij druk. Uiteindelijk degene gevonden die ik zocht en daar Roll for the Galaxy en Cosmic Encounter + Incursion opgepikt.

Nog drie andere spellen waar ik van te voren geïnteresseerd in was waren Sola Fide, Star Wars rebellion en First Martians. Sola Fide wil ik nog wel een keer spelen, maar zag er niet interessant genoeg uit om te kopen. De andere twee staan nog steeds op de verlanglijst en First Martians schaf ik direct aan als hij uitkomt in januari.
Ook was ik geinteresseerd in Clank! Deze was echter direct s'ochtends uitverkocht en komt pas over een tijd uit.

First Martians
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9SujZXN3sa1joSTEkj2Di3fF/thumb.jpg

Sola Fide
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1vQfD0a8LKX1GkVXp4EB2vZl/thumb.jpg

Star Wars: Rebellion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TmRROAyHoFw4j8QlxDGMKlah/thumb.jpg

Om 17.00 begon de live show van The Dice Tower. Was wel lekker om even te kunnen zitten na een lange dag lopen. Leuk om eens live mee te maken, ik luister zelf de podcast ook wekelijks. Uiteindelijk deelden ze ook nog een hoop prijzen uit.

Uiteindelijk was dit mijn vangst na een dag Essen.
Aanschaf essen

Volgend jaar 2 dagen zodat we het iets rustiger aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

psychoclown schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:23:
De kickstarter die ik eerder noemde is inmiddels geëindigd met 500 dollar minder dan het laatste stretch goal is opgehaald. Ondanks dat hebben we toch het laatste stretch goal nog gekregen, tof!
10 Minute Heist ziet eruit als een leuke game. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Die PDF versie had ik wel interesse in, maar ik kan niet vinden of die nog ergens gekocht kan worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

MADG0BLIN schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:31:
Ik ben gister ook op Essen geweest met een vriend. We waren relatief vroeg weg gegaan om een fatsoenlijke parkeerplek te bemachtigen. Waren om iets over 9 daar en konden parkeren op P6. Ideaal en vlak bij.
Omdat ik graag bij de The Dice Tower live show wilde zijn we bij het openen van de show rond kwart voor tien rechtstreeks naar hal 6 gelopen en de tickets daarvoor opgehaald.
Hierna daar verder gelopen in hal 6 en daar troffen we Revenge of the Dictators aan, een spel wat afgelopen jaar op Kickstarter gelanceerd is. Ik vond het toen er al interessant uit zien, maar vanwege allerlei redenen niet gebacked. Nu toch een halve pot kunnen spelen en het zit zeker goed in elkaar. Ik weet echter niet of ik het heel vaak zou spelen en gezien de aanschafprijs van €60 voor alles heb ik besloten deze niet aan te schaffen. Wel zag de aankleding van de stand en de demo personen er uitstekend uit!

Revenge of the Dictators
[afbeelding]

Hierna de verschillende zalen achter elkaar door gelopen. Het was druk, maar nog goed te doen. Jammer genoeg niet heel veel kunnen spelen.
We hebben nog 2 dingen kunnen spelen waarvan de eerste een korte filler gebaseerd op Love Letter en Magic zoals hij het zelf omschreef, Terrible Monster. Grappig spelletje en interessante filler, echter kocht degene waar ik mee was hem al, reden voor mij hem niet te kopen. Was een tientje, dus prima prijs dacht ik.

Terrible Monster
[afbeelding]

Hierna doorgelopen en daar zag ik Ice Cool. Al veel over gehoord en het spel concept ziet er interessant uit, maar ik denk dat het na verloop van tijd gaat vervelen. Opzich een goede prijs van €30,-, maar andere spellen als Loony Quest komen eerder op tafel met mijn kinderen.

Ice Cool
[afbeelding]

Ook was er een erg leuke en erg grote opstelling van Captain Sonar, ik denk alleen dat er iets te veel lawaai van de hallen was om dit goed te spelen. Zag er wel tof uit.

Captain Sonar
[afbeelding]

Dit jaar stond de Kickstarter van Outlive ook online, deze heb ik uiteindelijk niet gebacked, vriend van me wel. Was ik erg benieuwd naar. Zag er mooi uit, maar wel erg druk bord voor mijn gevoel. Deze niet kunnen spelen.

