Zo, ook hier weer thuis

Na ondertussen (ruim? Ik weet het niet meer...) een decennium jaarlijks een dag naar Essen te gaan, dit jaar voor het eerst twee dagen. Dit jaar ook voor het eerst zonder mijn vriendengroep, maar mét vriendin.
Waar ik normaal gesproken de hele dag overal rondstorm om mijn budget op te maken (

), hebben we het deze keer rustiger aan gedaan. We hadden immers twee dagen
Op vrijdag rond 10 uur reden we Essen in. Wát een puinhoop! Zo erg als nu heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik had verwacht dat het wat rustiger zou zijn op vrijdag (normaal gaan we op zondag), maar dat viel tegen. Normaal staan we altijd op 'die ene parkeerplaats op 5 á 10 minuten lopen', P9 ofzo? Die werd afgesloten toen we er bijna waren. Uiteindelijk heb ik grofweg een uur verloren in files in Essen, om uiteindelijk op P10 te eindigen. Verder prima geregeld, maar met die hele onzin was het ondertussen half 12 toen we bij het beursgebouw waren. Dan maar meteen naar het math trade meeting point

Daar in een half uurtje al mijn pickups (6 stuks) afgewerkt en de hal in. Gelukkig geen rij meer rond die tijd
Na ons eerste stukje slenteren door hal 3 zagen we bij Queen Games een vrije demotafel. Daar hebben we een potje
Push a Monster gespeeld. Een kinderspel waarbij je monsters op een tafeltje duwt en probeert te zorgen dat andere er niet af vallen. Best grappig, en een goed begin van de show
Een eindje verderop werden we uitgenodigd om
Pick-a-Polar Bear te proberen. De verschillende versies van dat spel heb ik al vaker voorbij zien komen bij verschillende winkels, en ik was altijd wel benieuwd omdat ik de artwork leuk vind

Na een snel potje hebben we'm meegenomen. Een geinige filler voor een paar euro is altijd leuk.
Verder hebben we nog
3 Wishes gespeeld. Daar had ik al over gelezen. Hij was wel grappig, maar niet iets dat ik vaker zou willen spelen.
Op een gegeven moment waren we wat moe, en zijn we bij de eerste de beste stand met vrije krukken gaan zitten. Dat was bij
Knotiverse, een best leuk 3D-puzzelgebeuren, geïnspireerd op Keltische knopen. Terwijl mijn vriendin daar zat te puzzelen heb ik een potje
Tara/Project Kells gespeeld. Een abstract (of eigenlijk een paar abstracts), ook gebaseerd op Keltische knopen. Die was erg leuk en heb ik uiteindelijk meegenomen
Voor de rest deze dag vooral veel gekocht, en mijn preorders van
The Arrival,
Bios: Genesis,
Terrible Monster (KS) en
Snowdonia opgehaald. Mijn armen waren behoorlijk moe op het eind van de dag, vooral omdat ik mijn BGG auctionaankopen ook mee moest zeulen

In het hotel nog een snel potje van mijn vers aangeschafte
PitchCar gespeeld en toen snel naar bed gegaan.
Zaterdag zijn we gewoon meteen naar P10 gereden. De file op en na afrit Essen die we voorbijreden vertelde me dat dat de juiste keuze was. Iets na tien kwamen we bij de hal aan.
Wederom begonnen met wat rondslenteren. Toen we voorbij
Crabs! liepen en de artwork zagen was het weer tijd voor een demopotje. Een leuke filler die een aantal manieren om aan victory points te komen heeft. Daardoor zijn er daadwerkelijk wat verschillende strategieën mogelijk. Dat in combinatie met de enorm leuke illustraties maakt'm de 12 euro wat mij betreft waard

Nog meer rondgeslenterd, nog meer gekocht. En uiteindelijk een vrije demo gevonden van
Ice Cool. Daar echt ontzettend veel lol mee gehad, dus ook maar gekocht. Zo heb je amper ooit een flicking game gespeeld, zo heb je er twee in bezit

Onderweg terug naar de uitgang nog geprobeerd een expansion voor PitchCar te kopen, maar de kleinere expansions waren allemaal op en ik had niet meer genoeg contant geld op zak voor de grotere

Volgende keer beter!
Dan nog de verplichte 'de buit' foto:
Links naar rechts, boven naar beneden('ish). Deze keer zonder BGG-links, want dat is me nu even te veel werk
The Arrival (gesigneerd door Martin Wallace), Neuland, The Gallerist, Imperial 2030, Blokus, String Railway, Yunzi Go stenen, Tinners' Trail, Sherlock Holmes Consulting Detective, Tara, Le Havre, de Plantarum expansion voor Evolution, Ice Cool, Adrenaline, wat geinige tokens voor Evolution, Snowdonia (gesigneerd door Tony Boydell), PitchCar, Bios: Genesis (gesigneerd door Phil Eklund), Pick-a-Polar Bear, Dreams, Red November, Keyflower: Keymelequin, Dale of Merchants (gesigneerd door Sami Laakso), Dale of Merchants 2 (idem), vijf Age of Steam expansion maps (Sun/London, Réunion Island/The Moon, Disco Inferno/Soul Train, North Eastern USA/South Africa en China/South America), Agamemnon, Tides of Madness, Odin's Ravens, Terrible Monster (gesigneerd door Isabel Bollmann), Crabs! en The Jam.