Ik wil TEG al heel lang, maar vind het bedrag voor beide incl verzendkosten een beetje te fors (66 dollar)...
Trajan is wel mooi, maar enorm complex - zo niet de meest complexe Feld (samen met bora bora)..HellPunk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:41:
[...]
Wij spelen CoB niet meer zo vaak, maar het is altijd wel een plezier als het weer op tafel komt. Het spel heeft de juiste balans tussen toegankelijkheid en complexiteit voor mijn spellengroep, iets dat je van pakweg Bora Bora niet kan zeggen. Ik hoop ooit nog een exemplaar van Trajan vast te kunnen krijgen, dat lijkt me ook wel een interessant spel.
Macao vind ik zelf in principe nog de leukste Feld, maar dat moet je echt een paar keer gespeeld hebben om dat windroosmechanisme goed te kunnen benutten. Dan nog lijkt het spel altijd een beurt of twee te kort te zijn: tegen de tijd dat je engine goed op gang komt moet je alles inzetten op het verschepen van je goederen en komt de rest van het spel niet meer aan bod.
Mijn favoriete Felds (niet complex, maar wel brainburners):
- Koopmanshuis
- Castles of Burgundy
- Notre Dame
- Im Jahr des Drachen (of zoiets)
Op de plank (niet gespeeld):
- Luna (niet heel zwaar - dus die kan naar de lijst hierboven wellicht)
- Bora Bora (durf ik niet aan te beginnen - denk dat ik die nooit ga spelen)
- Trajan (1x gespeeld, nog hoofdpijn van - nog een keer proberen)
- La Isla (niet gespeeld nog)
You're either part of the solution or you're part of the problem
De meest gespeeld Feld thuis is misschien nog It Happens - een iets ander genre wel, maar wel een leuke dice roller
.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Zo, ben helemaal door de lijst met Essen releases gegaan en mijn geeklist is up-to-date. Het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen (of mee, ligt eraan hoe je het bekijkt). Elk jaar word ik kritischer, want ik weet dat ik uiteindelijk maar heel weinig daadwerkelijk speel. Daarom heb ik dit jaar maar één must-buy: Adrenaline en een kickstarter pick-up (Terrible Monster).
Natuurlijk blijf ik kijken naar nieuwe games en ik wacht nog op een aantal rulebooks. Ik verwacht dat Essen dit jaar goedkoop wordt. Er zijn ook steeds minder spellen die ik weg doe, dus het zal aan de andere kant ook minder opleveren. Nog iets meer dan een maand en dan is het zover. Het gaat nu zo snel, ik was zelfs te laat voor de math trade.
Heeft iemand anders al must-buys gezien?
Natuurlijk blijf ik kijken naar nieuwe games en ik wacht nog op een aantal rulebooks. Ik verwacht dat Essen dit jaar goedkoop wordt. Er zijn ook steeds minder spellen die ik weg doe, dus het zal aan de andere kant ook minder opleveren. Nog iets meer dan een maand en dan is het zover. Het gaat nu zo snel, ik was zelfs te laat voor de math trade.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Adrenaline staat ook op mijn lijstje om te checken en wellicht te kopen. Heel veel Unreal Tournament gespeeld, dus het klinkt gewoon te goed 
Terrible Monster ga ik ook oppikken. Daarnaast is mijn enige echte must-buy Keyflower: Keymelequin. Als ik me niet vergis zou die ook beschikbaar moeten zijn in Essen
Voor de rest is mijn planning om het dit jaar rustig aan te doen. We gaan drie dagen, dus ik wil ook wat meer demo's enzo doen. Normaal gaan we één dag, en dan komt dat er helemaal niet van.
Terrible Monster ga ik ook oppikken. Daarnaast is mijn enige echte must-buy Keyflower: Keymelequin. Als ik me niet vergis zou die ook beschikbaar moeten zijn in Essen
Voor de rest is mijn planning om het dit jaar rustig aan te doen. We gaan drie dagen, dus ik wil ook wat meer demo's enzo doen. Normaal gaan we één dag, en dan komt dat er helemaal niet van.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb zonet Scoville geBINned in de auction. Lang over nagedacht, maar als chili-fanaat kan dit spel gewoon niet ontbreken in de spellenkast en het is in Europa erg moeilijk te vinden tegen een redelijke prijs. Nu is €45 euro ook niet goedkoop, dus straks maar 'ns wat spellen van mezelf in de verkoop doen...ViNcE schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:53:
Echte must-buys heb ik niet, al ga ik wel een pre-order bij DLP plaatsen voor Bohemian Villages en de uitbreiding van Orleans - dat levert een korting van 5 euro op. Lotus wil ik ook wel oppikken, als het tenminste op Essen getoond wordt. Verder zie ik wel wat in Essen de prijzen zijn, ik wil me dit jaar minder laten verleiden tot impulsaankopen van dingen die later voor veel minder te krijgen zijn...
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Gisteren twee nieuwe games gespeeld:
The Networks is denk ik wel bekend. Het kopen van shows, sterren en reclame en deze op een gunstig tijdstip uitzenden om zoveel mogelijk kijkers te scoren. Was leuk, maar ik weet nog niet zeker of ik hem hou.
Funemployed werkt zoals Cards Against Humanity (maar dan wel leuk). Iedereen krijgt een een aantal karaktereigenschappen behalve één iemand, die draait een vacature open. Dan moet je met je eigenschappen een leuk verhaal verzinnen waarom jij het beste in aanmerking komt voor de baan. We hebben echt dubbel gelegen bij sommige verhalen.
Was allemaal weer gezellig.
The Networks is denk ik wel bekend. Het kopen van shows, sterren en reclame en deze op een gunstig tijdstip uitzenden om zoveel mogelijk kijkers te scoren. Was leuk, maar ik weet nog niet zeker of ik hem hou.
Funemployed werkt zoals Cards Against Humanity (maar dan wel leuk). Iedereen krijgt een een aantal karaktereigenschappen behalve één iemand, die draait een vacature open. Dan moet je met je eigenschappen een leuk verhaal verzinnen waarom jij het beste in aanmerking komt voor de baan. We hebben echt dubbel gelegen bij sommige verhalen.
Was allemaal weer gezellig.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Hoppa.
Mansions of Madness 2nd binnen. Zul je zien dat ik net wknddienst heb.
Oja, ook de nieuwste uitbreiding van Descent2nd binnen. Maar die wordt gewoon geintegreerd, hoewel deze ok wel heel specifieke dingen heeft die enkel voor de eigen campain kunnen.
Mansions of Madness 2nd binnen. Zul je zien dat ik net wknddienst heb.
Oja, ook de nieuwste uitbreiding van Descent2nd binnen. Maar die wordt gewoon geintegreerd, hoewel deze ok wel heel specifieke dingen heeft die enkel voor de eigen campain kunnen.
Hier ook mijn Essen GeekList afgemaakt.
En terwijl ik'm was aan het maken ook maar The Arrival gepreordered. Soms moet je een gokje wagen, en dit spel ziet er tof uit en is gemaakt door de designer van twee spellen die ik waanzinnig gaaf vind.
En terwijl ik'm was aan het maken ook maar The Arrival gepreordered. Soms moet je een gokje wagen, en dit spel ziet er tof uit en is gemaakt door de designer van twee spellen die ik waanzinnig gaaf vind.
Dit weekend weer wat kunnen spelen. Vrijdagavond hebben we weer Through the Desert en Butterfly Garden gedaan. Through the Desert is met vier nog leuker dan met drie, Butterfly Garden viel dan weer wat tegen met een man meer. Het is veel moeilijker om strategisch te spelen en te beletten dat iemand een waardevolle kaart krijgt.
Gisteren hebben we dan nog een nieuw spel gedaan: Bania. Niet meteen een bekend spel, het is wat onder de radar gebleven.
In Bania moet je tentjes bouwen door de kaarten te spelen die op het tentje staan. Je hebt vier kleuren kaarten en elk tentje vraagt een combinatie van drie van die vier kleuren. Een tentje dat al op het bord ligt kan gebruikt worden ter vervanging van een kaart door jouw tentje er tegenaan te bouwen. Een tentenkamp mag echter maar zeven tenten bevatten. Nieuwe kaarten krijg je door te dobbelen (Yahtzee-style) of door je olifant in een tentenkamp te plaatsen.