Outlive
[afbeelding]

Hierna Celestia gespeeld in een nagebouwde replica van het airship in het spel zelf. Erg leuk gedaan!
Ik had deze al een tijdje op de verlanglijst omdat het een game leek die goed zou bevallen thuis. Een potje gespeeld en direct verkocht. Het spel + uitbreiding aangeschaft voor €30,-
Vandaag ook direct 3 potjes gespeeld met de kids en ik had gelijk, iedereen vond het leuk. 8)

Celestia
[afbeelding]

Om 12.00 afgesproken voor de BBG auction, daar was ook de math trade aanwezig volgens mij en het was vrij druk. Uiteindelijk degene gevonden die ik zocht en daar Roll for the Galaxy en Cosmic Encounter + Incursion opgepikt.

Nog drie andere spellen waar ik van te voren geïnteresseerd in was waren Sola Fide, Star Wars rebellion en First Martians. Sola Fide wil ik nog wel een keer spelen, maar zag er niet interessant genoeg uit om te kopen. De andere twee staan nog steeds op de verlanglijst en First Martians schaf ik direct aan als hij uitkomt in januari.
Ook was ik geinteresseerd in Clank! Deze was echter direct s'ochtends uitverkocht en komt pas over een tijd uit.

First Martians
[afbeelding]

Sola Fide
[afbeelding]

Star Wars: Rebellion
[afbeelding]

Om 17.00 begon de live show van The Dice Tower. Was wel lekker om even te kunnen zitten na een lange dag lopen. Leuk om eens live mee te maken, ik luister zelf de podcast ook wekelijks. Uiteindelijk deelden ze ook nog een hoop prijzen uit.

Uiteindelijk was dit mijn vangst na een dag Essen.
[afbeelding]

Volgend jaar 2 dagen zodat we het iets rustiger aan kunnen doen.
Leuk verslag! Zeker leuk om ook wat foto's te zien, volgend jaar ook maar heen. Zo te merken wilt mijn vriendin ook wel, altijd een goed teken ;)

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen van Celestia, ziet er namelijk wel interessant uit. Heeft het genoeg replayability?
Zeror schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

10 Minute Heist ziet eruit als een leuke game. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Die PDF versie had ik wel interesse in, maar ik kan niet vinden of die nog ergens gekocht kan worden.
Wellicht is het mogelijk om een late pledge te doen? Ik zou de creator even berichten die reageert over het algemeen erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Even een bericht gestuurd. Ben benieuwd wat daar uit komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zo, ook hier weer thuis :) Na ondertussen (ruim? Ik weet het niet meer...) een decennium jaarlijks een dag naar Essen te gaan, dit jaar voor het eerst twee dagen. Dit jaar ook voor het eerst zonder mijn vriendengroep, maar mét vriendin.
Waar ik normaal gesproken de hele dag overal rondstorm om mijn budget op te maken (:P), hebben we het deze keer rustiger aan gedaan. We hadden immers twee dagen :)

Op vrijdag rond 10 uur reden we Essen in. Wát een puinhoop! Zo erg als nu heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik had verwacht dat het wat rustiger zou zijn op vrijdag (normaal gaan we op zondag), maar dat viel tegen. Normaal staan we altijd op 'die ene parkeerplaats op 5 á 10 minuten lopen', P9 ofzo? Die werd afgesloten toen we er bijna waren. Uiteindelijk heb ik grofweg een uur verloren in files in Essen, om uiteindelijk op P10 te eindigen. Verder prima geregeld, maar met die hele onzin was het ondertussen half 12 toen we bij het beursgebouw waren. Dan maar meteen naar het math trade meeting point :)
Daar in een half uurtje al mijn pickups (6 stuks) afgewerkt en de hal in. Gelukkig geen rij meer rond die tijd :+

Na ons eerste stukje slenteren door hal 3 zagen we bij Queen Games een vrije demotafel. Daar hebben we een potje Push a Monster gespeeld. Een kinderspel waarbij je monsters op een tafeltje duwt en probeert te zorgen dat andere er niet af vallen. Best grappig, en een goed begin van de show :)

Een eindje verderop werden we uitgenodigd om Pick-a-Polar Bear te proberen. De verschillende versies van dat spel heb ik al vaker voorbij zien komen bij verschillende winkels, en ik was altijd wel benieuwd omdat ik de artwork leuk vind :) Na een snel potje hebben we'm meegenomen. Een geinige filler voor een paar euro is altijd leuk.

Verder hebben we nog 3 Wishes gespeeld. Daar had ik al over gelezen. Hij was wel grappig, maar niet iets dat ik vaker zou willen spelen.