Dat klonk allemaal wat eenvoudig en iets teveel luck-based, maar in de praktijk bleek er toch wat strategie in het spel te zitten. Op het juiste moment je olifant in het spel brengen, het tentenkamp afbouwen waar je tegenstander zijn olifant heeft staan (want dan moet hij hem uit het spel nemen), beslissen of je je tent aan een bestaand kamp aanbouwt of toch een nieuw kamp start (want dan krijg je meer punten), ... . Verder speelde het ook nog 'ns erg snel en heb je zo goed als geen setup.
Geen supervernieuwend spel, maar toch weer een leuke aanwinst!
.
Gisteren hebben we dan nog een nieuw spel gedaan: Bania. Niet meteen een bekend spel, het is wat onder de radar gebleven.
In Bania moet je tentjes bouwen door de kaarten te spelen die op het tentje staan. Je hebt vier kleuren kaarten en elk tentje vraagt een combinatie van drie van die vier kleuren. Een tentje dat al op het bord ligt kan gebruikt worden ter vervanging van een kaart door jouw tentje er tegenaan te bouwen. Een tentenkamp mag echter maar zeven tenten bevatten. Nieuwe kaarten krijg je door te dobbelen (Yahtzee-style) of door je olifant in een tentenkamp te plaatsen.
Dat klonk allemaal wat eenvoudig en iets teveel luck-based, maar in de praktijk bleek er toch wat strategie in het spel te zitten. Op het juiste moment je olifant in het spel brengen, het tentenkamp afbouwen waar je tegenstander zijn olifant heeft staan (want dan moet hij hem uit het spel nemen), beslissen of je je tent aan een bestaand kamp aanbouwt of toch een nieuw kamp start (want dan krijg je meer punten), ... . Verder speelde het ook nog 'ns erg snel en heb je zo goed als geen setup.
Geen supervernieuwend spel, maar toch weer een leuke aanwinst!
Thumbed! Weer een heel andere lijst dat degene die ik tot nu toe gezien heb, blijkbaar weinig kans dat we mekaar gaan tegenkomen in Essen
Als je er vrijdag en/of zaterdag bent kunnen we best even meeten wat mij betreftHellPunk schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:52:
[...]
Thumbed! Weer een heel andere lijst dat degene die ik tot nu toe gezien heb, blijkbaar weinig kans dat we mekaar gaan tegenkomen in Essen.
Maar kijkend door mijn lijst is de categorie 'zware Euro's' wel vrij sterk vertegenwoordigd

Hier vrijdagavond met mijn vriendin samen weer een potje Age of Steam gespeeld. Deze keer op de bijgeleverde St. Lucia uitbreidingsmap. Manmanman, wat ben ik blij dat ik deze in de Benelux math trade heb gekregen
Maar de conclusie is dat dit uiteindelijk veel teveel moeite kostte voor wat het is. Als we brute mind games willen hebben we daar betere spellen voor. Deze zal vast nog wel eens op tafel komen met meer spelers, maar met zijn tweeën gaat dat niet snel gebeuren
Heeft iemand nog een leuk adresje voor een eventuele uitbreiding voor Legendary Marvel? De lokale spellenwinkel welke ik graag ondersteun is hiermee echt ziedend duur (79,- voor het basisspel bijv). Normaal ben ik niet zo van uitbreidingen maar dark City zou ik graag erbij halen voor een leuk bedrag. En wellicht meer, tis echt een spel waarbij je veel wilt hebben.
Helaas is the Fantastic four uitbreiding niet meer te krijgen, had ik graag gehad als oud comicliefhebber.
Helaas is the Fantastic four uitbreiding niet meer te krijgen, had ik graag gehad als oud comicliefhebber.
Gisteren nog een potje Nova Cry gedaan, maar man wat zijn die spelregels vaag geschreven (met belangrijke dingen pas vermeldt in een voorbeeldje e.d.).
Met 5 man kwam 't niet heel erg lekker uit de verf moet ik zeggen. Zal 't spel nog wel een keer een kans geven, maar denk niet dat dit een titel is die heel vaak op tafel gaat komen.
Met 5 man kwam 't niet heel erg lekker uit de verf moet ik zeggen. Zal 't spel nog wel een keer een kans geven, maar denk niet dat dit een titel is die heel vaak op tafel gaat komen.
http://www.spelspul.nl/in...search=Marvel%20Legendarypasajo schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:33:
Heeft iemand nog een leuk adresje voor een eventuele uitbreiding voor Legendary Marvel? De lokale spellenwinkel welke ik graag ondersteun is hiermee echt ziedend duur (79,- voor het basisspel bijv). Normaal ben ik niet zo van uitbreidingen maar dark City zou ik graag erbij halen voor een leuk bedrag. En wellicht meer, tis echt een spel waarbij je veel wilt hebben.
Kom je op €93,- voor beide (geen verzendkosten boven €75,-), alleen Dark City is momenteel niet voorradig.
Van het weekend aantal 2de hands spellen binnen gehad via Bordspelmania: Tokaido, Red November en Onirim.
Tokaido als eerste gelijk geprobeerd (met zijn 2en) vrij eenvoudig spel maar door het "blocken" van je tegenstander en je zelf toch nog best interessant plus het thema en de artwork alleen al was een reden om deze te kopen. Eerste pot verloren met ruim punten verschil omdat mijn vriendin meeste achievement kaarten binnen sleepte aan het einde.
Red November even geprobeerd maar kwamen hier niet echt lekker in (was ook al laat). En veel gehoord commentaar is dat je eerste beurten niet echt wat te doen hebt, maakt het begin ook lastig. Deze op een ander moment nog maar even goed proberen.
Onirim 2 potjes gedaan in het begin wat onduidelijk (Duitse regels) aflegstapels vs limbo stapel en heel veel schudden. Uiteindelijk wel beide potjes gewonnen.
Ik ben er donderdag en vrijdag, dus dan moeten we wel even dag kunnen zeggenWormaap schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:15:
[...]
Als je er vrijdag en/of zaterdag bent kunnen we best even meeten wat mij betreftBen toch wel benieuwd wie nou die ene andere boardgamende Tweaker in de buurt is
Maar kijkend door mijn lijst is de categorie 'zware Euro's' wel vrij sterk vertegenwoordigdGa ze ook zeker niet allemaal kopen
Ik merk net dat de Essen math trade gedaan is, nu gaat de auction waarschijnlijk overspoeld worden door spellen die niet uitgewisseld worden. Slechte zaak voor mijn eigen auctions, had ik maar sneller moeten zijn
Ik weet niet wat jij een goed bedrag vindpasajo schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:33:
GOede ervaringen met : summoner
E44.95 en op voorraad.
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 12-09-2016 10:43 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik second summoner, erg leuke en goeie webshop
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Koop daar ook wel eens mijn spellen, omdat het ook in Enschede is
Ter land, ter zee en in de kroeg
Afgelopen zaterdag weer wat spellen gespeeld met de schoonfamilie. Na het eten en een middag in de zon te hebben genoten had niemand echt zin in een zware game.
Begonnen met Formula D en dat is altijd een hit. Redelijk licht, maar doordat iedereen het steeds vaker heeft gespeeld begint het wat los te komen. Met de enalaatste worp met 1 versnelling boven de nummer 1, welke net 5 plekken voor mijn stond. Maar omdat ik dus in z'n 5 kon gooien en zij in haar 4, kwam ik 8 plaatsen voor haar uit en eindigde ik 1 plek over de finish
. Spanning alom en gewoon erg gezellig om te spelen.
Daarna afgesloten met een potje Sushi Go. Na 5 minuten snapte iedereen het spel en mechanisme en gingen we los. Omdat iedereen nogal sushi gek is, sloeg het thema goed aan. Gewoon een prima game om af te sluiten. 2 man eindigde op 30 punten en de pudding gaf de doorslag. 3 wilde nog een keer maar het was al laat en besloten te stoppen. Maar dit gaf wel aan dat het een blijvertje is.
Spiel ga ik dit jaar op zaterdag heen. Helaas geen andere mogelijkheid, maar ik wil het per se een keer meemaken. Vriend van me gaat mee en we vertrekken lekker op tijd.
Begonnen met Formula D en dat is altijd een hit. Redelijk licht, maar doordat iedereen het steeds vaker heeft gespeeld begint het wat los te komen. Met de enalaatste worp met 1 versnelling boven de nummer 1, welke net 5 plekken voor mijn stond. Maar omdat ik dus in z'n 5 kon gooien en zij in haar 4, kwam ik 8 plaatsen voor haar uit en eindigde ik 1 plek over de finish
Daarna afgesloten met een potje Sushi Go. Na 5 minuten snapte iedereen het spel en mechanisme en gingen we los. Omdat iedereen nogal sushi gek is, sloeg het thema goed aan. Gewoon een prima game om af te sluiten. 2 man eindigde op 30 punten en de pudding gaf de doorslag. 3 wilde nog een keer maar het was al laat en besloten te stoppen. Maar dit gaf wel aan dat het een blijvertje is.
Spiel ga ik dit jaar op zaterdag heen. Helaas geen andere mogelijkheid, maar ik wil het per se een keer meemaken. Vriend van me gaat mee en we vertrekken lekker op tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-09-2016 14:11 ]
Op tijd vertrekken is wel een must dit jaar, met wegenwerken vanaf de Ruhrtalbrücke. Als je er (te) vroeg bent kun je ook mooi in P9 gaan staan, dan ben je op tien minuten wandelen aan de Messe. P5 is nog beter, maar die parking is erg klein, dus dan moet je zeker op tijd zijn.
Als je ter plekke nog een half uurtje moet wachten is dat niet erg, het gevoel van anticipatie voor de deuren open gaan is op zich al goud waard
Als je ter plekke nog een half uurtje moet wachten is dat niet erg, het gevoel van anticipatie voor de deuren open gaan is op zich al goud waard
Ook wij hebben dit weekend weer eens spelletjes gespeeld.
De zus van mijn vriendin runt een online speelgoedwinkel voor kleine kiddo's maar komt daarmee veel in aanraking met leveranciers.
Ze had een 2-tal games meegenomen:
- Noorderwind
- Stenen tijdperk
Nu zijn we begonnen met Noorderwind. Ansich een redelijk makkelijk spel, die gemakkelijk weg speelt. De attributen zijn overigens wel erg mooi vorm gegeven. Een leuk spel in ieder geval, die ongeveer een uurtje wel je weet zoet te houden.
- Stenen tijdperk uiteindelijk niet aan toegekomen ivm de kleintjes die begonnen te spoken haha. Staat nog op de planning volgende week. Ben benieuwd
De zus van mijn vriendin runt een online speelgoedwinkel voor kleine kiddo's maar komt daarmee veel in aanraking met leveranciers.
Ze had een 2-tal games meegenomen:
- Noorderwind
- Stenen tijdperk
Nu zijn we begonnen met Noorderwind. Ansich een redelijk makkelijk spel, die gemakkelijk weg speelt. De attributen zijn overigens wel erg mooi vorm gegeven. Een leuk spel in ieder geval, die ongeveer een uurtje wel je weet zoet te houden.
- Stenen tijdperk uiteindelijk niet aan toegekomen ivm de kleintjes die begonnen te spoken haha. Staat nog op de planning volgende week. Ben benieuwd
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ken ik, goede shop idd.MrVegeta schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:02:
Ik second summoner, erg leuke en goeie webshop
Maar het valt mij op dat elke shop in NL wat duur is met Legendary.
Mijn basisset heb ik een paar weken geleden gehaald voor 45 bij Amazon.de, Dark City levert men daar momenteel voor 40.
In NL ben je eigenlijk overal 45 + verzendkosten kwijt.
In Amerika nog weer wat goedkoper maar die krijg ik niet goedkoop in NL.
Een uitbreiding die even duur is als het basisspel voelt altijd wat scheef
Nederland is altijd duurder dan ergens anders. Als het in het Nederlands is, dan is de afzetmarkt gewoon erg klein. Als het Engels is, dan komen er altijd importkosten bij. Spellen uit Duitsland die taalonafhankelijk zijn, zijn altijd het goedkoopst.
Mijn BGG profiel
Verwijderd
Ook de importeurs zijn schaars...
En Nederland is met de btw een duur land.
Winkels houden niet veel over van de winst helaas.
En Nederland is met de btw een duur land.
Winkels houden niet veel over van de winst helaas.
Die Essen auction is vervelend... * Wormaap is geld aan het uitgeven
Ik heb even een vraag over Manhattan Project.
Als ik een worker geplaatst heb op bv construction, dan kan ik de constructie actie uitvoeren. Wanneer ik in een volgende ronde terug aan de beurt ben, kan ik dan terug de construction uitvoeren zonder een worker te plaatsen? Of moet ik telkens een nieuwe worker plaatsen op de actieplaatsen voor de actie uit te voeren?
Eigenlijk dezelfde vraag voor de spionage actie, als ik in een beurt de controle overneem van een gebouw, kan ik in een volgende ronde , waarin ik terug aan beurt ben, terug hetzelfde gebouw activeren zonder de kost van de spionage?
Als ik een worker geplaatst heb op bv construction, dan kan ik de constructie actie uitvoeren. Wanneer ik in een volgende ronde terug aan de beurt ben, kan ik dan terug de construction uitvoeren zonder een worker te plaatsen? Of moet ik telkens een nieuwe worker plaatsen op de actieplaatsen voor de actie uit te voeren?
Eigenlijk dezelfde vraag voor de spionage actie, als ik in een beurt de controle overneem van een gebouw, kan ik in een volgende ronde , waarin ik terug aan beurt ben, terug hetzelfde gebouw activeren zonder de kost van de spionage?
Ik hou me vooralsnog goed in, vooral omdat ik geen zin heb in het hele circus om iedereen te vinden om de koop/verkoop/ruil af te sluiten. Voorlopig heb ik twee spellen gekocht van dezelfde persoon en is er op één van mijn spellen geboden, dat is nog te overzien. Dat gezegd zijnde, voel je vrij om te bieden op mijn auctionsWormaap schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:40:
Die Essen auction is vervelend... * Wormaap is geld aan het uitgeven
Ik heb in Frankrijk wel al leuke prijzen gezien, bij Philibert en LudiBay. In België leveren die via MondialRelay, dan blijven de verzendkosten ook nog binnen de perken. Voor Nederland gaat dat helaas niet opViNcE schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:28:
Nederland is altijd duurder dan ergens anders. Als het in het Nederlands is, dan is de afzetmarkt gewoon erg klein. Als het Engels is, dan komen er altijd importkosten bij. Spellen uit Duitsland die taalonafhankelijk zijn, zijn altijd het goedkoopst.
[ Voor 31% gewijzigd door HellPunk op 13-09-2016 09:03 ]
Dan moet ik eerst eens vinden of je een GeekList ook kan sorteren op posterHellPunk schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:47:
[...]
Ik hou me vooralsnog goed in, vooral omdat ik geen zin heb in het hele circus om iedereen te vinden om de koop/verkoop/ruil af te sluiten. Voorlopig heb ik twee spellen gekocht van dezelfde persoon en is er op één van mijn spellen geboden, dat is nog te overzien. Dat gezegd zijnde, voel je vrij om te bieden op mijn auctions
Hier valt het verder ook wel mee. Heb op vier spellen ofzo geboden, waarvan één BIN voor een tientje
Ben wel twee uur bezig geweest om door de hele lijst te ploegen
[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 13-09-2016 09:53 ]
Mijn items zitten tussen nr. 3215 en 3222 (nickname Lorthania)Wormaap schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:52:
[...]
Dan moet ik eerst eens vinden of je een GeekList ook kan sorteren op poster
Aankomende zaterdag met een groepje vrienden, waar ik tijdens mijn studententijd regelmatig een avond bordspellen mee speelde, afgesproken. Beginnen lekker vroeg en gaan door tot laat, dan gaat zeker Salem, Lost Woods en Dark Moon. De eerste twee vielen de vorige keer al erg in de smaak en dat zal met de laatste niet anders zijn. Eens kijken of ik Dark Moon deze keer wat eenvoudige uit kan leggen
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit helpt heel erg:All-in-one-listWormaap schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:52:
Dan moet ik eerst eens vinden of je een GeekList ook kan sorteren op poster
Ben wel twee uur bezig geweest om door de hele lijst te ploegen
Mijn BGG profiel
Dan zit er voor nu niks bij dat ik zou willen scoren. Volgens mij hebben wij best een andere smaak in spellen. Of gewoon heel andere groepen, dat kan natuurlijk ookHellPunk schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:10:
[...]
Mijn items zitten tussen nr. 3215 en 3222 (nickname Lorthania)
Ouuuh
Hier voor zaterdag ook weer een game day gepland
[ Voor 35% gewijzigd door Wormaap op 13-09-2016 15:07 ]
Idd heel andere smaak, dat zag ik al aan je geeklistWormaap schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:06:
[...]