Op een gegeven moment waren we wat moe, en zijn we bij de eerste de beste stand met vrije krukken gaan zitten. Dat was bij Knotiverse, een best leuk 3D-puzzelgebeuren, geïnspireerd op Keltische knopen. Terwijl mijn vriendin daar zat te puzzelen heb ik een potje Tara/Project Kells gespeeld. Een abstract (of eigenlijk een paar abstracts), ook gebaseerd op Keltische knopen. Die was erg leuk en heb ik uiteindelijk meegenomen :)

Voor de rest deze dag vooral veel gekocht, en mijn preorders van The Arrival, Bios: Genesis, Terrible Monster (KS) en Snowdonia opgehaald. Mijn armen waren behoorlijk moe op het eind van de dag, vooral omdat ik mijn BGG auctionaankopen ook mee moest zeulen :X In het hotel nog een snel potje van mijn vers aangeschafte PitchCar gespeeld en toen snel naar bed gegaan.

Zaterdag zijn we gewoon meteen naar P10 gereden. De file op en na afrit Essen die we voorbijreden vertelde me dat dat de juiste keuze was. Iets na tien kwamen we bij de hal aan.
Wederom begonnen met wat rondslenteren. Toen we voorbij Crabs! liepen en de artwork zagen was het weer tijd voor een demopotje. Een leuke filler die een aantal manieren om aan victory points te komen heeft. Daardoor zijn er daadwerkelijk wat verschillende strategieën mogelijk. Dat in combinatie met de enorm leuke illustraties maakt'm de 12 euro wat mij betreft waard :)
Nog meer rondgeslenterd, nog meer gekocht. En uiteindelijk een vrije demo gevonden van Ice Cool. Daar echt ontzettend veel lol mee gehad, dus ook maar gekocht. Zo heb je amper ooit een flicking game gespeeld, zo heb je er twee in bezit :+ Onderweg terug naar de uitgang nog geprobeerd een expansion voor PitchCar te kopen, maar de kleinere expansions waren allemaal op en ik had niet meer genoeg contant geld op zak voor de grotere :P Volgende keer beter!

Dan nog de verplichte 'de buit' foto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gR3iS8c.jpg

Links naar rechts, boven naar beneden('ish). Deze keer zonder BGG-links, want dat is me nu even te veel werk :X

The Arrival (gesigneerd door Martin Wallace), Neuland, The Gallerist, Imperial 2030, Blokus, String Railway, Yunzi Go stenen, Tinners' Trail, Sherlock Holmes Consulting Detective, Tara, Le Havre, de Plantarum expansion voor Evolution, Ice Cool, Adrenaline, wat geinige tokens voor Evolution, Snowdonia (gesigneerd door Tony Boydell), PitchCar, Bios: Genesis (gesigneerd door Phil Eklund), Pick-a-Polar Bear, Dreams, Red November, Keyflower: Keymelequin, Dale of Merchants (gesigneerd door Sami Laakso), Dale of Merchants 2 (idem), vijf Age of Steam expansion maps (Sun/London, Réunion Island/The Moon, Disco Inferno/Soul Train, North Eastern USA/South Africa en China/South America), Agamemnon, Tides of Madness, Odin's Ravens, Terrible Monster (gesigneerd door Isabel Bollmann), Crabs! en The Jam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Pitchcar lijkt mij best leuk, maar hoeveel heb je er voor betaalt ? Vind €50 euro nog wel veel geld wat ik zo snel zie online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Uit het hoofd 39 of 36€, weet het even niet meer zeker. Je krijgt wel best veel 'spul' voor je geld. Het is een loodzware doos vol houten circuitonderdelen :) En de 'autootjes' en vangrails natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Topdag gehad in Essen gisteren. Uitgebreide verslag volgt, maar bij deze alvast mijn zeer bescheiden buit!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2uha99z.jpg

Inclusief de playmat die ik zocht :).

Ik heb me erg ingehouden gisteren omdat de collectors op dit moment nog groot genoeg is.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-10-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wow wat is Terraforming Mars een grote unbalanced pile of dog poo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Hmmm, dan ben ik blij dat ik hem niet heb gevonden / meegenomen.

Gisteren weer eens een 6 player avond gehad, dus een pot Keyflower en twee keer Euphoria. Blijven favo's.