Dan zit er voor nu niks bij dat ik zou willen scoren. Volgens mij hebben wij best een andere smaak in spellen. Of gewoon heel andere groepen, dat kan natuurlijk ook
Fantasy flight heeft de licentie van Warhammer verloren
Dus de meeste games van FFG die met de licentie gemaakt waren zijn nu beperkt (while stock lasts) te koop zoals:
Chaos in the Old word (+expansion waarschijnlijk overal al uitverkocht)
Fury of Dracula
Forbidden Stars
Talisman
en nog een aantal warhammer 40k games die FFG maakt.
Dus als je nog een paar van deze games ooit had willen aanschaffen nu is de tijd ze gaan als warme broodjes over de toonbank nu en daarna voor 200% op Ebay/marktplaats als het tegen zit.
meer info: https://www.boardgamegeek...games-workshop-parting-wa
Jammer FFG maakte erg goede games op basis van de licentie maar goed FFG kennendekomen games wel terug maar dan met een nieuwe smaak maar goed soms niet altijd beter dan het origineel.
Dus de meeste games van FFG die met de licentie gemaakt waren zijn nu beperkt (while stock lasts) te koop zoals:
Chaos in the Old word (+expansion waarschijnlijk overal al uitverkocht)
Fury of Dracula
Forbidden Stars
Talisman
en nog een aantal warhammer 40k games die FFG maakt.
Dus als je nog een paar van deze games ooit had willen aanschaffen nu is de tijd ze gaan als warme broodjes over de toonbank nu en daarna voor 200% op Ebay/marktplaats als het tegen zit.
meer info: https://www.boardgamegeek...games-workshop-parting-wa
Jammer FFG maakte erg goede games op basis van de licentie maar goed FFG kennendekomen games wel terug maar dan met een nieuwe smaak maar goed soms niet altijd beter dan het origineel.
Ik las het van de week ook al. Erg jammer, ik zat nog te wachten op een uitbreiding van Forbidden Stars. 
De rest had ik niet veel interesse in, maar ik denk dat het er niet beter op wordt nu het weer terug is bij GW.
De rest had ik niet veel interesse in, maar ik denk dat het er niet beter op wordt nu het weer terug is bij GW.
Zijn er nog geïnteresseerden in een Unfair groepspledge?
Weet iemand een goede spelplek in Den Haag centrum? We hebben een cafe (Fiddler) geprobeerd, maar dat was drama eigenlijk. Dus voldoende licht, tot laat open/beschikbaar, en niet storend (wij niet voor anderen en vice versa, of waar al anderen spelen).
We willen met wat collega's van de zaak af en toe spellenavonden (vrijdag bij voorkeur) organiseren (liefst niet op de zaak zelf).
gr. Bart
We willen met wat collega's van de zaak af en toe spellenavonden (vrijdag bij voorkeur) organiseren (liefst niet op de zaak zelf).
gr. Bart
You're either part of the solution or you're part of the problem
Wij hebben tegenwoordig met een groepje boardgame-enthousiastelingen een semi reguliere avond. Afgelopen vrijdag weer gespeeld:
Elder Sign. Had ik voor mijn verjaardag gehad, ik ben een Lovecraft/Cthulhu nut dus ik wordt bij voorbaat blij van dat soort dozen. Ik heb meer uit die Arkham Horror hoek maar die worden toch niet heel vaak gespeeld omdat de meeste games vrij lang en complex in elkaar zitten. Elder Sign heeft een stuk kortere doorlooptijd en ondanks dat het 15 paginas handleiding is ofzo is die erg helder. Leuk spel maar ik had al snel het vermoeden dat we gedoemd waren om devoured te worden :-) De end game, als een Ancient One eenmaal wakker is, is wel wat saai, dan moet je veel dobbelstenen gooien zonder dat je verder veel invloed uit kan oefenen.
Nuns on the run. Staat inmiddels met kill dr. lucky en betrayal at the house on the hill in de top veelgespeelde spellen :-) Ook omdat je die met 8 man (nonnen) kan doen. Ik ga naar meer van die hidden movement games kijken, het is spannend en erg leuk. We hebben 2 potjes gedaan, eerste potje wonnen de moeders overste, tweede potje een van de nonnen. Echt een aanrader dat spel.
Elder Sign. Had ik voor mijn verjaardag gehad, ik ben een Lovecraft/Cthulhu nut dus ik wordt bij voorbaat blij van dat soort dozen. Ik heb meer uit die Arkham Horror hoek maar die worden toch niet heel vaak gespeeld omdat de meeste games vrij lang en complex in elkaar zitten. Elder Sign heeft een stuk kortere doorlooptijd en ondanks dat het 15 paginas handleiding is ofzo is die erg helder. Leuk spel maar ik had al snel het vermoeden dat we gedoemd waren om devoured te worden :-) De end game, als een Ancient One eenmaal wakker is, is wel wat saai, dan moet je veel dobbelstenen gooien zonder dat je verder veel invloed uit kan oefenen.
Nuns on the run. Staat inmiddels met kill dr. lucky en betrayal at the house on the hill in de top veelgespeelde spellen :-) Ook omdat je die met 8 man (nonnen) kan doen. Ik ga naar meer van die hidden movement games kijken, het is spannend en erg leuk. We hebben 2 potjes gedaan, eerste potje wonnen de moeders overste, tweede potje een van de nonnen. Echt een aanrader dat spel.
De basis van de uitbreiding was er al alleen de designer is weggegaan bij FFG en dat betekende eigenlijk dat er geen uitbreiding meer komt.Zeker met dit nieuws.MADG0BLIN schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:03:
Ik las het van de week ook al. Erg jammer, ik zat nog te wachten op een uitbreiding van Forbidden Stars.
Maar ik gok dat het zelf gaat gebeuren als met Dune dat het gewoon verder leeft in de PnP in combinatie met 3d printen kunnen we zo een paar nieuwe factions maken met wat regels conform the factions en gaan. Ging goed met dune de extra factions waren prima alleen we moeten het zelf doen. Maar misschien krijgen we (de community) de designer zover om wat basis te geven om een PnP expansion te maken zo nodig met tokens als schepen maar goed je moet wat.
GW gaat ook de games niet uitbrengen die FFG gemaakt heeft omdat het Gamedesign nog bij FFG ligt en de theme alleen weer terug is bij GW. Alleen misschien talisman en fury of dracula dat waren originele GW games.
Maar goed gelukkig is het nog te koop maar niet voor lang Forbidden starts heeft als een limit bij coolstuff max 2 per bestelling en fury of dracula raakt al aardig uitverkocht en chaos is bijna nergens meer te krijgen. Blij dat ik net voor dat het nieuws kwam alles al besteld had en nu netjes alles binnen is
Vanavond eens Roll for the Galaxy proberen, ik heb er zin in
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Lijkt me wel leuk, helaas liggen spellen met veel tekst op de kaarten wat moeilijk in m'n groep, zeker als het Engels is.psychoclown schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:14:
Mijn Kickstarter van de maand is Sagrada, zal al een tijdje uit te kijken naar een leuke dice drafter en dit lijkt me wel wat. Het is alleen door de shipping wat aan de dure kant, ik wacht nog even af of ik in een groepspledge kan instappen.
Heb ik lange tijd over getwijfeld, uiteindelijk nooit gekocht. Het leek mij wat teveel gedoe om je line of sight te bepalen, maar dat valt dus wel mee?[b]Jheroun schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:24:
Mocht je van gedachten veranderen, dan moet je maar een seintje geven. Samen met één ander ben ik aan het kijken of we nog een groepspledge op poten kunnen krijgen.HellPunk schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:47:
[...]
Lijkt me wel leuk, helaas liggen spellen met veel tekst op de kaarten wat moeilijk in m'n groep, zeker als het Engels is.
Ja hoor ikpsychoclown schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:14:
Het scheelt toch wel zo'n $13 p.p. dus dat zou mooi zijn.
Dan staat de teller nu op 3!
Hmmm ik heb hem al normaal gepledged helaas. De KS lijkt in ieder geval goed te lopen. Nu we toch aan het kickstarteren zijn, geef https://www.kickstarter.c...-stone-age-the-board-game nog even een eindsprintje. Ik kan niet helemaal plaatsen waarom deze zo slecht gaat eigenlijk. Leek me wel leuk maar lijkt het niet te gaan halen.
Je kunt toch nog switchen tot op de laatste minuten? Met jou erbij zouden we inmiddels op 5 van de 6 zitten en het scheelt je dus wel geld
Ah, de pledge cancellen? Op zich kan dat - voor mijn idee werkte dat niet (gaat tegen mijn idee van een "pledge" in, maar het kan gewoen), dus count me in!
Edit; ik cancel wel even na bevestiging van de group pledge.
Hoe waren jullie van plan shipping in NL te doen? Gewoon ergens ophalen of hier met de post?
Edit; ik cancel wel even na bevestiging van de group pledge.
Hoe waren jullie van plan shipping in NL te doen? Gewoon ergens ophalen of hier met de post?
[ Voor 59% gewijzigd door TweakMDS op 14-09-2016 13:32 ]
Ik heb helaas al een dubbele pledge staan, samen met een vriend van me. Kan dus niet alleen over naar een grotere group pledge...
Xbox Live: Chevalric
En zojuist een shipping notificatie van Ave Roma (https://boardgamegeek.com/boardgame/184459/ave-roma) gehad. Ik vond al dat alle kickstarters er zo lang over doen
Toevallig, ik krijg ook net een shipment notice voor mijn North Sea Trilogy. Zou een serieus pakket moeten zijn, met drie spellendozen en twee uitbreidingen. Is het al Kerst?SndBastard schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:43:
En zojuist een shipping notificatie van Ave Roma (https://boardgamegeek.com/boardgame/184459/ave-roma) gehad. Ik vond al dat alle kickstarters er zo lang over doen
Yup! Count me inpsychoclown schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:14:
Top (fixed mijn bericht settings)psychoclown schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:49:
[...]
Het scheelt toch wel zo'n $13 p.p. dus dat zou mooi zijn.
Dan staat de teller nu op 3!
Zit ook te overwegen de huidige KS van ze te backen waarbij je ze er bij kan bestellen must no buyHellPunk schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:15:
[...]
Toevallig, ik krijg ook net een shipment notice voor mijn North Sea Trilogy. Zou een serieus pakket moeten zijn, met drie spellendozen en twee uitbreidingen. Is het al Kerst?

[ Voor 50% gewijzigd door MeZZiN op 14-09-2016 16:38 ]
Inmiddels zijn er 5 sterk geïnteresseerden. Mocht er dus nog iemand willen aanhaken aan de Unfair groepspledge, wees er snel bij
Als iemand een antwoord weet op de vaag van SndBastard dan heb ik wellicht ook interesse in Unfair 
SndBastard schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:30:
...
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Inmiddels zitten we op 6 mensen dus deze groepspledge zit helaas al volBSTNjitRam schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:44:
Als iemand een antwoord weet op de vaag van SndBastard dan heb ik wellicht ook interesse in Unfair
[...]
Via Bordspelmania worden er groepspledges voor Sagrada georganiseerd... I'm in, scheelt toch weer een handvol euro's
. Straks ook maar 'ns 7 Wonders: Duel - Pantheon voorbestellen... een boardgamer heeft het toch druk
Haha ja maar wel leuk om te doen

Ben wel blij dat ik dit jaar even niet naar essen kan (verjaardag kleine meid). Met huis komen en al is het budget toch aardig op. Plus veel kosten moeten maken voor de inrichting van de game room (IKEA was weer blij)
Maar zal nog even kijken naar de nuttige pre-orders en vragen of iemand die kan ophalen voor mij omdat het anders weer een jaar wordt waarbij ik te veel tijd kwijt ben om het te bestellen.
Gisteren nog Runebound gespeld voor de tweede keer (eigenlijk de eerste keer van de tweede versie) maar goed blijf een goede amertrash game speelt lekker weg. Met de upgrade is het wel een stuk beter spelen. Goede verbetering maar nog wel erg random en als je geen fighter heb moet je toch wat slimmer items kopen om te upgraden had dat niet helemaal goed gedaan. Maar goed het gaat bij deze games meer om de ervaring dan het winnen. Tijd om eldritch horror weer te spelen heb er zin in.
Maar zal nog even kijken naar de nuttige pre-orders en vragen of iemand die kan ophalen voor mij omdat het anders weer een jaar wordt waarbij ik te veel tijd kwijt ben om het te bestellen.
Gisteren nog Runebound gespeld voor de tweede keer (eigenlijk de eerste keer van de tweede versie) maar goed blijf een goede amertrash game speelt lekker weg. Met de upgrade is het wel een stuk beter spelen. Goede verbetering maar nog wel erg random en als je geen fighter heb moet je toch wat slimmer items kopen om te upgraden had dat niet helemaal goed gedaan. Maar goed het gaat bij deze games meer om de ervaring dan het winnen. Tijd om eldritch horror weer te spelen heb er zin in.
[ Voor 37% gewijzigd door MeZZiN op 16-09-2016 08:58 ]
Xia - Legends of a Drift System besteld. Volgende week komt 'ie ongeveer binnen. Ik ben benieuwd, iemand ervaringen?
Geen ervaring helaas. Heb'm wel een paar keer overwogen, dus ik ben benieuwd wat je ervan vindtMrVegeta schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:24:
Xia - Legends of a Drift System besteld. Volgende week komt 'ie ongeveer binnen. Ik ben benieuwd, iemand ervaringen?
Hier vandaag weer een dagje spellen gespeeld met mijn vriendin en een vriend.
Na het ontbijt zijn we de dag begonnen met Age of Steam. Omdat we met zijn drieën waren hebben we de Scandinavia map gespeeld. Na een lange pot (voor die vriend was het de eerste keer) heeft mijn vriendin uiteindelijk verrassend gewonnen. Totaal onverwacht, want ze leek de hele tijd achter te liggen
Daarna Agricola weer eens op tafel gesmeten
Als laatste een pot Vast: The Crystal Caverns gespeeld. De vorige twee potjes met zijn tweeën vielen een beetje tegen. Met drie was'ie een stuk leuker, gelukkig
Oh, en gisteren begonnen met T.I.M.E Stories: A Prophecy of Dragons. Tot dusver best leuk, waarschijnlijk gaan we'm morgen afmaken
Hoppa.
King of Tokyo weer vanavond. met 6 en 7 man. Aangepaste powerup regels. Was weer geweldig.
Meest gespeelde game tot nog toe.
King of Tokyo weer vanavond. met 6 en 7 man. Aangepaste powerup regels. Was weer geweldig.
Zo, Unfair heeft op het einde nog een flinke sprint getrokken, bijna 300k. Vind de stretch goals wel goed gedaan, met alles wat erbij is gekomen krijg je echt een heleboel waar voor je geld. Wel is de doos flink zwaar geworden inmiddels (zitten alleen al meer dan 300 kaarten in). Geloof dat het idee ook is om een aantal expansions te gaan produceren omdat het spel zich daar redelijk goed voor leent.
De productie is begonnen dus binnenkort een potje spelen
.
De productie is begonnen dus binnenkort een potje spelen

Gisteren ook spellen gespeeld met vrienden en hebben aardig wat spellen op tafel gekregen. Was erg leuk! O.a. De Vergeten Stad en King of Tokyo gedaan, blijft altijd leuk
iemand ervaring met eminent domain en de uitbreiding Eminent Domain - Escalation ?
Ik heb alleen 1 keer de basis gespeeld, en dat was leuk. Maar aangezien elk potje precies dezelfde keuzes gaf, leek me dat na een paar keer spelen saai worden. Dus niet gekocht.
Toevallig vandaag de uitbreiding gezien bij rahdo
Blijkbaar geeft de uitbreiding wel variable start handen, en dat klinkt een stuk leuker
Ik heb alleen 1 keer de basis gespeeld, en dat was leuk. Maar aangezien elk potje precies dezelfde keuzes gaf, leek me dat na een paar keer spelen saai worden. Dus niet gekocht.
Toevallig vandaag de uitbreiding gezien bij rahdo
Blijkbaar geeft de uitbreiding wel variable start handen, en dat klinkt een stuk leuker
nieuwschierig, hoe gaat die ?maartend schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:44:
Hoppa.
[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 18-09-2016 11:07 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nee wel heel benieuwd, dat is de reden dat ik deze met de uitbreiding op kickstarter heb gebacked. Komt alleen pas in februari binnen..MrVegeta schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:24:
Zelf de laatste tijd niet heel veel gespeeld, alleen gisteren met de kinderen 7 wonders gespeeld en savonds 4x Scythe met een vriend. Dat blijft toch wel een favoriet hier de laatste weken.