Omdat we het in Essen bescheiden hebben kunnen houden heb ik nog wel een paar extra 6 player titels op het oog:

Viticulture Essential Edition.
Between Two Cities (meer een filler).
Scoville.

Verder zag ik dat de uitbreiding voor Scythe erg dichtbij komt, en dat daarmee in principe vooral 6 en 7 speler ondersteuning komt. Ik denk dat ik die ook maar ga bestellen zodat we wat meer flexibiliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Leuke verslagen allemaal, dat van mij volgt ASAP - maar de TLDR zal ongeveer hetzelfde zijn :)
MADG0BLIN schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:31:
Over Ice Cool hebben we ook even getwijfeld, maar uiteindelijk toch maar laten liggen. Op de meeste plekken was het overigens te koop voor 24 à 26 euro, alleen bij de uitgever zelf was het 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45
Phusebox schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:49:
Wow wat is Terraforming Mars een grote unbalanced pile of dog poo.
Zou je deze iets kunnen toelichten? Vooraf stond deze namelijk boven aan mijn lijstje voor Spiel en de enige reden dat ik hem niet heb meegenomen is dat hij overal uitverkocht was vrijdag (sommige stands werkten met voorraad per dag).

Ik lees online wel dat het verschil kan maken of je het drafting mechanism gebruikt of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door denyos op 16-10-2016 18:55 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
denyos schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:47:
[...]

Zou je deze iets kunnen toelichten? Vooraf stond deze namelijk boven aan mijn lijstje voor Spiel en de enige reden dat ik hem niet heb meegenomen is dat hij overal uitverkocht was vrijdag (sommige stands werkten met voorraad per dag).

Ik lees online wel dat het verschil kan maken of je het drafting mechanism gebruikt of niet.
De algemene victory point track is ook je basic income track. Sta je 10 vp voor, krijg je dus de volgende rond ook 10 meer income. Dus heb je die ronde meer opties en mogelijkheden om meer vp te scoren etc etc.

Dan nog eens zonder drafting is het compleet luck of the draw. Ik kreeg alleen maar kaarten waar ik niks mee kon, anderen kregen gratis freebies die het hele spel doorliepen, extra income etc. Ik bouwde wel voor de lange termijn maar op een gegeven moment kun je gewoon niet verder.

Ik heb 2 hele rondes overgeslagen omdat ik letterlijk geen kaart kreeg die ik kon bouwen omdat de requirement absurd hoog waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd zo heb ik het niet ervaren.
Ben geen fan van workerplacement games maar terraforming mars unblanced te noemen?

Nee zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:20:
Vreemd zo heb ik het niet ervaren.
Ben geen fan van workerplacement games maar terraforming mars unblanced te noemen?

Nee zeker niet...
Is ook helemaal geen worker placement game dus wellicht denk je aan een andere Mars game?

Is hand management en resource management. Waarbij je 100+ unieke kaarten hebt en als je dus pech hebt krijg je dus op het verkeerde moment de verkeerde kaarten. Er is geen enkel mechanisme dat een runaway leader afremt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heb het wel over Terraforming Mars.
Ah noem je een spel als dit zo?
Geen idee vermijd dit soort spellen meestal, ben meer van Ameritrash.
Maar kon nog prima mee doen en we zaten dicht bij elkaar met punten met allemaal een andere strategie.
Hangt waarschijnlijk dan wel af van het bedrijf wat je hebt of kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:44:
Nee heb het wel over Terraforming Mars.
Ah noem je een spel als dit zo?
Geen idee vermijd dit soort spellen meestal, ben meer van Ameritrash.
Maar kon nog prima mee doen en we zaten dicht bij elkaar met punten met allemaal een andere strategie.
Hangt waarschijnlijk dan wel af van het bedrijf wat je hebt of kiest.
We hadden gewoon de beginner rules en corporations gedaan dus.

Voor mij is dit al Ameritrash :D

Ik ben meer van de heavy euros met 0 luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja beginner spul is saai...
Je krijgt 2 bedrijven en daar kies je er 1 uit dat scheelt wel veel.

Ameritrash is voor mij Myth, Perdition's Mouth, Shadows over Brimstone, Galaxy Defenders etc etc :)
Haha voornamelijk miniature games dus.

0 luck? Captains of the Golden Age gespeeld of gehaald?
Neerlands trots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:51:
Ja beginner spul is saai...
Je krijgt 2 bedrijven en daar kies je er 1 uit dat scheelt wel veel.