Dan zal ik binnenkort een gameplay sessie van Xia posten
De powerupkaarts zitten niet meer gelinked aan de health dobbelstenen.
Maar aan de 1,2,3 stenen
Bij 3x1 mag je 1 kaart kiezen uit 3 powerupkaarts (die van alle kararkters door elkaar zaten, dat gaan we mogelijk toch aanpassen) en krijg je 1 VP
Bij 3x2 1 kaart kiezen uit 2 powerupkaarten, 2 VP
Bij 3x3 1 kaart pakken, 3VP
Gisteren weer eens een flinke pot Arkham Horror incl Innsmouth en King in Yellow gespeeld. We hadden besloten om onszelf te committen op het sealen van gates, en het niet tot een gevecht tegen de ancient one aan te laten komen, dus gekozen voor Azathoth - als die wakker wordt verlies je.
Uiteindelijk een bijzonder spannende pot gehad. Iedereen was redelijk strategisch on point, en kon op het juiste moment het juiste doen.
Uiteindelijk in de laatste beurt de laatste poort kunnen sluiten, en daarmee het spel beëindigd. Diezelfde beurt waren we anders ook hoe dan ook boned geweest, omdat met wat er ook zou gebeuren de deep ones track vol zou zijn, of de 4e gate zou komen.
Tot nu toe wel onze beste pot, erg gebalanceerd en diverse momenten tegen verliezen aan gezeten.
Daarna haakte er één iemand af dus hebben we nog een uitgebreide pot Cthulhu Realms gedaan, om toch maar in het lovecraft thema te blijven. Helaas deden twee van ons het zo goed dat we in een soort impasse terecht kwamen waarbij de laatste twee (mijn rechter buurman en ik) teveel in healing en cities zaten, dus elkaar niet echt meer dood kregen (ondanks herhaalde pogingen van 30+ damage).
Omdat het toch tegen 3 uur liep en de andere twee spelers een beetje zaten te gapen heb ik het maar opgegeven...
Uiteindelijk een bijzonder spannende pot gehad. Iedereen was redelijk strategisch on point, en kon op het juiste moment het juiste doen.
Uiteindelijk in de laatste beurt de laatste poort kunnen sluiten, en daarmee het spel beëindigd. Diezelfde beurt waren we anders ook hoe dan ook boned geweest, omdat met wat er ook zou gebeuren de deep ones track vol zou zijn, of de 4e gate zou komen.
Tot nu toe wel onze beste pot, erg gebalanceerd en diverse momenten tegen verliezen aan gezeten.
Daarna haakte er één iemand af dus hebben we nog een uitgebreide pot Cthulhu Realms gedaan, om toch maar in het lovecraft thema te blijven. Helaas deden twee van ons het zo goed dat we in een soort impasse terecht kwamen waarbij de laatste twee (mijn rechter buurman en ik) teveel in healing en cities zaten, dus elkaar niet echt meer dood kregen (ondanks herhaalde pogingen van 30+ damage).
Omdat het toch tegen 3 uur liep en de andere twee spelers een beetje zaten te gapen heb ik het maar opgegeven...
Verwijderd
Vandaag naar een leveranciers dag geweest om al wat voorproefjes te krijgen van wat er komen gaat.
Portal Games was daar ook aanwezig, toch erg leuke games
Terraforming Mars (ondertussen ook te koop) is ook een leuk spel.
Junkart van de makers van Flick 'm Up!
De nieuwe Pandemic Cthulhu, dit keer met miniatuurtjes
City of Horror
Ghost Stories
Komt weer genoeg leuks aan..
Zelf aangenaam verrast met nieuwe Boss Monster uitbreiding, die zorgt ervoor dat je met 5 of 6 kunt spelen.
Portal Games was daar ook aanwezig, toch erg leuke games
Terraforming Mars (ondertussen ook te koop) is ook een leuk spel.
Junkart van de makers van Flick 'm Up!
De nieuwe Pandemic Cthulhu, dit keer met miniatuurtjes
City of Horror
Ghost Stories
Komt weer genoeg leuks aan..
Zelf aangenaam verrast met nieuwe Boss Monster uitbreiding, die zorgt ervoor dat je met 5 of 6 kunt spelen.
Geen spellenavond vorige vrijdag, wel gisterennamiddag een uurtje wat lichte spellen gedaan: Qwixx, Guillotine en Let them eat Shrimp. In Qwixx mijn beste score ooit gehaald en toch nog met één puntje verschil de boot in
. Daarna wel mooi de twee andere spellen gewonnen
.
Essen begint nu toch al dichter bij te komen, voor mij kan het niet snel genoeg beginnen!

Essen begint nu toch al dichter bij te komen, voor mij kan het niet snel genoeg beginnen!
Jep erg goede game niet de snelste maar super minis kan wat random zijn jump in de sunMrVegeta schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:24:

Thuis nog wat rustig met spelen. Wel gisteren in hoorn (speeldag) Ubongo gespeeld erg leuk niet voor de collectie maar als iemand hem wilt spelen doe ik graag mee. De kids vonden het wel tof maar als ze vast lopen en met die timer was iets te veel stress voor ze. Wel handig was dat je als ouders de moeilijke kant neemt en de kids de makkelijke (wat nog steeds best pittig is). Maar goede game alleen misschien niet iets wat we thuis zouden spelen met alle andere keuze.
Onze go to game is even voor nu Istanbul erg goede game spelen het regelmatig met zijn tweeen bevalt goed. We spelen thuis vaker dezelfde games. Wil af en toe wat nieuws toevoegen dat leverde wat tegen werking op maar goed krijg soms wat nieuws er tussen door en dan komt die game in roulatie.
Nog wat kickstarters binnen gekregen dus binnenkort maar even spelen tokaido en aantal FFG GW games Fury of dracula en Forbidden stars en natuurlijk chaos in the old world die laatste heb ik echt zin om te spelen.
Deze week wel even prio gegeven aan dozen uitpakken en mijn game room netjes maken dan kunnen we echt gaan spelen nu pas het niet meer op de keuken tafel.
Ubongo doen we thuis wel graag. Die twee verschillende moeilijkheidsgraden zijn inderdaad mooi voor een spel tussen ouders en kinderen. Thuis vinden ze de geluksfactor bij het nemen van extra gems meestal frustrerender, soms lijk je alleen maar amber uit die zak te halen
.
Ondertussen wat problemen bij de levering van mijn North Sea Trilogy. Blijkbaar had GLS een kleine communicatiestoring tussen het depot en zijn leveranciers - ik werd net voor de derde keer gebeld waar het nu heen moest (terwijl ik de eerste keer al een ander adres opgegeven had). Uiteindelijk maar gezegd dat ze 't bij de buren moeten afgeven. Ik doe dat niet graag zonder vooraf te waarschuwen, maar anders mag ik dertig km naar het depot gaan rijden
.
Ik vind het altijd vreemd dat die spellen helemaal vanuit China probleemloos tot in België geraken en dat het dan op dat laatste stukje zo dikwijls fout lijkt te gaan omdat mensen nu eenmaal tijdens de werkuren op hun werk zijn
Tiny Epic Western komt er ook aan - mijn eerste Tiny Epic-spel, ben ik wel erg benieuwd naar!
Ondertussen wat problemen bij de levering van mijn North Sea Trilogy. Blijkbaar had GLS een kleine communicatiestoring tussen het depot en zijn leveranciers - ik werd net voor de derde keer gebeld waar het nu heen moest (terwijl ik de eerste keer al een ander adres opgegeven had). Uiteindelijk maar gezegd dat ze 't bij de buren moeten afgeven. Ik doe dat niet graag zonder vooraf te waarschuwen, maar anders mag ik dertig km naar het depot gaan rijden
Ik vind het altijd vreemd dat die spellen helemaal vanuit China probleemloos tot in België geraken en dat het dan op dat laatste stukje zo dikwijls fout lijkt te gaan omdat mensen nu eenmaal tijdens de werkuren op hun werk zijn
Tiny Epic Western komt er ook aan - mijn eerste Tiny Epic-spel, ben ik wel erg benieuwd naar!
Hier vrijdag bij een bevriend koppel gaan spelen. We hebben Viticulture gedaan met 4 man. Zeker een aanrader. Leuke worker placement in de wereld van het wijnbouwen. Goed gestroomlijnd, veel keuzes maar niet oneindig veel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Uiteindelijk gewonnen met 25 punten tov 24 punten voor de 2e. Altijd leuk als je bij zo'n eerste keer spelen meteen de overwinning kunt behalen op mensen die het al gespeeld hebben.
De levering van mijn North Sea Trilogy wordt een saga op zich
.
Ondanks mijn vraag om het pakje af te geven bij de buren lag er gisteren toch een briefje in de bus dat de levering niet gelukt was en of ik het pakje in het depot kon gaan afhalen. De buren waren de hele dag thuis en hadden het busje ook zien langs komen, maar er was niet bij hen aangebeld.
Toch maar weer even online gekeken en nu stond er de optie om zelf een nieuw leveradres te kiezen. . Waarom dat na de eerste leverpoging niet meteen kon is me een raadsel, maar hopelijk kan ik het pakje deze week gaan oppikken in het afhaalpunt;. Dat ligt op 500 meter van hier, dat scheelt toch een hoop met een rit van 30 km naar het depot
.
Ondanks mijn vraag om het pakje af te geven bij de buren lag er gisteren toch een briefje in de bus dat de levering niet gelukt was en of ik het pakje in het depot kon gaan afhalen. De buren waren de hele dag thuis en hadden het busje ook zien langs komen, maar er was niet bij hen aangebeld.
Toch maar weer even online gekeken en nu stond er de optie om zelf een nieuw leveradres te kiezen. . Waarom dat na de eerste leverpoging niet meteen kon is me een raadsel, maar hopelijk kan ik het pakje deze week gaan oppikken in het afhaalpunt;. Dat ligt op 500 meter van hier, dat scheelt toch een hoop met een rit van 30 km naar het depot
Jeeh Mini bonus van mijn baas gekregen (verhoging kon er niet af
)
Maar besteed aan spellen, Terraforming Mars besteld, ziet er leuk uit. !
Maar besteed aan spellen, Terraforming Mars besteld, ziet er leuk uit. !
Heeft iemand hier enig idee waar je van die kleine, hersluitbare plastic zakjes kan krijgen? Ik heb gisteren het D&D Castle Ravenloft bordspel binnen gekregen en ben nu op zoek naar de beste manier om de overdaad aan fiches en counters te sorteren.
En is het verstandig de bijgeleverde kaarten te sleeven? De grootte van de kaarten is het zelfde als Magic the Gathering maar ik ben bang dat het met sleeves niet meer in de doos past...
En is het verstandig de bijgeleverde kaarten te sleeven? De grootte van de kaarten is het zelfde als Magic the Gathering maar ik ben bang dat het met sleeves niet meer in de doos past...
Ik kan je Gripzak Discount aanbevelen, veel voor weinig: https://www.gripzakdiscount.nl/ErikT738 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:31:
Heeft iemand hier enig idee waar je van die kleine, hersluitbare plastic zakjes kan krijgen? Ik heb gisteren het D&D Castle Ravenloft bordspel binnen gekregen en ben nu op zoek naar de beste manier om de overdaad aan fiches en counters te sorteren.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Plastic zakjes zijn online volop verkrijgbaarErikT738 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:31:
Een betere oplossing is een foamcore insert voor de game maken.
Zelf heb ik D&D Wrath of Ashardalon, en die is met de standaard insert echt een ramp om op te zetten. (Ik gok dat bij Castle Ravenloft ook de doos een bende is)
Ik heb hiervoor een insert gemaakt, de game kan ik nu binnen enkele seconden klaar zetten
(En de kaarten passen gesleeved in de doos)

(Alle counter/tile houders hebben een verhoging, zodat je ook de onderste er makkelijk uit kan krijgen)
Ziet er netjes uit! Wil ik ook nog doen voor Dark Moon, dat spel bevat relatief weinig fiches etc. en ik heb er wel zakjes voor maar de manier waarop de inlay erin zit zorgt bij het draaien van de doos al tot beschadigingen van de map

Ik had er 1 gemaakt van Eldricht Horror, maar daar kwam om de 6 maand een uitbreiding voor
Dat ziet er wel heel mooi uit zo! Ik denk niet dat ik zoiets in elkaar zou kunnen knutselen maar wie weet ga ik het een keer proberen. De standaard indeling is drama i.i.g.Flapperbol schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:39:
[...]
Plastic zakjes zijn online volop verkrijgbaar
Een betere oplossing is een foamcore insert voor de game maken.
Zelf heb ik D&D Wrath of Ashardalon, en die is met de standaard insert echt een ramp om op te zetten. (Ik gok dat bij Castle Ravenloft ook de doos een bende is)
Ik heb hiervoor een insert gemaakt, de game kan ik nu binnen enkele seconden klaar zetten:
(En de kaarten passen gesleeved in de doos)
(Alle counter/tile houders hebben een verhoging, zodat je ook de onderste er makkelijk uit kan krijgen)
Wel jammer dat die zakjes overal via internet moeten. Ik had gehoopt dat ze gewoon bij de Action of bouwhandel o.i.d. te vinden waren.
Het eerste solo avontuur van Castle Ravenloft wat ik gisteren heb gespeeld was erg goed bevallen (net voor het bereiken van de uitgang afgemaakt door een Ghoul!). Ik heb The Legend of Drizzt al besteld
Voor kleine zakjes: Je zou altijd je lokale coffeeshop even binnen kunnen lopen. 
Voor grotere zakjes vind ik de invries ziplock-bags van de AH wel fijn. Die zijn best stevig en dik, en gaan makkelijk open en dicht.
Bij een hoop spellen zitten overigens wel een hoop extra zakjes, dus na verloop van tijd heb je er zat over. Ik heb zelf een keer een flinke hoeveelheid stoffen zakjes op ebay besteld. Die zijn ook wel prettig om gewoon veel in verschillende kleuren te hebben. Bij bepaalde spellen (zoals Keyflower of BSG) gebruiken we die ook nog om tokens blind uit te moeten trekken.
Als je googled op "5Pcs Sunglasses Eyeglasses Glasses Soft Cloth Drawstring Dust Pouch Carry Bag" zijn het die.
Verder ook deze (wederom zoekopdracht): "Plastic 15/10 Slots Adjustable Jewelry Storage Box Case Craft Organizer Beads"
Voor grotere zakjes vind ik de invries ziplock-bags van de AH wel fijn. Die zijn best stevig en dik, en gaan makkelijk open en dicht.
Bij een hoop spellen zitten overigens wel een hoop extra zakjes, dus na verloop van tijd heb je er zat over. Ik heb zelf een keer een flinke hoeveelheid stoffen zakjes op ebay besteld. Die zijn ook wel prettig om gewoon veel in verschillende kleuren te hebben. Bij bepaalde spellen (zoals Keyflower of BSG) gebruiken we die ook nog om tokens blind uit te moeten trekken.
Als je googled op "5Pcs Sunglasses Eyeglasses Glasses Soft Cloth Drawstring Dust Pouch Carry Bag" zijn het die.
Verder ook deze (wederom zoekopdracht): "Plastic 15/10 Slots Adjustable Jewelry Storage Box Case Craft Organizer Beads"
Ik vind die meegeleverde zakjes meestal van weinig nut, ze zijn vaak zo oversized dat je meer plastic dan componenten in de doos hebt zittenSndBastard schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:14:
Bij een hoop spellen zitten overigens wel een hoop extra zakjes, dus na verloop van tijd heb je er zat over.
Ik gebruik trouwens meestal van die mini-doosjes (de Xenos heeft er goeie) of een schuimkartonnen insert. Zakjes gebruik ik alleen als er niet teveel verschillende soorten componenten zijn, anders krijg je ook weer die overdaad aan leeg plastic.
Een insert uit schuimkarton bouwen valt trouwens best mee, je moet alleen het juiste materiaal hebben: scherp mesje, stalen regel, snijmat en goede lijm. Als je vooraf goed bekijkt hoe je een en ander wilt organiseren is het bouwen zelf eigenlijk snel klaar.
Foamcore is ook super makkelijk om te gebruiken genoeg handleidingen.
Kijk hier even http://www.orderofgamers.com/ goede beginners handleiding plus plannen voor behoorlijk wat games.
Ik denk dat ik voor sommige games een tussen oplossing zou willen gebruiken dus bakjes voor losse items en de rest met foam vind meestal de foam gemaakte bakjes wat minder.
Kijk hier even http://www.orderofgamers.com/ goede beginners handleiding plus plannen voor behoorlijk wat games.
Ik denk dat ik voor sommige games een tussen oplossing zou willen gebruiken dus bakjes voor losse items en de rest met foam vind meestal de foam gemaakte bakjes wat minder.