Ameritrash is voor mij Myth, Perdition's Mouth, Shadows over Brimstone, Galaxy Defenders etc etc :)
Haha voornamelijk miniature games dus.

0 luck? Captains of the Golden Age gespeeld of gehaald?
Neerlands trots!
Zegt me helemaal niks. Zal het eens opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Bij deze mijn verslagje, te beginnen met de obligatory loot pic :). Waar je de flits ziet zit nog een exemplaar van 7 Wonders: Duel – Pantheon.

Onze reis verliep voorspoedig tot we net voor de Rührtalbrücke in serieus vertraagd verkeer terecht kwamen waardoor we over de laatste tien kilometer nog een half uur gedaan hebben. Daarop kreeg ik ook nog eens het briljante idee om rechtstreeks naar de Messe te rijden om te kijken of we nog een plekje op P2 konden scoren. We werden echter na de afrit meteen weer de A52 op gedirigeerd waardoor we helemaal via Kettwig moesten om dan toch maar naar de parking van ons hotel te gaan.

Vandaar was het een kwartiertje wandelen tot aan de Messe, waar we om twee minuten voor twaalf aankwamen - net op tijd dus voor de math trade. Die verliep gelukkig relatief vlot en na hoi gezegd te hebben tegen Vince :w konden we dan eindelijk naar binnen. Aan de ingang West stond een gigantische rij, maar aan Süd konden we gelukkig meteen doorlopen.

Eerste stop: Queen Games - je kan er bijna niet langs in hal 1 :). Eerst een potje Glüx, dat beviel erg (en dat hebben we later ook gekocht). Daarna hebben we ook World Monuments geprobeerd, dat stond op mijn verlanglijstje maar viel wat tegen. Het idee is leuk, maar we hadden het gevoel erg weinig controle te hebben.

Omdat het erg druk was in die hal zijn we daarna meteen doorgegaan naar hal 4. De belangrijkste stop daar was Cottage Garden. We hadden geen kans om zelf te spelen, maar we kregen wel de uitleg mee en eigenlijk wilden 'm wel kopen, maar omdat er een fout in de uitgave van Spielwiese zat besloten we te wachten op de versie van White Goblin Games.

Daarna was hal 7 aan de beurt, met name voor Morocco. Er was geen demotafel, maar dit stond op 1 op mijn wishlist, dus toch maar een exemplaar meegenomen. Er waren er op dat moment maar een stuk of twintig meer over, dus wel blij dat we niet tot vrijdag gewacht hadden! Ik had ook gehoopt om Tiny Epic Quest in actie te zien, maar om onduidelijke reden kon dat op dat moment niet.

Na een kopje koffie ging het dan terug naar hal 1. Na een fijne babbel met Jen-van-Rahdo moesten we wel even stoppen bij Funforge voor Hop! . Net zoals Vince vond ik dit een grote ontgoocheling: het bord en de miniaturen zijn er alleen maar om de score bij te houden, het spel zelf heeft bar weinig om het lijf.

Na een bezoekje aan de Heidelberger-shop (niets interessant gevonden) zat de eerste dag er alweer op.

Dag 2 begon met hal 6. Daar zijn we veel langer blijven hangen dan gepland:
- Vikings Gone Wild: dit heb ik gebackt, dus dat wilde ik wel even zien en ik zag dat het goed was _/-\o_
- Hop le J'ton: niet erg spannend, maar het zag er wel leuk uit
- La traversée de la baie du Mont Saint-Michel: idem, de Franse uitgevers vertrouwen blijkbaar heel erg op 'rustieke' ideeën

Na een fotosessie met Sam Healy en Zee Garcia van Dice Tower was dan de grote brok aan de beurt: hal 3. Daar hebben we wel een stuk of zes spellen gespeeld, waaronder:
- Jeju Island: een upgrade van Splendor, verder niet bijzonder
- Kilt Castle (hoge verwachtingen van, maar viel dik tegen)
- Schwupps: eenvoudig kaartspelletje, een beetje zoals Uno maar dan leuker ;)
- Riff Route: een prettig kinderspel voor de kinderen, maar die van ons zijn er net iets te oud voor.

Ondertussen nog allerlei pre-orders opgehaald en het een en ander gekocht, hetgeen dus leidde tot de stapel in bovenstaande foto :P . Rond een uur of zes hadden wel het gevoel alles gezien te hebben, dus ging het weer richting auto en België :)B . Tot volgend jaar :Y

Pagina: 1 ... 31 ... 159 Laatste