Foamcore is inderdaad niet zo lastig, ik heb een jaar of 2 geleden een insert gemaakt voor Eldritch Horror. Heb 2 linkerhanden, maar een lijntje trekken met een stanleymes is nog niet zo lastig. Voor de rest gewoon wat met de losse hand meten. Best leuk. "Helaas" komt er om de 6 maand een uitbreiding voor waardoor de insert al vrij snel de deur uit kon
Waar heb je de spullen voor zo'n insert gekocht? Ik heb inmiddels de plastic zakjes uit China besteld (200 voor twee hele euro's) maar wil wellicht toch een keer kijken of ik het netter op kan lossen.MrVegeta schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:40:
Foamcore is inderdaad niet zo lastig, ik heb een jaar of 2 geleden een insert gemaakt voor Eldritch Horror. Heb 2 linkerhanden, maar een lijntje trekken met een stanleymes is nog niet zo lastig. Voor de rest gewoon wat met de losse hand meten. Best leuk. "Helaas" komt er om de 6 maand een uitbreiding voor waardoor de insert al vrij snel de deur uit kon
Een hobby/art shop in Groningen. Foamcore zou je in de grotere steden wel moeten kunnen vinden.
https://www.reddit.com/r/...d_insert_eldritch_horror/
http://imgur.com/a/JqWkh
https://www.reddit.com/r/...d_insert_eldritch_horror/
http://imgur.com/a/JqWkh
[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 21-09-2016 10:05 ]
Let op met zakjes dat ze geen zuur bevatten (sommige bevatten zuur wat niet help met de houdbaarheid)
Je kan foamcore makkelijk kopen via het internet neem dan minimaal A3 ipv A4 en dan gelijk een grotere set 10 stuks is stukken goedkoper en vaak net zo duur als dat je 2-3 stuks los koopt.
Ik had zelf dit besteld bij https://www.foamboarden.nl/
Perfect Supplies Standaard foamboard 5,00 mm A2 42,0 x 59,4 cm Zijdes: Zwart/Zwart Kern: Zwart 20x
Houtlijm werk goed om alles netjes te lijmen (die witte)
Ik wacht nog even met Eldritch horror voorlopig te veel uitbreidingen maar over een tijdje pas het niet meer dan moet je wel 2 dozen gaan gebruiken dan ga ik wel aan de gang.
Je kan foamcore makkelijk kopen via het internet neem dan minimaal A3 ipv A4 en dan gelijk een grotere set 10 stuks is stukken goedkoper en vaak net zo duur als dat je 2-3 stuks los koopt.
Perfect Supplies Standaard foamboard 5,00 mm A2 42,0 x 59,4 cm Zijdes: Zwart/Zwart Kern: Zwart 20x
Ik wacht nog even met Eldritch horror voorlopig te veel uitbreidingen maar over een tijdje pas het niet meer dan moet je wel 2 dozen gaan gebruiken dan ga ik wel aan de gang.
Voor zover ik kon vinden is Dekas in Heerenveen verreweg de goedkoopste met foamplaten.
Per 10 stuks A3 formaat betaal je €8,30 (t.o.v. €16,70 bij foamboarden.nl)
Uiteraard zitten er wel verzendkosten bij als je niet in de buurt woont
EDIT:
Voor lijm ben ik naar de Action gegaan en heb daar Alleslijm gekocht van "Cre-Ation". Heb hier al meerdere inserts mee gemaakt, werkt prima. Tevens kan je daar ook wel een doosje pinnen halen, dat maakt het bouwen iets makkelijker.
Het is absoluut geen rocket science, ik denk dat de beste tip is: Als je foamcore gaat snijden, probeer niet in één keer er helemaal doorheen te gaan. Als je in 4-5 snedes er doorheen gaat krijg je een veel nettere rand.
Per 10 stuks A3 formaat betaal je €8,30 (t.o.v. €16,70 bij foamboarden.nl)
Uiteraard zitten er wel verzendkosten bij als je niet in de buurt woont
EDIT:
Voor lijm ben ik naar de Action gegaan en heb daar Alleslijm gekocht van "Cre-Ation". Heb hier al meerdere inserts mee gemaakt, werkt prima. Tevens kan je daar ook wel een doosje pinnen halen, dat maakt het bouwen iets makkelijker.
Het is absoluut geen rocket science, ik denk dat de beste tip is: Als je foamcore gaat snijden, probeer niet in één keer er helemaal doorheen te gaan. Als je in 4-5 snedes er doorheen gaat krijg je een veel nettere rand.
[ Voor 41% gewijzigd door Flapperbol op 21-09-2016 10:43 ]
Wat ik je als tip kan geven voor Eldritch Horror zijn deze units > http://www.suppliesonlineshop.nl/contents/nl/d234.html Daar passen de grote kaarten (locatie, explore etc.) allemaal in. Scheelt enorm in tafelruimte en speelt ook lekker makkelijk. De kleine kaartjes kunnen er ook in, 2 naast elkaar recht op.MeZZiN schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:18:
Let op met zakjes dat ze geen zuur bevatten (sommige bevatten zuur wat niet help met de houdbaarheid)
Nice die heb ik nog liggen kan ik die gelijk hergebruiken!
Klopt dat het niet altijd goedkoper online is maar tja als er niets in de buurt is dan wordt het lastig. ^_^
Klopt dat het niet altijd goedkoper online is maar tja als er niets in de buurt is dan wordt het lastig. ^_^
Binnenkort maar eens wat van die foamplaten bestellen, dan ga ik even lekker knutselen voor o.a. Dark Moon.
Ander nieuws, ik had al langere tijd Fief 1429 te koop staan omdat de game maar niet op tafel komt. Helaas door een aantal factoren (lees: mijn inziens teveel factoren); het type spel, de duur en het aantal spelers. Tot gisteren nooit echt serieuze biedingen gehad maar toch wel even getwijfeld of ik niet van de verkoop af zou zien. Het zal vast wel een toffe game zijn en het ziet er erg goed uit maar kan ik dat geld steken nu steken in Mansions of Madness
Ander nieuws, ik had al langere tijd Fief 1429 te koop staan omdat de game maar niet op tafel komt. Helaas door een aantal factoren (lees: mijn inziens teveel factoren); het type spel, de duur en het aantal spelers. Tot gisteren nooit echt serieuze biedingen gehad maar toch wel even getwijfeld of ik niet van de verkoop af zou zien. Het zal vast wel een toffe game zijn en het ziet er erg goed uit maar kan ik dat geld steken nu steken in Mansions of Madness
Robinson 2016 is te bestellen en in Essen op te halen. Helaas alleen op donderdag en vrijdag.
.
Jammer! Dan maar hopen dat het niet te lang duurt dat hij retail te krijgen is.
Wat is er nieuw? Ik heb de oude maar die is pas 2x uit de doos geweest.StealthyPeanut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:16:
Robinson 2016 is te bestellen en in Essen op te halen. Helaas alleen op donderdag en vrijdag..
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb hetzelfde probleem maar goed heb nog het idee dat ik het uiteindelijk wel op tafel krijg de game dus wacht hij mooi in mijn kasten wand met games voor wanneer hij gespeeld kan worden. Maar nu geld en een spel kopen wat wel gespeeld kan worden lijkt me zeker geen slecht idee. De kans dat Fief meer dan een paar keer op de tafel komt is toch klein zelf in groepen die vaker dit soort games spelen.psychoclown schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:50:
Binnenkort maar eens wat van die foamplaten bestellen, dan ga ik even lekker knutselen voor o.a. Dark Moon.
Mwah eigenlijk alleen maar components die verbeterd zijn, verder niets (buiten dan extra scenario's, maar we krijgen de eerste niet eens uitgespeeld haha).StealthyPeanut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:35:
Er zijn best wat veranderingen doorgevoerd:
http://www.dicetowernews.com/tag/robinson-crusoe
Rulebook was volgens mij al vrij duidelijk, maar misschien mis ik toch dingen dan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja dat klopt inderdaad. Het is ook meer een collectors edition van de basegame vind ik. Maar ik ben daar best gevoelig voor. Plus dat ik de game nog niet heb en daarom graag voor de nieuwe versie wil gaanPhusebox schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:39:
[...]
Mwah eigenlijk alleen maar components die verbeterd zijn, verder niets (buiten dan extra scenario's, maar we krijgen de eerste niet eens uitgespeeld haha).
Rulebook was volgens mij al vrij duidelijk, maar misschien mis ik toch dingen dan?